maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Gewoon binnenband en pompje mee. Maar je moet het wel erg bont maken als het niet zelf gedicht wordt
Jup.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:50 schreef Patroon het volgende:
[..]
maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?
Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.quote:
Je moet het er voor overhebben!quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:07 schreef Andyy het volgende:
[..]
Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.
Maar wat een gekloot
Colafles zou ik niet zo snel doen, zo lullig als zo'n flex uit elkaar spat als je ernaast staat.quote:Op donderdag 15 februari 2018 06:18 schreef MarcoD het volgende:
[..]
De rand van de band zover mogelijk op de velg leggen zodat die kant er niet tegenaan hoeft worden gedrukt (begin rond het ventiel) verder kan een (extra) laag tubeless tape helpen. En je kan van een cola fles oid en een paar ventielen en slangetjes een type booster maken..
Gravel of je Mavic wegwielen?quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
Maar ik heb met 25mm en 6 bar ook nooit stootlekquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:
[..]
Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig, reken maar het dubbele.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm setquote:Op donderdag 15 februari 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?
https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:44 schreef dop het volgende:
[..]
hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig. En een goede normale band is lichter dan tubeless band.
Verder is 255gram voor de 23mm versie.
Tubeless is ook nog eens wat stugger
Voor op de weg zijn de gains marginaal. Voor op de CX of gravelbike eerder. Al is tubes dan wel het beste, ik rijd met tubes 1.6 bar minimaal. Alleen is dat niks voor toeren of trainen ivm wisselen als je lek hebt.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set
[..]
https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016
Zij hebben de 25mm versie gewogen, was 2gram zwaarder dan opgegeven. De oude one tubeless banden waren wel een stuk zwaarder. En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband
Fabeltje van de tubles fabrikant.quote:Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set
[..]
En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband
Ja op de weg rijd je toch nooit met minder dan 6 bar eigenlijk. Dus dan is het stootlekvoordeel niet van toepassing. Dan heb je misschien iets lager gewicht maar een goede band met latex biba is bijna hetzelfde. Nadelen is gekloot met omleggen, sealant, etc. Vind ik alleen offroad tubeless eigenlijk een verbetering tov gewone clinchers.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:05 schreef dop het volgende:
[..]
Fabeltje van de tubles fabrikant.
Wat kaasplankje zegt goede keuze
Voor cx ATB of gravel.
Op de racer is het ook prima maar zijn er minpuntjes
Heb je hem weer met zijn testjes. Vittoria is gewoon de beste.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:09 schreef Andyy het volgende:
Ik wilde gewoon wat nieuws proberen
Volgens Bikeradar is het de snelste normale wegband https://www.bikeradar.com(...)es-lab-tested-49101/
Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..
oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.
Wat ga je erop zetten?
Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?
Wordt wel lekker licht met een Sram groep erop.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.
Losse Sram groepen zitten toch een beetje in de niche markt net als Campy, daar zie je heel weinig aanbiedingen van. Maar Force is ook prima toch? Vind wel dat hij hoge FC hoepels nodig heeft dus zou zelf eerder daar naar kijken ipv een Red afmontage.quote:Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.
[..]
Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |