Ja, niet dat mensen zich vergissen en daardoor jouw fantastische caps missen. Dat zou zonde zijn.quote:
Er is een kans op buitjes. Wel alleen lichte regen. Het zal geen waterballet a-la-Maleisie worden.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:56 schreef F1gamer het volgende:
Belangrijkste vraag: Hebben we morgen een regenrace?
Nee, maar dat suggereer je wel. Eerst driekwart van je post over het motorvermogen van de Mercedes orakelen en dan aansluitend een quote van Max over het hebben van de 'beste auto'.quote:
Als dat wel het geval is: heeft Ferrari wel een goedgevulde vriezer klaar staan voor het geval Kimi een ijsje wil?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is een kans op buitjes. Wel alleen lichte regen. Het zal geen waterballet a-la-Maleisie worden.
Dat suggereer ik niet, dat lees jij er in. Ik geef ook aan dat eea afhankelijk is van het type circuit.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, maar dat suggereer je wel. Eerst driekwart van je post over het motorvermogen van de Mercedes orakelen en dan aansluitend een quote van Max over het hebben van de 'beste auto'.
En toch zie ik Max in Maleisie Hamilton inhalen na een lang recht stuk. En zie ik in Mexico de 'trage' Red Bull na de eerste rechts-links combinatie aan de leiding gaan. Twee situaties waar motorvermogen toch echt een rol speelt. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:39 schreef BadderHaring het volgende:
Maar motorvermogen maakt natuurlijk wel een groot deel uit. Inhalen als de auto voor je sneller rijdt op de rechte stukken en sneller accelereert na de bocht, is best lastig.
Gevoelsmatig zelfs 6 uur ehquote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
7 uur op een zondagochtend wakker worden .
Dan moet je je klok nu vast verzetten. Hoef je gevoelsmatig alleen een uurtje eerder naar bed.quote:
Ik moet met tijdsaanpassing om 4 uur opstaan om te gaan werken en kan daarna pas gaan kijken .quote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:
7 uur op een zondagochtend wakker worden . Maar natuurlijk kijken .
5 uur. Dat wordt dus vroeg opstaan.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:50 schreef klaasweetalles het volgende:
hoe laat begint die shit met de klok vooruit
wat voor creme gebruik jijquote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:50 schreef potjecreme het volgende:
[..]
5 uur. Dat wordt dus vroeg opstaan.
smeer je dat spul ook op je kont?quote:
Brazilie Chili? Hier om 02:10 Ga wel even voorslapen geloof ikquote:Op zaterdag 24 maart 2018 20:26 schreef AMDB het volgende:
Voor mij is de race om 1 uur 's nachts. Veel te laat met mijn huidige ritme:-/
Gunstig voor Ric morgen in algemene zin.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 18:58 schreef Gezicht het volgende:
Bottas +5 gridpenalty vanwege een nieuwe bak trouwens. Als 'ie al niet vanuit de pits start dan.
Scheelt 1 plekkie iddquote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:19 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Gunstig voor Ric morgen in algemene zin.
Maleisië 2 keer DRS achter elkaar, en dan nog redde die het nog maar net. Mexico pakte hij slim nog de slipstream van Vettel anders legde hij het ook af op acceleratie van de lijn.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch zie ik Max in Maleisie Hamilton inhalen na een lang recht stuk. En zie ik in Mexico de 'trage' Red Bull na de eerste rechts-links combinatie aan de leiding gaan. Twee situaties waar motorvermogen toch echt een rol speelt. Hoe verklaar je dat dan?
Tuurlijk maakt motorvermogen uit, maar er zijn mensen die na 1 kwalificatie de Mercedes al weer uitroepen tot de auto van het jaar. Laten we eerst maar eens gaan racen.
Ah, ok, dus motorvermogen is niet het walhalla? Goh....vreemd....waarom is iedereen dan zo zeker dat Mercedes weer een kampioenschap gaat pakken....quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maleisië 2 keer DRS achter elkaar, en dan nog redde die het nog maar net. Mexico pakte hij slim nog de slipstream van Vettel anders legde hij het ook af op acceleratie van de lijn.
Je draaft een beetje door. Niemand is zeker maar de Mercedes lijkt vooralsnog gewoon weer de sterkste. Zowel in de long runs als kwali trim. Waarom heb je daar zo'n moeite mee als dat benoemt wordt ?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, ok, dus motorvermogen is niet het walhalla? Goh....vreemd....waarom is iedereen dan zo zeker dat Mercedes weer een kampioenschap gaat pakken....
In deze OP jaquote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:45 schreef CrashO het volgende:
[..]
In deze OP ja
TV / Pirates of the Caribbean #3
Mexico is een ander verhaal vanwege de hoogtequote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch zie ik Max in Maleisie Hamilton inhalen na een lang recht stuk. En zie ik in Mexico de 'trage' Red Bull na de eerste rechts-links combinatie aan de leiding gaan. Twee situaties waar motorvermogen toch echt een rol speelt. Hoe verklaar je dat dan?
Tuurlijk maakt motorvermogen uit, maar er zijn mensen die na 1 kwalificatie de Mercedes al weer uitroepen tot de auto van het jaar. Laten we eerst maar eens gaan racen.
Nee, hoor. Ik zet dingen in perspectief.quote:
Kijk, nou komen we ergens.quote:Niemand is zeker
GPS en handmatig.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:58 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bij de crash van Bottas was te zien dat de gele lampen langs de baan meteen aangingen toen hij de barrier raakte. Weet iemand hoe precies die lampen geactiveerd worden?
Je begint nogal hysterisch te reageren zodra er ook maar iets nadelig over Max of RBR gepost wordt. Daarbij trek je nogal vreemde conclusies uit posts en verdraai je mensen hun woorden nogal. Vreemde manier van dingen in perspectief zetten, maar goed.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, hoor. Ik zet dingen in perspectief.
[..]
Kijk, nou komen we ergens.
Grappig dat je dat vindt. Ik vind jou juist de hele tijd hysterisch reageren. Een beetje zoals iemand die er niet tegen kan als iemand tegen hem ingaat.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:59 schreef Sjemmert het volgende:
Je begint nogal hysterisch te reageren zodra er ook maar iets nadelig over Max of RBR gepost wordt.
Of misschien is mijn begrijpend lezen gewoon beter ontwikkeld.quote:Daarbij trek je nogal vreemde conclusies uit posts en verdraai je mensen hun woorden nogal.
LOLquote:Op zaterdag 24 maart 2018 22:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Grappig dat je dat vindt. Ik vind jou juist de hele tijd hysterisch reageren. Een beetje zoals iemand die er niet tegen kan als iemand tegen hem ingaat.
[..]
Of misschien is mijn begrijpend lezen gewoon beter ontwikkeld.
Canada (Toronto). In Chili is het ook om 2:10.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Brazilie Chili? Hier om 02:10 Ga wel even voorslapen geloof ik
Via sensoren langs de baan.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:58 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bij de crash van Bottas was te zien dat de gele lampen langs de baan meteen aangingen toen hij de barrier raakte. Weet iemand hoe precies die lampen geactiveerd worden?
Bottas heeft daar een knopje voor met de tekst “Maldonado switch”.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 21:58 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Bij de crash van Bottas was te zien dat de gele lampen langs de baan meteen aangingen toen hij de barrier raakte. Weet iemand hoe precies die lampen geactiveerd worden?
Valt mee. Het magere resultaat van Verstappen redt ons.quote:
Die coureurs van Haas vind ik sowieso een gevaar in de F1, vorig jaar in de tweede helft v/h seizoen altijd wel iets met 1 of beide rijdersquote:Op zondag 25 maart 2018 09:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Valt mee. Het magere resultaat van Verstappen redt ons.
We hadden wel een gigantische voorsprong kunnen hebben als ze netjes waren blijven rijden
Dan was er geen sc?quote:Op zondag 25 maart 2018 09:06 schreef Gezicht het volgende:
Als de Hazen niet waren uitgevallen was het gewoon hoogstens P8 voor Max geweest he
Klopt maar volgens mij is de enige die profijt van de (V)SC heeft gehad alleen Vettel.quote:
Alonso en Riccardo ook.quote:Op zondag 25 maart 2018 09:08 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Klopt maar volgens mij is de enige die profijt van de (V)SC heeft gehad alleen Vettel.
Arme jij.quote:Op zondag 25 maart 2018 09:18 schreef Gezicht het volgende:
Sjek kan het weer alleen maar over Max hebben
Misschien een te veilige marge genomen. Net als een paar jaar geleden bij Ros en de tijdstraf.quote:Op zondag 25 maart 2018 09:46 schreef Peterselieman het volgende:
Vettel die over een pitbord rijdt en Hamilton die niet snapt waarom hij niet gewonnen heeft
die kans is wel groot jaquote:Op zondag 25 maart 2018 09:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Misschien een te veilige marge genomen. Net als een paar jaar geleden bij Ros en de tijdstraf.
Of materiaal pech. Je zag een van de monteurs nadien nog uitgebreid die wielsleutel testen.quote:Op zondag 25 maart 2018 09:50 schreef potjecreme het volgende:
Toch raar dat ze bij Haas 2x dezelfde fout maken.
maar het was toch bij de ene linksachter en de andere linksvoor?quote:Op zondag 25 maart 2018 09:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Of materiaal pech. Je zag een van de monteurs nadien nog uitgebreid die wielsleutel testen.
op zich niks mis mee maar ze hadden in dit geval meteen sc moeten doenquote:Op zondag 25 maart 2018 09:53 schreef Fir3fly het volgende:
Schaf die VSC maar weer af. Ze doen er niets mee, wordt bijna altijd toch een gewone safety car en gezeik hou je er ook niet mee tegen.
Dat of gewoon de code 80 van WEC/Le Mans kopiëren. Geen gezeik met delta's of wat dan ook, gewoon iedereen op de speed limiter.
Eens. Maar ja dat maakt die VSC zinloos.quote:Op zondag 25 maart 2018 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich niks mis mee maar ze hadden in dit geval meteen sc moeten doen
Ik ben er ook bang voor.quote:Op zondag 25 maart 2018 09:15 schreef Justevo het volgende:
Iedereen heeft allemaal weer goede hoop voor de race en aan het eind bij de streep is er he-le-maal niks veranderd. Dit wordt letterlijk een kopie van 2017.
ja helaas, daarom ook wel blij met dit resultaatquote:Op zondag 25 maart 2018 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
sterker nog, de Benz lijkt uitgelopen te zijn ten opzichte van de Ferrari
Jup al maakte Seb ook teveel domme foutenquote:Op zondag 25 maart 2018 10:15 schreef Fir3fly het volgende:
Nou moet ik zeggen dat ik 2017 best een aardig seizoen vond. Vettel en Ferrari maakten er nog een strijd van tenminste.
Eh Gasly viel uit met een motorprobleem...quote:Op zondag 25 maart 2018 10:13 schreef Tinos85 het volgende:
Honda ging tot nu toe goed maar mist behoorlijk wat snelheid. Die hebben nog een hoop te verbeteren willen ze met het eind van het jaar op het niveau van Renault zitten.
Mwah, Hamilton liep dan wel snel in op Vettel na zijn fout, maar rookte ook zijn banden op. En niet een beetje, maar een stuk of 5 ronden voor het einde als ik het mij goed herinner.quote:Op zondag 25 maart 2018 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
sterker nog, de Benz lijkt uitgelopen te zijn ten opzichte van de Ferrari
Daarom ook zat, tot de race. Meer met testen/betrouwbaarheid. Snelheid viel gister al door de mand.quote:Op zondag 25 maart 2018 10:29 schreef aesop het volgende:
[..]
Eh Gasly viel uit met een motorprobleem...
Verder kijk ik uit naar de volgende race, Max zit er goed bij dus als het al een herhaling wordt van 2017 dan hooguit van de laatste 7 races
quote:Op zondag 25 maart 2018 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mwah, Hamilton liep dan wel snel in op Vettel na zijn fout, maar rookte ook zijn banden op. En niet een beetje, maar een stuk of 5 ronden voor het einde als ik het mij goed herinner.
Verder gaf Vettel al een paar keer aan dat hij er nog niet is wat betreft het gevoel voor de auto. Webber wist precies wat hij bedoelde, die kent dat nog van hem. Gezien de relatief grote verandering waar Ferrari voor heeft gekozen verwacht ik dat ze een wat steilere ontwikkeling door gaan maken dan Mercedes.
De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen, zei een wijs schaatser ooit eensquote:Op zondag 25 maart 2018 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Wow wat een saaie race man. Max Verstappen ook matig, zou hij aan het stagneren zijn in zijn ontwikkeling? Veel mensen verwachten dat hij wereldkampioen wordt dit jaar.
de koek kan ook op zijn als je er niet tijdig bij bent....quote:Op zondag 25 maart 2018 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen, zei een wijs schaatser ooit eens
quote:Op zondag 25 maart 2018 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Veel mensen verwachten dat hij wereldkampioen wordt dit jaar.
Leek mij juist lekker om die discussie daar te houden.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:23 schreef Nattekat het volgende:
Denk dat dit wel een mooi moment is om de discussie naar F1 / [F1 Algemeen] 2018 Formula1 GP's #697 ALGEMEEN TOPIC, LET OP te verplaatsen.
Vrijdag 6 april zijn we er weer
quote:Op zondag 25 maart 2018 11:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Leek mij juist lekker om die discussie daar te houden.
Watquote:Op zondag 25 maart 2018 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Wow wat een saaie race man. Max Verstappen ook matig, zou hij aan het stagneren zijn in zijn ontwikkeling? Veel mensen verwachten dat hij wereldkampioen wordt dit jaar.
geloven is iets voor de kerk, of een ander religekken pand.....quote:Op zondag 25 maart 2018 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens de TS wel, en ik geloof de TS.
Vertrouwen mag wel?quote:Op zondag 25 maart 2018 11:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
geloven is iets voor de kerk, of een ander religekken pand.....
Wat voegt een tweede topic toe? Het gaat blijkbaar niet per se om de racequote:
Ja, weg met het 2e topic en weg met de zomertijdquote:Op zondag 25 maart 2018 11:38 schreef Nattekat het volgende:
"Ik ben tegen een tweede topic en pak elke kans aan om er iets negatiefs over te zeggen"
Euh, nee hoor. Eigenlijk niemand.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:06 schreef Mani89 het volgende:
Veel mensen verwachten dat hij wereldkampioen wordt dit jaar.
Je doelt op mij?quote:Op zondag 25 maart 2018 11:38 schreef Nattekat het volgende:
"Ik ben tegen een tweede topic en pak elke kans aan om er iets negatiefs over te zeggen"
Ik ben voor het tweede topic, maar vind dat hij best iets langer open mag om de race na te beschouwen.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:38 schreef Nattekat het volgende:
"Ik ben tegen een tweede topic en pak elke kans aan om er iets negatiefs over te zeggen"
Moet ik je post weer aanpassen?quote:Op zondag 25 maart 2018 11:40 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ja, weg met het 2e topic en weg met de zomertijd
Hoe weet jij dat die Torro Rosso zo goed is dan?quote:Op zondag 25 maart 2018 10:13 schreef Tinos85 het volgende:
Honda ging tot nu toe goed maar mist behoorlijk wat snelheid. Die hebben nog een hoop te verbeteren willen ze met het eind van het jaar op het niveau van Renault zitten.
Ik wel.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Euh, nee hoor. Eigenlijk niemand.
Trolletjes natuurlijk wel.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Euh, nee hoor. Eigenlijk niemand.
Nu was het nog een beetje rustig omdat het een ochtendrace was. In Bahrein zal de werkelijke toegevoegde waarde veel meer blijkenquote:Op zondag 25 maart 2018 11:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik ben voor het tweede topic, maar vind dat hij best iets langer open mag om de race na te beschouwen.
Gelukkig zeg je het zelf. Opheffen dat tweede topic dusquote:Op zondag 25 maart 2018 11:38 schreef Nattekat het volgende:
"Ik ben tegen een tweede topic en pak elke kans aan om er iets negatiefs over te zeggen"
Het zou nog beter zijn als Fok gewoon eens een beetje stringenter beleid zou hebben tegen gespam en getroll zoals Tweakers dat bijvoorbeeld wel heeft, maar ja dan ben je binnen de kortste keren de top 10 users qua aantal posts kwijt.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu was het nog een beetje rustig omdat het een ochtendrace was. In Bahrein zal de werkelijke toegevoegde waarde veel meer blijken
En laat hem langer open en je krijgt weer gezeur over het twee topics moeten volgen, het is nog een beetje aftasten wat het beste werkt.
Je weet toch niet of wat hij beweert over schade aan de auto, al voor de spin, waar is?quote:Op zondag 25 maart 2018 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trolletjes natuurlijk wel.
Toch viel het mij wel iets tegen dit weekend. Kwalificeert zich wel voor zijn teamgenoot, maar daar had ik nog wel een eerste startrij ingezeten en dan rij je een hele andere wedstrijd.
Start was tactisch gezien niet zo handig en die fout daarna natuurlijk ook niet. Ik snap wel dat hij er snel voorbij had gemoeten om nog iets van strijd te kunnen leveren met de eerste drie, maar dit kost je gewoon dure punten.
Lig persoonlijk zelf niet wakker van de trollen, de kennen we nu onderhand wel en dus gewoon negeren die hap.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zou nog beter zijn als Fok gewoon eens een beetje stringenter beleid zou hebben tegen gespam en getroll zoals Tweakers dat bijvoorbeeld wel heeft, maar ja dan ben je binnen de kortste keren de top 10 users qua aantal posts kwijt.
Maar wat is die theoretische toegevoegde waarde dan?quote:Op zondag 25 maart 2018 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu was het nog een beetje rustig omdat het een ochtendrace was. In Bahrein zal de werkelijke toegevoegde waarde veel meer blijken
Ik heb nog geen postrace interviews gezien, maar het was niet alleen de spin. Ik zag hem wel vaker net over het randje zitten. Daarbij dien je in mijn ogen als coureur ook wel rekening te houden met het feit dat je auto niet lekker aanvoelt.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je weet toch niet of wat hij beweert over schade aan de auto, al voor de spin, waar is?
Als dat zo is dan is het ook gewoon pech. Natuurlijk hoop (en reken je misschien) op met na zo'n kwalificatie, maar je hebt niet altijd alles in de hand.
https://www.gpupdate.net/(...)ngericht-in-bocht-1/quote:Op zondag 25 maart 2018 11:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Je weet toch niet of wat hij beweert over schade aan de auto, al voor de spin, waar is?
Als dat zo is dan is het ook gewoon pech. Natuurlijk hoop (en reken je misschien) op met na zo'n kwalificatie, maar je hebt niet altijd alles in de hand.
quote:Horner said Verstappen had damaged the rear of his car after running wide at the fast Turn 11/12 left-right complex on lap six, which left him struggling with sporadic losses of downforce.
Dan had hij misschien minder moeten pushen voor die spin, dat was professioneler geweest. Hadden zijn banden het misschien ook langer uitgehouden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:02 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
https://www.gpupdate.net/(...)ngericht-in-bocht-1/
Hij heeft z'n diffuser kapot gereden in ronde 6.
[..]
Misschien misschien misschienquote:Op zondag 25 maart 2018 12:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan had hij misschien minder moeten pushen voor die spin, dat was professioneler geweest. Hadden zijn banden het misschien ook langer uitgehouden.
Uiteindelijk verliest hij daar het gevecht met RIC mee.
Dan had het team niet moeten zeggen dat hij er zo snel mogelijk voorbij moest.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan had hij misschien minder moeten pushen voor die spin, dat was professioneler geweest. Hadden zijn banden het misschien ook langer uitgehouden.
Uiteindelijk verliest hij daar het gevecht met RIC mee.
Het team voelt niet aan de auto wat Max wel voelt.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dan had het team niet moeten zeggen dat hij er zo snel mogelijk voorbij moest.
Om eerlijk te zijn zie ik de meerwaarde ook nietquote:Op zondag 25 maart 2018 11:38 schreef Nattekat het volgende:
"Ik ben tegen een tweede topic en pak elke kans aan om er iets negatiefs over te zeggen"
Het team ziet hem ook glibberen en glijden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het team voelt niet aan de auto wat Max wel voelt.
Klopt, maar hij moest er dus zo snel mogelijk voorbij.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het team voelt niet aan de auto wat Max wel voelt.
Dan kan Max aangeven dat dat niet lukt. Dat deed hij overigens ook na zijn tweede drift. Roepen dat er iets mis was met de auto.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:19 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Klopt, maar hij moest er dus zo snel mogelijk voorbij.
Toen die Haas voorbij kwam was het al voorbij. Dat gat naar de top 3 werd snel groot en achter Sloomlonzo hetzelfde verhaal naar de top 5.quote:Op zondag 25 maart 2018 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trolletjes natuurlijk wel.
Toch viel het mij wel iets tegen dit weekend. Kwalificeert zich wel voor zijn teamgenoot, maar daar had ik nog wel een eerste startrij ingezeten en dan rij je een hele andere wedstrijd.
Start was tactisch gezien niet zo handig en die fout daarna natuurlijk ook niet. Ik snap wel dat hij er snel voorbij had gemoeten om nog iets van strijd te kunnen leveren met de eerste drie, maar dit kost je gewoon dure punten.
Hij spinde omdat zijn banden al oververhit waren door het pushen. En dat pushen moest wel omdat het gat naar de top 3 al begon te groeien. Allemaal logisch, en jammer.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan had hij misschien minder moeten pushen voor die spin, dat was professioneler geweest. Hadden zijn banden het misschien ook langer uitgehouden.
Uiteindelijk verliest hij daar het gevecht met RIC mee.
Dat kon zijn team ook wel raden maar niet proberen betekent sowieso achterstand oplopen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dan kan Max aangeven dat dat niet lukt. Dat deed hij overigens ook na zijn tweede drift. Roepen dat er iets mis was met de auto.
Ik heb me verbaasd over hen en had beter verwacht.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk niemand over Toro Rosso, maar die zullen toch ook niet optimistisch vertrekken uit Australië?
Als deze performance representatief gaat zijn voor het seizoen dan gaan ze niet alleen aan het kortste eind gaat trekken van het voorspelde overvolle middenveld gevecht, maar dan moeten ze vrezen dat Williams ze het zelfs nog lastig kan maken.
Die zagen er op basis van de wintertests toch een stuk beter uit...
Dat is het nadeel aan dit circuit inderdaad en zoals ik zei heeft Max het in de Q / bij de start laten liggen. Daar had hij het voordeel moeten pakken.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toen die Haas voorbij kwam was het al voorbij. Dat gat naar de top 3 werd snel groot en achter Sloomlonzo hetzelfde verhaal naar de top 5.
Divebomben is geen inhalen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is het nadeel aan dit circuit inderdaad en zoals ik zei heeft Max het in de Q / bij de start laten liggen. Daar had hij het voordeel moeten pakken.
Maar daarna moet je je wel gewoon realiseren dat een seizoen heel wat langer duurt dan één race en professioneel proberen zoveel mogelijk punten te halen. Wat dat betreft kan hij echt wel wat leren van RIC. Agressief als het kan, professioneel als het moet.
Mogelijk dat een kapotte diffuser daar ook wat mee te maken had....quote:Op zondag 25 maart 2018 12:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij spinde omdat zijn banden al oververhit waren door het pushen. En dat pushen moest wel omdat het gat naar de top 3 al begon te groeien. Allemaal logisch, en jammer.
Tja lastig, zag er bij de wintertests toch beter uit ja. Enige positieve denk ik was dat de motor van Gasly in safe-mode sprong en toch terug kon rijden, dus hopelijk is het niet al te ernstig. Die van Hartley heeft het iig wel volgehouden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:24 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik hoor hier eigenlijk niemand over Toro Rosso, maar die zullen toch ook niet optimistisch vertrekken uit Australië?
Als deze performance representatief gaat zijn voor het seizoen dan gaan ze niet alleen aan het kortste eind gaat trekken van het voorspelde overvolle middenveld gevecht, maar dan moeten ze vrezen dat Williams het ze zelfs nog lastig kan maken.
Die zagen er op basis van de wintertests toch een stuk beter uit...
Tanken en meerdere pitsstop?quote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens:
Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018
Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in?
Voooral in de tijd.quote:
quote:Op zondag 25 maart 2018 12:27 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb me verbaasd over hen en had beter verwacht.
De topsnelheden zijn goed maar dat is dan ook het enige, het is dus of een slecht chassis of ze rijden met heel (te) weinig neerwaartse druk.
Op gebied van rijders hebben ze toch ook flink ingeleverd aan kwaliteit hoor... Twee jaar geleden stonden ze aan de start in Australië met Verstappen en Sainz. Dat is toch van een ander kaliber dan Gasley, die eigenlijk gestald was in Japan, en Hartley die in genade weer is aangenomen.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:41 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Tja lastig, zag er bij de wintertests toch beter uit ja. Enige positieve denk ik was dat de motor van Gasly in safe-mode sprong en toch terug kon rijden, dus hopelijk is het niet al te ernstig. Die van Hartley heeft het iig wel volgehouden.
Denk dat het chassis het grootste probleem is op dit moment, de motor is sneller dan die van vorig jaar en ze zaten met McLaren al tegen de top 10 aan vorig jaar...
Hopelijk komen ze snel met wat updates.
Ook waar, ze moeten maar geen verwachtingen hebben en volledig inzetten op 2019 denk ik.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Op gebied van rijders hebben ze toch ook flink ingeleverd aan kwaliteit hoor... Twee jaar geleden stonden ze aan de start in Australië met Verstappen en Sainz. Dat is toch van een ander kaliber dan Gasley, die eigenlijk gestald was in Japan, en Hartley die in genade weer is aangenomen.
Die hebben er al 3 jaar aan gewerkt. Beter beginnen die al met hun motor voor 2021. Renault idem dito overigens.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:53 schreef bedachtzaam het volgende:
Een heel jaar voor Honda om aan hun motor te werken.
Het moet eerst nog duidelijk worden wat het regelement zal gaan zijn voor 2021.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die hebben er al 3 jaar aan gewerkt. Beter beginnen die al met hun motor voor 2021. Renault idem dito overigens.
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.quote:
Ligt aan de halo.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Ze zijn ook heel veel zwaarder en kunnen niet meer op nieuwe banden en weinig brandstof een korte stint rijden zoals Schumacher vaak deed in die tijd.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Kimi zal toch ook een beetje hetzelfde gevoel als Hamilton hebben, gewoon solide gereden maar toch 3e.quote:
Bandenoorlogquote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens:
Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018
Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in?
Gewoon power. De V10s hadden veel meer pk. In ruil daarvoor slurpten ze ook veel meer maar dat was in die tijd nog geen probleem .quote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens:
Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018
Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in?
Denk dat Gene die wielgun wel kan opeten op dit moment.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Bandenoorlog
V10 motor
Tanken
Traction Control
Vond deze nog van Gene Haas
[ afbeelding ]
Meeste FL nu worden ook met weinig brandstof gereden dus die gaat niet op. Maar je hebt wel een punt met het gewicht ja, scheelt meer dan 100kg met toen meen ik.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze zijn ook heel veel zwaarder en kunnen niet meer op nieuwe banden en weinig brandstof een korte stint rijden zoals Schumacher vaak deed in die tijd.
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakkenquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk dat Gene die wielgun wel kan opeten op dit moment.
Traction control is wel een goeie idd en de V10 had idd gemiddeld meer vermogen. Al denk ik niet dat het tanken mee heeft geholpen, Ricciardo was ook licht toen hij de FL zette vandaag.
[..]
Meeste FL nu worden ook met weinig brandstof gereden dus die gaat niet op. Maar je hebt wel een punt met het gewicht ja, scheelt meer dan 100kg met toen meen ik.
Kubica kwam ook met soortgelijke kritiek, want volgetankt met brandstof is het net een bus ipv een racewagenquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakken
dagboekshit of gayposts ergens anders aubquote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Busje komt zoquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakken
Dus de CE en ES zitten al op 2 van 2 bij Bottasquote:Mercedes has changed the control electronics and energy store in Bottas’s car, as well as its gearbox, after the Finn crashed heavily exiting Turn 1 in Q3 on Saturday.
Die regels... kom op zegquote:Op zondag 25 maart 2018 13:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Busje komt zo
also:
https://www.motorsport.co(...)nalty-limit-1018558/
[..]
Dus de CE en ES zitten al op 2 van 2 bij Bottas
fuel flow limiet en beperktere hoeveelheid brandstof waardoor ze in de race niet volluit kunnen gaan. In de kwalificatie wel en dan zijn ze ook sneller, ruim 3 seconden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Daar heb je een puntquote:Op zondag 25 maart 2018 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
fuel flow limiet en beperktere hoeveelheid brandstof waardoor ze in de race niet volluit kunnen gaan. In de kwalificatie wel en dan zijn ze ook sneller, ruim 3 seconden.
Tijden van de kwalificatie in 2004 liggen ook veel dichter bij de racesnelheid dan nu.
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon power. De V10s hadden veel meer pk. In ruil daarvoor slurpten ze ook veel meer maar dat was in die tijd nog geen probleem .
+1quote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Na de race m'n auto gewassen en daarna nog even het gaspedaal wat verder ingeduwd dan noodzakelijkquote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Dan had ik hem inderdaad verward met Grosjean.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:04 schreef SnowOokami het volgende:
Speciaal voor vuurvlieg, het ultieme bewijs dat Magnussen voor Verstappen lag na de pitstop:
[ afbeelding ]
Kwalificatie is alleen sneller omdat men toen moest kwalificeren met racefuel. En op gegroefde banden. Dat vergeet je elke keer.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.
Feit dat ze nu brandstof moeten besparen en toen niet speelt wel mee.
Ze hebben dan ook jaren geprobeerd om de snelheid eruit te krijgen. Met succes, uiteraard. Dat ze dan ten opzichte van het dieptepunt (toen de top van de GP2 sneller was dan de langzaamste F1-auto's) weer aanmerkelijk sneller zijn, maakt niet dat ze sneller dan ooit zijn.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.
Feit dat ze nu brandstof moeten besparen en toen niet speelt wel mee.
Dat snap ik ook niet. En niet alleen dat het met de gun fout gaat maar waarom gaat het licht de 2de ook op groen terwijl dat niet moet.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
Toch begrijp ik niet hoe dat werkt. Pitstop gaat fout en je stuurt een auto de baan op terwijl een van de wielen niet goed vastzit. Oké, mag niet gebeuren, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Dan auto twee. Je wéét wat er fout ging bij de andere pitstop en dat overkomt je geen tweede keer. Desnoods duurt die pitstop twee keer zo lang. En wat gebeurt er? Nóg een keer dezelfde fout.
Hoe?
Geen idee of de monteur per ongeluk op de release knop drukte en er toen achterkwam dat die wiel moer nog niet goed vast zat. Maar degene voor de auto had niet weg mogen stappen en het licht vrij mogen geven idd.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. En niet alleen dat het met de gun fout gaat maar waarom gaat het licht de 2de ook op groen terwijl dat niet moet.
twitter:HondaJP twitterde op zondag 25-03-2018 om 09:49:25 #F1jp 田辺豊治TDのレース後コメントが届きました。次戦に向けて今回の問題を解析し、再発防止を図っていきます。多くのご声援、本当にありがとうございました。のちほどホームページにレポートを掲載します。#ToroRossoHonda #AusGP https://t.co/8fucbQ2j5M reageer retweet
Ferrari had vooraf geen risico genomen en beide monteurs omgekochtquote:Op zondag 25 maart 2018 14:09 schreef Jigzoz het volgende:
Toch begrijp ik niet hoe dat werkt. Pitstop gaat fout en je stuurt een auto de baan op terwijl een van de wielen niet goed vastzit. Oké, mag niet gebeuren, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Dan auto twee. Je wéét wat er fout ging bij de andere pitstop en dat overkomt je geen tweede keer. Desnoods duurt die pitstop twee keer zo lang. En wat gebeurt er? Nóg een keer dezelfde fout.
Hoe?
of degene aan de pitmuur, zodat de lampjes gingen branden, terwijl de guns niet deden wat ze moesten doenquote:Op zondag 25 maart 2018 15:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ferrari had vooraf geen risico genomen en beide monteurs omgekocht
quote:Op zondag 25 maart 2018 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of degene aan de pitmuur, zodat de lampjes gingen branden, terwijl de guns niet deden wat ze moesten doen
Het lag toch ook aan z'n wagen...quote:Op zondag 25 maart 2018 16:20 schreef PSVCL het volgende:
Max moet eens kappen met keer op keer de wagen de schuld te geven,misschien
Igt het gewoon aan je rijgedrag en kan je niet beter
Don't feed the....quote:Op zondag 25 maart 2018 16:34 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Het lag toch ook aan z'n wagen...
Agressief rijden doet hij absoluut maar daardoor zijn vandaag geen problemen ontstaan als ik Horner mag geloven
Amerikanen he, geen enkele vorm van 'gun control' bij die lui..quote:Op zondag 25 maart 2018 16:23 schreef jpjedi het volgende:
Naar ik begreep draaiden de wielmoeren er scheef op waardoor ze voortijdig vastliepen (crossthreading). Dit werd gelijk doorgegeven met de opdracht de motor stil te leggen. Twee maal dus dezelfde fout en bij ervaren monteurs die vorig seizoen foutloos functioneerden. Klinkt als fout in de tooling maar vreemd genoeg iets dat zich bij de trainingen niet voor deed.
Ja, want Bottas was echt heel erg indrukwekkend vandaag.quote:Op zondag 25 maart 2018 16:37 schreef Monolith het volgende:
Overwinning voor Vettel is wel één van de weinige positieve zaken aan deze race, al vrees ik dat Mercedes dat vrij snel met de nodige 1-2 races zal compenseren.
Monacoquote:Op zondag 25 maart 2018 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Well, that was BOOOARING! Ik snap werkelijk niet waarom er uberhaupt nog stratencircuits gebruikt worden in de F1. Op Montreal na, zijn ze allemaal ruk.
ik vond Hamilton toch aardig superieur zonder veel moeite tot aan de VSCquote:Op zondag 25 maart 2018 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want Bottas was echt heel erg indrukwekkend vandaag.
Weinig gezien van de vermeende Mercedes-superioriteit, trouwens. Hoeveel sneller was de fastest lap van Ricciardo? Een halve seconde?
3.0 seconde voorsprong op Raikonnen in 19 rondjes (oftewel 0.15 per rondje) noem jij superieur?quote:Op zondag 25 maart 2018 17:39 schreef Tarado het volgende:
ik vond Hamilton toch aardig superieur zonder veel moeite tot aan de VSC
zonder veel moeite, dat is het probleem van de huidige F1, zeker op dit circuit hoef je vooraan alleen maar controlerend te rijdenquote:Op zondag 25 maart 2018 17:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
3.0 seconde voorsprong op Raikonnen in 19 rondjes (oftewel 0.15 per rondje) noem jij superieur?
Als je niets van formule 1 snapt is dit misschien een logische reactie. Inhalen is hier vrijwel onmogelijk. Vandaar dat Bottas niet verder komt en Verstappen vast zat achter beduidend mindere teams.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want Bottas was echt heel erg indrukwekkend vandaag.
Weinig gezien van de vermeende Mercedes-superioriteit, trouwens. Hoeveel sneller was de fastest lap van Ricciardo? Een halve seconde?
Monaco is ook saai treintje rijden, 't is alleen spannend als het regent (en dan niet hard genoeg voor een safety car). Al moet die baan er gewoon in blijven want het is verder wel een tof circuit qua omgeving en historie.quote:
Ook al ben ik geen fan van Hamilton, rijden kan die wel. Maar vandaag zag je eindelijk een fout van het team, ze hadden al aangenomen dat Hamilton de race zou winnen... en toen kwam de VSC.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vond Hamilton toch aardig superieur zonder veel moeite tot aan de VSC
Als het dan 'zonder veel moeite' ging, waarom dan niet zijn voorsprong vergroten naar 14 seconden? Dan was hij bij de VSC niet achter Vettel terechtgekomen. Track record van Melbourne houdt onder andere in 60% kans op de SC. Als ze echt superieur waren geweest, hadden ze dat ingecalculeerd.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:45 schreef Tarado het volgende:
zonder veel moeite, dat is het probleem van de huidige F1, zeker op dit circuit hoef je vooraan alleen maar controlerend te rijden
Historie, Smistorie.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:50 schreef CrashO het volgende:
[..]
Monaco is ook saai treintje rijden, 't is alleen spannend als het regent (en dan niet hard genoeg voor een safety car). Al moet die baan er gewoon in blijven want het is verder wel een tof circuit qua omgeving en historie.
inderdaad, al vraag ik me af of ze dit voor hadden kunnen zijn, achteraf is dat uiteraard makkelijk.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ook al ben ik geen fan van Hamilton, rijden kan die wel. Maar vandaag zag je eindelijk een fout van het team, ze hadden al aangenomen dat Hamilton de race zou winnen... en toen kwam de VSC.
In ieder geval goed om te horen dat Mercedes eindelijk wat fouten maakt
Oh ja, altijd die auto's die 'de snelste zijn'.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik denk dat Ricciardo wel eens gelijk zou kunnen hebben met zijn uitspraak dat de Red Bull vandaag de snelste auto was. Jammer dat je daar op Melbourne zo weinig mee kunt, als je niet vooraan rijdt.
Naast de historie is het voor de coureurs ook leuk om een thuisrace te hebben (aangezien de helft van het veld in Monaco woont)quote:
Dat is de fout waar hij het over heeft. Dat is verkeerd berekend. Gelukkig blijft het mensen werk. Ookal geeft het team de computer de schuld.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als het dan 'zonder veel moeite' ging, waarom dan niet zijn voorsprong vergroten naar 14 seconden? Dan was hij bij de VSC niet achter Vettel terechtgekomen. Track record van Melbourne houdt onder andere in 60% kans op de SC. Als ze echt superieur waren geweest, hadden ze dat ingecalculeerd.
Ik denk dat Ricciardo wel eens gelijk zou kunnen hebben met zijn uitspraak dat de Red Bull vandaag de snelste auto was. Jammer dat je daar op Melbourne zo weinig mee kunt, als je niet vooraan rijdt.
Van mij mogen ze Monaco van de lijst schrappen.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
Naast de historie is het voor de coureurs ook leuk om een thuisrace te hebben (aangezien de helft van het veld in Monaco woont)
Dus leg me nog eens uit Mercedes superieur is, dan? Hmmm?quote:Op zondag 25 maart 2018 17:49 schreef Monolith het volgende:
Door de VSC en klaarblijkelijk een misrekening bij Mercedes pakt Vettel de leiding door een pitstop.
.....zucht.....quote:Op zondag 25 maart 2018 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus leg me nog eens uit Mercedes superieur is, dan? Hmmm?
Maar dat heb ik bij wel meer banen Monza vindt ik ook een vreselijke baan (iig nog zolang de Mercedes motor zo dominant is)quote:Op zondag 25 maart 2018 17:57 schreef SnowOokami het volgende:
Elk jaar weer denk ik "JAA! Monaco!" om 2 minuten in de race al weer een facepalm naar mezelf te maken
He ik heb kaartjes voor Monza gekocht ja!quote:Op zondag 25 maart 2018 17:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar dat heb ik bij wel meer banen Monza vindt ik ook een vreselijke baan (iig nog zolang de Mercedes motor zo dominant is)
Als ze echt zo superieur zijn, moeten ze makkelijk een halve seconde per rondje kunnen wegrijden en was Vettel bij de VSC achter Hamilton terechtgekomen. Ergo, Mercedes is niet superieur.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:56 schreef potjecreme het volgende:
Dat is de fout waar hij het over heeft. Dat is verkeerd berekend. Gelukkig blijft het mensen werk. Ookal geeft het team de computer de schuld.
Als ze dus de ruimte hebben om te bepalen hoe snel hij moet rijden is hun dominantie superieur. Ze houden zich alleen in omdat het kan, omdat het de motor spaart e.d. Met een andere berekening hadden ze makkelijk voor Vettel gebleven. De voorsprong van Merc is triest groot.quote:Op zondag 25 maart 2018 17:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus leg me nog eens uit Mercedes superieur is, dan? Hmmm?
het enige jammere van Monaco is dat ze op te veel plekken de muur verder weg hebben gezet, zodat niet ieder foutje meer afgestraft wordtquote:Op zondag 25 maart 2018 17:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Van mij mogen ze Monaco van de lijst schrappen.
Elk jaar weer denk ik "JAA! Monaco!" om 2 minuten in de race al weer een facepalm naar mezelf te maken
Ja, dat is wat alle Mercedes-adepten hier roepen. Maar vooralsnog hebben ze het niet laten zien. Geen overwinning, geen dubbele front row, geen fastest lap. Geen superioriteit, dus.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:02 schreef truthortruth het volgende:
Als ze dus de ruimte hebben om te bepalen hoe snel hij moet rijden is hun dominantie superieur. Ze houden zich alleen in omdat het kan, omdat het de motor spaart e.d. Met een andere berekening hadden ze makkelijk voor Vettel gebleven. De voorsprong van Merc is triest groot.
De verbazing bij Hamilton zou genoeg moeten laten zien.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ja, dat is wat alle Mercedes-adepten hier roepen. Maar vooralsnog hebben ze het niet laten zien. Geen overwinning, geen dubbele front row, geen fastest lap.
Want? Hij kan leuk sturen, maar is ook weer niet 'the brightest match from the book'. En Hamilton denkt dat hij altijd kan winnen. Dus als dat niet gebeurt is hij standaard verbaasd.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:04 schreef truthortruth het volgende:
De verbazing bij Hamilton zou genoeg moeten laten zien.
Hij rijdt niet de hele tijd op de max. Daarom is het een foutje.Het is niet dat hij niet meer kon. Ze dachten dat dit genoeg was. Het gemak waarmee hij de 2 seconden dicht reed.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als ze echt zo superieur zijn, moeten ze makkelijk een halve seconde per rondje kunnen wegrijden en was Vettel bij de VSC achter Hamilton terechtgekomen. Ergo, Mercedes is niet superieur.
Ze zijn misschien ietsje sneller, maar zeker niet superieur.
Je zal misschien eerst je Mercedesbril moeten afzetten om dat te kunnen zien.
hij heeft zo'n bril waardoor hij alleen maar ziet wat hij wil zienquote:Op zondag 25 maart 2018 18:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hij rijdt niet de hele tijd op de max. Daarom is het een foutje.Het is niet dat hij niet meer kon. Ze dachten dat dit genoeg was. Het gemak waarmee hij de 2 seconden dicht reed.
Jij kijkt alleen naar het vsc moment. Heb je de kwalificatie en de stint voor de vsc niet gezien?
Hoe is hij niet 'the brightest match from the book'?!?! Wat een gelul. Hij is verbaast omdat hij sneller kon maar dat het volgens het team niet nodig was en nu wel nodig bleek te zijn.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Want? Hij kan leuk sturen, maar is ook weer niet 'the brightest match from the book'. En Hamilton denkt dat hij altijd kan winnen. Dus als dat niet gebeurt is hij standaard verbaasd.
Zeker. Hij is nooit meer dan 3 seconden weg geweest van Raikonnen (en daardoor heeft hij de race niet gewonnen) en in Q3 heeft hij 1 rondje met quali-power gereden. Het rondje er voor zaten Vettel, Max en hij binnen 6 duizendste van een seconde. Welk punt wil je maken?quote:Op zondag 25 maart 2018 18:07 schreef potjecreme het volgende:
Jij kijkt alleen naar het vsc moment. Heb je de kwalificatie en de stint voor de vsc niet gezien?
Wel handig dat jij ook echt in zijn hoofd kunt kijken.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:08 schreef truthortruth het volgende:
Hij is verbaast omdat hij sneller kon maar dat het volgens het team niet nodig was en nu wel nodig bleek te zijn.
Welk punt wil jij maken?quote:Op zondag 25 maart 2018 18:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker. Hij is nooit meer dan 3 seconden weg geweest van Raikonnen (en daardoor heeft hij de race niet gewonnen) en in Q3 heeft hij 1 rondje met quali-power gereden. Het rondje er voor zaten Vettel, Max en hij binnen 6 duizendste van een seconde. Welk punt wil je maken?
Lees even mijn vorige 8 posts. Het staat in bijna elke post. En ik zie vooralsnog geen feiten waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Alleen maar aannames en hersenspinsels.quote:
was het nou 2 keer dezelfde gast, ze zeggen zelf dat het bij Magnussen linksachter was en bij Grosjean linksvoorquote:Op zondag 25 maart 2018 18:16 schreef CrashO het volgende:
Kwam deze nog tegen op Reddit
Vind Gros meestal een ontzettende lul, maar dit is toch sportief van hem
[ afbeelding ]
De monteur met de falende wheelgun
Ik zie ook niet waarom ik geen gelijk heb. Vettel zegt zelf dat ze geluk hebben gehad. Waarom jij wil doen alsof het puur en alleen door falen van Merc komt is mij een raadsel.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Lees even mijn vorige 8 posts. Het staat in bijna elke post. En ik zie vooralsnog geen feiten waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Alleen maar aannames en hersenspinsels.
2 keer een andere volgens mij, dit was die van Gros zijn wiel iig. Al zal zo'n monteur zichzelf waarschijnlijk (zeker toen er nog geen duidelijkheid was) gewoon schuldig voelen. Ook als het aan de gun/druk lag.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het nou 2 keer dezelfde gast, ze zeggen zelf dat het bij Magnussen linksachter was en bij Grosjean linksvoor
Wel apart dat 2 verschillende wielguns faalden dan, misschien luchtdruk probleem in de slangen zelf? Of gebruiken ze elektrische tegenwoordig? Die kunnen ook falen, daar niet van.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:19 schreef CrashO het volgende:
[..]
2 keer een andere volgens mij, dit was die van Gros zijn wiel iig. Al zal zo'n monteur zichzelf waarschijnlijk (zeker toen er nog geen duidelijkheid was) gewoon schuldig voelen. Ook als het aan de gun/druk lag.
Volgens mij was het toch echt jij die aangaf dat Hamilton niet de slimste is. Ik kijk niet in zijn hoofd, ik luister en kijk naar zijn reactie en uitlatingen. Daarvoor hoef je niet in zijn hoofd te kijken. En dank voor de spellingscontrole.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wel handig dat jij ook echt in zijn hoofd kunt kijken.
Het is overigens: 'Hij is verbaasd'.
Hmm, wat verder google onderzoek doet vermoeden dat het toch niet aan de guns lag, maar een aan slordig erop zetten.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wel apart dat 2 verschillende wielguns faalden dan, misschien luchtdruk probleem in de slangen zelf? Of gebruiken ze elektrische tegenwoordig? Die kunnen ook falen, daar niet van.
Vraag me alleen wel af hoe de neuk dat 2 stops achter elkaar gebeurd, bij 2 verschillende wielen en monteurs. Ik zou verwachten dat die moeren redelijk idiot proof zijn. Als in, gun erop en aanduwen.quote:"It was just a bad pitstop. The wheelnut got on wrong and it was cross-threaded. We couldn't catch it early enough."
dat zei Coulthard ookquote:Op zondag 25 maart 2018 18:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hmm, wat verder google onderzoek doet vermoeden dat het toch niet aan de guns lag, maar een aan slordig erop zetten.
[..]
Vraag me alleen wel af hoe de neuk dat 2 stops achter elkaar gebeurd, bij 2 verschillende wielen en monteurs. Ik zou verwachten dat die moeren redelijk idiot proof zijn. Als in, gun erop en aanduwen.
twitter:C4F1 twitterde op zondag 25-03-2018 om 18:20:20 DC: “The way the cars are designed the hub is stronger than the wheel nut so cross-threading shouldn’t be a problem. They've got a problem with their nuts.”No-one needs problems with their nuts... 🥜🌰#C4F1 🇦🇺 #AusGP https://t.co/XBXV6sud7V reageer retweet
Blijkbaar kun je niet lezen. Heeft niet zo veel zin om dan te discussieren.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:18 schreef potjecreme het volgende:
Waarom jij wil doen alsof het puur en alleen door falen van Merc komt is mij een raadsel.
Waar komt je boosheid vandaan? Kocht je pa vroeger een BMW ipv Mercedes of ben je een als kind aangereden door een Mercedes?quote:Op zondag 25 maart 2018 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Blijkbaar kun je niet lezen. Heeft niet zo veel zin om dan te discussieren.
Truequote:Op zondag 25 maart 2018 12:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mogelijk dat een kapotte diffuser daar ook wat mee te maken had....
Niet boos, maar kan niet zo goed tegen dom. Potjecreme vraagt wat mijn punt is. Dat heb ik al zeker 5 keer gezegd. Maar ipv even terug te lezen, gaat hij domme aannames doen. Dan ben ik klaar.quote:
Heb ooit een met een bedrijfstraining F1 banden op een mockup moeten wisselen met een groep collega's (ja echt) en maar 1 groepje kreeg het voor elkaar om de moer er scheef op te draaien, voor de rest ging het gewoon prima idd.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:32 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hmm, wat verder google onderzoek doet vermoeden dat het toch niet aan de guns lag, maar een aan slordig erop zetten.
[..]
Vraag me alleen wel af hoe de neuk dat 2 stops achter elkaar gebeurd, bij 2 verschillende wielen en monteurs. Ik zou verwachten dat die moeren redelijk idiot proof zijn. Als in, gun erop en aanduwen.
Inderdaad. Je had hier wel kunnen stoppen.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:52 schreef BadderHaring het volgende:
Ik denk dat conclusies verbinden aan deze race lastig is.
Goh, geen inhoudelijke reactie. Dat ben ik gewend van je.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Inderdaad. Je had hier wel kunnen stoppen.
Ongeveer onder dezelfde druk ook wel.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:51 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Heb ooit een met een bedrijfstraining F1 banden op een mockup moeten wisselen met een groep collega's (ja echt) en maar 1 groepje kreeg het voor elkaar om de moer er scheef op te draaien, voor de rest ging het gewoon prima idd.
En dat waren oudere wielen, oudere assen, met portable slagmoersleutels etc... ze zullen nu nog makkelijker zijn mag ik aannemen.
En in jouw inhoudelijke reactie staan alleen maar aannames. Hebben we eigenlijk (inhoudelijk) allebei even veel gezegd. Grappig hoe dat werkt, he?quote:Op zondag 25 maart 2018 18:54 schreef BadderHaring het volgende:
Goh, geen inhoudelijke reactie. Dat ben ik gewend van je.
Echt man, wat is jouw probleem?quote:Op zondag 25 maart 2018 18:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En in jouw inhoudelijke reactie staan alleen maar aannames. Hebben we eigenlijk (inhoudelijk) allebei even veel gezegd. Grappig hoe dat werkt, he?
Haas, McLaren en ook Renault zijn dichter bij Red Bull dan ze zouden moeten willen als je het mij vraagt.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:52 schreef BadderHaring het volgende:
Ik denk dat conclusies verbinden aan deze race lastig is. Het enige wat ik zou durven roepen is dat de verschillen in racesnelheid tussen Ferrari en RB erg klein zijn en dat, gek genoeg, ook Haas (even los van het gefaal in de pit) een redelijke snelheid te pakken heeft en momenteel samen met McClaren knokt om de positie van 4e team.
Qua uitslag klopt dat, maar je zag ook dat RB gewoon opgehouden werd door Haas en Renault. Ze kwamen er niet voorbij en dat heeft weinig met snelheid te maken op dit circuit. Bottas rijdt ook vrijwel niemand voorbij in het achterveld. Uiteindelijk is het RIC volgens mij die de snelste ronde noteert, op snelheid komen Haas, McLaren en Renault niet in de buurt, daar ben ik van overtuigd. Deze race vertekende die verhouding enorm.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Haas, McLaren en ook Renault zijn dichter bij Red Bull dan ze zouden moeten willen als je het mij vraagt.
Hoe competatief Ferrari vs Mercedes en Red Bull vs Ferrari zijn is uit deze race ook nog niet zomaar gebleken.
Ik vind 1 ~ 1,5s per ronde niet dichtbij te noemen maar zolang je niet kan inhalenquote:Op zondag 25 maart 2018 19:03 schreef daNpy het volgende:
[..]
Haas, McLaren en ook Renault zijn dichter bij Red Bull dan ze zouden moeten willen als je het mij vraagt.
Hoe competatief Ferrari vs Mercedes en Red Bull vs Ferrari zijn is uit deze race ook nog niet zomaar gebleken.
Vergeet ook niet dat RIC gewoon ver weg was gereden van ALO en VER.. Dus dat verschil is er zeker nog wel.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:06 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Qua uitslag klopt dat, maar je zag ook dat RB gewoon opgehouden werd door Haas en Renault. Ze kwamen er niet voorbij en dat heeft weinig met snelheid te maken op dit circuit. Bottas rijdt ook vrijwel niemand voorbij in het achterveld. Uiteindelijk is het RIC volgens mij die de snelste ronde noteert, op snelheid komen Haas, McLaren en Renault niet in de buurt, daar ben ik van overtuigd. Deze race vertekende die verhouding enorm.
Precies. En VER was ook echt overduidelijk sneller, maar kwam ALO niet voorbij. En dat is niet gek, omdat ALO geen koekenbakker is en het circuit nauwelijks plekken kent waar je iemand goed voorbij kunt zonder zelfmoordaanslag.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:08 schreef franklop het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat RIC gewoon ver weg was gereden van ALO en VER.. Dus dat verschil is er zeker nog wel.
Gebakken lucht. Daar kan ik niet zo goed tegen. En dat lijkt wel een beetje een rode draad in jouw posts. In ieder geval die over de F1.quote:
*<knip> laten we het gezellig houden*quote:Op zondag 25 maart 2018 19:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gebakken lucht. Daar kan ik niet zo goed tegen. En dat lijkt wel een beetje een rode draad in jouw posts. In ieder geval die over de F1.
Na de race van vandaag kunnen we inhoudelijk gezien het volgende met enige mate van zekerheid zeggen: het circuit is ruk voor deze F1 auto's.
Het is natuurlijk wel leuk dat je een bepaald 'verstand van zaken' veinst, maar zijn eigenlijk losse flodders en gebakken lucht. Haas was leuk onderweg, maar hun competitieve snelheid op een echt circuit is hier niet vanaf te lezen. Zelfde geldt voor Maclaren. En eigenlijk bijna alle teams. Bv roepen aan de hand van deze race dat Mercedes superieur is, is ook kul.
Lammers die zegt dat Vettel het hele weekend door Raikkonen om zijn oren is gereden... Die man heeft ook een agenda, niet serieus te nemen.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:13 schreef franklop het volgende:
NOS samenvatting weer vol met fouten, voor de verandering
Buiten dat, zaken dat de banden uit Q3 moeten worden gebruikt in de race etcquote:Op zondag 25 maart 2018 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lammers die zegt dat Vettel het hele weekend door Raikkonen om zijn oren is gereden... Die man heeft ook een agenda, niet serieus te nemen.
Rai zat er anders goed bij.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lammers die zegt dat Vettel het hele weekend door Raikkonen om zijn oren is gereden... Die man heeft ook een agenda, niet serieus te nemen.
Godver ben je weer bezigquote:Op zondag 25 maart 2018 19:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Gebakken lucht. Daar kan ik niet zo goed tegen. En dat lijkt wel een beetje een rode draad in jouw posts. In ieder geval die over de F1.
Na de race van vandaag kunnen we inhoudelijk gezien het volgende met enige mate van zekerheid zeggen: het circuit is ruk voor deze F1 auto's.
Het is natuurlijk wel leuk dat je een bepaald 'verstand van zaken' veinst, maar zijn eigenlijk losse flodders en gebakken lucht. Haas was leuk onderweg, maar hun competitieve snelheid op een echt circuit is hier niet vanaf te lezen. Zelfde geldt voor Maclaren. En eigenlijk bijna alle teams. Bv roepen aan de hand van deze race dat Mercedes superieur is, is ook kul.
VT1 0.1 snellerquote:
Dat Lammers een Verstappen fanboy is wisten we al, dat hij zich daardoor dan zo ver mee laat slepen dat er dit soort onzin uitkomt is niet goed, maar dat kan nog een eerlijke gebrek aan professionalisme zijn. Maar wat hij over Vettel uitkraamt is het opzettelijk verkondigen van totale onwaarheden aan mensen die het grotendeels zelf niet meegekregen hebben, daar zit iets achter. Het is vals, hij moet een motief hebben.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Buiten dat, zaken dat de banden uit Q3 moeten worden gebruikt in de race etc
Lammers moet wel beter weten. Duwde de schuld van de spin van Max nog bijna in de voeten van het team.
Overkomt me irl nooit. Alleen hier.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:13 schreef BadderHaring het volgende:
In het echte leven zijn mensen het wel eens niet met je eens, wen er aan.
Lees ff terug, jij begon met de inhoud te laten varen voor persoonlijke aanvallen.quote:Op zondag 25 maart 2018 19:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Op je teentjes getrapt? Kun je maar beter gaan schelden, ja.
Luister gewoon naar de coureurs zelfquote:Op zondag 25 maart 2018 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat Lammers een Verstappen fanboy is wisten we al, dat hij zich daardoor dan zo ver mee laat slepen dat er dit soort onzin uitkomt is niet goed, maar dat kan nog een eerlijke gebrek aan professionalisme zijn. Maar wat hij over Vettel uitkraamt is het opzettelijk verkondigen van totale onwaarheden aan mensen die het grotendeels zelf niet meegekregen hebben, daar zit iets achter. Het is vals, hij moet een motief hebben.
Ik val jou niet aan, maar de 'inhoud' van je verhaal. Is een nuance, geef ik toe, maar het is geen aanval op jou persoon.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:00 schreef BadderHaring het volgende:
Lees ff terug, jij begon met de inhoud te laten varen voor persoonlijke aanvallen.
https://www.f1today.net/n(...)ft-tot-2021-dominantquote:Op zondag 25 maart 2018 20:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik val jou niet aan, maar de 'inhoud' van je verhaal. Is een nuance, geef ik toe, maar het is geen aanval op jou persoon.
Jij bent ongetwijfeld een toffe gozer, alleen je reacties over de F1 zijn wat .... inhoudsloos.
Na de race van vandaag weten we alleen dat Vettel heeft gewonnen. Of Mercedes harder had gekund is slechts speculatie. Of en hoe vaak Lewis de kwali-spec in de race kan gebruiken is ook speculatie.
Max had een slechte start, of, beter nog, Magnussen had een extreem goede.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:06 schreef Mansjester het volgende:
Godver wat is die Lammers weer triest bezig.Geef gewoon toe dat Max een slechte start had en een fout maakte bij die spin,ipv maar altijd andere oorzaken te zoeken
Ajoh, wat weet die Marko nou joh. Allemaal gebakken lucht.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://www.f1today.net/n(...)ft-tot-2021-dominant
Ik denk niet dat STR veel gaat bakken. Al trekt die motor het, de coureurs zijn gewoon 2de garnituur.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:52 schreef Gruj0 het volgende:
De race was niet erg spannend maar er zijn wel al bepaalde dingen te stellen en dat is dat Mercedes (teveel) op haar techniek (software in deze) vertrouwt, dat Ferrari goed op haar hoede moet zijn omdat Mercedes kennelijk een nog grotere voorsprong heeft dan vorig jaar, dat McLaren ergens achter Merc, Ferrari en RB aan zal sluiten en dat Haas misschien wel de underdog van dit jaar is. Iemand zei het al, Haas is misschien wel het nieuwe Force India.
Waar Williams en FI aan zullen sluiten weet ik niet, maar AR Sauber en STR kunnen ze nog wel het vuur aan de schenen leggen.
Ik gun Vettel zijn 5e titel wel, Alonso een overwinning, Stoffel wat meer succes en beide mannen van Haas een plek in de top 10. Eigenlijk vind ik Renault van alle teams nu het minst aantrekkelijke team. Er valt gewoon niet veel over te zeggen.
Maar hij maakte geen fout bij de spin. Dat zeggen zowel Max als Horner. Hij had al schade aan de diffuser voor de spin.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:06 schreef Mansjester het volgende:
Godver wat is die Lammers weer triest bezig.Geef gewoon toe dat Max een slechte start had en een fout maakte bij die spin,ipv maar altijd andere oorzaken te zoeken
Pure politiek. Zou ik ook zeggen over de concurrentie.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:18 schreef Sjemmert het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)ft-tot-2021-dominant
Het is een vlaag van chauvinistische verstandsverbijstering, maar dat betreft dan slechts Verstappen, Vettel staat daar buiten. De enige die er zoek gereden werd is Raikkonen op een opdrogende baan in VT3 en in Q2 was het verschil ook fors. Dus Lammers liegt gewoon vanuit een of andere agenda, terwijl hij zich voordoet als analist, nog betaald met belastinggeld ook.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:01 schreef XL het volgende:
[..]
Luister gewoon naar de coureurs zelf
VET: mazzel gehad
VES: foutje gemaakt
RAI: pech met de strategie
Denk dat Lammers hetzelfde zegt, met een vleugje chauvinisme voor de kijker. Niks mis mee.
Ach, gossie, heeft ie niet aardig gedaan over Sebje? Hmmm?quote:Op zondag 25 maart 2018 21:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is een vlaag van chauvinistische verstandsverbijstering, maar dat betreft dan slechts Verstappen, Vettel staat daar buiten. De enige die er zoek gereden werd is Raikkonen op een opdrogende baan in VT3 en in Q2 was het verschil ook fors. Dus Lammers liegt gewoon vanuit een of andere agenda, terwijl hij zich voordoet als analist, nog betaald met belastinggeld ook.
Welk foutje van Hamilton?quote:Op zondag 25 maart 2018 21:13 schreef Re het volgende:
best een anticliMax deze race, wel zeldzaam persoonlijk foutje van Hamilton en wat pech met die VSC, maar goed.. Bottas in verkeer laat ook wel zien dat een superieure motor ook niet alles is
Hij miste in een van de laatste laps ergens een apex waardoor hij van ca. 0,8s op Vettel terugviel naar 2+squote:
Hij was zn (denk ik?) rembalans aan het instellen op het stuur en miste vervolgens de apex van een bocht waardoor hij direct weer op dik 2 seconden zat.quote:
Dat zal hem wel zijn, had ik aan gedacht.quote:Op zondag 25 maart 2018 22:16 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hij miste in een van de laatste laps ergens een apex waardoor hij van ca. 0,8s op Vettel terugviel naar 2+s
Nee hoor. Want als dat wegglijden en spinnen een duidelijke oorzaak heeft die niks met de coureur te maken heeft dat s dat zo. Wat de naam van die coureur ook is...quote:Op zondag 25 maart 2018 22:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat zal hem wel zijn, had ik aan gedacht.
Maar een Max die spint en tig keer wegglijdt, zijn geen fouten, maar een Hamilton die zich om wat voor reden of nonreden verremd is sowieso een fout. We slaan door, ook met een kapotte diffuser
Diffuser was niet bij de start al kapot, dat glijden gebeurde al direct vanaf de start. Diffuser ging uit zichzelf kapot?quote:Op zondag 25 maart 2018 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor. Want als dat wegglijden en spinnen een duidelijke oorzaak heeft die niks met de coureur te maken heeft dat s dat zo. Wat de naam van die coureur ook is...
rondje 47 ofzo al. Dat gaf Vettel net de lucht die hij nodig had.quote:Op zondag 25 maart 2018 22:16 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Hij miste in een van de laatste laps ergens een apex waardoor hij van ca. 0,8s op Vettel terugviel naar 2+s
Doe 'ns niet.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:09 schreef flipsen het volgende:
Ik stop maar eens met het volgen van de F1 topics op fok, ben het kijk-mij-eens-alleswetend-zijn geneuzel een beetje erg zat. Kom af en toe waarschijnlijk nog wel even bedelen om een Ace code, dat dan weer wel
sorry spijt me, sorry manquote:Op zondag 25 maart 2018 23:09 schreef flipsen het volgende:
Ik stop maar eens met het volgen van de F1 topics op fok, ben het kijk-mij-eens-alleswetend-zijn geneuzel een beetje erg zat. Kom af en toe waarschijnlijk nog wel even bedelen om een Ace code, dat dan weer wel
100% mee eens ( alleen heb ik kodi en dus geen codes meer nodig)quote:Op zondag 25 maart 2018 23:09 schreef flipsen het volgende:
Ik stop maar eens met het volgen van de F1 topics op fok, ben het kijk-mij-eens-alleswetend-zijn geneuzel een beetje erg zat. Kom af en toe waarschijnlijk nog wel even bedelen om een Ace code, dat dan weer wel
Max zn start was helemaal niet slecht en die van magnussen ook niet bijzonder goed. Het kwam eerder doordat hij aan de verkeerde kant van de grid startte en dat hij door de autos voor hem gedwongen werd de binnenkant te nemen, hier kom magnussen van profiteren. Tevens zullen de SS ipv de US banden ook niet in zijn voordeel hebben gewerkt tijdens de start.quote:Op zondag 25 maart 2018 20:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Max had een slechte start, of, beter nog, Magnussen had een extreem goede.
De waarheid ten aanzien van die spin ligt wat in het midden. Het team bleef hem pushen, ook nadat ze hem een paar keer zagen glibberen. Zelfs nadat Max aangaf dat er iets mis was met de wagen, kreeg hij nog instructie om er snel voorbij te gaan.
Misschien moet hij als rijder die risico's dan niet nemen, maar zijn team moet ook realistische orders geven. Daar zijn ze voor, om in het heetst van de strijd de kop koel te houden als dat voor een coureur extreem lastig is.
Lammers speelt teveel de fanboy, en geeft en passant ook Vettel uit de zak, omdat hij graag een tweestrijd tussen die twee promoot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |