SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die balhoofdbuissituatie op de Trekquote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:23 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit vind ik ook niks. Net als de Venge Vias ofzo van Specialized.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Fretwork op 13-02-2018 15:51:05 ]Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
Mijn autistische ik vind dat ook veel te onrustig. Vind dat zwarte zadel en witte stuurlint ook geen gezicht, én de stuurnok moet natuurlijk gewoon ook zwart. En frame is te lang, die 0mm offset pen is geen pan.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Die balhoofdbuissituatie op de Trek
Jep. Maar die oude Emonda in het rood en zonder schijven was veul mooier.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn autistische ik vind dat ook veel te onrustig. Vind dat zwarte zadel en witte stuurlint ook geen gezicht, én de stuurnok moet natuurlijk gewoon ook zwart. En frame is te lang, die 0mm offset pen is geen pan.
Maar rood frame en witte decals verder erg mooi.
Uhu, ding heeft zeker potentie!quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mijn autistische ik vind dat ook veel te onrustig. Vind dat zwarte zadel en witte stuurlint ook geen gezicht, én de stuurnok moet natuurlijk gewoon ook zwart. En frame is te lang, die 0mm offset pen is geen pan.
Maar rood frame en witte decals verder erg mooi.
quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:37 schreef Fretwork het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die is ook wel mooi idd, wrom dan in een spoilert?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kiest dan ook wel de lelijke uit. Hoewel ik de Reacto wel kan waarderen.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zat mobiel, wist niet hoe groot het werdquote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die is ook wel mooi idd, wrom dan in een spoilert?
quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zat mobiel, wist niet hoe groot het werd
quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:12 schreef muzas het volgende:Nice.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:12 schreef muzas het volgende:Mooi man!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Heb er nu een 12gr pen met een +4 shim op zitten. Dus effectief een 8gr. Dat plus de ietwat dikkere topcap geeft me dezelfde hoogte als met de -17 op de allez.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 16:30 schreef Tommeke het volgende:
Vette fiets Muzas!
Geometrie is wel wat anders dan de Allez hè? Lager balhoofd.
Kom je hem showen op de meet?
Morgen is het qua werk de mooiste valentijn ooit toffe klus op het programmaquote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:25 schreef Patroon het volgende:
Morgen komt mijn nieuwe frame en schoenen binnen Dit wordt mijn mooiste valentijn ooit.
Leuk voor mrs Patty, zit jij de hele avond je nieuwe kader onder te sprietsen.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:25 schreef Patroon het volgende:
Morgen komt mijn nieuwe frame en schoenen binnen Dit wordt mijn mooiste valentijn ooit.
Die komt wel aan haar trekken, zit daar maar niet over in..quote:Op dinsdag 13 februari 2018 19:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Leuk voor mrs Patty, zit jij de hele avond je nieuwe kader onder te sprietsen.
Arm schaap.
ik zal haar even een appje sturen mocht dat toch onverhoopt het geval zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2018 20:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die komt wel aan haar trekken, zit daar maar niet over in..
Wij simpele stervelingen maken geen kans bij zo'n Friese schonequote:Op dinsdag 13 februari 2018 20:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik zal haar even een appje sturen mocht dat toch onverhoopt het geval zijn.
Wil je praten over je negatieve zelfbeeld?quote:Op dinsdag 13 februari 2018 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wij simpele stervelingen maken geen kans bij zo'n Friese schone
Hou me vast! Ik ga stuk!quote:Op woensdag 14 februari 2018 08:28 schreef Andyy het volgende:
Toffe fiets Muzas, matcht mooi met je huidskleur.
Waar zie jij rood?quote:Op woensdag 14 februari 2018 08:28 schreef Andyy het volgende:
Toffe fiets Muzas, matcht mooi met je huidskleur.
Ja zo'n piskleuren fietsquote:Op woensdag 14 februari 2018 09:01 schreef Tommeke het volgende:
Godver Andyy
Nu is het wachten op Muzas die een gele fiets post
Colnago heeft de opvolger van de C60 gepresenteerd, daar zal Emirates (naast de V2-r) ook op fietsen waarschijnlijk.quote:
Wat een lelijke paintjobquote:Op woensdag 14 februari 2018 09:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Colnago heeft de opvolger van de C60 gepresenteerd, daar zal Emirates (naast de V2-r) ook op fietsen waarschijnlijk.
Ze hebben 'm ook in het zwart en met SRAM of Shimano, voor de Volkswagen Golf-rijder met een 9 tot 5-kantoorbaan:quote:
Die met chroom is echt heerlijk man, zelfde swag als een titanium racer.quote:
Wil je zeggen dat Aziaten geen smaak hebben?quote:Op woensdag 14 februari 2018 09:52 schreef Fretwork het volgende:
Maar inderdaad foeilelijke paintjobs, meer iets voor de Aziatische markt
quote:Op woensdag 14 februari 2018 09:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat Aziaten geen smaak hebben?
Jawel, alle 4,4 miljard Aziaten vinden dit normaalquote:Op woensdag 14 februari 2018 10:26 schreef Andyy het volgende:
Eh. Ik denk niet dat de meesten daar dat normaal vinden pik
Alle Japanse meisjes doen toch ook aan bukkake?quote:Op woensdag 14 februari 2018 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jawel, alle 4,4 miljard Aziaten vinden dit normaal
quote:Op woensdag 14 februari 2018 10:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jawel, alle 4,4 miljard Aziaten vinden dit normaal
Ik vind dat dus echt mooi, een vd weinige fabrikanten die nog echt werk maakt van de paintjob.quote:Op woensdag 14 februari 2018 09:14 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Colnago heeft de opvolger van de C60 gepresenteerd, daar zal Emirates (naast de V2-r) ook op fietsen waarschijnlijk.
http://racefietsblog.nl/e(...)rakteert-met-de-c64/
quote:Op woensdag 14 februari 2018 09:52 schreef Fretwork het volgende:
Maar inderdaad foeilelijke paintjobs, meer iets voor de Aziatische markt
Dat is Nederlandsche traditie heb je daar soms problemen mee?quote:Op woensdag 14 februari 2018 10:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alle 17 miljoen Nederlanders vinden dit normaal toch?
Ja, hoor je nooit iemand over.quote:Op woensdag 14 februari 2018 10:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alle 17 miljoen Nederlanders vinden dit normaal toch?
Is voor mij wat lastig afschatten, misschien dat de echt serieus trainenden goden onder ons je kunnen helpen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 15:34 schreef King-Kong het volgende:
OMSLAGPUNT??
Ik wil de komende periode wat gerichter gaan trainen met mijn racefiets en dat wil ik doen op basis van mijn hartslag. Essentieel daarbij is het omslagpunt als referentiekader.
Ik ben 31 jaar oud, redelijk sportief. Mijn maximum hartslag tijdens een fietsactiviteit (mits hartslagmeter aan) is nog nooit boven de 190/191 uitgekomen.
Gister heb ik een rit gefietst van 80km. De gemiddelde hartslag tijdens deze rit zat op 170 gemiddeld over een periode van circa 2,5uur.
Op een gegeven moment hebben wij iets over de helft een stukje aangezet richting een fietsnelheid van ca 40km/h. Na een tijdje liepen mijn bovenbenen helemaal vol en moest ik wat gas terugnemen. Omdat mijn benen op dat stuk volliepen heb ik dit stuk achteraf geanalyseerd. Onderstaande links zie je wat uitsnedes van mijn hartslag in relatie tot de snelheid. Op het moment dat mijn benen volliepen was mijn hartslag 181.
Maar wat is nu mijn omslagpunt? 181? Volgens mij moet je de HR van je omslagpunt wat geruimere tijd vol kunnen houden toch??
Jullie tips/advies wat ik aan zou kunnen houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon Trainingpeaks gebruiken, die rekent dat uit voor je. En wat koersjes rijden, dan rij je wel steeds tegen je max aanquote:Op woensdag 14 februari 2018 15:34 schreef King-Kong het volgende:
OMSLAGPUNT??
Ik wil de komende periode wat gerichter gaan trainen met mijn racefiets en dat wil ik doen op basis van mijn hartslag. Essentieel daarbij is het omslagpunt als referentiekader.
Ik ben 31 jaar oud, redelijk sportief. Mijn maximum hartslag tijdens een fietsactiviteit (mits hartslagmeter aan) is nog nooit boven de 190/191 uitgekomen.
Gister heb ik een rit gefietst van 80km. De gemiddelde hartslag tijdens deze rit zat op 170 gemiddeld over een periode van circa 2,5uur.
Op een gegeven moment hebben wij iets over de helft een stukje aangezet richting een fietsnelheid van ca 40km/h. Na een tijdje liepen mijn bovenbenen helemaal vol en moest ik wat gas terugnemen. Omdat mijn benen op dat stuk volliepen heb ik dit stuk achteraf geanalyseerd. Onderstaande links zie je wat uitsnedes van mijn hartslag in relatie tot de snelheid. Op het moment dat mijn benen volliepen was mijn hartslag 181.
Maar wat is nu mijn omslagpunt? 181? Volgens mij moet je de HR van je omslagpunt wat geruimere tijd vol kunnen houden toch??
Jullie tips/advies wat ik aan zou kunnen houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja lastig bepalen zo. Als je benen echt vol lopen ben je eigenlijk al over je omslagpunt heen. Je omslagpunt moet je wel een uur kunnen volhouden. Zoals Fretwork ook zegt, is 95% van je max ook te hoog voor je omslagpunt. Rond 170 zou eerder realistisch zijn gezien je max (maar is dat ook daadwerkelijk je max?) maar dat blijft gissen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 15:34 schreef King-Kong het volgende:
OMSLAGPUNT??
Ik wil de komende periode wat gerichter gaan trainen met mijn racefiets en dat wil ik doen op basis van mijn hartslag. Essentieel daarbij is het omslagpunt als referentiekader.
Ik ben 31 jaar oud, redelijk sportief. Mijn maximum hartslag tijdens een fietsactiviteit (mits hartslagmeter aan) is nog nooit boven de 190/191 uitgekomen.
Gister heb ik een rit gefietst van 80km. De gemiddelde hartslag tijdens deze rit zat op 170 gemiddeld over een periode van circa 2,5uur.
Op een gegeven moment hebben wij iets over de helft een stukje aangezet richting een fietsnelheid van ca 40km/h. Na een tijdje liepen mijn bovenbenen helemaal vol en moest ik wat gas terugnemen. Omdat mijn benen op dat stuk volliepen heb ik dit stuk achteraf geanalyseerd. Onderstaande links zie je wat uitsnedes van mijn hartslag in relatie tot de snelheid. Op het moment dat mijn benen volliepen was mijn hartslag 181.
Maar wat is nu mijn omslagpunt? 181? Volgens mij moet je de HR van je omslagpunt wat geruimere tijd vol kunnen houden toch??
Jullie tips/advies wat ik aan zou kunnen houden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
eens, of toch een beetje.quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja lastig bepalen zo. Als je benen echt vol lopen ben je eigenlijk al over je omslagpunt heen. Je omslagpunt moet je wel een uur kunnen volhouden. Zoals Fretwork ook zegt, is 95% van je max ook te hoog voor je omslagpunt. Rond 170 zou eerder realistisch zijn gezien je max (maar is dat ook daadwerkelijk je max?) maar dat blijft gissen.
Een gemiddelde hartslag van 170 terwijl je max 190 is, is ook veel te hoog, met die info zou je omslagpunt van 170 weer totaal niet realistisch zijn. Dus ja, weinig van te zeggen zo.
Ik heb circa 2,5uur op de fiets gezeten met een gemiddelde van 170. Dus een uur volhouden dat lukt wel.quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja lastig bepalen zo. Als je benen echt vol lopen ben je eigenlijk al over je omslagpunt heen. Je omslagpunt moet je wel een uur kunnen volhouden. Zoals Fretwork ook zegt, is 95% van je max ook te hoog voor je omslagpunt. Rond 170 zou eerder realistisch zijn gezien je max (maar is dat ook daadwerkelijk je max?) maar dat blijft gissen.
Een gemiddelde hartslag van 170 terwijl je max 190 is, is ook veel te hoog, met die info zou je omslagpunt van 170 weer totaal niet realistisch zijn. Dus ja, weinig van te zeggen zo.
Tnx. Was trouwens wel behoorlijk naar de klote na 2,5u met een HR van 170 te hebben gereden.quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:23 schreef dop het volgende:
[..]
eens, of toch een beetje.
Ergens tussen 170 en 181
In dat gebied eens aftasten in volgende ritjes.
Wel opletten, vermoeidheid.
Is behoorlijk van invloed.
Dus zorg dat je dit uitgerust test.
quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:28 schreef Yankee het volgende:
Gemiddelde hartslag van 170....we hebben een nieuwe Oksel
Je kan best zo'n hoog omslagpunt hebben tov je Hf max. Dit betekent dat je een stayer bent en geen sprinter imo. Ik heb dit zelf ook. Je valt dan niet in de standaard formule voor berekening van omslagpunt. Je omslagpunt is net zoals je Hf max ook geen vaste waarde. Deze zullen lager zijn als je bijvoorbeeld niet fit bent.quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:29 schreef King-Kong het volgende:
[..]
Tnx. Was trouwens wel behoorlijk naar de klote na 2,5u met een HR van 170 te hebben gereden.
ja deed pijnquote:Op woensdag 14 februari 2018 16:35 schreef Steven184 het volgende:
Patroon gaat flippen als hij dit dadelijk leest als D1 missionaris
Ook niet voluit in een ITT? Tijdens een koers snap ik nog wel.quote:Op woensdag 14 februari 2018 17:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik haal dat in koersen niet eens.
Bedoel je individuele tijdrit?quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ook niet voluit in een ITT? Tijdens een koers snap ik nog wel.
Heb dat al een tijdje niet gemeten, maar dan 185-190 gemiddeld ofzo. Afhankelijk van de lengte van de tijdrit.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:21 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ook niet voluit in een ITT? Tijdens een koers snap ik nog wel.
Hoe tast ik dat af? Hoe weet ik of ik goed zit?quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:23 schreef dop het volgende:
[..]
eens, of toch een beetje.
Ergens tussen 170 en 181
In dat gebied eens aftasten in volgende ritjes.
Wel opletten, vermoeidheid.
Is behoorlijk van invloed.
Dus zorg dat je dit uitgerust test.
Hoe de f*ck houd je dat vol. Mijn max ligt een stukje hoger, maar 170 gemiddeld pfffff.quote:Op woensdag 14 februari 2018 16:28 schreef Yankee het volgende:
Gemiddelde hartslag van 170....we hebben een nieuwe Oksel
Verder spreekt die fiets mij wel aan, hoe zit dit er in het 'echt' uit?quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:47 schreef Tommeke het volgende:
Goedkoper en qua monteren veel makkelijker dan met die andere cockpit.
Daar gaan alle kabels binnendoor, kost je een paar uur de tijd (geen grap!) omdat te monteren.
Minder mooi dan die andere cockpit in het echt, maar wel mooier dan op de plaatjes.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
Verder spreekt die fiets mij wel aan, hoe zit dit er in het 'echt' uit?
Dat zeg ik. Omdat hij ws. een stayer is. Relatief lage HF max, relatief hoog omslagpunt.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:47 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe de f*ck houd je dat vol. Mijn max ligt een stukje hoger, maar 170 gemiddeld pfffff.
In koersen rij ik ook met gem hf van 170. Omslagpunt 186 en max 200. Maar ik haal geen 170 gem in training. Wel als ik vollebak de alp op ga. Dan haal ik wel 170 gem.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Omdat hij ws. een stayer is. Relatief lage HF max, relatief hoog omslagpunt.
Ik kan dat ook, daarom ben ik goed op een lange klim in de Alpen of een zware wedstrijd waarin de HF continu hoog ligt. Moet je wel in vorm zijn uiteraard.
Of omdat je gewoon niet getraind ben...quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Omdat hij ws. een stayer is. Relatief lage HF max, relatief hoog omslagpunt.
Ik kan dat ook, daarom ben ik goed op een lange klim in de Alpen of een zware wedstrijd waarin de HF continu hoog ligt. Moet je wel in vorm zijn uiteraard.
Dat zal dan meer naar voren komen qua vermogen wat je dan trapt. Je hartslagzones blijven vaak nagenoeg gelijk (behalve dat je ouder wordt en daardoor een lagere max hartslag krijgt). Ongetrainden trappen gewoon veel minder vermogen en hebben daardoor ook sneller een hogere hartslag.quote:Op woensdag 14 februari 2018 19:26 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Of omdat je gewoon niet getraind ben...
Nu zeg je zelf toch hetzelfde?quote:Op woensdag 14 februari 2018 19:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zal dan meer naar voren komen qua vermogen wat je dan trapt. Je hartslagzones blijven vaak nagenoeg gelijk (behalve dat je ouder wordt en daardoor een lagere max hartslag krijgt). Ongetrainden trappen gewoon veel minder vermogen en hebben daardoor ook sneller een hogere hartslag.
ja nu ik het terug lees zeggen we eigenlijk beide hetzelfdequote:
Je kunt er niks aan doen dat je oud bentquote:Op woensdag 14 februari 2018 17:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik haal dat in koersen niet eens.
Waarom ga je niet eens keer een cabaret voorstelling maken? Je hebt echt talent!quote:Op woensdag 14 februari 2018 20:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je kunt er niks aan doen dat je oud bent
168 gemiddeld over 5 uur tijdens de triathlon.quote:Op woensdag 14 februari 2018 18:47 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe de f*ck houd je dat vol. Mijn max ligt een stukje hoger, maar 170 gemiddeld pfffff.
Haha, m’n max ligt rond de 200 😘quote:Op woensdag 14 februari 2018 20:08 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je kunt er niks aan doen dat je oud bent
Dat is toch het verschil, Randstad vs Friesland denk ikquote:Op woensdag 14 februari 2018 20:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom ga je niet eens keer een cabaret voorstelling maken? Je hebt echt talent!
Denk zelf toch adhv eigen ervaring dat wanneer je veel traint je HF toch wat moeilijker de hoogte in gaat dan wanneer je weinig traint.quote:Op woensdag 14 februari 2018 19:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat zal dan meer naar voren komen qua vermogen wat je dan trapt. Je hartslagzones blijven vaak nagenoeg gelijk (behalve dat je ouder wordt en daardoor een lagere max hartslag krijgt). Ongetrainden trappen gewoon veel minder vermogen en hebben daardoor ook sneller een hogere hartslag.
Klopt dat is ook zo. Maar dat komt omdat je meer vermogen kunt trappen bij die hartslag dus je harder moet fietsen om die hoge hf te halen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Denk zelf toch adhv eigen ervaring dat wanneer je veel traint je HF toch wat moeilijker de hoogte in gaat dan wanneer je weinig traint.
Collega gebruikt op z'n mountainbike de banden van zijn zoon als booster. Weet niet precies hoe, maar hij verbindt ze met een slangetje en pakt zo dat luchtvolume van de ene band om de andere te pompen.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:29 schreef Andyy het volgende:
Iemand tips voor Tubeless banden? Latex erin, zeepwater en Co2 patroon werken niet...
174 gemiddeld over 4:30, mogelijk elders nog hoger . Omslag is rond 182-184.quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
168 gemiddeld over 5 uur tijdens de triathlon.
Lekker.quote:Op woensdag 14 februari 2018 22:57 schreef No-P het volgende:
[..]
174 gemiddeld over 4:30, mogelijk elders nog hoger . Omslag is rond 182-184.
Over een uur kan ik over de 183 gaan.
Maar zegt natuurkijk niks.
73.000 mijl (117.000km) is nog altijd een heel mooi jaarresultaat.quote:The game is up for me.
Mostly killed by sleep apnea. I reckon ifI never cottoned on to my having sleep apnea I'd have got so far behind and felt so terrible by November that I'd have stopped then. I did get very bad!
Getting run over then coming off on ice pretty much ended my getting the men's record. I'm just not recovering fast enough and am still limping along at 13-14mph. Ironically I feel much better than I have in months now that I've taken steps to reduce or maybe even eliminate the effects of apnea. I reckon it really started catching up with me after 2 months but the rote had set in from day 1. It does give possible answers to so many other issues. So much to go into!
I won't try again. Or at least it's highly unlikely. The only way I'd have another go would be if I can have a full support crew and have nothing else to do but ride the bike, eat and sleep. Probably on Flatlands or something similar where I dont have to avoid traffic hold ups and ice etc. It would cost hundreds of thousands for that to happen as it would probably be abroad.
I'll be back here when it's over to explain a whole lot more.
But for now, I'm just aiming for the 73,000. That should be "easy", or at least non stressful and I can enjoy the last few weeks. However, I am hoping that means that the extra sleep that is giving me will rejuvenate me a bit and I can have a good smash up at the end, just to see what might have been with, at least, reduced if not no effects of sleep apnea and injury free. But only time will tell if I get to have that chance.
One of my reasons for riding was to get my name out in the public so I can do other big rides and get the sponsors etc because this is an expensive hobby/career.
It's gone on two years longer than I wanted it to.
Lessons have been learned and I'll come out of it better equiped for future challenges etc. But for the next year I plan to help others, have fun and get back into training, along wth lots of other stuff including writing a book.
Just out for a tactical short 100 miles or so today to avoid strong headwinds tomorrow when I'll start earlier and make up a few miles lost today.
De rand van de band zover mogelijk op de velg leggen zodat die kant er niet tegenaan hoeft worden gedrukt (begin rond het ventiel) verder kan een (extra) laag tubeless tape helpen. En je kan van een cola fles oid en een paar ventielen en slangetjes een type booster maken..quote:Op woensdag 14 februari 2018 21:29 schreef Andyy het volgende:
Iemand tips voor Tubeless banden? Latex erin, zeepwater en Co2 patroon werken niet...
Nou ik hoor het alweer.quote:Op woensdag 14 februari 2018 22:44 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Collega gebruikt op z'n mountainbike de banden van zijn zoon als booster. Weet niet precies hoe, maar hij verbindt ze met een slangetje en pakt zo dat luchtvolume van de ene band om de andere te pompen.
Verder een keer opblazen met binnenband zodat één draad al op z'n plek valt.
Vanmiddag even wat velglint halenquote:Op donderdag 15 februari 2018 06:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De rand van de band zover mogelijk op de velg leggen zodat die kant er niet tegenaan hoeft worden gedrukt (begin rond het ventiel) verder kan een (extra) laag tubeless tape helpen. En je kan van een cola fles oid en een paar ventielen en slangetjes een type booster maken..
Tering en wat doe je dan als je onderweg lek rijdt? Altijd die cola fles mee?quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De rand van de band zover mogelijk op de velg leggen zodat die kant er niet tegenaan hoeft worden gedrukt (begin rond het ventiel) verder kan een (extra) laag tubeless tape helpen. En je kan van een cola fles oid en een paar ventielen en slangetjes een type booster maken..
Gewoon binnenband en pompje mee. Maar je moet het wel erg bont maken als het niet zelf gedicht wordtquote:Op donderdag 15 februari 2018 09:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tering en wat doe je dan als je onderweg lek rijdt? Altijd die cola fles mee?
maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon binnenband en pompje mee. Maar je moet het wel erg bont maken als het niet zelf gedicht wordt
Jup.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?
Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.quote:
Je moet het er voor overhebben!quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.
Maar wat een gekloot
Colafles zou ik niet zo snel doen, zo lullig als zo'n flex uit elkaar spat als je ernaast staat.quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De rand van de band zover mogelijk op de velg leggen zodat die kant er niet tegenaan hoeft worden gedrukt (begin rond het ventiel) verder kan een (extra) laag tubeless tape helpen. En je kan van een cola fles oid en een paar ventielen en slangetjes een type booster maken..
Gravel of je Mavic wegwielen?quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
Maar ik heb met 25mm en 6 bar ook nooit stootlekquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig, reken maar het dubbele.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm setquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?
https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:44 schreef dop het volgende:
[..]
hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig. En een goede normale band is lichter dan tubeless band.
Verder is 255gram voor de 23mm versie.
Tubeless is ook nog eens wat stugger
Voor op de weg zijn de gains marginaal. Voor op de CX of gravelbike eerder. Al is tubes dan wel het beste, ik rijd met tubes 1.6 bar minimaal. Alleen is dat niks voor toeren of trainen ivm wisselen als je lek hebt.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set
[..]
https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016
Zij hebben de 25mm versie gewogen, was 2gram zwaarder dan opgegeven. De oude one tubeless banden waren wel een stuk zwaarder. En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband
Fabeltje van de tubles fabrikant.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set
[..]
En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband
Ja op de weg rijd je toch nooit met minder dan 6 bar eigenlijk. Dus dan is het stootlekvoordeel niet van toepassing. Dan heb je misschien iets lager gewicht maar een goede band met latex biba is bijna hetzelfde. Nadelen is gekloot met omleggen, sealant, etc. Vind ik alleen offroad tubeless eigenlijk een verbetering tov gewone clinchers.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:05 schreef dop het volgende:
[..]
Fabeltje van de tubles fabrikant.
Wat kaasplankje zegt goede keuze
Voor cx ATB of gravel.
Op de racer is het ook prima maar zijn er minpuntjes
Heb je hem weer met zijn testjes. Vittoria is gewoon de beste.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:09 schreef Andyy het volgende:
Ik wilde gewoon wat nieuws proberen
Volgens Bikeradar is het de snelste normale wegband https://www.bikeradar.com(...)es-lab-tested-49101/
Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.
Wat ga je erop zetten?
Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?
Wordt wel lekker licht met een Sram groep erop.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.
Losse Sram groepen zitten toch een beetje in de niche markt net als Campy, daar zie je heel weinig aanbiedingen van. Maar Force is ook prima toch? Vind wel dat hij hoge FC hoepels nodig heeft dus zou zelf eerder daar naar kijken ipv een Red afmontage.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.
[..]
Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.
Ja maar ik vind de rode details in de zwarte red shifters mooi bij de fiets maar heeft idd geen prio.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Losse Sram groepen zitten toch een beetje in de niche markt net als Campy, daar zie je heel weinig aanbiedingen van. Maar Force is ook prima toch? Vind wel dat hij hoge FC hoepels nodig heeft dus zou zelf eerder daar naar kijken ipv een Red afmontage.
Vind die Fulcrum red wind wielen een beetje misstaan eigenlijk. Te zwaar voor zo'n mooi licht frame. Die gewoon op MP verkopen en dan fulcrum R4 carbon 40mm of campy bora clincher dark label 50mm.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja maar ik vind de rode details in de zwarte red shifters mooi bij de fiets maar heeft idd geen prio.
Nog nooit meegemaakt maar anders een biba erin en rijden maar.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tering en wat doe je dan als je onderweg lek rijdt? Altijd die cola fles mee?
Bedoel wel zon stevige he en die kan volgens mij tegen de 250 psi hebben ofzo en dat lukt je niet met een voetpomp.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:35 schreef ddx het volgende:
[..]
Colafles zou ik niet zo snel doen, zo lullig als zo'n flex uit elkaar spat als je ernaast staat.
Paar tientjes voor een schwalbe tire booster die hetzelfde doet maar iets veiliger.
Daar maak ik mij op dit moment niet zo druk over. Komt vanzelf wel.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vind die Fulcrum red wind wielen een beetje misstaan eigenlijk. Te zwaar voor zo'n mooi licht frame. Die gewoon op MP verkopen en dan fulcrum R4 carbon 40mm of campy bora clincher dark label 50mm.
Wielen maken tenslotte de fiets.
Standaard onder 5,5 bar met brede Carbon wielen... met bibaquote:Op donderdag 15 februari 2018 11:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja op de weg rijd je toch nooit met minder dan 6 bar eigenlijk. Dus dan is het stootlekvoordeel niet van toepassing. Dan heb je misschien iets lager gewicht maar een goede band met latex biba is bijna hetzelfde. Nadelen is gekloot met omleggen, sealant, etc. Vind ik alleen offroad tubeless eigenlijk een verbetering tov gewone clinchers.
Thnx. Nee bewust niet. Aeroad is minder goed in kort draaien en keren (criteriums) omdat de torsiestijfheid van de Ultimate hoger is en het is een korter frame. Op de Aeroad zou ik een 11cm stuurpen moeten en 1-2cm spacer ofzo. Persoonlijk vind ik een aeroad ook minder mooi, eigenlijk alleen mooi met hoge wielen en 80% van mijn ritjes rij ik met lage wielen. Dat vind ik niet mooi. Ken jongens met een Aeroad en hebben er een 9cm pen op en 3cm spacertoren, dan had je gewoon beter een ander frame moeten kopen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 12:39 schreef Stoffa het volgende:
Lekker frame Patty, maar had je niet liever een Aeroad gehad gezien je op t vlakke in Friesland rijdt 99% van de tijd?
Tja, je FM moet ook zijn huur betalen. Die webshops hebben een marge van 3x niks. Denk maar niet dat je FM die band inkoopt voor een tientje.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:09 schreef the_critic het volgende:
Damn... Uit nood even bij gewone fietsenmaker en buba conti gp4000 moeten kopen. 62,-... Vinden ze het gek zeg, dat mensen massaal hun spullen online kopen. Online gewoon bijna de helft..
Bij tenten als de Mantel is het ook gewoon 35quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, je FM moet ook zijn huur betalen. Die webshops hebben een marge van 3x niks. Denk maar niet dat je FM die band inkoopt voor een tientje.
Ja, dat is ook zo. Ik heb zelf mijn materialen ook altijd ingekocht waar dat het goedkoopste was. Ik kan ook veel zelf aan onderhoud en montage doen, dus een FM had ik nooit veel nodig.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij tenten als de Mantel is het ook gewoon 35
Heb laatst vier stuks bij Futurum gehaald met zo'n kortingscode dat je 10 of 15% ofzo kreeg boven de 100 euro. Betaalde netto 27,50 de band.quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij tenten als de Mantel is het ook gewoon 35
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..quote:Op donderdag 15 februari 2018 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja, je FM moet ook zijn huur betalen. Die webshops hebben een marge van 3x niks. Denk maar niet dat je FM die band inkoopt voor een tientje.
Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen: het is een totale ripoff.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:03 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..
Ja waardeloos. Als ik bij bandjes kijk bij de lokale FM loop ik huilend weg. 60 euro voor vrij basis conti'squote:Op donderdag 15 februari 2018 14:03 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..
Ik had laatst iets vergelijkbaars met een zadel. Online voor ca. 130, in de winkel voor 180. Kreeg ik toch mooi 10% korting toen ik het aankaartte. Het verschil dat overbleef had ik wel over voor de prima service en de verschillende testzadels die ik heb meegekregen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:03 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nee mag ook best iets extra kosten. Maar voor bijna dubbele is wel erg groot verschil mijns inziens..
Wielen erin en eruit zou ik niet "monteren" willen noemen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:15 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bij mij hetzelfde. Altijd wel korting en gratis afstellen. Gelukkig maar want ik ben niet zo handig. Ik kan alleen wielen monteren en demonteren en een binnenband vervangen.
Op gravelbike zie ik idd meer voordelen, op racefiets ga ik niet zo snel op 1 bar rijden.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:05 schreef dop het volgende:
[..]
Fabeltje van de tubles fabrikant.
Wat kaasplankje zegt goede keuze
Voor cx ATB of gravel.
Op de racer is het ook prima maar zijn er minpuntjes
Mavic wielen.quote:
Ik ben maar 1x huilend weggelopen met een fietsband. Van geluk.quote:Op donderdag 15 februari 2018 14:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja waardeloos. Als ik bij bandjes kijk bij de lokale FM loop ik huilend weg. 60 euro voor vrij basis conti's
Standaard korting, dus normaal wordt je opgelicht?quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:00 schreef RealBizkit666 het volgende:
Als jullie eens vaste klant zouden worden bij de FM, krijg je standaard korting.
Ik heb nog nooit de volle mep hoeven te betalen bij mijn FM.
Ik vind dat dus echt mooi, een vd weinige fabrikanten die nog echt werk maakt van de paintjob.quote:Op woensdag 14 februari 2018 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://racefietsblog.nl/e(...)rakteert-met-de-c64/
band stugger en zwaarder.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:31 schreef ddx het volgende:
[..]
Op gravelbike zie ik idd meer voordelen, op racefiets ga ik niet zo snel op 1 bar rijden.
Maar wat zijn de minpuntjes bij een racer dan volgens jou ?
melk?quote:Op donderdag 15 februari 2018 16:51 schreef dop het volgende:
[..]
band stugger en zwaarder.
Voor mij weegt dat niet op tegen het beperkte voordeel.
Heb ook al mensen gezien waar de band toch niet helemaal lekker afdicht na een lek.
Ff een binnenband er in is dan in eens een behoorlijke drama.
Melk verouderd ook.
In jou geval rij je genoeg om er toch voordeel uit te halen.
Jou banden zijn eerder op als dat de melk is verouderd.
Maar mensen die langer dan een jaar met banden doen gaan wel merken dat melk verouderd.
Dan is het voordeel in eens een nadeel.
Die witte vloeistof.quote:
mannenpap op zijn fries.quote:
De Schwalbe G-One heb ik wel ff lopen schelden om die om de velg te krijgen ja. (nox citico)quote:
ik vind die rommel maar niks in een band. Denk dat je op een racer geen verschil zal merken tussen tubeless of een soepele band met latex biba. Voor MTB of strandcrossers ofzo zal het wel anders zitten, maar heb ik geen verstand van. Allemaal marginaal.quote:Op donderdag 15 februari 2018 17:20 schreef dop het volgende:
[..]
mannenpap op zijn fries.
Sealant op zijn Engels
Vreemd hé, een bedrijf dat winst wil maken...quote:Op donderdag 15 februari 2018 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Standaard korting, dus normaal wordt je opgelicht?
Dat is niet waar ik op doel.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vreemd hé, een bedrijf dat winst wil maken...
Uiteraard verkoopt een dozenschuiven veel meer spullen waardoor hij meer omzet draait en met mindere marges toch genoeg winst kan halen. Een fietsenmaker heeft dat niet en heeft derhalve grotere marges zodat er ook nog wat winst over blijft onder de streep.
Dus, het is maar wat je oplichten wilt noemen. Het is gewoon bedrijfsvoering die veel kleine zaken in Nederland zullen hanteren.
Typisch Nederlands gedachtegoed. Van Jan met de Pet mag een ander die wat aan je slijt nooit geld verdienen want dat is pure diefstal.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:12 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Vreemd hé, een bedrijf dat winst wil maken...
Uiteraard verkoopt een dozenschuiven veel meer spullen waardoor hij meer omzet draait en met mindere marges toch genoeg winst kan halen. Een fietsenmaker heeft dat niet en heeft derhalve grotere marges zodat er ook nog wat winst over blijft onder de streep.
Dus, het is maar wat je oplichten wilt noemen. Het is gewoon bedrijfsvoering die veel kleine zaken in Nederland zullen hanteren.
Dan leg eens uit wat jij als oplichting ziet.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is niet waar ik op doel.
Ik had het over die standaard korting. Waarom zou je dat geven?quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Typisch Nederlands gedachtegoed. Van Jan met de Pet mag een ander die wat aan je slijt nooit geld verdienen want dat is pure diefstal.
Een bedrijf die je vaste klantenkorting geeft heeft blijkbaar geen normale prijzenquote:Op donderdag 15 februari 2018 18:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan leg eens uit wat jij als oplichting ziet.
Omdat hij bij mij een marge hanteert van bijvoorbeeld 1% nu, in plaats van 15%. Volgens mij is dat best normaal bij goede klanten, zelf multinationals hanteren dat princiepe.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een bedrijf die je vaste klantenkorting geeft heeft blijkbaar geen normale prijzen
quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
niet beter dan met wat Google en YouTube lijkt mij.quote:Op donderdag 15 februari 2018 20:02 schreef King-Kong het volgende:
Iemand ervaring met de Ergon Bike Fitting Box? Hiermee zou je zelf in staat zijn om je fiets op een goede manier af te stellen op je eigen lichaam en gewenste houding.
https://www.mantel.com/ergon-bike-fitting-box
Ongeacht de hulpmiddelen om je fiets goed af te stellen vraag ik me wel af of je met deze box in staat bent om de ideale maten voor mijn lichaam te bepalen.
Geen spannende klachten. Denk wel dat het beter zou kunnen met zitvlak, af en toe nek en rug.quote:Op donderdag 15 februari 2018 21:01 schreef dop het volgende:
[..]
niet beter dan met wat Google en YouTube lijkt mij.
Wat is je doel?
Heb je pijn klachten?
Idd. Sommige klanten eisen dat. Zelfs als ze goedkope meuk kopen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik had het over die standaard korting. Waarom zou je dat geven?
Nek en rug kun je gewoon trainen (als het enigszins goed afgesteld is), meer corewerk en trainingsuren maken. Zitvlak kan met veel factoren te maken hebbenquote:Op donderdag 15 februari 2018 21:05 schreef King-Kong het volgende:
[..]
Geen spannende klachten. Denk wel dat het beter zou kunnen met zitvlak, af en toe nek en rug.
We hebben het dan ook wel over een hele ander gewichtsklassequote:Op donderdag 15 februari 2018 23:19 schreef Andyy het volgende:
Ik zie de carbon pen van Dop alle kanten op dansen. Denk dat z'n kont er wel blij mee is
Kan alsnog wel wat filteren. Vooral als je zadelpen een stuk uit je frame steektquote:Op donderdag 15 februari 2018 23:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
We hebben het dan ook wel over een hele ander gewichtsklasse
Heb ff wat rond gelezen op de interwebs en eigenlijk is wel de strekking dat het verschil nauwelijks merkbaar is. Ik vind mijn alu pen nu in carbon frame ook niet oncomfortabel. Bij 31.6mm ofzo is alu wel erg hard lees ik. Gaat hier om 27.2cm. Qua looks zie je bij de Ritchey ook geen verschil. Heb nu op huidige Ritchey een zelfde stuurpen uit die lijn en is qua matte afwerking net gelijk aan de carbon zadelpen van Canyon. Dat Canyon ding is trouwens nog loeizwaar ookquote:Op donderdag 15 februari 2018 23:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan alsnog wel wat filteren. Vooral als je zadelpen een stuk uit je frame steekt
Ik denk heel weinig zeker met 0mm offset.quote:Op donderdag 15 februari 2018 23:12 schreef Patroon het volgende:
Ik moet ff een andere zadelpen halen met zero-offset. Nu kan ik een alu doen van 195 gram en 75 euro of één van carbon van 185 gram en 160 euro. Nu ga ik niet het dubbele betalen voor 10 gram, maar heeft een carbon pen nog meer voordeel op qua comfort ofzo? Ik heb hiervoor altijd een alu pen gehad.
https://www.futurumshop.n(...)lpen-mat-zwart.phtml
https://hollandbikeshop.c(...)0mm-cb-zwart-467056/
Ik had dit al een beetje verwacht/ingecalculeerd, maar wist niet precies hoever de setback van de Canyon pen naar voren kon. Op mijn huidige fiets heb ik 15mm setback en een zitbuishoek van 74graden, daar heb ik het zadel ver vooruit op de rails. De huidige fiets heeft dezelfde reach en stack, maar de zitbuishoek is 0,5graden schuiner naar achteren, hierdoor heb ik dus minder setback nodig om het zadel even ver achter de bracket te zetten als mijn huidige.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 06:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk heel weinig zeker met 0mm offset.
Valt het frame iets langer uit dan je had berekend dat je dit gaat doen ofwat?
En waarom dan Tom? Qua gewicht maakt het niet veel uit en de looks zijn gelijk. Van een carbon pen zonder setback hoef je ook weinig flex/comfort te verwachten. Dan blijft het stukje gevoel over, maar dat kan mij snel gestolen worden als de zadelpen een keer zo duur is.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou in zo’n fiets een carbon pen doen.
ultimate slx frame, alu pen, budget wielen en een sora groepje erop.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:20 schreef Tommeke het volgende:
Gevoel idd
Maar mijn gevoel verdwijnt altijd op ‘t moment dat ik m’n portemonnee moet trekken
Ik rij bijvoorbeeld altijd met 105 cassettes. Ga echt geen Ultegra of Force kopen. Merk het verschil niet.
Dus ja, ik snap je wel
En de klinkers uit de straat rije ermeequote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ultimate slx frame, alu pen, budget wielen en een sora groepje erop.
Boeit toch niet man alu pen. Die van Ritchey zijn best heel mooi zeker de wcs serie.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 09:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
En de klinkers uit de straat rije ermee
Waarom zou die vast kunnen zitten bij alu en carbon?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:16 schreef ddx het volgende:
Gewoon lekker carbon zadelpen nemen, ook geen kans dat hij vast gaat zitten.
Volgens mij hebben aardig wat mensen hier problemen gehad met vastzittende carbon pennen in aluminium frames. Onderhoud moet dit zeker kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom zou die vast kunnen zitten bij alu en carbon?
Dat zou namelijk wel een goede reden zijn om voor carbon te gaan.
Ik heb namelijk met mijn huidige fiets wel eens mijn alu pen gigantisch vast gehad, die heb ik na wat wrikken los gekregen, maar makkelijk ging dat niet. Komt dat door corrosie ofzo? Ik lees wel dat het kan, maar wel met het juiste vet ofzo.
Ja, ik heb het idee dat die combi alu/carbon er wel voor zorgt dat het wat in elkaar gaat werken..dat had ik zelf ook. Dat risico ga ik niet nemen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij hebben aardig wat mensen hier problemen gehad met vastzittende carbon pennen in aluminium frames. Onderhoud moet dit zeker kunnen voorkomen.
Dat klopt. Er is her en der heel veel te vinden over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij hebben aardig wat mensen hier problemen gehad met vastzittende carbon pennen in aluminium frames. Onderhoud moet dit zeker kunnen voorkomen.
Nieteens echte corrosie volgens mij, maar gewoon werken over tijd en temperatuur denk ik.
Dat is inderdaad ook gewoon het meest verstandige. Dat was ik indertijd ook even een tijdje vergeten.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:28 schreef Tommeke het volgende:
Heb ik bij m’n crosser ook wel eens gehad, dat ie lastig los ging.
Tijdritfiets en crosser zijn beide alu frames met carbon pennetje. Haal bij beide de pen er af en toe uit en maak alles schoon. Dan wat nieuw vet erin en pen er weer in. Hoort wat mij betreft bij het standaard onderhoud.
Ja die gewoonte moet ik ook hebben. Ga nu gewoon voor een carbon versie. Die 70 euro extra ga ik niet voelen.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 10:28 schreef Tommeke het volgende:
Heb ik bij m’n crosser ook wel eens gehad, dat ie lastig los ging.
Tijdritfiets en crosser zijn beide alu frames met carbon pennetje. Haal bij beide de pen er af en toe uit en maak alles schoon. Dan wat nieuw vet erin en pen er weer in. Hoort wat mij betreft bij het standaard onderhoud.
quote:
Hij heeft een body als een tankquote:
Het is een marginaal verschil, ahoewel 172,5 best kort is als je een BBL hebt van 91cm. Kan je de cranks niet omwisselen?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 15:52 schreef Reintji het volgende:
Vraagje,
Kan een overjarige Koga Road (2016, 105 afgemonteerd) kopen,. qua afmetingen komen mijn huidige fiets en deze overeen, alleen zijn de cranks 2.5mm korter. Mijn huidige fiets heeft Tiagra cranks van 175mm (Koga Flyer 60cm). Ben zelf 1.88 met een binnenbeenlengte van 91cm, volgens de stelregel van 2,16 x binnenbeenlengte zou dat iets meer moeten zijn. Nu is de Shimano 105 5800 maximaal leverbaar in 175mm. Is dit een marginaal verschil?
Ga ik ook doen, bedankt!quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:29 schreef the_critic het volgende:
Ik zou die vraag lekker stellen op een forum met mensen die ervaring hebben in fietsvakantie en wereldreizen..
Ik dacht hetzelfde ja. Wellicht zit er op fiets.nl/forum wat meer kennis.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:29 schreef the_critic het volgende:
Ik zou die vraag lekker stellen op een forum met mensen die ervaring hebben in fietsvakantie en wereldreizen..
Ik wou net zeggen 'oh, er is iemand op het forum die ook met de fiets naar China gaat!', maar dat ben jijquote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb ook een vraag. Ik ben aan het kijken naar een fiets voor naar China te fietsen. Ik kan kiezen uit een:
Trek 520 https://www.trekbikes.com(...)disc/p/1432009-2018/,
Trek 920 https://www.trekbikes.com(...)/920/p/1432999-2018/,
Koga Worldtraveller https://www.koga.com/nl/f(...)dtraveller29?frame=H
De prijs is voor mij niet van belang want ik kan ze alle 3 voor een mooie prijs krijgen. Wat voor mij wel van belang is, is de snelheid. Niet dat ik de tocht zo snel mogelijk wil afleggen maar ik wil wel zo weinig mogelijk weerstand Het meeste zal op asfalt gefietst worden maar ook enkele onverharde wegen zullen voorkomen.
Met deze eis denk ik dat de Koga af zal vallen omdat deze vrij zwaar is in vergelijking met beide Treks en er zitten erg brede banden onder (55mm) maar misschien zorgt dit niet voor veel extra weerstand?!
Ben benieuwd voor welke jullie zouden gaan met deze eisen en de reden waarom?
Alvast bedankt.
Zoals Marco zegt wereldfietser lees ik veel op en ga het daar eerst even proberen en anders misschien wat jij zegt.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde ja. Wellicht zit er op fiets.nl/forum wat meer kennis.
Heel zeker niet maar het meeste wel. Ik heb veel blogs gelezen over mensen die naar Azië gefietst zijn. Ik heb ook het boek van Martijn Doolaard gekocht. Schitterend boek met prachtige foto's en verhalen over zijn tocht van Amsterdam naar Singapore. Hij heeft gefietst op een Surly Long Haul trucker als ik me niet vergis. Die heeft veel weg van de Trek 520 als ik het goed bekijk. Henk van Dillen is ook naar Singapore gefietst maar hij heeft het gedaan op een tweedehands fietsje van marktplaats van ¤200quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:39 schreef MarcoD het volgende:
Www.Wereldfietser.nl
En ben je heel zeker dat je het meeste over asfalt rij? Als ik verhalen van Ivo zo lees af en toe in het oosten..
Deze misschien ook leuk om te lezen
http://welovemountains.net Ook naar China gefietst
Je zal er geen reet aan hebben maar die Trek 920 vind ik het mooiste. Maar geen idee of zo'n racestuur handig is.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Zoals Marco zegt wereldfietser lees ik veel op en ga het daar eerst even proberen en anders misschien wat jij zegt.
[..]
Heel zeker niet maar het meeste wel. Ik heb veel blogs gelezen over mensen die naar Azië gefietst zijn. Ik heb ook het boek van Martijn Doolaard gekocht. Schitterend boek met prachtige foto's en verhalen over zijn tocht van Amsterdam naar Singapore. Hij heeft gefietst op een Surly Long Haul trucker als ik me niet vergis. Die heeft veel weg van de Trek 520 als ik het goed bekijk. Henk van Dillen is ook naar Singapore gefietst maar hij heeft het gedaan op een tweedehands fietsje van marktplaats van ¤200
Verder veel mensen op een Santos van tigduizend euro maar dat wil ik sowieso niet. Zal ongetwijfeld één van de beste fietsen zijn om zoiets te doen maar dat ga ik er niet voor uitgeven.
Qua looks vind ik ze eerlijk gezegd alle 3 niet heel geweldig en de Koga nog het minst maar dat is voor mij niet het belangrijkste. De Trek 920 moet ik qua uiterlijk ook wel even aan wennen maar heeft opzich wel wat.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je zal er geen reet aan hebben maar die Trek 920 vind ik het mooiste. Maar geen idee of zo'n racestuur handig is.
#teamwahooelemntboltquote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:28 schreef Landgeld het volgende:
Vanaf komende week weer buiten trainen
Wie heeft er nog een tip voor een goede navigatie-app voor telefoon/op de racefiets? Doel is om een route goed in beeld te hebben (fietspaden) en eventueel andere info zoals snelheid etc.
Ben benieuwd
Geen app gebruiken maar een fietscomputer.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:28 schreef Landgeld het volgende:
Vanaf komende week weer buiten trainen
Wie heeft er nog een tip voor een goede navigatie-app voor telefoon/op de racefiets? Doel is om een route goed in beeld te hebben (fietspaden) en eventueel andere info zoals snelheid etc.
Ben benieuwd
In veel aziatische landen zijn volgens mij 26inch wielen nog gangbaarder en dus ook makkelijker verkrijgbaar dan 28inch wielen. Misschien ook iets om rekening mee te houdenquote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb ook een vraag. Ik ben aan het kijken naar een fiets voor naar China te fietsen. Ik kan kiezen uit een:
Trek 520 https://www.trekbikes.com(...)disc/p/1432009-2018/,
Trek 920 https://www.trekbikes.com(...)/920/p/1432999-2018/,
Koga Worldtraveller https://www.12gobiking.nl(...)9wUXkFBoCVlAQAvD_BwE
De prijs is voor mij niet van belang want ik kan ze alle 3 voor een mooie prijs krijgen. Wat voor mij wel van belang is, is de snelheid. Niet dat ik de tocht zo snel mogelijk wil afleggen maar ik wil wel zo weinig mogelijk weerstand Het meeste zal op asfalt gefietst worden maar ook enkele onverharde wegen zullen voorkomen.
Met deze eis denk ik dat de Koga af zal vallen omdat deze vrij zwaar is in vergelijking met beide Treks en er zitten erg brede banden onder (55mm) maar misschien zorgt dit niet voor veel extra weerstand?!
Ben benieuwd voor welke jullie zouden gaan met deze eisen en de reden waarom?
Alvast bedankt.
Why? App heeft ook mooie route's, en goed leesbaar.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Geen app gebruiken maar een fietscomputer.
Ja zeker goed om rekening mee te houden. Ik had dit inderdaad al gelezen. Ik wil onderweg zeker 1 buitenband meenemen en ik denk eraan om ergens onderweg wat reserveonderdelen vanuit het thuisfront op te laten sturen zoals bijvoorbeeld een ketting en een casette.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:47 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
In veel aziatische landen zijn volgens mij 26inch wielen nog gangbaarder en dus ook makkelijker verkrijgbaar dan 28inch wielen. Misschien ook iets om rekening mee te houden
Ok dank.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 16:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is een marginaal verschil, ahoewel 172,5 best kort is als je een BBL hebt van 91cm. Kan je de cranks niet omwisselen?
Denk dat je het niet eens gaat merken. Als iemand jouw crank omwisselt zonder dat je het weet en je zadel iets naar beneden zet, zal je het volgens mij niet eens merken.
dat doen, dat is veel coolerquote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:57 schreef KolonelBroodje het volgende:
op een tweedehands fietsje van marktplaats van ¤200
Gaat veel minder lang mee, heb je een groot log ding aan je stuur hangen en je moet met hoesjes werken.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:52 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Why? App heeft ook mooie route's, en goed leesbaar.
Daarnaast 10x goedkoper.
op je telefoon?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 21:28 schreef Landgeld het volgende:
Vanaf komende week weer buiten trainen
Wie heeft er nog een tip voor een goede navigatie-app voor telefoon/op de racefiets? Doel is om een route goed in beeld te hebben (fietspaden) en eventueel andere info zoals snelheid etc.
Ben benieuwd
Sinds wanneer vind jij soignee belangrijk?quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:08 schreef dop het volgende:
[..]
op je telefoon?
Moet je niet hier vragen.
forum.viva.nl
Ok, thanks Wahoo ELEMNT BOLT een aanradar, lees ik hierboven.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:08 schreef dop het volgende:
[..]
op je telefoon?
Moet je niet hier vragen.
Maar hier -> forum.viva.nl
nietquote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sinds wanneer vind jij soignee belangrijk?
Als ik een route fiets dan maak ik die meestal in de build route optie op Strava en zet die dan op mn GPS.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ok, thanks Wahoo ELEMNT BOLT een aanradar, lees ik hierboven.
Waar halen jullie dan de routes vandaan? Die je inlaad in het systeem. Er zit geen surprise-me functie op o.i.d.
Dop is getransformeerd van dikke toerder in een gesoigneerde God.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sinds wanneer vind jij soignee belangrijk?
Minder druk bezocht volgens mij, maar wel redelijk druk. Al waren er de laatste keer maar 200 mensen op de 230km vanwege pokkenweer.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 19:40 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een wellicht vreemde vraag: ik zie op internet dat er meerdere toerversies van Luik Bastenaken Luik zijn. Worden deze allemaal zo massaal bezocht als de Amstel Gold Race toerversie, of is het aantal deelnemers netjes verdeeld over de diversen versies?
spieken bij fietsvriendjes op Strava.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ok, thanks Wahoo ELEMNT BOLT een aanradar, lees ik hierboven.
Waar halen jullie dan de routes vandaan? Die je inlaad in het systeem. Er zit geen surprise-me functie op o.i.d.
True. En het is ook geen porum, een mobiel op je stuur..Maar dat moet iedereen maar zelf weten..quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:12 schreef dop het volgende:
[..]
niet
Maar navigeren op je telefoon is gewoon kut
Dan nog beter stikker op je bovenbuis met plaatsnamen
dat, en man in Nederland staat na elke bocht een paddenstoel of een wegwijsbord.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb geleerd wielrennen en trainen pre navi tijdperk. Een papieren kaart en dan zelf routes uitvogelen. Niks hapklare brokken voorgekauwd door een ander maar zelf nadenken.
Bij de wereldfietser raden ze je steevast Schwalbe tractorbanden aan waarmee je niet vooruit komt. Want o wee je zal eens een keer lek rijden op de 5000km.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:39 schreef MarcoD het volgende:
Www.Wereldfietser.nl
En ben je heel zeker dat je het meeste over asfalt rij? Als ik verhalen van Ivo zo lees af en toe in het oosten..
Deze misschien ook leuk om te lezen
http://welovemountains.net Ook naar China gefietst
Voor mij duidelijk de Trek 520. Die ziet er het beste uit voor een serieuze reis. De Koga heeft meer een luxe SUV karakter, lijkt het leuk te doen offroad maar er zit teveel troep op. Bij de Trek niet, je kunt gewoon zelf er aan bouwen wat je nodig denkt te hebben.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 18:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik heb ook een vraag. Ik ben aan het kijken naar een fiets voor naar China te fietsen. Ik kan kiezen uit een:
Trek 520 https://www.trekbikes.com(...)disc/p/1432009-2018/,
Trek 920 https://www.trekbikes.com(...)/920/p/1432999-2018/,
Koga Worldtraveller https://www.12gobiking.nl(...)9wUXkFBoCVlAQAvD_BwE
De prijs is voor mij niet van belang want ik kan ze alle 3 voor een mooie prijs krijgen. Wat voor mij wel van belang is, is de snelheid. Niet dat ik de tocht zo snel mogelijk wil afleggen maar ik wil wel zo weinig mogelijk weerstand Het meeste zal op asfalt gefietst worden maar ook enkele onverharde wegen zullen voorkomen.
Met deze eis denk ik dat de Koga af zal vallen omdat deze vrij zwaar is in vergelijking met beide Treks en er zitten erg brede banden onder (55mm) maar misschien zorgt dit niet voor veel extra weerstand?!
Ben benieuwd voor welke jullie zouden gaan met deze eisen en de reden waarom?
Alvast bedankt.
Ik had vroeger als 15 jarig jochie een keer pech (2e lekkeband ofzo)..moest ik eerst een stuk lopen tot ik een boederij zag, daar mijn ouders bellen, kreeg ik bij die mensen een bakkie thee en koekje..zoiets maak je tegenwoordig niet meer mee met je mobieltje bij de hand.quote:Op vrijdag 16 februari 2018 22:21 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb geleerd wielrennen en trainen pre navi tijdperk. Een papieren kaart en dan zelf routes uitvogelen. Niks hapklare brokken voorgekauwd door een ander maar zelf nadenken.
Die romantiek is wel verlorenquote:Op vrijdag 16 februari 2018 23:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik had vroeger als 15 jarig jochie een keer pech (2e lekkeband ofzo)..moest ik eerst een stuk lopen tot ik een boederij zag, daar mijn ouders bellen, kreeg ik bij die mensen een bakkie thee en koekje..zoiets maak je tegenwoordig niet meer mee met je mobieltje bij de hand.
Waar helpt die heatmap bij? Is het ook mogelijk om automatisch een route te laten genereren in strava (soort random optie) of moet je echt gaan "uittekenen" met die punten om een rondje te makenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:04 schreef Maraca het volgende:
Ik vind het een verademing Op Strava een route uitstippelen op basis van de heatmap en dan rije met je kutje
Iets minder risico dat ik over onverharde of lastige wegen gaquote:
Strava niet maar zijn wel sites die dat wel kunnen.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waar helpt die heatmap bij? Is het ook mogelijk om automatisch een route te laten genereren in strava (soort random optie) of moet je echt gaan "uittekenen" met die punten om een rondje te maken
je zal inderdaad maar eens wat spannends meemaken. Of ergens komen waar 95% van de mensen niet komt.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:13 schreef Maraca het volgende:
[..]
Iets minder risico dat ik over onverharde of lastige wegen ga
Nou inderdaad... Toen ik 10 jaar geleden vanuit Twente hier in Zeist kwam wonen... Man man man.. Iedere dag weer een andere route. Zooo vaak via zandpaden of schelpenpadjes gereden, omdat een weg of fietspad ineens ophield. Mooiste plekje ontdekt.. Heerlijk!quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je zal inderdaad maar eens wat spannends meemaken. Of ergens komen waar 95% van de mensen niet komt.
Rij je altijd op een route?
Dat is toch juist irritant, die zandpaden Als zo'n verharde weg op houd.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
Nou inderdaad... Toen ik 10 jaar geleden vanuit Twente hier in Zeist kwam wonen... Man man man.. Iedere dag weer een andere route. Zooo vaak via zandpaden of schelpenpadjes gereden, omdat een weg of fietspad ineens ophield. Mooiste plekje ontdekt.. Heerlijk!
quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:30 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is toch juist irritant, die zandpaden Als zo'n verharde weg op houd.
Nou, toen ik met knooppunten fietste op genoeg plaatsen gefietst waar ik liever niet zou fietsen met een racefiets En ja, rij altijd op route.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je zal inderdaad maar eens wat spannends meemaken. Of ergens komen waar 95% van de mensen niet komt.
Rij je altijd op een route?
Ik laat Strava niks bepalen #controlefreakquote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:34 schreef kaasplankje het volgende:
Volgens mij als je met Strava routebouwer een paar punten uitzet verbind die automatisch via wegen waarop veel gereden wordt op Strava en niet zozeer de kortste? Dat viel mij eens op toen ik het gebruikte.
Elemnt bolt heeft wel turn by turn, maar dan moet je een route bouwen met RideWithGPS. Hij gaat inderdaad niet terug naar de route als je een afslag mist of bewust een andere afslag neemt. Hij gaat wel piepenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:40 schreef Landgeld het volgende:
Ten aanzien van de Wahoo Element Bold: deze heeft geen turn by turn. Als je van de route afwijkt, gaat die niet automatisch terug naar het eerste snelste punt.
Dat vind ik wel een nadeel, als je soms net even een andere afslag wilt nemen.
Oh ik heb 't al gezien het is een knopje wat je aan of uit kan zetten met bouwen /populariteit gebruikenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:50 schreef Maraca het volgende:
Ik laat Strava niks bepalen #controlefreak
[..]
Dat is inderdaad een nadeel. Hebben andere navigaties dit wel?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:50 schreef Maraca het volgende:
Elemnt bolt heeft wel turn by turn, maar dan moet je een route bouwen met RideWithGPS. Hij gaat inderdaad niet terug naar de route als je een afslag mist of bewust een andere afslag neemt. Hij gaat wel piepen
Je kunt met je telefoon wel tussendoor een andere route plannen. Ik moest bijvoorbeeld tijdens een route onverwachts ergens anders naartoe. Toen heb ik het adres ingevoerd op mijn telefoon en kreeg ik een nieuwe route op mijn Wahoo. Maar heb die functie niet geprobeerd voor echt het inkorten van een route.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:07 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een nadeel. Hebben andere navigaties dit wel?
In de stad of bos neem ik soms wel eens een andere route dan gepland. Het is irritant dat de Navigatie dan blijft piepen en niet gewoon even een nieuwe route berekend Zal dit nog worden opgelost of is dit gewoon een no-go bij Wahoo?
Soms wil je toch gewoon ook even een ander, kort stukje pakken?
Maar stel dat je een andere route neemt, andere afslagen en in plaats van oost naar west gaat. Hoe krijgt de Wahoo je dan weer op de "bestaande" route?quote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Je kunt met je telefoon wel tussendoor een andere route plannen. Ik moest bijvoorbeeld tijdens een route onverwachts ergens anders naartoe. Toen heb ik het adres ingevoerd op mijn telefoon en kreeg ik een nieuwe route op mijn Wahoo. Maar heb die functie niet geprobeerd voor echt het inkorten van een route.
Niet Ik pak ook wel eens een andere afslag en dan pakt hij de route weer als ik bijvoorbeeld op een weg rij die ook op de oorspronkelijke route zat. Maar die route moet je zelf weer vinden.Maar ik denk dat het in de praktijk ook niet zo goed zal werken. Bij de auto geeft hij ook aan dat je moet keren of een iets andere weg moet inslaan om weer op de route te komen. Dat zal hier dan ook zijn.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:23 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar stel dat je een andere route neemt, andere aflagen en in plaats van oost naar west gaat. Hoe krijgt de Wahoo je dan weer op de "bestaande" route?
thanks. Hmm, misschien daarom toch voor de Garmin 1000 gaan. Vind ik wel een nadeel.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:30 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet Ik pak ook wel eens een andere afslag en dan pakt hij de route weer als ik bijvoorbeeld op een weg rij die ook op de oorspronkelijke route zat. Maar die route moet je zelf weer vinden.Maar ik denk dat het in de praktijk ook niet zo goed zal werken. Bij de auto geeft hij ook aan dat je moet keren of een iets andere weg moet inslaan om weer op de route te komen. Dat zal hier dan ook zijn.
Als je van de route afwijkt ben je helemaal op jezelf aangewezen Dus gewoon braaf de route volgen. Maar hij piept als een malle dus als je afwijkt van de route doe je dat echt helemaal zelf In de praktijk is dit voor mij nooit een probleem geweestquote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:31 schreef Landgeld het volgende:
[..]
thanks. Hmm, misschien daarom toch voor de Garmin 1000 gaan. Vind ik wel een nadeel.
Navigeert de Wahoo wel weer naar de "oorspronkelijke route" (bijvoorbeeld : nu rechtsaf, nu terug) of moet je dat ook zelf oplossen
Maar als je op een andere manier de stad uit rijd heb je dus een piepende navigatie, terwijl je weet wat je doetquote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Als je van de route afwijkt ben je helemaal op jezelf aangewezen Dus gewoon braaf de route volgen. Maar hij piept als een malle dus als je afwijkt van de route doe je dat echt helemaal zelf In de praktijk is dit voor mij nooit een probleem geweest
Beter nog, als je twee fietspaden naast elkaar hebt met een autoweg er tussen en je fietst op de 'verkeerde' piept hij alquote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:35 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar als je op een andere manier de stad uit rijd heb je dus een piepende navigatie, terwijl je weet wat je doet
Lijkt me heel irritant Ga denk ik wel voor de Garmin 1000. Heeft iets meer functionaliteiten op dat gebied.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:36 schreef Maraca het volgende:
[..]
Beter nog, als je twee fietspaden naast elkaar hebt met een autoweg er tussen en je fietst op de 'verkeerde' piept hij al
Ach, voor de rest is hij wel lief
Niet zo raar, want die is ook 2 keer zo duur maar uiteindelijk kun je beter meer geld uitgeven dat je echt hebt wat je zoekt dan een budget versie waar je je aan gaat storenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 10:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Lijkt me heel irritant Ga denk ik wel voor de Garmin 1000. Heeft iets meer functionaliteiten op dat gebied.
Geen mul zand waarin je vast rijd.. Gewoon een bospad van zand. Prima te berijden in de zomer..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 09:30 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dat is toch juist irritant, die zandpaden Als zo'n verharde weg op houd.
Laat ze maar lekker langs de autowegen rijdenquote:Op zaterdag 17 februari 2018 12:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
Geen mul zand waarin je vast rijd.. Gewoon een bospad van zand. Prima te berijden in de zomer..
Ik heb lekker 2,5 uur duurtraining gedaan. En aan het einde nog even een eindsprintje geoefend.quote:Op zondag 18 februari 2018 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker vandaag, toch weer ruim 4 uur en een half duurtraining gedaan. In mijn uppie.
Ik had wel tegenwind op de terugweg. Dat maakte het wel pittig maar das ook wel goed. De Rottemeren lag bijna helemaal dichtgevroren. Druk dat het daar was. En die meerkoeten hebben allemaal weer kolder in de kop.
Hier ook lekker duurritje gedaan. Was eerst met een groepje en toen we na 2.5u alweer terug waren heb ik er nog een lus aan vast geplakt. Ik was nog opvallend goed na de 20min FTP test van gister.quote:Op zondag 18 februari 2018 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
Lekker vandaag, toch weer ruim 4 uur en een half duurtraining gedaan. In mijn uppie.
Ik had wel tegenwind op de terugweg. Dat maakte het wel pittig maar das ook wel goed. De Rottemeren lag bijna helemaal dichtgevroren. Druk dat het daar was. En die meerkoeten hebben allemaal weer kolder in de kop.
Nog niet eens over nagedacht maar van de drie fietsen is de Trek520 daar denk ik inderdaad het meest geschikt voor!quote:Op maandag 19 februari 2018 12:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooie keuze van een fiets KolonelBroodje. Voordele van de Trek520 is ook dat je 'm buiten je vakanties goed als winterfiets kunt gebruiken.
Lol ik dacht dat dit het weerkaartje voor NL was, later zag ik pas Malagaquote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:29 schreef ddx het volgende:
Begin nu wel beetje te twijfelen of het nu wel zo'n goed plan was om eind februari weekje in de zon te gaan fietsen :
[ afbeelding ]
Goed het blijven voorspellingen en in de bergen kan het aan de ene kant zonnig zijn terwijl het paar km verderop regent.
Maar als ik dit zo zie
Gelukkig huurauto, dus desnoods stukje rijden en dan fietsen.
Ik doe elke dag woon-werk, maar dat is maar 3km .quote:Op dinsdag 20 februari 2018 16:05 schreef Gripper het volgende:
Des te harder zul je bibberen als je die dag voor t eerst dit jaar buiten komt en t is toch maar 5 graden.
Morgen en overmorgen lekker woon-werk en vrijdag vrij nemen om over keihard bevroren paden te MTB'en
Dan weet ik tenminste zeker dat ik niet als laatste over de streep zal komen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 15:42 schreef Fretwork het volgende:
Ik ga waarschijnlijk niet buiten fietsen tot de Primavera
Komt Maraca dan niet?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 17:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan weet ik tenminste zeker dat ik niet als laatste over de streep zal komen.
De langetermijnvoorspellingen op Weeronline zijn zo'n beetje de minst betrouwbare ter wereld.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 10:29 schreef ddx het volgende:
Begin nu wel beetje te twijfelen of het nu wel zo'n goed plan was om eind februari weekje in de zon te gaan fietsen :
[ afbeelding ]
Goed het blijven voorspellingen en in de bergen kan het aan de ene kant zonnig zijn terwijl het paar km verderop regent.
Maar als ik dit zo zie
Gelukkig huurauto, dus desnoods stukje rijden en dan fietsen.
Dat zullen we nog wel zien!quote:Op dinsdag 20 februari 2018 17:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan weet ik tenminste zeker dat ik niet als laatste over de streep zal komen.
#viesdik zal je bedoelen.quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat zullen we nog wel zien!
27 jaar, kracht van mijn leven
Lekker weertje hè?quote:Op dinsdag 20 februari 2018 18:35 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, effe 2.5 uur gefietst met een collega
Eujhquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |