abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2018 @ 04:24:13 #251
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178964744
Groeiende Republikeinse zorgen om West-Virginia:

https://www.politico.com/(...)enate-primary-570752
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 6 mei 2018 @ 06:10:24 #252
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178964833
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 02:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen haat tegen China of Iran sowieso een domme stelling. Als je de regio en relaties een beetje in de gaten hield kon je weten dat het begon met toenadering en warme woorden tussen China en de VS. Veel van deze anderzijdse acties begonnen pas begonnen nadat China niet over de brug kwam om iets te doen aan het handelstekort en rondom haar eigen 'verkiezingen' hetzelfde beleid waar zoveel duscussie over was (invloed in buitenlandse bedrijcen etc.) nog maar eens verstevigde. Jij mag allemaal de logica niet zien maar die is er wel degelijk. De enige die in een bubbel leeft ben je gewoon zelf schijnbaar.
En nu ben je gewoon keihard aan het liegen :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_178964836
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 06:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En nu ben je gewoon keihard aan het liegen :')
Oh ja? Waarover dan precies?
pi_178964839
In de nieuwste Reuters-Ipsos peiling liggen approval en disapproval wel heel dichtbij elkaar voor Trump. Paar weken terug was het nog -14% en nu een tie soort van.

Volgens Reuters zou zijn steun onder zwarte mannen ook zijn verdubbeld (eind April was het 22% en nu al bijna 30% dus inmiddels zelfs verder gegroeid).

Ook interessant om te zien dat Trump zeer populair is bij blanke mannen tussen de 18-34 jaar oud. Niet verrassend natuurlijk. Maar het is echt een behoorlijk verschil dus zegt wel wat.

Alle data: http://polling.reuters.com/#poll/CP3_2/
Beneden de grafiek kan je zelf enkele keuzes maken.

[ Bericht 17% gewijzigd door DeParo op 06-05-2018 06:25:33 ]
pi_178964859
Hoe is een 55% disapproval vs 40% approval precies "een tie soort van"?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_178964871
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 06:40 schreef OMG het volgende:
Hoe is een 55% disapproval vs 40% approval precies "een tie soort van"?
Ik weet niet waar jij kijkt maar het is 49.6%-47.8%, volgens RCP een tie, en volgens fivethirthyeight adjusted een tie. En ik heb het over de Ipsos-Reuters peiling dus.
pi_178964875
Ik kijk naar die link van je, en die opent met koeienletters de percentages die al vermeldde.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_178964879
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 06:50 schreef OMG het volgende:
Ik kijk naar die link van je, en die opent met koeienletters de percentages die al vermeldde.
Ik heb nu twee keer op mijn link gedrukt en ik kom toch echt uit op de cijfers die ik noemde.
  zondag 6 mei 2018 @ 06:57:31 #259
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178964890
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 06:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh ja? Waarover dan precies?
Over precies dat wat je beweert in je post. Om nog maar even te zwijgen over dat je de rest van mijn post negeert. Stop er gewoon mee om je eigen mening als feit te presenteren.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_178964897
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 06:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Over precies dat wat je beweert in je post. Om nog maar even te zwijgen over dat je de rest van mijn post negeert. Stop er gewoon mee om je eigen mening als feit te presenteren.
Klein kind. Als je zegt dat ik lieg dan mag je best zeggen waarover. Niks wat ik heb gezegd in die post is niet al tig keer gezegd of valt niet te staven maar je wilt niet eens zeggen wat precies (of je kan het niet). Ik reageer letterlijk op je post en het enige wat je zegt is dat ik lieg. Zo sneu.
pi_178964905
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 06:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb nu twee keer op mijn link gedrukt en ik kom toch echt uit op de cijfers die ik noemde.
Misschien moet je dan eens iets aan je link kunsten doen, want als ik erop druk is dit het eerste wat ik zie;

pi_178964911
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 07:05 schreef OMG het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens iets aan je link kunsten doen, want als ik erop druk is dit het eerste wat ik zie;

[ afbeelding ]
Ik weet niet waarom maar op mobiel kom ik ook uit op wat jij zegt, op de computer niet, hoe dan ook kan je ook kijken via:

https://www.realclearpoli(...)b_approval-6179.html
https://projects.fivethir(...)ings/?ex_cid=rrpromo
En:
https://www.ipsos.com/en-(...)political-2018-05-04
pi_178965261
Misschien leef je toch in een filter bubbel en word je informatie gefeed op basis van je cookies.
pi_178965369
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 08:49 schreef thesiren.nl het volgende:
Misschien leef je toch in een filter bubbel en word je informatie gefeed op basis van je cookies.
Dat de link schijnbaar wanneer je op je mobiel zit naar een andere bron wijst betekent niet dat de data niet klopt daarvoor kan je naar de andere links gaan die ik nu hier hebt gepost.
  zondag 6 mei 2018 @ 09:40:26 #265
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178965598
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 07:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klein kind. Als je zegt dat ik lieg dan mag je best zeggen waarover. Niks wat ik heb gezegd in die post is niet al tig keer gezegd of valt niet te staven maar je wilt niet eens zeggen wat precies (of je kan het niet). Ik reageer letterlijk op je post en het enige wat je zegt is dat ik lieg. Zo sneu.
Geen trek in. Want je kunt het allemaal zelf opzoeken. Wel eerst even cookies verwijderen begrijp ik. Ik ga niet mee in dat debiele deparoshowtje van je.
pi_178965702
quote:
7s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Geen trek in. Want je kunt het allemaal zelf opzoeken. Wel eerst even cookies verwijderen begrijp ik. Ik ga niet mee in dat debiele deparoshowtje van je.
Als je er geen trek in hebt moet je ook gewoon geen reactie plaatsen op wat ik zeg, roepen dat ik lieg maar niet eens kunnen zeggen waarover, sneu.
pi_178965743
South Korea president says Trump deserves Nobel Peace Prize:
https://www.reuters.com/a(...)-prize-idUSKBN1I10OD
quote:
South Korean President Moon Jae-in said U.S. President Donald Trump deserves a Nobel Peace Prize for his efforts to end the standoff with North Korea over its nuclear weapons program, a South Korean official said on Monday.

“President Trump should win the Nobel Peace Prize. What we need is only peace,” Moon told a meeting of senior secretaries, according to a presidential Blue House official who briefed media.

Moon and North Korean leader Kim Jong Un on Friday pledged at a summit to end hostilities between their countries and work toward the “complete denuclearization” of the Korean peninsula.

Trump is preparing for his own summit with Kim, which he said would take place in the next three to four weeks.

The Trump administration has led a global effort to impose ever stricter sanctions on North Korea and the U.S. president exchanged bellicose threats with Kim in the past year over North Korea’s development of nuclear missiles capable of reaching the United States.

In January, Moon said Trump “deserves big credit for bringing about the inter-Korean talks. It could be a resulting work of the U.S.-led sanctions and pressure”.

Trump’s predecessor, Barack Obama, won the 2009 Nobel Peace Prize just months into his presidency, an award many thought was premature, given that he had little to show for his peace efforts beyond rhetoric.

Even Obama said he was surprised and by the time he collected the prize in Oslo at the end of that year, he had ordered the tripling of U.S. troops in Afghanistan.

As well as Obama, three U.S. presidents have won the Nobel Peace Prize: Theodore Roosevelt, Woodrow Wilson, and Jimmy Carter

Moon’s Nobel Prize comment came in response to a congratulatory message from Lee Hee-ho, the widow of late South Korean President Kim Dae-jung, in which she said Moon deserved to win the prize, the Blue House official said.

Moon responded by saying Trump should get it.

Trump on Monday suggested his planned meeting with Kim take place at the Peace House on the border between North and South Korea.

The upcoming Trump-Kim meeting was the main subject of a private walk and chat that Kim and Moon had during their meeting at the border, the official said.

U.S. Secretary of State Mike Pompeo said on Sunday that Trump would maintain a “pressure campaign” of harsh sanctions on North Korea until Kim scraps his nuclear weapon program.
Waaruit nogmaals blijkt dat Amerika onder Trump toch wel echt een directe rol heeft gespeeld en niet allemaal slechts van de Noord-Koreaanse kant komt zoals sommige posters stelden.
  zondag 6 mei 2018 @ 09:58:22 #268
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178965778
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat de link schijnbaar wanneer je op je mobiel zit naar een andere bron wijst betekent niet dat de data niet klopt daarvoor kan je naar de andere links gaan die ik nu hier hebt gepost.
Je lijkt haast blij dat een aanzienlijk deel van het kiesvolk zich vrij makkelijk in de luren laat leggen door een oranje con-man.

Hoe dan ook, dit is wat ik zie bij de Reuters poll:

Wel leuk, want daar kunnen we wel iets mee ... het is het 5-dagen rollend gemiddelde, waarmee we kunnen kijken wat het per dag was. Dat levert dit op:

Ja, er staat een -2 in. Dat is raar en kan ik niet verklaren. Anyway, zoals vrij duidelijk te zien is springt er 1 dag enorm uit en zijn de dagen hierna weer in lijn met hoe het ervoor was. Nu zag je ook in andere polls een opleving (zie bv. ook de stijgende lijn van de afgelopen dagen bij 538, dus ik zou het niet als een meetfout oid willen betitelen. Het is me niet helemaal duidelijk waarom specifiek die dag eruit sprong, maar als de trend is als de paar dagen erna zal het een vrij korte opleving zijn die eindigt met een wel iets beter gemiddelde dan ervoor, maar lager dan nu.

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 06-05-2018 10:18:10 ]
  zondag 6 mei 2018 @ 09:58:29 #269
13309 nostra
ask why
pi_178965779
-EW was me voor-
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_178965794
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je lijkt haast blij dat een aanzienlijk deel van het kiesvolk zich vrij makkelijk in de luren laat leggen door een oranje con-man.

Hoe dan ook, dit is wat ik zie bij de Reuters poll:

[ afbeelding ]

Wel leuk, want daar kunnen we wel iets mee ... het is het 5-dagen rollend gemiddelde, waarmee we kunnen kijken wat het per dag was. Dat levert dit op:

[ afbeelding ]

Ja, er staat een -2 in. Dat is raar en kan ik niet verklaren. Anyway, zoals vrij duidelijk te zien is springt er 1 dag enorm uit en zijn de dagen hierna weer in lijn met hoe het ervoor was. Nu zag je ook in andere polls een opleving (zie bv. ook de stijgende lijn van de afgelopen dagen bij 538, dus ik zou het niet als een meetfout oid willen betitelen. Het is me niet helemaal duidelijk waarom specifiek die dag eruit sprong, maar als de trend is als de paar dagen erna zal het een vrij korte opleving zijn.
Je hoeft er geen kwalificatie aan te hangen hoe ik erover denk want tot dusverre is het ook een outlier. Wat wel blijkt uit de peilingen die je ook post is dat er een stijgende lijn is waar te nemen. Of deze uitslag een trend is zal nog moeten blijken met toekomstige peilingen.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:04:26 #271
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178965841
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:55 schreef DeParo het volgende:
South Korea president says Trump deserves Nobel Peace Prize:
https://www.reuters.com/a(...)-prize-idUSKBN1I10OD

[..]

Waaruit nogmaals blijkt dat Amerika onder Trump toch wel echt een directe rol heeft gespeeld en niet allemaal slechts van de Noord-Koreaanse kant komt zoals sommige posters stelden.
Waaruit blijkt dit dan? Dat Moon veren in de kont van Trump stopt is niet nieuw en zelfs verstandig, maar veel concreets wordt niet genoemd wat hij gedaan heeft... dat blijft bij: "It could be a resulting work of the U.S.-led sanctions and pressure"

Soms zie je een Trump-fan ook wel een hele rant posten op bv. reddit, wat erop neer komt dat zijn getwitter indruk gemaakt zou hebben + sancties. Het lijkt me sterk dat Trumps irrationele gedrag indruk gemaakt heeft op wie dan ook. Misschien dat de sancties geholpen hebben, maar dat is zoals blijkt uit de statements van Zuid Korea speculatie.

Laten we ook dit niet vergeten:

quote:
Trump asked Moon to give him public credit for pressuring North Korea into talks

SEOUL -- Even before he was elected South Korea's president eight months ago, Moon Jae-in was vowing to take the "driver's seat" in global efforts to deal with North Korea.

But as the inter-Korean talks have shown this week, it's clearly Kim Jong Un who's steering, although Moon could fairly claim to be riding shotgun. It's Kim who's decided when the Koreas will talk and what they will talk about.

As for President Trump? Well, he could be said to be in the back, going along for the ride.

As South Korea presses ahead with efforts to bring a large North Korean delegation to the Winter Olympics in PyeongChang next month, it is willingly agreeing to North Korea's demands.

But Trump, a former businessman who prides himself on being a masterful negotiator, is claiming -- and getting -- most of the credit for the sudden burst of Olympics-related diplomacy between the two Koreas.

During a Jan. 4 phone call in which the South Korean leader briefed the American president on the plans for talks with North Korea, Trump asked Moon to publicly give him the credit for creating the environment for the talks, according to people familiar with the conversation.

[...]
pi_178965875
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dit dan? Dat Moon veren in de kont van Trump stopt is niet nieuw en zelfs verstandig, maar veel concreets wordt niet genoemd wat hij gedaan heeft... dat blijft bij: "It could be a resulting work of the U.S.-led sanctions and pressure"

Soms zie je een Trump-fan ook wel een hele rant posten op bv. reddit, wat erop neer komt dat zijn getwitter indruk gemaakt zou hebben + sancties. Het lijkt me sterk dat Trumps irrationele gedrag indruk gemaakt heeft op wie dan ook. Misschien dat de sancties geholpen hebben, maar dat is zoals blijkt uit de statements van Zuid Korea speculatie.
Dit blijkt uit dat Moon de rol van Amerika prijst in het nader bijeen brengen van beide Korea's. En is dat een ultiem bewijs dat Trump en Amerika het allemaal tot in detail hebben gecoordineerd? Uiteraard niet. Maar uit een dergelijke statement blijkt wel iets meer sturing en coordinatie van Amerikaanse kant dan een analyse op basis van tweets bijvoorbeeld.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:09:37 #273
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178965903
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit blijkt uit dat Moon de rol van Amerika prijst in het nader bijeen brengen van beide Korea's. En is dat een ultiem bewijs dat Trump en Amerika het allemaal tot in detail hebben gecoordineerd? Uiteraard niet. Maar uit een dergelijke statement blijkt wel iets meer sturing en coordinatie van Amerikaanse kant dan een analyse op basis van tweets bijvoorbeeld.
Het kan dat de VS een bepaalde rol gespeeld hebben, maar het mag duidelijk zijn dat een hyperbolisch statement als "Trump verdient de Nobel-prijs" slechts de wereld in gestuurd wordt om hem te helpen met zijn binnenlandse PR.

Hij heeft nota bene bij Moon er op aangedrongen hem te prijzen, wat Moon dan ook doet, want waarom zou je de president van de VS boos maken als leider van Zuid Korea zijnde?
pi_178965913
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump asked Moon to give him public credit for pressuring North Korea into talks
Het artikel dat je post lijkt meer op een opinie dan op een neutraal stuk. Trump zou inderdaad gevraagd hebben om credits aan hem te geven. Maar de 'analyse' klinkt toch wat minder objectief.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:11:41 #275
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178965928
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het artikel dat je post lijkt meer op een opinie dan op een neutraal stuk. Trump zou inderdaad gevraagd hebben om credits aan hem te geven. Maar de 'analyse' klinkt toch wat minder objectief.
Gelukkig dat we wel allebei vast stellen dat Trump Moon gevraagd heeft om credits. Als ik Moon was geweest had ik hier ook gehoor aan gegeven en het maakt alles wat hij hierover verder zegt nogal suspect.

Het is niet voor niets dat hij niet concreet wordt over Trumps rol ... 'ja, eh, het zou druk kunnen zijn of sancties, maar misschien ook niet'.
pi_178965969
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het kan dat de VS een bepaalde rol gespeeld hebben, maar het mag duidelijk zijn dat een hyperbolisch statement als "Trump verdient de Nobel-prijs" slechts de wereld in gestuurd wordt om hem te helpen met zijn binnenlandse PR.

Hij heeft nota bene bij Moon er op aangedrongen hem te prijzen, wat Moon dan ook doet, want waarom zou je de president van de VS boos maken als leider van Zuid Korea zijnde?
Omdat deze onderhandelingen ook de populariteit van Moon aanzienlijk hebben vergroot. Hoe dan ook kunnen we zelfs met dit artikel weinig stellig claimen, uiteraard, maar zoals ik al eerder zei vind ik er wel eerder uit blijken dat Amerika veel meer coordineert met betrekking tot die Koreaanse onderhandelingen dan hier soms wordt gesuggereerd. Ongeacht of hij nu op de stoel van de chauffeur of op de achterbank zou zitten.
pi_178965996
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Gelukkig dat we wel allebei vast stellen dat Trump Moon gevraagd heeft om credits. Als ik Moon was geweest had ik hier ook gehoor aan gegeven en het maakt alles wat hij hierover verder zegt nogal suspect.

Het is niet voor niets dat hij niet concreet wordt over Trumps rol ... 'ja, eh, het zou druk kunnen zijn of sancties, maar misschien ook niet'.
Waarom zou het hem suspect maken? Volgens mij wordt er op dat niveau veel vaker gevraagd elkaar credits te geven indien nodig en wanneer de banden prima zijn. Of hij concreet wordt over Trump zijn rol kunnen we niet zeggen omdat dit een standaard artikeltje is op basis van een Koreaanse verklaring. Ik weet niet of ze in het oorspronkelijke artikel nog verder gaan wellicht ;).
  zondag 6 mei 2018 @ 10:27:25 #278
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178966163
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zou het hem suspect maken? Volgens mij wordt er op dat niveau veel vaker gevraagd elkaar credits te geven indien nodig en wanneer de banden prima zijn. Of hij concreet wordt over Trump zijn rol kunnen we niet zeggen omdat dit een standaard artikeltje is op basis van een Koreaanse verklaring. Ik weet niet of ze in het oorspronkelijke artikel nog verder gaan wellicht ;).
Omdat hij daarmee gehoor geeft aan datgene wat hem gevraagd wordt en hij daarmee dus de schijn tegen heeft. Daarbij wordt hij niet concreet.

We kunnen het slechts doen met de informatie die we wel hebben, niet met de informatie die we niet hebben. Speculatie over wat er misschien in een of ander mogelijk Koreaans mogelijk artikel verder staat hebben we niks aan.

Maar goed, ik ben weer klaar met de DeParo-show voor vandaag, want je gaat met dit soort redenaties de verdediging in, en dat kun je desnoods hele topics volhouden.
pi_178966325
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Omdat hij daarmee gehoor geeft aan datgene wat hem gevraagd wordt en hij daarmee dus de schijn tegen heeft. Daarbij wordt hij niet concreet.

We kunnen het slechts doen met de informatie die we wel hebben, niet met de informatie die we niet hebben. Speculatie over wat er misschien in een of ander mogelijk Koreaans mogelijk artikel verder staat hebben we niks aan.

Maar goed, ik ben weer klaar met de DeParo-show voor vandaag, want je gaat met dit soort redenaties de verdediging in, en dat kun je desnoods hele topics volhouden.
Maar speculeren over het waarom achter dat telefoontje mag dan weer wel? Houd toch op. Het is gewoon een concrete aanwijzing voor een coordinerende rol van Amerika. De enige die moeilijk doet om weinig ben jezelf. Prima dat je niet aan 'mijn show' wilt meewerken. Maar zit niet de hele tijd te schutteren tussen 'argumenten' om maar niet te hoeven toegeven dat Amerika een leidende rol speelt mbt de Koreaanse onderhandelingen dus.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:47:33 #280
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178966449
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:38 schreef DeParo het volgende:
toegeven dat Amerika een leidende rol speelt mbt de Koreaanse onderhandelingen
Een laatste nabrander over wat ik bedoel met dat je in de verdediging schiet: Daarnet kom je met gekkigheid als dat we niet weten wat er in het Koreaans geschreven was en in dit geval verdraai je mijn standpunt vrij subtiel. Trump != Amerika en ik claim niet geen enkele rol van Amerika of Trump.
pi_178967116
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Een laatste nabrander over wat ik bedoel met dat je in de verdediging schiet: Daarnet kom je met gekkigheid als dat we niet weten wat er in het Koreaans geschreven was en in dit geval verdraai je mijn standpunt vrij subtiel. Trump != Amerika en ik claim niet geen enkele rol van Amerika of Trump.
Voel je dan ook niet zo aangesproken als ik met dat artikel kom en een toelichting geef.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:36:20 #282
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_178967232
Zelfs als de Noord- en Zuid-Korea op wonderbaarlijke wijze vrede sluiten, dan is dat vooral ondanks Trump, en niet dankzij.

Kom op, we hebben de man allemaal horen praten en zien tweeten. Trump beschikt over de verstandelijke vermogens noch de empathie om deze rivalen nader tot elkaar te brengen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 6 mei 2018 @ 11:38:05 #283
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178967267
Vooralsnog zie ik niet in waarom Trump zoveel credits moet krijgen. Ja, er is overleg geweest, ongetwijfeld ook achter de schermen waarvan weinig bekend is gemaakt wie met wie waarover heeft gesproken. Maar wie heeft dan daaraan deelgenomen namens de VS? Trump doet niet eens de moeite om een ambassadeur te zoeken voor Zuid Korea en Tillerson heeft in een krap jaartje het ministerie van binnenlandse zaken gesloopt. Dus wie moet credits krijgen voor wat?
pi_178967278
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs als de Noord- en Zuid-Korea op wonderbaarlijke wijze vrede sluiten, dan is dat vooral ondanks Trump, en niet dankzij.

Kom op, we hebben de man allemaal horen praten en zien tweeten. Trump beschikt over de verstandelijke vermogens noch de empathie om deze rivalen nader tot elkaar te brengen.
En zo'n reactie is simpelweg niet objectief Koos. Je hebt geen idee wat er achter de schermen gebeurt, in hoeverre Noord-Korea wel degelijk heeft geluisterd en gehandeld op basis van Amerikaans initiatief of handreikingen, prima dat het niet werk om nader te groeien tot Europa of Canada wellicht maar Noord-Korea is niet zo'n land en China evenmin overigens.
pi_178967324
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:38 schreef Barbusse het volgende:
Vooralsnog zie ik niet in waarom Trump zoveel credits moet krijgen. Ja, er is overleg geweest, ongetwijfeld ook achter de schermen waarvan weinig bekend is gemaakt wie met wie waarover heeft gesproken. Maar wie heeft dan daaraan deelgenomen namens de VS? Trump doet niet eens de moeite om een ambassadeur te zoeken voor Zuid Korea en Tillerson heeft in een krap jaartje het ministerie van binnenlandse zaken gesloopt. Dus wie moet credits krijgen voor wat?
Amerika voor het aanzetten tot een direct dialoog tussen beide Korea's, weten met Noord-Korea in onderhandeling te gaan op het moment dat hun alliantie met China wat stroever verloopt, een duidelijk zwart-wit beeld stellen voor Noord-Korea, de deur niet te sluiten voor gesprekken ondanks oorlogsdreiging, en simpelweg een van de partners in deze dialoog te zijn.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:46:27 #286
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_178967441
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika voor het aanzetten tot een direct dialoog tussen beide Korea's, weten met Noord-Korea in onderhandeling te gaan op het moment dat hun alliantie met China wat stroever verloopt, een duidelijk zwart-wit beeld stellen voor Noord-Korea, de deur niet te sluiten voor gesprekken ondanks oorlogsdreiging, en simpelweg een van de partners in deze dialoog te zijn.
Dit is simpelweg niet waar, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven. Ik blijf het niet herhalen. Noord Korea heeft deze uitnodiging tot onderhandelingen zonder voorwaarden gegeven aan vrijwel alle presidenten van de VS sinds het regime aan de macht kwam. Trump initieert niet, hij reageert. En met die reactie legitimeert hij 1 van de misdadigste regimes sinds WOII.

Anyway, ik ben niet in discussie met jou, ik vroeg me iets af. Iets waar je ook uiteraard geen antwoord op geeft, slechts wat verwachtingsvolle insinuaties.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:46:31 #287
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_178967443
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

En zo'n reactie is simpelweg niet objectief Koos. Je hebt geen idee wat er achter de schermen gebeurt, in hoeverre Noord-Korea wel degelijk heeft geluisterd en gehandeld op basis van Amerikaans initiatief of handreikingen, prima dat het niet werk om nader te groeien tot Europa of Canada wellicht maar Noord-Korea is niet zo'n land en China evenmin overigens.
Tenzij Trump achter de schermen een compleet ander mens is, is het simpelweg onmogelijk dat hij verantwoordelijk is voor mogelijke successen die worden behaald. De man is een ongeïnteresseerde, ongeletterde, dumbass. Hij is zo pijnlijk dom, dat ik soms last krijg van plaatsvervangende schaamte.

Ergens hoop ik ook dat het vredesproces faalt, anders denken die Amerikanen straks nog dat het een goed idee is om vaker een Trumpist tot president te verkiezen.
pi_178967746
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je kunt dit ook omdraaien:
En zo'n reactie is simpelweg niet objectief DeParo. Je hebt geen idee wat er achter de schermen gebeurt, in hoeverre Noord-Korea wel degelijk heeft geluisterd en gehandeld op basis van Chinees of Noord-Koreaans initiatief of handreikingen.

Het blijft opvallend hoe vaak jij schermt met wat er misschien achter de schermen is gebeurd, terwijl je daar net zo min zicht op hebt als wij.
Puur praktisch gezien geldt dit:

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:38 schreef Barbusse het volgende:
En dit:
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dit is simpelweg niet waar, zoals ik al meerdere malen heb aangegeven. Ik blijf het niet herhalen. Noord Korea heeft deze uitnodiging tot onderhandelingen zonder voorwaarden gegeven aan vrijwel alle presidenten van de VS sinds het regime aan de macht kwam. Trump initieert niet, hij reageert. En met die reactie legitimeert hij 1 van de misdadigste regimes sinds WOII.

pi_178967752
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:46 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Anyway, ik ben niet in discussie met jou, ik vroeg me iets af. Iets waar je ook uiteraard geen antwoord op geeft, slechts wat verwachtingsvolle insinuaties.
Dat heb jij gezegd inderdaad maar je negeert hier voor het gemak bij dat beide partijen iets anders claimen:
http://www.scmp.com/news/(...)-ahead-summit-donald

Jij mag herhalen wat je wilt maar je gaat er aan voorbij dat Amerika ttv de sancties zelf al de deur open had gezet om met Kim te praten.

quote:
The new sanctions are noteworthy for two reasons. First, they’re carefully designed to prevent North Korea from illicitly selling goods at sea, one of Pyongyang’s last steady sources of income. Second, they illustrate the White House’s emerging strategy for trying to resolve its nuclear standoff with North Korea through direct talks with Pyongyang as well as economic measures designed to hobble the regime of Kim Jong Un.

The first signs of the new approach came two weeks ago, when Vice President Mike Pence scheduled a secret meeting with high-level North Korean officials. Pyongyang canceled the meeting just hours ahead of the gathering, but Pence made clear that the administration was still open to talks.

“The point is, no pressure comes off until they are actually doing something that the alliance believes represents a meaningful step toward denuclearization,” he told the Washington Post on February 11, one day after the canceled chat with North Korea. “So the maximum pressure campaign is going to continue and intensify. But if you want to talk, we’ll talk.”
https://www.vox.com/2018/(...)s-trump-war-olympics

Tegelijkertijd negeer je ook volkomen dat Trump een andere koers is ingeslagen omtrent zijn Azie-politiek rond de verkiezingen in China en toen bleek dat de Chinese politiek elke afspraak aan haar laars zou lappen.

quote:
But China’s view of the US president began to shift after Mr Trump threatened to put tariffs on another $100bn of Chinese imports. Mr Trump had already enraged Chinese officials in March by signing the Taiwan Travel Act, which urges more US exchanges with the self-ruled island that Beijing regards as Chinese territory.

Beijing’s previously sanguine view of Mr Trump was partly due to the fact the US president did not use his first year in office to follow through on some of the pledges he made during the campaign about getting tough with China.

While Chinese officials now realise Mr Trump meant what he said in Beijing in November — that the Sino-US trade relationship was not “fair and reciprocal” and had to be solved — they also believe they can emerge from a trade war relatively unscathed.

“Trump has certainly got [China’s] attention,” said Peter Mandelson, the former EU trade commissioner who this week led a British delegation to China that met Mr Wang. “Chinese officials are confident and sure of their direction. They don’t want a fight [with the US], but if they get one they’re going to give as good as they get.”

China was surprised again on Friday after Mr Trump said he would consider re-joining the Trans-Pacific Partnership trade deal. Chinese officials had seen his move to leave the TPP, which did not include China, on day one in office as a “grand gift”.
https://www.ft.com/content/bb342dec-3eeb-11e8-b7e0-52972418fec4

Tell hierbij nog maar even het Noord-Koreaanse probleem voor China en je ziet wel degelijk een duidelijk patroon in het Amerikaanse beleid voor deze regio.

En ik vind het prima dat je nu weer wegloopt maar de enige die hier onzin uitslaag ben je gewoon zelf.
pi_178967774
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt dit ook omdraaien:
En zo'n reactie is simpelweg niet objectief DeParo. Je hebt geen idee wat er achter de schermen gebeurt, in hoeverre Noord-Korea wel degelijk heeft geluisterd en gehandeld op basis van Chinees of Noord-Koreaans initiatief of handreikingen.

Het blijft opvallend hoe vaak jij schermt met wat er misschien achter de schermen is gebeurd, terwijl je daar net zo min zicht op hebt als wij.
Puur praktisch gezien geldt dit:

[..]

En dit:

[..]

Je leest wat je wilt lezen, dat is wat anders, beide stellingen zijn gewoon ontkracht. Ja we weten niet wat er achter de schermen gebeurt maar we weten wel degelijk dat Amerika niet alleen reageert. We weten wel degelijk dat er in ieder geval dusdanige ontwikkelingen gaande zijn die zowel Amerika als Zuid-Korie optimistisch stemmen, en dan zouden we nog steeds geen credits hoeven geven aan Amerika, ik vind het vooral erg kortzichtig.
pi_178967796
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tenzij Trump achter de schermen een compleet ander mens is, is het simpelweg onmogelijk dat hij verantwoordelijk is voor mogelijke successen die worden behaald. De man is een ongeïnteresseerde, ongeletterde, dumbass. Hij is zo pijnlijk dom, dat ik soms last krijg van plaatsvervangende schaamte.

Ergens hoop ik ook dat het vredesproces faalt, anders denken die Amerikanen straks nog dat het een goed idee is om vaker een Trumpist tot president te verkiezen.
Dat is jouw mening maar je weet zelf ook wel dat die niet vaak als argument tellen.
pi_178967964
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je leest wat je wilt lezen, dat is wat anders, beide stellingen zijn gewoon ontkracht. Ja we weten niet wat er achter de schermen gebeurt maar we weten wel degelijk dat Amerika niet alleen reageert. We weten wel degelijk dat er in ieder geval dusdanige ontwikkelingen gaande zijn die zowel Amerika als Zuid-Korie optimistisch stemmen, en dan zouden we nog steeds geen credits hoeven geven aan Amerika, ik vind het vooral erg kortzichtig.
Wat jij continu vergeet is dat Kim nu ook in een andere positie zit dan twee, vier of acht jaar geleden: hij heeft kernwapens en ICBM's, dus een veel sterkere onderhandelingspositie, Dat betekent ook dat hij veel meer aanleiding heeft dan in het verleden om onderhandelingen te willen.

En wat de partijen claimen hoeft natuurlijk niet waar te zijn, kan ook onderdeel van het spel zijn. Zoals al vaker is aangegeven, is het een goed idee om Trump een paar kruimels te geven, want hij hapt graag.
En er zijn al genoeg analyses langsgekomen dat Kim heel andere bedoelingen met de onderhandelingen heeft dan Trump en dat Trump zich nu al dusdanig in de kaarten heeft laten kijken, dat hij eigenlijk niet meer terug kan.

Hier bijvoorbeeld: https://www.politico.com/(...)ts-from-trump-218115

Paar relevante stukjes eruit:
quote:
Kim has sought to 1) secure his rule against internal challengers, 2) achieve and demonstrate a reliable nuclear deterrent, 3) improve his people’s quality of life, and 4) elevate North Korea’s international standing as a nuclear state. Until very recently, his priority has been the first two goals. Having made significant progress on them, with his current charm offensive, Kim is now aiming to do the same for the latter two.
(...)
So in March 2013, Kim announced the “byungjin line” of simultaneously pursuing a long-range nuclear strike capability and economic development. U.S. policy under Obama and Trump has tried to make those two aspects of Kim’s strategy a trade-off—you can have economic ties to the outside world or you can have nukes, but you can’t have both—but the North Koreans always refused to see it that way. As a result, U.S. policy has had the effect only of accelerating Kim’s pursuit of nuclear weapons, leading to four nuclear tests and 86 missile tests over the past six years. More U.S. pressure always translated into more testing, which is why the idea that maximum pressure brought about any of the recent events is a farce.
(...)
Neither Trump’s maximum pressure nor Moon’s opportunism can explain the timing or global extent of Kim’s gambit. North Korea held meaningful diplomacy with the outside world in abeyance while it chased a secure second-strike nuclear capability last year. But only one month after his record-breaking ICBM launch, Kim gave the New Year’s speech that initiated all the diplomacy and hopeful media coverage that has come to define 2018 in stark contrast to the same time last year.
With a firmer grip on the regime and a strengthened nuclear strike capability, all this diplomacy moves Kim closer to his remaining goals of prioritizing the economy and elevating North Korea’s international standing as a nuclear state.
(...)What Kim wants is utterly at odds with decades of U.S. policy toward North Korea. Maybe that's OK given the abysmal failure of that policy, which saw the Kim regime attain its dream of acquiring nuclear weapons while keeping its people in appalling conditions. America's past positions are certainly not something Trump is beholden to. More disconcertingly though, there hasn't been any meaningful public discussion about aspects of North Korea policy other than denuclearization, such as human rights protections or the long-term merits of the U.S. troop presence in South Korea. Without a serious public debate, Trump could saunter into a meeting with Kim and unwittingly trade away American interests that were long assumed to be important but simply never discussed. In return, because of what Kim's goals are, Trump will inevitably not get the denuclearization he seeks, and it is unclear if something less or different is acceptable to the United States.

How acceptable, for instance, is a peace treaty if North Korea makes only symbolic progress toward denuclearization?
Nu Kim kernwapens heeft, is de logische stap voor hem om dat uit te buiten op de onderhandelingstafel. Dat er nu dus onderhandelingen zijn/komen is imo veel meer de consequentie van dat hij die wapens nu heeft, dan van wat anders dan ook. Niet de verdienste van China, Zuid-Korea of de VS, maar simpelweg van de veranderde positie van NK.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 12:22:40 ]
  zondag 6 mei 2018 @ 12:25:12 #293
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_178968019
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat is jouw mening maar je weet zelf ook wel dat die niet vaak als argument tellen.
Het gros van wat hier wordt gepost, is een mening die is verpakt als een visie. Jouw complete Iran- en Korea-repertoire is gestaafd op jouw bevooroordeelde meningen. En dat geeft verder ook niet, want dit is een discussieforum. Het is alleen wat vermoeiend als je dan telkens 'high and mighty' loopt te doen met reacties zoals bovenstaande.
pi_178968070
In aanvulling van wat ik hierboven postte:

Voor zowel China, Noord-Korea als de VS bekt het natuurlijk ook voor geen meter om te zeggen "Tsja, Kim heeft nu kernwapens, dus we moeten we naar de onderhandelingstafel, al onze eerdere acties hebben niet tot het gewenste resultaat geleid." Dan is het beter om elkaar wat credits toe te schuiven.

En het lijkt me een volstrekte illusie om te denken dat aan de onderhandelingstafel Kim zijn sterkste troef gaat weggeven.
pi_178968080
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je wilt Nucleaire oorlog, omdat anders Trump credits krijgt.

:')
pi_178968106
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Je wilt Nucleaire oorlog, omdat anders Trump credits krijgt.

:')
Falen van het vredesproces betekent natuurlijk niet dat er automatisch een nucleaire oorlog komt. Veel waarschijnlijker is dat de huidige status quo behouden blijft.
pi_178968126
Trump heeft het slim aangepakt. Hij zei tegen Noord Korea:
"Jullie geven je wapens op of we bombarderen jullie naar het stenen tijdperk"

Hij heeft onder het genot van een chocolade ijsje in het bijzijn van de Chinese president raketten op Syrie gegooid.

Het was vrij duidelijk: "There's a new sheriff in town"

Vervolgens kwamen er berichten dat Noord Korea achter de schermen in paniek contact zocht met de Amerikanen om erachter te komen wat er aan de hand was. Toen vertelden ze de Russen dat ze klaar waren om Amerika (Guam) te bestoken met raketten en toen zei Trump:
"Doen ze dat dan vernietig ik het hele land"

Het is duidelijk, who blinks first. Donald Trump never blinks.
pi_178968180
Objectieve analyse weer.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178968211
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat jij continu vergeet is dat Kim nu ook in een andere positie zit dan twee, vier of acht jaar geleden: hij heeft kernwapens en ICBM's, dus een veel sterkere onderhandelingspositie, Dat betekent ook dat hij veel meer aanleiding heeft dan in het verleden om onderhandelingen te willen.

En wat de partijen claimen hoeft natuurlijk niet waar te zijn, kan ook onderdeel van het spel zijn. Zoals al vaker is aangegeven, is het een goed idee om Trump een paar kruimels te geven, want hij hapt graag.
En er zijn al genoeg analyses langsgekomen dat Kim heel andere bedoelingen met de onderhandelingen heeft dan Trump en dat Trump zich nu al dusdanig in de kaarten heeft laten kijken, dat hij eigenlijk niet meer terug kan.

Hier bijvoorbeeld: https://www.politico.com/(...)ts-from-trump-218115

Paar relevante stukjes eruit:

[..]

Nu Kim kernwapens heeft, is de logische stap voor hem om dat uit te buiten op de onderhandelingstafel. Dat er nu dus onderhandelingen zijn/komen is imo veel meer de consequentie van dat hij die wapens nu heeft, dan van wat anders dan ook. Niet de verdienste van China, Zuid-Korea of de VS, maar simpelweg van de veranderde positie van NK.
Uiteraard blijkt dat een relevante stap te zijn geweest voor Noord-Korea, en is dat het ook in de onderhandelingen, maar het waarom en het hoe kan je heel lang over gissen. Amerika had juist mede om die reden de zwaarst mogelijke sancties opgesteld terwijl het dus die deur tot onderhandelingen openhield. Noord-Korea had een uitnodiging tot gesprekken dus al veel eerder kunnen initiateren wat ze niet hebben gedaan. Maar voordat we allemaal claims over het doen en laten van Noord-Korea gaan verspreiden ga jij ook aan iets belangrijks voorbij.

En wat jij continue vergeet is dat Kim pas net aan de macht is, een compleet andere relatie al heeft met bijvoorbeeld China dan zijn vader of grootvader, en dat er nog heel veel nieuws over hem te leren is, ja Noord-Korea is een staat met bepaalde patronen en tradities, maar het leiderschap is ook een persoonlijkheidscultus waar de desbetreffende persoon, Kim dus in dit geval, zeer veel invloed op heeft:

quote:
“Anybody who tells you what North Korea wants is lying, or they’re guessing,” said Jon Wolfsthal, a scholar in the nuclear policy program at the Carnegie Endowment for International Peace and former senior director for arms control and nonproliferation in the National Security Council under President Barack Obama. “We don’t know what Kim Jong-un has for breakfast, so how can we know what his real end game is? We just don’t have great intelligence into his personal thinking.”
https://www.nytimes.com/2(...)rea-kim-jong-un.html

Ik ben het volstrekt met je eens dat het voltooien van het kernwapenprogramma (overigens in een veel rapper tempo dan voor zijn aantreden gebeurde) van groot belang is om de Noord-Koreaanse positie te begrijpen. Maar wel om een volstrekt andere reden dan jij. Kim is pas vrij recent aan de macht gekomen. Dat ging gepaard met een vracht aan conflicten en strijd. Het is niet bekend wie er daarbij allemaal slachtoffer zijn geworden maar het is wel bekend dat hij een slechte relatie heeft met China:

https://www.cnbc.com/2017(...)-on-the-decline.html

En dat hij zijn broer, die beschermd werd door China, heeft laten vermoorden wat wellicht te maken had met een door China geinitieerde couppoging in Noord-Korea

https://www.telegraph.co.(...)lot-involving-china/

Met het voltooide kernwapenprogramma versterkt Noord-Korea niet zo zeer zijn positie jegens Amerika of Zuid-Korea maar juist tegenover China. Op deze manier heeft Kim een belangrijke stap gezet om zijn macht te rechtvaardigen en sneller stappen te zetten richting vrede.

Wat dat betreft vind ik Kim veel meer vergelijkbaar met de Kroonprins van Saoedie-Arabie. Zelfde generatie zo'n beetje en allebei hard op weg een andere koers in te zetten voor hun land. Ze doen dat wel vanuit een positie van interne kracht en macht.
pi_178968236
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het gros van wat hier wordt gepost, is een mening die is verpakt als een visie. Jouw complete Iran- en Korea-repertoire is gestaafd op jouw bevooroordeelde meningen. En dat geeft verder ook niet, want dit is een discussieforum. Het is alleen wat vermoeiend als je dan telkens 'high and mighty' loopt te doen met reacties zoals bovenstaande.
Je mag mijn stukken bevooroordeeld vinden maar dat is toch volstrekt wat anders dan uitspraken te doen op basis van iemand zijn persoonlijkheid maar die je verder ook helemaal niet kent en al zou j hem kennen volstrekt niet relevant is wat dat betreft dus een kromme vergelijking van je en die je nu dus gebruikt :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')