abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177401592
Gefeliciteerd Cass! Wauw, wat is hij mooi! En z'n namen passen helemaal bij hem O+
  Manager PR/Moderator vrijdag 23 februari 2018 @ 21:58:49 #177
269689 crew  Viv
pi_177401636
Cass gefeliciteerd!! O+ Ben benieuwd naar jullie verhaal!
pi_177402174
Gefeliciteerd lieve Cass en man en N.! O+
pi_177402589
Hele verhaal met aanloop komt misschien ooit nog, maar in het kort: het was een prachtige, kalme, op het nippertje geplande gentle sectio waarbij heel goed naar onze wensen is geluisterd en nagenoeg alles is gehonoreerd. Zo mocht bijvoorbeeld elamilano bij hoge uitzondering mee fotograferen op de OK en is mijn kindje heel kalm en rustig geboren, terwijl man en ik de geboorte allebei heel goed konden zien O+ Ik kijk er heel positief op terug. En hij deed ‘t gelijk vet goed! Wel heel bizar, zo’n tweede kindje. Hij is (nu al) zo anders als mini was!
Make your own kind of music.
pi_177402716
Gefeliciteerd CassE *O* Wat een flinkerd! Het klinkt iig als een fijne ervaring deze keer waar je positief op terug kijkt. Geniet van elkaar!
pi_177402721
CE, gefeliciteerd met je knappe beertje! O+ Het klinkt als een hele fijne ks zo. En wat mooi dat Ela heeft gefotografeerd O+
pi_177402937
Gefeliciteerd CassE, en wat ontzettend fijn dat het zo prettig verlopen is O+. Geniet!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_177403050
Gefeliciteerd CassElliot :* *O* Wat een heerlijk ventje O+ Fijn dat de bevalling zo fijn is verlopen hoe jullie wilde! Met mooie foto's. Geniet van elkaar :*
pi_177403271
Gefeliciteerd CassE!! O+ Wat fijn dat het allemaal zo goed verlopen is! Geniet van je kraamtijd! O+
pi_177403443
CassE, gefeliciteerd O+ Wat fijn om te lezen dat je nu al met een prettig gevoel terugkijkt naar zijn geboorte. Nu lekker met je gezin genieten :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177403511
Bedankt voor jullie ervaringen over kraamzorg kiezen. Ik kan mij überhaupt niks voorstellen bij een “vreemde” die een week lang in huis is en voor je zorgt. En het moet ook maar net klikken ja.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:51 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hangt beetje af van welk zh je toen was ook. In den haag en regio speelt dit al poos maar in delft weer helemaal niet zo.

Anyhow, ascal is een soort aspirine dus, in verschillende doseringen te krijgen 38mg, 80 mg en 100mg oa. Dus echt heel laag gedoseerd, vergelijk maar dat je normaal van aspirine 500 tot 1000 mg per dag zou nemen. Het effect is bloedverdunnend en het idee is dat dit in de aanlegfase van de placenta de doorbloeding van de placenta enz bevorderd waardoor hopelijk later in de zwangerschap geen of minder problemen met de bloeddruk optreden.

Ik ben nu niet thuis maar kan vanavond of morgen wel even kijken naar de achtergrond info erover.
Nuttige info. Mijn gyn had het al over dat ik waarschijnlijk preventief aspirine moet slikken vanaf 16 weken, omdat ik verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging (door mijn auto immuun ziekte). Volgende week komt ze met het precieze plan, maar dan weet ik alvast wat achtergrond info. Had zelf al wat gezocht, maar wist niet dat het geen echte aspirine is. Ben toch wat huiverig over medicatie slikken tijdens zwangerschap.
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 00:12:44 #187
269689 crew  Viv
pi_177404061
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 23:38 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Nuttige info. Mijn gyn had het al over dat ik waarschijnlijk preventief aspirine moet slikken vanaf 16 weken, omdat ik verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging (door mijn auto immuun ziekte). Volgende week komt ze met het precieze plan, maar dan weet ik alvast wat achtergrond info. Had zelf al wat gezocht, maar wist niet dat het geen echte aspirine is. Ben toch wat huiverig over medicatie slikken tijdens zwangerschap.
Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts. :)
pi_177404260
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 00:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts. :)
Bedankt voor de nuttige info Viv :*
Mijn arts noemt dat dan gewoon lekker kort door de bocht aspirine, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is om te slikken. Ik ben blij dat het iets genuanceerder ligt ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 24-02-2018 01:17:35 ]
pi_177406617
Cass gefeliciteerd!!! O+ :*
Helaas de namen en foto gemist. Fijne kraamtijd!
Dit, dat, alles.
pi_177408211
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 00:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Thnx O+ dit dus.

En het wordt vaak kort-door-de-bocht aspirine genoemd omdat het dus hetzelfde principe is; Voor sommige mensen (best veel eigk, vergeet niet dat het gros meer niveau babybytes dan niveau fok is) is bovenstaande uitleg echt te verwarrend. Daarnaast is ook het voorschrijven van daadwerkelijk aspirine ipv ascal niet ongebruikelijk. Dus ook dat is nog een mogelijkheid.

Hier is een artikel (erg oud!! 1990!) Wat echt specifiek over aspirine in de zw.schap gaat. Waarmee je dus al kunt zien dat dit geen nieuw dingetje is maar al 28 jaar geleden bekend en al redelijk onderzocht. -> https://www.ntvg.nl/artikelen/aspirine-en-zwangerschap/volledig

Hier staat informatie van de Cochrane Library, het grootste onafhankelijke onderzoeksinstituut en de place to be voor dit soort dingen. -> http://www.cochrane.org/C(...)nd-its-complications

Hier gaat het dus om zowel aspirine als ook andere middelen met een vergelijkbaar effect zoals vivi aangeeft, zoals ascal. Cochrane kijkt altijd naar alle beschikbare artikelen op een bepaald moment en trekt dan daaruit een overkoepelende conclusie.

Disclaimer: In beide artikelen gaat het om laag gedoseerde aspirine/ascal en het is zeker niet iets waar je zelf mee moet dokteren. ;)

(Ik realiseer me dat de artikelen misschien lastig te lezen zijn als je er niet in thuis bent. Als iemand hulp nodig heeft erbij, pm gerust.)
:)
pi_177409221
Dank!

Manlief en ik hebben hebben beide het artikel en de uitleg gelezen en we gaan gewoon het advies van de gyn volgen. :)
pi_177409244
CassE gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Fijn dat het zo goed is gegaan allemaal. En zelf mét foto's van Ela O+
pi_177412554
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Cass! Mooie bijzondere namen en een knap mannetje!
  zaterdag 24 februari 2018 @ 12:49:09 #194
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_177412916
Gefeliciteerd CassE!! Veel geluk met elkaar O+
pi_177412929
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 22:45 schreef CassElliot het volgende:
Hele verhaal met aanloop komt misschien ooit nog, maar in het kort: het was een prachtige, kalme, op het nippertje geplande gentle sectio waarbij heel goed naar onze wensen is geluisterd en nagenoeg alles is gehonoreerd. Zo mocht bijvoorbeeld elamilano bij hoge uitzondering mee fotograferen op de OK en is mijn kindje heel kalm en rustig geboren, terwijl man en ik de geboorte allebei heel goed konden zien O+ Ik kijk er heel positief op terug. En hij deed ‘t gelijk vet goed! Wel heel bizar, zo’n tweede kindje. Hij is (nu al) zo anders als mini was!
O+

Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon en broertje! Het was een hele mooie ervaring om het te mogen vastleggen. :*
pi_177415342
Ik ben net gebeld door de verloskundige met de uitslag van de NIPT en die is helemaal goed *O*
Toch een paar slapeloze nachten door gehad maar ik hoop vanaf nu te gaan genieten van de kleine. En dan kan ik morgen lekker gaan shoppen op de negenmaandenbeurs *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator zaterdag 24 februari 2018 @ 14:59:32 #197
269689 crew  Viv
pi_177416949
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 14:13 schreef Wolken het volgende:
Ik ben net gebeld door de verloskundige met de uitslag van de NIPT en die is helemaal goed *O*
Toch een paar slapeloze nachten door gehad maar ik hoop vanaf nu te gaan genieten van de kleine. En dan kan ik morgen lekker gaan shoppen op de negenmaandenbeurs *O*
Ah Wolken wat ontzettend fijn voor jullie. Morgen lekker in de babysfeer komen. Snuif alles lekker in je op. O+
pi_177416970
Op een zaterdag trouwens Wolken! Extra fijn! Had je het vandaag verwacht? Of had je dat afgesproken?
pi_177417238
Wolken wat fijn! Nu genieten en shop ze morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')