quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:32 schreef Redefine het volgende:
Eleni pakte een balletje dat even in de fuego heeft gestaan.
Ja, valt helemaal niet op ook zo.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:33 schreef Redefine het volgende:
Echt al die favorieten in de tweede helft
TOEVAL!quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:33 schreef Redefine het volgende:
Echt al die favorieten in de tweede helft
Hoeft niet slecht te zijnquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:34 schreef Em31 het volgende:
Neeee shit joh, áls we doorgaan en we hebben eerste helft.. kans groot dat je moet openen
Jon Ola Sand kijkt vanavond weer goedkeurend naar zijn banksaldo.quote:
Ierland zie ik de top 10 nog wel halen als ze een beetje aan het eind zitten ten minstequote:Op woensdag 9 mei 2018 00:34 schreef Redefine het volgende:
Ierland is de uitzondering op de regel. Alle ballads in de eerste helft, alle up tempo nummers tweede helft.
Ja zo tussen de favorieten in de tweede helft is misschien ook niet echt lekkerquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:35 schreef grazz het volgende:
[..]
Hoeft niet slecht te zijnkun je alsnog top 10 meehalen, maar heb liever 2e helft. Laat het ons weer eens gegund zijn zeg
Als we doorgaan is de kans groot dat we in de tweede helft komen. Nog 4 plekken in de eerste helft en 6 plekken in de tweede helft zijn over.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:34 schreef Em31 het volgende:
Neeee shit joh, áls we doorgaan en we hebben eerste helft.. kans groot dat je moet openen
Dankjewel voor het checkenquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als we doorgaan is de kans groot dat we in de tweede helft komen. Nog 4 plekken in de eerste helft en 6 plekken in de tweede helft zijn over.
Zo tussen Israël en Finland gesandwicht tegen het eind van de avond en het zou zo maar kunnen.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:35 schreef grazz het volgende:
[..]
Ierland zie ik de top 10 nog wel halen als ze een beetje aan het eind zitten ten minste
Dat zou ik echt een aanfluiting vinden. Maar goed ik schijn de enige te zijn die dat nummer echt heel erg slecht vind.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:35 schreef grazz het volgende:
[..]
Ierland zie ik de top 10 nog wel halen als ze een beetje aan het eind zitten ten minste
Denk het eigenlijk niet. Zoveel rustige nummers in eerste deel dat je echt niet met Waylon kan openen en daarna 11 nummers kan gaan slapen.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:34 schreef Em31 het volgende:
Net als vorig jaarquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:37 schreef grazz het volgende:
Laten we hopen dat we niet als één van de laatsten uit de enveloppen komen, want dan zijn straks alle 2e helft balletjes eruit gehaald, echt weer zo typisch
Als het klopt dan hè. Ik heb het van wikipedia.quote:
Nee hoor, ik ookquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou ik echt een aanfluiting vinden. Maar goed ik schijn de enige te zijn die dat nummer echt heel erg slecht vind.
Alsof we de finale halen.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:37 schreef grazz het volgende:
Laten we hopen dat we niet als één van de laatsten uit de enveloppen komen, want dan zijn straks alle 2e helft balletjes eruit gehaald, echt weer zo typisch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Ohja daar zeg je watquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:37 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Net als vorig jaar![]()
Nu denk ik wel dat Waylon beter in de eerste rustige helft kan zitten dan tussen al dat uptempo gebeuren in de tweede helft
Ik verwacht Waylon wel door naar de finale. Het zou echt bizar zijn als het dan weer de eerste helft zou zijn. Die streak die we dan hebben is bijna net zo ongeloofwaardig als de gunstige positie van de Bulgaren steeds.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:37 schreef grazz het volgende:
quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:38 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Alsof we de finale halen.Geen twijfelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Nee. Het is slecht.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:36 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Zeker tussen al dat geweld!
Kan zo maar top 10 worden
Nee hoor ik ook.... was in mijn ogen samen met IJsland, Kroatië, Wit Rusland en Azerbeijan zeker geen qualifier.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zou ik echt een aanfluiting vinden. Maar goed ik schijn de enige te zijn die dat nummer echt heel erg slecht vind.
Ah gelukkig toch nog een medestander. Ik ging al bijna aan mijzelf twijfelenquote:
Ah en nog eenquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee hoor ik ook.... was in mijn ogen samen met IJsland, Kroatië, Wit Rusland en Azerbeijan zeker geen qualifier.
Klaar lieverdquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:40 schreef Guanabana het volgende:
Of is het al klaar? Ik moet naar bed mensen
Ze hebben de balletjes getrokken waarna ze weten of ze in de eerst helft of de tweede zitten. Volledige lijst volgt pas na de tweede semi.quote:
Ik volg dit normaal nietquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah gelukkig toch nog een medestander. Ik ging al bijna aan mijzelf twijfelenNou ja dat was vorig jaar al toen ik een van de weinige was die Portugal verschrikkelijk vond.
Ik stel het me voor en moet hardop lachen. Lekker tussen Portugal en Litouwen in of zo.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:40 schreef Kyran het volgende:
Hongarije in eerste helft zou ook wel lekker zijn straks.
Krijg je eerst allemaal ballads, daarna Hongarijepats boem.
Maakt niks uit.quote:
Et tu Greys?!quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:41 schreef Greys het volgende:
Geen Azerbeidzjan en Armenië trucjes meer die elkaar altijd laatste stemmen
Geen Griekenland en Cyprus trucjes meer die elkaar altijd twaalf gevenOh al krijgt Cyprus nu alsnog twaalf van Griekenland natuurlijk maar dat is dan niet meer zo ongeloofwaardig als anders.
Nee. Het is goed.quote:
Dat vel ik toch geen oordeel over? Vond het ook goed. Maar het enige voordeel eraan is dus dat ze voor het eerst in honderd jaar ofzo die juryleden van hen en Azerbeidzjan hun nasty trucen niet kunnen doen wat ze altijd doen. En dat vind ik wél fijn.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Et tu Greys?!
Armenie was gewoon goed.
Yepquote:
Zouden mensen echt geld inzetten op iets dat ze nooit gehoord hebben?quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:42 schreef Cee het volgende:
[..]
Men heeft het nummer denk ik nog niet gehoord en denkt gewoon 'oh leuk, viooljongen.'
Het gaat helaas wel die kant op nu.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:44 schreef Redefine het volgende:
Ik vrees wel voor Azerbeidzjan volgend jaar. Die gaan zo'n onvoorstelbare grote zak geld op tafel gooien om de schande (zo zullen ze het voelen) van dit jaar recht te zetten. Die gaan er echt alles aan doen om hoog te scoren. En de Azeri kennende zal dat wel niet netjes gespeeld gaan worden
Ik hoorde al een paar dagen dat mensen hem waarderen. Niet zo zeer het nummer, maar vooral de manier waarop hij het brengt.quote:
En Nederland zakt naar plaats 8 in hun semi, zelfs nog onder Denemarkenquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:43 schreef Momo... het volgende:
[..]
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Staat er echt
Ok danquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat vel ik toch geen oordeel over? Vond het ook goed. Maar het enige voordeel eraan is dus dat ze voor het eerst in honderd jaar ofzo die juryleden van hen en Azerbeidzjan hun nasty trucen niet kunnen doen wat ze altijd doen. En dat vind ik wél fijn.
Daar vrees ik ook een beetje voor, dus in dat geval is het alleen maar mooi dat landen als Ierland, Litouwen en Albanië door gaan ten kosten van bijvoorbeeld Azerbeidzjan. Gewoon je eigen artiesten opspeuren, aanmelden, insturen.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het gaat helaas wel die kant op nu.
Eerst waren de artiesten en producers uit eigen land. Daarna gingen ze produceren uit andere landen halen, nu halen ze artiesten uit andere landen. Het wordt straks een soort van Champions League waar de landen met de grootste zakken geld gaan winnen, omdat zij de beste producers, artiesten en staging kunnen betalen.
De act van Portugal was de goedkoopste ongeveer volgens mij. Z'n outfit ook. Dus het hoeft niks uit te maken.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eerst waren de artiesten en producers uit eigen land. Daarna gingen ze produceren uit andere landen halen, nu halen ze artiesten uit andere landen. Het wordt straks een soort van Champions League waar de landen met de grootste zakken geld gaan winnen, omdat zij de beste producers, artiesten en staging kunnen betalen.
Misschien niet per se winnen (de overwinning 'kopen' is toch een stuk lastiger dan gedacht), maar een top klassering kopen helaas wel.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Misschien dat juist de favorieten in deze semi voldoende tegenvielen dat hij erlangs is gegaan, niet zo zeer omdat hij is gestegen, maar omdat die anderen zijn gedaald?quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:46 schreef Redefine het volgende:
Ik vind het sowieso niet zo geloofwaardig dat er een nummer uit de tweede semi op één staat in de polls, nadat de eerste semi is geweest. Je ziet hoezeer alles kan veranderen. Ik zou toch eerder denken dat een van de tien liedjes die nu door is, de favoriet is. Wat donderdag dan weer kan veranderen.
Yup, gelukkig wel zegquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:48 schreef Greys het volgende:
[..]
De act van Portugal was de goedkoopste ongeveer volgens mij. Z'n outfit ook. Dus het hoeft niks uit te maken.
Dat wel. Maar nu voor het eerst de finale missen. Dan zal er vast wel wat gaan gebeuren. Of ze stoppen er opeens stampvoetend mee. Dat ze net zoals de Turken het opeens niet meer eens zijn met de puntenverdeling.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:47 schreef Guanabana het volgende:
Maar ze hebben al een keer (onverdiend) gewonnen, was het daarna niet uit hun systeem?
Achter Denemarken, what the fuckquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
En Nederland zakt naar plaats 8 in hun semi, zelfs nog onder Denemarken
Turkije zit meer achter dan puntenverdeling als ik het goed heb. Die mogen geen geld uitgeven van Ome Erdo aan dit soort Westerse spelletjesquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat wel. Maar nu voor het eerst de finale missen. Dan zal er vast wel wat gaan gebeuren. Of ze stoppen er opeens stampvoetend mee. Dat ze net zoals de Turken het opeens niet meer eens zijn met de puntenverdeling.
Een overwinning kopen lukt dan ook bijna niet. Sowieso is het bij de winnaar vooral maar net de vraag in welk jaar welk nummer je uitbrengt. In 2015 scoorde spektakel, de twee jaar totaal niet, juist rustige nummers. Het is maar net wat er aanslaat.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:48 schreef Greys het volgende:
[..]
De act van Portugal was de goedkoopste ongeveer volgens mij. Z'n outfit ook. Dus het hoeft niks uit te maken.
Tsja, ik vrees nog steeds dat de Denen boven ons eindigen met hun wannabe Games of Thrones inzendingquote:
'I had my eyelashes because I was ready to throw them because I have no wig.'quote:
Dat is denk ik ook wel het geval. Maar ik neem zelf geen odds serieus waarbij er een mix is tussen nummers die wel al voorbij zijn gekomen en nummers die nog voorbij moeten komen. De big five is daar dan weer de uitzondering op.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Misschien dat juist de favorieten in deze semi voldoende tegenvielen dat hij erlangs is gegaan, niet zo zeer omdat hij is gestegen, maar omdat die anderen zijn gedaald?
hahahaquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:53 schreef Greys het volgende:
JONGENS KIJK NAAR DEZE MAN
Gaat haast dood van geluk dat Ierland door is
https://twitter.com/ColmFlynn1/status/993973101967835140?s=19
Ze doen inmiddels al heel wat jaren niet meer mee. Erdogan had destijds nog niet zo'n grote vinger in de pap. Turkije is er echt mee gestopt, omdat ze het niet eens waren met de manier waarop de punten tot stand kwamen. Die was namelijk nogal in het nadeel van hun diaspora voting.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Turkije zit meer achter dan puntenverdeling als ik het goed heb. Die mogen geen geld uitgeven van Ome Erdo aan dit soort Westerse spelletjes
Wannabe Jared Leto zie ik vooralquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:53 schreef grazz het volgende:
[..]
Tsja, ik vrees nog steeds dat de Denen boven ons eindigen met hun wannabe Games of Thrones inzending
Ik vind dat Ierse accent echtquote:
Ik krijg geen adem meer.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:53 schreef Greys het volgende:
Dat krijg je met dat ondeugdelijke speelgoed.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:55 schreef Kyran het volgende:
Israel van 1.80 favoriet naar 7 in oddszow koekoek
quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:53 schreef Greys het volgende:
Je gaat je toch afvragen of wij er hier compleet naast zitten en we zelfs in de niet al te sterke semi straks niet eens doorgaanquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat was idd ook wel zo'n momentje ja.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:55 schreef grazz het volgende:
[..]
hahaha
doet me denken aan 2013#neverforget
Als Nederland uit de envelop komt, reageer ik niet veel anders dan dit hoorquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:53 schreef Greys het volgende:
Ja, maar wel jammer om ze zo hard te zien juichen voor Bulgarije.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:58 schreef lashatumbai het volgende:
De live reactie van EscUnited tijdens de enveloppenronde: heerlijk om naar te kijken haha
Daarom gaat Waylon wel door. 2015 was het de rampjaar voor Nederland en succes jaar voor Belgie.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
Maar goed. Tot nu to zijn dus wel even 2 van de 3 acts van Hans naar huis gestuurd.
Dat zou strike three zijn met Nederland. Dan is het toch definitief exit Hans. Als ik overigens terugkijk naar de staging en regie van Zwitserland was die eigenlijk ook heel erg matig.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
Maar goed. Tot nu to zijn dus wel even 2 van de 3 acts van Hans naar huis gestuurd.
Ik dacht dat we juist stegen in de totale odds vanavond voor het geheel maar we zakken nu weer in de semi? Wat een chaosquote:Op woensdag 9 mei 2018 00:48 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Alles verandert continu dit jaar.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht dat we juist stegen in de totale odds vanavond voor het geheel maar we zakken nu weer in de semi? Wat een chaos
In de totale odds staan we nu wel boven Griekenland, Armenië en Zwitserland, maar zijn we ingehaald door Ierland.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik dacht dat we juist stegen in de totale odds vanavond voor het geheel maar we zakken nu weer in de semi? Wat een chaos
quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Straks gaat Ierland het nog ineens winnen ofzo.
Ja, ik mag toch hopen dat we er nu beter voor staan dan drie landen die al naar huis gestuurd zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:10 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In de totale odds staan we nu wel boven Griekenland, Armenië en Zwitserland, maar zijn we ingehaald door Ierland.
Pff, ik kan nu al niet slapen vanwege enthousiasme, morgen ben ik te zenuwachtig en zal ik vast ook niet veel slapen. Doodvermoeiend zo'n songfestivalweekje.
Echt? Op hun eigen artiest?quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:11 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht dat wij konden zeiken op Twitter, maar de Belgen reageren net zo zuur als wij (of Nouja, Nederlanders) zouden doen als we niet doorgaan.
quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ik mag toch hopen dat we er nu beter voor staan dan drie landen die al naar huis gestuurd zijn.
Tja, daarom stijg je drie plaatsen en zak je er eentje, omdat de concurrentie al weg isquote:Op woensdag 9 mei 2018 01:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ik mag toch hopen dat we er nu beter voor staan dan drie landen die al naar huis gestuurd zijn.
Ik zag het in België topic al voorbij komen dat de loting van landen die mochten stemmen ongunstig was. Dat terwijl dat echt zo slecht nog niet was (oké had beter gekund).quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:11 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht dat wij konden zeiken op Twitter, maar de Belgen reageren net zo zuur als wij (of Nouja, Nederlanders) zouden doen als we niet doorgaan.
Nee juist dat het zwaar onterecht is en ze er dus mee moeten stoppen, ze alleen doorgaan als ze een kip sturen, etc. Niet echt op Laura gelukkig, alleen zie ook geen klachten over de stagingquote:
Oh gelukkig voor Lauraquote:Op woensdag 9 mei 2018 01:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee juist dat het zwaar onterecht is en ze er dus mee moeten stoppen, ze alleen doorgaan als ze een kip sturen, etc. Niet echt op Laura gelukkig, alleen zie ook geen klachten over de staging
Dat ze ontevreden zijn snap ik best. Dat je alleen maar doorgaat als je een kip stuurt is nogal zuur gedrag, maar vooruit. Maar dat ze er maar mee moeten stoppen is echt te lachwekkend voor worden, als je de afgelopen drie jaar gewoon de finale hebt gehaald. En vorig jaar gewoon echt bizar veel mazzel hebt gehad dat Blanche vierde is geworden.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee juist dat het zwaar onterecht is en ze er dus mee moeten stoppen, ze alleen doorgaan als ze een kip sturen, etc. Niet echt op Laura gelukkig, alleen zie ook geen klachten over de staging
Ah, van die types.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat zijn de allerergstenquote:Op woensdag 9 mei 2018 01:27 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ah, van die types.
Beetje dezelfde figuren die hier nog steeds roepen dat het een Oostblokfeestje is.
Die begrijp ik ook nog steeds niet, maar dat had ik vorig jaar ook.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:26 schreef Redefine het volgende:
Zweden zal na donderdag wel weer enorm gaan stijgen bij de bookies
Budget is geen probleem. Die posters worden gesponsord door de Aldi, bij 50 euro boodschappen doen krijg je zo'n poster. Als je de magnetron poffertjes of pannenkoeken besteld krijg je zelf zelfs bij 30 euro boodschappen.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik start net ff een yt filmpje, krijg ik ineens een reclame voor #TeamWaylon waar je die outlaw posters van jezelf kunt maken.![]()
Is dat iets commercieels ofzo, en hebben we daar anders wel budget voor?
Zweden is negen van de tien keer overhyped. De afgelopen tien jaar is bijna elk nummer van ze te hoog geëindigd. En ja ze komen weer met zo'n standaard werkje. En ze komen er nog mee weg ookquote:Op woensdag 9 mei 2018 01:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die begrijp ik ook nog steeds niet, maar dat had ik vorig jaar ook.
Formulemuziek. Heb het al vaker gezegd, maar elke keer dat ik het refrein van Zweden 2018 hoor twijfel ik even of ik niet een playlist van vorig jaar heb geopend.
Ok, dat had ik even gemist. Heb hier geen Aldi in de buurt.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Budget is geen probleem. Die posters worden gesponsord door de Aldi, bij 50 euro boodschappen doen krijg je zo'n poster. Als je de magnetron poffertjes of pannenkoeken besteld krijg je zelf zelfs bij 30 euro boodschappen.
En hier verslikte ik me toch echt even in m'n wijn.quote:Tijdens het optreden heeft Waylon een plastic Aldi tasje aan zijn gitaar hangen, want dat past namelijk bij het doorbreken van het idee van countryrock en ook echte Outlaw's shoppen bij de Aldi.
Dat van die poster bij die boodschappen was ook niet serieus hequote:Op woensdag 9 mei 2018 01:41 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ok, dat had ik even gemist. Heb hier geen Aldi in de buurt.
[..]
En hier verslikte ik me toch echt even in m'n wijn.![]()
![]()
Ja, ze lijken een formule te hebben gevonden die niet direct winnend is, maar wel voldoende voor een redelijke/goede notering. Ze gokken er vermoedelijk op dat ze daarmee in een relatief matig jaar de winst pakken. (als winst al het doel is. Misschien is elk jaar top 5 al genoeg voor ze.)quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zweden is negen van de tien keer overhyped. De afgelopen tien jaar is bijna elk nummer van ze te hoog geëindigd. En ja ze komen weer met zo'n standaard werkje. En ze komen er nog mee weg ook
quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:43 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat van die poster bij die boodschappen was ook niet serieus he
Macedonië. Waarvan ik me de hele eerste helft van het nummer zat af te vragen of haar roze jurkje in de oksel was uitgescheurd of dat het zo hoorde.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:45 schreef Redefine het volgende:
Volgens mij heeft Pannencoucke die act van Macedonië ook gewoon in elkaar gedraaid. Want die was zo absurd slecht dat het wel uit het geniale brein van ons aller Hans moet komen. Waarbij het natuurlijk alleen absurd slecht is, omdat wij gewone stervelingen er natuurlijk weer niks van begrepen hebben.
Waarschijnlijk zijn ze vooral bezig om zo hitgevoelig mogelijke nummers te sturen. Bijna al die nummers kon en kun je gewoon grijsdraaien op de radio omdat ze zo tussen vallen. Alleen Undo is daar eigenlijk een uitzondering op. Al eindigde die naar mijn mening ook al veel te hoog.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:45 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ze lijken een formule te hebben gevonden die niet direct winnend is, maar wel voldoende voor een redelijke/goede notering. Ze gokken er vermoedelijk op dat ze daarmee in een relatief matig jaar de winst pakken. (als winst al het doel is. Misschien is elk jaar top 5 al genoeg voor ze.)
Is dat erg? Ik zie dat 10 keer liever dan die slijmende Bulgaren.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zweden is negen van de tien keer overhyped. De afgelopen tien jaar is bijna elk nummer van ze te hoog geëindigd. En ja ze komen weer met zo'n standaard werkje. En ze komen er nog mee weg ook
Ik weet echt niet wat ze daar denken. De afgelopen vier jaar hebben ze drie keer een debiele act (en de uitzondering was dan nog een zangeres die door haar ervaring zich niet zo snel in iets debiels laat hijsen) op het podium weten te zetten. Dat terwijl de nummers niet per definitie slecht zijn.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Macedonië. Waarvan ik me de hele eerste helft van het nummer zat af te vragen of haar roze jurkje in de oksel was uitgescheurd of dat het zo hoorde.
Undo vond ik nog wel wat hebben, al was 3e idd wel wat hoog. Daar had ik toen liever Hongarije gezien.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn ze vooral bezig om zo hitgevoelig mogelijke nummers te sturen. Bijna al die nummers kon en kun je gewoon grijsdraaien op de radio omdat ze zo tussen vallen. Alleen Undo is daar eigenlijk een uitzondering op. Al eindigde die naar mijn mening ook al veel te hoog.
Ja leuk goed in het gehoor, maar weinig echt goede liedjes. Vooral gemakkelijke producties. En dat zou allemaal nog prima zijn als ze uitslag krijgen die het verdiend, en niet standaard flink te hoog eindigt.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Is dat erg? Ik zie dat 10 keer liever dan die slijmende Bulgaren.
Zweden ligt altijd goed in het gehoor, het lied is een aanwinst voor elke semi..
Omdat ESF week.quote:
Er zijn bijna elk jaar wel diverse landen met Zweden in dienst om liedjes/acts te produceren. Logisch omdat de Zweden dat ook echt heel goed kunnen. En dat veel landen graag wel dat Zweedse productie sausje erover willen gooien om succes te hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Undo vond ik nog wel wat hebben, al was 3e idd wel wat hoog. Daar had ik toen liever Hongarije gezien.
Waarschijnlijk valt er met elk jaar een goede notering ook wel meer te verdienen, indirect.
Was het niet vorig jaar dat zo veel landen ergens wel een Zweed in hun team hadden? Dat kan ik me ook goed voorstellen als doel. Vaak genoeg goed genoeg scoren dat iedereen jouw werk wil hebben.
Ik moet ook allang gaan slapenquote:
Genietonquote:
En dan zijn ze in België nog pissig dat ze niet door zijn naar de finale. Het zijn net Nederlanders die Belgen he.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:53 schreef grazz het volgende:
Echt, België slechtste staging (incl camerawerk) van de hele avond. Hoe krijgt Pannecoucke het voor elkaar
Een jurkje wat ze ergens halverwege ook nog wist kwijt te raken voor iets anders wat nog lelijker en minstens net zo uitgescheurd was.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:53 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik weet echt niet wat ze daar denken. De afgelopen vier jaar hebben ze drie keer een debiele act (en de uitzondering was dan nog een zangeres die door haar ervaring zich niet zo snel in iets debiels laat hijsen) op het podium weten te zetten. Dat terwijl de nummers niet per definitie slecht zijn.
Ze zijn in ieder geval wel fan van trashy kleding. Vorig jaar ook al met de zangeres van Dance Alone en nu dat ja wat was het van deze zangeres? Een jurkje wat vooral bedoeld was om haar twee pluspunten naar voren te brengen.
Zeker gesponsord door de Macedonische Primark.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:57 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Een jurkje wat ze ergens halverwege ook nog wist kwijt te raken voor iets anders wat nog lelijker en minstens net zo uitgescheurd was.
Ja precies, ik denk ook echt dat Zweden daar meer mee bezig is.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:56 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er zijn bijna elk jaar wel diverse landen met Zweden in dienst om liedjes/acts te produceren. Logisch omdat de Zweden dat ook echt heel goed kunnen. En dat veel landen graag wel dat Zweedse productie sausje erover willen gooien om succes te hebben.
Behalve wanneer dat Waylon is!quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:59 schreef Redefine het volgende:
Al vrees ik dat er dan in de finale opeens toch wel weer een nummer opeens fluitend naar de overwinning gaat.
Dat zou heel mooi zijn. Maar dat verwacht ik niet.quote:
Oi, volgens mij zitten wij in dezelfde leeftijdscategorie. En ik ben helemaal niet oud.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:56 schreef grazz het volgende:
[..]
Genietonmaar d*mn, vermoeiend. Ik word oud. Ik ga nu toch maar ff mn nest in. Fijne avond hier nog
Ik vind dat meteen het voor- en nadeel van die nieuwe manier van punten doorgeven.quote:Op woensdag 9 mei 2018 01:59 schreef Redefine het volgende:
Ik vind het dit jaar wel leuk dat het echt alle kanten op kan gaan wat betreft de winnaar en ook top vijf. Al vrees ik dat er dan in de finale opeens toch wel weer een nummer opeens fluitend naar de overwinning gaat. Maar dat hoop ik niet. Ik hoop echt op diverse liedjes die tot op het laatste echt een kans maken te winnen.
Het heeft wel iets spectaculairs en potentieel onvoorspelbaars, waardoor het inderdaad langer spannend blijft. Maar tegelijkertijd krijg je er hele rare sprongen door Moldavië afgelopen jaar, Polen twee jaar geleden. En andersom liedjes die zeer goed gewaardeerd worden door de jury, maar totaal niet door het publiek. Dat voelt toch wat raar aan.quote:Op woensdag 9 mei 2018 02:08 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik vind dat meteen het voor- en nadeel van die nieuwe manier van punten doorgeven.
Hiervoor had je het nadeel dat vaak een favoriet al zeker was voor winst terwijl er nog meerdere landen moesten stemmen. Nu weet je echter net zo goed dat je het hele inbel-gebeuren net zo goed kunt overslaan omdat alles daarna toch weer overhoop gaat.
Ik denk toch dat ik de vorige methode prettiger vond.
Dat is idd nog het grootste nadeel. Als je in 'deel 2' snel aan de beurt bent is het daarna klaar voor je. Dan kan je de rest van de uitzending alleen nog maar kijken hoe ver je blijft zakken.quote:Op woensdag 9 mei 2018 02:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het heeft wel iets spectaculairs en potentieel onvoorspelbaars, waardoor het inderdaad langer spannend blijft. Maar tegelijkertijd krijg je er hele rare sprongen door Moldavië afgelopen jaar, Polen twee jaar geleden. En andersom liedjes die zeer goed gewaardeerd worden door de jury, maar totaal niet door het publiek. Dat voelt toch wat raar aan.
Plus dat je nu krijgt dat er echt geracet wordt door de jury punten heen, waardoor dat wel zijn waarde verliest. Terwijl dat toch echt het uitslag gevoel voor mij is: 'City X calling, the votes of the X are ... Nu moet je maar in de gaten houden of je land opeens vier punten krijgt etc.
En natuurlijk het vervelende gevoel dat wij beide keren hadden. Dat je er vrij goed voor staat met de jury punten, maar dat je echt al heel snel bij de publieksvote voorbijkomt. Echt zo'n gevoel van oh dat is hetEn klaar ben je als land. Waardoor de rest daarna net iets minder boeit.
Ik ben ook meer een fan van de oude opzet.
eens de hele top 10 nu kun je door elkaar halenquote:Op woensdag 9 mei 2018 01:59 schreef Redefine het volgende:
Ik vind het dit jaar wel leuk dat het echt alle kanten op kan gaan wat betreft de winnaar en ook top vijf. Al vrees ik dat er dan in de finale opeens toch wel weer een nummer opeens fluitend naar de overwinning gaat. Maar dat hoop ik niet. Ik hoop echt op diverse liedjes die tot op het laatste echt een kans maken te winnen.
Ik vond dat dus juist verrassende resultaten opleveren qua uitslag (voor idd Ierland en Litouwen en Cyprus) en heb dus juist weer liever niet dat slechte muziek wordt verbloemd door een top act. Vond het echt leuk dat het een keertje wat meer om de songs draaide en om degenen die goed om konden gaan met 'geen LED dit keer, succes!'.quote:Op woensdag 9 mei 2018 08:59 schreef Mystikvm het volgende:
Het was het idee van de organisatie dat het om het liedje zelf zou draaien, ik was daar zelf ook heel enthousiast over. Maar in semi 1 heb ik alleen Litouwen en Ierland daar op kunnen betrappen. Cyprus had ook goed door hoe je staging bouwt zonder een scherm. Focus op de dansers en veel dynamiek.
Bij veel nummers kwam het helaas niet verder dan drie minuten inzoomen op de artiest en een loopje over het podium met de cameraman achteruit lopend. Ik vond het helemaal niet zo creatief. Daardoor kwam meer aan de oppervlakte welke nummers van zichzelf niet zo sterk zijn, maar het oog wil ook wat. Liever dat slechte muziek gecompenseerd wordt met wat visuals dan dat de regisseur niet weet wat hij aan moet met een kaal podium en dus maar allerlei props meeneemt en kiest voor rare camerashots. Zoals bij België, waarbij je de helft van het nummer de zaal in keek. Dat was heel lelijk. Veel nummers keken gewoon niet zo lekker weg.
Dat is wel waar. En het kaf wordt natuurlijk wel van het koren gescheiden in de semi's. De echte kutacts zijn er dan wel uit waardoor de beste overblijven. Dat zal de finale wel aantrekkelijker maken om naar te kijken.quote:Op woensdag 9 mei 2018 09:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vond dat dus juist verrassende resultaten opleveren qua uitslag (voor idd Ierland en Litouwen en Cyprus) en heb dus juist weer liever niet dat slechte muziek wordt verbloemd door een top act. Vond het echt leuk dat het een keertje wat meer om de songs draaide en om degenen die goed om konden gaan met 'geen LED dit keer, succes!'.
Nog nepper dan de visuals waren de tanden van Wit-Rusland. Dat was gewoon creepy.quote:Op woensdag 9 mei 2018 09:20 schreef lashatumbai het volgende:
Dat zoveel landen nu neigden naar goedkope augmented reality visuals, bij gebrek aan video op een ledwall, vond ik geen goede ontwikkeling (met name Wit-Rusland echt heel nep). Werkt alleen bij Noorwegen dit jaar denk ik, met dat soort visuals.
Jaquote:Op woensdag 9 mei 2018 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nog nepper dan de visuals waren de tanden van Wit-Rusland. Dat was gewoon creepy.
Misschien gaat morgen één van de Scandinavische landen verrassen. Denemarken, Noorwegen, Zweden? Of wordt het een big 5 land die er met de winst vandoor gaat?quote:Op woensdag 9 mei 2018 09:35 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben echt totaal clueless wie zaterdag de winst pakt, Israel, Tsjechie en Estland doen het niet best op Esctracker, Cyprus en Oostenrijk lopen daar voorop.
Als de zang van Cyprus echt zo matig is zie ik de jury's wel downgraden... Kortom, schiet mij maar lek.
Nu gun ik het ze helemaal niet meer. Dit doet me denken aan Bulgarije 2017 taferelen..quote:Op woensdag 9 mei 2018 09:46 schreef Greys het volgende:
Israël loopt wel erg op de zaken vooruit. Die is al een promofilmpje voor Israël 2019 aan het tweeten.
https://twitter.com/NettaBarzilai/status/994118307195301889?s=19
quote:Op woensdag 9 mei 2018 09:46 schreef Greys het volgende:
Israël loopt wel erg op de zaken vooruit. Die is al een promofilmpje voor Israël 2019 aan het tweeten.
Rusland zit ik bijna op 90 % zeker dat ze het niet gaan redden maar Roemenië twijfel ik nog over... Goodbye is namelijk wel dat soort type 'rustige' rocksong dat bij veel mensen in de smaak kan vallen denk ik.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:02 schreef libranl het volgende:
Azerbeidzjan, Armenië en Griekenland allemaal uitgeschakeld en als Roemenië en Rusland ook worden uitgeschakeld in semi 2 (wat ik nu ook wel zie gebeuren) zou wel een heel opvallend Eurovisiejaar zijn zonder deze traditioneel sterke landen in de finale.
Roemenië zou ik leuk moeten vinden maar doet mij niet zoveelquote:Op woensdag 9 mei 2018 10:24 schreef Nexum het volgende:
[..]
Rusland zit ik bijna op 90 % zeker dat ze het niet gaan redden maar Roemenië twijfel ik nog over... Goodbye is namelijk wel dat soort type 'rustige' rocksong dat bij veel mensen in de smaak kan vallen denk ik.
Die jinxen het nu helemaalquote:Op woensdag 9 mei 2018 09:46 schreef Greys het volgende:
twitter:LaneMoje7 twitterde op woensdag 09-05-2018 om 09:36:16Some Ireland scenes were cut here in China. #Eurovision reageer retweet
Van mij mag Roemenië door, alleen vrees dat het voor veel mensen niet bijzonder genoeg is na 1x luisteren op de avond zelf. En de 2e startpositie werkt ook niet mee. Moet wel bij gezegd worden dat semi 2 weer wat zwakker is in vergelijking met semi 1. Vooralsnog zeg ik ja, maar ik zou niet verrast zijn als Roemenië ook sneuvelt.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:24 schreef Nexum het volgende:
[..]
Rusland zit ik bijna op 90 % zeker dat ze het niet gaan redden maar Roemenië twijfel ik nog over... Goodbye is namelijk wel dat soort type 'rustige' rocksong dat bij veel mensen in de smaak kan vallen denk ik.
Sloveniëquote:Op woensdag 9 mei 2018 10:41 schreef Niels93 het volgende:
Enigen die donderdag totaal kansloos zijn: San Marino, Montenegro en Slovenië
Ik denk alleen San Marino en Serviëquote:Op woensdag 9 mei 2018 10:41 schreef Niels93 het volgende:
Slovenië wel, Montegro niet denk ik. Eens met San Marino en Serviëquote:Op woensdag 9 mei 2018 10:47 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ik denk alleen San Marino en Servië
Montenegro en Slovenië zie ik nog een kleine kans.
Neejoh, Slovenië is lekker opzwepend en heeft een goede perfmormer en act. Dat heeft zeker wel kans hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:41 schreef Niels93 het volgende:
twitter:gmountjoy1 twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 23:57:51Armenia and Azerbaijan's juries trying to work out who to put last in the final now #Eurovision #AllAboard https://t.co/wb8PAamYr7 reageer retweet
wtfquote:Op woensdag 9 mei 2018 09:46 schreef Greys het volgende:
Israel dus waarschijnlijk dan...quote:Op woensdag 9 mei 2018 10:51 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:gmountjoy1 twitterde op dinsdag 08-05-2018 om 23:57:51Armenia and Azerbaijan's juries trying to work out who to put last in the final now #Eurovision #AllAboard https://t.co/wb8PAamYr7 reageer retweet
Azerbeidzjan is wel grotendeels een moslimland, dus ik weet zo net nog niet of ze daar punten aan Israël zullen geven.quote:
Erg jammer dat Griekenland er niet bij is. Zong in haar eigen taal. Mooi nummer. Onbegrijpelijk dat Oostenrijk door is met dat matige nummer.quote:Op woensdag 9 mei 2018 00:41 schreef Greys het volgende:
Geen Azerbeidzjan en Armenië trucjes meer die elkaar altijd laatste stemmen
Geen Griekenland en Cyprus trucjes meer die elkaar altijd twaalf gevenOh al krijgt Cyprus nu alsnog twaalf van Griekenland natuurlijk maar dat is dan niet meer zo ongeloofwaardig als anders.
Oh is dat zo?quote:Op woensdag 9 mei 2018 02:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Oi, volgens mij zitten wij in dezelfde leeftijdscategorie. En ik ben helemaal niet oud.![]()
Al voel ik me dat idd soms wel.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
twitter:UnitedSingdom twitterde op woensdag 09-05-2018 om 11:15:13Another thing I missed last night...UK were offered Nobody But You for E:YD and they rejected it. What do we make of that eh?! reageer retweet
BBCquote:Op woensdag 9 mei 2018 11:21 schreef lashatumbai het volgende:
Interesting...twitter:UnitedSingdom twitterde op woensdag 09-05-2018 om 11:15:13Another thing I missed last night...UK were offered Nobody But You for E:YD and they rejected it. What do we make of that eh?! reageer retweet
Ik ook. Ik ging stuk. Het sloeg helemaal nergens op.quote:Op woensdag 9 mei 2018 11:27 schreef Guanabana het volgende:
Heb hard gelachen om die effecten van Wit-Rusland, ja, die rozenblaadjes in beeld.
Dat meen je.quote:Op woensdag 9 mei 2018 11:21 schreef lashatumbai het volgende:
Interesting...twitter:UnitedSingdom twitterde op woensdag 09-05-2018 om 11:15:13Another thing I missed last night...UK were offered Nobody But You for E:YD and they rejected it. What do we make of that eh?! reageer retweet
Ja ik zat toevallig net zijn optreden terug te kijken, want gisteren teveel gemist door het FOK!kenquote:Op woensdag 9 mei 2018 11:30 schreef Limoniume het volgende:
En die Jezus incarnated biddende Sampson midden op me scherm.. Zag er ook niet uit, imo. Heel overbodig.
Ik vond Finland terecht door. Ik heb me weer laten leiden door die bloggers met hun Finland gaat niet door.... Goed nummer dat wat mij betreft goed werd uitgevoerd. Saara zong goed en de act vond ik niet eens zo over the top.quote:Op woensdag 9 mei 2018 11:25 schreef Limoniume het volgende:
Goedemorgen iedereen.![]()
Ik ben ook weer bijgekomen van gisterenavond. Vooral heel teleurgesteld dat Griekenland en Zwitserland niet door zijn. België niet door, tja. Die had het ook echt niet verdient. De hele staging was geen gezicht en Sennek keek als een deer in headlights en niet op een schattige manier.
Wel heel blij dat Litouwen door is maar ik vond het wel tegenvallen.Het was niet slecht en de staging was ook gewoon lief, maar de klank van haar stem was zo anders, voor mijn gevoel, dat het mij niet meer raakte.
Tsjechië vond ik geweldig. Wat een staging.En Estland was ik ook van onder de indruk, wat ik eerder eigenlijk niet was. Ook terecht door.
Finland.. tja.. Ik ben normaal gesproken net zo erg voor Finland als voor Nederland, maar persoonlijk vond ik het echt niet zo best.Snap ook niet zo heel goed waarom deze door is gegaan inplaats van bijv. Zwitserland.
Cyprus snap ik waarom die door is. De act was gewoon goed, maar zingen lukt haar op die manier niet echt en dat is wel zonde.![]()
Bulgarije en Israël wil ik het niet eens over hebben. Die twee irriteren mij alleen maar.![]()
Verder was het geluid echt gewoon kut. Sloeg nergens op en ik vond de stagings ook niet heel bijzonder, bij niemand niet echt eigenlijk. En wat waren die vreselijke camera-effectjes? We leven in 2018, waarom zag dit er zo ongelofelijk goedkoop uit? Hadden ze beter weg kunnen laten.
Zo, dat is er ook weer even uit.
Litouwenquote:Op woensdag 9 mei 2018 11:30 schreef Em31 het volgende:
Youtube
Cyprus 740K
Israël 619K
Litouwen 218K
Tsjechië 204K
Albanië 169K
Estland 152K
Bulgarije 152K
Ierland 137K
Finland 135K
Oostenrijk 77K
Of Nederland.quote:Op woensdag 9 mei 2018 11:34 schreef grazz het volgende:
Slecht geluid idd. Laten we volgend jaar maar weer naar Zweden gaan
Mee eens.quote:Op woensdag 9 mei 2018 08:52 schreef Greys het volgende:
Ik vond het wel leuk dat ze eens één jaartje creatiever moeten doen. Elke act kan een kunstwerk zijn met een dure toestand op de LED's. Nu draait het toch net wat meer om de nummers zelf. Het hoeft van mij absoluut niet elk jaar maar ik vind dit wel verfrissend.
Ohja, dat zag er idd niet uit. Vond het bij Litouwen nog wel oké, maar hadden ze het niet toegevoegd, had ik het ook niet gemist. Oostenrijk had een foto van zichzelf, dat zag er echt niet uit. Wil niet weten wat de reacties zouden zijn als Waylon dat ook zou hebben. Bij Cyprus vond ik het wel weer een toffe toevoeging.quote:Op woensdag 9 mei 2018 09:20 schreef lashatumbai het volgende:
Dat zoveel landen nu neigden naar goedkope augmented reality visuals, bij gebrek aan video op een ledwall, vond ik geen goede ontwikkeling (met name Wit-Rusland echt heel nep). Werkt alleen bij Noorwegen dit jaar denk ik, met dat soort visuals.
Best gek eigenlijk dat Oostenrijk hier zo laag staat, maar het wel oké doet in de iTuneslijstenquote:Op woensdag 9 mei 2018 11:30 schreef Em31 het volgende:
Youtube
Cyprus 740K
Israël 619K
Litouwen 218K
Tsjechië 204K
Albanië 169K
Estland 152K
Bulgarije 152K
Ierland 137K
Finland 135K
Oostenrijk 77K
Ja, Wieder heeft de meeste ontwerpen gemaakt de afgelopen 10 jaar, maar vind dat hij weinig verrast. Hopelijk volgende edities echt eens wat anders. Of vraag de ontwerpen van Kopenhagen 2014quote:Op woensdag 9 mei 2018 11:41 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk volgend jaar ook weer een keer geen rond podiumVond zelfs die mega grote jurk van Estland wat wegvallen
Wat me opvalt bij die preview video's is dat het bij Waylon klinkt alsof je naar de studio versie zit te luisteren. Moet je maar eens Moldavië kijken, daarna Waylon en dan Australië. Dat ligt niet alleen aan het geluidquote:Op woensdag 9 mei 2018 11:42 schreef Limoniume het volgende:
Overigens kan ik er niet meer echt over uit of Nederland nou door zal gaan naar de finale of niet. Waylon kan natuurlijk geweldig zingen, maar als het geluid slecht blijft.. vraag ik mij af hoe dat uit de verf komt en als dat niet zo best zou zijn, dat er dan alleen maar nog meer aandacht gaat naar de vreemdheid van de act? Al ligt dat er ook wel een beetje aan hoe het ontvangen word thuis. Kan beide kanten op maar er zijn nu toch al twee stagings geflopt van Pannekoek.
Aan de ene kant heb ik het idee dat hij makkelijk door moet gaan en dan is er toch weer de andere kant die denkt.. ik weet het nog zo net niet, kijkend naar gisteren.
Ik vond haar als ze op hoger volume zong erg mooi, al had ik wel het idee dat er een reverb/delay achter het microfoontje zatquote:Op woensdag 9 mei 2018 11:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat me opvalt bij die preview video's is dat het bij Waylon klinkt alsof je naar de studio versie zit te luisteren. Moet je maar eens Moldavië kijken, daarna Waylon en dan Australië. Dat ligt niet alleen aan het geluid![]()
Vond Litouwen namelijk wel goed klinken gisteren
Ik ben positiever. Het liedje is gewoon goed en het is een feest van slechte stagings, vooral omdat er te weinig op het podium gebeurt om de kijker geboeid te houden. Misschien was die greep naar die dansers zo slecht nog niet...quote:Op woensdag 9 mei 2018 11:42 schreef Limoniume het volgende:
Overigens kan ik er niet meer echt over uit of Nederland nou door zal gaan naar de finale of niet. Waylon kan natuurlijk geweldig zingen, maar als het geluid slecht blijft.. vraag ik mij af hoe dat uit de verf komt en als dat niet zo best zou zijn, dat er dan alleen maar nog meer aandacht gaat naar de vreemdheid van de act? Al ligt dat er ook wel een beetje aan hoe het ontvangen word thuis. Kan beide kanten op maar er zijn nu toch al twee stagings geflopt van Pannekoek.
Aan de ene kant heb ik het idee dat hij makkelijk door moet gaan en dan is er toch weer de andere kant die denkt.. ik weet het nog zo net niet, kijkend naar gisteren.
Ik heb het een en ander al gezien van de staging (kon het niet laten), ik verklap niets inhoudelijks, maar voor het geval heb ik het toch even onder een spoiler gezetquote:Op woensdag 9 mei 2018 11:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben positiever. Het liedje is gewoon goed en het is een feest van slechte stagings, vooral omdat er te weinig op het podium gebeurt om de kijker geboeid te houden. Misschien was die greep naar die dansers zo slecht nog niet...
We gaan morgen wel zien hoe het camerawerk is, maar het niveau van de concurrentie is niet hoogdravend. Waren er maar een paar die het goed hadden neergezet. Denk dat het in semi 2 niet veel anders is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was het maar waar. Ze had nooit met dit lied moeten gaan (wel een persoonlijk favorietje hoor dat lied, maar toch). Ze is een Jazz-zangeres en had dicht bij zichzelf moeten blijven om geloofwaardiger over te komen. Toen ik haar de eerste keer zag optreden met dit lied, zag ik al dat het er te geforceerd uitkwam. Ik vind het echt zo jammer en wat is ze KNAPquote:Op woensdag 9 mei 2018 12:12 schreef Nexum het volgende:
Aisel komt volgend jaar terug met een zelfgeschreven lied
Hoe haalt een jazz zangeres dan in haar hoofd op met zo'n pulp nummer te komen ... snap je toch ook niet. Zoveel goede artiesten die met kut nummers komen (Surie is ook een mooi voorbeeld).quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:20 schreef grazz het volgende:
[..]
Was het maar waar. Ze had nooit met dit lied moeten gaan (wel een persoonlijk favorietje hoor dat lied, maar toch). Ze is een Jazz-zangeres en had dicht bij zichzelf moeten blijven om geloofwaardiger over te komen. Toen ik haar de eerste keer zag optreden met dit lied, zag ik al dat het er te geforceerd uitkwam. Ik vind het echt zo jammer en wat is ze KNAP
Eerste paar nummers klonken echt bagger. Heb een prima setje speakers staan en de eerste 3 nummer zat ik constant alles harder te zetten. Leek wel geluid op een festival waar het af en toe gewoon wegwaait.quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:40 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zal wel een leek zijn, maar ik vond het geluid echt niet slecht gisteravond. Klonk prima op de surround set.
Leuk, vond de vorige ook erg leuk!quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:41 schreef Cee het volgende:
Nou, ben er weer klaar mee voor dit jaar, laatste blogpost (+ extra blogpost on the side) is af.
http://www.zonnigendroog.nl/?p=1988
Dat is wel een klassieke fout. Goede artiesten komen niet met een goed nummer, maar iets wat geschikt zou zijn voor het ESF. Hind, 3JS en Trijntje deden het namens ons al.quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe haalt een jazz zangeres dan in haar hoofd op met zo'n pulp nummer te komen ... snap je toch ook niet. Zoveel goede artiesten die met kut nummers komen (Surie is ook een mooi voorbeeld).
Hmm ja, als je het zo zegt begrijp ik het wel wat beter. Misschien lette ik niet echt goed op, omdat ik weinig had met de eerste nummers.quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eerste paar nummers klonken echt bagger. Heb een prima setje speakers staan en de eerste 3 nummer zat ik constant alles harder te zetten. Leek wel geluid op een festival waar het af en toe gewoon wegwaait.
De Britten komen de laatste jaren steeds met prima zangers, maar te suffe liedjes.quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Hoe haalt een jazz zangeres dan in haar hoofd op met zo'n pulp nummer te komen ... snap je toch ook niet. Zoveel goede artiesten die met kut nummers komen (Surie is ook een mooi voorbeeld).
Je zou denken dat zij ook naar ESF kijken en er van leren, maar keer op keer zelfde fout maken lijkt leuker ofzo ... ik weet het nietquote:Op woensdag 9 mei 2018 12:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is wel een klassieke fout. Goede artiesten komen niet met een goed nummer, maar iets wat geschikt zou zijn voor het ESF. Hind, 3JS en Trijntje deden het namens ons al.
Ja begrijp het ook niet echt. Ze kunnen zo'n lied toch afwijzen? SuRie verdient ook veel beter. Al zal Aisel wel gedwongen zijnquote:Op woensdag 9 mei 2018 12:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
quote:Australië is als die ene verre vriend die je ooit uitnodigde op je verjaardagsfeestje omdat hij al jaren een kaart stuurt, en vervolgens ieder jaar ongevraagd op komt dagen en alle taart opvreet en met steeds matigere cadeaus op de proppen komt.
quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:41 schreef Cee het volgende:
Nou, ben er weer klaar mee voor dit jaar, laatste blogpost (+ extra blogpost on the side) is af.
http://www.zonnigendroog.nl/?p=1988
Ik vind het podium iets teveel all over the place, met die bruggen en dat tweede gedeelte, waar het publiek nog tussen staat.quote:Op woensdag 9 mei 2018 13:35 schreef grazz het volgende:
Mijn korte review over gisteravond.
Podium komt wel mooi over
Was die tekst nou over een overleden echtgenoot?quote:Op woensdag 9 mei 2018 12:12 schreef Nexum het volgende:
Aisel komt volgend jaar terug met een zelfgeschreven lied
quote:Op woensdag 9 mei 2018 19:30 schreef ijs_beer het volgende:
Hoorde zojuist tijdens het boodschappen doen Fuego in de supermarkt. Het wordt nu al gedraaid, dat zegt toch wel iets over de hitpotentie lijkt me.
Je kreeg zeker gelijk trek in vlammetjes?quote:Op woensdag 9 mei 2018 19:30 schreef ijs_beer het volgende:
Hoorde zojuist tijdens het boodschappen doen Fuego in de supermarkt. Het wordt nu al gedraaid, dat zegt toch wel iets over de hitpotentie lijkt me.
Ik moest na dat nummer even afkoelen dus heb ijsjes gekocht.quote:Op woensdag 9 mei 2018 20:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je kreeg zeker gelijk trek in vlammetjes?
Maar even serieus, wel tof dat het zo snel al wordt gedraaid.
Hopelijk heeft het goed gesmaakt.quote:Op woensdag 9 mei 2018 20:43 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ik moest na dat nummer even afkoelen dus heb ijsjes gekocht.
quote:
CYPRUS DOMINEERT DE WERELD YAAASSSSSSquote:Op woensdag 9 mei 2018 19:30 schreef ijs_beer het volgende:
Nou voorlopig alleen mijn durp heur. En dat stelt niet zo heel veel voor.quote:
Jacques moet zich er misschien niet mee bemoeien... en Salvador moet vooral blijven zeggen wat ie denkt... ondanks dat ie dan mensen op de tenen trapt.quote:Op woensdag 9 mei 2018 22:30 schreef Nexum het volgende:
Salvador ligt onder vuur na z'n uitspraken over Netta: http://wiwibloggs.com/201(...)ovision-2018/222969/
En Jacques Houdek (Kroatië 2017) reageert er op:
http://wiwibloggs.com/201(...)rovision-2018/222969
Nou ik kan persoonlijk niet het grapje vinden in 'Toy is a horrible song' 'Niks is veranderd sinds ik heb gewonnen'quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2018 22:33 schreef Greys het volgende:
Reis updates in 'ESF-ers naar Lissabon topic'Nu nog niet echt interessant maar dan weten jullie waar het de komende dagen verschijnt. Groeten uit Brussel.
Je moet ergens beginnen he.quote:Op woensdag 9 mei 2018 21:55 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nou voorlopig alleen mijn durp heur. En dat stelt niet zo heel veel voor.
Salvador moet gewoon kunnen zeggen wat hij vindt. Zou een beetje vreemd vinden als hij een ander liedje niks zou mogen vinden. Nou is Salvador ook best wel een autoriteit op het gebied van verschrikkelijke liedjes. Zijn eigen liedje is zelfs namelijk er één.quote:Op woensdag 9 mei 2018 22:30 schreef Nexum het volgende:
Salvador ligt onder vuur na z'n uitspraken over Netta: http://wiwibloggs.com/201(...)ovision-2018/222969/
En Jacques Houdek (Kroatië 2017) reageert er op:
http://wiwibloggs.com/201(...)rovision-2018/222969
Vind jij.quote:Op woensdag 9 mei 2018 23:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Salvador moet gewoon kunnen zeggen wat hij vindt. Zou een beetje vreemd vinden als hij een ander liedje niks zou mogen vinden. Nou is Salvador ook best wel een autoriteit op het gebied van verschrikkelijke liedjes. Zijn eigen liedje is zelfs namelijk er één.
Dat klopt. En jij vind het mooi, net zoals ook vele anderen. Maar het is wel een liedje wat tegelijkertijd ook veel mensen echt helemaal niks vinden. Smaken verschillen inderdaad.quote:Op woensdag 9 mei 2018 23:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Vind jij.
Ik vind het een juweel. En kennelijk vonden velen dat. Smaken verschillen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |