Netanyahu lokt aanvallen uit, en nu het gelukt is heeft ie gelijk? Wat een verrassing...quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:43 schreef DeParo het volgende:
IDF: Iranian forces fire 20 rockets at Israel; Iron Dome intercepts some
https://www.timesofisrael(...)d-to-enter-shelters/
Inmiddels geeft Israel Iraanse doelen in Syrie de volle laag.
Gaat heftig. Had Netanyahu toch gelijk.
Dit is waar Israel jaren voor gewaarschuwd heeft, en nu gebeurt het, alles minder dan een oorlogsverklaring kan het niet als gezien worden in ieder geval dus.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:44 schreef vigen98 het volgende:
Vraag me af of Israël dit alleen laat zitten bij aanvallen in Syrië aangezien Iran nu letterlijk op Israël zelf schiet.
Ben benieuwd.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit is waar Israel jaren voor gewaarschuwd heeft, en nu gebeurt het, alles minder dan een oorlogsverklaring kan het niet als gezien worden in ieder geval dus.
Op dit moment zijn in Damascus de zwaarste bombardementen in jaren, zit de stad zonder stroom, dus jaquote:Op donderdag 10 mei 2018 02:49 schreef rutger05 het volgende:
Ik neem aan dat Israël op een passende wijze op deze aanval zal reageren. Op korte termijn, dan wel op langere termijn.
Zeker. Heel stout dit van Iran, Iran had de andere wang moeten toekerenquote:Op donderdag 10 mei 2018 02:49 schreef rutger05 het volgende:
Ik neem aan dat Israël op een passende wijze op deze aanval zal reageren. Op korte termijn, dan wel op langere termijn.
Dankij ome Trump!quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dit is waar Israel jaren voor gewaarschuwd heeft, en nu gebeurt het, alles minder dan een oorlogsverklaring kan het niet als gezien worden in ieder geval dus.
Trump en Netanyahu, grotere mkngolen vind je niet snel.quote:
Want?quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:56 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Trump en Netanyahu, grotere mkngolen vind je niet snel.
Kijk maar naar die show van hem een aantal dagen terug.quote:
Linkje ?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kijk maar naar die show van hem een aantal dagen terug.
Zeker. Iran is inderdaad al heel lang heel stout. Niet alleen tegenover de eigen bevolking van Iran, maar ook vanwege de terroristische bewegingen die Iran geïnstigeerd heeft en al vele jaren lang ondersteund.quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker. Heel stout dit van Iran, Iran had de andere wang moeten toekeren
Voor Israël zit er niks anders op dan nederzettingen in Iran te plaatsen, die grond en bewoners met harde hand beschermen en dan is nagenoeg iedereen is happy
Waar Israel de grootste inlichtingenprestatie van de 21e eeuw toonde?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Kijk maar naar die show van hem een aantal dagen terug.
Euh wat? Syrië die Syrië bestookt?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:14 schreef ikbenniethaan33 het volgende:
Volgens pro-syrische bronnen is Syrië die aanval deed, niet Israël
He? Lees het opnieuw danquote:Op donderdag 10 mei 2018 03:17 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Volgens mij is Vigen niet helemaal objectief.
Ow hahaquote:Op donderdag 10 mei 2018 03:18 schreef vigen98 het volgende:
[..]
He? Lees het opnieuw dan
edit:hij heeft het al gefixed
Je bedoelt die presentatie waarover de experts zeiden dat er niks werd getoond dat niet al bekend was?quote:Op donderdag 10 mei 2018 03:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar Israel de grootste inlichtingenprestatie van de 21e eeuw toonde?
Half pakhuis uit Iran meegenomen maar Barbusse denkt het beter te wetenquote:Op donderdag 10 mei 2018 07:47 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Je bedoelt die presentatie waarover de experts zeiden dat er niks werd getoond dat niet al bekend was?
Niet ik, maar de experts van oa het internationaal atoomagentschap.quote:Op donderdag 10 mei 2018 08:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Half pakhuis uit Iran meegenomen maar Barbusse denkt het beter te weten.
Bibi is een beetje teleurgesteld dat Syrië niet het zoveelste failed jihadisten-staatje is geworden dus gaat dat nu even eigenhandig forceren.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:07 schreef speknek het volgende:
Goh goh, vlak nadat Netanyahu een Powellpointje deed zodat de VS zich uit de Irandeal trok, escaleren hun bombardementen op Syrische en Iraanse doelen. Wie had dat aan zien komen.
Nou nee; a is de bron wel erg pro Israël en b netanyoehoe loopt zelf ook altijd te provoceren en te doen....quote:Op donderdag 10 mei 2018 02:43 schreef DeParo het volgende:
IDF: Iranian forces fire 20 rockets at Israel; Iron Dome intercepts some
https://www.timesofisrael(...)d-to-enter-shelters/
Inmiddels geeft Israel Iraanse doelen in Syrie de volle laag.
Gaat heftig. Had Netanyahu toch gelijk.
Jij verdeelt de wereld op in moslims en niet-moslims, beetje als Daesh dus.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:20 schreef truthortruth het volgende:
Ah Iran onder de vlag van Syrie in gevecht met Israël en ineens zijn vele moslims de daden van Assad weer vergeten....bijzonder toch. Slimme truuk ook van Assad, goede afleiding.
Precies. Maar daar mag je niks van zeggen want dan ben je gelijk antisemietquote:
Dat goed- kwaad denken is zo simplistisch te noemen vanachter het scherm.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Precies. Maar daar mag je niks van zeggen want dan ben je gelijk antisemiet
Even je cognitieve dissonantie weer aan het werk zetten om Trump als held van dit alles af te schilderen, komop, je kan het!quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat goed- kwaad denken is zo simplistisch te noemen vanachter het scherm.
Als er daadwerkelijk bewijs bestaat dat Iran een dubbelrol speelt ten aanzien van zijn afspraken begrijp ik de Israëlische respons en de beslissing van Trump om de deal op te zeggen.
De reactie van Iran om weer kernbommen te gaan maken kwam wel erg snel. Als dat gebeurd wordt het een totale oorlog. Israel en de VS zullen dan samen met SA Iran gaan aanvallen. Rusland zal dan met Hezbollah Iran gaan steunen. De EU zal dan ergens in het midden een onbelangrijke rol van betekenis gaan spelen, want die durft geen partij te kiezen.
Hier kan WOIII uit voortvloeien, dus onafhankelijk goed kijken naar de bewijslast lijkt mij een pre in combinatie met diplomatiek verkeer. Maar ik denk dat alle partijen al langer aansturen op een oorlog.
Ik ben tevens benieuwd naar de rol van NK aangezien die mede de leverancier is van de gebruikte chemische wapens in Syrië.
Sorry maar Iran heeft nul kernwapens, hoeveel hebben Amerika, Israël en nog een paar landen?quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat goed- kwaad denken is zo simplistisch te noemen vanachter het scherm.
Als er daadwerkelijk bewijs bestaat dat Iran een dubbelrol speelt ten aanzien van zijn afspraken begrijp ik de Israëlische respons en de beslissing van Trump om de deal op te zeggen.
De reactie van Iran om weer kernbommen te gaan maken kwam wel erg snel. Als dat gebeurd wordt het een totale oorlog. Israel en de VS zullen dan samen met SA Iran gaan aanvallen. Rusland zal dan met Hezbollah Iran gaan steunen. De EU zal dan ergens in het midden een onbelangrijke rol van betekenis gaan spelen, want die durft geen partij te kiezen.
Hier kan WOIII uit voortvloeien, dus onafhankelijk goed kijken naar de bewijslast lijkt mij een pre in combinatie met diplomatiek verkeer. Maar ik denk dat alle partijen al langer aansturen op een oorlog.
Ik ben tevens benieuwd naar de rol van NK aangezien die mede de leverancier is van de gebruikte chemische wapens in Syrië.
Naief mensquote:Op donderdag 10 mei 2018 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Iran is dus toch niet zo vredelievend als iedereen dacht.
Waar haal je dat uit?quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:37 schreef Volkorenbrood het volgende:
Jij verdeelt de wereld op in moslims en niet-moslims, beetje als Daesh dus.
Of zijn het vrijheidstrijders ?quote:Heb jij een verklaring waarom Israël met zoveel overtuiging steeds jihadisten uit de brand helpt in Syrië ?
Israël heeft zelfs stiekem kernwapens buiten alle internationale afspraken om, zij mogen dat blijkbaar.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:57 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry maar Iran heeft nul kernwapens, hoeveel hebben Amerika, Israël en nog een paar landen?
En maar roepen dat Iran de dreiging isUhu
Ze logen over Irak, Syrië, Libië, en nu dus Iran...
Als je je er wat meer in verdiept, de aanval op Iran staat al jaren op de planning.
Echt al jaren...
Goede reactie man.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Waar haal je dat uit?
[..]
Of zijn het vrijheidstrijders ?
Iedereen die een beetje oplet ziet dat al jaren, maar ach ze zijn tegen Israel....dusssss.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:58 schreef Loekie1 het volgende:
Iran is dus toch niet zo vredelievend als iedereen dacht.
Een anti-Trumpie kan maar op een enkele manier zijn gedachten projecteren. Namelijk alles wat Trump doet is per definitie fout. Vaak aangevuld met een eigen aangekweekt gevoel van aversie.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:55 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Even je cognitieve dissonantie weer aan het werk zetten om Trump als held van dit alles af te schilderen, komop, je kan het!
Trump de anti-oorlogspresident enzo.
Het is al bewezen dat ze zich aan de afspraken hebben gehouden.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een anti-Trumpie kan maar op een enkele manier zijn gedachten projecteren. Namelijk alles wat Trump doet is per definitie fout. Vaak aangevuld met een eigen aangekweekt gevoel van aversie.
Tja, als je met een dergelijk eenvoudige kokervisie dagelijks je denken wilt vullen.![]()
Ik bekijk het objectief. Als Iran zich niet aan de afspraken houdt en toch stiekem werkt aan een nucleair programma, dan is het opzeggen van zo'n deal toch logisch? Of moeten we met zijn allen wegkijken en lijdzaam toezien hoe Iran een kernmacht wordt?
Als wordt bewezen dat Iran zich aan de afspraken houdt dan kan wat mij betreft het diplomatieke verkeer weer op gang worden gebracht.
Kun je uitleggen waarom Israël kernwapens mag hebben buiten alle internationale afspraken om?quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Iedereen die een beetje oplet ziet dat al jaren, maar ach ze zijn tegen Israel....dusssss.
Er is alleen 0,0 bewijs dat Iran dat doet.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:02 schreef Elzies het volgende:
Ik bekijk het objectief. Als Iran zich niet aan de afspraken houdt en toch stiekem werkt aan een nucleair programma, dan is het opzeggen van zo'n deal toch logisch?
Dat maakte die hele presentatie van corrupte Bibi juist zo'n circus. En Trump vond het ok.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:08 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Het is al bewezen dat ze zich aan de afspraken hebben gehouden.
Hear hear.quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:57 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Sorry maar Iran heeft nul kernwapens, hoeveel hebben Amerika, Israël en nog een paar landen?
En maar roepen dat Iran de dreiging isUhu
Ze logen over Irak, Syrië, Libië, en nu dus Iran...
Als je je er wat meer in verdiept, de aanval op Iran staat al jaren op de planning.
Echt al jaren...
Mag ik jou ook vragen stellen? Vind jij dat Israel bestaansrecht heeft?quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:10 schreef Volkorenbrood het volgende:
Kun je uitleggen waarom Israël kernwapens mag hebben buiten alle internationale afspraken om?
Kun je verklaren waarom Israël jihadisten in Syrië uit de brand helpt?
Kun je legitimeren waarom ze Libanon steeds kapot proberen te maken?
Kun je verklaren waarom Libanese Christenen in overgrote een enorme hekel aan Israël en hun beleid hebben?
Maakt niet uit he, want Iran. Tegelijkertijd wel even een wapendealtje van enkele miljarden sluiten met KSA, die broedplek voor terrorisme.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is alleen 0,0 bewijs dat Iran dat doet.
Rot tot op het bot.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maakt niet uit he, want Iran. Tegelijkertijd wel even een wapendealtje van enkele miljarden sluiten met KSA, die broedplek voor terrorisme.
Het is veelzeggend dat op het opzeggen van de Iran-deal alleen tot gejuich leidt in Israël en KSA. Oh ja, de radicale facties in Iran zijn ook blij.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:15 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maakt niet uit he, want Iran. Tegelijkertijd wel even een wapendealtje van enkele miljarden sluiten met KSA, die broedplek voor terrorisme.
Misschien is het netjes om eerst mijn vragen te beantwoorden.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Mag ik jou ook vragen stellen? Vind jij dat Israel bestaansrecht heeft?
Ja die zagen nu aan de poten van de stoel van Rohani.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is veelzeggend dat op het opzeggen van de Iran-deal alleen tot gejuich leidt in Israël en KSA. Oh ja, de radicale facties in Iran zijn ook blij.
Omdat het allemaal om context gaat. Erken Israel, sluit vrede met Israel, dan is er geen probleem. Maar ze erkennen Israel helemaal niet, de rest is gevolg, niet de oorzaak.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
Misschien is het netjes om eerst mijn vragen te beantwoorden.
In plaats weer dat slachtoffer-huil verhaaltje te beginnen.
Israël heeft bestaaansrecht, dat betekent niet dat ze een carte blanche hebben. Heeft Iran bestaansrecht ?
Waarom erkent en respecteert Israël de internationaal vastgelegde grenzen van 1967 niet? Erken de grenzen en er is geen probleem.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:20 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Omdat het allemaal om context gaat. Erken Israel, sluit vrede met Israel, dan is er geen probleem. Maar ze erkennen Israel helemaal niet, de rest is gevolg, niet de oorzaak.
Nou ja, ze hebben wel een punt he, qua de huidige regering in de VS.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:19 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Ja die zagen nu aan de poten van de stoel van Rohani.
“Zie je wel” de Amerikanen zijn niet te vertrouwen. Zou best snel het veld kunnen ruimen, die Rohani.
Dat hou je jezelf een beetje voor de gek. Misschien dat jij ze dan niet meer als probleem ziet, maar dat telt niet voor bijv. een Iran of Hamas.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:22 schreef Volkorenbrood het volgende:
Waarom erkent en respecteert Israël de internationaal vastgelegde grenzen van 1967 niet? Erken de grenzen en er is geen probleem.
Angst.quote:Waarom sturen ze constant bij het machtigste militaire imperium ter wereld (die hen onvoorwaardelijk steunt) aan op oorlog?
Zielig hoor.quote:
Kritiek op het nederzettingsbeleid van Israel in de bezette gebieden en alle daaruit voorkomende reacties zijn antisemitisme volgens corrupte Bibiquote:Op donderdag 10 mei 2018 10:25 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Zielig hoor.
Misschien is Rohani ook bang.
Dat je in het slachtofferverhaaltje trapt is wel vrij bijzonder imho.
Als je naar 2000 jaar geschiedenis kijkt is die angst terecht. Het is niet een verhaaltje wat je zo even wegwuift.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:25 schreef Volkorenbrood het volgende:
Zielig hoor.
Misschien is Rohani ook bang.
Dat je in het slachtofferverhaaltje trapt is wel vrij bijzonder imho.
Israel heeft zich uit heel veel bezette gebieden teruggetrokken en daarmee hun strategische positie altijd verzwakt. Vrede heeft dat nooit lang gebracht. Zolang palestijnen en hun bondgenoten blijven escaleren heeft Israel het vollste recht zich te verdedigen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:22 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Waarom erkent en respecteert Israël de internationaal vastgelegde grenzen van 1967 niet? Erken de grenzen en er is geen probleem.
Waarom sturen ze constant bij het machtigste militaire imperium ter wereld (die hen onvoorwaardelijk steunt) aan op oorlog?
2000 jaar geschiedenis verklaart het misschien. Dat betekent niet dat het hedendaags handelen rechtvaardigt.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als je naar 2000 jaar geschiedenis kijkt is die angst terecht. Het is niet een verhaaltje wat je zo even wegwuift.
je bedoelt die internationale afspraken die Israel niet getekend heeft en zich er dus ook niet aan hoeft te houden?quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:01 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Israël heeft zelfs stiekem kernwapens buiten alle internationale afspraken om, zij mogen dat blijkbaar.
Jij houdt jezelf juist voor de gek. Net of Liebermann of Bolton enige medelijden zullen tonen met Iran.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:24 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat hou je jezelf een beetje voor de gek. Misschien dat jij ze dan niet meer als probleem ziet, maar dat telt niet voor bijv. een Iran of Hamas.
Als andere landen zich onthouden aan internationale afspraken gooien we er bommen op of gaan we democratie brengen.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:33 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
je bedoelt die internationale afspraken die Israel niet getekend heeft en zich er dus ook niet aan hoeft te houden?
Maar dat is het dan ook een verklaring. Een verklaring voor hoe Israel acteert en hun lage tolerantie voor bedreigingen. Ik vind dat begrijpelijk.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:32 schreef Barbusse het volgende:
2000 jaar geschiedenis verklaart het misschien. Dat betekent niet dat het hedendaags handelen rechtvaardigt.
Israel erkennen lijkt mij prima. Maar de agressie van Israel goedpraten niet. Dat land is koploper in VN resoluties ontvangen en negeren. Dat zou iedereen toch wel genoeg moeten zeggen lijkt me.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is het dan ook een verklaring. Een verklaring voor hoe Israel acteert en hun lage tolerantie voor bedreigingen. Ik vind dat begrijpelijk.
Er is prima met Israel vrede te sluiten, daar zijn al genoeg voorbeelden van. Maar dan zal je Israel moeten erkennen en de bedreigingen stoppen.
Dat is volgens mij het startpunt.quote:
Ik vind wat Israel doet in de westbank slecht, echt slecht. Maar voor de rest snap ik Israel prima en hebben ze het volste recht om zich te beschermen. Het is niet alsof hun vijanden er niet vooruit komen dat ze Israel willen vernietigen.quote:Maar de agressie van Israel goedpraten niet. Dat land is koploper in VN resoluties ontvangen en negeren. Dat zou iedereen toch wel genoeg moeten zeggen lijkt me.
Zegt veel ook over de vn en wie de resoluties indienen..quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Israel erkennen lijkt mij prima. Maar de agressie van Israel goedpraten niet. Dat land is koploper in VN resoluties ontvangen en negeren. Dat zou iedereen toch wel genoeg moeten zeggen lijkt me.
Hoeveel krijg jij nou voor je zionistische propaganda? Vertel eens.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is het dan ook een verklaring. Een verklaring voor hoe Israel acteert en hun lage tolerantie voor bedreigingen. Ik vind dat begrijpelijk.
Er is prima met Israel vrede te sluiten, daar zijn al genoeg voorbeelden van. Maar dan zal je Israel moeten erkennen en de bedreigingen stoppen.
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is volgens mij het startpunt.
[..]
Ik vind wat Israel doet in de westbank slecht, echt slecht. Maar voor de rest snap ik Israel prima en hebben ze het volste recht om zich te beschermen. Het is niet alsof hun vijanden er niet vooruit komen dat ze Israel willen vernietigen.
Mugabe was goodwill ambassadeur van WHO, dus staat er los van. Leuke manier van gaslightning heur.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zegt veel ook over de vn en wie de resoluties indienen..
Zelfde vn benoemde bvMugabe tot goodwill ambassadeur
Het is toch geen nieuws dat de DPRK al jaren een innige band heeft met oa Iran omtrent leveranties van onderdelen voor ballistic missiles en nucleair materiaal?quote:Op donderdag 10 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:
Daarvoor moet je je proberen in te leven. In te leven in een situatie waarin je nooit veilig bent, nu ook weer in NL en Duitsland kunnen joden niet meer met een keppeltje over straat. De helft van het volk uitgemoord. Al 2000 jaar worden vervolgd. In heel veel landen verdreven en uitgestoten. Ik zou het niet rechtvaardig noemen, maar wel begrijpelijk.quote:Op donderdag 10 mei 2018 10:50 schreef Barbusse het volgende:
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.
Helaas lukt het mij niet om veel acties van Israel te kunnen zien als gerechtvaardigde zelfverdediging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |