Ik duim!quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Malteser, morgen weer echo inderdaad!
Je bent niet de enige geloof ikquote:Op dinsdag 19 december 2017 12:27 schreef Philomijn het volgende:
Wij oriënteren ons nu op kdv, kamertje en de naam (). Ben heel benieuwd wat jij nu hebt gekozen Sacre!
Dit! Echt! Ook al heeft ze zoals je zegt ook wel goede punten.quote:Op woensdag 20 december 2017 07:04 schreef AwayTL het volgende:
Pannenkoek, bel even de kraamzorg of je vandaag al een nieuwe kan krijgen. Dit is niet hoe het moet zijn en niet goed voor je.
Pannenkoekenmix voor het borstvoedingsverhaal kun je ook een lactatiedeskundige inschakelenquote:Op woensdag 20 december 2017 07:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Dank dames maar nieuwe kraamhulp vandaag zie ik echt als nog meer drama. Deze zware dagen liggen echt niet alleen aan de kraamzorg, sinds donderdag kon ik de uurtjes slaap op twee handen tellen en ik wil zelf ook nog zoveel doen. Ik wil me vandaag in ieder geval op de bank vestigen, dan ben ik al veel mobieler en kan ik wat ik nodig heb om me heen verzamelen.
Vannacht toch nog goed geslapen en onze kleine V. kon eindelijk weer bij me drinken. Het luchtte ook echt op om hier mijn beklag te doen. Heb manlief nou ook al een paar keer op zijn kop gegeven voor dingen (net, slapen met oordopjes) en deze lijn wil ik vandaag doorzetten.
Really?quote:Op woensdag 20 december 2017 07:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
(net, slapen met oordopjes)
Wat heerlijk joh, zo'n goedslapende baby. Ik ben wel een tikje jaloers, al heb ik mijn baby toch het liefst bij me in bed straks. Doorslapen is nog steeds niet een van haar talenten helaas en dat zal bij nummer 2 straks precies zo zijn vermoed ik.quote:Op dinsdag 19 december 2017 21:26 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik krijg het niet voor elkaar om mobiel te quoten uit het vorige topic, dus even zo als reactie op LuDann's vraag
'Ik hoor dit wel eens voorbijkomen, meteen op de eigen kamer en ben dan altijd wel nieuwsgierig, waarom hebben jullie daarvoor gekozen toen? En hoe ging dat praktisch in zijn werk? Die van mij raakte instant in paniek wanneer er geen contact was en heeft de eerste weken/maanden alleen maar bovenop mij geslapen. Ik kan me er dus zo moeilijk iets bij voorstellen.Moest ze niet huilen? Ging ze gewoon slapen en werd ze alleen wakker als ze honger had?'
In mijn beleving zou het meer voor mijn eigen gevoel zijn om dochter op onze slaapkamer te leggen 's nachts. We hebben misschien ook wel geluk gehad met het feit dat ze niet heel moeilijk in slaap viel (in mijn herinnering dan..). Overdag sliep ze veel op mij, en 's avonds legde ik haar met een vol buikje slapend in haar bedje. Vervolgens meldde ze zich om de zoveel tijd, en dan stond ik op, voedde ik haar, viel zij weer in slaap en gingen we weer verder waar we gebleven waren.
Let wel, dit is allemaal 3 jaar geleden, en mijn geheugen is nu niet echt in de beste staat zeg maar
Ik kan me in de kraamweek herinneren dat ze 1 nacht absoluut niet wou slapen in haar bedje, en toen hebben we haar op het voedingskussen tussen ons in gelegd, maar dat is ook gelijk de enige keer geweest dat ze bij ons in bed geslapen heeft
Hee dat heb ik ook! Rotgevoel is dat.. Hier drukken baby en bm dan de plasbuis dicht en van houding veranderen helpt (wel beetje awkward om boven de wc te staan twerken tot de sluizen open gaan, maar hee, wat werkt dat werktquote:Op woensdag 20 december 2017 09:01 schreef LuDann het volgende:
Spannend Venco, ben benieuwd of het doorzet!
Ik wilde nog bedanken voor de tip die ik hier kreeg trouwens, van meer drinken. Het heeft wel geholpen. Ik heb nu alleen het probleem dat het soms ondanks volle blaas niet lukt om te plassen. Meestal een half uur later dan wel, maar het is wel vervelend zo. Zal het morgen eens ter sprake brengen bij de VK.
Hij sliep ook zonder baby al graag met oordopjes dus ik neem het hem niet kwalijk. Maar als V. wakker wordt duurt het best lang tot ik bij hem kan zijn. Dan wil ik niet eerst hem nog wakker maken en twee keer moeten vertellen dat hij uit bed moet of waarom.quote:
Jaaa IMA wat fijnquote:Op woensdag 20 december 2017 13:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Het was nog steeds goed, 8w5d
Yes!!quote:Op woensdag 20 december 2017 13:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
OMG, dat gat.quote:Op woensdag 20 december 2017 08:57 schreef LuDann het volgende:
@malteser: nee, we hebben echt nog geen idee en de namen van de vorige keer bevallen gewoon niet zo meer. Maar goed, komt vast wel goed. Als de verbouwing eenmaal af is en ik met verlof ben heb ik wat meer ruimte over in mijn hoofd om hiermee bezig te zijn. Wat fijn joh, dat dit weekend de kamer van Twix afgemaakt wordt! Hurray for happy hormones.
Ik ben echt klaar met die verbouwing. Gisteravond om 22 uur waren we nog druk bezig met het verwijderen van wat hardnekkige plinten. Nu hebben we dit in de gang: https://imgur.com/a/uPh05
Echt fantastisch. Dat gat wat je ziet is dus de buitenmuur.De resterende plinten tegen die muur in een andere kamer hebben we maar laten zitten, dan maar geen nieuwe.
Maar goed, in ieder geval belde vanochtend om 7:30 zowaar de laminaat legger aan, dus die is in ieder geval komen opdagen. In tegenstelling tot het mannetje die maandag zou komen, die is schijnbaar van de aardbodem verdwenen.
Verstandig besluit om eerder met verlof te gaan. Merk je nu dat je door de rust ook minder harde buiken hebt?quote:Op woensdag 20 december 2017 09:08 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Mooi gat, LuDann!
Pannenkoek, ik hoop dat je een geweldige, nieuwe kraamhulp krijgt!
Fijn van Twix zijn kamer, Malteser! Hier willen we peuter ook in de kerstvakantie in zijn nieuwe kamer hebben.
Onze oudste heeft het eerste half jaar (misschien langer?) bij ons op de kamer geslapen. Toen hij naar zijn eigen kamer verhuisde sliepen we allemaal wel een stuk beter eigenlijkNu slaapt hij weer even in ons bed wegens ziek, erg gezellig hoor maar ik slaap er niet beter door
![]()
Baby gaat de eerste periode weer bij ons op de kamer.
Ik ben iets eerder dan gepland met verlof gegaan. Kreeg erg veel last van krampen en harde buiken dus in overleg met de verloskundige gestopt met werken. Ik zou sowieso na deze week vrij zijn, dus heel veel mis ik niet gelukkig. Ik ga voor een 2018 bevalling!
Ja, merk dat het zeker helpt!quote:Op woensdag 20 december 2017 13:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Verstandig besluit om eerder met verlof te gaan. Merk je nu dat je door de rust ook minder harde buiken hebt?
En moet er veel gebeuren aan de nieuwe kamer van je oudste? Hoe oud is hij eigenlijk?
Phew! Goed zeg!quote:Op woensdag 20 december 2017 13:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wel verdorie, moeten we je hier gaan missen!quote:Op woensdag 20 december 2017 09:16 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
En volgens mij moet ik snel door naar het babytopic.
Ha!quote:Op woensdag 20 december 2017 14:18 schreef vencodark het volgende:
Juist ja![]()
Ik heb dus officieel voorweeen en die komen heel gelijkmatig op en af. Mag een paracetamol innemen en proberen te rusten.
Heb 1 cm ontsluiting. Het kan weer stoppen en nog wel wat dagen duren maar kan ook doorzetten.
Ik gok zelf dat laatste. Heb net ook wat bloed en slijm verloren.
Zoonlief is minstens tot vanavond bij mijn ouders en ik lig met een deken op de bank.
Ik werd even wat emotioneel bij de vk omdat ik het toch wel weer spannend vindt allemaal.
Yep, heb ik. Optioneel twee uur per dag extra.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:27 schreef CassElliot het volgende:
Minilot, heb je ook extra uren geïndiceerd gekregen?
Ook bij dat idee voel ik nogal wat weerstand. Brrr! Zeer, zeer op mijn privacy gesteld in mijn eigen huis.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:38 schreef Krisvc het volgende:
..en was daarna druk in de weer met babymassages en lekker bloot op bloot in bed voeden met eindeloos veel dekentjes en kussentjes om het voor iedereen zo comfortabel mogelijk te maken.
Mooi!quote:Op woensdag 20 december 2017 13:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh echt, die kraamhulp, als we weer zo’n fijne krijgen kan ik me daar nu al op verheugen. Kwam ‘s ochtends stilletjes binnen, ging eerst de kamer stofzuigen, kwam dan bij ons kijken, ontbijtje maken.. en die broodjes met kaas en ham en tomaatjes en crackers zalm en fruitsaladesquote:Op woensdag 20 december 2017 14:38 schreef Krisvc het volgende:
Aan de andere kant mini, mijn kraam deed even huphup de huishoudelijke klussen en was daarna druk in de weer met babymassages en lekker bloot op bloot in bed voeden met eindeloos veel dekentjes en kussentjes om het voor iedereen zo comfortabel mogelijk te maken. Daar had ik nog wel een paar dagen van willen hebben.O en dat m'n was iedere dag magisch gedaan was en opgevouwen mis ik ook.
Venco, wat spannend! Slim dat je even lekker met een dekentje zit.
IMA, wat ontzettend fijn!
Exact zo oud als Twix dus, die is ook twee geworden in september. Kan me voorstellen dat een andere verdieping dan ver weg voelt. Is het een goede slaper over het algemeen?quote:Op woensdag 20 december 2017 13:51 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Ja, merk dat het zeker helpt!
Er hoeft gelukkig niet veel meer te gebeuren, inmiddels is bijna alles geverfd, ligt er nieuw tapijt en zijn er nieuwe kozijnen geplaatst (we hadden op die kamer nog dubbel glas). Eigenlijk alleen nog nieuwe gordijnen en wat nieuwe inrichting, maar dat kan ook terwijl hij er al slaapt.
Ik merk dat ik het moment van 'verhuizen' een beetje aan het uitstellen ben, hij gaat dan van de tweede verdieping (waar wij ook slapen) naar de eerste verdieping, en dat voelt zo ver weg
Hij is in september twee geworden, trouwens
Ik vrijdag denk ik ook voor de tweede keer.quote:
Oh wat grappig! Ja, over het algemeen slaapt hij goed hoor, het is puur mijn gevoelquote:Op woensdag 20 december 2017 15:42 schreef Malteser het volgende:
[..]
Exact zo oud als Twix dus, die is ook twee geworden in september. Kan me voorstellen dat een andere verdieping dan ver weg voelt. Is het een goede slaper over het algemeen?
Ik denk dat we inderdaad wel veel geluk hebben gehad met dat het zo gemakkelijk ging, maar tot 14 maanden moest ik er toch wel iedere nacht (een paar keer) uit, om haar te voeden. In slaap vallen is gelukkig nooit een probleem geweest, hopelijk heeft nummer 2 dat straks ook van mijn man doorgekregenquote:Op woensdag 20 december 2017 08:48 schreef LuDann het volgende:
[..]
Wat heerlijk joh, zo'n goedslapende baby. Ik ben wel een tikje jaloers, al heb ik mijn baby toch het liefst bij me in bed straks. Doorslapen is nog steeds niet een van haar talenten helaas en dat zal bij nummer 2 straks precies zo zijn vermoed ik.
Hahah dat past wel! En zit ook lekker.quote:Op woensdag 20 december 2017 16:49 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Veel plezier Songeur, anders gewoon in je joggingbroek komen, toch
volgens mij heb je wel recht op couveuse nazorg, maar ik denk dat jij na de geboorte zelf ook nog wel even in het ziekenhuis ligt? Erg confronterend inderdaadquote:Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg... De baby wordt namelijk hoe dan ook eerder gehaald en maximaal met 36 weken. Pfff, ook wel even confronterend.
Ik zou de mijne wel aan je willen geven als het kon!quote:Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg...
Ligt een beetje aan je verzekering, na tien dagen ziekenhuisopname heb je (volgens mij bij alle basisverzekeringen) geen recht meer op kraamzorg, maar je kan natuurlijk ook zelf inkopen. Maar als je aanvullend verzekerd bent, heb je wellicht nog wel ergens recht op!quote:Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg... De baby wordt namelijk hoe dan ook eerder gehaald en maximaal met 36 weken. Pfff, ook wel even confronterend.
Ja dat gevoel mis ik.Het bewegen en als hij de hik hadquote:Op woensdag 20 december 2017 18:09 schreef minilot het volgende:
Baby met hik in de buik, dat blijf ik toch zo lollig vinden, qua gevoel.Ga ik nog missen!
Natuurlijk, een gezonde dochter staat op nummer één, maar dat neemt niet weg dat je niet van "bijzaken" mag balen hoorquote:Op woensdag 20 december 2017 18:22 schreef Aventura het volgende:
Dank dames! Het is ook natuurlijk allemaal heel betrekkelijk. Als ons meiske hier maar gezond en wel uit komt (en ik ook, natuurlijk)!
Wat rot zo'n realisatiequote:Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Wij hadden ook geen kraamzorg thuis, maar hebben wel 10 dagen op de kraamafdeling gelegen en daar dus kraamzorg gekregen. Nee, het is niet hetzelfde, want ik kreeg geen fruit en thuis was het huis ontploft, maar het was wel 24/7quote:Op woensdag 20 december 2017 18:26 schreef Aventura het volgende:
Weet ik! Gelukkig overheerst nu weleen gevoel van dankbaarheid: dat de zorg hier zo goed is, dat ik thuis ben, dat de baby gegroeid is, en ook dat mijn oudste zo goed gaat, en dat ik bij hem in ieder geval het droomscenario heb mogen doorlopen. In een x zwanger, probleemloze zwangerschap, ietwat pittige maar vaginale bevalling. Nu maak ik de andere kant mee, en ik baal er wel van, maar ik voel ook echt wel dankbaarheid.
Helemaal niet erg! Ik ben, nu ik toch hele dagen op de bank zit, toch wel van plan om snel eens wat practische zaken op een rij te gaan zetten. Dat kwam er niet van tijdens de ziekenhuisopname, maar nu we van de ergste schrik zijn bekomen is het het toch wel goed om even in de realiteit te komen. Verzekering is bijvoorbeeld nu wel een goed moment om even te bellen, we kunnen natuurlijk nog overstappen.quote:
sq moet deze sorry ook niet geband worden?quote:
nee, daar zal ik niet op modereren, dat doe ik alleen met egopost en faalmoeder, maar je hebt wel gelijkquote:Op woensdag 20 december 2017 19:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
sq moet deze sorry ook niet geband worden?volgens mij is jouw goede raad en kennis hier altijd welkom mignonne!
quote:Op woensdag 20 december 2017 19:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
sq moet deze sorry ook niet geband worden?volgens mij is jouw goede raad en kennis hier altijd welkom mignonne!
IK LAS DUS WELKOM MIGNONNE!quote:Op woensdag 20 december 2017 19:31 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
Cola door mn neusquote:Op woensdag 20 december 2017 20:50 schreef CassElliot het volgende:
[..]
IK LAS DUS WELKOM MIGNONNE!WIL JE DAT NIET MEER DOEN, MIJN ZWANGERE HART BEGEEFT HET NOG EN DE GEHUURDE FANFARE IS NON-REFUNDABLE
quote:Maar waar ik eigenlijk voor kwam: indalingsweeën en een gevoelig litteken zijn echt geen feestje.
Omg, over die naam hebben we het nog gehad!quote:Op woensdag 20 december 2017 22:01 schreef vencodark het volgende:
Dames...om 20:14 is onze kerngezonde dochter geboren.![]()
Ze heet Z.elda en ze is zo mooi en ze heeft al bij me gedronken. Hele bos donker haar.
Samengevat: 16:00 vk gebeld, was er 17:00, toen 4 cm ontsluiting.
Rond 18:00 in z-huis en 18:10 braken mijn vliezen. Had rond 19:00 al 9 cm!
Rond 19:55 gaan persen en met klein beetje hechtingen zit ik nu een heerlijk beschuitje te eten.![]()
![]()
![]()
Ik voel me gooooed!
Welnee. Heus niet.quote:
Ja, toen waren we er allang uit.quote:Op woensdag 20 december 2017 22:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Omg, over die naam hebben we het nog gehad!
Super mooi & gefeliciteerd.
Die vooruitziende blik van jouquote:Op dinsdag 19 december 2017 9.01 schreef vencodark het volgende:
En dan sta ik nu bovenaan het lijstje.
Op deze termijn, 38 + 2 ben ik destijds bevallen van mijn zoon.
Dus...waar blijft ze?
En ik zei maanden van tevoren al dat ik mijn baby rond de 20e zo’n beetje verwacht.
Dus...waar blijft ze?
Ik had destijds nog geen positieve test in handen en meldde mij toen al heel voorzichtig hier.quote:Op donderdag 21 december 2017 04:22 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Die vooruitziende blik van jou
Gefeliciteerd!![]()
Vitale last natuurlijk ook Succes!quote:Op donderdag 21 december 2017 09:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerd venco!
En sethiwe,succes vandaag.
Wat fijn DG!quote:Op donderdag 21 december 2017 09:55 schreef DorothyGale het volgende:
Gefeliciteerd Venco en wat een toffe naam![]()
Gister 20 weken echo gehad en allea is goeden één hematoom lijkt verdwenen
![]()
Vanmiddag gesprek met gynaecoloog![]()
Reageer vanavond uitgebreider!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op donderdag 21 december 2017 15:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
DG wat fijn!
LuDann: Fijn dat je bent goedgekeurd!En fijn dat je geen uitkijk meer hebt op je buitenmuur.
Vandaag hebben we een kerstlunch gehad op werk.En gister een afscheidsdiner van een collega in een Chinees Wokrestaurant. Dat was helaas was minder.
En oh ja, gevoel dat je de Prenatal ¤100 armer verlaat en maar een klein tasje hebt. Kennen jullie dat? Altijd jammer.
Ja, dat kan hartstikke goed voor een jongen! Is juist een heel mooi unisex setje. Wordt ook veel gekozen als eerste setje in onze omgeving bij mensen die het geslacht vooraf niet weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hebben van dat sterretjesshirt ook een jumpsuit, die overweeg ik aan te schaffen omdat wij het geslacht niet weten.
quote:Op donderdag 21 december 2017 15:15 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
DG wat fijn!
LuDann: Fijn dat je bent goedgekeurd!En fijn dat je geen uitkijk meer hebt op je buitenmuur.
Vandaag hebben we een kerstlunch gehad op werk.En gister een afscheidsdiner van een collega in een Chinees Wokrestaurant. Dat was helaas was minder.
En oh ja, gevoel dat je de Prenatal ¤100 armer verlaat en maar een klein tasje hebt. Kennen jullie dat? Altijd jammer.
Ik vind het eerlijk gezegd leuker voor een jongen dan meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vooral het mutsje.
Wij hebben het Tumble n dry viking onesie als eerste pakje (ik heb nogal uitgesproken smaak, maar ook grijs!).
Door het grijze mutsje vind ik dat misschien ook wel.quote:Op donderdag 21 december 2017 16:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd leuker voor een jongen dan meisjevooral het mutsje.
Wij hebben het Tumble n dry viking onesie als eerste pakje (ik heb nogal uitgesproken smaak, maar ook grijs!).
Feetje heeft hele leuke unisex pakjes!quote:Op donderdag 21 december 2017 16:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hier nog niet geslaagd voor het eerste pakje, nu hebben we ook nog de tijd. Maar ik kan nog niet vinden wat mijn hormonen graag willen. Eis is neutraal (want geslacht onbekend) en voorkeur voor een jumpsuit. Voor Twix hadden we een suit van Kidscase.
Deze:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat merk is zo leuk... Hier hebben we altijd de winterjassen en vesten ervan. Voor andere kledingstukken vind ik het wel wat te duur. Eens kijken wat ze voor meiskes hebben...quote:Op donderdag 21 december 2017 16:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd leuker voor een jongen dan meisjevooral het mutsje.
Heeft z8 niets? of vind je dat niet zo leuk?quote:Op donderdag 21 december 2017 16:44 schreef Malteser het volgende:
[..]
Door het grijze mutsje vind ik dat misschien ook wel.
Die Tumble Viking suit is!
Hier nog niet geslaagd voor het eerste pakje, nu hebben we ook nog de tijd. Maar ik kan nog niet vinden wat mijn hormonen graag willen. Eis is neutraal (want geslacht onbekend) en voorkeur voor een jumpsuit. Voor Twix hadden we een suit van Kidscase.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het èèn van de weinige merken dat leuker is voor jongens dan meisjes.quote:Op donderdag 21 december 2017 17:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
dat merk is zo leuk... Hier hebben we altijd de winterjassen en vesten ervan. Voor andere kledingstukken vind ik het wel wat te duur. Eens kijken wat ze voor meiskes hebben...
En ik vind het aanbod babykleding in de winkels zelf zo tegenvallen! alles wat ik heb (op 2/3 dingen na) is online gekocht. Zelfde met ledikant/wieg lakentjes.
Kreeg gister nog een bestelling van bink bedding binnen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 21 december 2017 19:37 schreef noix het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi boontje!!
En ik ben zo benieuwd wie je bent.... Geduld dus.
quote:Op donderdag 21 december 2017 18:36 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Heeft z8 niets? of vind je dat niet zo leuk?
Nu ik weet dat het een jongen wordt heb ik nog meer gekochten amazingkids.nl heeft sale
Voor Twix hadden we wel wat van Z8 maar pas na zijn geboorte en toen wisten we dus dat hij een jongen is. En ik hou niet zo van teksten op newborn kleding. Maar die Tumble suit zou ik bijvoorbeeld zo kunnen bestellen, die vind ik wel tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik vind het èèn van de weinige merken dat leuker is voor jongens dan meisjes.
En ik vind het aanbod babykleding in de winkels zelf zo tegenvallen! alles wat ik heb (op 2/3 dingen na) is online gekocht. Zelfde met ledikant/wieg lakentjes.
Kreeg gister nog een bestelling van bink bedding binnen.
quote:Op donderdag 21 december 2017 19:37 schreef noix het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Als je op Twix' kamer Tumble n Dry roept, stort zijn hele kast in. Ik denk dat 80% Tumble is.... Het is wel duur maar blijft mooi in de was en valt mooi aangesloten/smaller. En aangezien Twix amper groeit, is het fijn als kleding lang mee gaat. Ik koop er wel vaak in de sale.quote:Op donderdag 21 december 2017 17:23 schreef Aventura het volgende:
[..]
dat merk is zo leuk... Hier hebben we altijd de winterjassen en vesten ervan. Voor andere kledingstukken vind ik het wel wat te duur. Eens kijken wat ze voor meiskes hebben...
Ja, dit was een inwendige echo (ze probeerde ook niet eerst de buik gezien de termijn. Ik zit nu bij een andere praktijk dan vorige keer.)quote:Op donderdag 21 december 2017 20:26 schreef noa11 het volgende:
Fijn Noix!! Was dit met een inwendige echo?
Bellaa wat stom dat je er eigenlijk nog niks mee opschiet.. ik heb ook elke dag jeuk over hele lijf en dat is zo vermoeiend! Kan er gelukkig nog redelijk vanaf blijven. Stomme tips van koelen nu ook, heb je in de winter toch niks aan 😜
Oja en babykleertjes.. zucht zwijmel! Zoveel zin daarvoor te gaan kijken maar wil nog wachten tot minimaal 12 weken.
Ik mag over precies een week voor mijn eerste echo! Dan 8 weken en 1 dag volgens eigen berekening. Genoeg kwaaltjes aanwezig waardoor ik niet echt twijfel, maar beetje spannend is t wel!
Begin ook al echt buikje te zien, dat had ik zo snel niet verwacht..! Man is bang dat het er twee zijn 😳 Vanmorgen voor het eerst weer stukje gerend. Energie was afgelopen weken ver te zoeken. Merk dat conditie echt al minder is maar even bewegen was heerlijk dus nu weer doorpakken.
inderdaad, hier een niet lang en smalheupig jochie. Het valt mooi en het blijft inderdaad ook mooi, dus het is de investering waard. Behalve dus wel broeken, want die gaan er hard doorheen hier, die van mij is een echte bomenklimmer/buitenspelertquote:Op donderdag 21 december 2017 19:53 schreef Malteser het volgende:
[..]
Als je op Twix' kamer Tumble n Dry roept, stort zijn hele kast in. Ik denk dat 80% Tumble is.... Het is wel duur maar blijft mooi in de was en valt mooi aangesloten/smaller. En aangezien Twix amper groeit, is het fijn als kleding lang mee gaat. Ik koop er wel vaak in de sale.
Mee eens, hier nul kleertjes met tekst erop.quote:Op donderdag 21 december 2017 19:48 schreef Malteser het volgende:
[..]
En ik hou niet zo van teksten op newborn kleding.
Hier dus super veel met tekst, stip of streep (of een combinatie van allesquote:Op donderdag 21 december 2017 21:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Mee eens, hier nul kleertjes met tekst erop.
Uitzondering is een warm wintermutsje waar heel groot 'YAY!' op staat, maar dat was een kadootje![]()
Ben nog volledig sonde-afhankelijk. Het omslagpunt is nog niet geweest, ik probeer wel in overleg met de diëtiste steeds wat dingen uit maar vast voedsel komt linea recta terug. Wat nu wel gaat is yoghurt en bouillion. En qua drank gaan de heldere dranken goed (thee, water, appelsap, crystal clear, enz).quote:Op donderdag 21 december 2017 20:52 schreef Aventura het volgende:
[..]
inderdaad, hier een niet lang en smalheupig jochie. Het valt mooi en het blijft inderdaad ook mooi, dus het is de investering waard. Behalve dus wel broeken, want die gaan er hard doorheen hier, die van mij is een echte bomenklimmer/buitenspelert
Hoe voel je je nu eigenlijk? Je bent allang de 16 weken voorbij, maar ik las laatst dat de sonde er nog in zit. Hopelijk komt er toch nog een omslagpunt, zodat je je nog een paar weken goed kunt voelen.
Strepen ben ik dan wel weer groot fan van!!quote:Op donderdag 21 december 2017 21:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hier dus super veel met tekst, stip of streep (of een combinatie van alles).
Ik vind het altijd leuk hoe smaken zo verschillen.
Maar ik ben wel heel kieskeurig met de tekst![]()
En ik houd niet echt van kleur.
Ah, ik juist wel! Ik heb best nauwkeurig moeten zoeken om voldoende kleren te vinden die niet wit/beige/grijzig zijn of standaard jongetjesblauw.quote:Op donderdag 21 december 2017 21:37 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
En ik houd niet echt van kleur.
Nu ben ik wel fan van donkerblauw (ook voor mezelf) maar ik ben zo blij met de okergele jas van Twix van Tumble n Dry. Tussen alle donkere winterjassen loopt mijn zonnige mannetje, daar word ik dus blij van.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, ik juist wel! Ik heb best nauwkeurig moeten zoeken om voldoende kleren te vinden die niet wit/beige/grijzig zijn of standaard jongetjesblauw.
Nu in de kast: zaken als donkerrode en -groene corduroy tuinbroekjes en gele truitjes, rompertjes met tropische bladeren en olijke roze/zwart/mintgroen 80's-patroontjes - tekstloos maar wel heel kleurrijk!
Thanksquote:Op donderdag 21 december 2017 22:19 schreef minilot het volgende:
Och, een kus voor Malteser! Dat Twix je zo mist is natuurlijk iets om sip van te worden, aan de andere kant is -ie in elk geval zo te horen razend dol op z'n mams.
quote:Op donderdag 21 december 2017 22:26 schreef Malteser het volgende:
[..]
Thanks. Ja, onze band is gelukkig heel hecht. Was mijn allergrootste angst omdat ik zelf geen band heb met mijn ouders maar Twix en ik, dat is goud.
Hij is dapper en stapt vrolijk en vrij de wereld rond maar ik ben duidelijk zijn veilige haven. En dat is zo bijzonder en mooi en groots. En dat mag ik straks gewoon nog voor iemand zijn. Hoe prachtig is dat.
Onvoorwaardelijke liefde is zoiets bijzonders!
quote:Op donderdag 21 december 2017 22:21 schreef Malteser het volgende:
DG, wat een goed nieuws ook! Fijn dat jullie kindje het goed doet maar dat ook het hematoom niet voor problemen zal gaan zorgen. Super fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door DorothyGale op 21-12-2017 22:54:40 ]
Maar okergeel vind ik wel een leuke kleur.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:23 schreef Malteser het volgende:
[..]
Nu ben ik wel fan van donkerblauw (ook voor mezelf) maar ik ben zo blij met de okergele jas van Twix van Tumble n Dry. Tussen alle donkere winterjassen loopt mijn zonnige mannetje, daar word ik dus blij van.
Ik zou het wel kunnen accepteren denk ik (makkelijk praten vanaf de zijlijn natuurlijk), maar ik ben blij dat het niet zo is. Ik krijg elke keer hele harde buiken bij elke sexuele handeling die we uitvoeren en dat voelt hij goed, zijn probleemquote:Op donderdag 21 december 2017 22:25 schreef minilot het volgende:
Wow, een lief dat vanaf halverwege de zwangerschap geen seks meer wil, dat zou ik denk ik wel héél problematisch vinden. Als in: ik zou dat vermoedelijk niet echt kunnen accepteren.
Ik hou eigenlijk ook echt niet van mintgroen, maar het hintje mint in deze verder onweerstaanbare romper trok ik wel.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Maar okergeel vind ik wel een leuke kleur.
Mint vind ik echt afgrijselijk.. 3x raden met welke kleur schoonmoeder iedere keer komt
Ik vind het wel leuk hoor en dit is niet zoveel mint inderdaad.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik hou eigenlijk ook echt niet van mintgroen, maar het hintje mint in deze verder onweerstaanbare romper troktrok ik wel.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 december 2017 22:36 schreef DorothyGale het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn beide jongens hebben altijd goed gelegen, zijn in het 3e trimester naar stuit gedraaid en vervolgens diezelfde week weer terug gedraaid. Geen idee waarom ze het deden, maar het kan dus prima weer goed gaanquote:Op vrijdag 22 december 2017 07:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Dank allebei! Alle duimen zijn welkom
Malteser, kon je dus voelen dat Twix op dat moment draaide?
Op zich was de verloskundige nog wel hoopvol, er is blijkbaar nog genoeg vuchtwater om te kunnen draaien, maar vind het toch een beetje spannend!
Oh ja, ik weet niet of je er voor open staat, maar de voetreflexmasseuse die mijn bevalling heeft opgewekt (ik geloof inmiddels oprecht dat het werkt) doet ook stuitdraaien.quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:25 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Dank allemaal!
Cass, nee ken ik niet, zal het eens even opzoeken, dank!
Dank voor de tip, zeker iets om naar te kijken!quote:Op vrijdag 22 december 2017 08:52 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh ja, ik weet niet of je er voor open staat, maar de voetreflexmasseuse die mijn bevalling heeft opgewekt (ik geloof inmiddels oprecht dat het werkt) doet ook stuitdraaien.
Ja, dat voelde ik heel duidelijk! En ook een gekke bobbel in mijn buik en ineens 'floep', schoot 'ie door. Bobbel weg, kind gedraaid.quote:Op vrijdag 22 december 2017 07:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Dank allebei! Alle duimen zijn welkom
Malteser, kon je dus voelen dat Twix op dat moment draaide?
Op zich was de verloskundige nog wel hoopvol, er is blijkbaar nog genoeg vuchtwater om te kunnen draaien, maar vind het toch een beetje spannend!
Ohja na pizza is het wel logisch. Hoe hoog was het toen?quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:22 schreef Aventura het volgende:
Gecondoleerd, Donna.
Ik had vandaag ook contact met de diabetesverpleegkundige. Mijn waardes zijn prima. Er was één dikke piek, na pizza. Niet zo gek. Kan wel pizza blijven eten, maar dan een halve en met een salade. Ik moet nog een week prikken. Ik hoop dat ik daarna minder vaak hoef, ik ben er nu al klaar mee
7.8, oeps.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:35 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ohja na pizza is het wel logisch. Hoe hoog was het toen?
Haha, ja dat is wel een beetje hoog, maar opzich doet je lichaam het dan wel goed toch, na een hele pizza. Ik moet een uur na iedere maaltijd prikken en dan mag het max. 7.8 zijn, maar dat is echt max max, dat moet het niet altijd zijn. Rond de 6 is het mooiste staat in m'n boekje.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:03 schreef Aventura het volgende:
[..]
7.8, oeps.
Alle andere waarden 2 uur na diner zaten tussen de 4 en 6.
Ik had ook een mandarijntje toe genomen. Citrusfruit is ook berucht, dat kan je beter een uur na een maaltijd nemen.
De 27ste staan de verhuizers op de stoep. Ik ben zo blij dat ik niet hoef in te pakken. Maar alsnog, met schoonmaken en opruimen enzo nog een enorm gedoe.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:56 schreef Sethiwe het volgende:
Malteser wat moet het moeilijk zijn nu je twix niet de zorg kan geven, die je graag zou willen. Maar wat schrijf je toch altijd liefdevol over hem en die band is zo sterk! Fijn dat jullie nu 2 weken samen kunnen zijn. Ik hoop zo dat het omslagpunt snel komt.
Donna gecondoleerd, wat dubbel zo met de feestdagen in het vooruitzicht.
Jagärtrut wanneer ga je verhuizen? Pff pittig hoor omdat in je eentje te regelen.
Olivialstaken wat balen dat de kleine in stuit ligt, ik ga duimen dat hij nog draait.
Klopt, ze kan zeker nog gewoon draaien! Maar ik had juist wel begrepen dat het na een week of 35 al een stuk lastiger wordt? Nou goed, we gaan uit van het beste!quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:17 schreef Kimpossible het volgende:
OIT nog een stuiterbaby. Dat is met deze termijn toch helemaal oké nog? Onze beeb ligt nog overdwars (niet chill als ze de halve dag de superman doet) maar de vk zei dat ze veel kindjes ook echt pas later in hoofdligging gaan liggen dus dat het voor een week of 35 niet zoveel zegt of zorgen hoeft op te leveren. Hopelijk draait baby voor die tijd
klopt, dus m'n lichaam doet het gewoon heel goed. Ik eet ook altijd al wel goed hoor. Volkoren, groenten, en ik drink nooit gesuikerde dranken. Mijn dieet hoeft dus niet drastisch te worden aangepast. Het is ook spreiden en slim je eetmomenten kiezen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:10 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Haha, ja dat is wel een beetje hoog, maar opzich doet je lichaam het dan wel goed toch, na een hele pizza. Ik moet een uur na iedere maaltijd prikken en dan mag het max. 7.8 zijn, maar dat is echt max max, dat moet het niet altijd zijn. Rond de 6 is het mooiste staat in m'n boekje.
Ja, na 35 weken is niet meer ideaal, maar niet onmogelijk! Bij voorkeur draaien ze dus daarvoor in goede positie. Anders is met 36 wk ongeveer nog een uitwendige versie mogelijk als je daarvoor zou kiezen. Maar goed, dat is mijn lekenkennisquote:Op vrijdag 22 december 2017 12:47 schreef OliviaIsTaken het volgende:
[..]
Klopt, ze kan zeker nog gewoon draaien! Maar ik had juist wel begrepen dat het na een week of 35 al een stuk lastiger wordt? Nou goed, we gaan uit van het beste!
Overdwars liggen klinkt ook niet heel relaxed trouwens! Kun je zo nog goed op de zij slapen wel?
Echt joh!? Het is het proberen waardquote:Op vrijdag 22 december 2017 15:22 schreef Kyara het volgende:
Als je op handen en knieën gaat zitten dan is er meer ruimte voor baby om nog te draaien. Ik had er eentje in stuit en zelfs rond de 30 weken met tweelingzwangerschap was het nog mogelijk om te draaien. Helaas draaide wel de verkeerde maar dat terzijde.
Tip kwam van Kleurdoos geloof ik? Is L ook niet op het allerlaatste moment de goede kant op gedraaid?
Klopt. Ik geloof dat mijn yoga-docente de downward dog adviseerdequote:Op vrijdag 22 december 2017 15:22 schreef Kyara het volgende:
Als je op handen en knieën gaat zitten dan is er meer ruimte voor baby om nog te draaien. Ik had er eentje in stuit en zelfs rond de 30 weken met tweelingzwangerschap was het nog mogelijk om te draaien. Helaas draaide wel de verkeerde maar dat terzijde.
Tip kwam van Kleurdoos geloof ik? Is L ook niet op het allerlaatste moment de goede kant op gedraaid?
Dat is al heel snel. Ondanks dat je niet hoeft in te pakken, blijft het een hoop gedoe.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:17 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De 27ste staan de verhuizers op de stoep. Ik ben zo blij dat ik niet hoef in te pakken. Maar alsnog, met schoonmaken en opruimen enzo nog een enorm gedoe.
Hoe voel jij je nu?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga mij gewoon meldensch*t aan onzekerheid. Mag ik in de lijst voor 29-8? Ik ga straks even bijlezen
![]()
quote:Op zaterdag 23 december 2017 11:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoezee voor jou!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga mij gewoon meldensch*t aan onzekerheid.
Zomerbaby!
Let me see you stripped down to the bone
Zelfde hier, sillie. Eerste zwangerschap moest ik idd vooral eten om niet misselijk te zijn, nu ben ik zo misselijk dat ik niet ‘durf’ te eten. Wordt wat met kerstquote:Op zondag 24 december 2017 08:54 schreef silliegirl het volgende:
Spannend mini! Bijna kennismaken met de kleine!
Ik ben echt zo misselijk. En niet alleen ‘s ochtends, maar echt door de dag heen steeds met vlagen. Dat had ik met W. echt niet zo. Toen at ik vooral meer, maar nu moet ik mezelf echt “dwingen” om te eten, want door die misselijkheid heb ik echt geen trek.
Aan de positieve kant; de misselijkheid maakt wel dat ik me zwanger voel.
Precies dat dus. Spugen heb ik 1x moeten doen nu, dat valt nog mee. Maar die misselijkheid...quote:Op zondag 24 december 2017 09:25 schreef Kloonclown123 het volgende:
[..]
Zelfde hier, sillie. Eerste zwangerschap moest ik idd vooral eten om niet misselijk te zijn, nu ben ik zo misselijk dat ik niet ‘durf’ te eten. Wordt wat met kerstDrinken gaat ook maar zo zo.
Zelfs al een keer gespuugd, dat heb ik mijn eerste zwangerschap helemaal niet gedaan.
Sinds zo'n beetje halverwege de zwangerschap word ik elke ochtend steevast ergens tussen vier en half zes wakker. Als ik vroeg mijn bed uit wil blijf ik dan een beetje internetten tot ik eruit ga, als ik kan uitslapen (zoals vandaag) dan val ik wel weer in slaap. Doorgaans met goed wazige dromenquote:Op zondag 24 december 2017 07:54 schreef Songeur het volgende:
Mini wat was je vroeg wakker zeg! Het schiet nu inderdaad wel op, toch
Spannend of het dit jaar of volgend jaar
wordt!
Die kwoot ik even voor je nageslacht.quote:Op zondag 24 december 2017 09:55 schreef minilot het volgende:
Oei, misselijk en overgeven in de ketstdinerperiode als je nog niet wilt verklappen dat je zwanger bent - lastig! Succes daarmee Kloon en Sillie![]()
Aiiiii, onzalige typo!quote:Op zondag 24 december 2017 10:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Die kwoot ik even voor je nageslacht.
Wij wisten het al met 13(+nog wat dagen) weken.quote:Op zondag 24 december 2017 13:51 schreef Aure het volgende:
Hahaha mini![]()
Fijne feestdagen alvast allemaalik ga na de feestdagen weer proberen een beetje mee te posten
![]()
Ik heb trouwens as donderdag met 16+4 een geslachtsecho staan. Maar een vriendin van mij is er van overtuigd dat het dan helemaal nog niet goed te zien is, dus ik vroeg me af of er meer mensen zijn die rond die tijd een geslachtsecho hebben gehad en of het geslacht toen ook echt goed gezien is? Of dat ze toch nog moesten bekennen dat het het andere geslacht was
quote:Op maandag 25 december 2017 00:07 schreef BellaaElisa het volgende:
Waarom bel je niet even met je VK?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had een geslachtsecho met 13 + 3. Maar dat ligt dus echt aan de praktijk die het aanbiedt.quote:Op zondag 24 december 2017 13:51 schreef Aure het volgende:
Hahaha mini![]()
Fijne feestdagen alvast allemaalik ga na de feestdagen weer proberen een beetje mee te posten
![]()
Ik heb trouwens as donderdag met 16+4 een geslachtsecho staan. Maar een vriendin van mij is er van overtuigd dat het dan helemaal nog niet goed te zien is, dus ik vroeg me af of er meer mensen zijn die rond die tijd een geslachtsecho hebben gehad en of het geslacht toen ook echt goed gezien is? Of dat ze toch nog moesten bekennen dat het het andere geslacht was
quote:Op maandag 25 december 2017 00:07 schreef BellaaElisa het volgende:
Misschien is de baby aan het indalen maar bij twijfel moet je echt bellen lieve Bella. Hoe is het nu?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
buikgriep en. virussen heersen enorm, misschien kun je het daarop gooien?quote:Op zondag 24 december 2017 09:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Precies dat dus. Spugen heb ik 1x moeten doen nu, dat valt nog mee. Maar die misselijkheid...
Ik weet ook niet goed hoe ik dat ga moeten verbloemen morgen en overmorgen bij de kerstdiners...
Hoe ver ben je nu?quote:Op maandag 25 december 2017 12:23 schreef silliegirl het volgende:
Ik ga het maar gewoon vertellen geloof ik; mijn buik bolt echt al (ik vind dat wel extreem snel maar goed) en dat in combinatie met geen alcohol drinken en weinig eten ivm misselijk zijn gaat natuurlijk onwijs opvallen. Gedoe
Ergens tussen de 5 en 6 weken denk ik (maar precies weet ik het niet), dus het is wel heel vroeg nog.... Maar we vieren kerst klein, vandaag met mans gezin (ouders + kinderen) en morgen met mijn ouders en zusje. Die mogen het van ons al wel vroeg weten en zou ik het ook laten weten als de eerste echo niet goed is... De rest komt dan later wel.quote:Op maandag 25 december 2017 12:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Hoe ver ben je nu?
Wij hebben het ook eerder moeten vertellen dan we wilden, nadat ik eerst enorm in de weer was met laagjes en blousjes en sjaaltjes.
We hebben wel de eerste echo afgewacht met het risico dat er mensen waren die het al gezien hadden.
En, hoe ging het vertellen?quote:Op maandag 25 december 2017 14:07 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ergens tussen de 5 en 6 weken denk ik (maar precies weet ik het niet), dus het is wel heel vroeg nog.... Maar we vieren kerst klein, vandaag met mans gezin (ouders + kinderen) en morgen met mijn ouders en zusje. Die mogen het van ons al wel vroeg weten en zou ik het ook laten weten als de eerste echo niet goed is... De rest komt dan later wel.
Ik heb voor vertrek nog snel een digitale test gedaan, ingepakt en tussen de cadeautjes onder de boom gestopt. Mijn schoonmoeder pakte ‘m uit, was meteen dolblij en in tranen (en de rest vd familie mega verbaasd “huh? Wat gebeurt er?”). Iedereen was wel heel enthousiast en blij!quote:
Lief dat je het vraagt. Ik weet wel zeker dat de innesteling goed is gegaan (daar ging het altijd fout) dus ergens denk ik, als het vruchtje niet goed was, had mijn lichaam het eerder al afgestoten. Maar ik kan nog niet blij zijn, ik ben nog doodsbang voor een missed abortion.quote:Op dinsdag 26 december 2017 04:55 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Ben benieuwd hoe het vertellen ging bij Sillie!
Vervelend van de misselijkheid Cassandra. Aan de andere kant misschien ook fijn om van je lichaam de bevestiging te krijgen dat de zwangerschap zo duidelijk is? Hoe gaat het mentaal gezien met je nu?
Leuk zo'n shirt! En fijn dat de streepjes zo oplopenquote:Op dinsdag 26 december 2017 10:28 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Ik weet wel zeker dat de innesteling goed is gegaan (daar ging het altijd fout) dus ergens denk ik, als het vruchtje niet goed was, had mijn lichaam het eerder al afgestoten. Maar ik kan nog niet blij zijn, ik ben nog doodsbang voor een missed abortion.
Maar positief blijvenVanmiddag vertellen we het mijn schoonouders. Ik heb zelf een shirt voor G gemaakt met daarop, every hero needs a sidekick, mine arrives august 2018
(Nog wel even een test gedaan netDie verscheen binnen 1 seconde en was bijna zwart voor de controle streep verscheen. De verloskundige zei, de kans is groot dat het er twee zijn.
Ik ga voor één haha)
Leuk Sillie! Liep de digitale nu wel verder zoals je verwacht had? Blijft dat batterijtje zolang goed?
Een mijlpaal gehaald in ieder geval! Hoop dat je dat positieve een beetje vast kan houden, maar die eerste periode kan zo zenuwslopend zijn.quote:Op dinsdag 26 december 2017 10:28 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Ik weet wel zeker dat de innesteling goed is gegaan (daar ging het altijd fout) dus ergens denk ik, als het vruchtje niet goed was, had mijn lichaam het eerder al afgestoten. Maar ik kan nog niet blij zijn, ik ben nog doodsbang voor een missed abortion.
Maar positief blijvenVanmiddag vertellen we het mijn schoonouders. Ik heb zelf een shirt voor G gemaakt met daarop, every hero needs a sidekick, mine arrives august 2018
(Nog wel even een test gedaan netDie verscheen binnen 1 seconde en was bijna zwart voor de controle streep verscheen. De verloskundige zei, de kans is groot dat het er twee zijn.
Ik ga voor één haha)
Leuk Sillie! Liep de digitale nu wel verder zoals je verwacht had? Blijft dat batterijtje zolang goed?
door de snelle donkere streep. Ik weet dat het een fabeltje is. Mijn schoonouders waren door het dolle heen. Zij wisten ook van de miskraam. En nu niet meer misselijk, geen pijnlijke borsten. Figuresquote:Op dinsdag 26 december 2017 19:00 schreef Roomsnoes het volgende:
Cassandra, zei de vk dat het er miss 2 waren door de snelle en donkere streep alleen of zijn er meerdere indicaties?
Ok wou al zeggenquote:Op dinsdag 26 december 2017 19:29 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
door de snelle donkere streep. Ik weet dat het een fabeltje is. Mijn schoonouders waren door het dolle heen. Zij wisten ook van de miskraam. En nu niet meer misselijk, geen pijnlijke borsten. Figures
Fijn dat de echo goed was IMA!
Hà, dat zei ik ook. Tot ik werd opgenomen met HGquote:Op dinsdag 26 december 2017 19:29 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
door de snelle donkere streep. Ik weet dat het een fabeltje is. Mijn schoonouders waren door het dolle heen. Zij wisten ook van de miskraam. En nu niet meer misselijk, geen pijnlijke borsten. Figures
Fijn dat de echo goed was IMA!
Het kan idd wel maar het is niet altijd het geval. Ik heb toen iig een week voor niets in de stress gezetenquote:Op dinsdag 26 december 2017 21:46 schreef Kyara het volgende:
Hier was de snelle donkere streep wel een indicatie. Ik heb er hier zelfs nog over gepost. Wat dat kon betekenen.
Ik ook. Gelukkig was het alleen maar een tweeling en niks naars.quote:Op dinsdag 26 december 2017 21:49 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Het kan idd wel maar het is niet altijd het geval. Ik heb toen iig een week voor niets in de stress gezeten
Heb ik dat nieuws gemist?quote:Op dinsdag 26 december 2017 22:04 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier was t op 13dpo ook een mega knalstreep...
Inmiddels ruim 20 weken zwanger van een jongetje/meisje tweeling![]()
Het hoeft niks te betekenen die donkere streep, maar kan dus wel
Ik had het enorm tof gevonden als het er twee warenquote:Op dinsdag 26 december 2017 22:11 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ook. Gelukkig was het alleen maar een tweeling en niks naars.
Niks gemist hoor, ik lees eigenlijk alleen maar mee hier. Weten zelf sinds een paar dagen dat het j/m tweeling is. Verder gaat alles redelijk voorspoedig tot nu toequote:Op dinsdag 26 december 2017 22:12 schreef Kyara het volgende:
[..]
Heb ik dat nieuws gemist?
Wat leuk! Gefeliciteerd!
In elk geval superleuk! Hoe vind je oudste het?quote:Op woensdag 27 december 2017 08:00 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Niks gemist hoor, ik lees eigenlijk alleen maar mee hier. Weten zelf sinds een paar dagen dat het j/m tweeling is. Verder gaat alles redelijk voorspoedig tot nu toe
Die vindt het helemaal te gek, ze wilde ook een broertje en zusje want dan kon ze vader en moedertje spelenquote:Op woensdag 27 december 2017 08:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
In elk geval superleuk! Hoe vind je oudste het?
Vorige week de kleertjes en het babybeddengoed gewassen, en ik heb nog altijd geen vluchttas klaarstaan. Dus ik ben vermoedelijk niet het beste voorbeeld.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Welkom, nieuwen.
Even voor de ouden in het topicMet hoeveel weken begonnen jullie met het wassen van de kleertjes etc? Wel of geen babywasverzachter?
En de vluchttas, met hoeveel weken stond die klaar?
Wat goed!quote:Op woensdag 27 december 2017 09:20 schreef DonnaRush het volgende:
IMA een goede echo, super!
Ik heb ook goed nieuws wat betreft m'n zwangerschapsdiabetes. De waardes zijn zo mooi dat ik nu om de dag m'n waardes moet bijhouden en niet meer dagelijks. YES!
Ben echt zo blij. Daardoor is 'misschien moet ik wel insuline' zoveel verder weg en dus een geplande inleiding met 38wk ook weer ver van m'n bed show.
Kleertjes wassen begon ik mee met dertig weken maar heb dan ook veel gekregen, ook in grotere maten. Ik vond het fijn om op tijd te beginnen zodat ik er nog genoeg energie voor had.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Welkom, nieuwen.
IMA, fijn van de goede echo!
Mini, spannend! Bijna!
Over tweelingen: ik had ook echt het gevoel dat ik een tweeling zou krijgen. Had ook hele donkere strepen.
De vk heeft niks gezien, maar ik denk dat mijn bloeden in week 5 en 6 daar best mee te maken kan hebben. Heb nog steeds het gevoel dat er wat mist.
Even voor de ouden in het topicMet hoeveel weken begonnen jullie met het wassen van de kleertjes etc? Wel of geen babywasverzachter?
En de vluchttas, met hoeveel weken stond die klaar?
Ben vandaag 29+3 en een beetje in de ontkenning dat we richting het einde komen.
Super goede waardes zeg! Ik hoop dat je net zo'n mooi bericht terug krijgt, want inderdaad je krijgt pijn aan je vingers en al. Er zitten allemaal rode puntjes op.quote:Op woensdag 27 december 2017 09:24 schreef Aventura het volgende:
DonnaRush, wat een goed bericht! Morgen moet ik m'n curves weer opsturen, en eigenlijk verwacht ik hetzelfde. M'n waarden zitten tussen de 4.1 en 6.5. Ben het geprikt echt zat, het doet echt wel pijn aan mijn vingers zo onderhand.
Duman, rustig aan joh. Je hebt e het nog meer dan genoeg tijd! De dingen die je noemt kun je allemaal lekker tijdens je verlof doenWanneer ga je?
Sokken inderdaad! Ik had heerlijk warme sokken aan tijdens de bevalling, totdat mijn vliezen opeens braken en ze drijfnat waren, echt een aanrader! (die sokken dan, niet dat natte deel..)quote:Op woensdag 27 december 2017 10:03 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Kleertjes wassen begon ik mee met dertig weken maar heb dan ook veel gekregen, ook in grotere maten. Ik vond het fijn om op tijd te beginnen zodat ik er nog genoeg energie voor had.
Bij ons alles met Neutral gewassen, ook ons eigen spul, zonder wasverzachter. Zo heeft alles zijn eigen vertrouwde geurtje en je hoeft babyspul niet apart te wassen.
Vluchtkoffer deed ik iets voorbij de 37 weken. Stop alles wat je niet tussendoor nodig hebt er alvast in. En maak een checklist met wat er bij vertrek nog in moet.
En stop er heel veel sokken in, die van mij zaten steeds vol met bloed.
Dat klopt dan, want de digitale moet je 4 weken bij optellen voor je “gewone” termijn.quote:Op dinsdag 26 december 2017 11:29 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Leuk zo'n shirt! En fijn dat de streepjes zo oplopen.
Nog niet helemaal, hij loopt wel op (gaf nu 2-3 weken), maar ik zou, uitgaande vanaf mijn vorige menstruatie een week of 6 moeten zijn nu, maargoed, ik kon überhaupt pas laat positief testen, dus wellicht was mn ei laat of gaat de hcg gewoon niet zo hard deze keer... En de batterij hield het goed uit ja, meestal doen ze het minimaal wel 24 uur, is mijn ervaring.
2quote:Op woensdag 27 december 2017 10:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat klopt dan, want de digitale moet je 4 weken bij optellen voor je “gewone” termijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |