abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176664029
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welk probleem hebben we het nu over? Het probleem wat je niet wilt of kunt benoemen of de twee dingen die je wel noemt?
Het probleem van de radicale islam en het falen van massa-immigratie en integratie in het algemeen.
  zondag 21 januari 2018 @ 21:55:21 #252
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176664031
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:50 schreef Tijger_m het volgende:

Teruglezen. Het was wel een stropop, ik stelde hem een vraag waar hij op antwoord maar wel insinueert dat ik een bepaalde kant kies wat ik niet doe.

Immigratie werkt wel degelijk en ligt zwaar aan banden als jij anders beweert dan verwacht ik dat je het met bewijs onderbouwt.
Immigratie werkt alleen als je mensen importeert die een positieve bijdragen kunnen leveren aan het gastland, zal ik wat statistieken opzoeken waaruit we kunnen achterhalen hoeveel migranten er in de bijstand zitten in vergelijking met de autochtone bevolking?
pi_176664088
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Immigratie ligt niet zwaar aan banden. Dat zie je aan de instroom die er was, waarvan iedereen nu erkent dat het niet te hanteren was, terwijl men toen beweerde "wir schaffen das" en iedereen die dat tegensprak werd toen ook als racist weggezet. Nu worden er allerlei shady dealtjes gesloten met landen die een dicatoriaal regime hebben. In zuid europese landen zijn de problemen nog groter. Veel grotere ellende uit Afrika valt nog te verwachten, de bewijslast ligt toch echt bij jou.
Je zegt in een zin dat er ooit instroom was maar niet meer maar dat het niet aan banden is gelegd

En je haalt immigratie met instroom van vluchtelingen door elkaar wat totaat verschillende zaken met verschillende behandelingen en gevolgen zijn.

Oh, wacht, dit is het FvD spelletje van "opvang in de regio maar er mag geen geld meer naar ontwikkelingshulp want dat haalt toch niks uit"?
pi_176664115
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:55 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Immigratie werkt alleen als je mensen importeert die een positieve bijdragen kunnen leveren aan het gastland, zal ik wat statistieken opzoeken waaruit we kunnen achterhalen hoeveel migranten er in de bijstand zitten in vergelijking met de autochtone bevolking?
Ga je gang. Kom maar op met die cijfers.
pi_176664182
quote:
10s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga je nu mensen beschuldigen van niet-racisme, niet-nazisme, niet-tokkie???
Iemand een racist noemen? Fout.

Iemand geen racist noemen? Fout.

Dat word nog wat zo. Succes ermee! :)
pi_176664186
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je zegt in een zin dat er ooit instroom was maar niet meer maar dat het niet aan banden is gelegd

En je haalt immigratie met instroom van vluchtelingen door elkaar wat totaat verschillende zaken met verschillende behandelingen en gevolgen zijn.

Oh, wacht, dit is het FvD spelletje van "opvang in de regio maar er mag geen geld meer naar ontwikkelingshulp want dat haalt toch niks uit"?
Dat komt omdat de motor achter die instroom is verdwenen (dankzij Rusland nota bene, zogenaamd de grote instabilisator van de EU, we mogen ze bijna op blote knieen bedanken). Als de stroom uit Afrika op gang komt doen we daar niks tegen.

Bijna alle vluchtelingen immigreren uiteindelijk. Syriers keren niet terug was recent nog in het nieuws. In de praktijk is dat gewoon hetzelfde, zeker als enkel partijen als het FvD pleitten voor terugkeer, terwijl de partijen die zeggen dat die mensen gewoon weer terugkeren tegen die terugkeer zijn.

Nee, dit is mijn mening: opvang in de regio is 100x beter. Ik hoop dat het FvD bereidt is om die stappen daarvoor te zetten maar helaas ben ik niet het FvD.
  zondag 21 januari 2018 @ 22:06:31 #257
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176664291
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:58 schreef Tijger_m het volgende:

Ga je gang. Kom maar op met die cijfers.
Ik denk dat we al vastgesteld hebben dat ik te lui ben om links te plaatsen maar ok.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)oon-7372343-a1550349
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-opnieuw-toegenomen

De vraag is gewoon wat voegt het toe?
pi_176664308
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iemand een racist noemen? Fout.

Iemand geen racist noemen? Fout.

Dat word nog wat zo. Succes ermee! :)
Heb je al weer niet-gedronken om 10 uur 's morgens naar je hoofd krijgen, is wel natuurgetrouwer, Tijgetje. Als tegenargument hè. :P.
I´m back.
pi_176664338
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb je al weer niet-gedronken om 10 uur 's morgens naar je hoofd krijgen, is wel natuurgetrouwer, Tijgetje. Als tegenargument hè. :P.
Ik snap m niet...
pi_176664413
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:52 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem, het mag tegenwoordig niet meer gezegd worden volgens veel mensen.

Als we niet meer normaal over de toekomst van ons land kunnen praten zonder als pauper of fascist neergezet te worden, dan is er iets goed mis met onze maatschappij.
Dat kan prima, alleen als je minderheden gaat criminaliseren dan krijg je daar commentaar op.
pi_176664458
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Immigratie ligt niet zwaar aan banden. Dat zie je aan de instroom die er was, waarvan iedereen nu erkent dat het niet te hanteren was, terwijl men toen beweerde "wir schaffen das" en iedereen die dat tegensprak werd toen ook als racist weggezet.
Onzinnige stropoppen waarmee je de discussie doodt. Als je je bedenkingen hebt bij de immigratie van nu word je niet meteen als racist weggezet, dat zuig je echt uit je duim. Dat ligt er helemaal aan hoe.
pi_176664500
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan prima, alleen als je minderheden gaat criminaliseren dan krijg je daar commentaar op.
Wat is nou dat criminaliseren? (Behalve je nieuwe stokpaardje?)
pi_176664507
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzinnige stropoppen waarmee je de discussie doodt. Als je je bedenkingen hebt bij de immigratie van nu word je niet meteen als racist weggezet, dat zuig je echt uit je duim. Dat ligt er helemaal aan hoe.
Jawel. Toch niet
pi_176664521
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is nou dat criminaliseren? (Behalve je nieuwe stokpaardje?)
http://bfy.tw/GAO1
pi_176664541
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel. Toch niet
Neuh, dat ligt helemaal aan de manier waarop je die mening uit. Dat dat op voorhand gebeurt is jezelf lekker wentelen in een slachtofferrol.
  zondag 21 januari 2018 @ 22:20:46 #266
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176664578
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:12 schreef Xa1pt het volgende:

Dus het feit dat bepaalde redelijk kleine minderheden in dit land zwaar oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit cijfers zegt niet dat de integratie een kleine beetje mislukt is?

un petit peu :7
pi_176664630
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:20 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Dus het feit dat bepaalde redelijk kleine minderheden in dit land zwaar oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit cijfers zegt niet dat de integratie een kleine beetje mislukt is?
Het is niet zo'n zwart-wit verhaal als je doet voorkomen. Er gaan dingen goed en er gaan dingen minder goed. En dat verschilt ook nog eens per bevolkingsgroep.
pi_176664690
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het probleem van de radicale islam en het falen van massa-immigratie en integratie in het algemeen.
Dat is al heel wat anders dan 'het islamiseren van ons land!1!!!!@!@!!' waar bepaalde doempredikers het over hebben.
  zondag 21 januari 2018 @ 22:32:24 #269
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176664799
quote:
7s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:22 schreef Xa1pt het volgende:

Het is niet zo'n zwart-wit verhaal als je doet voorkomen. Er gaan dingen goed en er gaan dingen minder goed. En dat verschilt ook nog eens per bevolkingsgroep.
Je hoort mij ook niet praten over de integratie van boeddhisten of sikhs, we hadden het over moslims.

Dus wat gaat er zo goed met de moslim gemeenschap in Europa? voegen ze iets bijzonders toe wat ik niet zie?

Er zijn namelijk wel zat minder positieve dingen die ik op kan noemen, ik heb dankzij mijn Turkse ex een leuke inzage gehad in integratie van Turken in Nederland en de kwaliteit van die integratie viel vies tegen.
pi_176665013
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:32 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Je hoort mij ook niet praten over de integratie van boeddhisten of sikhs, we hadden het over moslims.

Dus wat gaat er zo goed met de moslim gemeenschap in Europa? voegen ze iets bijzonders toe wat ik niet zie?
Genoeg moslims die veel toevoegen, ja. En een positieve trend bijvoorbeeld is dat gemiddeld genomen moslims ook langzamerhand seculariseren.
pi_176665194
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 18:37 schreef Hexagon het volgende:
Tja, het stuk dat ik post komt in ieder geval met feiten.
Nee, dat stuk komt met heel veel aanname,s en schattingen :{w

Na dit stukje ben je eigenlijk al klaar met lezen natuurlijk:
quote:
Hoeveel moslims er in Nederland exact wonen weten we niet.
De reden hiervoor is dat religieuze overtuiging sinds de laatste volkstelling in Nederland (1971) niet meer geregistreerd wordt.
Het aantal moslims in Nederland moet dus geschat worden.
Ook mooi:
quote:
5. Maar de meeste immigranten zijn toch moslim?

Nee, dat is een misvatting. Flip van Dyke heeft gekeken naar het aantal immigranten tussen 1996 en 2015 en komt tot de conclusie dat meer dan de helft van de immigranten in die periode christelijk was en ongeveer een kwart moslim.
Van een 'tsunami' van moslims is dus geen sprake. Figuur hieronder is afkomstig uit het blog van Flip van Dyke.
Van de site van Flip:
quote:
Een misverstand dat de vorige keer naar voren kwam was dat de cijfers gaan over alle eerste generatie migranten, niet alleen over vluchtelingen.
Asielmigranten, (voormalige) asielzoekers en nareizigers die opgenomen zijn in het bevolkingsregister, maken een klein deel uit van de totale migratie.
Kijk maar naar de kop boven die tabel "1e generatie allochtonen"
Daar vallen dus ook Duitsers en Belgen onder......

Hoe ziet die tabel eruit als we het uitsplitsen naar niet-westerse migranten ?
Of als we het uitsplitsen naar asielzoekers, "vluchtelingen", statushouders etc
Dan ziet die verdeling moslims/christenen er toch echt anders uit......

Oh, en over die Flip van Dyke (gepensioneerd ambtenaar )
quote:
Van Dyke die het asiel en immigratiebeleid al vanaf eind jaren ’70 volgde, ging zich er in 2009 pas echt mee bemoeien.
Van Dyke schreef stukken op een Volkskrantblog, later zijn eigen blog en daarna ook op GeenCommentaar, Sargasso, Republiek Allochtonië en een paar keer op Frontaal Naakt.
Dat zijn nu niet echt objectieve en neutrale websites in het migratedebat hoor :{w

[ Bericht 21% gewijzigd door bluemoon23 op 21-01-2018 23:13:40 ]
pi_176665252
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, dat stuk komt heel veel aanname,s en schattingen :{w

Na dit stukje ben je eigenlijk al klaar met lezen natuurlijk:

[..]

Wat klopt er niet aan?
  zondag 21 januari 2018 @ 22:58:41 #273
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_176665331
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:43 schreef Xa1pt het volgende:

Genoeg moslims die veel toevoegen, ja. En een positieve trend bijvoorbeeld is dat gemiddeld genomen moslims ook langzamerhand seculariseren.
Het probleem is dat het onmogelijk is voor Europa om het aantal mensen dat binnenkomt te integreren, en het tempo waarbij de moslim gemeenschap seculier aan het worden is, is minimaal vergeleken met de invloed van conservatieve groepen die op dit moment binnenkomen.

Het is gewoon dweilen met de kraan open, zorg nou eens dat er minder immigranten met een kansloze toekomst binnenkomen en geef de mensen die hier zijn een kans om daadwerkelijk Nederlander te worden en te integreren!

Maar ze doen het niet vanzelf omdat ze uit hun thuis land aangespoord worden om juist niet te integreren en wij zijn zo dom om ze een keuze te geven.
pi_176665402
quote:
9s.gif Op zondag 21 januari 2018 22:54 schreef Xa1pt het volgende:
Wat klopt er niet aan?
Last van je ogen op dit tijdstip ?
Wat er niet aan klopt is dat het artikel het wil afzwakken "het valt wel mee"

Maar in werkelijkheid weet het CBS helemaal niet hoeveel moslims er in Nederland zijn, dat is een schatting.....
  zondag 21 januari 2018 @ 23:24:45 #275
473624 Blubbertut
Moet hier iets stoers komen te
pi_176665783
Echt nooit geweten dat Duitsland meer katholiek dan protestants is...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')