Religie aanhangen is in de westerse wereld gelukkig een eigen keuze, ja. Wat die eigen keuze gaat zijn is natuurlijk wel deels afhankelijk van de sociale omgeving van de persoon, maar als ouders begripvol zijn tegenover een eventuele andere keuze, is er wat mij betreft niet zoveel mis mee.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:21 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Elke JG heeft zelf gekozen om een JG te zijn, hoor. En alle JG hebben bijbelonderwijs. Het werkt daar niet zoals bij de andere religies, dat je ook een JG bent omdat je ouders dat zijn. Dat ben je namelijk pas als je ja zegt en gedoopt wordt. Dus die beslissing moet iemand zelf nemen.
Je kunt gewoon meedoen, sommigen zijn nooit gedoopt. Maar ze zijn dan geen JG.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Religie aanhangen is in de westerse wereld gelukkig een eigen keuze, ja. Wat die eigen keuze gaat zijn is natuurlijk wel deels afhankelijk van de sociale omgeving van de persoon, maar als ouders begripvol zijn tegenover een eventuele andere keuze, is er wat mij betreft niet zoveel mis mee.
Ik ben niet erg bekend met hoe het bij JG precies werkt. Bij de protestantse kerken die ik ken, ben je ook verplicht bijbelstudie (catechisatie) te doen voor je belijdenis mag doen van je geloof, je moet immers wel weten waar je ja tegen zegt. Beetje hetzelfde principe, denk ik, daar is dan een verschil tussen leden en belijdende leden. Kun je bij JG ook onbelijdend lid zijn, of mag dat alleen met uitzicht op het binnenkort gedoopt worden?
Oke, duidelijk. Werkt precies hetzelfde als in mijn kerk dan (al doen die uberhaupt niet aan doop).quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:44 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je kunt gewoon meedoen, sommigen zijn nooit gedoopt. Maar ze zijn dan geen JG.
Vooral om je (standpunt) te kunnen verdedigen tijdens de velddienst. Vandaar de zeer uitgebreide JG websites waar "antwoord" wordt gegeven op de meest kritische vragen.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:04 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Blijkbaar is het voor JG belangrijk dat je zelf weet wat je gelooft ipv maar wat mee te hangen zonder de kennis.
Zelf ben ik niet gelovig maar ken ik deze verhalen wel. Je moet dit soort zaken niet te letterlijk nemen. En ik denk dat dit een van de verhalen is die in iets andere vorm wel gebeurd zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 14:06 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Vooral om je (standpunt) te kunnen verdedigen tijdens de velddienst. Vandaar de zeer uitgebreide JG websites waar "antwoord" wordt gegeven op de meest kritische vragen.
Zeer aannemelijk!quote:Op vrijdag 19 januari 2018 14:20 schreef bertpit het volgende:
[..]
Zelf ben ik niet gelovig maar ken ik deze verhalen wel. Je moet dit soort zaken niet te letterlijk nemen. En ik denk dat dit een van de verhalen is die in iets andere vorm wel gebeurd zou kunnen zijn.
Vermoedelijk heeft hij zijn bootje ter grote van een praam geladen met alle dieren van de wereld. Zijn wereld natuurlijk, een andere was er niet, dus een paar kippen, zijn geit en tamme kraai. Daarna heeft een overstroming plaatsgevonden die we wel vaker op de wereld ergens hebben.
Heb je wel eens het spelletje gedaan waarbij een zin doorverteld moet worden aan een aantal personen? Na 4 personen klopt het niet meer en na twintig herken je er niets meer van terug. Dat is hier ook gebeurd, generaties lang, daarna is het opgeschreven.
Nee. Het gebeurt echter wel.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 14:20 schreef bertpit het volgende:
[..]
Zelf ben ik niet gelovig maar ken ik deze verhalen wel. Je moet dit soort zaken niet te letterlijk nemen.
En toen werd het waarheid.quote:En ik denk dat dit een van de verhalen is die in iets andere vorm wel gebeurd zou kunnen zijn.
Vermoedelijk heeft hij zijn bootje ter grote van een praam geladen met alle dieren van de wereld. Zijn wereld natuurlijk, een andere was er niet, dus een paar kippen, zijn geit en tamme kraai. Daarna heeft een overstroming plaatsgevonden die we wel vaker op de wereld ergens hebben.
Heb je wel eens het spelletje gedaan waarbij een zin doorverteld moet worden aan een aantal personen? Na 4 personen klopt het niet meer en na twintig herken je er niets meer van terug. Dat is hier ook gebeurd, generaties lang, daarna is het opgeschreven.
Dat valt in de praktijk dan vies tegen vind ik. De meeste kinderen worden geïndoctrineerd met religie vanaf een jonge leeftijd.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Religie aanhangen is in de westerse wereld gelukkig een eigen keuze, ja. Wat die eigen keuze gaat zijn is natuurlijk wel deels afhankelijk van de sociale omgeving van de persoon, maar als ouders begripvol zijn tegenover een eventuele andere keuze, is er wat mij betreft niet zoveel mis mee.
Ik ben niet erg bekend met hoe het bij JG precies werkt. Bij de protestantse kerken die ik ken, ben je ook verplicht bijbelstudie (catechisatie) te doen voor je belijdenis mag doen van je geloof, je moet immers wel weten waar je ja tegen zegt. Beetje hetzelfde principe, denk ik, daar is dan een verschil tussen leden en belijdende leden. Kun je bij JG ook onbelijdend lid zijn, of mag dat alleen met uitzicht op het binnenkort gedoopt worden?
Ik vond deze wel interessantquote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:00 schreef DuizendGezichten het volgende:
http://aktalakota.stjo.org/site/News2?page=NewsArticle&id=8816
Om even terug te komen op het Zwarte Zee scenario. Het feit dat Native Americans ook verhalen over boze goden en vernietigende vloeden maakt het wel onwaarschijnlijk dat het vollopen van de Zwarte Zee aan de basis ligt van het verhaal zoals wij het kennen. 8500 jaar geleden zaten de Native Americans al lang in Noord-Amerika. En veel culturele uitwisseling tussen het Midden Oosten en Noord-Amerika was er niet.
Hieronder nog een verzameling van vloed-verhalen van over de hele wereld.
http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html
Ik vrees dat we voor een verklaring voor de vele verhalen niet naar de wereld moeten kijken, maar naar onze eigen geest.
Nope. Is 1 van de weinig dingen over de oceaan die we wel zeker weten.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:11 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Zou het kunnen dat we het fout hebben over de gemiddelde diepte van de oceanen?
Is ook niet letterlijk gebeurd. De Zohar beschrijft het verhaal in esoterische zin.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 13:33 schreef Hiddendoe het volgende:
Zowel moslims, christenen als Joden geloven in het verhaal van Noah.
Het verhaal kan echter niet waar zijn.
Gemiddelde oceaandiepte is 4000 meter. Om het waterniveau met 5000 meter te laten stijgen moet de totale hoeveelheid water op aarde meer dan verdubbeld worden. Dit is onmogelijk.
Als het regent, verdampt water uit de oceanen, het koelt af en regent terug op aarde. Op deze manier kan je het zeeniveau niet laten stijgen. Het is alsof je de hoeveelheid water in een emmer wil laten toenemen door met een beker water uit de emmer te nemen en er terug in te gieten.
Dieren van over de hele wereld werden op Noah's ark gezet. Dat betekent dat de hele wereld overstroomt moet zijn.
Misschien ben je van mening dat alleen het Midden-Oosten overstroomt is. Dit is ook onmogelijk. Er zijn geen natuurlijke barrières in het Midden-Oosten die 5000 meter hoog water binnen kunnen houden. En waarom zou je dan überhaupt dieren van over de hele wereld op je Ark zetten?
Het verhaal van Noah kan niet waar zijn. Laten we dit met zijn allen accepteren.
quote:Op vrijdag 19 januari 2018 22:33 schreef Schonedal het volgende:
TS vergeet dat ten tijde van de zondvloed de aarde nog plat was.
In het Bijbelverhaal staat ook dat het water weer van de aarde wegvloeide en dat kan alleen bij een platte aarde.
Toevallig gister gezien op Discovery Science. Het smelten van de ijskappen na de laatste ijstijd zorgde in Noord-Amerika voor het leeglopen van een aantal reservoirs in de buurt van de grote meren. De tsunami die dat opleverde legde in West-Europa de Noordzee blank, maakte van Groot Brittannië een eiland en spoelde de Middellandse Zee in om uiteindelijk de Zwarte Zee te vormen. Daarbij zijn dus bijna wereldwijd enorme overstromingen geweest die in het collectieve geheugen zitten.quote:Op vrijdag 19 januari 2018 18:00 schreef DuizendGezichten het volgende:
http://aktalakota.stjo.org/site/News2?page=NewsArticle&id=8816
Om even terug te komen op het Zwarte Zee scenario. Het feit dat Native Americans ook verhalen over boze goden en vernietigende vloeden maakt het wel onwaarschijnlijk dat het vollopen van de Zwarte Zee aan de basis ligt van het verhaal zoals wij het kennen. 8500 jaar geleden zaten de Native Americans al lang in Noord-Amerika. En veel culturele uitwisseling tussen het Midden Oosten en Noord-Amerika was er niet.
Hieronder nog een verzameling van vloed-verhalen van over de hele wereld.
http://www.talkorigins.org/faqs/flood-myths.html
Ik vrees dat we voor een verklaring voor de vele verhalen niet naar de wereld moeten kijken, maar naar onze eigen geest.
En zie, de 40 daagse bijbelse vloed verhaal is ontstaanquote:Op dinsdag 23 januari 2018 07:52 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Toevallig gister gezien op Discovery Science. Het smelten van de ijskappen na de laatste ijstijd zorgde in Noord-Amerika voor het leeglopen van een aantal reservoirs in de buurt van de grote meren. De tsunami die dat opleverde legde in West-Europa de Noordzee blank, maakte van Groot Brittannië een eiland en spoelde de Middellandse Zee in om uiteindelijk de Zwarte Zee te vormen. Daarbij zijn dus bijna wereldwijd enorme overstromingen geweest die in het collectieve geheugen zitten.
De grondslag van het verhaal wellicht, de bijbel bestond toen nog niet. Het zondvloedverhaal in de bijbel (Tenach) is 2000 tot 2500 jaar geleden pas op schrift gezet. 40 dagen is uit de lucht geplukt, het zal wel wat langer geduurd hebben.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 08:08 schreef Hexx. het volgende:
[..]
En zie, de 40 daagse bijbelse vloed verhaal is ontstaan
Ik bedoel natuurlijk ook de grondslag.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 09:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De grondslag van het verhaal wellicht, de bijbel bestond toen nog niet. Het zondvloedverhaal in de bijbel (Tenach) is 2000 tot 2500 jaar geleden pas op schrift gezet. 40 dagen is uit de lucht geplukt, het zal wel wat langer geduurd hebben.
https://nl.wikipedia.org/wiki/40_(getal)#Religiequote:Op dinsdag 23 januari 2018 09:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De grondslag van het verhaal wellicht, de bijbel bestond toen nog niet. Het zondvloedverhaal in de bijbel (Tenach) is 2000 tot 2500 jaar geleden pas op schrift gezet. 40 dagen is uit de lucht geplukt, het zal wel wat langer geduurd hebben.
Zondevloed verhalen vindt je binnen haast elke cultuur in de wereld terug.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 09:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je wil het maar niet begrijpen blijkbaar...God handelt op 2 manieren met mensen en dat is door de wet(Joden) en genade(heidenen) en beide gelden maar niet dingen voor de joden op de heidenen verhalen en andersom....en dat is het woord van God recht snijden en als je dat niet doet raak je in de war....quote:Op vrijdag 19 januari 2018 10:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waarom wordt het dan nog iedere zondag voorgelezen?
[..]
God spreekt anders in de 10 geboden. Wie geloof je nu.
[..]
Het is heel eenvoudig: de ongerechtigheid der vaderen bezoeken aan de kinderen, tot in het derde en vierde geslacht betekent dat God jouw onrecht verhaalt op anderen (jouw nageslacht. Heel erg rechtvaardig natuurlijk.
Er bestaan dus 2 soorten mensen? misschien iets wat racistisch ?quote:Op dinsdag 23 januari 2018 11:44 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je wil het maar niet begrijpen blijkbaar...God handelt op 2 manieren met mensen en dat is door de wet(Joden) en genade(heidenen) en beide gelden maar niet dingen voor de joden op de heidenen verhalen en andersom....en dat is het woord van God recht snijden en als je dat niet doet raak je in de war....
Jij wilt maar niet antwoorden en draait steeds maar weer om de brei heen.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 11:44 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Je wil het maar niet begrijpen blijkbaar...
Wederom: als dat voor joden geldt (ongerechtigheid verhalen op de kinderen) waarom dan in vredesnaam voorlezen in de christelijke kerk? Geef daar nou een normaal antwoord op aub.quote:God handelt op 2 manieren met mensen en dat is door de wet(Joden) en genade(heidenen) en beide gelden maar niet dingen voor de joden op de heidenen verhalen en andersom....en dat is het woord van God recht snijden en als je dat niet doet raak je in de war....
Niet in alle christelijke kerken. Volgens mij gebeurt dit alleen in behoudende protestantse (gereformeerde) kerken.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:24 schreef hoatzin het volgende:
Jij beweert steeds dat de joodse wetten voor het oude verbond gelden en niet voor christenen. Maar waarom worden de joodse 10 geboden dan voorgelezen in christelijke kerken?
ja dat hadden we al geconstateerdquote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:51 schreef Cognitor het volgende:
[..]
Niet in alle christelijke kerken. Volgens mij gebeurt dit alleen in behoudende protestantse (gereformeerde) kerken.
Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben is geen morele wet. Of gedenk de sabbatdag...quote:De redenering die daarachter zit, is dat de wet als morele wet niet heeft afgedaan. Men zegt dan dat de 10 geboden morele wetten zijn, die nog net zo gelden als vóór Christus. De burgerlijke en ceremoniële wetten in de Bijbel hebben wel afgedaan.
Nee dat is niet wat ik zeg...ik zeg dat God op 2 manieren handelt met mensen en dat is Gods heilige volk de joden en de heidenen en dat zijn wij en het oude testament was de wet en het nieuwe testament is genade en sluiten perfect op elkaar aan en vullen elkaar aan ook...en als de christenen straks weg zijn gaat God verder met zijn volk en die moeten door de grote verdrukking heen omdat ze Jezus verworpen hebben.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:13 schreef dop het volgende:
[..]
Er bestaan dus 2 soorten mensen? misschien iets wat racistisch ?
Omdat ze nog steeds gelden want de wet laat zien dat we schuldig zijn en dat we ons er niet aan kunnen houden en daardoor is genade gekomen....dus de manier van redding veranderd maar dat zegt toch niks over de geboden...quote:Op dinsdag 23 januari 2018 13:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jij wilt maar niet antwoorden en draait steeds maar weer om de brei heen.
Jij beweert steeds dat de joodse wetten voor het oude verbond gelden en niet voor christenen. Maar waarom worden de joodse 10 geboden dan voorgelezen in christelijke kerken?
[..]
Wederom: als dat voor joden geldt (ongerechtigheid verhalen op de kinderen) waarom dan in vredesnaam voorlezen in de christelijke kerk? Geef daar nou een normaal antwoord op aub.
dan moet je nog eens verder lezen want de koran predikt wel zeker haat tegen joden en ongelovigen en spreekt de bijbel op vele punten 180 graden tegen...en hun redder de Maddhi is de antichrist in de bijbel dus zegt genoeg....quote:Op dinsdag 23 januari 2018 14:08 schreef hoatzin het volgende:
10 geboden uit de Koran. Ik vind ze beter.
• Dat jullie Hem met niets vergelijken/goddelijke macht naast Hem geven. (Dat jullie aan Hem niets als metgezel mogen toevoegen).
• Dat jullie je ouders goed behandelen/hun tekorten aanvullen. (Wees goed voor jullie ouders).
• En dood jullie kinderen niet uit armoede. Wij zijn het, Die voor jullie en voor hen zorgen. (Dat jullie je kinderen niet mogen doden uit vrees voor armoede).
• Benader schadelijk immoreel gedrag niet (la taqraboe al-Fawahisha), hetzij in het openbaar of in het geheim. (En nadert niet de zedeloosheid, de openlijke noch de verborgene).
• Dat jullie geen enkele mens doden, omdat God deze heilig/onschendbaar heeft verklaard, behalve via het recht. Dit is wat Hij jullie heeft bevolen, opdat jullie je verstand/begrip gebruiken.(En doodt niet de ziel die Allah verboden heeft verklaard, tenzij volgens het recht, Dat draagt jullie Heer op; misschien zullen jullie verstandig worden).
• En benader niet het eigendom van de wezen, behalve ten goede voor hen, totdat hij/zij volwassen is. (En nadert het bezit van de wees niet, tenzij op ten wijze die meet voordeel (aan de wees) geeft, totdat hij de volwassenheid bereikt).
• En geef de volledige maat/balans met eerlijke rechtvaardigheid . Wij belasten geen persoon boven zijn/haar vermogen. (En geeft de volle maat en vult de weegschaal met het gelijke gewicht. Wij (Allah) belasten niemand dan volgens zijn vermogen).
• En wanneer jullie spreken, wees dan onpartijdig/rechtvaardig, zelfs wanneer het iemand betreft die dicht bij jou staat (familie, buren, vrienden etc).
• En vervul het verbond van God. Dit is wat Hij jullie heeft opgedragen, zodat jullie er van kunnen leren.
• En dit is Mijn rechte pad van rechtvaardigheid. Volgt het daarom en volg geen andere wegen [van onderdrukking en geweld] anders zullen deze jullie van Zijn pad [van vrede] afdwalen. Dit is wat Hij jullie heeft opgedragen, zodat jullie rechtvaardigheidsbewust worden”.
Deuteronomium 20:16 en 17quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:48 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
dan moet je nog eens verder lezen want de koran predikt wel zeker haat tegen joden en ongelovigen en spreekt de bijbel op vele punten 180 graden tegen...en hun redder de Maddhi is de antichrist in de bijbel dus zegt genoeg....
god kan er ook een houtje van, maar die zal je dat dan wel weer snel vergeven.quote:Maar van de steden dezer volken, die u de HEERE, uw God, ten erve geeft, zult gij niets laten leven, dat adem heeft. Maar gij zult ze ganselijk verbannen: de Hethieten, en de Amorieten, en de Kanaanieten, en de Ferezieten, de Hevieten, en de Jebusieten, gelijk als u de HEERE, uw God, geboden heeft
Dus ze gelden niet meer maar ze gelden wel. Jaaaaja...quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:44 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat ze nog steeds gelden want de wet laat zien dat we schuldig zijn en dat we ons er niet aan kunnen houden en daardoor is genade gekomen....dus de manier van redding veranderd maar dat zegt toch niks over de geboden...
Ik zeg alleen dat ik de 10 geboden uit de koran stukken beter vind dan die uit de bijbel.quote:Op dinsdag 23 januari 2018 23:48 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
dan moet je nog eens verder lezen want de koran predikt wel zeker haat tegen joden en ongelovigen en spreekt de bijbel op vele punten 180 graden tegen...en hun redder de Maddhi is de antichrist in de bijbel dus zegt genoeg....
Hoe is gebod 5 te rijmen met wat er nog meer in de Koran staat, nl: haat en dood de ongelovigen? Dat lijkt me verwarrend voor de onderdanen.quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik de 10 geboden uit de koran stukken beter vind dan die uit de bijbel.
Daarom staat er "behoudens volgens het recht".quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:52 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Hoe is gebod 5 te rijmen met wat er nog meer in de Koran staat, nl: haat en dood de ongelovigen? Dat lijkt me verwarrend voor de onderdanen.
Die opdracht van God is een voorbije verhaal, maar is dat "haat en dood de ongelovigen" niet nog steeds actueel?quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:59 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Daarom staat er "behoudens volgens het recht".
Overigens net zo verwarrend als "Gij zult niet doodslaan" en de genocide die God zijn volk later opdroeg te begaan in het beloofde land.
No shit Sherlock, je chat met een godsdienstwaanzinnige.quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus ze gelden niet meer maar ze gelden wel. Jaaaaja...
Het wil maar niet doordringen he? Laat maar, als je geen antwoord wilt geven, prima hoor.
Jij wilt het recht behouden om iemand die niet gelooft wat jij gelooft, te kunnen dodenquote:Op woensdag 24 januari 2018 07:19 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat ik de 10 geboden uit de koran stukken beter vind dan die uit de bijbel.
Het is ook niet gebeurd maar een geloofsmythe. Haat jegens ongelovigen en "andersgelovigen" is nog altijd actueel. En inderdaad ligt er bij veel religies, vooral de christelijke, een lief sausje over de boodschap, maar de kern blijft toch: geloof (wat wij geloven) of sterf en ga verloren.quote:Op woensdag 24 januari 2018 08:10 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Die opdracht van God is een voorbije verhaal, maar is dat "haat en dood de ongelovigen" niet nog steeds actueel?
Ik ken de Koran niet zo goed, maar volgens mij is dat niet zo te vergelijken.
Jij was op school niet zo goed in tekst verklaren?quote:Jij wilt het recht behouden om iemand die niet gelooft wat jij gelooft, te kunnen doden
Nee God van de bijbel de fijne vent laat ongelovigen eeuwig branden in de hel.quote:Op woensdag 24 januari 2018 08:10 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Die opdracht van God is een voorbije verhaal, maar is dat "haat en dood de ongelovigen" niet nog steeds actueel?
Ik ken de Koran niet zo goed, maar volgens mij is dat niet zo te vergelijken.
Ach ja, religie en haat. En niet alleen vooral de christelijke, je kunt ook gerust de Islam in de lijst toevoegen. Dat steeds politiek correct te willen zijn loopt een beetje uit de hand. Als men christenen dingen zonder angst kunnen inwrijven, moet men ook moslims dingen kunnen inwrijven. Want allebei de keren is het waarheid.quote:Op woensdag 24 januari 2018 08:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Het is ook niet gebeurd maar een geloofsmythe. Haat jegens ongelovigen en "andersgelovigen" is nog altijd actueel. En inderdaad ligt er bij veel religies, vooral de christelijke, een lief sausje over de boodschap, maar de kern blijft toch: geloof (wat wij geloven) of sterf en ga verloren.
Ik had de hoogste cijfers met Nederlands. Alle onderdelen, ook Stillezen.quote:[..]
Jij was op school niet zo goed in tekst verklaren?
Dat laat hij tenminste niet over aan zijn onderdanen, waardoor er geen bloed kleeft aan hun handen. Met alle consequenties.quote:Op woensdag 24 januari 2018 08:48 schreef dop het volgende:
[..]
Nee God van de bijbel de fijne vent laat ongelovigen eeuwig branden in de hel.
en dus niet erg ?quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:09 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dat laat hij tenminste niet over aan zijn onderdanen, waardoor er geen bloed kleeft aan hun handen. Met alle consequenties.
Je moet in een hel geloven om erin te kunnen branden. Dat is echt niet zo erg als dood moeten gaan in de bloei van je leven als je niet gelooft.quote:
Ik ken dat allemaal. Ik heb het dan ook uitsluitend over de actuele zaken.quote:in de bijbel staan genoeg voorbeelden waar god ook zijn onderdanen laat moorden en verkrachten.
het is gewoon een deel van het geloof waar gelovigen zo zijn geindotrineerd dat ze dit lezen of het de noormaalste zaak van de wereld is.
christenen zien het kwaad in de Koran en moslims in de Bijbel.
maar in hun eigen boek hebben ze daar de mooiste verklaringen en interpretaties voor.
Of sterker nog ze horen en lezen het vaak niet eens.
Kijk nu eens verder dan je neus lang is. Natuurlijk is er een andere verklaring. Ik vind de (10) Korangeboden beter dan die uit de bijbel, maar ik zeg daarmee toch niet dat ik ze alle 10 geweldig vind? Ik geloof ook niet ineens in Allah, dus gebod 1 valt sowieso af.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:06 schreef Hexx. het volgende:
Ik had de hoogste cijfers met Nederlands. Alle onderdelen, ook Stillezen.
Als jij de Koran geboden beter vindt, dan vind je dus ook dat je het recht wil behouden om iemand te doden. Een andere verklaring is er niet.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:21 schreef dop het volgende:
het is gewoon een deel van het geloof waar gelovigen zo zijn geindotrineerd dat ze dit lezen of het de noormaalste zaak van de wereld is.
christenen zien het kwaad in de Koran en moslims in de Bijbel.
maar in hun eigen boek hebben ze daar de mooiste verklaringen en interpretaties voor.
Of sterker nog ze horen en lezen het vaak niet eens
Ik heb ook nooit geloofd dat jij iemand zou willen doden, Hoatz. Niet voor niets bestaan smiley's, die ik dan ook gebruik als het niet serieus bedoeld is.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk nu eens verder dan je neus lang is. Natuurlijk is er een andere verklaring. Ik vind de (10) Korangeboden beter dan die uit de bijbel, maar ik zeg daarmee toch niet dat ik ze alle 10 geweldig vind? Ik geloof ook niet ineens in Allah, dus gebod 1 valt sowieso af.
je vind de bijbel niet actueel en de koran wel ?quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:25 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Je moet in een hel geloven om erin te kunnen branden. Dat is echt niet zo erg als dood moeten gaan in de bloei van je leven als je niet gelooft.
[..]
Ik ken dat allemaal. Ik heb het dan ook uitsluitend over de actuele zaken.
Het doden, mister! Het doden!quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:44 schreef dop het volgende:
[..]
je vind de bijbel niet actueel en de koran wel ?
het is maar net hoe goed je je verstand gebruikt vind ik.
met de juiste volksmenner prima geschikt om hell en verderf te zaaien op aarde.
je kunt toch niet zeggen dat alle zaken uit de bijbel die in het verleden speelden niet meer geldig zijn of niet actueel zijn.
dan kun je de hele bijbel gewoon weg gooien en hoef je er niet over na te denken boek is 2000jaar oud.
christenen pikken er uit wat ze nodig denken te hebben dat kun je niet bij willekeur doen en als iets niet bevalt of niet leuk is zeggen jaaaaaaaaaaaa maar dat was vroeger.
Ja Hexx ik snap je , ik weet dat jij gezond verstand hebt net als zovele moslims.quote:
Mijn moeder en haar halve familie zijn moslimsquote:Op woensdag 24 januari 2018 09:50 schreef dop het volgende:
[..]
Ja Hexx ik snap je , ik weet dat jij gezond verstand hebt net als zovele moslims.
maar de Bijbel en Koran worden beide ook door gekkies gebruikt om de meest wanstaltige dingen te vergoelijken.
en dan kun je er echt niet om heen dat het niet in de bijbel staat.
Het is geografisch bepaald wat je geloofd.
waren je ouders moslim dan was je geindoctrineerd met hun leerstellingen en las je de Koran en geen bijbel
Christenen zeggen dan vaak: jaaaa maar dat was vóórdat Jezus kwam. Wij leven niet meer in het oude verbond ( met de joden) maar uit genade. En denken dan dat het probleem is opgelost. Maar lees het NT eens goed, het is gewelddadiger/extremer dan het OT of Koran.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:44 schreef dop het volgende:
[..]
je vind de bijbel niet actueel en de koran wel ?
het is maar net hoe goed je je verstand gebruikt vind ik.
met de juiste volksmenner prima geschikt om hell en verderf te zaaien op aarde.
je kunt toch niet zeggen dat alle zaken uit de bijbel die in het verleden speelden niet meer geldig zijn of niet actueel zijn.
dan kun je de hele bijbel gewoon weg gooien en hoef je er niet over na te denken boek is 2000jaar oud.
christenen pikken er uit wat ze nodig denken te hebben dat kun je niet bij willekeur doen en als iets niet bevalt of niet leuk is zeggen jaaaaaaaaaaaa maar dat was vroeger.
En je moeder heeft je nog niet de strot door gesneden?quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:54 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Mijn moeder en haar halve familie zijn moslims
Pais en vree in de familie ondanks die breuk?quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:54 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Gelukkig is ze niet praktiserend.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:58 schreef dop het volgende:
[..]
En je moeder heeft je nog niet de strot door gesneden?
Weet ik niet.quote:Waarom geloofd zij wat ze geloofd?
Het zijn dus meestal christelijk opgevoeden die op latere leeftijd zelf hun keuze mogen maken.quote:er zijn natuurlijk genoeg mensen doe als volwassene zelf een keuze maken.
maar het overgrote deel neemt hun geloof mee van uit huis.
en dan maakt het wel degelijk uit waar je vandaan komt
Gelukkig is ze een moslim uit Indonesië, daar doen ze niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:58 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Pais en vree in de familie door die breuk?
ben jij als moslim opgevoed?quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:04 schreef Hexx. het volgende:
Gelukkig is ze een moslim uit Indonesië, daar doen ze niet zo moeilijk.
De koran heeft zijn wortels in wat we nu noemen het koptisch christendom. Zelfs in de biografie van Mohammed, geschreven door Ibn Ishaak zijn hier sporen van terug te vinden. Het waren verketterde christenen uit de 4e eeuw die gevlucht zijn naar de Arabische landen uit de greep van Byzantium, die de Bijbel hebben onderricht. Uit wraak op Byzantium heeft men deze bronteksten uit het Aramees herschreven en gebruikt om Jeruzalem in te nemen. De christenen waren toen de vijand, alhoewel men in het begin er omzichtig mee omging. Moet je dit eens lezen: http://cobra.canvas.be/cm(...)e-recensie/1.1256450quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:54 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nee een eigen wil past niet bij de islam.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:08 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Volgens mij wel een beetje. Ik had al vroeg een eigen wil, dus ik weet daar niet zoveel van.
Karen Armstrong , Geschiedenis van god.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:15 schreef ATON het volgende:
[..]
De koran heeft zijn wortels in wat we nu noemen het koptisch christendom. Zelfs in de biografie van Mohammed, geschreven door Ibn Ishaak zijn hier sporen van terug te vinden. Het waren verketterde christenen uit de 4e eeuw die gevlucht zijn naar de Arabische landen uit de greep van Byzantium, die de Bijbel hebben onderricht. Uit wraak op Byzantium heeft men deze bronteksten uit het Aramees herschreven en gebruikt om Jeruzalem in te nemen. De christenen waren toen de vijand, alhoewel men in het begin er omzichtig mee omging. Moet je dit eens lezen: http://cobra.canvas.be/cm(...)e-recensie/1.1256450
Erg dat die kloof er nog steeds is.
Niet mijn favoriet. Als ze in een van haar boeken schrijft : " En Mozes sprak met een diepe stem " heb ik het wel voor bekeken.quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:25 schreef dop het volgende:
[..]
Karen Armstrong , Geschiedenis van god.
Ook wel wat leuke inzichten daar over
quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:15 schreef ATON het volgende:
[..]
De koran heeft zijn wortels in wat we nu noemen het koptisch christendom. Zelfs in de biografie van Mohammed, geschreven door Ibn Ishaak zijn hier sporen van terug te vinden. Het waren verketterde christenen uit de 4e eeuw die gevlucht zijn naar de Arabische landen uit de greep van Byzantium, die de Bijbel hebben onderricht. Uit wraak op Byzantium heeft men deze bronteksten uit het Aramees herschreven en gebruikt om Jeruzalem in te nemen. De christenen waren toen de vijand, alhoewel men in het begin er omzichtig mee omging. Moet je dit eens lezen: http://cobra.canvas.be/cm(...)e-recensie/1.1256450
Het liefst een bommetje erop zeggen veel mensen, terwijl ze de vloed afkeuren.quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:39 schreef hoatzin het volgende:
[..]exactemento!
De ultieme conclusie is dus: Christenen die daden van IS afkeuren zijn hypocriet.
Wat?quote:Op woensdag 24 januari 2018 09:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Christenen zeggen dan vaak: jaaaa maar dat was vóórdat Jezus kwam. Wij leven niet meer in het oude verbond ( met de joden) maar uit genade. En denken dan dat het probleem is opgelost. Maar lees het NT eens goed, het is gewelddadiger/extremer dan het OT of Koran.
quote:Op woensdag 24 januari 2018 10:15 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat komt omdat dat volk satan diende dus dat heeft een reden...en de islam wil dat je mensen vermoord in opdracht van God omdat ze een jood zijn of ongelovig zijn en dat is een heel verschil want God haalt het slechte weg en Allah haalt Gods volk weg en ook ongelovigen.quote:
Er is niks veranderd aan de zonde en alles geldt nog steeds(behalve de sabbath)maar de manier waarop God er mee handelt...dus alles geldt nog maar we kunnen er niet meer door veroordeelt worden...de wet liet ons zien dat we fout zaten en op die manier kon niemand gered worden en zou iedereen verloren gaan en daarom kwam Jezus.En de nieuwe wetten van Jezus bevatten de 9 geboden.en dat wil er maar niet in bij jou dus doe nou niet zo dom kerel en geef nou gewoon toe dat je het niet snapt.quote:Op woensdag 24 januari 2018 07:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dus ze gelden niet meer maar ze gelden wel. Jaaaaja...
Het wil maar niet doordringen he? Laat maar, als je geen antwoord wilt geven, prima hoor.
Jij denkt het beter te weten dan God zelf...en als nietig mensje had jij het allemaal beter gedaan....je kan er gewoon niet tegen dat je verloren gaat als je je eigen zin blijft doen en dat Gods woord waarheid is en daarom probeer je het onderuit te halen maar gaat je toch niet lukken.quote:Op donderdag 25 januari 2018 09:12 schreef hoatzin het volgende:
Het was ook nog eens een volkomen nutteloze zondvloed
Als de mens zo door en door slecht was (zoals Paulus zegt), reddeloos slecht via Adam en alleen de dood van Christus hem kon redden, waarom dan een zondvloed? Als God opnieuw wilde beginnen, zoals Genesis 6 meldt, had hij ook met een nieuwe Adam moeten beginnen. De ark zat vol met slechtheid. De acht mensen die God had aangewezen (de familie Noach) maar blijkbaar ook verstekelingen, namelijk de Kenieten, afstammelingen van de schurk Kain, die eigenlijk hadden moeten verdrinken maar verderop in de bijbel opduiken (o.a. Num. 24).
De zonde dobberde blijkbaar kalmpjes mee. Als de arkelingen eindelijk droge voeten hebben ontspoort de boel meteen weer. Wat een zinloze ravage die zondvloed. En ook zo zielig voor al die dieren.
Het lijkt op de bijbel omdat satan de koran heeft doorgegeven en die kent de bijbel beter dan wie dan ook en kopieert God graag in alles maar dat had je nog niet door zeker...quote:Op woensdag 24 januari 2018 20:30 schreef Szikha2 het volgende:
Dus het idee erachter om steeds te praten dat islam onderdeel is van christendom heeft als reden om zo de vreselijke wandaden van moslims goed te praten of onder de kleed te schuiven? Aha
Want iedereen weet wel dat islam zijn invloeden uit christendom en jodendom heeft. Want veel verhalen uit de koran heeft zijn oorpsrong in de joodse mondlinge leer en folklore en de kabbala
Zelfs de fouten uit de targoems zitten ook in de koran
De meeste verhalen over abraham of noach abel en kain enzo uit de koran komt niet uit de tanakh maar uit de joodse rabbijnse exegeses of kabbala
Ook de gebeden en praktijken uit islam heeft veel gemeen met jodendom.
Maarja aan de andere kant: als islam rechtstreeks afstamt van (koptisch)christendom (wat ik niet geloof) valt dat wel weer te rijmen met hun haat tegen de joden (en staat israel) van zowel westerse christenen als oosterse en de sterk gearabiseerde christenen
Al ben ik van mening dat dit gedrag voortkomt door dhimmi houding
Ik raad iedereen aan om dit te lezen:
https://www.israelnationalnews.com/Articles/Article.aspx/11475
Het arabisch nationalisme is eigenlijk een christelijke uitvinding. Hetzelfde met palestijnen en palestijnse zaak. Zelfs de term "de nakba" is christelijke uitvinding
Ook engeland trouwens voor de oprichting staat israel. Zij waren (als christelijke natie) uiteraard een grote voorstander van arabisch legioen en arabisch nationalisme en moedigde dit continieu aan
Wat met de christenen gebeurd momenteel in islamitische wereld kunnen we dus zien als boontje komt om zijn loontje en een harde les voor de toekomst?
Ik snap het niet.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:04 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Er is niks veranderd aan de zonde en alles geldt nog steeds(behalve de sabbath)maar de manier waarop God er mee handelt...dus alles geldt nog maar we kunnen er niet meer door veroordeelt worden...de wet liet ons zien dat we fout zaten en op die manier kon niemand gered worden en zou iedereen verloren gaan en daarom kwam Jezus.En de nieuwe wetten van Jezus bevatten de 9 geboden.en dat wil er maar niet in bij jou dus doe nou niet zo dom kerel en geef nou gewoon toe dat je het niet snapt.
Als God had ik het zeker beter gedaan inderdaad. God heeft onms naar zijn beeld gemaakt (qua gestalte) maar hij vergat om ons ook zijn eigenschappen te geven, namelijk ongekende goedheid. Met alle gevolgen van dien.quote:Jij denkt het beter te weten dan God zelf...en als nietig mensje had jij het allemaal beter gedaan....je kan er gewoon niet tegen dat je verloren gaat als je je eigen zin blijft doen en dat Gods woord waarheid is en daarom probeer je het onderuit te halen maar gaat je toch niet lukken.
Heb ik 25 jaar gedaadn en dat heb ik je ook wel eens verteld, dus hou je aub niet van den domme.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:11 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ga eens een bijbelstudie doen over wet en genade Hoatzin
Wat bedoel jij met bijbelstudie ?quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:11 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ga eens een bijbelstudie doen over wet en genade Hoatzin
Waar precies?quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Heb ik 25 jaar gedaadn en dat heb ik je ook wel eens verteld, dus hou je aub niet van den domme.
Nog steeds geen teken van God gekregen overigens, zoals jij beweerde.
Nog een vraag voor jou die alles snapt: Waar komen de Kenieten (afstammelingen van Kain) uit Numeri vandaan? Die zouden de zondvloed namelijk niet overleefd kunnen hebben.
dus als god het zegt dan mogen we wel doden.quote:Op donderdag 25 januari 2018 12:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat komt omdat dat volk satan diende dus dat heeft een reden...en de islam wil dat je mensen vermoord in opdracht van God omdat ze een jood zijn of ongelovig zijn en dat is een heel verschil want God haalt het slechte weg en Allah haalt Gods volk weg en ook ongelovigen.
Numeri 24:21 -22quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:54 schreef Manke het volgende:
[..]
Waar precies?
Nefilim reuzen ook, numeri 13:33
1Kr 2:55 HSV En de geslachten van de schrijvers, die in Jabez woonden: de Tirathieten, de Simathieten en de Suchathieten. Dit zijn de Kenieten die van Hammath, de vader van het huis van Rechab, afstammen.quote:
Kenieten: Herkomst: Hebreeuws (gangbare Nederlandse versie), letterlijk: afleiding van 'Kajin/Kaïn' [1]quote:Op donderdag 25 januari 2018 14:33 schreef Manke het volgende:
[..]
1Kr 2:55 HSV En de geslachten van de schrijvers, die in Jabez woonden: de Tirathieten, de Simathieten en de Suchathieten. Dit zijn de Kenieten die van Hammath, de vader van het huis van Rechab, afstammen.
Afstammelingen van Kaïn hadden hun eigen naam. Afstammelingen van Seth worden ook nergens Sethieten oid genoemd.quote:Op donderdag 25 januari 2018 14:36 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kenieten: Herkomst: Hebreeuws (gangbare Nederlandse versie), letterlijk: afleiding van 'Kajin/Kaïn' [1]
Christelijke websites doen uiteraard hun best om je te laten geloven dat Kenieten weliswaar afstammen van Kaïn, maar natuurlijk niet de Kaïn uit Genesis . Want dan zou het zondvloedverhaal niet meer kloppen.
Numeri 24 doet anders vermoeden.
God is goed als enigste ook en de beslissingen die Hij neemt zijn eerlijk en rechtvaardig maar omdat jij de strijd tussen goed en kwaad niet snapt blijkbaar krijg je dit....satan slacht steeds God zijn mensen af en daar reageert God op.quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:55 schreef dop het volgende:
[..]
dus als god het zegt dan mogen we wel doden.
een heel volk kinderen niet uitgezonderd?
je hebt echt geen idee van goed of kwaad Doedel.
een mens is een mens doedel , geen god of mens heeft het recht een ander te doden.
Een god die vind van wel is in mijn ogen een duivel.
ik geloof niet in god maar kon ik het dan zeker niet in deze!
Huiswerk: Hoeveel mensen heeft Satan vermoord en hoeveel mensen heeft God vermoord ?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:24 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God is goed als enigste ook en de beslissingen die Hij neemt zijn eerlijk en rechtvaardig maar omdat jij de strijd tussen goed en kwaad niet snapt blijkbaar krijg je dit....satan slacht steeds God zijn mensen af en daar reageert God op.
En toch snap je het nog niet dus dan is er toch iets fout gegaan...en je ongeloof is wat er in de weg zit,want het goede nieuws kan je aannemen of verwerpen en verwerpen is wat jij hebt gedaan en dan verwacht je dat God na 25 jaar zomaar even gehoor geeft en God kent je hart ook...dus je zal er echt voor moeten gaan en er ook echt in gaan geloven,want zonder geloof valt God niet te behagen...en van je zonden afstappen en daar heb je God voor nodig uiteindelijk....quote:Op donderdag 25 januari 2018 13:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Heb ik 25 jaar gedaadn en dat heb ik je ook wel eens verteld, dus hou je aub niet van den domme.
Nog steeds geen teken van God gekregen overigens, zoals jij beweerde.
Nog een vraag voor jou die alles snapt: Waar komen de Kenieten (afstammelingen van Kain) uit Numeri vandaan? Die zouden de zondvloed namelijk niet overleefd kunnen hebben.
Serieus dit...onder de 100 haha denk meer aan biljarden,want alle oorlogen komen door satan omdat hij oorlog voert tegen God en ons omdat wij naar Zijn evenbeeld zijn gemaakt en engelen niet en hij daardoor jaloers is en je weet wat daar uit voort komt.....quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:28 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Huiswerk: Hoeveel mensen heeft Satan vermoord en hoeveel mensen heeft God vermoord ?
Ik geef een tip: Satan komt onder de 100.
Ga je huiswerk nu eerst maar eens doen en kom maar met aantallen.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Serieus dit...onder de 100 haha denk meer aan biljarden,want alle oorlogen komen door satan omdat hij oorlog voert tegen God en ons omdat wij naar Zijn evenbeeld zijn gemaakt en engelen niet en hij daardoor jaloers is en je weet wat daar uit voort komt.....
Wat een heerlijk antwoordt weer....quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ga je huiswerk nu eerst maar eens doen en kom maar met aantallen.
Bij de zondvloed mag je schatten. Maar die komen wel allemaal op Gods rekening.
Zijn evenbeeld ja. Maar dat geldt niet voor Zijn karakter van louter goedheid. Dat heeft Hij blijkbaar niet doorgegeven. In plaats daarvan....quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Serieus dit...onder de 100 haha denk meer aan biljarden,want alle oorlogen komen door satan omdat hij oorlog voert tegen God en ons omdat wij naar Zijn evenbeeld zijn gemaakt en engelen niet en hij daardoor jaloers is en je weet wat daar uit voort komt.....
God is juist wel goed maar wij mensen niet...vergeleken met God zijn wij niet zo goed hoor en je zou sterven zo gauw als je Hem ziet zo Heilig is Hij.En wie zegt dat iedereen is dood gegaan bij de zondvloed..? er zijn dus blijkbaar mensen die het overleefd hebben en er waren ook nog steeds reuzen na de vloed...dus de bijbel zegt dat ze er dus nog waren en dat moet je gewoon geloven.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:37 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zijn evenbeeld ja. Maar dat geldt niet voor Zijn karakter van louter goedheid. Dat heeft Hij blijkbaar niet doorgegeven. In plaats daarvan....
Waar komen de Kenieten vandaan?
Geen open deuren intrappen. Nogmaals, het was mooi geweest als wij ook het goede karakter van God hadden meegekregen he? Heeft Hij niet gedaan. Is het raar dat ik dat jammer vind? Was een koud kunstje geweest voor God toch?quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:46 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God is juist wel goed maar wij mensen niet...vergeleken met God zijn wij niet zo goed hoor en je zou sterven zo gauw als je Hem ziet zo Heilig is Hij.
De zondvloed overleefd? Wat een rare gedachte. Genesis 7 zegt dat alles op aarde "dat zich roerde, alle mens" stierf. Heb jij nou gelijk Doedel, of de Bijbel?quote:En wie zegt dat iedereen is dood gegaan bij de zondvloed..? er zijn dus blijkbaar mensen die het overleefd hebben en er waren ook nog steeds reuzen na de vloed...dus de bijbel zegt dat ze er dus nog waren en dat moet je gewoon geloven.
Jij hebt het getal ook overgenomen van een antichristelijke site.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 13:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ga je huiswerk nu eerst maar eens doen en kom maar met aantallen.
Bij de zondvloed mag je schatten. Maar die komen wel allemaal op Gods rekening.
En bied daarna netjes je excuses aan Satan aan voor je smerige leugens
Pff. voor een mens is dat een peulenschilletje.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:02 schreef Manke het volgende:
Satan kan niet doden, tenzij toegestaan door God, die 100 slaat ws op Job.
Zo werkt God ook he? Mensen en kinderen (laten) vermoorden. Genocide. Uitroeiing.quote:Voor de vloed was de wereld net een groot terroristencel. Iedereen was geweldadig en slecht. Kijk hoe de tallybayne en IS in het middenoosten kinderen leren mensen te onthoofden en doodschieten. Zo werkt de duivel.
Er staat een voorbeeld waarbij dat opgedragen werd en dat de koning weigerde.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Pff. voor een mens is dat een peulenschilletje.
[..]
Zo werkt God ook he? Mensen en kinderen (laten) vermoorden. Genocide. Uitroeiing.
Een held. De man naar Gods hart deed gewoon wat hem opgedragen werd.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 15:19 schreef Manke het volgende:
[..]
Er staat een voorbeeld waarbij dat opgedragen werd en dat de koning weigerde.
Jup. Abraham was meer dan bereid om een mes door z'n zoon te jagen omdat God dat vroeg. Religion, not even once.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 16:24 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Een held. De man naar Gods hart deed gewoon wat hem opgedragen werd.
Omdat Ab wist dat hij tegengehouden zou worden.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 16:34 schreef MrAero het volgende:
[..]
Jup. Abraham was meer dan bereid om een mes door z'n zoon te jagen omdat God dat vroeg. Religion, not even once.
Dat staat nergens. Ik had het trouwens over David.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 16:59 schreef Manke het volgende:
[..]
Omdat Ab wist dat hij tegengehouden zou worden.
Nice, veel plezier.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 17:46 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat staat nergens. Ik had het trouwens over David.
Ik ga nu even een weekje skiën. Later.
En daarom moet je ook opnieuw geboren worden zodat het grotendeels hersteld kan worden,want we hebben nog steeds onze zondenatuur maar als Gods Geest in je komt wonen ga je zeker veranderen ten goede...en alleen God kan geen zonde begaan maar wij dus wel en engelen ook want God is uniek en is er maar 1 van...En de bijbel heeft gelijk uiteraard en die mensen waren afstammelingen van Noah,want die heeft het als enigste overleefd inderdaad...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 14:11 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Geen open deuren intrappen. Nogmaals, het was mooi geweest als wij ook het goede karakter van God hadden meegekregen he? Heeft Hij niet gedaan. Is het raar dat ik dat jammer vind? Was een koud kunstje geweest voor God toch?
En voor dat je weer begint met: God wil toch geen robots? vraag ik je: God is toch zelf ook geen robot? Hij is vol van goedheid en Hij had ons ook dat goede karakter kunnen geven zodat zonde of kwaad eenvoudig niet in ons opkwam.
[..]
De zondvloed overleefd? Wat een rare gedachte. Genesis 7 zegt dat alles op aarde "dat zich roerde, alle mens" stierf. Heb jij nou gelijk Doedel, of de Bijbel?
Dus de verlossing door Jezus is niet onvoorwaardelijk, we zijn dus eigenlijk niet vergeven.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 13:17 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
En daarom moet je ook opnieuw geboren worden zodat het grotendeels hersteld kan worden,want we hebben nog steeds onze zondenatuur maar als Gods Geest in je komt wonen ga je zeker veranderen ten goede...en alleen God kan geen zonde begaan maar wij dus wel en engelen ook want God is uniek en is er maar 1 van...En de bijbel heeft gelijk uiteraard en die mensen waren afstammelingen van Noah,want die heeft het als enigste overleefd inderdaad...
Verlossing, lossing, losgeld.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 14:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dus de verlossing door Jezus is niet onvoorwaardelijk, we zijn dus eigenlijk niet vergeven.
johannes 1 heb je ook in het nl. Engels klinkt wel beter, maar maakt het verhaal er niet geloofwaardiger op.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:43 schreef Manke het volgende:
[..]
Verlossing, lossing, losgeld.
We zijn gekocht met Zijn kostbaar bloed:
1Pe 1:17-19 HSV 17 En als u Hem als Vader aanroept Die zonder aanzien des persoons naar ieders werk oordeelt, wandel dan in de vreze des Heeren, gedurende de tijd van uw vreemdelingschap, 18 in de wetenschap dat u niet met vergankelijke dingen, zilver of goud, vrijgekocht bent van uw zinloze levenswandel, die u door de vaderen overgeleverd is, 19 maar met het kostbaar bloed van Christus, als van een smetteloos en onbevlekt Lam.
En over zonde:
1Jn 1:1-10 KJV 1 That which was from the beginning, which we have heard, which we have seen with our eyes, which we have looked upon, and our hands have handled, of the Word of life; 2 (For the life was manifested, and we have seen it, and bear witness, and shew unto you that eternal life, which was with the Father, and was manifested unto us;) 3 That which we have seen and heard declare we unto you, that ye also may have fellowship with us: and truly our fellowship is with the Father, and with his Son Jesus Christ. 4 And these things write we unto you, that your joy may be full. 5 This then is the message which we have heard of him, and declare unto you, that God is light, and in him is no darkness at all. 6 If we say that we have fellowship with him, and walk in darkness, we lie, and do not the truth: 7 But if we walk in the light, as he is in the light, we have fellowship one with another, and the blood of Jesus Christ his Son cleanseth us from all sin. 8 If we say that we have no sin, we deceive ourselves, and the truth is not in us. 9 If we confess our sins, he is faithful and just to forgive us our sins, and to cleanse us from all unrighteousness. 10 If we say that we have not sinned, we make him a liar, and his word is not in us.
Wat ik zeg dus: geen onvoorwaardelijke vergeving.quote:Op zaterdag 27 januari 2018 15:43 schreef Manke het volgende:
[..]
Verlossing, lossing, losgeld.
We zijn gekocht met Zijn kostbaar bloed:
1Pe 1:17-19 HSV 17 En als u Hem als Vader aanroept Die zonder aanzien des persoons naar ieders werk oordeelt, wandel dan in de vreze des Heeren, gedurende de tijd van uw vreemdelingschap, 18 in de wetenschap dat u niet met vergankelijke dingen, zilver of goud, vrijgekocht bent van uw zinloze levenswandel, die u door de vaderen overgeleverd is, 19 maar met het kostbaar bloed van Christus, als van een smetteloos en onbevlekt Lam.
En over zonde:
1Jn 1:1-10 KJV 1 That which was from the beginning, which we have heard, which we have seen with our eyes, which we have looked upon, and our hands have handled, of the Word of life; 2 (For the life was manifested, and we have seen it, and bear witness, and shew unto you that eternal life, which was with the Father, and was manifested unto us;) 3 That which we have seen and heard declare we unto you, that ye also may have fellowship with us: and truly our fellowship is with the Father, and with his Son Jesus Christ. 4 And these things write we unto you, that your joy may be full. 5 This then is the message which we have heard of him, and declare unto you, that God is light, and in him is no darkness at all. 6 If we say that we have fellowship with him, and walk in darkness, we lie, and do not the truth: 7 But if we walk in the light, as he is in the light, we have fellowship one with another, and the blood of Jesus Christ his Son cleanseth us from all sin. 8 If we say that we have no sin, we deceive ourselves, and the truth is not in us. 9 If we confess our sins, he is faithful and just to forgive us our sins, and to cleanse us from all unrighteousness. 10 If we say that we have not sinned, we make him a liar, and his word is not in us.
Hoezo niet..?quote:Op zaterdag 27 januari 2018 14:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Dus de verlossing door Jezus is niet onvoorwaardelijk, we zijn dus eigenlijk niet vergeven.
Adam en Eva werden voor straf verbannen uit het paradijs.quote:
Van de erfzonde toch?quote:Op zondag 28 januari 2018 14:30 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Jezus heeft de mensheid verlost, maar van wat eigenlijk?
Dat is wat men de gelovigen wijs gemaakt hebben die de Bijbel niet zorgvuldig of helemaal niet gelezen hebben. A & E zijn uit het paradijs verbannen omdat de goden bang waren dat ze ook zouden eten van de levensboom en niet als straf voor het eten van de boom van kennis.quote:Op zondag 28 januari 2018 14:30 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Adam en Eva werden voor straf verbannen uit het paradijs.
Nog zo iets.quote:Jezus heeft de mensheid verlost van de erfzonde.
Maar er is nog steeds lijden, je ziet geen verschil tussen voor en na Jezus. Zelfs mensen die zich bekennen tot Jezus zijn niet verlost van lijden, zij worden bijvoorbeeld niet gered tijdens vervolgingen en gelovigen hebben ook geen beter leven dan ongelovigen.
Of als je leest wat er werkelijk staat. Kan ook verhelderend werken.quote:Op zondag 28 januari 2018 14:41 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Van de erfzonde toch?
Maar je neemt die verhalen veel te letterlijk. Er zit veel meer aan vast als je de context beter kent.
Nee omdat lijden er bij hoort in deze gevallen wereld en we krijgen een nieuwe hersteld lichaam als we dood zijn of wanneer Jezus terug komt...want deze wereld is van satan en dan heb je het als christen niet makkelijk want de wereld wordt tegen je en satan gaat je meer lastig vallen...en dat we vervolgd worden is alleen maar goed hoor,want als ze ons dood maken zijn we eerder bij de Heer en de vervolgers zullen niet bij de Heer zijn uiteindelijk...en alleen Jezus heeft voor de zonde van de wereld betaalt en daardoor kunnen we weer met God samen leven en ook naar de hemel.Alleen zitten we nog met de zondenatuur waar we straks van verlost zijn en we dus een nieuw hersteld lichaam krijgen en we eindelijk zonder kwaad kunnen leven zoals God het bedoeld had....maar satan heeft alles verpest en daardoor moesten wij getest worden want echte liefde is toch echt een vrije wil om te kiezen voor Hem of niet...dus Hij gaat ons niet dwingen en ondanks dat we het niet verdienen bied God wel een uitweg aan door middel van Jezus die nooit geen zonde heeft begaan om jou en mij te kunnen redden...en Jezus heeft ons gered van de zonde welke we kunnen overkomen met hem en van de hel en van de dood,want we leven eeuwig met God...en de zonde scheidt ons van God uiteindelijk.quote:Op zondag 28 januari 2018 14:30 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Adam en Eva werden voor straf verbannen uit het paradijs.
Kain en Abel mochten niet terugkeren, zij werden gestraft voor de misdaad van hun ouders, dat trouwens ook nog uitlokking was van wilsonbekwamen.
Alle generaties daarna werden ook gestraft voir de misdaden van Adam en Eva.
Jezus heeft de mensheid verlost van de erfzonde.
Maar er is nog steeds lijden, je ziet geen verschil tussen voor en na Jezus. Zelfs mensen die zich bekennen tot Jezus zijn niet verlost van lijden, zij worden bijvoorbeeld niet gered tijdens vervolgingen en gelovigen hebben ook geen beter leven dan ongelovigen.
Jezus heeft de mensheid verlost, maar van wat eigenlijk? God had ook gewoon kunnen zeggen, "Foutje, ik had de hele mensheid niet mogen straffen voor de daden van Adam en Eva, kom maar allemaal terug naar het paradijs" Die bloederige kruisdood was helemaal niet nodig voor een verlossing van de mensheid van de erfzonde.
Maar nee de hemel is nu alleen weggelegd voor degenen die expliciet de verlossing door Jezus erkennen (die in feite geen verlossing was). Dat is de onrechtvaardige voorwaarde.
Vraag je nou waarom ze iets bespotten dat ze onzin vinden? Euh, omdat ze het onzin vinden, daarom.quote:Op zondag 28 januari 2018 14:19 schreef Doedelzak77 het volgende:
En als het allemaal onzin is waarom bespotten ze Jezus dan zo in deze wereld.
Zoals jij zeker?quote:Op zaterdag 27 januari 2018 13:17 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
En daarom moet je ook opnieuw geboren worden zodat het grotendeels hersteld kan worden
Gouden tip voor je :quote:Op maandag 29 januari 2018 12:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee omdat lijden er bij hoort in deze gevallen wereld en we krijgen een nieuwe hersteld lichaam als we dood zijn of wanneer Jezus terug komt...want deze wereld is van satan en dan heb je het als christen niet makkelijk want de wereld wordt tegen je en satan gaat je meer lastig vallen...en dat we vervolgd worden is alleen maar goed hoor,want als ze ons dood maken zijn we eerder bij de Heer en de vervolgers zullen niet bij de Heer zijn uiteindelijk...en alleen Jezus heeft voor de zonde van de wereld betaalt en daardoor kunnen we weer met God samen leven en ook naar de hemel.Alleen zitten we nog met de zondenatuur waar we straks van verlost zijn en we dus een nieuw hersteld lichaam krijgen en we eindelijk zonder kwaad kunnen leven zoals God het bedoeld had....maar satan heeft alles verpest en daardoor moesten wij getest worden want echte liefde is toch echt een vrije wil om te kiezen voor Hem of niet...dus Hij gaat ons niet dwingen en ondanks dat we het niet verdienen bied God wel een uitweg aan door middel van Jezus die nooit geen zonde heeft begaan om jou en mij te kunnen redden...en Jezus heeft ons gered van de zonde welke we kunnen overkomen met hem en van de hel en van de dood,want we leven eeuwig met God...en de zonde scheidt ons van God uiteindelijk.
Ohh, dus ze waren een toneelstukje aan het spelen? God deed alsof hij wilde dat Abraham z'n zoon dood moest steken, en Abraham deed alsof hij dat echt geloofde en deed daarom alsof hij het echt ging doen, waarna God hem kon tegenhouden en Abraham kon doen alsof hij echt werd tegengehouden, want hij wist toch al dat ie werd tegengehouden...quote:Op vrijdag 26 januari 2018 16:59 schreef Manke het volgende:
[..]
Omdat Ab wist dat hij tegengehouden zou worden.
Of je vergelijkt het met de verhalen in de bijbel.quote:Op maandag 29 januari 2018 16:18 schreef Spanky78 het volgende:
Heb het topic verder niet gelezen, maar is dit verhaal niet gewoon een overgeleverd verhaal uit het einde van de ijstijd waarin de leefwereld van veel mensen overstroomde?
Overigens kan de tijd van giganten en cyclopen ook prima matchen met de gigantische dieren die tijdens de ijstijd rondliepen en door de.mens deels zijn uitgeroeid.
Vertaling en doorfluistereffect veranderen mammoeten zomaar in grote monsters.
Serieuze vraag vooral voor de gelovigen in dit topic.quote:Op maandag 29 januari 2018 12:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee omdat lijden er bij hoort in deze gevallen wereld en we krijgen een nieuwe hersteld lichaam als we dood zijn of wanneer Jezus terug komt...want deze wereld is van satan en dan heb je het als christen niet makkelijk want de wereld wordt tegen je en satan gaat je meer lastig vallen...en dat we vervolgd worden is alleen maar goed hoor,want als ze ons dood maken zijn we eerder bij de Heer en de vervolgers zullen niet bij de Heer zijn uiteindelijk...en alleen Jezus heeft voor de zonde van de wereld betaalt en daardoor kunnen we weer met God samen leven en ook naar de hemel.Alleen zitten we nog met de zondenatuur waar we straks van verlost zijn en we dus een nieuw hersteld lichaam krijgen en we eindelijk zonder kwaad kunnen leven zoals God het bedoeld had....maar satan heeft alles verpest en daardoor moesten wij getest worden want echte liefde is toch echt een vrije wil om te kiezen voor Hem of niet...dus Hij gaat ons niet dwingen en ondanks dat we het niet verdienen bied God wel een uitweg aan door middel van Jezus die nooit geen zonde heeft begaan om jou en mij te kunnen redden...en Jezus heeft ons gered van de zonde welke we kunnen overkomen met hem en van de hel en van de dood,want we leven eeuwig met God...en de zonde scheidt ons van God uiteindelijk.
Nee ik verkondig juist dat mensen van die verdoemenis gered kunnen worden...en het is lastig ja omdat het pas begint als je gered bent en het geen kattenpis is deze strijd van goed tegen het kwaad en dat snap je pas als je echt gered bent...en de opname kan ieder moment gebeuren en gebeurt voor zijn beest systeem en satan heeft technologie nodig voor zijn beest systeem en als je ziet waar al het geld in gestopt wordt is het technologie en vooral A.I...dus mensen die niet zien wat er aan zit te komen hebben gewoon oogkleppen op en geloven de bijbel niet of snappen het niet....en God is het die mensen veroordeeld,ik ben maar een boodschapper....quote:Op maandag 29 januari 2018 13:10 schreef MrAero het volgende:
[..]
Zoals jij zeker?En waar heeft dat je gebracht? Wat doe jij nu met je leven? Online rondbazuinen dat iedereen die niet gelooft naar de verdoemenis zal gaan, terwijl jijzelf lekker met ons meegaat naar beneden, want volgens jouw heilige boek is het nog steeds makkelijker voor een rijke om door het oog van een naald te kruipen dan het is om het koninkrijk van God binnen te gaan. Nog steeds geen grote offers gebracht, ondanks de lessen in de Bijbel, terwijl je ook nog gelooft dat de rapture dit jaar gaat plaatsvinden. Praatjes vullen geen gaatjes, en dat is alles wat je doet: Praatjes.
Het is van de zonde afstappen en gaan leven zoals God het wil en dan kan je naar de hemel door middel van Jezus en zijn offer en dat betekent je eigen leven omgeven en voor God gaan leven...en als je je eigen wil blijft doen dan moet je zelf voor je zonde betalen en dan kan je niet de hemel en blijft de hel over...daar is waar het op neer komt...dus we zijn verpest en de zondenatuur zit in iedereen en daardoor we hebben allemaal Jezus en Jezus alleen nodig om in het reine met God te komen,er is geen andere weg...dus wij hebben het zelf verpest als mens en God komt met een oplossing.en dat kunnen we geloven en aannemen of verwerpen.quote:Op maandag 29 januari 2018 17:18 schreef dop het volgende:
[..]
Serieuze vraag vooral voor de gelovigen in dit topic.
Hoe kijken jullie nu tegen z'n post van Doedelzak aan ?
Hier moet je als gelovigen toch ook kromme tenen van krijgen?
Iedereen krijgt kromme tenen van kromme geesten, logisch toch ?quote:Op maandag 29 januari 2018 17:18 schreef dop het volgende:
[..]
Serieuze vraag vooral voor de gelovigen in dit topic.
Hoe kijken jullie nu tegen z'n post van Doedelzak aan ?
Hier moet je als gelovigen toch ook kromme tenen van krijgen?
Vrachtwagen en een zeepkistje. Meer heb je niet nodig om naar Hydepark te trekken. Doen !quote:Op maandag 29 januari 2018 17:49 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee ik verkondig juist dat mensen van die verdoemenis gered kunnen worden...en het is lastig ja omdat het pas begint als je gered bent en het geen kattenpis is deze strijd van goed tegen het kwaad en dat snap je pas als je echt gered bent...en de opname kan ieder moment gebeuren en gebeurt voor zijn beest systeem en satan heeft technologie nodig voor zijn beest systeem en als je ziet waar al het geld in gestopt wordt is het technologie en vooral A.I...dus mensen die niet zien wat er aan zit te komen hebben gewoon oogkleppen op en geloven de bijbel niet of snappen het niet....en God is het die mensen veroordeeld,ik ben maar een boodschapper....
Denk jij dat je leeft zoals God dat wilt? Staat er in de bijbel: "Allen die anderen wijzen op hun zondige leven via online forums zullen de hemel betreden!"quote:Op maandag 29 januari 2018 17:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het is van de zonde afstappen en gaan leven zoals God het wil en dan kan je naar de hemel door middel van Jezus en zijn offer en dat betekent je eigen leven omgeven en voor God gaan leven.
Precies. Jij wilt graag veilig vanachter je pc met een dak boven je hoofd en een supermarkt om de hoek online mensen erop wijzen dat als ze niet in Jezus gaan geloven dat ze naar de hel gaan. Prima, moet je zelf weten. Dat is jouw eigen wil. Als je maar niet denkt dat jij niet gezellig met ons mee naar beneden gaat, want die westerse rijkdom maakt het voor jou onmogelijk om naar de hemel te gaan.quote:en als je je eigen wil blijft doen dan moet je zelf voor je zonde betalen en dan kan je niet de hemel en blijft de hel over...
Als je een bak met water zou vullen dan zou die 2500 m kloppen. Dan moet je de gemiddelde hoogte nemen. Echter, water wordt opgepompt. Water dat op 5000 m diepte was, komt nu op 0 m te liggen. Water dat op 0 m was, komt nu op 5000 m hoogte te liggen. Dus al het water komt 5000 m hoger te liggen.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 11:46 schreef Manke het volgende:
Dit is op een platte aarde.
Vgm klopt de potentiële energie niet en moet je 2500m nemen.
Hoe weet jij nou wat ik wel en niet doe...dus maak jij je maar druk om je eigen redding...quote:Op maandag 29 januari 2018 18:06 schreef MrAero het volgende:
[..]
Denk jij dat je leeft zoals God dat wilt? Staat er in de bijbel: "Allen die anderen wijzen op hun zondige leven via online forums zullen de hemel betreden!"
Ik dacht het even niet heDie arme vrouw die haar laatste centen aan de tempel gaf zal het koninkrijk betreden, niet de rijke die een groot deel afstaat en nog steeds comfortabel kan leven. Zoals ik al vaker zei, en zoals jij keer op keer blijft negeren: praatjes vullen geen gaatjes.
[..]
Precies. Jij wilt graag veilig vanachter je pc met een dak boven je hoofd en een supermarkt om de hoek online mensen erop wijzen dat als ze niet in Jezus gaan geloven dat ze naar de hel gaan. Prima, moet je zelf weten. Dat is jouw eigen wil. Als je maar niet denkt dat jij niet gezellig met ons mee naar beneden gaat, want die westerse rijkdom maakt het voor jou onmogelijk om naar de hemel te gaan.
Ik denk dat het zelfs nog kwalijker is als je èn in God en Jezus gelooft èn vervolgens geen echte offers maakt, dan als je niet in God gelooft en toch naar Afrika verhuist om daar arme mensen te gaan helpen. Je gelooft in God, je gelooft dat het einde nabij is, en wat doe je? Je spendeert je laatste maanden met online blèren. Echte aanwinst voor in de hemel
Nooit eerder stilgestaan bij de hoeveelheid energie dat bij de vloed komt kijken.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 12:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je een bak met water zou vullen dan zou die 2500 m kloppen. Dan moet je de gemiddelde hoogte nemen. Echter, water wordt opgepompt. Water dat op 5000 m diepte was, komt nu op 0 m te liggen. Water dat op 0 m was, komt nu op 5000 m hoogte te liggen. Dus al het water komt 5000 m hoger te liggen.
Ik heb het zo berekend omdat het makkelijker is. Het is een benadering Als je het correct wil doen doe je het volgende:
Een volume element wordt: Oppervlakte aarde * dr = 4*Pi*r^2*dr
Om de massa te krijgen moet je dit vermenigvuldigen met de dichtheid van water rho
m = 4*Pi*r^2*rho*dr
Potentiele energie volgens Newton:
U = G*M*m/r
U = G*M*4*Pi*r^2*rho*dr/r
Boven en onder wordt een r weggestreept
U = G*M*4*Pi*r*rho*dr
Nu moet je dit integreren over de straal van de aarde tot de straal van de aarde + 5000 meter.
Dan krijg je je antwoord
Het gaat om een hele grote hoeveelheid energie.
Ik heb jou heel vaak gevraagd wat je allemaal doet, en het wegblijven van een antwoord zegt mij genoegquote:Op dinsdag 30 januari 2018 12:56 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou wat ik wel en niet doe...dus maak jij je maar druk om je eigen redding...
Yep.quote:Op maandag 29 januari 2018 17:02 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Of je vergelijkt het met de verhalen in de bijbel.
Daarin word ook gesproken over onder andere reuzen.
Soemerië is de eerste beschaving, ze hebben naar eigen zeggen alles van de goden ontvangen, de anunnaki, 'die van hemel naar aarde zijn gekomen'.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:25 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Yep.
Sowieso zijn er heel veel overeenkomsten tussen Bijbelverhalen en soemerische mythen.
En ik vermoed dat een deel van de Griekse mythen en sagen ook deze elementen bevatten. Ben geen expert, maar er is zat online te vinden.
Oh ja joh.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 14:46 schreef Manke het volgende:
[..]
Soemerië is de eerste beschaving, ze hebben naar eigen zeggen alles van de goden ontvangen, de anunnaki, 'die van hemel naar aarde zijn gekomen'.
...
In de Sahara, noord 'India' en uhhhmm ergens in midden huidig Rusland zijn oudere beschavingen geweest.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:25 schreef Manke het volgende:
[..]
*in het m-o en de wereld
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sumer
Dan moet je die wiki updaten.quote:Op dinsdag 30 januari 2018 15:34 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
In de Sarahaha, noord 'India' en uhhhmm ergens in midden huidig Rusland zijn oudere beschavingen geweest.
Ik doel ook meer op dat anunnaki verhaal. Ik krijg altijd een goden zijn kosmonauten gevoel bij zulke beweringen.
Mocht iemand echt intresse in Sumerie hebben:
http://etcsl.orinst.ox.ac.uk
The Electronic Text Corpus of Sumerian Literature (ETCSL), a project of the University of Oxford, comprises a selection of nearly 400 literary compositions recorded on sources which come from ancient Mesopotamia (modern Iraq) and date to the late third and early second millennia BCE.
The corpus contains Sumerian texts in transliteration, English prose translations and bibliographical information for each composition. The transliterations and the translations can be searched, browsed and read online using the tools of the website.
Ik moet me aan God verantwoorden en niet aan jou....quote:Op dinsdag 30 januari 2018 13:25 schreef MrAero het volgende:
[..]
Ik heb jou heel vaak gevraagd wat je allemaal doet, en het wegblijven van een antwoord zegt mij genoeg
Helemaal gelijk, maar het zou je boodschap wat kracht bijzetten als je mee kon delen hoe jijzelf bent veranderd na je wedergeboorte en hoe jijzelf nu leeft zoals God dat wilt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 13:51 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ik moet me aan God verantwoorden en niet aan jou....
Ik zou graag willen weten wat jij ervoor doet.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:05 schreef MrAero het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, maar het zou je boodschap wat kracht bijzetten als je mee kon delen hoe jijzelf bent veranderd na je wedergeboorte en hoe jijzelf nu leeft zoals God dat wilt.
Als er geen sprake is van verandering en als jij nog steeds niet leeft zoals God dat zou willen, zelfs na je wedergeboorte, dan is je boodschap niks waard natuurlijk. Dan ben je gewoon de zoveelste hypocriete predikant die uitstekend weet te vertellen hoe anderen hun leven moeten leven, maar zelf? Ho maar. Net zoals katholieke priesters die hun kerk waarschuwen voor het vagevuur als ze niet doen wat God zegt, om vervolgens kleine jongetjes te misbruiken in een achterkamer.
Waarvoor doet? Ik geloof niet dat God bestaat dus ik leef lekker zoals ik dat wil. Ik sta dan ook niet op een digitale zeepbox om anderen te vertellen dat ze hun leven niet goed leven en dat als ze niet veranderen ze allemaal voor eeuwig zullen branden in de hel.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:33 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten wat jij ervoor doet.
Hahah dat klopt.quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:43 schreef MrAero het volgende:
[..]
Waarvoor doet? Ik geloof niet dat God bestaat dus ik leef lekker zoals ik dat wil. Ik sta dan ook niet op een digitale zeepbox om anderen te vertellen dat ze hun leven niet goed leven en dat als ze niet veranderen ze allemaal voor eeuwig zullen branden in de hel.
Dus als ik iemand zie die dat wel doet onderzoek ik eerst graag of hij/zij zelf wel leeft naar die boodschap, of dat ze alleen maar andere mensen kunnen vervelen met hun gepredik en er zelf niks mee doen.
Als iemand tegen mij zegt dat ik geen vlees mag eten omdat het slecht is, en ik zie die persoon vervolgens een flinke steak naar binnen werken, dan neem ik die persoon natuurlijk niet serieus.
Dat heb ik al vaker gedaan hier dus ga ik niet nog eens doen maar tuurlijk veranderen er dingen en wil ik leven zoals God wil maar lukt lang niet altijd hoor en de strijd is zwaar...en ik zeg je niet hoe je moet leven hoor alleen God wil dat je dat zo leeft en moet niet uiteraard maar de zonde heeft wel gevolgen...en ik denk dat ongeveer 50% van alle gelovigen niet echt gered is en sommige doen dat ook expres en gebruiken geloof voor dingen zoals geld of misbruik...en alleen het christelijke geloof is ook de juiste en de rest vals en kun je ook duidelijk zien aan hun werken maar zelfs in het christelijke geloof komt veel narigheid voor en ook veel misleiding...en ik probeer zoveel mogelijk naar God te leven en goed te zijn voor mensen en mensen te helpen en het woord te verspreiden...quote:Op woensdag 31 januari 2018 14:05 schreef MrAero het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, maar het zou je boodschap wat kracht bijzetten als je mee kon delen hoe jijzelf bent veranderd na je wedergeboorte en hoe jijzelf nu leeft zoals God dat wilt.
Als er geen sprake is van verandering en als jij nog steeds niet leeft zoals God dat zou willen, zelfs na je wedergeboorte, dan is je boodschap niks waard natuurlijk. Dan ben je gewoon de zoveelste hypocriete predikant die uitstekend weet te vertellen hoe anderen hun leven moeten leven, maar zelf? Ho maar. Net zoals katholieke priesters die hun kerk waarschuwen voor het vagevuur als ze niet doen wat God zegt, om vervolgens kleine jongetjes te misbruiken in een achterkamer.
Waarom maakt die lieve god het toch zo zwaar voor zijn verloste volgelingen? Waarom moeten de volgelingen het Woord verspreiden?quote:Op donderdag 1 februari 2018 22:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat heb ik al vaker gedaan hier dus ga ik niet nog eens doen maar tuurlijk veranderen er dingen en wil ik leven zoals God wil maar lukt lang niet altijd hoor en de strijd is zwaar...en ik zeg je niet hoe je moet leven hoor alleen God wil dat je dat zo leeft en moet niet uiteraard maar de zonde heeft wel gevolgen...en ik denk dat ongeveer 50% van alle gelovigen niet echt gered is en sommige doen dat ook expres en gebruiken geloof voor dingen zoals geld of misbruik...en alleen het christelijke geloof is ook de juiste en de rest vals en kun je ook duidelijk zien aan hun werken maar zelfs in het christelijke geloof komt veel narigheid voor en ook veel misleiding...en ik probeer zoveel mogelijk naar God te leven en goed te zijn voor mensen en mensen te helpen en het woord te verspreiden...
Geen rhetorische vragen stellen aan Doedel, hij neemt ze letterlijk en predikt er vervolgens weer op losquote:Op donderdag 1 februari 2018 23:07 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
Waarom maakt die lieve god het toch zo zwaar voor zijn verloste volgelingen?
Ik denk wel meer. Er zijn veel christelijke mensen in de Westerse wereld, allemaal mensen die zich rijk kunnen prijzen met een dak boven het hoofd, lopend water uit de kraan, en radiators voor de winter. Jij bent daar ook 1 van.quote:Op donderdag 1 februari 2018 22:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
ik denk dat ongeveer 50% van alle gelovigen niet echt gered is [...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |