De hoofdtaak is het bieden van onafhankelijk onderwijs van goede kwaliteit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom niet voorzien in een behoefte die blijkbaar bestaat?
Is faciliteren niet een van de hoofdtaken van zo'n Hogeschool?
Lees het bericht eens zou ik zeggen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
De hoofdtaak is in mijn ogen het opleiden van studenten. Dat doe je enerzijds door het onderwijzen an sich, maar ook door het scheppen van een klimaat waarin de studenten zich prettig voelen, en zich zo dus optimaal kunnen ontwikkelen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:50 schreef CarbonC het volgende:
De hoofdtaak is het bieden van onafhankelijk onderwijs van goede kwaliteit.
Neen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Oh, dus we kunnen mentors etc. allemaal ook wel afschaffen volgens jou? Scholing ja, maar scholing komt het beste over wanneer leerlingen goed in hun vel zitten.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:53 schreef Treinhomo het volgende:
Een onderwijsinstelling hoort scholing te verzorgen.
Gaan ze maar lekker naar zo'n moskee. Pleur lekker op. Een school is daar niet voor.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
blijkbaar willen de studenten de geboden ruimte niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Dan ga je toch ergens anders heen?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
blijkbaar willen de studenten de geboden ruimte niet.
Maar tot hoever moet een school gaan?quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, dus we kunnen mentors etc. allemaal ook wel afschaffen volgens jou? Scholing ja, maar scholing komt het beste over wanneer leerlingen goed in hun vel zitten.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Maar tot hoever moet een school gaan?
Ik zit goed in mijn vel na een lekkere pijpbeurt: gaat de school dit ook verzorgen?
Een goede pijpbeurt is het fundamentele recht van iedere manquote:Op woensdag 28 maart 2018 21:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Maar tot hoever moet een school gaan?
Ik zit goed in mijn vel na een lekkere pijpbeurt: gaat de school dit ook verzorgen?
quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De hoofdtaak is in mijn ogen het opleiden van studenten. Dat doe je enerzijds door het onderwijzen an sich, maar ook door het scheppen van een klimaat waarin de studenten zich prettig voelen, en zich zo dus optimaal kunnen ontwikkelen.
quote:Wij willen weten waarom zij geen gebruik maken van de stilteruimtes op andere locaties. Deze hebben wij juist ingericht omdat we ruimte willen bieden aan mensen die de behoefte hebben om te bidden en ze zijn binnen een paar minuten lopen te bereiken.”
flauwe reactie van je. Reageer eens inhoudelijk. Overgrote meerderheid van scholieren zullen zich meest op gemak voelen in een andere setting dan gebedsruimte. Een kroeg bijvoorbeeld, dus ook maar toevoegen?quote:
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte. Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.quote:
Nee, want alcohol vertroebelt de geest en is dus bij uitstek een voorbeeld van iets wat niet op een onderwijsinstelling thuis hoort.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
flauwe reactie van je. Reageer eens inhoudelijk. Overgrote meerderheid van scholieren zullen zich meest op gemak voelen in een andere setting dan gebedsruimte. Een kroeg bijvoorbeeld, dus ook maar toevoegen?
Religie idem.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, want alcohol vertroebelt de geest en is dus bij uitstek een voorbeeld van iets wat niet op een onderwijsinstelling thuis hoort.
Tsja, dat kan. Je kan immers niet aan ieders behoefte tegemoet komen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte.
quote:Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.
Misschien moet je de OP eens lezen.quote:,,Wij gaan niet akkoord met het oneigenlijk gebruik van deze ruimte en het op eigen houtje plaatsen van een muur”, aldus een woordvoerder van de Hogeschool Rotterdam. ,,Daarnaast is dat scheidingswandje voor mannen en vrouwen strijdig met onze principes.”
Is scholing wel gebaat bij het faciliteren van de islam?quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, dus we kunnen mentors etc. allemaal ook wel afschaffen volgens jou? Scholing ja, maar scholing komt het beste over wanneer leerlingen goed in hun vel zitten.
1. het is helemaal niet goed dat een school een of meerdere religies op deze manier faciliteert.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte. Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.
Ze faciliteren (lees gedogen) dat leerlingen zich terug kunnen trekken in een ruimte om te bezinnen en bidden. Ik snap echt niet wat daar op tegen kan zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Is scholing wel gebaat bij het faciliteren van de islam?
Hoe is dat Nederlandse spreekwoord ook al weer? Oh ja, "spijkers op laag water zoeken"quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:23 schreef CarbonC het volgende:
"niemand lastig vallen" is niet het enige criterium: studenten kunnen niet zelf alles overzien: niet voor niets zijn daar regels voor, bijvoorbeeld m.b.t. brandveiligheid en bouwveiligheid. We leven gelukkig niet in een ontwikkelingsland.
Meen je nou werkelijk dat iedereen die vindt dat hij/zij een goed idee denkt te hebben maar mag gaan lopen klussen in/aan een gebouw?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe is dat Nederlandse spreekwoord ook al weer? Oh ja, "spijkers op laag water zoeken"
Niemand, zo lijkt.quote:
Overlast is niet de enige geldige reden om iets niet toe te staan he.quote:,,Wij gaan niet akkoord met het oneigenlijk gebruik van deze ruimte en het op eigen houtje plaatsen van een muur”, aldus een woordvoerder van de Hogeschool Rotterdam. ,,Daarnaast is dat scheidingswandje voor mannen en vrouwen strijdig met onze principes.”
Wat ik bedoel is dat het niet helemaal toeval is dat de islamitische landen niets presteren op oa wetenschappelijk gebied. Als je scholing - in de westerse zin - belangrijk vindt moet je niet gedachtegoed stimuleren dat daar strijdig mee of in ieder geval niet dienstig aan is. Nu is het natuurlijk op een Hogeschool dus erg veel schade valt daar niet aan te richten, maar je snapt de denkrichting neem ik aan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze faciliteren (lees gedogen) dat leerlingen zich terug kunnen trekken in een ruimte om te bezinnen en bidden. Ik snap echt niet wat daar op tegen kan zijn.
Er is ook niks tegen op bezinning en gebeden. De school faciliteert deze met een ruimte. Desondanks werd er zonder (met?) toestemming een andere, exclusieve gebedsruimte gecreëerd die ook nog eens een principe (geen scheiding der seksen) schond. Dat is het probleem, niet het bidden zelf.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze faciliteren (lees gedogen) dat leerlingen zich terug kunnen trekken in een ruimte om te bezinnen en bidden. Ik snap echt niet wat daar op tegen kan zijn.
Islamitische wetenschap is de westerse wetenschap eeuwenlang mijlen ver vooruit geweest, dus dat lijkt mij niet zo'n argument.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Wat ik bedoel is dat het niet helemaal toeval is dat de islamitische landen niets presteren op oa wetenschappelijk gebied.
Tja, waar ging het fout he...quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Islamitische wetenschap is de westerse wetenschap eeuwenlang mijlen ver vooruit geweest, dus dat lijkt mij niet zo'n argument.
En wie had daar precies last van? Er is toch niemand verdreven? Zij die er wel prijs op stellen gemengd te bidden kunnen toch naar die andere ruimte?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is ook niks tegen op bezinning en gebeden. De school faciliteert deze met een ruimte. Desondanks werd er zonder (met?) toestemming een andere, exclusieve gebedsruimte gecreëerd die ook nog eens een principe (geen scheiding der seksen) schond. Dat is het probleem, niet het bidden zelf.
Het is de primaire taak van een onderwijsinstelling om studenten op te leiden voor de arbeidsmarkt zodat de aansluiting tussen de opleiding enerzijds en de arbeidsmarkt anderzijds zo soepel mogelijk verloopt. Daarnaast dient een onderwijsinstelling haar studenten ook te leren om kritisch na te denken.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Wellicht hebben de studenten nooit de moeite genomen om er om te vragen ?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte. Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.
Voor beroepsonderwijs, en daar gaat het in dit geval over, heb je daar wel gelijk in ja. Maar dan nog hoeft het een het ander niet in de weg te staan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:40 schreef Logic91 het volgende:
Het is de primaire taak van een onderwijsinstelling om studenten op te leiden voor de arbeidsmarkt zodat de aansluiting tussen de opleiding enerzijds en de arbeidsmarkt anderzijds zo soepel mogelijk verloopt
Blijkbaar stond de segregatie in de gedoogde gebedsruimte de principes van de school in de weg.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voor beroepsonderwijs, en daar gaat het in dit geval over, heb je daar wel gelijk in ja. Maar dan nog hoeft het een het ander niet in de weg te staan.
Het zijn moslims, dus dan is het sowieso fout.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bijzonder.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar stond de segregatie in de gedoogde gebedsruimte de principes van de school in de weg.
Wat bedoel je precies te zeggen lerares Janneke?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn moslims, dus dan is het sowieso fout.
Klopt, het zijn geen elkaar uitsluitende zaken. Het probleem is dat ik niet helemaal inzie hoe het faciliteren van een gebedsruimte voorziet in de professionele beroepsontwikkeling van een student. Het is mijns inziens overbodig en inefficiënt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voor beroepsonderwijs, en daar gaat het in dit geval over, heb je daar wel gelijk in ja. Maar dan nog hoeft het een het ander niet in de weg te staan.
Niet echt. Je ziet in dit land namelijk wel vaker dat instellingen officieel geen onderscheid tussen de seksen willen maken.quote:
Nee, ze doen het niet in de daarvoor aangewezen plaats.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn moslims, dus dan is het sowieso fout.
Ik probeerde NWS samen te vatten in 1 zin.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies te zeggen lerares Janneke?
Ik hecht extra veel waarde aan jouw opvatting omdat jouw beroep (zijdelings) raakvlakken heeft met dit topic.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik probeerde NWS samen te vatten in 1 zin.
Wat heeft mijn beroep er trouwens mee te maken?
Goed dan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik hecht extra veel waarde aan jouw opvatting omdat jouw beroep (zijdelings) raakvlakken heeft met dit topic.
Behalve op het toilet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet echt. Je ziet in dit land namelijk wel vaker dat instellingen officieel geen onderscheid tussen de seksen willen maken.
Dat is niet zo he. Daar komt bij dat de wetenschap die werd bedreven in de islamitische gebieden veelal rechtstreeks voortborduurde op de kennis uit de veroverde rijken en dan vaak ook nog werd bedreven door niet-islamieten, of door islamieten ondanks de leerstellingen van de islam. Zeker na al Ghazali kwam er niet veel meer van waarde vandaan. Wie vooruit wil in het leven kan maar beter niet een dergelijke manier van denken aanhangen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Islamitische wetenschap is de westerse wetenschap eeuwenlang mijlen ver vooruit geweest, dus dat lijkt mij niet zo'n argument.
Ja, maar dan kunnen ze anderen weer tot last zijn. (ik zie de topics hier al voor me, als de hogeschool hier gehoor aan gegeven zou hebben)quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
dan kunnen ze de school vragen om een aanpassing
Dit dus.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed dan.
School staat in het volste recht om dat trapgat te sluiten, de school bepaalt immers welke ruimte hoe wordt gebruikt en door wie
Gebeds-, stilte- en andere niet-onderwijsgebonden ruimtes hebben prima een plek in een school.
Voldoen die niet aan de wens van de betreffende studenten, dan kunnen ze de school vragen om een aanpassing en als die er niet komt dan weten ze de uitgang vast wel te vinden.
Maar de kreet dat religie in een school per definitie niets te zoeken heeft zal ik altijd blijven bestrijden.
Ik zei 'vragen'. Op een vraag krijg je antwoord, en dat kan ja of nee zijn. En als er wordt gevraagd om een gescheiden gebedsruimte voor de seksen, dan zal de school ongetwijfeld nee zeggen. Dikke pech.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar dan kunnen ze anderen weer tot last zijn. (ik zie de topics hier al voor me, als de hogeschool hier gehoor aan gegeven zou hebben)
Met deze actie eisen ze geen aandacht op, en zijn ze niemand tot last.
Dan gaan ze wel elders biddden. Dat kan je niet voorkomen, het is inmiddels iemands volste recht om ergens te bidden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed dan.
School staat in het volste recht om dat trapgat te sluiten, de school bepaalt immers welke ruimte hoe wordt gebruikt en door wie
Gebeds-, stilte- en andere niet-onderwijsgebonden ruimtes hebben prima een plek in een school.
Voldoen die niet aan de wens van de betreffende studenten, dan kunnen ze de school vragen om een aanpassing en als die er niet komt dan weten ze de uitgang vast wel te vinden.
Maar de kreet dat religie in een school per definitie niets te zoeken heeft zal ik altijd blijven bestrijden.
Hoe wil er bij jou niet in dat 'overlast' niet het enige argument is om het ergens niet mee eens te zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar dan kunnen ze anderen weer tot last zijn. (ik zie de topics hier al voor me, als de hogeschool hier gehoor aan gegeven zou hebben)
Met deze actie eisen ze geen aandacht op, en zijn ze niemand tot last.
Je hebt gelezen dat er reeds 2 stilteruimtes zijn waar gebruik van kan worden gemaakt?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan gaan ze wel elders biddden. Dat kan je niet voorkomen, het is inmiddels iemands volste recht om ergens te bidden.
Taak van school om te achterhalen waarom hier geen gebruik van gemaakt wordt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je hebt gelezen dat er reeds 2 stilteruimtes zijn waar gebruik van kan worden gemaakt?
Jup. Zo heeft een vrouw het volste recht om te bidden in dezelfde ruimte als waar een man wilt bidden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan gaan ze wel elders biddden. Dat kan je niet voorkomen, het is inmiddels iemands volste recht om ergens te bidden.
Ja, is te doen. Zo een wand is ook niet nodig, je kan prima gewoon achter de heren bidden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Zo heeft een vrouw het volste recht om te bidden in dezelfde ruimte als waar een man wilt bidden.
Zoals mogelijk in de toegewezen stilte/gebedsruimten.
Nee, de principes van de school laten gescheiden evenementen niet toe en terecht. Dus mensen die per se gescheiden willen bidden kunnen dat elders doen. Klaar. Geen geëmmer over waarom dit wel of niet zou moeten mogen. Het. Mag. Niet. Wat snap je daar niet aan?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En wie had daar precies last van? Er is toch niemand verdreven? Zij die er wel prijs op stellen gemengd te bidden kunnen toch naar die andere ruimte?
Dat hadden die studenten inderdaad kunnen en moeten aangeven richting leiding school. Ik zou overigens ook wel willen weten waarom ze daar geen gebruik van willen maken. Het is wel bijzonder vreemd om dan maar eigenhandig een ruimte in gebruik te gaan nemen en daar zelfs een muurtje in te plaatsen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Taak van school om te achterhalen waarom hier geen gebruik van gemaakt wordt.
En wat als het antwoord "ja" geweest zou zijn? Dan hadden andere de gevolgen ervaren, en zou half fok schuimbekkend topics openen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zei 'vragen'. Op een vraag krijg je antwoord, en dat kan ja of nee zijn.
Ja, zo een stilteruimte is vaak schoon en voorzien van alle gemakken, dus je zou denken perfect? Nou ja, raar idd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat hadden die studenten inderdaad kunnen en moeten aangeven richting leiding school. Ik zou overigens ook wel willen weten waarom ze daar geen gebruik van willen maken. Het is wel bijzonder vreemd om dan maar eigenhandig een ruimte in gebruik te gaan nemen en daar zelfs een muurtje in te plaatsen.
Of geen vlees, omdat vegetariërs dat niet willen of geen pinda's omdat sommige mensen daar een allergie voor hebben etc.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En wat als het antwoord "ja" geweest zou zijn? Dan hadden andere de gevolgen ervaren, en zou half fok schuimbekkend topics openen.
Je kan ook vragen of ze geen fles wijn bij je kerspakket willen doen. Als ze daar echter gehoor aan geven, zijn er wel allerlei alcoholdrinkers over de zeik. Ja kan de wijn ook gewoon weggooien.
Een afscheiding is ook niet van de islam. Je kan als vrouw prima in dezelfde ruimte bidden, gewoon achter de heren.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, de principes van de school laten gescheiden evenementen niet toe en terecht. Dus mensen die per se gescheiden willen bidden kunnen dat elders doen. Klaar. Geen geëmmer over waarom dit wel of niet zou moeten mogen. Het. Mag. Niet. Wat snap je daar niet aan?
Ik vind het ook gewoon vreemd. Je zou denken dat het prima voor elkaar zou zijn met 2 stilteruimtes.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, zo een stilteruimte is vaak schoon en voorzien van alle gemakken, dus je zou denken perfect? Nou ja, raar idd.
Ik denk dat zo'n school allerlei argumenten meeneemt bij het maken van een dergelijke beslissing, maar dat half FOK! over de rooie gaat lijkt me er daar niet een van.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En wat als het antwoord "ja" geweest zou zijn? Dan hadden andere de gevolgen ervaren, en zou half fok schuimbekkend topics openen.
Je kan ook vragen of ze geen fles wijn bij je kerspakket willen doen. Als ze daar echter gehoor aan geven, zijn er wel allerlei alcoholdrinkers over de zeik. Ja kan de wijn ook gewoon weggooien.
Nergens, en dus mag een school zijn eigen huisregels maken.quote:
Er zal wel meer aan de hand zijn, zoiets ontwikkelt zich niet zomaar.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het ook gewoon vreemd. Je zou denken dat het prima voor elkaar zou zijn met 2 stilteruimtes.
Bij een school zal zeker het aspect veiligheid ook meespelen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n school allerlei argumenten meeneemt bij het maken van een dergelijke beslissing, maar dat half FOK! over de rooie gaat lijkt me er daar niet een van.
En alweer draai je de zaken leuk om. Kom eerst maar eens met het wetsartikel wat beschrijft dat je zonder toestemming andermans eigendom mag gebruiken en verbouwen.quote:
Waarom niet voor de heren?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een afscheiding is ook niet van de islam. Je kan als vrouw prima in dezelfde ruimte bidden, gewoon achter de heren.
Daar ben ik dan nieuwsgierig naar. We krijgen nu maar een gedeelte van het verhaal mee.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er zal wel meer aan de hand zijn, zoiets ontwikkelt zich niet zomaar.
En de andere studenten hebben dit soort flauwekul dus maar te pikken? Voor die groep is dat "prettig voelen" niet van toepassing ofzo?quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De hoofdtaak is in mijn ogen het opleiden van studenten. Dat doe je enerzijds door het onderwijzen an sich, maar ook door het scheppen van een klimaat waarin de studenten zich prettig voelen, en zich zo dus optimaal kunnen ontwikkelen.
Huisregels mogen niet strijdig met de wet zijn. Ik kan in mijn huisregels wel opstellen dat ik mensen met een ijzeren staaf mag slaan, maar dat maakt het nog niet wettelijk toegestaan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nergens, en dus mag een school zijn eigen huisregels maken.
Waar in de wet staat dat je op andermans eigendom zelf zaken mag aanbrengen zonder toestemming?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Huisregels mogen niet strijdig met de wet zijn. Ik kan in mijn huisregels wel opstellen dat ik mensen met een ijzeren staaf mag slaan, maar dat maakt het nog niet wettelijk toegestaan.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef AchJa het volgende:
En de andere studenten hebben dit soort flauwekul dus maar te pikken? Voor die groep is dat "prettig voelen" niet van toepassing ofzo?
Loop je nu gewoon te trollen, of hoe zit dat?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Huisregels mogen niet strijdig met de wet zijn. Ik kan in mijn huisregels wel opstellen dat ik mensen met een ijzeren staaf mag slaan, maar dat maakt het nog niet wettelijk toegestaan.
Ja, leuk.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wedden dat ie nu met de grondwet en vrijheid van geloofsbeleving komt. En dan leuk doen alsof dat dan ook betekent dat de rest zich maar moet aanpassen zodat de gelovige ten alle tijden zijn/haar ding kan doen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, leuk.
School neemt stilteruimte in gebruik. Of gebedsruimte, wat dan ook. In de huisregels daarvan staat dat er geen scheiding tussen jongetjes en meisjes is.
Met welke wet zou dit precies strijdig moeten zijn?
Dat kan ook gewoon, alleen even niet in dat gebouw.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Wedden dat ie nu met de grondwet en vrijheid van geloofsbeleving komt. En dan leuk doen alsof dat dan ook betekent dat de rest zich maar moet aanpassen zodat de gelovige ten alle tijden zijn/haar ding kan doen.
Zoals ik het lees gaat de schoolleiding er adequaat mee om. Er zijn al ingerichte stilteruimtes en ze hebben de vraag gesteld waarom deze niet worden gebruikt door die betreffende kleine groep.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n school allerlei argumenten meeneemt bij het maken van een dergelijke beslissing, maar dat half FOK! over de rooie gaat lijkt me er daar niet een van.
Ja, mij ook.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:11 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals ik het lees gaat de schoolleiding er adequaat mee om. Er zijn al ingerichte stilteruimtes en ze hebben de vraag gesteld waarom deze niet worden gebruikt door die betreffende kleine groep.
Lijken me prima stappen.
Precies.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon, alleen even niet in dat gebouw die trapkast.
Doen ze dat toch lekker ergens buiten de poort.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een heel klein beetje misschien.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Loop je nu gewoon te trollen, of hoe zit dat?
Die verzoeken tot scheiding man/vrouw krijgen wij bijna jaarlijks overigens. Worden niet gehonoreerd en dat is verder een goede zaak. Ik heb leerlingen er nooit over gehoord dat hier een onoverkomelijk religieus obstakel door ontstaat.quote:
Waarom wel?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]Waarom zouden zij zich hier minder prettig door voelen?
Is een regel. Of mag dat ook al niet? Als se dames achter de heren willen bidden kan dat en is dat bij wet niet verboden.quote:
Waarom is dat de regel?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is een regel. Of mag dat ook al niet? Als se dames achter de heren willen bidden kan dat en is dat bij wet niet verboden.
Bidden en optimaal ontwikkelen gaat niet samen. Een goede hogeschool of universiteit zal religieuze gebruiken dus ontmoedigen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk neutraal. Het heeft immers geen enkele invloed op hen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom wel?
Of denk jij dat het zo is?
Dat bepaal jij niet. Als zij dat willen dan moet dat kunnen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doen ze dat toch lekker ergens buiten de poort.
Die gaat niet zodanig ver dat je tegen een ander kan zeggen dat hij diens eigendom zodanig aan moet passen dat jij je religie kan beoefenen op de manier zoals jij wilt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:12 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Een heel klein beetje misschien.![]()
Ik ben geen jurist, dus ik weet niet in hoeverre absolute vrijheid van godsdienstbeleving verankerd is in de wet, en in welke mate deze onderhavig is aan huisregels.
Een school mag het niet verbieden, maar ze zijn ook op geen enkele manier verplicht om het te faciliteren.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet. Als zij dat willen dan moet dat kunnen.
Vrouwelijke vormen... maar goed dat is bij wet niet verboden dus als de dames gewoon in een ruimte achter de heren bidden, valt er nergens over te vallen.quote:
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:15 schreef Schanulleke het volgende:
Bidden en optimaal ontwikkelen gaat niet samen.
Ik kan me als heer niet beheersen of zo?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vrouwelijke vormen... maar goed dat is bij wet niet verboden dus als de dames gewoon in een ruimte achter de heren bidden, valt er nergens over te vallen.
Dan gaan ze het toch doen op andere manieren en stiekeme plekken. Of gewoon zittend in de aula. Of wil je dat ook verbieden?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een school mag het niet verbieden, maar ze zijn ook op geen enkele manier verplicht om het te faciliteren.
Bidden is opperst concentratie...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik kan me als heer niet beheersen of zo?
Wie heeft het hier over het verbieden van uitvoeren van gebed?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan gaan ze het toch doen op andere manieren en stiekeme plekken. Of gewoon zittend in de aula. Of wil je dat ook verbieden?
Uhm ja inderdaad... en dat kan een heer niet met een vrouw in de buurt?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Bidden is opperst concentratie...
Janneke. De hogeschool niet, die biedt wel opties aan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:18 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over het verbieden van uitvoeren van gebed?
Lees de OP aub nog eens door. Er zijn al gebedsruimtes (stilteruimtes) ingericht...
Nee hoor, heel wijs. Maar goed, wat boeit je dat verder?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja inderdaad... en dat kan een heer niet met een vrouw in de buurt?
Beetje neerbuigend niet
Ik wil helemaal niks verbieden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan gaan ze het toch doen op andere manieren en stiekeme plekken. Of gewoon zittend in de aula. Of wil je dat ook verbieden?
Net zo min dat het sluiten van die toko invloed heeft op die schuilmoskee bezoekers. Er is gewoon een alternatief.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik denk neutraal. Het heeft immers geen enkele invloed op hen.
Hier op de universiteit zit inderdaad een kroeg. Best handig ook met al die diploma-uitreikingen, promoties en andere feestelijkheden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
flauwe reactie van je. Reageer eens inhoudelijk. Overgrote meerderheid van scholieren zullen zich meest op gemak voelen in een andere setting dan gebedsruimte. Een kroeg bijvoorbeeld, dus ook maar toevoegen?
Prima toch? Moet niemand janken dat moslims zittend in de aula hun gebed verrichten.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niks verbieden.
Ik geef gewoon aan dat een school op geen enkele manier verplicht is om een gebedsruimte te creëren, laat staan om die ook nog aan bepaalde eisen te laten voldoen. Dus dan kan inderdaad het gevolg zijn dat je in aula je gebeden doet. Of buiten op het grasveld, of waar je je dan ook prettig voelt.
Omdat hier wordt gesuggereerd dat een man zichzelf niet kan beheersenquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, heel wijs. Maar goed, wat boeit je dat verder?
Er zullen er altijd een paar zijn die toch gaan janken, maar ik ben er daar niet een van.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima toch? Moet niemand janken dat moslims zittend in de aula hun gebed verrichten.
Nee hoor, dat maak jij er even van. Afgeleid worden betekent nog niet dat een man zich aan een vrouw vergrijpt. 🙄quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat hier wordt gesuggereerd dat een man zichzelf niet kan beheersen
Zij moeten dan genoeg nemen met een alternatief, en dat geldt niet voor degene die er geen gebruik van maakte.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Net zo min dat het sluiten van die toko invloed heeft op die schuilmoskee bezoekers. Er is gewoon een alternatief.
Oh en een vrouw wordt niet afgeleid van mannelijke vormen? Apart.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Nee hoor, dat maak jij er even van. Afgeleid worden betekent nog niet dat een man zich aan een vrouw vergrijpt. 🙄
Ja, dat kan in de daarvoor aangewezen ruimte. Gaan ze daar niet mee akkoord dan staat het ze vrij om een locatie buiten het hek uit te zoeken.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet. Als zij dat willen dan moet dat kunnen.
Zou wat zijn. Iemand mag zelf weten of die een paar keer bukt op zijn stoel. Heb vroeger zo vaak zittend het gebed in de trein gedaan. Dat is dan een laatste optie.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zullen er altijd een paar zijn die toch gaan janken, maar ik ben er daar niet een van.
Wedden dat daar stormen van kritiek op komen?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Prima toch? Moet niemand janken dat moslims zittend in de aula hun gebed verrichten.
En Mohammed is dan Voldemort.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
Dit lijkt wel een stuk uit een Harry Potter boek.
Biologie. Heb nog nooit gehoord dat een vrouw warm wordt van mannelijke billen of heupen. Maar goed, jij wil gewoon je gelijk halen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh en een vrouw wordt niet afgeleid van mannelijke vormen? Apart.
Hebben ze geen recht op. Als ik op een stoel in de aula zit mag ik toch zelf weten of ik paar keer met de handen omhoog ga en paar keer buk! Moet niet gekker worden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wedden dat daar stormen van kritiek op komen?
Men loopt ook altijd al te klagen als er in bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland op straat gebeden wordt.
Ja natuurlijk wil ik dat. Ik word hier als man weggezet als halve aap die zich niet kan inhouden wanneer er een bilpartij voorbij komt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Biologie. Heb nog nooit gehoord dat een vrouw warm wordt van mannelijke billen of heupen. Maar goed, jij wil gewoon je gelijk halen.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:21 schreef Hathor het volgende:
Tijd genoeg om te bidden voor en na schooltijd,
Misschien moet je dan eens een gehoortest ondergaan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Biologie. Heb nog nooit gehoord dat een vrouw warm wordt van mannelijke billen of heupen. Maar goed, jij wil gewoon je gelijk halen.
Lijkt me logisch als daardoor een hele straat geblokkeerd word. Ik zou dat ook niet voor mijn deur willen hebben.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wedden dat daar stormen van kritiek op komen?
Men loopt ook altijd al te klagen als er in bijvoorbeeld Frankrijk of Duitsland op straat gebeden wordt.
Het alternatief hebben ze zelf verzonnen he. Er is gewoon een bestaande ruimte maar schijnbaar moest er weer een tandje bij... Nooit tevreden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:21 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zij moeten dan genoeg nemen met een alternatief, en dat geldt niet voor degene die er geen gebruik van maakte.
Een dergelijke maatregel kent enkel verliezers.
van mijn billen wel hoorquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kan je wel lezen? Sinds wanneer betekenen afgeleid en vergrijpen hetzelfde?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wil ik dat. Ik word hier als man weggezet als halve aap die zich niet kan inhouden wanneer er een bilpartij voorbij komt.
Op school zit je om te studeren, hou je religie gewoon lekker achter je voordeur.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]gebedstijden kunnen toch vallen binnen tijden dat je op school bent?
En jij een biologie cursus.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens een gehoortest ondergaan.
En als het op de stoep is?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me logisch als daardoor een hele straat geblokkeerd word.
Zeg je dat ook tegen de mensen die roken? Immers, er moet gestudeerd worden!quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op school zit je om te studeren, hou je religie gewoon lekker achter je voordeur.
Idee is hetzelfde... kennelijk is mijn gender reden om te veronderstellen dat ik afgeleid word door vrouwelijke figuren, ook tijdens gebed.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kan je wel lezen? Sinds wanneer betekenen afgeleid en vergrijpen hetzelfde?
Daar kan gewoon van afgeweken worden. Net zoals de ramadan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]gebedstijden kunnen toch vallen binnen tijden dat je op school bent?
De Van Dale zegt toch wat anders. Zoek beide begrippen eens op...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Idee is hetzelfde... kennelijk is mijn gender reden om te veronderstellen dat ik afgeleid word door vrouwelijke figuren, ook tijdens gebed.
Zoek jij ondertussen gelijkwaardigheid op.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
De Van Dale zegt toch wat anders. Zoek beide begrippen eens op...
Vandaar dat hele zwermen vrouwen flauw vielen tijdens een concert van Elvis als die zijn heupen los gooide. Je zou ook eens moeten opzoeken hoe vrouwen praten over de reet van Mel Gibson.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Niets fijner dan mensen die je begrijpen. Laatste keer in vliegtuig stonden gewoon paar mannen in de gangpad te bidden. Prachtig.quote:
Ik denk niet dat dat in haar woordenboek staatquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoek jij ondertussen gelijkwaardigheid op.
Ga je je matje toch uitrollen op het schoolplein? Roken mag ook niet binnen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen de mensen die roken? Immers, er moet gestudeerd worden!
Lijkt me geen noodzaak toe, initiatiefrijke studenten hebben iets geïnitieerd waar werkelijk niemand last van heeft. Maar ja, er moeten toch weer mensen gaan zeuren.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar kan gewoon van afgeweken worden. Net zoals de ramadan.
Lol, meer heb je dus niet te zeggen. Het zijn nog altijd twee verschillende begrippen. Net zoals gelijkwaardigheid een breed begrip is.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoek jij ondertussen gelijkwaardigheid op.
Ik heb foto's gezien dat ze in Frankrijk gewoon een hele straat blokkeren, inclusief de stoep.quote:
Gewoon aandachttrekkerij.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Niets fijner dan mensen die je begrijpen. Laatste keer in vliegtuig stonden gewoon paar mannen in de gangpad te bidden. Prachtig.
Neen, zijn gewoon ruimtes hoor.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ga je je matje toch uitrollen op het schoolplein? Roken mag ook niet binnen.
Jawel, de eigenaar van het gebouw. Blijft toch moeilijk geloof ik.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Lijkt me geen noodzaak toe, initiatiefrijke studenten hebben iets geïnitieerd waar werkelijk niemand last van heeft. Maar ja, er moeten toch weer mensen gaan zeuren.
Dit slaat zoals gebruikelijk weer eens helemaal nergens op.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zeg je dat ook tegen de mensen die roken? Immers, er moet gestudeerd worden!
Vloog het vliegtuig wel de goeie kant op?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:26 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Niets fijner dan mensen die je begrijpen. Laatste keer in vliegtuig stonden gewoon paar mannen in de gangpad te bidden. Prachtig.
Je ontwijkt de vraag. Als het op de stoep of een plein is, en niemand wordt de doorgang verhinderd, heb je er dan wel of geen moeite mee?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik heb foto's gezien dat ze in Frankrijk gewoon een hele straat blokkeren, inclusief de stoep.
Ik ageer tegen die middeleeuwse debiliteit waarbij mensen gepredestineerd worden tot bepaalde zaken wegens een aangeboren eigenschap. In dit geval gender. Daarom heb ik ook zo'n schijthekel aan racisten en homo-haters.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lol, meer heb je dus niet te zeggen. Het zijn nog altijd twee verschillende begrippen. Net zoals gelijkwaardigheid een breed begrip is.
Gangpad ja. Mag dat niet van jou?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vloog het vliegtuig wel de goeie kant op?
Enne stonden?
Ja voor jou ook...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Neen, zijn gewoon ruimtes hoor.
Geloof je het zelf, ja?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Jawel, de eigenaar van het gebouw. Blijft toch moeilijk geloof ik.
Marokkanen in mijn omgeving, zelfs... en die vinden het helemaal komedie.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Marokkaans maatschappij, dus je hebt niks te zeggen.
Ik heb altijd in stilteruimtes gebeden. Mocht die mogelijkheid er niet zijn geweest dan had ik gewoon zittend op een stoel gebeden.quote:
Moeten ze zelf weten. Vraag me alleen af of ze de juiste richting wel wisten.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:29 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gangpad ja. Mag dat niet van jou?
Op de stoep hinder je ook mensen, het slaat nergens op om je gebed in het openbaar te doen, er zijn genoeg moskeeen dacht ik.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je ontwijkt de vraag. Als het op de stoep of een plein is, en niemand wordt de doorgang verhinderd, heb je er dan wel of geen moeite mee?
Moet niet gekker worden, dat jij je bemoeit met een Marokkaans vliegmaatschappij. Kerel, dat is heel normaal en als je het niet bevalt heb je maar pech.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Marokkanen in mijn omgeving, zelfs... en die vinden het helemaal komedie.
Maar goed, die worden dan ook uitgekotst omdat ze met Hollanders omgaan.
Geen idee wat ik daar te zoeken heb.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Moet niet gekker worden, dat jij je bemoeit met een Marokkaans vliegmaatschappij. Kerel, dat is heel normaal en als je het niet bevalt heb je maar pech.
Misschien een tip:vlieg niet met Air Arabia. Die beginnen de vlucht met een smeekgebed gevolgd door paar keer Allahu Akbar en stijgen dan pas op.
Nah , ze weten uit ervaring dat het voor problemen zorgtquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beetje neerbuigend niet
En op die school waar het om gaat zijn die er ook gewoon. Maar nee hoor er moet weer een eigen schuilmoskee getimmerd worden...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik heb altijd in stilteruimtes gebeden. Mocht die mogelijkheid er niet zijn geweest dan had ik gewoon zittend op een stoel gebeden.
Zwijg dan. Jouw mening is namelijk niet de norm.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee wat ik daar te zoeken heb.
Nee, maar wel degene die samengaat met de wet die stelt dat discriminatie, o.a. op basis van geslacht, niet is toegestaan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zwijg dan. Jouw mening is namelijk niet de norm.
Hij zit vast is zijn eigen fantasiewereld , gewoon laten gaanquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
He, maar mensen die zich afzonderen in een ruimte wil je ook niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Op de stoep hinder je ook mensen, het slaat nergens op om je gebed in het openbaar te doen, er zijn genoeg moskeeen dacht ik.
Ali Boo die het opneemt voor een moslima, moet niet gekker worden...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij zit vast is zijn eigen fantasiewereld , gewoon laten gaan
Gelijkwaardigheid zegt hij dan. Ondertussen kookt zijn vriendin nog altijd elke dag en doet het merendeel van het huishouden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hij zit vast is zijn eigen fantasiewereld , gewoon laten gaan
Is gewoon biologie. Elk debiel kan je dit vertellen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ali Boo die het opneemt voor een moslima, moet niet gekker worden...
?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gelijkwaardigheid zegt hij dan. Ondertussen kookt zijn vriendin nog altijd elke dag en doet het merendeel van het huishouden.
Ben jij ook tegen gescheiden toiletten voor heren en dames?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, maar wel degene die samengaat met de wet die stelt dat discriminatie, o.a. op basis van geslacht, niet is toegestaan.
Wat is biologie? Dat vrouwen niet opgewonden kunnen raken van een mannenkont?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is gewoon biologie. Elk debiel kan je dit vertellen.
Dat boeit me echt helemaal nietsquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ben jij ook tegen gescheiden toiletten voor heren en dames?
Wat fijn voor jou.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik heb altijd in stilteruimtes gebeden. Mocht die mogelijkheid er niet zijn geweest dan had ik gewoon zittend op een stoel gebeden.
Geen idee of ik verdraagzaam ben, kan me eerlijk gezegd ook niet schelen. Zoals ik al zei, er zijn genoeg moskeeen in Nederland om aan de behoefte van alle moslims te voldoen, daarnaast heb je ook nog de gelegenheid om thuis te bidden zoveel je wil. In de openbare ruimte, waaronder een school dus ook valt, heeft het geen plaats.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
He, maar mensen die zich afzonderen in een ruimte wil je ook niet.
Je wil dus niet dat mensen uit het zicht onder de trap bidden, maar ook niet waar jij het ziet.
Vind jij jezelf verdraagzaam?
eej, maar is diskriminaaazie!quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat boeit me echt helemaal niets
Nee die van jou wel...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zwijg dan. Jouw mening is namelijk niet de norm.
Ja, en laten we ook samen douchen op school! Gelijkheid!!!quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee of ik verdraagzaam ben, kan me eerlijk gezegd ook niet schelen. Zoals ik al zei, er zijn genoeg moskeeen in Nederland om aan de behoefte van alle moslims te voldoen, daarnaast heb je ook nog de gelegenheid om thuis te bidden zoveel je wil. In de openbare ruimte, waaronder een school dus ook valt, heeft het geen plaats.
Ze weet niet half hoe fout ze zit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat is biologie? Dat vrouwen niet opgewonden kunnen raken van een mannenkont?
Ik niet hoor, men gaat maar lekker naar het toilet waar men wilquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Je maakt onderscheid op basis van geslacht.
Ja... Heb ik thuis toch ook niet?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:35 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een betere vergelijking eigenlijk. Thanks.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, en laten we ook samen douchen op school! Gelijkheid!!!
Is dit serieus een poging tot een vergelijking?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Iemand die biologie gaat zitten ontkennen kan ik moeilijk serieus nemen . Vind het eerder raar dat ik vaker met haar eens ben dan met een '' mede gelovige''quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ali Boo die het opneemt voor een moslima, moet niet gekker worden...
Ik zou willen dat er überhaupt weer eens leerlingen gingen douchen na de gymles.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ze zit zichzelf weer eens onsterfelijk belachelijk te maken in dit topic.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze weet niet half hoe fout ze zit.Vrouwen zijn wat dat betreft geen haar beter dan mannen.
Dat is helemaal geen betere vergelijking. Dat is wellicht de meest domme uitspraak die ik in lange tijd heb gezien.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een betere vergelijking eigenlijk. Thanks.
Krijg je dan ook geen antwoord op. Het is gewoon dwarsliggerij omdat islam.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat fijn voor jou.
Het is me nu nog onduidelijker waarom moslims een afzonderlijke gebeds ruimte claimen.
Oh, jouw vorm van biologie... vandaar ook je obsessie met ras. Hoort bij dezelfde pseudowetenschap....quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Iemand die biologie gaat zitten ontkennen kan ik moeilijk serieus nemen . Vind het eerder raar dat ik vaker met haar eens ben dan met een '' mede gelovige''
"Waarom doet u het raam open?"quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou willen dat er überhaupt weer eens leerlingen gingen douchen na de gymles.
Dat is dus nog steeds niet veranderd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zou willen dat er überhaupt weer eens leerlingen gingen douchen na de gymles.
Ik vind dat ze een heel goed punt maakt. (wat jullie tevens nog niet hebben weten te weerlegggen)quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen betere vergelijking. Dat is wellicht de meest domme uitspraak die ik in lange tijd heb gezien.
En dan LO inplannen in de eerste twee uur van de dag. Leuk was dat.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou me werkelijk NIETS verbazen als het daadwerkelijk zo zou zijnquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Gelijkwaardigheid zegt hij dan. Ondertussen kookt zijn vriendin nog altijd elke dag en doet het merendeel van het huishouden.
Ja, we hebben wel eens geprobeerd om tijdens het vijfde en zesde uur acht gymzalen te huren bij de gemeente en de rest van de dag geen. Is niet gelukt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dan LO inplannen in de eerste twee uur van de dag. Leuk was dat.
Gvd...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ah ja, dat is een betere vergelijking eigenlijk. Thanks.
Even kijken...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind dat ze een heel goed punt maakt. (wat jullie tevens nog niet hebben weten te weerlegggen)
Er is geen probleem, maar aangezien het over moslims gaat heb je binnen drie uur een topic vol.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:42 schreef ChrisCarter het volgende:
Maar goed, door het moeras van drogredenen heen blijven we nog steeds op deze situatie:
1. De eigenaar van het pand wil niet dat een deel van het pand zonder overleg wordt gebruikt op een manier die tegen de principes van de eigenaar ingaat.
2. Er zijn in het pand(de panden?) andere ruimtes die exact dezelfde functie bieden aanwezig.
Wat is dan in lievevredesnaam nu het probleem?
Mijn vriendin werkt gewoon, net als ik. Wij hebben een schoonmaker.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:41 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou me werkelijk NIETS verbazen als het daadwerkelijk zo zou zijn. Hij lijkt me wel de type ervoor
Mijn middelbare school had gewoon een ''eigen'' gymzaal. Het was bezit van de scholengemeenschap, maar echt nadenken over een logische planning zat er sowieso niet in. Die gemeenschap bestaat ook niet meer, trouwensquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, we hebben wel eens geprobeerd om tijdens het vijfde en zesde uur acht gymzalen te huren bij de gemeente en de rest van de dag geen. Is niet gelukt.
Nou, het is meer dat mensen brullen over ongelijke behandeling en dat daaruit alleen maar blijkt dat de competentie begrijpend lezen wel wat meer aandacht behoeft...quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er is geen probleem, maar aangezien het over moslims gaat heb je binnen drie uur een topic vol.
Heel je wereldbeeld is gebaseerd op pseudowetenschap , realiteitsontkenning en absurde ideeen over gelijkwaardigheidquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, jouw vorm van biologie... vandaar ook je obsessie met ras. Hoort bij dezelfde pseudowetenschap....
Vergeet het archetype leerling "Deo is als zuurstof, omring jezelf ermee" nietquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dan LO inplannen in de eerste twee uur van de dag. Leuk was dat.
Axe is geen douche in een busje.
Haat ze lekker verder in je eigen tijd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heel je wereldbeeld is gebaseerd op pseudowetenschap , realiteitsontkenning en absurde ideeen over gelijkwaardigheid
Dat proberen Hamlapzoef en Magereheinse je duidelijk te maken. Niemand begrijpt het verder maar vooruit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:42 schreef ChrisCarter het volgende:
Maar goed, door het moeras van drogredenen heen blijven we nog steeds op deze situatie:
1. De eigenaar van het pand wil niet dat een deel van het pand zonder overleg wordt gebruikt op een manier die tegen de principes van de eigenaar ingaat.
2. Er zijn in het pand(de panden?) andere ruimtes die exact dezelfde functie bieden aanwezig.
Ja... Jammer weer.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Krijg je dan ook geen antwoord op. Het is gewoon dwarsliggerij omdat islam.
Je doet hier trouwens een hard lachend poppetje, maar je weet hopelijk ook dat moslims in het bijzonder het recht op de ''norm'' af (willen) dwingen?quote:Nee die van jou wel...
Wat doe jij eigenlijk voor werk, als ik vragen mag.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt gewoon, net als ik. Wij hebben een schoonmaker.
Overigens draagt ze broeken (en mantelpakjes) en heeft een kort pittig kapsel, a la Natalie Imbruglia. Op alle fronten worden we dus vervloekt door de Middeleeuwse Brigade van Moraalridderende pseudo-religieuzen
Iets met oude boeken, archieven en onderzoek. Zeer interessant.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk voor werk, als ik vragen mag.
Ach, dan ruik je de alles overheersende lucht van C-merk redbull tenminste wat minder.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:45 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Vergeet het archetype leerling "Deo is als zuurstof, omring jezelf ermee" niet
''Absurde ideeen over gelijkwaardigheid''....quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:44 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Heel je wereldbeeld is gebaseerd op pseudowetenschap , realiteitsontkenning en absurde ideeen over gelijkwaardigheid
Waarom zou ze moeten werken volgens jouquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Overigens draagt ze broeken (en mantelpakjes) en heeft een kort pittig kapsel, a la Natalie Imbruglia. Op alle fronten worden we dus vervloekt door de Middeleeuwse Brigade van Moraalridderende pseudo-religieuzen
Ik zal het je uitleggen, Ali.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:48 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Waarom zou ze moeten werken volgens jou
Vind ik ook! Daarom ook vrouwen in de burkha, je doucht toch gvd ook niet gezamenlijk!quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind dat ze een heel goed punt maakt. (wat jullie tevens nog niet hebben weten te weerlegggen)
Dat groep A gelijkwaardig is aan groep Bquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:47 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Absurde ideeen over gelijkwaardigheid''....
Nu word ik getriggerd.... Vertel;
Dat is absurd?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dat groep A gelijkwaardig is aan groep B
Geslacht A gelijkaardig is aan geslacht B
In de hatelijke haatwereld van haatsjeik Ali Boo wel ja.quote:
Ze kunnen wel van alles willen maar de haalbaarheid is nul. Dus ja, ik vind het serieus lachwekkend.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:46 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja... Jammer weer.
[..]
Je doet hier trouwens een hard lachend poppetje, maar je weet hopelijk ook dat moslims in het bijzonder het recht op de ''norm'' af (willen) dwingen?![]()
Met andere woorden, in haar beleving is het slecht een kwestie van tijd voordat haar islamitische visie ook hier de norm gaat worden. Zoals bijna alle praktiseerde moslims, en dat is een besef dat verre van grappig is.
Onderzoek wijst uit dat een klein beetje alcohol juist goed is voor je inbeeldingsvermogen en creativiteit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, want alcohol vertroebelt de geest en is dus bij uitstek een voorbeeld van iets wat niet op een onderwijsinstelling thuis hoort.
Paddo's ook, haha.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:58 schreef Schaapje1987 het volgende:
Onderzoek wijst uit dat een klein beetje alcohol juist goed is voor je inbeeldingsvermogen
Niet toestaan in je lessen. Een enkeling probeert te volharden maar dat ebt wel wegquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, dan ruik je de alles overheersende lucht van C-merk redbull tenminste wat minder.
Zelfstandigquote:Op woensdag 28 maart 2018 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zal het je uitleggen, Ali.
Een vrouw is, in tegenstelling tot wat je op je zolderkamer leest op obscure conservatieve websites, een autonoom wezen dat zelf in staat is aan te geven of zij al dan niet wil werken. In mijn geval, of liever, haar geval, want zij is zo'n zelfstandig, autonoom wezen, heeft zij ervoor gekozen te willen werken omdat ze daarin haar talenten kwijt kan en nog eens leuk verdient ook.
Dat snap ik best, dat je dat betwijfelt, aangezien de kans dat jij überhaupt ooit een vrouw in levende lijve hebt gezien nihil is met zo'n wereldbeeld.quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zelfstandig![]()
![]()
De afhankelijkheid verplaatsen van je eigen man naar een werkgever maakt je nog steeds afhankelijk . En of het daadwerkelijk haar eigen keus is geweest durf ik te betwijfelen
Zou ze ook talenten hebben in het huishouden of als moeder? Of vind je dat niet belangrijk?
Geen respect voor eigendom, geen concept van mijn en dijn. Gewoon claimen, gewoon met z'n allen gaan zitten en zeggen: "Wij runnen deze ruimte nu op onze manier" en kijken of iemand de ballen heeft om te klagen. Daarnaast is het een hele mooie metafoor voor de bredere maatschappij.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat fijn voor jou.
Het is me nu nog onduidelijker waarom moslims een afzonderlijke gebeds ruimte claimen.
Zeker wanneer je makkelijk kan aantonen dat de verschillen levensgroot zijnquote:
Bedankt voor de entertainment.quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeker wanneer je makkelijk kan aantonen dat de verschillen levensgroot zijn
Vervang het woord gelijkwaardigheid met waardevol en ik ben het volledig met de stelling eens . Maar etto blijf gelijkwaardigheid gebruiken dus ik voel me wel verplicht om hem tegen te spreken
Als je zo redeneert, dat geldt dan toch ook voor héél veel mannen die gewoon in loondienst zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:06 schreef Ali_boo het volgende:
De afhankelijkheid verplaatsen van je eigen man naar een werkgever maakt je nog steeds afhankelijk .
Jij ziet een vrouw als schoonmaakster, fokvee en kinderoppas?quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zelfstandig![]()
![]()
De afhankelijkheid verplaatsen van je eigen man naar een werkgever maakt je nog steeds afhankelijk . En of het daadwerkelijk haar eigen keus is geweest durf ik te betwijfelen
Zou ze ook talenten hebben in het huishouden of als moeder? Of vind je dat niet belangrijk?
Doe nou niet. Nu moeten we weer die prehistorische Neanderthaler-filosofie van anti-SJW'er Ali 'Man der Mannen' aanhorenquote:Op woensdag 28 maart 2018 23:12 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Jij ziet een vrouw als schoonmaakster, fokvee en kinderoppas?
Aah lief dat je je zorgen om mij maakt maar dat is nergens voor nodigquote:Op woensdag 28 maart 2018 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat snap ik best, dat je dat betwijfelt, aangezien de kans dat jij überhaupt ooit een vrouw in levende lijve hebt gezien nihil is met zo'n wereldbeeld.
Klopt , ik zeg toch niets raars of wel ?quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als je zo redeneert, dat geldt dan toch ook voor héél veel mannen die gewoon in loondienst zijn?
Ik ben erg benieuwd naar de logica achter de totstandkoming van wat ongetwijfeld over moest komen als een gevatte put-down...quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:19 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Aah lief dat je je zorgen om mij maakt maar dat is nergens voor nodig![]()
Dat je thuis niets te vertellen hebt daarentegen wel . Hoe kan je zo tegen het goede woord in gaan terwijl je zelf beter zou moeten weten
En dan vind je het ook nog eens raar dat ik het telkens voor een Marokkaanse forum lid moet opnemen . Ongeacht wat je van haar denkt ze blijft wel trouw aan haar principes
En jij wilt maar niet begrijpen dat 'overlast ervaren' niet de enige reden is om iets niet toe te staan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:27 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Lijkt me geen noodzaak toe, initiatiefrijke studenten hebben iets geïnitieerd waar werkelijk niemand last van heeft. Maar ja, er moeten toch weer mensen gaan zeuren.
Een man heeft en lul, een vrouw een kut, daar houdt het wel bij op.quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zeker wanneer je makkelijk kan aantonen dat de verschillen levensgroot zijn
De verschillen tussen jou en mij zijn ook levensgroot. De verschillen tussen mijn broer en mij ook. Dit is makkelijk aan te tonen. Toch zijn wij gelijkwaardig, en heb jij of mijn broer niet meer of minder rechten dan dat ik dat heb. Dit geld overigens ook voor mn zus en moeder, die beide vrouw zijn.quote:Vervang het woord gelijkwaardigheid met waardevol en ik ben het volledig met de stelling eens . Maar etto blijf gelijkwaardigheid gebruiken dus ik voel me wel verplicht om hem tegen te spreken
quote:
Gewoonweg schofferend dit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 23:06 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zelfstandig![]()
![]()
Laat ik het anders zeggen; Als homo's of afvalligen in COA's hier te horen krijgen hun geaardheid of religieuze voorkeur geheim te houden, als cabaretiers, of één ieder in dit geval, geen grappen over of kritiek op de islam alleen kunnen maken, als man en vrouw in een openbare ruimte worden gescheiden zoals in een islamitische gebedsruimte gebeurt......En als niet-moslims op agressieve wijze dit blijven faciliteren uit naam van deuggelijk iedereen-gelijk tolerantie, dan kun je stellen dat op veel belangrijke fronten het islamitische gedachtegoed al de norm is.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze kunnen wel van alles willen maar de haalbaarheid is nul. Dus ja, ik vind het serieus lachwekkend.
Dat is het hele concept van de islam, Etto. Dat mannen zich niet kunnen inhouden is de reden voor hoofddoekjes en burka's. Alleen als je je voortdurend aan Allah onderwerpt kun je je gedachten van dat neuken (en andere onwelgevallige zaken) afhouden. Dus moet je de Allahganse dag bezig zijn met wat je eet en met wat je linkerhand doet en met op tijd bidden etc etc. Alles om maar niet warm te worden van een lekker kontje. Net als monniken.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wil ik dat. Ik word hier als man weggezet als halve aap die zich niet kan inhouden wanneer er een bilpartij voorbij komt.
Nee. Bidden is een prima manier van ontspanning en meditatie tussen de geestelijke inspanningen in. Een ander doet mindfullness, dat werkt hetzelfde.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:15 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bidden en optimaal ontwikkelen gaat niet samen. Een goede hogeschool of universiteit zal religieuze gebruiken dus ontmoedigen.
Bidden geeft aan dat je feit niet van fictie kan scheiden. Dat heeft in hoger onderwijs geen plaats.quote:Op donderdag 29 maart 2018 00:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Bidden is een prima manier van ontspanning en meditatie tussen de geestelijke inspanningen in. Een ander doet mindfullness, dat werkt hetzelfde.
Nee, jij begrijpt bidden niet. Vermoedelijk geen hoger onderwijs gehad dus.quote:Op donderdag 29 maart 2018 00:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bidden geeft aan dat je feit niet van fictie kan scheiden. Dat heeft in hoger onderwijs geen plaats.
Religie is ook maar een drug.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Religie ook.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat er hier blijkbaar mensen (Hamzoef) zijn die niet snappen dat een moslim niet zomaar het eigendom van een ander mag claimen en aanpassen als hetgeen ze al hebben ze niet bevalt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:42 schreef ChrisCarter het volgende:
Dat snappen ze heus wel, maar ze denken, we proberen het toch af te dwingen, wie niet waagt wie niet wint.quote:Op donderdag 29 maart 2018 05:40 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat er hier blijkbaar mensen (Hamzoef) zijn die niet snappen dat een moslim niet zomaar het eigendom van een ander mag claimen en aanpassen als hetgeen ze al hebben ze niet bevalt.
Dit vind ik altijd een interessant discussie onderwerp. Ik heb er zo mijn twijfels bij. Wat betreft religie hoor je vaak dat mensen dat een fundamenteel en wezenlijk deel van hun leven vinden. Dat klinkt mij niet in de oren alsof je dat zo even aan en uit zet als je op je werk komt. Nu zijn er natuurlijk gebieden in de wetenschap die niet aan religie raken, wiskunde lijkt me niet zo’n probleem. Maar ga je richting biologie, natuurkunde of sociale “wetenschappen” :’) dan wordt het al lastiger. Zie dan bijv nog maar eens een scheppingsverhaal vol te houden..quote:Op donderdag 29 maart 2018 00:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, jij begrijpt bidden niet. Vermoedelijk geen hoger onderwijs gehad dus.
Er is trouwens geen aanwijzing dat bidden erop duidt dat je de scheiding niet kunt maken. Je kunt prima in je vrije tijd bidden en in het onderwijs zuivere wetenschap bedrijven.
Er zijn dan ook maar heel weinig religieuzen die het scheppingsverhaal letterlijk nemen. Dit in tegenstelling tot atheïsten die het onvermogen hebben om abstract te denken.quote:Op donderdag 29 maart 2018 06:26 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd een interessant discussie onderwerp. Ik heb er zo mijn twijfels bij. Wat betreft religie hoor je vaak dat mensen dat een fundamenteel en wezenlijk deel van hun leven vinden. Dat klinkt mij niet in de oren alsof je dat zo even aan en uit zet als je op je werk komt. Nu zijn er natuurlijk gebieden in de wetenschap die niet aan religie raken, wiskunde lijkt me niet zo’n probleem. Maar ga je richting biologie, natuurkunde of sociale “wetenschappen” :’) dan wordt het al lastiger. Zie dan bijv nog maar eens een scheppingsverhaal vol te houden..
De Hogeschool heeft zijn eigen huisregels die dergelijke discriminatie verbieden, hetgeen inderdaad te toetsen valt aan de wet.quote:
# post 02 welke behoefte. ? Westerse. Dacht het niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Ze hebben er nochtans in voorzien met 2 stilteruimtes.quote:Op donderdag 29 maart 2018 07:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
# post 02 welke behoefte. ? Westerse. Dacht het niet.
Zijn die er niet gewoon om mensen de ruimte te geven rustig te kunnen studeren of huiswerk te maken?quote:Op donderdag 29 maart 2018 07:49 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ze hebben er nochtans in voorzien met 2 stilteruimtes.
Ik geloof je wel dat er weinig christenen in het westen zullen zijn die het scheppingsverhaal letterlijk zullen nemen. Op andere plekken zoals Afrika zul je denk ik meer van dit soort letterlijke gelovigen tegenkomen. Over moslims kan ik geen goede uitspraken doen, maar mijn gut feeling is dat er vrij veel daarvan de Koran letterlijk nemen. Het scheppingsverhaal is ook maar een voorbeeld.quote:Op donderdag 29 maart 2018 07:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Er zijn dan ook maar heel weinig religieuzen die het scheppingsverhaal letterlijk nemen. Dit in tegenstelling tot atheïsten die het onvermogen hebben om abstract te denken.
Waar het ze wel om te doen is, is Gods schepping te doorgronden door middel van de wetenschap. Dus niet andersom.
Verder hoef je niet in het scheppingsverhaal te geloven om relgieus te zijn.
Wat verwacht je van een religie uit de zevende eeuw Etto? Progressiviteit hoef je in ieder geval niet te verwachten.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beetje neerbuigend niet
Echt niet? Ik ben de enige die bij een echt lekker mannenkontje een speciale kriebel in mn muisevreugdje voelt? En een flashseconde een knijpreflex in mn vingers moet onderdrukken omdat ik lustige gedachten over mijn vingers en die kont moet onderdrukken?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Neuh, dat hoor je wel vaker. Blijkbaar vindt ze haar man/mannen in het algemeen niet zo aantrekkelijk.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Echt niet? Ik ben de enige die bij een echt lekker mannenkontje een speciale kriebel in mn muisevreugdje voelt? En een flashseconde een knijpreflex in mn vingers moet onderdrukken omdat ik lustige gedachten over mijn vingers en die kont moet onderdrukken?
Nee, dat soort stilteruimtes zijn oecumenische ruimtes voor gebed en meditatie.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn die er niet gewoon om mensen de ruimte te geven rustig te kunnen studeren of huiswerk te maken?
Noem eens een universiteit met min of meer gerenommeerde wetenschappers uit die contreien?quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:01 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik geloof je wel dat er weinig christenen in het westen zullen zijn die het scheppingsverhaal letterlijk zullen nemen. Op andere plekken zoals Afrika zul je denk ik meer van dit soort letterlijke gelovigen tegenkomen. Over moslims kan ik geen goede uitspraken doen, maar mijn gut feeling is dat er vrij veel daarvan de Koran letterlijk nemen. Het scheppingsverhaal is ook maar een voorbeeld.
Hoe heeft de basis van het geloof, zoals vreedzaam samenleven, barmhartigheid en niet zondigen precies invloed op de wetenschap?quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:01 schreef nixxx het volgende:
Ik vraag me dus af of je als overtuigd gelovige, altijd dat strikte onderscheid kunt maken om de schepping te doorgronden dmv wetenschap i.p.v. je geloof invloed te laten hebben op hoe je de feiten ziet en interpreteert. Ik bedoel maar dat het zonder geloof al kan voorkomen dat wetenschappers zich laten leiden door wensdenken. En een geloof is vaak zo’n fundamenteel deel van iemand hoor je vaak. Dat is dan de basis voor de claim dat geloof allerlei beschermingen verdient.
Als dat de basis van het geloof was, dan was geloof niet zo’n probleem in de wereld. (Als dit jouw persoonlijke basis is, dan helemaal prima)quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hoe heeft de basis van het geloof, zoals vreedzaam samenleven, barmhartigheid en niet zondigen precies invloed op de wetenschap?
Waarom schrijf je die deugden volledig toe aan het geloof en waarom vermeld je er niet bij "het uitsluiten van alle ongelovigen", "het negeren van feiten tegenstrijdig met geloof" enz. enz. ?quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hoe heeft de basis van het geloof, zoals vreedzaam samenleven, barmhartigheid en niet zondigen precies invloed op de wetenschap?
1) Ze voorzien in die behoefte, er zijn stilte ruimtes.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Omdat dat persoonlijke interpretaties van atheïsten zijn die niet gelden voor het gros van de gelovigen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:52 schreef Toga het volgende:
[..]
Waarom schrijf je die deugden volledig toe aan het geloof en waarom vermeld je er niet bij "het uitsluiten van alle ongelovigen", "het negeren van feiten tegenstrijdig met geloof" enz. enz. ?
Geloof ook niet, vertroebelt ook de geest.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nou, dat geld niet alleen voor de Islam.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:19 schreef Logic91 het volgende:
Wat me nog het meeste irriteert aan de islam is de opdringerigheid. Dat zie je hier weer terug.
Onzin. Het is het voorhouden onrealistische idealen waarvan ook religies hebben aangetoond dat ze niet kunnen voldoen aan dergelijke verwachtingen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Klopt, alleen bij de islam is het nog erger dan gemiddeld. Dat geforceerde gedoe is heel irritant.quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:20 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Nou, dat geld niet alleen voor de Islam.
Uhmmm, nee. Religie is prive, doe maar lekker thuis.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Jij bent dan ook intelligent. Het is heel natuurlijk dat een man warm kan raken van borsten en heupen. Een vrouw wordt niet opgewonden van mannelijke borsten of heupen, maar weer van andere delen van een man. Maar dat willen de zogenaamde feministen dus ontkennen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Iemand die biologie gaat zitten ontkennen kan ik moeilijk serieus nemen . Vind het eerder raar dat ik vaker met haar eens ben dan met een '' mede gelovige''
Ja, gemengd ook he. Immers, scheiding van sekse is niet toegestaan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja dus? Dat ze werkt, wil nog niet zeggen dat zij wel het merendeel van de huishoudelijke taken doet en altijd kookt. Waar is die gelijkwaardigheid nu?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat een aannames.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja dus? Dat ze werkt, wil nog niet zeggen dat zij wel het merendeel van de huishoudelijke taken doet en altijd kookt. Waar is die gelijkwaardigheid nu?
Ik vervloek je vrouw niet, ken haar niet. Zou ook niet weten waarom ik haar zou moeten vervloeken? Werken doen islamitische vrouwen ook gewoon.
Noem eens een op religie geïnspireerde maatschappij, mag ook uit het verleden zijn, waar waardes als vreedzaam samenleven, barmhartigheid en niet 'zondigen' een belangrijke rol spelen/speelden?quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:35 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Hogescholen zijn geen safe space. Als studenten zich prettig voelen, doen ze iets verkeerd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat doe je enerzijds door het onderwijzen an sich, maar ook door het scheppen van een klimaat waarin de studenten zich prettig voelen, en zich zo dus optimaal kunnen ontwikkelen.
Dat je om bidden te begrijpen hoger onderwijs nodig zou hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2018 00:48 schreef Lunatiek het volgende:
Nee, jij begrijpt bidden niet. Vermoedelijk geen hoger onderwijs gehad dus.
En blijkbaar zijn moslims zo primitief dat ze er dan meteen bovenop springen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:12 schreef Maghrebijnse het volgende:
moesten toch echt even naar de heupen en billen van de dames kijken. Natuur.
De behoefte om mannen en vrouwen te scheiden? Moet een school in die behoefte voorzien? Verder is een school om te studeren en niet om achterhaalde geloofspraktijken uit te voeren ...........quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Ja, dit!quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:13 schreef Chai het volgende:
Ben nu wel heel benieuwd naar pics van die verborgen gebedsruimte incl. het geplaatste muurtje
Ja, ik ging er maar niet op in. Hoe moet je daar nu op reageren? Losgezongen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat je om bidden te begrijpen hoger onderwijs nodig zou hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |