Merciquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Satoshi.... 0,00000001 btc is 1 sat.
Gaat dus nooit gebeuren.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:01 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Bitonic sluiten en Coinbase onbereikbaar maken etc. Of strafbaar maken van bezit.
Zoals een communistisch land zeg maar.
Denk dat Nederland weinig effect heeft op de koers.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:13 schreef dimmak het volgende:
Ze willen het beste voor hun medelanders en ons beschermen, maar gaan wel zulke dingen roepen in de media. Bedankt Wobke. Daar gaat weer een x% van mijn portfolio lamzak.
Klopt, maar is meer bij wijze van.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Denk dat Nederland weinig effect heeft op de koers.
True. En het is weer eens paniekpolitiekquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:23 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Denk dat Nederland weinig effect heeft op de koers.
Of exhcanges die verboden gaan worden, G20 is ook al in overleg he?quote:
Dan ga ik wel buiten de EU naar een exchange etc. Om dit te verbieden, moeten ze het internet eruit trekken.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:25 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Of exhcanges die verboden gaan worden, G20 is ook al in overleg he?
Ik weet niet wat ze uit de hoge hoed gaan toveren, wil geen FUD verspreiden. Maar ik heb er wel echte vraagtekens bij. Het nodigt in elk geval nieuwe investeerders niet uit, daar ben ik bang voor.
Als er zelfs hier zo over gesproken wordt dan is een deel van hun doel al bereiktquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:27 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dan ga ik wel buiten de EU naar een exchange etc. Om dit te verbieden, moeten ze het internet eruit trekken.
Dat snap ik wel, er zijn altijd work-arounds. Maar gaan deze work-arounds nieuwe investeerders aantrekken? Gaan Anita en Henk dan nog wel instappen? Daar is namelijk aan te verdienen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:27 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Dan ga ik wel buiten de EU naar een exchange etc. Om dit te verbieden, moeten ze het internet eruit trekken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Streisandeffect ?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:28 schreef S95Sedan het volgende:
Verbieden, knap, hoe willen ze dat gaan doen dan.
Bezit van bicoins illegaal maken![]()
Hoe meer ze het tegen proberen te houden hoe meer mensen ze juist willen hebben.
Het verhandelen van BTC verbieden, dat betekend dat jij via omwegenen heus nog wel kunt handelen tussen cryptocurrencies, maar het niet meer kunt omzetten naar fiat.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:28 schreef S95Sedan het volgende:
Verbieden, knap, hoe willen ze dat gaan doen dan.
Bezit van bicoins illegaal maken![]()
Hoe meer ze het tegen proberen te houden hoe meer mensen ze juist willen hebben.
Daar gaan we dan een mooie portal voor makenquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, er zijn altijd work-arounds. Maar gaan deze work-arounds nieuwe investeerders aantrekken? Gaan Anita en Henk dan nog wel instappen? Daar is namelijk aan te verdienen.
Ik zie nieuwe lamboos!quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:34 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Daar gaan we dan een mooie portal voor maken
Dat inderdaad.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Streisandeffect ?
Weet alleen niet of dat ook opgaat voor dergelijke producten.
Dan zou het wereldwijd verboden moeten worden. Dus dat gaat al niet op.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het verhandelen van BTC verbieden, dat betekend dat jij via omwegenen heus nog wel kunt handelen tussen cryptocurrencies, maar het niet meer kunt omzetten naar fiat.
Iets maken dat eigenlijk verboden is?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:34 schreef pnxsinned het volgende:
[..]
Daar gaan we dan een mooie portal voor maken
Wat nou als het land voor land gebeurt? Een domino effect.....quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dan zou het wereldwijd verboden moeten worden. Dus dat gaat al niet op.
Jep, maar mocht dat het geval zijn, dan verhuis ik naar Azie om het uit te cashen en leef ik daar wel.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het verhandelen van BTC verbieden, dat betekend dat jij via omwegenen heus nog wel kunt handelen tussen cryptocurrencies, maar het niet meer kunt omzetten naar fiat.
Dat zie ik niet gebeuren eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat nou als het land voor land gebeurt? Een domino effect.....
Ik denk dat ze er tijdens de "toets" achterkomen dat het misschien wenselijker is om het te reguleren. Eerst op nationaal niveau en op termijn ook op EU niveau. Verbieden an sich is al lastig, en als Nederland het in z'n eentje doet al helemaal. Dus ik verwacht ook niet dat het gaat gebeuren maar had gehoopt dat ze er wat meer open voor stonden zoals Zwitserland/Japan/Korea bijv. Neelie Kroes wil zo graag dat Nederland een soort van tech-hub als Silicon Valley wordt... maar dat zal met zo'n houding niet gebeuren. Tech-innovaties en accommoderen qua regelgeving gaat hand in hand omdat tech-innovaties vaak rechtstreeks tegen bestaande wetten en regels in gaan (zie Uber, AirBnB, zelfrijdende auto's, Google, Facebook etc.).quote:
Dat zou wat zijn. Er zal altijd een land zijn dat crypto niet verbied om een voorsprong op de rest te behouden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:37 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Wat nou als het land voor land gebeurt? Een domino effect.....
Daarvoor is het echt bij lange na nog niet groot genoeg. Welke inkomsten loopt een overheid hier nou effectief op mis?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:39 schreef S95Sedan het volgende:
Dit is gewoon paniek reactie van banken/overheden omdat ze naast de pot pissen en inkomsten mislopen.
Waarom gaat dat niet op? Als ze tijdens de G20 afspreken het te gaan verbieden is het afgelopen met cryptocurrenciesquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:36 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dat inderdaad.
Je ziet het nu al, Henk en Anita willen die dingen ook hebben, mining rigs en GPU's zijn niet aan te slepen.
[..]
Dan zou het wereldwijd verboden moeten worden. Dus dat gaat al niet op.
Neehoor, dan drijven ze het, net als drugs, alleen maar de handen van criminelen in. Niks te afgelopen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet op? Als ze tijdens de G20 afspreken het te gaan verbieden is het afgelopen met cryptocurrencies
Ze lopen niet alleen inkomsten mis, het kost ze ook geld he. Mensen die persoonlijk failliet gaat kost de overheid alleen maar geld.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Daarvoor is het echt bij lange na nog niet groot genoeg. Welke inkomsten loopt een overheid hier nou effectief op mis?
1% van kapitaal die ze zelf niet kunnen investeren omdat het op een bankrekening staat (want normaal op de bank) of niet geïnvesteerd in vastgoed waar ze zelf weer inkomsten met verzekeringen/hypotheken krijgen,quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Daarvoor is het echt bij lange na nog niet groot genoeg. Welke inkomsten loopt een overheid hier nou effectief op mis?
Hoe wil jij je cryptocurrencie nog omzetten in fiat wanneer het verboden is? Er zullen vast omwegen voor zien, maar ga er maar vanuit dat grotendeels die nu in cryptocurrencie zit, die omgevingen niet gaat gebruiken, dus er een crash zal plaatsvinden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:42 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Neehoor, dan drijven ze het, net als drugs, alleen maar de handen van criminelen in. Niks te afgelopen.
Haha, nee afgelopen zou het niet zijn. Wel een flinke tik en verandering van de omstandigheden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet op? Als ze tijdens de G20 afspreken het te gaan verbieden is het afgelopen met cryptocurrencies
Nou ik baal ervan dat ze zich met zaken bemoeien waar ze 0 verstand van hebben. Net als het paddoverbod, dat is ook er doorheen gedrukt door een christen die 0,0 verstand er van had, en handelde tegen alle expert-adviezen in.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ze lopen niet alleen inkomsten mis, het kost ze ook geld he. Mensen die persoonlijk failliet gaat kost de overheid alleen maar geld.
Dat is ook wat ik bedoel met afgelopen, tuurlijk blijft het bestaan, maar niet in zijn huidige vorm.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Haha, nee afgelopen zou het niet zijn. Wel een flinke tik en verandering van de omstandigheden.
Precies.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Iets maken dat eigenlijk verboden is?
Dat is hetzelfde als een coffeeshop opzetten om ghb en coke te verhandelen, mag niet maar we maken een portal/toegang daartoe...
Klopt, er zal zeker een crash komen, die nóg meer mensen persoonlijk failliet maakt. Goeie beschermingquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe wil jij je cryptocurrencie nog omzetten in fiat wanneer het verboden is? Er zullen vast omwegen voor zien, maar ga er maar vanuit dat grotendeels die nu in cryptocurrencie zit, die omgevingen niet gaat gebruiken, dus er een crash zal plaatsvinden.
Belasting, kijk verder hoeveel schakels er tussen normaal betalingsverkeer zit. Ik denk dat je je daar echt op verkijkt wat daaraan verdiend wordt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Mijn baas verdient daar inderdaad heel veel geld mee (wij doen SWIFT transacties), boh wat een geld daar in rond.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:45 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Belasting, kijk verder hoeveel schakels er tussen normaal betalingsverkeer zit. Ik denk dat je je daar echt op verkijkt wat daaraan verdiend wordt.
Als bitcoin wel massaal geaccepteerd gaat worden dan gaan er echt enorme verliezen vallen op dat vlak plus de burger krijgt meer controle in handen. En dat is juist hetgene wat ze niet willen.
Alsof de manier waarop een transactie vastgelegd wordt uitmaakt op de manier waarop er belasting geheven wordt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:45 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Belasting, kijk verder hoeveel schakels er tussen normaal betalingsverkeer zit. Ik denk dat je je daar echt op verkijkt wat daaraan verdiend wordt.
Als bitcoin wel massaal geaccepteerd gaat worden dan gaan er echt enorme verliezen vallen op dat vlak plus de burger krijgt meer controle in handen. En dat is juist hetgene wat ze niet willen.
Cash voornamelijk. Één van de redenen waarom ik voorstander ben van het behoud van contant geld... het is een backbone voor crypto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe wil jij je cryptocurrencie nog omzetten in fiat wanneer het verboden is? Er zullen vast omwegen voor zien, maar ga er maar vanuit dat grotendeels die nu in cryptocurrencie zit, die omgevingen niet gaat gebruiken, dus er een crash zal plaatsvinden.
Cash is een ander verhaal ja. Maar daar zijn de overheden ook niet happig op.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:47 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Alsof de manier waarop een transactie vastgelegd wordt uitmaakt op de manier waarop er belasting geheven wordt.
Stel ik betaal vanuit mijn onderneming jou in BTC of in cash, wat is het verschil voor de heffing?
Wanneer jij een betaling in fiat doet, wordt het verwerkt door verschillende organisaties. Al die organisaties vragen een bepaalde fee, over de fee wordt weer belasting geheven. Of dacht jij dat banktransacties gratis warenquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:47 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Alsof de manier waarop een transactie vastgelegd wordt uitmaakt op de manier waarop er belasting geheven wordt.
Stel ik betaal vanuit mijn onderneming jou in BTC of in cash, wat is het verschil voor de heffing?
Als je nú nog failliet gaat wanneer crypto crashed, dan heb je gewoon onverantwoord risico genomen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Klopt, er zal zeker een crash komen, die nóg meer mensen persoonlijk failliet maakt. Goeie bescherming
...? Dat is ook niet verboden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:49 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Cash is een ander verhaal ja. Maar daar zijn ze ook niet happig op.
Klopt, maar dat is toch waar we t over hadden net hierboven, mensen die persoonlijk failliet gaan, even in hetzelfde scenario blijven kijken dus.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je nú nog failliet gaat wanneer crypto crashed, dan heb je gewoon onverantwoord risico genomen.
Dit.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid vooral een graantje mee wil pikken en meer regulering wilquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik denk dat de overheid liever nu een kleine groep mensen heeft die failliet gaan dan straks een grote groep, dus vind dat geen argument.
En dit geeft mij hoofdpijn.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ze moeten zich eens buiten zaken houden waar ze 0 verstand van hebbben, dat zou al heel wat schelen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik denk dat de overheid liever nu een kleine groep mensen heeft die failliet gaan dan straks een grote groep, dus vind dat geen argument.
Het is ook niet verboden nee, maar je ziet wel dat het steeds meer tegengewerkt wordt om het gebruik van cash terug te dringen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:51 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
...? Dat is ook niet verboden.
Voor de belastingopbrengsten voor de overheid maakt het echt niet uit of je nou betaald wordt via de ING (of een andere bank), BTC, ETH of cash. En of de bank nou 10% per transactie of 0% pakt doet er ook totaal niet toe.
Ik begrijp je punt, maar dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze moeten zich eens buiten zaken houden waar ze 0 verstand van hebbben, dat zou al heel wat schelen.
Het zal nog wel bljiven bestaan, maar meer in de obscuriteit. Ik denk dat er altijd nog wel in te handelen is en ook omzetten naar FIAT zal mogelijk blijven. Als je ziet dat ze al tientallen jaren iets tegen Trustfunds en andere belastingconstructies willen doen. Zonder succes.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, de mogelijkheden zullen er wel zijn, maar veel en veel minder toegankelijk en dat zal geen positieve effect hebben op de waarde van cryptocurrenciesquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal nog wel bljiven bestaan, maar meer in de obscuriteit. Ik denk dat er altijd nog wel in te handelen is en ook omzetten naar FIAT zal mogelijk blijven. Als je ziet dat ze al tientallen jaren iets tegen Trustfunds en andere belastingconstructies willen doen. Zonder succes.
Als ze crypto gaan verbieden (zij het wereldwijd of NL alleen) staan ze grote technologie (blockchain) in de weg.. dat zal niet gunstig zijn voor het land denk ik. Wereldwijd geloof ik sowieso niet in, daar het in witrusland al 5 jaar belasting vrij is vanaf nu, en rusland volgt op het moment dat dat allemaal goed gaat. Dat kwam hier laatst ook voorbij.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Maar wat maakt dat voor de belastingopbrengsten van de overheid uit? Jij vult nog steeds gewoon je aangifte in etc. Dezelfde administratieplicht geldt nog gewoon en mocht je daar niet aan voldoen sleept de fiscus je gewoon voor de rechter.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef S95Sedan het volgende:
Daar zit weldegelijk een groot verschil in. Als transacties via cash of BTC rechtstreeks gaan dan haal je toch die hele schakel ertussen vandaan waarop het 'systeem' gebouwd is.
Want?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als ze crypto gaan verbieden (zij het wereldwijd of NL alleen) staan ze grote technologie (blockchain) in de weg.. dat zal niet gunstig zijn voor het land denk ik. Wereldwijd geloof ik sowieso niet in, daar het in witrusland al 5 jaar belasting vrij is vanaf nu, en rusland volgt op het moment dat dat allemaal goed gaat. Dat kwam hier laatst ook voorbij.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:59 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Maar wat maakt dat voor de belastingopbrengsten van de overheid uit? Jij vult nog steeds gewoon je aangifte in etc. Dezelfde administratieplicht geldt nog gewoon en mocht je daar niet aan voldoen sleept de fiscus je gewoon voor de rechter.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:49 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wanneer jij een betaling in fiat doet, wordt het verwerkt door verschillende organisaties. Al die organisaties vragen een bepaalde fee, over de fee wordt weer belasting geheven. Of dacht jij dat banktransacties gratis waren
Die fee trek jij nu af als kosten en worden bij die organisatie als winst belast (na aftrek kosten, die weer bij de volgende belast worden). Als de fee er niet meer is maak jij gewoon meer winst en wordt het dus bij jou belast. Maakt geen verschil, hooguit in tarief/schijf waarin je valt maar dat is minimaal.quote:
Simpel, door een Paypal constructie via het buitenland op te zetten. Of door een decentrale Exchange in te zetten door uitbetaling op een buitenlandse rekening, het daar om te zetten in aandelen en vervolgens over te schrijven.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou als je crypto gaat verbieden dan heeft dat consequenties natuurlijk, dan kun je ook geen nederlandse blockchains laten draaien op dezelfde manier zoals het nu gebeurt, want daar komt iets uit wat verboden is. Je sluit daarmee dus de hele blockchain zoals deze nu werkt uit de maatschappij.quote:
Ze moeten derivaten op Crypto verbieden. Dat is wat anders dan daadwerkelijk Crypto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nou als je crypto gaat verbieden dan heeft dat consequenties natuurlijk, dan kun je ook geen nederlandse blockchains laten draaien op dezelfde manier zoals het nu gebeurt, want daar komt iets uit wat verboden is. Je sluit daarmee dus de hele blockchain zoals deze nu werkt uit de maatschappij.
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doenquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Simpel, door een Paypal constructie via het buitenland op te zetten. Of door een decentrale Exchange in te zetten door uitbetaling op een buitenlandse rekening, het daar om te zetten in aandelen en vervolgens over te schrijven.
En dit bedenk ik terwijl ik zit te schijten dus ik verwacht van jou dat je wat beter nadenkt.
https://medium.com/@nanoc(...)ncement-9101528a7b76quote:The Core Team is excited to announce our rebranding from RaiBlocks to Nano
Het valt gewoon weer terug naar waar het vandaan kwam; darkweb drugsmarkets.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doen
Man, als 1 of ander land met nieuws komt dat ze crypto verbieden dipt alles in het rood. Stel je voor dat alle G20 landen met een verbod komen.
Ja leuk, met je omwegen kan jij nog steeds handelen, maar is een BTC nog maar een paar honderd dollar waard. Tja..
Haha, lekker handelen op bitgrailquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:08 schreef WanyeKest het volgende:
[..]
https://medium.com/@nanoc(...)ncement-9101528a7b76
Haha ja. Had mijn xrb gelukkig meteen naar een wallet gehaald. Hopelijk duurt Binance nu niet lang meer..quote:
Zonde. Ik vind de naam Raiblocks veel beter.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:08 schreef WanyeKest het volgende:
[..]
Wat een aannames weer. Een ondernemend persoon zet een automatisch systeem neer en pakt er 0.5% fee op, of we introduceren een bl3p Exchange tussen personen dmv een tikkie API .quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doen
Man, als 1 of ander land met nieuws komt dat ze crypto verbieden dipt alles in het rood. Stel je voor dat alle G20 landen met een verbod komen.
Ja leuk, met je omwegen kan jij nog steeds handelen, maar is een BTC nog maar een paar honderd dollar waard. Tja..
Die mag je uitleggen, dat snap ik niet helemaalquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wat een aannames weer. Een ondernemend persoon zet een automatisch systeem neer en pakt er 0.5% fee op, of we introduceren een bl3p Exchange tussen personen dmv een tikkie API .
Succes met dat allemaal te verbieden en je volledige betalingsverkeer te screenen op dit soort transacties.
Zolang Anita en Henk het maar niet eng vinden en weten wat er gebeurt....quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:10 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wat een aannames weer. Een ondernemend persoon zet een automatisch systeem neer en pakt er 0.5% fee op, of we introduceren een bl3p Exchange tussen personen dmv een tikkie API .
Succes met dat allemaal te verbieden en je volledige betalingsverkeer te screenen op dit soort transacties.
Ik verkoop mijn BTC aan jou, ik maak dmv de tikkie API een betaalverzoek aan, jij betaalt de ontvangen tikkie waarna de coins overgemaakt worden.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:11 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Die mag je uitleggen, dat snap ik niet helemaal
https://www.ad.nl/politie(...)en-bitcoin~aa6f1627/quote:Minister Wopke Hoekstra (Financiën) wil over een paar weken duidelijk maken of een verbod van speculeren op koersstijgingen en -dalingen van de bitcoin wenselijk en mogelijk is. Partijen in de Kamer vragen om maatregelen tegen cryptomunten en andere omstreden financiële producten.
Maarten van Ast 31-01-18, 16:05
Hoekstra stelt ietwat cryptisch dat het kabinet een verbod op van bitcoin afgeleide producten als binaire opties en bitcoinfutures wenselijk is, maar benadrukt dat dat wel eerst onderzocht moet worden. Dat geldt ook voor de mogelijkheden op een verbod. De bewindsman hoopt de Kamer hierover binnen enkele weken te kunnen informeren.
Hoekstra waarschuwt al tijden voor de bitcoin onder het motto 'Bezint eer ge begint'. Ook toezichthouders Autoriteit Financiële Markten en De Nederlandsche Bank wijzen op de risico's. Desondanks neemt het aantal Nederlanders dat in bitcoins belegt niet substantieel af, constateert de minister.
Dat klinkt een stuk realistischerquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef EggsTC het volgende:
Het AD zegt overigens heel wat anders;
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)en-bitcoin~aa6f1627/
Het gaat dus om futures en derivaten en NIET om Crypto zelf.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef EggsTC het volgende:
Het AD zegt overigens heel wat anders;
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)en-bitcoin~aa6f1627/
Daar hebben regelmakers niet zoveel moeite mee. Onder de noemer ''anti terrorisme'' mag heel veel.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef LXIV het volgende:
Maar ook om iets te verbieden moeten ze goede redenen hebben. Het is wel een aantasting van de vrijheid van een persoon. Misschien dat er meer regulering gaat komen als gevolg van de G20. Wat niet per se negatief hoeft te zijn.
Zuid Korea gaat het ons laten zien.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:17 schreef LXIV het volgende:
Maar ook om iets te verbieden moeten ze goede redenen hebben. Het is wel een aantasting van de vrijheid van een persoon. Misschien dat er meer regulering gaat komen als gevolg van de G20. Wat niet per se negatief hoeft te zijn.
Daar staat cryptomunten en andere financiële producten. Ze hebben het dus nog altijd over beide.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:18 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het gaat dus om futures en derivaten en NIET om Crypto zelf.
Prima dus. Lekker FUDDEN weer met zijn allen jongens! Lekker roepen dat Crypto dood gaat, blèren en elkaar naschreeuwen.
Dit. Zijn we het een keer eens!quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:19 schreef Typisch het volgende:
Overigens is er niets mis met een beetje regelgeving in verschillende landen. Dat hoort er bij denk ik.
Gewoon waarschuwings-banners. Can live with that.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:19 schreef Typisch het volgende:
Overigens is er niets mis met een beetje regelgeving in verschillende landen. Dat hoort er bij denk ik.
“Hoekstra stelt ietwat cryptisch dat het kabinet een verbod op van bitcoin afgeleide producten als binaire opties en bitcoinfutures wenselijk is, maar benadrukt dat dat wel eerst onderzocht moet worden. ”quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:19 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Daar staat cryptomunten en andere financiële producten. Ze hebben het dus nog altijd over beide.
Sowieso zou een land als Rusland hier direct schijt aan hebben en mogelijkheden zienquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:40 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn. Er zal altijd een land zijn dat crypto niet verbied om een voorsprong op de rest te behouden.
Komt sowieso veel leuks uit Rusland qua crypto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:23 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Sowieso zou een land als Rusland hier direct schijt aan hebben en mogelijkheden zien
Dan koop ik wel een vliegticket naar Moskou en pin ik cryptoroebels. Vervolgens betaal ik mijn retourticket met het geld wat btc tijdens de heenvlucht in waarde gestegen is
Onhandige naamkeuze ivm ledger nanoquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:08 schreef WanyeKest het volgende:
[..]
Er is (nog) geen crypto lobby hé.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:29 schreef tha_dark het volgende:
Verbod op futures lijkt me inderdaad wenselijk.
Maar de financiële wereld is dol op dit soort walgelijke producten. Blijft toch wel enorm ergerlijk om te zien hoe weinig de politiek heeft geleerd van de bankencrisis. Ze laten de banken wederom vrij om dit soort producten op de markt te zetten en dan gaat de politiek vervolgens klagen over crypto en laat de banken met rust.
Genereert clicks héquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:29 schreef Dwaalboy het volgende:
En hup alweer bericht op de telegraaf over bitcoin. Dit keer drukt fraude de prijs.. wat een pipos daar, word nu gewoon lachwekkend.
Ieder uur nieuwtje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |