quote:
quote:David Davis’s department said last year that it was preparing “an assessment of the impact of exit on over fifty sectors of the economy”, undermining his recent claim that the Brexit impact studies do not exist.
The comment was made in a Freedom of Information response from November 2016, suggesting that work was underway on the documents more than a year before the government backtracked on acknowledging their existence.
In addition, the Guardian has found at least 12 references in Hansard, the official record of parliament, to ministers talking about the work to “assess the impact” or “assess the economic impact” of Brexit over the last year.
The findings are likely to fuel suspicions that the Department for Exiting the European Union does have documentary evidence of the impact of Brexit on the economy.
Parliament asked for 58 impact assessments to be handed over to the select committee on exiting the EU last month, so they could examine how Brexit would affect different sectors.
But MPs who were allowed to view the 800-pages of documents ridiculed the analyses for simply setting out the current situation for businesses, explaining how the EU operates and then providing a section on what stakeholders think.
Davis and other ministers claimed they had never said any “impact assessments” existed, and the committee, which is dominated by Conservatives, ruled that he was not in contempt of parliament for failing to release such documents.
However, campaigners believe the government does still hold relevant information setting out the official view of how Brexit could affect the economy and businesses.
De Britten blijven een maf volkje. Ze hebben liever een blauw paspoort dan gegarandeerd vrij reizen door 27 landen.quote:Op dinsdag 26 december 2017 15:29 schreef beantherio het volgende:
Van de Daily Mail mogen we geen grappen maken over de blauwe paspoorten:
quote:FT via Google: Port of Rotterdam reveals scale of Brexit challenge
At the port of Rotterdam, the biggest in the EU, the sheer scale of the bloc’s trade with the rest of the world — and the infrastructure needed to handle it — is there for all to see. But the cranes, gantries and port equipment also illustrate the challenge for the UK when it breaks with the bloc in 2019.
At a border inspection post, porters lift out outsize boxes of South American beef. It is one of 120 containers of agricultural products unloaded at the facility every day, a fraction of Rotterdam’s overall activity.
The Dutch port, which processes 461.2m tonnes of cargo overall each year, is a principal point of entry for goods headed for destinations throughout the EU — including the UK, just 140 miles away.
“English ports are not equipped with the same facilities as Rotterdam, which is why most of it comes here,” says Ricardo Rackwitz, the site’s commercial manager, as he watches the porters heave the boxes. “It’s actually quicker to send it here first. Then we put it on pallets and send 10 or 12 per cent of it on to the UK.”
Theresa May’s government says it is progressing on Brexit, after striking an initial divorce deal with the bloc this month. But leaving the EU is not just about negotiation and legislation; it is also about implementation and infrastructure.
Once Britain leaves the EU’s customs union, the UK will no longer be able to rely on the port facilities in Rotterdam or elsewhere in the EU — and will instead have to develop its own, for trade both with Europe and beyond.
Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.quote:
Dat zal wel meevallen. Maar er zullen wel wat prijzen stijgen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 03:28 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
Dat lijkt me sterk, maar ze zullen minstens hun havens wat moeten uitbreiden, zo te lezen. En dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.quote:Op vrijdag 29 december 2017 03:28 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Dus door de Brexit ontstaat er een hongersnood in het VK. Dat hebben hun politici nooit verteld.
Ahumquote:Op vrijdag 29 december 2017 09:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, maar ze zullen minstens hun havens wat moeten uitbreiden, zo te lezen. En dat doe je ook niet van de ene op de andere dag.
Ze mogen wel eens aan de slag daar, ze verliezen kostbare tijd met al hun gedraal en gebabbel.
Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schipquote:Op vrijdag 29 december 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ahum
Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel
Panamax: maximum afmetingen van een schip
Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater
Beetje zwak antwoord, vind je niet?quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip
Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beetje zwak antwoord, vind je niet?
Dat is een antwoord op de post van Perrin die zei dat ze in de UK maar eens aan hun havens moeten gaan werken. Niet op die van mij waarin ik aantoon dat ze veel grote diepzeehavens hebbenquote:Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Dit klopt wel. De lading zal vermoedelijk ook straks nog via Rotterdam komen maar dan in het VK nog een procedure moeten doorlopen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Het gaat wel om meer infrastructuur en andere organisatorische maatregelen dan alleen of de dimensionering van de havens geschikt zijn voor een bepaald type schip
Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een antwoord op de post van Perrin die zei dat ze in de UK maar eens aan hun havens moeten gaan werken. Niet op die van mij waarin ik aantoon dat ze veel grote diepzeehavens hebben
Ja.quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Volstrekt onvoldoende natuurlijk om over te nemen wat Rotterdam nu voor ze doet.quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Hebben ze ook de overslag- en doorvoercapaciteit bij die diepzeehavens?
Je zal alleen met het beladen rekening moeten houden met welke containers waar uitgeladen wordenquote:
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen . Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Rotterdam kan Suezmax en TI-supertankers aanquote:Op vrijdag 29 december 2017 09:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ahum
Panamax en post panamax havens in GB
Southampton, English Channel post-Panamax 16 meter diep
Teesport, Middlesbrough, North Sea
Falmouth, Cornwall, Atlantic Ocean
Port of Tyne, Newcastle, North Sea
Felixstowe, North Sea post-Panamax 15 meter diep
Barrow, Irish Sea
Liverpool, Irish Sea. post-Panamax
Port Talbot, Irish Sea
Milford Haven, Irish Sea
Invergordon, Moray Firth
Hunterston Terminal, Firth of Clyde
Hound Point, Firth of Forth
London Gateway. Thurrock, Thames Estuary
Portland Port, Portland Harbour, English Channel
Panamax: maximum afmetingen van een schip
Lengte: 294,1 m (965 voet)
Breedte: 32,3 m (106 voet)
Diepgang: 12,0 m (39,5 voet) in tropisch zoetwater (de diepgang is afhankelijk van het zoutgehalte en de temperatuur van het water)
Hoogte: 57,91 m (190 voet) boven de waterlijn in tropisch zoetwater
Onzin, containerschepen doen nu ook al verschillende havens in Europa aan.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen . Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Ja, is dan ook de op 1 na grootste haven ter wereld.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:03 schreef The_Temp het volgende:
[..]
Rotterdam kan Suezmax en TI-supertankers aan
Zoals in het artikel staat kiest men daar inderdaad voor omdat het goedkoper is.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen . Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen . Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Eerst een Southhampton containers uitladenquote:Op vrijdag 29 december 2017 10:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.
Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.
Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.
Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?
Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Je draait.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.
Het feit dat ze een groot schip kunnen handelen zegt geen ene donder Piet, het gaat om de totale capaciteit. En Felixstowe haalt nog geen derde binnen van wat Rotterdam binnenhaalt.
Nee.quote:
In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Natuurlijk zal het zo nu en dan wel gebeuren. Maar de trend gaat al langer richting grote transportbewegingen met grote schepen tussen grote havens. Vanuit die punten wordt het vervolgens van en naar het achterland getransporteerd. In die zin is het VK onderdeel van het achterland van Rotterdam en Antwerpen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?
Serieuze export hebben ze toch alleen vanuit Schotland ?quote:Op vrijdag 29 december 2017 11:37 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.
Goedkope matrozen ronselen omdat het VK hard op weg is een laag-lonen-land te worden?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterkenquote:Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.quote:Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.quote:Op vrijdag 29 december 2017 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.
En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigenquote:Op vrijdag 29 december 2017 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.
En opnieuw op de man. Er is juist door meerdere mensen (ook door mij) inhoudelijk op je gereageerd maar jij begint weer te gillen dat alleen naar dat ene deeltje wat jij er uitgepikt hebt gereageerd mag worden...quote:Op vrijdag 29 december 2017 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigen
Dat zou na de Brexit nog steeds mogelijk zijn. Goederen in transit (met bestemming buiten de EU) blijven normaal gezien in een customs area (geen idee of dat de officiële benaming is) tot ze weer verscheept worden, die zijn wat de douane betreft het land niet binnengekomen. Ik weet niet wat de huidige procedure voor transhipment cargo met EU bestemming is, gaat dat in de eerste haven door de douane, of pas in het land van bestemming? Dat laatste lijkt me het meest logische, in dat geval zou er na de brexit weinig veranderen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Oeh, linkje?quote:Op vrijdag 29 december 2017 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterken
Dat gaat dan om de Interreg-programma's, de Europese structuurfondsen. Aan dit programma deden bijvoorbeeld diverse Britse havens mee http://archive.northsearegion.eu/ivb/projects/details/&tid=128 , dit is al afgelopen maar zo zijn er veel meer. De EU is wel dol op duurzamer vervoer per schip om de weg wat te ontlasten.quote:
Zit vrij veel dynamiek in die branche momenteelquote:Op zaterdag 30 december 2017 06:14 schreef Old_Pal het volgende:
Verrassend veel fokkers hier die verstand hebben van havenprocedures en -formaliteiten.
quote:Lord Adonis quits as infrastructure tsar as he launches scathing attack on Theresa May's handling of Brexit
Theresa May's infrastructure tsar has sensationally quit as he launched a scathing attack on the Prime Minister's handling of Brexit. Labour peer Lord Adonis resigned as chairman of the National Infrastructure Commission, claiming Mrs May had sided with Ukip and the "Tory hard right". The former transport secretary said he was "duty bound" to oppose the Government's European Union (Withdrawal) Bill when it comes to the House of Lords.
In his resignation letter he told the Prime Minister: "Brexit is a populist and nationalist spasm worthy of Donald Trump. "After the narrow referendum vote, a form of associate membership of the EU might have been attempted without rupturing Britain's key trading and political alliances. "Instead, by allying with Ukip and the Tory hard right to wrench Britain out of the key economic and political institutions of modern Europe, you are pursuing a course fraught with danger. Even within Ireland, there are set to be barriers between people and trade. "If Brexit happens, taking us back into Europe will become the mission of our children's generation, who will marvel at your acts of destruction."
He warned the Government is "hurtling towards the EU's emergency exit with no credible plan for the future of British trade and European co-operation, all the while ignoring - beyond soundbites and inadequate programmes - the crises of housing, education, the NHS, and social and regional inequality which are undermining the fabric of our nation and feeding a populist surge".
Whitehall sources indicated that Lord Adonis, whose frequent criticism of Brexit had caused outrage among Tory Eurosceptics, had "jumped before he was pushed". Lord Adonis, a former Cabinet minister under Gordon Brown, was appointed as chairman of the National Infrastructure Commission in October 2015.
In his letter to the Prime Minister, Lord Adonis said: "My work at the Commission has become increasingly clouded by disagreement with the Government, and after much consideration I am writing to resign because of fundamental differences which simply cannot be bridged." The Government's Brexit Bill "is the worst legislation of my lifetime", he said. "It arrives soon in the House of Lords and I feel duty bound to oppose it relentlessly from the Labour benches." He claimed that Brexit is "causing a nervous breakdown across Whitehall and conduct unworthy of Her Majesty's Government".
But a Government source said: "He's been moving closer towards the exit door with each new onslaught he makes against Brexit. "He's now walked through the door before he was pushed."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |