Ik zeg toch ook niet dat dat niet gebeurt? Dat alle 45 het bij reguliere visserij niet zouden overleven hebben we het maar niet over.quote:
Dat is toch totaal geen antwoord op de vraag hoeveel nadelige besluiten er voor Nederland worden genomen ten faveure van andere landen.quote:Op woensdag 17 januari 2018 10:45 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Want dat maakt dat dit niet gaat over die nare eu die Nederland even een oor aan naait. Maar gaat over Nederland die zelf bezig is gegaan met semi illegale zaken, waarvan ze wisten dat het fout kon gaan.
Door fiscaal beleid te voeren wat niet mag?quote:Op woensdag 17 januari 2018 11:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet zo negatief, de ECB weet echt wel waar ze mee bezig is.
Waar het wel om gaat is dat je voor pulsvissen flinke investeringen moet doen, de technologie is niet goedkoop, die kun je alleen betalen als je een grote partij bent met genoeg geld; de kleine zelfstandige visser met een simpele vissersboot kan dat vaak niet en die vist dan naast het net. Je kan je afvragen hoe wenselijk het is als alle visserij zometeen in handen komt van grote corporaties en alle kleine zelfstandigen weggeconcurreerd worden.quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:15 schreef heite het volgende:
Oh, en termen als 'op industriële schaal leegvissen' die door de tegenstanders gebezigd worden snijden ook geen hout, aangezien daar quota voor zijn. Het toepassen van nieuwe technieken verandert daar niets aan.
Nee hoor, juist heel veel familiebedrijven met bijv. een enkele vissersboot en een paar man personeel hebben deze investeringen gedaan.quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:24 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waar het wel om gaat is dat je voor pulsvissen flinke investeringen moet doen, de technologie is niet goedkoop, die kun je alleen betalen als je een grote partij bent met genoeg geld; de kleine zelfstandige visser met een simpele vissersboot kan dat vaak niet en die vist dan naast het net. Je kan je afvragen hoe wenselijk het is als alle visserij zometeen in handen komt van grote corporaties en alle kleine zelfstandigen weggeconcurreerd worden.
Dat is een heel andere soort visserij, en heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:36 schreef Ulx het volgende:
Het zijn best grote schepen.
[ afbeelding ]
Hmm, van de ECR stemden slechts 8 leden tegen het voorstel, en daar zijn 2 Nederlanders bij (CU en SGP). 47 stemden voor. Veel steun heb je van die Britse conservatieven dus niet gehad.quote:Op woensdag 17 januari 2018 13:55 schreef tjoptjop het volgende:
Dit gaat alleen nog maar meer gebeuren nu met de Brexit een grote partner in de EU wegvalt. Het noorden mag dan de motor zijn, maar de macht komt bij het zuiden te liggen.
Hopelijk zijn er op de achtergrond al wat gesprekken over een noordelijke "EU"
Ik moet maar 1 ding en dat is sterven als mijn tijd gekomen is.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:04 schreef Peligrosso het volgende:
We moeten in een federale unie met Duitsland, Denemarken, Noorwegen en IJsland. Hek eromheen en laat de rest maar de pleuris krijgen.
En dan?quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:04 schreef Peligrosso het volgende:
We moeten in een federale unie met Duitsland, Denemarken, Noorwegen en IJsland. Hek eromheen en laat de rest maar de pleuris krijgen.
Als het goed was waren er heel geen hiaten in de regelgeving.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Nog 1 keer, pulsvisserij was (is) verboden omdat het nog in de onderzoeksfase zit. Nederland heeft misbruik gemaakt van hiaten in de regelgeving, heeft onder het mom onderzoek toegelaten dat teveel vissers hiermee commercieel aan de slag gingen.
Ik heb begrepen dat er geen vergunningen, maar ontheffingen zijn verleend. In principe is pulsvissen verboden.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:21 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
En dan?
Dan was dit niet in onderzoeksfase geweest? Was het niet verboden voor algemeen en commercieel gebruik totdat de onderzoeken afgerond zijn?
Nog 1 keer, pulsvisserij was (is) verboden omdat het nog in de onderzoeksfase zit. Nederland heeft misbruik gemaakt van hiaten in de regelgeving, heeft onder het mom onderzoek toegelaten dat teveel vissers hiermee commercieel aan de slag gingen.
Nederland heeft gewoon een 'japannertje' gepleegd hier en is terug gefloten. Iets met billen en blaren....
Dat was echt niet anders geweest in welk ander samenwerkingsverband dan ook. Wat altijd noodzakelijk zou zijn geweest omdat 'we' nu eenmaal andermans wateren nodig hebben om commercieel op de kaart te blijven.
Iig voor onderzoek, wat misbruikt wordt voor commercieel.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat er geen vergunningen, maar ontheffingen zijn verleend. In principe is pulsvissen verboden.
Niks, gewoon chille landen in vergelijking met alles wat ten zuiden van ons en ten oosten van Duitsland zit.quote:
Hoi Johnny Koeterwaalsquote:Op woensdag 17 januari 2018 16:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik moet maar 1 ding en dat is sterven als mijn tijd gekomen is.
quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:04 schreef Peligrosso het volgende:
Hihi.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:52 schreef ietjefietje het volgende:
Tsja, dan is die EU ineens niet meer zo leuk! LOL!
Beter had men het/de EEG gelaten en dat verbeterd waar mogelijk, de ogen groter als de maag had men vind ik.quote:Op woensdag 17 januari 2018 16:04 schreef Peligrosso het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |