abonnement Unibet Coolblue
pi_177361697
Uitgerekende data:

5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

11 september: Loj
14 september: Helsinki
16 september: Feyre
19 september: elamanilo
19 september: lunapuella
29 september: Peacefulll

6 oktober: Priemgirl

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 25-02-2018 10:42:40 ]
pi_177361721
Waren er nog aanpassingen in de OP?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 08:50:18 #3
269689 crew  Viv
pi_177362023
Gefeliciteerd, Peace!

Helsinki, mooie doeken! Kijk anders eens naar tweedehandsdoeken. Ik heb een tweedehands Yaro Atomium aangeschaft. Daarnaast hebben we ook een draagzak voor man en een kinderwagen. Wil eerst zeker zijn van het feit dat ik voldoende ga dragen in een doek voordat ik eventueel een dure aanschaf. :)

Waah, nummer 3! :) 4, eigenlijk. Hoe gaat het met je, CassE? ;) En de rest van de LLM’s? :) O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177363900
Goeie echo voor Peace *O*

Hopelijk blijven je waardes nu goed Philomijn!

En plek 4 al :o of nou ja, 5. Wat gaat dat hard!
Ik ben vandaag ook precies 37 weken, goed moment om eens de babykleertjes te gaan uitsorteren en wassen :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_177363913
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:32 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Goeie echo voor Peace *O*

Hopelijk blijven je waardes nu goed Philomijn!

En plek 4 al :o of nou ja, 5. Wat gaat dat hard!

Ik ben vandaag ook precies 37 weken, goed moment om eens de babykleertjes te gaan uitsorteren en wassen :+
Oh shit, ik kom na jou! :D :D
pi_177364065
Nou ik verwacht wel weer een week over tijd te gaan. Ben bang dat jullie me straks allemaal voorbij gaan haha! Gaat hard he. Het is ook al bijna maart O+

Ben ook benieuwd naar Kim en CassE! En hoe voel jij je Duman?

Nog spannend afspraken/echo’s vandaag?

Mijn man werkt een dagje thuis vandaag, ik mocht uitslapen O+ dat was wel even fijn! Merk dat ik baby laatste 2 dagen wat minder voel. Minder krachtig ook. Had ik volgens mij bij vorige zwangerschap ook maar vind het niet fijn.
pi_177364479
Jongens, hulde aan de Emesafene. _O_ Ik voel me nog niet 100 procent, maar kan inmiddels wel weer redelijk functioneren. Vandaag zelfs eindelijk weer ontbeten met brood ipv crackertjes! *O*
pi_177364731
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Jongens, hulde aan de Emesafene. _O_ Ik voel me nog niet 100 procent, maar kan inmiddels wel weer redelijk functioneren. Vandaag zelfs eindelijk weer ontbeten met brood ipv crackertjes! *O*
*O* Wat fijn!

Peace een goeie echo *O*

Spannend Songeur! Ga je voor een controle?

Ik ben er nog hoor! Met m’n grote baby lekker warm nog in mijn buik O+ Heb ‘t net niet gered om op m’n dertigste twee kinderen te hebben, vandaag word ik 31! Ik vind m’n verjaardag normaal onwijs leuk, maar deze keer kan ‘ie me gestolen worden :@ Ik ben veel meer bezig met bewust nog even met z’n drietjes zijn en nog even van mijn buik te genieten en O+ Zo’n dag dus.
Make your own kind of music.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 11:21:01 #10
74056 crew  ToT
pi_177364743
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:06 schreef lunapuella het volgende:
Jongens, hulde aan de Emesafene. _O_ Ik voel me nog niet 100 procent, maar kan inmiddels wel weer redelijk functioneren. Vandaag zelfs eindelijk weer ontbeten met brood ipv crackertjes! *O*
Met de grootste moeite heb ik dat ook kunnen krijgen voor mijn vriendin. De huisarts weigerde eerst iets voor te schrijven: "Ze is zwanger, DUS is er niets voor haar. Ga maar naar de apotheek of drogist voor wat zelfhulpmiddeltjes."
Hoop gedoe, de apotheek wilde niks meegeven en verwees ons terug naar de huisarts die nog STEEDS niets wilde voorschrijven, maar de verloskundige kwam uiteindelijk met de naam van dit middel en nam contact op met de huisarts. (Ze zei overigens dat er nog wel meer middeltjes waren en inmiddels heb ik ook wel meer gevonden met Google, waaronder het middel Primperan waar ik zelf overigens zwaar allergisch voor ben.)
Even later belde ik de huisarts op en de assistente zei hoogst verbaasd dat 1 van haar collega's ook zwanger was en ook medicatie tegen misselijkheid had. Ze snapte NIET waarom de arts het niet voor mijn vriendin wilde voorschrijven!

Later belde de huisarts mij op en zei dat Emesafene echt een verschrikkelijk slecht middel was voor zwangere vrouwen. "Ik zal de bijwerkingen maar niet opnoemen, maar ze zijn echt slecht!"
Ik zei: "Wat huiduitslag op de handen en voeten en eventueel vermoeidheid. Ik heb het op Google opgezocht. De misselijkheid is een stuk erger voor haar!"
Hij: "Nee, nee, nee! Niet alleen vermoeidheid en uitslag; zwangere vrouwen in hun eerste trimester kunnen er HALLUCINATIES van krijgen! En ze kunnen er enorm chagrijnig van worden! Heel chagrijnig, maar vooral die HALLUCINATIES bij vrouwen in het eerste trimester kunnen echt HEEL ERG zijn!" En die hallucinaties waren dus de reden waarom hij dat middel in de eerste instantie niet voor mijn vriendin wilde voorschrijven.

Ik vertelde hem dat ik hier geen zak van geloofde en hij gaf aan dat hij het middel toch maar voorgeschreven had en dat we het konden ophalen.
1 minuut later belde hij me terug en zei dat hij verkeerd gekeken had; die hallucinaties en stemmingsveranderingen kreeg je alleen als je een week lang de hoogste dosering nam, en gewoon 2 per dag was gewoon veilig.

W T F ? ! ?

Wij zijn nieuw hier in deze omgeving en kennen deze arts verder niet, maar hebben al wel behoorlijke klachten over hem gehoord. Ik denk niet dat ik zijn beoordelingen snel 100% ga vertrouwen en zal in het vervolg zeer zeker googlen bij klachten voordat we naar hem toe gaan, ÉN nadat we er geweest zijn om te kijken of het wel klopt wat hij gezegd heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door ToT op 22-02-2018 11:42:25 ]
pi_177365335
Klinkt als tijd om over te stappen op een andere arts ToT... En wat een verschil kan er zijn. Ik belde de assistente en die regelde het meteen voor me, kon het dezelfde middag ophalen en heb de arts zelfs niet eens hoeven spreken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 12:17:27 #12
74056 crew  ToT
pi_177365822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:57 schreef lunapuella het volgende:
Klinkt als tijd om over te stappen op een andere arts ToT... En wat een verschil kan er zijn. Ik belde de assistente en die regelde het meteen voor me, kon het dezelfde middag ophalen en heb de arts zelfs niet eens hoeven spreken.
Ja ik heb al een bemiddelaar gebeld maar die zei dat de artsen hier een onderlinge afspraak hadden; je moet minstens een half jaar bij een arts zitten voor je mag overstappen. -O-

Ik heb mijn vriendin hier jankend van de ellende op de bank zien liggen. Een stuk of 7x per dag overgeven waarbij ze soms echt in ademnood kwam was echt geen uitzondering. -O-
Ik heb die arts echt zitten vervloeken dat hij niets wilde voorschrijven! (Het weekend ging er ook nog eens overheen.)

Verder heb ik ook wel meer klachten over die arts te horen gekregen hier in de buurt, maar de bemiddelaar weet nergens van.

[ Bericht 4% gewijzigd door ToT op 22-02-2018 12:30:17 ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 13:08:05 #13
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177367369
Philo, yay voor goede waarden! Dat is fijn om te horen. Ik ben gisteren geprikt, zou ik vandaag al naar de huisarts kunnen bellen? Morgen zou de uitslag er sowieso al zijn. (Ben totaaaaal niet ongeduldig hoor, echt niet :'))

Duman, yes! Ik heb die eerste doek via MP van iemand overgenomen. Kon me toch niet inhouden en had zo'n rotdag dat ik vond dat ik mezelf wel mocht trakteren :+. Mocht ik het niks vinden, dan denk ik dat ik hem voor dat geld ook wel weer kwijt kan raken.

CassE, van harte gefeliciteerd :*.

ToT, pfff. Wat sneu voor haar ook. Zouden ze geen uitzondering maken als je de situatie voorlegt? En anders zou ik een klacht indienen, denk ik.

Emesafene heeft mij echt goed geholpen toen het nog een stuk heftiger was. Nu is de misselijkheid minder aanwezig. Ik geef nog maar 1 keer per dag over ipv 5 - 6 keer. Neem het nu ook niet meer in eigenlijk (dit is prima te doen, en als ik lichte maaltijden eet en op tijd(!) eet gaat het nóg beter).

Ik had vanmorgen een teamvergadering. Was niet zo heel leuk. Vorige week donderdag had ik mijn notificaties uitgezet op de telefoon. Vaste vrije dag en had de termijnecho die niet lukte, daarna bloed geprikt en zo'n rotdag dat ik er ook niet meer aan heb gedacht om die meldingen aan te zetten. Pas na het eten keek ik en zag ik dat ze mij hadden gevraagd of ik die avond een dienst kon draaien. Ik meteen een app gestuurd en het was opgelost.

Nu werd ik daar wel een beetje op aangevallen tijdens de vergadering: dat ik altijd om het uur op mijn telefoon kijk (huh? Bovendien werk ik nauwelijks samen met deze collega, dus waar haalt ze dit vandaan?) en dat deze collega baalde dat ik dan niet eens antwoord heb gegeven. Ben hiervoor altijd goed bereikbaar geweest en reageer vrijwel onmiddellijk als ik benaderd word dus dat viel niet goed bij me -O-. Ik dacht echt dat ik in huilen uit zou barsten, maar heb in plaats daarvan uitgesproken dat ik het erg jammer en eigenlijk heel lullig vind dat er zoiets tegen me wordt gezegd terwijl ik in het verleden altijd klaar heb gestaan om bij te springen indien nodig. Ze had me ook niet gebeld... als het heel dringend is verwacht ik een telefoontje. Daar kwam als weerwoord op terug dat ze mij niet wakker wilde bellen om 10:00 :'). Oké dan.

[ Bericht 36% gewijzigd door Helsinki op 22-02-2018 13:13:47 ]
  Spellchecker donderdag 22 februari 2018 @ 13:08:54 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177367397
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:17 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik heb al een bemiddelaar gebeld maar die zei dat de artsen hier een onderlinge afspraak hadden; je moet minstens een half jaar bij een arts zitten voor je mag overstappen. -O-

Ik heb mijn vriendin hier jankend van de ellende op de bank zien liggen. Een stuk of 7x per dag overgeven waarbij ze soms echt in ademnood kwam was echt geen uitzondering. -O-
Ik heb die arts echt zitten vervloeken dat hij niets wilde voorschrijven! (Het weekend ging er ook nog eens overheen.)

Verder heb ik ook wel meer klachten over die arts te horen gekregen hier in de buurt, maar de bemiddelaar weet nergens van.
Accupunctuur een optie?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 13:10:18 #15
74056 crew  ToT
pi_177367434
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:08 schreef maily het volgende:

[..]

Accupunctuur een optie?
Helpt dat? :@

Anyway, ik denk niet dat mijn vriendin dat aandurft. :@
pi_177367946
Feli CassE!! Lekker cocoonen met je gezin. Prima manier om je verjaardag te vieren. O+

Songeur dat klinkt als een heerlijk begin van de dag! En het is bijna weekend O+

Sillie huiswerk is een groot woord. Ik denk dat ik er in totaal 5 min mee bezig was ;) Nadenken over de vraag wat je mee wil nemen van je eigen opvoeding en wat niet, in de opvoeding van je eigen kind. Dit keer overigens een best confronterende vraag vond ik op het gebied wat je niet mee wil geven. Wat je wel mee wil geven was wel fijn om over na te denken. De vorige x hebben we als huiswerk nagedacht over de verdeling van de opvoeding, bijv wie voedt, wie doet doktersafspraken etc

Hier ook slechte ervaringen met krijgen van Emafasene. Eerst huisarts, die wilde er niet aan omdat ik niet overgaf. Ja nee 24 uur per dag kotsmisselijk is leuk :( Ik wilde gewoon kunnen functioneren op m’n werk. Ziekenhuis (ben via fertiliteitstraject zwanger geworden) schreef het vervolgens zonder problemen uit. Overigens hielp het bij mij voor geen meter _O- Dus ben blij dat het bij jou helpt luna!! En bij jouw vriendin ToT!

Helsinki je kunt het altijd even proberen :) Mijn nuchtere waarden waren goed, maar die na het glucosedrankje niet. Vandaar nu het prikken. Maar de waarden zijn goed en vanochtend zei de verloskundige dat Flip gemeten met de hand prima aanvoelde qua grootte en het ook niet voelde alsof ik teveel vruchtwater had. Dus, ik ga dit station passeren vind ik.
Dit, dat, alles.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:02:27 #17
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177368418
Gebeld: 4,7 nuchtere waarde :). Prima, zei ze.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 14:09:56 #18
269689 crew  Viv
pi_177368528
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:17 schreef ToT het volgende:
Ja ik heb al een bemiddelaar gebeld maar die zei dat de artsen hier een onderlinge afspraak hadden; je moet minstens een half jaar bij een arts zitten voor je mag overstappen. -O-
Wat een onzin, je mag de behandelovereenkomst met je huisarts op ieder moment opzeggen (als je niks krijgt voorgeschreven omdat zwanger lijkt mij dat een prima moment) en dan kun je je gewoon als nieuwe patiënt elders melden.
  Spellchecker donderdag 22 februari 2018 @ 14:47:14 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177369326
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Helpt dat? :@

Anyway, ik denk niet dat mijn vriendin dat aandurft. :@
Bij mijn kennis wel.
pi_177369642
Ik kom even ongenegeerd binnenstormen.......
vandaag de 20 weken echo gehad, alles zag er goed uit! Opgelucht en blij, we hebben de afgelopen jaren bij naasten gezien wat een slechte 20 weken echo inhoudt dus was toch even spannend.

En we krijgen een meisje!
B wil perse een jongen dus die was best teleurgesteld. Dat komt vast wel goed.... :+

Ik stuiter weer naar buiten, door eerst B een week ziek en nu mijn vrouw sinds maandag griep, loop ik enorm achter op mijn werk. :@
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 15:06:22 #21
382129 crew  Donna
pi_177369744
Wat naar zeg dat jullie zulke stomme ervaringen hebben met de huisarts en emesafene. Ik had bij m'n eerste zwangerschap primperan, dat hielp niet echt. Bij deze zwangerschap hing ik met 5 weken alweer aan de telefoon en kreeg ik toch weer primperan. Toen dat niet voldoende hielp na een week kreeg ik emesafene erbij en later heb ik de primperan weggelaten. Was allemaal zo gepiept via de assistente (de huisarts moest het uiteraard wel goedkeuren/voorschrijven) en helemaal geen probleem.
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 15:06:35 #22
382129 crew  Donna
pi_177369751
Fijn nieuws Exode!
pi_177371081
Exode, wat fijn! *O*

Oké, ik had dus wat buikpijn. Al een tijdje. Klein plekje net boven mijn navel. Niet super pijnlijk, wel wat oncomfortabel. Dinsdag besproken met de gyn, zij gevoeld, geëchood enz. Navelbreuk. Weer een vakje aangekruist op de bingokaart. So far so good.
Maar hé, wil er iemand even tegen mijn baby zeggen dat die navelbreuk an sich al gevoelig genoeg is en extra duwtjes in die regio niet perse noodzakelijk zijn? Naar mij wil hij/zij vooralsnog niet echt luisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Malteser op 22-02-2018 21:59:07 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 17:07:50 #24
74056 crew  ToT
pi_177371722
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:09 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat een onzin, je mag de behandelovereenkomst met je huisarts op ieder moment opzeggen (als je niks krijgt voorgeschreven omdat zwanger lijkt mij dat een prima moment) en dan kun je je gewoon als nieuwe patiënt elders melden.
Ik kreeg het idd ook al via de DM te horen! :Y

Overigens was ik nog vergeten te vermelden dat die vent hier laatst door iemand ook een "enge islamist" genoemd werd.
Zolang iemands geloof geen invloed heeft op wat hij met zijn patiënten doet boeit het me verder niet zo wat voor religie iemand heeft, maar aangezien ik gelezen heb dat conservatieve moslims weg moeten blijven van "praktijken en innovatie" die het lijden van een zwangere vrouw kunnen verlichten, heb ik wel zo m'n twijfels.
Voorlopig hou ik het wel gewoon op onkunde dat die vent blijkbaar geen enkel medicijn tegen zwangerschap kende terwijl 1 van zijn assistentes die zwanger is wel gewoon wat slikt en een andere assistente ook gewoon van medicatie voor zwangerschapsmisselijkheid af wist, maar het blijft wel in m'n achterhoofd hangen...
pi_177371806
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik kreeg het idd ook al via de DM te horen! :Y

Overigens was ik nog vergeten te vermelden dat die vent hier laatst door iemand ook een "enge islamist" genoemd werd.
Zolang iemands geloof geen invloed heeft op wat hij met zijn patiënten doet boeit het me verder niet zo wat voor religie iemand heeft, maar aangezien ik gelezen heb dat conservatieve moslims weg moeten blijven van "praktijken en innovatie" die het lijden van een zwangere vrouw kunnen verlichten, heb ik wel zo m'n twijfels.
Voorlopig hou ik het wel gewoon op onkunde dat die vent blijkbaar geen enkel medicijn tegen zwangerschap kende terwijl 1 van zijn assistentes die zwanger is wel gewoon wat slikt en een andere assistente ook gewoon van medicatie voor zwangerschapsmisselijkheid af wist, maar het blijft wel in m'n achterhoofd hangen...
Hoe ver is ze dan?
pi_177371835
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:22 schreef Malteser het volgende:
Exode, wat fijn! *O*

Oké, ik had dus wat buikpijn. Al een tijdje. Klein plekje net boven mijn navel. Niet super pijnlijk, wel wat oncomfortabel. Dinsdag besproken met de gyn, zij gevoeld, geëchood enz. Navelbreuk. Weer een vakje aangekruisd op de bingokaart. So far so good.
Maar hé, wil er iemand even tegen mijn baby zeggen dat die navelbreuk an sich al gevoelig genoeg is en extra duwtjes in die regio niet perse noodzakelijk zijn? Naar mij wil hij/zij vooralsnog niet echt luisteren.
Jij hebt het niet getroffen he! Hoop dat het spoedig goedgemaakt word door middel van een pracht van een baby.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 17:24:35 #27
74056 crew  ToT
pi_177371960
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:13 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hoe ver is ze dan?
9 weken. :)
pi_177372164
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:24 schreef ToT het volgende:

[..]

9 weken. :)
Hier kreeg ze pas iets toen ze met 19 weken nog steeds spuugde
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 17:37:43 #29
74056 crew  ToT
pi_177372190
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:36 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hier kreeg ze pas iets toen ze met 19 weken nog steeds spuugde
:o Zo dan!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 17:48:06 #30
74056 crew  ToT
pi_177372398
Ik had hier van iemand te horen gekregen dat zijn religie wel te merken was in zijn praktijk, maar wilde sowieso eerst zelf kijken hoe hij was.

[ Bericht 44% gewijzigd door Roomsnoes op 22-02-2018 21:44:18 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 17:55:35 #31
74056 crew  ToT
pi_177372533
Nogmaals: ik heb dit te horen gekregen VOORDAT ik er naar toe ging, maar wilde sowieso neutraal tegenover de arts zijn; als hij zijn vak goed uitoefent; prima! No problem! Maar doordat hij dus 2x geweigerd heeft iets voor te schrijven en zowel de verloskundige als zijn assistente daar hoogst verbaasd over waren, is mijn gevoel over hem sterk verminderd.
Het kan natuurlijk idd gewoon onbekwaamheid zijn, maar die "islamist"-opmerking speelt nog wel in m'n achterhoofd. Het is niet doorslaggevend in mijn meningsvorming over hem; ik vind het alleen zeer kwalijk dat ik mijn vriendin hier jankend van de ellende op de bank heb zien liggen omdat die vent 2x weigerde haar iets voor te schrijven wat haar ellende had kunnen verlichten!

En ik wil die hele discussie hier gewoon niet houden. Het was gewoon een opmerking, klaar. Maar ik laat me geen troll noemen!

[ Bericht 13% gewijzigd door Roomsnoes op 22-02-2018 21:45:21 ]
pi_177372786
Nou hé zo kan ie wel weer.
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:16:51 #33
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177372880
Ik had vandaag na 3 weken weer een groeiecho en alles was weer goed.
Hij loopt 1 week achter op groei, maar consistent en dus gewoon goed.
En zijn buik 2 weken voor en ook consistent.

Dus klein en dik. :+

En meneer heeft dikke lippen! :D :D elke echo zijn ze weer gegroeid haha.
pi_177373014
Hoe dan ook ToT, hopelijk slaat het medicijn aan ;)

[ Bericht 37% gewijzigd door Roomsnoes op 22-02-2018 19:21:26 ]
pi_177373018
quote:
2s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef ToT het volgende:

[..]

:o Zo dan!
Ja sterkte ermee! Dat spugen is echt heel vervelend.
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 18:25:18 #36
382129 crew  Donna
pi_177373020
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:16 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik had vandaag na 3 weken weer een groeiecho en alles was weer goed.
Hij loopt 1 week achter op groei, maar consistent en dus gewoon goed.
En zijn buik 2 weken voor en ook consistent.

Dus klein en dik. :+

En meneer heeft dikke lippen! :D :D elke echo zijn ze weer gegroeid haha.
Heerlijk haha! Schijnt dat lippen op de echo idd heeeeeeeel dik kunnen lijken. Schattig! O+
pi_177373042
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:25 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja sterkte ermee! Dat spugen is echt heel vervelend.
Hoe gaat het met Kim? Zo snel alweer zwanger heeft volgens mij best veel impact.
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:30:24 #38
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177373109
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:25 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Heerlijk haha! Schijnt dat lippen op de echo idd heeeeeeeel dik kunnen lijken. Schattig! O+
Nou die man zei het ook zelf, dat hij echt dikke lippen zal hebben. :P
Het is precies mijn vriend van de zijkant, dat vond ik heel apart te om te zien.

Ik ben nu 30w en nu pas zie ik eigenlijk herkenning.
pi_177373115
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:26 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hoe gaat het met Kim? Zo snel alweer zwanger heeft volgens mij best veel impact.
Ja op zich wel oké, ze is zichzelf de pleuris geschrokken, net als ik overigens. Maar waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten denk ik dan maar, ze is wel weer misselijk en we zijn bang dat het toch weer misgaat.
Al met al zijn we er wel blij mee maar die ene angst maakt dat we ons toch rot voelen.
Komt allemaal goed.
pi_177373163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, gevalletje van de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. En nog misplaats arrogant doen ook. _O-
Moet dat nou weer zo? Bellaelisa is altijd zo vriendelijk. En iedereen heeft uiteraard recht op zijn eigen gevoel wbt huisartsen. Echt maghrebijnse, valt me tegen van jou.
  Moderator donderdag 22 februari 2018 @ 18:39:27 #41
382129 crew  Donna
pi_177373306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:30 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nou die man zei het ook zelf, dat hij echt dikke lippen zal hebben. :P
Het is precies mijn vriend van de zijkant, dat vond ik heel apart te om te zien.

Ik ben nu 30w en nu pas zie ik eigenlijk herkenning.
Oh dan zijn ze vast echt heel dik haha.
Ons meisje zit altijd met haar neus in de placenta (ligt voorop) dus helaas nog nooit een gezichtje mooi op de echo gezien. Dinsdag heb ik een liggingsecho, wie weet heeft ze dan zin om op de foto te gaan. O+
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:43:23 #42
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177373383
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:39 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Oh dan zijn ze vast echt heel dik haha.
Ons meisje zit altijd met haar neus in de placenta (ligt voorop) dus helaas nog nooit een gezichtje mooi op de echo gezien. Dinsdag heb ik een liggingsecho, wie weet heeft ze dan zin om op de foto te gaan. O+
Ah dat is wel jammer.

Hier ook placenta voor, maar hoog.
Zijn hoofdje ligt eronder.
pi_177373425
Hebben jullie een voorkeur voor een binkie of een mokkeltje?
Nu ik er een beetje aan gewend ben zou ik nog wel een meisje willen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:46:48 #44
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177373460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:45 schreef Mekamotut het volgende:
Hebben jullie een voorkeur voor een binkie of een mokkeltje?
Ik ben tokkie allergisch, dus geen van beide :D

Gewoon een leuke spek baby is genoeg.
pi_177373495
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:46 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik ben tokkie allergisch, dus geen van beide :D

Gewoon een leuke spek baby is genoeg.
Wat is daar Tokkie aan?
Ik hoop op een meisje.
Vinden jullie Eva een mooie naam?
  donderdag 22 februari 2018 @ 18:49:22 #46
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177373516
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:48 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Wat is daar Tokkie aan?
Ik hoop op een meisje.
Vinden jullie Eva een mooie naam?
Mokkeltje is tokkie voor mij.

Maar ja Eva is leuk.
pi_177374284
Ja hoi, is dit Z&G?

Volgens mij moest ik nog *O* voor peace
Luna minder misselijk, da’s fijn!
En weer pech voor malteser -O- prutje zeg..

Hier gisteren 18 weken :s)
pi_177374389
Goh, wat leuk dat het zich tot in ongeveer elk topic verspreidt ^O^
pi_177374550
Ik jompel even voor de goede echo’s!! O+ Moest even wat verder teruglezen dan de bedoeling was, want veel onzin er tussen. :+

Ik heb volgende week woensdag m’n tweede echo. Ik vind het met de dag spannender worden merk ik. :{

Goed, nog een klein weekje geduld hebben.
:)
pi_177374656
Zo dat bitchfighten en discussieren over de inhoud van een geloof hoort hier niet thuis. Meer van dat wordt gelijk verwijderd.
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:31:52 #51
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177374774
Ik moet trouwens nog iets van een babyjasje ofzo.. maar het is zo lastig voor april.
Wat voor jasje kan ik het beste kopen? een winter, zomer of vest... ik heb echt geen idee.

Of is dit meer voor het kleertjestopic?
pi_177374882
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Goh, wat leuk dat het zich tot in ongeveer elk topic verspreidt ^O^
Wat zij zegt :+

Malteser, allemachtig, jij hebt wel een soort bingokaart from hell. Ik denk ook niet dat er ooit iemand anders is die 'm volkrijgt. Dus, kleine Milkyway: kap hier eens mee }:|

Verder nog even hoera voor peace *O*

De rest ben ik een beetje kwijt dankzij het gezeik tussendoor.

Ik had gister m'n eerste ZwangerTotaal-lesje. Prima informatief, nuttige tips om je bekken bij voorbaat zoveel mogelijk te redden en leuke andere cursisten. Al voelde ik me wel bejaard met m'n 33 tussen de meisjes van 20 en 23 :'(
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:47:09 #53
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177375237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik moet trouwens nog iets van een babyjasje ofzo.. maar het is zo lastig voor april.
Wat voor jasje kan ik het beste kopen? een winter, zomer of vest... ik heb echt geen idee.

Of is dit meer voor het kleertjestopic?
Ik had voor mijn juni baby alleen vestjes.. misschien een iets dikker vestje? Een echte jas vind ik altijd gek bij een baby..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_177375306
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:31 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik moet trouwens nog iets van een babyjasje ofzo.. maar het is zo lastig voor april.
Wat voor jasje kan ik het beste kopen? een winter, zomer of vest... ik heb echt geen idee.

Of is dit meer voor het kleertjestopic?
Echte jasjes zijn toch niet fijn voor mini’s. Gewoon een lekker vestje eventueel gebreid. In autostoel doe je vast en zeker ook nog een zak of deken?
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:52:12 #55
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177375378
quote:
7s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:47 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik had voor mijn juni baby alleen vestjes.. misschien een iets dikker vestje? Een echte jas vind ik altijd gek bij een baby..
Ik vind het echt lastig.
Juni en april kan al best veel verschillen.
Het kan heel warm worden, maar we hebben ook wel eens sneeuw gehad in april.

Is zoiets te warm? er staat 'winterjasje' bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:55:09 #56
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177375489
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:49 schreef Songeur het volgende:

[..]

Echte jasjes zijn toch niet fijn voor mini’s. Gewoon een lekker vestje eventueel gebreid. In autostoel doe je vast en zeker ook nog een zak of deken?
Ik durf dus ook geen zak te kopen :P want april.
Maar dekentjes heb ik genoeg.
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:56:02 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177375512
Is gedoe joh, een jasje bij zo’n mini. Ik zou ook gaan voor deken, anderszins dik pak, dragen met iets warms eromheen, voetenzak in de autostoel etc. Jacob heeft zelfs nog steeds geen jas want bovenstaande voldoet altijd en anders heb ik nog een vest met wijde mouwen dat over zijn kleren past.

Ik wist het vantevoren ook niks maar vind nu een jas pas nuttig als ze los van mij of een bak zijn. Dus lopend/kruipend/fietsstoeltje.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:01:40 #58
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177375635
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:52 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind het echt lastig.
Juni en april kan al best veel verschillen.
Het kan heel warm worden, maar we hebben ook wel eens sneeuw gehad in april.

Is zoiets te warm? er staat 'winterjasje' bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja klopt hoor, is ook lastig.

Dat jasje (zie dat ook meer als een vestje, jasje heeft voor mij echt een waterafstotende buitenlaag ofzo?) ziet er prima uit! Maar verder vooral dekentjes, voetenzak enz.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_177376189
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:49 schreef Songeur het volgende:

[..]

Echte jasjes zijn toch niet fijn voor mini’s. Gewoon een lekker vestje eventueel gebreid. In autostoel doe je vast en zeker ook nog een zak of deken?
Wij hebben met ons oktoberkind (inNoorwegen) geen zak gebruikt. Een warm pakje aan en dan een dekentje is vaak wel voldoende. De auto’s van tegenwoordig worden zo snel warm.
pi_177376403
Wolfleece vestje en dekentje/voetenzak :Y.
pi_177376440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:49 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Mokkeltje is tokkie voor mij.

Maar ja Eva is leuk.
Ik vind de naam Eva ook super.
pi_177376586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:52 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik vind het echt lastig.
Juni en april kan al best veel verschillen.
Het kan heel warm worden, maar we hebben ook wel eens sneeuw gehad in april.

Is zoiets te warm? er staat 'winterjasje' bij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb zo'n gevoerd vestje als van jouw foto nog liggen van Twix (septemberkind en hij droeg het tot 3 maanden na zijn geboorte). We hebben ook zo'n zak in de MaxiCosi. Bij korte ritten droeg hij het vestje + MC zak want koude auto. Bij lange ritten droeg hij het niet en gebruikten we alleen de zak in MC want warme auto.

Nu heb ik een iets dunner vestje erbij gekocht. Wel nog dubbellaags maar niet dik gevoerd, van deze foto de middelste want die vond ik prima neutraal:


Dus we kunnen nu gewoon kijken wat voor weer het is en aan de hand daarvan bepalen wat baby al dan niet aan krijgt.
pi_177376668
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:24 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wij hebben met ons oktoberkind (inNoorwegen) geen zak gebruikt. Een warm pakje aan en dan een dekentje is vaak wel voldoende. De auto’s van tegenwoordig worden zo snel warm.
Eens hoor. Zak is denk ik vooral als je autostoel op kinderwagen klikt en ermee gaat wandelen.
pi_177376841
Ik heb trouwens vanmiddag toch even vk gebeld ivm de rustige buikbaby. Hij is even langs geweest en gaf aan dat we even naar zkh konden voor ctg en echo. Dit toch gedaan, alles was in orde. Ben nu toch wat gerustgestelder. Dat ‘even’ zkh duurde trouwens 3 uur. Ben wel gesloopt nu. De arts assistent was wel een beetje ongelukkig in zijn taalgebruik. Hij wilde zeggen dat ik verder gewoon onder controle bleef bij de eerste lijn. Wat hij zei was: de verloskundige blijft de baas over je. Heb hem wel even gezegd dat ik dat toch echt zelf was.
pi_177376875
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoerd vestje als van jouw foto nog liggen van Twix (septemberkind en hij droeg het tot 3 maanden na zijn geboorte). We hebben ook zo'n zak in de MaxiCosi. Bij korte ritten droeg hij het vestje + MC zak want koude auto. Bij lange ritten droeg hij het niet en gebruikten we alleen de zak in MC want warme auto.

Nu heb ik een iets dunner vestje erbij gekocht. Wel nog dubbellaags maar niet dik gevoerd, van deze foto de middelste want die vond ik prima neutraal:
[ afbeelding ]

Dus we kunnen nu gewoon kijken wat voor weer het is en aan de hand daarvan bepalen wat baby al dan niet aan krijgt.
Ik heb deze van de Lidl:
Moet kunnen met een lekker warme deken. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_177376914
Goede echo voor Exode..en een meisje O+

Hier 2 iets dikkere vestjes en 1 dunnetje. En dan lekker in een voetenzak in de maxi cosi. Prima.
pi_177377147
quote:
17s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik heb deze van de Lidl:
[ afbeelding ] Moet kunnen met een lekker warme deken. :)
Wat een lief vestje!

Hier is het geslacht onbekend dus ik zocht iets neutraals. Maar Lidl heeft best leuk spul hè.
pi_177377534
Ik heb ook een vestje van de Lidl O+ gebreid, lila met capuchon.

Malteser trouwens wat een gedoe weer. Deze versie van bingo slaat helemaal nergens op. :{
pi_177377543
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:50 schreef Mabawa. het volgende:
Goede echo voor Exode..en een meisje O+

Hier 2 iets dikkere vestjes en 1 dunnetje. En dan lekker in een voetenzak in de maxi cosi. Prima.
Oh dat had ik helemaal gemist door al die irritante ruis hier!

Gefeliciteerd exode, wat leuk!
pi_177378757
Ik heb wat gemist geloof ik... }:|

Exode, gefeliciteerd! Leuk, een meisje! Jullie hebben al een zoontje toch?

Getsie Malteser, het zit je niet echt mee deze zwangerschap.. Ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt als je kleine er is!

Ik was dus even shoppen voor een pas bevallen vriendinnetje, maar O+ Al die schattige ieniemini pakjes! O+ Zodra ik weet wat we krijgen ga ik weer shopen.
pi_177379098
Songeur, fijn dat de ctg goed was!

Mabawa, Lidl-boks.

Sillie, klein weer hè! En dan te bedenken dat mijn peuter van bijna 2,5 jaar net naar maat 86 over is. Doen jullie een pretecho om het geslacht te weten te komen of wacht je op de SEO/GUO?
pi_177379108
Lidl heeft echt leuke spulletjes zie ik. De komende tijd maar even opletten als ik er ben.

Peace, nog even een hele grote *O* *O* voor een knipper. Super gaaf!

Malteser, vervelend dat jij ook gewoon echt zoveel nare bijeffecten hebt. Dat je maar weer opknapt als de kleine er eenmaal is.

Exode, gefeliciteerd!

Helaas vandaag nog niet de uitslag van de NIPT binnen dus deze verwacht ik morgen. En verder heb ik een erg onrustig gevoel. Het voelt nog steeds alsof de gyneacoloog een fout heeft gemaakt en ik helemaal niet zwanger ben :') . Vriendlief vind het stom dat ik dat denk. Als de verloskundige morgen belt voor de uitslag ga ik toch vragen of ik volgende week niet nog een echo mag krijgen. Volgende week vrijdag vlieg ik voor 2 weken naar Amerika en voor mijn eigen gevoel vind ik het wel prettig als ik Bikkel nog een keer zie. En aangezien ik ook geen 8 en 12 weken echo heb gehad vind ik dat ik daar wel recht op heb ;) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177379218
Moet kunnen toch Wolken? Lijkt me logisch dat dat fijn is, zeker als je er zo door overrompeld bent. Kan me goed voorstellen dat het nog niet altijd echt voelt.
  donderdag 22 februari 2018 @ 22:10:25 #74
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177379339
En mocht je in Amerika nog een keer willen spieken, bij Baby R’us kun je gewoon een echo laten maken 8-) (als je daar in de buurt komt natuurlijk...)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_177379431
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:10 schreef Nouk84 het volgende:
Baby R’us
Rare Amerikanen _O- Maar echt super goede tip! Ik ga met mijn ouders, broer en zus dus die vinden het misschien ook wel leuk om de kleine eens te zien. Volgens mij zit er wel een vestiging in San Francisco of Las Vegas.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 22 februari 2018 @ 23:09:03 #76
74056 crew  ToT
pi_177381066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:02 schreef Wolken het volgende:
Lidl heeft echt leuke spulletjes zie ik. De komende tijd maar even opletten als ik er ben.

Peace, nog even een hele grote *O* *O* voor een knipper. Super gaaf!

Malteser, vervelend dat jij ook gewoon echt zoveel nare bijeffecten hebt. Dat je maar weer opknapt als de kleine er eenmaal is.

Exode, gefeliciteerd!

Helaas vandaag nog niet de uitslag van de NIPT binnen dus deze verwacht ik morgen. En verder heb ik een erg onrustig gevoel. Het voelt nog steeds alsof de gyneacoloog een fout heeft gemaakt en ik helemaal niet zwanger ben :') . Vriendlief vind het stom dat ik dat denk. Als de verloskundige morgen belt voor de uitslag ga ik toch vragen of ik volgende week niet nog een echo mag krijgen. Volgende week vrijdag vlieg ik voor 2 weken naar Amerika en voor mijn eigen gevoel vind ik het wel prettig als ik Bikkel nog een keer zie. En aangezien ik ook geen 8 en 12 weken echo heb gehad vind ik dat ik daar wel recht op heb ;) .
Lidl, goeie tip zeg! :D We hebben er meteen ff naar gekeken (webshop) en al heel leuke dingetjes op gevonden voor tegen de tijd dat het nodig is! :Y ^O^

_O- Dat berenpakje zat ik al eerder aan te denken maar wist niet waar je dat zou kunnen kopen! :D Mevrouw ToT vond het ook meteen helemaal geweldig toen ze het net op de Lidl webshop zag! :D
pi_177383603
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 22:02 schreef Malteser het volgende:
Songeur, fijn dat de ctg goed was!

Mabawa, Lidl-boks.

Sillie, klein weer hè! En dan te bedenken dat mijn peuter van bijna 2,5 jaar net naar maat 86 over is. Doen jullie een pretecho om het geslacht te weten te komen of wacht je op de SEO/GUO?
Ik kan me helemaal niet meer voorstellen dat mijn peuter (die zit in maat 92 nu) daar heeft ingepast zelfs! Maf wel..
En ik kan niet wachten tot de SEO, dus we gaan een pretecho doen! Ook omdat man de termijnecho heeft gemist, dus hij wil ook graag nog een keer kijken! :)
pi_177383606
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:08 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kan me helemaal niet meer voorstellen dat mijn peuter (die zit in maat 92 nu) daar heeft ingepast zelfs! Maf wel..
En ik kan niet wachten tot de SEO, dus we gaan een pretecho doen! Ook omdat man de termijnecho heeft gemist, dus hij wil ook graag nog een keer kijken! :)
Ah leuk! Bij hoeveel weken wil je dat doen? Het kan al wel bijna toch?
pi_177383611
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 07:10 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah leuk! Bij hoeveel weken wil je dat doen? Het kan al wel bijna toch?
Volgens alle bureaus hier in de omgeving (nahjah, de dichtstbijzijnde is ook al een half uur rijden...) vanaf 13 weken al, en ik ben er nu bijna 14, dus het zou al moeten kunnen. Hij staat nu op voor volgende week, met bijna 15 weken dus...
pi_177384293
(Als het dan toch over Lidl-kleertjes gaat: de skipakjes/sneeuwpakjes zijn echt fantastisch! Hartstikke betaalbaar en heerlijk warm O+ )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 23 februari 2018 @ 08:49:13 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177384529
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:29 schreef LeSage het volgende:
(Als het dan toch over Lidl-kleertjes gaat: de skipakjes/sneeuwpakjes zijn echt fantastisch! Hartstikke betaalbaar en heerlijk warm O+ )
Hier bij de lidl liggen ze in allerlei maten voor 10 euro in de uitverkoop. Geen idee of dat overal zo is, maar voor de mensen die in de buurt van Dongen wonen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177384710
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 08:29 schreef LeSage het volgende:
(Als het dan toch over Lidl-kleertjes gaat: de skipakjes/sneeuwpakjes zijn echt fantastisch! Hartstikke betaalbaar en heerlijk warm O+ )
Eens! We hebben inmiddels pak 3 in gebruik. Eerst 62/68, toen 74/80 en nu 86/92. Ideaal!!
pi_177384843
Oh Malteser het zit je ook niet mee zeg... navelbreuk kan er ook nog wel bij ;( Pfff... -O-

Ik las nog een goeie echo van exode *O* O+

Hier hebben we het op het werk verteld... Mijn collega's hadden al een vermoeden en zijn heel blij voor ons. En mijn ene overenthousiaste net-een-jaar-papa collega heeft vandaag een baby-bad; tummy tub en zo'n voedingskussen meegebracht _O- De baby is zo groot als een bosbes haha :') Maar wel lief want we mogen het zo meenemen :)

Oh en ik kan niet wachten om te mogen shoppen. Heel mijn facebook staat er natuurlijk al vol van (reclame van babykleertjes) en wat smelt je toch bij al die leuke kleertjes en spulletjes :D O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177384908
Waarom hadden jullie dat niet eerder verteld van de Lidl? :{w Te leuke dingetjes voor weinig! O+

Exode wat fijn van de goede echo!! Een meisje O+ Heerlijk!

Malteser karma mag je wel heul snel in positieve punten gaan uitbetalen. :{ :*

Priem wat leuk dat je het verteld hebt op je werk! En wat lief van die verse papa. O+ Het valt me sowieso op hoe lief mensen zijn met dingen weggeven. Ik heb al van meerdere mensen dingen gekregen, zo lief!
Dit, dat, alles.
pi_177385046
Priem, wat een fijne reactie en lief gebaar van je collega!

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:09 schreef Philomijn het volgende:
Waarom hadden jullie dat niet eerder verteld van de Lidl? :{w Te leuke dingetjes voor weinig! O+

Exode wat fijn van de goede echo!! Een meisje O+ Heerlijk!

Malteser karma mag je wel heul snel in positieve punten gaan uitbetalen. :{ :*

Priem wat leuk dat je het verteld hebt op je werk! En wat lief van die verse papa. O+ Het valt me sowieso op hoe lief mensen zijn met dingen weggeven. Ik heb al van meerdere mensen dingen gekregen, zo lief!
Haha, Peace ontdekt de Lidl.

Er komt gewoon een wolk van een baby, die direct doorslaapt, niet huilt, meteen zindelijk is en ook goed is in was vouwen en er aan denkt om op tijd de kliko aan de weg te zetten. Ja toch?
pi_177385085
Ik heb een berichtje naar het universum gestuurd. Ze gaan het regelen. ^O^
_O- :*
Dit, dat, alles.
pi_177385723
Wat een lieve reacties, dank jullie wel. We hebben inderdaad al een zoontje, die is woensdag 4 geworden.
Kortom onze zolder wordt heel leeg want we hadden een hoop kleding bewaard.

Ik lees Lidl fans, ik sluit me erbij aan, met name de ski- en regenpakken. Maar ze hebben ook leuk speelgoed :)

Met mijn vrouw gaat het wat minder, ze is al een week ziek en heeft enorm veel last van haar rug.
pi_177385753
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:09 schreef Philomijn het volgende:
Waarom hadden jullie dat niet eerder verteld van de Lidl? :{w Te leuke dingetjes voor weinig! O+
Had ik wel. :{w

Malteser: beterschap, zeg! Het zit je echt niet mee. ;( *;
Protège moi de mes désirs.
pi_177385896
Lidlfan hier ook!

Ik had helemaal over de goede echo van exode heengelezen. En een meisje O+

Malteser jouw bingokaart. Niet ok! Is een navelbreuk iets wat ze na de zwangerschap moeten fixen of geneest dat vanzelf?

Ik werd vandaag wakker met een bloedneus. Irritant! Heb al weken bloederig snot. Zou met zwangerschap te maken kunnen hebben hoorde ik al. Bah. En straks even ons wekelijkse uitstapje naar de vk!
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:03:33 #90
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177386017
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:56 schreef Songeur het volgende:

Ik werd vandaag wakker met een bloedneus. Irritant! Heb al weken bloederig snot. Zou met zwangerschap te maken kunnen hebben hoorde ik al. Bah. En straks even ons wekelijkse uitstapje naar de vk!
Sinds week 18 ofzo elke nacht wakker worden met bloedneuzen, check.
Inderdaad super irritant.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 10:30:00 #91
74056 crew  ToT
pi_177386562
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:56 schreef Songeur het volgende:
Lidlfan hier ook!

Ik had helemaal over de goede echo van exode heengelezen. En een meisje O+

Malteser jouw bingokaart. Niet ok! Is een navelbreuk iets wat ze na de zwangerschap moeten fixen of geneest dat vanzelf?

Ik werd vandaag wakker met een bloedneus. Irritant! Heb al weken bloederig snot. Zou met zwangerschap te maken kunnen hebben hoorde ik al. Bah. En straks even ons wekelijkse uitstapje naar de vk!
Yup, komt door een bepaald hormoon dat je bloedvaten dunner maakt. Mijn vriendin heeft er ook al een paar weken last van, en is nu pas in de 9e week. (Hoewel het nu nog vrij mild is allemaal, gelukkig.)
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 10:45:28 #92
382129 crew  Donna
pi_177386835
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Sinds week 18 ofzo elke nacht wakker worden met bloedneuzen, check.
Inderdaad super irritant.
Ik heb het nu met dit weer ook weer heel snel. En de eerste 24 weken iedere ochtend door het spugen. Spoot eruit >:)
pi_177387194
Wat lief alle jompels voor onze goede echo O+ Ik kijk er elke dag even naar. Nog steeds niet te bevatten dat dit kindje ergens in mijn buik zit! Nu misselijk en wel de spullen voor onze (ijskoude) wintersport aan het pakken! Ik ga wel gewoon proberen te skiën, desnoods alleen halve dagen.

Exode, Wat leuk een meisje op komst *O* En beterschap voor je vrouw.

Malteser, die bingokaart is echt niet tof. Mega knap hoe jij je hier doorheen slaat. Alle respect!

Leuk Priem alle positieve reacties. Tof om te zien hoe blij andere mensen voor je zijn hè?
pi_177388433
Een meisje voor exode *O* Beterschap voor je vrouw! Hoe vind grote broer het?

Ah nee Malteser -O- Die bingo kaart is nu toch weleens vol? Beterschap! En die mierzoete, roze wolk na een droombevalling is het universum jou nu gewoon verschuldigd :*

Priem, wat leuk de reacties en lief van de gekregen spullen!

Songeur weer een goede check in het ziekenhuis *O*

-O- Balen van de bloedneuzen! Zelf nog geen last van gehad.

En er was ook nog iemand jarig, die niet meer op haar 30e een kind kreeg, maar ik weet even niet meer wie :? Sorry, maar wel nog gefeliciteerd :* Leuke dag met zn drietjes gehad?

Hele fijne vakantie Peace!

quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:06 schreef PriemGirl het volgende:
Oh en ik kan niet wachten om te mogen shoppen. Heel mijn facebook staat er natuurlijk al vol van (reclame van babykleertjes) en wat smelt je toch bij al die leuke kleertjes en spulletjes :D O+
+1 op dit! Ik verheug mij daar al jaren op en ik mag nu langzaamaan spulletjes gaan kopen, want vandaag ben ik 12 weken zwanger *O* O+ :'( *; Nooit gedacht deze magische grens te halen, maar dit kindje lijkt er nu toch heel echt te gaan komen :o
Gister bloed aangeleverd voor de NIPT. Ben wel opgelucht als dat ook allemaal goed blijkt te zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fuchsia_roze op 23-02-2018 11:54:01 ]
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 11:47:47 #95
382129 crew  Donna
pi_177388494
Het is gewoon echt Fuchs! ECHT! Gefeliciteerd met je 12 weken. *O*
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 11:53:33 #96
382129 crew  Donna
pi_177388653
Malteser ik heb zoveel respect voor jou. Wat een tegenslagen steeds. Je moet wel, je hebt geen keus, maar ik denk zo vaak; hoe houdt ze het vol? En inderdaad, je baby gaat perfect zijn (die kliko haha). :* :*
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 11:54:53 #97
382129 crew  Donna
pi_177388692
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:06 schreef PriemGirl het volgende:

Hier hebben we het op het werk verteld... Mijn collega's hadden al een vermoeden en zijn heel blij voor ons. En mijn ene overenthousiaste net-een-jaar-papa collega heeft vandaag een baby-bad; tummy tub en zo'n voedingskussen meegebracht _O- De baby is zo groot als een bosbes haha :') Maar wel lief want we mogen het zo meenemen :)
Wat lief zeg! Ik kreeg van 1 collega ook al heel snel een tas met zwangerschapskleding van zijn vrouw. :Y
pi_177388884
Fuchs! De magische 12 weken *O* dat is zeker een feestje waard *O* en je mag van mij nu lekker los op spulletjes. Je hebt toestemming ;)
pi_177389457
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:16 schreef Philomijn het volgende:
Ik heb een berichtje naar het universum gestuurd. Ze gaan het regelen. ^O^
_O- :*
Top! Dank :).

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:56 schreef Songeur het volgende:
Lidlfan hier ook!

Ik had helemaal over de goede echo van exode heengelezen. En een meisje O+

Malteser jouw bingokaart. Niet ok! Is een navelbreuk iets wat ze na de zwangerschap moeten fixen of geneest dat vanzelf?

Ik werd vandaag wakker met een bloedneus. Irritant! Heb al weken bloederig snot. Zou met zwangerschap te maken kunnen hebben hoorde ik al. Bah. En straks even ons wekelijkse uitstapje naar de vk!
Het is iets wat ze na de bevalling bekijken als alles weer terug op zijn plaats zakt/ligt/trekt. Dus dat wachten we gewoon af. Het is in ieder geval niks ernstigs dus komt wel goed.

En bloedneuzen kunnen in de zwangerschap inderdaad meer voorkomen. Je hebt veel meer bloed in je lichaam. Ik had het bij Twix heel veel, nu pas één keer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:53 schreef DonnaRush het volgende:
Malteser ik heb zoveel respect voor jou. Wat een tegenslagen steeds. Je moet wel, je hebt geen keus, maar ik denk zo vaak; hoe houdt ze het vol? En inderdaad, je baby gaat perfect zijn (die kliko haha). :* :*
Lief maar niet nodig hoor. Het is wat je zegt, je hebt geen keuze. Het is zoals het is en daar deal je mee. En het einddoel voor ogen houden helpt wel.
Die kliko, dat is wel haalbaar toch?! ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:45 schreef Fuchsia_roze het volgende:
+1 op dit! Ik verheug mij daar al jaren op en ik mag nu langzaamaan spulletjes gaan kopen, want vandaag ben ik 12 weken zwanger *O* O+ :'( *; Nooit gedacht deze magische grens te halen, maar dit kindje lijkt er nu toch heel echt te gaan komen :o
Gister bloed aangeleverd voor de NIPT. Ben wel opgelucht als dat ook allemaal goed blijkt te zijn.
Fuchs, 12 weken *O*!
pi_177391159
Malteser wat kl*te weer zeg, ook dat nog :{. Het mag nou wel ophouden. Digitale knuffel voor jou, het is gewoon stom allemaal. Gelukkig weet je waar je het voor doet maar ja, blijft balen zo.

Ik wist wel dat je meer bloed had (ik had het veel minder koud + veel blauwe zichtbare bloedvaten), maar meer bloedneuzen had ik dan weer niet aan gedacht.

Fuchsia weer een mijlpaal afgetikt! O+

Ik heb voor mezelf een zwangerschapsdagboek gekocht, ik had die bij nr 1 gekregen van m'n moeder en vond dat ik er bij nr 2 dus ook een moest invullen. Deze is echt superleuk en mooi vormgegeven, helemaal blij mee. Houden jullie zoiets ook bij :)?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177392020
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:17 schreef Feyre het volgende:
Ik wist wel dat je meer bloed had (ik had het veel minder koud + veel blauwe zichtbare bloedvaten), maar meer bloedneuzen had ik dan weer niet aan gedacht.

Fuchsia weer een mijlpaal afgetikt! O+

Ik heb voor mezelf een zwangerschapsdagboek gekocht, ik had die bij nr 1 gekregen van m'n moeder en vond dat ik er bij nr 2 dus ook een moest invullen. Deze is echt superleuk en mooi vormgegeven, helemaal blij mee. Houden jullie zoiets ook bij :)?
Die meer zichtbare bloedvaten heb ik ook (vooral bij mijn borsten). Warm hebben zou ik wel leuk vinden! Heb het heel veel koud

Dank! Ook aan de andere meiden :*

Ik hou tot nu toe ik notities van alles bij, ook veel rond symptomen die misschien later wat minder fijn zijn om te lezen voor kind :') Welk zwangerschapsdagboek heb je gekocht? Ik vind dat denk ik ook wel leuk om bij te houden
pi_177392054
Destijds gekocht, maar na 2 weken alweer vergeten.
Protège moi de mes désirs.
pi_177392170
Ik heb er vorige week naar gekeken maar omdat ik de eerste 16 weken heb gemist zou het boekje ook voor meer dan 1/3de leeg blijven, vond ik ook niet leuk.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 14:08:32 #104
382129 crew  Donna
pi_177392304
Ik heb een zwangerschapsdagboek van Koetjes en Kaartjes.
pi_177392842
Zo, kraamzorg is geweest. Fijn gesprek gehad :) Gelukkig vond zij ook dat we al redelijk compleet zijn op wat kleine dingetjes na.

Vandaag 4 weken getrouwd *O* dus lekker uit eten vanavond.

Ik hou geen zwangerschapsboekje bij, heb wel gekeken naar die albums waar Duman het laatst over had. Die wil ik wel graag aanschaffen.

Maandag pretecho met de oma van mijn man. Die heeft geloof ik nog nooit een echo meegemaakt dus dat is wel speciaal O+

En nog jompels voor de goede echo's en een meisje voor exode O+ O+
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:14:03 #106
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177393951
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 14:28 schreef VitaBella het volgende:
Zo, kraamzorg is geweest. Fijn gesprek gehad :) Gelukkig vond zij ook dat we al redelijk compleet zijn op wat kleine dingetjes na.

Zijn ze bij jou zo vroeg langsgeweest of bij mij zo laat?
Ik heb nog steeds niets gehoord, alleen dat mijn aanvraag en alles is geaccepteerd.
pi_177394007
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zijn ze bij jou zo vroeg langsgeweest of bij mij zo laat?
Ik heb nog steeds niets gehoord, alleen dat mijn aanvraag en alles is geaccepteerd.
Het is niet jouw eerste toch? Bij tweede of volgende zwangerschap is intake meestal telefonisch!
pi_177394032
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zijn ze bij jou zo vroeg langsgeweest of bij mij zo laat?
Ik heb nog steeds niets gehoord, alleen dat mijn aanvraag en alles is geaccepteerd.
Hier ook nog niks gehoord en we delen de UD. En het kraambureau hier komt ook bij een tweede of volgend kindje aan huis, want degene die aan huis komt is ook echt je uiteindelijke kraam (tenzij de kraam ziek is oid).
pi_177394041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:14 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zijn ze bij jou zo vroeg langsgeweest of bij mij zo laat?
Ik heb nog steeds niets gehoord, alleen dat mijn aanvraag en alles is geaccepteerd.
Volgens mij verschilt dat per organisatie, ik had me eerst aangemeld bij Zinkraamzorg maar daar heb ik nog steeds niks van gehoord. Overgestapt naar Kraamzus omdat iedereen die ik om me heen spreek die zwanger is geweest daar erg positief over is.

Bij Zin overigens ook nog niks gehoord op mijn bericht dat ik over ben gestapt. Ik had wel ergens gelezen dat Zin in week 30 contact opneemt. Zit nu in de 29e week.
Terwijl ze dit al aan de late kant vonden bij kraamzus
pi_177394102
Hier is de kraamzorg al wel thuis geweest, mijn ud is 9 mei, maar tweeling...wellicht komen ze dan eerder? Anders even nabellen?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 15:24:34 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177394236
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 15:15 schreef Songeur het volgende:

[..]

Het is niet jouw eerste toch? Bij tweede of volgende zwangerschap is intake meestal telefonisch!
Mijn eerste is 11 jaar geleden en ik ben inmiddels ver weg verhuisd.
Ik heb geen idee hoe het nu allemaal gaat. :P

Ik kon via de site 2 personen kiezen die mijn voorkeur hadden :') via een foto en dat was het.
pi_177394309
Ik heb om dezelfde kraam verzocht als vorige keer, maar de organisatie hier belt pas zelf rond 32 - 34 weken geloof ik...

ik weet niet hoe ver jullie allemaal zijn hoor, mijn hoofd maakt kortsluiting als ik UD’s probeer te vertapen naar aantal weken nu
pi_177395384
verschilt heel erg per organisatie. waar ik zit is de intake tussen de 22 en 24weken.
pi_177395573
Wij hebben ons ook aangemeld bij Zin, die hadden we met B ook en we hadden zo'n fijne en lieve kraamzorg dus die hebben we als voorkeur aangegeven. Maar goed, wij zitten pas op 21 weken vandaag.

Zwangerschap dagboek hebben we niet, ook geen 'mijn eerste jaar' ik bleef doorstrepen en aanpassen gezien onze situatie (2 moeders), een vriend heeft het eerste boek van B gemaakt.

Wel een tip voor de eerste periode: Baby kalender dagboek. Daar plakten wij trouw de stickers in en schreven dan los in een boekje de toelichting. We vergaten anders gewoonweg welke week en dag...tenminste na een paar maanden. Die eerste maanden schreven we trouw alles op, eenmaal weer in het werkritme hadden wij moeite ermee. :@

Zwangerschapsverlof en ouderschapsverlof van mijn vrouw zijn inmiddels goedgekeurd. Ze is 06-07 uitgerekend, ze gaat 6 weken vantevoren met verlof en blijft tot de Kerstvakantie thuis. (ze staat voor de klas)
pi_177395768
Ik ben mij ook even aan het verdiepen in kraamzorg, want begreep dat je er vroeg bij moet zijn. Ik heb al bij mijn zorgverzekeraar opgezocht welke er vergoed worden, maar jemig wat een keus :o Ik heb echt geen idee waar ik mijn keus op moet baseren. Heb ook niet echt vrienden/familie met kinderen in directe omgeving van huis die ik om ervaring kan vragen. Om mijn keus nu alleen te baseren op hoe de website eruit ziet en het welkomstcadeau vind ik ook zo wat :') Waar hebben jullie je keus op gebaseerd? Buiten ervaring van anderen dus ;)
pi_177395795
Oh fuchs 12 weken O+ O+ Wat een prachtige mijlpaal :D

@feyre: ja ik heb hier ook een zwangerschaps(dag)boek; negen maandenboek. Ik vind het heel bijzonder om per week iets te kunnen noteren zonder een compleet extreem lang dagboek te moeten bijhouden (want dat zou ik niet volhouden).

Verder wacht ik ook de 12 weken af om kraamzorg enzo uit te zoeken; gelukkig een schoonzusje die me veel helpt :) Die heeft ook dezelfde vk gehad voor haar 1ste en het is geruststellend te horen hoe goed en positief ze was bij haar :Y
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_177395812
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 13:55 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Die meer zichtbare bloedvaten heb ik ook (vooral bij mijn borsten). Warm hebben zou ik wel leuk vinden! Heb het heel veel koud

Dank! Ook aan de andere meiden :*

Ik hou tot nu toe ik notities van alles bij, ook veel rond symptomen die misschien later wat minder fijn zijn om te lezen voor kind :') Welk zwangerschapsdagboek heb je gekocht? Ik vind dat denk ik ook wel leuk om bij te houden
Ik heb het nu ook nog heel koud maar vorige zwangerschap veranderde dat na het eerste trimester. Ik hoop dus dat het nog goed komt :P.

Ik heb nu die van Maan Amsterdam. Heb mijn 1e boek erbij gepakt, ik had toen echt exact dezelfde klachten in dezelfde weken las ik vandaag :D.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177395847
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:21 schreef exode het volgende:

Zwangerschap dagboek hebben we niet, ook geen 'mijn eerste jaar' ik bleef doorstrepen en aanpassen gezien onze situatie (2 moeders), een vriend heeft het eerste boek van B gemaakt.

Stom eigenlijk zeg, dat dat daar geen boekjes voor zijn.

Fuchs, inderdaad op ervaring van anderen en op een gegeven moment is het gewoon kiezen als je nog geen ervaring hebt. Ik had inderdaad gekeken naar de site's en wat ervaringen gegoogled. Je weet het denk ik toch nooit en iemand die met mij niet klikt kan jij wel heel fijn vinden en andersom. Blijft lastig..
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:42:04 #119
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177395907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:32 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik ben mij ook even aan het verdiepen in kraamzorg, want begreep dat je er vroeg bij moet zijn. Ik heb al bij mijn zorgverzekeraar opgezocht welke er vergoed worden, maar jemig wat een keus :o Ik heb echt geen idee waar ik mijn keus op moet baseren. Heb ook niet echt vrienden/familie met kinderen in directe omgeving van huis die ik om ervaring kan vragen. Om mijn keus nu alleen te baseren op hoe de website eruit ziet en het welkomstcadeau vind ik ook zo wat :') Waar hebben jullie je keus op gebaseerd? Buiten ervaring van anderen dus ;)
Ik heb maar gewoon iets gedaan.

Alles zag er zo hetzelfde uit.
Heb wel reviews gelezen via facebook en foto's bekeken.
pi_177395938
VB, ze hebben er geloof ik 1, maar die is echt niet leuk. Ach dan maar zelf maken.

Ik vind het 'vervelender' dat er amper kinderboeken over zijn. Nou ja juist niet over maar een leuk kinderboek waar toevallig 2 papa's of mama's in voorkomen zonder dat daar specifiek aandacht aan wordt besteed. De boeken die er zijn, hebben we en dat is een karige vangst.

Ik ben diep aan het nadenken waar wij onze kraam op hadden uitgezocht, volgens mij ook gewoonweg ervaringen van anderen. Maar ja je moet ook maar net een leuke hebben en dat het goed klikt. Wij hadden een oudere dame die van de oude stempel was en dat klikte erg goed met ons. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.
pi_177396749
12 weken Fuchs O+

Exode een meisje O+

Kraamzorg moet ik nog even bekijken. Ik was de laatste twee keren niet helemaal tevreden dus ik heb een kleine twijfel!
Na de volgende echo ga ik het regelen :)

Ik had vandaag de intake en ik mag bij de vk blijven want m'n bloeddruk was prima! Ze had het er wel over dat er een nieuw beleid is en ik door m'n hellp verleden een bepaald soort medicijnen moet slikken. Iemand van jullie daar toevallig iets over gehoord? Ze ging het nog navragen en controleren bij de gyn, maar ik ben nieuwsgierig ;)
pi_177397395
Ascal? Dat is laag gedoseerde aspirine. Andere studies laten ook voordelen zien over met name aspirine icm calcium vroeg in de zwangerschap. Wordt idd vaker ingezet bij PE/hellp in de voorgeschiedenis.
:)
pi_177397588
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:16 schreef mignonne het volgende:
Ascal? Dat is laag gedoseerde aspirine. Andere studies laten ook voordelen zien over met name aspirine icm calcium vroeg in de zwangerschap. Wordt idd vaker ingezet bij PE/hellp in de voorgeschiedenis.
Dat was het! Ik was de naam kwijt.
Is dat dan een redelijk nieuw beleid? Bij Js heb ik dat nooit gekregen (en toen startte ik zelfs bij de gyn).
Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van medicijnen tijdens de zwangerschap. Maar natuurlijk liever medicijnen dan hellp ;)

(Oh en tnx voor je reactie :* )
pi_177397767
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:32 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Ik ben mij ook even aan het verdiepen in kraamzorg, want begreep dat je er vroeg bij moet zijn. Ik heb al bij mijn zorgverzekeraar opgezocht welke er vergoed worden, maar jemig wat een keus :o Ik heb echt geen idee waar ik mijn keus op moet baseren. Heb ook niet echt vrienden/familie met kinderen in directe omgeving van huis die ik om ervaring kan vragen. Om mijn keus nu alleen te baseren op hoe de website eruit ziet en het welkomstcadeau vind ik ook zo wat :') Waar hebben jullie je keus op gebaseerd? Buiten ervaring van anderen dus ;)
Wij hebben een zzp-er die werd aangeraden door onze VK, kennismakingsgesprek gehad en het is echt een leuke lieve vrouw, blij mee!
pi_177397892
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:28 schreef Loj het volgende:

[..]

Dat was het! Ik was de naam kwijt.
Is dat dan een redelijk nieuw beleid? Bij Js heb ik dat nooit gekregen (en toen startte ik zelfs bij de gyn).
Eigenlijk ben ik niet zo'n fan van medicijnen tijdens de zwangerschap. Maar natuurlijk liever medicijnen dan hellp ;)

(Oh en tnx voor je reactie :* )
Hangt beetje af van welk zh je toen was ook. In den haag en regio speelt dit al poos maar in delft weer helemaal niet zo.

Anyhow, ascal is een soort aspirine dus, in verschillende doseringen te krijgen 38mg, 80 mg en 100mg oa. Dus echt heel laag gedoseerd, vergelijk maar dat je normaal van aspirine 500 tot 1000 mg per dag zou nemen. Het effect is bloedverdunnend en het idee is dat dit in de aanlegfase van de placenta de doorbloeding van de placenta enz bevorderd waardoor hopelijk later in de zwangerschap geen of minder problemen met de bloeddruk optreden.

Ik ben nu niet thuis maar kan vanavond of morgen wel even kijken naar de achtergrond info erover.
:)
pi_177398128
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:43 schreef exode het volgende:
VB, ze hebben er geloof ik 1, maar die is echt niet leuk. Ach dan maar zelf maken.

Ik vind het 'vervelender' dat er amper kinderboeken over zijn. Nou ja juist niet over maar een leuk kinderboek waar toevallig 2 papa's of mama's in voorkomen zonder dat daar specifiek aandacht aan wordt besteed. De boeken die er zijn, hebben we en dat is een karige vangst.

Ik ben diep aan het nadenken waar wij onze kraam op hadden uitgezocht, volgens mij ook gewoonweg ervaringen van anderen. Maar ja je moet ook maar net een leuke hebben en dat het goed klikt. Wij hadden een oudere dame die van de oude stempel was en dat klikte erg goed met ons. Maar dat zal niet voor iedereen zo zijn.
Partner vrouw? Ken je ikvrouwvanjou? Dat is wellicht wel leuk voor je. Twee hele toffe dames.
pi_177398534
Daar is ‘ie dan O+ Vanmiddag geboren om 13:06

-weg-

O+

Niet quoten, foto en naam haal ik straks weer weg.

[ Bericht 31% gewijzigd door CassElliot op 24-02-2018 02:58:03 ]
Make your own kind of music.
pi_177398605
Cass O+ Wat een prachtig jongetje! Van harte gefeliciteerd! :*
Hoe gaat het met jou? Deze bevalling prettiger ervaren dan de vorige?
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:29:47 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177398611
O+ lekker beertje Cass O+ gefeliciteerd :*.
KuikenGuppy
pi_177398624
CassE, gefeliciteerd! :D Wat een lekkere flinke bink! Is alles fijn verlopen voor jullie?
pi_177398627
Oh lieve Cass daar is hij dan! Wat een prachtig kindje met prachtige namen. Hopelijk heb je een goede bevalling gehad. Geniet ervan :*
pi_177398697
Wat een prachtig baby'tje CassE <3<3 Van harte! Geniet van elkaar <3<3
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:33:51 #133
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177398721
Ik had al zo’n vermoeden na de post van mamanova O+

Wat een heerlijke vent! Hopelijk is alles goed gegaan. Geniet! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177398749
Gefeliciteerd Cass! Wat een schatje O+

Tnx Mignon, ik zat toen (en nu) bij het sfg in Rotterdam :)
Maandag zou m'n vk nog even terugbellen als ze de gyn heeft gesproken. Ik ben nu wel een beetje "gerustgesteld".
pi_177398758
Ohh gefeliciteerd O+ Wat een knapperd! O+ Namen O+

Wat een flinkerd, trouwens! :o O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177398799
Gefeliciteerd Cass! Wat is hij mooi af *O* Fijne kraamtijd toegewenst.
pi_177398913
Wow CassE, wat een mooie grote vent met prachtige namen.
Gefeliciteerd, voorspoedig herstel.
Ik hoop dat je de bevalling hebt gehad, die je voor ogen had.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:43:34 #138
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177398977
Gefeliciteerd Cass! *O* wat een mooie namen O+ Hopelijk ging het zoals je had gewild :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177398986
CassE *O* O+ *O* O+ *O*
pi_177399082
Hier ontlurkt je ss even. Gefeliciteerd casse
pi_177399090
Cass gefeliciteerd! Wat een flinke! Veel geluk!
pi_177399159
Gefeliciteerd Cass! :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 19:52:03 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_177399189
Gefeliciteerd cass! Wat een knapperd!! Ik ben heel benieuwd hoe alles is verlopen!
disclaimer
pi_177399207
Cass!!! Gefeliciteerd met jullie prachtige zoon. O+
:)
pi_177399210
Cass. Wat een prachtige baby O+
Gefeliciteerd O+
pi_177399215
Jaaa, daar is hij! Wat een joekel. O+ Gefeliciteerd, geniet ervan. O+
pi_177399236
CassE *O* gefeliciteerd! wat een joekel! En echt definitief een jongetje O+ bijzondere namen! Is O. op zijn Engels of Nederlands gesproken? Ik weet de derde naam van maxi niet meer maar nog wel dat dat ook zo'n bijzondere dromerige sprookjes naam was O+
pi_177399279
CassElliot gefeliciteerd!
  vrijdag 23 februari 2018 @ 20:00:56 #149
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_177399388
Gefeliciteerd Cass O+

Wat een enorme beer O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_177399398
Wauuww CassE mooie man O+ O+ O+
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gegaan is.
pi_177399588
Gefeliciteerd met jullie flinke jongeman O+
pi_177399815
Gefeliciteerd CE! O+
Hoop dat alles goed is gegaan, geniet van elkaar!
  Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 20:25:15 #153
382129 crew  Donna
pi_177399849
Gefeliciteerd CE, wat een pracht! O+
pi_177399896
Jaaaaa, daar is ie. Een extra stukje van je hart op de wereld. Wat een prachtige namen.

Ik hoop dat je de bevalling hebt gehad die je hebt gewenst. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177399914
CassE, wat een prachtvent! Alle geluk voor jullie en ik hoop dat het fijn verlopen is en dat je nu in alle rust en vol liefde in jullie cocon kan duiken. O+
pi_177400014
Gefeliciteerd met het beertje CassE! O+
pi_177400027
CE, wat een prachtige beer heb je daar op de wereld gezet! Alle liefs voor jullie en kruip maar lekker in jullie coccon. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177400046
Nohhh wat een schattige bollie is dat Cass O+ Gefeliciteerd! *G* mooie namen!
  vrijdag 23 februari 2018 @ 20:35:58 #159
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_177400049
Gefeliciteerd CassE! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_177400066
CE wat heb je hem lekker bij je laten groeien in je buik O+
Gefeliciteerd en ik hoop dat je bevalling fijn verlopen is!
pi_177400082
Gefeliciteerd, CassE! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_177400392
Ah CassE wat een knappe kerel en mooie namen. Hopelijk is het goed gegaan allemaal. Geniet!
pi_177400396
CassE O+ *O* *O*
pi_177400429
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 19:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Partner vrouw? Ken je ikvrouwvanjou? Dat is wellicht wel leuk voor je. Twee hele toffe dames.
Hun blog bedoel je? Zijn leuke vrouwen volgens mij.
pi_177400448
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 20:55 schreef exode het volgende:

[..]

Hun blog bedoel je? Zijn leuke vrouwen volgens mij.
Ja en YouTube! Ze zitten in een andere fase dan jij ( jullie zijn al in verwachting en zij zijn nog steeds bezig), maar toch blijft leuk. Ik volg ze al jaren... hun open- en eerlijkheid is mooi.
pi_177400630
Wow CE, wat een flinke bink!
Gefeliciteerd *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_177400701
Cass, wat mooi - jongetje, mutsje, namen, alles! O+ Van harte!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177400884
Aaaah Cass geweldig! ♡♡ wat een knapperd! Gefeliciteerd lieverd :*
:)
pi_177401119
Gefeliciteerd Cass! En wat een gewicht :o O+
pi_177401133
Gefeliciteerd Cass!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  vrijdag 23 februari 2018 @ 21:36:39 #171
409579 LuDann
All the way
pi_177401259
Hier natuurlijk ook van harte gefeliciteerd Cass. O+ Wat een prachtige baby hebben jullie weer gemaakt. *O*
pi_177401432
Gefeliciteerd lieve Cass! Wat een knoeperd en knapperd van een kereltje O+ en stiekem is hij toch ook nog zo klein....

Ik hoop dat je een betere bevallingservaring hebt dan bij grote zus. Nu maar fijn met zijn vieren wennen met elkaar.
Kwak
pi_177401452
Gefeliciteerd CE!
pi_177401512
Gefeliciteerd CassE *O* Wat een prachtig kind met z'n strikmutsje O+ Heeft hij nou een O+ kuiltje O+ in z'n kin?
pi_177401547
Gefeliciteerd CE! *O*
pi_177401592
Gefeliciteerd Cass! Wauw, wat is hij mooi! En z'n namen passen helemaal bij hem O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 23 februari 2018 @ 21:58:49 #177
269689 crew  Viv
pi_177401636
Cass gefeliciteerd!! O+ Ben benieuwd naar jullie verhaal!
pi_177402174
Gefeliciteerd lieve Cass en man en N.! O+
pi_177402589
Hele verhaal met aanloop komt misschien ooit nog, maar in het kort: het was een prachtige, kalme, op het nippertje geplande gentle sectio waarbij heel goed naar onze wensen is geluisterd en nagenoeg alles is gehonoreerd. Zo mocht bijvoorbeeld elamilano bij hoge uitzondering mee fotograferen op de OK en is mijn kindje heel kalm en rustig geboren, terwijl man en ik de geboorte allebei heel goed konden zien O+ Ik kijk er heel positief op terug. En hij deed ‘t gelijk vet goed! Wel heel bizar, zo’n tweede kindje. Hij is (nu al) zo anders als mini was!
Make your own kind of music.
pi_177402716
Gefeliciteerd CassE *O* Wat een flinkerd! Het klinkt iig als een fijne ervaring deze keer waar je positief op terug kijkt. Geniet van elkaar!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177402721
CE, gefeliciteerd met je knappe beertje! O+ Het klinkt als een hele fijne ks zo. En wat mooi dat Ela heeft gefotografeerd O+
pi_177402937
Gefeliciteerd CassE, en wat ontzettend fijn dat het zo prettig verlopen is O+. Geniet!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177403050
Gefeliciteerd CassElliot :* *O* Wat een heerlijk ventje O+ Fijn dat de bevalling zo fijn is verlopen hoe jullie wilde! Met mooie foto's. Geniet van elkaar :*
pi_177403271
Gefeliciteerd CassE!! O+ Wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is! Geniet van je kraamtijd! O+
pi_177403443
CassE, gefeliciteerd O+ Wat fijn om te lezen dat je nu al met een prettig gevoel terugkijkt naar zijn geboorte. Nu lekker met je gezin genieten :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177403511
Bedankt voor jullie ervaringen over kraamzorg kiezen. Ik kan mij überhaupt niks voorstellen bij een “vreemde” die een week lang in huis is en voor je zorgt. En het moet ook maar net klikken ja.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hangt beetje af van welk zh je toen was ook. In den haag en regio speelt dit al poos maar in delft weer helemaal niet zo.

Anyhow, ascal is een soort aspirine dus, in verschillende doseringen te krijgen 38mg, 80 mg en 100mg oa. Dus echt heel laag gedoseerd, vergelijk maar dat je normaal van aspirine 500 tot 1000 mg per dag zou nemen. Het effect is bloedverdunnend en het idee is dat dit in de aanlegfase van de placenta de doorbloeding van de placenta enz bevorderd waardoor hopelijk later in de zwangerschap geen of minder problemen met de bloeddruk optreden.

Ik ben nu niet thuis maar kan vanavond of morgen wel even kijken naar de achtergrond info erover.
Nuttige info. Mijn gyn had het al over dat ik waarschijnlijk preventief aspirine moet slikken vanaf 16 weken, omdat ik verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging (door mijn auto immuun ziekte). Volgende week komt ze met het precieze plan, maar dan weet ik alvast wat achtergrond info. Had zelf al wat gezocht, maar wist niet dat het geen echte aspirine is. Ben toch wat huiverig over medicatie slikken tijdens zwangerschap.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 00:12:44 #187
269689 crew  Viv
pi_177404061
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 23:38 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Nuttige info. Mijn gyn had het al over dat ik waarschijnlijk preventief aspirine moet slikken vanaf 16 weken, omdat ik verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging (door mijn auto immuun ziekte). Volgende week komt ze met het precieze plan, maar dan weet ik alvast wat achtergrond info. Had zelf al wat gezocht, maar wist niet dat het geen echte aspirine is. Ben toch wat huiverig over medicatie slikken tijdens zwangerschap.
Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts. :)
pi_177404260
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 00:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts. :)
Bedankt voor de nuttige info Viv :*
Mijn arts noemt dat dan gewoon lekker kort door de bocht aspirine, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om te slikken. Ik ben blij dat het iets genuanceerder ligt ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-02-2018 01:17:35 ]
pi_177406617
Cass gefeliciteerd!!! O+ :*
Helaas de namen en foto gemist. Fijne kraamtijd!
Dit, dat, alles.
pi_177408211
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 00:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts. :)
Thnx O+ dit dus.

En het wordt vaak kort-door-de-bocht aspirine genoemd omdat het dus hetzelfde principe is; Voor sommige mensen (best veel eigk, vergeet niet dat het gros meer niveau babybytes dan niveau fok is) is bovenstaande uitleg echt te verwarrend. Daarnaast is ook het voorschrijven van daadwerkelijk aspirine ipv ascal niet ongebruikelijk. Dus ook dat is nog een mogelijkheid.

Hier is een artikel (erg oud!! 1990!) Wat echt specifiek over aspirine in de zw.schap gaat. Waarmee je dus al kunt zien dat dit geen nieuw dingetje is maar al 28 jaar geleden bekend en al redelijk onderzocht. -> https://www.ntvg.nl/artikelen/aspirine-en-zwangerschap/volledig

Hier staat informatie van de Cochrane Library, het grootste onafhankelijke onderzoeksinstituut en de place to be voor dit soort dingen. -> http://www.cochrane.org/C(...)nd-its-complications

Hier gaat het dus om zowel aspirine als ook andere middelen met een vergelijkbaar effect zoals vivi aangeeft, zoals ascal. Cochrane kijkt altijd naar alle beschikbare artikelen op een bepaald moment en trekt dan daaruit een overkoepelende conclusie.

Disclaimer: In beide artikelen gaat het om laag gedoseerde aspirine/ascal en het is zeker niet iets waar je zelf mee moet dokteren. ;)

(Ik realiseer me dat de artikelen misschien lastig te lezen zijn als je er niet in thuis bent. Als iemand hulp nodig heeft erbij, pm gerust.)
:)
pi_177409221
Dank!

Manlief en ik hebben hebben beide het artikel en de uitleg gelezen en we gaan gewoon het advies van de gyn volgen. :)
pi_177409244
CassE gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat het zo goed is gegaan allemaal. En zelf mét foto's van Ela O+
pi_177412554
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Cass! Mooie bijzondere namen en een knap mannetje!
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:49:09 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177412916
Gefeliciteerd CassE!! Veel geluk met elkaar O+
pi_177412929
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 22:45 schreef CassElliot het volgende:
Hele verhaal met aanloop komt misschien ooit nog, maar in het kort: het was een prachtige, kalme, op het nippertje geplande gentle sectio waarbij heel goed naar onze wensen is geluisterd en nagenoeg alles is gehonoreerd. Zo mocht bijvoorbeeld elamilano bij hoge uitzondering mee fotograferen op de OK en is mijn kindje heel kalm en rustig geboren, terwijl man en ik de geboorte allebei heel goed konden zien O+ Ik kijk er heel positief op terug. En hij deed ‘t gelijk vet goed! Wel heel bizar, zo’n tweede kindje. Hij is (nu al) zo anders als mini was!
O+

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon en broertje! Het was een hele mooie ervaring om het te mogen vastleggen. :*
pi_177415342
Ik ben net gebeld door de verloskundige met de uitslag van de NIPT en die is helemaal goed *O*
Toch een paar slapeloze nachten door gehad maar ik hoop vanaf nu te gaan genieten van de kleine. En dan kan ik morgen lekker gaan shoppen op de negenmaandenbeurs *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 24 februari 2018 @ 14:59:32 #197
269689 crew  Viv
pi_177416949
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:13 schreef Wolken het volgende:
Ik ben net gebeld door de verloskundige met de uitslag van de NIPT en die is helemaal goed *O*
Toch een paar slapeloze nachten door gehad maar ik hoop vanaf nu te gaan genieten van de kleine. En dan kan ik morgen lekker gaan shoppen op de negenmaandenbeurs *O*
Ah Wolken wat ontzettend fijn voor jullie. Morgen lekker in de babysfeer komen. Snuif alles lekker in je op. O+
:)
pi_177416970
Op een zaterdag trouwens Wolken! Extra fijn! Had je het vandaag verwacht? Of had je dat afgesproken?
:)
pi_177417238
Wolken wat fijn! Nu genieten en shop ze morgen!
pi_177417552
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:41 schreef Soof-87 het volgende:
Op een zaterdag trouwens Wolken! Extra fijn! Had je het vandaag verwacht? Of had je dat afgesproken?
Ik had gedacht dat ze gisteren zou bellen dus toen dat niet zo was raakte ik een beetje in paniek en ga ik doemdenken :{ . Het duurt langer omdat ze wat gevonden hebben en extra moeten onderzoeken etc. . Ik heb rond 3 uur zelf gebeld en de assistente zou haar mailen om mij te bellen. Omdat ik er pas met 16 weken achter kwam konden we ook geen nekplooi meting meer doen dus was het extra spannend. Ik ben echt super blij dat ze dus de moeite neemt om op zaterdag te bellen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177418913
Wat fijn Wolken! Gefeliciteerd!
pi_177419416
Dank je!

Nog even over kraamzorg. Omdat ik in de zomervakantie ben uitgerekend en mij wat laat heb opgegeven had de door mij gewenste organisatie geen beschikbaarheid meer en sta nu ingeschreven bij De Waarden, een groter bureau die door een groot gedeelte van NL werkt. Rond week 24 nemen ze contact op om een afspraak te maken. En bij een tweeling nemen ze idd eerder al contact op. Vriendin van mij had ook kraamzorg van De Waarden en was er erg tevreden over.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177419967
Mignonne bedankt voor de extra info over ascal/aspirine :*

Wolken *O* Wat een opluchting! Morgen lekker shoppen! Voelt het nu al iets echter dat je zwanger bent en mama gaat worden?
pi_177420506
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:04 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Wolken *O* Wat een opluchting! Morgen lekker shoppen! Voelt het nu al iets echter dat je zwanger bent en mama gaat worden?
Toevallig zei ik net nog tegen mijn vriend dat het er echt op gaat lijken dat we ouders gaan worden. Ik ga morgen ook echt naar de Negenmaandenbeurs om in de sfeer te komen. Aan de ene kant ben ik blij dat ik de eerste 16 weken heb gemist omdat ik niet nagelbijtend naar de eerste echo hoefde maar ik snap wel dat je die weken eigenlijk wel nodig hebt om het goed te beseffen en te verwerken dat er een kindje komt. Dat blijf ik missen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177420610
@Wolken, 2 keer kraamzorg gehad van De Waarden, en vond ik echt heel erg fijn O+
Tralalalaaa
  zaterdag 24 februari 2018 @ 19:01:25 #207
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177421102
Ik kon kiezen uit De Waarden en een ander en heb de andere gekozen, geen idee waarom..
Maar nu werd ik gebeld voor een afspraak en ze klonk niet erg aardig :D beetje jammer.

Maarja even afwachten maar.

Mijn vader kwam vandaag aan met een chicco nexttome, nu hebben we dus een vintage wieg EN co-sleeper :P super leuk.
pi_177421461
Hoera! Goed nieuws Wolken!

35 weken vandaag *O* meisje is superdruk, echt gezellig.
Hier de hele dag bezig geweest om onze slaapkamer op te ruimen en het babygedeelte in orde te maken. Beetje jammer dat we zoveel troep verzameld hadden dat we niet aan het laatste zijn toegekomen. Daar heb ik al lekker hormonaal om zitten janken want ik wilde morgen, als man en kind de hele dag weg zijn, alles een beetje aankleden en indelen enzo.
Nu kan ik dus niet verder :(
En mn rug vond het gesjouw en gedoe niet zo leuk. Dus nu op de bank met voetjes omhoog.
pi_177421861
Mijn man nam me vandaag mee voor een uitje (verrassing...) en had om te beginnen de pretecho verzet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door silliegirl op 24-02-2018 20:21:12 ]
pi_177421910
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:33 schreef silliegirl het volgende:
Mijn man nam me vandaag mee voor een uitje (verassing...) en had om te beginnen de pretecho verzet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een verassing is helemaal geen leuk uitje ;(
pi_177421917
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:33 schreef silliegirl het volgende:
Mijn man nam me vandaag mee voor een uitje (verassing...) en had om te beginnen de pretecho verzet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahhhj superleuk! O+
pi_177421938
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:35 schreef Skittles het volgende:

[..]

Een verassing is helemaal geen leuk uitje ;(
:D
pi_177422205
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:31 schreef Wolken het volgende:

[..]

Toevallig zei ik net nog tegen mijn vriend dat het er echt op gaat lijken dat we ouders gaan worden. Ik ga morgen ook echt naar de Negenmaandenbeurs om in de sfeer te komen. Aan de ene kant ben ik blij dat ik de eerste 16 weken heb gemist omdat ik niet nagelbijtend naar de eerste echo hoefde maar ik snap wel dat je die weken eigenlijk wel nodig hebt om het goed te beseffen en te verwerken dat er een kindje komt. Dat blijf ik missen.
Wat fijn! Maar mij heel goed voorstellen dat het qua realisatie lastig is. Dat heb ik dus ook heel erg, omdat ik weken in ontkenning heb geleefd. Nu met 12 weken komt die realisatie pas. Heerlijk dat je die onzekerheid hebt overgeslagen wel.
Heel veel plezier morgen! Even lekker op de mama-to-be-babywolk :)

En sillie wat leuk *O* en wat ontzettend lief van je man!

Mabawa, kan mij voorstellen dat je baalt. Ik kan mij nu al verheugen op alles lekker inrichten en nestelen en kan mij voorstellen dat jou behoefte daar nu veel groter in is. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-02-2018 20:01:35 ]
pi_177423096
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:31 schreef Wolken het volgende:

[..]

Toevallig zei ik net nog tegen mijn vriend dat het er echt op gaat lijken dat we ouders gaan worden. Ik ga morgen ook echt naar de Negenmaandenbeurs om in de sfeer te komen. Aan de ene kant ben ik blij dat ik de eerste 16 weken heb gemist omdat ik niet nagelbijtend naar de eerste echo hoefde maar ik snap wel dat je die weken eigenlijk wel nodig hebt om het goed te beseffen en te verwerken dat er een kindje komt. Dat blijf ik missen.
Weet je, ik ben nu 29 weken zwanger (of is het 30?) van m'n tweede, en kan het me nog steeds niet voorstellen. Bij mijn eerste kwam het pas echt toen hij er was...
pi_177423156
Wolken, wat fijn! Leuke dag gewenst morgen.

SC, hopelijk is het wel een leuke kraam. Niet iedereen komt via de telefoon even vriendelijk over.

Mabawa, fijn dat jullie druk hebben geruimd maar ook jammer dat het nog niet af is. Lukt het je morgen om zelf op je gemak nog wat verder te rommelen? En *O* voor 35 weken!

Sillie, een meisje *O* . Leuk!
pi_177423235
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Weet je, ik ben nu 29 weken zwanger (of is het 30?) van m'n tweede, en kan het me nog steeds niet voorstellen. Bij mijn eerste kwam het pas echt toen hij er was...
Ik ben morgen 31 weken en uitgerekend op 29-4. Volgens de OP schelen we 2w4d dus ben je donderdag 29 weken ;).

Hoe gaat het met je? Trek je het een beetje met T de hele dag om je heen in het nieuwe land? Gaat het al iets beter?
  zaterdag 24 februari 2018 @ 20:26:55 #217
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177423256
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 20:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Weet je, ik ben nu 29 weken zwanger (of is het 30?) van m'n tweede, en kan het me nog steeds niet voorstellen. Bij mijn eerste kwam het pas echt toen hij er was...
+1. Het blijft een soort abstract gegeven ofzo, zélfs terwijl ik dus al een keer eerder een minimensje op de aarde mocht zetten.

Wel dikke jompels voor een goede nipt en meisjesbabys en verrassingen! *O*

Mabawa, knuffels! Het is ook superstom als het niet gaat zoals je in je hoofd hebt en al je fijne spulletjes klaarliggen. Heb je morgen hulp? Misschien kun je het samen met iemand doen? O+

Hier net weer een beetje aanspreekbaar na een tweede ronde griep. Diezelfde als dochterlief, denk ik. Ik ben donderdagmiddag met koorts knock out gegaan en vanochtend pas weer zon beetje op 70% opgestaan. De tussenliggende fase was koorts, koorts, paracetamol (sorry baby), water en slapen. Oh en harde buiken
:+ op het hoogtepunt had ik uren achter elkaar iedere 4 minuten een harde buik van een minuut, wel gevoelig maar niet pijnlijk. Voorwerk, you gotta love it :P

En omdat ik ineens toch heel bang was voor de bevalling na maanden struisvogelen en ‘kom op stel je niet aan’ heb ik er nog even een online cursusje Hypnobirthing tegenaan gegooid. We gaan voor de confidence - relaxation - peaceful birth experience jongens. Met een hele hoop positieve affirmaties enzo. In hoeverre het helpt weet ik niet, maar de paniek is nu in ieder geval uit mijn lijf en daarmee heb ik al een wereld gewonnen.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177424448
Wat een rotgriep Kim! Hopelijk blijft het nu weg. En yay voor paniek uit lijf door de hypnobirthing!
Ja morgen komt een vriendin me waarschijnlijk helpen.

Kan helaas niet alles zelf Malteser want er moesten nog poten onder een kast en die dan weer omgedraaid. Maarrr VL heeft ze er net toch nog onder gezet dus kan in ieder geval iets verder.
pi_177430385
Oooh, dat niet in slaap kunnen vallen is echt niet fijn! Meestal val ik op een gegeven moment wel in slaap maar vannacht nog niet. Ik overweeg om er maar gewoon uit te gaan. Gelukkig niks op de planning morgen..
pi_177430793
Songeur Morgen w/ Heb je nog een beetje kunnen slapen? Ik werd net wakker van rugpijn.

Sillie Wat een leuke verrassing O+ Gefeliciteerd!

Mabawa Balen van de kamer, zeg! Hopelijk kan je ‘m vandaag afmaken zoals je in gedachten had.

Kim Beterschap! Zou het werken, de online cursus?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door arvensis op 25-02-2018 07:57:47 ]
Protège moi de mes désirs.
  zondag 25 februari 2018 @ 08:00:38 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_177430886
Een velours bank kopen 2 weken voordat je een kind krijgt, dat is de overtreffende trap van bold _O-
disclaimer
pi_177430898
:{w
Protège moi de mes désirs.
  zondag 25 februari 2018 @ 08:11:52 #223
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177430963
Goedemorgen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177430984
Wauw kim! Gefeliciteerd! Wat snel!
pi_177430990
Wowww :D Gefeliciteerd!! O+

Nou, Songeur, je staat op #1. :7
Protège moi de mes désirs.
pi_177431007
Gefeliciteerd moppie O+
Geniet van je gezin! Even bijkomen en mnoh, ze is er!! O+
♥ J & S
pi_177431033
Gefeliciteerd Kim O+
pi_177431050
Geweldig gedaan Kim. Ze is er! Nu genieten van jullie gezin van 4 O+ O+ O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 februari 2018 @ 08:23:07 #229
269689 crew  Viv
pi_177431096
Gefeliciteerd Kim!! Geniet van jullie meisje O+.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177431113
Oh wow Kim O+. Gefeliciteerd!! Prachtige namen ook! Alle geluk voor jullie!
pi_177431181
Wow Kim, wat heb je dat snel gedaan!
Gefeliciteerd *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  zondag 25 februari 2018 @ 08:39:49 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_177431187
Gefeliciteerd Kim! Wat fijn dat het zo vlot ging! Prachtige naam!
disclaimer
pi_177431215
Gefeliciteerd Kim *O* wat een snelle bevalling. Mooie namen O+
pi_177431275
Ahh geweldig Kim!! O+ Gefeliciteerd met jullie dochter! *O* Mooie naam O+ Wat fijn dat alles zo goed is gegaan! En gewoon weer begonnen met breken van de vliezen dus :D
pi_177431292
Gefeliciteerd, Kim! Klinkt als een superbevalling :D
pi_177431325
Gefeliciteerd Kim O+ Wat een prachtige, lieve namen heeft je dochter gekregen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177431327
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 20:26 schreef Kimpossible het volgende:

In hoeverre het helpt weet ik niet, maar de paniek is nu in ieder geval uit mijn lijf en daarmee heb ik al een wereld gewonnen.
Prachtig hoe ons lichaam werkt. O+ Geniet van deze mooie tijd. :*
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 februari 2018 @ 09:00:31 #239
269689 crew  Viv
pi_177431351
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 18:31 schreef Wolken het volgende:
Aan de ene kant ben ik blij dat ik de eerste 16 weken heb gemist omdat ik niet nagelbijtend naar de eerste echo hoefde maar ik snap wel dat je die weken eigenlijk wel nodig hebt om het goed te beseffen en te verwerken dat er een kindje komt. Dat blijf ik missen.
Wat anderen hier ook al zeiden, dat besef is óók lastig als je wel al vanaf NOD weet dat je zwanger bent. Wij deden hier een rondje Ikea/Prenatal/Babydump toen ik ergens halverwege de zwangerschap was, en toen ik maanden later het matrasje thuis zag liggen had ik ineens zo'n lightbulb moment: OMG, daar ligt straks een échte baby op! :o :o

Het verwerken van jullie bizarre verhaal (ineens van waarschijnlijk onvruchtbaar naar 16 weken zwanger) is natuurlijk wel nog iets extra's, maar denk alsjeblieft niet dat je achterloopt wat het gewone besef van "er komt een kindje" betreft. :*
pi_177431392
Gefeliciteerd Kim *O* Wat heerlijk snel, en mooie namen O+ Had je nog wat aan je op de valreep gedane spoedcursus hypnobirthing? :D
pi_177431408
Gefeliciteerd Kim! O+ *O*
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 09:14:05 #242
382129 crew  Donna
pi_177431461
Gefeliciteerd Kim!! O+
pi_177431472
Wow, dat is nog eens een effectieve online cursus Kim! :D Gefeliciteerd met jullie meisje! *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 25 februari 2018 @ 09:17:52 #244
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177431498
Van harte gefeliciteerd Kim! *O*
Lekker vlot! Had je nog iets aan de hypnobirthing, of ging het daar te snel voor? Laat je maar lekker verwennen zodat je ook nog een beetje goed kan uitzieken.

En CassE ook nog van harte met jullie zoon! *O*
Ik had de foto nog gezien, prachtig ventje O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 25 februari 2018 @ 09:20:15 #245
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177431517
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 09:06 schreef Mrs.Peel het volgende:
Gefeliciteerd Kim *O* Wat heerlijk snel, en mooie namen O+ Had je nog wat aan je op de valreep gedane spoedcursus hypnobirthing? :D
Dank jullie wel dames! O+ Ze is zo mooi en lief en zacht en ze heeft zon lekkere speksnoet O+

Wat een verschil zeg, zon bevalling versus die uitputtingsslag de eerste keer! Ik dacht dat de VK gek geworden was toen ze voor het eerst toucheerde en zei dat we helemaal niet naar het zh gingen en dat ik over een uur een baby zou hebben :+ fantastisch mens. Meconiumhoudend vruchtwater dus ik was al zo verdrietig dat het weer medisch werd met alle toestanden van dien, maar ik mocht lekker thuis! En die spoedcursus hielp zeker! Geprobeerd niet te verkrampen met al m’n mantra’s en nou ja, het resultaat was er in 2 uur dus :o (voor de boekjes met een kwartiertje persen inderdaad :p)

Bevallen wordt nooit m’n hobby want godallemachtig wat doet het zeer en dat je lijf allerlei dingen doet die je niet tegen kunt houden is echt niet m’n ding, maar man deze gun ik iedereen. Echt. Heerlijk dat het erop zit O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177431629
Haha! Zei ik toch van dat persen :+
Gefeliciteerd lieve Kim, wat fijn dat je deze ervaring nu ook mee kunt nemen.
:)
pi_177431650
CassE en Kim, allebei onwijs gefeliciteerd!! Ik hoop dat jullie een hele fijne kraamperiode tegemoet gaan met de mini’s :)
  zondag 25 februari 2018 @ 09:35:55 #248
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_177431774
Gefeliciteerd cass en Kim O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 09:36:59 #249
382129 crew  Donna
pi_177431783
Dit is echt een raar weekend voor m'n gevoel. Was vrijdag jarig en ben toen ook met verlof gegaan. En nu hoef ik gewoon morgen niet naar het werk, en overmorgen niet... en daarna niet.
Zo'n apart gevoel. :7
  zondag 25 februari 2018 @ 10:05:54 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_177432249
Van harte gefeliciteerd KimPossibe! En wat heeft ze mooie namen gekregen O+
pi_177432421
Kim gefeliciteerd! Geniet!
pi_177432448
Gefeliciteerd kim!
Mooie namen en wat heerlijk dat je zo’n fijne bevalling hebt gehad O+
pi_177432506
Wow Kim *O* Gefeliciteerd :* Prachtige namen O+ Fijn dat dit een relatief goede ervaring was ;)
pi_177432611
Gefeliciteerd Kim O+
pi_177432629
Aaaah kim wat een mooie namen en wat een snelle bevalling. Zo blij dat je deze ervaring hebt en dat je nog wat aan je cursus had. Gefeliciteerd, geniet ze :*
pi_177432938
*O* Wow, wat een vlugge bevalling! Van harte gefeliciteerd KimPossible O+
pi_177433399
Gefeliciteerd Kim! *O* Mooie namen, en het klinkt als een topbevalling ^O^
pi_177433440
Wow wat snel Kim, gefeliciteerd!!
pi_177433514
Zo dat is snel gegaan Kim, gefeliciteerd, hoe vindt grote zus het?

Donna, nog gefeliciteerd en vreemd idee om zolang niet naar je werk toe te hoeven.
pi_177434183
Kimpossible gefeliciteerd! *O*

hoi top 10 :o
pi_177434747
Kim! Gefeliciteerd O+ O+
pi_177435952
Kim O+. Gefeliciteerd!

25 feb is een awesome dag om jarig te zijn! O+ :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_177436208
Gefeliciteerd Kim, mooie naam! O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 25 februari 2018 @ 14:44:31 #264
409579 LuDann
All the way
pi_177438904
Van harte gefeliciteerd Kim! *O* Goede bevalling, lekker kort. :P En wat een leuke naam! O+
pi_177442925
Wat een mooie namen, Kim O+ gefeliciteerd!!
pi_177444384
KP gefeliciteerd! Klinkt als een pracht bevalling van een pracht dochter met prachtige namen. O+ Geniet van je mooie gezin! :*
  zondag 25 februari 2018 @ 19:04:08 #267
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177444396
Dat is snel gegaan, van harte gefeliciteerd KimP! Fijn dat het zo goed verlopen is!
pi_177444613
Kim O+
Gefeliciteerd met jullie 2e meisje met prachtige namen!
Genieten maar!
pi_177445593
Van harte Kim!! Mooie namen heeft ze :)
pi_177446253
Ja! Ik vind de naam ook prachtig.
Zo mooi dat hij op m'n lijstje is gegaan :@
pi_177446323
Kim van harte gefeliciteerd!! O+

Genieten, genieten, genieten. :*
:)
pi_177446572
Hoe gaat het verder met alle zwangeren?

Ik ben zo emotioneel als de pest. Alles is ineens verkeerd van het eerste pakje tot de kinderwagen en van de babykamer tot de badkamer. Ik gooi het maar op hormonen. Dus vroeg naar bed en ga nog maar niks veranderen of kopen :P
pi_177447693
Gefeliciteerd Kim! *O* mooie naam heeft ze!
pi_177448423
Oh songeur die twijfel en moodswings vind ik echt verschrikkelijk irritant! Een nachtje (of 2, of 3..) erover slapen helpt hier meestal wel.

En herkent iemand dit: nu de uitgerekende datum steeds dichterbij komt merk ik dat ik - net als de vorige keer - steeds meer baal dat de zwangerschap straks voorbij is.
Het is deze keer absoluut geen feestje, en ik ben ook heel blij als alle zwangerschapskwaaltjes weer afnemen, maar de gedachte om niet meer zwanger te zijn valt me ook deze keer weer zwaar.
Ik hoop dus ook echt dat ik overtijd zal gaan deze keer, zodat ik er helemaal klaar mee ben als kruimel zich aandient, met als gevolg dat ik baal van iedere kramp die ik voel.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_177448831
Hier ook lekker emotioneel, maar niet om babygerelateerde dingen.
Ik merk trouwens dat ik het nu erg lastig vind om voor mezelf op te komen (tegen vreemden). Krijg geen woord uit m’n keel en begin meteen te janken als er iets is. Waar ik vroeger altijd een grote mond had en niet over me heen liet lopen... volgens mij voel ik mij zwak op dit moment. Als er iets gebeurt, kan ik niet goed voor mezelf opkomen of wegrennen o.i.d. Ik vind het iig behoorlijk irritant, ik vreet mezelf op zo.

LMN: Aan de ene kant kan ik niet wachten om m’n kleine in m’n armen te sluiten, aan de andere kant wil ik zwanger blijven. Met m’n kleine veilig in m’n buik en overal een excuus voor hebben. O+ :P
Protège moi de mes désirs.
pi_177449213
LMN, ik voel dat (nog) niet zo. Ik kan niet wachten tot ze er is en ik m’n lijf weer terug heb (soort van dan). Ik vind het zwanger zijn heel leuk en heb gelukkig bijna geen last van echt vervelende kwaaltjes, maar ik merk wel dat het me frustreert dat ik bepaalde dingen niet meer kan of me zwaar vallen. Daarnaast ben ik gewoon retenieuwsgierig naar hoe ze eruit ziet en naar het leven met baby O+ maar ik ben nu 29 weken, misschien piep ik straks wel anders als het nog dichterbij komt. Maar voor nu zou ik liever 2 weken eerder bevallen dan 2 weken later.

Morgenmiddag alvast een pretecho om een blik te werpen op de kleine dame!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 25 februari 2018 @ 22:48:05 #277
269689 crew  Viv
pi_177449797
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier ook lekker emotioneel, maar niet om babygerelateerde dingen.
Ik merk trouwens dat ik het nu erg lastig vind om voor mezelf op te komen (tegen vreemden). Krijg geen woord uit m’n keel en begin meteen te janken als er iets is. Waar ik vroeger altijd een grote mond had en niet over me heen liet lopen... volgens mij voel ik mij zwak op dit moment. Als er iets gebeurt, kan ik niet goed voor mezelf opkomen of wegrennen o.i.d. Ik vind het iig behoorlijk irritant, ik vreet mezelf op zo.
Misschien een teken dat je die vreemden even links moet laten liggen, en lekker in je veilige cocon moet kruipen tot aan de bevalling? O+ :*
pi_177451943
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 19:35 schreef Skittles het volgende:

[..]

Een verassing is helemaal geen leuk uitje ;(
Alleen als het uitje verast is. Dan valt het mee.

Gefeliciteerd Kim! Mooie naam O+.
pi_177453288
Gefeliciteerd Kimpossible!! Dat ging snel :D
pi_177453303
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:55 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Oh songeur die twijfel en moodswings vind ik echt verschrikkelijk irritant! Een nachtje (of 2, of 3..) erover slapen helpt hier meestal wel.

En herkent iemand dit: nu de uitgerekende datum steeds dichterbij komt merk ik dat ik - net als de vorige keer - steeds meer baal dat de zwangerschap straks voorbij is.
Het is deze keer absoluut geen feestje, en ik ben ook heel blij als alle zwangerschapskwaaltjes weer afnemen, maar de gedachte om niet meer zwanger te zijn valt me ook deze keer weer zwaar.
Ik hoop dus ook echt dat ik overtijd zal gaan deze keer, zodat ik er helemaal klaar mee ben als kruimel zich aandient, met als gevolg dat ik baal van iedere kramp die ik voel.
Ja, present! Eerlijk is eerlijk, het is een hele zware zwangerschap. Ik kijk uit naar geen sonde meer, weer kunnen lopen en, het allerbelangrijkste, naar een prachtig kindje. Maar niet meer zwanger zijn (en in mijn geval waarschijnlijk nooit meer want dit nog een keer is een (te) zware belasting voor het hele gezin) is ondanks alles toch een hard gelag. Want het is zo bijzonder.
pi_177453986
Van harte Kim en CassE *O* O+ O+ *O*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 10:14:02 #282
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177455226
Wij hebben deze week de 20 weken echo. We weten van de eerdere echo's en de NIPT dat 'alles' goed is. Dwz, de NIPT was alles negatief, op de echo is te zien dat het hoofdje al 'lang' dicht is, het ruggetje ook, maar toch ben ik nerveus.

Bij de NIPT kun je op veel meer laten testen, maar, zoals ze tegen ons zeiden, daar kunnen dingen uitkomen waarvan simpelweg niet bekend is wat dat voor eventuele gevolgen gaat hebben. Daarop wilde mijn vrouw dat niet weten want 'anders is de zwangerschap verpest want de hele tijd zorgen'. Ik snap die redenering maar ik redeneer precies andersom. Als iets zo is is het nu toch al zo, dan kun je het beter nu al weten.

Maar goed, zij wilde dat niet, dus dat hebben we niet gedaan. Nu weet ik niet precies waar er dan naar gekeken wordt bij de 20 weken echo, ik bedoel, een echo is nog steeds 'alleen maar' een echo. Dat ding op de buik en dan wordt er naar dingen gekeken, maar dat is geen inwendig onderzoek of weet ik veel wat.

Dus, ondanks dat tot nu toe alle berichten eigenlijk heel positief zijn komt deze week die 20 weken echo, en daar ben ik nu toch wat nerveus voor.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 februari 2018 @ 10:14:33 #283
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_177455237
Gefeliciteerd Kim & CassE!
  maandag 26 februari 2018 @ 10:20:01 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_177455379
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Wij hebben deze week de 20 weken echo. We weten van de eerdere echo's en de NIPT dat 'alles' goed is. Dwz, de NIPT was alles negatief, op de echo is te zien dat het hoofdje al 'lang' dicht is, het ruggetje ook, maar toch ben ik nerveus.

Bij de NIPT kun je op veel meer laten testen, maar, zoals ze tegen ons zeiden, daar kunnen dingen uitkomen waarvan simpelweg niet bekend is wat dat voor eventuele gevolgen gaat hebben. Daarop wilde mijn vrouw dat niet weten want 'anders is de zwangerschap verpest want de hele tijd zorgen'. Ik snap die redenering maar ik redeneer precies andersom. Als iets zo is is het nu toch al zo, dan kun je het beter nu al weten.

Maar goed, zij wilde dat niet, dus dat hebben we niet gedaan. Nu weet ik niet precies waar er dan naar gekeken wordt bij de 20 weken echo, ik bedoel, een echo is nog steeds 'alleen maar' een echo. Dat ding op de buik en dan wordt er naar dingen gekeken, maar dat is geen inwendig onderzoek of weet ik veel wat.

Dus, ondanks dat tot nu toe alle berichten eigenlijk heel positief zijn komt deze week die 20 weken echo, en daar ben ik nu toch wat nerveus voor.
Wat denk je dat een inwendig onderzoek voor meerwaarde gaat opleveren? :D
Op een echo kunnen ze heel veel zien he. Nee, niet alles. En je kind kan nog steeds zo autisctisch als wat zijn, dat zie je ook niet op een echo, maar voor de algehele gezondheid is het toch een aardig goede indicatie. En je kunt nooit alles 100% afdekken.
disclaimer
  Moderator maandag 26 februari 2018 @ 10:21:51 #285
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177455423
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wat denk je dat een inwendig onderzoek voor meerwaarde gaat opleveren? :D
Op een echo kunnen ze heel veel zien he. Nee, niet alles. En je kind kan nog steeds zo autisctisch als wat zijn, dat zie je ook niet op een echo, maar voor de algehele gezondheid is het toch een aardig goede indicatie. En je kunt nooit alles 100% afdekken.
Oh nee nee, ik bedoel eigenlijk van, een onderzoek via een echo is wat anders dan dat je de baby in je handen hebt en direct naar de baby kunt kijken (al kun je dan ook geen autisme zien). Dat is puur een gevoelskwestie, het heeft met rationaliteit niets te maken, dat weet ik zelf ook wel.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 26 februari 2018 @ 10:45:17 #286
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_177455998
Zo, net terug van controle.. alles is goed en ik vertelde dat ik vrijdag beetje slechte dag had met wat oefenweeën... vond ze best snel, maar kan natuurlijk.En tijdens het babyvoelen & luisteren bleek dat ik al een hele ingedaalde baby heb. :D

Dus zoals alles deze zwangerschap, is ook dit weer totaal anders dan de vorige keer.
pi_177458871
CoolGuy, google even op wat een 20-wkn echo inhoudt. (Of had je dat al gedaan?) Je hele kind wordt binnenstebuiten gekeerd. :) Alle organen gecheckt, bloedstromen in het hart, hazenlip, vingers, tenen etc. Het is dus niet “zomaar” een echo. Hopelijk voel je je wat geruster als blijkt dat alles hopelijk goed is :)

KimPossible gefeliciteerd!!!! Een dametje met hele mooie namen O+ O+ O+

Wat fijn dat alles goed was SC! Bijzonder toch hoe twee zwangerschappen zo kunnen verschillen!

Vita ik kan me je gevoel van weemoedigheid heel goed voorstellen. M’n zwangerschap wordt nu een klein beetje overschaduwd door (ernstige) gezondheidsproblemen van mijn ouders en ik heb vrijdag te horen gekregen dat mijn contract wegens bedrijfseconomische redenen niet verlengd wordt. -O- Maar ik heb afgezien van de zwangerschapsdiabetes geen klachten en ben in mijn hoofd blij en verliefd op mijn baby en hij hoeft nog lang niet te komen want het gelukkige gevoel van zwanger zijn (zeker nu de eerste keer) voelt heerlijk. O+
Dit, dat, alles.
pi_177459105
Van harte gefeliciteerd CassE & Kim *O*
pi_177460530
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 07:08 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, present! Eerlijk is eerlijk, het is een hele zware zwangerschap. Ik kijk uit naar geen sonde meer, weer kunnen lopen en, het allerbelangrijkste, naar een prachtig kindje. Maar niet meer zwanger zijn (en in mijn geval waarschijnlijk nooit meer want dit nog een keer is een (te) zware belasting voor het hele gezin) is ondanks alles toch een hard gelag. Want het is zo bijzonder.
Fijn die herkenning! Ik merk wel dat het besef hoe bijzonder het is, zeker als het de laatste keer zal zijn (hier ook de laatste zwangerschap), zorgt dat de algehele zwaarte wat verlicht wordt. Misschien dat dat bij jou ook zo werkt?
Op het moment dat ik weer niet kan opstaan, maakt de gedachte van het moeten missen van die buik en trapjes dan toch dat ik het allemaal wat beter kan accepteren.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_177466861
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Wij hebben deze week de 20 weken echo. We weten van de eerdere echo's en de NIPT dat 'alles' goed is. Dwz, de NIPT was alles negatief, op de echo is te zien dat het hoofdje al 'lang' dicht is, het ruggetje ook, maar toch ben ik nerveus.

Bij de NIPT kun je op veel meer laten testen, maar, zoals ze tegen ons zeiden, daar kunnen dingen uitkomen waarvan simpelweg niet bekend is wat dat voor eventuele gevolgen gaat hebben. Daarop wilde mijn vrouw dat niet weten want 'anders is de zwangerschap verpest want de hele tijd zorgen'. Ik snap die redenering maar ik redeneer precies andersom. Als iets zo is is het nu toch al zo, dan kun je het beter nu al weten.

Maar goed, zij wilde dat niet, dus dat hebben we niet gedaan. Nu weet ik niet precies waar er dan naar gekeken wordt bij de 20 weken echo, ik bedoel, een echo is nog steeds 'alleen maar' een echo. Dat ding op de buik en dan wordt er naar dingen gekeken, maar dat is geen inwendig onderzoek of weet ik veel wat.

Dus, ondanks dat tot nu toe alle berichten eigenlijk heel positief zijn komt deze week die 20 weken echo, en daar ben ik nu toch wat nerveus voor.
Ik heb er wel voor gekozen om alles te laten controleren bij de NIPT en vind het een geruststellende gedachte dat dat allemaal goed zit. En zoals Philomijn zegt, ze kunnen heel veel lichamelijke mankementen zien op de 20 weken echo. Maar ik maak mij daar ook minder zorgen dan ik deed over de NIPT. Ik heb op de 16 weken echo al zijn teentjes en vingertjes kunnen zien en alles zag er toen goed uit.

Balen van je contract Philomijn. Ga je nu wel gelijk solliciteren of wacht je tot de kleine er is?

Gisteren dus naar de negenmaandenbeurs geweest en dat was verrassend leuk. Veel dingen gratis gekregen en goede beursaanbiedingen gezien. Ook gezien welke kinderwagen ik wil ( Mutsy Igo ) en vandaag bij de Prenatal tegen een afgeprijsde showmodel aangelopen en die heb ik gelijk van mijn ouders gehad. Tot zover mijn voornemen om voorlopig niks te kopen :@ .

Ik hoop de komende paar dagen een paar sollicitanten te spreken om mij te vervangen als ik het niet meer red en dan vrijdag voor 2 weken naar Amerika. De tijd vliegt voorbij als je nog veel moet regelen....
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177467192
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 22:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien een teken dat je die vreemden even links moet laten liggen, en lekker in je veilige cocon moet kruipen tot aan de bevalling? O+ :*
Yes. :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_177467399
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Yes. :Y)
Of een teken dat je moet gaan bevallen :P
pi_177467786
quote:
1s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:24 schreef Songeur het volgende:

[..]

Of een teken dat je moet gaan bevallen :P
Nog beter. :Y)
Protège moi de mes désirs.
pi_177473347
Rustig hier.

Ik snap het wel dat jullie met zo’n weemoed gevoel aan jullie zwangerschap denken. Het is ook echt 1 groot bijzonder wonder! O+ Ik kan daar maar niet over uit. Fijn als het dan ook de pijn iets kan verzachten!
Ik heb zelf geen idee of het ons ooit nog gegeven gaat zijn om een 2e keer zwanger te zijn, dus probeer er echt van te genieten. Gelukkig vertrouwd het vertrouwen met de dag (net zoals mn buik :') Die is niet meer te stoppen!) Verheug mij er dan ook enorm op het kindje voelen O+

Philo, wat balen van je baan! En :* voor alle rotomstandigheden.

quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:07 schreef Wolken het volgende:

[..]

Gisteren dus naar de negenmaandenbeurs geweest en dat was verrassend leuk. Veel dingen gratis gekregen en goede beursaanbiedingen gezien. Ook gezien welke kinderwagen ik wil ( Mutsy Igo ) en vandaag bij de Prenatal tegen een afgeprijsde showmodel aangelopen en die heb ik gelijk van mijn ouders gehad. Tot zover mijn voornemen om voorlopig niks te kopen :@ .

Ik hoop de komende paar dagen een paar sollicitanten te spreken om mij te vervangen als ik het niet meer red en dan vrijdag voor 2 weken naar Amerika. De tijd vliegt voorbij als je nog veel moet regelen....
Wat fijn dat je hebt kunnen genieten en het een fijne ervaring was *O* Gewoon lekker kopen ;) En helemaal lief dat je de wagen van je ouders kreeg! O+ :')
pi_177474684
Bij mijn eerste zwangerschap moest ik in Nederland met een 40+ weken toeter nog staan in een volle bus.

Nu ben ik een paar dagen in de UK en in de theaterbar werden me binnen 5 minuten twee zitplaatsen aangeboden. Terwijl ik echt nog in het 'zwanger of dik?' twijfelgebied zit. :')
pi_177475870
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 23:52 schreef lunapuella het volgende:
Bij mijn eerste zwangerschap moest ik in Nederland met een 40+ weken toeter nog staan in een volle bus.

Wow, wat asociaal...
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 27 februari 2018 @ 09:05:55 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177477124
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 03:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wow, wat asociaal...
Ik ontlurk even om te vertellen dat mij als niet zwangere al twee keer een zitplaats in de trein is aangeboden als ik met een volle buik + verkeerde houding stond... _O- _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177477789
Nou, ik weet niet welke van de 2 ik erger vind....
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_177477991
Hoi, ik mag in het volgende topic uit de OP. Ik heb een miskraam gehad. Jammer dat dit kindje niet kon blijven, maar wie weet wat de toekomst ooit weer zal gaan brengen. Voor nu neem ik in ieder geval even afscheid. Veel succes allemaal en koester die mooie buiken! O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 27 februari 2018 @ 10:14:31 #300
269689 crew  Viv
pi_177478064
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 10:09 schreef elamanilo het volgende:
Hoi, ik mag in het volgende topic uit de OP. Ik heb een miskraam gehad. Jammer dat dit kindje niet kon blijven, maar wie weet wat de toekomst ooit weer zal gaan brengen. Voor nu neem ik in ieder geval even afscheid. Veel succes allemaal en koester die mooie buiken! O+
Ach wat jammer zeg, veel sterkte! :*
pi_177478071
Oh wat verdrietig Ela :*
Veel sterkte
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')