De hoofdtaak is het bieden van onafhankelijk onderwijs van goede kwaliteit.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Waarom niet voorzien in een behoefte die blijkbaar bestaat?
Is faciliteren niet een van de hoofdtaken van zo'n Hogeschool?
Lees het bericht eens zou ik zeggen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
De hoofdtaak is in mijn ogen het opleiden van studenten. Dat doe je enerzijds door het onderwijzen an sich, maar ook door het scheppen van een klimaat waarin de studenten zich prettig voelen, en zich zo dus optimaal kunnen ontwikkelen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:50 schreef CarbonC het volgende:
De hoofdtaak is het bieden van onafhankelijk onderwijs van goede kwaliteit.
Neen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Oh, dus we kunnen mentors etc. allemaal ook wel afschaffen volgens jou? Scholing ja, maar scholing komt het beste over wanneer leerlingen goed in hun vel zitten.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:53 schreef Treinhomo het volgende:
Een onderwijsinstelling hoort scholing te verzorgen.
Gaan ze maar lekker naar zo'n moskee. Pleur lekker op. Een school is daar niet voor.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
blijkbaar willen de studenten de geboden ruimte niet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Dan ga je toch ergens anders heen?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
blijkbaar willen de studenten de geboden ruimte niet.
Maar tot hoever moet een school gaan?quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, dus we kunnen mentors etc. allemaal ook wel afschaffen volgens jou? Scholing ja, maar scholing komt het beste over wanneer leerlingen goed in hun vel zitten.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Maar tot hoever moet een school gaan?
Ik zit goed in mijn vel na een lekkere pijpbeurt: gaat de school dit ook verzorgen?
Een goede pijpbeurt is het fundamentele recht van iedere manquote:Op woensdag 28 maart 2018 21:07 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Maar tot hoever moet een school gaan?
Ik zit goed in mijn vel na een lekkere pijpbeurt: gaat de school dit ook verzorgen?
quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De hoofdtaak is in mijn ogen het opleiden van studenten. Dat doe je enerzijds door het onderwijzen an sich, maar ook door het scheppen van een klimaat waarin de studenten zich prettig voelen, en zich zo dus optimaal kunnen ontwikkelen.
quote:Wij willen weten waarom zij geen gebruik maken van de stilteruimtes op andere locaties. Deze hebben wij juist ingericht omdat we ruimte willen bieden aan mensen die de behoefte hebben om te bidden en ze zijn binnen een paar minuten lopen te bereiken.”
flauwe reactie van je. Reageer eens inhoudelijk. Overgrote meerderheid van scholieren zullen zich meest op gemak voelen in een andere setting dan gebedsruimte. Een kroeg bijvoorbeeld, dus ook maar toevoegen?quote:
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte. Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.quote:
Nee, want alcohol vertroebelt de geest en is dus bij uitstek een voorbeeld van iets wat niet op een onderwijsinstelling thuis hoort.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
flauwe reactie van je. Reageer eens inhoudelijk. Overgrote meerderheid van scholieren zullen zich meest op gemak voelen in een andere setting dan gebedsruimte. Een kroeg bijvoorbeeld, dus ook maar toevoegen?
Religie idem.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, want alcohol vertroebelt de geest en is dus bij uitstek een voorbeeld van iets wat niet op een onderwijsinstelling thuis hoort.
Tsja, dat kan. Je kan immers niet aan ieders behoefte tegemoet komen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte.
quote:Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.
Misschien moet je de OP eens lezen.quote:,,Wij gaan niet akkoord met het oneigenlijk gebruik van deze ruimte en het op eigen houtje plaatsen van een muur”, aldus een woordvoerder van de Hogeschool Rotterdam. ,,Daarnaast is dat scheidingswandje voor mannen en vrouwen strijdig met onze principes.”
Is scholing wel gebaat bij het faciliteren van de islam?quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:56 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, dus we kunnen mentors etc. allemaal ook wel afschaffen volgens jou? Scholing ja, maar scholing komt het beste over wanneer leerlingen goed in hun vel zitten.
1. het is helemaal niet goed dat een school een of meerdere religies op deze manier faciliteert.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte. Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.
Ze faciliteren (lees gedogen) dat leerlingen zich terug kunnen trekken in een ruimte om te bezinnen en bidden. Ik snap echt niet wat daar op tegen kan zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Is scholing wel gebaat bij het faciliteren van de islam?
Hoe is dat Nederlandse spreekwoord ook al weer? Oh ja, "spijkers op laag water zoeken"quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:23 schreef CarbonC het volgende:
"niemand lastig vallen" is niet het enige criterium: studenten kunnen niet zelf alles overzien: niet voor niets zijn daar regels voor, bijvoorbeeld m.b.t. brandveiligheid en bouwveiligheid. We leven gelukkig niet in een ontwikkelingsland.
Meen je nou werkelijk dat iedereen die vindt dat hij/zij een goed idee denkt te hebben maar mag gaan lopen klussen in/aan een gebouw?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe is dat Nederlandse spreekwoord ook al weer? Oh ja, "spijkers op laag water zoeken"
Niemand, zo lijkt.quote:
Overlast is niet de enige geldige reden om iets niet toe te staan he.quote:,,Wij gaan niet akkoord met het oneigenlijk gebruik van deze ruimte en het op eigen houtje plaatsen van een muur”, aldus een woordvoerder van de Hogeschool Rotterdam. ,,Daarnaast is dat scheidingswandje voor mannen en vrouwen strijdig met onze principes.”
Wat ik bedoel is dat het niet helemaal toeval is dat de islamitische landen niets presteren op oa wetenschappelijk gebied. Als je scholing - in de westerse zin - belangrijk vindt moet je niet gedachtegoed stimuleren dat daar strijdig mee of in ieder geval niet dienstig aan is. Nu is het natuurlijk op een Hogeschool dus erg veel schade valt daar niet aan te richten, maar je snapt de denkrichting neem ik aan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze faciliteren (lees gedogen) dat leerlingen zich terug kunnen trekken in een ruimte om te bezinnen en bidden. Ik snap echt niet wat daar op tegen kan zijn.
Er is ook niks tegen op bezinning en gebeden. De school faciliteert deze met een ruimte. Desondanks werd er zonder (met?) toestemming een andere, exclusieve gebedsruimte gecreëerd die ook nog eens een principe (geen scheiding der seksen) schond. Dat is het probleem, niet het bidden zelf.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze faciliteren (lees gedogen) dat leerlingen zich terug kunnen trekken in een ruimte om te bezinnen en bidden. Ik snap echt niet wat daar op tegen kan zijn.
Islamitische wetenschap is de westerse wetenschap eeuwenlang mijlen ver vooruit geweest, dus dat lijkt mij niet zo'n argument.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:30 schreef Quiche_lorraine het volgende:
Wat ik bedoel is dat het niet helemaal toeval is dat de islamitische landen niets presteren op oa wetenschappelijk gebied.
Tja, waar ging het fout he...quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Islamitische wetenschap is de westerse wetenschap eeuwenlang mijlen ver vooruit geweest, dus dat lijkt mij niet zo'n argument.
En wie had daar precies last van? Er is toch niemand verdreven? Zij die er wel prijs op stellen gemengd te bidden kunnen toch naar die andere ruimte?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is ook niks tegen op bezinning en gebeden. De school faciliteert deze met een ruimte. Desondanks werd er zonder (met?) toestemming een andere, exclusieve gebedsruimte gecreëerd die ook nog eens een principe (geen scheiding der seksen) schond. Dat is het probleem, niet het bidden zelf.
Het is de primaire taak van een onderwijsinstelling om studenten op te leiden voor de arbeidsmarkt zodat de aansluiting tussen de opleiding enerzijds en de arbeidsmarkt anderzijds zo soepel mogelijk verloopt. Daarnaast dient een onderwijsinstelling haar studenten ook te leren om kritisch na te denken.quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:48 schreef Hamzoef het volgende:
Wellicht hebben de studenten nooit de moeite genomen om er om te vragen ?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:18 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Het is goed dat die ruimtes er zijn, maar blijkbaar voorziet die niet in ieders behoefte. Als er dan studenten zijn die op eigen initiatief, en daarbij niemand lastig vallen, iets anders doen zie ik niet wat het probleem kan zijn.
Voor beroepsonderwijs, en daar gaat het in dit geval over, heb je daar wel gelijk in ja. Maar dan nog hoeft het een het ander niet in de weg te staan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:40 schreef Logic91 het volgende:
Het is de primaire taak van een onderwijsinstelling om studenten op te leiden voor de arbeidsmarkt zodat de aansluiting tussen de opleiding enerzijds en de arbeidsmarkt anderzijds zo soepel mogelijk verloopt
Blijkbaar stond de segregatie in de gedoogde gebedsruimte de principes van de school in de weg.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voor beroepsonderwijs, en daar gaat het in dit geval over, heb je daar wel gelijk in ja. Maar dan nog hoeft het een het ander niet in de weg te staan.
Het zijn moslims, dus dan is het sowieso fout.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Bijzonder.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Blijkbaar stond de segregatie in de gedoogde gebedsruimte de principes van de school in de weg.
Wat bedoel je precies te zeggen lerares Janneke?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn moslims, dus dan is het sowieso fout.
Klopt, het zijn geen elkaar uitsluitende zaken. Het probleem is dat ik niet helemaal inzie hoe het faciliteren van een gebedsruimte voorziet in de professionele beroepsontwikkeling van een student. Het is mijns inziens overbodig en inefficiënt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voor beroepsonderwijs, en daar gaat het in dit geval over, heb je daar wel gelijk in ja. Maar dan nog hoeft het een het ander niet in de weg te staan.
Niet echt. Je ziet in dit land namelijk wel vaker dat instellingen officieel geen onderscheid tussen de seksen willen maken.quote:
Nee, ze doen het niet in de daarvoor aangewezen plaats.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zijn moslims, dus dan is het sowieso fout.
Ik probeerde NWS samen te vatten in 1 zin.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies te zeggen lerares Janneke?
Ik hecht extra veel waarde aan jouw opvatting omdat jouw beroep (zijdelings) raakvlakken heeft met dit topic.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik probeerde NWS samen te vatten in 1 zin.
Wat heeft mijn beroep er trouwens mee te maken?
Goed dan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik hecht extra veel waarde aan jouw opvatting omdat jouw beroep (zijdelings) raakvlakken heeft met dit topic.
Behalve op het toilet.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Niet echt. Je ziet in dit land namelijk wel vaker dat instellingen officieel geen onderscheid tussen de seksen willen maken.
Dat is niet zo he. Daar komt bij dat de wetenschap die werd bedreven in de islamitische gebieden veelal rechtstreeks voortborduurde op de kennis uit de veroverde rijken en dan vaak ook nog werd bedreven door niet-islamieten, of door islamieten ondanks de leerstellingen van de islam. Zeker na al Ghazali kwam er niet veel meer van waarde vandaan. Wie vooruit wil in het leven kan maar beter niet een dergelijke manier van denken aanhangen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:36 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Islamitische wetenschap is de westerse wetenschap eeuwenlang mijlen ver vooruit geweest, dus dat lijkt mij niet zo'n argument.
Ja, maar dan kunnen ze anderen weer tot last zijn. (ik zie de topics hier al voor me, als de hogeschool hier gehoor aan gegeven zou hebben)quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
dan kunnen ze de school vragen om een aanpassing
Dit dus.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed dan.
School staat in het volste recht om dat trapgat te sluiten, de school bepaalt immers welke ruimte hoe wordt gebruikt en door wie
Gebeds-, stilte- en andere niet-onderwijsgebonden ruimtes hebben prima een plek in een school.
Voldoen die niet aan de wens van de betreffende studenten, dan kunnen ze de school vragen om een aanpassing en als die er niet komt dan weten ze de uitgang vast wel te vinden.
Maar de kreet dat religie in een school per definitie niets te zoeken heeft zal ik altijd blijven bestrijden.
Ik zei 'vragen'. Op een vraag krijg je antwoord, en dat kan ja of nee zijn. En als er wordt gevraagd om een gescheiden gebedsruimte voor de seksen, dan zal de school ongetwijfeld nee zeggen. Dikke pech.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar dan kunnen ze anderen weer tot last zijn. (ik zie de topics hier al voor me, als de hogeschool hier gehoor aan gegeven zou hebben)
Met deze actie eisen ze geen aandacht op, en zijn ze niemand tot last.
Dan gaan ze wel elders biddden. Dat kan je niet voorkomen, het is inmiddels iemands volste recht om ergens te bidden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed dan.
School staat in het volste recht om dat trapgat te sluiten, de school bepaalt immers welke ruimte hoe wordt gebruikt en door wie
Gebeds-, stilte- en andere niet-onderwijsgebonden ruimtes hebben prima een plek in een school.
Voldoen die niet aan de wens van de betreffende studenten, dan kunnen ze de school vragen om een aanpassing en als die er niet komt dan weten ze de uitgang vast wel te vinden.
Maar de kreet dat religie in een school per definitie niets te zoeken heeft zal ik altijd blijven bestrijden.
Hoe wil er bij jou niet in dat 'overlast' niet het enige argument is om het ergens niet mee eens te zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar dan kunnen ze anderen weer tot last zijn. (ik zie de topics hier al voor me, als de hogeschool hier gehoor aan gegeven zou hebben)
Met deze actie eisen ze geen aandacht op, en zijn ze niemand tot last.
Je hebt gelezen dat er reeds 2 stilteruimtes zijn waar gebruik van kan worden gemaakt?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan gaan ze wel elders biddden. Dat kan je niet voorkomen, het is inmiddels iemands volste recht om ergens te bidden.
Taak van school om te achterhalen waarom hier geen gebruik van gemaakt wordt.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:59 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Je hebt gelezen dat er reeds 2 stilteruimtes zijn waar gebruik van kan worden gemaakt?
Jup. Zo heeft een vrouw het volste recht om te bidden in dezelfde ruimte als waar een man wilt bidden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dan gaan ze wel elders biddden. Dat kan je niet voorkomen, het is inmiddels iemands volste recht om ergens te bidden.
Ja, is te doen. Zo een wand is ook niet nodig, je kan prima gewoon achter de heren bidden.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup. Zo heeft een vrouw het volste recht om te bidden in dezelfde ruimte als waar een man wilt bidden.
Zoals mogelijk in de toegewezen stilte/gebedsruimten.
Nee, de principes van de school laten gescheiden evenementen niet toe en terecht. Dus mensen die per se gescheiden willen bidden kunnen dat elders doen. Klaar. Geen geëmmer over waarom dit wel of niet zou moeten mogen. Het. Mag. Niet. Wat snap je daar niet aan?quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En wie had daar precies last van? Er is toch niemand verdreven? Zij die er wel prijs op stellen gemengd te bidden kunnen toch naar die andere ruimte?
Dat hadden die studenten inderdaad kunnen en moeten aangeven richting leiding school. Ik zou overigens ook wel willen weten waarom ze daar geen gebruik van willen maken. Het is wel bijzonder vreemd om dan maar eigenhandig een ruimte in gebruik te gaan nemen en daar zelfs een muurtje in te plaatsen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:00 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Taak van school om te achterhalen waarom hier geen gebruik van gemaakt wordt.
En wat als het antwoord "ja" geweest zou zijn? Dan hadden andere de gevolgen ervaren, en zou half fok schuimbekkend topics openen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zei 'vragen'. Op een vraag krijg je antwoord, en dat kan ja of nee zijn.
Ja, zo een stilteruimte is vaak schoon en voorzien van alle gemakken, dus je zou denken perfect? Nou ja, raar idd.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dat hadden die studenten inderdaad kunnen en moeten aangeven richting leiding school. Ik zou overigens ook wel willen weten waarom ze daar geen gebruik van willen maken. Het is wel bijzonder vreemd om dan maar eigenhandig een ruimte in gebruik te gaan nemen en daar zelfs een muurtje in te plaatsen.
Of geen vlees, omdat vegetariërs dat niet willen of geen pinda's omdat sommige mensen daar een allergie voor hebben etc.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En wat als het antwoord "ja" geweest zou zijn? Dan hadden andere de gevolgen ervaren, en zou half fok schuimbekkend topics openen.
Je kan ook vragen of ze geen fles wijn bij je kerspakket willen doen. Als ze daar echter gehoor aan geven, zijn er wel allerlei alcoholdrinkers over de zeik. Ja kan de wijn ook gewoon weggooien.
Een afscheiding is ook niet van de islam. Je kan als vrouw prima in dezelfde ruimte bidden, gewoon achter de heren.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, de principes van de school laten gescheiden evenementen niet toe en terecht. Dus mensen die per se gescheiden willen bidden kunnen dat elders doen. Klaar. Geen geëmmer over waarom dit wel of niet zou moeten mogen. Het. Mag. Niet. Wat snap je daar niet aan?
Ik vind het ook gewoon vreemd. Je zou denken dat het prima voor elkaar zou zijn met 2 stilteruimtes.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, zo een stilteruimte is vaak schoon en voorzien van alle gemakken, dus je zou denken perfect? Nou ja, raar idd.
Ik denk dat zo'n school allerlei argumenten meeneemt bij het maken van een dergelijke beslissing, maar dat half FOK! over de rooie gaat lijkt me er daar niet een van.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:02 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
En wat als het antwoord "ja" geweest zou zijn? Dan hadden andere de gevolgen ervaren, en zou half fok schuimbekkend topics openen.
Je kan ook vragen of ze geen fles wijn bij je kerspakket willen doen. Als ze daar echter gehoor aan geven, zijn er wel allerlei alcoholdrinkers over de zeik. Ja kan de wijn ook gewoon weggooien.
Nergens, en dus mag een school zijn eigen huisregels maken.quote:
Er zal wel meer aan de hand zijn, zoiets ontwikkelt zich niet zomaar.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:04 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind het ook gewoon vreemd. Je zou denken dat het prima voor elkaar zou zijn met 2 stilteruimtes.
Bij een school zal zeker het aspect veiligheid ook meespelen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n school allerlei argumenten meeneemt bij het maken van een dergelijke beslissing, maar dat half FOK! over de rooie gaat lijkt me er daar niet een van.
En alweer draai je de zaken leuk om. Kom eerst maar eens met het wetsartikel wat beschrijft dat je zonder toestemming andermans eigendom mag gebruiken en verbouwen.quote:
Waarom niet voor de heren?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een afscheiding is ook niet van de islam. Je kan als vrouw prima in dezelfde ruimte bidden, gewoon achter de heren.
Daar ben ik dan nieuwsgierig naar. We krijgen nu maar een gedeelte van het verhaal mee.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er zal wel meer aan de hand zijn, zoiets ontwikkelt zich niet zomaar.
En de andere studenten hebben dit soort flauwekul dus maar te pikken? Voor die groep is dat "prettig voelen" niet van toepassing ofzo?quote:Op woensdag 28 maart 2018 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De hoofdtaak is in mijn ogen het opleiden van studenten. Dat doe je enerzijds door het onderwijzen an sich, maar ook door het scheppen van een klimaat waarin de studenten zich prettig voelen, en zich zo dus optimaal kunnen ontwikkelen.
Huisregels mogen niet strijdig met de wet zijn. Ik kan in mijn huisregels wel opstellen dat ik mensen met een ijzeren staaf mag slaan, maar dat maakt het nog niet wettelijk toegestaan.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nergens, en dus mag een school zijn eigen huisregels maken.
Waar in de wet staat dat je op andermans eigendom zelf zaken mag aanbrengen zonder toestemming?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Huisregels mogen niet strijdig met de wet zijn. Ik kan in mijn huisregels wel opstellen dat ik mensen met een ijzeren staaf mag slaan, maar dat maakt het nog niet wettelijk toegestaan.
quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef AchJa het volgende:
En de andere studenten hebben dit soort flauwekul dus maar te pikken? Voor die groep is dat "prettig voelen" niet van toepassing ofzo?
Loop je nu gewoon te trollen, of hoe zit dat?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Huisregels mogen niet strijdig met de wet zijn. Ik kan in mijn huisregels wel opstellen dat ik mensen met een ijzeren staaf mag slaan, maar dat maakt het nog niet wettelijk toegestaan.
Ja, leuk.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:07 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wedden dat ie nu met de grondwet en vrijheid van geloofsbeleving komt. En dan leuk doen alsof dat dan ook betekent dat de rest zich maar moet aanpassen zodat de gelovige ten alle tijden zijn/haar ding kan doen.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, leuk.
School neemt stilteruimte in gebruik. Of gebedsruimte, wat dan ook. In de huisregels daarvan staat dat er geen scheiding tussen jongetjes en meisjes is.
Met welke wet zou dit precies strijdig moeten zijn?
Dat kan ook gewoon, alleen even niet in dat gebouw.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Wedden dat ie nu met de grondwet en vrijheid van geloofsbeleving komt. En dan leuk doen alsof dat dan ook betekent dat de rest zich maar moet aanpassen zodat de gelovige ten alle tijden zijn/haar ding kan doen.
Zoals ik het lees gaat de schoolleiding er adequaat mee om. Er zijn al ingerichte stilteruimtes en ze hebben de vraag gesteld waarom deze niet worden gebruikt door die betreffende kleine groep.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n school allerlei argumenten meeneemt bij het maken van een dergelijke beslissing, maar dat half FOK! over de rooie gaat lijkt me er daar niet een van.
Ja, mij ook.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:11 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Zoals ik het lees gaat de schoolleiding er adequaat mee om. Er zijn al ingerichte stilteruimtes en ze hebben de vraag gesteld waarom deze niet worden gebruikt door die betreffende kleine groep.
Lijken me prima stappen.
Precies.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kan ook gewoon, alleen even niet in dat gebouw die trapkast.
Doen ze dat toch lekker ergens buiten de poort.quote:Op woensdag 28 maart 2018 21:58 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Een heel klein beetje misschien.quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Loop je nu gewoon te trollen, of hoe zit dat?
Die verzoeken tot scheiding man/vrouw krijgen wij bijna jaarlijks overigens. Worden niet gehonoreerd en dat is verder een goede zaak. Ik heb leerlingen er nooit over gehoord dat hier een onoverkomelijk religieus obstakel door ontstaat.quote:
Waarom wel?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:08 schreef Hamzoef het volgende:
[..]Waarom zouden zij zich hier minder prettig door voelen?
Is een regel. Of mag dat ook al niet? Als se dames achter de heren willen bidden kan dat en is dat bij wet niet verboden.quote:
Waarom is dat de regel?quote:Op woensdag 28 maart 2018 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is een regel. Of mag dat ook al niet? Als se dames achter de heren willen bidden kan dat en is dat bij wet niet verboden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |