Het probleem van de radicale islam en het falen van massa-immigratie en integratie in het algemeen.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welk probleem hebben we het nu over? Het probleem wat je niet wilt of kunt benoemen of de twee dingen die je wel noemt?
Immigratie werkt alleen als je mensen importeert die een positieve bijdragen kunnen leveren aan het gastland, zal ik wat statistieken opzoeken waaruit we kunnen achterhalen hoeveel migranten er in de bijstand zitten in vergelijking met de autochtone bevolking?quote:Op zondag 21 januari 2018 21:50 schreef Tijger_m het volgende:
Teruglezen. Het was wel een stropop, ik stelde hem een vraag waar hij op antwoord maar wel insinueert dat ik een bepaalde kant kies wat ik niet doe.
Immigratie werkt wel degelijk en ligt zwaar aan banden als jij anders beweert dan verwacht ik dat je het met bewijs onderbouwt.
Je zegt in een zin dat er ooit instroom was maar niet meer maar dat het niet aan banden is gelegdquote:Op zondag 21 januari 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Immigratie ligt niet zwaar aan banden. Dat zie je aan de instroom die er was, waarvan iedereen nu erkent dat het niet te hanteren was, terwijl men toen beweerde "wir schaffen das" en iedereen die dat tegensprak werd toen ook als racist weggezet. Nu worden er allerlei shady dealtjes gesloten met landen die een dicatoriaal regime hebben. In zuid europese landen zijn de problemen nog groter. Veel grotere ellende uit Afrika valt nog te verwachten, de bewijslast ligt toch echt bij jou.
Ga je gang. Kom maar op met die cijfers.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:55 schreef LordHorusNL het volgende:
[..]
Immigratie werkt alleen als je mensen importeert die een positieve bijdragen kunnen leveren aan het gastland, zal ik wat statistieken opzoeken waaruit we kunnen achterhalen hoeveel migranten er in de bijstand zitten in vergelijking met de autochtone bevolking?
Iemand een racist noemen? Fout.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga je nu mensen beschuldigen van niet-racisme, niet-nazisme, niet-tokkie???
Dat komt omdat de motor achter die instroom is verdwenen (dankzij Rusland nota bene, zogenaamd de grote instabilisator van de EU, we mogen ze bijna op blote knieen bedanken). Als de stroom uit Afrika op gang komt doen we daar niks tegen.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zegt in een zin dat er ooit instroom was maar niet meer maar dat het niet aan banden is gelegd
En je haalt immigratie met instroom van vluchtelingen door elkaar wat totaat verschillende zaken met verschillende behandelingen en gevolgen zijn.
Oh, wacht, dit is het FvD spelletje van "opvang in de regio maar er mag geen geld meer naar ontwikkelingshulp want dat haalt toch niks uit"?
Ik denk dat we al vastgesteld hebben dat ik te lui ben om links te plaatsen maar ok.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:58 schreef Tijger_m het volgende:
Ga je gang. Kom maar op met die cijfers.
Heb je al weer niet-gedronken om 10 uur 's morgens naar je hoofd krijgen, is wel natuurgetrouwer, Tijgetje. Als tegenargument hè.quote:Op zondag 21 januari 2018 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand een racist noemen? Fout.
Iemand geen racist noemen? Fout.
Dat word nog wat zo. Succes ermee!
Ik snap m niet...quote:Op zondag 21 januari 2018 22:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je al weer niet-gedronken om 10 uur 's morgens naar je hoofd krijgen, is wel natuurgetrouwer, Tijgetje. Als tegenargument hè..
Dat kan prima, alleen als je minderheden gaat criminaliseren dan krijg je daar commentaar op.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:52 schreef LordHorusNL het volgende:
[..]
Dat is nou juist het probleem, het mag tegenwoordig niet meer gezegd worden volgens veel mensen.
Als we niet meer normaal over de toekomst van ons land kunnen praten zonder als pauper of fascist neergezet te worden, dan is er iets goed mis met onze maatschappij.
Onzinnige stropoppen waarmee je de discussie doodt. Als je je bedenkingen hebt bij de immigratie van nu word je niet meteen als racist weggezet, dat zuig je echt uit je duim. Dat ligt er helemaal aan hoe.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Immigratie ligt niet zwaar aan banden. Dat zie je aan de instroom die er was, waarvan iedereen nu erkent dat het niet te hanteren was, terwijl men toen beweerde "wir schaffen das" en iedereen die dat tegensprak werd toen ook als racist weggezet.
Wat is nou dat criminaliseren? (Behalve je nieuwe stokpaardje?)quote:Op zondag 21 januari 2018 22:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan prima, alleen als je minderheden gaat criminaliseren dan krijg je daar commentaar op.
Jawel. Toch nietquote:Op zondag 21 januari 2018 22:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzinnige stropoppen waarmee je de discussie doodt. Als je je bedenkingen hebt bij de immigratie van nu word je niet meteen als racist weggezet, dat zuig je echt uit je duim. Dat ligt er helemaal aan hoe.
http://bfy.tw/GAO1quote:Op zondag 21 januari 2018 22:16 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Wat is nou dat criminaliseren? (Behalve je nieuwe stokpaardje?)
Neuh, dat ligt helemaal aan de manier waarop je die mening uit. Dat dat op voorhand gebeurt is jezelf lekker wentelen in een slachtofferrol.quote:
Dus het feit dat bepaalde redelijk kleine minderheden in dit land zwaar oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit cijfers zegt niet dat de integratie een kleine beetje mislukt is?quote:Op zondag 21 januari 2018 22:12 schreef Xa1pt het volgende:
Dat kan prima, alleen als je minderheden gaat criminaliseren dan krijg je daar commentaar op.
Het is niet zo'n zwart-wit verhaal als je doet voorkomen. Er gaan dingen goed en er gaan dingen minder goed. En dat verschilt ook nog eens per bevolkingsgroep.quote:Op zondag 21 januari 2018 22:20 schreef LordHorusNL het volgende:
[..]
Dus het feit dat bepaalde redelijk kleine minderheden in dit land zwaar oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit cijfers zegt niet dat de integratie een kleine beetje mislukt is?
Dat is al heel wat anders dan 'het islamiseren van ons land!1!!!!@!@!!' waar bepaalde doempredikers het over hebben.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:55 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Het probleem van de radicale islam en het falen van massa-immigratie en integratie in het algemeen.
Je hoort mij ook niet praten over de integratie van boeddhisten of sikhs, we hadden het over moslims.quote:Op zondag 21 januari 2018 22:22 schreef Xa1pt het volgende:
Het is niet zo'n zwart-wit verhaal als je doet voorkomen. Er gaan dingen goed en er gaan dingen minder goed. En dat verschilt ook nog eens per bevolkingsgroep.
Genoeg moslims die veel toevoegen, ja. En een positieve trend bijvoorbeeld is dat gemiddeld genomen moslims ook langzamerhand seculariseren.quote:Op zondag 21 januari 2018 22:32 schreef LordHorusNL het volgende:
[..]
Je hoort mij ook niet praten over de integratie van boeddhisten of sikhs, we hadden het over moslims.
Dus wat gaat er zo goed met de moslim gemeenschap in Europa? voegen ze iets bijzonders toe wat ik niet zie?
Nee, dat stuk komt met heel veel aanname,s en schattingenquote:Op zondag 21 januari 2018 18:37 schreef Hexagon het volgende:
Tja, het stuk dat ik post komt in ieder geval met feiten.
Ook mooi:quote:Hoeveel moslims er in Nederland exact wonen weten we niet.
De reden hiervoor is dat religieuze overtuiging sinds de laatste volkstelling in Nederland (1971) niet meer geregistreerd wordt.
Het aantal moslims in Nederland moet dus geschat worden.
Van de site van Flip:quote:5. Maar de meeste immigranten zijn toch moslim?
Nee, dat is een misvatting. Flip van Dyke heeft gekeken naar het aantal immigranten tussen 1996 en 2015 en komt tot de conclusie dat meer dan de helft van de immigranten in die periode christelijk was en ongeveer een kwart moslim.
Van een 'tsunami' van moslims is dus geen sprake. Figuur hieronder is afkomstig uit het blog van Flip van Dyke.
Kijk maar naar de kop boven die tabel "1e generatie allochtonen"quote:Een misverstand dat de vorige keer naar voren kwam was dat de cijfers gaan over alle eerste generatie migranten, niet alleen over vluchtelingen.
Asielmigranten, (voormalige) asielzoekers en nareizigers die opgenomen zijn in het bevolkingsregister, maken een klein deel uit van de totale migratie.
Dat zijn nu niet echt objectieve en neutrale websites in het migratedebat hoorquote:Van Dyke die het asiel en immigratiebeleid al vanaf eind jaren ’70 volgde, ging zich er in 2009 pas echt mee bemoeien.
Van Dyke schreef stukken op een Volkskrantblog, later zijn eigen blog en daarna ook op GeenCommentaar, Sargasso, Republiek Allochtonië en een paar keer op Frontaal Naakt.
Wat klopt er niet aan?quote:Op zondag 21 januari 2018 22:52 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Nee, dat stuk komt heel veel aanname,s en schattingen![]()
Na dit stukje ben je eigenlijk al klaar met lezen natuurlijk:
[..]
Het probleem is dat het onmogelijk is voor Europa om het aantal mensen dat binnenkomt te integreren, en het tempo waarbij de moslim gemeenschap seculier aan het worden is, is minimaal vergeleken met de invloed van conservatieve groepen die op dit moment binnenkomen.quote:Op zondag 21 januari 2018 22:43 schreef Xa1pt het volgende:
Genoeg moslims die veel toevoegen, ja. En een positieve trend bijvoorbeeld is dat gemiddeld genomen moslims ook langzamerhand seculariseren.
Last van je ogen op dit tijdstip ?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |