abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 december 2017 @ 20:49:57 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_176021941
quote:
quote:
David Davis’s department said last year that it was preparing “an assessment of the impact of exit on over fifty sectors of the economy”, undermining his recent claim that the Brexit impact studies do not exist.

The comment was made in a Freedom of Information response from November 2016, suggesting that work was underway on the documents more than a year before the government backtracked on acknowledging their existence.

In addition, the Guardian has found at least 12 references in Hansard, the official record of parliament, to ministers talking about the work to “assess the impact” or “assess the economic impact” of Brexit over the last year.

The findings are likely to fuel suspicions that the Department for Exiting the European Union does have documentary evidence of the impact of Brexit on the economy.

Parliament asked for 58 impact assessments to be handed over to the select committee on exiting the EU last month, so they could examine how Brexit would affect different sectors.

But MPs who were allowed to view the 800-pages of documents ridiculed the analyses for simply setting out the current situation for businesses, explaining how the EU operates and then providing a section on what stakeholders think.

Davis and other ministers claimed they had never said any “impact assessments” existed, and the committee, which is dominated by Conservatives, ruled that he was not in contempt of parliament for failing to release such documents.

However, campaigners believe the government does still hold relevant information setting out the official view of how Brexit could affect the economy and businesses.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 december 2017 @ 05:39:20 #104
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176029602
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 15:29 schreef beantherio het volgende:
Van de Daily Mail mogen we geen grappen maken over de blauwe paspoorten:
De Britten blijven een maf volkje. Ze hebben liever een blauw paspoort dan gegarandeerd vrij reizen door 27 landen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176030344
Deze hele discussie over blauwe paspoorten is gewoon bizar aangezien de EU haar lidstaten nooit heeft verplicht die EU-kleur te nemen. Kroatië heeft ook gewoon nog een donkerblauw paspoort.

Daarnaast had het VK blauwe paspoorten omdat ze daar in de jaren '20 toe waren verplicht door de League of Nations.

Ook kunnen de Britten niet meer terug naar het pre-EU formaat (was stuk groter dan nu) maar daar hoor je de Brexiteers nooit over.

Daarnaast heeft de VS ook allemaal eisen aan een paspoort waar de Britten aan moeten voldoen als ze onder Visa Waiver willen blijven vallen.

Het feit dat ze zo blij zijn met die blauwe kleur is echt extreem treurig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 28 december 2017 @ 16:43:09 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176077588
quote:
FT via Google: Port of Rotterdam reveals scale of Brexit challenge

At the port of Rotterdam, the biggest in the EU, the sheer scale of the bloc’s trade with the rest of the world — and the infrastructure needed to handle it — is there for all to see. But the cranes, gantries and port equipment also illustrate the challenge for the UK when it breaks with the bloc in 2019.

At a border inspection post, porters lift out outsize boxes of South American beef. It is one of 120 containers of agricultural products unloaded at the facility every day, a fraction of Rotterdam’s overall activity.

The Dutch port, which processes 461.2m tonnes of cargo overall each year, is a principal point of entry for goods headed for destinations throughout the EU — including the UK, just 140 miles away.

“English ports are not equipped with the same facilities as Rotterdam, which is why most of it comes here,” says Ricardo Rackwitz, the site’s commercial manager, as he watches the porters heave the boxes. “It’s actually quicker to send it here first. Then we put it on pallets and send 10 or 12 per cent of it on to the UK.”

Theresa May’s government says it is progressing on Brexit, after striking an initial divorce deal with the bloc this month. But leaving the EU is not just about negotiation and legislation; it is also about implementation and infrastructure.

Once Britain leaves the EU’s customs union, the UK will no longer be able to rely on the port facilities in Rotterdam or elsewhere in the EU — and will instead have to develop its own, for trade both with Europe and beyond.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 28 december 2017 @ 19:02:08 #107
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176081626
Er waren vandaag wat geruchten dat David Davis opzij geschoven was als onderhandelaar, maar de Britten hebben het ontkend: Brexit department denies David Davis has been sidelined in talks
  vrijdag 29 december 2017 @ 03:28:08 #108
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176098852
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 16:43 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 05:37:58 #109
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176099167
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 03:28 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
Dat zal wel meevallen. Maar er zullen wel wat prijzen stijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:16:21 #110
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176100480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 03:28 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
Dat lijkt me sterk, maar ze zullen minstens hun havens wat moeten uitbreiden, zo te lezen. En dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.

Ze mogen wel eens aan de slag daar, ze verliezen kostbare tijd met al hun gedraal en gebabbel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:20:52 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176100548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, maar ze zullen minstens hun havens wat moeten uitbreiden, zo te lezen. En dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.

Ze mogen wel eens aan de slag daar, ze verliezen kostbare tijd met al hun gedraal en gebabbel.
Ahum


Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax 16 meter diep
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax 15 meter diep
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel

Panamax: maximum afmetingen van een schip

Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietverdriet op 29-12-2017 09:42:29 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:43:09 #112
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176100976
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ahum

Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel

Panamax: maximum afmetingen van een schip

Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater

Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip ;)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:44:47 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101001
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip ;)
Beetje zwak antwoord, vind je niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 09:49:25 #114
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176101103
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Beetje zwak antwoord, vind je niet?
Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:51:20 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101156
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Dat is een antwoord op de post van Perrin die zei dat ze in de UK maar eens aan hun havens moeten gaan werken. Niet op die van mij waarin ik aantoon dat ze veel grote diepzeehavens hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176101198
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip ;)
Dit klopt wel. De lading zal vermoedelijk ook straks nog via Rotterdam komen maar dan in het VK nog een procedure moeten doorlopen.
Of er komt een deal dat dit alsnog in Rotterdam kan gebeuren, tegen een aardige vergoeding. Hoe dan ook, de handel wordt complexer en duurder.
Dat is ook waar de auteur van het artikel op doelde, niet of er eventueel een kade beschikbaar is voor zeeschepen.
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 09:53:31 #117
236264 crew  capricia
pi_176101216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is een antwoord op de post van Perrin die zei dat ze in de UK maar eens aan hun havens moeten gaan werken. Niet op die van mij waarin ik aantoon dat ze veel grote diepzeehavens hebben
Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Definitely not CIA
  vrijdag 29 december 2017 @ 09:54:55 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101251
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Ja.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176101322
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Volstrekt onvoldoende natuurlijk om over te nemen wat Rotterdam nu voor ze doet.
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 09:58:02 #120
236264 crew  capricia
pi_176101339
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja.
Dan lijkt me dat geen probleem. :)
Definitely not CIA
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:00:22 #121
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101400
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan lijkt me dat geen probleem. :)
Je zal alleen met het beladen rekening moeten houden met welke containers waar uitgeladen worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:00:36 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_176101407
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_176101471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ahum


Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax 16 meter diep
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax 15 meter diep
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel

Panamax: maximum afmetingen van een schip

Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater

Rotterdam kan Suezmax en TI-supertankers aan ;)
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:04 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101483
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Onzin, containerschepen doen nu ook al verschillende havens in Europa aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:04:33 #125
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101494
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:03 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Rotterdam kan Suezmax en TI-supertankers aan ;)
Ja, is dan ook de op 1 na grootste haven ter wereld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176101563
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Zoals in het artikel staat kiest men daar inderdaad voor omdat het goedkoper is.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:14:36 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101749
Jep, van Rotterdam containers met de vrachtwagen naar de UK, intussen in Felixstowe


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 10:14:55 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176101757
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:20:19 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101894
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.
Eerst een Southhampton containers uitladen

Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176101948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 10:28:20 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176102113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:34:17 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176102252
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.
Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:35:53 #133
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176102308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:38:12 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176102369
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:43:04 #135
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176102533
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.

Het feit dat ze een groot schip kunnen handelen zegt geen ene donder Piet, het gaat om de totale capaciteit. En Felixstowe haalt nog geen derde binnen van wat Rotterdam binnenhaalt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:44:35 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176102587
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:43 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.

Het feit dat ze een groot schip kunnen handelen zegt geen ene donder Piet, het gaat om de totale capaciteit. En Felixstowe haalt nog geen derde binnen van wat Rotterdam binnenhaalt.
Je draait.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:46:19 #137
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176102650
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je draait.
Nee.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176104144
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.
pi_176105231
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


[..]

Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?
Natuurlijk zal het zo nu en dan wel gebeuren. Maar de trend gaat al langer richting grote transportbewegingen met grote schepen tussen grote havens. Vanuit die punten wordt het vervolgens van en naar het achterland getransporteerd. In die zin is het VK onderdeel van het achterland van Rotterdam en Antwerpen.
Het kan ook anders maar dan moet er wel een infrastructuur worden opgebouwd die daar geschikt voor is (en dan niet enkel de fysieke infra voor je daar weer over begint...). En dat is duurder en minder efficiënt dan hoe het nu gaat.
pi_176105273
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:37 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.
Serieuze export hebben ze toch alleen vanuit Schotland :P?
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 12:14:51 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176105353
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Goedkope matrozen ronselen omdat het VK hard op weg is een laag-lonen-land te worden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 13:01:58 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176106635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176106693
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterken :+
  vrijdag 29 december 2017 @ 14:25:46 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176109890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176112276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.
Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:23:39 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176112565
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.
En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176113136
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigen
En opnieuw op de man. Er is juist door meerdere mensen (ook door mij) inhoudelijk op je gereageerd maar jij begint weer te gillen dat alleen naar dat ene deeltje wat jij er uitgepikt hebt gereageerd mag worden...
Terwijl juist het bredere perspectief een stuk interessanter is dan de kade van Liverpool.
pi_176135163
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Dat zou na de Brexit nog steeds mogelijk zijn. Goederen in transit (met bestemming buiten de EU) blijven normaal gezien in een customs area (geen idee of dat de officiële benaming is) tot ze weer verscheept worden, die zijn wat de douane betreft het land niet binnengekomen. Ik weet niet wat de huidige procedure voor transhipment cargo met EU bestemming is, gaat dat in de eerste haven door de douane, of pas in het land van bestemming? Dat laatste lijkt me het meest logische, in dat geval zou er na de brexit weinig veranderen.

Een schip van buiten de EU moet een "Entry Summary Declaration" (ENS) indienen, normaal bij het douanekantoor van de eerste EU haven die het schip aandoet. Daar verandert er niets imo, want de ENS dient voor risk assesment en moet alle goederen vermelden, ongeacht de bestemming (omdat "freight remaining on board" ook een risico voor de haven kan vormen).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:55:32 #149
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176135723
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterken :+
Oeh, linkje?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176135914
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:55 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oeh, linkje?
Dat gaat dan om de Interreg-programma's, de Europese structuurfondsen. Aan dit programma deden bijvoorbeeld diverse Britse havens mee http://archive.northsearegion.eu/ivb/projects/details/&tid=128 , dit is al afgelopen maar zo zijn er veel meer. De EU is wel dol op duurzamer vervoer per schip om de weg wat te ontlasten.
  zaterdag 30 december 2017 @ 06:14:29 #151
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176138319
Verrassend veel fokkers hier die verstand hebben van havenprocedures en -formaliteiten.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176138965
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 06:14 schreef Old_Pal het volgende:
Verrassend veel fokkers hier die verstand hebben van havenprocedures en -formaliteiten.
Zit vrij veel dynamiek in die branche momenteel :P
  zaterdag 30 december 2017 @ 10:22:17 #153
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176140276
Misschien is het interessant om het weer eens over de actualiteit te hebben? Een belangrijk adviseur van May is opgestapt:

quote:
Lord Adonis quits as infrastructure tsar as he launches scathing attack on Theresa May's handling of Brexit

Theresa May's infrastructure tsar has sensationally quit as he launched a scathing attack on the Prime Minister's handling of Brexit. Labour peer Lord Adonis resigned as chairman of the National Infrastructure Commission, claiming Mrs May had sided with Ukip and the "Tory hard right". The former transport secretary said he was "duty bound" to oppose the Government's European Union (Withdrawal) Bill when it comes to the House of Lords.

In his resignation letter he told the Prime Minister: "Brexit is a populist and nationalist spasm worthy of Donald Trump. "After the narrow referendum vote, a form of associate membership of the EU might have been attempted without rupturing Britain's key trading and political alliances. "Instead, by allying with Ukip and the Tory hard right to wrench Britain out of the key economic and political institutions of modern Europe, you are pursuing a course fraught with danger. Even within Ireland, there are set to be barriers between people and trade. "If Brexit happens, taking us back into Europe will become the mission of our children's generation, who will marvel at your acts of destruction."

He warned the Government is "hurtling towards the EU's emergency exit with no credible plan for the future of British trade and European co-operation, all the while ignoring - beyond soundbites and inadequate programmes - the crises of housing, education, the NHS, and social and regional inequality which are undermining the fabric of our nation and feeding a populist surge".

Whitehall sources indicated that Lord Adonis, whose frequent criticism of Brexit had caused outrage among Tory Eurosceptics, had "jumped before he was pushed". Lord Adonis, a former Cabinet minister under Gordon Brown, was appointed as chairman of the National Infrastructure Commission in October 2015.

In his letter to the Prime Minister, Lord Adonis said: "My work at the Commission has become increasingly clouded by disagreement with the Government, and after much consideration I am writing to resign because of fundamental differences which simply cannot be bridged." The Government's Brexit Bill "is the worst legislation of my lifetime", he said. "It arrives soon in the House of Lords and I feel duty bound to oppose it relentlessly from the Labour benches." He claimed that Brexit is "causing a nervous breakdown across Whitehall and conduct unworthy of Her Majesty's Government".

But a Government source said: "He's been moving closer towards the exit door with each new onslaught he makes against Brexit. "He's now walked through the door before he was pushed."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')