abonnement Unibet Coolblue
pi_176101563
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Zoals in het artikel staat kiest men daar inderdaad voor omdat het goedkoper is.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:14:36 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101749
Jep, van Rotterdam containers met de vrachtwagen naar de UK, intussen in Felixstowe


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 10:14:55 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176101757
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen ;). Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:20:19 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176101894
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.
Eerst een Southhampton containers uitladen

Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176101948
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 10:28:20 #131
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176102113
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:34:17 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176102252
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.
Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:35:53 #133
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176102308
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:38:12 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176102369
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:35 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:43:04 #135
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176102533
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.

Het feit dat ze een groot schip kunnen handelen zegt geen ene donder Piet, het gaat om de totale capaciteit. En Felixstowe haalt nog geen derde binnen van wat Rotterdam binnenhaalt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:44:35 #136
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176102587
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:43 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.

Het feit dat ze een groot schip kunnen handelen zegt geen ene donder Piet, het gaat om de totale capaciteit. En Felixstowe haalt nog geen derde binnen van wat Rotterdam binnenhaalt.
Je draait.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 29 december 2017 @ 10:46:19 #137
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176102650
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je draait.
Nee.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176104144
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.
pi_176105231
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]


[..]

Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?
Natuurlijk zal het zo nu en dan wel gebeuren. Maar de trend gaat al langer richting grote transportbewegingen met grote schepen tussen grote havens. Vanuit die punten wordt het vervolgens van en naar het achterland getransporteerd. In die zin is het VK onderdeel van het achterland van Rotterdam en Antwerpen.
Het kan ook anders maar dan moet er wel een infrastructuur worden opgebouwd die daar geschikt voor is (en dan niet enkel de fysieke infra voor je daar weer over begint...). En dat is duurder en minder efficiënt dan hoe het nu gaat.
pi_176105273
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:37 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.
Serieuze export hebben ze toch alleen vanuit Schotland :P?
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 december 2017 @ 12:14:51 #141
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176105353
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Goedkope matrozen ronselen omdat het VK hard op weg is een laag-lonen-land te worden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 29 december 2017 @ 13:01:58 #142
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176106635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg

is dat niet een wat logischer scenario?
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176106693
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterken :+
  vrijdag 29 december 2017 @ 14:25:46 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176109890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176112276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.
Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.
  vrijdag 29 december 2017 @ 15:23:39 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176112565
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.
En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_176113136
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigen
En opnieuw op de man. Er is juist door meerdere mensen (ook door mij) inhoudelijk op je gereageerd maar jij begint weer te gillen dat alleen naar dat ene deeltje wat jij er uitgepikt hebt gereageerd mag worden...
Terwijl juist het bredere perspectief een stuk interessanter is dan de kade van Liverpool.
pi_176135163
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Dat zou na de Brexit nog steeds mogelijk zijn. Goederen in transit (met bestemming buiten de EU) blijven normaal gezien in een customs area (geen idee of dat de officiële benaming is) tot ze weer verscheept worden, die zijn wat de douane betreft het land niet binnengekomen. Ik weet niet wat de huidige procedure voor transhipment cargo met EU bestemming is, gaat dat in de eerste haven door de douane, of pas in het land van bestemming? Dat laatste lijkt me het meest logische, in dat geval zou er na de brexit weinig veranderen.

Een schip van buiten de EU moet een "Entry Summary Declaration" (ENS) indienen, normaal bij het douanekantoor van de eerste EU haven die het schip aandoet. Daar verandert er niets imo, want de ENS dient voor risk assesment en moet alle goederen vermelden, ongeacht de bestemming (omdat "freight remaining on board" ook een risico voor de haven kan vormen).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:55:32 #149
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176135723
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterken :+
Oeh, linkje?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176135914
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:55 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oeh, linkje?
Dat gaat dan om de Interreg-programma's, de Europese structuurfondsen. Aan dit programma deden bijvoorbeeld diverse Britse havens mee http://archive.northsearegion.eu/ivb/projects/details/&tid=128 , dit is al afgelopen maar zo zijn er veel meer. De EU is wel dol op duurzamer vervoer per schip om de weg wat te ontlasten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')