BadderHaring | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:51 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Melbourne | |
#ANONIEM | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:53 |
TT | |
ESF1Gamer | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:54 |
Waar moet ik op letten? | |
Scrutinizer | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:55 |
Wat betekent dat? | |
ESF1Gamer | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:56 |
Belangrijkste vraag: Hebben we morgen een regenrace? | |
BadderHaring | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:57 |
Ja, niet dat mensen zich vergissen en daardoor jouw fantastische caps missen. Dat zou zonde zijn. | |
Gezicht | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:58 |
Bottas +5 gridpenalty vanwege een nieuwe bak trouwens. Als 'ie al niet vanuit de pits start dan. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 maart 2018 @ 18:59 |
Er is een kans op buitjes. Wel alleen lichte regen. Het zal geen waterballet a-la-Maleisie worden. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 maart 2018 @ 19:04 |
Nee, maar dat suggereer je wel. Eerst driekwart van je post over het motorvermogen van de Mercedes orakelen en dan aansluitend een quote van Max over het hebben van de 'beste auto'. | |
Peterselieman | zaterdag 24 maart 2018 @ 19:04 |
Als dat wel het geval is: heeft Ferrari wel een goedgevulde vriezer klaar staan voor het geval Kimi een ijsje wil? | |
BadderHaring | zaterdag 24 maart 2018 @ 19:39 |
Dat suggereer ik niet, dat lees jij er in. Ik geef ook aan dat eea afhankelijk is van het type circuit. Maar motorvermogen maakt natuurlijk wel een groot deel uit. Inhalen als de auto voor je sneller rijdt op de rechte stukken en sneller accelereert na de bocht, is best lastig. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 maart 2018 @ 19:58 |
En toch zie ik Max in Maleisie Hamilton inhalen na een lang recht stuk. En zie ik in Mexico de 'trage' Red Bull na de eerste rechts-links combinatie aan de leiding gaan. Twee situaties waar motorvermogen toch echt een rol speelt. Hoe verklaar je dat dan? Tuurlijk maakt motorvermogen uit, maar er zijn mensen die na 1 kwalificatie de Mercedes al weer uitroepen tot de auto van het jaar. Laten we eerst maar eens gaan racen. | |
Peterselieman | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:00 |
belangrijk is dan je er bij het uitkomen van de bocht dicht achter zit, zodat je de slipstream kunt pakken. Dan word je naar je voorganger toegezogen. | |
MisterJ.Lo | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:09 |
7 uur op een zondagochtend wakker worden . Maar natuurlijk kijken . | |
#ANONIEM | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:10 |
Gevoelsmatig zelfs 6 uur eh [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2018 20:10:15 ] | |
BadderHaring | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:11 |
Dan moet je je klok nu vast verzetten. Hoef je gevoelsmatig alleen een uurtje eerder naar bed. | |
DaMook | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:21 |
Ik moet met tijdsaanpassing om 4 uur opstaan om te gaan werken en kan daarna pas gaan kijken . | |
AMDB | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:26 |
Voor mij is de race om 1 uur 's nachts. Veel te laat met mijn huidige ritme:-/ | |
klaasweetalles | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:50 |
hoe laat begint die shit met de klok vooruit | |
potjecreme | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:50 |
5 uur. Dat wordt dus vroeg opstaan. | |
klaasweetalles | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:51 |
wat voor creme gebruik jij | |
potjecreme | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:58 |
fopcreme. | |
klaasweetalles | zaterdag 24 maart 2018 @ 20:59 |
smeer je dat spul ook op je kont? | |
flipsen | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:16 |
Brazilie Chili? Hier om 02:10 Ga wel even voorslapen geloof ik | |
KingRadler | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:17 |
Dus praten over algemene zaken, gaat Halo dit seizoen levens redden. | |
KingRadler | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:19 |
Gunstig voor Ric morgen in algemene zin. | |
daNpy | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:22 |
Scheelt 1 plekkie idd | |
Sjemmert | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:38 |
Maleisië 2 keer DRS achter elkaar, en dan nog redde die het nog maar net. Mexico pakte hij slim nog de slipstream van Vettel anders legde hij het ook af op acceleratie van de lijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:40 |
Ah, ok, dus motorvermogen is niet het walhalla? Goh....vreemd....waarom is iedereen dan zo zeker dat Mercedes weer een kampioenschap gaat pakken.... | |
onlogisch | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:43 |
Wellicht iets voor in de OP? | |
Sjemmert | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:44 |
Je draaft een beetje door. Niemand is zeker maar de Mercedes lijkt vooralsnog gewoon weer de sterkste. Zowel in de long runs als kwali trim. Waarom heb je daar zo'n moeite mee als dat benoemt wordt ? | |
#ANONIEM | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:45 |
In deze OP ja TV / Pirates of the Caribbean #3 | |
onlogisch | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:47 |
Ik word altijd enthousiast van dit soort filmpjes | |
tralalala | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:48 |
Mexico is een ander verhaal vanwege de hoogte https://nl.motorsport.com(...)te-mexico-f1-971822/ | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:49 |
Nee, hoor. Ik zet dingen in perspectief. Kijk, nou komen we ergens. | |
Pleasureman_Gunther | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:58 |
Bij de crash van Bottas was te zien dat de gele lampen langs de baan meteen aangingen toen hij de barrier raakte. Weet iemand hoe precies die lampen geactiveerd worden? | |
Nattekat | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:59 |
GPS en handmatig. | |
Sjemmert | zaterdag 24 maart 2018 @ 21:59 |
Je begint nogal hysterisch te reageren zodra er ook maar iets nadelig over Max of RBR gepost wordt. Daarbij trek je nogal vreemde conclusies uit posts en verdraai je mensen hun woorden nogal. Vreemde manier van dingen in perspectief zetten, maar goed. | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 24 maart 2018 @ 22:11 |
Grappig dat je dat vindt. Ik vind jou juist de hele tijd hysterisch reageren. Een beetje zoals iemand die er niet tegen kan als iemand tegen hem ingaat. Of misschien is mijn begrijpend lezen gewoon beter ontwikkeld. | |
Sjemmert | zaterdag 24 maart 2018 @ 22:18 |
LOL Laten we hopen dat het morgen dichter bij elkaar zit en we een mooie race te zien krijgen. Dan kan het nog wel eens een interessant seizoen worden. | |
AMDB | zaterdag 24 maart 2018 @ 23:45 |
Canada (Toronto). In Chili is het ook om 2:10. | |
KingRadler | zondag 25 maart 2018 @ 00:23 |
Via sensoren langs de baan. | |
TheFreshPrince | zondag 25 maart 2018 @ 00:36 |
Bottas heeft daar een knopje voor met de tekst “Maldonado switch”. | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 08:49 |
Tijd om hier verder te gaan | |
ShaoliN | zondag 25 maart 2018 @ 09:00 |
Dubbele topics ellende. | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 09:00 |
Waar wil je het over hebben? | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 09:01 |
De Manager | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 09:01 |
Ander onderwerp | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 09:02 |
Ik ben het haasje dit seizoen | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 09:03 |
Het zit lekker dicht bij elkaar volgens mij. Spannend begin van de manager. | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 09:04 |
Valt mee. Het magere resultaat van Verstappen redt ons. We hadden wel een gigantische voorsprong kunnen hebben als ze netjes waren blijven rijden | |
daNpy | zondag 25 maart 2018 @ 09:05 |
Die coureurs van Haas vind ik sowieso een gevaar in de F1, vorig jaar in de tweede helft v/h seizoen altijd wel iets met 1 of beide rijders | |
Gezicht | zondag 25 maart 2018 @ 09:06 |
Als de Hazen niet waren uitgevallen was het gewoon hoogstens P8 voor Max geweest he | |
mikieu | zondag 25 maart 2018 @ 09:07 |
Dan was er geen sc? | |
Gezicht | zondag 25 maart 2018 @ 09:08 |
Klopt maar volgens mij is de enige die profijt van de (V)SC heeft gehad alleen Vettel. | |
Gezicht | zondag 25 maart 2018 @ 09:08 |
Max op Ziggo | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 09:08 |
Alonso en Riccardo ook. | |
Gezicht | zondag 25 maart 2018 @ 09:11 |
Max heeft te hard gereden waardoor z'n auto kapotging. 2017 all over again. | |
Justevo | zondag 25 maart 2018 @ 09:15 |
Iedereen heeft allemaal weer goede hoop voor de race en aan het eind bij de streep is er he-le-maal niks veranderd. Dit wordt letterlijk een kopie van 2017. | |
flipsen | zondag 25 maart 2018 @ 09:18 |
Ik had eerst bijna het hele Haas team. Op het laatst gewijzigd naar Alonso en Stoffel. Baalde daar nogal van tijdens de race, tot de de pitstops | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 09:18 |
Op naar Bahrein | |
Gezicht | zondag 25 maart 2018 @ 09:18 |
Sjek kan het weer alleen maar over Max hebben | |
sasquatsch | zondag 25 maart 2018 @ 09:26 |
He, Max spreekt ook Duits | |
franske19 | zondag 25 maart 2018 @ 09:39 |
Arme jij. | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 09:46 |
Vettel die over een pitbord rijdt en Hamilton die niet snapt waarom hij niet gewonnen heeft | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 09:47 |
Misschien een te veilige marge genomen. Net als een paar jaar geleden bij Ros en de tijdstraf. | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 09:50 |
Toch raar dat ze bij Haas 2x dezelfde fout maken. | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 09:51 |
die kans is wel groot ja | |
Asschen_sukar | zondag 25 maart 2018 @ 09:52 |
Of materiaal pech. Je zag een van de monteurs nadien nog uitgebreid die wielsleutel testen. | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 09:53 |
Schaf die VSC maar weer af. Ze doen er niets mee, wordt bijna altijd toch een gewone safety car en gezeik hou je er ook niet mee tegen. Dat of gewoon de code 80 van WEC/Le Mans kopiëren. Geen gezeik met delta's of wat dan ook, gewoon iedereen op de speed limiter. | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 09:53 |
maar het was toch bij de ene linksachter en de andere linksvoor? | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 09:54 |
op zich niks mis mee maar ze hadden in dit geval meteen sc moeten doen | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 09:54 |
Eens. Maar ja dat maakt die VSC zinloos. | |
VEM2012 | zondag 25 maart 2018 @ 09:56 |
Ik ben er ook bang voor. | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 10:06 |
sterker nog, de Benz lijkt uitgelopen te zijn ten opzichte van de Ferrari | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 10:08 |
ja helaas, daarom ook wel blij met dit resultaat | |
Tinos85 | zondag 25 maart 2018 @ 10:13 |
Honda ging tot nu toe goed maar mist behoorlijk wat snelheid. Die hebben nog een hoop te verbeteren willen ze met het eind van het jaar op het niveau van Renault zitten. | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 10:15 |
Nou moet ik zeggen dat ik 2017 best een aardig seizoen vond. Vettel en Ferrari maakten er nog een strijd van tenminste. | |
Mexicanobakker | zondag 25 maart 2018 @ 10:29 |
Jup al maakte Seb ook teveel domme fouten Qua races was t wel vaak matig | |
aesop | zondag 25 maart 2018 @ 10:29 |
Eh Gasly viel uit met een motorprobleem... Verder kijk ik uit naar de volgende race, Max zit er goed bij dus als het al een herhaling wordt van 2017 dan hooguit van de laatste 7 races | |
Weltschmerz | zondag 25 maart 2018 @ 10:30 |
Mwah, Hamilton liep dan wel snel in op Vettel na zijn fout, maar rookte ook zijn banden op. En niet een beetje, maar een stuk of 5 ronden voor het einde als ik het mij goed herinner. Verder gaf Vettel al een paar keer aan dat hij er nog niet is wat betreft het gevoel voor de auto. Webber wist precies wat hij bedoelde, die kent dat nog van hem. Gezien de relatief grote verandering waar Ferrari voor heeft gekozen verwacht ik dat ze een wat steilere ontwikkeling door gaan maken dan Mercedes. | |
Tinos85 | zondag 25 maart 2018 @ 10:31 |
Daarom ook zat, tot de race. Meer met testen/betrouwbaarheid. Snelheid viel gister al door de mand. | |
Montelly | zondag 25 maart 2018 @ 10:36 |
Well done Max | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 10:40 |
| |
Klummie | zondag 25 maart 2018 @ 10:48 |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 10:52 |
Jezus, dat is niet eens het begin van een grap. | |
Sinister-D- | zondag 25 maart 2018 @ 10:59 |
Ja grappig plaatje de tering zeg, als dat toch je soort humor is....... | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:00 |
Moest ie grappig zijn? | |
RubenSosa | zondag 25 maart 2018 @ 11:02 |
Ric van 8 naar 4. Baas Net als de laatste jaren. Weer de beste bij Red Bull. Nieuw seizoen, zelfde resultaten. | |
Mani89 | zondag 25 maart 2018 @ 11:06 |
Wow wat een saaie race man. Max Verstappen ook matig, zou hij aan het stagneren zijn in zijn ontwikkeling? Veel mensen verwachten dat hij wereldkampioen wordt dit jaar. | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 11:07 |
De eerste pannenkoeken zijn voor de kinderen, zei een wijs schaatser ooit eens | |
Sinister-D- | zondag 25 maart 2018 @ 11:11 |
de koek kan ook op zijn als je er niet tijdig bij bent.... | |
Monolith | zondag 25 maart 2018 @ 11:12 |
Beetje het gebrek aan vuurwerk dat je van Australië verwacht. Meevaller met de VSC voor Ferrari en een dure fout van Verstappen. | |
Sinister-D- | zondag 25 maart 2018 @ 11:13 |
| |
Montelly | zondag 25 maart 2018 @ 11:23 |
Bahrein schijnt echt een Max Verstappen circuit te zijn. | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:24 |
Echt hè... we weten dat hij kampioen wordt | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 11:25 |
Leek mij juist lekker om die discussie daar te houden. | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:27 |
| |
KingRadler | zondag 25 maart 2018 @ 11:30 |
Is dit het algemeen topic | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:33 |
Volgens de TS wel, en ik geloof de TS. | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 11:35 |
Als het nabespreken van de race niet in het racetopic hoort, dan voegt het racetopic weinig toe. Het is zelfs irritant omdat er in twee topics tegelijk gepost wordt. Bovenstaande hoort eigenlijk ook in een ander topic, niet echt feedback dus een vierde topic? | |
franklop | zondag 25 maart 2018 @ 11:37 |
3 uur na de finish ook | |
Caland | zondag 25 maart 2018 @ 11:37 |
Wat | |
Sinister-D- | zondag 25 maart 2018 @ 11:37 |
geloven is iets voor de kerk, of een ander religekken pand..... | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:38 |
"Ik ben tegen een tweede topic en pak elke kans aan om er iets negatiefs over te zeggen" | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:39 |
Vertrouwen mag wel? | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 11:40 |
Wat voegt een tweede topic toe? Het gaat blijkbaar niet per se om de race Ik heb vanmorgen anderhalf uur vertraging opgelopen omdat mijn televisie ineens extreem langzaam opstart... | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 11:40 |
Ja, weg met het 2e topic en weg met de zomertijd | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 11:40 |
Euh, nee hoor. Eigenlijk niemand. | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 11:41 |
Je doelt op mij? | |
Asschen_sukar | zondag 25 maart 2018 @ 11:42 |
Ik ben voor het tweede topic, maar vind dat hij best iets langer open mag om de race na te beschouwen. | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:48 |
Moet ik je post weer aanpassen? | |
Fer | zondag 25 maart 2018 @ 11:49 |
Hoe weet jij dat die Torro Rosso zo goed is dan? | |
Mani89 | zondag 25 maart 2018 @ 11:51 |
Ik wel. | |
Monolith | zondag 25 maart 2018 @ 11:51 |
Trolletjes natuurlijk wel. Toch viel het mij wel iets tegen dit weekend. Kwalificeert zich wel voor zijn teamgenoot, maar daar had ik nog wel een eerste startrij ingezeten en dan rij je een hele andere wedstrijd. Start was tactisch gezien niet zo handig en die fout daarna natuurlijk ook niet. Ik snap wel dat hij er snel voorbij had gemoeten om nog iets van strijd te kunnen leveren met de eerste drie, maar dit kost je gewoon dure punten. | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 11:51 |
Nu was het nog een beetje rustig omdat het een ochtendrace was. In Bahrein zal de werkelijke toegevoegde waarde veel meer blijken En laat hem langer open en je krijgt weer gezeur over het twee topics moeten volgen, het is nog een beetje aftasten wat het beste werkt. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 11:53 |
Tssk, machtsmisbruik | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 11:55 |
Gelukkig zeg je het zelf. Opheffen dat tweede topic dus | |
Monolith | zondag 25 maart 2018 @ 11:56 |
Het zou nog beter zijn als Fok gewoon eens een beetje stringenter beleid zou hebben tegen gespam en getroll zoals Tweakers dat bijvoorbeeld wel heeft, maar ja dan ben je binnen de kortste keren de top 10 users qua aantal posts kwijt. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 11:57 |
Je weet toch niet of wat hij beweert over schade aan de auto, al voor de spin, waar is? Als dat zo is dan is het ook gewoon pech. Natuurlijk hoop (en reken je misschien) op met na zo'n kwalificatie, maar je hebt niet altijd alles in de hand. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 11:57 |
Lig persoonlijk zelf niet wakker van de trollen, de kennen we nu onderhand wel en dus gewoon negeren die hap. | |
Automatic_Rock | zondag 25 maart 2018 @ 11:58 |
Maar wat is die theoretische toegevoegde waarde dan? Ik bedoel, dit topic is toch niet onzichtbaar voor trollen of spammers? Op welke manier denk je met twee topics trollen en spammers tegen te houden? | |
Monolith | zondag 25 maart 2018 @ 12:00 |
Ik heb nog geen postrace interviews gezien, maar het was niet alleen de spin. Ik zag hem wel vaker net over het randje zitten. Daarbij dien je in mijn ogen als coureur ook wel rekening te houden met het feit dat je auto niet lekker aanvoelt. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 12:02 |
https://www.gpupdate.net/(...)ngericht-in-bocht-1/ Hij heeft z'n diffuser kapot gereden in ronde 6.
| |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 12:05 |
Dan had hij misschien minder moeten pushen voor die spin, dat was professioneler geweest. Hadden zijn banden het misschien ook langer uitgehouden. Uiteindelijk verliest hij daar het gevecht met RIC mee. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 12:07 |
Misschien misschien misschien | |
bedachtzaam | zondag 25 maart 2018 @ 12:07 |
Dan had het team niet moeten zeggen dat hij er zo snel mogelijk voorbij moest. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 12:17 |
Het team voelt niet aan de auto wat Max wel voelt. | |
daNpy | zondag 25 maart 2018 @ 12:18 |
Om eerlijk te zijn zie ik de meerwaarde ook niet | |
DeeBee | zondag 25 maart 2018 @ 12:18 |
Max z'n rijstijl heeft de auto dus weer gesloopt, het is wachten op de eerste plof vanwege te hard gasgeven... Anyway, beetje rare seizoensopener die vooral valse hoop geeft wat betreft 'strijd'. Mercedes pakt overal pole en in de meeste gevallen vast met Bottas als buffer / stoorzender er nog tussen, wat het alleen maar voorspelbaarder gaat maken... | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 12:19 |
Het team ziet hem ook glibberen en glijden. | |
bedachtzaam | zondag 25 maart 2018 @ 12:19 |
Klopt, maar hij moest er dus zo snel mogelijk voorbij. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 12:20 |
Dan kan Max aangeven dat dat niet lukt. Dat deed hij overigens ook na zijn tweede drift. Roepen dat er iets mis was met de auto. | |
daNpy | zondag 25 maart 2018 @ 12:21 |
Toen die Haas voorbij kwam was het al voorbij. Dat gat naar de top 3 werd snel groot en achter Sloomlonzo hetzelfde verhaal naar de top 5. | |
daNpy | zondag 25 maart 2018 @ 12:22 |
Hij spinde omdat zijn banden al oververhit waren door het pushen. En dat pushen moest wel omdat het gat naar de top 3 al begon te groeien. Allemaal logisch, en jammer. | |
bedachtzaam | zondag 25 maart 2018 @ 12:24 |
Dat kon zijn team ook wel raden maar niet proberen betekent sowieso achterstand oplopen. Mijn vermoeden is trouwens dat ook het wijd gaan in ronde 6 te wijten was aan schade, de grip was zoek bij Max. | |
Kleffe_Dop | zondag 25 maart 2018 @ 12:24 |
Ik hoor hier eigenlijk niemand over Toro Rosso, maar die zullen toch ook niet optimistisch vertrekken uit Australië? Als deze performance representatief gaat zijn voor het seizoen dan gaan ze niet alleen aan het kortste eind gaat trekken van het voorspelde overvolle middenveld gevecht, maar dan moeten ze vrezen dat Williams het ze zelfs nog lastig kan maken. Die zagen er op basis van de wintertests toch een stuk beter uit... | |
bedachtzaam | zondag 25 maart 2018 @ 12:27 |
Ik heb me verbaasd over hen en had beter verwacht. De topsnelheden zijn goed maar dat is dan ook het enige, het is dus of een slecht chassis of ze rijden met heel (te) weinig neerwaartse druk. | |
Monolith | zondag 25 maart 2018 @ 12:27 |
Dat is het nadeel aan dit circuit inderdaad en zoals ik zei heeft Max het in de Q / bij de start laten liggen. Daar had hij het voordeel moeten pakken. Maar daarna moet je je wel gewoon realiseren dat een seizoen heel wat langer duurt dan één race en professioneel proberen zoveel mogelijk punten te halen. Wat dat betreft kan hij echt wel wat leren van RIC. Agressief als het kan, professioneel als het moet. | |
daNpy | zondag 25 maart 2018 @ 12:30 |
Divebomben is geen inhalen. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 12:41 |
Mogelijk dat een kapotte diffuser daar ook wat mee te maken had.... | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 12:41 |
Tja lastig, zag er bij de wintertests toch beter uit ja. Enige positieve denk ik was dat de motor van Gasly in safe-mode sprong en toch terug kon rijden, dus hopelijk is het niet al te ernstig. Die van Hartley heeft het iig wel volgehouden. Denk dat het chassis het grootste probleem is op dit moment, de motor is sneller dan die van vorig jaar en ze zaten met McLaren al tegen de top 10 aan vorig jaar... Hopelijk komen ze snel met wat updates. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 12:44 |
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens: Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004 Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018 Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in? | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 12:46 |
Tanken en meerdere pitsstop? | |
Geralt | zondag 25 maart 2018 @ 12:47 |
Voooral in de tijd. | |
Kleffe_Dop | zondag 25 maart 2018 @ 12:49 |
Op gebied van rijders hebben ze toch ook flink ingeleverd aan kwaliteit hoor... Twee jaar geleden stonden ze aan de start in Australië met Verstappen en Sainz. Dat is toch van een ander kaliber dan Gasley, die eigenlijk gestald was in Japan, en Hartley die in genade weer is aangenomen. | |
bedachtzaam | zondag 25 maart 2018 @ 12:53 |
Ook waar, ze moeten maar geen verwachtingen hebben en volledig inzetten op 2019 denk ik. Een heel jaar voor Honda om aan hun motor te werken. | |
Geralt | zondag 25 maart 2018 @ 12:54 |
Die hebben er al 3 jaar aan gewerkt. Beter beginnen die al met hun motor voor 2021. Renault idem dito overigens. | |
bedachtzaam | zondag 25 maart 2018 @ 12:56 |
Het moet eerst nog duidelijk worden wat het regelement zal gaan zijn voor 2021. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 12:58 |
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit. Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 13:00 |
Ligt aan de halo. | |
bedachtzaam | zondag 25 maart 2018 @ 13:04 |
Ze zijn ook heel veel zwaarder en kunnen niet meer op nieuwe banden en weinig brandstof een korte stint rijden zoals Schumacher vaak deed in die tijd. | |
THEFXR | zondag 25 maart 2018 @ 13:05 |
Nou Honda viel uit en Mclaren finished tussen de RB's in. De haasen vielen duf uit, maar konden gewoon mee, net zoals Renault. FI was nergens te bekennen | |
THEFXR | zondag 25 maart 2018 @ 13:07 |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 13:17 |
Kimi zal toch ook een beetje hetzelfde gevoel als Hamilton hebben, gewoon solide gereden maar toch 3e. | |
Fer | zondag 25 maart 2018 @ 13:24 |
Bandenoorlog V10 motor Tanken Traction Control Vond deze nog van Gene Haas | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 13:25 |
Gewoon power. De V10s hadden veel meer pk. In ruil daarvoor slurpten ze ook veel meer maar dat was in die tijd nog geen probleem . | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 13:37 |
Denk dat Gene die wielgun wel kan opeten op dit moment. Traction control is wel een goeie idd en de V10 had idd gemiddeld meer vermogen. Al denk ik niet dat het tanken mee heeft geholpen, Ricciardo was ook licht toen hij de FL zette vandaag. Meeste FL nu worden ook met weinig brandstof gereden dus die gaat niet op. Maar je hebt wel een punt met het gewicht ja, scheelt meer dan 100kg met toen meen ik. | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 13:37 |
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakken | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 13:40 |
Kubica kwam ook met soortgelijke kritiek, want volgetankt met brandstof is het net een bus ipv een racewagen | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 13:42 |
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan | |
BeamofLight | zondag 25 maart 2018 @ 13:44 |
dagboekshit of gayposts ergens anders aub | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 13:49 |
Busje komt zo also: https://www.motorsport.co(...)nalty-limit-1018558/ Dus de CE en ES zitten al op 2 van 2 bij Bottas | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 13:50 |
Die regels... kom op zeg Dit is echt belachelijk. | |
sasquatsch | zondag 25 maart 2018 @ 13:52 |
fuel flow limiet en beperktere hoeveelheid brandstof waardoor ze in de race niet volluit kunnen gaan. In de kwalificatie wel en dan zijn ze ook sneller, ruim 3 seconden. Tijden van de kwalificatie in 2004 liggen ook veel dichter bij de racesnelheid dan nu. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 13:54 |
Daar heb je een punt | |
sasquatsch | zondag 25 maart 2018 @ 13:54 |
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin. Feit dat ze nu brandstof moeten besparen en toen niet speelt wel mee. | |
Pagan | zondag 25 maart 2018 @ 13:56 |
+1 | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 13:57 |
Na de race m'n auto gewassen en daarna nog even het gaspedaal wat verder ingeduwd dan noodzakelijk | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 14:04 |
Speciaal voor vuurvlieg, het ultieme bewijs dat Magnussen voor Verstappen lag na de pitstop: | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 14:06 |
Dan had ik hem inderdaad verward met Grosjean. | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 14:09 |
Toch begrijp ik niet hoe dat werkt. Pitstop gaat fout en je stuurt een auto de baan op terwijl een van de wielen niet goed vastzit. Oké, mag niet gebeuren, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dan auto twee. Je wéét wat er fout ging bij de andere pitstop en dat overkomt je geen tweede keer. Desnoods duurt die pitstop twee keer zo lang. En wat gebeurt er? Nóg een keer dezelfde fout. Hoe? | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 14:11 |
Kwalificatie is alleen sneller omdat men toen moest kwalificeren met racefuel. En op gegroefde banden. Dat vergeet je elke keer. | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 14:15 |
Ze hebben dan ook jaren geprobeerd om de snelheid eruit te krijgen. Met succes, uiteraard. Dat ze dan ten opzichte van het dieptepunt (toen de top van de GP2 sneller was dan de langzaamste F1-auto's) weer aanmerkelijk sneller zijn, maakt niet dat ze sneller dan ooit zijn. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 14:21 |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 14:54 |
Dat snap ik ook niet. En niet alleen dat het met de gun fout gaat maar waarom gaat het licht de 2de ook op groen terwijl dat niet moet. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 15:00 |
Geen idee of de monteur per ongeluk op de release knop drukte en er toen achterkwam dat die wiel moer nog niet goed vast zat. Maar degene voor de auto had niet weg mogen stappen en het licht vrij mogen geven idd. | |
Fer | zondag 25 maart 2018 @ 15:03 |
Omdat er fout is met dat systeem in die gun lijkt het. Die gun geeft groen, maar die mannen voelen dat het niet klopt. | |
Tinos85 | zondag 25 maart 2018 @ 15:23 |
Pirelli had toch gezegd dat de banden sneller zouden degraderen? Hartley heeft 34 laps op ultrasofts gereden | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 15:26 |
Toch weer een MGU-H probleem:
Waarschijnlijk getriggered in dezelfde bocht waar Max z'n diffuser kapot reed... het circuit is gewoon gesaboteerd | |
flipsen | zondag 25 maart 2018 @ 15:37 |
Ferrari had vooraf geen risico genomen en beide monteurs omgekocht | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 15:43 |
of degene aan de pitmuur, zodat de lampjes gingen branden, terwijl de guns niet deden wat ze moesten doen | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 15:49 |
| |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 15:58 |
Al met al 6/10 deze race. | |
Ghost_Nappa | zondag 25 maart 2018 @ 16:13 |
Een bottas out of 10 voor mij, redelijk tot goed maar verre van spectaculair. . | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 16:16 |
Vond de race best vermakelijk eigenlijk; -Mad dash van Verstappen om Magnussen in te halen -Spin van Verstappen -Dubbel faal van Haas -Hamilton na pitstop achter Vettel Maar als Max fan was het wel frustrerend om te zien dat hij niet voorbij Alonso kwam. | |
PSVCL | zondag 25 maart 2018 @ 16:20 |
Max moet eens kappen met keer op keer de wagen de schuld te geven,misschien Igt het gewoon aan je rijgedrag en kan je niet beter | |
jpjedi | zondag 25 maart 2018 @ 16:23 |
Naar ik begreep draaiden de wielmoeren er scheef op waardoor ze voortijdig vastliepen (crossthreading). Dit werd gelijk doorgegeven met de opdracht de motor stil te leggen. Twee maal dus dezelfde fout en bij ervaren monteurs die vorig seizoen foutloos functioneerden. Klinkt als fout in de tooling maar vreemd genoeg iets dat zich bij de trainingen niet voor deed. | |
jpjedi | zondag 25 maart 2018 @ 16:23 |
Dubbel | |
ChilllayD | zondag 25 maart 2018 @ 16:34 |
Het lag toch ook aan z'n wagen... Agressief rijden doet hij absoluut maar daardoor zijn vandaag geen problemen ontstaan als ik Horner mag geloven | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 16:35 |
Don't feed the.... | |
Monolith | zondag 25 maart 2018 @ 16:37 |
Overwinning voor Vettel is wel één van de weinige positieve zaken aan deze race, al vrees ik dat Mercedes dat vrij snel met de nodige 1-2 races zal compenseren. | |
Ferry_76 | zondag 25 maart 2018 @ 16:49 |
Amerikanen he, geen enkele vorm van 'gun control' bij die lui.. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 17:28 |
Well, that was BOOOARING! Ik snap werkelijk niet waarom er uberhaupt nog stratencircuits gebruikt worden in de F1. Op Montreal na, zijn ze allemaal ruk. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 17:34 |
Ja, want Bottas was echt heel erg indrukwekkend vandaag. Weinig gezien van de vermeende Mercedes-superioriteit, trouwens. Hoeveel sneller was de fastest lap van Ricciardo? Een halve seconde? | |
Frozen-assassin | zondag 25 maart 2018 @ 17:39 |
Monaco | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 17:39 |
ik vond Hamilton toch aardig superieur zonder veel moeite tot aan de VSC | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 17:42 |
3.0 seconde voorsprong op Raikonnen in 19 rondjes (oftewel 0.15 per rondje) noem jij superieur? | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 17:45 |
zonder veel moeite, dat is het probleem van de huidige F1, zeker op dit circuit hoef je vooraan alleen maar controlerend te rijden | |
Monolith | zondag 25 maart 2018 @ 17:49 |
Als je niets van formule 1 snapt is dit misschien een logische reactie. Inhalen is hier vrijwel onmogelijk. Vandaar dat Bottas niet verder komt en Verstappen vast zat achter beduidend mindere teams. Snelste lap zegt ook verder niet zoveel. Hangt af van combinatie van brandstof, staat van de banden en positie op de baan. Voor mensen die het wel snappen zie je hier gewoon het bekende patroon. Hamilton wint de Q en rijdt gestaag weg bij de rest. Door de VSC en klaarblijkelijk een misrekening bij Mercedes pakt Vettel de leiding door een pitstop. | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 17:50 |
Monaco is ook saai treintje rijden, 't is alleen spannend als het regent (en dan niet hard genoeg voor een safety car). Al moet die baan er gewoon in blijven want het is verder wel een tof circuit qua omgeving en historie. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2018 17:51:39 ] | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 17:50 |
Ook al ben ik geen fan van Hamilton, rijden kan die wel. Maar vandaag zag je eindelijk een fout van het team, ze hadden al aangenomen dat Hamilton de race zou winnen... en toen kwam de VSC. In ieder geval goed om te horen dat Mercedes eindelijk wat fouten maakt | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 17:50 |
Oh, begint alweer goed. Wedstrijd op zondag 8 april Mag uitgesteld gaan kijken. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 17:51 |
Als het dan 'zonder veel moeite' ging, waarom dan niet zijn voorsprong vergroten naar 14 seconden? Dan was hij bij de VSC niet achter Vettel terechtgekomen. Track record van Melbourne houdt onder andere in 60% kans op de SC. Als ze echt superieur waren geweest, hadden ze dat ingecalculeerd. Ik denk dat Ricciardo wel eens gelijk zou kunnen hebben met zijn uitspraak dat de Red Bull vandaag de snelste auto was. Jammer dat je daar op Melbourne zo weinig mee kunt, als je niet vooraan rijdt. | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 17:52 |
Historie, Smistorie. | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 17:53 |
inderdaad, al vraag ik me af of ze dit voor hadden kunnen zijn, achteraf is dat uiteraard makkelijk. | |
xzaz | zondag 25 maart 2018 @ 17:53 |
Oh ja, altijd die auto's die 'de snelste zijn'. | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 17:55 |
Naast de historie is het voor de coureurs ook leuk om een thuisrace te hebben (aangezien de helft van het veld in Monaco woont) | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 17:56 |
Dat is de fout waar hij het over heeft. Dat is verkeerd berekend. Gelukkig blijft het mensen werk. Ookal geeft het team de computer de schuld. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 17:57 |
Van mij mogen ze Monaco van de lijst schrappen. Elk jaar weer denk ik "JAA! Monaco!" om 2 minuten in de race al weer een facepalm naar mezelf te maken | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 17:57 |
Dus leg me nog eens uit Mercedes superieur is, dan? Hmmm? | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 17:58 |
.....zucht..... | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 17:58 |
Maar dat heb ik bij wel meer banen Monza vindt ik ook een vreselijke baan (iig nog zolang de Mercedes motor zo dominant is) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2018 17:59:07 ] | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 18:00 |
He ik heb kaartjes voor Monza gekocht ja! Vond de race vorig jaar best vermakelijk eigenlijk, maar dat kwam waarschijnlijk voornamelijk door het feit dat 8 coureurs gridstraffen hadden | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:00 |
Als ze echt zo superieur zijn, moeten ze makkelijk een halve seconde per rondje kunnen wegrijden en was Vettel bij de VSC achter Hamilton terechtgekomen. Ergo, Mercedes is niet superieur. Ze zijn misschien ietsje sneller, maar zeker niet superieur. Je zal misschien eerst je Mercedesbril moeten afzetten om dat te kunnen zien. | |
truthortruth | zondag 25 maart 2018 @ 18:02 |
Als ze dus de ruimte hebben om te bepalen hoe snel hij moet rijden is hun dominantie superieur. Ze houden zich alleen in omdat het kan, omdat het de motor spaart e.d. Met een andere berekening hadden ze makkelijk voor Vettel gebleven. De voorsprong van Merc is triest groot. | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 18:02 |
We hebben een kenner zo te zien! | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 18:02 |
het enige jammere van Monaco is dat ze op te veel plekken de muur verder weg hebben gezet, zodat niet ieder foutje meer afgestraft wordt | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:03 |
Ja, dat is wat alle Mercedes-adepten hier roepen. Maar vooralsnog hebben ze het niet laten zien. Geen overwinning, geen dubbele front row, geen fastest lap. Geen superioriteit, dus. | |
truthortruth | zondag 25 maart 2018 @ 18:04 |
De verbazing bij Hamilton zou genoeg moeten laten zien. | |
Fir3fly | zondag 25 maart 2018 @ 18:05 |
Iemand die alleen de uitslag op Teletext heeft gelezen ofzo? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:06 |
Want? Hij kan leuk sturen, maar is ook weer niet 'the brightest match from the book'. En Hamilton denkt dat hij altijd kan winnen. Dus als dat niet gebeurt is hij standaard verbaasd. | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 18:07 |
Hij rijdt niet de hele tijd op de max. Daarom is het een foutje.Het is niet dat hij niet meer kon. Ze dachten dat dit genoeg was. Het gemak waarmee hij de 2 seconden dicht reed. Jij kijkt alleen naar het vsc moment. Heb je de kwalificatie en de stint voor de vsc niet gezien? | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 18:08 |
hij heeft zo'n bril waardoor hij alleen maar ziet wat hij wil zien | |
truthortruth | zondag 25 maart 2018 @ 18:08 |
Hoe is hij niet 'the brightest match from the book'?!?! Wat een gelul. Hij is verbaast omdat hij sneller kon maar dat het volgens het team niet nodig was en nu wel nodig bleek te zijn. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:12 |
Zeker. Hij is nooit meer dan 3 seconden weg geweest van Raikonnen (en daardoor heeft hij de race niet gewonnen) en in Q3 heeft hij 1 rondje met quali-power gereden. Het rondje er voor zaten Vettel, Max en hij binnen 6 duizendste van een seconde. Welk punt wil je maken? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:14 |
Wel handig dat jij ook echt in zijn hoofd kunt kijken. Het is overigens: 'Hij is verbaasd'. | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 18:14 |
Welk punt wil jij maken? | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:16 |
Lees even mijn vorige 8 posts. Het staat in bijna elke post. En ik zie vooralsnog geen feiten waaruit blijkt dat ik niet gelijk heb. Alleen maar aannames en hersenspinsels. | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 18:16 |
Kwam deze nog tegen op Reddit Vind Gros meestal een ontzettende lul, maar dit is toch sportief van hem De monteur met de falende wheelgun | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 18:17 |
was het nou 2 keer dezelfde gast, ze zeggen zelf dat het bij Magnussen linksachter was en bij Grosjean linksvoor | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 18:18 |
Ik zie ook niet waarom ik geen gelijk heb. Vettel zegt zelf dat ze geluk hebben gehad. Waarom jij wil doen alsof het puur en alleen door falen van Merc komt is mij een raadsel. Ben je familie van een bepaalde user? | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 18:19 |
2 keer een andere volgens mij, dit was die van Gros zijn wiel iig. Al zal zo'n monteur zichzelf waarschijnlijk (zeker toen er nog geen duidelijkheid was) gewoon schuldig voelen. Ook als het aan de gun/druk lag. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2018 18:20:08 ] | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 18:21 |
Wel apart dat 2 verschillende wielguns faalden dan, misschien luchtdruk probleem in de slangen zelf? Of gebruiken ze elektrische tegenwoordig? Die kunnen ook falen, daar niet van. | |
truthortruth | zondag 25 maart 2018 @ 18:28 |
Volgens mij was het toch echt jij die aangaf dat Hamilton niet de slimste is. Ik kijk niet in zijn hoofd, ik luister en kijk naar zijn reactie en uitlatingen. Daarvoor hoef je niet in zijn hoofd te kijken. En dank voor de spellingscontrole. | |
#ANONIEM | zondag 25 maart 2018 @ 18:32 |
Hmm, wat verder google onderzoek doet vermoeden dat het toch niet aan de guns lag, maar een aan slordig erop zetten. Vraag me alleen wel af hoe de neuk dat 2 stops achter elkaar gebeurd, bij 2 verschillende wielen en monteurs. Ik zou verwachten dat die moeren redelijk idiot proof zijn. Als in, gun erop en aanduwen. | |
Tarado | zondag 25 maart 2018 @ 18:33 |
dat zei Coulthard ook
| |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:37 |
Blijkbaar kun je niet lezen. Heeft niet zo veel zin om dan te discussieren. | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 18:43 |
Waar komt je boosheid vandaan? Kocht je pa vroeger een BMW ipv Mercedes of ben je een als kind aangereden door een Mercedes? | |
daNpy | zondag 25 maart 2018 @ 18:44 |
True | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:45 |
Niet boos, maar kan niet zo goed tegen dom. Potjecreme vraagt wat mijn punt is. Dat heb ik al zeker 5 keer gezegd. Maar ipv even terug te lezen, gaat hij domme aannames doen. Dan ben ik klaar. [ Bericht 18% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 25-03-2018 18:52:21 ] | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 18:51 |
Heb ooit een met een bedrijfstraining F1 banden op een mockup moeten wisselen met een groep collega's (ja echt) en maar 1 groepje kreeg het voor elkaar om de moer er scheef op te draaien, voor de rest ging het gewoon prima idd. En dat waren oudere wielen, oudere assen, met portable slagmoersleutels etc... ze zullen nu nog makkelijker zijn mag ik aannemen. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 18:52 |
Ik denk dat conclusies verbinden aan deze race lastig is. Het enige wat ik zou durven roepen is dat de verschillen in racesnelheid tussen Ferrari en RB erg klein zijn en dat, gek genoeg, ook Haas (even los van het gefaal in de pit) een redelijke snelheid te pakken heeft en momenteel samen met McClaren knokt om de positie van 4e team. Gelet op de rondetijden in Q en de race, denk ik nog steeds dat Hamilton, gebruik makende van de partymode in Q, de meeste races van pole gaat starten en dan door zijn motorvermogen weinig in de problemen gaat komen. Dat dat vandaag wel gebeurt is een incident door een rare fout. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:54 |
Inderdaad. Je had hier wel kunnen stoppen. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 18:54 |
Goh, geen inhoudelijke reactie. Dat ben ik gewend van je. | |
Caland | zondag 25 maart 2018 @ 18:56 |
Ongeveer onder dezelfde druk ook wel. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 18:57 |
En in jouw inhoudelijke reactie staan alleen maar aannames. Hebben we eigenlijk (inhoudelijk) allebei even veel gezegd. Grappig hoe dat werkt, he? | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 18:59 |
Echt man, wat is jouw probleem? | |
Mansjester | zondag 25 maart 2018 @ 19:03 |
Fout Verstappen #1 | |
daNpy | zondag 25 maart 2018 @ 19:03 |
Haas, McLaren en ook Renault zijn dichter bij Red Bull dan ze zouden moeten willen als je het mij vraagt. Hoe competatief Ferrari vs Mercedes en Red Bull vs Ferrari zijn is uit deze race ook nog niet zomaar gebleken. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 19:04 |
ja | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 19:06 |
Qua uitslag klopt dat, maar je zag ook dat RB gewoon opgehouden werd door Haas en Renault. Ze kwamen er niet voorbij en dat heeft weinig met snelheid te maken op dit circuit. Bottas rijdt ook vrijwel niemand voorbij in het achterveld. Uiteindelijk is het RIC volgens mij die de snelste ronde noteert, op snelheid komen Haas, McLaren en Renault niet in de buurt, daar ben ik van overtuigd. Deze race vertekende die verhouding enorm. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 19:06 |
Ik vind 1 ~ 1,5s per ronde niet dichtbij te noemen maar zolang je niet kan inhalen | |
franklop | zondag 25 maart 2018 @ 19:08 |
Vergeet ook niet dat RIC gewoon ver weg was gereden van ALO en VER.. Dus dat verschil is er zeker nog wel. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 19:10 |
Precies. En VER was ook echt overduidelijk sneller, maar kwam ALO niet voorbij. En dat is niet gek, omdat ALO geen koekenbakker is en het circuit nauwelijks plekken kent waar je iemand goed voorbij kunt zonder zelfmoordaanslag. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 19:10 |
Gebakken lucht. Daar kan ik niet zo goed tegen. En dat lijkt wel een beetje een rode draad in jouw posts. In ieder geval die over de F1. Na de race van vandaag kunnen we inhoudelijk gezien het volgende met enige mate van zekerheid zeggen: het circuit is ruk voor deze F1 auto's. Het is natuurlijk wel leuk dat je een bepaald 'verstand van zaken' veinst, maar zijn eigenlijk losse flodders en gebakken lucht. Haas was leuk onderweg, maar hun competitieve snelheid op een echt circuit is hier niet vanaf te lezen. Zelfde geldt voor Maclaren. En eigenlijk bijna alle teams. Bv roepen aan de hand van deze race dat Mercedes superieur is, is ook kul. | |
franklop | zondag 25 maart 2018 @ 19:13 |
NOS samenvatting weer vol met fouten, voor de verandering | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 19:13 |
*<knip> laten we het gezellig houden* In het echte leven zijn mensen het wel eens niet met je eens, wen er aan. [ Bericht 2% gewijzigd door zoem op 25-03-2018 20:02:58 ] | |
Weltschmerz | zondag 25 maart 2018 @ 19:19 |
Lammers die zegt dat Vettel het hele weekend door Raikkonen om zijn oren is gereden... Die man heeft ook een agenda, niet serieus te nemen. | |
franklop | zondag 25 maart 2018 @ 19:20 |
Buiten dat, zaken dat de banden uit Q3 moeten worden gebruikt in de race etc Lammers moet wel beter weten. Duwde de schuld van de spin van Max nog bijna in de voeten van het team. | |
potjecreme | zondag 25 maart 2018 @ 19:23 |
Rai zat er anders goed bij. | |
Sjemmert | zondag 25 maart 2018 @ 19:31 |
Godver ben je weer bezig | |
Weltschmerz | zondag 25 maart 2018 @ 19:39 |
VT1 0.1 sneller VT2 0.25 sneller VT3 2,4 seconden (!) langzamer Q1 0.25 sneller Q2 0.6 langzamer Q3 0.01 sneller (foutje Vettel) Als je dat 'om de oren gereden' noemt ben je duidelijk met iets anders bezig dan de kijker uitleggen hoe het gegaan is. Dat Vettel in een halve race 11 seconden wegloopt van Raikkonen, een dikke 3 tiende per rondje dus, 'vergeet' hij ook maar even te melden. | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 19:39 |
Nog steeds* | |
Sunri5e | zondag 25 maart 2018 @ 19:41 |
Geen Ted's Notebook meer op youtube? | |
SnowOokami | zondag 25 maart 2018 @ 19:43 |
Begint op 9:05 | |
Weltschmerz | zondag 25 maart 2018 @ 19:45 |
Dat Lammers een Verstappen fanboy is wisten we al, dat hij zich daardoor dan zo ver mee laat slepen dat er dit soort onzin uitkomt is niet goed, maar dat kan nog een eerlijke gebrek aan professionalisme zijn. Maar wat hij over Vettel uitkraamt is het opzettelijk verkondigen van totale onwaarheden aan mensen die het grotendeels zelf niet meegekregen hebben, daar zit iets achter. Het is vals, hij moet een motief hebben. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 19:51 |
Overkomt me irl nooit. Alleen hier. [ Bericht 20% gewijzigd door zoem op 25-03-2018 20:03:27 ] | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 20:00 |
Lees ff terug, jij begon met de inhoud te laten varen voor persoonlijke aanvallen. Verder klaar nu. Weer iemand die ik niet serieus hoef te nemen hier. | |
XL | zondag 25 maart 2018 @ 20:01 |
Luister gewoon naar de coureurs zelf VET: mazzel gehad VES: foutje gemaakt RAI: pech met de strategie Denk dat Lammers hetzelfde zegt, met een vleugje chauvinisme voor de kijker. Niks mis mee. | |
Mansjester | zondag 25 maart 2018 @ 20:06 |
Godver wat is die Lammers weer triest bezig.Geef gewoon toe dat Max een slechte start had en een fout maakte bij die spin,ipv maar altijd andere oorzaken te zoeken | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 20:07 |
Ik val jou niet aan, maar de 'inhoud' van je verhaal. Is een nuance, geef ik toe, maar het is geen aanval op jou persoon. Jij bent ongetwijfeld een toffe gozer, alleen je reacties over de F1 zijn wat .... inhoudsloos. Na de race van vandaag weten we alleen dat Vettel heeft gewonnen. Of Mercedes harder had gekund is slechts speculatie. Of en hoe vaak Lewis de kwali-spec in de race kan gebruiken is ook speculatie. | |
Sjemmert | zondag 25 maart 2018 @ 20:18 |
https://www.f1today.net/n(...)ft-tot-2021-dominant | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 20:20 |
Max had een slechte start, of, beter nog, Magnussen had een extreem goede. De waarheid ten aanzien van die spin ligt wat in het midden. Het team bleef hem pushen, ook nadat ze hem een paar keer zagen glibberen. Zelfs nadat Max aangaf dat er iets mis was met de wagen, kreeg hij nog instructie om er snel voorbij te gaan. Misschien moet hij als rijder die risico's dan niet nemen, maar zijn team moet ook realistische orders geven. Daar zijn ze voor, om in het heetst van de strijd de kop koel te houden als dat voor een coureur extreem lastig is. Lammers speelt teveel de fanboy, en geeft en passant ook Vettel uit de zak, omdat hij graag een tweestrijd tussen die twee promoot. | |
BadderHaring | zondag 25 maart 2018 @ 20:21 |
Ajoh, wat weet die Marko nou joh. Allemaal gebakken lucht. | |
Gruj0 | zondag 25 maart 2018 @ 20:52 |
De race was niet erg spannend maar er zijn wel al bepaalde dingen te stellen en dat is dat Mercedes (teveel) op haar techniek (software in deze) vertrouwt, dat Ferrari goed op haar hoede moet zijn omdat Mercedes kennelijk een nog grotere voorsprong heeft dan vorig jaar, dat McLaren ergens achter Merc, Ferrari en RB aan zal sluiten en dat Haas misschien wel de underdog van dit jaar is. Iemand zei het al, Haas is misschien wel het nieuwe Force India. Waar Williams en FI aan zullen sluiten weet ik niet, maar AR Sauber en STR kunnen ze nog wel het vuur aan de schenen leggen. Ik gun Vettel zijn 5e titel wel, Alonso een overwinning, Stoffel wat meer succes en beide mannen van Haas een plek in de top 10. Eigenlijk vind ik Renault van alle teams nu het minst aantrekkelijke team. Er valt gewoon niet veel over te zeggen. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 25-03-2018 20:59:51 ] | |
Geralt | zondag 25 maart 2018 @ 20:58 |
Vorige GP op dit circuit was ook dramatisch. Toen werd al meteen gezegd de nieuwe auto's zijn compleet ruk en kan niet meer mee ingehaald worden. Dat moesten we een paar races later ook terugnemen nadat we een paar mooie races gezien hebben. 2017 was zo slecht niet vond ik qua inhalen. Melbourne is dat wel. Met deze auto's sowieso. Op naar Bahrein | |
Re | zondag 25 maart 2018 @ 21:13 |
best een anticliMax deze race, wel zeldzaam persoonlijk foutje van Hamilton en wat pech met die VSC, maar goed.. Bottas in verkeer laat ook wel zien dat een superieure motor ook niet alles is | |
Donderkonijn | zondag 25 maart 2018 @ 21:18 |
Ik denk niet dat STR veel gaat bakken. Al trekt die motor het, de coureurs zijn gewoon 2de garnituur. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 21:21 |
Maar hij maakte geen fout bij de spin. Dat zeggen zowel Max als Horner. Hij had al schade aan de diffuser voor de spin. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 21:22 |
Pure politiek. Zou ik ook zeggen over de concurrentie. Overigens is 'dominant' en 'superieur' niet hetzelfde. | |
Weltschmerz | zondag 25 maart 2018 @ 21:26 |
Het is een vlaag van chauvinistische verstandsverbijstering, maar dat betreft dan slechts Verstappen, Vettel staat daar buiten. De enige die er zoek gereden werd is Raikkonen op een opdrogende baan in VT3 en in Q2 was het verschil ook fors. Dus Lammers liegt gewoon vanuit een of andere agenda, terwijl hij zich voordoet als analist, nog betaald met belastinggeld ook. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 25 maart 2018 @ 21:32 |
Ach, gossie, heeft ie niet aardig gedaan over Sebje? Hmmm? Over Max had hij het wel mis. De spin kwam door schade aan zijn diffuser. | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 22:04 |
Welk foutje van Hamilton? | |
mikieu | zondag 25 maart 2018 @ 22:05 |
Feit is wel dat the Hulk zich makkelijk laat passeren. | |
Gezicht | zondag 25 maart 2018 @ 22:16 |
Hij miste in een van de laatste laps ergens een apex waardoor hij van ca. 0,8s op Vettel terugviel naar 2+s | |
Geralt | zondag 25 maart 2018 @ 22:19 |
Hij was zn (denk ik?) rembalans aan het instellen op het stuur en miste vervolgens de apex van een bocht waardoor hij direct weer op dik 2 seconden zat. Iets met 58 op het stuur in elk geval. | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 22:23 |
Dat zal hem wel zijn, had ik aan gedacht. Maar een Max die spint en tig keer wegglijdt, zijn geen fouten, maar een Hamilton die zich om wat voor reden of nonreden verremd is sowieso een fout. We slaan door, ook met een kapotte diffuser | |
Whiskers2009 | zondag 25 maart 2018 @ 22:30 |
Nee hoor. Want als dat wegglijden en spinnen een duidelijke oorzaak heeft die niks met de coureur te maken heeft dat s dat zo. Wat de naam van die coureur ook is... | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 22:40 |
Diffuser was niet bij de start al kapot, dat glijden gebeurde al direct vanaf de start. Diffuser ging uit zichzelf kapot? En de auto van Hamilton, had 100% geen gebreken? We slaan over het algemeen wel degelijk door. Maar verkeerde discussie die ik start | |
Peterselieman | zondag 25 maart 2018 @ 22:53 |
rondje 47 ofzo al. Dat gaf Vettel net de lucht die hij nodig had. | |
flipsen | zondag 25 maart 2018 @ 23:09 |
Ik stop maar eens met het volgen van de F1 topics op fok, ben het kijk-mij-eens-alleswetend-zijn geneuzel een beetje erg zat. Kom af en toe waarschijnlijk nog wel even bedelen om een Ace code, dat dan weer wel | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 23:09 |
Doe 'ns niet. | |
ondeugend | zondag 25 maart 2018 @ 23:10 |
Het is wel altijd hetzelfde hier na een GP en dezelfden. | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 23:15 |
sorry spijt me, sorry man | |
Lidl | zondag 25 maart 2018 @ 23:37 |
100% mee eens ( alleen heb ik kodi en dus geen codes meer nodig) | |
opgebaarde | zondag 25 maart 2018 @ 23:46 |
Als jullie nu aangeven wie er zo vervelend zijn in plaats van deze nutteloze simpele mededeling te delen, dan flikkeren zij op en kunnen jullie vrolijk posten | |
Nattekat | zondag 25 maart 2018 @ 23:47 |
Ik wil best ondersteunen, maar dat dus. | |
potjecreme | maandag 26 maart 2018 @ 01:58 |
Andere topic langer open laten. | |
opreis | maandag 26 maart 2018 @ 03:23 |
Max zn start was helemaal niet slecht en die van magnussen ook niet bijzonder goed. Het kwam eerder doordat hij aan de verkeerde kant van de grid startte en dat hij door de autos voor hem gedwongen werd de binnenkant te nemen, hier kom magnussen van profiteren. Tevens zullen de SS ipv de US banden ook niet in zijn voordeel hebben gewerkt tijdens de start. Verder was Ric deze race wel de snellere/betere RB van de twee, al dan niet door schade aan de auto. Dat heb ik vorig jaar weinig gezien. | |
BadderHaring | maandag 26 maart 2018 @ 06:39 |
Dicht |