Nee, je bent daar alleen steevast het woordje "in Nederland" vergeten te onthouden want dit is je online 2 keer eerder verteld (1 keer hier 1 keer op OVNL) en in het echt ook al minstens één keer in de Docter. Vergietquote:
Ik hou het wel bij beton voortaanquote:Op vrijdag 15 december 2017 17:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee, je bent daar alleen steevast het woordje "in Nederland" vergeten te onthouden want dit is je online 2 keer eerder verteld (1 keer hier 1 keer op OVNL) en in het echt ook al minstens één keer in de Docter. Vergiet
Volgens mij was het al een paar weken bekend, o.a. bij Nico Spilt op de site. Heb er alleen niet aan gedacht om het hier neer te zettenquote:
Ah, ik ben geen treinenvolger, het staat sinds gister op de website van het Rode Kruis en RTL Nieuws/Telegraaf etc.quote:Op vrijdag 15 december 2017 18:41 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij was het al een paar weken bekend, o.a. bij Nico Spilt op de site. Heb er alleen niet aan gedacht om het hier neer te zetten
Zag hem vandaag wel proefrijden (denk ik), tussen Nijmegen en Arnhem tussen half 11 en 11quote:Op vrijdag 15 december 2017 13:12 schreef Dagoduck het volgende:
SR / All aboard! Met de Rode Kruis-trein (en de dj's) naar Serious Request!
Liefhebbers?
De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:01 schreef nijnja het volgende:
[..]
Zag hem vandaag wel proefrijden (denk ik), tussen Nijmegen en Arnhem tussen half 11 en 11
Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delenquote:Utrecht Centraal: V 08:43 uur
Amersfoort: A 08:59 uur
V 09:02 uur
Deventer: A 09:37 uur
V 09:39 uur
Zwolle: A 16:03 uur
V 16:26 uur
Hilversum: A17:34
V 17:43 uur
Utrecht Centraal: A 18:01 uur.
Dat verklaart 't, senks.quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:
[..]
Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delen
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.quote:Op maandag 11 december 2017 12:04 schreef Adrie072 het volgende:
Dat 'beste reizigers' begint me nu al de keel uit te hangen.
Had gisteren twee stellen Flirt bij waarin al beste reizigers te horen was. Ik neem aan dat die update direct naar alle stellen is verstuurdquote:Op vrijdag 15 december 2017 19:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.
In de 2 flirts waar ik gisteren en vandaag in zat inderdaad al ingevoerd, wat ^ staat.quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.
Wat mij betreft schaffen ze de aanhef bij automatische omroepen helemaal af. Een korte jingle om de aandacht te pakken gevolgd door het bericht is genoeg.quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations.
dat is nog wel de kleinste ergernis aan de omroep van de flirt :’)quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:47 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Had gisteren twee stellen Flirt bij waarin al beste reizigers te horen was.
Eens.quote:Op vrijdag 15 december 2017 20:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is nog wel de kleinste ergernis aan de omroep van de flirt :’)
Welk traject en welke ergernis?quote:Op vrijdag 15 december 2017 20:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat is nog wel de kleinste ergernis aan de omroep van de flirt :’)
Ik vind "Es Hertogenbosch" ook wel mooi.quote:Op vrijdag 15 december 2017 20:34 schreef nijnja het volgende:
[..]
Welk traject en welke ergernis?
Hier doet "Ede Wagen-ngeng" het goed
Ik denk dat dat "es" expres is.quote:Op vrijdag 15 december 2017 20:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind "Es Hertogenbosch" ook wel mooi.
En tegelijkertijd snap ik niet dat die omroep zo slecht kan zijn. De text-to-speechfunctie die standaard in Windows zit (SAPI) produceert prima berichten, ik snap niet dat een treinenbouwer software kan kiezen die kwalitatief mindere geluiden uitbraakt.
Ik heb SAPI ooit gebruikt om een reeks automatische omroepberichten te genereren voor gebruik in een scenario in Train Simulator. Het was heel makkelijk om dat te gebruiken om een reeks .wavjes te maken, en ik hoefde eigenlijk nergens iets te doen om de uitspraak te beïnvloeden.
De enige uitzondering was Wivelsfield: de TTS had daar 'Waivelsfield' van gemaakt terwijl het als 'Wivvelsfield' wordt uitgesproken.
Dat denk ik niet, je zegt ook niet "es morgens"quote:Op vrijdag 15 december 2017 21:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik denk dat dat "es" expres is.
In plaats van een automatische omroep die een geluidsbestand afspeelt heeft Stadler (of hun leverancier) gekozen voor een text to speech-systeem. Functioneel doet het wat het moet doen (dat is natuurlijk het belangrijkste) maar er had iets meer aandacht besteed mogen worden aan de uitvoering voordat het systeem werd gekozen.quote:En verder ga je dit als NS natuurlijk niet zelf uitvinden, dat besteed je uit en die partij heeft de text-to-speech-interface ook weer uitbesteed ofzo. En dan is er net de verkeerde keuze gemaakt. Tja.
Fixt die update ook de uitspraak van zinnen? Eergisteren zat ik in een NS-FLIRT en dat klonk niet zuiver. Sommige stukken gaan heel snel ("Dames en herenGoedemorgen") terwijl er op andere plekken in de zin ineens lange pauzes vallen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 21:20 schreef MTL het volgende:
Die uitspraken zijn per ongeluk weer fout gegaan met een update. Sinds vandaag wordt de update verbeterd uitgevoerd en zou ook de uitspraak weer beter moeten zijn
Ik hoorde vandaag ook conducteur steeds "beste reizigers" zeggen, wel met een minder irritante klemtoon dan bij die automatische berichten op het station.quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Gelukkig is dat enkel nog maar bij de computerstemberichten op de stations. Zelfs in de nieuwe stoptreintjes wordt je nog netjes aangesproken met Dames en Heren. En als je een treinbericht hoort van de conducteur danwel machinist, hoor je ook nog gewoon Dames en Heren. En terecht.
Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.quote:Op vrijdag 15 december 2017 21:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik hoorde vandaag ook conducteur steeds "beste reizigers" zeggen, wel met een minder irritante klemtoon dan bij die automatische berichten op het station.
misschien heeft blauwnet wel eigen poortjes in pluskutquote:Op vrijdag 15 december 2017 22:31 schreef Isane het volgende:
Vraagje, als ik van Almelo naar Enschede reis, dan moet ik inchecken bij de NS of Blauwnet? Dus ik moet met 1 van de vervoerders waar ik voor incheck?
Hoe gaat het in Enschede met de poortjes dan?
Hangt ervan af welke trein je neemt. In Enschede staan ook verschillende poortjes.quote:Op vrijdag 15 december 2017 22:31 schreef Isane het volgende:
Vraagje, als ik van Almelo naar Enschede reis, dan moet ik inchecken bij de NS of Blauwnet? Dus ik moet met 1 van de vervoerders waar ik voor incheck?
Hoe gaat het in Enschede met de poortjes dan?
Zeker dezelfde regelneef geweest die bedacht heeft dat er bij museummaterieel op elk balkon een beveiliger moet zitten omdat mensen anders misschien wel de deuren willen openen tijdens de rit. Ik bedoel dus: Zijn we in Nederland in korte tijd collectief achterlijk geworden ofzo?quote:Op vrijdag 15 december 2017 22:14 schreef James1988 het volgende:
De pieptonen zijn een gevolg van nieuwe regelgeving omtrent toegankelijkheid van treinen.
Oh, dan zullen ze over een jaar of tien ook wel in Eindhoven te vinden zijn.quote:Te Schiphol zag ik vorige week NS-kaartautomaten met lezers voor contactloos betalen.
Dus ik check in Almelo in voor blauwnet, ik mis de trein, dus ik moet wachten op de volgende blauwnet trein?quote:Op vrijdag 15 december 2017 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hangt ervan af welke trein je neemt. In Enschede staan ook verschillende poortjes.
Op het perron bij de overstapzuil uitchecken bij blauwnet en inchecken met NS en je kunt verder met NSquote:Op vrijdag 15 december 2017 22:35 schreef Isane het volgende:
[..]
Dus ik check in Almelo in voor blauwnet, ik mis de trein, dus ik moet wachten op de volgende blauwnet trein?
...gedrocht....verwoest...quote:Op vrijdag 15 december 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:
Ja, of als de volgende trein van NS is check je weer uit bij Blauwnet en in bij NS.
Het zou inderdaad wel iets gebruiksvriendelijker mogenquote:
Dit is niet Nederlands, dit is Europees.quote:Op vrijdag 15 december 2017 22:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zeker dezelfde regelneef geweest die bedacht heeft dat er bij museummaterieel op elk balkon een beveiliger moet zitten omdat mensen anders misschien wel de deuren willen openen tijdens de rit. Ik bedoel dus: Zijn we in Nederland in korte tijd collectief achterlijk geworden ofzo?
het samenwerkingskartel van de regionalen in het oost’nquote:
De naam waaronder alle door de Provincie Overijssel aanbestede treindiensten rijden, met ook één paaltje/poortje.quote:
Het is dat de Provincie het verplicht, anders zouden ze het echt niet doen hoorquote:Op vrijdag 15 december 2017 23:09 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het samenwerkingskartel van de regionalen in het oost’n
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.quote:
Echt zo jammer dat daar nog steeds zo spastisch over gedaan wordt.quote:Op vrijdag 15 december 2017 19:05 schreef dennistd het volgende:
maar deze info kan ik helaas niet delen
Ik dacht aan een internetprovider speciaal voor Indonesiërsquote:Op vrijdag 15 december 2017 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Niet alle OV he, alleen de treinen.quote:Op vrijdag 15 december 2017 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Vind ik ook jammer, maar ik wil ook niet mijn bronnen verspelen... Als ik het mag delen deel ik het echt wel. Maar hij zal vast wel in de vertrektijden terechtkomen, dus hou https://actutrein.nl/opvallend/live.php in de gaten.quote:Op vrijdag 15 december 2017 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt zo jammer dat daar nog steeds zo spastisch over gedaan wordt.
Ik vraag wel even op Somdaquote:Op vrijdag 15 december 2017 23:37 schreef dennistd het volgende:
[..]
Vind ik ook jammer, maar ik wil ook niet mijn bronnen verspelen... Als ik het mag delen deel ik het echt wel. Maar hij zal vast wel in de vertrektijden terechtkomen, dus hou https://actutrein.nl/opvallend/live.php in de gaten.
Bussen tellen nietquote:Op vrijdag 15 december 2017 23:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Niet alle OV he, alleen de treinen.
Als je iets simpels kunt doen waar:quote:Op vrijdag 15 december 2017 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.
Nou, dat dus.quote:Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:
Als je iets simpels kunt doen waar:
- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt
waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Kijk, ik snap je punt.quote:Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je iets simpels kunt doen waar:
- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt
waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Alles op de schop?quote:Op zaterdag 16 december 2017 00:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Kijk, ik snap je punt.
Echter: Waarom moet voor die paar mensen (misschien 100 stuks in heel NL) alles op de schop?
Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.quote:Op zaterdag 16 december 2017 00:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Alles op de schop?
1 zinnetje vervangen is alles op de schop?
quote:
Bij de NS in de omroep? Want daar gaat dit over..quote:Op zaterdag 16 december 2017 00:44 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.
Waar een mens zich druk om kan maken.quote:Op zaterdag 16 december 2017 01:14 schreef dennistd het volgende:
Dat er aanpassingen gedaan worden voor rolstoelers en blinden (ook een zeer kleine minderheid): prima, anders kunnen ze niet zelfstandig gebruik maken van het OV.
Maar dit soort psychisch geneuzel.... Echt, ga gewoon lekker aan het werk en maak je niet druk om dat je je geen man of vrouw voelt. Who cares? Door dit soort aanstelleritus zorg je alleen maar voor minder begrip. Echt, ik heb helemaal niets tegen transgenders, maar wel ontzettend tegen mensen die ze psychisch niet allemaal op een rijtje hebben en zich overal aan storen. Laat je opsluiten in een psychiatrische instelling zou in zeggen, dan hoef je je nergens meer druk over te maken.
Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?
En nu gaan we het gewoon weer over treinen hebben. Punt!
[ afbeelding ]
Dit is natuurlijk maar iets kleins, wat vrij simpel aan te passen is. Het doet jou geen pijn dat je ipv 'heer' of 'dame', 'reiziger' wordt genoemd. Enkel in nostalgisch opzicht doet het even zeer, maar ook dat gaat wel weer overquote:Op zaterdag 16 december 2017 01:14 schreef dennistd het volgende:
Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?
Sneue bende, deel dan niefsquote:Op vrijdag 15 december 2017 19:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:
[..]
Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delen
Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".quote:Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je iets simpels kunt doen waar:
- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt
waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Over de hele wereld schijnen ze beste reizigers te zeggen (zei een machinist me, zelf nooit in het buitenland met de trein/metro geweest), maar gooi het dan daarop, het gelijk trekken van internationale gebruiken o.i.d.Wordt het wel lekker duidelijk van...quote:Op vrijdag 15 december 2017 23:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De naam waaronder alle door de Provincie Overijssel aanbestede treindiensten rijden, met ook één paaltje/poortje.
Say, je reist van Dalfsen naar Klarenbeek. Dan moet je dus met arriva, ns en weer arriva. In Dalfsen check je in bij blauwnet, in Zwolle check je uit/in bij NS, en in Zutphen check je weer in bij blauwnet... ?
Weet iemand waarom er niet 'gewoon' 1 check in op startpunt en 1 checkout op eindpunt is? (Vraag is vast al 1000x gesteld)
[ Bericht 21% gewijzigd door nijnja op 16-12-2017 07:05:19 ]Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Je hebt gelijk, qua inchecken, maar ik vind het onduidelijk voor de reizigers. Want het isnwel allebei arriva, maar niet allebei arrivaquote:Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende:
In dit voorbeeld moet je eerst inchecken bij blauwnet, daarna bij NS en daarna bij Arriva.
Zutphen-Apeldoorn is geen blauwnet omdat het een andere provincie is.
Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor.quote:Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".
Beschouw het als een soort vooraankondiging, inmiddels staat ie namelijk op de AV met bestemming... Bentheim!quote:
Dank voor de uitlegquote:Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende:
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Ik snap je punt, maar voorgaande jaren zijn er vast ook dagen geweest waarop weinig tot niets reed. Toen geen klachten gehoord over het "dames en heren".quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor.
Logisch dat mensen zich dan gaan ergeren en denken: "Ga gewoon je werk doen en zorg dat er treinen rijden in plaats van je bezig te houden met dit soort politiek correct geneuzel".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Omdat het systeem niet bedacht is om het de reiziger gemakkelijk te maken. Daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.quote:Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:
Weet iemand waarom er niet 'gewoon' 1 check in op startpunt en 1 checkout op eindpunt is? (Vraag is vast al 1000x gesteld)
Bekrompen-provinciaal alert!quote:Op vrijdag 15 december 2017 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.
Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.quote:Op zaterdag 16 december 2017 07:59 schreef nijnja het volgende:
[..]
Wat ik begreep wilde NS wel 1 check in en 1 check out, maar waren er andere vervoerders die dat niet wilden. (?)
Dat is wel gelukt ja...quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
mdat het systeem niet bedacht is om het de reiziger gemakkelijk te maken. Daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Ah ja, dat is ook weer zo ja...quote:Op zaterdag 16 december 2017 09:00 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.
Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende:
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.quote:Op zaterdag 16 december 2017 09:29 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.quote:Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende:
Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2017 10:04 schreef MTL het volgende:
[..]
Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.
Dit begrijpt echt niemand.quote:Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Er is toch een spoorboekje? Gewoon inchecktijd + 2 minuten in de reisplanner gooien met de stations van in- en uitchecken als start en bestemming.quote:Op zaterdag 16 december 2017 10:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.
Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
Dankquote:Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Ik nu wel. Heb de uitleg alleen nooit gekregen/opgezocht.quote:
quote:Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:
[..]Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout NederlandsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bier.
En dat terwijl dit juist de IPSOS-mongolen zou goedpraten die er mét OVC en mogelijke omreisroutes door de trein zouden lopen op bijvoorbeeld een retourtje Zwolle-Goor, dat zowel via Zupthen en dan Keolis mag als helemaal met Keolis.quote:Op zaterdag 16 december 2017 10:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.
Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
Als 'overnieuw' opgenomen wordt in de vandale, "omdat het zo vaak fout gedaan wordt", mag reizigsters ookquote:Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Ik heb nog een mentrix gehad. In 1991/1992, kan dus kloppen.quote:Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 16 december 2017 11:10 schreef Yreal het volgende:
Ov chipkaart dubbele ov om zo voor 3.90 in de ochtendspits naar ieder station te kunnen 1ste klas
Betaal je blauwnetquote:Op vrijdag 15 december 2017 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Daarnaast zijn er ook nog eens afrondingsverschillenquote:Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:
[..]
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.
Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.
De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Ja, ik volg de gedachtengang. Maar aan de betalende reiziger is dit gewoon niet uit te leggen. De reiziger mag betalen, door allerlei hoepels springen en verder vooral zijn bek houden.quote:Op zaterdag 16 december 2017 13:12 schreef nijnja het volgende:
Ik nu wel. Heb de uitleg alleen nooit gekregen/opgezocht.
Ja, die verklaren hoogstens een verschil van één cent.quote:Op zaterdag 16 december 2017 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er ook nog eens afrondingsverschillen
twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
de gestrande trein zal wel weggesleept zijn door het andere stel dat heen en weer boemeltquote:Op zondag 17 december 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
Oh man wat pijnlijk.quote:Op zondag 17 december 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:twitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweettwitter:NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?quote:Op maandag 18 december 2017 09:54 schreef MTL het volgende:
Jep
En sinds vandaag worden de Flirts langzaam voorzien van de update waarmee er geen (tractie)beperkingen meer zijn, samen met nog een heleboel andere verbeteringen.
Als ik de materieelmanager goed heb begrepen, is er nu een aanpassing gedaan, waardoor de trein nu de wettelijk voorgeschreven tijden haalt als je 100% tractie geeft. Ik kan mij voorstellen dat er gewoon een beperking in de aanzetversnelling is ingebouwd, en niet zo zeer een tractiebeperking.quote:Op maandag 18 december 2017 10:35 schreef ReisT het volgende:
[..]
Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?
Wordt er dan nu niet juist een softwarematige beperking ingebouwd? Dat je dan dus wel 100% tractie mag geven, maar de software daar 60% van maakt.
Oh nee dan moet je maar liefst 5 minuten wachten op de volgendequote:Op maandag 18 december 2017 10:04 schreef J.B. het volgende:
Ik heb wel geluk met treinen de laatste tijd Intercity van Maastricht naar Alkmaar in Eindhoven opgeheven vanwege 5 (!!!) minuten vertraging
Ik was wel mijn zeer gewaardeerde zitplaats daardoor kwijtquote:Op maandag 18 december 2017 15:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Oh nee dan moet je maar liefst 5 minuten wachten op de volgende
Nadeel van die hoge frequentie, als je 2 minuten buiten je pad valt is het gauw gedaan met de rit.
pdfjequote:ProRail kan u daarom nog niet aangeven wanneer het probleem voor de reizigers opgelost is en wil daar ook niet over speculeren
Die goede oude tijd, met Koning Beator aan de macht.quote:Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands
Zou wel fijn zijn als je het ‘daarom’ deel er ook even bij zetquote:Op maandag 18 december 2017 16:30 schreef boriq het volgende:
Nietszeggende brief van Prorail naar de provincie Overijssel rondom de Kamperlijn problemen, met als uitsmijter:
[..]
pdfje
Het is natuurlijk sowieso een flater van jewelste dat er blijkbaar gewoon niet naar die onderbouw gekeken is. Of niet dan.quote:Op maandag 18 december 2017 17:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Zou wel fijn zijn als je het ‘daarom’ deel er ook even bij zet
Dus omdat ze nu gaan doen wat zo'n beetje iedereen hier al jaaaren roept is het helaas? Maak het evenquote:Op maandag 18 december 2017 17:44 schreef Basekid_NZ het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-vergroten~a4546357/
Geen verbetering de komende jaren door concurrentie helaasch
Ja, de tering zeg.quote:Op maandag 18 december 2017 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sowieso een flater van jewelste dat er blijkbaar gewoon niet naar die onderbouw gekeken is. Of niet dan.
Ja, raar gezicht eah!quote:Op maandag 18 december 2017 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh boy https://nos.nl/artikel/22(...)t-op-snelweg-vs.html
Jij ziet een ontspoorde Talgo en denkt hieraan?quote:Op maandag 18 december 2017 18:28 schreef MCH het volgende:
Hey, ik ga volgende week vanaf Madrid met de hogesnelheidstrein. Duurt dat inchecken in Spanje echt een half uur?
Die zit pas op 1 strike. En dit jaar lijkt die gewoon gehaald te gaan worden.quote:Op maandag 18 december 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
De punctualiteits-KPI is er toch ook nog? NS zei een paar weken geleden dat ze daar op het randje zitten.
Het inchecken duurt twee minuten, wachten een half uur.quote:
Ik moest er ook een keer over nadenken hoor. Zo duidelijk was het niet.quote:Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo
Oh je reageerde op die klaphark. Die reacties zie ik helemaal niet joh Leve custom CSSquote:Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het inchecken duurt twee minuten, wachten een half uur.
Had ik dan 2 en 28 moeten schrijven?quote:Op maandag 18 december 2017 18:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik moest er ook een keer over nadenken hoor. Zo duidelijk was het niet.
Nee, het was niet direct duidelijk waar het antwoord over gingquote:Op maandag 18 december 2017 19:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Had ik dan 2 en 28 moeten schrijven?
Je reageert als een autistische Flesquote:Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo
quote:Vandaag was de eerste dag van een nieuwe dienstregeling, waarbij een nieuw stuk spoor in gebruik werd genomen. Op dat nieuwe stuk gebeurde het ongeluk. De trein gaat daar met 130 kilometer per uur een stuk sneller dan voorheen.
Ja, nou en. En voordat andere mensen gaan zeuren; De conductor controleert in de VS de kaartjes en de Engineer rijdt.quote:Op maandag 18 december 2017 23:16 schreef dcm360 het volgende:
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
Dat snap je toch niet?quote:Op maandag 18 december 2017 23:36 schreef James1988 het volgende:
Er is geen positive train control (treinbeveiliging) aanwezig op het traject waar de trein reed.
In Frankrijk kijken ze je raar aan als je zegt dat een conducteur de kaartjes controleertquote:Op maandag 18 december 2017 23:16 schreef dcm360 het volgende:
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |