Ligt aan de halo.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Ze zijn ook heel veel zwaarder en kunnen niet meer op nieuwe banden en weinig brandstof een korte stint rijden zoals Schumacher vaak deed in die tijd.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Kimi zal toch ook een beetje hetzelfde gevoel als Hamilton hebben, gewoon solide gereden maar toch 3e.quote:
Bandenoorlogquote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens:
Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018
Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in?
Gewoon power. De V10s hadden veel meer pk. In ruil daarvoor slurpten ze ook veel meer maar dat was in die tijd nog geen probleem .quote:Op zondag 25 maart 2018 12:44 schreef SnowOokami het volgende:
Schumacher heeft nog steeds het lap record trouwens:
Race lap record 1:24.125 Michael Schumacher, Ferrari, 2004
Fastest lap 1:25.945 Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, 2018
Ze hebben toch niks aan dat circuit gedaan sinds 2004? Iedereen zegt dat de huidige auto's sneller zijn, maar er zijn nu nog banen waar de 2004 auto's sneller zijn geweest... dus waar zit dat verschil in?
Denk dat Gene die wielgun wel kan opeten op dit moment.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Bandenoorlog
V10 motor
Tanken
Traction Control
Vond deze nog van Gene Haas
[ afbeelding ]
Meeste FL nu worden ook met weinig brandstof gereden dus die gaat niet op. Maar je hebt wel een punt met het gewicht ja, scheelt meer dan 100kg met toen meen ik.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:04 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ze zijn ook heel veel zwaarder en kunnen niet meer op nieuwe banden en weinig brandstof een korte stint rijden zoals Schumacher vaak deed in die tijd.
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakkenquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Denk dat Gene die wielgun wel kan opeten op dit moment.
Traction control is wel een goeie idd en de V10 had idd gemiddeld meer vermogen. Al denk ik niet dat het tanken mee heeft geholpen, Ricciardo was ook licht toen hij de FL zette vandaag.
[..]
Meeste FL nu worden ook met weinig brandstof gereden dus die gaat niet op. Maar je hebt wel een punt met het gewicht ja, scheelt meer dan 100kg met toen meen ik.
Kubica kwam ook met soortgelijke kritiek, want volgetankt met brandstof is het net een bus ipv een racewagenquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakken
dagboekshit of gayposts ergens anders aubquote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Busje komt zoquote:Op zondag 25 maart 2018 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zijn nu gewoon een beetje lompe bakken
Dus de CE en ES zitten al op 2 van 2 bij Bottasquote:Mercedes has changed the control electronics and energy store in Bottas’s car, as well as its gearbox, after the Finn crashed heavily exiting Turn 1 in Q3 on Saturday.
Die regels... kom op zegquote:Op zondag 25 maart 2018 13:49 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Busje komt zo
also:
https://www.motorsport.co(...)nalty-limit-1018558/
[..]
Dus de CE en ES zitten al op 2 van 2 bij Bottas
fuel flow limiet en beperktere hoeveelheid brandstof waardoor ze in de race niet volluit kunnen gaan. In de kwalificatie wel en dan zijn ze ook sneller, ruim 3 seconden.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:58 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Beide FL zijn tijdens de race gereden en Ricciardo ook in de laatste rondjes, dus kwa brandstof maakt het niet veel uit.
Kan zijn dat Schumacher idd meer verse banden had toen hij dat record reed, maar dan nog... er wordt nu al tijden gezegd (ook door Cowell) dat de huidige auto's "veel" sneller zijn dan toen, maar ik zie het niet
Daar heb je een puntquote:Op zondag 25 maart 2018 13:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
fuel flow limiet en beperktere hoeveelheid brandstof waardoor ze in de race niet volluit kunnen gaan. In de kwalificatie wel en dan zijn ze ook sneller, ruim 3 seconden.
Tijden van de kwalificatie in 2004 liggen ook veel dichter bij de racesnelheid dan nu.
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon power. De V10s hadden veel meer pk. In ruil daarvoor slurpten ze ook veel meer maar dat was in die tijd nog geen probleem .
+1quote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Na de race m'n auto gewassen en daarna nog even het gaspedaal wat verder ingeduwd dan noodzakelijkquote:Op zondag 25 maart 2018 13:42 schreef Nattekat het volgende:
Wat is zo'n napje toch altijd lekker na het vroege opstaan
Dan had ik hem inderdaad verward met Grosjean.quote:Op zondag 25 maart 2018 14:04 schreef SnowOokami het volgende:
Speciaal voor vuurvlieg, het ultieme bewijs dat Magnussen voor Verstappen lag na de pitstop:
[ afbeelding ]
Kwalificatie is alleen sneller omdat men toen moest kwalificeren met racefuel. En op gegroefde banden. Dat vergeet je elke keer.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.
Feit dat ze nu brandstof moeten besparen en toen niet speelt wel mee.
Ze hebben dan ook jaren geprobeerd om de snelheid eruit te krijgen. Met succes, uiteraard. Dat ze dan ten opzichte van het dieptepunt (toen de top van de GP2 sneller was dan de langzaamste F1-auto's) weer aanmerkelijk sneller zijn, maakt niet dat ze sneller dan ooit zijn.quote:Op zondag 25 maart 2018 13:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kwalificatie nu is 3 sec sneller dan toen dus dat is gewoon onzin.
Feit dat ze nu brandstof moeten besparen en toen niet speelt wel mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |