abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:03:03 #151
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_177985570
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Aan de andere kant zal het mensen die het in mei voor het eerst horen en stemmen worst wezen of ze op Facebook populair is denk ik..
Tis een beetje als met Italië vorig jaar. Die had honderdmiljoen (!) views op YouTube en Wiwi had shirts en phonecovers van de aap laten maken (net als ze nu dus van Netta/kip hebben...) en won alsnog niet. Maar tis wel jammer als de sites als Wiwi iets zo enorm pushen ja.
Waar we op moeten hopen is denk ik dat de meeste mensen Netta al beu zijn voor het ESF begonnen is. Alleen dan kan ze nog verliezen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 maart 2018 @ 16:04:10 #152
163650 Greys
pi_177985590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:03 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Waar we op moeten hopen is denk ik dat de meeste mensen Netta al beu zijn voor het ESF begonnen is. Alleen dan kan ze nog verliezen.
Jup. Of dat ze live tegenvalt net als Italië.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:45:11 #153
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177987721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 09:20 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde! Ik geef de nummers ook altijd een cijfer na de eerste luisterbeurt en na een paar luisterbeurten geef ik een nieuw cijfer. In de breedte luisteren werkt echt goed. Volgens mij doet de jury dat ook toch? :)
Daarom wacht ik ook altijd totdat alle liedjes bekend zijn, zodat de omstandigheden hetzelfde zijn. Anders zou ik sommige liedjes al maandenlang luisteren t.o.v. andere liedjes.

Je zou verwachten dat de jury het op zo'n manier zou doen, i.i.g. op een professionele manier zou aanpakken. Maar helaas is dat niet het geval als je de verhalen van de afgelopen jaar allemaal hoort.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:46:19 #154
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177987756
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 10:25 schreef Aoibhin het volgende:
Daar zou toch ook een veel strengere controle op moeten zijn; dat een land niet zomaar iemand in zo'n jury neer kan zetten, en dat de EBU zelf de juryleden goed moet keuren en ruim van tevoren moet instrueren. Veel werk, ik weet het, maar op zo'n manier heeft een jury ook erg weinig waarde.
Dat zou ook zo moeten zijn ja. Maar de EBU interesseert het echt geen hol of het allemaal op een fatsoenlijke en eerlijke manier verloopt. Anders hadden ze allang de frauderende landen aangepakt.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 21 maart 2018 @ 17:57:42 #155
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177988118
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:07 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik heb niks tegen Dima Bilan, al was zijn andere nummer uit 2006 beter. Mijn favoriet dat jaar was Zweden, maar die hadden sowieso niet gewonnen; van de top-5 vond ik Rusland wel het beste.

Grosso modo vond ik de winnaars in de televote-tijd terechter. Lordi vond ik geniaal, die hadden nooit gewonnen met een vakjury en hun 'ieuw metal'-attitude. Jamala vind ik daarentegen afschuwelijk, en die zou nooit gewonnen hebben met alleen televote.
Dima Bilan won ook mede door Pljoesjtsjenko, die immens populair was/is. Al denk ik dat het liedje bij de jury ook nog wel behoorlijk had gescoord (hoe walgelijk slecht ik het nummer ook vind).

Lordi vind ik juist het grote voorbeeld waarom je niet puur televoting moet hebben. Hardrock Hallelujah had nooit gewonnen als ze in hun normale kloffie hadden opgetreden. Dan waren ze waarschijnlijk 18e ofzo geworden. Want zo gaat dat vaak het met dergelijke nummers.

De jury had dan terecht die poppenkast laag beoordeeld. Dat had echt helemaal niks met het nummer te maken. Ja, men vond het nummer toch ook wel leuk, maar zonder die pakken, had het never nooit gewonnen.

En de winst van Lordi heeft vervolgens een heel groot negatief stempel op het festival gedrukt. Je hoort nu nog mensen zeggen: 'Songfestival? Dat is toch dat evenement met die monsters en die vrouw met baard?'

Jamala had inderdaad niet gewonnen zonder jury (het is ook een onterechte winnares). Maar met puur televoting had Rusland gewonnen met een liedje dat best catchy was, maar ook niet meer dan dat. You Are the Only One had alleen maar gewonnen, omdat het een enorm spektakel was. Dat vond men fantastisch, waardoor men massaal stemde.

En dat is precies waarom die mix van jury en televoting nodig is. Er is heel erg veel mis met de jury zoals het de afgelopen jaren gaat. Dat zou ook moeten worden aangepakt. Maar tegelijkertijd heb je de televoting die 8 van de 10 keer toch vooral voor een nummer gaat wat er spectaculair uitziet (en uiteraard ook nog wel een beetje catchy is) i.p.v. het beste nummer.

Door de jury en de televoting samen te voegen, hef je de excessen juist op. Je hebt de beide kwaden nodig, om tot het minst slechte uit te komen. Dat betekend niet dat het niet nog veel beter kan. Maar een ding is wel belangrijk dat de afgelopen twee jaar de scores niet tegen elkaar werden weggestreept (zoals daarvoor). Waardoor de hoogste televote score volledig teniet kon worden gedaan door een extreem lage jury waardering.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:00:04 #156
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177988195
Je zag in de pure televoting jaren ook dat het elk jaar maar gekker en gekke werd. Elk jaar maar weer meer kermis. Niet dat het daardoor niet leuk was. Maar als het nog verder door zou gaan, had echt niemand het meer serieus kunnen nemen. Plus dat er dan zeker diverse landen waren afgehaakt. Italië zou bijvoorbeeld nooit teruggekomen zijn als het was gebleven zoals in die jaren.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2018 @ 18:05:01 #157
368283 ato
pi_177988344
Ik luister de liedjes ook maar circa 3 x voor de halve finale beginnen.
-bij bekendmaking van een inzending uit een land.
-Daarna achter elkaar, als alle liedjes bekend zijn. Daar trek ik een middag voor uit.
-tijdens EIC

Mijn mening wordt zeker beïnvloed als ik het totaalplaatje zie.

Ik heb Israël, Nederland, Estland, Italië, Spanje en Armenië na de bekendmaking diverse malen gedraaid.
Nu is het even klaar.
Life can be a bitch, so like it..
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:05:48 #158
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177988375
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Aan de andere kant zal het mensen die het in mei voor het eerst horen en stemmen worst wezen of ze op Facebook populair is denk ik..
Tis een beetje als met Italië vorig jaar. Die had honderdmiljoen (!) views op YouTube en Wiwi had shirts en phonecovers van de aap laten maken (net als ze nu dus van Netta/kip hebben...) en won alsnog niet. Maar tis wel jammer als de sites als Wiwi iets zo enorm pushen ja.
Ik vind het ook wel jammer dat dergelijke sites een nummer heel erg pluggen. Uiteraard mogen ze dat, want ze zijn onafhankelijk, maar het drukt gelijk zo'n stempel.

Al maakt het tegelijkertijd ook weer niet zo heel veel uit. 90% van de kijkers en stemmers heeft de nummers voor het festival nog helemaal niet gehoord. Dus die baseert hun mening toch pas op die avonden.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:03 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat ze bij voorbaat al gewonnen heeft, is natuurlijk de grootste onzin die je maar kunt bedenken. Het is een nummer wat echt niet iedereen zal aanspreken, omdat het nogal anders is. Plus dat zelden of nooit een land van tevoren al is aan te wijzen als winnaar is.

Pas als beide halve finales geweest zijn, kun je dat meer zeggen. En zelfs als het optreden ook goed is, dan nog kunnen andere nummers er boven gaan uitstijgen.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2018 @ 18:06:39 #159
368283 ato
pi_177988398
Ps ESF is altijd divers geweest, prachtige liedjes die goed werden gezongen tot gekke, rare liedjes die ook een soort van circus act hadden. Dat maakt het ook weer zo leuk.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2018 @ 18:10:58 #160
368283 ato
pi_177988503
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:54 schreef TheVulture het volgende:
Gemeente: D66
Wiv: voor
Eurovisie: nog geen idee :P
Na wikken en wegen ook maar voor D66 gestemd en blanco op Wiv.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2018 @ 18:12:05 #161
368283 ato
pi_177988533
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:36 schreef Manusje_v_a het volgende:

[..]

Ah, wat lief dat je ernaar vraagt! Hij kwam niet veel verder dan ‘nee’, ‘ja’ en ‘dat weet ik niet’, maar Timur was super lief en vulde alle stiltes gezellig voor hem op. En daarna werd zijn verhaal voorgelezen, dat was wel echt een geweldige ervaring voor hem O+
Fijn.
  woensdag 21 maart 2018 @ 18:26:24 #162
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_177988873
Bij mij is het uiteindelijk de lokale partij geworden. En tegen de WIV. Nog geen keuze voor het beste ESF liedje van dit jaar. Heb nu alle liedjes wel minstens één keer gehoord, dus heb wel nummers die ik beter vind dan de ander. Maar voor het beste liedje wil ik ze allemaal nog een paar keer horen.

Allround gezien vind ik er iig voldoende interessante en/of leuke liedjes tussen zitten. Mijn eerste gedachte is dat het niveau gelukkig een stuk hoger ligt dan vorig jaar. Maar dat kon ook moeilijk anders.
  Moderator woensdag 21 maart 2018 @ 20:19:57 #163
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_177991499
Wel goed dat zo veel ESF'ers zijn gaan stemmen, is toch belangrijk. *O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_177992426
Uiteindelijk toch SP geworden en Blanco voor de WIV.

En ik zie nu dat de NOS vanavond live vanuit mijn Emmen uitzendt. Dat vinden wij hier best bijzonder......
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_177992983
Over Jamala ben ik het niet eens. Maar ik ben volgens mij de enige hier die haar lied echt prachtig vond en vond dat ze terecht had gewonnen. _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 21 maart 2018 @ 21:06:52 #166
163650 Greys
pi_177993300
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177993808
Ik heb Groenlinks en Blanco gestemd. Ik heb wel nog even getwijfeld, maar ben uiteindelijk toch bij deze beslissing gebleven.

Slechts voor de tweede keer in mijn leven iets anders dan SP gestemd, en dat terwijl ik Lillian Marijnissen wel heel goed vind, maar puur voor Utrecht kwam Groenlinks dit keer meer overeen met wat ik wil zien veranderen.

Mijn blanco stem was vooral een statement. Ik heb het niet zo met referenda en ik vind dit een raar onderwerp om een voor/tegen stem voor te geven.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_177993840
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 20:59 schreef Nexum het volgende:
Over Jamala ben ik het niet eens. Maar ik ben volgens mij de enige hier die haar lied echt prachtig vond en vond dat ze terecht had gewonnen. _O-
Nee, van de Top 3 dat jaar vond ik dat ook de beste.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_177994163
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:18 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Nee, van de Top 3 dat jaar vond ik dat ook de beste.
Ik ook, terwijl 1944 totaal mijn smaak niet is. Ik heb alleen echt helemaal NIKS met You Are the Only One en Sound of Silence; dan is 1944, ondanks niet mijn smaak, wel nog muzikaal, origineel, emotioneel en erg goed gezongen/uitgevoerd.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator woensdag 21 maart 2018 @ 21:50:04 #170
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_177995343
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:06 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_177996121
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2018 21:06 schreef Greys het volgende:
[ afbeelding ]
:D
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 22 maart 2018 @ 00:30:52 #172
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_178001644
Deze week zowaar weer eens echt gebingewatched. Eerst seizoen 2 van Jessica Jones (waar ik afgelopen week al aan begonnen was). Het seizoen is soms wat onevenwichtig, en kakt af en toe wel in. Maar wederom toch wel weer een erg sterk seizoen. En vooral weer heel sterk geacteerd door Krysten Ritter.

En daarna in twee dagen (al zijn dat kortere afleveringen) seizoen 3 van Love gezien. Niet een serie waar je heel erg over hoort. Maar ook dit seizoen vond ik weer ijzersterk. Ook weer goed acteerwerk (van Gillian Jacobs dan vooral). Het is lastig te beschrijven wat deze serie zo goed maakt (en niet iedereen vind m even goed), maar zelf kan ik er afleveringen achter elkaar van blijven kijken. Maar helaas is met seizoen 3 een einde gekomen aan de serie ;(
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2018 @ 01:18:27 #173
368283 ato
pi_178002329
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 00:30 schreef Redefine het volgende:
Deze week zowaar weer eens echt gebingewatched. Eerst seizoen 2 van Jessica Jones (waar ik afgelopen week al aan begonnen was). Het seizoen is soms wat onevenwichtig, en kakt af en toe wel in. Maar wederom toch wel weer een erg sterk seizoen. En vooral weer heel sterk geacteerd door Krysten Ritter.

En daarna in twee dagen (al zijn dat kortere afleveringen) seizoen 3 van Love gezien. Niet een serie waar je heel erg over hoort. Maar ook dit seizoen vond ik weer ijzersterk. Ook weer goed acteerwerk (van Gillian Jacobs dan vooral). Het is lastig te beschrijven wat deze serie zo goed maakt (en niet iedereen vind m even goed), maar zelf kan ik er afleveringen achter elkaar van blijven kijken. Maar helaas is met seizoen 3 een einde gekomen aan de serie ;(
Jessica Jones 2 is wederom een toffe serie.

Jamala was mijn nr 3) in 2016.
pi_178045308
Ik zat een stuk van The Voice kids te kijken. Douwe doet het toch wel erg goed en leuk. Eigenlijk zoals ik het had gehoopt.

En het blijft toch wel een aantrekkelijk ding, misschien toch maar over een jaar of vijf weer sturen :')
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 maart 2018 @ 22:38:23 #175
163650 Greys
pi_178046605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zat een stuk van The Voice kids te kijken. Douwe doet het toch wel erg goed en leuk. Eigenlijk zoals ik het had gehoopt.

En het blijft toch wel een aantrekkelijk ding, misschien toch maar over een jaar of vijf weer sturen :')
Haha! Graag, over twee of drie jaar mag ook wel hoor O-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')