abonnement Unibet Coolblue
pi_178436067
Uitgerekende data:

29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
17 september: lunapuella
29 september: Peacefulll

6 oktober: Priemgirl
20 oktober: Mrs.Peel
22 oktober: pinquit

17 november: aapieannie (tweeling)
19 november: -anoniempje90
24 november: Tink89

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 17-04-2018 07:38:46 ]
Dit, dat, alles.
pi_178436252
Game on!

Aapie wil je tweeling achter je naam??

We hadden het over badbevallingen....

Nog geen ervaring met badbevalling, maar ik wil wel graag in bad bevallen. :) Ik vond dit een fijn en nuchter filmpje over een badbevalling icm hypnobirthing: Ze legt ook heel prettig uit hoe ze zich in welke fase voelt.
Ik was altijd van: breng me naar het ziekenhuis en gooi die ruggenprik erin, maar nu hoop ik op een mooie thuisbevalling in bad. Soms herinner ik mezelf eraan dat het ook pijn doet, zo’n bevalling, anders valt het ook zo rauw op m’n dak. :+ :')

Ik heb mijn bad besteld bij bevallingsbaden.nl, daar staat veel info en volgens de site is ie binnen 15 opgezet. De mijne wordt deze week geleverd als het goed is. Ben heel benieuwd!

Zakdoek wat fijn dat je naar huis mag!! Met overlevingspakket, maar je eigen bed. O+

Sethiwe dikke :* voor jou. Ik hoor van veel moeders die al kinderen hebben dat het zwaarder is en daar kan ik me alles bij voorstellen. Ik geniet daarom extra ultra van mijn verlof. Ik hoop dat je wat rustige momentjes kunt inbouwen!

DND dat klinkt heel verdrietig. Sterkte! Ik zou de Rennies ook niet nemen... Succes met de test morgen!

Vandaag m’n geboorteplan(nen) afgemaakt, met oa inspiratie uit die van DUMAN. :) Nu alleen nog het geboortekaartje fiksen en dan zijn alle belangrijke dingen geregeld. En oh ja ik was blij dat ik vandaag onze camera controleerde. De batterij was leeg en er zat geen SD-kaart in. :')
Dit, dat, alles.
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:51:44 #3
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178436437
Ik vind het idee van een ruggenprik veeeeeeel enger dan de pijn van een bevalling :D
pi_178436630
Malteser, Sethiwe en Anne hoe voelen jullie je zo boven aan de lijst O+ O+
pi_178437263
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:56 schreef BellaaElisa het volgende:
Malteser, Sethiwe en Anne hoe voelen jullie je zo boven aan de lijst O+ O+
Uhm ja, eigenlijk hetzelfde als vorige week :+ . Zwanger, rond, dik, waggelende eend, dat werk. Vluchttas is deels gepakt (iemand een handig en compleet lijstje?).
Vergeet Sacre Coeur niet, die staat er niet bij maar deelt de UD.

Post Annegirly eigenlijk nog wel eens?
pi_178437911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind het idee van een ruggenprik veeeeeeel enger dan de pijn van een bevalling :D
Dat vond ik ook. Maar wat was ik blij toen ik de beslissing had genomen om toch een ruggenprik te nemen. Ik vond het achteraf heel erg meevallen.
pi_178438014
Vluchtkoffert: Ik heb hier wat inspiratie uitgehaald: https://www.consumentenbo(...)abykindbevallingstas

Dit was uiteindelijk mijn lijst:

Joggingbroek
Shirt met knoopjes voor na bevalling
Onderbroek 2x
Voedingsbeha
Extra T-shirt
Badjas
Slippers
Sokken 2x
Douchegel
Bodylotion
Tandenborstel
Tandpasta
Dagcreme
Mascara
Oogpotlood
Lippenbalsem
Telefoonlader
Fototoestel
Dopler
Wikkeldoek
Deodorant
Shampoo
Portemonnee
Make up remover
Watjes
Haarborstel
Elastiekjes
Vest
Twee mutsjes
Twee rompertjes
Twee shirtjes
Twee broekjes
Twee paar sokjes
Jasje
Newborn luiers
Omslagdoek of dekentje
Zoogkompressen
Kraamverband
Geboorteplan
Plastic tas vuile was
Handcreme
Bevalshirt

:7
Dit, dat, alles.
pi_178438198
Je vergeet eten...
Heel veel eten ;)
pi_178438287
Ja heb je daar zin in...? In dat lijstje van de consumentenbond stond het ook, maar hoor ook van veel vrouwen dat ze daar totaal geen behoefte aan hadden. Ik hoop op een thuisbevalling dus als ik naar het ziekenhuis moet is het hopelijk voor de laatste paar uur of vanwege een medische reden. Denk dat m’n hoofd dan niet naar eten staat..?

Ik zou wel allerlei snaaierij op m’n lijstje willen zetten maar dat kan niet met m’n “zwangerschapsdiabetes” (verstoorde glucosewaarden). Heb er maar twee rijstwafels in gedaan hehe. :')
Dit, dat, alles.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:59:56 #10
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178438452
Niet bijgelezen maar, hoeveel weken van tevoren nemen jullie op wat verlof betreft? Leidinggevende en ik hadden 4 weken afgesproken maar het leek haar beter om 6 weken te doen ivm de bekkenpijn die ik nu al heb.
pi_178438531
Ik heb tijdens 26 uur bevallen 1 krentenbol op, omdat manlief wilde dat ik wat at, en die kwam er tijdens de keizersnede weer uit :') Maar dat verschilt denk ik echt per persoon of je trek hebt of niet.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178438564
@helsinki: 6 weken maar dat is omdat ik bij nr 1 bevallen ben terwijl ik nog niet met verlof was en dit keer toch graag eens mee wil maken hoe dat is :+.

Bij nr 1 voelde ik me supergoed maar bij 32-33 weken begon ik wel echt meer moe te worden en was ik er wel klaar mee eigenlijk. Denk als je nu al pijn hebt aan je bekken dat 6 weken idd geen slecht plan is.. wat wil je zelf?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178438566
jij hebt zelfs misschien geen zin in eten maar er is ook nog een partner. ik wil niet dat hij omvalt of weg moet om iets te halen dus ik heb man wat voedsel in de tas laten gooien en voor mezelf dextro voor het geval dat.voor mijn man zit er ook nog een schoon shirt, boxer en sokken in de tas.

ik had voor de ziekenhuistas een lijstje van de kraamzorg. daarop stond ook een badjas maar is dat echt zo handig? ik zou er speciaal een voor moeten kopen en een badjas neemt zoveel ruimte in.
pi_178438586
Helsinki, wat wil je zelf en wat lijkt je handig?
Het verschilt denk ik enorm per persoon en het soort baan dat je hebt. Ik wilde zoveel mogelijk tijd na bevalling. Maar ik voel(de) me nu ook nog super goed en fit. Als je klachten hebt is het weer een ander verhaal. Mijn praktijk raadt 6 weken van tevoren aan...

Ik heb nog een papiertje voor man op de koffer geplakt met een notitie of ie zelf nog wat mee wil nemen qua schoon shirt etc...

Badjas lijkt mij fijn voor als ik tijdens de bevalling onder de douche vandaan kom of als ik (half)naakt ben in bed en naar de wc/douche wil lopen. Maar ook dat is persoonlijk. :)

[ Bericht 19% gewijzigd door Philomijn op 10-04-2018 23:11:59 ]
Dit, dat, alles.
pi_178438636
Ik vond de badjas heel fijn voor die drie weken die ik er was en van en naar de gedeelde badkamer moest lopen snachts om te plassen oid, maar betwijfel of je ‘m echt mist voor korte opname. Je kan ‘m altijd later nog laten brengen door iemand (en er evt eentje lenen, (schoon)zussen mss?). Ik pak er iig geen in.

Wel een vest oid meenemen trouwens! Man man wat had ik het instant koud toen baby eruit was :X.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:22:00 #16
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178438924
Ik heb nooit een bevallingstas ingepakt, bij de eerste ook niet. /living on the edge :D
pi_178438935
de kamers in mijn ziekenhuis hebben een badkamer bij de kamer dus ik zie er het nut niet zo van in. degene die in de kamer zijn zien me toch al half naakt en anders hebben ze er niets te zoeken.

Vest is nog wel een goed idee. ik heb de tas ingepakt toen het nog koud was en ik standaard een winterjas aan had. maar met dit weer kan ik me voorstellen dat ik een jas vergeet mee te nemen en dan koukleumend naar huis moet.
pi_178439014
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:22 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb nooit een bevallingstas ingepakt, bij de eerste ook niet. /living on the edge :D
dat vond ik iets teveel living on the edge aangezien ik naar het ziekenhuis 'moet'. maar ik ga er wel vanuit dat ik na de bevalling weer naar huis mag dus ik heb niets speciaal ingepakt voor langer verblijf.
pi_178439085
Philo: fijn dat je nog wat hebt gehad aan mijn geboorteplan! :) Al is het maar de pictogrammen, haha.
Als ik iemand anders blij kan maken met een voorbeeld-geboorteplan; dm maar. :)

Over eten: ik had chocola, dextro en een fles water in m’n koffer. Uiteindelijk alleen gebruik gemaakt van het flesje water. Maar mijn bevalling ging dan ook erg snel.

Pinq: grappig om te lezen dat je de douche verschrikkelijk vindt tijdens het bevallen.. ik heb bijna m’n hele bevalling in m’n eentje onder de douche gestaan, ook in het ziekenhuis. Kon de weeen onder de douche juist super goed opvangen. :D Als ik de mogelijkheid van een bevalbad had gehad, had ik daar zeker gebruik van gemaakt.

Helsinki: ik ging 6 weken van tevoren met verlof. Lichamelijk had ik het best wel zwaar, dus geen spijt van gehad. :)

@ vluchtkoffer: lekker dikke sokken! ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_178439116
Ik heb ook geen badjas meegenomen hoor, het is vaak ook warm zat in een ziekenhuis en wat je ook zegt de meeste in de kamer hebben je al bloot gezien :P Extra kleding was in mijn geval wel handig geweest ivm onverwachte keizersnee, ook voor mijn man.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:31:04 #21
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178439122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

dat vond ik iets teveel living on the edge aangezien ik naar het ziekenhuis 'moet'. maar ik ga er wel vanuit dat ik na de bevalling weer naar huis mag dus ik heb niets speciaal ingepakt voor langer verblijf.
Ik had het ziekenhuis de eerste keer niet eens gehaald :P van eerste 'wee' tot kind.
Mijn verloskundige was te laat en we hebben zelf de bevalling gedaan.

Ik moet nu elk pijntje in de gaten houden en anders gewoon weer zelf even een bevalling doen :D
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:51:56 #22
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178439526
Ik wil het liefst meer tijd na de bevalling maar ga ook wel snel over mijn eigen grenzen heen en heb het soms nodig dat iemand zegt: en nu is het goed zo.

Zoals het er nu uit ziet heb ik dan 4 augustus de eerste verlofdag en 23 november de laatste. En dan 17 - 26 december weer vakantie dus dat komt dan wel weer mooi uit :). Ik kan ook nog misschien mijn PBL-uren opnemen. Aan de andere kant gaat het 'maar' om twee weken.

Duman, ik ga je morgen dm'en!

Nu lekker slapen. Ben op mijn werk en vind het maar niks met die onweer. Morgen ook weer bijlezen hier :+. Soms gaat het zo snel!
pi_178439809
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:31 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik had het ziekenhuis de eerste keer niet eens gehaald :P van eerste 'wee' tot kind.
Mijn verloskundige was te laat en we hebben zelf de bevalling gedaan.

Ik moet nu elk pijntje in de gaten houden en anders gewoon weer zelf even een bevalling doen :D
Als ik mijn moeder en oma na doe dan halen we het ziekenhuis niet. We gaan het zien, kan net zo goed dat ik een bevalling van 48uur heb. Maar toch ben ik blij dat ik niet volledig medisch ben. Ondanks de medische indicatie is huis met vk altijd nog veiliger dan onderweg of alleen thuis.
pi_178441765
Helsinki, ik ga 4 weken van tevoren met officieel verlof en nog een week extra door middel van compensatieuren die nog op moeten in het eerste half jaar van 2018. Dus eigenlijk stop ik 5 weken van tevoren. Ik heb zelf geen lichamelijke klachten anders dan de 'gewone' zwangerschapsklachten, maar ben wel blij dat ik nog maar 3.5 week hoef te werken :P
pi_178441838
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:47 schreef Philomijn het volgende:
Aapie wil je tweeling achter je naam??
Ja doe maar!
pi_178441849
Ik had dit keer bedacht niet eigenwijs te zijn en 6 weken van te voren eruit te gaan. Maar nu ik er twee krijg word ook dat weer anders.
Wat ik onthouden heb, met 24 weken halve uren werken en met 30 weken met verlof.
pi_178441919
Ik ga met 31 weken met verlof ;)

Ik heb precies onze zomervakantie ervoor zitten, dan is het onderwijs toch wel fijn ;)
Ik krijg ook nog twee weken vakantie terug dus ga officieel 4 weken van te voren en heb 14 weken erna...
Maar dan moet ik 1 week voor de kerstvakantie beginnen, dus neem 1 week ouderschapsverlof op :)

Dus bijna een half jaar vrij :@

Ik had in de vluchtkoffer wel veel eten zitten.. bij Ow kwam ik op een zondagavond in het ziekenhuis aan en ik had zo’n honger!
Ook had manlief eten nodig..
Bij Js zijn een pak marsen, fles cola, 2 bananen en een pak kaakjes bijna helemaal opgegaan in de 5 uur dat ik er was..

[ Bericht 16% gewijzigd door Loj op 11-04-2018 08:07:36 ]
pi_178441963
Even een lurker. Over de vluchtkoffer, ik was heel blij dat ik best wat extra ondergoed had meegenomen, ik vloeide best snel overal doorheen (met kraamverband toch in de 1e paar uren 3 schone onderbroeken nodig gehad). Moest uiteindelijk langer blijven maar dan is meer kleding zo geregeld. *sluipt weer weg*
pi_178442122
Philo, bedankt voor de lijst! Ik ga er vandaag eens kritisch naar kijken want een deel heb ik al wel klaar liggen (en sommige dingen moet ik meer van meenemen ivm sectio). Maar top!

Helsinki, de keuze over 4 of 6 weken vooraf ligt volgens mij gewoon bij jou. Tenzij je voor die tijd (deels?) in de ziektewet zit, dan is 6 weken vooraf verplicht.
  woensdag 11 april 2018 @ 08:45:46 #30
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178442273
Ik vind dat wel jammer, ik zit nu in de zw en moet dus - ongeacht hoe ik me over 28 weken voel - met 34 weken met verlof. Vorige week heb ik eigenlijk vakantie, maar door ziekte is die vervallen... Zijn wettelijke vakantiedagen van 2017, dus die moeten voor 1 juli op. Had ze liever bewaard tot na de bevalling, denk ik.
Psst, ik ben een kloon
pi_178442371
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:54 schreef Loj het volgende:
Ik ga met 31 weken met verlof ;)

Ik heb precies onze zomervakantie ervoor zitten, dan is het onderwijs toch wel fijn ;)
Ik krijg ook nog twee weken vakantie terug dus ga officieel 4 weken van te voren en heb 14 weken erna...
Maar dan moet ik 1 week voor de kerstvakantie beginnen, dus neem 1 week ouderschapsverlof op :)

Dus bijna een half jaar vrij :@

Idem, maar dan valt mijn verlof precies tussen de eerste schooldag na de zomervakantie en de eerste dag van de kerstvakantie (er vanuit gaande dat ik op mijn UD beval. As if :')) Ik ben nu al aan het bedenken waar ik mijn dagen mee ga vullen, maar met een kleine baby zal ik vast weinig zelf in te hoeven vullen gok ik ;)
  woensdag 11 april 2018 @ 08:55:19 #32
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178442376
Bedankt allemaal! Ik ga voor die 4 weken, neem nog een deel van mijn resterende vakantieuren op en een deel PBL. Dus 6 weken van tevoren stoppen. Ik heb inmiddels zo veel verlofuren dat ik bijna een half jaar lang 16 uur per week kan werken door ze in te zetten. Dat is wel lekker :).
pi_178442378
Ik heb halverwege de bevalling overgegeven en het daarna bij Dextro gehouden. Maar het duurde wel bijna 22 uur, dus toen het eenmaal klaar was had ik rázende honger. Man heeft toen in de ziekenhuiskantine een broodje en banaan voor me gehaald, maar wat krentenbollen ofzo in de tas was achteraf geen slecht plan geweest.
pi_178442529
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:59 schreef Helsinki het volgende:
Niet bijgelezen maar, hoeveel weken van tevoren nemen jullie op wat verlof betreft? Leidinggevende en ik hadden 4 weken afgesproken maar het leek haar beter om 6 weken te doen ivm de bekkenpijn die ik nu al heb.
Als je uiteindelijk deels ziekgemeld wordt (wat best kan met bekkenpijn, zie mijzelf) dan moet je ook 6 weken van tevoren. En sowieso is dat raadzaam. Ik heb bij W. tot 4 weken van tevoren doorgewerkt en eigenlijk was dat te lang. Ik neem nu dan ook onbetaald verlof op om alsnog langer vrij te kunnen zijn als de baby er is.
  woensdag 11 april 2018 @ 09:45:08 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_178443088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:45 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik vind dat wel jammer, ik zit nu in de zw en moet dus - ongeacht hoe ik me over 28 weken voel - met 34 weken met verlof. Vorige week heb ik eigenlijk vakantie, maar door ziekte is die vervallen... Zijn wettelijke vakantiedagen van 2017, dus die moeten voor 1 juli op. Had ze liever bewaard tot na de bevalling, denk ik.
Huh? Die regel ken ik niet hoor?
Ik weet alleen dat als je tussen week 34 en 36 ziek wordt, je dan verplicht direct met verlof gaat, maar waarom zou ziekte in week 6 je dwingen om vroeg verlof te pakken?
disclaimer
pi_178443297
Ik ben wel een beetje jaloers op jullie zwangerschapsverlof. Als je een eigen bedrijf hebt heb je alleen recht op een ZEZ uitkering ( minimumloon ) waarbij je kan kiezen of je die 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum in laat gaan. Ze raden aan het 6 weken van tevoren in te laten gaan want als je krijgt altijd tot 10 weken na de bevalling betaald, dus als later bevalt krijg je langer betaald. Met dit geld kan ik dan iemand die mijn werkzaamheden overneemt gedeeltelijk betalen. Maar ik zal toch ook zelf zo lang mogelijk moeten blijven werken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_178443697
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:45 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik vind dat wel jammer, ik zit nu in de zw en moet dus - ongeacht hoe ik me over 28 weken voel - met 34 weken met verlof. Vorige week heb ik eigenlijk vakantie, maar door ziekte is die vervallen... Zijn wettelijke vakantiedagen van 2017, dus die moeten voor 1 juli op. Had ze liever bewaard tot na de bevalling, denk ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Huh? Die regel ken ik niet hoor?
Ik weet alleen dat als je tussen week 34 en 36 ziek wordt, je dan verplicht direct met verlof gaat, maar waarom zou ziekte in week 6 je dwingen om vroeg verlof te pakken?
Dit! Wat SQ zegt klopt. Dus nu in de ziektewet verplicht je niet tot stoppen met 34 weken! Tenzij je dan nog (deels) ziekgemeld bent, dan wel.

Want dan zou iedereen die een griepje krijgt tijdens de zwangerschap verplicht met 34 weken moeten stoppen.
pi_178444064
Oh aapie wat bijzonder O+ O+
En zakdoekje fijn dat je weer naar huis mag.

Hier 20 weken echo ingepland (22 mei) en volgende week vrijdag pretecho voor geslachtsbepaling :D

Qua verlof wil ik hier ook 4 weken voor bevallingsdatum.. Dan zou mijn verlof tot 29 december duren; ideaal :7
Hier hebben we best een goeie timing _O- Verhuizing e.d. afgelopen week waarin ik mij net weer een stuk fitter voel en niet meer misselijk. Straks op het gemak babykamer schilderen en verlof eind dit jaar zodat ik pas in het nieuwe jaar weer opnieuw kan beginnen en dan wil ik gelijk mijn fulltime omwisselen voor 3 dagen (Baas is hier al van op de hoogte trouwens :+ ).

En net besloten om volgende maand nog even lekker luxe op vakantie te gaan met z'n 2tjes naar Griekenland. Dan ben ik officieel 19 weken; dus goeie timing om nog even te vliegen :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 11 april 2018 @ 12:01:22 #39
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178445534
Ik had net controle bij de vk. Ben 12.2 en ze had al gezegd dat ze niet zeker wist of ze 't hartje kon horen met deze termijn, 'tis of net wel of net niet.
En natuurlijk, nergens te bekennen :') alleen mijn hart was te horen, keihard, en ze hoorde wel beweging dus maakte zich niet echt zorgen ofzo. Ik maak me ook geen zorgen. Ging ze toch de echoscopiste bellen, om te vragen of ze in de buurt was :P want ze wilde wel dat ik zou slapen vannacht :D die was helaas net weg, maar ik mag morgen komen voor een extra check. Lief!

Mn bloeddruk na al dit was 105/60, dus nah, ik maak me inderdaad niet echt zorgen :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178445569
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:01 schreef pinquit het volgende:
Ik had net controle bij de vk. Ben 12.2 en ze had al gezegd dat ze niet zeker wist of ze 't hartje kon horen met deze termijn, 'tis of net wel of net niet.
En natuurlijk, nergens te bekennen :') alleen mijn hart was te horen, keihard, en ze hoorde wel beweging dus maakte zich niet echt zorgen ofzo. Ik maak me ook geen zorgen. Ging ze toch de echoscopiste bellen, om te vragen of ze in de buurt was :P want ze wilde wel dat ik zou slapen vannacht :D die was helaas net weg, maar ik mag morgen komen voor een extra check. Lief!

Mn bloeddruk na al dit was 105/60, dus nah, ik maak me inderdaad niet echt zorgen :')
Bij mij hoorden we het ook niet; week later mocht ik terug gaan en met 13 weken en 5 dagen konden we het wel heel duidelijk horen :Y Ik maakte me ook geen zorgen; maar het horen is wel heel bijzonder O+ Wel fijn dat je morgen al terug mag :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178445583
Lief dat ze het zo zeker willen checken, pinq! En fijn dat je je geen zorgen maakt ondertussen. :)

Dat idee dat je een tweede eerder kan voelen omdat je het gevoel herkent, he? Ik zeg hoax. Ik twijfel nu net zo hard of ik mijn kindje of mijn darmen voel. :')
  woensdag 11 april 2018 @ 12:07:27 #42
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178445641
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:20 schreef Malteser het volgende:

[..]


[..]

Dit! Wat SQ zegt klopt. Dus nu in de ziektewet verplicht je niet tot stoppen met 34 weken! Tenzij je dan nog (deels) ziekgemeld bent, dan wel.

Want dan zou iedereen die een griepje krijgt tijdens de zwangerschap verplicht met 34 weken moeten stoppen.
Ik dacht dat deze regel wel geldt als je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap, maar txs voor de opheldering! Deed het uit m'n blote hoofd even fout...oeps.

Ik moet nog een paar uur wachten op de instructie voor de thuissonde en de arts en dan kan m'n man me vanavond komen halen. Die kwam vanmiddag niet onder z'n werk uit, helaas...
Psst, ik ben een kloon
pi_178446123
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:07 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:

[..]

Ik dacht dat deze regel wel geldt als je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap, maar txs voor de opheldering! Deed het uit m'n blote hoofd even fout...oeps.

Ik moet nog een paar uur wachten op de instructie voor de thuissonde en de arts en dan kan m'n man me vanavond komen halen. Die kwam vanmiddag niet onder z'n werk uit, helaas...
Jeuj, naar huis! Wat heerlijk!
Welke leverancier heb je van de pomp en de voeding? Sorgente? En je woont niet echt regio 040 of wel?
  woensdag 11 april 2018 @ 12:36:03 #44
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_178446225
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:20 schreef Malteser het volgende:

[..]


[..]

Dit! Wat SQ zegt klopt. Dus nu in de ziektewet verplicht je niet tot stoppen met 34 weken! Tenzij je dan nog (deels) ziekgemeld bent, dan wel.

Want dan zou iedereen die een griepje krijgt tijdens de zwangerschap verplicht met 34 weken moeten stoppen.
Als ziekte zwangerschapsgerelateerd is (wat voor zakdoekje geldt) dan wel toch?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 11 april 2018 @ 12:46:51 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_178446512
Maar dan toch alleen als je vanaf nu tot dan ziek thuis blijft? Niet als je nu 1-2 weken ziek bent. Dat verplicht je (dacht ik) tot niks.
***
pi_178446515
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:36 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Als ziekte zwangerschapsgerelateerd is (wat voor zakdoekje geldt) dan wel toch?
Toch niet als ze ergens de komende tijd weer volledig aan het werk kan en dat volhoudt tot het einde? (Wat ik overigens nu nog niet verwacht gezien de sonde en zulks maar wel hoop).
Maar ik kan het mis hebben. Ik heb helemaal niet meer gewerkt deze zwangerschap, dus voor mij was het sowieso duidelijk.
pi_178446528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:46 schreef Brighteyes het volgende:
Maar dan toch alleen als je vanaf nu tot dan ziek thuis blijft? Niet als je nu 1-2 weken ziek bent. Dat verplicht je (dacht ik) tot niks.
Dit is ook wat ik dacht en begrepen heb inderdaad.
pi_178446567
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:36 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Als ziekte zwangerschapsgerelateerd is (wat voor zakdoekje geldt) dan wel toch?
als je ziek blijft wel ja.
Mar als ze zich met 28 weken goed voelt en weer beter gemeld wordt niet :)

Hier zou ik met 32 weken met verlof gaan. Maar ik ben nu al een paar weken ziek, en als ik eenmaal opkrabbel komt er weer wat bij. Zo had ik al een gekneusde rib van het hoesten, gisteren heb ik 2 uurtjes gewerkt en in een hoestbui mijn spier verrekt/gescheurd dus zit nu weer thuis. Mentaal gaat het niet echt lekker, ik trek het ook echt niet om langer als 2 uur te werken. Dus ik vrees dat ik vanaf 30 weken verplicht mijn verlof neem.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:01:52 #49
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178446826
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:31 schreef Malteser het volgende:

[..]

Jeuj, naar huis! Wat heerlijk!
Welke leverancier heb je van de pomp en de voeding? Sorgente? En je woont niet echt regio 040 of wel?
Interessante discussie over zw en verlof, ik ga het iig nog even heel goed nakijken, ook al zie ik mezelf voorlopig nog niet aan het werk.

Ik zit in regio 013, dus da's niet heel ver uit de buurt. De rest weet ik nog niet. Heb nutrison soja sondevoeding, maar de instructie is straks pas.


Edit: meer info over zw en verlof: https://www.uwv.nl/werkge(...)erschap-of-bevalling

[ Bericht 15% gewijzigd door Zakdoekjeleggen op 11-04-2018 13:03:49 (Extra info ) ]
Psst, ik ben een kloon
  woensdag 11 april 2018 @ 14:16:43 #50
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178448209
Ik vind het ook heel interessant om me erin te verdiepen :). We zijn het nu over het volgende eens geworden: 6 weken van tevoren stop ik met werken. 4 weken zwangerschapsverlof, 2 weken een deel vakantie, indien van toepassing plusuren en de rest vul ik met mijn PBL-uren aan. Dan is m'n laatste werkdag 3 augustus *O*. En op 7 december de laatste verlofdag (maar dat weekend heb ik ook vrij gevraagd, wat neerkomt op 10 december weer beginnen. Ik ben tevreden.
pi_178448804
37 weken mijlpaal *O*

quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:02 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Even een lurker. Over de vluchtkoffer, ik was heel blij dat ik best wat extra ondergoed had meegenomen, ik vloeide best snel overal doorheen (met kraamverband toch in de 1e paar uren 3 schone onderbroeken nodig gehad). Moest uiteindelijk langer blijven maar dan is meer kleding zo geregeld. *sluipt weer weg*
geen netbroekjes gebruikt in het ziekenhuis?
pi_178450893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:53 schreef Elleska het volgende:
37 weken mijlpaal *O*

[..]

geen netbroekjes gebruikt in het ziekenhuis?
Nee dat was een beetje gek. Toen ik weer was doorgelekt en geen ondergoed meer had (vriend was net dingen ophalen) kreeg ik een netbroekje (er was toevallig een vpk bij) en toen lag ik er al ruim een dag. En er was ook regelmatig een vpk bij als ik vroeg of ie weer schoon ondergoed uit de koffer wou pakken en dan werd er ook geen netbroekje aangeboden. Het was wel een beetje zoek het zelf maar uit met heel veel dingen en dat hebben we ook wel aangegeven. Ik was in ieder geval erg blij dat ik zelf iets meer mee had :)

Nou, ik heb nog nooit zoveel over mijn ondergoed gepraat geloof ik :')
pi_178451707
Ah vluchttas, die ga ik inpakken als het huis minder chaotisch is. Gelukkig kunnen we in de komende weken de bovenverdieping af gaan maken en dan kan alles weer een plekje krijgen.

Vandaag intake kraamzorg gehad. Indicatie gekregen voor 8 dagen x 5 uur kraamzorg. Prima denk ik? Ze vond het wel een uitdaging voor ons dat wij op de 4e verdieping zonder lift wonen :D gelukkig kunnen we de kinderwagen gewoon beneden kwijt en ben ik van plan de baby veel in de draagdoek mee te nemen. En hopelijk gaan die kilo's er gewoon wat sneller van af door al dat traplopen :P #positivethinking
pi_178452263
Whoohoo!!! Prachtige suikertest gehad.... 9.3!
pi_178452424
Ok, ik deed dus dit :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178452618
Hillz :o Gefeliciteerd! Een verrassing?

Ik loop ernstig achter met zowat alles en iedereen hier, maar doe een poging tot aanhaak.

DnD, 9,3 is voor een suikertest minder feestelijk dan voor een havodiploma, toch :X?

Zakdoek, hoe gaat het met je sonde zo thuis? En je proefsojavla?

Verder yay voor alle 37-wekenmijlpalen!

Hier vanmiddag 32-wekenecho gehad. Alles keurig, baby groeit heel consequent op hetzelfde lijntje in de curve. Nu met 36 weken nóg een echo ivm das protokoll vanwege eerste kind-babysaurus. Vk gaf zelf aan dat ook niet per se noodzakelijk te vinden, maar goed, ik vind ‘t best :)
pi_178452749
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:58 schreef Hilzillah het volgende:
Ok, ik deed dus dit :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG!! Wat vond je kat ervan (dat was jij toch he...)? Wat tof!
pi_178452798
Hilz. Wat tof. *O* O+
pi_178452847
Dat was ik idd hahaha


Het was wel een beetje een verrassing ja.
Ik: Ja maar het kan wel hè...
vent: Joh, zo’n vaart zal het niet lopen. Eerst lukte het helemaal niet en nu geef je nog borstvoeding, dusss

2 weken later: Verrassingggggg! :’)
pi_178452935
Gaaf Hilz O+
pi_178453117
Hilz! *O*
  woensdag 11 april 2018 @ 18:48:50 #62
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178453432
Gefeliciteerd!
pi_178453437
Hilz *O* wat tof!
pi_178453705
Wat een toffe verrassing Hilz!! *O*
pi_178453794
Gefeliciteerd Hillz! *O*
pi_178453870
:o Hillz *O* Wat gaaf! Gefeliciteerd :*
pi_178454061
Hilzillah gefeliciteerd!!! *O*

Jentin, klopt. Dit is niet zo'n lekkere score voor een suikertest. Heb zin om op de bank te kruipen met een zak... ja laat maar :') ;)
pi_178454171
Thanks Y'all! O+ O+
Daar gaan mijn verse 12 afgevallen kilo's. Ik was nog nét op de helft :')
pi_178454204
Haha leuke verrassing! Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu denk je?
pi_178454595
Wow Hilz! :D Gefeliciteerd! O+
Hoe oud is je jongste nu?
pi_178454988
Haha Hilz! Gefeliciteerd! Wat tof O+
♥ J & S
pi_178455168
Elleska mooie mijlpaal *O*

Hilz gefeliciteerd, wat een verrassing moet dat voor jullie zijn geweest.

DND, ai dat is wel hoog. Wat zijn de vervolgstappen?
pi_178455351
Hilz :o O+ *O* Wat tof! Gefeliciteerd!

Elleska, goede mijlpaal :).

DagenNachtDromer: balen zeg. Het zit je niet mee. :*
pi_178455419
Oh Hilz, wat tof! Gefeliciteerd! Wat een verrassing! Zeker omdat nummer 2 ook wel wat tijd heeft gekost toch. O+
pi_178455485
Hilz, wat doe je :o wat tof! :D Onze mini's zijn toch pas net geboren joh :+
Gefeliciteerd! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 april 2018 @ 20:26:45 #76
269689 crew  Viv
pi_178455653
DnD wat shit van de suikertest.. en nu?

Gefeliciteerd Hilzillah! *O*

Jentin fijn van de prima 32 weken echo, maar je klinkt alsof je jezelf er sowieso niet zo druk om maakt en er wel vertrouwen in hebt :).

Elleska 37 weken mijlpaal! *O* is dat de meldplicht mijlpaal trouwens? Ja toch? :7.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178456279
Geen idee wat het vervolg is nou eigenlijk. Ik was aan het einde van de middag bij de verloskundige dus morgen worden de dingen geregeld.

Feyre wat erg!
  woensdag 11 april 2018 @ 20:59:29 #79
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178456369
Hilz :D van harte!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178456893
Luus is nu 1 jaar en bijna 2 weken :D Het duurde 660 dagen voordat ze gemaakt was :o
Heb gelukkig wel al redelijk snel de eerste echo. 26 april. Wederom stik zenuwachtig.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:28:07 #81
342418 VKV
Plausibel
pi_178457293
Gefeliciteerd (en welkom terug begrijp ik :P ) Hilz!

Hier bijna 19 weken en de hormonen slaan nu zo toe dat ze invloed hebben op m'n gedrag. Aan het eind van de dag kan ik ineens heel erg boos worden om iets heel sufs (bv. vriend vragen om een voetmassage en dan onder m'n voeten gekieteld worden, zoooo hoe snel wil je het escaleren in opperste kwaadheid...!). En dan vijf minuten later, als vriend met een soort schuldgevoel m'n voeten wel voorzichtig aait, zit ik meteen met een dikke pruillip.

Wtf gebeurt er met mij? _O- _O-
pi_178457486
Ah hormonen VKV O+ gotta love them!

Balen van de suikertest DND :*

Feyre, wat verschrikkelijk voor die mensen ;( dat is echt mijn ergste nachtmerrie..
pi_178457681
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:15 schreef Hilzillah het volgende:
Luus is nu 1 jaar en bijna 2 weken :D Het duurde 660 dagen voordat ze gemaakt was :o
Heb gelukkig wel al redelijk snel de eerste echo. 26 april. Wederom stik zenuwachtig.
Heb je enig idee hoe ver je bent of ook niet?
pi_178458191
hilz O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ *O* *O* *O* *O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_178459136
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:17 schreef Hilzillah het volgende:
Dat was ik idd hahaha
[ afbeelding ]

Het was wel een beetje een verrassing ja.
Ik: Ja maar het kan wel hè...
vent: Joh, zo’n vaart zal het niet lopen. Eerst lukte het helemaal niet en nu geef je nog borstvoeding, dusss

2 weken later: Verrassingggggg! :’)
Hahaha priceless! :D Gefeliciteerd! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178459235
Hilzillah :o :o :o :o Ik heb je als lurker gevolgd bij nr 1 en 2! Die foto met die kat _O- _O- _O- _O- _O- _O- ^O^ ^O^ Gefeliciteerd!!! O+

DND wat klote, dit kon er ook nog wel bij. :* Mijn vervolg was een consult bij de diabetesverpleegkundige en dagelijks glucosewaarden prikken. Ik kan het redelijk onder controle houden gelukkig door de koolhydraten te spreiden maar damn wat heb ik soms zin in een pannenkoek/pizza/vulmaarin. En dan denk ik aan Malteser :@ en dan denk ik: niet zeuren vrouw, Malteser verlangt al weken naar een appel en een boterham met kaas. Hopelijk lukt het bij jou ook goed om het onder controle te houden :*
Dit, dat, alles.
pi_178460857
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe ver je bent of ook niet?
Afgaande op mijn ‘menstruatie’ net geen 4 weken. Mijn NOD zou volgens de app pas morgen zijn. Maar het is best wel een flinke streep voor te vroeg testen. Dus ook dat zaait twijfel.
pi_178460991
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:28 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Afgaande op mijn ‘menstruatie’ net geen 4 weken. Mijn NOD zou volgens de app pas morgen zijn. Maar het is best wel een flinke streep voor te vroeg testen. Dus ook dat zaait twijfel.
tweeling O+

Heeft er iemand ervaring met pijnstilling tijdens de zwangerschap?
Ik heb een gescheurde tussenribspier. Man moest mij in bed helpen. En ik kan inmiddels niet ademen of normaal liggen van de pijn. Huisarts zegt, paracetamol en rust. Hoe dan??! :'( :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 april 2018 @ 23:45:16 #89
269689 crew  Viv
pi_178461178
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Heeft er iemand ervaring met pijnstilling tijdens de zwangerschap?
Ik heb een gescheurde tussenribspier. Man moest mij in bed helpen. En ik kan inmiddels niet ademen of normaal liggen van de pijn. Huisarts zegt, paracetamol en rust. Hoe dan??! :'( :'(
Je hebt dm. :*
pi_178463728
VKV, hormonen, het is zo’n feest!

quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:34 schreef Philomijn het volgende:
Hilzillah :o :o :o :o Ik heb je als lurker gevolgd bij nr 1 en 2! Die foto met die kat _O- _O- _O- _O- _O- _O- ^O^ ^O^ Gefeliciteerd!!! O+

DND wat klote, dit kon er ook nog wel bij. :* Mijn vervolg was een consult bij de diabetesverpleegkundige en dagelijks glucosewaarden prikken. Ik kan het redelijk onder controle houden gelukkig door de koolhydraten te spreiden maar damn wat heb ik soms zin in een pannenkoek/pizza/vulmaarin. En dan denk ik aan Malteser :@ en dan denk ik: niet zeuren vrouw, Malteser verlangt al weken naar een appel en een boterham met kaas. Hopelijk lukt het bij jou ook goed om het onder controle te houden :*
Mijn sonde maakt jouw wens voor een pannenkoek niet kleiner hè.... Het lijkt me namelijk oprecht niet tof om zo op alles te moeten letten!
pi_178463843
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:38 schreef Malteser het volgende:
VKV, hormonen, het is zo’n feest!

[..]

Mijn sonde maakt jouw wens voor een pannenkoek niet kleiner hè.... Het lijkt me namelijk oprecht niet tof om zo op alles te moeten letten!
Ik heb al die tijd stiekem dit topic nog gevolgd en waauw. Ik heb regelmatig met open mond gezeten om je bingokaart toestanden :’(
pi_178464224
Hilz gefeliciteerd *O*

Hier eindelijk gebeld door de gyn. 24 april hebben we daar onze eerste afspraak, wat ik tevens redelijk laat vind weer. Maargoed dit was het eerste plekje wat ze hadden. Straks bel ik wel even de verloskundige, want moet ik nu dan dubbel foliumzuur slikken of is dat niet nodig?
pi_178464391
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:35 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

tweeling O+

Heeft er iemand ervaring met pijnstilling tijdens de zwangerschap?
Ik heb een gescheurde tussenribspier. Man moest mij in bed helpen. En ik kan inmiddels niet ademen of normaal liggen van de pijn. Huisarts zegt, paracetamol en rust. Hoe dan??! :'( :'(
Er is meer mogelijk. Als de huisarts het niet weet, dan kan een gynaecoloog je verder helpen.
pi_178465341
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 07:59 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Ik heb al die tijd stiekem dit topic nog gevolgd en waauw. Ik heb regelmatig met open mond gezeten om je bingokaart toestanden :’(
Heel lief :*. Maar einde is in zicht *O* .
pi_178465379
Hilz gefeliciteerd :D O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178466279
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heel lief :*. Maar einde is in zicht *O* .
Omg! Ja echt heel erg bijna O+ O+
Spannond!!
pi_178467066
Hartje klopte inderdaad gewoon :) goed en stevig O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178467286
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heel lief :*. Maar einde is in zicht *O* .
Heb je al een datum voor de keizersnede?

Fijn pinq!

En hizillah, welkom hier!
pi_178467618
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:23 schreef pinquit het volgende:
Hartje klopte inderdaad gewoon :) goed en stevig O+
Fijn O+!

quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:37 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Heb je al een datum voor de keizersnede?

Fijn pinq!

En hizillah, welkom hier!
Ja, we hebben een datum. Hoe is het met jou?
pi_178467651
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Fijn O+!

[..]

Ja, we hebben een datum. Hoe is het met jou?
Alles ok. Ben toe aan verlof van mini, het valt me steeds zwaarder om de hele dag voor hem te zorgen. Nog tot begin mei. En ik heb erg last van hooikoorts dit jaar, niet zo leuk...
pi_178468270
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Alles ok. Ben toe aan verlof van mini, het valt me steeds zwaarder om de hele dag voor hem te zorgen. Nog tot begin mei. En ik heb erg last van hooikoorts dit jaar, niet zo leuk...
Oh dat kan ik me voorstellen. Het is ook een stuk pittiger als je er al eentje hebt rondlopen.
En de hooikoorts: heb je iets van medicatie? Ik kan nu niet alles gebruiken ivm zwangerschap en sonde maar door de neusspray, is het redelijk te doen.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:01:47 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178468884
Doet hier iemand een bevallingscursus oid?

Ik weet van vorige keren dat ik tijdens de ontsluitingsweeën helemaal verkramp, ik heb dan heel erg moeite met loslaten en ontspannen. Net alsof ik er dan alles aan doe om die baby binnen te houden.
Ik wil dat zo graag anders deze keer. Wat voor soort oefeningen of cursus kan daarbij helpen? Yoga?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178468921
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:01 schreef pinquit het volgende:
Doet hier iemand een bevallingscursus oid?

Ik weet van vorige keren dat ik tijdens de ontsluitingsweeën helemaal verkramp, ik heb dan heel erg moeite met loslaten en ontspannen. Net alsof ik er dan alles aan doe om die baby binnen te houden.
Ik wil dat zo graag anders deze keer. Wat voor soort oefeningen of cursus kan daarbij helpen? Yoga?
Nog niet, maar zou wel heel graag willen :Y Geen idee waar alleen. Mocht er nog iemand tips hebben voor zwangerschapsyoga of een andere ontspannend zwangerschapsklasje in of rond de hoofdstad, please holla.

Geen nieuws verder, lees veel mee maar geen tijd om te reageren. Volgende week 20-weken echo, wat vliegt de tijd O+
pi_178469522
Gefeliciteerd Hilzillah!

Hier wel een cursus bevallen gehad maar dat was meer informatief met af en toe wat ademhalingstechnieken en mini pufcursus.

Morgen mijn laatste werkdag *O* *O* ik moet eerlijk zeggen dat ik, behalve het feit dat opstaan en lopen wat lastiger is omdat mevrouw goed diep in de bekken ligt, nog niet heel hard toe ben aan verlof. Vind het wel heel lekker dat ik wat tijd heb om de puntjes op de i te zetten en wasjes te gaan draaien en zo. Tegelijkertijd ook wel heel gek dat binnen nu en 6 weken ik mijn baby in mijn armen heb O+

Wel hou ik als een gek vocht vast ;( en word ik veel 's nachts wakker. Dat is wel een beetje jammer haha.
pi_178470540
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:39 schreef VitaBella het volgende:
Gefeliciteerd Hilzillah!

Hier wel een cursus bevallen gehad maar dat was meer informatief met af en toe wat ademhalingstechnieken en mini pufcursus.

Morgen mijn laatste werkdag *O* *O* ik moet eerlijk zeggen dat ik, behalve het feit dat opstaan en lopen wat lastiger is omdat mevrouw goed diep in de bekken ligt, nog niet heel hard toe ben aan verlof. Vind het wel heel lekker dat ik wat tijd heb om de puntjes op de i te zetten en wasjes te gaan draaien en zo. Tegelijkertijd ook wel heel gek dat binnen nu en 6 weken ik mijn baby in mijn armen heb O+

Wel hou ik als een gek vocht vast ;( en word ik veel 's nachts wakker. Dat is wel een beetje jammer haha.
Mnohhh 6 weken O+ Dat klinkt al zo bijna op 1 of andere manier :D Hopelijk kun je lekker genieten van je verlof!

Balen van vocht en veel wakker worden -O- Hier lijkt het wakker worden weer een heel stuk verminderd.

Geen idee of ik nog iets van cursus wil doen... Ik denk het eigenlijk wel maar het voelt nog zo ver weg dat ik er totaal nog niet mee bezig ben :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178470654
Hillz! Gefeliciteerd! Wat tof! *O*
pi_178470736
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:48 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Mnohhh 6 weken O+ Dat klinkt al zo bijna op 1 of andere manier :D Hopelijk kun je lekker genieten van je verlof!

Balen van vocht en veel wakker worden -O- Hier lijkt het wakker worden weer een heel stuk verminderd.

Geen idee of ik nog iets van cursus wil doen... Ik denk het eigenlijk wel maar het voelt nog zo ver weg dat ik er totaal nog niet mee bezig ben :@
Als je al die tijd tientallen weken aan het aftellen bent al helemaal :D Ben heel benieuwd wanneer ze komt.

Thanks babe :* fijn dat jouw nachten wat beter zijn.
Cursus vond ik op zich wel fijn, toch wat nieuwe informatie gekregen en je kunt je vragen ook gelijk kwijt (ook mbt ná de bevalling in de kraamweek enzo).

Hoe gaat het met jou?
pi_178470848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:01 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Als je al die tijd tientallen weken aan het aftellen bent al helemaal :D Ben heel benieuwd wanneer ze komt.

Thanks babe :* fijn dat jouw nachten wat beter zijn.
Cursus vond ik op zich wel fijn, toch wat nieuwe informatie gekregen en je kunt je vragen ook gelijk kwijt (ook mbt ná de bevalling in de kraamweek enzo).

Hoe gaat het met jou?
Ja ga er mij wel in verdiepen in cursussen; kijken of er iets tussen zit :Y Lijkt me wel fijn om iets te hebben om op terug te vallen oid :@

Ja hier alles goed! Buikje groeit gestaag en moeheid en misselijkheid is praktisch helemaal weg dus ik kan weer veel (waardoor ik natuurlijk gelijk denk dat ik de wereld aankan :') ); maar we doen het toch maar rustig aan met de rest van de dozen uitpakken na verhuizing. 1 a 2 dozen per dag gaan prima en verder ben ik gewoon weer aan het werk; dat brengt zat afleiding :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178471635
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:10 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Ja ga er mij wel in verdiepen in cursussen; kijken of er iets tussen zit :Y Lijkt me wel fijn om iets te hebben om op terug te vallen oid :@

Ja hier alles goed! Buikje groeit gestaag en moeheid en misselijkheid is praktisch helemaal weg dus ik kan weer veel (waardoor ik natuurlijk gelijk denk dat ik de wereld aankan :') ); maar we doen het toch maar rustig aan met de rest van de dozen uitpakken na verhuizing. 1 a 2 dozen per dag gaan prima en verder ben ik gewoon weer aan het werk; dat brengt zat afleiding :+
Fijn dat je je goed voelt! En inderdaad, beter nu rustig aan doen. Schiet de verhuizing een beetje op?

Ik baalde wel een heeeel klein beetje van Pinkpop dit jaar :') goeie namen!
pi_178471748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:53 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Fijn dat je je goed voelt! En inderdaad, beter nu rustig aan doen. Schiet de verhuizing een beetje op?

Ik baalde wel een heeeel klein beetje van Pinkpop dit jaar :') goeie namen!
Ja verhuizing gaat helemaal goed :Y Alles staat al redelijk op zijn plek. Puur nog dozen uitzoeken; waar we mogelijks meer dan de helft zelfs van mogen weg gooien. Goeie reden om dat nu te doen ipv gewoon weer weg te stoppen in kasten ;)

Ja kan het me voorstellen! Wij gaan wel weer :D Alhoewel ik tot voor kort er een extreem hard hoofd in had (mij moe voelen en misselijk en 5x snachts moeten opstaan omdat je denkt dat je moet plassen); heb ik er nu eigenlijk wel zin in :D Vooral omdat de energie terug is en ik snachts goed doorslaap; dan is een tentje slapen toch zo erg nog niet :+
Hele dag met een groep doorbrengen die vanaf 's morgens aan de drank zit; en ik aan water daarentegen euhhhhh........ :') :') Ahja we zien het wel :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178473676
Hillz :o *O*

Malteser, je bent er gewoon bijna, wow :*

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:01 schreef pinquit het volgende:
Doet hier iemand een bevallingscursus oid?

Ik weet van vorige keren dat ik tijdens de ontsluitingsweeën helemaal verkramp, ik heb dan heel erg moeite met loslaten en ontspannen. Net alsof ik er dan alles aan doe om die baby binnen te houden.
Ik wil dat zo graag anders deze keer. Wat voor soort oefeningen of cursus kan daarbij helpen? Yoga?
Wij hebben zwangerschapshaptonomie gedaan en ik vond dat echt fantastisch. Of nou ja, het was onwijs kl*te, want het was heel confronterend, maar daardoor werkte het dus fantastisch :)
Make your own kind of music.
  donderdag 12 april 2018 @ 19:55:02 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178475059
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:52 schreef CassElliot het volgende:
Hillz :o *O*

Malteser, je bent er gewoon bijna, wow :*

[..]

Wij hebben zwangerschapshaptonomie gedaan en ik vond dat echt fantastisch. Of nou ja, het was onwijs kl*te, want het was heel confronterend, maar daardoor werkte het dus fantastisch :)
Dank, ik ga er over lezen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 12 april 2018 @ 20:51:40 #113
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_178476593
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:50 schreef aapieannie het volgende:
Hilz gefeliciteerd *O*

Hier eindelijk gebeld door de gyn. 24 april hebben we daar onze eerste afspraak, wat ik tevens redelijk laat vind weer. Maargoed dit was het eerste plekje wat ze hadden. Straks bel ik wel even de verloskundige, want moet ik nu dan dubbel foliumzuur slikken of is dat niet nodig?
Gefeliciteerd. Tweelingen zijn hartstikke leuk ;)
Ik moest dubbel slikken. Ik slikte een multivitamine waar het in zat + een extra tabletje.
pi_178477126
Anekdote: een vrouw met nesteldrang en hormonen vs een man zonder nesteldrang en hormonen.

We hebben een dubbele wastafel op de badkamer met twee kranen. De linkerkraan lekt na als je 'm gebruikt hebt, en dan niet uit het kraangat zelf maar langs de kraan af op de rand van de wastafel. Geen big issue, wel iets om op termijn eens na te (laten) kijken want nu staat er steeds een plasje op de wastafelrand.

Ik wilde vanmiddag testen of de kraan alleen lekt vlak na gebruik of wellicht ook spontaan. Dus ik droogde alles af, plakte de kraan af met een stukje tape zodat je hem niet open kan doen en legde wat toiletpapier op de rand van de wastafel. So far so good.

Het is avond, Twix moet naar bed en man wil ook even zijn tanden poetsen. Hij rukt de tape los van de kraan, poetst zijn tanden, gooit het toiletpapier weg en gebruikt dus de lekkende kraan. Waarom???? De andere kraan is vrij toegankelijk, hij gebruikt ALTIJD de rechterkant van de wastafel met de goede kraan. En waarom dan nu deze ietwat rigoureuze verstoring van mijn mini-onderzoek?

En toen waren daar mijn hormonen!! Of eigenlijk pas toen hij vroeg: "Waarom zat er eigenlijk tape om de kraan?" Nou, Hans Worst, om te voorkomen dat je die kraan zou gebruiken misschien. })
En dan gewoon niet snappen wat hij 'fout' doet hè....

En nu? Nu moet ik er heel hard om lachen want dat zijn dus echt mijn hormonen, normaal ben ik de rust zelve.

Einde anekdote.

Ik maakte de wieg op O+ en zette de kinderwagenbak op het onderstel O+ en het Himalayagebergte (ontstaan door Twix met buikgriep die dit weekend ook nog in het ziekenhuis belandde daardoor) aan wasgoed is ook weggewerkt. Happy hormones! O+ want jaja, die heb ik ook....
pi_178477296
Hahah malteser :D. Heerlijk die verhalen over hormonale buien :P.

Wiegje opgemaakt O+. Komt nu dichterbij he!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  donderdag 12 april 2018 @ 21:15:10 #116
342418 VKV
Plausibel
pi_178477380
Hahaha nou Malteser, dat zou ik ook zonder hormonen een hele diepe zucht waard vinden :P
pi_178477770
Heerlijk, Malteser! Wij hadden vanmiddag een babysitter thuis, om te kijken hoe dat met mini ging. In de anderhalf uur dat zij duplo gespeeld hebben heb ik de schone babywas opgevouwen en weggelegd. Die lag al twee weken in de wasmand om op te vouwen :X..

Nu blijkt dat we in maat 62 wel twaalf rompers hebben, maar in maat 56 maar twee. Beetje weinig!
pi_178478880
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:17 schreef Hilzillah het volgende:
Dat was ik idd hahaha
[ afbeelding ]

Het was wel een beetje een verrassing ja.
Ik: Ja maar het kan wel hè...
vent: Joh, zo’n vaart zal het niet lopen. Eerst lukte het helemaal niet en nu geef je nog borstvoeding, dusss

2 weken later: Verrassingggggg! :’)
Huh?!
Hoe kan dat nou? :D Gefeliciteerd! Wat een verrassing!
En lol «spiegelen» :D
pi_178479013
Pinq fijn dat echo goed was.

Priem klinkt goed dat je weer meer energie hebt en de verhuizing vordert.

Jagärtrut fijn om even je handen vrij te hebben. En nu maar weer shoppen om de voorraad 56 aan te vullen.

Ai Malteser daar zou ik ook niet blij van worden.
Hoe is het nu met Twix?
pi_178483894
Pinq wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gehoord!! Klinkt alsof hypnobirthing ook wat voor jou kan zijn. :) Gericht op oa duidelijke ademhalingstechnieken (dus houvast), visualisaties (heb ik zelf wat minder mee, dan moet ik te veel nadenken :')), massagetechnieken en (proberen te) ontspannen. Ik had een leuke, nuchtere en jonge cursusleidster en we kregen ook gewoon praktische info over hoe dat geboortekanaal er nu uitziet, welke hormonen er vrij komen etc.

Priem heerlijk je huis in orde maken O+ Wanneer hebben jullie de SEO?

Sethiwe, had jij ook al een datum? Je wordt ingeleid toch? Of mag je een spontane bevalling afwachten?

Vita succes op je laatste werkdag! *O*

Malteser wat ben je toch heerlijk nuchter :* En dat kraanverhaal, haha!

Jagar kan me voorstellen dat het goed pittig begint te worden. Hoe klikte het met de nanny?

Club vocht w/ M’n vingers tintelen.

Oh ja, zometeen groeiecho vanwege de suikertjes. Op de hand voelt Flip gemiddeld dus echo eigenlijk niet nodig en ik maak me geen zorgen. Maar de vk zei: het mag als je wil, want het zou bij het protocol horen. Dus omdat ik het leuk vind om te babyspieken :@ en man graag wil dubbelchecken dragen wij straks weer een steentje bij aan de kosten van de zorgpremies. :+

[ Bericht 9% gewijzigd door Philomijn op 13-04-2018 07:40:46 ]
Dit, dat, alles.
pi_178484569
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:14 schreef Sethiwe het volgende:
Pinq fijn dat echo goed was.

Priem klinkt goed dat je weer meer energie hebt en de verhuizing vordert.

Jagärtrut fijn om even je handen vrij te hebben. En nu maar weer shoppen om de voorraad 56 aan te vullen.

Ai Malteser daar zou ik ook niet blij van worden.
Hoe is het nu met Twix?
Goed, lief dat je dat vraagt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178484587
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:28 schreef Jagärtrut het volgende:
Heerlijk, Malteser! Wij hadden vanmiddag een babysitter thuis, om te kijken hoe dat met mini ging. In de anderhalf uur dat zij duplo gespeeld hebben heb ik de schone babywas opgevouwen en weggelegd. Die lag al twee weken in de wasmand om op te vouwen :X..

Nu blijkt dat we in maat 62 wel twaalf rompers hebben, maar in maat 56 maar twee. Beetje weinig!
Had je bij T dan ook zo weinig rompers of was hij zo groot dat je startte met 62? Of veel kakjepakjes dus rompers weggegooid?

Fijn van de babysitter!
pi_178484713
@Phil: 22 mei staat ie gepland ! Nét na onze vakantie :D

En extra echo is altijd leuk; dus zou zeker ook baby spieken als het toch mag *;

Malteser haha _O- Ik zou ook gefrustreerd zijn :') Mannenlogica :X
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178484851
Haha malteser je verhaal van de kraan, ik moest er om lachen sorry haha! Maar ik snap je hormonen wel hoor ;)
En fijn dat twix weer is opgeknapt na opname, hopenlijk gauw weer wat gewicht eraan!


Priem alvast fijne vakantie maar duurt nog even zo te lezen. En daarna alweer de seo!

Jagar mag nog kleinere rompers shoppen las ik!

Philo een keer extra spieken, altijd leuk!

En verder heb ik niet onthouden...

Het gaat zn gangetje hier. Met kleine beetjes eten is de misselijkheid aardig onder controle te houden. Merk dat ik wel erg uitkijk naar 24 april. Heb alweer veel te veel zitten lezen op google.. blij als de echo dan weer goed is!
pi_178485392
Haha Malteser, hormonen, heerlijk! En gelukkig is Twix weer opgeknapt, balen wel dat ie dan nu zo is afgevallen. Hopelijk komt hij snel weer wat aan.

Vita laatste werkdag vandaag! Super fijn!

Philo ik snap dat extra spieken wel. Ik krijg elke afspraak een hele snelle echo en ook al is het heel snel, ik vind het toch leuk om te zien.

Gelukkig is 24 april al snel aapie! Nog minder dan 2 weken!

Mijn hormonen zijn vooral shopgevoelig merk ik. Ik zag laatst dat sleep no more eindelijk mijn favo romper weer op voorraad had en in combinatie met deze opmerking van vriend "Koop maar gewoon wat je leuk vindt schatje", heb ik de volgende rompertjes nog aangeschaft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel wat grotere maten genomen nu. :D

Verder kijk ik eigenlijk al een beetje uit naar het afronden van mijn werk :@ gelukkig hoef ik nog maar 3 weken te werken dus dat is wel snel voorbij. Zeker omdat ik volgende week maar 3 dagen werk en de week erna 4. Alleen de laatste week nog een volle week, maar daar kom ik ook wel doorheen :D
pi_178486036
Hahaha Malteser, sorry ik moest heel hard lachen. Fijn dat Twix weer opknapt.

Lekker nog even spieken Philo! Fijn dat flip op de hand gewoon normaal voelt.

Aapje nog even volhouden! Google levert je meestal niet de meest geweldige antwoorden op helaas.

Ik heb een mijlpaal!! Vandaag zijn de laatste kratten van MVM opgehaald *O* Ik was het plassen in het kannetje wel een beetje beu. Dus de timing is perfect!
En ik kijk zooo uit naar morgen! 16 weken zwanger en we laten een pretecho maken om het geslacht te weten te komen. Vanaf het moment dat de test droog is roepen manlief en ik al dat het een jongen wordt. Dat past gewoon bij ons of zo.
Maar.... de laatste weken begin ik toch te twijfelen en meer mensen in mijn omgeving switchen nu van een jongen naar een meisje. Ik ben zo nieuwsgierig!
Oh en.. Ik begin me steeds een beetje beter (lichter) te voelen in mijn hoofd :) Ik krijg ook weer meer gedaan en that makes me happy ;)
pi_178488276
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 08:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Had je bij T dan ook zo weinig rompers of was hij zo groot dat je startte met 62? Of veel kakjepakjes dus rompers weggegooid?

Fijn van de babysitter!
We hadden veel van collega's geleend, en nu dus weer terug gegeven. En ook wat kakjepakjes weggegooid inderdaad..

Ja, echt fijn. Volgende week komt ze weer, zodat ik eens ontspannen, alleen maar de verloskundige kan...toch fijner, zonder T.

Nu lig ik naar de babyfoon te luisteren in de hoop dat t gaat slapen. Hij is doodop want al om zes uur wakker, maar is nog volop aan het spelen. Dat wordt een leuke middag anders...
pi_178488738
Dus T vindt de babysitter wel ok? Dat is fijn idd. Hoe doe je dat als je straks moet bevallen en naar het zkh moet eigenlijk? Je hebt nu niet echt familie heel dichtbij wonen toch?

Ik was vandaag even winkelen en zag een maat 62 romper hangen, ik vond dat al zo klein :o. Maar: mini babykleertjes O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178488852
Weet iemand trouwens hoe het zit met bestaand ouderschapsverlof in zwangerschapsverlof periode? Ik neem nu 1 dag in de week osv op. Kan ik dat stilzetten voor ik met verlof ga en krijg ik dan weer volledig uitbetaald? Of werkt dat zo niet? :+
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:12:22 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178488867
Aaah wat heerlijk Vita en Aure, dat jullie verlof dichterbij komt. Leuke rompertjes, vooral die eerste O+.

Herkenbaar van de hormonen. Ik ga soms van 'laten we er rustig over praten' naar 'ik zou nu maar écht even je mond houden' in minder dan een minuut geloof ik :'). Dat is nog steeds wel wennen.

Aapie, heb je dan de SEO? Sorry als het hier al heeft gestaan maar ik ben af en toe echt een beetje de draad kwijt.

Peace, heel veel plezier morgen! Fijn om te lezen dat je je steeds wat beter voelt :*.

Ik moet binnenkort echt even opschrijven wat ik nu al heb liggen wat kleding betreft. We krijgen veel van de oma's en een aantal dingen heb ik zelf al een aantal weken geleden gekocht. Vandaag ben ik in ieder geval 18 weken zwanger en is hij zo zwaar (of licht) als een paprika *O*.
pi_178489062
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:05 schreef Feyre het volgende:
Dus T vindt de babysitter wel ok? Dat is fijn idd. Hoe doe je dat als je straks moet bevallen en naar het zkh moet eigenlijk? Je hebt nu niet echt familie heel dichtbij wonen toch?

Ik was vandaag even winkelen en zag een maat 62 romper hangen, ik vond dat al zo klein :o. Maar: mini babykleertjes O+.
Ja, T vond het prima! Hoe het precies komt zien we wel, eventueel een vriendin niet waar T heen kan,en misschien de oppas. En mijn ouders moeten drie uurtjes rijden, dus als we bellen wanneer het begint dan redden ze het vast. En anders moet ik alleen naar het ziekenhuis.

Boh, geen slaper hier. Ik ben het zo zat, zit te huilen...
pi_178489508
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:12 schreef Helsinki het volgende:

Aapie, heb je dan de SEO? Sorry als het hier al heeft gestaan maar ik ben af en toe echt een beetje de draad kwijt.

Nee haha nog lang niet! Is de eerste afspraak bij de gyn. Dan gaan ze nog eens kijken of het er wel twee zijn. En of ze een of twee eiig zijn begreep ik!


Jagar even een knuffel voor jou! Misschien de tv inzetten als rustpuntje?
  vrijdag 13 april 2018 @ 13:51:35 #133
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178489587
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:47 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Nee haha nog lang niet! Is de eerste afspraak bij de gyn. Dan gaan ze nog eens kijken of het er wel twee zijn. En of ze een of twee eiig zijn begreep ik!

Jagar even een knuffel voor jou! Misschien de tv inzetten als rustpuntje?
Och ja, natuurlijk |:(. Zeker spannend!

Jagar :*.
pi_178492183
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:11 schreef Feyre het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met bestaand ouderschapsverlof in zwangerschapsverlof periode? Ik neem nu 1 dag in de week osv op. Kan ik dat stilzetten voor ik met verlof ga en krijg ik dan weer volledig uitbetaald? Of werkt dat zo niet? :+
Dat kun je inderdaad stopzetten in je verlof (dus krijg je volledig betaald) en kan weer ingaan na je verlof.

Zie hier: https://www.rijksoverheid(...)breken-of-stopzetten
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:33:06 #135
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178492454
Ik heb een lang verhaal over het ziekenhuis....


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder:
Wow, een tweeling! Heel tof en ook wel spannend, denk ik?

En hill, in 1 keer raak, top, gefeliciteerd!


@malteser: nog tips voor sondeslangsnotneuzen en keelpijn? En leverancier is sorgente, heb een kekke oranje-grijze rugzak...
Psst, ik ben een kloon
pi_178492595
Jee Zakdoekje, wat slecht van het ziekenhuis. :( Maar je hebt nu dus wel je sonde?
pi_178492606
Jemig zakdoekje, wat een verhaal! Wat stom dat het allemaal zo langs elkaar heen is gelopen. Heftige nachten heb je achter de rug :* Is nu je sonde helemaal goed ingesteld met de juiste voeding?
pi_178495189
Bah zakdoekje wat slecht allemaal. Gelukkig is dat achter de rug nu.. is er nou een plan om te kijken of het lukt om de sonde af te bouwen / weg te laten over x aantal weken? Of hoe werkt zoiets?

Thnx sillie! Er stond me iets van bij dat het minimaal 4 weken van tevoren al omgezet moest zijn naar oude contract ofzo maar dat zal ik wel verkeerd gelezen/onthouden hebben.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178496210
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:33 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik heb een lang verhaal over het ziekenhuis....


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En verder:
Wow, een tweeling! Heel tof en ook wel spannend, denk ik?

En hill, in 1 keer raak, top, gefeliciteerd!


@malteser: nog tips voor sondeslangsnotneuzen en keelpijn? En leverancier is sorgente, heb een kekke oranje-grijze rugzak...
Bah, wat een narigheid!

Ik heb ook Sorgente, prima firma verder dus dat is fijn. Mijn rugzak is zwart met grijs en oranje details (rits enz.). Ik heb de afgelopen maanden al eens een nieuwe pomp gehad vanwege storing en ook een nieuwe rugzak vanwege naad los. En ze zijn snel met het leveren van nieuwe zakken voeding en toebehoren.

Neus en keel moeten wennen aan voortdurend een slang. De slang triggert je slijmvliezen in je neusgat. Dat is een kwestie van een week of twee, dan worden de snotneuzen minder. Ik werd op een gegeven moment zo gek van die continue loopneus, dat ik er een propje tissue in duwde (uiteraard alleen thuis). Niet sexy, wel effectief. Maar het wordt beter als je slijmvliezen gewend zijn.

Keel moet ook wennen aan voortdurend een slang. Je voelt ‘m nu ook continu zitten. Geen idee of je kunt sabbelen op een ijsklontje of waterijsje? Dat verzacht echt. En ik voel ‘m nu niet eens meer zitten. Die gewenning komt. Maar geef het de tijd.

En nu ik dit allemaal schrijf, wil ik je vooral meegeven dat ik hoop dat het beter zal worden voor je. Dat je de sonde straks niet meer nodig hebt. Tot die tijd, sterkte :*. En PM me als je wilt sparren, I feel you. :*
pi_178497545
Wat een ellende, zakdoekje. Wat slordig dat het allemaal zo gelopen is! Dat zou ik nog even aan ze terugkoppelen hoor.
En jammer dat die sonde nodig is zeg. Hopelijk maar voor even.

Malteser, voor jou zit het er bijna op! Ik vind dat je het zo goed volvoudt! Echt respect hoor!
pi_178498032
Jeetje zakdoekje wat ontzettend naar zeg :’( Ik hoop dat je hem niet zo heel lang nodig hebt :*
pi_178506452
Wij krijgen een jongentje *O*

Al vanaf de positieve test riepen man en ik gelijk dat het een jongentje zou worden. Waar ik begon te twijfelen, bleef manlief bij zijn gevoel.

Het geslacht was met het eerste beeld al duidelijk te zien :') En wij zaten heel vertederend naar zijn hoofdje te kijken O+
pi_178506589
Leuk peace gefeliciteerd! Nu lekker gericht gaan shoppen en kamertje inrichting bedenken? O+
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:39:30 #144
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178507536
Txs voor de steun! Nu m'n sonde er is, blijft het spugen beperkt tot een paar keer per dag. Wat een verademing. Malteser, ik stuur je wrs ergens deze dagen even een dm, ik ben benieuwd hoe jij dingen aanpakt :)

En wat leuk! Een jongetje :) ik ben zo benieuwd wat er in mijn buik groeit. Mijn moeder heeft zich helemaal suf geshopt en merk dat ik al dat genderneutrale spul toch een beetje saai vind soms...

Sorry als ik verder nog iemand vergeet, ik ben niet helemaal helder en nogal met mezelf bezig...
Psst, ik ben een kloon
pi_178508018
Peace, wat tof!! *G*

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:39 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Txs voor de steun! Nu m'n sonde er is, blijft het spugen beperkt tot een paar keer per dag. Wat een verademing. Malteser, ik stuur je wrs ergens deze dagen even een dm, ik ben benieuwd hoe jij dingen aanpakt :)

En wat leuk! Een jongetje :) ik ben zo benieuwd wat er in mijn buik groeit. Mijn moeder heeft zich helemaal suf geshopt en merk dat ik al dat genderneutrale spul toch een beetje saai vind soms...

Sorry als ik verder nog iemand vergeet, ik ben niet helemaal helder en nogal met mezelf bezig...
Helemaal goed, stel je vragen en schrijf van je af. En aandacht voor anderen komt wel weer, wen eerst maar weer eens even aan het leven thuis met sonde. :*
pi_178508620
Ach Zakdoekje, wat een gedoe zeg! Ik hoop dat het niet al te lang nodig is, maar wel fijn dat het voor nu lijkt te helpen. Hopelijk kun je een beetje aansterken zo en straks weer zelf eten. En geen sorry zeggen, je mag best alleen met jezelf bezig zijn nu, das hartstikke logisch!

Peace, een jongen *O* Leuk hoor!

Jagar, hopelijk vandaag een betere dag :*

En Helsinki heeft een paprika in haar buik *O* Ik heb in het begin ook nog trouw lijstjes bijgehouden met welke kleding ik allemaal heb gekregen/gekocht, maar de laatste tijd totaal niet meer geupdate. Doe ik wel tijdens mijn verlof, als ik alles ga wassen :P

Mijn shophormonen zijn weer helemaal happy, want we hebben de muurverf voor de schildering in de babykamer gekocht en onderstaande hoezen voor het aankleedkussen kwamen binnen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als de schildering op de muur staat, komt mijn broer de babykamer meubels brengen en dan kan ik alles inrichten *O* Het lijkt er zelfs op dat de gehele bovenverdieping over twee weken gewoon zo goed als af is! Behalve de badkamerverbouwing dan, maar die doen we later dus dat telt even niet :+ Oh happy hormones O+
pi_178508632
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:40 schreef Feyre het volgende:
Leuk peace gefeliciteerd! Nu lekker gericht gaan shoppen en kamertje inrichting bedenken? O+
We hebben gelijk de Prenatal leeggeroofd ;)
pi_178509106
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:41 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

We hebben gelijk de Prenatal leeggeroofd ;)
Heheh :D

Aure zelfs mijn hormones worden happy van jouw bericht, heerlijk! Waar heb je die mega leuke aankleedhoezen vandaan? O+
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178509384
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 14:12 schreef Feyre het volgende:

[..]

Heheh :D

Aure zelfs mijn hormones worden happy van jouw bericht, heerlijk! Waar heb je die mega leuke aankleedhoezen vandaan? O+
Hiero *klik*

Tikkeltje prijzig, maar ik mocht van mezelf wel één leuk setje kopen. En als het nodig is dan kopen we nog wel simpele goedkope voor erbij. Maar dit staat gewoon leuk bij de rest van de kamer :+

Ah heerlijk Peace! Ik heb me echt een hele tijd in weten te houden met shoppen, maar de laatste twee weken is het weer raak zoals jullie merken :D
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:05:30 #150
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178509881
:* voor Zakdoekje en Malteser.

Oooh die zijn leuk, Aure! Ik heb de website opgeslagen. Zag er ook nog een luchtballonlamp voorbij komen, maar ik wil eigenlijk eerst schilderen en de grote dingen neerzetten en dan echt gaan inrichten. Vorige week kochten we wél een kleedje. Eerst hadden we een andere, maar die vonden we toch niet zo leuk. Nu is het deze geworden:



Peace! Wat leuk (en welkom bij #teamblauw) O+.
pi_178509998
Aww wat een leukerd Helsinki! O+
  zaterdag 14 april 2018 @ 15:49:42 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178510510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:11 schreef Feyre het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met bestaand ouderschapsverlof in zwangerschapsverlof periode? Ik neem nu 1 dag in de week osv op. Kan ik dat stilzetten voor ik met verlof ga en krijg ik dan weer volledig uitbetaald? Of werkt dat zo niet? :+
Zo werkte het 5 jaar geleden nog wel.
pi_178510961
Wat een leuke dingen komen er voorbij!
Hier gaan we de babykamer pas maken als de kleintjes er zijn. Wij verhuizen dan naar zolder ( die eerst helemaal leeg en opgeknapt moet) en dan komen zij in onze kamer.
Jammer? Ja aan de ene kant wel maar ik zie mezelf straks niet een wiebelige trap opklimmen met dikke buik haha!
En hoera voor een zwager die op het hoofdkantoor van prenatal werkt *) het grotere spul kunnen we via hem bestellen en gaat een aardige duit schelen.
pi_178517080
Zakdoekje wat slecht dat het zo langs elkaar heen is gelopen. Hopelijk heb je de sonde niet zolang nodig.

@Feyre bij mij wordt tijdens zwangerschapsverlof en bevallingsverlof, ouderschapsverlof gestopt en normale contracturen uitbetaald. Wel leuk idee, niet werken en meer verdienen!

Philomijn, ik wordt idd ingeleid en datum is geprikt. Fijn om oppas te kunnen regelen. Maar het voelt al zo snel en of er verlof wordt afgepakt (onzin natuurlijk, krijg dan na die tijd langer), maar ben nog niet klaar met zwanger zijn.
Verder zie ik echt tegen de inleiding op, omdat ik de vorige keren alles zo natuurlijk mogelijk had, en dat nu echt geen optie is. Ze gaven al aan dat, als de vliezen doorgeprikt zijn er niet echt gewacht kan worden of mijn lichaam het zelf oppakt, maar er 20, max 30 minuten later een infuus aangesloten gaat worden met weeenopwekkers. Vorige keer gaven ze een uur aan, maar dat durfden ze toch niet aan.

Aure wat fijn dat er zoveel vooruitgang in zit.

Peace wat goed dat je voorgevoel klopte!

Jagärtrut een knuffel voor je, hopelijk kan je tijdens het weekend weer bij tanken. Is ook vermoeiend om, hoogzwanger, veel alleen voor peuter te moeten zorgen en dan zijn peuters niet vaak de meest medewerkenden... :X
  zondag 15 april 2018 @ 09:20:22 #155
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178524585
Gisteren stond ik mijn borsten te bekijken en het viel me op dat ze puntiger zijn geworden? Soort van 'hapklaar'. Voorheen bescheiden en rond. Wordt dat weer zoals het ooit was? Voel me net Madonna in haar cone bra :').

Meer dames die dit herkennen? Ik lees veel over groei maar dat de vorm zo verandert, daar had ik me nog niet voldoende op voorbereid.
pi_178524656
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 09:20 schreef Helsinki het volgende:
Gisteren stond ik mijn borsten te bekijken en het viel me op dat ze puntiger zijn geworden? Soort van 'hapklaar'. Voorheen bescheiden en rond. Wordt dat weer zoals het ooit was? Voel me net Madonna in haar cone bra :').

Meer dames die dit herkennen? Ik lees veel over groei maar dat de vorm zo verandert, daar had ik me nog niet voldoende op voorbereid.
Hier veranderden ze ook bij mn eerste zwangerschap (en nu weer). Uiteindelijk worden ze na je zwangerschap ook weer anders, maar worden zoals ze waren hebben ze bij mij dus niet gedaan...
pi_178525093
Sethiwe, fijn dat de datum iig een beetje rust geeft qua planning, voor de rest is het natuurlijk niet hoe je het graag had gewild.. hoe je het omschrijft snap ik ook dat je er tegenop ziet. :* voor jou.

Helsinki, ik denk niet dat je mijn antwoord wil horen. Onder spoiler :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178525586
Er verandert zoveel aan mijn borsten, naast het feit dat ze opeens 1 a 2 cupmaten groter zijn, dat ik maar heb besloten daar niet meer bij stil te staan :') en ik ga er ook maar niet van uit dat het ooit weer wordt zoals het was ;(
pi_178529858
Sethiwe, wel rottig hoor dat het nu voelt alsof je moet bevallen terwijl je er zelf nog niet perse klaar voor bent. Ik kan me voorstellen dat ze alle risico’s uit willen sluiten maar gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen.
Geen idee hoe lang je nog ‘mag’ maar ik wens je voor die laatste dagen/week toe dat je nog even kunt genieten (kotswoord misschien maar ik hoop dat je het in deze context snapt) van de bewegingen in je buik en het zwanger-zijn. :*

Borsten, bij Twix een cupmaat of 4 gegroeid, geen BV gegeven, 2 cupmaten extra gehouden nadien dus alle oude bh’s waren helaas pindakaas. Borsten bleven dus groter, wel iets slapper voor mijn gevoel.
Nu inmiddels weer 3 cupmaten gegroeid (dus +5 ten opzichte van vóór Twix), nu wel de intentie BV te geven. Wat het gaat doen met mijn borsten naderhand, geen idee. Maar mooi zijn ze toch al niet dus prima.
  zondag 15 april 2018 @ 14:18:39 #160
342418 VKV
Plausibel
pi_178530841
Peace, wat leuk een jongetje! :D Lekker gericht shoppen nu idd!

Aure, wat een mooie aankleedkussenhoezen O+ Vooral die met de luchtballonnen vind ik erg tof!

Zakdoekje, wat jammer dat het zo loopt, ik hoop dat het snel weer beter gaat! Sterkte!

Helsinki, herkenbaar, net of er tepelhoedjes op zijn geplakt bij mij :D Pas verder nog wel in m'n gewone bh's, maar die zijn wel iets strakker gaan zitten.

Hier vandaag weer een nieuwe mijlpaal, voor de eerste keer een zwangerschapsbroek aan moeten doen _O- (Btw, ik had dit soort broeken best al voor de zwangerschap willen hebben, dan zijn avondjes Cubanita etc. een stuk aangenamer)
pi_178541341
_O-
Wij zijn even ver he VKV _O- Ik kan al weken geen gewone broeken meer aan ;)

Zakdoekje, hoe is je weekend gegaan?

Vervelend hoor Setiwhi, als het niet helemaal zal gaan zoals je wilt :*

Borsten, tijdens de zwangerschap en borstvoeding wel iets groter natuurlijk, maar daarna terug naar de normale maat. Nu groeien ze ook al weer lekker ;)

Ik heb echt last van m’n groeiende buik. Vorige zwangerschappen echt geen last van gehad maar nu. Hij is zo zwaar en hard. Herken ik niet van de vorige keer en dat maakt mij soms onzeker. Gelukkig voel ik nu (eindelijk) af en toe een plopje en ben ik helemaal gewend aan een meisje en daarmee zo happy! O+
pi_178546776
Loj fijn dat je wat beweging voelt wat je gerust stelt. Zo zie je maar weer dat echt elke zwangerschap anders is!

Vkv heerlijk die broeken! Ik moet er met nu 9 weken ook echt al aan geloven. Maar vind het niet erg. Liever een broek die goed zit dan een broek die veel te strak zit!

Helsinki hier ook aardig veranderende borsten. Bij oudste niet gehad, daar heb ik de hele zwangerschap met mn eigen bh's kunnen doen. Nu echt wel al een cup groter, maar dat wijt ik nu maar aan het feit dat er straks twee kindjes moeten drinken hihi! Qua vorm niks veranderd trouwens.

En verder zeeef! Mn brein begint me nu al aardig in de steek te laten, belooft wat haha!
  maandag 16 april 2018 @ 09:42:46 #163
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178547192
Nou, ik zal het maar gewoon moeten afwachten wat die borsten van mij betreft :+.

Hier sinds zaterdagavond héél af en toe het gevoel alsof er een luchtbelletje in mijn buik opstijgt. Voel het grootste gedeelte van de dag eigenlijk niets. M'n darmen rommelen wel veel, maar dat is een ander gevoel (en geluid).
pi_178547817
Zwangerschapsbroeken, wat kan dat heerlijk zijn hè dames! Geen knellende rand of knoop meer in je buik.
Hoewel ik nu meer en meer verlang naar mijn eigen kleding maar dat komt omdat zelfs de positiekleding echt strak zit inmiddels. #laatsteloodjes

En wat een weer!! Nesteldrang en lente, wat een topcombi! Eerste was hangt al buiten aan de lijn, de tweede hoor ik nu centrifugeren. En heb ook de garage opgeruimd (mijn bekken vond dat geen goed plan helaas). Laatste zou man doen maar die had dit weekend buikgriep. Twix vorig weekend, man dit weekend, ik heb aangegeven deze trend niet te willen volgen.

Nu tijd om te gaan liggen want alles doet zeer. Maar het ligt zoveel lekkerder als alles opgeruimd is. O+
  maandag 16 april 2018 @ 10:56:16 #165
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178548358
Oei ik hoop van harte dat de buikgriep je bespaard blijft Malteser :o

Hier kwamen de mannen van het timmerbedrijf vanmorgen onze ramen opmeten, want ze gaan nieuwe ramen maken voor dubbel glas! Eindelijk! Zo zo zo blij mee!
Al zie ik er wel tegenop dat die kerels straks een week+ bezig zijn terwijl ik hier met Alex thuis zit, want ik ben sociaal zo onhandig en dan voel ik me een hele week+ ongemakkelijk en daar heb ik geen zin in :') maar yes! Eindelijk! Geen wind meer door de ramen :'D geen bevroren condens meer in de slaapkamer 's winters! En een warme bevalling, een warme baby in oktober O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178549818
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:56 schreef pinquit het volgende:
Oei ik hoop van harte dat de buikgriep je bespaard blijft Malteser :o

Hier kwamen de mannen van het timmerbedrijf vanmorgen onze ramen opmeten, want ze gaan nieuwe ramen maken voor dubbel glas! Eindelijk! Zo zo zo blij mee!
Al zie ik er wel tegenop dat die kerels straks een week+ bezig zijn terwijl ik hier met Alex thuis zit, want ik ben sociaal zo onhandig en dan voel ik me een hele week+ ongemakkelijk en daar heb ik geen zin in :') maar yes! Eindelijk! Geen wind meer door de ramen :'D geen bevroren condens meer in de slaapkamer 's winters! En een warme bevalling, een warme baby in oktober O+
Dat klinkt zalig!! Hebben jullie een oud huis Pinq? En die week van het plaatsen is even pittig ja. Een week trouwens? Hoeveel ramen heeft jullie huis?
Wij lieten twee jaar geleden nieuwe kozijnen plaatsen op twee slaapkamers boven en dat was in 3 uurtjes gepiept. Inclusief netjes afwerken enz. Maar goed, geen oud huis hier, wellicht scheelt dat.
  maandag 16 april 2018 @ 12:11:53 #167
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178550027
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 12:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat klinkt zalig!! Hebben jullie een oud huis Pinq? En die week van het plaatsen is even pittig ja. Een week trouwens? Hoeveel ramen heeft jullie huis?
Wij lieten twee jaar geleden nieuwe kozijnen plaatsen op twee slaapkamers boven en dat was in 3 uurtjes gepiept. Inclusief netjes afwerken enz. Maar goed, geen oud huis hier, wellicht scheelt dat.
Ja 100 jaar oud inmiddels.
Drie grote ramen boven en twee beneden.
Het moet nog ter plekke aangepast worden, alles is hier schots en scheef :) daarna wordt het nog geschilderd.
Ik geloof dat ze 1 raam per dag gaan doen, dus misschien is het sneller klaar dan ik denk! Zou mooi zijn :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178550314
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 12:11 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja 100 jaar oud inmiddels.
Drie grote ramen boven en twee beneden.
Het moet nog ter plekke aangepast worden, alles is hier schots en scheef :) daarna wordt het nog geschilderd.
Ik geloof dat ze 1 raam per dag gaan doen, dus misschien is het sneller klaar dan ik denk! Zou mooi zijn :)
Hopen op mooi weer. Dan kan je jezelf makkelijk uit huis verplaatsen en hoef je je niet de hele tijd sociaal hork te voelen.

Ik ben sociaal best vaardig, gezellige gesprekjes whatever. Maar als er reparatie mensen over de vloer komen kom ik niet verder dan een bakkie serveren. Krijg dan altijd de neiging doelloos er omheen te drentelen terwijl ik zo’n mens alleen maar in de weg loop waarschijnlijk.

En verder haat ik niemandsland :(
pi_178550359
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 12:11 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ja 100 jaar oud inmiddels.

Oh Ps. Oude huizen zijn O+ O+
  maandag 16 april 2018 @ 12:40:32 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178550741
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 12:23 schreef Hilzillah het volgende:

[..]


Ik ben sociaal best vaardig, gezellige gesprekjes whatever. Maar als er reparatie mensen over de vloer komen kom ik niet verder dan een bakkie serveren. Krijg dan altijd de neiging doelloos er omheen te drentelen terwijl ik zo’n mens alleen maar in de weg loop waarschijnlijk.

Whehehehe exact dit inderdaad :')
Naar buiten vluchten is wel een goeie!

Niemandsland is een van de rotste dingen, sterkte met wachtenwachtenwachten :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178550770
Oude huizen boks! Ons huis stamt uit 1880 ofzo. Wij hebben een aantal jaar terug al het enkel glas laten vervangen en dat scheelt echt zoveel O+ . Dus dat is de week werklui over de vloer meer dan waard hoor Pinq! Nu moet de woning weer opgeschilderd worden (alle muren buiten en het houtwerk) en dat laten we doen, dus als de planning wat tegenvalt hebben we
Kraamzorg en werklui in 1 week over de vloer _O-.

Hillz, niemandsland is ook prut. Heb je al een echo gepland?

Ik heb donderdag de SEO. Ben alleen nu al 21 weken dus ‘t is een beetje aan de late kant. De pretecho een poosje terug was alles prima, dus ik verwacht niks geks, maar toch ist weer spannend...
pi_178551145
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 12:40 schreef pinquit het volgende:

[..]

Whehehehe exact dit inderdaad :')
Naar buiten vluchten is wel een goeie!

Niemandsland is een van de rotste dingen, sterkte met wachtenwachtenwachten :*
Al is het maar gewoon chillen in de tuin! Zet je voor die gasten drinken en wat te snoepen klaar. Loop je niet in de weg en de knakkers blij O+

Ik heb de eerste echo gepland op 26 april. Nog 1.5 week. Mijn hoofd denkt dat ik al veel verder ben maar dat is eigenlijk onmogelijk.
pi_178551237
Oude huizen zijn O+ !

Hilz, dat stomme niemandsland van test naar echo is ook gewoon überstom. Sterkte met het wachten. En schrijf van je af als je wilt, we feel you. :*

Sillie, dat is best laat ja. Ik duim voor een goede echo donderdag!
pi_178555302
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:56 schreef pinquit het volgende:
Oei ik hoop van harte dat de buikgriep je bespaard blijft Malteser :o

Hier kwamen de mannen van het timmerbedrijf vanmorgen onze ramen opmeten, want ze gaan nieuwe ramen maken voor dubbel glas! Eindelijk! Zo zo zo blij mee!
Al zie ik er wel tegenop dat die kerels straks een week+ bezig zijn terwijl ik hier met Alex thuis zit, want ik ben sociaal zo onhandig en dan voel ik me een hele week+ ongemakkelijk en daar heb ik geen zin in :') maar yes! Eindelijk! Geen wind meer door de ramen :'D geen bevroren condens meer in de slaapkamer 's winters! En een warme bevalling, een warme baby in oktober O+
Ik las bevroren condooms }:|
  maandag 16 april 2018 @ 15:58:48 #175
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178555864
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik las bevroren condooms }:|
En ik spuugde m'n appelmoes over m'n scherm :D


Mijn weekend was vreemd. Inmiddels spuug ik ook af en toe (2 x per dag ofzo) de sondevoeding weer uit, maar blijft er ook af en toe iets als appelmoes of een hapje puree binnen. Het blijft een beetje afwachten. Voorlopig zit ik in ieder geval nog aan m'n sonde vast.

Vanochtend verder ook de officiële intake gehad bij de gyn met de 8 weken echo. Voorlopig een dagje vooruit gezet naar 25 november en alles was helemaal prima. Wel bizar dat intake + echo + bloedprikken 2,5 uur duurde, daarna was ik echt helemaal kapot en heb net twee uur geslapen.

Komende weken zo veel afspraken meteen. Volgende week weer naar de gyn, het nipt-gesprek, naar de internist en diëtist en dan 7 mei de termijnecho. Het is bijna een fulltime baan...

En die werklui, ik kan dat ook niet zo goed. Gelukkig verwacht ik er voorlopig geen, want de geur van koffie is genoeg om mijn maag om te keren.
Psst, ik ben een kloon
pi_178556001
Eerste verlofdag *O*

En alsof mijn lichaam het weet, al sinds gisteren een bekken/schaambotpijn van jewelste. Net even naar de winkel en supermarkt geweest en lopen is niet fijn :'). Ik hou mezelf maar voor dat ze alvast heeeel goed nog dieper aan het indalen is en de baby is lief want ze is niet druk aan het bewegen met d’r schouders of armen ofzo O+ alleen trappelen/schuiven met d’r voetjes.
pi_178556374
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 12:41 schreef silliegirl het volgende:

Ik heb donderdag de SEO. Ben alleen nu al 21 weken dus ‘t is een beetje aan de late kant. De pretecho een poosje terug was alles prima, dus ik verwacht niks geks, maar toch ist weer spannend...
Das idd rijkelijk laat ja! Ik dacht altijd dat ze liever iets eerder keken dan later.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 april 2018 @ 16:36:12 #178
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178556652
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 15:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik las bevroren condooms }:|
Whahahahaha! Nou, die ook niet meer idd! :') :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178557146
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 16:23 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Das idd rijkelijk laat ja! Ik dacht altijd dat ze liever iets eerder keken dan later.

Normaal is dat ook zo, alleen kennelijk is hier een babyboom gepland in augustus ofzo, want het echo spreekuur (vk praktijk hier doet zelf de SEO’s) bomvol. Dus nu is het dus laat. Vond ik toen niet zo erg, maar nu denk ik; stel dat er wel wat is, dan heb je wel heel weinig tijd meer voor vervolgonderzoeken etc :X

En je spoiler; logisch dat het je extra gespannen maakt! En hoe dan ook is het geen gezeik. Die eerste periode is gewoon hartstikke onzeker...
  maandag 16 april 2018 @ 16:53:58 #180
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178557153
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 16:23 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Das idd rijkelijk laat ja! Ik dacht altijd dat ze liever iets eerder keken dan later.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is geen zeiken, we weten allemaal hoe het voelt. En die afspraak, betekent dat dan dat jullie niet alsnog voor een tweede gaan als er met dit kindje iets mis is? Ik oordeel niet hoor, maar snap het niet helemaal.


Ik heb net de collega's ingelicht. Nog één fokker die ik ook irl ken en dan gooi ik m'n kloonmantel af :)
Psst, ik ben een kloon
pi_178557422
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 16:23 schreef Hilzillah het volgende:

[..]

Das idd rijkelijk laat ja! Ik dacht altijd dat ze liever iets eerder keken dan later.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee lieve Hilz, dat is geen zeiken. Het is gewoon een akelig spannende periode, zeker als het al eens mis is gegaan. Dan sta je er nooit meer onbevangen in. En jullie weg naar een tweede was er een over hobbels. Logisch dat deze onverwachte derde toch die spanning weer met zich meebrengt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178557916
We hebben er al 2 zakdoek. Ons Luus is vorig jaar maart geboren en Senn in 2013. Voor Luus was ik onverklaarbaar onvruchtbaar en is ze gemaakt met wat hulp van de geneesheerdirecteur O+ En toen kwam dit streepje tevoorschijn piepen omdat vent bang is dat van condooms zn pielemuis geïnfecteerd raakt met de kekke koeienziekte ofzo :D hij wilde ze iig niet gebruiken. Zélfs niet toen ik heel duidelijk uitgelegd heb dat alles er op wijst dat mijn onverklaarbare onvruchtbaarheid niet langer bestaand is :D

Dus als deze baby het niet doet zal hij niet langer in de ‘oh het zal allemaal wel loslopen’ mode zitten hahahaha


Hij is er overigens wel helemaal okay mee hoor nu. Gij begon zelfs al over een evt verbouwing. Terwijl dat tegenwoordig echt zijn lievelings niet meer is 😂
  maandag 16 april 2018 @ 17:35:39 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_178557965
Pssst, ik ontkloon!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 april 2018 @ 17:48:40 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178558204
:D ha wat leuk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178558253
Jaaa tink leuk! Zijn we toch nog samen vanuit wohts hierheen gegaan!

Hilz ik herken je gevoel, het wachten nu tot de eerste echo duurt echt lang. Ik ga duimen voor je!
pi_178558360
Tink *O* Wat leuk! *O*
pi_178558511
Ah shit Vita, hier dit weekend ook wat last van schaambeenpijn. Echt heel vervelend gevoel. Hopelijk heb je er niet al te lang last van. Fijn wel dat je nu lekker verlof hebt!

Ach Hillz het is toch ook gewoon spannend en het duurt sowieso lang zo'n eerste echo. Wel een leuk cadeautje zo'n derde O+ ik duim dat alles goed blijft gaan :*

VKV zwangerschapsbroeken O+ ik droeg ze ook al vrij snel, heerlijk hoor. Waarom dragen we die niet gewoon altijd :D

Oeh ja perfect weer voor nesteldrang malteser! Hier vooral druk in schildermodus maar super fijn dat we alles nu gewoon lekker open kunnen zetten en het lijkt extra snel te drogen.

Dubbelglas voor pinq *O* jaloers! Maar als wij onze ramen laten vervangen voor dubbelglas zijn we 15k kwijt ;(

Ha Tink! Ik vond je al zo stil in WOHTS! :D

Hiero vanavond voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben. Het komt wel dichtbij zo zeg, nog 8 weekjes tot uitgerekende datum :o
pi_178558577
Wat leuk tink!

Hier geregeld dat zoonlief volgende week naar mijn ouders gaat. Ik voel me er erg schuldig onder, maar een paar dagen rust doen me denk ik ook goed...
pi_178558798
Tink! Leuk ik miste je al!

Herkenbaar Sillie! Hier ook heel veel baby’s! En heb nu de 26ste de seo (20.3 dan) en gewoon in Den Haag :’) (en ik woon net boven Rotterdam).

Goed geregeld toch jagar! :*
pi_178559406
Tink! Gefeliciteerd! *O*
  maandag 16 april 2018 @ 18:53:17 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178559562
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 18:04 schreef Aure het volgende:

Dubbelglas voor pinq *O* jaloers! Maar als wij onze ramen laten vervangen voor dubbelglas zijn we 15k kwijt ;(

Dat is precies het bedrag dat wij gaan aftikken. Doet bijna geen zeer bij ons, heb het afgelopen november bij 't hypotheekbedrag opgeteld.
Als je 't zo los even moet inleveren is het minder grappig ja ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178559621
Niet schuldig voelen Jagär. :* T wordt vast lekker verwend bij opa en oma en jij kan je rust goed gebruiken. Dat is echt niet erg. :*
pi_178559670
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 18:53 schreef pinquit het volgende:

[..]

Dat is precies het bedrag dat wij gaan aftikken. Doet bijna geen zeer bij ons, heb het afgelopen november bij 't hypotheekbedrag opgeteld.
Als je 't zo los even moet inleveren is het minder grappig ja ;(
Ah slim! Wij gaan eerst de badkamer en keuken laten verbouwen en dan eens kijken of het dubbelglas nog haalbaar is. Maar denk dat we het gewoon zo laten eigenlijk.
  maandag 16 april 2018 @ 19:06:24 #194
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178559901
Tink! :D. Ik vroeg het me al af! Wat fijn dat je hier mee komt posten zeg.

Hilz, geen zeurkous hoor :*. Denk dat iedereen het wel begrijpt, hoe stom die periode tussen test en eerste echo is. Ik duim voor een mooie knipper.

Jagar, goed dat je ook aan jezelf denkt! :*. Geniet maar lekker van de rust.
pi_178559917
Wat leuk Tink! Ik vond je al zo stil! :D gefeliciteerd!

Aure, ja hopelijk wordt het gauw minder! Alle taakjes die ik had laten liggen voor verlof worden er niet makkelijker op zo :') is het bij jou weggetrokken na het weekend?
Veel plezier vanavond! Hopelijk is t voldoende informatief.
pi_178561795
Oude huizen O+ Jaren 30 huis hier en ik maak mij nu al druk om de kou in huis ‘s nachts in de winter strakies met baby. Ondanks dubbel glas boven. Ik kan er zo slecht tegen! -O-

Vita verlof *O* Jammer van de schaambeenpijn.

Sillie, ik duim voor een goede SEO :*

Hillz helemaal geen zeikerd hoor :* T is allemaal gewoon heel spannend en duurt lang. Zou je man toch niet gewoon okay zijn met nummer 3, mocht het mis gaan, omdat het nu zo wonderlijk op jullie pad is gekomen?

Tink uit de kast *O* Wat leuk! Blijft wel gedoe met de sonde en spugen lees ik. -O-

Jagar dat klinkt als een heel goed plan. Kom jij ook een beetje aan je rust toe :)

Ik heb mn 20 weken echo ook pas met 20+4. Ziekenhuis had juist liever na de 20 weken als er voor. Nog een week wachten.

O en ook nog geen zwangerschapsbroeken :D Mn eigen broeken zaten niet echt strak en droeg ik met riem, dus nu zonder. Heb ook nog geen goede zwangerschapsbroek gevonden dus dat komt goed uit O-) Sommige shirtjes worden wel te kort overigens.
Mensen zien inmiddels ook echt dat ik zwanger ben, dus dat vind ik wel prettig :7
pi_178562034
Hier een boerderij van rond 1650. Kindje komt uiteindelijk in het kamertje waar de opa van mijn vriend ook geslapen heeft als kindje, wij zijn de vijfde generatie namelijk. Vriendlief is gelukkig nu wel begonnen met het opknappen zodat het eind mei hopelijk helemaal klaar is.

had de 20 weken echo ook bij 21+2. Anders was het bij 19 weken maar het ziekenhuis had het dan liever wat later.

Leuk Tink *O*

Ik ging met 17 weken zwangerschaps broeken dragen. Maar ja, tot 16 weken dacht ik dat ik last had van wat winterkilo's :')

Hier vandaag weer naar de verloskundige geweest en het hartje gehoord. Bloeddruk mooi laag en van de week nog even de lunchtest doen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 16 april 2018 @ 21:01:32 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178563349
Tink :o . Wat tof! Gefeliciteerd!! *O* *O*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178564667
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 19:06 schreef VitaBella het volgende:
Wat leuk Tink! Ik vond je al zo stil! :D gefeliciteerd!

Aure, ja hopelijk wordt het gauw minder! Alle taakjes die ik had laten liggen voor verlof worden er niet makkelijker op zo :') is het bij jou weggetrokken na het weekend?
Veel plezier vanavond! Hopelijk is t voldoende informatief.
Ja het was gister al minder en vandaag helemaal weggetrokken! Had het ook wel wat rustiger aan gedaan . Ik hoop dat je je taakjes straks nog met gemak kan doen ;)

De voorlichtingsavond was vooral voor mijn vriend informatief, ik wist het meeste eigenlijk al wel :P maar het was wel goed om even samen te zijn geweest.

Jagar, T gaat vast een leuke logeerpartij tegemoet! Hopelijk kan jij dan weer een beetje opladen :*

Wat bijzonder Wolken, een familieboerderij O+
pi_178565646
Malteser dat klopt idd gevoel vs verstand.
Jij ook heel veel succes met de laatste loodjes, nog even volhouden! :*
SacreCoeur hoe gaat het bij jou?

Tink ontkloond, gefeliciteerd!

Vita wat een rot begin van je verlof, hopelijk neemt het nog af en kan je toch je lijstje afwerken.

Hilz het is ook zo'n onzekere periode :*

Jagärtrut ik hoop dat jij de rust kan pakken en niet schuldig voelen, je ouders doen het vast met liefde en veel plezier.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 16 april 2018 @ 22:19:32 #201
269689 crew  Viv
pi_178565924
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:35 schreef Tink89 het volgende:
Pssst, ik ontkloon!
Wow!! *O* Geen wildwaterkajakdinges meer voor jou!
  maandag 16 april 2018 @ 22:56:29 #202
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178566809
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 17:35 schreef Tink89 het volgende:
Pssst, ik ontkloon!
Jaaaa!!!!! O+ O+
Protège moi de mes désirs.
pi_178567173
Heuj 1 kloon uit de kast, 1 more to go ;)! Nogmaals welkom tink!

Loj inmiddels gewend aan het idee van een dochter ja? O+ Leuk! Wel een end weg die SEO jeetje! Hier is het ook mega druk, ik kon maar uit 3 dagen op fixed tijdstip kiezen. Die babyboom is altijd in augustus, met kerst worden blijkbaar veel kinderen verwekt :9. ook echt zaak om kraamzorg op tijd aan te vragen enzo, was ik al bijna te laat mee oeps.

Jagar daar hoef je je écht niet schuldig over te voelen! Cut yourself some slack woman :*.

Hilz dat is echt echt echt geen zeuren en we’ve all been there, stomme niemandsland :*. Begrijpelijk ook dat je stiknerveus bent. Ik kan zo mobiel even niet terugvinden wanneer je echo is maar ik hoop snel!

Vita verlof *O* whoop! Geniet ervan en ik duim voor je dat de pijn een uitschieter is en niet aanhoudt.

Ok mobiel reageren is echt poep. Anyhow voor mijn gevoel ben ik pas net zwanger maar ik zit al op de helft. Wtfbbq when did that happen :{. Gaat zo snel deze keer!

[ Bericht 1% gewijzigd door Feyre op 16-04-2018 23:20:48 ]
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178567580
Het is hier ook al zo druk in de ziekenhuizen inderdaad. De assistente verontschuldigde zich nog ervoor. Die zei ook, we hadden je liever eerder gezien maar er is eerder gewoon geen plek. Nouja, het is al bijna de 24ste zullen we maar denken!
pi_178568851
Tink *O*
pi_178570179
Babyboom, check. ^O^ Vorige keer zat ik in een Centering Pregnancy groep met tien mensen, nu met veertien! Waarvan er twee eigenlijk bij de eerdere groep hoorden, maar die zat ook al vol.
pi_178570641
Wolken wow tot 17 weken nog gewoon je gewone broeken aan? :o Zit ik hier met een 15 weken tonnetje die ik écht niet meer kan ontkennen _O- :D

En Tink; ik wist em stiekem al :) Had al een vermoeden toen je niks meer poste in wohts na je laatste melding daar en er hier toevallig iemand ook ging meeposten ;) Leuk gefeli !!

Hier viel het gelukkig mee qua SEO. Vorige week gebeld en gelijk na pinksteren kon ik terecht; dan ben ik 20+3.

En Hillz het ís idd ook gewoon echt een rare periode zo tot die eerste echo... je weet van niks; er gebeurt nog weinig en enige wat je kan doen is wachten en hopen :* Ik hoop heel erg met je mee dat alles goed is O+

Hier begin ik de eerste 'bewegingen' te merken. Vooral 's avonds als ik in bed lig :o Niet heel heftig maar duwtjes of tjah hoe omschrijf je zoiets :')
Aftellen tot vrijdag voor het geslacht O+ Ik begin het nu toch wel een beetje spannend te vinden :)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178570771
Aw eerste plopjes voor Priem O+ bijzonder gevoel is dat.

Aapie nog precies een week! Hopelijk vliegt ie voorbij!

Mijn baby is inmiddels zo groot dat zijn bewegingen soms een beetje pijnlijk worden. Ik kan er echt goed wakker van worden snachts }:| wel leuk om te merken dat je er echt een patroon in kan ontdekken (rond dezelfde tijden beweeglijk). En overdag vind ik het ook wel echt gezellig, maar snachts wil ik gewoon slaaaaapen :P nouja goede voorbereiding op wat komen gaat zullen we maar zeggen :Z
pi_178571943
Jeeej voor wekenwissels, goede echo's, verlof, een ontkloning en een hoop llm's!

:W

Ik kom hier nog even netjes afscheid nemen. Bedankt voor alle berichtjes O+
Hier gaat het steeds iets beter, vandaag voor het eerst zonder kraam. We kregen 2 dagen extra zowel voor mijn herstel als het feit dat ons meisje niet zo goed groeide. Dat komt doordat mn melk maar langzaam op gang komt door al dat bloedverlies.
Ze drinkt wel supergoed maar het is gewoon niet voldoende, dudms hier bestaan de dagen nu uit voeden, kolven en bijvoeden. Maar ook boezemvriendjes, veel huid op huid, knuffelen, knuffelen en nog eens knuffelen O+ Dus we brengen onze dagen nog steeds veel in bed door. Ben verliefd op dit meisje! En M. is een hele lieve grote broer. Heel zorgzaam.

Zet 'm op meisjes! Als het kan geniet en kan dat niet is het ook niet erg. Ik kan ook niet zeggen dat ik genoot van het zwanger zijn. Noodzakelijk kwaad met een geweldig resultaat O+
Ik vind het wel heel raar om te weten dat er nooit meer getrappel in mijn buik zal zijn.

Wie weet tot in het babytopic!
pi_178573724
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:43 schreef PriemGirl het volgende:
Wolken wow tot 17 weken nog gewoon je gewone broeken aan? :o Zit ik hier met een 15 weken tonnetje die ik écht niet meer kan ontkennen _O- :D
Zelfs met 38 weken nog :@
Ik draag nog steeds 1 eigen broek, die broek was al iets aan de ruime kant en ik vermoed inmiddels wat uitgerekt.
Volgens mij ben ik een van de uitzonderingen die de zwangerschapsbroeken niet lekker vind zitten. Eerst was mijn buik een hele tijd te klein voor de buikbanden, nu is mijn buik groot genoeg maar sinds de kleine is ingedaald drukt de broekrand net op de verkeerde plekken. Bij een gewone broek kan de knoop tenminste nog open om even wat meer ruimte te hebben.

Ik post wat te weinig om de meldplicht bij te houden maar hier gaat alles nog prima. Heb nog totaal niet het idee dat het nog max 4 weken is voordat we ons kindje ontmoeten.
Mabawa tot snel :W

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 17-04-2018 12:02:18 ]
pi_178574409
Boohhh Tink die zag ik niet aankomen!! Gefeliciteerd!!! O+ *O* Hopelijk kun je steeds meer hapjes binnen houden en is die sonde opeens niet meer nodig :*

Vita verlof *O* Enjoy!!!! O+ Zeker met dit heeeeerlijke weer!

Elleska laatste loodjes...

En Jagar het lijkt me ook gewoon erg pittig als je er al een hebt lopen!

Hilz het is ook gewoon naadje, dat wachten. Ik vond vooral de tijd tussen de termijnecho en SEO ter-gend langzaam gaan en ondertussen dacht ik soms van zou ie nog leven :@

Malteser, hoe is ie?

Sethiwe, kan me goed voorstellen dat het minder tof is dat je ingeleid moet worden en alles zo medisch gaat. Dikke knuffel voor jou :*

Plopjes voor Priem O+ Zo leuk! Ik ging er ‘s avonds echt voor liggen en probeerde te connecten met m’n beeb O+

Aure :D Ik had vrijdagavond voor het eerst dat ik echt wat uit voelde steken uit mijn buik :o Echt alienlike :')

Een dagje te laat met melden maar ik heb een afgebakken kind in m’n buik!! 37-weken mijlpaal!! *O* Wowie O+ Sinds dit weekend ben ik moe moe moe. Vanochtend mezelf nog naar de sportles gesleept en ging nog verrassend goed en daarna nog lekker energie :o Terwijl ik eerst dacht: misschien is het wel mooi geweest. Liep gisteren slap en hijgend in de supermarkt. M’n abonnement loopt nog tot mei dus we gaan zien hoe ver ik nog kom... :+

Groeiecho vrijdag was goed. Heerlijk om ‘m even te zien en een lekker gemiddeld kind. Hopelijk kunnen jullie deze week nog een beetje genieten van het mooie weer!

[ Bericht 1% gewijzigd door Philomijn op 17-04-2018 14:36:16 ]
Dit, dat, alles.
pi_178576168
Gefeliciteerd Tink!!! *O*
  dinsdag 17 april 2018 @ 14:06:13 #213
319308 Tink89
To live is to dance
pi_178577020
Txs dames!

Ik heb een klote dag vandaag. Ondanks sonde en rustig aan doen enzo blijf ik maar spugen. Echt, de hele dag aan een stuk door... Ik ga maar weer proberen te slapen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_178579206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 13:11 schreef Feyre het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het zit met bestaand ouderschapsverlof in zwangerschapsverlof periode? Ik neem nu 1 dag in de week osv op. Kan ik dat stilzetten voor ik met verlof ga en krijg ik dan weer volledig uitbetaald? Of werkt dat zo niet? :+
Even een tip (omdat ik toevallig lurkte) je moet het wel zelf aangeven dat ze je ouderschapsverlof stil moeten zetten. Dat vergat ik te doen via mail/brief (wel mondeling) maar toen heb ik hemel en aarde moeten verzetten om toch nog mijn misgelopen geld (2 dagen in de week) terug te krijgen. Als je dat hebt gedaan krijg je gewoon je contracturen uitbetaald tijdens je zwangerschapsverlof.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_178580713
Sterkte Tink! Gaat het inmiddels al ietsjes beter?

Philo 37 weken! En wauw, respect voor het blijven sporten! Ik ben al compleet uitgeteld als ik een kilometer gewandeld heb :') of mijn trappenhuis op en af ben geweest :')

Hebben jullie ook een beetje kunnen genieten van het lekkere weer? Ik merk wel dat ik het echt extra warm heb nu. Maar zonder jas naar buiten is wel genieten O+
pi_178580881
Philomijn ook alweer 37 weken *O*
Genieten van het mooie weer lukt zeker. Alleen is de tuin nog niet zomer-proof dus telkens als ik lekker buiten zit zie ik weer een klusje. Natuurlijk kwam mijn man net thuis toen ik een tafeltje wilde verplaatsen, ging best maar dat vond hij toch niet zo'n goed idee dus nu is hij aan het opruimen terwijl ik toekijk O+
pi_178583826
Haha goed geregeld *)
pi_178584921
Had me nog niet gemeld zie ik, bij dezen. Alles z’n gangetje hier, vandaag controle gehad. Het kindje doet het goed, mijn bloeddruk blijft netjes 100 over 60. De zon doet mijn humeur goed dus ik klaag niet.
Lees wel alles mee maar even niet de puf om uitgebreid te reageren :*.
pi_178585651
Hallo! Ik ben nieuw! Lees al wel lang mee, had een tijdje geleden dit account gemaakt en nu toch maar gaan posten. Hopelijk kan ik een beetje trouw meedoen.

Zwanger van de eerste, uitgerekend op 31 oktober, morgen dus 12 weken. Spannende tijden!
pi_178585758
Welkom en gefeliciteerd eponine! Goeie username ook O+

Fijn dat het relatief goed gaat, Malteser. Laatste loodjes :*
pi_178585879
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:12 schreef eponine het volgende:
Hallo! Ik ben nieuw! Lees al wel lang mee, had een tijdje geleden dit account gemaakt en nu toch maar gaan posten. Hopelijk kan ik een beetje trouw meedoen.

Zwanger van de eerste, uitgerekend op 31 oktober, morgen dus 12 weken. Spannende tijden!
Welkom! En Yay voor bijna 12 weken *O*
pi_178586293
Welkom eponine! Oktoberkindjes alweer O+ Wowie.

Malteser wat fijn dat het goed gaat met de kleine en dat dit weer je goed doet! Fijn om te horen. O+
Dit, dat, alles.
pi_178587049
Welkom Tink! Mega rot van de HG. Je bent er goed ziek van :*

Vergeten wie er begon over de late SEO (dat is de 20-weken echo toch?). Wij hebben hem pas bij 21+4. Het was mega druk bij het echocentrum en ik wilde per se mijn man mee hebben. Dan weer een nadeel van het onderwijs: zie beide maar eens een vrije middag te vinden EN een plaats bij het echocentrum :') Het is bijna topsport. Ik vind het wel fijn om te lezen dat ze de echo over het algemeen liever na de 20 weken doen dan ervoor.

Feyre, op de helft *O*

Hilz, :* die eerste periode is ontzettend spannend. Zeker in jullie geval. Ik duim zo hard dat dit cadeautje bij jullie mag blijven O+

Priem, mini al gevoeld? O+ Ik dacht het zondag ook echt te voelen maar ik begin nu toch te twijfelen. Twee mega drukke dagen achter de rug en daardoor ook niet echt bij stil kunnen staan. Krijg wel mega veel lieve, leuke reacties van mensen om ons heen dat ik zo mooi groei O+

Dag Mabawa! Lekker knuffelen en genieten van je gezinnetje!

Philo wat klinkt het allemaal O+. 37 weken al weer. Wauw!

Malteser, Lekker lezen en reageren wanneer je wil en kan :)

Welkom eponine! *O* een maand na mij uitgerekend. Nu snap ik waarom mensen het opschuiven op de lijst altijd zo'n ding vonden. Tijd gaat snel!
pi_178588017
Malteser heerlijk om nu te kunnen genieten van het mooie weer. Dat helpt wel mee.
Fijn dat jullie weer goedgekeurd zijn.

Eponine gefeliciteerd en welkom.

Ook meldplicht voor Philomijn en nog sporten, goed bezig, wat fijn dat dat nog lukt!

Elleska dat heb ik overal, die klusjes blijf ik maar zien, lees nesteldrang. Denk dat ik morgen maar met ogen dicht in de tuin ga zitten... Laatste dagje rust voorlopig, kindjes zijn er dan even niet. Dus kan ik mooi de laatste opruimdingen doen en voorbereidingen of toch uitrusten?

Mabawa, klinkt goed lekker knuffelen en veel huid op huid. Wel heel pittig icm kolven en voeden en dan al een grotere broer die ook zorg en aandacht nodig heeft. Maar klinkt wel super zo'n zorgzame grote broer O+
pi_178592986
Meld met baby lekker warm en veilig in de buik!

Oh wat herkenbaar, overal die klusjes zien! Ik dacht dat ik nooit nesteldrang zou krijgen maar ik heb gisteren alles in m’n kledingkast opnieuw opgevouwen :') Was ook hoog nodig, we hebben zo’n inloopkast en vrijdag komt de fotograaf voor de verkoop van ons huis. Mijn tactiek is nu: ‘s ochtends een klusje, ‘s middags lekker in de zon. 8-) Geniet lekker van de zon Sethiwe :*

Peace wat heerlijk om te lezen dat je misschien wat voelde en uitkijkt naar de SEO O+

Fijne dag vandaag dames!
Dit, dat, alles.
pi_178593283
Malteser, lekker lezen en niet reageren is ook helemaal prima :*

Welkom en gefeliciteerd eponine!

Leuk die reacties he peace! Dat wordt alleen maar meer en meer :D

En nesteldrang voor iedereen *O* heerlijk O+
  woensdag 18 april 2018 @ 10:21:34 #227
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178594905
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 08:39 schreef Aure het volgende:

En nesteldrang voor iedereen *O* heerlijk O+
Na w37 is er niets heerlijks meer aan.
Zie: op handen & knieën onkruid verwijderen (80m2 tuin) tussen klinkertjes en dan de volgende dag niet kunnen lopen :')
  woensdag 18 april 2018 @ 10:49:37 #228
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_178595568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 20:12 schreef eponine het volgende:
Hallo! Ik ben nieuw! Lees al wel lang mee, had een tijdje geleden dit account gemaakt en nu toch maar gaan posten. Hopelijk kan ik een beetje trouw meedoen.

Zwanger van de eerste, uitgerekend op 31 oktober, morgen dus 12 weken. Spannende tijden!
Welkom! Dan gaan wij bijna gelijk op, ik ben de 26ste uitgerekend. Blijft spannend he?

En Tink ook welkom! Heftig zeg, met die sonde. Ik hoop dat je je gauw beter voelt.

Hoe gaat het met alle llm's? En hoe gaat het met anoniempje?

Ik had vorige week een goede echo met 12 weken en een goede nipt uitslag O+ Ik vind mezelf ook al behoorlijk dik, ook al ben ik qua gewicht niet veel aangekomen. Mijn gewone broeken passen al niet meer dus ik heb afgelopen weekend een goddelijke positiebroek gekocht. Over 3 weken weer een echo, ik kan niet wachten!
  woensdag 18 april 2018 @ 11:05:31 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178595909
Ik had vandaag een afspraak om nipt te bespreken, en tekenen enz.
Zegt de vlk (andere dan vorige week) op 't eind: Zullen we even luisteren? Kijken of ik 'm wel kan vinden? Ik weet 't zeker!

:') Jammer joh! :D Wat een grapjurk die baby, steeds wegzwemmen voor de doptone :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 april 2018 @ 11:06:27 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178595923
Hij schopte er wel steeds flink tegenaan, dus dat er leven is, is wel duidelijk O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 april 2018 @ 11:45:24 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_178596595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:06 schreef pinquit het volgende:
Hij schopte er wel steeds flink tegenaan, dus dat er leven is, is wel duidelijk O+
Hij ligt nu al lekker dwars, wacht maar tot de puberteit :D


Welkom eponine!

Mijn sonde bleek gisteren verstopt te zijn (stomme pomp heeft voor alles piepjes, maar daar niet voor, blijkbaar) en nu doet hij het weer. Ik voel me meteen een stuk beter :) zelfs een hapje aardbei op vanochtend.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_178596721
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:21 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Na w37 is er niets heerlijks meer aan.
Zie: op handen & knieën onkruid verwijderen (80m2 tuin) tussen klinkertjes en dan de volgende dag niet kunnen lopen :')
Hahaha ja daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Ik had dat al toen ik met 30 weken de hele keuken had schoongemaakt en gedweild op mijn knieën :')

Tink, een hapje aardbei! Goals :) hopelijk een stijgende lijn vanaf nu!


Pinq en haar dwarse baby :D maar schopjes klinken ook heel leuk O+

En fijn van de goede nipt 1inamelon O+
pi_178598119
Ik las een goede nipt *O* , een doptoneschopper voor Pinq O+ , een hap aardbei voor Tink :Y) , 12 weken-zwanger-meldende Eponine (welkom!), nesteldrang voor Philo *boks* en verder zeef.

Ik knutselde net de traktatie voor het kinderdagverblijf, zodat dat klaar staat. Ik zie dat man niet doen met Twix erbij en vrouw in kraambed met verse baby.
Tevens wel een van de weinige momenten dat het onhandig is als je het geslacht niet weet. Maar goed, traktatie is klaar.
pi_178598638
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:05 schreef pinquit het volgende:
Ik had vandaag een afspraak om nipt te bespreken, en tekenen enz.
Zegt de vlk (andere dan vorige week) op 't eind: Zullen we even luisteren? Kijken of ik 'm wel kan vinden? Ik weet 't zeker!

:') Jammer joh! :D Wat een grapjurk die baby, steeds wegzwemmen voor de doptone :+
Nee joh, wat een karaktertje nu al :D Lag hij ook zo diep of ver naar achter met de echo?
  woensdag 18 april 2018 @ 14:03:27 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178599210
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Nee joh, wat een karaktertje nu al :D Lag hij ook zo diep of ver naar achter met de echo?
Weet ik eigenlijk niet, zou dat betekenen dat ze hard heeft moeten duwen met de echokop? Want echoscopiste vond 'm steeds zo, geen moeilijkheden volgens mij!
Maar echt he :') ben heel benieuwd wat dit gaat worden straks :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 18 april 2018 @ 15:22:11 #236
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178600900
Welkom Eponine. En natuurlijk van harte gefeliciteerd!

Een *O* voor de goede NIPT van 1ina

Vita, gaat het al beter?

Hoop dat Jagar een beetje bij kan/heeft kunnen komen.

Priem, leuk hè? Ik voel het sinds zaterdag, maar echt héél af en toe. Zo gezellig. En bijna vrijdag; ben benieuwd!

Mabawa, wat lief dat de grote broer zo zorgzaam is. Geniet maar lekker van jullie meisje en tot in het babytopic O+.

Hier ook heel snel / extra warm, Aure. Vind het eigenlijk maar niks merk ik :@. Erg snel duizelig, niet weten wat ik aan moet want niks past goed of vind ik leuk. Uiteindelijk toch een jurkje gevonden dat wel oké zit: heb ik het koud :').

Pinq, dat belooft inderdaad wat :D. Was alles goed?

Ook even een *O* voor de aardbei van Tink.

Wat heb je gemaakt, Malteser? Fijn dat dat in ieder geval mooi geregeld is!

Wij gaan aan het einde van de middag naar de VK (controle). Ik merk dat ik er weinig zin in heb (en daar voel ik me dan weer rot om). Eigenlijk heb ik helemaal nergens zin in, ben echt ongelooflijk dwars. Last van de warmte, last van deadlines, last van mijn groeiende lijf en kleding waarvan ik denk: meh -O-. Enorm snel geïrriteerd en dan weer mega gelukkig want 'plopjes en aaah, ik kan niet wachten!' en daarna weer 'ik ben voor de rest van mijn leven straks moeder van iemand en ik wil het zo graag goed doen maar wat als ik er nou heulemaal niets van bak straks??'. Hopelijk raak ik wat van de onrust kwijt. Ik denk dat het komt doordat ik nu zo'n week slecht slaap, en ook weinig rust pak overdag.

Niet mijn meest gezellig update, sorry! Komt wel weer. Vanavond in ieder geval lekker op tijd naar bed :+.
pi_178601125
Ik denk dat bijna iedereen zich daar wel in herkent Helsinki. En volgens mij hoort dat ook gewoon bij het hele proces van moeder worden. Probeer je rust te pakken waar dat kan, ik denk dat dat in ieder geval wel scheelt ja :)

Maar hier ook zulke periodes gehad hoor. Afgewisseld met "ik heb er super veel zin in en kijk er enorm naar uit" periodes. Volgens mij hartstikke normaal allemaal!
pi_178603055
Herkenbaar hoor Helsinki. Bij mijn eerste had ik het net zo en nu weer. Het ene moment zie ik het best zitten en het andere moment vraag ik me af hoe ik ooit moeder voor 2 moet zijn...

Wat dragen jullie met dit weer? Ik heb echt de neiging om morgen al een lange zomerjurk aan te trekken naar mn werk, maar het is april 8)7 . Ik heb het alleen echt al zooo warm in een lange broek..
pi_178603302
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 17:02 schreef silliegirl het volgende:
Herkenbaar hoor Helsinki. Bij mijn eerste had ik het net zo en nu weer. Het ene moment zie ik het best zitten en het andere moment vraag ik me af hoe ik ooit moeder voor 2 moet zijn...

Wat dragen jullie met dit weer? Ik heb echt de neiging om morgen al een lange zomerjurk aan te trekken naar mn werk, maar het is april 8)7 . Ik heb het alleen echt al zooo warm in een lange broek..
Het is dan wel april, maar het weer is niet bepaald des aprils. :P Ik vind een lange zomerjurk prima kunnen deze dagen.

Zelf draag ik graag een luchtige wijdvallende broek met een zomerse top nu. Heb vandaag een fijne broek en tuniek van Lidl aan.
pi_178603547
Welkom eponine!

*O* voor de goede NIPT 1inamelon!

Pinq konden ze ‘m weer niet vinden? Whut :D. Toch fijn dat ie even tegen de doptone schopte om te laten weten dat ie er wel is ;).

Ah helsinki dat is niet gek hoor, maar ik hoop dat je snel weer wat rust vindt. Ik heb vandaag baby geknuffeld met een paar weken oude baby. En ik dacht oh ja heel lief enzo. Maar eigenlijk zo geen zin in dat baby gedoe.. komt vast wel weer ;).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178605756
Yay voor goeie nipts en schopjes voelen!

Wat een eigenwijsje Pinquit! :D wacht maar, straks is hij/zij te groot om weg te zwemmen o|O

Hoe staat het met de babykamer Aure? Hadden jullie al geverfd? Wij hebben ook bergjes O+ zal er binnenkort een foto van maken als het kamertje een beetje fatsoenlijk is :D

Helsinki, herkenbaar. Ik ben vrij snel geïrriteerd tijdens de zwangerschap heb ik gemerkt :') ook op m’n werk. Niet perse onredelijk, maar merk wel dat ik sneller van me afbijt of me laat horen als ik het met dingen niet eens ben.

Hier gaat t wel wat beter! Gister een iets te lange wandeling gemaakt waardoor het vandaag weer een stapje terug is. Wilde graag buiten een wandelingetje maken maar werd een te groot rondje.

Eerste babywasjes gedraaid vandaag O+ is toch niet te doen, hoe klein die sokjes zijn?!

Malteser, ik ben ook benieuwd naar je traktaties!
pi_178608872
Traktatie-nieuwsgierigen: een bruin kartonnen vouwdoosje opgeleukt met een sticker, wit organza-lint eromheen met daaraan een roze/blauw kaartje (dit moet man dus nog doen, maar de kaartjes zijn geschreven) waarop staat: Hoera, Twix is grote broer!
In het doosje zit een doosje rozijntjes. Dat is het. Niks spectaculairs, geen groot knip- en plakwerk maar het resultaat wordt mooi en dat vinden mijn hormonen fijn. En bovendien kon ik dit voorbereiden want ik zag man geen cakejes bakken of Nijntjekoekjes dopen in de witte chocolade en dan besprenkelen met muisjes oid.

Sillie: aan die jurk! Het wordt echt ‘s zomers warm morgen. Twix had vandaag ook een korte broek en t-shirt aan, morgen ook weer. Ik droeg vandaag een hemd. En ja, ook al is het half april, het weer doet alsof het hoog zomer is. Dus lekker aan die jurk.
pi_178608920
Zojuist hebben we bij de verloskundige voor het eerst het hartje gehoord O+ Dat was zo'n opluchting voor mij, die bevestiging had ik weer even nodig. Mijn man is juist heel zeker van zijn zaak: het is goed, het blijft goed en in oktober komt ons tweede kindje. Ik hoop dat ik dat ook zo ga voelen.

De nipt was nog niet bekend, morgen is het dag 10, dus ik verwacht nog wel voor het weekend de uitslag. Spannend!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 april 2018 @ 21:49:30 #244
269689 crew  Viv
pi_178609660
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zojuist hebben we bij de verloskundige voor het eerst het hartje gehoord O+ Dat was zo'n opluchting voor mij, die bevestiging had ik weer even nodig. Mijn man is juist heel zeker van zijn zaak: het is goed, het blijft goed en in oktober komt ons tweede kindje. Ik hoop dat ik dat ook zo ga voelen.
Wat fijn! O+ En ik hoop het ook. :*
pi_178609937
Bedankt allemaal voor de felicitaties en de welkomstwoorden!

Ik las dwarse babies en goede nipt uitslagen, maar ook over nergens zin in hebben en lichtelijke paniekgevoelens. Net als een aantal anderen herken ik dat wel...
Ook ben ik vrij snel geïrriteerd (wat ik ook hierboven las) en kan ik van sommige mensen weinig hebben. Vooral mensen die het allemaal heel goed bedoelen maar die wel vinden dat ik vanalles MOET. Word ik heel dwars van, en voel me daarna weer erg kinderachtig daardoor.

Malteser ik vind het een leuke traktatie! Rozijntjes zijn sowieso altijd goed natuurlijk!

Mrs.Peel hopelijk is de nipt-uitslag snel bekend, ik zal duimen. Heel fijn dat je bevestiging hebt gekregen met het horen van het hartje, hopelijk gaat je gevoel zich er ook naar gedragen.
pi_178610056
Klinkt leuk toch Malteser O+

Super fijn Peel! Nipt is vast goed :*

Ik sta morgen gewoon voor de klas in een zomerjurk Sillie! Maar wel netjes over de knie natuurlijk ;)

Herkenbaar hoor Helsinki. Ik denk dat veel (aanstaande) moeders dat hebben.
Ik heb het niet zo zeer over dat ik het niet kan of geen goede moeder van drie straks ben (dat is best arrogant van mezelf trouwens ;) ) maar ik moet van mezelf genieten terwijl dat niet zo goed lukt. Dit is de laatste dus ik moet van mezelf extra genieten, maar deze hele zwangerschap valt mij zwaar. Ook last van m’n rug, weinig energie en onzeker of het wel goed gaat (nu ben ik bijvoorbeeld ontzettend bang dat ik volgende week toch een jongen gaat zijn, dan ben ik echt teleurgesteld).
Aan de andere kant mag ik niet zeuren van mezelf want ik heb (bijna) niets te zeuren...

Oh en las ik iets over babywasjes?! Mijn favoriete bezigheid O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 19-04-2018 06:39:20 ]
pi_178610164
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zojuist hebben we bij de verloskundige voor het eerst het hartje gehoord O+ Dat was zo'n opluchting voor mij, die bevestiging had ik weer even nodig. Mijn man is juist heel zeker van zijn zaak: het is goed, het blijft goed en in oktober komt ons tweede kindje. Ik hoop dat ik dat ook zo ga voelen.

De nipt was nog niet bekend, morgen is het dag 10, dus ik verwacht nog wel voor het weekend de uitslag. Spannend!
Hier ontlurk ik voor. Mijn duimen blijven voor jullie draaien. Het is jullie zo gegund na al die jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 19-04-2018 08:03:14 ]
pi_178611411
Malteser je brengt mij op ideeën, dat moet ik ook nog doen, geboortetraktatie maken voor kdv en school van de oudste 2. Wordt na die tijd, scheelt dat het eerst nog vakantie is.

Mrspeel wat fijn om te lezen, nu nog een goede niptuitslag.
En dan hoop ik dat de spanning even wat minder is.

Pinq, wat een eigenwijsje O+
pi_178612789
Iedereen bedankt voor de lieve reacties! Het is zo fijn dat aan alle kanten meegeleefd wordt, hier dus ook. En ook fijn dat iedereen lijkt te begrijpen dat het genieten niet zo vanzelfsprekend is, maar moet groeien.
  woensdag 18 april 2018 @ 23:43:06 #250
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_178612814
Wij gaan als traktatie slagroomsoesjes in choco dopen en daarna in de muisjes.
Met rozijntjes kom ik er niet bij een 11-jarige. :P

Ik houd voor het eerst vocht vast in mijn voeten :D voel me net een olifant shrek persoon.
En ik werd vanmiddag heel hard uitgelachen omdat ik mijn hond gebruik als krukje om sandaaltjes met riempjes aan te trekken :7
pi_178615220
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:29 schreef Mrs.Peel het volgende:
Zojuist hebben we bij de verloskundige voor het eerst het hartje gehoord O+ Dat was zo'n opluchting voor mij, die bevestiging had ik weer even nodig. Mijn man is juist heel zeker van zijn zaak: het is goed, het blijft goed en in oktober komt ons tweede kindje. Ik hoop dat ik dat ook zo ga voelen.

De nipt was nog niet bekend, morgen is het dag 10, dus ik verwacht nog wel voor het weekend de uitslag. Spannend!
O+ wat fijn Peel :* Ik merk dat het bij mij ook enorm heeft moeten groeien. Nu ik me beter voel, echt een buikje krijg en de baby af en toe voel begint het iets te landen en begin ik er meer op te vertrouwen dat er straks echt een kindje komt.

Sillie, ik heb vandaag een probleem met mijn sportkleding. Datgene wat ik nog pas zit in de was. Dus ik geef gym vandaag in kleding dat niet helemaal past in de gymzaal, maar jammer dan. Ik moet wat aan :') Lekker in die jurk gaan!
pi_178615294
Wat fijn mrspeel! Ik duim voor een goede nipt uitslag :Y.

Ik werk in zo’n kantooromgeving waar de temperatuur altijd constant is dus een hele dunne zomerjurk is wat koud wss :’). Maar idd gewoon aantrekken die jurk sillie.

Oh herkenbare struggles met sportkleding Peace. Ik moet ook echt plannen dat ik het op tijd gewassen heb, die paar dingen die ik nog pas. Ik zit op een mama sportlegging te azen bij de hennes maar ze zijn elke keer uitverkocht ;(. En bij andere partijen zijn ze zo duur.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178615356
Mrs Peel: wat fijn! Ik duim voor een goede nipt.

Sillie, heb jij vandaag niet de SEO? Of zit ik mis? Succes!

Helsinki, hoe was de controle?

Sacre Coeur, geen rozijntjes meer voor een elfjarige? Haha, snap ik!

Vita, babywasjes zijn O+!

Jagar, hoe gaat het met je?

Sportkleding tijdens de zwangerschap, ineens zie ik de voordelen van een sonde en een aan bed gekluisterde zwangerschap. Geen sportkleding-issues hier ;) .
pi_178615424
Als je een sportlegging zo vroeg mogelijk koopt, heb je er ook lang plezier van. Trust me! Ik heb er een van Mamalicious en een van Noppies (geloof ik). Zitten heeeerlijk. O+ Waren alle euro’s waard wat mij betreft. Mijn eigen broeken begonnen te knellen en bij pull ups kwam m’n blote buik tevoorschijn en dat vond ik irritant.

Mrs Peel wat een goed nieuws!!! O+ :* Ben enorm blij voor je!

Pinq wat een deugniet! Je bent er gelukkig wel relaxed onder of niet?

Malteser, respect dat je nog zin had om te knutselen! Maar dat zal ook wel weer zo’n nesteldrangachtig-ding zijn of niet? ;) Mijn lijstje is zo goed als af en alsnog lig ik ‘s avonds in bed te malen wat ik nog moet. Las laatst een verhaal van een vrouw die zelfs tijdens de bevalling har man nog nesteldrangorders gaf :D Dat wil ik dus niet. :+

Helsinki, helemaal geen gekke gedachten! Ik had twee weken terug nog een soort paniekmoment van aahhh kunnen we dit wel en gaat m’n relatie er niet aan onderdoor etc etc.

Meer heb ik even niet onthouden... :@

Oh ja, Tink hoe is het?? Ik zag van de week een zwangere dame in de Prenatal in rolstoel en sondevoeding. Moest aan jou en Malteser denken. :*

Meld dus met el bebe nog in de buik. Vandaag een van de laatste Centering-bijeenkomsten. Ben benieuwd wie allemaal de laatste gaan halen.
Dit, dat, alles.
pi_178615898
Idd niet altijd fijn gevoel qua zwangerschap lijkt me alleen maar normaal.. Ik was er gisteren even heel erg klaar mee :@ Lijf die niet doet wat je wilt; kleren die niet meer passen.. hormonen die het irritant vinden dat iedereen lekker aan de alcohol zit op terras (en schijnbaar moet iedereen mij hierover appen incl. foto :') ) en gisteren was ik er klaar mee. Gewoon echt bam geen zin meer in zwanger zijn met een 'word jij dan zwanger!!'-uitbarsting naar mijn vriend als gevolg :@ Het duurde niet heel lang; maar even flink janken luchtte toch wel even op :')

Mrs. Peel wat fijn dat je het hartje gehoord hebt O+ En dat het enigszins wat opluchting biedt :Y

Malteser; Klinkten leuk die traktaties! Nog iets wat je kan afstrepen van je lijstje :D *O*

En sillie hier ook gewoon zomerjurk aan hoor :@ Veel te warm... en onze airco op het werk doet het nog steeds niet je van het (lees: Of het waait hier ontzettend en iedereen bevriest; of hij doet het niet :') We zitten in de periode van: hij doet het niet :X )

Nog een dagje en dan weten we het geslacht ieeek :D O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178616844
Goed nieuws, Mrs Peel! Hopelijk straks ook goed NIPTnieuws :)

Sportkleding, ik heb een sportlegging van Esprit, die ik gebruik voor yoga en ik ben er echt heel blij mee. Had er ook een sporttop bij gekocht, maar die heb ik maar 1 keer aan gehad :') Dus ik denk dat ik die maar weer een keer probeer te verkopen ofzo.

Klinkt als een leuke traktatie Malteser!

Vita, babywasjes O+ daar kijk ik ook echt naar uit, om dat te gaan doen. En ben benieuwd naar jullie babykamer! Bij ons komt de muurschildering er aanstaande maandag op. Zal een foto maken als het klaar is :)

Spannend Priem, heb je een voorgevoel?
pi_178617077
Oja babywasjes... klinkt nog heel ver weg en is maar goed ook want onze wasmachine is stuk... Iets met verhuis niet helemaal goed gegaan; en wel op zijn plek gezet en heeft een paar wasjes gedraaid; en toen kukkelde hij van het verhoog af. Ik in paniek; janken; vriend niet kunnen bereiken; trommel die alle kanten op schudde; gat in de muur; uiteindelijk stekker uitgetrokken :')
Afgelopen maandag alles gecheckt maar zagen niet echt schade ofzo; tot mijn vriend hem aanzette en hij aan het lekken ging huuuu.... ;( Ahja gelijk een nieuwe besteld maar dat duurt dus nog 2 weken -O- gelukkig hele lieve schoonmoeder die nu voor ons de was aan het doen is :D

@Aure: Iedereen vraagt het; maar echt echt echt totaaaal geen voorgevoel :@ Is dat raar? :D Ik vind het overigens wel leuk dat iedereen wél iets van voorgevoel heeft en het meteen kenbaar maakt (schrijf ik ook allemaal in mn boek) en vriend die gaat volop voor een jongen; maar volgens mij is dat niet gek als man zijnde _O- O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178617151
Mrs Peel wat super fijn O+ Ik duim voor een goede nipt. :* En vertrouwen moet groeien, heeft hier ook een poos geduurd en met ups & downs.

Leuk je knutsel Malteser!

Die hormonen zijn toch ook wat en angsten over geen goede moeder of hoe het gaat doen zijn heel logisch, maar wel heftig af en toe. Hier weet ik ook heel regelmatig niet hoe ik het moet gaan bolwerken.

Vita aan de babywasjes *O*

Ik had het gister helemaal niet echt warm, vond het prima te doen in mijn spijkerbroek en t-shirt. Maar zomerjurk kan toch ook prima. Genieten van het weer als het zo is, want voordat je het weet is het weer voorbij..
Ik heb al goed zomerkleding ingeslagen trouwens, omdat ik over een paar weken op vakantie ga, dus heb nu gelukkig niet echt een probleem dat ik niet weet wat ik aan moet doen. Dat veranderde lijf vind ik wel een dingetje. Ik schrok van mijn eigen spiegelbeeld afgelopen week :+

Leuk Priem, lekker babyspieken! En fijn dat het janken opluchtte :*
pi_178617867
Balen van de wasmachine, Priem! Ik heb ook geen enkel voorgevoel trouwens. Je hebt toch 50/50 kans dat je er naast zit. :P
pi_178618525
Haha nee hoor Priem dat is niet raar, maar je kan soms iets denken of verwachten. Maar inderdaad, je hebt 50% kans dat je goed of fout zit :D zelf had ik vooral dat ik heel erg in hij-vorm over de baby nadacht en mezelf daardoor heel erg instelde op een jongen.

En wat shit van de wasmachine zeg. Gelukkig zijn twee weken zo voorbij!
pi_178621462
Priem; mijn man was bij de eerste overtuigt van een jongen (en kreeg gelijk) en nu van een meisje (en weer gelijk..). Dus ze kunnen er ook goed mee zitten.

Ik zit te zweten in mijn zomerjurk en kan gelukkig zo naar huis. Ik kan niet zo goed tegen warmte in zwangere toestand geloof ik.

Oh. En ik ontdekte dat mijn goede vriend “Aambei” na 2,5 jaar afwezigheid terug is van weggeweest -O- . Die had ik dus niet gemist. Dat is echt zo’n zwangerschapskwaal die ze moeten afschaffen gewoon..
pi_178622564
Ja haha wie weet klopt het wel. Maar idd altijd 50/50 kans, best veel eigenlijk :)

En ik heb ook ontzettend veel last van de hitte... normaal kan ik dat best goed hebben; maar krijg het nu zo snel benauwd -O- En collega's hebben hier de ramen open gezet...................... lijkt me absoluut niet handig met deze hitte/benauwdheid }:|
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 19 april 2018 @ 16:21:21 #263
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178623033
Bedankt voor alle reacties op mijn 'zeurpost' O+. Ik ben lekker op tijd gaan slapen en voelde me vanmorgen eigenlijk al stukken beter. De hitte trok ik eigenlijk ook vrij goed (rustig aan gedaan, flesje water bij me) totdat ik wéér naar winkel moest omdat ik iets was vergeten. Blijkt dat je salade niet zo'n succes wordt als je geen sla in huis hebt gehaald :').

En toen ik daar in de rij stond belde L. om te zeggen dat hij de sla al had gekocht en onderweg naar huis was, maar ik stond potdorie al in die veel te lange rij }:|. Dat viel niet goed, terwijl het uiteindelijk hartstikke lief was dat hij daar aan had gedacht. Straks maar weer even heul lief doen.

Vandaag mezelf ook maar vast aangemeld voor een borstvoedingscursus in augustus. Je kunt er maar op tijd bij zijn :P.

Vita, goed om te horen dat het wat beter gaat! Oooh en wat heerlijk, van die babywasjes! Ik kijk er ook heel erg naar uit.

Klinkt goed, Malteser! :). Er waren geen bijzonderheden tijdens de controle. Hartje klonk goed, de baarmoeder was mooi gegroeid en ook m'n gewichtstoename verloopt tot nu toe goed! Dit was de eerste keer bij deze VK en ik voelde op dat moment niet echt een klik zoals bij de anderen, maar dat zal waarschijnlijk ook wel hebben gelegen aan hoe ik me voelde. Ik heb namelijk al vaker met haar gebeld (toen ik in het begin zo van slag was en vol twijfels zat) en heb de gesprekken toen als heel prettig ervaren.

Mrs.Peel, wat fijn! Ik duim voor een goede NIPT O+.

Loj, heb je dan de SEO? Hier hetzelfde ook. Heb me nu gewoon echt ingesteld op een klein jochie. De druk om te genieten, daar kan ik me iets bij voorstellen. Het valt ook op hoe anderen daar toch de druk steeds op leggen. 'Geniet ervan, voor je het weet is het voorbij' hoor je dan. Maar niet genieten is ook oké!

Hoe was de bijeenkomst, Philo?

Priem, ik had een heel sterk voorgevoel. L. eigenlijk niet zo, maar als hij er dan toch iets over moest zeggen: een meisje :D. Uiteindelijk is het 50/50. Ben benieuwd en wens jullie vast veel plezier morgen!
pi_178623285
Oei sillie. Hopenlijl gauw weer afscheid nemen van je vriend!

Helsinki even van je af schrijven is soms ook gewoon even heel lekker! En zwanger zijn is soms ook gewoon even niet leuk!

En idd geslacht raden 50% kans dat je de goede raad. Kleuter zegt nu dat ze een broertje en een zusje krijgt. Ben benieuwd of ze gelijk gaat krijgen!

Hier gaat alles zn gangetje, nog 4 nachtjes werken en dan lekker twee weken vakantie met zn alle! Bijna 10 weken jeej!
pi_178625457
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
pi_178625484
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:32 schreef Malteser het volgende:
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
WoW!!!
Jeej!!!
Gefeliciteerd O+
Twee jongens O+ Je gaat zo genieten O+
Alles goed gegaan?
pi_178625533
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:32 schreef Malteser het volgende:
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
gefeliciteerd! *O*
  donderdag 19 april 2018 @ 18:40:40 #268
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178625611
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:32 schreef Malteser het volgende:
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
Oooooh Malteser! Van harte gefeliciteerd! Hoe voel je je?
Geniet lekker van je mannen O+.
  donderdag 19 april 2018 @ 18:42:26 #269
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178625647
Wauw Malteser wat een geweldig nieuws! O+ twee jongens, oooh geniet ervan! Heel veel geluk O+ *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178625681
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:32 schreef Malteser het volgende:
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
Gefeliciteerd!! *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178625808
Gefeliciteerd Malteser! O+
pi_178625853
Malteser gefeliciteerd ! *O*
pi_178625888
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:32 schreef Malteser het volgende:
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
Daar is ‘ie dan! O+ Gefeliciteerd! O+ Hopelijk gaat alles goed met jullie!
Protège moi de mes désirs.
pi_178626008
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:32 schreef Malteser het volgende:
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
Oooh lieve Malteser, allereerst gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje!
Ik hoop dat alles naar wens verlopen is en het een prachtige ontmoeting was.
Verder hoop ik zo dat je vanaf vandaag of morgen kunt genieten van alle voeding die je hebt gemist de afgelopen maanden. In ieder geval een lekkere frisse groene appel!
pi_178626065
Oohhhhh Malteser wat een geweldig nieuws!!! Heerlijk genieten van je jongens *; word er toch een beetje emotioneel van :D dat je idd gauw je appel kan eten (en veeeeeeel meer) :9 O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_178626122
Gefeliciteerd Malteser! *O* Wat leuk, een broertje voor Twix. O+ Veel sterkte met het herstel en ik hoop dat je snel weer van lekker eten mag genieten! O+
pi_178626165
Gefeliciteerd Malteser en gezin, wat heerlijk dat hij er nu echt is! Veel geluk, en hopelijk herstel je gauw :*

De nipt was goed!!
pi_178626183
Van harte gefeliciteerd Malteser! O+ O+ *O*

En nu die bingokaart de deur uit en keihard genieten als gezinnetje van 4 O+
pi_178626194
Malteser, wat tof! Gefeliciteerd met jullie tweede zoon! *O* (Ik had sterke meisjesvibes bij jou, dat was eigenlijk wel een zekerheidje dat het een knul moest zijn :'))

Hopelijk is alles goed gegaan én kun je gauw je tanden in die bruine boterham met kaas zetten ^O^
pi_178626202
Peel, feli met de goede nipt! Weer een stapje dichterbij jullie heuse tweede :Y
  donderdag 19 april 2018 @ 19:17:25 #281
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178626292
Malteser! O+ gefeliciteerd!!! Geniet van je mannen en straks hopelijk ook van je appel ;) :*.
KuikenGuppy
pi_178626377
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 18:32 schreef Malteser het volgende:
* Malteser meldt zich als mama van 2 jongens! O+
Ohh een broertje!! Van harte gefeliciteerd O+! Ik hoop dat je een mooie ontmoeting gehad hebt, dat je snel van die sonde af bent nu en bovenal dat je lekker in je bubbel zit en met volle teugen geniet nu O+.

Ben wel heel benieuwd hoe Twix op z’n broertje reageerde! Die ontmoeting lijkt me prachtig :).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178626379
Ooh Malteser, gefeliciteerd! O+ Een broertje voor Twix. O+ O+ Ik hoop zo op een übergoede babytijd voor jullie, weg met die bingokaart! *O*
  donderdag 19 april 2018 @ 19:24:04 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_178626394
Van harte gefeliciteerd lieve malteser! Wauw, je marathon zit er eindelijk op. Vanaf nu kan alles alleen beter worden! Eet smakelijk, en geniet! O+
disclaimer
  donderdag 19 april 2018 @ 19:24:36 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_178626402
Van harte gefeliciteerd Malteser! *G*
  donderdag 19 april 2018 @ 19:29:24 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178626475
Gefeliciteerd Malteser!! Broertjes O+
pi_178626642
Dank jullie!! O+

Een wolk van een baby hebben we, op Fok heet hij Mars maar PM gerust voor zijn echte naam.
We maken het goed! En ja, hij is de marathon en bingokaart meer dan waard O+!
pi_178626738
Ooooh Malteser O+ O+ O+ Twee zonen, dat is echt fantastisch!!
Geniet ervan :* *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178626874
Gefeliciteerd lieve Malteser, Twix en Malteserman!
pi_178626886
Malteser gefeliciteerd!! *O* *O*

Mrs.Peel fijn van de goede uitslag!
pi_178626899
Malteser. Gefeliciteerd O+
pi_178626981
Wauw Malteser, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! *O* O+ Ik hoop op een knalblauwe wolk voor jullie en dat je snel weer kunt genieten van eten! O+
  donderdag 19 april 2018 @ 20:01:12 #293
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_178627043
Gefeliciteerd!!!!! *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_178627053
Van harte gefeliciteerd met jullie Marsje Malteser! *G* Hoop zo dat je snel weer wat kan eten!
pi_178627332
Gefeliciteerd Malteser! *O* Ik heb enorme bewondering voor hoe je ondanks alles, Meestal, zo positief kon blijven. Nou eindelijk lekker genieten. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178627360
Van harte gefeliciteerd Malteser! O+
pi_178627378
Gefeliciteerd Malteser! Hopelijk is alles goed gegaan en maken jullie het goed! O+
pi_178627467
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje Malteser! En dat je nu maar de zoetste en makkelijkste baby ever mag hebben!!! Veel geluk voor jullie gezin
pi_178627495
Jaaaa lieve Malteser, hij is er O+ gefeliciteerd met jullie Mars O+
pi_178627824
Gefeliciteerd Malteser!
  donderdag 19 april 2018 @ 20:42:31 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178627916
Oh gefeliciteerd! *O* . Superfijn zeg. Ik hoop ook op alleen maar stijgende lijn nu voor je :* .
En wow, 2 jongens....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')