Misschien een teken dat je die vreemden even links moet laten liggen, en lekker in je veilige cocon moet kruipen tot aan de bevalling?quote:Op zondag 25 februari 2018 22:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hier ook lekker emotioneel, maar niet om babygerelateerde dingen.
Ik merk trouwens dat ik het nu erg lastig vind om voor mezelf op te komen (tegen vreemden). Krijg geen woord uit m’n keel en begin meteen te janken als er iets is. Waar ik vroeger altijd een grote mond had en niet over me heen liet lopen... volgens mij voel ik mij zwak op dit moment. Als er iets gebeurt, kan ik niet goed voor mezelf opkomen of wegrennen o.i.d. Ik vind het iig behoorlijk irritant, ik vreet mezelf op zo.
Alleen als het uitje verast is. Dan valt het mee.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 19:35 schreef Skittles het volgende:
[..]
Een verassing is helemaal geen leuk uitje
Ja, present! Eerlijk is eerlijk, het is een hele zware zwangerschap. Ik kijk uit naar geen sonde meer, weer kunnen lopen en, het allerbelangrijkste, naar een prachtig kindje. Maar niet meer zwanger zijn (en in mijn geval waarschijnlijk nooit meer want dit nog een keer is een (te) zware belasting voor het hele gezin) is ondanks alles toch een hard gelag. Want het is zo bijzonder.quote:Op zondag 25 februari 2018 21:55 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Oh songeur die twijfel en moodswings vind ik echt verschrikkelijk irritant! Een nachtje (of 2, of 3..) erover slapen helpt hier meestal wel.
En herkent iemand dit: nu de uitgerekende datum steeds dichterbij komt merk ik dat ik - net als de vorige keer - steeds meer baal dat de zwangerschap straks voorbij is.
Het is deze keer absoluut geen feestje, en ik ben ook heel blij als alle zwangerschapskwaaltjes weer afnemen, maar de gedachte om niet meer zwanger te zijn valt me ook deze keer weer zwaar.
Ik hoop dus ook echt dat ik overtijd zal gaan deze keer, zodat ik er helemaal klaar mee ben als kruimel zich aandient, met als gevolg dat ik baal van iedere kramp die ik voel.
Wat denk je dat een inwendig onderzoek voor meerwaarde gaat opleveren?quote:Op maandag 26 februari 2018 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Wij hebben deze week de 20 weken echo. We weten van de eerdere echo's en de NIPT dat 'alles' goed is. Dwz, de NIPT was alles negatief, op de echo is te zien dat het hoofdje al 'lang' dicht is, het ruggetje ook, maar toch ben ik nerveus.
Bij de NIPT kun je op veel meer laten testen, maar, zoals ze tegen ons zeiden, daar kunnen dingen uitkomen waarvan simpelweg niet bekend is wat dat voor eventuele gevolgen gaat hebben. Daarop wilde mijn vrouw dat niet weten want 'anders is de zwangerschap verpest want de hele tijd zorgen'. Ik snap die redenering maar ik redeneer precies andersom. Als iets zo is is het nu toch al zo, dan kun je het beter nu al weten.
Maar goed, zij wilde dat niet, dus dat hebben we niet gedaan. Nu weet ik niet precies waar er dan naar gekeken wordt bij de 20 weken echo, ik bedoel, een echo is nog steeds 'alleen maar' een echo. Dat ding op de buik en dan wordt er naar dingen gekeken, maar dat is geen inwendig onderzoek of weet ik veel wat.
Dus, ondanks dat tot nu toe alle berichten eigenlijk heel positief zijn komt deze week die 20 weken echo, en daar ben ik nu toch wat nerveus voor.
Oh nee nee, ik bedoel eigenlijk van, een onderzoek via een echo is wat anders dan dat je de baby in je handen hebt en direct naar de baby kunt kijken (al kun je dan ook geen autisme zien). Dat is puur een gevoelskwestie, het heeft met rationaliteit niets te maken, dat weet ik zelf ook wel.quote:Op maandag 26 februari 2018 10:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wat denk je dat een inwendig onderzoek voor meerwaarde gaat opleveren?![]()
Op een echo kunnen ze heel veel zien he. Nee, niet alles. En je kind kan nog steeds zo autisctisch als wat zijn, dat zie je ook niet op een echo, maar voor de algehele gezondheid is het toch een aardig goede indicatie. En je kunt nooit alles 100% afdekken.
Fijn die herkenning! Ik merk wel dat het besef hoe bijzonder het is, zeker als het de laatste keer zal zijn (hier ook de laatste zwangerschap), zorgt dat de algehele zwaarte wat verlicht wordt. Misschien dat dat bij jou ook zo werkt?quote:Op maandag 26 februari 2018 07:08 schreef Malteser het volgende:
[..]
Ja, present! Eerlijk is eerlijk, het is een hele zware zwangerschap. Ik kijk uit naar geen sonde meer, weer kunnen lopen en, het allerbelangrijkste, naar een prachtig kindje. Maar niet meer zwanger zijn (en in mijn geval waarschijnlijk nooit meer want dit nog een keer is een (te) zware belasting voor het hele gezin) is ondanks alles toch een hard gelag. Want het is zo bijzonder.
Ik heb er wel voor gekozen om alles te laten controleren bij de NIPT en vind het een geruststellende gedachte dat dat allemaal goed zit. En zoals Philomijn zegt, ze kunnen heel veel lichamelijke mankementen zien op de 20 weken echo. Maar ik maak mij daar ook minder zorgen dan ik deed over de NIPT. Ik heb op de 16 weken echo al zijn teentjes en vingertjes kunnen zien en alles zag er toen goed uit.quote:Op maandag 26 februari 2018 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
Wij hebben deze week de 20 weken echo. We weten van de eerdere echo's en de NIPT dat 'alles' goed is. Dwz, de NIPT was alles negatief, op de echo is te zien dat het hoofdje al 'lang' dicht is, het ruggetje ook, maar toch ben ik nerveus.
Bij de NIPT kun je op veel meer laten testen, maar, zoals ze tegen ons zeiden, daar kunnen dingen uitkomen waarvan simpelweg niet bekend is wat dat voor eventuele gevolgen gaat hebben. Daarop wilde mijn vrouw dat niet weten want 'anders is de zwangerschap verpest want de hele tijd zorgen'. Ik snap die redenering maar ik redeneer precies andersom. Als iets zo is is het nu toch al zo, dan kun je het beter nu al weten.
Maar goed, zij wilde dat niet, dus dat hebben we niet gedaan. Nu weet ik niet precies waar er dan naar gekeken wordt bij de 20 weken echo, ik bedoel, een echo is nog steeds 'alleen maar' een echo. Dat ding op de buik en dan wordt er naar dingen gekeken, maar dat is geen inwendig onderzoek of weet ik veel wat.
Dus, ondanks dat tot nu toe alle berichten eigenlijk heel positief zijn komt deze week die 20 weken echo, en daar ben ik nu toch wat nerveus voor.
Yes.quote:Op zondag 25 februari 2018 22:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Misschien een teken dat je die vreemden even links moet laten liggen, en lekker in je veilige cocon moet kruipen tot aan de bevalling?![]()
![]()
Nog beter.quote:Op maandag 26 februari 2018 19:24 schreef Songeur het volgende:
[..]
Of een teken dat je moet gaan bevallen
Wat fijn dat je hebt kunnen genieten en het een fijne ervaring wasquote:Op maandag 26 februari 2018 19:07 schreef Wolken het volgende:
[..]
Gisteren dus naar de negenmaandenbeurs geweest en dat was verrassend leuk. Veel dingen gratis gekregen en goede beursaanbiedingen gezien. Ook gezien welke kinderwagen ik wil ( Mutsy Igo ) en vandaag bij de Prenatal tegen een afgeprijsde showmodel aangelopen en die heb ik gelijk van mijn ouders gehad. Tot zover mijn voornemen om voorlopig niks te kopen.
Ik hoop de komende paar dagen een paar sollicitanten te spreken om mij te vervangen als ik het niet meer red en dan vrijdag voor 2 weken naar Amerika. De tijd vliegt voorbij als je nog veel moet regelen....
Wow, wat asociaal...quote:Op maandag 26 februari 2018 23:52 schreef lunapuella het volgende:
Bij mijn eerste zwangerschap moest ik in Nederland met een 40+ weken toeter nog staan in een volle bus.
Ik ontlurk even om te vertellen dat mij als niet zwangere al twee keer een zitplaats in de trein is aangeboden als ik met een volle buik + verkeerde houding stond...quote:
Ach wat jammer zeg, veel sterkte!quote:Op dinsdag 27 februari 2018 10:09 schreef elamanilo het volgende:
Hoi, ik mag in het volgende topic uit de OP. Ik heb een miskraam gehad. Jammer dat dit kindje niet kon blijven, maar wie weet wat de toekomst ooit weer zal gaan brengen. Voor nu neem ik in ieder geval even afscheid. Veel succes allemaal en koester die mooie buiken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |