abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176742378
Uitgerekende data:

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
20 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84
5 augustus: Fien10
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
28 augustus: ***Cassandra87*** (tweeling)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

[ Bericht 1% gewijzigd door arvensis op 26-01-2018 06:37:43 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_176742384
Wijzigingen in de OP? Dm!
Protège moi de mes désirs.
pi_176742643
Majo balen van je blaasontsteking, hopelijk zijn de klachten snel weg!

Kim, verlof! Jeeee *O* lekker broeden! oO<

Jentin, we hebben het vrijdag na de goede echo verteld aan de Sjes! Ze vinden het heel erg leuk, met name mijn zoon is over the moon O+. Hij komt vaak mijn buik aaien, vraagt een paar keer per dag hoe het met de baby is / hoeveel de baby al gegroeid is en een heleboel andere creatieve vragen die in hem opkomen. Dochtertje vindt het ook heel interessant maar bij haar landt het denk ik nog wat minder. Ze zijn allebei overtuigd van een broertje (maar hebben geen voorkeur).

Chantal van harte gefeliciteerd!
pi_176743197
Wat schattig van je Sjes, Spees O+ Hoe oud zijn ze nu? Benieuwd of ze gelijk hebben met hun broertjesvibe. Heb je zelf een gevoel erbij? Ik las ergens dat deze baby een verrassing blijft, toch?
pi_176743234
Voorweeënpret het mag nu wel door gaan zetten hoor.. :{
pi_176743287
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 18:59 schreef Jentin het volgende:
Wat schattig van je Sjes, Spees O+ Hoe oud zijn ze nu? Benieuwd of ze gelijk hebben met hun broertjesvibe. Heb je zelf een gevoel erbij? Ik las ergens dat deze baby een verrassing blijft, toch?
Klopt! Deze keer willen we het niet weten. Ik heb zelf steeds in mijn hoofd dat het een meisje is, maar misschien is dat alleen omdat de laatste dat ook was :+. Mijn oudste is pas 5 geworden en de jongste werd in oktober 3 :)
pi_176743316
Ooooh Chantal ♡ gefeliciteerd!
:)
pi_176743372
Chantal wat een mooie streep! Gefeliciteerd en welkom O+ *O*
pi_176743398
Vanochtend kwam M (2,5) nog even bij me in bed en kroop tegen me aan: “mama, ik vind de baby in jouw buik heel lief hoor” O+
pi_176744128
Vervelend van de voorweeen BellaElisa

Leuk Spees, dat ze het al echt beseffen dat er een broertje of zusje komt.

Mijn UD mag naar 2 augustus en er mag jongen achter mijn naam. :)
pi_176744204
Spees, wat fijn van de nipt!

Chantal, welkom!

Kim, verlof *O* .
pi_176744696
Kim wat lekker verlof! Je hebt het gered :)

Duman morgen laatste werkdag?

Spees, superfijn dat NIPT ook goed was O+

Welkom Chantal!

Verder ben ik ‘t vergeten. Moe, ga vroeg naar bed :Y
pi_176745095
Spees, wat fijn!! En zo lief je oudste O+. Hier is de oudste er ook ontzettend mee bezig en de jongste wordt er door aangestoken, regelmatig moet mijn trui omhoog en wordt m'n buik bedolven onder de kusjes :D O+.

Kim verlof, jiieeehaaa, heerlijk! *O*
pi_176745155
Spees, wat ongelooflijk fijn zeg! *O* Nu gewoon genieten. O+

Chantal, van harte gefeliciteerd! Een derde, superleuk zeg.

Oh en Kim lekker met verlof! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 17:12 schreef DorothyGale het volgende:

Poeh LuDann, 1500 euro aan de tandarts :X Hoe werkt dat eigenlijk met verdovingen e.d. nu je zwanger bent? Of kon je op een normale manier worden behandeld?

Ja, veel geld he. Moest de helft zelf betalen, ik had vorig jaar geen tandartsverzekering. Ik heb wat behandelingen uitgesteld tot dit jaar, nu heb ik wel een verzekering. Verdoving is gelukkig geen probleem. Volgens mij gebruikt mijn tandarts zelfs een aangepaste verdoving zonder adrenaline.

quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 19:00 schreef BellaaElisa het volgende:
Voorweeënpret het mag nu wel door gaan zetten hoor.. :{
Als ik je een tip mag geven, ik denk dat het je allemaal veel makkelijker zal vallen als je je wat minder de focus legt op wat er gebeurt in je buik. Voorweeën zijn vrij gebruikelijk bij deze termijn (ik heb ze ook) maar hoeven niks te betekenen verder. De meeste vrouwen bevallen pas met 40+6, als jij daartoe behoort dan moet je nog wel even. Het wordt echt makkelijker als je je daarop instelt en niet op elk moment kunnen bevallen. Het kan dan alleen maar meevallen.
pi_176745957
Spees wat een goed nieuws *O*

Chantal, welkom en gefeliciteerd *O* Ben benieuwd hoe ver je nu toch al bent. Goede knalstreep!

Kim verlof en Duman bijna verlof *O*

Lief al die broertjes en zusjes O+

Bella sterkte met de voorweeen! :*

Majo, sterkte met je blaasontsteking. Mag ik vragen wat je voelde? Ik heb hier soms het gevoel niet goed uit te kunnen plassen. Voel dan een soort druk die tegenwerkt. Dus twijfel soms of dat hoort of het iets anders is. Weet niet of je iets kan met deze uitleg :') Ik voel sowieso een miljoenduizend steekjes en krampjes en dat is nogal zenuwslopend :{

Ik was hier vanochtend en vanmiddag echt goed misselijk, dus ik hoop dat dat een goed teken is. Vanavond wel gewoon kunnen eten gelukkig. Morgen komt MvM!
pi_176746843
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2018 21:08 schreef Fuchsia_roze het volgende:

Ik heb hier soms het gevoel niet goed uit te kunnen plassen. Voel dan een soort druk die tegenwerkt. Dus twijfel soms of dat hoort of het iets anders is. Weet niet of je iets kan met deze uitleg :') Ik voel sowieso een miljoenduizend steekjes en krampjes en dat is nogal zenuwslopend :{

Ik was hier vanochtend en vanmiddag echt goed misselijk, dus ik hoop dat dat een goed teken is. Vanavond wel gewoon kunnen eten gelukkig. Morgen komt MvM!
Ik kan altijd moeilijk plassen zodra ik zwanger ben. Idd een soort van druk, ontspannen gaat moeilijk vanwege het gevoel. Ik wiebel altijd een beetje nu :+ dat wil nog wel eens helpen.

:* voor de onzekere periode hij zuigt!
♥ J & S
pi_176749101
Had iemand dit al gezien:

https://mybabywatcher.com

Kun je een apparaat huren om zelf je eigen pretecho's te maken thuis. Dat lijkt me echt zo erg geen goed idee gewoon. _O-
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:17:45 #18
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_176749405
Vandaag de een na laatste echo (Belgie). Alles goed! De laatste keer dat we er waren kreeg mevr. EDMAN- te horen dat de kleine zeker 4,5 kg zou wegen. Nu is dit terug geschaald naar 3,6 :). Fijn voor haar,
Alles verder gezond. 31 januari samen puffen, al vind ik dat dikke onzin en was onze gynaecoloog het hier mee eens. Kan niet wachten tot die kleine er is. Wel handig: zijn tegelijk aan het verhuizen / verbouwen :')
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_176749451
quote:
10s.gif Op donderdag 25 januari 2018 23:08 schreef LuDann het volgende:
Had iemand dit al gezien:

https://mybabywatcher.com

Kun je een apparaat huren om zelf je eigen pretecho's te maken thuis. Dat lijkt me echt zo erg geen goed idee gewoon. _O-
Ja bizar he? Heb ‘t op social media al geregeld voorbij zien komen. In principe zijn echo’s niet schadelijk voor baby. Maar om er nou thuis, zonder medische kennis gewoon voor de lol mee aan de slag te gaan...
pi_176749654
Oh en Bella, ik denk dat de tip van LuDann een hele goede is. Mindset doet een hoop. Bij mijn eerste dacht ik met 38 weken wel even te bevallen. Ook door veel voorweeën enz. Toen viel die 40+5 echt tegen. Bij de 2e hoopte ik stiekem dat t ietsje eerder zou zijn. Toen werd t 41+1 maar ik ging er al vanuit dus kon ik er veel beter mee omgaan.

Oh en LMN en Kim: mijn baby is weer naar beneden gedraaid *O* wel met de plek zat mededeling. Maar er is dus nog hoop. En anders vond ik die spinningbabiestechnieken er erg interessant uitzien.

Gisteravond zag ik een verse baby. Manman wat smolt ik. Nu ben ik nog nieuwsgieriger naar de mijne! O+
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:42:18 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176750108
Vandaag een iets mindere doppler en een minder ctg. Morgen is er een overleg met de gynaecologen en kinderartsen en gaan ze beslissen wat ze gaan doen. Morgen heel vroeg een ctg, nuchter. Nu de nacht zien door te komen.
pi_176750209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 23:42 schreef Aventura het volgende:
Vandaag een iets mindere doppler en een minder ctg. Morgen is er een overleg met de gynaecologen en kinderartsen en gaan ze beslissen wat ze gaan doen. Morgen heel vroeg een ctg, nuchter. Nu de nacht zien door te komen.
Fijn wat van je te horen. Helaas met minder fijn nieuws... Ik denk aan jullie :*
  vrijdag 26 januari 2018 @ 00:15:47 #23
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176750751
Oké, een beetje bijgelezen maar het gaat hard hier dus sorry als ik mensen vergeet!

Loj, ik hoop dat het een beetje met je gaat. Veel liefs voor jou.

Klaproos en soof, helemaal geen geneuzel hoor! :*. Af en toe is het gewoon fijn om even te kunnen spuien en soms ook herkenning terug te krijgen. Het zijn gewoon hele spannende tijden. Maakte me ook erg veel zorgen om de krampen en pijnen die ik had en merkte dat ik het heel prettig vond om dat te kunnen delen. Ook hier :).

Aure, fijn van je echo!

Spees, goed nieuws *O*! Mooi!

Majo, beterschap! Blaasontstekingen zijn zo rot.

Chantal, gefeliciteerd! Dat is een hele duidelijke streep zeg. Welkom!

Duman, ik weet niet of ik het nog goed heb onthouden maar morgen de laatste dag werken? Zet hem op en daarna lekker genieten van je verlof *O*.

Aventura, sterkte! Ook ik denk aan jullie.

Vanochtend dus de uitslag van het adhd-onderzoek. Ik blijk inderdaad adhd te hebben (geen verrassing) en heb verteld dat ik in verwachting ben. Daar werd gelukkig fijn op gereageerd, dus het viel me mee :). Het heeft wel gevolgen voor mijn traject want ik kan nu natuurlijk geen medicatie slikken. Daarnaast is er nog een trauma waar ik mee aan de slag moet dus dat is iets waar ik me komende maanden op zal richten. Mijn klachten worden er niet door veroorzaakt maar zouden er wel door kunnen verergeren dus als ik daar klaar mee ben, de baby er is en ik er aan toe ben, dan mag ik me weer melden. Dat is wel iets om naar uit te kijken. En nu gaat deze hier naar bed! Mijn energie stelt tegenwoordig niet zo veel voor :').
pi_176752752
Veel succes Aventura :* Lig je al aan de ctg?
  vrijdag 26 januari 2018 @ 07:48:57 #25
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176752795
Aventura, sterkte!
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 07:54:21 #26
382129 crew  Donna
pi_176752815
Veel succes en sterkte vandaag Aventura. Wat spannend zeg.
pi_176752892
Edman: jeejtje, een kilo verschil! 4,5 of 3,6 maakt wel veel uit, ja, haha.
Samen puffen als in pufcursus?

Helsinki: fijn dat het achteraf toch minder erg was! Soms floepen mensen er dingen uit zonder er over na te denken. :P
Fijn ook dat je wat hebt om naar uit te kijken! Hopelijk verloopt alles nog goed tot die tijd. :*

Aventura: pff! Heb je de ctg al gehad? Hopelijk was ‘ie nu wel goed! *; voor jou.

Ludann: ik krijg daar steeds reclame van op facebook. :') Heb het maar niet eens geopend.

Songeur: fijn dat ze is gedraaid! Ze hield jullie gewoon even voor de gek. O+

—-
Hier inderdaad m’n laatste werkdag voor verlof. Zo eerst maar eens taart halen. :)
Checken jullie tijdens je verlof wel gewoon je mail en telefoon, of nemen jullie echt 16 weken vakantie? :P

Vanavond hebben we een rockconcert op de planning staan. Nu zal dat geen probleem zijn, het staan, maar ik kijk op tegen de weg er naar toe. 1,5 uur in de auto heen en 1,5 uur terug. Denk dat ik maar op de achterbank ga liggen. :+ Of bij ieder tankstation stoppen om even te lopen.

Het indalen heeft hier wel veel goeds gedaan, gelukkig. Ja, hij trapt m’n zij aan gort, maar goed. Ik ben niet meer kortademig, bijna geen last meer van maagzuur. Loop wel als een penguin, dat wel, maar soit. :)
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 08:31:09 #28
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176753120
Aventura sterkte vandaag :*

Duman, nog even volhouden! Bijnaaaaa! Ik laat mijn mail vandaag nog aan staan, maar daarna gaat hij echt uit. Alles is netjes overgedragen en als ze me nodig hebben, hebben ze mijn nummer.

Songeur, wat goed! Hier nog steeds een eigenwijs boefje, maar er zit wel beweging in dus wie weet!

Die eigen echo’s: ik vind het wel tof, maar ik ben sowieso gefascineerd door dat soort dingen :+ ik zou er alleen niet voor kiezen door de prijs en nou ja, ik zou het toch niet helemaaaal vertrouwen. Of zo.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_176753125
Aventura, veel succes :*

Fuchsia: Ik heb wat eigen berekeningen en websites er op los gelaten en ik denk dat ik nu ruim 6,5 weken zwanger ben. De uitgerekende datum is dan zo rond 18 september. En aangezien ik beide vorige keren langer liep dan de UD hou ik nu 'eind september' aan. ;)

Duman, geniet van je verlof! Succes in de auto. :D

Spees, wat ontzettend lief van je grote S. O+ Wat een heerlijke kinderen heb je toch!

Helsinki, fijn dat er concreet dingen zijn waar je meteen mee aan de gang kunt en dat je dan later verder kunt gaan met het adhd traject.
pi_176753145
Aventura, :* . Hopelijk is de ctg vandaag iets beter. Denk aan je!

DUMAN, laatste werkdag *O* .
Wel of geen telefoon en mail checken, tja, dat is persoonlijk denk ik. Verlof is verlof. Tijd om je lichaam en geest rust te geven in voorbereiding op wat komen gaat en na de bevalling om te herstellen wennen aan je nieuwe leven met kind. Als je het zelf goed kan afbakenen en het fijn vindt, zou je het wat bij kunnen houden. Maar je hebt verlof dus het moet niet. Je bent vrijgesteld van werk gedurende die 16 weken. Mijn werkgever zou daar ook niet mee om kunnen gaan en me dan blijven mailen/bellen als ze in de gaten hebben dat ik de dingen wat bijhoud.
pi_176753426
Chantal! Gefeliciteerd. Wat een mooie onverwachte streepjes :)

Duman bijna verlof! *O* Geniet er lekker van

Aventura, wat een naar nieuws. Wel fijn dat ze jou en je meisje zo goed in de gaten houden. Moeilijk lijkt mij de afweging wanneer een kind het beter heeft buiten de buik dan in de buik. Sterkte :*

Helsinki, fijn dat er toch nog positief gereageerd werd op jouw zwangerschap. Wat vind je zelf van de diagnose?
pi_176753487
Sterkte vandaag avontura, ik duim voor weer een goede ctg :*

Duman nog 1 dagje! Heerlijk!

En welkom en gefeliciteerd Chantal!
pi_176753698
Misschien hoort dit meer in het kleertjestopic maar hebben jullie nog eerste pakje ideeën? Ik wil eigenlijk overslag. Had kidscase in gedachten maar kan niks vinden. Andere tips voor merken/winkels?
pi_176753923
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:17 schreef Songeur het volgende:
Misschien hoort dit meer in het kleertjestopic maar hebben jullie nog eerste pakje ideeën? Ik wil eigenlijk overslag. Had kidscase in gedachten maar kan niks vinden. Andere tips voor merken/winkels?
Kidscase :+ . Bijna nieuwe collectie!
Hier beide kinderen kidscase gehad en nr 3 hoogstwaarschijnlijk ook O+
♥ J & S
pi_176753972
Duman nog 1 dagje *O*

Hopelijk vandaag weer een betere ctg Aventura :*

Hier was er een dreumes met koorts, dag 3 zonder slaap :O .
♥ J & S
pi_176754117
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:31 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Kidscase :+ . Bijna nieuwe collectie!
Hier beide kinderen kidscase gehad en nr 3 hoogstwaarschijnlijk ook O+
Hahah. Ja ik hoopte inderdaad dat de nieuwe collectie er al zou zijn maar duurt lang. Er is ook een pakje van Duns wat ik leuk en niet te druk vind maar die is nergens meer in 50.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 10:47:15 #37
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176755141
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 08:58 schreef Peacefulll het volgende:
Chantal! Gefeliciteerd. Wat een mooie onverwachte streepjes :)

Duman bijna verlof! *O* Geniet er lekker van

Aventura, wat een naar nieuws. Wel fijn dat ze jou en je meisje zo goed in de gaten houden. Moeilijk lijkt mij de afweging wanneer een kind het beter heeft buiten de buik dan in de buik. Sterkte :*

Helsinki, fijn dat er toch nog positief gereageerd werd op jouw zwangerschap. Wat vind je zelf van de diagnose?
Het voelt als een opluchting omdat heel veel dingen nu wel op z'n plek vallen. Aan ADHD had ik nog niet eerder echt gedacht want ik had altijd dat beeld van een 'stuiterbal' voor me, maar dat slaat nergens op. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat straks gaat als moeder en maak me er soms wat zorgen over. Gelukkig sta ik er niet alleen voor en ik denk ergens ook wel dat het allemaal wel goed komt! :).

Aventura, sterkte vandaag :*.

Duman, jaaa! Nog eventjes! Ik ben niet van plan om me met werk bezig te gaan houden. Misschien in de laatste week vast rustig wat dingen gaan lezen, maar meer dan dat ook niet. Zeg ik nu. Het moet in ieder geval niet dus als je het niet doet is het ook niet erg.

Ik ben vandaag 7 weken zwanger volgens mijn app.
Formaatje blauwe bes :D.
pi_176755435
Een blauwe bes, zo mini nog O+ leuk is dat he! Mijnes is een banaan :+
pi_176755574
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 09:17 schreef Songeur het volgende:
Misschien hoort dit meer in het kleertjestopic maar hebben jullie nog eerste pakje ideeën? Ik wil eigenlijk overslag. Had kidscase in gedachten maar kan niks vinden. Andere tips voor merken/winkels?
Ja uhm, Kidscase dus. Hadden we bij Twix ook. Maar ik ben ook nog niet geslaagd. En we willen uniseks want geslacht onbekend. Ik wacht even de nieuwe collectie af.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 11:24:17 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176755831
Voor jongens Tumble n dry :)

Update vanuit het ziekenhuis, van 7 tot 11 aan het ctg gelegen, zonder te eten, verschrikkelijk maar het was toch goed genoeg. Dus geen keizersnede vandaag. Wel zometeen een extra echo omdat ze twijfelden aan wat ze gisteren maten qua doorstroming navelstreng.
pi_176755909
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:24 schreef Aventura het volgende:
Voor jongens Tumble n dry :)

Update vanuit het ziekenhuis, van 7 tot 11 aan het ctg gelegen, zonder te eten, verschrikkelijk maar het was toch goed genoeg. Dus geen keizersnede vandaag. Wel zometeen een extra echo omdat ze twijfelden aan wat ze gisteren maten qua doorstroming navelstreng.
Gelukkig dat baby in ieder geval nog in je buik mag blijven. Wat doet dit met jou op mentaal vlak? Lijkt me echt ontzettend rottig, die spanning iedere keer van zal ze wel of zal ze niet. :*
  vrijdag 26 januari 2018 @ 11:33:30 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176756003
Niu ja, maar nu zeiden de dokters wel echt dat ze er tussen nu en 34 weken is. Ze willen niet wachten tot daarna. Dus dat schept wel duidelijkheid. Best wel bijzonder, ik ben zelf geboren met 34 weken. Mijn moeder was ook half maart uitgerekend. Straks komt ze ook nog eens op dezelfde datum, ik ben volgende week namelijk jarig...
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 11:40:23 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176756139
ikbenmetmijnvrouwbijdePrenatalgeweest }:|

Dat doe ik ook nooit meer.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:02:06 #44
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176756542
Hahaha coolguy.
Wat vond je 't ergste?
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:06:36 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176756612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:02 schreef Aventura het volgende:
Hahaha coolguy.
Wat vond je 't ergste?
De rekening die ik moest betalen :')
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:09:54 #46
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176756676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:04 schreef Aure het volgende:
Een blauwe bes, zo mini nog O+ leuk is dat he! Mijnes is een banaan :+
Ik heb een meloen volgens de app en zo voelt het ook. :')
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:11:39 #47
382129 crew  Donna
pi_176756706
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:09 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik heb een meloen volgens de app en zo voelt het ook. :')
Ik een kleine pompoen. :o
pi_176756833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:33 schreef Aventura het volgende:
Niu ja, maar nu zeiden de dokters wel echt dat ze er tussen nu en 34 weken is. Ze willen niet wachten tot daarna. Dus dat schept wel duidelijkheid. Best wel bijzonder, ik ben zelf geboren met 34 weken. Mijn moeder was ook half maart uitgerekend. Straks komt ze ook nog eens op dezelfde datum, ik ben volgende week namelijk jarig...
Oeh, dat zou een gekke en bijzondere herhaling zijn. Maar goed, wanneer ze ook mag komen, ik hoop met heel mijn hart dat ze ondanks alles een zo goed mogelijke start zal hebben.
pi_176756851
Hahaha coolguy, das een flinke rekening geweest dan :D

En meloenen en pompoenen, dat klinkt nog wel ver weg, maar die eerste 20 weken zijn ook zo voorbij gevlogen :')
pi_176756898
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De rekening die ik moest betalen :')
Was het zo erg?
Enne, ik mag dan een vrouw zijn, sterker nog, een zwangere vrouw. Maar je bent er als man toch ook zelf nog bij? Als mijn hormonen al het plan zouden hebben de halve Prénatal mee naar huis te nemen, dan grijpt mijn man echt tijdig in. Hormonen of geen hormonen, er zijn grenzen.
Maar mijn hormonen hebben die neiging niet, bij onze eerste ook niet. Ze bestaan echt, vrouwen zonder koopdrang.
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:23:42 #51
382129 crew  Donna
pi_176756959
Haha wij waren laatst in de HEMA en ik heb ook niet echt koopdrang, maar daar lag een super mooie ledikant deken voor weinig. Dus ik wilde die graag en m'n vriend zei eerst; nehhh. Stond er een vrouw met een baby in de kinderwagen, zegt ze; Altijd ja zeggen tegen je zwangere vrouw. :P :P

Mijn vriend heeft meer koopdrang en nesteldrang. Die heeft hele lijstjes enzo.

Vandaag precies 31 weken trouwens. *O*
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:26:50 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176756991
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:20 schreef Malteser het volgende:

[..]

Was het zo erg?
Enne, ik mag dan een vrouw zijn, sterker nog, een zwangere vrouw. Maar je bent er als man toch ook zelf nog bij? Als mijn hormonen al het plan zouden hebben de halve Prénatal mee naar huis te nemen, dan grijpt mijn man echt tijdig in. Hormonen of geen hormonen, er zijn grenzen.
Maar mijn hormonen hebben die neiging niet, bij onze eerste ook niet. Ze bestaan echt, vrouwen zonder koopdrang.
Nou, wij moeten dus nog alles kopen, dus op een gegeven moment zullen we toch moeten. Is niet erg op zich, maar ik had gehoopt aan een kinderwagen iets minder uit geven :')
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:29:02 #53
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176757021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, wij moeten dus nog alles kopen, dus op een gegeven moment zullen we toch moeten. Is niet erg op zich, maar ik had gehoopt aan een kinderwagen iets minder uit geven :')
Welke is het geworden?
pi_176757030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 10:47 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Het voelt als een opluchting omdat heel veel dingen nu wel op z'n plek vallen. Aan ADHD had ik nog niet eerder echt gedacht want ik had altijd dat beeld van een 'stuiterbal' voor me, maar dat slaat nergens op. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat straks gaat als moeder en maak me er soms wat zorgen over. Gelukkig sta ik er niet alleen voor en ik denk ergens ook wel dat het allemaal wel goed komt! :).

Fijn dat het voelt als een opluchting en dat alles op zn plek valt. Ik kan me dat goed voorstellen als je op latere leeftijd gediagnosticeerd wordt. Zoals je zelf al zegt: je staat er niet alleen voor en ook moeders met ADHD zijn verschrikkelijk goede, toffe moeders ;) :*
pi_176757112
Nu al positiekleding-frustratie. :') Vorige keer ging ik al vroeg aan de zwangerschapsbroeken en ook nu vind ik mijn gewone jeans al wat ongemakkelijk worden... Dacht dat ik het nu goed geregeld had door mijn oude kleding te bewaren, maar 1 broek is kwijt :? en de andere past niet meer over mijn billen. -O-

Dus maar nieuwe besteld, maar wat een gedoe weer, zeg. Ik ben vrij lang dus gewone H&M'tjes zijn te kort, en bij lengtematen is bijna alles skinny. Ik snap daar dus helemaal niks van, je hebt als zwangere toch helemaal geen zin in dat gesjor en gehijs om in zo'n strakke broek te komen.
pi_176757124
Aventura, wow, dat zou wel heel bijzonder zijn. Ik hoop dat je kindje zo lang mogelijk in goede gezondheid binnen kan blijven en daarna een hele goede start zal hebben. :*
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:37:12 #57
382129 crew  Donna
pi_176757148
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:35 schreef zon_sterren het volgende:
Nu al positiekleding-frustratie. :') Vorige keer ging ik al vroeg aan de zwangerschapsbroeken en ook nu vind ik mijn gewone jeans al wat ongemakkelijk worden... Dacht dat ik het nu goed geregeld had door mijn oude kleding te bewaren, maar 1 broek is kwijt :? en de andere past niet meer over mijn billen. -O-

Dus maar nieuwe besteld, maar wat een gedoe weer, zeg. Ik ben vrij lang dus gewone H&M'tjes zijn te kort, en bij lengtematen is bijna alles skinny. Ik snap daar dus helemaal niks van, je hebt als zwangere toch helemaal geen zin in dat gesjor en gehijs om in zo'n strakke broek te komen.
Skinny is toch gewoon de vorm van de pijp aan de onderkant? Het zegt niks over de strakheid van de broek toch?
Ik draag altijd skinny's.
pi_176757162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:24 schreef Aventura het volgende:
Voor jongens Tumble n dry :)

Update vanuit het ziekenhuis, van 7 tot 11 aan het ctg gelegen, zonder te eten, verschrikkelijk maar het was toch goed genoeg. Dus geen keizersnede vandaag. Wel zometeen een extra echo omdat ze twijfelden aan wat ze gisteren maten qua doorstroming navelstreng.
Fijn dat voor nu nog even mag blijven zitten en dat je iets meer duidelijkheid hebt dat ze er in ieder geval max tot 34 weken zit. Bijzonder dat de geschiedenis dan zo herhaald. Waarom was je zelf te vroeg geboren? Op je verjaardag je dochter is wel het ultieme cadeau :*
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:38:14 #59
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176757171
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:37 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Skinny is toch gewoon de vorm van de pijp aan de onderkant? Het zegt niks over de strakheid van de broek toch?
Ik draag altijd skinny's.
Ik ook, anders vind ik lelijk :P
Maar er zit super veel stretch in, net een maillot.
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:38:34 #60
382129 crew  Donna
pi_176757178
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:33 schreef Aventura het volgende:
Niu ja, maar nu zeiden de dokters wel echt dat ze er tussen nu en 34 weken is. Ze willen niet wachten tot daarna. Dus dat schept wel duidelijkheid. Best wel bijzonder, ik ben zelf geboren met 34 weken. Mijn moeder was ook half maart uitgerekend. Straks komt ze ook nog eens op dezelfde datum, ik ben volgende week namelijk jarig...
Spannend en inderdaad bijzonder. Wie weet op je verjaardag!
pi_176757212
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:37 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Skinny is toch gewoon de vorm van de pijp aan de onderkant? Het zegt niks over de strakheid van de broek toch?
Ik draag altijd skinny's.
Misschien heb ik te dikke kuiten voor skinny's dan. Ik vind ze vaak behoorlijk strak. Hoeft niet erg te zijn, als er nou wat meer keus was in pasvorm, maar dat vind ik dus behoorlijk tegenvallen.
pi_176757232
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:23 schreef DonnaRush het volgende:
Haha wij waren laatst in de HEMA en ik heb ook niet echt koopdrang, maar daar lag een super mooie ledikant deken voor weinig. Dus ik wilde die graag en m'n vriend zei eerst; nehhh. Stond er een vrouw met een baby in de kinderwagen, zegt ze; Altijd ja zeggen tegen je zwangere vrouw. :P :P

Mijn vriend heeft meer koopdrang en nesteldrang. Die heeft hele lijstjes enzo.

Vandaag precies 31 weken trouwens. *O*
Die vrouw heeft wel gelijk vind ik :7 En ik vind dat dus echt enorm schattig een man met nesteldrang O+
*O* voor de 31 weken!

Ik sta niet voor mijzelf en de bankrekening in als ik ein-de-lijk babyspulletjes mag kopen. Grote meubels, autozitjes en wagens interesseren mij niks, maar al die accessoires, speelgoed en kleertjes O+

Helsinki, fijn dat alles nu op zijn plek valt met je diagnose. En wel of niet ADHD, iedereen vraagt zich af of ze een goede moeder zullen zijn ;-)
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:44:00 #63
382129 crew  Donna
pi_176757260
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Die vrouw heeft wel gelijk vind ik :7 En ik vind dat dus echt enorm schattig een man met nesteldrang O+
*O* voor de 31 weken!

Ik sta niet voor mijzelf en de bankrekening in als ik ein-de-lijk babyspulletjes mag kopen. Grote meubels, autozitjes en wagens interesseren mij niks, maar al die accessoires, speelgoed en kleertjes O+

Helsinki, fijn dat alles nu op zijn plek valt met je diagnose. En wel of niet ADHD, iedereen vraagt zich af of ze een goede moeder zullen zijn ;-)
Ja het is prachtig om te zien. M'n vriend is al de hele week babywas aan het doen. Knal verliefd als ik dan zo'n grote stoere man met baard en houthakkersvest die roze kleertjes zie opvouwen. O+ O+ O+
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 12:47:47 #64
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176757311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:29 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Welke is het geworden?
Dat moet ik even aan mijn vrouw vragen, want ik zie hem op de website niet staan, tenminste, daar lijkt het niet op. Eentje van Stokke, dat is wat ik weet. Het is een mooi ding, maar er waren behoorlijk wat goedkopere alternatieven, en die had ik ook prima gevonden maar nee, het moest en zou die zijn.

Nou, die is het dan ook geworden, maar dat ga ik niet met alles zo doen. :P
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 januari 2018 @ 12:53:38 #65
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176757401
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat moet ik even aan mijn vrouw vragen, want ik zie hem op de website niet staan, tenminste, daar lijkt het niet op. Eentje van Stokke, dat is wat ik weet. Het is een mooi ding, maar er waren behoorlijk wat goedkopere alternatieven, en die had ik ook prima gevonden maar nee, het moest en zou die zijn.

Nou, die is het dan ook geworden, maar dat ga ik niet met alles zo doen. :P
Haha, ja ik geloof dat Stokke het duurste merk is (op wat limited en special editions na dan).

Ik ben thuis wel echt degene met koopdrang.
En dan vooral online :') dat is echt het ergste wat je kan hebben.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:04:44 #66
409579 LuDann
All the way
pi_176757602
Oei Aventura, dat is wel lang aan de ctg zo nuchter. Maar fijn dat je nog een dag door mag. Ik duim voor nog een paar meer.

Ik pas al zeker een maand of 3 nog maar 1 positiebroek. Bij de andere zakt de buikband steeds af, zeer irritant. Dus ik draag alleen die broek, afgewisseld met jurkjes met legging. Maar ik ben gewoon echt geen jurkjesmens, al probeer ik het telkens weer. Doe mij maar een broek.

Voor diegenen die daarom vroegen: ik heb een buikfoto in het buikfoto topic gezet. Ben er eindelijk aan toe gekomen. :P
pi_176757612
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, wij moeten dus nog alles kopen, dus op een gegeven moment zullen we toch moeten. Is niet erg op zich, maar ik had gehoopt aan een kinderwagen iets minder uit geven :')
Ah op die manier. Ja, kinderwagens zijn duur maar er zit inderdaad wel prijsverschil tussen merk A en merk B.
En eerlijk is eerlijk, het scheelt een hoop als je dat bij nummer 2 allemaal niet aan hoeft te schaffen. Ik heb deze zwangerschap ook nog geen babywinkel bezocht en ik ben al 26 weken en 5 dagen. Dat was vorige keer wel anders.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:06:39 #68
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176757644
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:05 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ah op die manier. Ja, kinderwagens zijn duur maar er zit inderdaad wel prijsverschil tussen merk A en merk B.
En eerlijk is eerlijk, het scheelt een hoop als je dat bij nummer 2 allemaal niet aan hoeft te schaffen. Ik heb deze zwangerschap ook nog geen babywinkel bezocht en ik ben al 26 weken en 5 dagen. Dat was vorige keer wel anders.
Of net als ik.. gewoon 11 jaar wachten :P mag je alles voor een 2de x aanschaffen.
pi_176757651
LuDann en Songeur, jullie hebben gelijk en dat weet ik ook. Ik denk dat mn hoofd er automatisch aandenkt omdat het zo vervelend voelt. En ik denk ook dat het nog een tijdje gaat duren, maar van mij apart mag ze echt wel komen :{
pi_176757707
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Of net als ik.. gewoon 11 jaar wachten :P mag je alles voor een 2de x aanschaffen.
Haha, ja dat kan natuurlijk ook. Of net als Cassandra en Supreme nu een tweeling krijgen.
pi_176757719
Donna 31 weken zwanger, hoera! *O* *O*

LuDann ik pas hier ook nog maar 1 positie broek van de h&m, en ik hou ook totaal niet van jurkjes en die dingen dus ik loop ook gewoom veel in mn pyamma _O-

Aventura :* ik weet niet wat ik moet zeggen. Hopelijk blijft ze gewoon nog zolang mogelijk zitten. :*
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:10:12 #72
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176757738
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:09 schreef Malteser het volgende:

[..]

Haha, ja dat kan natuurlijk ook. Of net als Cassandra en Surpreme nu een tweeling krijgen.
Ja, dan zit je ook gelijk met je auto :D dat lijkt me wel even een dingetje.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:10:30 #73
409579 LuDann
All the way
pi_176757748
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:06 schreef BellaaElisa het volgende:
LuDann en Songeur, jullie hebben gelijk en dat weet ik ook. Ik denk dat mn hoofd er automatisch aandenkt omdat het zo vervelend voelt. En ik denk ook dat het nog een tijdje gaat duren, maar van mij apart mag ze echt wel komen :{
Logisch ook wel hoor, en herkenbaar. Ik zat bij mijn eerste zwangerschap met 35 weken in het ziekenhuis met regelmatige voorweeen en een verstreken baarmoeder en toen kreeg ik ook te horen dat er al wat gaande was. Maar ja, het duurde nog tot 40+2. Die weken waren erg zwaar, ik denk vooral omdat ik er helemaal niet op ingesteld was.
pi_176757787
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:06 schreef BellaaElisa het volgende:
LuDann en Songeur, jullie hebben gelijk en dat weet ik ook. Ik denk dat mn hoofd er automatisch aandenkt omdat het zo vervelend voelt. En ik denk ook dat het nog een tijdje gaat duren, maar van mij apart mag ze echt wel komen :{
Succes met de laatste loodjes. Waqfa sehla ins' Allah. :*

Vergeet niet dadels te eten! En als ze er straks is in de linkeroor de iqamaah en de rechteroor de adhaan te zeggen.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:12:18 #75
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176757788
Peace & fuchs, precies! Het komt echt wel goed. Heb me er ook al op ingesteld dat het toch wel even zoeken wordt straks. Zo'n nieuwe rol, dat moet ook wennen.

Ik heb qua kleding nog niets gekocht. De jassen die ik had besteld stonden nog niet en bovendien is het nog maar even écht nodig dus vond ik dat ook wel zonde. Ik moet wel echt nieuwe broeken hebben dus dat ga ik zo snel mogelijk regelen. Normaal gesproken draag ik vrijwel alleen maar rokjes/jurkjes maar voor op m'n werk zijn broeken toch net wat praktischer.

Kinderwagen hebben we trouwens al wel gekocht. Ja, heel vlot allemaal :@.



Verder proberen we ons nog even in te houden.
Is het al 1 februari? O-). Ik ben benieuwd naar die echo!
pi_176758317
Wat goed LuDann dat je gewoon verdoofd kon worden. En ook nog mazzel dat je de helft hoefde te betalen ondanks dat je niet verzekerd was? Ik was (en ben) ook heel erg bang voor ellende aan mijn gebit maar so far so good. Ik heb tot nu toe alleen een gevoelige kies.

Heftig Aventura, wat moet dit zo zwaar zijn voor je. Hoop dat je kleintje zo lang mogelijk mag blijven zitten :*

Fuchsia Roze; ik ken het gevoel van het niet goed uit kunnen plassen. Ik heb hier sinds een paar weken last van. Ik druppel ook altijd na en heb standaard een inlegkruisje in. Ben half incontinent.

Gefeliciteerd EDMAN met de echo. Wel een gestress als je vrouw moet bevallen tijdens een verhuizing/ verbouwing? Of heeft ze daar totaal geen last van?

Fijn dat het meeviel bij de psycholoog Helsinki. En zo te lezen heb je een goed gevoel over het vervolg.

DUMAN laatste werkdag! *O*

Zon_Sterren: ik heb precies hetzelfde probleem met al die Skinny jeans. Er is amper iets anders te krijgen, echt belachelijk Ik kom dus ook niet in zo’n broek en heb met veel pijn en moeite twee broeken gevonden. Ik heb nog een derde maar die is meer voor het voorjaar.

Hier nog een vrouw zonder koopdrang :Y Ik heb nog helemaal niets gekocht en wat we gaan kopen voor de kamer is tweedehands. Nu hebben we wel al een antieke kast (waarvan ik nog niet weet of het praktisch is, het was een cadeau van de ouders van mijn oma toen ze ging trouwen O+ ), een babybedje waar ik zelf ook in ben geboren en een kinderwagen. De wagen hebben we gister van de vliering getrokken. Ooit van mijn vriendin gekregen, alweer 11 jaar geleden :D Volgens mij voldoet dat ding nog prima en we willen toch gaan dragen als het lukt.
pi_176758340
Toch grappig al die verschillende koopoverwegingen. Ik ben na de opmerking van Coolguy over de prenatal ook even naar de prenatal gegaan. Poging tot vinden van 1e pakje. Mislukt.

Bella, ik snap het wel hoor. En voorweeën zijn ook echt niet fijn! :*

Jeetje Aventura wat lang aan die ctg zonder eten ook. Ze mag nog een dagje blijven zitten! En ze wacht gewoon op die 34 weken net als mama O+

En toen was mn geheugen op..
  vrijdag 26 januari 2018 @ 13:39:28 #78
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176758347
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 12:37 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Fijn dat voor nu nog even mag blijven zitten en dat je iets meer duidelijkheid hebt dat ze er in ieder geval max tot 34 weken zit. Bijzonder dat de geschiedenis dan zo herhaald. Waarom was je zelf te vroeg geboren? Op je verjaardag je dochter is wel het ultieme cadeau :*
Jullie zijn allemaal lief!
Ik was te vroeg omdat ik tweeling ben. Een heel andere reden dus.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 januari 2018 @ 13:48:26 #79
269689 crew  Viv
pi_176758540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:37 schreef DorothyGale het volgende:
Wel een gestress als je vrouw moet bevallen tijdens een verhuizing/ verbouwing? Of heeft ze daar totaal geen last van?
Wij kochten ons eerste huis tijdens de zwangerschap en we verhuisden bij 36 weken (de eerste dag van mijn verlof :') ), en ik heb mezelf verbaasd hoe relaxed ik eronder bleef. Ook met de hypotheek, ik kon er niet wakker van liggen of het allemaal wel zou lukken. Dat moet echt iets hormonaals geweest zijn. :D
pi_176758643
Wij zitten nu ook midden in het koopproces van een huis + verbouwing. In het begin zat ik alleen maar in de stress, inmiddels kan ik het goed loslaten en denk ik "komt wel goed". We gaan het zien :+
pi_176758772
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij kochten ons eerste huis tijdens de zwangerschap en we verhuisden bij 36 weken (de eerste dag van mijn verlof :') ), en ik heb mezelf verbaasd hoe relaxed ik eronder bleef. Ook met de hypotheek, ik kon er niet wakker van liggen of het allemaal wel zou lukken. Dat moet echt iets hormonaals geweest zijn. :D
Wow, wat heerlijk :o Ik heb daar zo'n bewondering voor als je dat zo kan (ook al heb je daar blijkbaar geen invloed op).

De hormonen hebben bij mij een tegenovergestelde werking :D Had ik eerst altijd een laconieke hetkomtallemaalwelgoed-instelling, nu ben ik bezig met lijstjes, houd ik het huishouden tot in de puntjes bij (en spoor mijn vriend aan hetzelfde te doen :X) en alles wat er te regelen valt, regel ik.
pi_176758807
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:52 schreef Aure het volgende:
Wij zitten nu ook midden in het koopproces van een huis + verbouwing. In het begin zat ik alleen maar in de stress, inmiddels kan ik het goed loslaten en denk ik "komt wel goed". We gaan het zien :+
Wat goed dat je het los kan laten. Dat moet ik ook doen, want ik sla te ver door 8)7 En dat maakt mij geen leuker gezelschap. In eens moet alles perfect zijn ook. Ik had net het hele huis gezogen en gedweild en toen lag er toch nog wat stof. Ik werd echt boos :( Normaal gesproken had ik dat nooooit.
pi_176759300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wij kochten ons eerste huis tijdens de zwangerschap en we verhuisden bij 36 weken (de eerste dag van mijn verlof :') ), en ik heb mezelf verbaasd hoe relaxed ik eronder bleef. Ook met de hypotheek, ik kon er niet wakker van liggen of het allemaal wel zou lukken. Dat moet echt iets hormonaals geweest zijn. :D
Ik heb verlof.... wanneer mamacafé? :9 Mét Helsinki! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176759685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 11:33 schreef Aventura het volgende:
Niu ja, maar nu zeiden de dokters wel echt dat ze er tussen nu en 34 weken is. Ze willen niet wachten tot daarna. Dus dat schept wel duidelijkheid. Best wel bijzonder, ik ben zelf geboren met 34 weken. Mijn moeder was ook half maart uitgerekend. Straks komt ze ook nog eens op dezelfde datum, ik ben volgende week namelijk jarig...
Spannend, zeg.. maar het geeft je wel een beetje houvast ipv onzekerheid..
Sterkte. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_176759805
Oh mensen, ik heb het zo verschrikkelijk koud! Ik zit te bibberen achter m'n computer. En ik had net een drupje roze op m'n papiertje na het plassen. Dus nu ben ik helemaal onzeker en voel ik me opeens heel erg tussen wal en schip hangen of zo. :') Maar ja, ik kan toch niets meer doen dan afwachten...
  vrijdag 26 januari 2018 @ 15:04:11 #86
409579 LuDann
All the way
pi_176760060
Hier ook geen koopdrang, wel nestel- en opruimdrang. Ik heb bijvoorbeeld van die zakken besteld die je vacuum kunt trekken met je stofzuiger zodat ik de dekbedden en slaapzakken compacter op kan bergen (eeuwig gebrek aan bergruimte in dit huis). En nu erger ik me dood aan het feit dat ze bij de overburen bezorgd zijn, die vervolgens kennelijk op vakantie gegaan zijn. :( Daar kunnen mijn hormonen echt niet tegen gewoon. Neem zoiets dan niet aan, of lever het even vooraf af bij ons of bij andere buren!

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 13:37 schreef DorothyGale het volgende:
Wat goed LuDann dat je gewoon verdoofd kon worden. En ook nog mazzel dat je de helft hoefde te betalen ondanks dat je niet verzekerd was? Ik was (en ben) ook heel erg bang voor ellende aan mijn gebit maar so far so good. Ik heb tot nu toe alleen een gevoelige kies.
Nou ja, die helft die ik zelf uit mijn zak moest betalen waren gewoon alle behandelingen voor de volle 100% omdat ik niet verzekerd was he. ;) Die andere helft is het bedrag wat ik aan behandelingen moet ondergaan dit jaar terwijl ik wel verzekerd ben. Dus daar betaal ik dan via mijn verzekering voor.

Hopelijk hoeft er niks aan je gebit te gebeuren deze zwangerschap.

Ik ga nu naar de gyn, ben heel benieuwd of deze baby ingedaald is.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 15:39:52 #87
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176760714
Yay voor verlof, Duman! *O*. En jaaaa, het mamacafé!

Chantal, getsie.. het hoeft niet perse iets te betekenen. Volgens mij is het niet raar om aan het begin van de zwangerschap het koud te hebben, maar kan me voorstellen dat je er niet gerust op bent. Wanneer heb je de echo? (Sorry als ik er overheen heb gelezen)

Succes bij de gyn LD!

Ik word een beetje gek van mijn moeheid / luiheid. Nergens zin in, alleen maar willen slapen en lekkere dingen eten. Vanaf morgen ga ik de wekker maar weer op tijd zetten en ook echt concrete lijstjes maken van wat ik wil / moet doen op een dag.
pi_176760881
Koopdrang heb ik ook niet echt. Nesteldrang des te meer :P maar langzamerhand begint dat lijstje ook steeds korter te worden! Wel bijzonder hoe dat werkt. We woonden hier al een jaar zonder rookmelders maar nu moest dat ineens gebeuren voor de baby komt. Net zoals het kopen van een vloerkleed, het schilderen van de trap en het beitsen van salontafel. Die baby merkt dat vast allemaal....

Chantal ik hoop dat het niks is! Maar snap best dat je er een beetje onrustig van wordt!

Lu, succes bij de gyn.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 15:58:08 #89
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176761029
Hopelijk betekent het niks, Chantal! Zolang het niet helderrood is, is het een goed teken toch? Al snap ik heel goed dat je er nerveus van wordt.

Aventura, lijkt me heel gek om dat ineens zo uitgesproken te horen. Alles is al gezegd, maar hopelijk haalt ze die 34 weken in elk geval! Sterkte wederom!
pi_176761660
Net terug van de vk, ze word bij de geboorte geschat op 6 pond. Alles was goed *)
  vrijdag 26 januari 2018 @ 17:35:19 #91
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176762546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 15:49 schreef Songeur het volgende:
Koopdrang heb ik ook niet echt. Nesteldrang des te meer :P maar langzamerhand begint dat lijstje ook steeds korter te worden! Wel bijzonder hoe dat werkt. We woonden hier al een jaar zonder rookmelders maar nu moest dat ineens gebeuren voor de baby komt. Net zoals het kopen van een vloerkleed, het schilderen van de trap en het beitsen van salontafel. Die baby merkt dat vast allemaal....

Zo herkenbaar.. morgen komt mijn vader even hoge plinten plaatsen (wat al anderhalf jaar moet) en mijn vriend heb ik aan het schilderen gezet. En zelf moest ik gister opeens andere kleur handdoeken want op de oude zag je elke klein titeltje, zo ook badmatje :P en ik heb voor iedere kamer apart schoonmaakspul gekocht (incl. iedere kamer een eigen kleur microvezeldoek). En ik heb allemaal nieuw beddengoed gekocht en nieuwe kussens. En ik moet ook nog een vloerkleed in de woonkamer. Zelfs de hond moest het hier ontgelden en heeft een nieuwe mand :D

En ik heb mijn shutters ontvet & stof vrij gemaakt (dat is echt het meest ondankbare kutwerk ooit :') )
pi_176762632
Wij hebben bij de eerste het héle huis verbouwd tussen de 12 en 40 weken. Kan het niet aanraden, maar extreme stress had ik er niet van, alleen even toen mijn vriend veel last had van de druk.

Toen ze de haard kwamen plaatsen en de heren vroegen wanneer ik uitgerekend was en ik zei ‘nou, vandaag’ keken ze wel even :D
pi_176764149
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 17:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij hebben bij de eerste het héle huis verbouwd tussen de 12 en 40 weken. Kan het niet aanraden, maar extreme stress had ik er niet van, alleen even toen mijn vriend veel last had van de druk.

Toen ze de haard kwamen plaatsen en de heren vroegen wanneer ik uitgerekend was en ik zei ‘nou, vandaag’ keken ze wel even :D
:D

Ik moet er echt niet aan denken aan een hele verhuizing tijdens een zwangerschap, maar aan de andere kant was ik nog nooit relaxed geweest. :+ Zolang het met de kleine goed ging, kon ik de hele wereld aan. O+
:)
pi_176764166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 14:49 schreef chantal84 het volgende:
Oh mensen, ik heb het zo verschrikkelijk koud! Ik zit te bibberen achter m'n computer. En ik had net een drupje roze op m'n papiertje na het plassen. Dus nu ben ik helemaal onzeker en voel ik me opeens heel erg tussen wal en schip hangen of zo. :') Maar ja, ik kan toch niets meer doen dan afwachten...
Oh bah... Stomme broekloeren is begonnen dus.
:)
pi_176764179
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 16:37 schreef BellaaElisa het volgende:
Net terug van de vk, ze word bij de geboorte geschat op 6 pond. Alles was goed *)
Ah fijn! :)
:)
  Moderator vrijdag 26 januari 2018 @ 19:47:02 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_176764869
Lol, mijn vrouw komt net thuis, en dan heeft ze dit ding bij zich:



Hier hadden we het over gehad, dat we dat ding wel wilden, maar die heeft ze dus al gekocht. Het Grote Inkopen is begonnen volgens mij hoor :D ... :) ... :{
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:42:15 #97
409579 LuDann
All the way
pi_176765987
Nog even een jompel voor het verlof van Duman. *O*

Chantal, sterkte met de onzekerheid.

Wij zijn ook nog steeds bezig met verbouwen, ik had eigenlijk gehoopt er al klaar mee te zijn met deze termijn.

Bij de gyn was alles goed. De baby is alleen nog helemaal niet ingedaald, dat was wel een beetje een teleurstelling. Hij of zij ligt nog bbbi (bewegelijk boven bekken ingang).

Ik heb het trouwens voortdurend ongelooflijk heet. Maar ik ben niet de enige, een vriendin van mij die 39 weken zwanger is heeft ook ruzie met haar man om de verwarming. :+
pi_176767235
Bloed was maar een klein beetje, dus hopelijk niets geks. En meteen maar m'n kloon in de kast. :') ;)
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:28:29 #99
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176767381
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:23 schreef elamanilo het volgende:
Bloed was maar een klein beetje, dus hopelijk niets geks. En meteen maar m'n kloon in de kast. :') ;)
O+ O+ O+ gefeliciteerd!

Heb ik je kloon gemist, of ben je chantal?
pi_176767391
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:23 schreef elamanilo het volgende:
Bloed was maar een klein beetje, dus hopelijk niets geks. En meteen maar m'n kloon in de kast. :') ;)
Kloon :o waitwhut! dude! Wat superleuk!!! Gefeliciteerd!!! *O* *O*
pi_176767434
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:28 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

O+ O+ O+ gefeliciteerd!

Heb ik je kloon gemist, of ben je chantal?
Dat laatste ;)
Svane heeft me ooit geadviseerd dat dat wel een goede kloonnaam zou zijn. Ik dacht dat iedereen me al door had!
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:33:05 #103
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176767495
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:30 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dat laatste ;)
Svane heeft me ooit geadviseerd dat dat wel een goede kloonnaam zou zijn. Ik dacht dat iedereen me al door had!
Hahahahaha nou ik ben er vol ingetrapt _O-

Ik moet wel zeggen dat toen 'chantal' hier zei dat ik zo'n heerlijke kinderen had, dat ik dacht shiiit wat erg, zij kent mij maar ik weet niet meer wie ze is!
pi_176767766
:o ! *O*

We blijven gewoon om en ommen O+ O+ O+
Make your own kind of music.
pi_176767866
Wat leuk Ela, nog zo'n prachtig kind erbij!
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:50:05 #106
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176767869
Wat, jij ook al!! Gefeliciteerd!! *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:55:30 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176767986
Gefeliciteerd ela! O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 26 januari 2018 @ 21:59:05 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_176768095
Ela en klonen _O-

Gefeliciteerd O+
disclaimer
  vrijdag 26 januari 2018 @ 22:03:04 #109
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176768213
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:23 schreef elamanilo het volgende:
Bloed was maar een klein beetje, dus hopelijk niets geks. En meteen maar m'n kloon in de kast. :') ;)
:o

Gefeliciteerd! *O*

Oh my, is jouw dochter het orakel? Zouden het echt 2 zijn? :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176768486
Ela O+
Nog zo'n prachtig kind!
  vrijdag 26 januari 2018 @ 22:16:33 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_176768529
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:23 schreef elamanilo het volgende:
Bloed was maar een klein beetje, dus hopelijk niets geks. En meteen maar m'n kloon in de kast. :') ;)
Wat leuk! Van harte gefeliciteerd! O+
pi_176768588
Woeha wat een nieuwe aanwas!! Gefeliciteerd ela! Bij jouw en Spees’ eerste lurkte ik al tijden en nu zit ik samen met jullie in dit topic. :o
Dit, dat, alles.
pi_176768780
Wat leuk Ela! Gefeliciteerd en welkom *O*

Meiden, ik merk dat ik de hele dag mijn (voorgevormde) beugelbh's voel zitten. Normaal voel ik mijn BH niet zitten (niet bewust iig ;) ) en nu lijkt hij een beetje te gaan knellen onderin. Wat hebben jullie gedaan? Nieuwe BH's gehaald? Zo ja, op de groei of juist BH's zonder beugel? Ik vind t wat om met 5 weken al weer iets nieuws te gaan kopen, maar zelfs mijn allernieuwste BH zit al niet helemaal lekker meer. Tips zijn van harte welkom :)
pi_176769049
Elamanilo van harte gefeliciteerd, wat leuk nog een derde erbij *O*

DUMAN geniet van je verlof!
Was er nou nog iemand die verlof kreeg?

Aventura wat is dit slopend voor je, sterkte, ik denk aan je :*
pi_176769055
Ela, gefeliciteerd! *O*

Peace, ik heb gewoon grotere maten ingeslagen bij Zeeman. Prima bh's voor zo'n korte tijd en voor dat geld kun je nog 'ns een nieuwe halen.

Ik ben bij VVAL nu, en ik merk dat ik heel onrustig word van de harde muziek. (En ik ga regelmatig naar concerten, en behoorlijk steviger dan dit, dus dat is het niet.) Ik geloof dat ik me toch zorgen maak over de baby. Ik dacht: ik google het even, dan zie ik dat het geen kwaad kan :') Dat viel een beetje tegen en nu ben ik bang dat ik mijn baby sloop door hier te zijn :{ Kan iemand hier me niet even geruststellend zeggen dat ik me aanstel ofzo :+?

[ Bericht 4% gewijzigd door Jentin op 26-01-2018 22:40:57 (Ik schreef 'geldt' ipv 'geld' :')) ]
pi_176769477
Ik denk dat je het beste naar je eigen gevoel kunt luisteren Jentin. :* Misschien even in een rustiger plekje een drankje doen om tot rust te komen?

DUMAN! :* Laatste loodjes.

Aventura, hoe is het nu?

Peace even idd een cheapo beha bij hema/zeeman/hunkemoller kopen dat even aankijken? Ik draag nu mijn beha’s van toen ik 13 kilo zwaarder was. #elkvoordeelhebznnadeelofwashetnuandersom

Spees wat fijn dat alles toch goed was O+

Feyre ik wilde nog even zeggen dat ik het leuk vond wat je typte over jouw mantra’s tijdens de bevalling ondanks nuchterheid!

Poeh jongens, bijna 26 weken en aan de ene kant voel ik me energiek, aan de andere kant ook weer sneller moe. Ik heb energie om dingen te doen maar daar moet ik wel meer van bijkomen dan in niet-zwangere toestand. Ik hoor het stemmetje in m’n hoofd: joh gek he. :+ Net als dat ik mezelf deze week tegenkwam bij bootcampen. Waar zijn m’n armspieren gebleven, dacht ik. Die pull ups gaan me niet lekker meer af. JA GEK HE MET DIE VOETBAL ONDER JE SHIRT?! :') :') :') :+ Aaand back to reality je bent zwangerrrr. Deze week twee keer de vraag gehad “hoe lang ik nog moet” ipv hoe ver ik ben. Opmerkelijke verschuiving. :7

Eerste pakjes O+ Ik heb nu een pakje van Noppies als eerste pakje. Donkerblauw broekje, lichtblauw shirt met sterretjes + muts. Ik vind de Pure lijn van Prenatal ook prachtig. O+ https://www.prenatal.nl/b(...)60=Off-White#start=1 dit pakje is nu onderweg O+

En morgen ga ik die site van Kidscase eens besnuffelen >:)
Dit, dat, alles.
pi_176769690
We hadden het maandag bij hypnobirthing over geboorteplannen en blijkt dat de nieuwe trend onder de plannen er een met kekke icoontjes is! Vond ik wel leuk om even te delen. Is tevens ons huiswerk voor dit weekend (er een maken). :)

Dit, dat, alles.
pi_176769801
Gefeliciteerd Ela! O+ *O*
pi_176769835
Ela wat leuk O+
pi_176770157
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:30 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dat laatste ;)
Svane heeft me ooit geadviseerd dat dat wel een goede kloonnaam zou zijn. Ik dacht dat iedereen me al door had!
Ik weet nog dat ik het een keer semiludiek aangeraden had omdat het dan zo onverwacht zou zijn en nu trap ik er toch ten volste in! Wat leuk! Nog zo een! Ik hoop zo dat het helemaal goed gaat.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 januari 2018 @ 00:55:05 #121
269689 crew  Viv
pi_176772062
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 21:30 schreef elamanilo het volgende:
Ik dacht dat iedereen me al door had!
Ik dus wel! 8-) Zoals ik vanmiddag al tegen je zei, misschien moet ik toch maar eens meedoen aan Secret Santa. :Y)
pi_176772752
Ooh Ela wat fijn! Nog zo’n mooie krullenbol in de maak 💛
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 januari 2018 @ 02:27:30 #123
269689 crew  Viv
pi_176772830
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 23:04 schreef Philomijn het volgende:
We hadden het maandag bij hypnobirthing over geboorteplannen en blijkt dat de nieuwe trend onder de plannen er een met kekke icoontjes is! Vond ik wel leuk om even te delen. Is tevens ons huiswerk voor dit weekend (er een maken). :)

[ afbeelding ]
Het ziet er wel mooi uit, maar de "No" icoontjes laten in dit voorbeeld wel erg weinig ruimte over voor nuance vind ik. "No episiotomy" bijvoorbeeld, ik heb ook bij voorkeur geen schaar in mijn perineum, maar als de verloskundige dat nodig acht vanwege dreigende foetale nood heeft ze mijn zegen hoor. :)
pi_176772898
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:38 schreef Jentin het volgende:
Ela, gefeliciteerd! *O*

Peace, ik heb gewoon grotere maten ingeslagen bij Zeeman. Prima bh's voor zo'n korte tijd en voor dat geld kun je nog 'ns een nieuwe halen.

Ik ben bij VVAL nu, en ik merk dat ik heel onrustig word van de harde muziek. (En ik ga regelmatig naar concerten, en behoorlijk steviger dan dit, dus dat is het niet.) Ik geloof dat ik me toch zorgen maak over de baby. Ik dacht: ik google het even, dan zie ik dat het geen kwaad kan :') Dat viel een beetje tegen en nu ben ik bang dat ik mijn baby sloop door hier te zijn :{ Kan iemand hier me niet even geruststellend zeggen dat ik me aanstel ofzo :+?
Ik ben net thuis van een rockconcert, ik ben blijkbaar een slechtere moeder. :D
Protège moi de mes désirs.
pi_176772905
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 23:04 schreef Philomijn het volgende:
We hadden het maandag bij hypnobirthing over geboorteplannen en blijkt dat de nieuwe trend onder de plannen er een met kekke icoontjes is! Vond ik wel leuk om even te delen. Is tevens ons huiswerk voor dit weekend (er een maken). :)

[ afbeelding ]
Ik heb er laatst ook een gemaakt. Tijdens de volgende controle ga ik’m bespreken met mn vk. Kan hem wel doorsturen naar je ter inspiratie? :)
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 05:34:02 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176773193
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
  zaterdag 27 januari 2018 @ 06:08:28 #127
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_176773219
Gefeliciteerd aventura *O*
En wat fijn dat het zo goed gaat!
pi_176773223
Gefeliciteerd Aventura, met jullie dochter!
Wat fijn om te horen dat ze huilend en zelf ademend ter wereld kwam. Wat een opluchting zal dat geweest zijn.
Kom op klein dapper meisje, dat je maar goed gaat groeien met alle knuffels van je mama :*
  zaterdag 27 januari 2018 @ 06:17:57 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176773227
Wat fijn Aventura! Gefeliciteerd met je dochter O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176773230
Aventura, gefeliciteerd! O+
  zaterdag 27 januari 2018 @ 06:31:06 #131
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176773231
Gefeliciteerd Aventura! *O*

Wat een opluchting moet dat zijn! En wat heerlijk dat je al hebt mogen buidelen O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176773233
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 05:34 schreef Aventura het volgende:
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
Oooh, meisjes toch, zoveel geluk met elkaar gewenst! O+
Wat zul je blij met dat gehuil geweest zijn! _O_
Let me see you stripped down to the bone
pi_176773234
Gefeliciteerd Aventura! *O* *O* En wat ontzettend fijn om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat!
pi_176773244
Oohh Aventura!! Wat klinkt dat positief!! Blijf lekker buidelen! :* Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!! O+ :*
Dit, dat, alles.
pi_176773246
Van harte Aventura!
Wat fijn dat ze het zo goed doet. Hoe heet ze?
pi_176773248
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 05:34 schreef Aventura het volgende:
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
Gefeliciteerd met jullie mooie dochter O+
pi_176773250
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 02:27 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Het ziet er wel mooi uit, maar de "No" icoontjes laten in dit voorbeeld wel erg weinig ruimte over voor nuance vind ik. "No episiotomy" bijvoorbeeld, ik heb ook bij voorkeur geen schaar in mijn perineum, maar als de verloskundige dat nodig acht vanwege dreigende foetale nood heeft ze mijn zegen hoor. :)
Ohh ja zeker hoor! Ik ga dit ook niet overnemen. Vond vooral het icoontjesfenomeen wel grappig, had ik nog nooit gezien. Nee joh, indien medisch noodzakelijk mogen ze doen wat ze moeten doen hoor! :) Ik zit zelf meer in voorkeuren te denken. Huid op huid-contact. Termen van hypnobirthing gebruiken. Baby eerste uur niet wassen, wassen waar ik bij ben, borstvoeding supporten...

Leuk DUMAN! Ik stuur je m’n e-mail adres in een DM.
Dit, dat, alles.
pi_176773271
*O* van harte gefeliciteerd met jullie dochter Aventura *O* Wat een positieve berichten naar de omstandigheden :*
pi_176773274
Thnx voor de reacties op de BH's. Zeeman had ik zelf nog helemaal niet aan gedacht! Ik zag mijzelf al elke week naar de Hunkemoller lopen. Dat wordt dan een dure hobby :')
  zaterdag 27 januari 2018 @ 07:13:49 #140
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176773275
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 23:04 schreef Philomijn het volgende:
We hadden het maandag bij hypnobirthing over geboorteplannen en blijkt dat de nieuwe trend onder de plannen er een met kekke icoontjes is! Vond ik wel leuk om even te delen. Is tevens ons huiswerk voor dit weekend (er een maken). :)

[ afbeelding ]
Ik moest gniffelen om het icoontje bij 'no controlled cord traction' :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 07:23:03 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176773288
Dankjulliewel! Het klinkt gek, maar ik zit toch wel op een roze wolkje hoor. Lig nu nog lekker te spacen op m'n morfinepompje en naar foto's te staren. Straks eens kijken of ze me een beetje kunnen opknappen en dan weer naar de meis :=)
pi_176773289
Gefeliciteerd Aventura :*
  zaterdag 27 januari 2018 @ 07:24:24 #143
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176773290
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 07:13 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik moest gniffelen om het icoontje bij 'no controlled cord traction' :+
ahha ja, alsof je op zo'n skilift stapt :)
pi_176773291
Gefeliciteerd Aventura! Wat een opluchting dat ze het zo goed doet! *O* O+
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 07:25:15 #145
382129 crew  Donna
pi_176773292
Gefeliciteerd Aventura! *O*
En super dat ze het zo goed doet. Straks lekker weer naar haar toe O+
  zaterdag 27 januari 2018 @ 07:25:30 #146
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176773293
Gefeliciteerd Aventura. Dat hè meisje snel groot en sterk genoeg mag worden om mee naar huis te mogen. Tot die tijd veel genieten van het buidelen en verzorgen van jullie meisje.
pi_176773308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 07:23 schreef Aventura het volgende:
Dankjulliewel! Het klinkt gek, maar ik zit toch wel op een roze wolkje hoor. Lig nu nog lekker te spacen op m'n morfinepompje en naar foto's te staren. Straks eens kijken of ze me een beetje kunnen opknappen en dan weer naar de meis :=)
O+
pi_176773323
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 05:34 schreef Aventura het volgende:
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
Gefeliciteerd!! Wat een opluchting dat ze al zelf ademt. Jullie hebben het beide knap volgehouden de afgelopen weken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176773344
Gefeliciteerd Aventura! Wat hebben jullie al een reis gemaakt samen.
Veel geluk en dat ze maar heel snel, heel sterk en groot mag worden.
Geniet ervan! O+
pi_176773352
Aventura wat fijn O+
Dat ze maar snel groeit en bloeit en geniet van haar!
pi_176773368
Gefeliciteerd Aventura!
pi_176773385
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 05:34 schreef Aventura het volgende:
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
O+ O+ :'( O+ O+
Gefeliciteerd lieve Aventura!! Wat een ontzettende mini maar wat ongelooflijk fijn dat de start goed is!
pi_176773387
Hoe lang is ze eigenlijk Aventura? En mogen we haar naam weten? O+
pi_176773390
Gefeliciteerd Aventura! *O* Wat een goede start voor je meisje O+
pi_176773393
Ela, wat tof, een derde! Gefeliciteerd!
pi_176773412
Ohhh Aventura! Van harte gefeliciteerd met je kleine sterke dappere dochter :* O+ Dat ze maar goed verder mag groeien en jij zoveel mogelijk lekker met haar kan buidelen O+
pi_176773413
Ooooh Aventura! Wat fijn dat haar start zo goed was ondanks dat ze zo klein is. Gefeliciteerd O+
pi_176773418
En dankjulliewel allemaal!
pi_176773422
Gefeliciteerd Aventura! Wat een sterke meid heb je daar O+
Ik wens je heel veel geluk :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176773423
Aventura, och je kleine poppetje nu al, gefeliciteerd! Wat fijn dat ze het zo dapper doet! Laat me tzt nog maar weten of je het pakket wilt hè?!
pi_176773433
Van harte gefeliciteerd Aventura! Wat fijn dat je al op je roze wolk zit O+

Heel veel geluk samen en een spoedig herstel :*
pi_176773437
Gefeliciteerd Aventura! Heel veel geluk gewenst ❤
pi_176773441
Gefeliciteerd Aventura!
Fijn dat ze een goede start heeft gehad, hopelijk mogen jullie snel thuis verder genieten samen O+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  zaterdag 27 januari 2018 @ 08:34:56 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176773469
Gefeliciteerd Aventura! :* Wat fijn dat ze zo’n goede start had joh!
***
pi_176773484
*O* Gefeliciteerd Aventura! Een goede start, wat fijn! O+
pi_176773486
Gefeliciteerd Aventura, jullie dochter veilig in jullie armen! Nu kan ze lekker groeien en ontwikkelen O+ Succes met jouw herstel, en veel geluk samen :*
pi_176773499
Gefeliciteerd Aventura! En veel sterkte.
pi_176773506
Gefeliciteerd Aventura! Wat fijn dat ze het zo goed doet. nu lekker genieten, dat heb je zéker verdiend! O+
pi_176773515
Gefeliciteerd met je dochter aventura. Sterkte met je herstel en ik hoop dat alles zo goed blijft gaan.
pi_176773597
Aventura, gefeliciteerd!! O+ *O* Wat heerlijk dat ze het zo goed doet! Hopelijk vanaf nu alleen maar een stijgende lijn :*.

En ela omggggg :D *O* Superleuk!! Gefeliciteerd joh! O+ Ook voor C. en de kindjes natuurlijk!

Zo leuk, allemaal derde kindjes O+
pi_176773635
Aventura, gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk gaat ze snel goed aankomen en groeien :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176773662
Veel derde kindjes hier! Tof O+ In mijn omgeving doen veel mensen alsof we een elftal starten.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 27 januari 2018 @ 09:08:27 #173
269689 crew  Viv
pi_176773670
Aventura wat super dat ze huilde en meteen zelf ademde! En dat je ondanks alles op een roze wolk zit! Heeft je zoontje haar al ontmoet? O+
pi_176773702
Aventura, gefeliciteerd O+ Wat een goed begin zo. Je wolkje is je erg gegund *O*

Haha, Duman. Was het goed? Ik heb vanavond weer een concert staan (Maiden United, voor de kenners), maar dat is niet zó intens als het goed is. Het was gewoon een rare gewaarwording dat ik er zó naar van werd; normaliter ben ik tamelijk relaxed hiermee en geloof ik dat ik het wel heel gek moet maken om de baby te schaden. Maar het dreunde zo erg, al m'n ingewanden schudden mee :+ Maar goed, heb gedaan wat Philo ook al zei: even een rustiger plekje opgezocht.

Abonnementje Hunkemöller is idd wat te gek, Peace :P Hema heeft trouwens ook fijne, nu met de Hemarkt ook heel goed te doen.
pi_176773719
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 09:06 schreef Songeur het volgende:
Veel derde kindjes hier! Tof O+ In mijn omgeving doen veel mensen alsof we een elftal starten.
Echt hè :D. Drie lijken veel mensen echt Heel Veel te vinden. Ik zie er ook vrij jong uit en krijg vaak de vraag of het de eerste is. Als ik dan zeg dat het de derde is vallen mensen zowat achterover :'). Maar daarna wel van iedereen leuke reacties :).
  zaterdag 27 januari 2018 @ 09:19:24 #176
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_176773742
Gefeliciteerd Aventura!
pi_176773745
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 22:38 schreef Jentin het volgende:
Ela, gefeliciteerd! *O*

Peace, ik heb gewoon grotere maten ingeslagen bij Zeeman. Prima bh's voor zo'n korte tijd en voor dat geld kun je nog 'ns een nieuwe halen.

Ik ben bij VVAL nu, en ik merk dat ik heel onrustig word van de harde muziek. (En ik ga regelmatig naar concerten, en behoorlijk steviger dan dit, dus dat is het niet.) Ik geloof dat ik me toch zorgen maak over de baby. Ik dacht: ik google het even, dan zie ik dat het geen kwaad kan :') Dat viel een beetje tegen en nu ben ik bang dat ik mijn baby sloop door hier te zijn :{ Kan iemand hier me niet even geruststellend zeggen dat ik me aanstel ofzo :+?
Bij mijn eerste zwangerschap ging ik eens naar een optreden en ik werd er ook zo misselijk en naar van.. dus nu laat ik het achterwege als ik zwanger ben. 😘

Oh en ik wilde nog schrijven: inderdaad wat verder af gaan staan op een zo rustig mogelijke plek.
pi_176773757
P

[ Bericht 0% gewijzigd door Hilzillah op 27-01-2018 12:36:51 (Ik lurkte en mijn kind wilde iets posten ) ]
  zaterdag 27 januari 2018 @ 09:21:14 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_176773761
Ela! O+ wat leuk en fijn! En samen met klap, zo leuk :D *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 09:21:40 #180
382129 crew  Donna
pi_176773766
Ik word ook naar in de bios, dat doe ik ook niet meer. Denk niet dat je je baby sloopt hoor, maar misschien vindt ie er gewoon niks aan :7


Welkom ook nog ela! Veel bekenden hier volgens mij. Ken niet zoveel maar ben ook maar in weinig topics actief. :D
  zaterdag 27 januari 2018 @ 09:23:31 #181
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176773780
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 09:17 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Echt hè :D. Drie lijken veel mensen echt Heel Veel te vinden. Ik zie er ook vrij jong uit en krijg vaak de vraag of het de eerste is. Als ik dan zeg dat het de derde is vallen mensen zowat achterover :'). Maar daarna wel van iedereen leuke reacties :).
Ik heb juist het idee dat 3 het nieuwe 2 is, heel veel 3e kindjes in mijn omgeving!

Aventura, van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat ze zo'n goede start had!
pi_176773857
Gefeliciteerd Aventura! *O*
pi_176773986
Gefeliciteerd ela! O+ *O*

Aventura, gefeliciteerd met je meisje! Wat fijn dat ze het al zo goed doet. O+ *O*
pi_176774023
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 05:34 schreef Aventura het volgende:
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
Wauw, wat klinkt dat goed, zo fijn! Gefeliciteerd met je dochter *O* O+ *O* Hopelijk blijft ze het zo goed doen! Veel geluk!
pi_176774030
Aventura! Gefeliciteerd O+ ! Wat klinkt dat als een goede start! Ene goed herstel gewenst :*
♥ J & S
pi_176774050
Ela de beste kleiner aller tijden O+ Hoi!
♥ J & S
  zaterdag 27 januari 2018 @ 09:57:50 #187
409579 LuDann
All the way
pi_176774070
Van harte gefeliciteerd Aventura! Wat fijn dat je toch op een roze wolk zit en dat ze het goed doet. *O* Ik ben ook heel benieuwd naar haar naam. O+

En ela ook gefeliciteerd, wat leuk, een derde! *O*

Ik heb ook het idee dat 3 het nieuwe 2 is hoor.
pi_176774125
Aventura gefeliciteerd! En eerste babyhuiltje O+
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:08:40 #189
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_176774152
Oh Aventura O+ *O* veel geluk!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:15:14 #190
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176774223
Van harte gefeliciteerd met jouw babymeisje, Aventura!
pi_176774309
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 09:17 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Echt hè :D. Drie lijken veel mensen echt Heel Veel te vinden. Ik zie er ook vrij jong uit en krijg vaak de vraag of het de eerste is. Als ik dan zeg dat het de derde is vallen mensen zowat achterover :'). Maar daarna wel van iedereen leuke reacties :).
Haha ik ben vrij jong dus die reactie is heeeeel herkenbaar! :’)
pi_176774420
Aventura, van harte gefeliciteerd! Wat geweldig dat jullie zo’n goede start hebben!
pi_176774476
Gefeliciteerd Aventura! *O*
pi_176774513
Gefeliciteerd Aventura! *O*
Wat fijn dat ze met een goede start op de wereld is gekomen, geniet O+
pi_176774526
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 09:17 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Echt hè :D. Drie lijken veel mensen echt Heel Veel te vinden. Ik zie er ook vrij jong uit en krijg vaak de vraag of het de eerste is. Als ik dan zeg dat het de derde is vallen mensen zowat achterover :'). Maar daarna wel van iedereen leuke reacties :).
Hoe oud ben je überhaupt dan?
Vroeger had je voor je 28e bijv. heus wel 3 kinderen.
Een oud collega van mij heeft er ook 3 en die is nog geen 30. Klinkt veel maar eigenlijk is het heel normaal. Elk zo’n 2 jaar verschil is helemaal niet zo vreemd.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 10:47:33 #196
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176774555
Gefelicieerd Aventura *O* *O* hopelijk blijft alles goed gaan met je kleine meid, en herstel je zelf ook snel :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 11:47:26 #197
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_176775252
Gefeliciteerd met jullie dochter Aventura O+ *O* Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_176776013
Aventura, gefeliciteerd met jullie meisje! :* Ze is toch nog een hele poos blijven zitten en is gezond, huilend en wel, ter wereld gekomen. Geweldig! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176776332
Aventura, daar is ze dan O+ Wat fijn dat ze het zo goed doet en wat een prachtig gewicht. Van harte gefeliciteerd!

Hier verlof *O* Dat mocht ook wel met deze termijn :X Woensdag zou eigenlijk m’n laatste dag zijn, maar moest toch nog een en ander afmaken en bevoorraden etc. Nu is het dan écht zo ver (voor zover dat gaat met een eigen bedrijf..) Inmiddels ook echt wel aan toe, want ik ben doodmoe, overal opgezwollen en alles doet zeer :@ Hoe is ‘t bij jullie?
Make your own kind of music.
pi_176776601
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 10:44 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe oud ben je überhaupt dan?
Vroeger had je voor je 28e bijv. heus wel 3 kinderen.
Een oud collega van mij heeft er ook 3 en die is nog geen 30. Klinkt veel maar eigenlijk is het heel normaal. Elk zo’n 2 jaar verschil is helemaal niet zo vreemd.
29! Dus ik ben natuurlijk ook nog vrij jong voor de derde maar "vroeger" was dat eerder regel dan uitzondering idd :).
pi_176776668
Avontura gefeliciteerd :* hopelijk hoeft ze niet super lang te blijven en heb je haar snel thuis O+
pi_176776683
Menschen, waarom denkt de H&M eigenlijk dat ik geen broekzakken meer nodig heb nu?
pi_176776712
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Menschen, waarom denkt de H&M eigenlijk dat ik geen broekzakken meer nodig heb nu?
Terechte klacht ;(
pi_176776798
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Menschen, waarom denkt de H&M eigenlijk dat ik geen broekzakken meer nodig heb nu?
Omdat je toch alles vergeet :D
Make your own kind of music.
pi_176777018
Aventura van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje *O*!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176777193
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:21 schreef CassElliot het volgende:

[..]

Omdat je toch alles vergeet :D
_O- +1
pi_176777212
Aventura gefeliciteerd met je dochter *O* :* Wat een opluchting dat ze huilend en zelf ademt ter wereld kwam, wat een vechter O+
Ben ook benieuwd naar de ontmoeting tussen je zoon en dochter.

En ela uit de kast! Super leuk! Gefeliciteerd *O*

*O* voor 8 weken zwanger vandaag!
pi_176777303
Aventura, wat fijn dat er een roze wolk is. Ik gun het jullie zo! Ik hoop dat ze snek naar huis mag, en het zo goed blijft doen als haar start was! :* O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176777353
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 05:34 schreef Aventura het volgende:
Ze is er! Gistermiddag rond half 7 is ze gehaald en ze kwam huilend en zelf ademend ter wereld!! Ze woog 1150 gram en ze is zo mooi. En het gaat zo goed. Ik heb al gebuideld! Daarna heb ik paar uur geslapen. Straks weer naar haar toe! Dankbaar en zo gelukkig :)
Gefeliciteerd Aventura O+ *O* O+ O+ O+ O+
pi_176778089
Gefeliciteerd Aventura O+ wat fijn dat je meteen kon buidelen.

Je klinkt gelukkig. O+ :*
:)
  Moderator zaterdag 27 januari 2018 @ 15:01:08 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176778216
Aventura, gefeliciteerd met je meisje O+ wat klink je heerlijk verliefd!

Ela gefeliciteerd! *O* wat een knalstreep :o

Fuchs ik zag nog een vraag over blaasontsteking. Ik herkende het omdat ik het vaker heb gehad. Steken in mijn rug, in mijn zij, donkere urine. Maar helemaal geen pijn bij het plassen dus dat hoeft helemaal niet. Dat gevoel dat het niet allemaal komt herken ik wel. Het werkt dan om even heel recht te zitten en dan naar achteren te leunen, alsof het even een zetje nodig heeft ;)

Verder ben ik de helft alweer vergeten :@

Even een vraagje over vermoeidheid: overdag ben ik super moe maar 's avonds helemaal niet waardoor ik veel te laat naar bed ga. Daardoor ben ik 's ochtends en 's middags kapot maar 's avonds gaat het gewoon weer :? Ik ben dan ook veel te enthousiast door de zwangerschap wat me ook weer wakker houdt :D maar goed, nu dus kapot dus ik ga weer een tukkie doen :Z
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176778447
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:01 schreef MaJo het volgende:
Aventura, gefeliciteerd met je meisje O+ wat klink je heerlijk verliefd!

Ela gefeliciteerd! *O* wat een knalstreep :o

Fuchs ik zag nog een vraag over blaasontsteking. Ik herkende het omdat ik het vaker heb gehad. Steken in mijn rug, in mijn zij, donkere urine. Maar helemaal geen pijn bij het plassen dus dat hoeft helemaal niet. Dat gevoel dat het niet allemaal komt herken ik wel. Het werkt dan om even heel recht te zitten en dan naar achteren te leunen, alsof het even een zetje nodig heeft ;)

Verder ben ik de helft alweer vergeten :@

Even een vraagje over vermoeidheid: overdag ben ik super moe maar 's avonds helemaal niet waardoor ik veel te laat naar bed ga. Daardoor ben ik 's ochtends en 's middags kapot maar 's avonds gaat het gewoon weer :? Ik ben dan ook veel te enthousiast door de zwangerschap wat me ook weer wakker houdt :D maar goed, nu dus kapot dus ik ga weer een tukkie doen :Z
Dat heb ik ook majo! Overdag kom ik de dag amper door vanwege vermoeidheid. Als de kinderen op bed liggen krijg rond een uur of 8 plots een boel energie en kan ik niet meer slapen en heel actief. Altijd wel een avondmens geweest maar pff dit breekt me wel op :O . Uiteindelijk moet ik denk ik niet eigenwijs doen en gewoon om 19.00 gaan slapen met de kinderen :') :+
♥ J & S
pi_176778452
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:01 schreef MaJo het volgende:

Even een vraagje over vermoeidheid: overdag ben ik super moe maar 's avonds helemaal niet waardoor ik veel te laat naar bed ga. Daardoor ben ik 's ochtends en 's middags kapot maar 's avonds gaat het gewoon weer :? Ik ben dan ook veel te enthousiast door de zwangerschap wat me ook weer wakker houdt :D maar goed, nu dus kapot dus ik ga weer een tukkie doen :Z
+1! Met name het hyperen van het überhaupt zwanger zijn.

Jongens, Ik had mijn eerste kotssessie vandaag :'( En ik heb echt een fobie voor overgeven. Dat gaat gepaard met veel tranen een een paniekgevoel.. Ik maak me al mega zorgen over het werken de komende week. Hoe ga ik 40 min rijden en lekker vrolijk in de klas staan om kwart over 8?
Ik ga morgen maar starten met de tips van internet, eerst iets eten voordat je opstaat en zo. Zou ik nog wat kunnen met mijn paniekgevoel? Of is het gewoon een kwestie van get over it?
pi_176778736
Aventura, gefeliciteerd met jullie kleine meisje. Wat fijn dat haar start zo goed was! Hoe gaat het vandaag met jullie?

Peace: Heb je altijd al een overgeef-fobie gehad? Want dan wordt het denk ik heel lastig om daar snel vanaf te komen... als je je vooral zorgen maakt om praktische zaken zou ik inderdaad kijken of je ook prakische oplossingen kunt bedenken.. Hoe dan ook: als dat paniekgevoel blijft, bespreek het je vk/gyn/huisarts!

Ik ben echt geen zak waard. Mijn bloeddruk is kennelijk heel laag en ik ben de hele dag door duizelig en licht in mn hoofd. Mega irritant. En vermoeidheid, check. Overdag heb ik het gevoel dak amper wakker kan blijven en s nachts lig ik vervolgens urenlang wakker 8)7 . Leuk hoor mensen, die hormonen.
pi_176778784
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:16 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

+1! Met name het hyperen van het überhaupt zwanger zijn.

Jongens, Ik had mijn eerste kotssessie vandaag :'( En ik heb echt een fobie voor overgeven. Dat gaat gepaard met veel tranen een een paniekgevoel.. Ik maak me al mega zorgen over het werken de komende week. Hoe ga ik 40 min rijden en lekker vrolijk in de klas staan om kwart over 8?
Ik ga morgen maar starten met de tips van internet, eerst iets eten voordat je opstaat en zo. Zou ik nog wat kunnen met mijn paniekgevoel? Of is het gewoon een kwestie van get over it?
Oh, heel herkenbaar, ik heb daar ook erg last van. Maar ik ben tot nu toe al twee keer gezegend met een kotsloze zwangerschap. Heb je al echt last? Misschien valt het ook mee. Aan dat gevoel doe je nu niet veel denk ik. Misschien wordt het zelfs wel beter als je er wel laat van krijgt, omdat je dan geen keuze meer hebt.
pi_176779287
Jee peace dat is ook al vlot, balen zeg. Droge crackers eten hielp bij mij wel goed, idd meteen als ik wakker werd maar eigenlijk elke keer als ik misselijk was. Ik heb die al ingeslagen maar tot nu toe nog niet nodig gehad *afkloppen.

Hier ook echt doodmoe. En soms echt ineens strontchagrijnig/boos om niks of heel overtrokken reageren :@. Kan me dat niet herinneren van vorige keer.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_176779580
Even een tip: ze hebben leuke zwart-witte babykleding bij de Zeeman.
Protège moi de mes désirs.
pi_176779659
Aventura gefeliciteerd *O*
pi_176779885
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:01 schreef MaJo het volgende:
Aventura, gefeliciteerd met je meisje O+ wat klink je heerlijk verliefd!

Ela gefeliciteerd! *O* wat een knalstreep :o

Fuchs ik zag nog een vraag over blaasontsteking. Ik herkende het omdat ik het vaker heb gehad. Steken in mijn rug, in mijn zij, donkere urine. Maar helemaal geen pijn bij het plassen dus dat hoeft helemaal niet. Dat gevoel dat het niet allemaal komt herken ik wel. Het werkt dan om even heel recht te zitten en dan naar achteren te leunen, alsof het even een zetje nodig heeft ;)

Verder ben ik de helft alweer vergeten :@

Even een vraagje over vermoeidheid: overdag ben ik super moe maar 's avonds helemaal niet waardoor ik veel te laat naar bed ga. Daardoor ben ik 's ochtends en 's middags kapot maar 's avonds gaat het gewoon weer :? Ik ben dan ook veel te enthousiast door de zwangerschap wat me ook weer wakker houdt :D maar goed, nu dus kapot dus ik ga weer een tukkie doen :Z
Thanx voor je reactie en las ook nog reacties van andere die het wel herkende. Dat is fijn. Ik hou het gewoon even in de gaten. Plas sinds gister extreem veel. In 1 dag een 2 liter kan vol en dat is echt totaal niks voor mij :')

Moeheid is bij mij altijd standaard zo verdeeld. Ik kom altijd 's avonds weer tot leven. Avond/nachtmens w/

Peace, wat naar van het spugen in combi met je angst. Geen tips, maar ik vind het een goed teken dat je zo misselijk bent ;)
pi_176780130
Aventura gefeliciteerd met je meisje !! *O*

Ik kom aanhaken :@
Afgelopen maandag wat bloedverlies gehad en dacht dus ongesteld te worden maar het zette maar niet door. Vrijdagochtend dan toch maar een testje gedaan en tot onze grote verrassing een mooie streep zien verschijnen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 februari staat de echo gepland en 28ste gesprek met verloskundige.
Moeheid herken ik momenteel wel! Ik lig rond 21 in bed, kan makkelijk 10u slapen om in de middag dan nog een dutje te doen :’) Ik slaap snachts dan gelukkig wel goed :)
Maar nu dus wachten tot de 20ste :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_176780304
Gefeliciteerd & welkom! *O*
Wil je in de OP?
Protège moi de mes désirs.
pi_176780372
Dat moe zijn kan nog lekker lang voort duren! Ik was echt t/m week 14 supermoe en vanaf dat moment ging het langzaam een beetje beter. En sinds 3 weken kan ik eindelijk weer een hele dag wakker blijven zonder dutjes *)

Vandaag naar een badkamerbedrijf geweest om een beetje te oriënteren op een nieuwe badkamer. We kregen echt een belachelijk hoge offerte en vervolgens probeerde de verkoper ook nog eens mijn zwangerschap in te zetten om er een handtekening onder te krijgen :') Ik heb mijn vriend al lang niet zo pissig gezien als vandaag :D Verkoper teleurgesteld, die dacht dat mijn hormonen echt nunununu een nieuwe badkamer wilden, maar mijn hormonen geven echt helemaal niks om de badkamer. Wel om de keuken, maar die heb ik dan ook al helemaal uitgezocht en voor elkaar enzo :+

En welkom Priem en Ela! Gefeliciteerd!
pi_176780401
Gefeliciteerd Aventura! *O* fijn dat ze huilend ter wereld kwam, hoop dat ze snel groot en sterk genoeg is om mee naar huis te kunnen!
pi_176780589
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:12 schreef PriemGirl het volgende:
Aventura gefeliciteerd met je meisje !! *O*

Ik kom aanhaken :@
Afgelopen maandag wat bloedverlies gehad en dacht dus ongesteld te worden maar het zette maar niet door. Vrijdagochtend dan toch maar een testje gedaan en tot onze grote verrassing een mooie streep zien verschijnen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 februari staat de echo gepland en 28ste gesprek met verloskundige.
Moeheid herken ik momenteel wel! Ik lig rond 21 in bed, kan makkelijk 10u slapen om in de middag dan nog een dutje te doen :’) Ik slaap snachts dan gelukkig wel goed :)
Maar nu dus wachten tot de 20ste :+
Gefeliciteerd Priem :D *O* Leuk je hier te zien!
Mijn vriendin is ook zwanger O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_176780654
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:16 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

+1! Met name het hyperen van het überhaupt zwanger zijn.

Jongens, Ik had mijn eerste kotssessie vandaag :'( En ik heb echt een fobie voor overgeven. Dat gaat gepaard met veel tranen een een paniekgevoel.. Ik maak me al mega zorgen over het werken de komende week. Hoe ga ik 40 min rijden en lekker vrolijk in de klas staan om kwart over 8?
Ik ga morgen maar starten met de tips van internet, eerst iets eten voordat je opstaat en zo. Zou ik nog wat kunnen met mijn paniekgevoel? Of is het gewoon een kwestie van get over it?
Ja, daar kun je iets mee en als je echt een fobie hebt, kan ik je dat ook enorm aanraden! Je huisarts kan verwijzen naar een therapeut of je zoekt er zelf 1 op. Niet zo heel lang geleden nog een zwangere begeleid die hier therapie voor heeft opgepakt en ze heeft er heel goed resultaat mee geboekt.
pi_176781467
Welkom Priem!! *O*

Oké, ik had het al een paar keer eerder maar zonet weer, natte plekken in mijn bh. Ik ben pas 26w6d. Is dat niet wat vroeg voor lekkende borsten?
pi_176781566
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:48 schreef Malteser het volgende:
Welkom Priem!! *O*

Oké, ik had het al een paar keer eerder maar zonet weer, natte plekken in mijn bh. Ik ben pas 26w6d. Is dat niet wat vroeg voor lekkende borsten?
Ik had het met 21 weken. Jeej voor lektetten :+
♥ J & S
  zaterdag 27 januari 2018 @ 18:56:37 #228
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176781596
Was hier voor 20 weken al Malteser!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176781634
Hier nog steeds niet gehad. :%
Protège moi de mes désirs.
pi_176781658
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:48 schreef Malteser het volgende:
Welkom Priem!! *O*

Oké, ik had het al een paar keer eerder maar zonet weer, natte plekken in mijn bh. Ik ben pas 26w6d. Is dat niet wat vroeg voor lekkende borsten?
Ik had het bij W ook met 23 weken ofzo ook al. Volgens de gyn was dat niet abnormaal en kan het zeker geen kwaad :).
pi_176781676
Gefeliciteerd Aventura *O* Klinkt als een fijne start :)
pi_176781902
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 13:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Menschen, waarom denkt de H&M eigenlijk dat ik geen broekzakken meer nodig heb nu?
Dit!! Loop elke keer m’n hand in een zak te douwen wat eigenlijk maar een randje is en dan van ellende maar in m’n achterzak :')

Welkom Priem! *O* veel succes met wachten tot de 20e :P en succes met de vermoeidheid.

Ik ben gisteren getrouwd *O* was een superdag O+ maar rond half 9 was ik wel echt K.O. en hebben we iedereen eruit geschopt en thuisbezorgd besteld :D dag begon al om 7u.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176782028
Ah oké dames, thanks. Had het bij Twix niet.

Gefeliciteerd VitaBella ^)
pi_176782056
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 18:48 schreef Malteser het volgende:

Oké, ik had het al een paar keer eerder maar zonet weer, natte plekken in mijn bh. Ik ben pas 26w6d. Is dat niet wat vroeg voor lekkende borsten?
Ik had het ookal heel vroeg, droeg ookal heel snel zoogcompressen :D
pi_176782059
Priem welkom en gefeliciteerd! O+ *O*
pi_176782067
Vitabella gefeliciteerd ^) leuk jurkje met een mooie baby bump O+
pi_176782094
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:14 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Dit!! Loop elke keer m’n hand in een zak te douwen wat eigenlijk maar een randje is en dan van ellende maar in m’n achterzak :')

Welkom Priem! *O* veel succes met wachten tot de 20e :P en succes met de vermoeidheid.

Ik ben gisteren getrouwd *O* was een superdag O+ maar rond half 9 was ik wel echt K.O. en hebben we iedereen eruit geschopt en thuisbezorgd besteld :D dag begon al om 7u.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exact dat inderdaad!

Gefeliciteerd!
pi_176782120
Ohhh wat ben je mooi vitabella O+ Van harte gefeliciteerd!

Priem welkom *O*
pi_176782168
Ik liep vanmiddag weer in mijn fuik van negatieve gedachten die al een paar dagen op de loer lag, en ik wilde me eerst niet aanstellen, maar vriend zei dat ik gewoon de VK even moest bellen. Mochten meteen even langskomen en alles was hartstikke goed O+ Geloof dat ik heel af en toe al wat voel, hopelijk wordt dat snel wat duidelijker, de placenta lag in elk geval mooi achter.
pi_176782202
IMA wat fijn dat jullie mochten langs komen, wat kan dat fijn zijn he als je zo onzeker bent, gelukkig was alles goed O+ O+
pi_176782336
Ela. Wat leuk. Nog zo’n prachtig kindje in jullie liefdevolle gezin. *O* O+
pi_176782489
Aventura. Gefeliciteerd met je meisje O+
pi_176782824
Vita, gefeliciteerd! Je zag er prachtig uit. O+
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:12:15 #244
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176784468
Welkom Priem en ela O+

Gefeliciteerd aventura! Wat mooi dat je meisje gewoon al huilde enz O+

Gefeliciteerd ook Vita! ^)

Wij hebben vandaag (ja heel vroeg) de geslachtsbepalingsecho laten maken. Emma krijgt een broertje O+ O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176785083
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik liep vanmiddag weer in mijn fuik van negatieve gedachten die al een paar dagen op de loer lag, en ik wilde me eerst niet aanstellen, maar vriend zei dat ik gewoon de VK even moest bellen. Mochten meteen even langskomen en alles was hartstikke goed O+ Geloof dat ik heel af en toe al wat voel, hopelijk wordt dat snel wat duidelijker, de placenta lag in elk geval mooi achter.
Echt goud waard dan hè, zo'n VK die je dan begrijpt en laat komen. Fijn!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:32:18 #246
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_176785093
Gefeliciteerd Nouk!

En Vita ook. Wat zag je er mooi uit :).

Welkom Priem!

Ik heb vandaag eindelijk weer eens 10k stappen gezet. Dat was eerst heel normaal voor me maar ik denk dat ik de helft niet eens haalde de afgelopen weken :'). Én geen dutje gedaan overdag. Nu wel naar bed. Slaap lekker allemaal!
pi_176785107
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:12 schreef Nouk84 het volgende:
Welkom Priem en ela O+

Gefeliciteerd aventura! Wat mooi dat je meisje gewoon al huilde enz O+

Gefeliciteerd ook Vita! ^)

Wij hebben vandaag (ja heel vroeg) de geslachtsbepalingsecho laten maken. Emma krijgt een broertje O+ O+
Leuk!! En die nub theorie kan dan ook mooi de kast in. Dat was jij toch met die best duidelijke meisjesnub??
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:34:04 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_176785148
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:32 schreef Malteser het volgende:

[..]

Leuk!! En die nub theorie kan dan ook mooi de kast in. Dat was jij toch met die best duidelijke meisjesnub??
Volgens mij was dat Noa!

Leuk Nouk, gefeliciteerd!
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:49:05 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_176785515
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, aventura O+
disclaimer
pi_176785595
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:34 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Volgens mij was dat Noa!

Leuk Nouk, gefeliciteerd!
Oh oeps! Uhm, zwangerschapsdementie.... Telt dat? ;)
  zaterdag 27 januari 2018 @ 21:59:49 #251
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_176785799
Dank! Volgens mij was dat Noa idd, mijn nub was niet zo duidelijk, alleen lot dacht een meisje te zien..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_176785849
Leuk! #TeamJongen O+
Protège moi de mes désirs.
pi_176787979
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 21:59 schreef Nouk84 het volgende:
Dank! Volgens mij was dat Noa idd, mijn nub was niet zo duidelijk, alleen lot dacht een meisje te zien..
Weer duidelijk waar mijn talenten niet liggen :').

Maar superleuk, een broertje!! *O*
pi_176789272
Dank lieve dames O+

Nouk een jongen! Gefeliciteerd :D
pi_176789450
Vb gefeliciteerd en wat zag je er prachtig uit O+

En een jongen voor Nouk, tof :) Ik heb nog nooit een nub duidelijk kunnen zien trouwens..
  zondag 28 januari 2018 @ 03:21:10 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_176789890
Dankjullie allemaal voor de felicitaties. Ben toch wel een beetje van het wolkje afgedonderd, het valt niet mee allemaal en de napijn van de ks helpt niet mee. Ik kan alleen per bed naar mijn kind toe op de nicu en het is daar krap. Het gaat redelijk goed met ons meisje, ze ademt nog steeds zelf en plast en poept. Helaas gaat het infuus aanleggen minder, ze moeten haar vaak opnieuw aanprikken terwijl zij juist afhankelijk is van een lijn met extra voeding. Dat is wel gelijk ook 't enige grotere probleem dat ze heeft. Verder doet ze het heel goed, ze is alleen heel klein! Ik zal zo langzamerhand wel afscheid gaan nemen van jullie, maar blijf het natuurlijk wel allemaal volgen hier :)
pi_176789962
Aventura, hopelijk knap je snel op en hoef je niet meer per bed naar je dochter toe! Je kleine meid doet het zo te lezen heel goed, klein maar nu al een vechtertje! :* :*
pi_176789970
Nouk een jongen, gefeliciteerd! *O* *O*
  zondag 28 januari 2018 @ 08:00:05 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176790190
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:14 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Dit!! Loop elke keer m’n hand in een zak te douwen wat eigenlijk maar een randje is en dan van ellende maar in m’n achterzak :')

Welkom Priem! *O* veel succes met wachten tot de 20e :P en succes met de vermoeidheid.

Ik ben gisteren getrouwd *O* was een superdag O+ maar rond half 9 was ik wel echt K.O. en hebben we iedereen eruit geschopt en thuisbezorgd besteld :D dag begon al om 7u.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooierd ben je toch O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 28 januari 2018 @ 08:02:49 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_176790198
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:12 schreef PriemGirl het volgende:
Aventura gefeliciteerd met je meisje !! *O*

Ik kom aanhaken :@
Afgelopen maandag wat bloedverlies gehad en dacht dus ongesteld te worden maar het zette maar niet door. Vrijdagochtend dan toch maar een testje gedaan en tot onze grote verrassing een mooie streep zien verschijnen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 februari staat de echo gepland en 28ste gesprek met verloskundige.
Moeheid herken ik momenteel wel! Ik lig rond 21 in bed, kan makkelijk 10u slapen om in de middag dan nog een dutje te doen :’) Ik slaap snachts dan gelukkig wel goed :)
Maar nu dus wachten tot de 20ste :+
Leuk nieuws Priempje! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_176790202
Ohw Aventura.... Hopelijk knap je snel op :* Ik ben wel heel blij om te lezen dat je meisje het goed doet!

Priem welkom!!!

Vita wat zag je er prachtig uit O+ Heerlijk.

Nouk een jochie! Ik ben benieuwd of je dat heel anders gaat beleven!

Malteser hoe gaat ie? Loopt alles nog netjes door je iPhonekabel?

En Sethiwe nog een knuffel voor jou. :*

DUMAN, moest jij nou elke dag met de trein naar je werk? Of was dat iemand anders? Ik heb in m’n leven heel wat treinreizen gemaakt voor studie en werk... afgelopen wk was ik ergens voor een cursus en de treinreis was slopend (dat “sprintje” van bus naar trein hielp niet en op de trap vh balkon zitten vanwege drukte vast ook niet) Petje af voor zwangeren die elke dag treinen!

In de soap rondom kdv’s heb ik nog een anekdote. Spoiler want ik kan het nooit kort houden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, dat, alles.
pi_176790382
Oh wow wat gaat het hier hard. Ik moet even wennen :P
Thx voor de warme welkom :D

Vita waw wat zag je er mooi uit en erg mooie babybump (moet alleen nog wennen aan je kloonnaam lol).

Aventura klinkt idd als een vechter jullie dochter, wat goed! Hopelijk voel je je ook snel beter en kun je lekker genieten van je kleine meid.

Nouk een jongen, wat leuk O+

Phil; wat een verhaal _O- ja ook al is die kdv je van het maar ik zou er zo ook helemaal klaar mee zijn :X dat je een keer iets vergeet ok maar 3x na elkaar huuuu :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_176790393
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 08:03 schreef Philomijn het volgende:

DUMAN, moest jij nou elke dag met de trein naar je werk? Of was dat iemand anders? Ik heb in m’n leven heel wat treinreizen gemaakt voor studie en werk... afgelopen wk was ik ergens voor een cursus en de treinreis was slopend (dat “sprintje” van bus naar trein hielp niet en op de trap vh balkon zitten vanwege drukte vast ook niet) Petje af voor zwangeren die elke dag treinen!
Dat was ik, ja, tot afgelopen vrijdag. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat naar zulke mensen. Noteer het dan inderdaad. Of communiceer goed met je man.
Hebben jullie nu een ander kdv op het oog?

Heb je mijn mail trouwens nog gehad? :)
Protège moi de mes désirs.
pi_176790457
Vita, wat ben je prachtig!! Gefeliciteerd!! :*

Nouk, een piemel!!! Leuk!! :D
:)
pi_176790466
Ik heb morgen m’n eerste echo! :o

Ik vind het zo akelig spannend. ;(
:)
pi_176790740
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 08:55 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb morgen m’n eerste echo! :o

Ik vind het zo akelig spannend. ;(
Spannend!! Mijn duimem draaien :* O+ O+
pi_176790792
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 08:55 schreef Soof-87 het volgende:
Ik heb morgen m’n eerste echo! :o

Ik vind het zo akelig spannend. ;(
Ik ook! Hoe laat mag je. Ik mag al 9.15 gelukkig!! Ik duim voor wat moois voor ons beide O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ J & S
pi_176790811
Gefeliciteerd Vita! Wat ben je moooi O+

Haha Philo, daar zou ik ook klaar mee zijn. Reminds me wel dat ik ook even plekje op het kdv moet claimen voor bib, ook al twijfel ik nog tussen kdv en gastouder (iemand ervaring met half half?)
Daarnaast is het niet 100% zeker dat we hier straks nog wonen.

Aventura fijn dat meisje het ondanks alles goed doet. Wat zal het toch pittig zijn zo afhankelijk, na zo'n grote buik operatie en dan heen en weer moeten. Dikke knuffel voor jou!

Spannend Soof en Klap. Duimen draaien voor mooie knippers :*
pi_176791033
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 09:32 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik ook! Hoe laat mag je. Ik mag al 9.15 gelukkig!! Ik duim voor wat moois voor ons beide O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim voor ons mee! O+

Ik ben om 11.45u aan de beurt.


Dankje dames :*
:)
pi_176791060
Succes morgen met de echo's O+
pi_176791102
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 09:52 schreef Loj het volgende:
Succes morgen met de echo's O+
:* jij dinsdag toch? Hoe gaat het nu?

Fijn soof! Niet heel de dag wachten!
♥ J & S
pi_176791168
Klap ook morgen een echo, spannend! Duimen draaien voor een mooie knipper. O+

Loj kan je de spanning nog een beetje onder drukken voor dinsdag? Ook mijn duimen blijven overuren draaien voor een mooie echo :*
pi_176791944
Aventura, :*. Het is ook niet niks allemaal. Maar zo fijn dat jullie meisje zo'n goede start heeft!

Klap en Soof, morgen duim ik voor jullie. En dinsdag voor Loj.

Mabawa, volgens mij heeft G van Cassandra een tijdje op zowel een kdv gezeten als bij een gastouder. Misschien haar eens vragen?

CassE, fijn van je verlof *G*. Is het nieuws van zoon ipv dochter al goed geland?

quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 08:03 schreef Philomijn het volgende:
Malteser hoe gaat ie? Loopt alles nog netjes door je iPhonekabel?
Geen wijzigingen in mijn situatie, thanks for asking.

Dat KDV :X . Hebben jullie de definitieve keuze nu ook al gemaakt?
  zondag 28 januari 2018 @ 10:51:14 #274
409579 LuDann
All the way
pi_176792038
Prachtig Vita, en van harte gefeliciteerd! Ik ben ook zwanger getrouwd 3 jaar geleden, het heeft wel iets vind ik.

Nouk een jongen. *G*

Welkom en gefeliciteerd aan Priem! *O*

Aventura, logisch dat je het heftig vindt, het is ook niet niks allemaal. Gelukkig gaat het goed met haar en hopelijk knap jij snel op.

Philo, ik zou ook afknappen van zo´n chaotisch iemand. Dat is echt wachten op problemen, moet je je voorstellen dat zo op die manier ook de administratie doen en je uren verkeerd registreren oid. Mag je straks een smak geld terugbetalen aan kinderopvangtoeslag.

Sterkte morgen met de echo´s Soof en Roos.

Hier gaat alles goed. Saskia was hier gisteren om Wolk even mee te nemen, ze heeft samen met N. gespeeld en chocoladetaart gegeten terwijl man en ik een kast in elkaar hebben gezet. O+ Mijn hormonen zijn weer happy, nu kan ik de komende week aan de slag met opruimen. Alleen, mijn arme rug, al dat gesjouw is echt niet fijn meer. :') Maar goed, het moet maar even nog. De baby moet toch echt een plek hebben straks.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 januari 2018 @ 10:58:16 #275
269689 crew  Viv
pi_176792176
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 08:03 schreef Philomijn het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje wat slecht!! Wij hadden het locatiehoofd van ons kdv 1 keer gezien tijdens de zwangerschap, toen we even op de groep mochten meekijken, en toen ik haar 3 maanden later tijdens mijn verlof met man en kinderwagen tegenkwam herkende ze ons meteen, ze wist de naam van onze baby (terwijl ik die alleen naar het hoofdkantoor gemaild had) en ook precies per wanneer ze zou starten op de groep. Zo kan het dus ook! O+
pi_176792314
Ik duim mee voor de goede echo's van Soof en Klap morgen!

Mabawa, hier hebben we een tijdje de combi gastouder-kdv gehad. Vooral omdat een goede vriendin startte als gastouder en ze zo een eerste kindje had. Die combi (2 dg kdv, 1 dag go) ging prima. Ik zou geen nadelen weten, maar eerlijk gezegd ook geen specifieke meerwaarde behalve een lichte kostenbesparing.

Aventura, het klinkt zwaar. Ik hoop dat je vlot herstelt van de ks.
pi_176792463
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:46 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja, daar kun je iets mee en als je echt een fobie hebt, kan ik je dat ook enorm aanraden! Je huisarts kan verwijzen naar een therapeut of je zoekt er zelf 1 op. Niet zo heel lang geleden nog een zwangere begeleid die hier therapie voor heeft opgepakt en ze heeft er heel goed resultaat mee geboekt.
Een beetje laat, maar thnx voor alle reacties! Ja ik heb echt grote problemen met overgeven (laat ik het maar zo noemen). Het lukt mij dan ook niet om me over te geven (haha :') ) aan het feit dat er iets uit mijn maag omhoog komt. Ik houd alles het liefst zo lang mogelijk binnen + bijbehorend rotgevoel, dan dat het via de bovenkant weer uit komt. Gisteren kon ik me er voor het eerst mentaal (dacht ik) aan toegeven, maar er kwam niet veel. Maar wel weer de complete paniek en tranen. En daar komt dan het praktische deel Sillie; hoe ga ik dit in hemelsnaam op werkdagen doen? Tijdens het autorijden of in de klas? Ik kan niet zomaar een tijd weg? Sorry voor het smerige verhaal btw! Maar jullie zijn vast wel wat smerige verhalen gewend ;)

Thnx wup voor het advies. Ik zit nog bij het ZH volgens mij. Tenminste, daar heb ik mijn eerste twee echo's. Kan ik daarnaast al contact opnemen met een VK? Ik merk dat ik best wel veel vragen heb, oa over bovenstaande dus. En het ZH voelt toch wel als een drempel/grotere afstand om over dit soort dingetjes contact op te nemen.
Maar.. iets eten voor het opstaan (en rustig opstaan überhaupt) heeft vanochtend geholpen! :)
pi_176792512
Soof en Klap, heel erg veel succes morgen! Spannend hoor :*

Aventura, wat klinkt dat naar. Ik duim dat je elke dag weer een beetje meer hersteld!

Philo! Jouw KDV verhaal! Mijn hemel. Ik moest ergens wel grinniken om je manier van schrijven. Hebben jullie nu een KDV waar jullie een goed gevoel over hebben?

En een jongen voor Noek! Gefeliciteerd! *O* = deze jompel moet je maar even in het blauw zien ;)
pi_176792768
Vita, gefeliciteerd! Wat zag je er mooi uit, met je bump O+

Een jongetje voor Nouk, leuk! *O*

Wat een verhaal Philo! Kan me voorstellen dat je daar op afknapt ja. Wij hebben toen ik zwanger was van de 1e ook met twee gastouderbureaus gepraat. Eentje beloofde dezelfde avond nog een mail met info te sturen, maar die kwam uiteindelijk pas een maand ofzo later. Toen hadden wij dus al lang en breed voor het andere bureau gekozen. :P

Een heftige keelverkoudheid terwijl je zwanger bent is stom. :( Je mag eigenlijk niks dat echt helpt, zelfs de dampo keelpastilles die eigenlijk alleen uit honing en citroen bestaan worden afgeraden. Bah.
pi_176792943
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 10:45 schreef Malteser het volgende:

Mabawa, volgens mij heeft G van Cassandra een tijdje op zowel een kdv gezeten als bij een gastouder. Misschien haar eens vragen?

Dank je!

quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 11:08 schreef Jentin het volgende:

Mabawa, hier hebben we een tijdje de combi gastouder-kdv gehad. Vooral omdat een goede vriendin startte als gastouder en ze zo een eerste kindje had. Die combi (2 dg kdv, 1 dag go) ging prima. Ik zou geen nadelen weten, maar eerlijk gezegd ook geen specifieke meerwaarde behalve een lichte kostenbesparing.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176794080
Vitabella gefeliciteerd ^) Wat was je mooi!

Nouk een jongetje *O*

Aventura succes met herstellen van je Ks! Wat doet je vechter het goed O+

Klinkt echt super onprofessioneel Philo :X

Klap en Soof mijn duimen draaien overuren voor jullie :* En stiekem ook nog voor Loj dinsdag!

Peace herkenbaar qua afstand naar het ziekenhuis. Ik heb ook bij de verloskundige in het dorp gelopen en vond de drempel daar naar toe veel lager en de meiden eigenlijk ook veel liever en meelevenden. Nu ben ik medisch dus loop ik vanaf 10 weken bij de verloskunde in het ziekenhuis. Ik hoop dat die ook wat invoelender zijn. Klinkt als Eem goede tip van Wup. Fijn dat het vandaag goed ging :*
pi_176794110
Na een miskraam in oktober kom ik me nu stiekem toch maar weer melden. Inmiddels 11 weken, maar denk dat ik nog wel even een slag om de arm houd of alles wel goed blijft gaan :X

Afgelopen week 's nachts een aantal keer wakker geweest en dan kon ik uren niet meer in slaap komen. Niets om te piekeren, doodmoe, maar gewoon de slaap niet kunnen vatten. Herkenbaar?
pi_176794769
Gefeliciteerd CP!! Welkom! Wat fijn dat je nu alweer zo ver bent! En ja herkenbaar, maar ik had dat voor mijn zwangerschap ook regelmatig. Niet op je telefoon gaan en misschien wat lezen helpt...

Peace, ik ben na mijn termijnecho overgedragen aan de verloskundige. Want er was geen reden om medisch te blijven. Bij jou neem ik aan ook niet, als je nu een verder normale zwangerschap hebt. Dus ik zou naar het zkh bellen en vragen of ze een brief willen maken (daar stond bij mij in hoe ver ik was en wat voor traject ik had doorlopen) en ondertussen kun je een afspraak maken bij een verloskundige naar keuze. :) Tenminste, zo ging het bij mij.

Kdv: ja het was me de soap wel. :+ We twijfelen nu nog tussen twee laatsten. We twijfelden dus eerst tussen die Hilton en een ander die ook gewoon top in orde was. Maar toen kwam collega van man met die van haar waar ze erg tevreden over was en toen zijn we daar nog gaan kijken en die was ook helemaal goed. Ik neig naar die en man naar die andere. Ik vond die van “mij” wat huiselijker. Maar welke het ook word, ik heb in deze twee beiden vertrouwen.

Oh wat lekker dat je klaar bent met treinen DUMAN! Ik moet mijn mail nog checken maar ik klap zo mijn laptop open dus dank alvast! :*

Heel veel succes klap en soof!! We duimen voor jullie!

Zijn er hier (meelezende?) secondtime moms met een Chicco next to me co sleeper? (Of Googlehelden) Ik wil graag een co sleeper en deze leek me op zich wel wat. Maar ik kan niet vinden in welke hoogtes hij verstelbaar is. Wel dát ie in 6 hoogtes verstelbaar is, maar welke dan? Onze boxspring is 66 cm hoog (zonder klossen) dus daar moet het mee matchen.
Dit, dat, alles.
  zondag 28 januari 2018 @ 13:05:35 #284
426379 elamanilo
elämänilo
pi_176794817
Poeh, vanmorgen weer wat oud bloed, maar wederom weer heel weinig en oud dus. Ik voel me er eigenlijk vrij rustig onder, op één of andere manier voelt het nog steeds wel goed.

Soof en Klap, veel succes, maar ook plezier morgen :*
En Loj, ik duim heel hard mee voor dinsdag :*

CrazyPrincess, welkom! En heel herkenbaar ja. Ik ben 's avonds best moe, maar dan word ik midden in de nacht opeens wakker en kan dan een hele poos niet slapen. Bij m'n eerdere zwangerschappen had ik dat ook al, maar vervelend of onhandig vind ik het af en toe ook wel ja. Vooral als ik dan 's middags opeens toch best wel weer moe ben. :')
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 13:26:23 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176795390
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:15 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Dat heb ik ook majo! Overdag kom ik de dag amper door vanwege vermoeidheid. Als de kinderen op bed liggen krijg rond een uur of 8 plots een boel energie en kan ik niet meer slapen en heel actief. Altijd wel een avondmens geweest maar pff dit breekt me wel op :O . Uiteindelijk moet ik denk ik niet eigenwijs doen en gewoon om 19.00 gaan slapen met de kinderen :') :+
Gelukkig heb ik de weekenden en 1 vrije dag om bij te komen maar anders zou ik het slecht trekken :O Ik ben ook een echt avondmens, waarschijnlijk heeft het daar wel mee te maken :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 15:16 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

+1! Met name het hyperen van het überhaupt zwanger zijn.

Jongens, Ik had mijn eerste kotssessie vandaag :'( En ik heb echt een fobie voor overgeven. Dat gaat gepaard met veel tranen een een paniekgevoel.. Ik maak me al mega zorgen over het werken de komende week. Hoe ga ik 40 min rijden en lekker vrolijk in de klas staan om kwart over 8?
Ik ga morgen maar starten met de tips van internet, eerst iets eten voordat je opstaat en zo. Zou ik nog wat kunnen met mijn paniekgevoel? Of is het gewoon een kwestie van get over it?
Soms denk ik echt dat we 1 persoon zijn :o Ik heb ook ontzettende overgeefangst en zie er al tegenop dat dat zou kunnen gebeuren. Wat is precies je angst, dat je stikt? Dan heb ik als tip dat je goed door je neus moet blijven ademen, dat helpt bij mij altijd goed! Ik heb de neiging om te gaan hyperventileren en dan krijg je helemaal geen lucht meer. Als je je dan concentreert op de ademhaling via je neus dan komt het helemaal goed! Ik hoop dat je er niet al teveel last van gaat krijgen :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 16:57 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Thanx voor je reactie en las ook nog reacties van andere die het wel herkende. Dat is fijn. Ik hou het gewoon even in de gaten. Plas sinds gister extreem veel. In 1 dag een 2 liter kan vol en dat is echt totaal niks voor mij :')

Moeheid is bij mij altijd standaard zo verdeeld. Ik kom altijd 's avonds weer tot leven. Avond/nachtmens w/

Peace, wat naar van het spugen in combi met je angst. Geen tips, maar ik vind het een goed teken dat je zo misselijk bent ;)
Als je echt veel meer plast dan je gewend bent zou ik toch eens wat urine naar de huisarts brengen, kleine moeite toch? Ik had zelf geen potje meer in huis dus ben gewoon naar de huisarts gegaan met de vraag of ik het daar ter plekke mocht doen. Ze wilde me eerst afwimpelen dat dat alleen kan met ochtendurine maar toen ik zei dat ik zwanger was wist ze niet hoe snel ze me dat potje moest geven _O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:12 schreef PriemGirl het volgende:
Aventura gefeliciteerd met je meisje !! *O*

Ik kom aanhaken :@
Afgelopen maandag wat bloedverlies gehad en dacht dus ongesteld te worden maar het zette maar niet door. Vrijdagochtend dan toch maar een testje gedaan en tot onze grote verrassing een mooie streep zien verschijnen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
20 februari staat de echo gepland en 28ste gesprek met verloskundige.
Moeheid herken ik momenteel wel! Ik lig rond 21 in bed, kan makkelijk 10u slapen om in de middag dan nog een dutje te doen :’) Ik slaap snachts dan gelukkig wel goed :)
Maar nu dus wachten tot de 20ste :+
Gefeliciteerd en welkom O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:14 schreef VitaBella het volgende:

[..]

Dit!! Loop elke keer m’n hand in een zak te douwen wat eigenlijk maar een randje is en dan van ellende maar in m’n achterzak :')

Welkom Priem! *O* veel succes met wachten tot de 20e :P en succes met de vermoeidheid.

Ik ben gisteren getrouwd *O* was een superdag O+ maar rond half 9 was ik wel echt K.O. en hebben we iedereen eruit geschopt en thuisbezorgd besteld :D dag begon al om 7u.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! Wat zie je er prachtig uit O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 19:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik liep vanmiddag weer in mijn fuik van negatieve gedachten die al een paar dagen op de loer lag, en ik wilde me eerst niet aanstellen, maar vriend zei dat ik gewoon de VK even moest bellen. Mochten meteen even langskomen en alles was hartstikke goed O+ Geloof dat ik heel af en toe al wat voel, hopelijk wordt dat snel wat duidelijker, de placenta lag in elk geval mooi achter.
Wat fijn dat je dan gewoon langs kan komen O+ Ben je nu dan weer gerust gesteld of blijven de negatieve gedachten in je hoofd?

quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 03:21 schreef Aventura het volgende:
Dankjullie allemaal voor de felicitaties. Ben toch wel een beetje van het wolkje afgedonderd, het valt niet mee allemaal en de napijn van de ks helpt niet mee. Ik kan alleen per bed naar mijn kind toe op de nicu en het is daar krap. Het gaat redelijk goed met ons meisje, ze ademt nog steeds zelf en plast en poept. Helaas gaat het infuus aanleggen minder, ze moeten haar vaak opnieuw aanprikken terwijl zij juist afhankelijk is van een lijn met extra voeding. Dat is wel gelijk ook 't enige grotere probleem dat ze heeft. Verder doet ze het heel goed, ze is alleen heel klein! Ik zal zo langzamerhand wel afscheid gaan nemen van jullie, maar blijf het natuurlijk wel allemaal volgen hier :)
Het is ook allemaal behoorlijk heftig wat je meemaakt! Wel fijn dat het zo goed met haar gaat. Hopelijk herstel jij ook snel :*

Klap en Soof heel veel succes morgen!!

Ik las ook nog iets over concerten, dat blijf ik ook nog wel even doen. 3 concerten op de planning in de komende maanden en ook nog een festival als ik 6 maanden ben, ben wel benieuwd hoe dat gaat :) Gisteren nog wezen stappen, was wel een gewaarwording met alcoholvrij bier en zonder te roken. Beviel me eigenlijk wel goed :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176795412
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:03 schreef Philomijn het volgende:
Zijn er hier (meelezende?) secondtime moms met een Chicco next to me co sleeper? (Of Googlehelden) Ik wil graag een co sleeper en deze leek me op zich wel wat. Maar ik kan niet vinden in welke hoogtes hij verstelbaar is. Wel dát ie in 6 hoogtes verstelbaar is, maar welke dan? Onze boxspring is 66 cm hoog (zonder klossen) dus daar moet het mee matchen.
Ik wilde hem kopen. Maar in de handleiding van de chicco staat volgens mij dat het max 58cm hoog is. Hij was voor ons dus te laag, kon hem ook niet vastmaken aan ons bed. We hebben ni de co-sleeper van petit amelie die is wel hoog genoeg!
pi_176795461
Majo wat een monsterpost!

Klap en soof heel veel succes morgen met de echo :*

Ik ben moe, slecht geslapen door mega actieve buikbaby. Dus een zeef verder!
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 13:30:39 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176795484
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:29 schreef Songeur het volgende:
Majo wat een monsterpost!

Klap en soof heel veel succes morgen met de echo :*

Ik ben moe, slecht geslapen door mega actieve buikbaby. Dus een zeef verder!
Ik probeer zoveel mogelijk op iedereen te reageren :D En het gaat hard hier dus dan krijg je dat _O-

Kinderopvang, wanneer moet je dat zo'n beetje gaan regelen? Dat is echt nog zo'n ver van mijn bed show :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176795498
CrazyPrincess welkom :W En ook nog welkom aan Priem :W

Fijn dat het nog steeds goed voelt ela, ondanks het bloed :*
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 13:32:04 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176795524
En welkom CrazyPrincess! 11 weken is al een behoorlijk goede termijn. Wanneer ging het vorige keer mis? Kan me wel voorstellen dat je dan meer een slag om de arm houdt :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176795650
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik probeer zoveel mogelijk op iedereen te reageren :D En het gaat hard hier dus dan krijg je dat _O-

Kinderopvang, wanneer moet je dat zo'n beetje gaan regelen? Dat is echt nog zo'n ver van mijn bed show :@
Op je andere post reageren is geen doen op de tablet daardoor :')
Gevoel van niet goed doorplaatsen gaat nu weer goed, dus ik hou het even in de gaten. Nog nooit blaasontsteking gehad, dus zou er echt van staan te kijken als dat nu zo zal zijn.

Concerten heb ik ook gewoon nog op de planning en vorige week nog gedaan. Is geen doen om daar omheen te plannen. Pak ook nog wel een (gratis) festivalletje her en der als mij goed blijf voelen.

Kinderopvang ligt aan de regio waar je woont. In sommige gebieden/steden zit het heel vol. En kinderopvang en alle andere babydingen is ook nog een ver van mijn bed show. Alles bewust genegeerd de afgelopen jaren uit zelfbescherming. En durf er nu ook nog niet een toe te geven.
pi_176795761
Even een vraagje nog tussendoor. Welke app hebben jullie om je zwangerschap en alle ontwikkelingen bij te houden?
pi_176795775
En nog een welkom voor CP *O* Spannend voor jou zeg. Ik hoop dat je snel wat vertrouwen mag krijgen.
pi_176795935
Bedankt voor alle welkoms O+
Ik ga langzaamaan meelezen en als ik een beetje op de trein hier zit ga ik wel meer reageren :D
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:32 schreef MaJo het volgende:
En welkom CrazyPrincess! 11 weken is al een behoorlijk goede termijn. Wanneer ging het vorige keer mis? Kan me wel voorstellen dat je dan meer een slag om de arm houdt :*
De laatste keer bleek bij de 7 weken echo dat de groei al een week achter liep. De keer daarvoor bleek bij de 9 weken echo het hartje vlak na de 7 weken echo gestopt te zijn.

Nu na de 9 weken echo overgedragen aan de vk en die heeft afgelopen donderdag nog een echo gedaan en alles was nog steeds goed O+
Maar het is en ICSI-kindje, dus iets verhoogd risico op miskramen enzo, Natuurlijk niet heel groot, maar gezien het feit dat mijn laatste twee zwangerschappen in een miskraam zijn geeindigd spookt er wel wat angst door mijn hoofd.
Ik krijg ook een uitgebreide 20 weken echo omdat het een ICSI-kindje is, dus ik word nu nogal geconfronteerd met het feit dat er altijd vanalles mis kan gaan :')

Ik zou het liefst tot na die echo wachten om het bekend te maken, maar dat gaat natuurlijk niet werken in de praktijk :D
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 14:21:33 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176796905
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:37 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Op je andere post reageren is geen doen op de tablet daardoor :')
Gevoel van niet goed doorplaatsen gaat nu weer goed, dus ik hou het even in de gaten. Nog nooit blaasontsteking gehad, dus zou er echt van staan te kijken als dat nu zo zal zijn.

Concerten heb ik ook gewoon nog op de planning en vorige week nog gedaan. Is geen doen om daar omheen te plannen. Pak ook nog wel een (gratis) festivalletje her en der als mij goed blijf voelen.

Kinderopvang ligt aan de regio waar je woont. In sommige gebieden/steden zit het heel vol. En kinderopvang en alle andere babydingen is ook nog een ver van mijn bed show. Alles bewust genegeerd de afgelopen jaren uit zelfbescherming. En durf er nu ook nog niet een toe te geven.
Ik zal me voortaan inhouden met mijn posts ;)

Blaasontsteking is iets wat veel voorkomt tijdens zwangerschappen dus zo vreemd is het niet. Hou het in ieder geval goed in de gaten. Ik heb ooit een nierbekkenontsteking gehad door een verwaarloosde blaasontsteking en daar word je goed ziek van :X

Ik woon zelf in Utrecht (stad). Ik denk dat ik eerst de echo(s) maar eens afwacht voordat ik me daarin ga verdiepen. Ik heb dit inderdaad uit zelfbescherming ook nooit gedaan. Begin nu voorzichtig wat dingen te checken maar hou me ook nog wel een beetje in ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 14:22:35 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176796956
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:41 schreef Peacefulll het volgende:
Even een vraagje nog tussendoor. Welke app hebben jullie om je zwangerschap en alle ontwikkelingen bij te houden?
Ik gebruik zwangerschap+. Vind het wel een leuke app waarbij je per dag een speciaal artikel hebt over die dag en je kunt allemaal lijstjes maken: uitzet, kindernamen etc. Maar ben benieuwd naar andere tips!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 14:24:42 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_176797024
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
Bedankt voor alle welkoms O+
Ik ga langzaamaan meelezen en als ik een beetje op de trein hier zit ga ik wel meer reageren :D

[..]

De laatste keer bleek bij de 7 weken echo dat de groei al een week achter liep. De keer daarvoor bleek bij de 9 weken echo het hartje vlak na de 7 weken echo gestopt te zijn.

Nu na de 9 weken echo overgedragen aan de vk en die heeft afgelopen donderdag nog een echo gedaan en alles was nog steeds goed O+
Maar het is en ICSI-kindje, dus iets verhoogd risico op miskramen enzo, Natuurlijk niet heel groot, maar gezien het feit dat mijn laatste twee zwangerschappen in een miskraam zijn geeindigd spookt er wel wat angst door mijn hoofd.
Ik krijg ook een uitgebreide 20 weken echo omdat het een ICSI-kindje is, dus ik word nu nogal geconfronteerd met het feit dat er altijd vanalles mis kan gaan :')

Ik zou het liefst tot na die echo wachten om het bekend te maken, maar dat gaat natuurlijk niet werken in de praktijk :D
Och jeetje, 2x dus ook al ;( Ik hoop dat het een beetje een geruststelling is dat je nu die 2 termijnen in ieder geval voorbij bent!

Is die kans bij een icsi kindje echt zoveel hoger? Ik ben zelf ook zwanger dmv icsi en heb wel eens gehoord dat het risico iets hoger is bij ons traject maar nooit echt in verdiept hoeveel hoger. Maar misschien moet ik dat ook maar niet doen :@ In het "als zwanger worden niet zo makkelijk gaat topic" viel het me wel op dat veel dames die we uitzwaaiden ook weer terugkwamen. Dat beangstigt me toch wel een beetje ;(
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_176797406
Ik heb de app van Ouders van nu.
Majo die van zwangerschap+ is inderdaad een goede app maar na 12 weken ongeveer moet je betalen }:|
pi_176797582
Ik vind je monsterposts juist heel leuk Majo! Lekker doorgaan. Ik vergeet altijd de helft omdat ik vaak mobiel reageer..

CP, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap. We gaan gewoon uit van een plakker dit keer :)

Ik heb trouwens geen zwangerschapsapp :P

Hoe gaat het met Bella en Olivia?
  zondag 28 januari 2018 @ 15:07:36 #300
409579 LuDann
All the way
pi_176798019
Ik heb die Chicco co-sleeper, hij kan behoorlijk hoog hoor. Hij past net niet nu ons bed op klossen staat. Ik ben nu niet thuis, help me herinneren hem even op te meten dit weekend.
  zondag 28 januari 2018 @ 15:08:00 #301
409579 LuDann
All the way
pi_176798025
Dicht!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')