Dus omdat het artikel een 'minder erge voorstelling van zaken' geeft dan je zou denken is het artikel erop uit om dingen af te zwakken...quote:Op zondag 21 januari 2018 23:02 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Last van je ogen op dit tijdstip ?
Wat er niet aan klopt is dat het artikel het wil afzwakken "het valt wel mee"
Maar in werkelijkheid weet het CBS helemaal niet hoeveel moslims er in Nederland zijn, dat is een schatting.....
quote:Op zondag 21 januari 2018 23:30 schreef Xa1pt het volgende:
Dus omdat het artikel een 'minder erge voorstelling van zaken' geeft dan je zou denken is het artikel erop uit om dingen af te zwakken...
En alle cijfers die genoemd worden zijn toch controleerbaar?
Ja, vooral in bepaalde wijken natuurlijk.quote:Op zondag 21 januari 2018 23:34 schreef Achterhoker het volgende:
Als ik zo in Amsterdam of Rotterdam rondloop moet ik toch echt anders concluderen.
Let op dat "beschouwt", hierbij gaat het CBS uit van een vragenlijst/onderzoek waaraan inwoners van Nederland vrijwillig meewerken.quote:Inmiddels zijn we tien jaar verder en blijkt er nog geen islamitische meerderheid in Amsterdam te zijn.
Volgens het CBS beschouwt 12,1% van de Amsterdammers zichzelf als moslim
Wat dat betreft vrij kut dat we vanuit een context van verzuiling ons schoolsysteem hebben opgezet.quote:Op maandag 22 januari 2018 00:35 schreef Roland010 het volgende:
Met andere woorden: moslim-kinderen moeten niet alleen met moslim-kinderen en docenten op school zitten (maar met alle soorten leerlingen) en de democratie moet dusdanig verstevigd worden dat de politieke versie van de Islam geen kans kan krijgt. Deze dingen moeten sowieso, al los van de Islam, maar de komst van steeds meer Moslims maakt het nog noodzakelijker.
Dat klopt idd, dat is ook eigenlijk fout gedacht. Dat komt denk ik ook omdat destijds een 'openbare school' een soort van gelijk aan 'atheïstische school' stond. Eigenlijk was dat enkel een tussenstap in de verzuiling (eerst maar eens van totaal Christelijk schoolsysteem naar een systeem waar überhaupt de mogelijkheid was om voor een niet-Christelijke school te kiezen) denk ik.quote:Op maandag 22 januari 2018 01:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat dat betreft vrij kut dat we vanuit een context van verzuiling ons schoolsysteem hebben opgezet.
Je zou de huidige 'situatie' in elk geval kunnen aangrijpen om het te veranderen...quote:Dat kom je ook niet zo snel meer van af
Oh, je gaat uit van de naam ?quote:Op zondag 21 januari 2018 19:37 schreef Tijger_m het volgende:
CHRISTELIJK Democratisch Appel. Tel maar mee wie je wil. Het feit is dat het CDA een confessionele partij is.
Het gaat er niet om of Nederland of de Nederlandse wet de sharia erkennen.quote:Op zondag 21 januari 2018 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
Er is geen sharia in Nederland en de Nederlandse wet erkent geen sharia.
Die schattingen en aannames bedoel je ?quote:Op zondag 21 januari 2018 20:43 schreef DeParo het volgende:
Een bron die zich wel op keiharde cijfers baseert van een gerespecteerde nationaal instituut maar over de conclusies.
De Christelijke religies hebben natuurlijk wel een grote rol gespeeld in vroegere tijden in Nederland bij de oprichting van ziekenhuizen, scholen en de armenzorg.quote:Op zondag 21 januari 2018 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
Als je geen toevoegde waarde ziet in religie, dan zou je beter kunnen kiezen voor een standpunt waarbij seculariteit wordt bevorderd ipv religiositeit.
Tuberculose: https://ejbron.wordpress.(...)kker-binnengesleept/quote:Op maandag 22 januari 2018 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Welke bijdrage heeft de islam geleverd in Nederland ?
De lijst hoeft helemaal niet zo lang te zijn, noem eens eentje ?
Kijk je ook wel eens om je heen buiten Nederland of gaan die oogkleppen van je niet zo ver open?quote:Op zondag 21 januari 2018 19:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ontkennen dat de islam die wens van macht heeft getuigd wel van wereldvreemdheid.
Ik bedoelde eigenlijk positieve bijdrage, ik heb het verbeterdquote:Op maandag 22 januari 2018 12:53 schreef Oostwoud het volgende:
Tuberculose: https://ejbron.wordpress.(...)kker-binnengesleept/
Juist als je wereldwijd kijkt zie je die wens.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:14 schreef matspontius het volgende:
Kijk je ook wel eens om je heen buiten Nederland of gaan die oogkleppen van je niet zo ver open?
Volgens mij staat daar niet wat jij denkt dat daar staat.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:14 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kijk je ook wel eens om je heen buiten Nederland of gaan die oogkleppen van je niet zo ver open?
Daar staat precies wat ik denk dat daar staatquote:Op maandag 22 januari 2018 13:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij staat daar niet wat jij denkt dat daar staat.
Ontken jij dat de islam een wens van macht heeft?quote:Op maandag 22 januari 2018 13:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar staat precies wat ik denk dat daar staat
Waar staat dat?quote:Op maandag 22 januari 2018 13:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ontken jij dat de islam een wens van macht heeft?
Integendeel, die wens is ziekelijk groot!quote:Op maandag 22 januari 2018 14:05 schreef Perrin het volgende:
Truthortruth:
Ontkennen dat de islam die wens van macht heeft getuigd wel van wereldvreemdheid.
Jij:
Ik concludeer dat je het niet met hem eens bent dat de islam een wens van macht heeft.
Kortom, je bent het eens met Truthortruth. Waarom verwijt je hem dan oogkleppen te hebben?quote:Op maandag 22 januari 2018 14:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Integendeel, die wens is ziekelijk groot!
De massa-immigratie komt dan ook van rechts.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:09 schreef habitue het volgende:
Kan mij het schelen of ze moslim zijn of niet. Zeer groot aandeel van niet-westerse immigranten die binnen blijven stromen zijn langdurig afhankelijk van de bijstand en slurpen de sociale voorzieningen leeg.
De bereidwilligheid van het onderhouden van een verzorgingsstaat zal hard afnemen in de middenklasse en daardoor ook uiteindelijk vrijwel volledig worden uitgekleed. Dat zie je nu al gebeuren.
Het was ook niet een heel beste zin al zeg ik het zelf, dat had duidelijker gekund.quote:Op maandag 22 januari 2018 13:48 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij staat daar niet wat jij denkt dat daar staat.
De islam is zo verdeeld als de pest. Zal vast voor sommige moslims gelden, maar 'de islam'? Nah.quote:Op zondag 21 januari 2018 19:15 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat ze verdeeld zijn dat klopt maar alleen als de grotere tegenstanders (ongelovigen, joden, christenen) opzij gezet zijn.quote:Op maandag 22 januari 2018 16:54 schreef Xa1pt het volgende:
De islam is zo verdeeld als de pest. Zal vast voor sommige moslims gelden, maar 'de islam'? Nah.
Neuh, bang zijn voor e.o.a. overname slaat echt nergens op. Maar ieder z'n ding natuurlijk.quote:Op maandag 22 januari 2018 17:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat ze verdeeld zijn dat klopt maar alleen als de grotere tegenstanders (ongelovigen, joden, christenen) opzij gezet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |