abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 20 augustus 2018 @ 14:40:18 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181322001
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2018 20:26 schreef Japepk het volgende:
Benieuwd of dat werkt. Humor is toch wat Nederlands, grof en wat harder. De Nederlandse remake van De Kampioenen flopte in Nederland ook genadeloos geflopt, wat resulteerde in het ontwikkelen van een eigen voetbalcomedy: All Stars.
Net als tessa (?) dat werkte ook minder dan de deense versie geloof ik...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181322316
Geen herhaling van het eerste seizoen deze zomer? Heb een aantal afleveringen nog niet gezien :@
pi_181328711
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:54 schreef WammesWaggel het volgende:
Geen herhaling van het eerste seizoen deze zomer? Heb een aantal afleveringen nog niet gezien :@
Ze hebben ze net allemaal (weer) online gezet!
pi_181330849
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 18:55 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ze hebben ze net allemaal (weer) online gezet!
Oh wat fijn! Bedankt voor je berichtje.
  maandag 20 augustus 2018 @ 21:26:33 #55
403253 Meke
after all this time? always.
pi_181333629
quote:
2s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:40 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Net als tessa (?) dat werkte ook minder dan de deense versie geloof ik...
Uch, ,ja dat was tenenkrommend ;(

Maar 1-op-1-overnemen werkt daarin ook niet echt denk ik, omdat toch wat dingen wel cultuurbepaald zijn. Als ze het concept overnemen en aanpassen op Belgische situaties is 't weer anders.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 augustus 2018 @ 00:06:55 #56
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181337908
quote:
Briljant, mijn vrouw komt van Schilde _O_
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181341256
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 00:06 schreef Djeez het volgende:

[..]

Briljant, mijn vrouw komt van Schilde _O_
Waarom staat die achtergrondmuziek zo achterlijk hard? Er is niets van te verstaan!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:08:43 #58
176766 crew  zoem
zoemt
pi_181530858
"Juf Ank" zit nu bij Linda. Wel leuke anekdotes :)
  woensdag 10 oktober 2018 @ 08:55:44 #59
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182426379
Luizenmoeder-regisseur: ’Hier is geen protocol voor’ :D

Door Bernice BreureUpdated 44 min geledenGisteren, 18:46 in BINNENLAND
Nog volstrekt in de luwte werd afgelopen herfst in een verweesd schoolgebouw in Mijdrecht gestart met de opnamen van de hilarische serie over de jungle die de basisschool niet alleen voor kinderen, maar ook voor ouders en leerkrachten kan zijn. Cast en crew lunchten in het voormalige gymnastieklokaal, de schmink werd aangebracht in het vroegere domein van de conciërge.

Jaren eerder al had Jan Albert de Weerd het plan opgevat voor een dergelijk drama toen een Juf Ank-achtige lerares in een tienminutengesprek over zijn destijds 7-jarige zoontje aankaartte dat het ventje ’een groot gebrek aan zelfreflectie’ had. Het duurde lang voordat hij met acteurs Ilse Warringa (juf Ank) en Diederik Ebbinge (schoolhoofd Anton) het scenario op papier zette en ermee de boer op ging. Dit moest echt goed worden, vond de producent/regisseur.

En de tijd bleek rijp: de AvroTros-serie brak begin dit jaar, nota bene op zorgenkindje NPO 3, alle mogelijke kijkcijferrecords, zowel wat lineair als uitgesteld kijken betreft. De tragikomedie over basisschool De Klimop won glansrijk de Zilveren Nipkowschijf, de onderscheiding van tv-recensenten en mediajournalisten. Ilse Warringa sleepte vorige week een Gouden Kalf voor ’beste actrice in televisiedrama’ in de wacht. Met Expeditie Robinson (RTL 5) en Beau five days inside (RTL 4) is De Luizenmoeder genomineerd voor de Gouden Televizier-Ring. „Het is het hoogst haalbare in Nederland wat publieksprijzen betreft”, stelt De Weerd „Het zou zo’n eer zijn om die te winnen, en een bevestiging dat we echt iets hebben neergezet.”

De serie met onder anderen Jennifer Hoffman, Bianca Krijgsman en Henry van Loon werd een enorme hype. Op het hoogtepunt trok het zelfs een duizelingwekkend aantal van 4,8 miljoen kijkers - nee, dat hadden de makers nooit kunnen bevroeden daar in Mijdrecht. „We hadden wel snel door dat we met iets bijzonders bezig waren, dat De Luizenmoeder uit elementen bestond die wel heel goed bij elkaar pasten. We merkten het ook aan de figuranten, die een soort tweede-rij-publiek vormen. Zij moesten vaak zo hard lachen: ’wat ís dit??’ Toch werden we na de eerste aflevering compleet overvallen door het succes. Dat was vooral voor de cast echt heftig. Hier is geen protocol voor, als iedereen opeens wat van je wilt.”

Participizza

Het duurde even voordat hij kon genieten van hoe Nederland zich onder meer verkneukelde om de ’participizza-avond’. „Terwijl de ene aflevering bejubeld werd, was ik nog met de montage van de volgende bezig. Dat leverde spanning op. Ik moest me niet laten leiden door wat anderen vooral zo leuk hadden gevonden, maar proberen vast te houden aan mijn eigen gevoel. Achteraf was het veel fijner geweest als ik de serie kant-en-klaar had afgeleverd en vervolgens rustig achterover had kunnen leunen.”

Een echt voldaan gevoel kreeg hij pas later. Bijvoorbeeld toen hij voor het eerst bij de oosterburen ging praten over een versie voor de Duitse tv en de publiciteitsdames daar spontaan ’Hallo allemaal’ begonnen te zingen. „Of toen we tijdens de tv-beurs in Cannes van alle kanten werden gefeliciteerd. Mensen die bijna tot niets konden verstaan van De Luizenmoeder begrepen toch de humor. Of je nu ouder bent of niet: iedereen is kind geweest. Het gat dat we hadden gevonden bleek ook nog eens grensoverschrijdend.”

Lastig was soms dat er boodschappen aan de serie, waarin bijvoorbeeld een donkere vader wordt aangezien voor de schoonmaker, werden toegeschreven waarin de makers zich helemaal niet herkenden. De Weerd: „We wilden laten zien hoe iedereen vanuit het goede probeert te handelen en hoe dat ongemakkelijke situaties kan opleveren. Wat wij niet wilden was roepen: ’kijk ons eens deze grap durven maken’. Dit is wat het is, hoe dingen zijn. We wilden niet vingerwijzen. En bijna alles wat in de serie gebeurt, heeft een van ons echt meegemaakt.”

De Weerd maakte vlak voor De Luizenmoeder de serie Voetbalmaffia (Kro-Ncrv) die beduidend minder goed werd bekeken. „Het is verkocht aan Frankrijk, Duitsland en Rusland. Maar deze serie werd neergezet als de nieuwe Penoza en daar heeft het niet aan voldaan. Het contrast is groot ja. En het toont ook de betrekkelijkheid van succes aan.”

Duitsers

Zijn leven is het afgelopen jaar op zijn kop gezet, zegt De Weerd. Zo woont hij momenteel in Keulen, waar hij volgende week begint als regisseur van de Duitse Luizenmoeder. „Het is heel gek, want deze week beginnen in Nederland de opnamen van ons tweede seizoen. Daar had ik graag bij willen zijn, maar als je wordt gevraagd om de regie te doen van zo’n grote productie in Duitsland zeg je geen nee. Bij ons kwamen de acteurs vanuit Amsterdam of Baarn naar Mijdrecht. Hier wordt de cast vanuit München of Berlijn ingevlogen, die verblijven allemaal in hotels. En de Duitsers hebben meteen twintig afleveringen besteld: ik ben daarmee zeker tot maart bezig.”

Ilse Warringa gaat de regie leiden van de vervolgreeks die naar verluidt vanaf januari te zien zal zijn. „Zo’n tweede seizoen wordt ook nog spannend, hoor. De verwachtingen zijn zó hoog. Iedereen zit straks met de armen over elkaar: ’nou, zeg het maar’.”

Donderdagavond komt De Weerd over voor het Televizier Gala, vrijdag moet hij weer in Keulen op de set staan. Maar hier moet hij bij zijn, net als de rest van de cast en makers. „Zo’n achterlijk jaar verbindt enorm, dus we gaan met z’n allen.” De regisseur betwist dat De Luizenmoeder de gedoodverfde winnaar is. „Ik heb geen idee wat onze kansen zijn.” Wel heeft hij een extra reden om zo gebrand te zijn op de prijs, vertelt hij met een lach. „Mijn vrouw Ingeborg Wieten heeft als Suzanne Balk in de begintijd van Goede Tijden, Slechte Tijden gespeeld. Die serie heeft ook ooit de Ring gewonnen, dus ik kan eigenlijk niet achterblijven.”

https://www.telegraaf.nl/(...)s-geen-protocol-voor
pi_182426750
Wat mij betreft geen gezeik maar gewoon goede punten _O_

pi_182427372
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 09:27 schreef wuuht het volgende:
Wat mij betreft geen gezeik maar gewoon goede punten _O_

Waarom zou het gezeik zijn?

Ik vond de Luizenmoeder tof en voor mij zijn de hoogtepunten grotendeels dezelfde als die zij noemen. Bij de scene van juf Ank op de ouderavond die zij zo sterk vinden mis ik trouwens nog de aanvulling dat het eigenlijk een analogie is van haar eigen leven.

De vechtscenes vind ik niet per se storend, want mi is dat een van de manieren waarop de makers de spot drijven met de huidige maatschappij en de zwarte piet-discussie. Alleen de momenten waarop dat subtieler plaatsvindt en die me doen twijfelen of ze ergens op zinspelen/een bepaald iets op de hak nemen vind ik leuker.
pi_182429167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 10:10 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarom zou het gezeik zijn?

Ik vond de Luizenmoeder tof en voor mij zijn de hoogtepunten grotendeels dezelfde als die zij noemen. Bij de scene van juf Ank op de ouderavond die zij zo sterk vinden mis ik trouwens nog de aanvulling dat het eigenlijk een analogie is van haar eigen leven.

De vechtscenes vind ik niet per se storend, want mi is dat een van de manieren waarop de makers de spot drijven met de huidige maatschappij en de zwarte piet-discussie. Alleen de momenten waarop dat subtieler plaatsvindt en die me doen twijfelen of ze ergens op zinspelen/een bepaald iets op de hak nemen vind ik leuker.
Je kan je niet voorstellen dat veel mensen het gezeik zullen vinden?
pi_182429467
quote:
1s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 11:47 schreef wuuht het volgende:

[..]

Je kan je niet voorstellen dat veel mensen het gezeik zullen vinden?
Gezeik vind ik ongefundeerd geklaag, bij de Snijtafel is alles onderbouwd en staat het analyseren centraal.

Dat er veel mensen te dom zijn om te poepen en dingen die niet in hun straatje passen als gezeik zien is iets anders.
  vrijdag 21 december 2018 @ 15:58:13 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183876992
Bekijk hier de eerste beelden van de nieuwe Luizenmoe­der

https://www.ad.nl/video/b(...)-luizenmoeder~p60975

10 Februari dus weer *O* *O* *O* *O*
  vrijdag 21 december 2018 @ 16:01:07 #65
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183877079
Het lange wachten is bíjna ten einde; het tweede seizoen van mega-televisiehit ‘De Luizenmoeder’ is in aantocht. AVROTROS heeft vandaag bekendgemaakt wanneer de nieuwe afleveringen van start gaan.

Vanaf zondag 10 februari kunnen we er wekelijks weer helemaal voor gaan zitten.

(J)anken van het lachen
En de omroep heeft nog een leuke extra voor de fans: de eerste beelden van de nieuwe reeks zijn online gezet en die zijn meteen al om te gieren. Een zingende juf Ank, een provocerende conciërge Volkert en de ‘bijzondere’ (maar zeker niet ‘rare’) schooldirecteur Anton… Wat hebben we ze gemist.

Kijkcijferkanon
De serie over het wel en wee van Juf Ank, schoolmeester Anton en moeder Hannah op basisschool De Klimop ontpopte zich het afgelopen jaar tot een gigantisch kijkcijferkanon. Sommige afleveringen werden, inclusief uitgesteld online terugkijken, gezien door bijna vijf miljoen mensen. Daarnaast won de serie diverse prijzen, waaronder een Zilveren Nipkowschijf, een Zilveren Televizier-ster en een Gouden Kalf.

Plot onbekend
AVROTROS heeft verder nog weinig prijsgegeven over het plot van het tweede seizoen. Hoofdrolspelers Ilse Warringa, Jennifer Hoffman en Diederik Ebbinge keren allemaal terug. Warringa schreef ook mee aan het scenario en regisseerde, samen met Ebbinge, een deel van de afleveringen.

https://www.lindanieuws.n(...)luizenmoeder-teaser/
  vrijdag 21 december 2018 @ 16:01:29 #66
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_183877091
Als ze het maar niet verprutsen door BN'ers met gastrollen ofzoiets.
pi_183877940
Het kan bijna alleen maar tegenvallen, want de verwachtingen gaan natuurlijk torenhoog zijn.
Koel en donker bewaren
pi_183879897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 12:04 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]

Gezeik vind ik ongefundeerd geklaag, bij de Snijtafel is alles onderbouwd en staat het analyseren centraal.

Dat er veel mensen te dom zijn om te poepen en dingen die niet in hun straatje passen als gezeik zien is iets anders.
Zeiken is een vorm van zeuren en vaak is het wel degelijk gefundeerd.
  woensdag 2 januari 2019 @ 13:59:04 #69
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_184159920
Regisseur van megahit De Luizenmoeder: ‘Goede comedy doet een beetje pijn’

Megahit De Luizenmoeder zette het leven van regisseur Jan Albert de Weerd (49) totaal op z’n kop. Hij woont in Keulen voor de Duitse remake, in Nederland is seizoen 2 in productie. ,,Dit een absurd jaar.’’



Jarenlang liep De Weerd rond met het plannetje voor een comedyserie over de perikelen op een doodgewone basisschool. ,,Tijdens een tienminutengesprek van onze oudste zoon zei de lerares: 'Jullie kind heeft geen enkele vorm van zelfreflectie.' Hij was een jaar of 8. Pas in de auto keken mijn vrouw en ik elkaar aan - wát zei die juf nou eigenlijk over ons kind? We waren te verbijsterd er iets van te zeggen.''

De Weerd wist meteen: dit is gouden materiaal voor een serie. Maar pas toen hij op een filmset Ilse Warringa tegen het lijf liep, maakte hij er werk van. ,,Ik kon zelf nooit de goede toon treffen. Ik ben erg gecharmeerd van de Britse comedian Ricky Gervais; hoe hij absurditeit in het normale leven signaleert, en daar comedy van maakt. Dat deelde ik met Ilse. Zij stelde voor de serie samen te schrijven. We hebben alles samen uitgevogeld. Van de pilot hebben we denk ik wel twintig versies geschreven. Het moest steeds scherper.‘’

De comedyserie over een Nederlandse basisschool, met de lullige schooldirecteur Anton (Diederik Ebbinge), alleenstaande moeder Hannah (Jennifer Hoffman) en niet te vergeten de neurotische Juf Ank (Ilse Warringa), werd begin dit jaar onverwacht een megahit. Een 'participizza' werd een ingeburgerd begrip, en het welkomstliedje van juf Ank (Hallo, allemaal...) een landelijke oorwurm.

Na het gigantische succes in Nederland stonden verschillende landen in de rij voor een remake. De Belgische versie is net af, de Hongaarse al op tv. De twee grootste commerciële omroepen van Duitsland, Sat 1. en RTL, streden er zelfs om.

De leegstaande Martin-Luther-Schule voor speciaal onderwijs, in Elsdorf, een klein Duits dorpje ten westen van Keulen, is de filmset voor Die Läusemutter. Op een miezerige winterdag branden de tl-balken er volop, aan de kapstokken hangen gekleurde winterjassen, rugzakken en fietshelmpjes, aan de muren prijken vrolijke waterverftekeningen.

Paspoort
Geboren: Deventer, 18 december 1969
Opleiding: Hotelmanagement, Leeuwarden.
Loopbaan
1996 - 1999 Goede Tijden, Slechte Tijden
1997 Oud Geld
2001 Rozengeur en Wodka Lime
2004 Zoop
2010 De avonturen van Kruimeltje
2011 De Groote Markt 30
2012 Verborgen Verhalen 5, Gerede Twijfel
2013 Malaika
2014 Het Verborgen Eiland, Verborgen Verhalen 6
2015 Het geheim van Eyck
2016 Lost in the Game
2017 Voetbalmaffia
2018 De Luizenmoeder, Zilveren Nipkowschijf voor De Luizenmoeder
2019 De Luizenmoeder seizoen 2, Die Läusemutter

Gekkenhuis
De Weerd kan het nauwelijks geloven, vertelt hij op een bank in de lerarenkamer van Die Läusemutter, volledig ingericht met koffiemokken, kerststukjes en koektrommels. ,,Gekkenhuis. Mijn leven staat totaal op z'n kop. In januari was De Luizenmoeder voor het eerst op tv. In mei was de deal met Duitsland rond.''

,,Het script is eerst helemaal vertaald, en daarna aangepast naar Duitse gebruiken. Sommige verhalen kan je hier natuurlijk niet vertellen, zoals het sinterklaasverhaal. Luizenmoeders bestaan ook niet. Maar het klonk wel logisch zeiden ze hier, dus introduceren we ze in de eerste aflevering.

,,Een groot thema is hier het principe Inklusion; dat kinderen met een handicap naar reguliere scholen gaan. Schooldirecteur Anton wil natuurlijk ook Inklusion-kinderen, omdat hij weet dat het geld oplevert. En toch wordt hij dan boos omdat hij zijn parkeerplek moet inleveren voor een kind in een rolstoel. Dat wordt wel een heftige aflevering. Ik hoop maar dat de Duitsers de humor daarvan kunnen inzien.''

Twijfelt u daaraan?
,,Dat is toch ook gezond? We doen dit op gevoel. Als de Duitse crew lacht, hoop ik maar dat we goed zitten. Humor is genadeloos, dat weet iedereen die weleens een mop heeft verteld die niet aankwam. Mensen laten lachen is verdomde lastig. Bovendien: met De Luizenmoeder hebben we iets heel leuks gemaakt, maar ik vind dat we misschien iets te veel eer hebben gekregen. Het werd allemaal veel groter gemaakt dan wij bedoelden. Een hype. Psychologen werden zelfs op de serie losgelaten om 'het geheim' te duiden.''

Wat vond u van de reacties? 'Een comedy waar Sylvana Simons rode vlekken van krijgt en types als Sunny Bergman het apezuur', schreef columnist van deze krant Angela de Jong.

,,We wilden een comedy maken over de realiteit, en goede comedy moet een beetje pijn doen. De grap lag altijd op: 'oeh, dat doet pijn. Maar zo gáát het wel.' Maar het maken van politiek incorrecte grappen is nooit ons uitgangspunt geweest, dat maakten anderen ervan.''

Wisten jullie dat jullie een hit in handen hadden?
,,Nooit, nee, natuurlijk niet! Dat is waanzin om vooraf te zeggen. Er zijn zoveel mensen die mooie dingen maken, maar nooit doorbreken. Ook al lagen we regelmatig op de grond van het lachen, we waren toch bang dat niemand zou gaan kijken. De pilot was een omslagpunt. Toen ik die aan mijn zoon van 11 liet zien, en hij ook heel hard moest lachen, kreeg ik er wel een goed gevoel over. Vanaf die eerste aflevering explodeerden de cijfers, naar, uiteindelijk, vijf miljoen kijkers. Ik dacht: dit méén je niet.''

Hoe kijkt u op 2018 terug?
,,Het was het absurdste jaar uit mijn leven. Op de tv-beurs in Cannes werden we door buitenlandse producenten in het Engels gefeliciteerd met ons succes, in Venetië wonnen we een prijs voor beste comedy. Hier kregen we de Zilveren Nipkowschijf voor het beste tv-programma van het jaar, een kneiter van een eer. Ilse heeft twee jaar terug nog gezongen op de begrafenis van mijn vader. En dan sta ik haar nu aan te kijken met zo'n prijs in m'n handen... zij was daar gewoon al voordat dit allemaal gebeurde.''

Het raakt u.
,,Heel erg. Het succes van De Luizenmoeder is fantastisch. Maar terwijl de hele wereld over het succes van De Luizenmoeder sprak, moest ik heel vaak terugdenken aan dat moment tijdens de begrafenis. Er is een soort diepte tussen ons ontstaan, en een emotionaliteit, dat gaat nooit meer uit mijn hart.''

Klop-klop op de deur van de lerarenkamer; of De Weerd nu naar de set kan komen. De figuranten staan klaar om een van de meest spraakmakende scènes te repeteren: de ouderavond waarop een zwarte vader wordt aangezien voor schoonmaker. De figuranten zitten in een kring in het klaslokaal en zingen het kenmerkende liedje in koor, maar dan natuurlijk in het Duits. Hallo, klasse zwei, ein neuen Tag fängt an...

Dromen najagen
Intussen worstelt de Duitse Juf Ank met het vinden van de juiste snaar. ,,Etwas stärker!'' roept De Weerd vanaf zijn regisseursstoel. ,,Drei, zwei, eins... Bitte!'' En Juf Ank waagt nog een poging haar Nederlandse regisseur tevreden te stellen. ,,Ilse speelt die rol zó goed; heel passief-agressief. Hier noemen ze dat Stock im Arsch."

Sinds augustus woont De Weerd hier, vertelt hij tussen twee happen boerenkool met worst door. De crew schuift de maaltijd naar binnen aan schooltafeltjes in een geïmproviseerde kantine. ,,Ik blijf zeker tot en met maart. Misschien nog wel langer, want de omroep heeft meteen twee seizoenen besteld. Soms moet ik mezelf knijpen dat ik hier nu zit. Ik wilde al jaren naar het buitenland en had niet verwacht dat het er nog van zou komen. Ik heb het er veel met mijn vrouw en zoons over gehad. Ze begrijpen heel goed dat ik dit nu moet doen. Ik probeer mijn jongens ook bij te brengen dat ze hun dromen achterna moeten jagen.''

Wat is er zo geweldig aan werken in het buitenland?
,,Dit land is vijf keer groter dan Nederland. Dat is toch fantastisch? De mogelijkheden zijn hier groter, omdat er veel meer budget beschikbaar is. In Nederland moet je maar hopen dat je iets mág maken, en dan ook nog met weinig centen. Daar moet ik een aflevering in tweeënhalve dag schieten, nu heb ik er vier - plus een dag voor repetities. En in Nederland merk ik dat ik serieuzer word genomen. Ik mag eerder over nieuwe plannen komen praten, en ontwikkel nu samen met mijn vrouw een nieuwe serie voor AvroTros, die ook weer herkenbare aspecten uit het dagelijks leven zal belichten. Zonder De Luizenmoeder hadden we dat waarschijnlijk niet zo snel mogen maken.''

Ervaart u druk, na het overweldigende succes?
,,Natuurlijk, want wat wordt het volgende dat ik ga doen? Wordt dat ook door vijf miljoen mensen bekeken? Of wil iedereen straks dat ik alleen nog maar dingen zoals De Luizenmoeder ga maken? Ik vind dat best heftig. Maar ach, morgen ben je weer vergeten, dat is ook de realiteit. Ik kom uit het Oosten. Als ik 's avonds in Gorssel een biertje drink, dan gaat het helemaal nergens meer over. Maar ik geniet er nu wel van, iedereen wil waardering."

En De Weerd moet weer aan de bak; de gerepeteerde ouderavondscène moet nu opgenomen worden. De figuranten en acteurs staan klaar in kostuum. De Weerd neemt plaats in zijn stoel. ,,Hallo, Klasse zwei, ein neuen Tag fängt an...''

https://www.ad.nl/show/re(...)eetje-pijn~ac0bcac1/

^O^
pi_184160046
Ben heel erg benieuwd. Hopen dat ze Jennifer Hofman wat minder verbaasd gaan laten kijken, dat vond ik op een gegeven moment wel echt irritant worden.
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 14:10:00 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184160185
Ik denk dat dit seizoen de grap er wel af is. Het wordt nu ook overal neergezet als hihihaha lekker politiekincorrect en denk dat ze die insteek gaan pushen.. maar het is afwachten. Ik gok dat het straks gewoon tenenkrommende verpakking wordt voor afgezaagde politiek incorrecte dooddoeners.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 2 januari 2019 @ 15:58:02 #72
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_184162132
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk dat dit seizoen de grap er wel af is. Het wordt nu ook overal neergezet als hihihaha lekker politiekincorrect en denk dat ze die insteek gaan pushen.. maar het is afwachten. Ik gok dat het straks gewoon tenenkrommende verpakking wordt voor afgezaagde politiek incorrecte dooddoeners.
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat het te geforceerd grappig gaat proberen te zijn. Dat was bij het eerste seizoen niet het geval en dat was juist wat werkte... Maar goed, wellicht heeft de maker schijt aan al het succes.
Don't let my username fool you...
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 15:59:30 #73
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_184162152
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 15:58 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat het te geforceerd grappig gaat proberen te zijn. Dat was bij het eerste seizoen niet het geval en dat was juist wat werkte... Maar goed, wellicht heeft de maker schijt aan al het succes.
Inderdaad het eerste seizoen voelde nog als het reilen en zeilen van een basisschool, hoop dat ze dat kunnen vasthouden en er niet alles met de haren bij slepen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 2 januari 2019 @ 16:17:36 #74
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_184162521
De Vlaamse gaat ook volgende week van start. Ziet er toch een beetje vreemd uit zo :P
  woensdag 2 januari 2019 @ 16:21:40 #75
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_184162614
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:03 schreef MisterLastName het volgende:
Ben heel erg benieuwd. Hopen dat ze Jennifer Hofman wat minder verbaasd gaan laten kijken, dat vond ik op een gegeven moment wel echt irritant worden.
Zo kijkt ze in elke film en serie. Dat is haar ding.
pi_184162651
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2019 14:03 schreef MisterLastName het volgende:
Ben heel erg benieuwd. Hopen dat ze Jennifer Hofman wat minder verbaasd gaan laten kijken, dat vond ik op een gegeven moment wel echt irritant worden.
pi_184162687
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:23 schreef Zipportal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Acteren in Nederland genot.

Elkaar met grote ogen aankijken.
pi_184162754
Precies een van de redenen dat ik nooit naar Nederlandse series kijk.
Dat acteerwerk is altijd zo slecht.

Recent GTST gekeken en zelden zo vaak met een :') Gekeken.
pi_184162884
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:25 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Acteren in Nederland genot.

Elkaar met grote ogen aankijken.
Ze moet getroost worden.
pi_184170735
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:28 schreef MisterLastName het volgende:
Precies een van de redenen dat ik nooit naar Nederlandse series kijk.
Dat acteerwerk is altijd zo slecht.

Recent GTST gekeken en zelden zo vaak met een :') Gekeken.
Dat is in Amerikaanse soaps niet anders. Nederland heeft een aantal bijzonder goede acteurs, maar die zitten niet in de Johan Nijenhuis producties.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_184171173
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 16:17 schreef noodgang het volgende:
De Vlaamse gaat ook volgende week van start. Ziet er toch een beetje vreemd uit zo :P
[ afbeelding ]
Waarom zouden ze andere namen gebruiken?
  donderdag 3 januari 2019 @ 07:58:46 #82
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_184175059
Omdat in België niemand Ank heet, of dat niet dezelfde klank/uitstraling heeft? Ik vind Els wel een goed alternatief eigenlijk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_184176623
''Erik'' en ''Angelique'' hadden zo dezelfde acteurs kunnen zijn :D
pi_184304463
Zouden ze de zelfde verhaallijn gebruiken ?

Benieuwd naar de verschillen
pi_184321273
iemand gekeken naar de Vlaamse Luizenmoeder?
  Moderator donderdag 10 januari 2019 @ 16:27:05 #86
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_184321322
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
iemand gekeken naar de Vlaamse Luizenmoeder?
Nee, want in Nederland hebben geen VTM. Maar ik zag wel dat het erg goed gescoord had (meer dan 800K kijkers). Daarmee was het meteen de best bekeken nieuwe dramaserie voor de zender in vijf jaar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:35:44 #87
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_184321466
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:24 schreef capuchon_jongen het volgende:
iemand gekeken naar de Vlaamse Luizenmoeder?
Ja, is vreemd omdat je het origineel kent en ik vind het origineel beter.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_184321585
Het was een exacte kopie van de Nederlandse versie, hier en daar wat Vervlaamst in de begrippen. Van de acteurs vond ik vooral Juf Ank minder. Die was meer bozig/chagrijnig, in plaats van de hysterische, naar overspannenheid neigende houding in de Nederlandse serie. Maar misschien groeit dat nog.

Ik kan me wel voorstellen dat iemand die voor het eerst keek zich vermaakt heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Redactie Frontpage donderdag 10 januari 2019 @ 16:58:05 #89
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_184321893
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:27 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, want in Nederland hebben geen VTM. Maar ik zag wel dat het erg goed gescoord had (meer dan 800K kijkers). Daarmee was het meteen de best bekeken nieuwe dramaserie voor de zender in vijf jaar.
Gewoon downloaden via Gemist Downloader
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 10 januari 2019 @ 17:09:38 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184322157
Fragmenten: https://www.gelderlander.(...)er-juf-ank~a41b4e84/

Het is een exacte kopie -O-.
KuikenGuppy
pi_184323929
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 17:09 schreef Burdie het volgende:
Fragmenten: https://www.gelderlander.(...)er-juf-ank~a41b4e84/

Het is een exacte kopie -O-.
wel aardig toch.
Ik hou van Vlaams.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 10 januari 2019 @ 18:41:52 #92
186611 Haags
pi_184323933
Zin in het nieuwe seizoen
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 10 januari 2019 @ 19:26:38 #93
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_184324728
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 16:58 schreef Djeez het volgende:

[..]

Gewoon downloaden via Gemist Downloader
Kun je VTM dan downloaden met die drm op hun site?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_184334658
deze moet een vaste rol krijgen :9

pi_184334718
quote:
4s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:01 schreef fotostarter het volgende:
deze moet een vaste rol krijgen :9

[ afbeelding ]
Goeiste uiers.
pi_184334740
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 18:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

wel aardig toch.
Ik hou van Vlaams.
Ja ik ook maar er zijn toch wat cultuurverschillen? Of is dat tegenwoordig nauwelijks meer?
pi_184334838
Stap ik vanmorgen op de fiets met de kinderen om ze naar school te brengen

Hoor ik ze allebei opeens zingen

Halloooooo allemaal wat fijn dat je er bent, ben je voor het eerst hier of ben je onbekend....
_O_
pi_184334908
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:15 schreef Goitske het volgende:
Stap ik vanmorgen op de fiets met de kinderen om ze naar school te brengen

Hoor ik ze allebei opeens zingen

Halloooooo allemaal wat fijn dat je er bent, ben je voor het eerst hier of ben je onbekend....
_O_
Wat grappig! :) Zijn vast ook de enige kinderen die dat liedje zongen het afgelopen half jaar :)
pi_184334933
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:20 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Wat grappig! :) Zijn vast ook de enige kinderen die dat liedje zongen het afgelopen half jaar :)
_O-
pi_184335325
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 11:20 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Wat grappig! :) Zijn vast ook de enige kinderen die dat liedje zongen het afgelopen half jaar :)
blijkbaar zingen ze hem op school
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')