abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176665864
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Last van je ogen op dit tijdstip ?
Wat er niet aan klopt is dat het artikel het wil afzwakken "het valt wel mee"

Maar in werkelijkheid weet het CBS helemaal niet hoeveel moslims er in Nederland zijn, dat is een schatting.....
Dus omdat het artikel een 'minder erge voorstelling van zaken' geeft dan je zou denken is het artikel erop uit om dingen af te zwakken...

En alle cijfers die genoemd worden zijn toch controleerbaar?
  zondag 21 januari 2018 @ 23:34:25 #277
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_176665937
Als ik zo in Amsterdam of Rotterdam rondloop moet ik toch echt anders concluderen.
Fade to Black
pi_176666315
quote:
10s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:30 schreef Xa1pt het volgende:
Dus omdat het artikel een 'minder erge voorstelling van zaken' geeft dan je zou denken is het artikel erop uit om dingen af te zwakken...

En alle cijfers die genoemd worden zijn toch controleerbaar?
:? Hoe moet je de cijfers van het CBS controleren als het slechts een schatting is ?
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 23:34 schreef Achterhoker het volgende:
Als ik zo in Amsterdam of Rotterdam rondloop moet ik toch echt anders concluderen.
Ja, vooral in bepaalde wijken natuurlijk.

Van het artikel uit de OP:
quote:
Inmiddels zijn we tien jaar verder en blijkt er nog geen islamitische meerderheid in Amsterdam te zijn.
Volgens het CBS beschouwt 12,1% van de Amsterdammers zichzelf als moslim
Let op dat "beschouwt", hierbij gaat het CBS uit van een vragenlijst/onderzoek waaraan inwoners van Nederland vrijwillig meewerken.

Paar bedenkingen van mij daarbij:
Hoe bereid zijn moslims om mee te doen aan dat soort onderzoeken, is het dus wel representatief ?
Hoe gaan de onderzoekers om met stadsdelen als Amsterdam West waar relatief veel moslims wonen, hoeveel deden er daar mee aan het onderzoek ?
pi_176666594
Dat stuk gaat wel erg van het meest positief mogelijke scenario uit.

Het zou in elk geval al heel erg schelen als we volledige scheiding van kerk en staat invoerden (dat vind ik sowieso al, los van de Islam) en het bijzonder onderwijs afgeschaft wordt (alle scholen 'neutraal'). En als het kleine gedeelte van de Moslims dat tegen de democratie is (salafisten) geen kans krijgen. Gelukkig is daar al een beginnetje mee gemaakt:
https://www.telegraaf.nl/(...)atische-organisaties

Met andere woorden: moslim-kinderen moeten niet alleen met moslim-kinderen en docenten op school zitten (maar met alle soorten leerlingen) en de democratie moet dusdanig verstevigd worden dat de politieke versie van de Islam geen kans kan krijgt. Deze dingen moeten sowieso, al los van de Islam, maar de komst van steeds meer Moslims maakt het nog noodzakelijker.

[ Bericht 12% gewijzigd door Roland010 op 22-01-2018 00:45:50 ]
pi_176666693
Overigens moet je het ook vanaf de andere kant bekijken: de groei van het percentage Moslims komt ook door de krimp van het aantal niet-Moslims. Atheïsten, Katholieken, Christenen etc.krijgen elk decennium minder kinderen, terwijl Moslims over het algemeen veel grotere gezinnen krijgen.

Het is zelfs zo erg dat ze voorspellen dat er tot 2030 een miljoen Nederlanders extra single zijn (dus niet alleen krijgen we minder kinderen, een steeds groter deel heeft überhaupt niet eens een relatie) Kwalijke zaak. (sowieso los hiervan al, want je hele leven single blijven en niet de liefde vinden is toch nooit een goed iets)

[ Bericht 2% gewijzigd door Roland010 op 22-01-2018 01:03:44 ]
  maandag 22 januari 2018 @ 01:41:01 #281
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_176666849
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 00:35 schreef Roland010 het volgende:

Met andere woorden: moslim-kinderen moeten niet alleen met moslim-kinderen en docenten op school zitten (maar met alle soorten leerlingen) en de democratie moet dusdanig verstevigd worden dat de politieke versie van de Islam geen kans kan krijgt. Deze dingen moeten sowieso, al los van de Islam, maar de komst van steeds meer Moslims maakt het nog noodzakelijker.
Wat dat betreft vrij kut dat we vanuit een context van verzuiling ons schoolsysteem hebben opgezet.

Dat kom je ook niet zo snel meer van af
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_176666995
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 01:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat dat betreft vrij kut dat we vanuit een context van verzuiling ons schoolsysteem hebben opgezet.
Dat klopt idd, dat is ook eigenlijk fout gedacht. Dat komt denk ik ook omdat destijds een 'openbare school' een soort van gelijk aan 'atheïstische school' stond. Eigenlijk was dat enkel een tussenstap in de verzuiling (eerst maar eens van totaal Christelijk schoolsysteem naar een systeem waar überhaupt de mogelijkheid was om voor een niet-Christelijke school te kiezen) denk ik.

Maar het enige juiste systeem zou zijn: alle scholen openbaar met godsdienst/levensbeschouwing. waarin alle religiën (en niet-religie en wetenschap) behandeld worden, als vak. Zo leer je kinderen zelf nadenken en isoleer je ze niet volledig binnen een eigen kring, waaruit toevallig de ouders uit komen. DAT is juist godsdienstvrijheid.

Overheid en school horen neutraal te zijn. En nogmaals: neutraal staat niet gelijk aan atheïstisch, zoals veel mensen nog steeds denken (zolang je maar naast wetenschappelijke vakken ook alle godsdiensten behandeld).
quote:
Dat kom je ook niet zo snel meer van af
Je zou de huidige 'situatie' in elk geval kunnen aangrijpen om het te veranderen...
pi_176669083
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
CHRISTELIJK Democratisch Appel. Tel maar mee wie je wil. Het feit is dat het CDA een confessionele partij is.
Oh, je gaat uit van de naam ?
Dat geldt toch voor heel veel partijen niet meer ?
PvdA is er ook niet meer voor de ARBEIDER :D
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
Er is geen sharia in Nederland en de Nederlandse wet erkent geen sharia.
Het gaat er niet om of Nederland of de Nederlandse wet de sharia erkennen.
Of moslims de sharia erkennen dat is het probleem.

Kan wel zijn dat een huwelijk/scheiding van een shariarechtbank niet rechtsgeldig is in Nederland, maar trekken alle moslims zich daar wat van aan ?
Of wat dacht je van onderdrukte vrouwen die daar toch mee te maken hebben ?
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2018 20:43 schreef DeParo het volgende:
Een bron die zich wel op keiharde cijfers baseert van een gerespecteerde nationaal instituut maar over de conclusies.
Die schattingen en aannames bedoel je ?
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
Als je geen toevoegde waarde ziet in religie, dan zou je beter kunnen kiezen voor een standpunt waarbij seculariteit wordt bevorderd ipv religiositeit.
De Christelijke religies hebben natuurlijk wel een grote rol gespeeld in vroegere tijden in Nederland bij de oprichting van ziekenhuizen, scholen en de armenzorg.

Vooral op het platteland waar niks was, eerst kwam er vaak een klooster en kerk, en vaak zag je de lagere school en bejaardentehuis daarna erbij komen.

Welke positieve bijdrage heeft de islam geleverd in Nederland ?
De lijst hoeft helemaal niet zo lang te zijn, noem eens eentje ?

[ Bericht 31% gewijzigd door bluemoon23 op 22-01-2018 13:14:31 ]
pi_176671893
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:

Welke bijdrage heeft de islam geleverd in Nederland ?
De lijst hoeft helemaal niet zo lang te zijn, noem eens eentje ?
Tuberculose: https://ejbron.wordpress.(...)kker-binnengesleept/
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_176672178
Kan mij het schelen of ze moslim zijn of niet. Zeer groot aandeel van niet-westerse immigranten die binnen blijven stromen zijn langdurig afhankelijk van de bijstand en slurpen de sociale voorzieningen leeg.

De bereidwilligheid van het onderhouden van een verzorgingsstaat zal hard afnemen in de middenklasse en daardoor ook uiteindelijk vrijwel volledig worden uitgekleed. Dat zie je nu al gebeuren.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 22 januari 2018 @ 13:14:22 #286
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_176672253
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ontkennen dat de islam die wens van macht heeft getuigd wel van wereldvreemdheid.
Kijk je ook wel eens om je heen buiten Nederland of gaan die oogkleppen van je niet zo ver open?
"Hoka Hey!"
pi_176672269
quote:
Ik bedoelde eigenlijk positieve bijdrage, ik heb het verbeterd ;)
pi_176672549
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:14 schreef matspontius het volgende:
Kijk je ook wel eens om je heen buiten Nederland of gaan die oogkleppen van je niet zo ver open?
Juist als je wereldwijd kijkt zie je die wens.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 22 januari 2018 @ 13:48:21 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176672797
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:14 schreef matspontius het volgende:

[..]

Volgens mij staat daar niet wat jij denkt dat daar staat.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 22 januari 2018 @ 13:54:42 #290
287741 matspontius
pi_176672885
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Daar staat precies wat ik denk dat daar staat :Y
"Hoka Hey!"
  maandag 22 januari 2018 @ 13:55:13 #291
38496 Perrin
pi_176672892
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daar staat precies wat ik denk dat daar staat :Y
Ontken jij dat de islam een wens van macht heeft?
  maandag 22 januari 2018 @ 14:04:07 #292
287741 matspontius
pi_176673071
quote:
11s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ontken jij dat de islam een wens van macht heeft?
Waar staat dat?
"Hoka Hey!"
  maandag 22 januari 2018 @ 14:05:31 #293
38496 Perrin
pi_176673105
Truthortruth:
Ontkennen dat de islam die wens van macht heeft getuigd wel van wereldvreemdheid.

Jij:

Ik concludeer dat je het niet met hem eens bent dat de islam een wens van macht heeft.
  maandag 22 januari 2018 @ 14:09:50 #294
287741 matspontius
pi_176673169
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:05 schreef Perrin het volgende:
Truthortruth:

Jij:

Ik concludeer dat je het niet met hem eens bent dat de islam een wens van macht heeft.
Integendeel, die wens is ziekelijk groot!
"Hoka Hey!"
  maandag 22 januari 2018 @ 14:11:07 #295
38496 Perrin
pi_176673195
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 14:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Integendeel, die wens is ziekelijk groot!
Kortom, je bent het eens met Truthortruth. Waarom verwijt je hem dan oogkleppen te hebben?
pi_176676154
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:09 schreef habitue het volgende:
Kan mij het schelen of ze moslim zijn of niet. Zeer groot aandeel van niet-westerse immigranten die binnen blijven stromen zijn langdurig afhankelijk van de bijstand en slurpen de sociale voorzieningen leeg.

De bereidwilligheid van het onderhouden van een verzorgingsstaat zal hard afnemen in de middenklasse en daardoor ook uiteindelijk vrijwel volledig worden uitgekleed. Dat zie je nu al gebeuren.
De massa-immigratie komt dan ook van rechts.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_176676469
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 13:48 schreef Perrin het volgende:
Het was ook niet een heel beste zin al zeg ik het zelf, dat had duidelijker gekund.
pi_176676525
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2018 19:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

De islam is zo verdeeld als de pest. Zal vast voor sommige moslims gelden, maar 'de islam'? Nah.
pi_176676676
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2018 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
De islam is zo verdeeld als de pest. Zal vast voor sommige moslims gelden, maar 'de islam'? Nah.
Dat ze verdeeld zijn dat klopt maar alleen als de grotere tegenstanders (ongelovigen, joden, christenen) opzij gezet zijn.
pi_176676731
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 17:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat ze verdeeld zijn dat klopt maar alleen als de grotere tegenstanders (ongelovigen, joden, christenen) opzij gezet zijn.
Neuh, bang zijn voor e.o.a. overname slaat echt nergens op. Maar ieder z'n ding natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')