ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op vrijdag 16 maart 2018 22:54 schreef dennistd het volgende: Een veel betere oplossing zou het doortrekken van de noord zuid lijn naar Schiphol zijn, met een aansluiting op de ringlijn west. Je kunt dan op de westtak Lelylaan sluiten en alles op Sloterdijk laten stoppen (behalve internationaal). Een kaartje Schiphol-Amsterdam Centraal zet je een capaciteitstoeslag van 10 euro bij op zodat iedere toerist met de noord zuid lijn naar centraal gaat.
Ahja, als er geen 100 miljoen is om het IJgebouw te renoveren is hier zeker wel geld voor
Het gebouw onder spoor 14/15 (en misschien wel meer) aan de noordkant van het station. Het spoor rust daar op een stalen viaduct. Dat viaduct is nu bijna 100 jaar oud en een bekend nadeel van staal is dat de kwaliteit langzaam maar zeker achteruit gaat wat ten koste van de draagkracht gaat. Als je spoor 15 een breder perron wilt geven ter hoogte van de trappen moet dit viaduct aangepast of verbreedt worden. Idealiter maak je er een betonnen viaduct van. Beton heeft de gunstige eigenschap dat het met de jaren sterker wordt.
Op zaterdag 17 maart 2018 13:30 schreef Mr_Klaasje het volgende: Het gebouw onder spoor 14/15 (en misschien wel meer) aan de noordkant van het station. Het spoor rust daar op een stalen viaduct. Dat viaduct is nu bijna 100 jaar oud en een bekend nadeel van staal is dat de kwaliteit langzaam maar zeker achteruit gaat wat ten koste van de draagkracht gaat. Als je spoor 15 een breder perron wilt geven ter hoogte van de trappen moet dit viaduct aangepast of verbreedt worden. Idealiter maak je er een betonnen viaduct van. Beton heeft de gunstige eigenschap dat het met de jaren sterker wordt.
Dat staal kunnen ze waarschijnlijk nog leuk verkopen als stalingsvrij ijzer
Het is gewoon zo ontzettend veel dat ik me nauwelijks kan voorstellen dat het allemaal onderhoud is..
Speciaal voor jou even gekeken wat het allemaal is foto
Waar jij het over had is dat roze spul, die staan aan de depotvoeding. De losse bakken op spoor 342 worden eind maart de Benelux stammen mee verlengt. De gele stammen gaan de loods in of staan daar ondertussen al, oranje is voor het testbedrijf en wit is na een dagelijkse controle klaar om de dienst in te gaan.
Je lult er lekker om heen, een stad als brussel bewijst dat het geen fuck uitmaakt waar je de int treinen laat stoppen, zolang het maar uitstekend bereikbaar is.
Het grote verschil is dat mensen niet naar Brussel-Zuid gaan voor Brussel, mensen gaan naar Brussel-Zuid om verder te reizen. Brussel-Zuid is voor niemand een eindbestemming. Amsterdam Centraal is dat zeker wel.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik vertrek begin mei voor 13 dagen naar Polen. Iemand nog tips qua spoorlijnen die de absolute moeite zijn daar?
Ohja, ik leef ook nog maar heb het nogal druk gehad de laatste tijd, maar mijn huisje is inmiddels aardig achter de rug. En toch maar wat vaker mobiel Fok!ken denk ik hier.
Haha, die kennen we al ja Ik reis de eerste dag Berlijn-Poznan, en dan na een overnachting zit ik 4 nachten in Wolsztyn, en globaal gaat het via Krakau - Bialystok - Gdansk weer richting Duitsland.
Ga je zelf ook een ritje kolen scheppen? Volgens mij is dat mogelijk daar of ik heb Michael Palin verkeerd begrepen.
Dat heb ik bij de SSN al gedaan op de 65'er, maar ik kan er maar weinig over vinden op het internet. Denk dat dat niet meer mogelijk is. Je kan nog wel op het depot slapen.
Op zondag 18 maart 2018 10:10 schreef greavy het volgende: Haha, die kennen we al ja Ik reis de eerste dag Berlijn-Poznan, en dan na een overnachting zit ik 4 nachten in Wolsztyn, en globaal gaat het via Krakau - Bialystok - Gdansk weer richting Duitsland.
Vanuit Bialystok zou je tegenwoordig naar Kaunas moeten kunnen
Als Neptunus en Pluto in één lijn staan, het Sudoku boekje uit is, de afdeling volledig is bezet én iedereen net is voorzien van een vers bakje koffie.
Op zondag 18 maart 2018 11:26 schreef dennistd het volgende: Van die mensen die ruim 5 minuten voor geplande aankomst al bij de deur gaan staan terwijl we 10 minuten vertraging hebben
Überhaupt mensen die 5 minuten voor aankomst bij de deur gaan staan...
Überhaupt mensen die 5 minuten voor aankomst bij de deur gaan staan...
Sorry, maar bij kleinere stations maak ik me daar toch schuldig aan als ik met redelijk wat bagage reis Zeker als je met meerdere personen reist en het druk is in de trein.
Sorry, maar bij kleinere stations maak ik me daar toch schuldig aan als ik met redelijk wat bagage reis Zeker als je met meerdere personen reist en het druk is in de trein.
Zo druk is het niet, iedereen heeft zo ongeveer een tweezitter voor zich alleen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sorry, maar bij kleinere stations maak ik me daar toch schuldig aan als ik met redelijk wat bagage reis Zeker als je met meerdere personen reist en het druk is in de trein.
Als je een aantal reiskoffers moet uitladen, dan heb je nog een goede reden daarvoor. Het gros zijn echter forenzen die op hun eindbestemming aankomen en vervolgens richting de (rol)trappen sloffen en daarbij andere reizigers - zeker de groep reizigers die een krappe overstap moeten halen - in de weg lopen.
Het gros zijn echter forenzen die op hun eindbestemming aankomen en vervolgens richting de (rol)trappen sloffen en daarbij andere reizigers - zeker de groep reizigers die een krappe overstap moeten halen - in de weg lopen.
Ah die mensen die je het liefst van het perron afbeukt
Weer eens een Pimpel die andersom staat, zonder enige omroep in Hannover en met de normale volgorde op de CTA.... Niet leuk als je een plek in rijtuig 5 hebt, 2e van achter (en nu dus van voor).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 18 maart 2018 16:47 schreef dennistd het volgende: Weer eens een Pimpel die andersom staat, zonder enige omroep in Hannover en met de normale volgorde op de CTA.... Niet leuk als je een plek in rijtuig 5 hebt, 2e van achter (en nu dus van voor).
Hoe komt zo'n ding ineens andersom? Driehoeken is wel een bewuste handeling.
Staan alle stammen normaal gesproken wel in dezelfde volgorde?
Eerder deze week was er een probleem op de normale route, waardoor de Pimpel werd omgeleid via Münster. Dan moet er echter wel worden kopgemaakt om weer richting Bad Bentheim (of Berlijn) te geraken...
En zo raken zulke treinen Sdus omgekeerd.
Bij de Fyra V160 was dat vroeger ook altijd leuk: de samenstelling was B-A-A-B-B-B-loc. Er werd ook netjes omgeroepen waar de 1e klas-rijtuigen zich bevonden. Maar dat klopte wel eens niet waardoor dat een kleine volksverhuizing opleverde in Schiphol of Rotterdam.
Bij de verbouwing tot ICRmh-rijtuigen werd de samenstelling gewijzigd tot loc-B-A-B-B-A-B-loc.
Mja, dat valt nog mee qua afstand en je hebt geen gereserveerde plaatsen. Wat ik dus wel had, en dat was maar goed ook: hele trein vrijwel vol, moest nog iemand van mijn plekje jagen ook.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 18 maart 2018 16:47 schreef dennistd het volgende: Weer eens een Pimpel die andersom staat, zonder enige omroep in Hannover en met de normale volgorde op de CTA.... Niet leuk als je een plek in rijtuig 5 hebt, 2e van achter (en nu dus van voor).
Op zondag 18 maart 2018 17:56 schreef James1988 het volgende: Nog leuker als dat gebeurt bij een dubbele ICE... denk je voorin te zitten, wordt ook netjes omgeroepen enzo, en toch mag je ineens 16 bakken lopen.
Ik heb het anderhalf jaar terug in Hamburg gehad met een ICE-1 inderdaad, van het ene einde naar het andere...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als Neptunus en Pluto in één lijn staan, het Sudoku boekje uit is, de afdeling volledig is bezet én iedereen net is voorzien van een vers bakje koffie.
Wie heeft zijn zaakjes wel op orde eigenlijk qua beloften vs realisatie?
Sorry voor late reactie, Ik kijk hier niet zo vaak.
Veel politici komen met grote plannen, waarmee ze dan op de bühne iets moois hebben gedaan. Maar tegen de tijd dat dat soort megaprojecten gereed moeten zijn is de wethouder al lang weg, en zitten zijn opvolgers met de brokken. En dan gaat het dus mis. Verkeer begroot, lijken in de kast, gebrek aan sturing. De Noord/Zuidlijn is daarvan een schoolvoorbeeld. Maar zie ook bijvoorbeeld de Haagse tramtunnel.
Sorry voor late reactie, Ik kijk hier niet zo vaak.
Veel politici komen met grote plannen, waarmee ze dan op de bühne iets moois hebben gedaan. Maar tegen de tijd dat dat soort megaprojecten gereed moeten zijn is de wethouder al lang weg, en zitten zijn opvolgers met de brokken. En dan gaat het dus mis. Verkeer begroot, lijken in de kast, gebrek aan sturing. De Noord/Zuidlijn is daarvan een schoolvoorbeeld. Maar zie ook bijvoorbeeld de Haagse tramtunnel.
Dringend veiligheidsadvies van RAIB aan Network Rail: zorg dat na werkzaamheden de infrastructuur in een veilige toestand wordt achtergelaten. De afgelopen jaren zijn er meerdere incidenten geweest waarbij treinen materiaal hebben geraakt dat na werkzaamheden niet goed is vastgemaakt of achtergelaten.
Op 25 februari jl. is een trein van Virgin Trains East Coast met een snelheid van 85 km/u tegen een stuk spoorstaaf aangereden:
Bron foto: VTEC, frontcamera van de trein
Het was de eerste trein die na nachtelijke werkzaamheden over het traject reed. De trein heeft de spoorstaaf in z'n geheel uit de weg geduwd, en is niet ontspoord.
Op 25 februari jl. is een trein van Virgin Trains East Coast met een snelheid van 85 km/u tegen een stuk spoorstaaf aangereden:
[ afbeelding ] Bron foto: VTEC, frontcamera van de trein
Het was de eerste trein die na nachtelijke werkzaamheden over het traject reed. De trein heeft de spoorstaaf in z'n geheel uit de weg geduwd, en is niet ontspoord.
heb ook weleens gehad dat ik na een nachte doorhalen op de Champs Elysee met de eerste trein. Exact hetzelfde, maar dan op Chatelet les Halles. Dat was een knal van....van ....heb ik jou daar...
Op maandag 19 maart 2018 17:52 schreef James1988 het volgende: Dat was weer gezellig in 's-Hertogenbosch. De sprinter naar Tilburg, Breda en Dordrecht van 17:03 bestond uit maarliefst één FLIRT-drietje.
Ritnummer: 6659 Treinstel: 2218 Treindelen: 3 Zitplaatsen: 178 1e klas: 32 2e klas: 114 Klapstoelen: 32
Rond 5-en vanmiddag stonden de twee opstelsporen bij Lelystad centrum vol met VIRM's en op spoor 1 twee DDZ viertjes, die volgens de koersrol naar Groningen zouden gaan en volgens de CTA naar Den Haag. De trein naar Den Haag kwam echter binnen op spoor 2. Ondertussen was de trein op spoor 1 al langzaam volgelopen en iedereen kon de trein weer verlaten.
Vervolgens was de HC in de war omdat spoor 2 van Almere Oostvaarders bezet was met een (gestrande?) VIRM en de sprinter op spoor 1 was gezet en mijn IC dus via spoor3 moest. De HC dacht dat we al bij Almere Centrum waren.
Rond 5-en vanmiddag stonden de twee opstelsporen bij Lelystad centrum vol met VIRM's en op spoor 1 twee DDZ viertjes, die volgens de koersrol naar Groningen zouden gaan en volgens de CTA naar Den Haag. De trein naar Den Haag kwam echter binnen op spoor 2. Ondertussen was de trein op spoor 1 al langzaam volgelopen en iedereen kon de trein weer verlaten.
Vervolgens was de HC in de war omdat spoor 2 van Almere Oostvaarders bezet was met een (gestrande?) VIRM en de sprinter op spoor 1 was gezet en mijn IC dus via spoor3 moest. De HC dacht dat we al bij Almere Centrum waren.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Bruno Le Maire, Frans minister van Economische Zaken, heeft vandaag aangekondigd dat de Franse staat eind juni een bestelling gaat plaatsen bij Alstom voor de levering van 100 nieuwe TGVs. De nieuwe generatie moet in 2022 op de sporen staan.
Op donderdag 22 maart 2018 16:55 schreef Dr_Flash het volgende: ik hoorde net een oude diesel en er zaten wat dozen achter met Menath erop ja. Was dat hem?
Klinkt als een Class 66 met containers vervuilde grond naar Veendam of de lege retourtrein
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 22 maart 2018 17:10 schreef James1988 het volgende: Bruno Le Maire, Frans minister van Economische Zaken, heeft vandaag aangekondigd dat de Franse staat eind juni een bestelling gaat plaatsen bij Alstom voor de levering van 100 nieuwe TGVs. De nieuwe generatie moet in 2022 op de sporen staan.
Mijn frans is niet zo heel goed dus gaat dit om compleet nieuwe generatie tgv's of is het gewoon een bestelling voor meer van al bestaande tgv's?
Klinkt als een Class 66 met containers vervuilde grond naar Veendam of de lege retourtrein
Beladen trein uit Ingelheim (Bij Mainz). De Menath containers gaan rechtstreeks naar de Eemshaven. De gele Bauer containers komen uit Basel en gaan naar Veendam, om vanaf daar met de vrachtwagen naar Eemshaven te gaan.
Beladen trein uit Ingelheim (Bij Mainz). De Menath containers gaan rechtstreeks naar de Eemshaven. De gele Bauer containers komen uit Basel en gaan naar Veendam, om vanaf daar met de vrachtwagen naar Eemshaven te gaan.
Waarom rijdt die andere trein niet door dan?
En hoezo komt er zoveel vervuilde grond uit Basel?
Beladen trein uit Ingelheim (Bij Mainz). De Menath containers gaan rechtstreeks naar de Eemshaven. De gele Bauer containers komen uit Basel en gaan naar Veendam, om vanaf daar met de vrachtwagen naar Eemshaven te gaan.
ik heb hem alleen maar gehoord, niet gezien. Maar het klonk als zoneentje uit mijn filmpje Hij moest er goed hard aan trekken denk ik
Zojuist een stokoud PR uit de zomer van 2006 verbeterd. Destijds had ik een GtbV claim met een doorlooptijd van 230 dagen. Op 27 juni 2017 reed mijn aansluitende trein voor mijn neus weg, waarna een maandenlange periode van systematische middelvingers en vertraagtechnieken volgde. Gisteren is het geld alsnog gestort. Na 265 dagen. Wauw.
Op vrijdag 23 maart 2018 11:14 schreef Dr_Flash het volgende: Zojuist een stokoud PR uit de zomer van 2006 verbeterd. Destijds had ik een GtbV claim met een doorlooptijd van 230 dagen. Op 27 juni 2017 reed mijn aansluitende trein voor mijn neus weg, waarna een maandenlange periode van systematische middelvingers en vertraagtechnieken volgde. Gisteren is het geld alsnog gestort. Na 265 dagen. Wauw.
De vernieuwde intercity's zijn dus niet langer ingedeeld in twee, maar in drie zones: ontmoetingscoupés waar je gewoon mag praten, werk- en rustcoupés waar je zachtjes mag praten en stiltecoupés waar je je mond moet houden.
What's next? Coupés waar je over politiek mag praten, coupés waar je over het weer mag praten, coupés waar je over religie mag praten, coupés waar je over neuksex mag praten?
What's next? Coupés waar je over politiek mag praten, coupés waar je over het weer mag praten, coupés waar je over religie mag praten, coupés waar je over neuksex mag praten?
Op vrijdag 23 maart 2018 15:55 schreef Janneke141 het volgende: Ik zou graag speciale coupé's willen waar je niet met meurende troep van de Smullers naar binnen mag.
dan wil ik ook een coupé zonder mensen die bakjes yoghurt leegschrapen of op appels knagen (ik kan niet tegen eetgeluiden )
Op vrijdag 23 maart 2018 17:15 schreef MTL het volgende: Kortom: iedereen koopt gewoon z'n eigen trein met eigen interieur en personeel. Dan is iedereen tevreden
Ja. Maar als ik ergens heen wil wil ik wel dat MIJN trein altijd voorrang boven alles krijgt
Op vrijdag 23 maart 2018 15:55 schreef Janneke141 het volgende: Ik zou graag speciale coupé's willen waar je niet met meurende troep van de Smullers naar binnen mag.
Dennis, hoe had jij je tickets met dat nieuwjaarsrondje online gekocht voor Polen? Ga over minder dan 1.5 maand naar Polen met een interrail 1e klas, maar heb 2 reisdagen dat ik nog voor geen 5 euro reis, dus dan maar losse tickets kopen (Poznan > Leszno en Leszno > Poznan) Wilde eerst alles los kopen, maar interrail 5 reisdagen 1e klas is GOEDKOPER dan alles losse tickets 2e klas........ Ben totaal 13 dagen op reis, maar reis er maximaal 7 met de trein.
Van de vakanties in frankrijk kan ik mij herrineren dat sommige hsl/lgv gedeeltelijk in de middenberm van een snelweg gebouwd zijn, weet iemand om welke stukken het gaat?
Op zondag 25 maart 2018 15:21 schreef derLudolf het volgende: Ik zag op het emplacement van de BE in Nordhorn NS1833 staan. Wordt dat een extra loc of is dat voor onderdelen?
Dat is voor zover ik weet een onderdelenleverancier ja.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
a.s. dinsdag effe met de trein naar Bijlmer Arena. moet dan langs dat arena park, waar men bezig is met de opbouw van een religieus toneelstuk. hoe lang denken jullie dat zoiets heel blijft, gezien 'Bijlmer Arena'.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zondag 25 maart 2018 20:18 schreef spectrumanalyser het volgende: a.s. dinsdag effe met de trein naar Bijlmer Arena. moet dan langs dat arena park, waar men bezig is met de opbouw van een religieus toneelstuk. hoe lang denken jullie dat zoiets heel blijft, gezien 'Bijlmer Arena'.
Staat 's nachts gewoon een beveiliger bij, neem ik aan. Zoals overal in de grote steden bij festivals e.d.
Anderhalve week geleden bracht ik een korte vakantie door in Plattling, gelegen tussen Regensburg en Passau. Tijdens de eerste dag van mijn verblijf heb ik de hier startende Waldbahn verkend. Deze spoorlijn (met een aantal zijtakken) eindigt op de grens met Tsjechië in het station Bayerisch Eisenstein. Dit kan met recht een grensstation genoemd worden: het gezamenlijke stationsgebouw staat precies op de grens en is verdeeld over twee delen, waarvan de Tsjechische zijde overigens ´elezná Ruda-Al¸bětín genoemd wordt. De Duitsers spreken voor wat het Tsjechische deel betreft over Böhmisch Eisenstein trouwens.
Doorgaande treinen zijn er niet: vanaf de Waldbahn eindigt een Regio-Shuttle aan het perron aan Duitse zijde, terwijl aan de Tsjechische kant de treinen uit Praag-Plzen-Klatovy binnenkomen. Op spoor 4 staat bij ondergaande zon trein Os 7546 uit Klatovy, gereden door motorstel 842 030 van České dráhy.
[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 26-03-2018 00:29:11 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 26 maart 2018 08:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mijn collega vraagt waarom treinen in de richting van Zutphen vanuit Goor zo vaak toeteren onderweg tegenwoordig. Heeft hier iemand enig idee?
Ik denk de combinatie van mist en Niet Actief Beveiligde Overwegen. Dan is dat namelijk verplicht.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Klaasje op 26-03-2018 09:21:05 ]
Op maandag 26 maart 2018 08:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mijn collega vraagt waarom treinen in de richting van Zutphen vanuit Goor zo vaak toeteren onderweg tegenwoordig. Heeft hier iemand enig idee?
Op maandag 26 maart 2018 08:00 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mijn collega vraagt waarom treinen in de richting van Zutphen vanuit Goor zo vaak toeteren onderweg tegenwoordig. Heeft hier iemand enig idee?
Ik heb even een betrouwbare bron geraadpleegd:
quote:
Laatste tijd veel baanwerkers ook in groenvoorziening met kappen enzo. Vaak even een seintje geven dat je eraan komt. Of gewoon de dagelijkse typhoon beproeving. Nog een specifiek tijdstip?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
waarvan de Tsjechische zijde overigens ´elezná Ruda-Al¸bětín genoemd wordt. De Duitsers spreken voor wat het Tsjechische deel betreft over Böhmisch Eisenstein trouwens.
En ´elezná Ruda betekent dan weer min of meer hetzelfde als Eisenstein.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Doet mij denken aan ProRail die enkele jaren geleden de grap had dat ze de wissels op zomertijd zetten. In Amersfoort was die dag prompt een grote wisselstoring
Doet mij denken aan ProRail die enkele jaren geleden de grap had dat ze de wissels op zomertijd zetten. In Amersfoort was die dag prompt een grote wisselstoring
Die foto's heb ik nog wel ergens. Dat was vermakelijk.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
DB had als doel gesteld om binnen twee jaar naar opening van de nieuwe HSL het aandeel treinreizen tussen Berlijn en München te laten stijgen van 20% naar 40%. Dat hebben ze binnen 100 dagen al gehaald waardoor het aanbod nu al weer flink uitgebreid gaat worden: https://www.zugreiseblog.de/zug-muenchen-berlin/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deze ochtend rijdt voor het eerst een trein over de noordelijkste spoorverbinding van ons land. Vanaf 08:52 uur rijdt de trein van Roodeschool naar Eemshaven.
Doordat er in april nog meer treinen op de hogesnelheidslijn gaan rijden, blijft de HSL last houden van vertragingen en uitval, meldt de NS.
Dus hoe meer treinen er gaan rijden, hoe minder treinen er kunnen rijden
Denken ze daar dat heel Nederland vol zit met achterlijke debielen of zo? WAT een nikskunnerij daar, ongelofelijk Zou grappig zijn als het niet gewoon waar was.
Op woensdag 28 maart 2018 12:54 schreef DriekOplopers het volgende: Hahaha, de NS heeft mij helemaal niet nodig om zichzelf belachelijk te maken. Commentaar verder op de bekende groengekleurde website.
Juridisch heb je weer eens geen poot om op te staan aangezien het HSA-bod en exploitatie niet meer van toepassing is maar er heeft een onderhandse gunning plaatsgevonden.
Echt dat dit soort simpele dingen nog aan je uitgelegd moeten worden, het is werkelijk ongelofelijk.
Klopt. Die onderhandse gunning is tot stand gekomen op basis van een aantal kwaliteitsbeloften van de NS. Indien de infra op de HSL niet plotseling is verslechterd tov van wat destijds bekend was, moet de NS gewoon aan zijn beloften worden gehouden. Met andere woorden: dat mag geen smoes zijn om de kwaliteitseisen te verlagen en de NS voor de zoveelste keer te matsen zoals Van Veldhoven en haar voorgangsters keer op keer hebben gedaan.
En ja, spanningssluizen liggen nu op belachelijke plekken. Maar om nou honderden miljoenen neer te leggen om dat te fiksen... Dan weet ik nog wel een paar andere infraknelpunten die eerder in aanmerking zouden komen voor dat geld.
Op woensdag 28 maart 2018 13:24 schreef DriekOplopers het volgende: Klopt. Die onderhandse gunning is tot stand gekomen op basis van een aantal kwaliteitsbeloften van de NS. Indien de infra op de HSL niet plotseling is verslechterd tov van wat destijds bekend was, moet de NS gewoon aan zijn beloften worden gehouden. Met andere woorden: dat mag geen smoes zijn om de kwaliteitseisen te verlagen en de NS voor de zoveelste keer te matsen zoals Van Veldhoven en haar voorgangsters keer op keer hebben gedaan.
En ja, spanningssluizen liggen nu op belachelijke plekken. Maar om nou honderden miljoenen neer te leggen om dat te fiksen... Dan weet ik nog wel een paar andere infraknelpunten die eerder in aanmerking zouden komen voor dat geld.
Nee dat hoeven ze niet want de concessie is aan de kant geschoven en dús is het eisenpakket anders. Simpel. Jij kan vinden dat het wel anders is en daar heel recalcitrant in het verleden over blijven hangen, maar je staat voor aap bij de polletiek en de mensen bij NS die er wel verstand van hebben terwijl je alleen maar hoogst populistisch overkomt aangezien je ook niet met constructieve oplossingen komt.
Op dinsdag 27 maart 2018 23:47 schreef dennistd het volgende: DB had als doel gesteld om binnen twee jaar naar opening van de nieuwe HSL het aandeel treinreizen tussen Berlijn en München te laten stijgen van 20% naar 40%. Dat hebben ze binnen 100 dagen al gehaald waardoor het aanbod nu al weer flink uitgebreid gaat worden: https://www.zugreiseblog.de/zug-muenchen-berlin/
Dus hoe meer treinen er gaan rijden, hoe minder treinen er kunnen rijden
Denken ze daar dat heel Nederland vol zit met achterlijke debielen of zo? WAT een nikskunnerij daar, ongelofelijk Zou grappig zijn als het niet gewoon waar was.
Op woensdag 28 maart 2018 13:33 schreef Dr_Flash het volgende: Waarom is er over die godvervloekte hoerenlijn niet van tevoren wat beter nagedacht?
Je moet ook geen politici op de bok zetten Het moest een supersnelle lijn worden, maar elke plaats van betekenis wilde een eigen halte. Wat wil je dan? Topsnelheid van 1000 km/u om de geëiste reistijd te halen? De plaatsen zonder betekenis (+ koeien) wilden rust en kregen een peperdure tunnel. De NS moest en zou de concessie winnen en biedt 100 miljoenmiljard. Met de paar pecunia's die overblijven laten ze een fabrikant van bolderkarren een 'hogesnelheidstrein' bouwen. Jeuj, dat gaat lukken O wacht, mijn bolderkar valt uit elkaar Nou, dat zag ik niet aankomen zeg Ach, we zetten de aloude stoomlocomotieven in die al 175 jaar werken. Ze zijn wat zwaarder maar ach, als het maar tjoek tjoek doet. Nu valt het spoor uit elkaar omdat de infra niet berekend is op het gewicht, stoom en rook.
De HSL is een leuk idee, maar het is een ruim 20 jaar durende soap die heel wat hoofdrolspelers versleten heeft met nog steeds dezelfde regisseur die blijft geloven in het sprookje van succes. De gemiddelde kleuterklas maakt een beter plan dit.
Nee niet echt. De modal split is ruim 50% trein voor Amsterdam-Rotterdam sinds de hsl er is. Zal straks de cijfers er bij pakken voor je. Eerst even staand naar Zwolle.
Nee dat hoeven ze niet want de concessie is aan de kant geschoven en dús is het eisenpakket anders. Simpel.
Dat aan de kant schuiven van de oorspronkelijke concessie is natuurlijk wel gebeurd op grond van door de NS gedane kwaliteitsbeloften. Dat weet jij net zo goed als ik. Toch?
quote:
Jij kan vinden dat het wel anders is en daar heel recalcitrant in het verleden over blijven hangen,
De situatie van vandaag de dag is geworteld in het verleden.
quote:
maar je staat voor aap bij de polletiek en de mensen bij NS die er wel verstand van hebben terwijl je alleen maar hoogst populistisch overkomt aangezien je ook niet met constructieve oplossingen komt.
Veel constructieve oplossingen stel ik namens Voor Beter OV voor in de beslotenheid van HGB-IV, de Rijnstraat (voorheen Plesmanweg) en de Inktpot. Daar kan ik niet altijd publiekelijk over uitweiden. Maar een voorbeeld van een suggestie die wij qua HSL/ICdirect hebben gedaan was dat het beter zou zijn om weer terug te keren naar een relatief klein aantal dedicated machinisten die vast op de HSL rijden, ipv vele honderden machinisten die er per persoon veel te weinig komen, en dus wegens door onervarenheid veroorzaakte bedienfouten bij de spanningssluizen de mist in gaan. Maar ja, helaas is niet de Raad van Bestuur, maar de vakbeweging de baas binnen de NS. FNV wilde wél dedicated verkeersleiders van ProRail, maar géén dedicated machinisten van NS. Dan houdt het dus wel een beetje op.
Kan je niet zo zeggen. Daarvoor zou je het pakket uitgangspunten en ontwerprandvoorwaarden moeten pakken dat de ontwerpers begin jaren 90 hebben gehad en dat moeten leggen naast het resultaat. Als er toen een goede legitieme reden was om bepaalde zaken te ontwerpen zoals ze nu zijn is het ontwerp niet perse niet verkeerd. Het resultaat is alleen ingehaald door de tijd.
Kan je niet zo zeggen. Daarvoor zou je het pakket uitgangspunten en ontwerprandvoorwaarden moeten pakken dat de ontwerpers begin jaren 90 hebben gehad en dat moeten leggen naast het resultaat. Als er toen een goede legitieme reden was om bepaalde zaken te ontwerpen zoals ze nu zijn is het ontwerp niet perse niet verkeerd. Het resultaat is alleen ingehaald door de tijd.
OK, fair enough.
Maar hier en daar een spanningssluis op het aller onhandigste punt... Daarvan had men ook in de jaren-90 kunnen bedenken dat dat niet heel slim was.
Bij Hoofddorp en bij Rotterdam zou je de spanningssluizen een paar honderd meter verderop kunnen leggen, zoals het geval is bij Barendrecht. Bij Breda en Zevenbergschen-Hoek wordt dat al wat lastiger, de spanningssluis móét daar wel op het viaduct liggen, want meer ruimte is er niet.
In theorie dan. In de praktijk loop je dan ook aan tegen zaken zoals isolatie en het vermogen van de onderstations, die moeten dan immers ook verder gaan leveren.
Over het beveiligingssysteem kun je twisten: doorgaand ERTMS vanaf station Breda tot in station Schiphol zou waarschijnlijk het mooiste zijn geweest. Dan hoeft er niet vier keer tijdens een rit te worden geschakeld tussen ATB<>ERTMS, maar alleen in Schiphol. En dat zou nog bij stilstand hebben gekund.
ERTMS-only kan echter niet, want landelijke uitrol van ERTMS was nog niet voorzien en inbouw van ERTMS in hoofdrailnetmaterieel voorzien van ERTMS was ook niet in scope. Op Breda-Zevenbergschenhoek, Barendrecht-Rotterdam Noord en Hoofddorp-Schiphol moest ATB dus ook beschikbaar blijven.
Toen de infrastructuur werd ontworpen (eind jaren '90, begin van dit millennium) was ATB+ERTMS dual signalling nog ongehoord. ProRail is dat vanaf 2007 aan het installeren geweest op Amsterdam - Utrecht, waar het uitvoerig is getest in de periode 2012 - 2015.
De HSL opleveren met dual signalling van Breda tot in Schiphol was waarschijnlijk onmogelijk binnen de budgettaire kaders waarmee de projectorganisatie HSL-Zuid moest werken, en had ook de tijdslijnen danig in de war gegooid.
Achja, dat stranden is ook 90% van de keren een bedienfout in de cabine, moet ik als ontwerper daar echt rekening mee gaan houden?
Klopt. Daarom zei ik al eerder:
quote:
Maar een voorbeeld van een suggestie die wij qua HSL/ICdirect hebben gedaan was dat het beter zou zijn om weer terug te keren naar een relatief klein aantal dedicated machinisten die vast op de HSL rijden, ipv vele honderden machinisten die er per persoon veel te weinig komen, en dus wegens door onervarenheid veroorzaakte bedienfouten bij de spanningssluizen de mist in gaan.
Op woensdag 28 maart 2018 17:46 schreef DriekOplopers het volgende: Dat aan de kant schuiven van de oorspronkelijke concessie is natuurlijk wel gebeurd op grond van door de NS gedane kwaliteitsbeloften. Dat weet jij net zo goed als ik. Toch?
Dat is niet relevant. Ze zijn er niet meer.
quote:
De situatie van vandaag de dag is geworteld in het verleden.
Veel constructieve oplossingen stel ik namens Voor Beter OV voor in de beslotenheid van HGB-IV, de Rijnstraat (voorheen Plesmanweg) en de Inktpot. Daar kan ik niet altijd publiekelijk over uitweiden. Maar een voorbeeld van een suggestie die wij qua HSL/ICdirect hebben gedaan was dat het beter zou zijn om weer terug te keren naar een relatief klein aantal dedicated machinisten die vast op de HSL rijden, ipv vele honderden machinisten die er per persoon veel te weinig komen, en dus wegens door onervarenheid veroorzaakte bedienfouten bij de spanningssluizen de mist in gaan. Maar ja, helaas is niet de Raad van Bestuur, maar de vakbeweging de baas binnen de NS. FNV wilde wél dedicated verkeersleiders van ProRail, maar géén dedicated machinisten van NS. Dan houdt het dus wel een beetje op.
Op woensdag 28 maart 2018 18:28 schreef James1988 het volgende: Bij Hoofddorp en bij Rotterdam zou je de spanningssluizen een paar honderd meter verderop kunnen leggen, zoals het geval is bij Barendrecht. Bij Breda en Zevenbergschen-Hoek wordt dat al wat lastiger, de spanningssluis móét daar wel op het viaduct liggen, want meer ruimte is er niet.
In theorie dan. In de praktijk loop je dan ook aan tegen zaken zoals isolatie en het vermogen van de onderstations, die moeten dan immers ook verder gaan leveren.
Over het beveiligingssysteem kun je twisten: doorgaand ERTMS vanaf station Breda tot in station Schiphol zou waarschijnlijk het mooiste zijn geweest. Dan hoeft er niet vier keer tijdens een rit te worden geschakeld tussen ATB<>ERTMS, maar alleen in Schiphol. En dat zou nog bij stilstand hebben gekund.
ERTMS-only kan echter niet, want landelijke uitrol van ERTMS was nog niet voorzien en inbouw van ERTMS in hoofdrailnetmaterieel voorzien van ERTMS was ook niet in scope. Op Breda-Zevenbergschenhoek, Barendrecht-Rotterdam Noord en Hoofddorp-Schiphol moest ATB dus ook beschikbaar blijven.
Toen de infrastructuur werd ontworpen (eind jaren '90, begin van dit millennium) was ATB+ERTMS dual signalling nog ongehoord. ProRail is dat vanaf 2007 aan het installeren geweest op Amsterdam - Utrecht, waar het uitvoerig is getest in de periode 2012 - 2015.
De HSL opleveren met dual signalling van Breda tot in Schiphol was waarschijnlijk onmogelijk binnen de budgettaire kaders waarmee de projectorganisatie HSL-Zuid moest werken, en had ook de tijdslijnen danig in de war gegooid.
Even advocaat van de duivel spelen... Dual signalling was compleet niet ongehoord maar werd door NS bewust getraineerd. Zo werd ATB verwijderd waar ATB-NG kwam liggen (ja, óndanks later de installatie van NG bakens op de Oude Lijn voor PBKA's en simultaanbedrijf met ATB) terwijl echt werkelijk iedereen met verstand van de technische zaken zei dat het elkaar (in de baan) praktisch niet zou kunnen storen vanwege de inherente incompatibiliteit van de technieken. Dual-systems waren in cabines toen al redelijk normaal. Ze hebben dit echt heeeeel lang volgehouden in het openbaar.
Automatisering kan dit issue trouwens eenvoudig en binnen een paar weken opgelost hebben. Baken voor stroomafnemers neer, baken voor stroomafnemers op, ff software aanpassen, klaar.
Je bedoelt een soort rondje rond de kerk? NS machinisten schijnen dan volgens hun eigen verklaring nóg meer fouten te gaan. Ik kan me nog herinneren dat er dat NS machinisten riepen dat er doden gingen vallen als zij elke dag op hetzelfde treintje op hetzelfde lijntje zouden zitten.
Alternatieven genoeg:
Spanningssluizen elimineren #1 Een paar extra onderstations erbij en de hele HSL doet het ook prima met 1500V= Dan is er alleen nog maar een spanningssluis nodig tussen NL en B.
Spanningssluizen elimineren #2 Heel NL ombouwen naar 25kV~
Machinisten meer informatie geven Dat kan al eenvoudig door het plaatsen van borden langs het spoor of het geven directe hints in de cabine aan de hand van de locatie van de trein
Machinist elimineren Aan de hand van plaatsbepaling en snelheid kan de boardcomputer zelf ook wel omschakelen tussen 1500V en 25kV v.v.
Automatisering kan dit issue trouwens eenvoudig en binnen een paar weken opgelost hebben. Baken voor stroomafnemers neer, baken voor stroomafnemers op, ff software aanpassen, klaar.
Denk ik ook, maar het moddert ondertussen al twee-drie jaar door en da`s toch wel frustrerend.
Denk ik ook, maar het moddert ondertussen al twee-drie jaar door en da`s toch wel frustrerend.
Men is bezig met het uitvinden van een werkbank zodat ze kunnen beginnen aan rubber. De stip op de horizon is eigenlijk een heel klein wiel maar dat zie je niet omdat het zo ver weg staat.
Denk ik ook, maar het moddert ondertussen al twee-drie jaar door en da`s toch wel frustrerend.
Nee, dat is absoluut onmogelijk. Dan automatiseer je het werk van een NS machinist. Dat kan niet, dat mag niet, dan wordt het werk te saai en gaat het he-le-maal mis.
Je bedoelt een soort rondje rond de kerk? NS machinisten schijnen dan volgens hun eigen verklaring nóg meer fouten te gaan. Ik kan me nog herinneren dat er dat NS machinisten riepen dat er doden gingen vallen als zij elke dag op hetzelfde treintje op hetzelfde lijntje zouden zitten.
Alternatieven genoeg:
Spanningssluizen elimineren #1 Een paar extra onderstations erbij en de hele HSL doet het ook prima met 1500V= Dan is er alleen nog maar een spanningssluis nodig tussen NL en B.
Spanningssluizen elimineren #2 Heel NL ombouwen naar 25kV~
Machinisten meer informatie geven Dat kan al eenvoudig door het plaatsen van borden langs het spoor of het geven directe hints in de cabine aan de hand van de locatie van de trein
Machinist elimineren Aan de hand van plaatsbepaling en snelheid kan de boardcomputer zelf ook wel omschakelen tussen 1500V en 25kV v.v.
Ahja, die Syntus en CXX machinisten rijden ook massaal mensen om..
Even advocaat van de duivel spelen... Dual signalling was compleet niet ongehoord maar werd door NS bewust getraineerd. Zo werd ATB verwijderd waar ATB-NG kwam liggen (ja, óndanks later de installatie van NG bakens op de Oude Lijn voor PBKA's en simultaanbedrijf met ATB) terwijl echt werkelijk iedereen met verstand van de technische zaken zei dat het elkaar (in de baan) praktisch niet zou kunnen storen vanwege de inherente incompatibiliteit van de technieken. Dual-systems waren in cabines toen al redelijk normaal. Ze hebben dit echt heeeeel lang volgehouden in het openbaar.
ATB EG + ATB NG is een andere combinatie, de combinatie van ATB en ERTMS als dual signalling was destijds ongehoord. Ook qua regelgeving.
Tijdens de proef op Amsterdam - Utrecht was daar nog iets leuks mee: volgens de regelgeving zou een rood NS54-sein tevens het einde van een movement authority moeten zijn. Zo was het ook geïmplementeerd in de infrastructuur.
Toch is het door een softwarebug één keer gebeurd dat een lichtsein rood toonde, maar de machinist in z'n cabine een MA had die een heel stuk verder ging.
ATB EG + ATB NG is een andere combinatie, de combinatie van ATB en ERTMS als dual signalling was destijds ongehoord. Ook qua regelgeving.
Het was heel makkelijk geweest om dat direct te regelen.
quote:
Tijdens de proef op Amsterdam - Utrecht was daar nog iets leuks mee: volgens de regelgeving zou een rood NS54-sein tevens het einde van een movement authority moeten zijn. Zo was het ook geïmplementeerd in de infrastructuur.
Toch is het door een softwarebug één keer gebeurd dat een lichtsein rood toonde, maar de machinist in z'n cabine een MA had die een heel stuk verder ging.
Ja. Daar heb je proefbedrijf voor. Dat had praktisch direct kunnen starten met ERTMS-only op een onbelangrijke nevenbaan zoals Zwolle-Kampen en daarna Groningen-Nergenskut en daarna een geëlektrificeerd traject ofzo. Ik vind het smoesjes en blijf bij de opmerking dat NS dit expres getraineerd hebben.
Ga niet lopen huilen als je een terechte vraag gesteld wordt nadat je over alle medewerkers van een concern heenpist. Ga je schamen.
Je suggestie dat ik op een of andere politieke charlatan zou stemmen, is geen "terechte vraag" maar een botte insinuatie. Ik ga graag de discussie aan (omdat dat mij ook aan het denken zet/scherp houdt), maar ik laat mij geen persoonlijke aanvallen en dat soort gezeik van jou welgevallen. Het is met jou altijd het zelfde liedje. Ik heb niet met je op school gezeten.
En nee, ik schaam mij niet. En ja, einde discussie.
Dat is ook gebeurd. In de periode 2002-2005 is ERTMS getest op de baanvakken Heerlen - Maastricht (Alstom-apparatuur) en Steenwijk - Heerenveen (Bombardier). Na het einde van de pilot is de apparatuur daar weer weggehaald.
Op woensdag 28 maart 2018 19:34 schreef James1988 het volgende: Tijdens de proef op Amsterdam - Utrecht was daar nog iets leuks mee: volgens de regelgeving zou een rood NS54-sein tevens het einde van een movement authority moeten zijn. Zo was het ook geïmplementeerd in de infrastructuur.
Toch is het door een softwarebug één keer gebeurd dat een lichtsein rood toonde, maar de machinist in z'n cabine een MA had die een heel stuk verder ging.
Als dat een argument is, hoe is de Fyra dan ooit in de dienstregeling terecht gekomen?
Je suggestie dat ik op een of andere politieke charlatan zou stemmen, is geen "terechte vraag" maar een botte insinuatie. Ik ga graag de discussie aan (omdat dat mij ook aan het denken zet/scherp houdt), maar ik laat mij geen persoonlijke aanvallen en dat soort gezeik van jou welgevallen. Het is met jou altijd het zelfde liedje. Ik heb niet met je op school gezeten.
En nee, ik schaam mij niet. En ja, einde discussie.
Dan moet je niet zo'n stomme generalisatie doen. En dan nog vraag ik me af of het inderdaad zo'n probleem zou zijn, de werkvloer aan de macht. Buiten dat is de opmerking simpelweg niet waar.
Nederland is prima groot genoeg voor snelheden van 200km/u. Helemaal op lange stukken zoals Schiphol-Rotterdam en Rotterdam-Antwerpen. En anders hadden er over een paar jaar acht sporen moeten liggen dwars door Delft enzo heen in plaats van zes.
Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nederland is prima groot genoeg voor snelheden van 200km/u. Helemaal op lange stukken zoals Schiphol-Rotterdam en Rotterdam-Antwerpen. En anders hadden er over een paar jaar acht sporen moeten liggen dwars door Delft enzo heen in plaats van zes.
mja, Daar is de situatie tussen Den Haag en Schiphol niet ideaal. De aansluiting bij Warmond ligt precies andersom ten opzichte van het huidige IC-gebruik van de sporen.
Op woensdag 28 maart 2018 22:19 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nederland is prima groot genoeg voor snelheden van 200km/u. Helemaal op lange stukken zoals Schiphol-Rotterdam en Rotterdam-Antwerpen. En anders hadden er over een paar jaar acht sporen moeten liggen dwars door Delft enzo heen in plaats van zes.
Het werkt niet. De HSL is duur, veel te duur, en dat voor die paar dooie minuten tijdswinst. Ik heb het altijd al een onding gevonden
Op woensdag 28 maart 2018 22:13 schreef GlenSpey het volgende: Volgens mij heeft Nederland helemaal ook geen HSL nodig. Er is ook nog helemaal niemand ooit beter geworden van het bestaan ervan...
Gewoon een stuk normaal spoor, desnoods met baanvak snelheid 160, was prima geweest
Iemand die het snapt. Een ontwerpsnelheid van 200 km/u was genoeg. Met het bespaarde geld had je meer dan genoeg degelijke treinen kunnen kopen.
200 km/u voor de noordsectie, 300 km/u voor de zuidsectie? Barendrecht - Antwerpen is 83,8 km aan HSL en is daarmee bijna net zo lang als het Belgische deel van de HSL Brussel - Lille/Parijs. 200 of 300 maakt dan wel een verschil.
Op woensdag 28 maart 2018 23:22 schreef James1988 het volgende: 200 km/u voor de noordsectie, 300 km/u voor de zuidsectie? Barendrecht - Antwerpen is 83,8 km aan HSL en is daarmee bijna net zo lang als het Belgische deel van de HSL Brussel - Lille/Parijs. 200 of 300 maakt dan wel een verschil.
HRN en HSL-Noord op 3kV, zodat 200 op de noordsectie mogelijk wordt.
Achja, dat stranden is ook 90% van de keren een bedienfout in de cabine, moet ik als ontwerper daar echt rekening mee gaan houden?
Ja, daar moet je tot op zekere hoogte rekening mee houden. Er zijn goede en minder goede machinisten, je moet een systeem niet ontwerpen dat het alleen door de heel goede machinisten begrepen en bediend kan worden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
In theorie dan. In de praktijk loop je dan ook aan tegen zaken zoals isolatie en het vermogen van de onderstations, die moeten dan immers ook verder gaan leveren.
Die paar honderd meter boeit niet en het gros van de treinen is daar al, of nog, uit.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Even advocaat van de duivel spelen... Dual signalling was compleet niet ongehoord maar werd door NS bewust getraineerd. Zo werd ATB verwijderd waar ATB-NG kwam liggen (ja, óndanks later de installatie van NG bakens op de Oude Lijn voor PBKA's en simultaanbedrijf met ATB) terwijl echt werkelijk iedereen met verstand van de technische zaken zei dat het elkaar (in de baan) praktisch niet zou kunnen storen vanwege de inherente incompatibiliteit van de technieken. Dual-systems waren in cabines toen al redelijk normaal. Ze hebben dit echt heeeeel lang volgehouden in het openbaar.
Op Gouda - Alphen heeft vervolgens jarenlang ATB EG en NG gecombineerd gelegen, met spoorstroomlopen en assentellers samen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Goedemorgen. In welke virms vind ik nou tegenwoordig al stopcontacten? Sowieso alleen 1e klas toch? Maar welke series (of eventueel materieel nummers) ?
Spanningssluizen elimineren #1 Een paar extra onderstations erbij en de hele HSL doet het ook prima met 1500V= Dan is er alleen nog maar een spanningssluis nodig tussen NL en B.
Nee, je kunt geen 300 km/u rijden onder 1500V omdat dat vermogen eenvoudigweg niet geleverd kan worden (dubbelstel Thalys = 25 MW).
quote:
Spanningssluizen elimineren #2 Heel NL ombouwen naar 25kV~
Is in alle redelijkheid onmogelijk.
quote:
Machinisten meer informatie geven Dat kan al eenvoudig door het plaatsen van borden langs het spoor of het geven directe hints in de cabine aan de hand van de locatie van de trein
Gebeurt al, is standaard onderdeel van ETCS.
quote:
Machinist elimineren Aan de hand van plaatsbepaling en snelheid kan de boardcomputer zelf ook wel omschakelen tussen 1500V en 25kV v.v.
Is al mogelijk, maar gebeurt niet altijd.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Zo, daar deed de verkeersleiding even creatief en efficiënt een hele bak met sprinters(incl nepIC naar Raalte) tegelijkertijd in Wierden even langs elkaar schuiven. Goed bezig.
Op donderdag 29 maart 2018 09:30 schreef DeaDLocK2K het volgende: De MCN sluit de omroep af met "namens Keolie Nederland wens ik u nog een fijne reis". Not sure if trolling.
Tuurlijk niet joh zuurneus Bij die kleine vervoerders zijn mensen echt blij met hun werk volgens mij
Op donderdag 29 maart 2018 16:17 schreef TjjWester het volgende: Ik vroeg me af is er ipv het traject door hoofdorp ook overwogen om de a4 te blijven volgen tot schiphol?
Dat zal wel met boogstralen te maken hebben. Als je de A4 had gevolgd om daarna ineens een slinger te maken richting Schiphol had dat misschien niet met 140 km/u gekund?
Ten zuiden van Hoofddorp was ook veel meer ruimte voor een fly-over, tussen Hoofddorp en de ingang van de Schipholtunnel was dat wel erg krap geworden. En zo groot is de omweg nu ook weer niet.
NS_online twitterde op donderdag 29-03-2018 om 12:07:56Sinds september volgen al onze conducteurs de cursus #ManueelFluiten. Kapotte of verloren fluiten worden vanaf 1e Paasdag namelijk niet meer vervangen. Carola neemt je mee op deze bijzondere cursusdag, maar het blijkt geen fluitje van een cent. reageerretweet
De a4 en de hsl gaan bij de ringvaart uit elkaar, de hsl maakt vervolgens een flinke omweg om bij hoofddorp aan te sluiten op het normale spoor.
Scheelt toch zeker een hele kilometer strekkend spoor. En heeft ook nog eens als voordeel dat treinen kunnen keren op Hoofddorp in geval de Schipholtunnel niet berijdbaar is.
Scheelt toch zeker een hele kilometer strekkend spoor. En heeft ook nog eens als voordeel dat treinen kunnen keren op Hoofddorp in geval de Schipholtunnel niet berijdbaar is.
Inderdaad als je gaat meten dan is het a4 trace ongeveer een kilometer korter, lijkt meer.
Lijkt me dat het antwoord van james waarschijnlijk de overwegingen zijn geweest om het niet te doen.
Ik weet dat in 2011 bij Hoofddorp de stroomafnemer neer te laat geprogrammeerd was. Ik weet niet of dat inmiddels gefixt is. Want zo heb je er ook niets aan natuurlijk.
Ik weet dat in 2011 bij Hoofddorp de stroomafnemer neer te laat geprogrammeerd was. Ik weet niet of dat inmiddels gefixt is. Want zo heb je er ook niets aan natuurlijk.
Die is (inmiddels?) afhankelijk van de snelheid waarmee je rijdt. Rij je sneller, dan komt het commando al eerder.
NS_online twitterde op donderdag 29-03-2018 om 12:07:56Sinds september volgen al onze conducteurs de cursus #ManueelFluiten. Kapotte of verloren fluiten worden vanaf 1e Paasdag namelijk niet meer vervangen. Carola neemt je mee op deze bijzondere cursusdag, maar het blijkt geen fluitje van een cent. reageerretweet
Feit is wel dat die 'oude' fluiten niet meer gemaakt worden. Vanaf nu alleen nog maar 'scheidsrechter' fluitjes.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Mja, het kan best kloppen hoor. Ik zou alleen wel voor de bereiding even iemand langs sturen om te checken of de bestelling klopt en ook echt vanaf die plaats komt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 30 maart 2018 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende: Wat ik me opeens afvraag; Waarom koopt NS opeens sprinters in Spanje als Siemens al tweemaal goede series SLT Sprinter heeft geleverd.
Kwestie van het beste bod tijdens de aanbesteding. Vervolgopties SLT zijn niet gelicht omdat daar geen toilet in zit.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Mja, het kan best kloppen hoor. Ik zou alleen wel voor de bereiding even iemand langs sturen om te checken of de bestelling klopt en ook echt vanaf die plaats komt.
Gewoon een QR code op de rug van de stoel voor je plakken en vooraf betalen
Nou ja, van vier opties zijn er toch twee gelicht na de eerste serie:
SLT-1: 2401-2418 en 2601-2617; SLT-2: 2419-2450 en 2618-2649; SLT-3: 2451-2469 en 2650-2662.
De series die niet doorgegaan zijn betroffen in totaal nog 64 stellen. Gezien de hoeveelheid FLIRT dat nu al rijdt denk ik niet dat je daarmee zonder SNG had gekund.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
SLT-1: 2401-2418 en 2601-2617; SLT-2: 2419-2450 en 2618-2649; SLT-3: 2451-2469 en 2650-2662.
De series die niet doorgegaan zijn betroffen in totaal nog 64 stellen. Gezien de hoeveelheid FLIRT dat nu al rijdt denk ik niet dat je daarmee zonder SNG had gekund.
Dat is wel zeker. Hooguit had de FLIRT dan niet hoeven komen en was Plan V eerder uitgefaseerd geweest
Interessant hoe treinseries de laatste tijd gekoppeld worden bij NS bij buitendienststellingen. Ik ga zo een stukje reizen met een IC Venlo - Lelystad.
Jemig, is elke spotter vandaag onderweg of zo? Ben geloof ik inmiddels al een keer of 7 op de foto gezet met die IC Den Haag - Eindhoven, maar het is nou niet alsof ik iets bijzonders mee heb of op een raar traject rij
Edit: en dat is 8...
Edit 2: en 9
Edit 3: en dat was 10.
[ Bericht 5% gewijzigd door MTL op 31-03-2018 17:58:31 ]
Op zaterdag 31 maart 2018 16:30 schreef Bitlord het volgende: Interessant hoe treinseries de laatste tijd gekoppeld worden bij NS bij buitendienststellingen. Ik ga zo een stukje reizen met een IC Venlo - Lelystad.
Of "jij" liegt, of "zij". Maakt niet uit wie; als er een probleem is, los het op, als er geen probleem is; stop met zagen over dingen uit het verleden en kom met je dikke reet eens in het nu.
Of "jij" liegt, of "zij". Maakt niet uit wie; als er een probleem is, los het op, als er geen probleem is; stop met zagen over dingen uit het verleden en kom met je dikke reet eens in het nu.
Met zo'n manier van discussiëren afblaffen kom je niet ver.. heb je het al door?
Met zo'n manier van discussiëren afblaffen kom je niet ver.. heb je het al door?
Oh ik blaf niet hoor, ik geloof MTL eigenlijk best prima. Maar het is volgens mij wel de enige conclusie die je kan trekken. Met al dat genuanceer schiet je geen fuck op, dit is wat er bedoeld wordt, doe er iets aan.
Oh ik blaf niet hoor, ik geloof MTL eigenlijk best prima. Maar het is volgens mij wel de enige conclusie die je kan trekken. Met al dat genuanceer schiet je geen fuck op, dit is wat er bedoeld wordt, doe er iets aan.
Je hebt geen vriendelijke manier van anderen aanspreken, daarom lees ik graag over je posts heen, vanwege de toon. Daar doel ik op.
Of "jij" liegt, of "zij". Maakt niet uit wie; als er een probleem is, los het op, als er geen probleem is; stop met zagen over dingen uit het verleden en kom met je dikke reet eens in het nu.
Waar zou volgens jou staan dat ERTMS niet de benodigde informatie kan geven?