abonnement Unibet Coolblue
pi_175726830
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175729455
Ja die White noise is echt baas _O_
Als ik zie dat V erg moe is zet ik de stofzuiger aan, 30 seconden later is hij vertrokken. Vannacht kwam hij moeilijk in slaap na de fles van 4 uur ( ja die wilt hij nu opeens weer na weken doorslapen :') ) toen lekker de regenbui opgezet en we waren alle 3 zo vertrokken O+
pi_175729508
Serieus? Misschien moet ik dat dan ook eens proberen. Gebruiken jullie een app daarvoor ofzo? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175730014
Ik doe het met de iPad via YouTube.
Maar er zijn volgens mij ook appjes voor :Y
pi_175731931
YouTube inderdaad!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 14 december 2017 @ 23:53:39 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175732883
Ik zag in het vorige topic iets over dekentjes: ik houd erg van mijn wollen exemplaar van Disana maar die kosten wel gelijk 40 euro. En iemand die ik ken die haar kind maar niet warm kreeg, die kocht een wollen slaapzak. Da’s helemaal prijzig...

De white noise van youtube deed hier niks. Stuur eens een linkje van jullie succesnummers? De sneeuw werkte wel als een trein maar die is weg }:|
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 december 2017 @ 06:43:00 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_175734220
De plaatjes uit de OP waren vannacht wel weer toepasselijk hier :')
disclaimer
pi_175734642
Op Spotify staan ook wat white noise voor baby’s albums. Hier werkte dat overigens ook niet.

I.v.m. de fokwet zeg ik niks over onze nacht _O_

Ik heb me net met teruglezen toch een paar keer afgevraagd wie BFD nou toch was. Tot het kwartje ineens viel :')

Hier dan mijn vrijdagbijdrage met een foto van vorige week (als het lukt :P )
*knip*

[ Bericht 16% gewijzigd door kazy op 15-12-2017 15:00:07 ]
pi_175735268
Ik vind white noise zelf ook heerlijk. Waaien wind en ruisende bomen. J. valt in slaap als ik de waterkoker aanzet.

SQ, koffie?

Hij lijkt op M., of niet Kazy? O+ Heeft hij donkerdere haren?

Mijn baby was gistermiddag tussen half 4 en half 9 aan het kloten. Daardoor sliep hij wel van half 10 tot half 3 en tikte hij daarna door tot half 7. :o
Beetje jammer dat peuter het wel gezellig vond om half 3 en niet meer wilde slapen. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175735292
5 weken bedoel je toch zeker Kazy? :o Allemachtig, wat gaat het snel! Lekker bekkie hoor. O+

Ik ben weer ziek. Godsamme, echt drie of vier keer al buikgriep gehad sinds de peuter naar het kdv gaat (= sinds afgelopen februari). Gelukkig valt het precies in het driedaagse weekend dat ik eindelijk weer eens samen met man heb en hadden we helemaaaaal niks leuks gepland. :')

White noise hebben we hier nooit geprobeerd, het muziekje van de babyfoon draait hier wel overuren. Als L. weer eens pruttelend wakker wordt 's avonds hoeven we alleen het muziekje aan te zetten en soes ze weer drie kwartier verder. En repeat. Erg leuk spannende series op Netflix kijken met die epische deuntjes continu op de achtergrond. :+
pi_175736142
wat kijkt hij tevreden kazy!

och selv, zul je altijd zien. Hopelijk knap je snel op en kun je gaan genieten van het weekend.

tja White noise werkte hier de eerste keer geweldig, 2de keer helemaal niet en na jullie verhalen gisteren maar weer eens geprobeerd.
Ik had mijn telefoon met White noise bij N in bed gelegd en was zelf ook in bed gaan liggen, met het idee dat ik binnen 5 min weer op zou moeten. Werd ik 5 uur later wakker, ik was zó moe. Maar of het de White noise of toeval was voor N kan ik nog niet zeggen.

Hoelaat gaan jullie baby's naar bed in de avond? Ik weet niet goed wat te doen. Als ze rond 20 een voeding krijgt en ik leg haar daarna in bed lukt het meestal niet en doen we de volgende poging als wij naar bed gaan (22uur). Meestal slaapt ze dan tussen 22:30 en 23:30. Aan de ene kant denk ik, dat moet eerder. Aan de andere kant denk ik dat ik dat nog niet van N kan verwachten?
Ik weet het niet zo goed, ook overdag zit er nog geen enkel ritme in slapen en eten. Is het oké om haar voorlopig volledig te blijven volgen daarin. Ze doet het er goed op dus waarom zou Ik een ritme willen forceren..

tot zover de discussie met mezelf. Ik hoor graag jullie ervaringen/gedachten.
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:52:31 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_175736189
Dat ritme komt vanzelf. Heb vertrouwen. Je baby is nog erg klein. Wij hebben, op avondbedtijd na, ook geen vaste tijden voor eten en slapen. Dochter doet het er al 3 jaar prima op. Als jíj ritme nodig hebt kun je het forceren, maar nódig is het niet per definitie ;)

Selvaria, beterschap :* wat een timing...

Kazy, wat een heerlijk kind O+
disclaimer
pi_175736385
Voor mij hoeft het niet, ik veer wel mee. Maar twijfel soms even of ik er goed aan doe, met name over die avondbedtijd. Sinds wanneer hebben jullie die of is dat er ook vanzelf ingeslopen?
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:01:20 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_175736432
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:59 schreef Nolita het volgende:
Voor mij hoeft het niet, ik veer wel mee. Maar twijfel soms even of ik er goed aan doe, met name over die avondbedtijd. Sinds wanneer hebben jullie die of is dat er ook vanzelf ingeslopen?
is er vanzelf in geslopen, ik denk ergens rond de 4-5 maand? Ik weet het niet meer precies. Tot die tijd was ik er ook wel tot 10/11 uur mee bezig elke avond :Y
disclaimer
pi_175736450
Sommige kinderen willen nou eenmaal laat naar bed. Lou ging ook tot een paar maanden geleden pas ergens tussen 9 en half 10 op bed. Als baby had ze ongeveer dezelfde bedtijd als jouw N. nu.
Inmiddels gaat ze meestal 'al' ergens tussen 8 en half 9 naar bed. Of later.

Zolang ze het goed erop doen kan het vast geen kwaad. Mijnessen leven nog :+
  vrijdag 15 december 2017 @ 10:09:34 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_175736616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:02 schreef Skittles het volgende:
Sommige kinderen willen nou eenmaal laat naar bed. Lou ging ook tot een paar maanden geleden pas ergens tussen 9 en half 10 op bed. Als baby had ze ongeveer dezelfde bedtijd als jouw N. nu.
Inmiddels gaat ze meestal 'al' ergens tussen 8 en half 9 naar bed. Of later.

Zolang ze het goed erop doen kan het vast geen kwaad. Mijnessen leven nog :+
ik zal maar niet vragen hoe jíj dat ervaren hebt :') ;)
disclaimer
pi_175737516
Baby gaat hier meestal rond 10 uur naar bed, ik ga dan mee want mijn werkdag begint om 8 smorgens ;(

Vandaag precies 1 jaar geleden hadden wij een positieve test in de handen O+ O+
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:21:34 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175737904
Hier was 23 uur ook heel lang het begin van de nacht. Opeens werd het 21 uur, en toen 19 uur. Ik heb er niks voor gedaan. Inmiddels is het weer even van 23 uur maar het maakt me allemaal niet zoveel uit. Vooral omdat ik de luxe heb nog niet vroeg op te hoeven, dus 's ochtends draaien we ons gewoon weer om. Meestal stopt dat ongeveer 12 uur nadat de nacht in ging. Daarmee heb ik genoeg slaap. Wat er gebeurt als ik weer werk, zien we dan wel. Bijslapen op de andere dagen vermoed ik. Maar hier valt niks aan te forceren. We hebben slaapavonden, clusteravonden, speelavonden, wakkeravonden, huilavonden. En altijd blije ochtenden.

Nog even sterkte voor de krampjes! Wat is dat toch klote he, dat je zo weinig kan doen.

En :O -O- c_/ voor de moeders met nachtwerk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:22:22 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175737914
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:59 schreef Flav het volgende:
Vandaag precies 1 jaar geleden hadden wij een positieve test in de handen O+ O+
Maf he, dat het al een jaar geleden is dat het begon? En hoe ontzettend alles veranderd is?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175737962
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:59 schreef Nolita het volgende:
Voor mij hoeft het niet, ik veer wel mee. Maar twijfel soms even of ik er goed aan doe, met name over die avondbedtijd. Sinds wanneer hebben jullie die of is dat er ook vanzelf ingeslopen?
Ik ben dat gaan doen toen Y net twee maanden was en het ging al meteen goed. Iedere avond hetzelfde: rond 18:30/19:00 naar boven, Y uitkleden en in bad, en nog even knuffelen op ons bed. En dan rond 19:30 nog even een knuffel van zijn grote zus en papa, licht uit, voeding geven in het donker en slapen. Dan rond 22:30/23:00 ook weer een voeding.

De laatste tijd wordt hij jammergenoeg ineens vaak wakker tussen 19:30 en 23:00 maar dat is van de laatste paar weken. Ook wel eens als hij last had van krampjes of scheten die dwars zitten, maar dan is het ook even bij hem liggen of met hem rondlopen en weer verder slapen.

Als Y 's avonds heeft lopen spoken, dan slaapt hij de andere dag veel meer overdag dan anders. Als ik daar een beetje in kan sturen, heb ik liever dat hij die uren 's avonds en 's nachts maakt. Maar goed, ik heb daarin ook een makkelijke baby geloof ik.

Ondertussen slaapt hij nog wel bij ons in bed, terwijl ik zoveel voornemens had daarover. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 december 2017 @ 11:28:26 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175738036
Ik was een beetje :{ van de intake bij de crèche. Ik denk inmiddels dat dat voor een groot deel aan mezelf ligt, want ik kon niet duidelijk uitleggen hoe Jacob is en wat ik van ze wil. Maar last minute verandering van afspraken van hun kant hielp ook niet echt. Ik wil geen tijgermoeder worden die denkt dat haar kind uniek is en als enige de beste zorg ontvangt of zoiets. Maar wel graag dat hij comfortabel is als ik er niet ben. Ik houd me maar vast aan de gedachte dat hij veel sneller groter wordt dan ik nu kan bedenken en dat het daardoor vanzelf goed komt. En dat we gewoon moeten afwachten hoe het loopt. Maar nogmaals: :{
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175738143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:28 schreef Lemijn het volgende:
Ik was een beetje :{ van de intake bij de crèche. Ik denk inmiddels dat dat voor een groot deel aan mezelf ligt, want ik kon niet duidelijk uitleggen hoe Jacob is en wat ik van ze wil. Maar last minute verandering van afspraken van hun kant hielp ook niet echt. Ik wil geen tijgermoeder worden die denkt dat haar kind uniek is en als enige de beste zorg ontvangt of zoiets. Maar wel graag dat hij comfortabel is als ik er niet ben. Ik houd me maar vast aan de gedachte dat hij veel sneller groter wordt dan ik nu kan bedenken en dat het daardoor vanzelf goed komt. En dat we gewoon moeten afwachten hoe het loopt. Maar nogmaals: :{
Zou een gastouder je niet beter passen?
pi_175738221
Misschien gewoon even afwachten hoe het wennen gaat? Dit soort gevoelens zijn behoorlijk normaal. Wie weet gaat het gewoon allemaal goed en heeft Jacob het prima naar z'n zin.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175738374
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zal maar niet vragen hoe jíj dat ervaren hebt :') ;)
Ik leef ook nog *O* :')

Sterkte voor alle baby's met krampjes :* het is zo'n relatief korte periode, maar het voelt zo oneindig
pi_175738528
Lemijn, ik denk ook dat elke ouder dat heeft. Hier doen ze op de opvang ook dingen anders dan we thuis doen, maar anders is niet perse slechter natuurlijk. Ik heb het idee dat mijn meiden dat ook al wel doorhebben. Ik vond het ook wennen, maar ze hebben het er duidelijk enorm naar hun zin en worden overladen met aandacht door de leidsters en grotere kinderen. Ze slapen er goed maar het is ook de enige dag dat ze thuis bijna de hele avond slapen. Hebben ze voor jou belangrijke afspraken veranderd?

Wij hadden gisteren om 21:30 al twee baby's slapend in hun eigen bedje *O* Alleen jammer dat het alsnog een krijsfestijn werd toen wij 2 uur later naar bed gingen. Dat is wel een groot nadeel van op 1 kamer slapen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:01:34 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175738732
Gewoon afwachten en wennen is zeker mijn plan, ik heb/had vertrouwen in deze organisatie en locatie en wil niet zomaar de plannen omgooien omdat het de eerste keer rommelig verliep en ze niet de vlag hadden uitgehangen voor ons :P. Ik wou vooral van me afschrijven dat ik het ingrijpend vind allemaal, zeker ook voor mezelf. Ik ga er nog steeds vanuit dat het meevalt, en eerder dan ik zelf nu kan bedenken juist fijn kan zijn voor hem.

Zo niet, dan gaan we alsnog naar de gastouder :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 december 2017 @ 12:31:41 #27
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175739286
Het is ook ingrijpend, Lemijn :Y
Ik had mijn werkgever bij de oudste huilend opgebeld dat ik niet 30 uur kan gaan werken. Het idee dat ze 3 dagen naar de opvang moest vond ik verschrikkelijk. En ik hou van mijn werk en ik heb altijd geroepen dat ik als er kinderen zijn ik echt niet te veel uren terug wil.

Bij de tweede gaat het allemaal veel makkelijker. Ik weet niet of dat is omdat ze de tweede is en alles automatisch veel makkelijker in een ritme gaat of dat het ook het karakter van het kind is. Ik heb bijvoorbeeld het idee dat Ella het kdv serieus leuk vindt, terwijl het bij de oudste veel meer een 'noodzaak' voelde.

Maar het begin is echt even wennen voor alle partijen. En op het kdv doen ze dingen heel anders dan thuis, maar dat is oké. Zolang je niet te veel wisselend van leiding vinden ze hun weg daar wel in :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175742240
Hebben jullie baby's ook een soort schaafplekje op de buik van waar de navelklem zat? Het ziet er echt een beetje rood uit nu, heb al sudocrem er opgesmeerd op advies van de mevrouw van het consultatiebureau maar het lijkt wel iets roder geworden vandaag, echt een soort schaafplekje. Is ook precies op de plek ongeveer waar haar luiertje zit.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175742418
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:07 schreef rena het volgende:
Hebben jullie baby's ook een soort schaafplekje op de buik van waar de navelklem zat? Het ziet er echt een beetje rood uit nu, heb al sudocrem er opgesmeerd op advies van de mevrouw van het consultatiebureau maar het lijkt wel iets roder geworden vandaag, echt een soort schaafplekje. Is ook precies op de plek ongeveer waar haar luiertje zit.
volgens mij niet :? Maar hier was ook vrij snel het stompje eraf. Met n dag of zeven geloof ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175742830
Hier geen plekje, maar hij was 'm al met dag 5 kwijt. Wel nog een korstje in z'n navel.

Twee keer in een verschoonbeurt onder geplast worden, ik kan het. :7
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175743215
Hehe Kris, leuk he jongetjes O+ (Mijn J. lijkt trouwens inderdaad heel erg op zijn zus toen ze baby was.)

Lemijn wat vervelend dat je je zo voelde na het intakegesprek :* Moet Jacob binnenkort al gaan wennen? Of is het, wat Wup zei, nog een idee om verder te kijken naar een gastouder bijv.?

Ik vond het bij mijn oudste ook vreselijk dat ze naar het kdv moest, want ze was nog zo kleiheihein. Uiteindelijk wende het en als ik zie hoe erg ze het naar haar zin heeft nu, zou ik niet meer anders willen. J. heb ik dus nog net niet fluitend weggebracht :')
  vrijdag 15 december 2017 @ 15:58:50 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175743258
Ik heb daar ook geen ervaring mee Rena. Maar ik had een navelveter ipv een klem omdat ik vantevoren al weerstand had tegen dat plastic gevaarte. Als het een schaafwondje is, lijkt me dat het vanzelf wegtrekt, zeker als je het beschermt met wat zalf. Sneu!

^O^ voor verhalen hoe de opvang meeviel bij anderen. Ik plaats graag mezelf en mijn zorgen een beetje in perspectief!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175743741
Ik heb even contact gehad met de VK en die zegt beter geen zalf, kijken of ze nog andere plekjes heeft, zorgen dat de luier niet op dat plekje zit en temperaturen, als haar temperatuur omhoog gaat de HAP bellen. Hopen dat het gewoon vanzelf geneest :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175747628
Ook geen idee Rena, hier ook al geen stompje meer sinds dag 5 (thank god; blijf dat toch altijd 'eng' vinden :{ ), inderdaad nog wel een korstje en af en toe een klein beetje bloed, maar dat plekje klinkt niet herkenbaar. Waar dacht de vk dan aan, dat je de temperatuur in de gaten moest houden?

Mag ik heel even klagen over het totale gebrek aan logica bij baby's? :{w Ja, ik weet dat dat normaal is, maar mijn baby overdrijft het nu echt }:|
Dan denk je te merken dat je baby niet helemaal tevreden is na een voeding, dus hoog je die iets op. Met de verwachting dat hij dan a) tevredener zal zijn en b) lekker voldaan in slaap valt :)
Fout en fout dus; zit je daar met je klaarwakkere, ontevreden baby -O- Het-wordt-beter enzo, I know...

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 15-12-2017 20:13:50 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175749806
Meh, hele reactie getypt en nu issie weg. :(

Twist, boks, ik vond die navelstrengstomp ook eng. Hij viel er natuurlijk ook precies af op mijn horror ochtend zonder man en kraam.

Rena, goed dat je gebeld hebt. Is haar temp een beetje OK?

Lemijn, heftig. :* Ik hoop dat het rotgevoel snel minder wordt. Loslaten sucks anyways en een goede klik met de opvang is zo belangrijk.

Hier een baby die ieder half uur wil drinken, niet wil slapen en meer dan normaal huilt. Hij is inmiddels 9 dagen, dus ik gok regeldag? Borsten zijn beurs en voelen leeg, dus hij zit nu even lekker bij vaders - waar hij natuurlijk binnen 10 minuten in slaap valt. Ik maak me op voor een lange nacht in ieder geval.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175750738
Wij hebben een wit puntje!! Alleen niet op de plek waar een tand hoort te komen, maar aan de voorkant van de kaak... kan dat kwaad?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_175750771
Is dat niet gewoon een talgkliertje FF? Ik dacht laatst ook dat er wat ivoor zou komen, maar toch nog niet :+
pi_175750844
Het voelt wel hard en scherp als een tandje, maar mag nu niet meer in de buurt van haar mond komen om nogmaals te checken
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_175751026
Als het echt een tandje is dat zit het er over een paar dagen ook nog wel natuurlijk :P

BFD had ik gemist dus ik spam alsnog even m'n kleine grote dame O+

Ik denk dat we de box maar weg doen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Fazz op 17-12-2017 15:49:25 ]
pi_175751224
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:22 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Maf he, dat het al een jaar geleden is dat het begon? En hoe ontzettend alles veranderd is?
Het jaar is voorbij gevlogen! Kan me niet meer herinneren hoe het was voordat V er was, alsof het altijd zo geweest is O+
  vrijdag 15 december 2017 @ 22:00:33 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175751918
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 21:40 schreef Flav het volgende:

[..]

Het jaar is voorbij gevlogen! Kan me niet meer herinneren hoe het was voordat V er was, alsof het altijd zo geweest is O+
Wat grappig, dat heb ik helemaal niet. Ik weet heel goed nog dat Jacob er niet was. Ik kan me daar nog goed in inleven, hoe ik toen mijn leven leidde en mijn tijd vulde. Had best een paar voordelen ook. Maar tegelijk is het alsof ik sinds hij er is in kleur zie, ofzoiets. Heel veel dingen hebben een extra glans gekregen en ik hoop echt dat hij er nooit meer niet is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175751978
Zo ervaar ik het ook Lemijn O+ Een extra dimensie ofzo.
Ga je nog een keer langs het kdv voor een herkansing of gaat Jacob sws wennen binnenkort?

Flav, bijzondere mijlpaal :)
pi_175752007
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:01 schreef Lemijn het volgende:
Gewoon afwachten en wennen is zeker mijn plan, ik heb/had vertrouwen in deze organisatie en locatie en wil niet zomaar de plannen omgooien omdat het de eerste keer rommelig verliep en ze niet de vlag hadden uitgehangen voor ons :P. Ik wou vooral van me afschrijven dat ik het ingrijpend vind allemaal, zeker ook voor mezelf. Ik ga er nog steeds vanuit dat het meevalt, en eerder dan ik zelf nu kan bedenken juist fijn kan zijn voor hem.

Zo niet, dan gaan we alsnog naar de gastouder :Y
Ik weet het intake-gesprek destijds bij I ook nog goed. Vond het ook maar lastig te vertellen wat ze nou echt moesten weten over haar. Wel was een punt van zorg bij mij dat ze overdag of in de draagdoek of bij mij aan de borst sliep: wegleggen was huilen. Hoe moest dat dan op het kdv? De medewerkster wuifde dat heel nonchalant weg: ach, dat komt wel goed hoor. En toen was ik meteen bang dat ze haar dan misschien lang zouden laten huilen. Maar nee, dat zouden ze echt niet doen.

Daarmee was dat onrustige gevoel bij mij niet weg. Maar toen I dus daadwerkelijk ging, bleek ze daar heel gemakkelijk in een bedje te gaan slapen. En als het even niet ging, dan namen de leidsters haar bij zich. Kortom, het ging gewoon. Ik vond dat bevrijdend, relativerend, het haalde de druk bij mij weg.

Vorig week stond ik met een andere moeder voor het kdv gewoon een traantje weg te pinken. Onze kinderen zijn vanaf de baby-groep met elkaar opgetrokken en haar zoontje en I hebben vanaf die groep ook duidelijk een klik en zijn echt goede vriendjes geworden. Ze hebben zoveel plezier gehad samen. Maar nu gaan de wegen scheiden: hij deze week al en zij volgende maand naar school, allebei naar een andere. En dan realiseer ik me weer hoe dat kdv voor I echt een tweede thuis is geworden. Hoe ze daar vrolijk naar toen rent, kwebbelt met de leidsters, knutselt, speelt. Hoeveel ze daar geleerd heeft en hoe het mij rust gaf te weten dat zij daar blij is en zich fijn voelt.

Tot hier mijn lofzang op het kdv. :D . O+ . Ik hoop dat het voor jullie ook zo zal zijn.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 15 december 2017 @ 22:10:59 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175752218
Wat een mooi groot kind Fazz.Of moet ik jonkvrouw zeggen? :P

FF ik ben benieuwd hoe het witte puntje zich ontwikkelt.

Och die gekke nieuwe baby's met hun onbegrijpelijkheid. Rena, ze zal wel bang zijn voor infectie omdat je zei dat het roder werd. Ik hoop dat ze gewoon koortsvrij en vrolijk is. En die van krisvc en twist moeten hun gebruiksaanwijzing gewoon even overhandigen }:|
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 15 december 2017 @ 22:14:10 #45
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175752315
Dank voor je mooie geruststellende verhaal, Franny. Wat ik dus heb gemist is die ervaren leidster die zegt 'komt wel goed joh'. Maar gelukkig doen jullie dat O+

We gaan volgende week wennen en dan beginnen we met een schone lei en dan komt het vast goed.

Mijn baby is zo raar jongens. Ik dacht vanavond: we gaan samen in bad (want we zijn ergens met een bad). Dan wordt hij lekker rozig. Nou, niks hoor. Hij ligt me toch een partij te keten en bewegen en geluiden te maken naast me! Hij wrijft ook druk in zijn ogen en wil best soms een slok maar slapen ho maar. Tot zover mijn verhaal over 19 uur bedtijd van laatst. Is dat nou die beruchte fokwet?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175752803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:14 schreef Lemijn het volgende:
Dank voor je mooie geruststellende verhaal, Franny. Wat ik dus heb gemist is die ervaren leidster die zegt 'komt wel goed joh'. Maar gelukkig doen jullie dat O+

We gaan volgende week wennen en dan beginnen we met een schone lei en dan komt het vast goed.

Mijn baby is zo raar jongens. Ik dacht vanavond: we gaan samen in bad (want we zijn ergens met een bad). Dan wordt hij lekker rozig. Nou, niks hoor. Hij ligt me toch een partij te keten en bewegen en geluiden te maken naast me! Hij wrijft ook druk in zijn ogen en wil best soms een slok maar slapen ho maar. Tot zover mijn verhaal over 19 uur bedtijd van laatst. Is dat nou die beruchte fokwet?
Yep. You jinxed it!

Franny: mooi om te lezen. Ik herken het wel dat het echt een tweede thuis is, de leidsters hier zijn ook zo betrokken bij Timo! Het ging een tijdje niet zo goed met drinken, hij dronk heel weinig en het was iedere dag strijd om er voldoende vocht in te krijgen en ze waren zo betrokken! Echt heel fijn.

Ik lees trouwens nog steeds mee hoor, heb alleen heel weinig tijd en energie om mee te schrijven. Ben toe aan de kerstvakantie.
pi_175753437
Flav, mooie mijlpaal!

Fazz, haar eigen fort O+

Lemijn :* ik maak geen gebruik van KDV, dus kan dr ook niets over zeggen.

Een :* voor de mama’s met onvoorspelbare baby’s!

Ik kan me zelf niet meer indenken wat ik toch met ál die tijd deed voor ik kinderen had :')

Mijn moederego is gestreeld net. Na een 12-urige werkdag ( :O ) kwam ik thuis bij een gefrustreerde papa die M. alleen lopend stil kreeg. Ik nam M. over zodat vriend de hond uit kon laten. Nog geen 2 minuten met white noise op de achtergrond gewiegd en hij lag heerlijk te slapen *) O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175759730
Temperatuur is verder oké gebleven, drinkt ook gewoon goed, maar plekje is groter en roder geworden dus we mogen om 3 uur langskomen bij de HAP met haar, haar romper was geel van het vocht aan de binnenkant :{ Ze lijkt ook intenser te huilen, maar dat kunnen ook de krampjes zijn. Ik doe gezellig met haar mee :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175759863
Fijn dat jullie vanmiddag terecht kunnen rena!
Tsja die tranen, ik kan ook nog altijd janken met V als hij pijn heeft of verdriet maar ook om de simpelste dingen :')
pi_175759882
Och rena wat vervelend! Lekker meehuilen hoor, ik deed dat met krampjes ook regelmatig. Dat huilen/krijsen gaat ook gewoon door merg en been. :* Sterkte, ik hoop dat t niets ernstigs is.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175760560
Sterkte bij de HAP rena, hopelijk is het iets onschuldigs :* tis altijd zo sip als die kleintjes wat hebben ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:48:40 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_175761023
Rena :'(
Gewoon meehuilen, hoor! :*

LeSage, aaah, hij miste gewoon zijn moeder na zo'n lange werkdag O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_175761189
Fazz _O- wat een heerlijke foto.

Rena, ach je meisje. Lekker meehuilen. Ik hoop dat ze je bij de HAP kunnen geruststellen.

LeSage, fijn als dat zo lukt je. Wel frustrerend voor je man lijkt me. :P

Wij hadden een onverwachts goede nacht. Ja, er waren 5 voedingen, maar hij sliep gewoon tussen de voedingen door. Z'n grote zus sliep de eerste maand helemaal niet voor een uur of 3 's nachts. Dan valt dit me een stuk meer mee.
Wel jog steeds een enorme plakbaby vandaag. Dus die zit continu met z'n snufferd aan m'n tiet en ik heb als mantra 'meeveren, this too shall pass'. Scheelt een boel frustratie. Is dat de rust die je bij een tweede hebt geleerd?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175761602
Hopelijk valt het mee Rena! Fijn dat je zo snel terecht kunt! :*

Herkenbaar Kris, ik kan een hoop dingen nu ook beter hebben omdat ik weet dat het tijdelijk is :Y Is toch anders als je dat zelf al eens ervaren hebt i.p.v. wanneer je anderen maar gewoon moet geloven als ze dat tegen je zeggen ;)

Merk dat ik daardoor soms wel bijna 'ongeduldig' wordt, terwijl ik ook juist wil genieten van deze ieniemienie-periode O+ omdat ik óók weet dat sommige dingen niet meer terugkomen en dat het achteraf toch weer lijkt alsof de tijd voorbij gevlogen is.
Zorgt voor aardig wat interne discussie soms :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175761741
Ohja en volgens mij is het inmiddels al 10x voorbij gekomen of gevraagd :@
Maar die 'white noise' waar jullie het steeds over hebben, gebruiken jullie daar een app voor ofzo?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175764445
We hebben een zalfje gekregen, het begon inderdaad een beetje te ontsteken ;( Ze was heel zoet bij de dokter O+ Nu lekker bij mij aan de borst bijkomen van ons avontuur en ik ben ook weer een beetje gerustgesteld.

Kris; lekker he zo'n slaapnacht er tussen, hopelijk komen ze vaker terug :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175765275
Die interne discussie heb ik ook regelmatig, Twist!
Ik gebruik spotify of YouTube. Er staat nu een afspeellijst met regen op bijvoorbeeld :')

Rena, fijn dat ze iets konden betekenen, maar wel zielig ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175772390
Dat je toch maar de kerst in huis haalt omdat je je baby mist na 3 uurtjes uitbesteden. :') Nouja, we hebben wel ontspannen samen gegeten. En pake en beppe hebben het vast leuk met Dirk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175775568
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:24 schreef Nanuke het volgende:
Dat je toch maar de kerst in huis haalt omdat je je baby mist na 3 uurtjes uitbesteden. :') Nouja, we hebben wel ontspannen samen gegeten. En pake en beppe hebben het vast leuk met Dirk.
O+

Wij hadden de eerste avond zonder M. :o
Samen met een hele grote groep vrienden uit eten geweest (een vriend is voor 3 weken thuis midden in zijn 2 jaar in Japan wonen/werken). Super fijne avond gehad!
De kinders hebben het super gedaan bij opa en oma en ik ben nu nog even na het hele late laatste flesje aan het knuffelen en ga nu naar bed :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175778664
Hopen dat het zalfje helpt rena, altijd zielig als de kleintjes iets hebben.

V maakt sinds vandaag nieuwe geluidjes :D O+ en hij rolt nu tot helemaal op zijn zij!
Denk dat het ook tijd wordt voor maatje 3 pampers, elke poepluier is er een tot op de rug :')
pi_175778816
Ik herken die discussie ook twist. Vind het ook niet zo erg dat mijn meiden nog zo klein zijn, maar ben wel heel blij dat ze ondertussen al een stuk verder zijn qua ontwikkeling. Geen krampjes meer, geen nekjes ondersteunen (maakt het optillen van twee tegelijk opeens te doen) etc.

Fijn dat het zo goed is gegaan LeSage! En samen rustig kunnen eten is ook al heel wat waard Nanuke!

Gisterenavond zaten ze beide bij ons op schoot, tegenover elkaar en maakten ze echt goed contact; elkaar aankijken, geluidjes naar elkaar maken en daarop reageren, elkaar proberen te pakken. Lala moest ervan schaterlachen, zo lief :D

Alleen een beetje jammer dat ze een paar uur later weigerde te slapen inclusief hard gillen. En vlak nadat ze eindelijk sliep was d'r zus weer wakker. Dit keer 5 plus af en toe synchroon hard gehuil is wel een goede weergave van de nacht denk ik. Arme buren. Gelukkig had zoon gisteren een actieve dag met opa en oma zonder slaapje, dus we hebben wel tot 9:30 uit kunnen slapen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_175780566
Rena: Arm meisje! Goed dat je naar de HAP ben gegaan. Hoe ist nu met dr?

Twist; ik heb een app voor de white noise. Het heet: white noise baby sleep. Het is een blauw logo met een maantje

Lesage: fijn dat het goed ging!

Ik heb E. Vannacht in zijn ledikant laten slapen. Gisteren rond 1900 erin gelegd en om 11.00 lag ie te brabbelen. Hij heeft tussen door wel 4/5 voedingen gehad en sliep daarna direct. Ik legde hem steeds op zijn buik onderin t ledikant. Iedere keer als tie huilde lag hij op zijn rug in een bovenhoek. Gekkie :')
pi_175780775
Ff, arme buren zeg je dan ook nog. Eerder arme jullie! :*

LeSage, rond die tijd ging ik ook slapen nadat Dirk nog even een lange knuffel-drinksessie wilde. :D Vond het fijn, en tegelijk gek om hem niet de hele avond bij ons te hebben.

Klinkt als een goede nacht/avond Memoru!

[ Bericht 11% gewijzigd door Nanuke op 17-12-2017 12:48:02 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175782428
Lesage, lekker een avondje vrij. O+

Flav, een roller. Knap hoor! Wat voor nieuwe geluidjes zijn er geleerd?

FF, wat een horror nacht. Fijn dat jullie wel mochten uitslapen.

Memoru, wel goed dat ie in zijn eigen ledikant heeft geslapen. Ligt ie nog onder een lakentje, of heeft hij al een slaapzakje? Slaapzakje was hier beter op de plek blijven liggen.

Wij gingen gister voor het eerst naar buiten. Eigenwijs als ik ben te ver gelopen, maar soit. J. vond alles best en sliep zolang we maar niet stil stonden. De rest van de dag heeft hij doorgeregeld, om vanaf half 11 een prima nacht te hebben.
Regelen lijkt vandaag weer over. Hij ligt zowaar even in de box te slapen. Vanochtend met z'n vieren naar de kerstuitvoering van peuters muziekles geweest. Beetje rondkijken, beetje drinken en vervolgens met z'n kerstmuts op in coma vallen. Ik zeg geslaagd eerste uitje. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175784533
Klinkt als een heel fijn eerste uitje Kris O+

Twist, hier lag dat droomschaap nog van de oudste. Die keek er niet naar om, maar O valt er elk slaapje mee in slaap O+

Deze:

Als iemand tips heeft over hoe ik hem kan wassen dan hoor ik het graag :P

Rena, hoop dat de zalf snel effect heeft.

Wat een nacht FF, uitslapen is dan wel heel erg fijn!

O weigert om gevoed te worden, maar als we soep eten is dat toch een beetje lastig :+ Het resultaat was dat ze nu een compleet schone outfit aan heeft want alles was oranje :') (pompoensoep :9 )
pi_175784798
Wastips voor Ewan, ook wel benieuwd naar. Hier is het een grote hit. O+
pi_175785678
Ze ligt, as we speak, zo te slapen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn dit weekend eindelijk begonnen met het verven van haar ledikantje zodat ze de wieg uit kan :@ Gelukkig is de wieg heel groot en zo lang ze niet zelf kan gaan zitten gaat het nog :)
pi_175789828
White noise _O_ kapteintje deed moeilijk, gillen, wel willen eten, of nee toch niet :(, moe maar niet slapen. Appje aan, oogjes dicht, binnen twintig seconden weg :o :D O+ _O_
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175790538
Wij hebben geen white noise nodig vandaag. Dirk bleek bij pake en beppe maar 3kwartier geslapen te hebben in de periode van 1600 tot 2300. Hij haalt het de hele dag al in. Tussendoor is hij nu 2x een halfuur wakker geweest (naast drinkmomenten dan) en dat sinds 1u vanacht. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175790662
Heb inmiddels inderdaad al een gratis app gevonden voor de white noise :)
Vannacht leek het 1x te werken, maar verder slaapt meneer nog steeds het liefste op ons ;)

Maar zo'n knuffel is ook wel een idee misschien ja O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 17 december 2017 @ 19:26:38 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175791873
Wow Nanuke :o . Wonderlijk he, hoe het kan verschillen? En hoe was het wegen eigenlijk deze week, of heb ik daar overheen gelezen?

Wat een prachtige foto van het schaap op dat babyhoofd, Fazz. Wij hebben er ook een maar Jacob kan er niks mee. Al blijf ik het af en toe proberen. Wat hij wel kan is zo hoog opdrukken dat zijn navel van de vloer komt. Het is wachten tot hij zijn heupen omhoog gooit denk ik... En na al dat trainen wil hij opeens weer een kleine baby zijn en op me hangen.

De letter van het weekend is trouwens de pppppppppp. Met een beetje kwijl, uiteraard.

Lekker krisvc, weer naar buiten!

Memoru, wat relaxed dat hij slaapt in z'n ledikant.

De kleine kapitein ook al aan de white noise. De witte drugs van deze babylichting!

- tot zover het random commentaar. oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 17 december 2017 @ 20:03:26 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_175793149
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Ze ligt, as we speak, zo te slapen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn dit weekend eindelijk begonnen met het verven van haar ledikantje zodat ze de wieg uit kan :@ Gelukkig is de wieg heel groot en zo lang ze niet zelf kan gaan zitten gaat het nog :)
_O-
disclaimer
  zondag 17 december 2017 @ 20:08:00 #73
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175793296
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Ze ligt, as we speak, zo te slapen :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn dit weekend eindelijk begonnen met het verven van haar ledikantje zodat ze de wieg uit kan :@ Gelukkig is de wieg heel groot en zo lang ze niet zelf kan gaan zitten gaat het nog :)
:D
Kleuter moest er ook heel hard om lachen en liet de foto aan Ella zien 'kijk wat je collega doet Ella' :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175793330
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:06 schreef Cygne het volgende:
Wastips voor Ewan, ook wel benieuwd naar. Hier is het een grote hit. O+
Pluseinz. Na vijf jaar is ie inmiddels grijs hier 🙊

En oooh voor O in het wiegje O+
pi_175793929
Fazz, had die foto helemaal gemist, schitterend! :D _O-

Zou vuurwerk ook werken als white noise? Dan zitten we hier wel goed :')

Oh jongens, morgen gaat m'n man weer aan het werk en stiekem zie ik er wel een beetje tegenop ;(
Morgen en overmorgen is peuter gelukkig bij de gastouder, dus is het slechts een kwestie van een baby in leven houden ( ;) ); woensdag is de echte vuurdoop met baby én peuter :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 17 december 2017 @ 20:42:38 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175794435
Flav _O_ . 5 minuten regen en hij sliep _O_ . Nu ligt hij in bed met mijn telefoon _O_ .
Ook als dit eenmalig is, is het leuk.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175794648
Ik liep ook te ver de eerste keer buiten Kris, maar het was zo fijn O+

Hier knallen ze ook al goed twist.

White noise boks LDG.

Haha Fazz :D

Hier zijn de klanken nu, mbuhh buhh ambuhh met een uitstekend tongetje erbij :P

Edit: fijn Lemijn! Hoop dat het voor Jacob net zo’n succesnummer is als het is voor V :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Flav op 17-12-2017 20:53:25 ]
pi_175794751
Fazz :D Haha, wat heerlijk!

Twist, het komt goed. :* Ik zag er destijds ook tegenop, maar het gaat je echt lukken. Gewoon omdat je het kan, en anders gewoon omdat het moet. :P Fijn dat je even rustig kan starten met alleen je baby.

Ik ben weer beter! Net op tijd om weer te gaan werken! *O* :')
  zondag 17 december 2017 @ 20:53:56 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_175794840
Altijd he selvaria? -O-
Hier heeft manlief morgen een dagje vrij. Noud heeft namelijk al vier dagen koorts. Mag nu wel een keer klaar zijn :X

En even een crosspost uit "babies voor dummies", herkent iemand het knieploppen wat Noud momenteel de hele fricking dag doet??

disclaimer
  zondag 17 december 2017 @ 20:58:36 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175795010
Wat raar, SQ. Ik moet je bekennen dat ik het niet herken. Heeft hij er last van of huilt hij om een willekeurige andere reden? Ah, ik lees dat hij huilt van moeheid. Kinderfysio lijkt me een goed idee maar als hij er last van heeft en/of het hem belemmert, zou ik kijken of jouw huisarts er wel wat van kan maken.
Hoop dat ie morgen weer beter is, trouwens. 4 dagen ziek lijkt me zat. :*

Volgens internet kan je Ewan met de hand wassen, trouwens. Zonder batterijen uiteraard.

Stomme timing Selvaria :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 17 december 2017 @ 22:00:44 #81
409579 LuDann
All the way
pi_175797256
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 20:53 schreef Stormqueen het volgende:
Altijd he selvaria? -O-
Hier heeft manlief morgen een dagje vrij. Noud heeft namelijk al vier dagen koorts. Mag nu wel een keer klaar zijn :X

En even een crosspost uit "babies voor dummies", herkent iemand het knieploppen wat Noud momenteel de hele fricking dag doet??

Het lijkt een soort habituele subluxatie? Ik kan iets soortgelijks vrij pijnloos met mijn heup (want bindweefselaandoening) maar ik heb natuurlijk geen idee of dit iets te betekenen heeft bij een baby. Die zijn tenslotte allemaal nog erg flexibel.
pi_175797659
Ik herken het ook niet SQ. V heeft wel ‘knakkende’ gewrichten, als ik zijn beentje vast heb voel je zijn enkel of knie knakken (zonder geluid). Maar heb het nog nooit gezien.
pi_175799895
Iedereen aan de white noise _O-

Fazz, die foto :D

Twist, kleine stapjes. Doel voor morgen: allebei gegeten hebben. Dat kan gewoon lukken en dan heb je meteen een succeservaring :)

SQ, beterschap voor Noud!
Ik heb geen idee wat het is, maar zou zelf een keertje bij een fysio langsgaan. Liefst eentje die vaker baby’s ziet.

M. heeft vandaag echt zoveel hardop gelachen. Dat kind geniet zo van zijn leven O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175802891
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:27 schreef twist02 het volgende:
Fazz, had die foto helemaal gemist, schitterend! :D _O-

Zou vuurwerk ook werken als white noise? Dan zitten we hier wel goed :')

Oh jongens, morgen gaat m'n man weer aan het werk en stiekem zie ik er wel een beetje tegenop ;(
Morgen en overmorgen is peuter gelukkig bij de gastouder, dus is het slechts een kwestie van een baby in leven houden ( ;) ); woensdag is de echte vuurdoop met baby én peuter :X
De 2 door elkaar lopende ritmes loop ik het meest tegenaan
Als peuter en ik eruit willen moet baby eten en boeren ed (duurt even)
Dan kan peuter alweer bijna voor zijn middagdutje erin.
Smiddags komt hier vaak qua ritmes het beste uit en dan heeft peuter vaak last van wakker word chagarijnigsheid, het houd wat 😂
Offf meteen na zijn eerste fles van de dag eruit maar dat is zo optijd dat het bijna voelt als een werkdag en haasten heb ik ook geen zin in :)

En ik heb er al eerder over gepost natuurlijk, maar heeeeeeele kleine doelen stellen per dag
Ik werk eraan maar vind het heel moeilijk.
pi_175803501
FF, dat lijkt me dus pittig aan een tweeling, heb je de ene in slaap gekregen begint de ander :o

Kris, lekker he om weer even buiten te zijn? Wij zijn een paar dagen terug ook voor het eerst geweest, was echt fijn.

Fazzoletti wat een leuke foto :D Ze kunnen soms op de gekste manieren slapen _O-

Twist, ik kan me voorstellen dat je het spannend vind, en dan heb jij er ook nog 2.. Ik heb manlief gelukkig nog thuis deze week.

Het zalfje lijkt te werken bij onze dame, ze heeft wel nog last van het plekje, maar haar huilen lijkt iets minder intens te zijn als ze moet huilen. Gisteravond heeft ze de hele avond gehuild door die krampjes ;( , maar na de nachtvoeding ging ze gewoon slapen. Ze heeft ineens wel wat velletjes op haar gezichtje, alsof ze gaat vervellen, kan dat bij een baby van 2 weken?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175803575
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 07:16 schreef Zonnestraal02 het volgende:

[..]

De 2 door elkaar lopende ritmes loop ik het meest tegenaan
Als peuter en ik eruit willen moet baby eten en boeren ed (duurt even)
Dan kan peuter alweer bijna voor zijn middagdutje erin.
Smiddags komt hier vaak qua ritmes het beste uit en dan heeft peuter vaak last van wakker word chagarijnigsheid, het houd wat 😂
Offf meteen na zijn eerste fles van de dag eruit maar dat is zo optijd dat het bijna voelt als een werkdag en haasten heb ik ook geen zin in :)

En ik heb er al eerder over gepost natuurlijk, maar heeeeeeele kleine doelen stellen per dag
Ik werk eraan maar vind het heel moeilijk.
Hoe laat is dan die eerste fles van de dag (van je baby neem ik aan?)?. En waarom wordt het dan haasten?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 18 december 2017 @ 08:39:07 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_175803585
Rena, dat vervellen doen ze bijna allemaal! Zeker over-de-datum babies ;)
disclaimer
pi_175803848
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 08:39 schreef Stormqueen het volgende:
Rena, dat vervellen doen ze bijna allemaal! Zeker over-de-datum babies ;)
:Y heeft hier denk ik n maandje geduurd voordat dat minder werd. Wij hebben veeeeeel bepanthen gesmeerd toen. Ons jongetje is sowieso nogal droog aangelegd. helemaal na n douche of badderpartij heeft ie een dag her droge plekjes :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175803905
Kijk, dan smeer ik straks een laagje bepanthen er op ^O^ Zo leer je nog eens wat.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  maandag 18 december 2017 @ 09:13:38 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_175803996
Gewoon bodylotion is toch ook prima? Lekker hydrateren en niet te vaak in bad :)
disclaimer
pi_175804135
Twist, succes vandaag! Iedereen eten geven en de rest is bijzaak.

Rena, fijn dat het plekje minder wordt. Velletjes horen er inderdaad bij. Mijn kraam zei dat het soms het gevolg is van letterlijk uit je vel barsten vanwege het groeien. Hier namelijk een alles behalve droog huidje, maar wel velletjes.

Zonnestraal, wat vervelend dat je het nog als zo zwaar ervaart. :*

SQ, beterschap voor Noud. Arme kleintjes met koorts. :{

Sel, fijn weer beter en meteen weer werken. Score. *O* :P

Wij hadden een prima nacht. Half 11 tukken, half 2 drinken, 6 uur drinken. J. is daarna blijven liggen met man tot half 9 terwijl ik met peuter naar beneden ben gegaan.
Zo wel even naar de huisarts met de kleine man. Hij heeft sinds dag 1 prutoogjes die maar niet kinder worden. Oogjes worden ook dik en rood. Eens zien wat we er aan kunnen doen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175804344
Dat vervellen is inderdaad heel normaal. I leek destijds net een slang. Wij smeerden met een beetje babyolie, dat hielp heel goed.

Succes vandaag, twist! Maar jij kan dat.

Beterschap voor Noud. :*.

Oh jongens, mijn baby. O+. Zaterdag hadden mijn zus en ik (en inmiddels ook mijn nichtje van 12) ons jaarlijkse kerstshopdagje en A is de hele dag mee geweest in de draagzak. Ze heeft geen kik gegeven, alleen lekker geslapen en een paar keer gedronken. O+. (En ik heb dus DE HELE DAG geshopt hè! Van half 10 totdat de winkels dichtgingen. Zonder pijn! *O*).
Ze begint ook steeds meer te lachen, zo leuk. O+. En ze slaapt zo ontzettend goed. En grote broer is zo dol op haar. En ik word er zo blij van als ik zie hoe blij zij anderen maakt.

Ik denk dat de roze wolk ons adres gevonden heeft. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175804531
Wat klinkt dat ultiem gezellig, dat shoppen met je zus en nichtje en A!
  maandag 18 december 2017 @ 09:48:50 #94
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175804577
Wat heerlijk DaD! En ik wil nog even toevoegen aan dat je niet alleen de hele dag geshopt hebt, maar dus ook de hele dag gedragen. Dat is ook best een prestatie.

Over dat vervellen: ik herken wel wat kris zegt, dat het niet zoveel met droogte te maken heeft. Smeren hielp daarom niet naar mijn idee dus ik koos ervoor om niks te doen. Dan rook hij tenminste lekker naar zichzelf.

Wij gaan zo weer naar de film! Dat kan ook al niet meer als ik straks weer werk mopper mopper
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175804629
Dank voor alle geruststellende woorden! O+
Net allebei ontbeten, dus de dag is wat mij betreft al (half) geslaagd! ;)
Onze kleine Pitbull verwende ons met een prima nacht (hij sliep gewoon van 12-5u :o ), dus die had vast een beetje medelijden met me ofzo :P ik verdenk 'm ervan dat-ie hier stiekem meeleest

DaD wat heerlijk van je shopdagje een je roze wolk! O+ Ik heb steeds in m'n hoofd dat jij echt een week voor mij bevallen bent ofzo, maar dat scheelt veel meer natuurlijk :')

Rena, vervel-boks! Als ik z'n sokken uittrekt, sneeuwt het hier haast :')
Die krampjes zijn zo zielig hè ;( het hoort gewoon niet dat die kleintjes zoveel pijn hebben :N
Al herinner ik me die eerste nachten nog steeds levendig, waarbij hij urenlang aan een stuk krijste :'( en dan zijn de huidige 'aanvalletjes' van een kwartier per keer een stuk beter te doen. Maar het gaat wel echt door merg en been ja.

SQ herken het ook niet. Maar een keertje naar laten kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Beterschap voor Noud! :*

Kris ook een goeie nacht! ^O^
Beterschap voor de prutoogjes!

Zonnestraal, ja dat lijkt mij dus ook lastig ja, die 2 ritmes door elkaar. Dat je je peuter op bed wil leggen terwijl baby alles bij elkaar krijst enzo :')
Aan de andere kant weet ik dat onze peuter ook best een keer zonder haar middagslaapje kan, dus zo'n ramp is het allemaal niet als dat een keer 'mis' gaat. En het zijn maar 2 dagen per week dat ik alleen ben met beiden, dus die andere 5 dagen kunnen we een hoop inhalen :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175804634
Het is ook echt iets waar ik elk jaar weer naar uitkijk! Dit was al de 21e keer. :D.

En klopt, Lemijn, dat ook inderdaad nog! Mijn zus heeft haar ook even gedragen zodat ik kleding kon passen, maar verder heb ik dat de hele dag gedaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175804656
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 08:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hoe laat is dan die eerste fles van de dag (van je baby neem ik aan?)?. En waarom wordt het dan haasten?
Tussen 7-8
Er is niets te haasten uiteraard want verlof maar het is meer een gevoel van haasten
Allemaal gekleed en gepoetst om 0900 de deur uit, dan duurt de dag erna nog zo lang.
Maar misschien gewoon eens proberen.

O dat klinkt heerlijk DaD!
pi_175804694
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:54 schreef Zonnestraal02 het volgende:

[..]

Tussen 7-8
Er is niets te haasten uiteraard want verlof maar het is meer een gevoel van haasten
Allemaal gekleed en gepoetst om 0900 de deur uit, dan duurt de dag erna nog zo lang.
Maar misschien gewoon eens proberen.

O dat klinkt heerlijk DaD!
Grappig, ik vind dat gevoel dat je de hele dag nog voor je hebt liggen juist heerlijk. :D. Maar ik ben dan ook nogal een ochtendmens. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175804710
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:52 schreef twist02 het volgende:
Dank voor alle geruststellende woorden! O+
Net allebei ontbeten, dus de dag is wat mij betreft al (half) geslaagd! ;)
Onze kleine Pitbull verwende ons met een prima nacht (hij sliep gewoon van 12-5u :o ), dus die had vast een beetje medelijden met me ofzo :P ik verdenk 'm ervan dat-ie hier stiekem meeleest

DaD wat heerlijk van je shopdagje een je roze wolk! O+ Ik heb steeds in m'n hoofd dat jij echt een week voor mij bevallen bent ofzo, maar dat scheelt veel meer natuurlijk :')

Rena, vervel-boks! Als ik z'n sokken uittrekt, sneeuwt het hier haast :')
Die krampjes zijn zo zielig hè ;( het hoort gewoon niet dat die kleintjes zoveel pijn hebben :N
Al herinner ik me die eerste nachten nog steeds levendig, waarbij hij urenlang aan een stuk krijste :'( en dan zijn de huidige 'aanvalletjes' van een kwartier per keer een stuk beter te doen. Maar het gaat wel echt door merg en been ja.

SQ herken het ook niet. Maar een keertje naar laten kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Beterschap voor Noud! :*

Kris ook een goeie nacht! ^O^
Beterschap voor de prutoogjes!

Zonnestraal, ja dat lijkt mij dus ook lastig ja, die 2 ritmes door elkaar. Dat je je peuter op bed wil leggen terwijl baby alles bij elkaar krijst enzo :')
Aan de andere kant weet ik dat onze peuter ook best een keer zonder haar middagslaapje kan, dus zo'n ramp is het allemaal niet als dat een keer 'mis' gaat. En het zijn maar 2 dagen per week dat ik alleen ben met beiden, dus die andere 5 dagen kunnen we een hoop inhalen :)
Hier ook maar 2.5 dagen alleen met de 2 kids

Onze peuter is nooit zonder slaap maar denk dat dat er wel gewoon een x van komt!

Wennen wennen wennen, niet druk maken, alles komt zoals het komt etc etc
Relativeren lukt soms erg goed maar soms........ oeff
  maandag 18 december 2017 @ 09:57:33 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_175804715
Zonnestraal, ik denk dat het ook wel een beetje accepteren is dat de kraamtijd van de tweede anders is dan de eerste. Lang uitslapen hoort daar niet meer bij. Sinds ik twee kinderen heb ben ik er altijd uiterlijk 8 uur uit maar dat is toch niet hetzelfde als haasten?
disclaimer
pi_175804738
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Grappig, ik vind dat gevoel dat je de hele dag nog voor je hebt liggen juist heerlijk. :D. Maar ik ben dan ook nogal een ochtendmens. :+.
Ik ben ook een enorm ochtendmens.
Vandaag alleen met baby en zit gelikt beneden om 0900, boven ook al wat gerommeld wbt huishouden.

Maar het idee als ik al zo vroeg met peuter eruit ben geweest hebben we nog de hele dag thuis incl het bijkomende vermaak wat hij graag ontvangt.

Kortom.... Dit is weer iets op de lange termijn. Doelen per dag en een keer optijd eropuit ga ik proberen :)
pi_175804766
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
Zonnestraal, ik denk dat het ook wel een beetje accepteren is dat de kraamtijd van de tweede anders is dan de eerste. Lang uitslapen hoort daar niet meer bij. Sinds ik twee kinderen heb ben ik er altijd uiterlijk 8 uur uit maar dat is toch niet hetzelfde als haasten?
Ik was zonder kinderen uiterlijk 0800 er al uit.
Begrijp mij allemaal niet verkeerd.... Ik heb serieus wat moeite met de nieuwe verandering in mijn leven
Ik ben zacht gezegd wat ontregeld en enorm zoekende naar al het wel en niet werkende voor mij
pi_175804793
Scheelt ook wel dat onze peuter nooit zo vroeg wakker is :)
Met Sinterklaas heeft ze zo'n slaaptrainer klok gehad, zo'n aapje wat z'n ogen open en dicht doet zodat ze weet wanneer ze ons mag roepen enzo.
Maar die staat op 8u ingesteld en tot nu toe heeft ze 1x geroepen om 8u, verder altijd minimaal half 9 O+ _O_
Ksst, wegwezen Fok-wet! :6
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175804820
Klinkt super gezellig DaD! En wat een knappe prestatie om haar de hele dag te dragen, mij lukt het hooguit een uurtje en dan is mijn rug echt op :N
pi_175804832
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 10:01 schreef Zonnestraal02 het volgende:

[..]

Ik was zonder kinderen uiterlijk 0800 er al uit.
Begrijp mij allemaal niet verkeerd.... Ik heb serieus wat moeite met de nieuwe verandering in mijn leven
Ik ben zacht gezegd wat ontregeld en enorm zoekende naar al het wel en niet werkende voor mij
Is ook niet zo gek toch? Het is ook nogal een omschakeling! Wat je zegt: kleine doelen stellen en gewoon eens wat uitproberen :Y
En accepteren dat er soms een baaldag tussen zit; dat mag ook gewoon :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 18 december 2017 @ 11:39:25 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_175806843
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 10:01 schreef Zonnestraal02 het volgende:

[..]

Ik was zonder kinderen uiterlijk 0800 er al uit.
Begrijp mij allemaal niet verkeerd.... Ik heb serieus wat moeite met de nieuwe verandering in mijn leven
Ik ben zacht gezegd wat ontregeld en enorm zoekende naar al het wel en niet werkende voor mij
ja natuurlijk! Dat is ook ontzettend schakelen, dat begrijp ik zeker. De donkere dagen helpen nu ook niet mee.
En het kan best even duren voor je die draai weer hebt gevonden. Ik heb zelf echt ervaren dat 1 kindje leuk was, en 2 kindjes echt keihard werken de hele dag. Toen ik nog 1 kind had begreep ik niet dat thuismoeders het altijd zo druk hadden. Nu ben ik blij dat ik naar kantoor mag, zeg maar :')
Maar, er komen echt ontelbaar veel mooie momenten aan, en die van het t allemaal waard maken, let maar op! :*
disclaimer
pi_175807372
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 10:01 schreef Zonnestraal02 het volgende:

[..]

Ik was zonder kinderen uiterlijk 0800 er al uit.
Begrijp mij allemaal niet verkeerd.... Ik heb serieus wat moeite met de nieuwe verandering in mijn leven
Ik ben zacht gezegd wat ontregeld en enorm zoekende naar al het wel en niet werkende voor mij
Dirk is met de kerst alweer 3 maanden en ik heb nog steeds geen idee wat ik doe en wat werkt. Goed verhaal, gezien ik in januari weer moet werken en er dan de opvangplanning bij komt. Nouja. Kleine stapjes zei je? Ik ben vorige week 2x beneden en aangekleed (dus niet pyjama) geweest voor 10 uur. [Insert smiley met blinkende lach hier]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175807437
En een jompel voor DaD vanwege het dragen en shoppen. Goed hoor. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175808280
Wat fijn DaD! *O*

Ik herken het wel hoor, dat de dag zo lang voelde als hij zo vroeg begon. Inmiddels spelen peuter en baby super lief samen en kan ik ook van alles doen (behalve met mijn kont op de bank zitten, dan staan ze beide binnen drie tellen bij me te kwispelen _O- ), of juist met ze meespelen. Tuurlijk blijft het aanpoten, maar er is ook een soort van rust bij gekomen. Het scheelt dat peuter enorm stuurbaar in haar slaapje is. L. slaapt meestal van 09.30 tot 10.15 en dan rond 13.00/13.30 weer, maar soms doet ze ook ineens iets anders, dus ik heb ze 9/10 keer wel samen in bed voor hun middagslaapje zodat ik
-mee kan slapen
-met een beetje geluk twee afleveringen van iets op Netflix kan zien
O+
pi_175808367
Thnx Nanuke, Selvaria en Stormqueen... 🤗
pi_175812391
Hier zijn de dijken weer doorgebroken. Had het eigenlijk pas woensdag verwacht, maar nu ben ik het tenminste niet met kerst *)
Gelukkig vooralsnog niet zo heftig als de eerste keer.
pi_175812998
Herkenbaar hoor, dat die lange dag voor je ligt en je met twee kinderen zit en je voornaamste doel eigenlijk is zo goed mogelijk de dag doorkomen met zo min mogelijk stress, zo min mogelijk woedeaanvallen van peuter, zo min mogelijk gehuil van baby en dat het tussendoor ook nog lukt om even rustig een kop koffie te drinken. En heel misschien de vaatwasmachine uit te ruimen. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175816700
Bij dat soort dagen ga ik gewoon 2 keer boodschappen doen :') lekker 2 keer rust met 2 jongens in de wagen :)
Want ik vind het soms ook echt heftig hoor. Vooral na een nacht als de vorige :'( :Z
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175818471
Franny en Lesage ook dank voor jullie posts 🤗😃
Het is het lot van een ander maar laat je voelen dat 'iedereen' met hetzelfde zit.
pi_175823442
Vanmorgen de schrik van m’n leven, kale plekken!
Ik trok mijn pony naar achteren om een staart te maken en wist niet wat ik zag ;(
Meteen gegoogled en het is een ontzwanger kwaaltje.
Voorlopig maar geen staart meer maken want het ziet er echt niet uit..
pi_175823523
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 22:16 schreef Flav het volgende:
Vanmorgen de schrik van m’n leven, kale plekken!
Ik trok mijn pony naar achteren om een staart te maken en wist niet wat ik zag ;(
Meteen gegoogled en het is een ontzwanger kwaaltje.
Voorlopig maar geen staart meer maken want het ziet er echt niet uit..
:o hier wel haaruitval sinds n week, maar geen kale plekken
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175823581
Ze zeggen dat het rond de 4 maanden kan beginnen, dat is dus nu :'(
Had al redelijk wat uitval maar die plekken zag ik vanmorgen pas voor het eerst.
pi_175823730
Ai Flav, dat is niet zo leuk. Gelukkig groeit het wel weer aan!

Ik was vandaag ziek thuis, voelde echt als een heerlijke dag voor mezelf :@ Nu voel ik me ook wel naar hoor met keel- en hoofdpijn, maar zo'n hele dag luieren, even slapen, de achterstallige krant lezen.... best relaxed eigenlijk :')

Ik ben de nachtvoedingen echt zo zat. We probeerden daarom O een fles te geven rond 2330 met het idee dat ze dan niet meer rond 4 wakker zou worden. Nou dat is dus compleet mislukt, we zijn nu een week bezig en ze wordt nog steeds wakker rond 4 en is alleen overdag minder gaan drinken :') Vandaag wel 2x 60cc op het kdv. Toch maar bedenken hoe we dit weer gaan doorbreken O-)
pi_175826581
Wat vervelend Flav! Hopelijk blijft het daarbij!

Elk nadeel hep z'n voordeel enzo Faz! Gebruik maken van de rust die je krijgt. Boks qua nachtvoedingen. Wij zijn met papflessen en hapjes gestart vorige week, maar vooralsnog zonder het beoogde resultaat helaas :( maar vannacht weer een kans!

Zonnestraal, ik herken je probleem ook, en ik ben dan ook nog eens echt geen ochtendmens... ik pas de baby's aan peuter aan, of ze nou in de box spelen/slapen of in de wagen kijken/slapen maakt ook niet uit. Maar als er net een in de box in slaap is gevallen cancel ik m'n plan regelmatig, rust >> onbelangrijke dingen. En ik heb ook echt tijd voor mezelf nodig, vandaar altijd het late posten hier als eindelijk alles slaapt.

Mijn moeder kan ook een soort van Fok-wet veroorzaken. Die kwam gisteren aan met wat spullen en oa een doos tampons en maandverband onder het mom "die heb ik toch niet meer nodig". Lachend reageerde ik "ik ook nog niet". Ondertussen dus wel :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175827795
Bij mij gaat M. ook gewoon mee met alle plannen die ik maak. Die slaapt toch wel (of niet), de plek maakt weinig uit.
Het lot van de tweede...

Hier ook al ongesteld :'( hoeveel bloed kun je verliezen voor je doodbloedt? (Ik weet dat dat niet zo werkt hoor ;) ) pfff, ik blijf maar aan het verschonen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175831074
Het blijft fijn om hier al die herkenning te lezen :)

Ook de reacties over het laat slapen. Had bijna het idee dat mijn baby als enige zolaat op blijft en dat het dus aan mij ligt. Dat is fijn door jullie gerelativeerd.

ik wil ook nog even jompelen voor dad haar shop/draagdag! *O*

De eerste weken was ik ook blij als ik voor 12:00 omgekleed was.

Op dit moment ben ik erg moe en weet nog niet helemaal waar ik mijn extra slaap vandaan ga halen. Ik slaap eigenlijk best oké, dus snap mijn moe zijn niet zo..
pi_175831093
Nachtvoedingen...
Iets dat over 8 dagen :X als ze dreumes wordt vast afgelopen is :')
Denk ik, hoop ik
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:50:13 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_175831234
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:41 schreef BlueEyes het volgende:
Nachtvoedingen...
Iets dat over 8 dagen :X als ze dreumes wordt vast afgelopen is :')
Denk ik, hoop ik
:') hoop doet leven toch?
En dan worden ze ziek en mag je weer 12 keer op een nacht en begin je weer van voren af aan *O*
disclaimer
pi_175831536
Oké, blijkbaar ben ik mijn slapende-baby-wegleggen-ninja-skills kwijt }:|
Iemand tips voor een goeie cursus? -O-

Verder weinig te klagen, aangezien onze meneer al 3 nachten op rij een ruk slaap van 5u pakt _O_
Alleen jammer dat een groot deel daarvan dus in mijn armen is :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175832004
BFD *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175832066
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 00:31 schreef LeSage het volgende:
Bij mij gaat M. ook gewoon mee met alle plannen die ik maak.
Zo gaat het hier ook. Dat is wel fijn want daardoor kan ik toch wel van alles doen met I op die dag dat ik met twee kinderen ben. Ik heb toch zo'n ontzettend levenslustige jongetje. :D . O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet je al wat meer over dat geplok van de knie van Noud, SQ?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:07:23 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_175832909
Nee franny, het knieploppen blijft een mysterie voorlopig. Wel hebben we antibiotica gekregen en is hij alweer wat blijer. Hij plopt nu ook minder.




Appelboks.

[ Bericht 13% gewijzigd door SQ op 19-12-2017 11:12:24 ]
disclaimer
pi_175833728
Appelbabies O+
Zie ik daar wat blonde haren bij Y?

Flav, guitige V met milestonecard 2.0 :P

Hier de magische werking van de lichtbak :') kind 1 kon je daar nog wel lang van weghouden, elk volgend kind is verpest :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175834090
Ooooh, die kerels met hun appels O+
Flav, wat een toffe ‘milestonecard’ zo!
Fazz, het is wel een prachtig duo!

SQ, ik hoop dat hij snel opknapt met de antibiotica.

Mijn lieve M. Hij is zo gezellig met zijn schaterlach O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175834843
Ik hou zo van slapende baby's LeSage. O+

Wat heeft hij die appel knap in partjes gekregen, SQ. :+

L. is ook gefascineerd door de tv, Fazz. Ze gaat echt helemaal uit haar bol als die aan staat. :') Prachtige kindjes heb je toch. O+

In mijn hoofd is Y. nog veel kleiner Franny, maar dat kan natuurlijk niet. De mijnes is alweer bijna 11 maanden, doe normaal. :o

Mooi ventje is het toch Flav. O+

Ik hoop dat man mij zo nog een bijdrage stuurt voor BFD, anders heb ik misschien vanavond tegen tienen wel weer wat, aangezien ze nog steeds regelmatig een 'dutje' doet tussen 7 en half 9 en daarna met geen mogelijkheid (alleen heel wat gehuil ;( ) weer in bed te krijgen is. Gezellig feesten bij ons beneden dus. :')

Oh ja en Blue, nachtvoedingboks. Helaas zijn wij volledig op de fles over, dat maakt dus ook geen zak uit. :')
pi_175834862
Flav: Vervelend van je haren. Tijdens de zwangerschap verlies je geloof ik heel weinig haar en dat komt dus nu allemaal eruit.. Hopelijk houdt t snel op. E. is ook bijna 4 maanden dus houdt mn hart vast ;( Die foto is echt ZOOO SCHATTIGG!!!

Fazz: fijn die de dag voor jezelf! Beterschap! Wat een mooie kindjes heb jij O+

LeSage: + FF: succes met jullie rode kruis *) *) :* :*
SQ: Beterschap!
Lieve appelbabys O+

LeSage; Zo mooi die slaapfoto's en wat een mooie kleden. Ik kan niet wachten tot E. gaat schaterlachen O+

Selv: vervelend :{
Al een paar nachten geprobeerd met slaapzak maar hij tijgert nog steeds.Ook de lakens instoppen hebt niet, trapt ze gewoon af. Hij komt wel minder ver met slaapzak dan zonder slaapzak :P Hij kan zich ook omdraaien met slaapzak aan, had gehoopt dat hij wat stiller zou liggen met slaapzak |:(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Memoru op 19-12-2017 12:29:55 ]
pi_175836013
Oh die ukjes O+

En appelbaby's met appelwangen O+

O wat is ze ineens groot :o
En wat lijkt ze op F

Hier mijn 1 na laatste bijdrage
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175836130
Memoru, die slaapzak zit ook naast me op de bank, maar dan bij zieke dreumes ;) wat knap dat hij al zoveel beweegt! M. steekt energie niet in bewegen, maar in lachen. Ieder zo zijn ding. :')

Gezellige avonden, Selv }:| daar zouden toch regels voor moeten zijn hè. Gewoon na 8 uur is de avond voor ouders. Punt.

Blue, wat een dame is het toch al!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175836466
Nohh jullie baby's! O+

Edit: mijn bijdrage aan BFD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even een snelle praktische vraag: hoe lang 'mag' het naveltje blijven bloeden? :?
Ons mannetje was z'n navelstompje al op dag 5 of 6 kwijt en het heelde toen vrij snel. Op een gegeven moment kwam er alleen nog een beetje geel wondvocht uit. Maar nu bloedt het sinds een dag of 2 weer... (hij is nu 19 dagen)
Iemand een idee of dat kwaad kan / of we daar iets mee moeten?

[ Bericht 14% gewijzigd door twist02 op 19-12-2017 13:48:35 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:50:37 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175837012
Na 10.000 pogingen de tanden op de foto, alsnog amper zichtbaar :')


Alsof hij niks te eten krijgt, had hij gisteren eerst het hele doekje natgekauwd en daarna begon hij op zijn arm :o


[ Bericht 37% gewijzigd door Lemijn op 19-12-2017 13:59:47 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:59:32 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175837265
Oooooh Twist, zo'n frummeltje! O+
Je hoeft niks met de navel maar je kan het laten beoordelen door CB of huisarts en dan kan het eventueel aangestipt worden - dat doet geen pijn. Ik zou geloof ik niks doen, maar ben dan ook érg dol op niks doen :P

Ah Blue, ze is zo'n mooie grote baby, jammer dat ze hier weg moet.

Memoru, mijnes blijft stiller liggen in de slaapzak als die ook nog armen heeft, dan voelt hij zich ietwat gemummificeerd (en terecht). En als ik ernaast lig, maar daar moet je maar net van houden... Maar hij kijkt uit zijn ogen als of hij toch wel z'n eigen plan gaat trekken.

Schone slaper van LeSage, heerlijk.

Die grote appeleters! Zo wil Jacob ook graag worden.

En Flav, wat tof met dat bord, doen jullie dat elke maand?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175837359
Flav, 4 maanden alweer. O+
Appelbaby's! *O*
LeSage, wat lijkt M op jou!
Twist met verse mini. O+
Lemijn, Jacob is zo leuk! Is niet zijn echte naam toch? Toevallig de derde naam van Wolfje.
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:19:24 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_175837815
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:30 schreef twist02 het volgende:
Nohh jullie baby's! O+

Edit: mijn bijdrage aan BFD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even een snelle praktische vraag: hoe lang 'mag' het naveltje blijven bloeden? :?
Ons mannetje was z'n navelstompje al op dag 5 of 6 kwijt en het heelde toen vrij snel. Op een gegeven moment kwam er alleen nog een beetje geel wondvocht uit. Maar nu bloedt het sinds een dag of 2 weer... (hij is nu 19 dagen)
Iemand een idee of dat kwaad kan / of we daar iets mee moeten?
zo lang het niet ontstoken is en het bloedvlekje niet groter is dan een euromunt kan het geen kwaad. Maud had het ook.
disclaimer
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:24:56 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175837959
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:02 schreef Cygne het volgende:
Lemijn, Jacob is zo leuk! Is niet zijn echte naam toch? Toevallig de derde naam van Wolfje.
Klopt, het is zijn eerste pseudoniem :+
Eerste zin klopt ook trouwens.

Oké, de white noise score van vandaag: niet huilen, na 25 minuten in slaap. Kan slechter. En kan even snel een paar dingen doen zonder extra gewicht :s)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175838289
Twist, wat klein nog O+
Jacob heeft tanden! *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175839498
Bfd:



Charmeur. O+
pi_175840132
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:06 schreef twist02 het volgende:
Oké, blijkbaar ben ik mijn slapende-baby-wegleggen-ninja-skills kwijt }:|
Iemand tips voor een goeie cursus? -O-
Dan geef ik me daar ook voor op :')

Ben weer niet bijgelezen, maar onze dame houdt ons druk bezig met ziekenhuisbezoekjes :{ Vandaag een uur of 4 bij de SEH gezeten omdat ze krentenbaard heeft ;( , vanmorgen bij de huisarts geweest en die had toch liever dat er nog door een kinderarts naar gekeken werd dus we hebben weer een tripje ziekenhuis achter de rug. Hebben een antibioticakuur gekregen en de fusidinezalf die we van het weekend voor haar plekje op de buik kregen mogen we ook op haar gezichtje aanbrengen. Ben wel echt blij dat manlief nog vrij is deze week, ben helemaal gesloopt :{ Tijd voor een dutje op de bank nu.

Ik moet wel zeggen dat ik vreselijk schattige kindjes langs zag komen hier O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175840413
Rena wat sneu. :'( :*
pi_175841136
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:30 schreef twist02 het volgende:
Nohh jullie baby's! O+

Edit: mijn bijdrage aan BFD:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even een snelle praktische vraag: hoe lang 'mag' het naveltje blijven bloeden? :?
Ons mannetje was z'n navelstompje al op dag 5 of 6 kwijt en het heelde toen vrij snel. Op een gegeven moment kwam er alleen nog een beetje geel wondvocht uit. Maar nu bloedt het sinds een dag of 2 weer... (hij is nu 19 dagen)
Iemand een idee of dat kwaad kan / of we daar iets mee moeten?
Bloedt het actief, als in dat het afloopt? Of heb je een drupje aan de luier? In dat eerste geval huisarts nu bellen. In het 2e geval hoef je er niks mee als het weefsel er verder gezond uitziet en je baby het prima doet.
pi_175841191
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:50 schreef Lemijn het volgende:
Na 10.000 pogingen de tanden op de foto, alsnog amper zichtbaar :')
[ afbeelding ]

Alsof hij niks te eten krijgt, had hij gisteren eerst het hele doekje natgekauwd en daarna begon hij op zijn arm :o
[ afbeelding ]

O+ O+ O+
:)
pi_175841308
Jullie baby's O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door WupWup op 20-12-2017 14:33:13 ]
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:49:08 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_175841335
Jouw peuter O+


( :o )
disclaimer
pi_175841792
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
Jouw peuter O+


( :o )
Dit. Wow. O+
pi_175842285
Die is gestart op de basisschool, dus er was een vacature vrij :')
pi_175842491
_O- WupWup.

rena, sterkte ermee.

Die foto's geven het topic elke week zo'n gezellige boost. :D . Jacob en z'n tanden. Ik vind dat zo grappig, Lemijn, want Y heeft nog geen enkel tandje door. Wat een verschil dan! Daarentegen is hij vandaag wel aan het kruipen begonnen. Hij heeft de beweging nog niet helemaal onder de knie, maar hij komt wel vooruit. Het is heel grappig op te zien, het zit een beetje tussen tijgeren en kruipen in. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175842779
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Bloedt het actief, als in dat het afloopt? Of heb je een drupje aan de luier? In dat eerste geval huisarts nu bellen. In het 2e geval hoef je er niks mee als het weefsel er verder gezond uitziet en je baby het prima doet.
Nee het bloedt niet actief nee, ik zie alleen steeds een veeg aan de binnenkant van zn luier of romper. Verder ziet het er rustig uit, als in: niet dik/rood/ontstoken ofzo. Heb ook al even telefonisch contact gehad met het cb, en die zeiden inderdaad hetzelfde :Y

Dank voor je reactie! En Lemijn en SQ ook! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175843340
Wat een leuke foto van Vik!

niet alleen appel-, maar ook een stoeltjesboks voor Noud en Y. O+

gezellig op de bank bij fazz!

ik zou wel willen ruilen met M, ziet er heerlijk uit!

memoru, Dat hij al zo beweegt in bed joh. Hier vind ik haar nog altijd precies zoals ik haar wegleg.. :D


blue eyes, al bijna 1! mooie dame

ik zie de tandjes toch echt Jacob, wow!

inimini van twist :)

hij kijkt wel heel lief zo cygne.

Nog zo'n grote baby bij wupwup :o

en rena wat sneu voor je mini. Hopelijk heeft ze niet te veel last ervan?
pi_175843502
mijn bijdrage aan BFD
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij doet het, thnx sylver...Ben even andere dingen gaan doen om het met een frisse blik weer te proberen!

[ Bericht 22% gewijzigd door Nolita op 19-12-2017 20:36:29 ]
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:14:22 #154
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175844254
Ik zit ook altijd met imgur te klooien, Nolita }:|

Even gekeken, als je .jpg achter ZtfGZb7 zet zou ie het moeten doen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175844538
Jeetje Rena, jullie krijgen het wel voor je kiezen zeg! :'(
Veel beterschap voor jullie meisje! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175844570
Ohhh wat een leuke foto’s weer O+
Ja ik probeer elke maand zo’n foto te maken, vind het zo leuk om zijn ontwikkeling te zien!

Lekker een appeltje eten :Y)
Jacob heeft tandjes!
Echt een charmeur Cygne
Dat pakje twist O+ Helaas was hij hier snel te klein.

Kreeg daarnet een kerstkaart van de gastouder. Maak ik hem thuis open zit er een foto ingeplakt van V in een kerstpakje met een big smile :D haha!
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:38:22 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175844885
Babyfotodinsdag! *O* *G*

Flav wat een leuke milestonecard zo! En wat een mooi blij mannetje O+

De appelmannen Y en Noud O+
Happen ze geen grote stukken er van af als je de appel in parten geeft? Of kauwen jullie baby's wel? :P
Ik geef altijd maar een hele, zodat ze er alleen wat af kan schaven met d'r 2 tandjes.

Lekker op de bank saampjes, Fazz O+
De tv wordt hier ook al erg gewaardeerd door Ella 😬

Heerlijk slapende M van LeSage O+
En nonchalant bij oma :P
Dat slaapzakdingdeken (whatchamacallit) ziet er wel super cozy uit!

Je mooie jochie nog lekker warm in z'n slaapzak, Memoru O+

Blue, je mooie meid! O+ Das heul geen baby meer joh :o

Nohhh Twist, zo'n heerlijk vers frummeltje! O+

Jacob! O+
Tweetandenboks! Benieuwd of hij Ella gaat inhalen :P

Cygne's charmeur O+

Wup! Wat leuk! Ik heb de jouwe volgens mij nog nooit gezien O+
Maar das bijna geen baby meer :o

Nolita, ook al zo'n mooi blij meisje! O+
O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sylver_ op 19-12-2017 21:52:27 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175844939
BFD O+
Jullie baby's O+
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:41:00 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175844968
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:36 schreef Nolita het volgende:
mijn bijdrage aan BFD

Omdat ik zo benieuwd was :P

edit: oh ik koos een toepasselijke smiley zie ik! Wat een leukerd!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:44:51 #160
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175845086
Ik keek nog even terug: de blonde charmeur van Cygne, tof!

En wup, blond haar bruine ogen toch? Is dat niet een van de 7 schoonheden? Het staat 'm goed in ieder geval!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175845352
Cygne, ik word altijd vrolijk van jouw M!
Wup, wat een kind al joh :o O+
Thanks Lemijn. Vrolijke snoet, Nolita!

De slaapzak op de foto is eigenlijk een maxi-cosi zak en heeft de buurvrouw van mijn ouders gehaakt/genaaid voor S. Echt een prachtig ding en zo heerlijk warm O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175846166
Nolita, wat een mooie vrolijkerd heb je daar!

LeSage, je hebt sowieso veel moois, die dekentjes ook. En ook nog een mooie baby. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:33:20 #163
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175846858
Voor Nolita en anderen, dit kan misschien helpen bij ruzies met imgur: tutorialtje.
Als je vlak na uploaden lang klikt op de foto, krijg je dus in principe de link met .jpg er al bij. Maar dat is wat er soms stom genoeg niet automatisch bij staat.

Franny, ik vind zo grappig dat bij jou smileys de status van een zin hebben. :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175847221
Ik geloof dat ze zich wel vermaakte met papa en grote zus in de ballenbak vandaag. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175847519
quote:
1s.gif [b]Op dinsdag 19 december 2017 19:38 schreef Sylver_

Nolita, ook al zo'n mooi blij jochie! O+
Het is een meisje :s)
Ze heeft regelmatig uniseks kleertjes aan, denk dat het daar aan ligt. :@

haha lemijn idd toepasselijke smiley gekozen :D
ik ben idd jouw uitleg weer gaan opzoeken. Ik moet toch maar wekelijks een foto posten dan zodat ik dat niet meer vergeet!
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:47:45 #166
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175847656
Beetje afwezig geweest, heel erg druk op het werk.. Verschrikkelijke tijd voor de catering -O-

Ook mijn kerstboom al 3 keer opnieuw opgezet ivm een overijverige kat die denkt dat het leuk is om alle takken plat te maken en er ook nog wat takken uit te gooien, hiep hoi..

Gelukkig mocht G. de kerstboom van opa en oma ook even helpen met optuigen, waarbij ze de lampjes toch echt wel zo mooi vond dat ze moest huilen toen ze ze los moest laten :')
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:58:46 #167
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175848220
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:45 schreef Nolita het volgende:

[..]

Het is een meisje :s)
Ze heeft regelmatig uniseks kleertjes aan, denk dat het daar aan ligt. :@
Whoeps, sorry! En dat terwijl ik echt wel weet dat het een meisje is :o :@

Meisjes'kleuren helpt bij Ella niet trouwens, ze wordt zelfs in een roze jurkje aangezien voor een jongetje :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:02:01 #168
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175848404
Ah, toch nog een foto van L. O+
En? Slaapt ze?

Awwh G, lampjes zijn ook erg tof! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:05:33 #169
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175848555
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:02 schreef Sylver_ het volgende:
Ah, toch nog een foto van L. O+
En? Slaapt ze?

Awwh G, lampjes zijn ook erg tof! O+
Het eerste kerstkado met haar naam erop had ze straks ook al te pakken.. Het is dat opa snel opsprong om haar op te pakken :')

(ik was net zo nieuwsgierig en hoopte dat ze een pakje met mijn naam erop open zou scheuren.. :@)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:51:09 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175850871
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:05 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Het eerste kerstkado met haar naam erop had ze straks ook al te pakken.. Het is dat opa snel opsprong om haar op te pakken :')

(ik was net zo nieuwsgierig en hoopte dat ze een pakje met mijn naam erop open zou scheuren.. :@)
:D
Zo moeder, zo dochter ;)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175851716
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:17 schreef Franny_G het volgende:
Nolita, wat een mooie vrolijkerd heb je daar!

LeSage, je hebt sowieso veel moois, die dekentjes ook. En ook nog een mooie baby. :D .
O+
De baby is mijn favoriet ja :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 19 december 2017 @ 22:07:12 #172
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175851755
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:51 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

:D
Zo moeder, zo dochter ;)
Ja, gaat dus helemaal goed komen met die dame B-)
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175851868
Wat een leuk uitje van papa en zijn dames, Selv!
GvsE, mooie foto O+ En logisch dat je de kerstversiering wil houden, prachtig toch?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 19 december 2017 @ 22:17:13 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175852171
Wat een toffe foto GvE! En ik zag laatst ook al een die van de babyspiegeling in een kerstbal. Leuke dingen kan je uithalen met die baby's.

Selv, dat ziet er zeker uit als plezier. Misschien wil ze een ballenbak voor haar verjaardag straks, net als Aa van Rady :Y
Als je in ontkenning was dat ze al bijna 1 wordt, negeer dan deze opmerking...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175853033
BE: Wat een mooi staartje en wat gaat t toch snel :{
LeSage: Idd ieder zo zn eigen ding ;) Het is knap maar ook wel beetje eng want ben bang dat ie zich bezeert. Hij lag vanmiddag al met 1 arm uit de box :{

Twist: aww wat klein O+
Lemijn: Aww zo zie je zn tandjes echt goed! Dat inbakeren vindt E. helemaal niks, slaapzak met armen is misschien een idee :Y . Wat hebben we ondeugende babbies >:)
Cygne: Wat een stoere vent!

Rena: Awww wat sneu! Hopelijk is het snel wel die krentenbaard
Wup: Die haren O+

Franny: BFD is echt leuk! Eigenlijk zal het leuk zijn als er dan Peuterfotowoensdag of kleuterfotodonderdag zal zijn straks :@

Nolita: Leukk! Haha leuk die tong! Toch een mijlpaal! Het is iedere keer een verassing hoe ik m vindt. Dat is op zich wel lachen :D

Selv: Fijn dat ze het leuk vond ! Wow ze staat al zelf:o
GvE; tof zo met dat lampje!
pi_175854415
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:42 schreef Memoru het volgende:
Selv: Fijn dat ze het leuk vond ! Wow ze staat al zelf:o
Sterker nog: ze zette zelfs een halfbakken los stapje vandaag. :')

Nee hoor Lemijn, ik kijk naar het tweede jaar nog veel meer uit dan het eerste. O+
pi_175855124
Wat leuk gedaan zo'n bord Flav! Zeker met die feitjes ernaast. Had je dat niet tijdens de zwangerschap al kunnen doen zodat ik het idee kon pikken?

Een echt ventje al Lemijn! Baby's op hun buik met hoofd omhoog lijken gelijk maanden ouder! Maar nog niet zo oud als losstaande baby's! Wat knap Wupwup!

Em lag van de week ook in de ballenbak, maar vond dat nog niet zo leuk. Plus dat ze er van broer ook gelijk uit moest want zijn ballenbak (wat niet zo is, maar hij staat op zijn kamer, is nogal een gevaarte). En een soort van eerste stapje *O*

En ik heb echt een hoofd als een zeef, heb ook geen idee of ik onderstaande buikligfoto al gepost had, maar hij is zo tof dat hij nog een keer mag, samen met een gespreksfoto. Mijn 6-maanders al O+ Wat betekent dat ik eindelijk kan gaan afbouwen met bv *O* maar eigenlijk loopt het nu soepeltjes en vind ik flessen nog meer gedoe, dus ik weet nog niet wat ik ga doen, in ieder geval wel minderen met kolven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175859444
Bfd gemist :o ;( ik zag wel allemaal als kool groeiende baby's O+

Kan ik nog mee doen met baby filmpjeswoensdag O-)?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door littledrummergirl op 20-12-2017 10:03:34 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175861000
Selv: woww wat een snelle!!
FF: Aww lieve foto met zn 2en
LDG: Geweldig!! Je praat echt leuk met m O+

Goede nacht hier! Van 0.00 - 10:15 maar 1x rond 4:30. Hij werd dus net wakker. Ik dacht die heeft echt honger. Nou hij drinkt niet en hij speelt met zn fles alsof t een speen is. Heb ook al een andere fles geprobeerd. Ik snap niet :? :?

Ohh fokwet: Hij heeft nu wel zn fles op.. Liggend op zn buik...

[ Bericht 5% gewijzigd door Memoru op 20-12-2017 11:26:39 ]
pi_175861462
Oké, even een enorme post :
Ja, ik heb normaal gesproken ook een hekel aan dat woord ;)

Eerste dag alleen met peuter en baby en:
- we zijn allemaal aangekleed
- we hebben allemaal ontbeten
- baby heeft gewoon een uur zelf in de box geslapen :o
- peuter en ik hebben al een boek gelezen, 2 puzzels gemaakt én geknutseld :o
- ik heb er zowaar vertrouwen in dat het met de lunch ook wel goedkomt :Y)
*G*

Wilde dit ook even delen, al is het maar zodat ik het zelf terug kan lezen op een minder moment ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 20-12-2017 11:37:14 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175861709
Wat goed Twist! Topper! *O* *O*
pi_175861815
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:31 schreef twist02 het volgende:
Oké, even een enorme post :
Ja, ik heb normaal gesproken ook een hekel aan dat woord ;)

Eerste dag alleen met peuter en baby en:
- we zijn allemaal aangekleed
- we hebben allemaal ontbeten
- baby heeft gewoon een uur zelf in de box geslapen :o
- peuter en ik hebben al een boek gelezen, 2 puzzels gemaakt én geknutseld :o
- ik heb er zowaar vertrouwen in dat het met de lunch ook wel goedkomt :Y)
*G*

Wilde dit ook even delen, al is het maar zodat ik het zelf terug kan lezen op een minder moment ;)
Yeah you're doing it *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175861865
Zelfs met maar één deel van die opsomming zou ik trots op je zijn, twist!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175862523
Goed bezig Twist! Ik heb nu al de zenuwen voor volgende week en ik heb maar 1 kind :o

Jullie maken allemaal wel hele schattige kindjes zeg O+

Ons meisje lijkt gelukkig niet heel erg last te hebben van de krentenbaard, ze drinkt goed, poept en plast en slaapt nog aardig goed :) We hebben amoxicilline gekregen er voor en hopelijk gaat dat snel zijn werk doen. Ze ziet er alleen niet uit nu, ik durfde niet mee te doen aan Babyfotodinsdag :') , haar gezichtje ziet er heel naar uit ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175863637
Goed bezig Twist *O* Slaapt peuter overdag nog? Mijn peuter wel en dat relaxmomentje heb ik ook echt nodig.

Memoru, ik kan me er niks bij voorstellen hoe je op je buik liggend kunt drinken uit een fles. Dan werkt de zwaartekracht toch tegen?

Gelukkig heeft ze er niet teveel last van Rena! wel een foto maken voor in het eigen archief he, daar kun je later om lachen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175863946
Goed bezig twist!
Goeie edit SQ ~O>

Fijn dat C er geen last van lijkt te hebben rena.

Haha die tong van de kapitein!
pi_175864235
Thanks allemaal! ;)
SQ :D ik zal het niet meer doen ;)

Rena, fijn dat ze er niet zoveel last van lijkt te hebben; hopelijk is ze er snel weer vanaf!
En gewoon lekker foto's maken en posten als je wil hoor; die kleintjes blijven superschattig ondanks zoiets, die rocken dat gewoon! ;)

FF: ja, gelukkig doet onze Minion inderdaad nog een slaapje. Af en toe slaat ze wel eens over, maar dan ligt ze vaak alsnog semi-rustig 1,5u in bed te spelen, dus da's nog steeds even rust ;)
En kan me voorstellen dat jij dat momentje hard nodig hebt ja, met 2 baby's! :X

Oké, laatste keer dat ik erover begin, maar nog een hele dikke _O_ voor al die white noise posts! _O_
Ik had altijd een beetje een "zal-wel-houding", maar ons mannetje is dus vandaag al 2x uit zichzelf weer terug in slaap gevallen nadat ik 'm slapend in de box gelegd had en hij weer wakker werd. Dankzij zo'n knuffel-met-hartslag-geluid O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175865292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:42 schreef Memoru het volgende:

Rena: Awww wat sneu! Hopelijk is het snel wel die krentenbaard
Wup: Die haren O+

Dat was een mengsel van roomboter, mandarijn en cherrytomaat 😆

Selvaria, hou op hoor, stop haar in een doosje nu het nog kan :o We moeten die 2 van ons niet samen zetten, straks jutten ze elkaar nog op.

Ik moest heel hard lachen om de baby die z'n tong ontdekt :D Wat een droppie O+
pi_175865776
Al doe foto's gister. O+

Sel, losse stapjes. Nee toch :o Stop de tijd.

Rena, ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken. Zozooo sneu die kleintjes met pijn. :'(

Twist, wat een goede dag! *O* Dat geeft vast hoop.

FF, een half jaar alweer. Je mooie duo.

De rest ben ik vergeten, maar ik heb wel alles gelezen. :Y

Hier een tevreden mannetje, morgen alweer twee weken. Bij mij valt hij helaas lastig in slaap, want ik ben het all you can eat buffet volgens J. Bij man valt hij instant in slaap. En beweging is ook reden om te slapen. Dus ik heb gister een draagconsult gehad en morgen komt m'n doek binnen. Ik kan niet wachten. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175867727
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:10 schreef FlyingFish het volgende:

Memoru, ik kan me er niks bij voorstellen hoe je op je buik liggend kunt drinken uit een fles. Dan werkt de zwaartekracht toch tegen?

Ik leg de fles neer en er een doekje onder. Dan is het net alsof tie aan de borst drinkt. Het lijkt voor hem rustgevend te werken
Kris: All you can eat drink

Morgen babyzwemmen met manlief. Zin in! *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door Memoru op 20-12-2017 16:42:10 ]
pi_175868682
Ik zie nu een heel grote baby voor me :').
  woensdag 20 december 2017 @ 18:07:36 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175870209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 16:24 schreef Memoru het volgende:
Ik leg de fles neer en er een doekje onder. Dan is het net alsof tie aan de borst drinkt. Het lijkt voor hem rustgevend te werken
Kris: All you can eat drink
Foto, aub

Dat tongfilmpje :D

Twist, lekker bezig!
Ik heb trouwens al een toevoeging voor de volgende OP paraat met verboden woorden in deze reeks :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175871237
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 11:13 schreef Memoru het volgende:
LDG: Geweldig!! Je praat echt leuk met m O+

Ik stuurde m naar mn moeder en die appte "dat ga je hem toch niet leren :(" hij groeit op voor galg en rad die jongen _O- ik zeg het je haha
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175871678
LDG: _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175872359
V valt ook altijd met de fles in de mond in slaap. Sowieso geef ik het laatste beetje van de laatste fles in het donker in bed. Zodra hij de fles een beetje los laat ruil ik hem om voor zijn speentje. Hoop wel dat de fokwet weg blijft :@
pi_175873125
Nou prima toch! Als hij daardoor goed slaapt! ^O^
pi_175873915
Twist, wat heerlijk je dag! En heel fijn om even een positieve vibe te lezen, want hier is het dra-ma.

S. is al een week ziek en hoefde (van vriend) niet in eigen bed in slaap te vallen.
En nu vindt S. dat dus dikke onzin om weer te gaan doen.
Ik zat dus bij hysterische S. toen M. beneden begon te brullen. Toch maar naar beneden en S. uit laten razen. Die is nu rustig aan het worden in bed en ik zit met een half slapende M. op de bank.
Ik kijk heel strak naar het scherm van mijn telefoon, want van de zooi om me heen moet ik spontaan janken :'(
Oh ja, en ik ben natuurlijk alleen thuis nu. Na een werkdag van 8.30-18.30. Ik had ook best even gewoon alleen op de bank willen zitten ofzo }:| .
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 december 2017 @ 20:06:49 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175874034
Zooi laten liggen tot daglicht of tot man thuis komt? En nu met baby mee naar bed?

Klinkt als een avond om van te huilen inderdaad! :*

[ Bericht 48% gewijzigd door Lemijn op 20-12-2017 20:11:56 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175874248
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Zooi laten liggen tot daglicht of tot man thuis komt? En nu met baby mee naar bed?
Ja, dat kan ook prima en daar gaat niemand aan dood enzo, maar ik zit zoveel liever in een opgeruimd huis :)
Het lijkt er wel op dat oudste inmiddels slaapt en ook M. is weer rustig.
Kan ik sowieso even tv kijken totdat vriend thuis is en ruim ik dan toch nog even op :P
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175874812
Aww Lesage vervelend na een lange dag :*



Huishouden is echt niet belangrijk.
pi_175874913
Bwuh LeSage, wat een avond... :X Ik gun je zo'n dag als de mijne! :*
Als dat maar niet betekent dat we ruilen ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 20 december 2017 @ 20:55:04 #202
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_175876056
Oef, LS, pittig! Inderdaad lekker het huishouden laten voor wat het is. En als je het niet wil zien, inderdaad vast je ogen dicht doen :z

Memoru: ik vind het altijd al heel wat als ik een van die drie heb, twee vind ik al een hele prestatie!

Wij zijn voorzichtig begonnen met Rapley O+ Het eten bereikt haar mond, maar zodra het haar lippen raakt, trekt ze een verschrokken blik (denk filmpjes van baby's die citroen proeven) en gaat ze er een beetje mee spelen en heeft ze de grootste lol. Lijkt mij een uitstekend begin O+
Ze heeft de laatste dagen allemaal rode bultjes op haar billen. Kan dit komen van de tanden-die-ooit-komen, of is dit misschien een allergische reactie oid op de dikke lagen sudocreme en zwitsal zinkzalf tegen de rode billetjes die ze daarvoor had?
  woensdag 20 december 2017 @ 21:04:37 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175876418
Ik ga toch ook best vaak aan het eind van de avond weer naar beneden om op te ruimen hoor. Overblijfsel van de kraamtijd, toen werd ik bij gebrek aan orde in mijn hoofd opeens heel huishoudelijk :o. En dat was elke ochtend wel fijn. Maar soms denk ik wel: relax, het is laat, ga naast die baby liggen en slaap ook. Ingewikkeld hoor.

Stroop, geen idee, hopelijk heeft ze er geen last van en verdwijnt het gewoon zonder zalfje 3. En wat gezellig van de rapley! Heb je een boek of een site, of doe je gewoon maar wat? Dat laatste ben ik van plan geloof ik.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175877167
Nou, uiteindelijk sliep alles, en met rustgevende regen op de achtergrond heb ik de benedenverdieping een soort toonbaar gemaakt en een achterstallige was (of ja, was is hier tegenwoordig altijd achterstallig lijkt wel) gevouwen _O_
Toen kwam vriend thuis en werd M. wakker :')

Stroop, wat tof van de rapley! Lemijn, ik deed het altijd gewoon op gevoel en vond het boek van de Albert Heijn (opperdepop) wel leuk als inspiratie.
Wat betreft bultjes, dat kan vanalles zijn. Dat vind ik altijd het lastige van baby’s. Zit geen gebruiksaanwijzing bij enzo }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 20 december 2017 @ 21:49:05 #205
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_175877965
Ik heb het boek, maar heb het niet uit :') Begreep er wel uit dat als je niet te veel zout gebruikte, ze eigenlijk al snel 'alles' mogen (nog wel matig met vitamine A enzo) en volgens mij is het verstandig om met 1 maaltijd te beginnen? Dat ving ik op in de Rapley-facebookgroep. Dus eigenlijk doen we maar wat. We zijn bij het avondeten begonnen met wat groenten. Vooral de witlof was leuk :+

Zonder zalfje = ook zonder sudocreme enzo? Of bedoel je iets op recept?
pi_175878966
Deze link is wel handig over wat wel en niet te geven aan baby’s :)
https://www.borstvoeding.(...)ntroductieschema.pdf

Ook als je geen borstvoeding geeft trouwens ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175879161
Rapley is heel simpel: alles mag, behalve suiker, zout en honing. Introductieschema's zijn niet nodig, als je kind geen allergieën heeft.
Kleintjes is wat anders dan Rapley.
pi_175879365
Ah, Wup was me al voor. :P Rapley is inderdaad het simpelste dat er is: ze mogen vanaf het begin zo goed als alles mee-eten. L. at op dag 1 patat en op dag 2 pasta met broccolipesto (rip schone kieren tussen het parket :'( ) als ik het me goed herinner. :Y)

Veel plezier! L. zit nu on de gooi- en smijtfase, daar ben ik toch wat minder enthousiast over. }:|
pi_175879890
Maar dingen als kool en rode vruchten worden in eerste instantie toch ook afgeraden? Dat is dan ook niet nodig?

Wij gaan hier over op rapley zodra ze een beetje kunnen zitten. Omrollen kunnen ze toch al bleek vanavond toen we ze op een kleedje legden waar daar wel ruimte voor was, binnen drie tellen lagen ze weer op hun rug :') van de kerstman krijgen we als het goed is een XL speelkleed.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175880010
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:34 schreef FlyingFish het volgende:
Maar dingen als kool en rode vruchten worden in eerste instantie toch ook afgeraden? Dat is dan ook niet nodig?
Nee, alleen als blijkt dat je kindje er op reageert doe he gewoon wat voorzichtoger, niet in de eerste instantie al.
  woensdag 20 december 2017 @ 22:43:35 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175880289
Alles mag O+ . Kijk, daarom had ik onthouden dat we Rapley gingen doen O+ .

FF, ze rollen, wat tof joh!

Stroop ik bedoelde inderdaad niks. Maar zoals ik al zei ik ben een beetje simpel met die dingen. En/of lui.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 20 december 2017 @ 22:48:40 #212
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175880450
Waarom zet Kleintjes yoghurt bij 7-9 maanden? En ui en prei bij 1,5 jaar? Dan kan je toch niks meer koken?

Nou ja hoe dan ook. Ik heb al een keer zijn lepel in m'n yoghurt gedoopt. En een beetje wortel gegeven. Gewoon eenmalig, omdat ik geen zin heb om een enorm ding te maken van Het Eerste Hapje. Het zitten gaat steeds beter maar ik wil eerst gaan werken en zien hoe dat gaat met de borstvoeding en daarna ga ik hem stukjes toewerpen. Iets zegt me dat hem dat wel gaat bevallen...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175880480
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:12 schreef LeSage het volgende:
Deze link is wel handig over wat wel en niet te geven aan baby’s :)
https://www.borstvoeding.(...)ntroductieschema.pdf

Ook als je geen borstvoeding geeft trouwens ;)
Super handig bedankt! Ik ga m uitprinten! ^O^
  woensdag 20 december 2017 @ 22:52:42 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175880607
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Rapley-facebookgroep.
Daar was iets mee.... Buda had een verhaal over... loempia's? Ik heb onthouden dat ze een beetje dogmatisch zijn in ieder geval. Facebookgroepen worden vaak bevolkt door bijzondere mensen. Of eigenlijk, door mensen. Bah. Ik houd het wel bij jullie :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175880745
O heeft 1x yoghurt gegeten en moest daarna enorm kotsen. Sindsdien heb ik het maar gelaten.

Ik geef haar eigenlijk alles wat we zelf ook eten, maar dan wel zo veel mogelijk zonder zout. Deze week waren de wortels en de knolselderijpuree favoriet :)
pi_175880755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:21 schreef Flav het volgende:
V valt ook altijd met de fles in de mond in slaap. Sowieso geef ik het laatste beetje van de laatste fles in het donker in bed. Zodra hij de fles een beetje los laat ruil ik hem om voor zijn speentje. Hoop wel dat de fokwet weg blijft :@
hier ook zo minus het speentje :Y op eigen houtje in slaap vallen zit nog niet in het pakket
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175880786
Die aardappelpuree eet ze dus ook a la Rapley. Ziet er heel grappig uit :+
  woensdag 20 december 2017 @ 23:01:16 #218
149959 SQ
snelle trees
pi_175880930
Noud vreet ook alles, en rapley en voeren door elkaar heen, het kan allemaal.
Bij de eerste was ik superspastisch met eetschemas en rapley en alles zuiver, maar ik geloof het wel.
Zn lievelings is vlees. Oh en yoghurt vreet ie ook pertinent niet :D
disclaimer
pi_175881171
Het eerste hapje van onze meiden was van een Mona pudding! Maar sindsdien alleen nog groente (en eenmalig onsuccesvol fruit, daarna kregen we op het cb de tip om het bij 1 voeding te houden tot ze dat een beetje onder de knie hadden. Plus dat ik ook was vergeten hoe intensief die eerste eet periode was. Papflessen, gewoon drinken, fruithapjes, groente... en dan moet ik ook peuter en onszelf nog voorzien van eten, het lijkt wel alsof ik nergens anders meer mee bezig ben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 20 december 2017 @ 23:13:40 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_175881342
Oh, ik ervaar dat niet zo eigenlijk. Maar misschien is dat omdat ik volledig zonder schema leef :') elke dag is anders.Ik heb dat gevoel eerder bij poepruimen ;(
disclaimer
pi_175881486
Dat hoef ik dan gelukkig vooralsnog weinig. Hoewel die frequentie nu ook wel onhoog zal gaan...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175881710
Nou ja, ik heb dat schema soort van aangehouden bij rapley.
Maar ik doe eigenlijk van alles een beetje. Net waar ik zin in heb.
Sowieso eet S. nog steeds enorm rapley, met zo tussendoor een keer bestek, maar aan het eind van het liedje is werkelijk alles eten :')
Men kijkt mij daar regelmatig nogal bevreemd bij aan. Ik heb gewoon de energie niet om te zorgen dat S. netjes eet, en ik zie de noodzaak daarvan ook nog niet.

Wij hebben een grote puzzelfoammat, FF. M. is daar dol op. Het kan de grootste huilbui zelfs stoppen 8)7
Wel grappig dat je dames dus gewoon kunnen rollen, maar het niet laten zien :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175886188
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 23:01 schreef Stormqueen het volgende:
Noud vreet ook alles, en rapley en voeren door elkaar heen, het kan allemaal.
Bij de eerste was ik superspastisch met eetschemas en rapley en alles zuiver, maar ik geloof het wel.
Zn lievelings is vlees. Oh en yoghurt vreet ie ook pertinent niet :D
+1 :') HolleBolleBaby

En ik had al een fruitmonster peuter maar nu ook een fruitmonsterbaby.
Ik koop me 'arm' aan fruit.
pi_175886260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Daar was iets mee.... Buda had een verhaal over... loempia's? Ik heb onthouden dat ze een beetje dogmatisch zijn in ieder geval. Facebookgroepen worden vaak bevolkt door bijzondere mensen. Of eigenlijk, door mensen. Bah. Ik houd het wel bij jullie :P
Ik zat in die groep en zodra iemand iets post waar suiker/zout in zit, krijg je een lading DIT IS NIET RAPLEY stront over je heen niet te zuinig _O-

Cas krijgt ook vanaf 6 maanden de eerste hapjes met rapley. Ik heb er aan de ene kant heel veel zin in (die gezichten die ze kunnen trekken O+ ), maar aan de andere kant ermahgerd mijn kleine melkbaby ;( :')

Hij draait nu ook sinds anderhalve week van rug naar buik, laat zich ook weer vallen naar de rug ( :') ), draait rondjes om zijn as en wordt dan boos dat hij in feite alsnog nergens komt waar hij heen wil. Gefrustreerde pannenkoek is hij soms _O-
pi_175886362
Over het algemeen voeren wij TImo, maar zijn brood krijgt ie wel gewoon in stukjes en eet ie zelf. En af en toe geven we op die manier een stuk groente/fruit. Maar ik vind hapjes maken zo gepiept eerlijk gezegd, en best leuk. Hij had gisteren trouwens wel wat raars, iedere keer zijn tong uitsteken en scheetgeluiden maken zodra we iets in zijn mond probeerden te stoppen, zodat ie de hele boel onderspetterde met zijn eten. Heel fijn. :{w

Ik heb trouwens met terugwerkende kracht genoten van jullie babyfotodinsdagbijdragen! Dinsdag is voor mij altijd een lastige dag om mee te doen, het is mijn studiedag en ik ben meestal pas om 21.30 thuis. Maar ik wilde jullie deze foto toch niet onthouden. Hier hebben we een kerstkaart voor een paar mensen van gemaakt. Op de kerstkaart is de knie van man er afgeknipt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175886551
hapjes ja, weet nog niet helemaal hoe we dat moeten aanpakken dus heb geïnteresseerd meegelezen. Ik denk wel tot 6 maanden te wachten tenzij ze eerder lijkt aan te geven behoefte hebben oid.

en wow skittles wat kan cas al veel, ik verbaas me er steeds zo over omdat ze maar een paar dagen schelen (ud buiten beschouwing gelaten).
N lijkt fysiek ook niet zo'n haast te hebben met dingen willen. Ze ontwikkelt wel enorm in het contact maken en verschillende geluiden maken; hard/zacht ed en lijkt dat enorm leuk te vinden allemaal :D

gogo, leuk! Wij moeten idd ook nog een foto maken bij de kerstboom! En de kerstkaarten nog schrijven :X
  donderdag 21 december 2017 @ 09:45:04 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_175886608
Vergelijken met de kinderen van skittles moet je ook niet doen, die lopen met 10 maanden en corrigeren je grammatica met anderhalf :')

Leuk om Timo weer eens te zien gogo O+
disclaimer
pi_175886666
Die kaart, Gogo O+

Zo, is nummer 1 beter, gaat nu nummer 2 ziek worden ;(
M. heeft enorm slecht geslapen, drinkt zijn flesjes slecht en heeft 37,8. Hele tijd huilen, hartverscheurend bij die kleintjes.
Vanmiddag maar even naar de huisarts, want ik wil niet dat het zo lang aan houdt bij M. Dan is ie toch nog wel echt klein.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175886983
Nohh Gogo. O+

Beterschap LeSage. :* Peuter kotste gisteravond de hele boel bij elkaar, ik krijg de geur nog niet uit m'n neus. :') Hopelijk slaat het L. over. Kotsende baby's vind ik nog net wat zieliger. ;(
pi_175887157
Gogo, wat een lieverd! O+

Hapjes zijn hier nog even ver-van-mijn-bed, maar het voorlopige plan is ook hier weer rapley vanaf een maand of 6. Kwam laatst de eerste-hapjes-foto's van onze Minion tegen, heerlijk! :D O+

Selvaria en LeSage beterschap! :*
Hier ook weer een blaffende peuter ;( hopelijk neemt d'r broertje dat ook niet over... :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175887690
Over hapjes gesproken, V kijkt ons bijna het eten uit de mond. Dus daarnet gepureerde pompoen geprobeerd, graaien naar het bakje en hij vrat nog net niet de lepel op! :D
  donderdag 21 december 2017 @ 11:08:26 #232
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175887913
Leuk Flav! En fijn weer sowieso alle ervaringsverhalen.

Ik wil Timo knuffelen O+

Skittles: actieve kinderen-boks, al geloof ik dat J er niet gefrustreerd van wordt, of ik herken het niet. Maar volgens mij beweegt hij om het bewegen, ik zie er weinig doelgerichte in (nog).

Verder doen we mee aan nationale snotweek }:| . Inclusief drinken met 100 onderbrekingen en hoesten in de slaap. Als ik meer gevoel had voor dramatiek zou ik daardoor extra somber doen over mijn eerste werkdag van morgen, maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd :o .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175890008
Spannend weer zo'n eerste werkdag!

Het is inderdaad vooral bewegen om het bewegen. Hij beweegt wel "doelgericht" naar de kant waar het speelgoed ligt/gerinkeld wordt en graait ernaar. Helaas heeft hij een peutereikel als zus die het dan expres nét buiten handbereik legt en hij er gewoon niet bij komt -> frustratie want MOET DAT VOELEN EN IN MOND STOPPEN :(

Flav wat leuk de eerste hapjes! Hoe keek hij erbij? Pics? :D

Timo O+
pi_175890451
Veel beterschap voor de ziekenboeg!! En Lemijn weer aan het werk: succes alvast!

Zag net in mijn agenda dat Timo vandaag even lang uit de buik als in de buik is. Bijzonder wel.
O+
pi_175890566
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 12:43 schreef Skittles het volgende:
Flav wat leuk de eerste hapjes! Hoe keek hij erbij? Pics? :D
Van het eetmoment helaas geen foto, was alleen :')
Hij vertrok geen spier en slikte het meteen af en vroeg om meer haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175891392
Wat een rare dag om te beginnen morgen Lemijn. Of werk jij in het weekend en met kerst ook (deels) door?

Wat fijn dat hij zoveel interesse in eten heeft flav! Dan ben je precies op tijd begonnen.

Wat een leuke foto Gogo! En de leuke Hema kersttrui O+

Wij hebben half november al een mini kerstfotoshoot gedaan voor oa kerstkaarten. Hoef ik er daarna ook niet meer over na te denken. Oma's waren er iig erg blij mee, maar wat een drama is dat met meerdere kleine kinderen. We wilden ook een foto voor mijn ouders met de drieling erbij, 4 peuters op 1 foto willen is niet voor herhaling vatbaar. De 1 peuter 2 baby's variant staat klaar voor dinsdag ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175891474
Ah Flav! O+

Wat eten betreft, wij doen als SQ. Wolfje eet alles en we doen niet aan schema's.
  donderdag 21 december 2017 @ 14:21:32 #238
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175892401
Haha Gogo, dat doet Ella ook als ze genoeg gegeten heeft 😁
En wat een leuke foto! O+

En even een individualistische post O-)
Ella en ik kunnen samen een liedje zingen! Als ik 'ik zag 2 beren' zing, élke keer als ik zing 'hi hi hi' zingt zij vervolgens 'ha ha ha' :D O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175892448
Succes alvast voor morgen Lemijn!
Ik heb er al weer 3 weken opzitten en die zijn echt voorbij gevlogen.

Kan niet wachten tot dinsdag FF! ~:)

Bijzondere mijlpaal Gogo.

Beterschap voor alle zieke :*

Ohhh wat leuk sylver! Samen liedjes zingen O+
  donderdag 21 december 2017 @ 14:35:16 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175892629
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 14:21 schreef Sylver_ het volgende:
Ella en ik kunnen samen een liedje zingen! Als ik 'ik zag 2 beren' zing, élke keer als ik zing 'hi hi hi' zingt zij vervolgens 'ha ha ha' :D O+
O+ O+ O+

En tnx all, het is even helpen met de drukte voor de kerst, baby kan gewoon thuis blijven, druk eraf voor het echte werk straks in het nieuwe jaar :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 21 december 2017 @ 15:36:38 #241
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175893904
Oeh spannend Lemijn, morgen al!
Fijn dat Jacob thuis kan blijven, dat is wel lekker rustig wennen :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175896826
Gogo: wat een geweldige foto! :D :D

Sylv : aww zo schattig O+

Lemijn: Spannend!!
pi_175899140
Wat een verschil in mensen zeg, bij dat consultatiebureau. Maar goed, he, Dirk was dit keer weer goed gegroeid en zit nu bijna weer op zijn lijntje. Vanaf nu maar weer proberen te vertrouwen op mezelf en dat het goed gaat.

Ik zag iets over hapjes. Dat lijkt me zo gezellig om mee te gaan beginnen. Nog niet nagedacht over hoe en wat, maar dat is nog alle tijd voor gelukkig. :D
En ik zag allemaal leuke foto's voorbij komen natuurlijk. O+

Verder gaat het allemaal een beetje aan me voorbij. Man is thuis en ik geniet optimaal van ons drieën en onze relaxte dynamiek momenteel. Vandaag nog even kerstcadeaus gekocht en het idee van onze eerste kerst met baby maakt me helemaal week. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175906626
Ik merk steeds vaker dat mn prioriteiten ontzettend zijn veranderd sinds de kleine kapitein er is. We geven altijd n kerstfeestje bij ons thuis met vrienden bijvoorbeeld, iedereen kookt een gang en drinkt teveel wijn, dit jaar ook weer. Maar was ik voorheen altijd weken aan het plannen en op jacht naar de leukste versiering, nu heb ik alles in twee uurtjes gedaan en vind ik t wel prima zo. Net als bijvoorbeeld het eten op tweede kerstdag, we hebben niks gekocht, niks geregeld en we zien dan wel wat we willen. Ik kan het helemaal loslaten en laten gebeuren, echt heerlijk! Zolang we het gewoon met zn drietjes n beetje leuk hebben vind ik t allang prima O+

Bijzondere gewaarwording wel :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175907048
+1 LDG ^O^
Ik heb nu ook zoiets van op is op.

Vond het dit jaar wel belangrijk om een echte boom te hebben. Wil er een dingetje van maken, elk jaar samen met ons gezinnetje een boom uitzoeken O+
pi_175907213
Ik heb echt geen kerstgevoel juist dit jaar. Zelfs een kleine boom en wat versiering helpt niet mee. Wellicht komt het hier ook juist door het vooruitzicht dat ik een dag voor m'n eigen eten moet gaan zorgen, dat ben ik niet gewend :@ plus dat gezellig eten momenteel ook niet in mijn woordenboek voor komt. Of nouja, morgen zonder kinderen wel :') Kerst volgend jaar kijk ik meer naar uit, dan kunnen ze iig allemaal soort van zelf eten.

Fijn dat Dirk goed gegroeid is nu Nanuke! Sommige mensen daar zijn idd paniekzaaiers, terwijl anderen juist heel positief zijn. Ik ben hier iig altijd blij als ik de arts tref.

En morgennacht gaat m'n drietal uit logeren *O* voor het eerst in een jaar tijd ongeveer weer een hele nacht kunnen slapen O+ zul je vast zien dat ik alsnog vijf keer wakker ben van fantoomhuiltjes...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175909292
Ik heb zoveel zin in kerst, omdat we in de Ardennen zitten en ik niet opgedirkt aan tafel hoef enzo. Gewoon lekker met familie in huispak relaxen O+

Heerlijk wel dat jullie zo goed los kunnen laten nu. Ik merk ook wel dat je veel leert relativeren door kinderen. Zo fijn.

M. moest vandaag eigenlijk prikjes, maar is ziek ;( huisarts gezien, maar gelukkig is het ‘gewoon’ een virus waarschijnlijk. Genoeg vocht naar binnen werken en verder in de gaten houden. Hij dronk vandaag wel moeilijk, maar heeft nu zij laatste fles even goed leeggedronken, dus hopelijk kan hij vannacht goed slapen. Slaap is toch het allerbeste medicijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175914284
Klinkt als een fijne, relaxte kerst LeSage! Beterschap voor M!

Dirkje groeit weer goed, yeah! En wat heerlijk dat je thuis zo aan het genieten bent.

FF, een nachtje kindloos, ik ben best een beetje jaloers! Doe je ook een slaapje voor mij? Herkenbaar, de fantoomhuiltjes :') Geniet ervan!

Hier moet Tetter niets hebben van gepureerd eten. Kwijlt alles weer uit. Douw hem echter een korst brood ofzo in de handen, en dan gaat ie helemaal los. Gisteren een kwart peer af laten happen: omnomweg. Kee, nou, Rapley it is then. (En op een tweede ben ik ook niet zo zuinig :@ Bij zijn broer probeerde ik elke korrel zout en toevoeging te vermijden. Nu gaat het zo:

----"Hm, zou Tetter glad eten niet snappen, of de groentes gewoon niet lusten?"

"Weet ik ook niet. Probeer eens vla anders, qua smaak zit dat iig goed." *Insert lepel knalkleur suikervla*

--"Nee, kwijlt ie ook uit."

Dat was bij zijn broer echt kindermishandeling, potentiële ontwikkelingsachterstand en enge darmziekte geweest. :P )
pi_175914463
_O-
Heel herkenbaar ja! Nog niet met eten uiteraard, maar wel met huilen. S. mocht van mij nog geen 10 seconden huilen, M. heeft soms gewoon even pech. Ik laat hem heus geen uren huilen, maar als ik S. in bed ga leggen en M. huilt, dan moet hij toch even wachten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 22 december 2017 @ 08:53:22 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_175914508
Noud krijgt ook gewoon een paar frietjes als we bij de gouden boogjes eten hoor. Ik krijg dan altijd veel vuile blikken O+
3 jaar terug deelde ik zelf die vuile blikken uit :')
Hij gaat er niet stuk van en de hoofdmoot van zijn dieet is heel normaal. Ik heb het losgelaten O+
disclaimer
pi_175914584
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
Noud krijgt ook gewoon een paar frietjes als we bij de gouden boogjes eten hoor. Ik krijg dan altijd veel vuile blikken O+
3 jaar terug deelde ik zelf die vuile blikken uit :')
Hij gaat er niet stuk van en de hoofdmoot van zijn dieet is heel normaal. Ik heb het losgelaten O+
Ik ga met deze nog een stapje verder dan de eerste.
Ze krijgt gestampte muisjes op brood.
En blij O+ dat ze dan is


Oh en....
*tromgeroffel*
Ik kan zeggen dat mijn BABY een nacht heeft doorgeslapen.
Van 23 tot 7.30
Fijn dat ik die kan afvinken :')
  vrijdag 22 december 2017 @ 09:01:32 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_175914636
Gefeliciteerd blue! Een feestje waard!
disclaimer
pi_175914728
Feestje is woensdag *O*
Met over de top taart en kadootjes en nooit meer een baby.
En dat klinkt misschien gek, maar jeetje wat is dat een dingetje toch nog bij mijn gevoel
pi_175914754
Heel herkenbaar van dat eten en het makkelijker zijn. Y kreeg dit weekend ook wat frietjes. Zolang er niet veel zout op zit, is dat toch ook helemaal niet zo ongezond? :+ .

Blue, heerlijk. Ik ben een beetje jaloers. Wat ik echt killing vind, is dat Y clustert vanaf 04:00 en als hij dan net weer echt lekker gaat slapen en ik zelf ook weer onder zeil ben, staat I om 06:30 naast ons bed. }:| . En dan heeft mijn vriend uitgerekend het jaar dat we een baby hebben gekregen, besloten dat hij echt graag de marathon wil lopen en dat hij daarvoor gaat trainen voordat hij naar z'n werk gaat. Dus die gaat dan om 06:30 even lekker hardlopen. 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175914762
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:07 schreef BlueEyes het volgende:
Feestje is woensdag *O*
Met over de top taart en kadootjes en nooit meer een baby.
En dat klinkt misschien gek, maar jeetje wat is dat een dingetje toch nog bij mijn gevoel
Nou, dat snap ik heel goed. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175914873
Makkelijker- check!

«Volgens mij vindt dat jongetje daar dat z’n mamma wel ver weg is», als ik hem eventjes in de wagen laat zitten pruttelen en 3(!!) m verderop wat uit de schappen pluk.
-«ja, ik weet het!» en ik winkelde gewoon eventjes verder
pi_175914890
Oh wacht S is geen baby meer. Mar doorslapen is nog geen toegeeigende feature hier dus dan mag het nog, toch? 😭
pi_175914903
Wat fijn Blue *O* de eerste van vele!

Franny, ik zou mijn man dan toch vriendelijk verzoeken om s avonds als alles op bed ligt te gaan hardlopen... maar goed, dat zou hier ook niet goed werken aangezien dat op z'n vroegst 10 uur is. Op zulke momenten ben ik blij dat mijn man van het soort is dat vooral graag naar sport kijkt, dat is toch wat makkelijker.

Wij hadden ons vanochtend verslapen, dus ipv peuter even snel naar zijn extra dagje opvang te brengen terwijl mijn man nog thuis was, moest man heel snel weg en moest ik alsnog de dames ook meeslepen. Maar gelukkig slapen ze in slaapzak tegenwoordig, dus Em heb ik zo overgelegd van bed naar kinderwagen. Lala moest in de draagzak, maar was toch net wakker aan het worden. En wat een rust nu! Twee meisjes die op hun speelmatjes een beetje naar elkaar liggen te kijken, kwebbelen en te spelen zonder dat peuter er schreeuwend tussendoor rent.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_175915769
BE: Yeahh! Doorslaapnachtje mijlpaal!

FF: Heerlijk wat een rust! Beetje kunnen slapen vannacht?

Franny: Vermoeiend.. pff hardlopen in moet er niet aan denken. Veelste koud. Loopband in huis een optie :P?

Manlief wordt op een of andere manier al 3 nachten 's nachts niet wakker van baby. Waardoor ik er iedere keer uit moet want wil hem niet wakker maken. Ik slaap met oordopjes in maar hoor E. gewoon. Mja ik kan E. ook horen als ik beneden tv kijk, de vaatwasser aan is en de deur van de woonkamer dicht is ( en dat zonder babyfoon). Misschien dat vrouwen toch meer gefocust zijn hierop.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:17:24 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_175915991
Klopt memoru, vrouwen hebben een beter ontwikkelde huilradar. Maar het ligt aan mijn gradatie van vermoeidheid. Momenteel ben ik dusdanig afgedraaid dat ik nog wel eens door de baby heen slaap en dat ik wakker word omdat ik ineens een mondje door mijn pyjama voel happen. Heeft mijn man m al tussen ons in gelegd :D
disclaimer
pi_175917236
Lieve babymoeders,

Ik kom vast afscheid nemen van jullie.
Mijn Goedzakje is morgen geen baby meer. :'( Wat is het snel gegaan, hoewel er ook dagen bij zaten die wel weken leken te duren.

De laatste tijd niet veel gepost, ontzettend druk gehad met werk, Goedzakje die nog maar 1 slaapje doet.. }:| mijn eigen verjaardag (negen en fucking twintig - volgend jaar wordt ik gewoon weer 26), kerst kadootjes, familie op bezoek en gewoon lekker genieten van mijn favoriete maand van het jaar.

Het was fijn om met jullie te lachen en lekker te zeuren over baby dingen.

Tot in het dreumes topic!
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:07:23 #262
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175919650
Alvast gefeliciteerd RF! *G*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175920643
alvast gefeliciteerd met goedzakje! Zelfs ik word al sentimenteel van het lezen hierover met mijn 3,5 maanden baby.

en blue eyes wat een fijne mijlpaal om nog af te vinken voor ze 1 is!

Hier ben ik degene met de meeste nevenactiviteiten en voel ik me wel eens schuldig als ik N in zijn armen druk als hij thuiskomt en weg ga. Maar er deze week voor gekozen om maar naar 1 vd 2 kerstborrels te gaan, gisteren dus.
Toen ik thuis kwam zag ik de auto van schoonouders staan en was ik wat geïrriteerd dat ze er zo laat nog waren. Maar wat bleek hij had ze ingeschakeld als oppas en heeft zowat het hele huishouden gedaan zodat ik vandaag niet meer zoveel hoef en we vanaf morgen 4 dagen van elkaar kunnen genieten O+ O+ O+
Hij heeft de badkamer in 5 jaar tijd op 1 hand te tellen aantal keer gepoetst dus ik ben heel blij!

oh en mijn baby slaapt al 2 dagen enorm uit. drinkt rond 5:30 en gisteren werd ze om 10:15 wakker, vandaag om 11:30 :o. Na anderhalf uur ligt ze nu weer ko, ze zal het wel nodig hebben..
mijn kerstkaarten zijn inmiddels dus geschreven!

[ Bericht 13% gewijzigd door Nolita op 22-12-2017 13:52:46 ]
pi_175921101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef Memoru het volgende:

Waardoor ik er iedere keer uit moet want wil hem niet wakker maken.
Oh wat lief zeg, bij mij gaat dan na een paar keer toch "instinctief" mijn voet richting zijn rug hoor. En.... Strek! Anders zou ie het nog definitief verleren om van gehuil wakker te worden. Niks d'r van, ook jouw kind :P

Nolita en BlueEyes, dikke yay voor de slaapskills! *O*
pi_175921609
Haha als ik dat zo lees over makkelijker met tweede kinderen lijkt t alsof Wolfje mn tweede is. _O-
pi_175924730
Nolita, wat een goeie actie van je man! O+.

Haha, die verhalen over het arme tweede kind. Ben benieuwd hoe dat hier zal gaan.

Vandaag, op de dag dat A precies acht weken oud is, had ik mijn laatste fysiotherapiebehandeling. Hoera! *O*. Iemand nog belang bij een paar krukken? Zo goed als nieuw.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:25:52 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_175924766
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nolita, wat een goeie actie van je man! O+.

Haha, die verhalen over het arme tweede kind. Ben benieuwd hoe dat hier zal gaan.

Vandaag, op de dag dat A precies acht weken oud is, had ik mijn laatste fysiotherapiebehandeling. Hoera! *O*. Iemand nog belang bij een paar krukken? Zo goed als nieuw.
Nah, super! Dat had je 8 weken geleden niet durven hopen denk ik! *O*
disclaimer
pi_175925043
Ik had acht weken geleden nog niet eens durven hopen dat ik kerst kon vieren op een andere plek dan mijn slaapkamer...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175926319
Alvast gefeliciteerd met de bijna-dreumesen! O+

DaD, oh wat heerlijk zeg! ^O^

Ben ook wel benieuwd hoe het met een tweede is ja. Ik merk al wel dat ik me een stuk minder zorgen maak of we het allemaal wel goed doen :)
Qua eten heb ik me juist voorgenomen om er ook bij een tweede wel goed op te letten, juist omdat ik van iedereen hoor dat het er stiekem toch snel in sluipt dat die alles veel eerder krijgen. Niet dat ik er echt spastisch om ga doen, maar wil ook niet té makkelijk worden zeg maar.

+1 op mannen die overal doorheen slapen :{w Zo niet eerlijk; voor de Minion sliepen wij allebei zo diep, maar ben bang dat dat bij mij nooit meer goedkomt ;(

Nolita wat lief van je man! O+

Man was vandaag al vrij dus ook lekker lang weekend samen! O+
Komt wel goed uit ook, want vannacht kreeg ik welgeteld 2u slaap ;( eigenlijk offtopic hier, want het lag meer aan blaffende peuter dan aan baby

En Kerst vieren we gewoon lekker thuis met z'n 4tjes: heerlijk! O+ ~:)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175926480
wat fijn dat het herstel uiteindelijk mee is gevallen dad, weg met die krukken! *O*

oei twist dat is echt weinig slaap. Lekker bijkomen nu met z'n 4-en!
pi_175930449
Blue *O* wat een goede nacht :)

Nolita, dat is wel echt superlief van je man O+

RF, biiiiiijjjjjna gefeliciteerd. Ik vond dat met S. ook echt wel een dingetje.
Net als het feit dat ik komend jaar 30 ga worden :X

DaD, wat een heerlijke mijlpaal *O*

Onze baby is niet meer zo ziek :) beetje moeite nog met drinken, maar dat ligt meer aan buikpijn (die scheten :o ).

Iedereen hier lang weekend waarschijnlijk? Geniet ervan. Ik moet zondag nog een half dagje werken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:35:10 #272
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175930566
Ik mag niet eens meer naar de wc of keuken lopen. G. huilt dan echt hartverscheurend.. maakt niet uit of ik blijf praten tegen haar, ze kan me nog niet een seconde missen als ze wakker is :O
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:17:42 #273
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175940550
Lemijn, hoe was je eerste werkdag?

GvsE, dat had mijn oudste ook heel erg. Werd pas minder toen ze een jaar of 3 was :X

Hoe is het met M, LeSage?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:23:06 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175940587
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:17 schreef Sylver_ het volgende:
Lemijn, hoe was je eerste werkdag?
We lagen nogal vroeg allebei te slapen, en dat na een paar uur rustig werken! Of omdat ik Jacobs snotvirus heb overgenomen... Het werken zelf was prima. Maar J moest wel even bijkomen toen ik er weer was. Nu gelukkig lekker vrij en dan in het nieuwe jaar de volgende etappe inclusief crèche. Dank voor het vragen :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:31:52 #275
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175940679
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:17 schreef Sylver_ het volgende:
GvsE, dat had mijn oudste ook heel erg. Werd pas minder toen ze een jaar of 3 was :X
Dit is wel een jammere toevoeging... veel samenplas-plezier, GvsE.

RF! Gefeliciteerd met de verjaardag van Goedzakje! Je wilde graag iets leuks doen met z'n drieën vandaag toch? Wat gaat het worden?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:50:00 #276
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175940858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit is wel een jammere toevoeging... veel samenplas-plezier, GvsE.
Oh, zo klinkt het niet echt als een fijn vooruitzicht he 🤔
Maar het huilen duurde niet zo lang hoor! Wel de gezelligheid op het toilet :P

Fijn dat het werken goed ging! Zal wel even wennen zijn voor Jacob ook. Ben benieuwd hoe hij het gaat vinden op de crèche.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:54:19 #277
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175940901
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:17 schreef Sylver_ het volgende:
Lemijn, hoe was je eerste werkdag?

GvsE, dat had mijn oudste ook heel erg. Werd pas minder toen ze een jaar of 3 was :X

Hoe is het met M, LeSage?
Ik denk dat ik een rolletje ducttape vraag aan de kerstman.. Plak ik d'r gewoon op m'n rug, kan ze alles meemaken.. Wedden dat ze na een grote boodschap nooit meer mee wil? _O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  zaterdag 23 december 2017 @ 09:56:18 #278
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175940925
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dit is wel een jammere toevoeging... veel samenplas-plezier, GvsE.

RF! Gefeliciteerd met de verjaardag van Goedzakje! Je wilde graag iets leuks doen met z'n drieën vandaag toch? Wat gaat het worden?
Nee, ik ga d'r echt niet meenemen, ik pas net zelf op dat hokje.. Ze moet gewoon leren dat wanneer mama weggaat, ze ook zo weer terugkomt..
Ze heeft tenslotte genoeg taken te doen in de box, ze is verantwoordelijk voor de muziek, ze heeft tenslotte een drumstel en een keyboard :P
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175940946
Ik mag me ook hier melden! Na wat vreselijke dagen is er eindelijk weer rust. We krijgen nou echte kraamzorg en de ochtenden hebben we vrij. Geen hulp om achteraan op te ruimen.

Man en ik zijn er fysiek slechter aan toe dan na de bevalling. Onze V. heeft het gelukkig wel goed gered. Manlief moet van mij veel bijslapen en mag vanmiddag weer even de deur uit. En met huid op huid lukt het me eindelijk om ook plat te rusten.

Na dagen tobben met de borst lukt het met tepelhoedjes om aan te leggen, soms ook zonder. Melk is er gelukkig meer dan genoeg en ik lek al net voor V wakker wordt.
Mijn hormonen kregen wel een flinke dip doordat de baby steeds minder bij me was. Dat maakte me zo verdrietig, ik miste al die voedingsmomenten omdat hij ineens met de fles gevoed moest worden. En mijn oxytocine dal maakte dat mijn fysiek herstel kelderde en ik minder liefde voor baby en man voelde. Daar word je nogal nerveus van wanneer je toch al moet oppassen voor depressie.

Manlief en ik hebben het gisteren niet meer over scheiden gehad, dat is vooruitgang! We zijn weer terug bij betere communicatie over wat we willen en werken weer als team samen. Heerlijk!

Mijn blauwe wolk krijgt in ieder geval eindelijk weer ruimte zo om terug te groeien.

De oude kraamzorg mag na mijn megaklacht mogelijk niet meer naar gezinnen. Zij had vorig jaar ook al een slechte periode gehad. Ik wou niet klagen omdat ik me schuldig voelde (en waardeloos) maar kwam gisteren erachter dat ze ook veel te weinig heeft uitgelegd. Inclusief zaken waardoor onze baby juist die eerste nacht zo hard afgevallen kan zijn.
En schuldgevoel heb ik dan niet meer. Helemaal niet als ik uitreken hoeveel meer gezinnen ellende bespaard kan blijven door mijn klachtenregen van een ruim half uur.

Verder heb ik me er met wat humor doorheen geslagen, de gekste uitspraken en gebeurtenissen wil ik nog wel eens met jullie delen. :-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:00:41 #280
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175940997
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 09:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik mag me ook hier melden! Na wat vreselijke dagen is er eindelijk weer rust. We krijgen nou echte kraamzorg en de ochtenden hebben we vrij. Geen hulp om achteraan op te ruimen.

Man en ik zijn er fysiek slechter aan toe dan na de bevalling. Onze V. heeft het gelukkig wel goed gered. Manlief moet van mij veel bijslapen en mag vanmiddag weer even de deur uit. En met huid op huid lukt het me eindelijk om ook plat te rusten.

Na dagen tobben met de borst lukt het met tepelhoedjes om aan te leggen, soms ook zonder. Melk is er gelukkig meer dan genoeg en ik lek al net voor V wakker wordt.
Mijn hormonen kregen wel een flinke dip doordat de baby steeds minder bij me was. Dat maakte me zo verdrietig, ik miste al die voedingsmomenten omdat hij ineens met de fles gevoed moest worden. En mijn oxytocine dal maakte dat mijn fysiek herstel kelderde en ik minder liefde voor baby en man voelde. Daar word je nogal nerveus van wanneer je toch al moet oppassen voor depressie.

Manlief en ik hebben het gisteren niet meer over scheiden gehad, dat is vooruitgang! We zijn weer terug bij betere communicatie over wat we willen en werken weer als team samen. Heerlijk!

Mijn blauwe wolk krijgt in ieder geval eindelijk weer ruimte zo om terug te groeien.

De oude kraamzorg mag na mijn megaklacht mogelijk niet meer naar gezinnen. Zij had vorig jaar ook al een slechte periode gehad. Ik wou niet klagen omdat ik me schuldig voelde (en waardeloos) maar kwam gisteren erachter dat ze ook veel te weinig heeft uitgelegd. Inclusief zaken waardoor onze baby juist die eerste nacht zo hard afgevallen kan zijn.
En schuldgevoel heb ik dan niet meer. Helemaal niet als ik uitreken hoeveel meer gezinnen ellende bespaard kan blijven door mijn klachtenregen van een ruim half uur.

Verder heb ik me er met wat humor doorheen geslagen, de gekste uitspraken en gebeurtenissen wil ik nog wel eens met jullie delen. :-)
Oh wat klote dat je zo'n rotte kraamtijd hebt gehad.. Ik hoop (en denk) dat de komende periode beter gaat voor je :*
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:04:42 #281
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175941054
Dat klinkt allemaal heel akelig, pannenkoekenmix. Ik heb je verhaal zo te lezen gemist, maar hoop dat de blauwe wolk nu gaat uitgroeien tot enorme proporties :*

GvsE, volgens mij leren ze dat met de tijd, niet door maar vaak genoeg achter te worden gelaten... Maar hee, misschien poep jij heel snel en werkt dit het beste zo :%
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 december 2017 @ 10:11:37 #282
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175941154
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 10:04 schreef Lemijn het volgende:
Dat klinkt allemaal heel akelig, pannenkoekenmix. Ik heb je verhaal zo te lezen gemist, maar hoop dat de blauwe wolk nu gaat uitgroeien tot enorme proporties :*

GvsE, volgens mij leren ze dat met de tijd, niet door maar vaak genoeg achter te worden gelaten... Maar hee, misschien poep jij heel snel en werkt dit het beste zo :%
Ik heb niet veel tijd nodig op het toilet.. Mijn poep moment is als ze savonds op bed ligt pas :+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175941782
Och Pannenkoek, wat een vervelende week zeg. En je hoeft je echt niet schuldig te voelen, het is het werk van de Kraamzorg en ze mag er op aangesproken worden als ze niet functioneert! Eigenlijk ook beter voor eventuele gezinnen in de toekomst.
Zorg goed voor jezelf en je gezin :*
Een kindje is trouwens ook gewoon killing voor je relatie af en toe. Zolang het daarna weer bijgelegd wordt komt het vast weer goed.

Lief dat je er naar vraagt, Sylver. M. is op snot na weer beter. Maar hij is ongeveer verkouden geboren en ik verwacht daar nog weinig verbetering in :')

Lemijn, klinkt als een goed begin zo! Ik merk ook dat M. echt bij moet komen na een werkdag van mij. Gisteren bleef hij maar ontevreden bij papa. Ik nam hem bij me en hij sliep binnen 3 minuten :D

Samen plassen O+ Privacy krijgt een heel nieuwe dimensie met kinderen.

Ik ben eigenlijk gewoon de hele dag al aan het smelten, want mijn jongens zijn alleen maar aan het knuffelen samen O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:26:58 #284
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175953289
Haat aan al die klotige virussen die baby's ziek maken. En specifiek aan het virus dat mijn Jacob in een zielig hees jammerend snotaapje heeft doen veranderen ;(
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:35:34 #285
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175953473
Boks, Lemijn ;(
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:36:00 #286
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175953485
LeSage wat super zoet! O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175953979
Waar een lieve foto LeSage!

En pannkoekenmix: ik heb je verhaal gemist denk ik, maar wens je toe dat je alsnog op een mega-blauwe wolk komt!
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:06:55 #288
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175954216
Ja, die knuffelfoto is zeer zoet!

Even te lui om van topic te wisselen. Melk die ik gisteren overdag heb gekolfd, kan ik die nu nog straffeloos invriezen? Hij was bedoeld voor morgen als Jacob op pad zou gaan, maar er is wel kans dat dat niet doorgaat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:09:54 #289
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175954294
Welkom pannenkoekenmix!
Het begint van je kraamweek klinkt alles behalve fijn :{ Het begin is al moeilijk genoeg, daar kun je een slechte kraamhulp niet bij gebruiken.
Gelukkig hebben jullie nu wel een fijne kraam. Hoe lang heb je nog kraamzorg?

Ben wel benieuwd naar de gekke uitspraken :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:20:27 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175954645
Matige boks trouwens, Sylver. Waren jullie niet kort geleden ook al aan de beurt? Ik kon gelukkig net even met sla maken én opeten, met dank aan de paracetamol en inzet van de favoriete knuffel. Hij lachte zelfs even. Oh, nu is het weer over. Dag he.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175954904
Och, beterschap Jacob :*

Zoete foto inderdaad, vergeten we voor het gemak even dat S. net super baldadig was en in M.’s teen beet :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 23 december 2017 @ 20:29:48 #292
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175954990
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:06 schreef Lemijn het volgende:
Ja, die knuffelfoto is zeer zoet!

Even te lui om van topic te wisselen. Melk die ik gisteren overdag heb gekolfd, kan ik die nu nog straffeloos invriezen? Hij was bedoeld voor morgen als Jacob op pad zou gaan, maar er is wel kans dat dat niet doorgaat.
Staat het in de koelkast? Dan wel geloof ik :Y

Volgens mij staat er officieel 24u voor? Maar Ella doet het iig nog :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:20 schreef Lemijn het volgende:
Matige boks trouwens, Sylver. Waren jullie niet kort geleden ook al aan de beurt? Ik kon gelukkig net even met sla maken én opeten, met dank aan de paracetamol en inzet van de favoriete knuffel. Hij lachte zelfs even. Oh, nu is het weer over. Dag he.
Meh, kunt niks anders doen dan er aan over geven he.
Volgens mij heeft Ella vooral last van d'r verstopte neus en maakt dat haar overstuur. En als ze dan slaapt hoest ze zichzelf weer wakker.
Laatst idd ook al, kdv he.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175955615
Voor wie mijn berichtje gemist had en toch nieuwsgierig is:
http://forum.fok.nl/topic/2415894/1/999#p175857243

Het toppunt was toch wel "zullen we even je controles doen?" en "wil je de gordijnen los" in een zin, en dat in een galerijflat. 8)7 Sowieso trok ze weleens het gordijn een eind open wanneer ze er langs op liep zonder dat ze het hoorde, en dat terwijl ik mijn dagen halfnaakt op bed doorbracht.

Kraamzorg die je nauwelijks wat vertelt over hoe je moet voeden, om de volgende dag te zeggen "ik heb nog nooit meegemaakt dat een baby al op de tweede dag zeven procent kwijt is geraakt. Fijn om te horen van iemand met ook nog dinosaurusleeftijd.

Manlief en ik die een kwartier aftrokken van onze toch al weinig nachtrust, om eerder te verschonen, zodat V. echt na drie uur zou kunnen voeden en niet zou hoeven wachten. Om dan overdag kraamhulp te hebben die vindt dat het badje nog wel even kan wachten, dus ook de voeding daarna, eerst thee.

"Bij jullie in huis ligt niks waar je het zou verwachten", en inderdaad als ik door het huis ging lag niks waar ik het zou verwachten. Inclusief schone vaatdoekjes waarvan ze had besloten dat de gangkastvloer de beste plek was. :')

Toen ik twee dagen nadat ik uitlegloos begon te kolven ineens een tip kreeg over het leeg laten lopen van de tuutjes moest ik wel grinniken. >:)

Op een avond twijfelde ik om de druiven die al twee weken oud waren toch weg te gooien al zag het er nog prima uit, het leek me niet lekker meer. Ik heb ze maar niet in de prullenbak gegooid want die zou ze best eens voor een kast aan kunnen zien. :D En warempel, de volgende dag kreeg ik druifjes. Weliswaar eentje met schimmel.

Donderdag was mijn gedachte vooral: Het leven is een feestje maar je moet wel zelf de slingers ophangen. Zo heb ik me er maar een beetje doorheen geprobeerd die laatste tijd met haar. :@

Nu gelukkig eindelijk fijne kraamzorg maar ik baal nog steeds dat ik niet eerder aan de bel heb getrokken. Dag 1 bracht ik doodmoe op bed door, toen was mijn wereldje heel klein en merkte ik niet zoveel van de kraamzorg behalve dat ik weinig water kreeg (uitspraak "ik drink nooit zoveel water", dus thee kon ik soms wel meer krijgen).
De tweede dag zorgde mijn zusje veel voor me en aangezien zij er lang was heb ik ook die dag weinig opgemerkt.
Op dinsdag werd ik wat mobieler en was ik aan het einde van de dag overprikkeld, uitgedroogd, had ik niet meer gegeten dan ik zelfs voor de zwangerschap zou eten (vier sneetjes brood en een beschuit met muisjes), toen begon het me dus pas te dagen dat dit niet in orde was.
Het zal nog wel een tijd duren tot ik het allemaal een plekje kan geven. -O-

Vandaag heb ik geleerd om liggend te voeden en hapte V. met enig gemak aan. Hij dronk voor drie kwartier, ook aan de onderkant lekte er weg en een uurtje later kolfde ik er toch nog 100 cc uit. :+ We laten hem maar een uurtje langer met rust omdat zijn voeding lang hoog bleef zitten, op zijn volgende voedingstijd sliep hij net veertig minuten. Hij houdt wel alles binnen maar ik vraag me weleens af of ik hem niet aan het overvoeden ben zo. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175957931
RF gefeliciteerd *O*
Tot in het dreumes topic!
  zaterdag 23 december 2017 @ 22:10:11 #295
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175958732
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:49 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
- kraamzorgkut-
:{
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  zaterdag 23 december 2017 @ 22:13:34 #296
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175958835
Dus even een aparte vraag tussendoor... hoelang blijft zo’n knip van de bevalling gevoelig? :@

Op momenten dat ik even op het toilet zit voel ik hem gewoon, en ook als ik tussen 2 bankkussens in zit.. niet pijnlijk, maar gewoon gevoelig..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175958868
Jeetje pannenkoek :{ wat een domme troela, goed dat je aan de bel hebt getrokken ^O^ hopelijk is het vanaf nu zorgeloos :*

Oh en bv kan je niet overvoeden *O* dus leef je uit, lekker groeien *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175958918
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:13 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Dus even een aparte vraag tussendoor... hoelang blijft zo’n knip van de bevalling gevoelig? :@

Op momenten dat ik even op het toilet zit voel ik hem gewoon, en ook als ik tussen 2 bankkussens in zit.. niet pijnlijk, maar gewoon gevoelig..
hier al lang niet meer (geen knip maar rete conplexe scheuren hier). Ze zeiden toen in het ziekenhuis al dat ik bij de huisarts een doorverwijzing naar de gyn moest vragen als het voor mijn gevoel niet goed geneest. Ik had denk ik na 2,5 maand 0,0 last meer.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 23 december 2017 @ 22:49:15 #299
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_175959920
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:29 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Staat het in de koelkast? Dan wel geloof ik :Y

Volgens mij staat er officieel 24u voor? Maar Ella doet het iig nog :P


Neeee... :'(
Hier staat het altijd een paar dagen in de koelkast voor ik het invries. Mag dat niet?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_175961469
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 22:49 schreef LadyS het volgende:

[..]

Neeee... :'(
Hier staat het altijd een paar dagen in de koelkast voor ik het invries. Mag dat niet?
wel als je het even pasteuriseerd geloof ik.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175962170
Ik vries soms ook na 2/3 dagen pas in, als ik me dan realiseer dat ik maandags niks nodig heb. Ze leven nog steeds en drinken het net zo graag. Wel uit achter in de koelkast dan.

Wat een rotkraamtijd pannenkoek! Hopelijk maakt de nieuwe alles goed. Wel goed dat jullie het aangegeven hebben ter voorkoming van herhaling. Op basis van je verhaal zie ik echt zo'n bejaarde met rollator en gehoorapparaat voor me :')

GvE, ik had na m'n eerste bevalling een knip en scheur, kon 2 weken amper zitten en lopen, maar nog een week later vrijwel geen last meer van. Gevoelig en dat het soms trekt is het nog wel een tijdje gebleven, werd tijdens de zwangerschap erna ook wat erger, maar sindsdien geen last meer van gehad. De wond van m'n keizersnede is overigens wel nog steeds gevoelig, gebruik nog steeds zoveel mogelijk heel hoog of heel laag ondergoed.

Wij hebben genoten van ons kindloze avondje. De escaperoom zijn we niet uitgekomen, maar we zijn er ook niet in gekomen; de stroom was uitgevallen. Over twee weken de herkansing. Wel voor het eerst in jaren weer carpaccio gegeten en gezellig een spelletje gedaan. Daarna thuis gekolfd en de hele nacht aaneengesloten kunnen slapen. In theorie dan, in de praktijk ben ik wel een paar keer wakker geweest en ben ik er om 9 uur maar uitgegaan om weer te kolven. Maar alleen al het in alle rust opstaan en ontbijten was al wat waard. En we hebben eindelijk de planken op kunnen hangen die al maanden klaar lagen en nogmaals ontdekt dat wij niet gemaakt zijn om te klussen :')

Helaas hebben de meiden ook bij opa en oma niet doorgeslapen (dat had de kans op een snelle volgende logeerpartij vergroot), ze hebben een estafette gehouden en de kat was aan de haal gegaan met het melkschepje, die hebben ze om 3 uur snachts moeten zoeken (hij heeft gelukkig wel vaste plaatsen voor zijn 'buit'). Maar ze waren helemaal vrolijk en enthousiast toen we ze op kwamen halen, inclusief gegiechel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')