Dit.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe wil jij je cryptocurrencie nog omzetten in fiat wanneer het verboden is? Er zullen vast omwegen voor zien, maar ga er maar vanuit dat grotendeels die nu in cryptocurrencie zit, die omgevingen niet gaat gebruiken, dus er een crash zal plaatsvinden.
Ik denk dat de overheid vooral een graantje mee wil pikken en meer regulering wilquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik denk dat de overheid liever nu een kleine groep mensen heeft die failliet gaan dan straks een grote groep, dus vind dat geen argument.
En dit geeft mij hoofdpijn.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet op? Als ze tijdens de G20 afspreken het te gaan verbieden is het afgelopen met cryptocurrencies
Ze moeten zich eens buiten zaken houden waar ze 0 verstand van hebbben, dat zou al heel wat schelen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:53 schreef Apekoek het volgende:
Ik denk dat de overheid liever nu een kleine groep mensen heeft die failliet gaan dan straks een grote groep, dus vind dat geen argument.
Het is ook niet verboden nee, maar je ziet wel dat het steeds meer tegengewerkt wordt om het gebruik van cash terug te dringen.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:51 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
...? Dat is ook niet verboden.
Voor de belastingopbrengsten voor de overheid maakt het echt niet uit of je nou betaald wordt via de ING (of een andere bank), BTC, ETH of cash. En of de bank nou 10% per transactie of 0% pakt doet er ook totaal niet toe.
Ik begrijp je punt, maar dat gaat dus niet gebeuren.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze moeten zich eens buiten zaken houden waar ze 0 verstand van hebbben, dat zou al heel wat schelen.
Het zal nog wel bljiven bestaan, maar meer in de obscuriteit. Ik denk dat er altijd nog wel in te handelen is en ook omzetten naar FIAT zal mogelijk blijven. Als je ziet dat ze al tientallen jaren iets tegen Trustfunds en andere belastingconstructies willen doen. Zonder succes.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:41 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Waarom gaat dat niet op? Als ze tijdens de G20 afspreken het te gaan verbieden is het afgelopen met cryptocurrencies
Ja, de mogelijkheden zullen er wel zijn, maar veel en veel minder toegankelijk en dat zal geen positieve effect hebben op de waarde van cryptocurrenciesquote:Op woensdag 31 januari 2018 15:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal nog wel bljiven bestaan, maar meer in de obscuriteit. Ik denk dat er altijd nog wel in te handelen is en ook omzetten naar FIAT zal mogelijk blijven. Als je ziet dat ze al tientallen jaren iets tegen Trustfunds en andere belastingconstructies willen doen. Zonder succes.
Als ze crypto gaan verbieden (zij het wereldwijd of NL alleen) staan ze grote technologie (blockchain) in de weg.. dat zal niet gunstig zijn voor het land denk ik. Wereldwijd geloof ik sowieso niet in, daar het in witrusland al 5 jaar belasting vrij is vanaf nu, en rusland volgt op het moment dat dat allemaal goed gaat. Dat kwam hier laatst ook voorbij.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik begrijp je punt, maar dat gaat dus niet gebeuren.
Maar wat maakt dat voor de belastingopbrengsten van de overheid uit? Jij vult nog steeds gewoon je aangifte in etc. Dezelfde administratieplicht geldt nog gewoon en mocht je daar niet aan voldoen sleept de fiscus je gewoon voor de rechter.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:55 schreef S95Sedan het volgende:
Daar zit weldegelijk een groot verschil in. Als transacties via cash of BTC rechtstreeks gaan dan haal je toch die hele schakel ertussen vandaan waarop het 'systeem' gebouwd is.
Want?quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:58 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Als ze crypto gaan verbieden (zij het wereldwijd of NL alleen) staan ze grote technologie (blockchain) in de weg.. dat zal niet gunstig zijn voor het land denk ik. Wereldwijd geloof ik sowieso niet in, daar het in witrusland al 5 jaar belasting vrij is vanaf nu, en rusland volgt op het moment dat dat allemaal goed gaat. Dat kwam hier laatst ook voorbij.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:59 schreef BakkenKappen het volgende:
[..]
Maar wat maakt dat voor de belastingopbrengsten van de overheid uit? Jij vult nog steeds gewoon je aangifte in etc. Dezelfde administratieplicht geldt nog gewoon en mocht je daar niet aan voldoen sleept de fiscus je gewoon voor de rechter.
quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:49 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wanneer jij een betaling in fiat doet, wordt het verwerkt door verschillende organisaties. Al die organisaties vragen een bepaalde fee, over de fee wordt weer belasting geheven. Of dacht jij dat banktransacties gratis waren
Die fee trek jij nu af als kosten en worden bij die organisatie als winst belast (na aftrek kosten, die weer bij de volgende belast worden). Als de fee er niet meer is maak jij gewoon meer winst en wordt het dus bij jou belast. Maakt geen verschil, hooguit in tarief/schijf waarin je valt maar dat is minimaal.quote:
Simpel, door een Paypal constructie via het buitenland op te zetten. Of door een decentrale Exchange in te zetten door uitbetaling op een buitenlandse rekening, het daar om te zetten in aandelen en vervolgens over te schrijven.quote:Op woensdag 31 januari 2018 15:43 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe wil jij je cryptocurrencie nog omzetten in fiat wanneer het verboden is? Er zullen vast omwegen voor zien, maar ga er maar vanuit dat grotendeels die nu in cryptocurrencie zit, die omgevingen niet gaat gebruiken, dus er een crash zal plaatsvinden.
Nou als je crypto gaat verbieden dan heeft dat consequenties natuurlijk, dan kun je ook geen nederlandse blockchains laten draaien op dezelfde manier zoals het nu gebeurt, want daar komt iets uit wat verboden is. Je sluit daarmee dus de hele blockchain zoals deze nu werkt uit de maatschappij.quote:
Ze moeten derivaten op Crypto verbieden. Dat is wat anders dan daadwerkelijk Crypto.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:04 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nou als je crypto gaat verbieden dan heeft dat consequenties natuurlijk, dan kun je ook geen nederlandse blockchains laten draaien op dezelfde manier zoals het nu gebeurt, want daar komt iets uit wat verboden is. Je sluit daarmee dus de hele blockchain zoals deze nu werkt uit de maatschappij.
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doenquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:04 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Simpel, door een Paypal constructie via het buitenland op te zetten. Of door een decentrale Exchange in te zetten door uitbetaling op een buitenlandse rekening, het daar om te zetten in aandelen en vervolgens over te schrijven.
En dit bedenk ik terwijl ik zit te schijten dus ik verwacht van jou dat je wat beter nadenkt.
https://medium.com/@nanoc(...)ncement-9101528a7b76quote:The Core Team is excited to announce our rebranding from RaiBlocks to Nano
Het valt gewoon weer terug naar waar het vandaan kwam; darkweb drugsmarkets.quote:Op woensdag 31 januari 2018 16:07 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het volledig te stoppen is, ik zeg dat het veel en veel minder toegankelijker wordt. Wat jij hierboven beschrijft is echt niet makkelijk, veel mensen zullen dit echt niet doen
Man, als 1 of ander land met nieuws komt dat ze crypto verbieden dipt alles in het rood. Stel je voor dat alle G20 landen met een verbod komen.
Ja leuk, met je omwegen kan jij nog steeds handelen, maar is een BTC nog maar een paar honderd dollar waard. Tja..
Haha, lekker handelen op bitgrailquote:Op woensdag 31 januari 2018 16:08 schreef WanyeKest het volgende:
[..]
https://medium.com/@nanoc(...)ncement-9101528a7b76
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |