Een beetje laat, maar thnx voor alle reacties! Ja ik heb echt grote problemen met overgeven (laat ik het maar zo noemen). Het lukt mij dan ook niet om me over te geven (hahaquote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:46 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja, daar kun je iets mee en als je echt een fobie hebt, kan ik je dat ook enorm aanraden! Je huisarts kan verwijzen naar een therapeut of je zoekt er zelf 1 op. Niet zo heel lang geleden nog een zwangere begeleid die hier therapie voor heeft opgepakt en ze heeft er heel goed resultaat mee geboekt.
Dank je!quote:Op zondag 28 januari 2018 10:45 schreef Malteser het volgende:
Mabawa, volgens mij heeft G van Cassandra een tijdje op zowel een kdv gezeten als bij een gastouder. Misschien haar eens vragen?
quote:Op zondag 28 januari 2018 11:08 schreef Jentin het volgende:
Mabawa, hier hebben we een tijdje de combi gastouder-kdv gehad. Vooral omdat een goede vriendin startte als gastouder en ze zo een eerste kindje had. Die combi (2 dg kdv, 1 dag go) ging prima. Ik zou geen nadelen weten, maar eerlijk gezegd ook geen specifieke meerwaarde behalve een lichte kostenbesparing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig heb ik de weekenden en 1 vrije dag om bij te komen maar anders zou ik het slecht trekkenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:15 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Dat heb ik ook majo! Overdag kom ik de dag amper door vanwege vermoeidheid. Als de kinderen op bed liggen krijg rond een uur of 8 plots een boel energie en kan ik niet meer slapen en heel actief. Altijd wel een avondmens geweest maar pff dit breekt me wel op. Uiteindelijk moet ik denk ik niet eigenwijs doen en gewoon om 19.00 gaan slapen met de kinderen
![]()
Soms denk ik echt dat we 1 persoon zijnquote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:16 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
+1! Met name het hyperen van het überhaupt zwanger zijn.
Jongens, Ik had mijn eerste kotssessie vandaagEn ik heb echt een fobie voor overgeven. Dat gaat gepaard met veel tranen een een paniekgevoel.. Ik maak me al mega zorgen over het werken de komende week. Hoe ga ik 40 min rijden en lekker vrolijk in de klas staan om kwart over 8?
Ik ga morgen maar starten met de tips van internet, eerst iets eten voordat je opstaat en zo. Zou ik nog wat kunnen met mijn paniekgevoel? Of is het gewoon een kwestie van get over it?
Als je echt veel meer plast dan je gewend bent zou ik toch eens wat urine naar de huisarts brengen, kleine moeite toch? Ik had zelf geen potje meer in huis dus ben gewoon naar de huisarts gegaan met de vraag of ik het daar ter plekke mocht doen. Ze wilde me eerst afwimpelen dat dat alleen kan met ochtendurine maar toen ik zei dat ik zwanger was wist ze niet hoe snel ze me dat potje moest gevenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 16:57 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Thanx voor je reactie en las ook nog reacties van andere die het wel herkende. Dat is fijn. Ik hou het gewoon even in de gaten. Plas sinds gister extreem veel. In 1 dag een 2 liter kan vol en dat is echt totaal niks voor mij
Moeheid is bij mij altijd standaard zo verdeeld. Ik kom altijd 's avonds weer tot leven. Avond/nachtmens![]()
Peace, wat naar van het spugen in combi met je angst. Geen tips, maar ik vind het een goed teken dat je zo misselijk bent
quote:Op zaterdag 27 januari 2018 17:12 schreef PriemGirl het volgende:
Aventura gefeliciteerd met je meisje !!
Ik kom aanhaken
Afgelopen maandag wat bloedverlies gehad en dacht dus ongesteld te worden maar het zette maar niet door. Vrijdagochtend dan toch maar een testje gedaan en tot onze grote verrassing een mooie streep zien verschijnenGefeliciteerd en welkomSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.20 februari staat de echo gepland en 28ste gesprek met verloskundige.
Moeheid herken ik momenteel wel! Ik lig rond 21 in bed, kan makkelijk 10u slapen om in de middag dan nog een dutje te doen :’) Ik slaap snachts dan gelukkig wel goed
Maar nu dus wachten tot de 20stequote:Op zaterdag 27 januari 2018 19:14 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Dit!! Loop elke keer m’n hand in een zak te douwen wat eigenlijk maar een randje is en dan van ellende maar in m’n achterzak![]()
Welkom Priem!veel succes met wachten tot de 20e
en succes met de vermoeidheid.
Ik ben gisteren getrouwdwas een superdag
maar rond half 9 was ik wel echt K.O. en hebben we iedereen eruit geschopt en thuisbezorgd besteld
dag begon al om 7u.
Gefeliciteerd! Wat zie je er prachtig uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat fijn dat je dan gewoon langs kan komenquote:Op zaterdag 27 januari 2018 19:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik liep vanmiddag weer in mijn fuik van negatieve gedachten die al een paar dagen op de loer lag, en ik wilde me eerst niet aanstellen, maar vriend zei dat ik gewoon de VK even moest bellen. Mochten meteen even langskomen en alles was hartstikke goedGeloof dat ik heel af en toe al wat voel, hopelijk wordt dat snel wat duidelijker, de placenta lag in elk geval mooi achter.
Ben je nu dan weer gerust gesteld of blijven de negatieve gedachten in je hoofd?
Het is ook allemaal behoorlijk heftig wat je meemaakt! Wel fijn dat het zo goed met haar gaat. Hopelijk herstel jij ook snelquote:Op zondag 28 januari 2018 03:21 schreef Aventura het volgende:
Dankjullie allemaal voor de felicitaties. Ben toch wel een beetje van het wolkje afgedonderd, het valt niet mee allemaal en de napijn van de ks helpt niet mee. Ik kan alleen per bed naar mijn kind toe op de nicu en het is daar krap. Het gaat redelijk goed met ons meisje, ze ademt nog steeds zelf en plast en poept. Helaas gaat het infuus aanleggen minder, ze moeten haar vaak opnieuw aanprikken terwijl zij juist afhankelijk is van een lijn met extra voeding. Dat is wel gelijk ook 't enige grotere probleem dat ze heeft. Verder doet ze het heel goed, ze is alleen heel klein! Ik zal zo langzamerhand wel afscheid gaan nemen van jullie, maar blijf het natuurlijk wel allemaal volgen hier
Klap en Soof heel veel succes morgen!!
Ik las ook nog iets over concerten, dat blijf ik ook nog wel even doen. 3 concerten op de planning in de komende maanden en ook nog een festival als ik 6 maanden ben, ben wel benieuwd hoe dat gaatGisteren nog wezen stappen, was wel een gewaarwording met alcoholvrij bier en zonder te roken. Beviel me eigenlijk wel goed
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ik wilde hem kopen. Maar in de handleiding van de chicco staat volgens mij dat het max 58cm hoog is. Hij was voor ons dus te laag, kon hem ook niet vastmaken aan ons bed. We hebben ni de co-sleeper van petit amelie die is wel hoog genoeg!quote:Op zondag 28 januari 2018 13:03 schreef Philomijn het volgende:
Zijn er hier (meelezende?) secondtime moms met een Chicco next to me co sleeper? (Of Googlehelden) Ik wil graag een co sleeper en deze leek me op zich wel wat. Maar ik kan niet vinden in welke hoogtes hij verstelbaar is. Wel dát ie in 6 hoogtes verstelbaar is, maar welke dan? Onze boxspring is 66 cm hoog (zonder klossen) dus daar moet het mee matchen.
Ik probeer zoveel mogelijk op iedereen te reagerenquote:Op zondag 28 januari 2018 13:29 schreef Songeur het volgende:
Majo wat een monsterpost!
Klap en soof heel veel succes morgen met de echo
Ik ben moe, slecht geslapen door mega actieve buikbaby. Dus een zeef verder!
Op je andere post reageren is geen doen op de tablet daardoorquote:Op zondag 28 januari 2018 13:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik probeer zoveel mogelijk op iedereen te reagerenEn het gaat hard hier dus dan krijg je dat
Kinderopvang, wanneer moet je dat zo'n beetje gaan regelen? Dat is echt nog zo'n ver van mijn bed show
De laatste keer bleek bij de 7 weken echo dat de groei al een week achter liep. De keer daarvoor bleek bij de 9 weken echo het hartje vlak na de 7 weken echo gestopt te zijn.quote:Op zondag 28 januari 2018 13:32 schreef MaJo het volgende:
En welkom CrazyPrincess! 11 weken is al een behoorlijk goede termijn. Wanneer ging het vorige keer mis? Kan me wel voorstellen dat je dan meer een slag om de arm houdt
Ik zal me voortaan inhouden met mijn postsquote:Op zondag 28 januari 2018 13:37 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Op je andere post reageren is geen doen op de tablet daardoor
Gevoel van niet goed doorplaatsen gaat nu weer goed, dus ik hou het even in de gaten. Nog nooit blaasontsteking gehad, dus zou er echt van staan te kijken als dat nu zo zal zijn.
Concerten heb ik ook gewoon nog op de planning en vorige week nog gedaan. Is geen doen om daar omheen te plannen. Pak ook nog wel een (gratis) festivalletje her en der als mij goed blijf voelen.
Kinderopvang ligt aan de regio waar je woont. In sommige gebieden/steden zit het heel vol. En kinderopvang en alle andere babydingen is ook nog een ver van mijn bed show. Alles bewust genegeerd de afgelopen jaren uit zelfbescherming. En durf er nu ook nog niet een toe te geven.
Ik gebruik zwangerschap+. Vind het wel een leuke app waarbij je per dag een speciaal artikel hebt over die dag en je kunt allemaal lijstjes maken: uitzet, kindernamen etc. Maar ben benieuwd naar andere tips!quote:Op zondag 28 januari 2018 13:41 schreef Peacefulll het volgende:
Even een vraagje nog tussendoor. Welke app hebben jullie om je zwangerschap en alle ontwikkelingen bij te houden?
Och jeetje, 2x dus ook alquote:Op zondag 28 januari 2018 13:49 schreef CrazyPrincess het volgende:
Bedankt voor alle welkoms
Ik ga langzaamaan meelezen en als ik een beetje op de trein hier zit ga ik wel meer reageren
[..]
De laatste keer bleek bij de 7 weken echo dat de groei al een week achter liep. De keer daarvoor bleek bij de 9 weken echo het hartje vlak na de 7 weken echo gestopt te zijn.
Nu na de 9 weken echo overgedragen aan de vk en die heeft afgelopen donderdag nog een echo gedaan en alles was nog steeds goed
Maar het is en ICSI-kindje, dus iets verhoogd risico op miskramen enzo, Natuurlijk niet heel groot, maar gezien het feit dat mijn laatste twee zwangerschappen in een miskraam zijn geeindigd spookt er wel wat angst door mijn hoofd.
Ik krijg ook een uitgebreide 20 weken echo omdat het een ICSI-kindje is, dus ik word nu nogal geconfronteerd met het feit dat er altijd vanalles mis kan gaan
Ik zou het liefst tot na die echo wachten om het bekend te maken, maar dat gaat natuurlijk niet werken in de praktijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |