abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 mei 2018 @ 01:58:10 #176
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179032765
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:57 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Een jurkje wat ze ergens halverwege ook nog wist kwijt te raken voor iets anders wat nog lelijker en minstens net zo uitgescheurd was. :N
Zeker gesponsord door de Macedonische Primark.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 mei 2018 @ 01:59:35 #177
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179032768
Ik vind het dit jaar wel leuk dat het echt alle kanten op kan gaan wat betreft de winnaar en ook top vijf. Al vrees ik dat er dan in de finale opeens toch wel weer een nummer opeens fluitend naar de overwinning gaat. Maar dat hoop ik niet. Ik hoop echt op diverse liedjes die tot op het laatste echt een kans maken te winnen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:01:09 #178
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179032774
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:56 schreef Redefine het volgende:

[..]

Er zijn bijna elk jaar wel diverse landen met Zweden in dienst om liedjes/acts te produceren. Logisch omdat de Zweden dat ook echt heel goed kunnen. En dat veel landen graag wel dat Zweedse productie sausje erover willen gooien om succes te hebben.
Ja precies, ik denk ook echt dat Zweden daar meer mee bezig is.
Die zien het ESF meer als een uithangbord, reclame voor hun muziekindustrie.

Zo bezie ik Zweden iig de laatste jaren.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:02:21 #179
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_179032775
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:59 schreef Redefine het volgende:
Al vrees ik dat er dan in de finale opeens toch wel weer een nummer opeens fluitend naar de overwinning gaat.
Behalve wanneer dat Waylon is! w/
Hey ho. Let's go!
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:03:48 #180
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179032778
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 02:02 schreef yorrick69 het volgende:

[..]

Behalve wanneer dat Waylon is! w/
Dat zou heel mooi zijn. Maar dat verwacht ik niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:04:19 #181
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179032780
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:56 schreef grazz het volgende:

[..]

Genieton :B maar d*mn, vermoeiend. Ik word oud. Ik ga nu toch maar ff mn nest in. Fijne avond hier nog w/
Oi, volgens mij zitten wij in dezelfde leeftijdscategorie. En ik ben helemaal niet oud. :(
Al voel ik me dat idd soms wel. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:08:19 #182
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179032789
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:59 schreef Redefine het volgende:
Ik vind het dit jaar wel leuk dat het echt alle kanten op kan gaan wat betreft de winnaar en ook top vijf. Al vrees ik dat er dan in de finale opeens toch wel weer een nummer opeens fluitend naar de overwinning gaat. Maar dat hoop ik niet. Ik hoop echt op diverse liedjes die tot op het laatste echt een kans maken te winnen.
Ik vind dat meteen het voor- en nadeel van die nieuwe manier van punten doorgeven.
Hiervoor had je het nadeel dat vaak een favoriet al zeker was voor winst terwijl er nog meerdere landen moesten stemmen. Nu weet je echter net zo goed dat je het hele inbel-gebeuren net zo goed kunt overslaan omdat alles daarna toch weer overhoop gaat.

Ik denk toch dat ik de vorige methode prettiger vond.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:20:49 #183
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179032802
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 02:08 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik vind dat meteen het voor- en nadeel van die nieuwe manier van punten doorgeven.
Hiervoor had je het nadeel dat vaak een favoriet al zeker was voor winst terwijl er nog meerdere landen moesten stemmen. Nu weet je echter net zo goed dat je het hele inbel-gebeuren net zo goed kunt overslaan omdat alles daarna toch weer overhoop gaat.

Ik denk toch dat ik de vorige methode prettiger vond.
Het heeft wel iets spectaculairs en potentieel onvoorspelbaars, waardoor het inderdaad langer spannend blijft. Maar tegelijkertijd krijg je er hele rare sprongen door Moldavië afgelopen jaar, Polen twee jaar geleden. En andersom liedjes die zeer goed gewaardeerd worden door de jury, maar totaal niet door het publiek. Dat voelt toch wat raar aan.

Plus dat je nu krijgt dat er echt geracet wordt door de jury punten heen, waardoor dat wel zijn waarde verliest. Terwijl dat toch echt het uitslag gevoel voor mij is: 'City X calling, the votes of the X are ... Nu moet je maar in de gaten houden of je land opeens vier punten krijgt etc.

En natuurlijk het vervelende gevoel dat wij beide keren hadden. Dat je er vrij goed voor staat met de jury punten, maar dat je echt al heel snel bij de publieksvote voorbijkomt. Echt zo'n gevoel van oh dat is het -O- En klaar ben je als land. Waardoor de rest daarna net iets minder boeit.

Ik ben ook meer een fan van de oude opzet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:26:43 #184
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_179032810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 02:20 schreef Redefine het volgende:

[..]

Het heeft wel iets spectaculairs en potentieel onvoorspelbaars, waardoor het inderdaad langer spannend blijft. Maar tegelijkertijd krijg je er hele rare sprongen door Moldavië afgelopen jaar, Polen twee jaar geleden. En andersom liedjes die zeer goed gewaardeerd worden door de jury, maar totaal niet door het publiek. Dat voelt toch wat raar aan.

Plus dat je nu krijgt dat er echt geracet wordt door de jury punten heen, waardoor dat wel zijn waarde verliest. Terwijl dat toch echt het uitslag gevoel voor mij is: 'City X calling, the votes of the X are ... Nu moet je maar in de gaten houden of je land opeens vier punten krijgt etc.

En natuurlijk het vervelende gevoel dat wij beide keren hadden. Dat je er vrij goed voor staat met de jury punten, maar dat je echt al heel snel bij de publieksvote voorbijkomt. Echt zo'n gevoel van oh dat is het -O- En klaar ben je als land. Waardoor de rest daarna net iets minder boeit.

Ik ben ook meer een fan van de oude opzet.
Dat is idd nog het grootste nadeel. Als je in 'deel 2' snel aan de beurt bent is het daarna klaar voor je. Dan kan je de rest van de uitzending alleen nog maar kijken hoe ver je blijft zakken.

Met de vorige methode was er altijd nog de kans op een paar puntjes van X en nog een paar van Y.
De nieuwe methode maakt de strijd voor winnaar wat spannender, maar haalt echt 100% van de spanning weg voor iedereen die niet top3 (misschien 5) zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roger_Epiales op 09-05-2018 04:49:37 ]
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  woensdag 9 mei 2018 @ 02:49:40 #185
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_179032835
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 01:59 schreef Redefine het volgende:
Ik vind het dit jaar wel leuk dat het echt alle kanten op kan gaan wat betreft de winnaar en ook top vijf. Al vrees ik dat er dan in de finale opeens toch wel weer een nummer opeens fluitend naar de overwinning gaat. Maar dat hoop ik niet. Ik hoop echt op diverse liedjes die tot op het laatste echt een kans maken te winnen.
eens de hele top 10 nu kun je door elkaar halen
pi_179034109
Zo. Nachtje laten bezinken, nu tijd om mijn ervaringen samen te vatten.

Israël en Cyprus gaan allebei niet winnen. Van Israël mag bekend zijn dat ik dat fijn vind (het is een agressief kijkende trol met een stel spastische kipimitatoren), van Cyprus vind ik dat wel jammer. Er gebeurt wel echt wat op dat podium (i.t.t. de zoutpilaar van grote vriend Griekenland) maar ze zingt niet zuiver. Totaal niet, zeg maar. En het is niet goed als je tijdens het nummer kunt horen dat ze buiten adem is.

Vanuit deze semi zijn Tsjechië en Litouwen mijn favorieten. Tsjechië is wel echt superhip (hoorde ik Giel het nou 'gedateerd' noemen in de voorbeschouwing? Mongool) en leuk als clip in beeld gebracht en Litouwen is ontzettend mooi gezongen (jammer van de soepjurk). Estland houd ik persoonlijk niet zo van, maar die gaan dik scoren natuurlijk.

Onbegrijpelijk dat ze door zijn: Bulgarije en Finland. WTF is met Horror-Sia bij de Bulgaren? Dat mens ziet er uit alsof ze baby's eet als ontbijt. Verder rare staging en een nummer wat ik nu alweer vergeten ben, net als de laatste drie keer dat ik het hoorde. Finland was ook een dikke tegenvaller. Van iemand die tweede wordt in de Britse X-factor mag je toch verwachten dat ze zuiver kan zingen. Verder teveel gedoe op dat podium en een veel te generiek liedje.

Jammer dat ze er uit liggen: Zwitserland, Armenië en België. Zwitserland had wel attitude. Armenië zong gewoon steengoed. België jammer omdat het liedje heel goed is, maar door de staging van Trijnniveau is het wel dik verdiend. Ik heb het idee dat d'n Pannecoucke niet zo goed is in solo dames goed in beeld brengen.

Leuk dat ze door zijn: Ierland en Albanië. Ierland verdient het wel met zo'n oprecht liedje en Eugent kan gewoon heel goed zingen, ook al klinkt het als een Albanese Eros Ramazotti (oplettende lezers weten dat ik slecht tegen pizzeriamuziek kan).

Dan nog als afsluiter: Mag het LED-scherm terug? Alsjeblieft. Bijna niemand weet wat ze met de staging aanmoeten. Rare props, slecht camerawerk. Onvoorstelbaar wat een kutniveau, alsof het weer 1999 is. Ik vond het staging-idee van Waylon onbegrijpelijk kut, maar nu snap ik het beter. Je hoeft dan niet drie minuten op de zanger gefocust te zijn. Ik denk dat we kans maken als de staging van de concurrenten in semi 2 van het niveau is van semi 1. Het was echt heel erg slecht. Hopelijk volgend jaar weer een scherm om de aandacht af te leiden. Daar zou een aantal nummers ernstig bij gebaat zijn, dat kijkt toch prettiger weg.
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2018 @ 07:21:29 #187
368283 ato
pi_179034131
Voor mij mogen de leds ook weer terug, de camera gimmicks zoals die brandjes van Fuego zag er goedkoop uit.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 9 mei 2018 @ 08:50:07 #188
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179034850
Het LED scherm mag van mij ook wel weer terug. Als de liedjes door het ontbreken ervan een stuk soberder zouden zijn was het nog wel oke geweest. Maar het maakt nu gewoon niet uit. Met of zonder LED, de landen pakken net zo groots uit.

Nu is het vooral een ordinaire besparing. Zij willen het geld er niet aan uitgeven, dus dan moeten de landen het zelf maar doen.

Een act als Israël zou denk ik ook beter uit de verf komen met een scherm.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 mei 2018 @ 08:52:41 #189
163650 Greys
pi_179034875
Ik vond het wel leuk dat ze eens één jaartje creatiever moeten doen. Elke act kan een kunstwerk zijn met een dure toestand op de LED's. Nu draait het toch net wat meer om de nummers zelf. Het hoeft van mij absoluut niet elk jaar maar ik vind dit wel verfrissend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179034948
Het was het idee van de organisatie dat het om het liedje zelf zou draaien, ik was daar zelf ook heel enthousiast over. Maar in semi 1 heb ik alleen Litouwen en Ierland daar op kunnen betrappen. Cyprus had ook goed door hoe je staging bouwt zonder een scherm. Focus op de dansers en veel dynamiek.

Bij veel nummers kwam het helaas niet verder dan drie minuten inzoomen op de artiest en een loopje over het podium met de cameraman achteruit lopend. Ik vond het helemaal niet zo creatief. Daardoor kwam meer aan de oppervlakte welke nummers van zichzelf niet zo sterk zijn, maar het oog wil ook wat. Liever dat slechte muziek gecompenseerd wordt met wat visuals dan dat de regisseur niet weet wat hij aan moet met een kaal podium en dus maar allerlei props meeneemt en kiest voor rare camerashots. Zoals bij België, waarbij je de helft van het nummer de zaal in keek. Dat was heel lelijk. Veel nummers keken gewoon niet zo lekker weg.
  woensdag 9 mei 2018 @ 09:12:39 #191
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_179035130
Ik heb dat hele LED scherm juist helemaal niet gemist. Ja, bij sommige landen gebeurt er nu bitter weinig, maar er zitten er elk jaar wel een paar tussen die overgeslagen hadden kunnen worden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  woensdag 9 mei 2018 @ 09:14:29 #192
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_179035159
Opvallendheidjes uit de Itunes lijsten deze ochtend:

- Tsjechië doet het heel slecht
- België op een vierde plek, suggereert toch wel top 10 bij de televote?`
- Op nummer 2 Oostenrijk en op 3 Ierland! Verassend, Ierland een stuk meer gedownload dan bookies favoriet Litouwen

http://esctracker.com/
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 mei 2018 @ 09:18:37 #193
163650 Greys
pi_179035244
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 08:59 schreef Mystikvm het volgende:
Het was het idee van de organisatie dat het om het liedje zelf zou draaien, ik was daar zelf ook heel enthousiast over. Maar in semi 1 heb ik alleen Litouwen en Ierland daar op kunnen betrappen. Cyprus had ook goed door hoe je staging bouwt zonder een scherm. Focus op de dansers en veel dynamiek.

Bij veel nummers kwam het helaas niet verder dan drie minuten inzoomen op de artiest en een loopje over het podium met de cameraman achteruit lopend. Ik vond het helemaal niet zo creatief. Daardoor kwam meer aan de oppervlakte welke nummers van zichzelf niet zo sterk zijn, maar het oog wil ook wat. Liever dat slechte muziek gecompenseerd wordt met wat visuals dan dat de regisseur niet weet wat hij aan moet met een kaal podium en dus maar allerlei props meeneemt en kiest voor rare camerashots. Zoals bij België, waarbij je de helft van het nummer de zaal in keek. Dat was heel lelijk. Veel nummers keken gewoon niet zo lekker weg.
Ik vond dat dus juist verrassende resultaten opleveren qua uitslag (voor idd Ierland en Litouwen en Cyprus) en heb dus juist weer liever niet dat slechte muziek wordt verbloemd door een top act. Vond het echt leuk dat het een keertje wat meer om de songs draaide en om degenen die goed om konden gaan met 'geen LED dit keer, succes!'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 9 mei 2018 @ 09:20:57 #194
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_179035273
Dat zoveel landen nu neigden naar goedkope augmented reality visuals, bij gebrek aan video op een ledwall, vond ik geen goede ontwikkeling (met name Wit-Rusland echt heel nep). Werkt alleen bij Noorwegen dit jaar denk ik, met dat soort visuals.
pi_179035281
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond dat dus juist verrassende resultaten opleveren qua uitslag (voor idd Ierland en Litouwen en Cyprus) en heb dus juist weer liever niet dat slechte muziek wordt verbloemd door een top act. Vond het echt leuk dat het een keertje wat meer om de songs draaide en om degenen die goed om konden gaan met 'geen LED dit keer, succes!'.
Dat is wel waar. En het kaf wordt natuurlijk wel van het koren gescheiden in de semi's. De echte kutacts zijn er dan wel uit waardoor de beste overblijven. Dat zal de finale wel aantrekkelijker maken om naar te kijken.
pi_179035295
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:20 schreef lashatumbai het volgende:
Dat zoveel landen nu neigden naar goedkope augmented reality visuals, bij gebrek aan video op een ledwall, vond ik geen goede ontwikkeling (met name Wit-Rusland echt heel nep). Werkt alleen bij Noorwegen dit jaar denk ik, met dat soort visuals.
Nog nepper dan de visuals waren de tanden van Wit-Rusland. Dat was gewoon creepy.
pi_179035317
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 mei 2018 @ 09:23:26 #198
163650 Greys
pi_179035320
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nog nepper dan de visuals waren de tanden van Wit-Rusland. Dat was gewoon creepy.
Ja _O-
En dan die bloemerige rug die bloederig ipv bloemerig leek :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 09:31:10 #199
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_179035437
Mja. Veel delegaties hebben toch wel wat last van creatieve armoede , zowel met als zonder LEDs (dat zag je wel aan de grote hoeveelheden aan hoofdprojecties vorig jaar)... dan steekt zoiets ludieks als van Moldavië er straks toch wel uit. Of gisteren de mooie dans van Ierland. En ook de act van ons is een van de creatievere en opvallendere.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_179035514
Ik ben echt totaal clueless wie zaterdag de winst pakt, Israel, Tsjechie en Estland doen het niet best op Esctracker, Cyprus en Oostenrijk lopen daar voorop.

Als de zang van Cyprus echt zo matig is zie ik de jury's wel downgraden... Kortom, schiet mij maar lek.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')