Nuttige info. Mijn gyn had het al over dat ik waarschijnlijk preventief aspirine moet slikken vanaf 16 weken, omdat ik verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging (door mijn auto immuun ziekte). Volgende week komt ze met het precieze plan, maar dan weet ik alvast wat achtergrond info. Had zelf al wat gezocht, maar wist niet dat het geen echte aspirine is. Ben toch wat huiverig over medicatie slikken tijdens zwangerschap.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:51 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hangt beetje af van welk zh je toen was ook. In den haag en regio speelt dit al poos maar in delft weer helemaal niet zo.
Anyhow, ascal is een soort aspirine dus, in verschillende doseringen te krijgen 38mg, 80 mg en 100mg oa. Dus echt heel laag gedoseerd, vergelijk maar dat je normaal van aspirine 500 tot 1000 mg per dag zou nemen. Het effect is bloedverdunnend en het idee is dat dit in de aanlegfase van de placenta de doorbloeding van de placenta enz bevorderd waardoor hopelijk later in de zwangerschap geen of minder problemen met de bloeddruk optreden.
Ik ben nu niet thuis maar kan vanavond of morgen wel even kijken naar de achtergrond info erover.
Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 23:38 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Nuttige info. Mijn gyn had het al over dat ik waarschijnlijk preventief aspirine moet slikken vanaf 16 weken, omdat ik verhoogde kans heb op zwangerschapsvergiftiging (door mijn auto immuun ziekte). Volgende week komt ze met het precieze plan, maar dan weet ik alvast wat achtergrond info. Had zelf al wat gezocht, maar wist niet dat het geen echte aspirine is. Ben toch wat huiverig over medicatie slikken tijdens zwangerschap.
Bedankt voor de nuttige info Vivquote:Op zaterdag 24 februari 2018 00:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts.
Thnxquote:Op zaterdag 24 februari 2018 00:12 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Aspirine is de merknaam van acetylsalicylzuur. Ascal is de merknaam van carbasalaatcalcium. Beide geneesmiddelen worden in het lichaam omgezet in de werkzame stof salicylzuur, en beide geneesmiddelen zijn in de lage doseringen die mignonne noemde veilig te gebruiken op voorschrift van je arts.
quote:Op vrijdag 23 februari 2018 22:45 schreef CassElliot het volgende:
Hele verhaal met aanloop komt misschien ooit nog, maar in het kort: het was een prachtige, kalme, op het nippertje geplande gentle sectio waarbij heel goed naar onze wensen is geluisterd en nagenoeg alles is gehonoreerd. Zo mocht bijvoorbeeld elamilano bij hoge uitzondering mee fotograferen op de OK en is mijn kindje heel kalm en rustig geboren, terwijl man en ik de geboorte allebei heel goed konden zienIk kijk er heel positief op terug. En hij deed ‘t gelijk vet goed! Wel heel bizar, zo’n tweede kindje. Hij is (nu al) zo anders als mini was!
Ah Wolken wat ontzettend fijn voor jullie. Morgen lekker in de babysfeer komen. Snuif alles lekker in je op.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 14:13 schreef Wolken het volgende:
Ik ben net gebeld door de verloskundige met de uitslag van de NIPT en die is helemaal goed
Toch een paar slapeloze nachten door gehad maar ik hoop vanaf nu te gaan genieten van de kleine. En dan kan ik morgen lekker gaan shoppen op de negenmaandenbeurs
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |