Dit.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe wil jij je cryptocurrencie nog omzetten in fiat wanneer het verboden is? Er zullen vast omwegen voor zien, maar ga er maar vanuit dat grotendeels die nu in cryptocurrencie zit, die omgevingen niet gaat gebruiken, dus er een crash zal plaatsvinden.
Ik denk dat de overheid vooral een graantje mee wil pikken en meer regulering wilquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik denk dat de overheid liever nu een kleine groep mensen heeft die failliet gaan dan straks een grote groep, dus vind dat geen argument.
En dit geeft mij hoofdpijn.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet op? Als ze tijdens de G20 afspreken het te gaan verbieden is het afgelopen met cryptocurrencies
Ze moeten zich eens buiten zaken houden waar ze 0 verstand van hebbben, dat zou al heel wat schelen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik denk dat de overheid liever nu een kleine groep mensen heeft die failliet gaan dan straks een grote groep, dus vind dat geen argument.
Het is ook niet verboden nee, maar je ziet wel dat het steeds meer tegengewerkt wordt om het gebruik van cash terug te dringen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:51 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
...? Dat is ook niet verboden.
Voor de belastingopbrengsten voor de overheid maakt het echt niet uit of je nou betaald wordt via de ING (of een andere bank), BTC, ETH of cash. En of de bank nou 10% per transactie of 0% pakt doet er ook totaal niet toe.
Ik begrijp je punt, maar dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze moeten zich eens buiten zaken houden waar ze 0 verstand van hebbben, dat zou al heel wat schelen.
Het zal nog wel bljiven bestaan, maar meer in de obscuriteit. Ik denk dat er altijd nog wel in te handelen is en ook omzetten naar FIAT zal mogelijk blijven. Als je ziet dat ze al tientallen jaren iets tegen Trustfunds en andere belastingconstructies willen doen. Zonder succes.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet op? Als ze tijdens de G20 afspreken het te gaan verbieden is het afgelopen met cryptocurrencies
Ja, de mogelijkheden zullen er wel zijn, maar veel en veel minder toegankelijk en dat zal geen positieve effect hebben op de waarde van cryptocurrenciesquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal nog wel bljiven bestaan, maar meer in de obscuriteit. Ik denk dat er altijd nog wel in te handelen is en ook omzetten naar FIAT zal mogelijk blijven. Als je ziet dat ze al tientallen jaren iets tegen Trustfunds en andere belastingconstructies willen doen. Zonder succes.
Als ze crypto gaan verbieden (zij het wereldwijd of NL alleen) staan ze grote technologie (blockchain) in de weg.. dat zal niet gunstig zijn voor het land denk ik. Wereldwijd geloof ik sowieso niet in, daar het in witrusland al 5 jaar belasting vrij is vanaf nu, en rusland volgt op het moment dat dat allemaal goed gaat. Dat kwam hier laatst ook voorbij.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Maar wat maakt dat voor de belastingopbrengsten van de overheid uit? Jij vult nog steeds gewoon je aangifte in etc. Dezelfde administratieplicht geldt nog gewoon en mocht je daar niet aan voldoen sleept de fiscus je gewoon voor de rechter.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef S95Sedan het volgende:
Daar zit weldegelijk een groot verschil in. Als transacties via cash of BTC rechtstreeks gaan dan haal je toch die hele schakel ertussen vandaan waarop het 'systeem' gebouwd is.
Want?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als ze crypto gaan verbieden (zij het wereldwijd of NL alleen) staan ze grote technologie (blockchain) in de weg.. dat zal niet gunstig zijn voor het land denk ik. Wereldwijd geloof ik sowieso niet in, daar het in witrusland al 5 jaar belasting vrij is vanaf nu, en rusland volgt op het moment dat dat allemaal goed gaat. Dat kwam hier laatst ook voorbij.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:59 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Maar wat maakt dat voor de belastingopbrengsten van de overheid uit? Jij vult nog steeds gewoon je aangifte in etc. Dezelfde administratieplicht geldt nog gewoon en mocht je daar niet aan voldoen sleept de fiscus je gewoon voor de rechter.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:49 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wanneer jij een betaling in fiat doet, wordt het verwerkt door verschillende organisaties. Al die organisaties vragen een bepaalde fee, over de fee wordt weer belasting geheven. Of dacht jij dat banktransacties gratis waren
Die fee trek jij nu af als kosten en worden bij die organisatie als winst belast (na aftrek kosten, die weer bij de volgende belast worden). Als de fee er niet meer is maak jij gewoon meer winst en wordt het dus bij jou belast. Maakt geen verschil, hooguit in tarief/schijf waarin je valt maar dat is minimaal.quote:
Simpel, door een Paypal constructie via het buitenland op te zetten. Of door een decentrale Exchange in te zetten door uitbetaling op een buitenlandse rekening, het daar om te zetten in aandelen en vervolgens over te schrijven.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe wil jij je cryptocurrencie nog omzetten in fiat wanneer het verboden is? Er zullen vast omwegen voor zien, maar ga er maar vanuit dat grotendeels die nu in cryptocurrencie zit, die omgevingen niet gaat gebruiken, dus er een crash zal plaatsvinden.
Nou als je crypto gaat verbieden dan heeft dat consequenties natuurlijk, dan kun je ook geen nederlandse blockchains laten draaien op dezelfde manier zoals het nu gebeurt, want daar komt iets uit wat verboden is. Je sluit daarmee dus de hele blockchain zoals deze nu werkt uit de maatschappij.quote:
Ze moeten derivaten op Crypto verbieden. Dat is wat anders dan daadwerkelijk Crypto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nou als je crypto gaat verbieden dan heeft dat consequenties natuurlijk, dan kun je ook geen nederlandse blockchains laten draaien op dezelfde manier zoals het nu gebeurt, want daar komt iets uit wat verboden is. Je sluit daarmee dus de hele blockchain zoals deze nu werkt uit de maatschappij.
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doenquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Simpel, door een Paypal constructie via het buitenland op te zetten. Of door een decentrale Exchange in te zetten door uitbetaling op een buitenlandse rekening, het daar om te zetten in aandelen en vervolgens over te schrijven.
En dit bedenk ik terwijl ik zit te schijten dus ik verwacht van jou dat je wat beter nadenkt.
https://medium.com/@nanoc(...)ncement-9101528a7b76quote:The Core Team is excited to announce our rebranding from RaiBlocks to Nano
Het valt gewoon weer terug naar waar het vandaan kwam; darkweb drugsmarkets.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doen
Man, als 1 of ander land met nieuws komt dat ze crypto verbieden dipt alles in het rood. Stel je voor dat alle G20 landen met een verbod komen.
Ja leuk, met je omwegen kan jij nog steeds handelen, maar is een BTC nog maar een paar honderd dollar waard. Tja..
Haha, lekker handelen op bitgrailquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:08 schreef WanyeKest het volgende:
[..]
https://medium.com/@nanoc(...)ncement-9101528a7b76
Haha ja. Had mijn xrb gelukkig meteen naar een wallet gehaald. Hopelijk duurt Binance nu niet lang meer..quote:
Zonde. Ik vind de naam Raiblocks veel beter.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:08 schreef WanyeKest het volgende:
[..]
Wat een aannames weer. Een ondernemend persoon zet een automatisch systeem neer en pakt er 0.5% fee op, of we introduceren een bl3p Exchange tussen personen dmv een tikkie API .quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doen
Man, als 1 of ander land met nieuws komt dat ze crypto verbieden dipt alles in het rood. Stel je voor dat alle G20 landen met een verbod komen.
Ja leuk, met je omwegen kan jij nog steeds handelen, maar is een BTC nog maar een paar honderd dollar waard. Tja..
Die mag je uitleggen, dat snap ik niet helemaalquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wat een aannames weer. Een ondernemend persoon zet een automatisch systeem neer en pakt er 0.5% fee op, of we introduceren een bl3p Exchange tussen personen dmv een tikkie API .
Succes met dat allemaal te verbieden en je volledige betalingsverkeer te screenen op dit soort transacties.
Zolang Anita en Henk het maar niet eng vinden en weten wat er gebeurt....quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wat een aannames weer. Een ondernemend persoon zet een automatisch systeem neer en pakt er 0.5% fee op, of we introduceren een bl3p Exchange tussen personen dmv een tikkie API .
Succes met dat allemaal te verbieden en je volledige betalingsverkeer te screenen op dit soort transacties.
Ik verkoop mijn BTC aan jou, ik maak dmv de tikkie API een betaalverzoek aan, jij betaalt de ontvangen tikkie waarna de coins overgemaakt worden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Die mag je uitleggen, dat snap ik niet helemaal
https://www.ad.nl/politie(...)en-bitcoin~aa6f1627/quote:Minister Wopke Hoekstra (Financiën) wil over een paar weken duidelijk maken of een verbod van speculeren op koersstijgingen en -dalingen van de bitcoin wenselijk en mogelijk is. Partijen in de Kamer vragen om maatregelen tegen cryptomunten en andere omstreden financiële producten.
Maarten van Ast 31-01-18, 16:05
Hoekstra stelt ietwat cryptisch dat het kabinet een verbod op van bitcoin afgeleide producten als binaire opties en bitcoinfutures wenselijk is, maar benadrukt dat dat wel eerst onderzocht moet worden. Dat geldt ook voor de mogelijkheden op een verbod. De bewindsman hoopt de Kamer hierover binnen enkele weken te kunnen informeren.
Hoekstra waarschuwt al tijden voor de bitcoin onder het motto 'Bezint eer ge begint'. Ook toezichthouders Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank wijzen op de risico's. Desondanks neemt het aantal Nederlanders dat in bitcoins belegt niet substantieel af, constateert de minister.
Dat klinkt een stuk realistischerquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef EggsTC het volgende:
Het AD zegt overigens heel wat anders;
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)en-bitcoin~aa6f1627/
Het gaat dus om futures en derivaten en NIET om Crypto zelf.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef EggsTC het volgende:
Het AD zegt overigens heel wat anders;
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)en-bitcoin~aa6f1627/
Daar hebben regelmakers niet zoveel moeite mee. Onder de noemer ''anti terrorisme'' mag heel veel.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef LXIV het volgende:
Maar ook om iets te verbieden moeten ze goede redenen hebben. Het is wel een aantasting van de vrijheid van een persoon. Misschien dat er meer regulering gaat komen als gevolg van de G20. Wat niet per se negatief hoeft te zijn.
Zuid Korea gaat het ons laten zien.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef LXIV het volgende:
Maar ook om iets te verbieden moeten ze goede redenen hebben. Het is wel een aantasting van de vrijheid van een persoon. Misschien dat er meer regulering gaat komen als gevolg van de G20. Wat niet per se negatief hoeft te zijn.
Daar staat cryptomunten en andere financiële producten. Ze hebben het dus nog altijd over beide.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het gaat dus om futures en derivaten en NIET om Crypto zelf.
Prima dus. Lekker FUDDEN weer met zijn allen jongens! Lekker roepen dat Crypto dood gaat, blèren en elkaar naschreeuwen.
Dit. Zijn we het een keer eens!quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:19 schreef Typisch het volgende:
Overigens is er niets mis met een beetje regelgeving in verschillende landen. Dat hoort er bij denk ik.
Gewoon waarschuwings-banners. Can live with that.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:19 schreef Typisch het volgende:
Overigens is er niets mis met een beetje regelgeving in verschillende landen. Dat hoort er bij denk ik.
“Hoekstra stelt ietwat cryptisch dat het kabinet een verbod op van bitcoin afgeleide producten als binaire opties en bitcoinfutures wenselijk is, maar benadrukt dat dat wel eerst onderzocht moet worden. ”quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Daar staat cryptomunten en andere financiële producten. Ze hebben het dus nog altijd over beide.
Sowieso zou een land als Rusland hier direct schijt aan hebben en mogelijkheden zienquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:40 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn. Er zal altijd een land zijn dat crypto niet verbied om een voorsprong op de rest te behouden.
Komt sowieso veel leuks uit Rusland qua crypto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Sowieso zou een land als Rusland hier direct schijt aan hebben en mogelijkheden zien
Dan koop ik wel een vliegticket naar Moskou en pin ik cryptoroebels. Vervolgens betaal ik mijn retourticket met het geld wat btc tijdens de heenvlucht in waarde gestegen is
Onhandige naamkeuze ivm ledger nanoquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:08 schreef WanyeKest het volgende:
[..]
Er is (nog) geen crypto lobby hé.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:29 schreef tha_dark het volgende:
Verbod op futures lijkt me inderdaad wenselijk.
Maar de financiële wereld is dol op dit soort walgelijke producten. Blijft toch wel enorm ergerlijk om te zien hoe weinig de politiek heeft geleerd van de bankencrisis. Ze laten de banken wederom vrij om dit soort producten op de markt te zetten en dan gaat de politiek vervolgens klagen over crypto en laat de banken met rust.
Genereert clicks héquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:29 schreef Dwaalboy het volgende:
En hup alweer bericht op de telegraaf over bitcoin. Dit keer drukt fraude de prijs.. wat een pipos daar, word nu gewoon lachwekkend.
Ieder uur nieuwtje
Komt nog wel, de techniek is goed genoeg. Ik blijf het vergelijken met de opkomst van het internet. Daar was ongeveer dezelfde kritiek op als nu met crypto. Uiteindelijk is het goed als er een bepaalde regulering/wetgeving komt vanuit de overheden. En veel huidige coins/bedrijven zullen sneuvelen maar de goede zullen vanzelf onmisbaar worden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Er is (nog) geen crypto lobby hé.
Leuk risicootje maar KIK is niet zo groot volgens mij en wat gaan ze precies leveren?quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:21 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Maar weer over coins zelf. Wat denken jullie van KIN? Ik twijfel er zelf over, kijk: voor ¤300 koop je er iets van 1.2 miljoen op dit moment. Leuk als dat natuurlijk over een jaartje ¤0,05 - ¤0,10 per KIN waard is. Potentiële doelgroep is ook wel groot, aangezien het gelinkt is aan KIK Messenger, wat heel veel mensen op deze aardbol gebruiken.
Wat me tegenstaat: het enorme aantal coins dat men heeft.
Dan delen we dezelfde onderbuik.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:38 schreef metallicelmo het volgende:
Mijn onderbuik zegt me dat zolang Bitcoin omlaag blijft gaan alle andere coins ook omlaag gaan. Is er trouwens een site die laat zien vanuit welk werelddeel er bitcointransacties komen?
Ik heb een site gevonden alleen daarop zie ik alleen maar transacties komende uit Europa en Amerika, geen enkele vanuit China of Korea. Zal wel een brakke site zijn
Absoluut, bitcoin blijft voorlopig gewoon king. Het is wachten op een bullrun voordat de alts weer naar het niveau van begin januari kunnen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:38 schreef metallicelmo het volgende:
Mijn onderbuik zegt me dat zolang Bitcoin omlaag blijft gaan alle andere coins ook omlaag gaan. Is er trouwens een site die laat zien vanuit welk werelddeel er bitcointransacties komen?
Ik heb een site gevonden alleen daarop zie ik alleen maar transacties komende uit Europa en Amerika, geen enkele vanuit China of Korea. Zal wel een brakke site zijn
Geniet ervan! Niet stikken in de koe you luk ballen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:44 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen, eet vanavond chinees
XRB op binance?quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:38 schreef tha_dark het volgende:
Denk dat Binance ook aan het wachten was op de rebrand van XRB. Hopelijk gaat het nu snel.
Beetje spanning en sensatie trekt kijkers, lezers en luisteraarsquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:49 schreef metallicelmo het volgende:
Wat mij heel erg stoort is het feit dat als er iets op nu.nl verschijnt dan hoor ik dat direct terug op de radio in de nieuwsberichten. Ik hoor dus nu net "Minister gaat kijken of hij Bitcoin kan verbieden".. Dat is toch helemaal het nieuws niet?
Het zal sowieso eerst naar beneden gaan.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:39 schreef WanyeKest het volgende:
Heeft het nu nog zin om wat nano bij te kopen voor ie op binance verschijnt? Of zou 'ie eerst een tikje naar beneden krijgen?
Ik weet niet wat het nieuws nou daadwerkelijk is...quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:49 schreef metallicelmo het volgende:
Wat mij heel erg stoort is het feit dat als er iets op nu.nl verschijnt dan hoor ik dat direct terug op de radio in de nieuwsberichten. Ik hoor dus nu net "Minister gaat kijken of hij Bitcoin kan verbieden".. Dat is toch helemaal het nieuws niet?
Je dacht dat al deze partijen er waren om echt nieuws te versturen?quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:49 schreef metallicelmo het volgende:
MSM is dan ook niet om nieuws te verspreiden maar FUD te zaaien.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:49 schreef metallicelmo het volgende:
laag kan nog lager wordenquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:59 schreef BansheeBoy het volgende:
Zo, weer een lading XRP bijgekocht. Staat lekker laag. Chest oppoetsen en doorgaan.²
Hoop het niet.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:45 schreef tha_dark het volgende:
[..]
de alts weer naar het niveau van begin januari kunnen.
Alles behalve VEN-> prima!quote:
Flippeningquote:Op woensdag 31 januari 2018 17:10 schreef crpytoshill het volgende:
ETH ziet er nog redelijk sterk uit in vergelijking met BTC
Hallo en welkom. Op de site in mijn handtekening is ook veel basisinformatie en uitleg te vinden als je iets zoekt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:24 schreef janpeter777 het volgende:
Hoi Hoi. Ik lees al een tijdje mee in dit forum, maar zal me even snel voorstellen (als dat mag). Ik ben Jan en heb ook veel interesse in crypto. Op korte termijn wil ik gebruik maken van de dip om in te stappen. Ik heb het vragentopic al doorgenomen, dus zal domme vragen zoveel mogelijk vermijden!
Moet je nagaan, de FUD in azie is compleet. Iedereen eruitquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:53 schreef metallicelmo het volgende:
ik heb deze site van de week gevonden, die laat een soort van overzicht zien van waar bitcoin transacties ongeveer vandaan komen. https://blocks.wizb.it/
De data komt uit de blockchain maar ik heb dat ding hier aan staan en ik heb al dagen geen enkele transactie gezien die uit Azie komt. Brakke site ?
Doe eens niet!quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:26 schreef Skv het volgende:
Paar uur niet gekeken. Staat BTC ineens op 9k USD.
Wat is deze?
quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:26 schreef Skv het volgende:
Paar uur niet gekeken. Staat BTC ineens op 9k USD.
Wat is deze?
Bedankt. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de bekende bitcoins kopen (die vaak duur zijn) of de onbekende die veel goedkoper zijn, soms maar een 10 cent. Mijn gevoel zegt dat ik beter die van een 10 cent kan kopen omdat als die maar een cent stijgen, ik meteen veel winst heb. Maar daar zal wel een addertje achter steken.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:25 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Hallo en welkom. Op de site in mijn handtekening is ook veel basisinformatie en uitleg te vinden als je iets zoekt.
Oja? https://coinmarketcap.com/currencies/ignis/quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:33 schreef Nattekat het volgende:
Wat is Ignis en waarom staat ie op -95%?
Ik dacht dat je je had ingelezen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:31 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de bekende bitcoins kopen (die vaak duur zijn) of de onbekende die veel goedkoper zijn, soms maar een 10 cent. Mijn gevoel zegt dat ik beter die van een 10 cent kan kopen omdat als die maar een cent stijgen, ik meteen veel winst heb. Maar daar zal wel een addertje achter steken.
Beter kijk je naar de marketcapquote:Op woensdag 31 januari 2018 17:31 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Bedankt. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen de bekende bitcoins kopen (die vaak duur zijn) of de onbekende die veel goedkoper zijn, soms maar een 10 cent. Mijn gevoel zegt dat ik beter die van een 10 cent kan kopen omdat als die maar een cent stijgen, ik meteen veel winst heb. Maar daar zal wel een addertje achter steken.
Ja, maar het is niet allemaal even gemakkelijk te doorgronden altijd. Als ik iets doms zeg, laat het me zeker weten hoor! Ik moet ook nog een 'wallet' aanmaken en zo..quote:
market cap en circulating supply zijn relevanter.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:36 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Ja, maar het is niet allemaal even gemakkelijk te doorgronden altijd. Als ik iets doms zeg, laat het me zeker weten hoor! Ik moet ook nog een 'wallet' aanmaken en zo..
Ok. Dat is de totale waarde van alle munten van een soort. Wat is dan het beste? Een hoge marketcap zoals BTC of een lage?quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:36 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Beter kijk je naar de marketcap
Op Bittrex is ie precies 24u geleden live gegaanquote:Op woensdag 31 januari 2018 17:34 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Oja? https://coinmarketcap.com/currencies/ignis/
Market cap is verder niet boeiend als het volume laag isquote:Op woensdag 31 januari 2018 17:37 schreef Skv het volgende:
[..]
market cap en circulating supply zijn relevanter.
Ja, en die.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:38 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Market cap is verder niet boeiend als het volume laag is
De laatste 3 weken al volgens mij.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:47 schreef crpytoshill het volgende:
misschien zitten we weer in een lange downtrend.
Of we zaten in een te hoge RSI en er wordt nu terug gepakt naar de jack in de box.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:47 schreef crpytoshill het volgende:
Ligt helemaal aan jezelf. Als je denkt dat coins met een hoge marketcap nog gaan groeien, koop je dat. Als je denkt een leuk project gevonden te hebben met een lage marketcap en groeipotentie, koop je dat. Of allebei. Of koop gewoon dingen die je interessant vindt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:37 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Ok. Dat is de totale waarde van alle munten van een soort. Wat is dan het beste? Een hoge marketcap zoals BTC of een lage?
Ik wil sowieso ook gaan spreiden, dat deed ik met mijn aandelenportefeuille ook altijd. Dus meerdere munten kopen zodat het risico gespreid is.
3 weken is nog niet zo lang. een jaar of meer is lang.quote:
Dat een coin goedkoop is, betekent niet dat je er per definitie meer winst op kan maken dan wanneer je bitcoin zou aanschaffen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:31 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Komt denk ik ook doordat de mainstream media zich ermee zitten te bemoeien. En daardoor ook banken en politici.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:47 schreef crpytoshill het volgende:
HODL.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:54 schreef Skv het volgende:
Ik denk dat mijn crypto's aids hebben. Ze takelen langzaam maar zienderogen af.
Ja, het doet me denken aan 2013 toen je in elk bericht over bitcoin om de oren werd geslagen dat het werd gebruikt voor witwassen, kinderporno, criminele activiteiten en terrorisme.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:50 schreef Skv het volgende:
[..]
Komt denk ik ook doordat de mainstream media zich ermee zitten te bemoeien. En daardoor ook banken en politici.
In december kon het niet op (bitcoin op 20k!!!111). Toen stapte er veel nieuw geld in.
De laatste weken is het alleen maar BITCOIN WORDT VERBODEN IN KOREA, BANKEN WAARSCHUWEN VOOR DE RISICOS VAN BITCOIN, BITCOINBEURS GEHACKT, BITCOIN IN EEN DAG 30 PROCENT VAN DE WAARDE KWIJT.
Tot en met de crap die je vandaag in de media ziet (MINISTER WIL BITCOIN VERBIEDEN -> gaat om crappy CFD's en binaire kansspelletjes) en FACEBOOK VERBIEDT CRYPTOADVERTENTIES. Who fucking cares, als die stinkkranten maar weer lezers trekken die bevestiging willen zien van het feit dat ze niet zijn ingestapt.
Henk en Gerda zitten nu tevreden in hun stoel omdat ze 'niet zo stom zijn geweest in die onzin te stappen'. Henk wist in december eigenlijk al dat het allemaal maar oplichting was.
Neu. Pas als ik weer op het niveau van mijn inleg kom. Daar zijn we nog niet helemaal.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:58 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
HODL.
Ik merk dat je bang begint te worden.
Beetje dubbel op hequote:Op woensdag 31 januari 2018 17:59 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
witwassen, kinderporno, criminele activiteiten en terrorisme.
Welke coins heb je?quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Neu. Pas als ik weer op het niveau van mijn inleg kom. Daar zijn we nog niet helemaal.
Wat jij wil joh, voor andere criminele praktijken dan.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:00 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Beetje dubbel op he
Kinderporno, witwassen en terrorisme zijn criminele activiteiten.
50% VENquote:
Ziet er wel ok uit eigl.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
50% VEN
25% LISK
16% ICX
4% REQ
2% SUB
2% FUN
De laatste drie staan diep onder water. Ben wat over gaan stappen op de dag voor de dip startte. De bovenste drie hebben nog wel wat plusjes.
Nee, dat begrijp ik. Dat is net als met een aandeel, daar zegt die koers ook niet alles. Maar het lijkt mij wel eerder gebeuren dat een coin met een waarde van $0,10 cent naar $0,20 cent stijgt dan dat bitcoin naar $20.000 stijgt. Je ziet die hele kleine coins ook sterker stijgen vaak.quote:Op woensdag 31 januari 2018 17:49 schreef SugeLucky het volgende:
[..]
Dat een coin goedkoop is, betekent niet dat je er per definitie meer winst op kan maken dan wanneer je bitcoin zou aanschaffen.
En sinds wanneer ben je bezig?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
50% VEN
25% LISK
16% ICX
4% REQ
2% SUB
2% FUN
De laatste drie staan diep onder water. Ben wat over gaan stappen op de dag voor de dip startte. Dat ging als een baksteen omlaag vervolgens.
De bovenste drie hebben nog wel wat plusjes. Hoewel ICX ook vrij kut staat nu de boel weer stevig omlaag ging na het event. Had ik toch even wat anders ingeschat: stevig verhaal, mainnet live, diverse nieuwe partners, nieuwe roadmap. ik werd blij.
Maar toch even 20% omlaag.
Ja, en harder dalen. Zijn in het algemeen wat volatieler.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:05 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp ik. Dat is net als met een aandeel, daar zegt die koers ook niet alles. Maar het lijkt mij wel eerder gebeuren dat een coin met een waarde van $0,10 cent naar $0,20 cent stijgt dan dat bitcoin naar $20.000 stijgt. Je ziet die hele kleine coins ook sterker stijgen vaak.
Begin december 2017. Toen begon ik met een mandje met wat Ripplesquote:
Het werkt 2 kanten op dus. Dalen die kleine munten nu dan ook zoveel harder? Dat valt wel mee, niet een factor 4 of zo.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, en harder dalen. Zijn in het algemeen wat volatieler.
Wat had je dan precies verwacht? Dit hoort er dan bij. Zeker als je in projecten zit die zich nog echt moeten bewijzen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Begin december 2017. Toen begon ik met een mandje met wat RipplesTron
Ether
en Lisk
Daarna vrij veel geschoven.
Sta sinds ik begon nog op +165% tov inleg. Was een paar weken geleden +300%.
Als dat geld is dat je kan missen is het nog steeds een berg geld.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:10 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Het werkt 2 kanten op dus. Dalen die kleine munten nu dan ook zoveel harder? Dat valt wel mee, niet een factor 4 of zo.
Iets anders wat meespeelt is ook gevoel. Ik zou nu iets van 4 BTC kunnen kopen. Maar dat staat dan zo 'leeg' in de porto, terwijl het wel veel geld is.
Sorry, maar als je begint met ''deze munt kost 2 cent, dus meer winst potentieel'' dan zou ik niet instappen met bedragen die gelijk staan aan 4 BTC.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:10 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Het werkt 2 kanten op dus. Dalen die kleine munten nu dan ook zoveel harder? Dat valt wel mee, niet een factor 4 of zo.
Iets anders wat meespeelt is ook gevoel. Ik zou nu iets van 4 BTC kunnen kopen. Maar dat staat dan zo 'leeg' in de porto, terwijl het wel veel geld is.
Ik was ook niet van plan om alles in één keer op één munt te zetten hoor! Dat heb ik op de beurs wel geleerd. Maak je geen zorgen. Alhoewel het op dit moment wel verleidelijk is met die lage keorsen...quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:14 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Als dat geld is dat je kan missen is het nog steeds een berg geld.
Voordat je dergelijke bedragen in ICO's gaat steken is het denk ik toch raadzaam meer in te lezen.
Als je het geloof hebt in de 'grote' munten dan zou je daar mee kunnen starten.
Misschien is het ook een idee om eens met ¤1000 te beginnen en eens te kijken hoe het je vergaat.
Al een hele tijd geleden verkocht. Wat is er mee?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:13 schreef Typisch het volgende:
Iemand nog in Wagerrrr hier trouwens?
Haal je reet er uit.
Oh nee. Dat is het geld wat ik in ca 12 jaar bij elkaar heb gespaard/belegd. Zeker geen fooitje en zeker niet iets dat ik metteen op het spel wil of ga zettenquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:15 schreef Typisch het volgende:
[..]
Sorry, maar als je begint met ''deze munt kost 2 cent, dus meer winst potentieel'' dan zou ik niet instappen met bedragen die gelijk staan aan 4 BTC.
Tenzij dat een fooitje voor je is.
Klopt gewoon van geen kant wat zij willen doen. Dat hele fundement slaat als een lul op een drumstel.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:16 schreef BadVlad het volgende:
[..]
Al een hele tijd geleden verkocht. Wat is er mee?
Stel ook een doel voor jezelf... lange termijn winst of kort?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:15 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Ik was ook niet van plan om alles in één keer op één munt te zetten hoor! Dat heb ik op de beurs wel geleerd. Maak je geen zorgen. Alhoewel het op dit moment wel verleidelijk is met die lage keorsen...
Als je dat op de beurs hebt geleerd weet je toch ook dat Berkshire Hathaway met 300k per aandeel heel wat beter rendeert dan een aandeel van 5 euro.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:15 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Ik was ook niet van plan om alles in één keer op één munt te zetten hoor! Dat heb ik op de beurs wel geleerd. Maak je geen zorgen. Alhoewel het op dit moment wel verleidelijk is met die lage keorsen...
Onderschat niet hoe FOMO je beslissingen kan beinvloeden. Het gaat om echt geld, ook al ziet het er in coins, net als in een casino, niet direct zo uit.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:15 schreef janpeter777 het volgende:
[..]
Bijna alles zakt atm.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil ook een hodler zijn. Maar vooralsnog zak alles wat ik aanschaf.
Ik wil er zo nog 500 euro tegenaan knallen. Ik twijfel tussen LISK en WTC.²
NOSquote:Op woensdag 31 januari 2018 17:21 schreef LXIV het volgende:
Ik hoorde op Nieuwsuur dat DDos-aanvallen van Iraanse en Noord-Koreaanse hackers op geldautomaten (waardoor ze geld gaan uitspuwen) enkel voorkomen kunnen worden met blockchain-technologie.Dus vandaag toch een lichtpuntje mbt het gebruik van blockchain.
NOSquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:25 schreef ITrade het volgende:
[..]
NOS![]()
Is het geen fud over Bitcoin dan wel over het grote boze Noord Korea/Rusland/Iran![]()
![]()
![]()
Echt hoe kunnen mensen serieus naar deze media kijken? Niet gezien overigens maar toch goed dat je het post
Al sla je me dood. Ik vaar vooral op de ervaring en expertise van de users hier, en Youtube filmpjes. WTC zou een 300 dollar coin kunnen worden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:24 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
EDIT: Hoeveel X factor verwacht jij dat WTC / Lisk nog kan gaan?
En je eigen onderzoek?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Al sla je me dood. Ik vaar vooral op de ervaring en expertise van de users hier, en Youtube filmpjes. WTC zou een 300 dollar coin kunnen worden.²
Zeker waar, alleen zelfs in complotdenken mogen er wel nuances gezet wordenquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje complotdenken.
complotten zijn vrij gangbaar.quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje complotdenken.
Zit zeker wat in. Maar ik ben nog lerende en moet dit zeker op termijn ook zelf kunnen doen. Welke dukaat is dat trouwens?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:30 schreef pnxsinned het volgende:
Heb er zelf 1, die zou factor 40 kunnen worden in 1 jaarMaar voordat ik dit wist, had ik hem zelf al gevonden, gekocht etc etc. Heb er ZELF vertrouwen in.
Ben ook wel tevreden hoor. Hoop alleen dat ik niet op inleg terugkom. We zullen zien!quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:12 schreef Typisch het volgende:
[..]
Wat had je dan precies verwacht? Dit hoort er dan bij. Zeker als je in projecten zit die zich nog echt moeten bewijzen.
165% rendement haal je nergens anders in zo'n korte tijd.
Als ik je dat vertel, wil ik niet dat je hem zomaar kooptquote:Op woensdag 31 januari 2018 18:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zit zeker wat in. Maar ik ben nog lerende en moet dit zeker op termijn ook zelf kunnen doen. Welke dukaat is dat trouwens?²
Kan je lisk wel aanraden maar die is zojuist weer flink omhoog gegaan, wellicht na de rebrand event.. dat is zo’n typisch dump moment in de crypto..quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil ook een hodler zijn. Maar vooralsnog zak alles wat ik aanschaf.
Ik wil er zo nog 500 euro tegenaan knallen. Ik twijfel tussen LISK en WTC.²
En wat dan? Geloof je dan ineens niet meer in de coins waar je nu in zit?quote:Op woensdag 31 januari 2018 18:34 schreef Skv het volgende:
[..]
Ben ook wel tevreden hoor. Hoop alleen dat ik niet op inleg terugkom. We zullen zien!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |