Zoals in het artikel staat kiest men daar inderdaad voor omdat het goedkoper is.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen . Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Of gewoon op de vrachtwagen via Hoek van Holland de boel aan de andere kant van die plas brengen . Denk dat logistiek gemakkelijker en goedkoper is (nu).
Eerst een Southhampton containers uitladenquote:Op vrijdag 29 december 2017 10:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu wel. Maar dat gaat ze binnenkort natuurlijk wel heffingen kosten. Eerst van China of Landje X naar EU en dan EU naar VK. Een hoop gesodemieter.
Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is niet bepaald de richting waar het internationale transport zich in ontwikkeld en het zal duurder zijn dan nu. Maar dat het ze handel en welvaart zal kosten is een gegeven.
Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:28 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het lijkt me logischer dat men de Britten gewoon een hogere rekening geeft. Een extra tussenstop kost ons anders geld.
Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoe zou dat een logischer scenario zijn? Rotterdam is de poort van Europa, Southampton is een irrelevante dwerg met alleen de UK als achterland. Waarom zouden schepen eerst naar de UK varen om 10% van hun lading te lossen en daarna doorgaan naar Rotterdam voor de rest?
Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Je draait.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, er zal vast af en toe wel eens een groot schip zijn met thee en opium dat puur voor de Britse markt bedoeld is. In die gevallen is het efficiënter om direct naar de Britse eilanden te varen. Maar dat zijn duidelijk uitzonderingen.
Het feit dat ze een groot schip kunnen handelen zegt geen ene donder Piet, het gaat om de totale capaciteit. En Felixstowe haalt nog geen derde binnen van wat Rotterdam binnenhaalt.
Nee.quote:
In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Natuurlijk zal het zo nu en dan wel gebeuren. Maar de trend gaat al langer richting grote transportbewegingen met grote schepen tussen grote havens. Vanuit die punten wordt het vervolgens van en naar het achterland getransporteerd. In die zin is het VK onderdeel van het achterland van Rotterdam en Antwerpen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Wil je zeggen dat het nu niet zo gaat? Denk je dat die containerschepen in Southampton stoppen weer direct omdraaien?
Serieuze export hebben ze toch alleen vanuit Schotland ?quote:Op vrijdag 29 december 2017 11:37 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
In havens wordt niet alleen gelost, maar ook geladen. Misschien komen ze wel wat export ophalen om daarna door te varen naar de best uitgeruste haven van Europa, Rotterdam.
Goedkope matrozen ronselen omdat het VK hard op weg is een laag-lonen-land te worden?quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat doen die grote containerschepen dan in Southampton en Felixstowe?
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.quote:Op vrijdag 29 december 2017 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eerst een Southhampton containers uitladen
[ afbeelding ]
Dan naar Antwerpen of Rotterdam, daarna Hamburg
is dat niet een wat logischer scenario?
Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterkenquote:Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.quote:Op vrijdag 29 december 2017 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet helemaal beseft hoe enorm de verschillen zijn tussen de Britse havens en die in de EU.
Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.quote:Op vrijdag 29 december 2017 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, slechts 10 jaar op de grote vaart gezeten. Ik heb geen idee waar het over gaat. Wat ik wel weet is dat er gepost werd dat de UK een achterstand zou hebben met havens, en dat ik dat inhoudelijk onderuit heb gehaald, en vervolgens gingen alle antwoorden daarop ergens anders over.
En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigenquote:Op vrijdag 29 december 2017 15:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee Piet, je hebt niks onderuit gehaald. Je kwam met een weinig relevante reactie op een stelling die in essentie ergens anders over ging.
En opnieuw op de man. Er is juist door meerdere mensen (ook door mij) inhoudelijk op je gereageerd maar jij begint weer te gillen dat alleen naar dat ene deeltje wat jij er uitgepikt hebt gereageerd mag worden...quote:Op vrijdag 29 december 2017 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wederom meld jij niets inhoudelijks, heb je geen argumenten en ben je weer aan het zuigen
Dat zou na de Brexit nog steeds mogelijk zijn. Goederen in transit (met bestemming buiten de EU) blijven normaal gezien in een customs area (geen idee of dat de officiële benaming is) tot ze weer verscheept worden, die zijn wat de douane betreft het land niet binnengekomen. Ik weet niet wat de huidige procedure voor transhipment cargo met EU bestemming is, gaat dat in de eerste haven door de douane, of pas in het land van bestemming? Dat laatste lijkt me het meest logische, in dat geval zou er na de brexit weinig veranderen.quote:Op vrijdag 29 december 2017 09:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet echt. Als jij een paar containers naar het VK moet sturen vanuit het Verre Oosten moet je daar na de brexit een apart containerschip voor charteren. Nu stuur je ze gewoon mee naar Rotterdam en schuift ze daar op een andere boot die pendelt tussen NL en het VK.
.
Oeh, linkje?quote:Op vrijdag 29 december 2017 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gaat nu overigens best veel EU-subsidie naar Britse havens om die te versterken
Dat gaat dan om de Interreg-programma's, de Europese structuurfondsen. Aan dit programma deden bijvoorbeeld diverse Britse havens mee http://archive.northsearegion.eu/ivb/projects/details/&tid=128 , dit is al afgelopen maar zo zijn er veel meer. De EU is wel dol op duurzamer vervoer per schip om de weg wat te ontlasten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |