abonnement Unibet Coolblue
pi_177197123
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:48 schreef Andyy het volgende:

[..]

Gewoon binnenband en pompje mee. Maar je moet het wel erg bont maken als het niet zelf gedicht wordt
maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177197254
Wat is het voordeel van tubeless?
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2018 @ 09:57:34 #103
145146 Andyy
pi_177197267
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:50 schreef Patroon het volgende:

[..]

maar dat wordt dus gedicht door dat siliconen spul erin? Wordt zo'n band met siliconen etc niet gewoon even zwaar als een band met biba?
Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2018 @ 10:07:25 #104
145146 Andyy
pi_177197443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:56 schreef Tommeke het volgende:
Wat is het voordeel van tubeless?
Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.
Maar wat een gekloot :')
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:13:02 #105
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177197572
En op mountainbikes kan je rijden met minder druk zonder stootlekken te krijgen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177197633
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:07 schreef Andyy het volgende:

[..]

Lagere rolweerstand, betere lekbescherming, geen stootlek soms lichter.
Maar wat een gekloot :')
Je moet het er voor overhebben! ;)
Ik koop wel een setje latex biba’s ;)
pi_177197961
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 06:18 schreef MarcoD het volgende:

[..]

De rand van de band zover mogelijk op de velg leggen zodat die kant er niet tegenaan hoeft worden gedrukt (begin rond het ventiel) verder kan een (extra) laag tubeless tape helpen. En je kan van een cola fles oid en een paar ventielen en slangetjes een type booster maken..
Colafles zou ik niet zo snel doen, zo lullig als zo'n flex uit elkaar spat als je ernaast staat.
Paar tientjes voor een schwalbe tire booster die hetzelfde doet maar iets veiliger.
pi_177197993
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:56 schreef Tommeke het volgende:
Wat is het voordeel van tubeless?
Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2018 @ 10:43:04 #109
145146 Andyy
pi_177198086
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:

[..]

Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
Gravel of je Mavic wegwielen?
pi_177198091
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:37 schreef ddx het volgende:

[..]

Geen stootlekken meer.
Ik rijd nu met de nieuwe mavic wielen 4,5bar voor/5 bar achter.
Maar ik heb met 25mm en 6 bar ook nooit stootlek
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_177198105
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:

[..]

Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:44:23 #112
545 dop
:copyright: dop
pi_177198117
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:57 schreef Andyy het volgende:

[..]

Jup.
De Pro one is 255 gram, 30ml sealant is +/- 30 gram en de ventielen zijn ook een paar gram, laten we zeggen 20.
305 gram
Normale One is 243, gooi er een normaal binnenbandje a 100 gram bij en je zit op 340 gram. Dan moet je met latex biba's rijden, ben je alsnog iets zwaarder uit
hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig, reken maar het dubbele.
Verder is 255gram voor de 23mm versie.
Tubeless is ook nog eens wat stugger

Conti gp2 met lichte binnenband komt makkelijk onder de 300gram. Zelf met 25mm lukt dat.

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 15-02-2018 10:50:36 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2018 @ 10:47:39 #113
145146 Andyy
pi_177198170
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

De velgen voor tubeless of tubelessready zijn toch iets zwaarder?
Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:44 schreef dop het volgende:

[..]

hier reken je jezelf rijk 30gram sealand is erg weinig. En een goede normale band is lichter dan tubeless band.
Verder is 255gram voor de 23mm versie.
Tubeless is ook nog eens wat stugger
https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016
Zij hebben de 25mm versie gewogen, was 2gram zwaarder dan opgegeven. De oude one tubeless banden waren wel een stuk zwaarder. En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband :P
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:50:24 #114
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177198223
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:

[..]

Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set

[..]

https://www.bicyclerollin(...)ro-one-tubeless-2016
Zij hebben de 25mm versie gewogen, was 2gram zwaarder dan opgegeven. De oude one tubeless banden waren wel een stuk zwaarder. En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband :P
Voor op de weg zijn de gains marginaal. Voor op de CX of gravelbike eerder. Al is tubes dan wel het beste, ik rijd met tubes 1.6 bar minimaal. Alleen is dat niks voor toeren of trainen ivm wisselen als je lek hebt.
pi_177198381
Vittoria 25mm Corsa => 240 gram.
Vittoria Latex biba => 55 gram.
Samen minder dan 300 gram.
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:05:11 #116
545 dop
:copyright: dop
pi_177198445
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:47 schreef Andyy het volgende:

[..]

Nee hoor, 1450 is m'n 40mm set

[..]
En dat stugge wordt gecompenseerd door het gebrek aan binnenband :P
Fabeltje van de tubles fabrikant.
Wat kaasplankje zegt goede keuze
Voor cx ATB of gravel.
Op de racer is het ook prima maar zijn er minpuntjes
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2018 @ 11:09:08 #117
145146 Andyy
pi_177198510
Ik wilde gewoon wat nieuws proberen :')
Volgens Bikeradar is het de snelste normale wegband https://www.bikeradar.com(...)es-lab-tested-49101/
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:09:50 #118
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177198523
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:05 schreef dop het volgende:

[..]

Fabeltje van de tubles fabrikant.
Wat kaasplankje zegt goede keuze
Voor cx ATB of gravel.
Op de racer is het ook prima maar zijn er minpuntjes
Ja op de weg rijd je toch nooit met minder dan 6 bar eigenlijk. Dus dan is het stootlekvoordeel niet van toepassing. Dan heb je misschien iets lager gewicht maar een goede band met latex biba is bijna hetzelfde. Nadelen is gekloot met omleggen, sealant, etc. Vind ik alleen offroad tubeless eigenlijk een verbetering tov gewone clinchers.
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:16:19 #119
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177198642
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:09 schreef Andyy het volgende:
Ik wilde gewoon wat nieuws proberen :')
Volgens Bikeradar is het de snelste normale wegband https://www.bikeradar.com(...)es-lab-tested-49101/
Heb je hem weer met zijn testjes. Vittoria is gewoon de beste.
pi_177198688
Het grote opbouwfeest kan beginnen *O*





In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..

oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2018 @ 11:21:57 #121
145146 Andyy
pi_177198737
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..

oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.
Wat ga je erop zetten?
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:22:51 #122
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177198758
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:19 schreef Patroon het volgende:
Het grote opbouwfeest kan beginnen *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

In het echt is hij nog vetter dan ik vooraf dacht adhv foto's..

oja dat blauwe is nog een beschermingssticker.
Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?
pi_177198791
quote:
6s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:21 schreef Andyy het volgende:

[..]

Nice! Mag je ook bij de nieuwe-fietsen-crew bij de Primavera.
Wat ga je erop zetten?
Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:22 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Erg mooi behalve die mount v. Garmin. Welke wielen?
Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf donderdag 15 februari 2018 @ 11:27:34 #124
145146 Andyy
pi_177198844
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.
Wordt wel lekker licht met een Sram groep erop.
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:27:40 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177198845
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Sram Force groep komt erop en heb nog een nieuwe Sram Red achterderailleur liggen. Zodra Red met een nieuwe groep komt en de huidige goedkoper wordt, wil ik overstappen.

[..]

Die mount van Garmin valt weg als de Garmin erin zit en valt nu op omdat de shifters er nog niet op zitten. Beter dan een Garmin op je stuurpen. Wielen vooralsnog de Campa Zonda's en Fulcrum Red Wind (die heel mooi staat met grijs en rood erin) Er moet nog een full carbon setje bij komen.
Losse Sram groepen zitten toch een beetje in de niche markt net als Campy, daar zie je heel weinig aanbiedingen van. Maar Force is ook prima toch? Vind wel dat hij hoge FC hoepels nodig heeft dus zou zelf eerder daar naar kijken ipv een Red afmontage.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')