abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:44:06 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175754610
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:35 schreef dennistd het volgende:

[..]

Niet alle OV he, alleen de treinen.
Bussen tellen niet :{w
pi_175755111
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.
Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
pi_175755266
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:

Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Nou, dat dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175755312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Kijk, ik snap je punt.

Echter: Waarom moet voor die paar mensen (misschien 100 stuks in heel NL) alles op de schop?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_175755701
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:18 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Kijk, ik snap je punt.

Echter: Waarom moet voor die paar mensen (misschien 100 stuks in heel NL) alles op de schop?
Alles op de schop?
1 zinnetje vervangen is alles op de schop?
dag
pi_175755740
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:41 schreef Peter het volgende:

[..]

Alles op de schop?
1 zinnetje vervangen is alles op de schop?
Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 00:53:55 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175755826
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bussen tellen niet :{w
:(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175755843
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:44 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee. Dit is één ding. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer zaken die - om een verwaarloosbaar percentage individuen terwille te zijn - ook worden doorgedramd.
Bij de NS in de omroep? Want daar gaat dit over..
Dan kost het veel meer om van een sub-stationnetje ineens een substationnetje-park te maken..
dag
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 01:14:13 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175756038
Dat er aanpassingen gedaan worden voor rolstoelers en blinden (ook een zeer kleine minderheid): prima, anders kunnen ze niet zelfstandig gebruik maken van het OV.

Maar dit soort psychisch geneuzel.... Echt, ga gewoon lekker aan het werk en maak je niet druk om dat je je geen man of vrouw voelt. Who cares? Door dit soort aanstelleritus zorg je alleen maar voor minder begrip. Echt, ik heb helemaal niets tegen transgenders, maar wel ontzettend tegen mensen die ze psychisch niet allemaal op een rijtje hebben en zich overal aan storen. Laat je opsluiten in een psychiatrische instelling zou in zeggen, dan hoef je je nergens meer druk over te maken.

Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?

En nu gaan we het gewoon weer over treinen hebben. Punt!

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175756071
Lekker drogredenen en appels en peren vergelijken :+
Maar prima, treinen.., terug naar de goede oude tijd:
dag
pi_175756102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 01:14 schreef dennistd het volgende:
Dat er aanpassingen gedaan worden voor rolstoelers en blinden (ook een zeer kleine minderheid): prima, anders kunnen ze niet zelfstandig gebruik maken van het OV.

Maar dit soort psychisch geneuzel.... Echt, ga gewoon lekker aan het werk en maak je niet druk om dat je je geen man of vrouw voelt. Who cares? Door dit soort aanstelleritus zorg je alleen maar voor minder begrip. Echt, ik heb helemaal niets tegen transgenders, maar wel ontzettend tegen mensen die ze psychisch niet allemaal op een rijtje hebben en zich overal aan storen. Laat je opsluiten in een psychiatrische instelling zou in zeggen, dan hoef je je nergens meer druk over te maken.

Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?

En nu gaan we het gewoon weer over treinen hebben. Punt!

[ afbeelding ]
Waar een mens zich druk om kan maken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175756133
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 01:14 schreef dennistd het volgende:

Wat gaat NS trouwens doen als er morgen 1000 man staat die zich groen en geel ergeren aan het blauw en geel van NS omdat {{reden}}? Gaan ze dan ook binnen een jaar alle treinen overschilderen?

Dit is natuurlijk maar iets kleins, wat vrij simpel aan te passen is. Het doet jou geen pijn dat je ipv 'heer' of 'dame', 'reiziger' wordt genoemd. Enkel in nostalgisch opzicht doet het even zeer, maar ook dat gaat wel weer over :*
  Moderator zaterdag 16 december 2017 @ 01:28:01 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175756163
In Dld word je aangesproken met Fahrgast, geen idee hoe het in andere landen gaat.

Sommige geldverslindende dingen voor een kleine groep (bv wc voor mensen die het niet uitmaakt wat ze zijn, of verplichten tot een wc ruimte voor iedereen is idioot, maar een omroepzin aanpassen hoeft niet veel te kosten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 01:28:05 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175756164
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_175756579
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:05 schreef dennistd het volgende:

[..]

De Hondekop was vandaag op weg van zijn standplaats Nijmegen naar Utrecht. Morgen gaat ie namelijk een oliebollenrit rijden. Dit is de gepubliceerde dienstregeling ervan:

[..]

Tussen Deventer en Zwolle zit nog wat in (6:22 is een beetje lange reistijd) maar deze info kan ik helaas niet delen ;(
Sneue bende, deel dan niefs
  zaterdag 16 december 2017 @ 06:53:56 #216
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175756927
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:08 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Als je iets simpels kunt doen waar:

- Een paar mensen zich beter door voelen
- Letterlijk niemand oprecht slechter van wordt

waarom de fuck zou je het dan niet doen? Hoe zielig ben je als zoiets je zó dwars zit.
Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over de hele wereld schijnen ze beste reizigers te zeggen (zei een machinist me, zelf nooit in het buitenland met de trein/metro geweest), maar gooi het dan daarop, het gelijk trekken van internationale gebruiken o.i.d.

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

De naam waaronder alle door de Provincie Overijssel aanbestede treindiensten rijden, met ook één paaltje/poortje.
Wordt het wel lekker duidelijk van...
Say, je reist van Dalfsen naar Klarenbeek. Dan moet je dus met arriva, ns en weer arriva. In Dalfsen check je in bij blauwnet, in Zwolle check je uit/in bij NS, en in Zutphen check je weer in bij blauwnet... ?

Weet iemand waarom er niet 'gewoon' 1 check in op startpunt en 1 checkout op eindpunt is? (Vraag is vast al 1000x gesteld)

[ Bericht 21% gewijzigd door nijnja op 16-12-2017 07:05:19 ]
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 16 december 2017 @ 07:45:51 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_175757016
In dit voorbeeld moet je eerst inchecken bij blauwnet, daarna bij NS en daarna bij Arriva.
Zutphen-Apeldoorn is geen blauwnet omdat het een andere provincie is.

Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.

[ Bericht 35% gewijzigd door ReisT op 16-12-2017 07:50:59 ]
  zaterdag 16 december 2017 @ 07:59:58 #218
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175757076
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende:
In dit voorbeeld moet je eerst inchecken bij blauwnet, daarna bij NS en daarna bij Arriva.
Zutphen-Apeldoorn is geen blauwnet omdat het een andere provincie is.

Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
Je hebt gelijk, qua inchecken, maar ik vind het onduidelijk voor de reizigers. Want het isnwel allebei arriva, maar niet allebei arriva :?

Ah kijk, het werd oneerlijk verdeeld. Weet je ook wie dat vindt? Wat ik begreep wilde NS wel 1 check in en 1 check out, maar waren er andere vervoerders die dat niet wilden. (?)
Raar vind ik dan wel dat van Europapark naar Groningen de NS duurder is dan Arriva...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175757223
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
pi_175757245
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:

[..]

Ik heb in de afgelopen week al meer mensen gehoord die zich storen aan het "beste reizigers", dan in de 2 jaar daarvoor over het "dames en heren".
Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor.
Logisch dat mensen zich dan gaan ergeren en denken: "Ga gewoon je werk doen en zorg dat er treinen rijden in plaats van je bezig te houden met dit soort politiek correct geneuzel".
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 08:51:39 #221
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175757365
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 02:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Sneue bende, deel dan niefs
Beschouw het als een soort vooraankondiging, inmiddels staat ie namelijk op de AV met bestemming... Bentheim!

Aankomst zal daar tegen 10.45u zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:52:25 #222
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175757371
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende:
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Dank voor de uitleg :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is vrij verklaarbaar, bij het ingaan van deze tekst lag het treinverkeer vrijwel plat door het winterweer, waardoor mensen gevoelsmatig in 1 of 2 dagen vaker "beste reizigers" hebben gehoord dan "dames en heren" in de 2 jaar ervoor.
Logisch dat mensen zich dan gaan ergeren en denken: "Ga gewoon je werk doen en zorg dat er treinen rijden in plaats van je bezig te houden met dit soort politiek correct geneuzel".
Ik snap je punt, maar voorgaande jaren zijn er vast ook dagen geweest waarop weinig tot niets reed. Toen geen klachten gehoord over het "dames en heren".

Het zal vast een 'wenperiode' zijn.
Ik denk ook dat het niets met NS te maken heeft maar meer met alles wat er in Nederland gaande is. Alles als in alle aanpassingen die voor iedere*, mindere/ zwakkere/ anders-zijnde/ anders-willen-zijnde groep doorgevoerd worden, en de **'normale' vrouw/man wordt steeds verder naar achteren geschoven..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:55:42 #223
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175757389
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:

Weet iemand waarom er niet 'gewoon' 1 check in op startpunt en 1 checkout op eindpunt is? (Vraag is vast al 1000x gesteld)
Omdat het systeem niet bedacht is om het de reiziger gemakkelijk te maken. Daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 16 december 2017 @ 08:56:48 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175757396
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:09 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Zal ook wel liggen aan de regio waar je rijdt. Ik kan me indenken dat in de randstad (waar al die zieligerds wonen die zo nodig allemaal geen dame of heer wensen te zijn) dat "beste reizigers" versneld moet worden doorgevoerd, anders regent het klachten bij NS.

Bekrompen-provinciaal alert!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_175757421
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 07:59 schreef nijnja het volgende:

[..]

Wat ik begreep wilde NS wel 1 check in en 1 check out, maar waren er andere vervoerders die dat niet wilden. (?)
Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.
  Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 09:02:07 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175757429
Niemand wil het, want ze zijn allemaal bang om een deel van hun inkomsten kwijt te raken...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 16 december 2017 @ 09:04:19 #227
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175757437
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

mdat het systeem niet bedacht is om het de reiziger gemakkelijk te maken. Daarom blijf ik van mening dat de OV-chipkaart verwoest moet worden.
Dat is wel gelukt ja...


quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 09:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat zal een woordvoerder van NS dan wel een keer in een persbericht geroepen hebben. Mijn ervaringen met persberichten door woordvoerders van NS is dat ze vrijwel altijd feitelijk onjuist zijn maar desalniettemin integraal worden overgenomen door diverse media.
Ah ja, dat is ook weer zo ja...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175757587
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:23 schreef MTL het volgende:
NS heeft een ander tariefstelsel waarbij je meer korting krijgt, naar mate je langer reist, waarbij de minimale prijs op 2,30 ligt. Op korte stukjes zal dus inderdaad Arriva goedkoper zijn dan NS, maar op de lange afstanden zal NS een heel stuk goedkoper zijn, omdat je bij bijvoorbeeld Arriva gewoon echt per kilometer betaald.
Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.
pi_175757887
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 09:29 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Ook de andere vervoerders hanteren die korting, met dezelfde percentages. Alleen opstaptarief kan verschillen.
Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.
  zaterdag 16 december 2017 @ 10:11:07 #230
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175757961
Wijhe - Dalfsen is 5,24 en Dalfsen - Wijhe 5,36 (of andersom)... wel raar inderdaad
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 16 december 2017 @ 10:13:16 #231
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175757985
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 07:45 schreef ReisT het volgende:
Het systeem is zo bedacht als het nu is omdat de verschillende vervoerders van mening waren dat het geld niet eerlijk verdeeld werd, als de reizigers in één keer voor de hele reis betaalden.
Nu wordt er al jaren gepraat over een 'single check in' voor alle vervoerders maar dat schijnt zeer moeilijk te zijn om in te voeren.
De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.
Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
So we just called him Fred
pi_175758070
Je moet dit ook niet door vervoerders laten oplossen maar door de concessieverleners
pi_175758540
Ov chipkaart _O_ dubbele ov om zo voor 3.90 in de ochtendspits naar ieder station te kunnen 1ste klas _O_
pi_175760037
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:04 schreef MTL het volgende:

[..]

Niet dus. Daarom kunnen tarieven zelfs op hetzelfde traject enorm verschillen tussen de heen en terugreis als je in je reis met twee vervoerders reist.
Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.

Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.

De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
pi_175760144
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.

Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.

De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Dit begrijpt echt niemand.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175760269
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.
Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
Er is toch een spoorboekje? Gewoon inchecktijd + 2 minuten in de reisplanner gooien met de stations van in- en uitchecken als start en bestemming.
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:12:33 #237
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175760300
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.

Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.

De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Dank ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit begrijpt echt niemand.
Ik nu wel. Heb de uitleg alleen nooit gekregen/opgezocht. 8)7
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_175760390
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:53 schreef nijnja het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175760466
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De vervoerders willen het niet. Technisch is het appeltje-eitje om een algoritme te bedenken welke trajecten een reiziger langs komt van A naar B en welke verders daar tussen zaten.
Maar op trajecten waar je met meerdere vervoerder kan reizen heb je dan een probleem. Je weet namelijk niet in welke trein de reiziger heeft gezeten. En precies vanwege het punt wat jij aanhaalt staan de vervoerders niet te springen dit in te voeren.
En dat terwijl dit juist de IPSOS-mongolen zou goedpraten die er mét OVC en mogelijke omreisroutes door de trein zouden lopen op bijvoorbeeld een retourtje Zwolle-Goor, dat zowel via Zupthen en dan Keolis mag als helemaal met Keolis.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:30:43 #240
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_175760622
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands :P
Als 'overnieuw' opgenomen wordt in de vandale, "omdat het zo vaak fout gedaan wordt", mag reizigsters ook :( ;)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:33:18 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_175760684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands :P
Ik heb nog een mentrix gehad. In 1991/1992, kan dus kloppen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_175763033
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 11:10 schreef Yreal het volgende:
Ov chipkaart _O_ dubbele ov om zo voor 3.90 in de ochtendspits naar ieder station te kunnen 1ste klas _O_
Hoe zie je dat voor je?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 december 2017 @ 17:36:08 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175765202
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:25 schreef James1988 het volgende:

[..]

De eerste keer dat ik de naam blauwnet hoorde dacht ik dat het een waterleidingbedrijf was. Blijkt dus een parapluterm te zijn voor OV in de regio Overijssel.
Betaal je blauwnet :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 december 2017 @ 17:40:25 #244
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175765348
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef TemulMelvin het volgende:

[..]

Jawel. Korting is hetzelfde alleen opstaptarief en km-tarief (of TE) zijn niet gelijk.

Bij NS krijg je korting vanaf TE 40, bij Arriva idem dito. Verschil in tarief ontstaat door het tarief waarover je korting krijgt. Dus bij Wijhe Dalfsen krijg je korting op het Arriva-tarief en bij Dalfsen-Wijhe op het NS-tarief.

De geldelijke hoogte van de korting verschilt dan, de percentages liggen gelijk.
Daarnaast zijn er ook nog eens afrondingsverschillen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175766880
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:12 schreef nijnja het volgende:
Ik nu wel. Heb de uitleg alleen nooit gekregen/opgezocht. 8)7
Ja, ik volg de gedachtengang. Maar aan de betalende reiziger is dit gewoon niet uit te leggen. De reiziger mag betalen, door allerlei hoepels springen en verder vooral zijn bek houden.

quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er ook nog eens afrondingsverschillen :')
Ja, die verklaren hoogstens een verschil van één cent.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 december 2017 @ 19:34:16 #246
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175792175
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
:')
pi_175793027
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
:')
de gestrande trein zal wel weggesleept zijn door het andere stel dat heen en weer boemelt :P
  zondag 17 december 2017 @ 20:06:09 #248
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_175793234
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:34 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 17:20:34 Boskoop-Gouda: geen Sprinters door een gestrande trein. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 18:23:17 Boskoop-Gouda: de gestrande trein is weg, de sprinters gaan weer rijden. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
NS_online twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:12:06 Boskoop-Gouda: door beperkingen in de materieelinzet rijden er geen treinen. https://t.co/axyyfHaEPO #BskGd reageer retweet
:')
Oh man wat pijnlijk. :')
  zondag 17 december 2017 @ 20:52:32 #249
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175794949
Lijkt meer op een achtbaan met lage snelheden
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 03:25:53 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175802464
Afgelopen zaterdag reed de Mat'54 766 van de Stichting Hondekop haar jaarlijkse oliebollenrit. De rit voerde dit jaar naar het oosten van het land en zelfs daarbuiten.

Vanuit Utrecht werd via Amersfoort en Deventer koers gezet naar het buitenland. Voor het eerst sinds vele jaren was er weer een Hondekop in Duitsland te bewonderen. Op weg naar Bad Bentheim passeert het stel hier het voormalige Stellwerk in Gildehaus.

Vanaf Bad Bentheim kun je met een elektrisch treinstel dat alleen 1500 volt lust niet anders dan weer terug naar Hengelo. Parallel aan de Verlengde Koppelleiding komt het stel hier ongeveer twee kilometer voor Hengelo Oost opnieuw voorbij.

Vanuit Hengelo werd via Deventer en Zwolle naar Emmen gereden. Dat bood de kans om de trein in te halen via Geerdijk († 2016) en zo bij passage van Hardenberg een tegenlichtfoto vanuit het stationsgebouw te maken.

Nadat de trein in Emmen een halfuur gestaan had werd het tijd om via Zwolle en de Hanzelijn terug naar Utrecht te gaan. Kort na vertrek uit de Drentse stad passeerde de trein station Emmen Zuid alwaar voor deze foto het luchtruim gekozen werd.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 18 december 2017 @ 07:55:19 #252
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175803170
Tof :D
  maandag 18 december 2017 @ 08:00:56 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175803204
Een voordeel van text-to-speech in de FLIRT... je kunt teksten aanpassen zonder een stemactrice nodig te hebben. Deze unit heeft me zojuist begroet met "Beste reiziger". :s)
pi_175804668
Jep :)
En sinds vandaag worden de Flirts langzaam voorzien van de update waarmee er geen (tractie)beperkingen meer zijn, samen met nog een heleboel andere verbeteringen.
pi_175804797
Ik heb wel geluk met treinen de laatste tijd :') Intercity van Maastricht naar Alkmaar in Eindhoven opgeheven vanwege 5 (!!!) minuten vertraging 8)7
  maandag 18 december 2017 @ 10:35:24 #256
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_175805400
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:54 schreef MTL het volgende:
Jep :)
En sinds vandaag worden de Flirts langzaam voorzien van de update waarmee er geen (tractie)beperkingen meer zijn, samen met nog een heleboel andere verbeteringen.
Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?

Wordt er dan nu niet juist een softwarematige beperking ingebouwd? Dat je dan dus wel 100% tractie mag geven, maar de software daar 60% van maakt.
pi_175805765
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:35 schreef ReisT het volgende:

[..]

Flirt heeft toch geen tractiebeperking, maar alleen een verzoek aan de machinist om maximaal 60% procent tractie te geven?

Wordt er dan nu niet juist een softwarematige beperking ingebouwd? Dat je dan dus wel 100% tractie mag geven, maar de software daar 60% van maakt.
Als ik de materieelmanager goed heb begrepen, is er nu een aanpassing gedaan, waardoor de trein nu de wettelijk voorgeschreven tijden haalt als je 100% tractie geeft. Ik kan mij voorstellen dat er gewoon een beperking in de aanzetversnelling is ingebouwd, en niet zo zeer een tractiebeperking.
pi_175806129
ja maar -O-
pi_175806796
Wat 'ja maar'? Rijden zul je :P
En als er geen sticker meer in het treinstel aanwezig is over de 60% tractie, dan mag je gewoon 100% er tegenaan >:)
pi_175806848
ja hallo weet je hoeveel van die stickers weggepunnikt worden :')
pi_175807002
Staat zo in de machinisteninfo. Kan daar ook weinig aan doen :P
pi_175811546
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:04 schreef J.B. het volgende:
Ik heb wel geluk met treinen de laatste tijd :') Intercity van Maastricht naar Alkmaar in Eindhoven opgeheven vanwege 5 (!!!) minuten vertraging 8)7
Oh nee dan moet je maar liefst 5 minuten wachten op de volgende _O-

Nadeel van die hoge frequentie, als je 2 minuten buiten je pad valt is het gauw gedaan met de rit.
pi_175811591
Jep. Bij vertraging van meer dan 4 minuten (dus vanaf 5 minuten) wordt een trein nu opgeheven, tenzij de trein ervoor al opgeheven was, of het de IC Den Helder - Nijmegen betreft, die zit wat ruimer in het pad.
pi_175812975
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:25 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Oh nee dan moet je maar liefst 5 minuten wachten op de volgende _O-

Nadeel van die hoge frequentie, als je 2 minuten buiten je pad valt is het gauw gedaan met de rit.
Ik was wel mijn zeer gewaardeerde zitplaats daardoor kwijt :'(
  maandag 18 december 2017 @ 16:30:51 #265
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175813313
Nietszeggende brief van Prorail naar de provincie Overijssel rondom de Kamperlijn problemen, met als uitsmijter:
quote:
ProRail kan u daarom nog niet aangeven wanneer het probleem voor de reizigers opgelost is en wil daar ook niet over speculeren
pdfje
pi_175814149
De bekleding in DDZ is echt van belabberde kwaliteit. Groot deel van de stoelen is nu al versleten. :')
pi_175814345
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is net als "mentrix" een niet bestaande vervrouwelijking. Dat was eind jaren 80 en begin jaren 90 opeens heel populair om dat soort dingen te doen, maar het (was toen in ieder geval) gewoon fout Nederlands :P
Die goede oude tijd, met Koning Beator aan de macht.
pi_175814510
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:30 schreef boriq het volgende:
Nietszeggende brief van Prorail naar de provincie Overijssel rondom de Kamperlijn problemen, met als uitsmijter:

[..]

pdfje
Zou wel fijn zijn als je het ‘daarom’ deel er ook even bij zet
pi_175815077
https://www.volkskrant.nl(...)-vergroten~a4546357/


Geen verbetering de komende jaren door concurrentie helaasch
pi_175815111
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 17:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Zou wel fijn zijn als je het ‘daarom’ deel er ook even bij zet
Het is natuurlijk sowieso een flater van jewelste dat er blijkbaar gewoon niet naar die onderbouw gekeken is. Of niet dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 18 december 2017 @ 17:47:35 #271
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175815135
De punctualiteits-KPI is er toch ook nog? NS zei een paar weken geleden dat ze daar op het randje zitten.
pi_175815140
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:44 schreef Basekid_NZ het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-vergroten~a4546357/

Geen verbetering de komende jaren door concurrentie helaasch
Dus omdat ze nu gaan doen wat zo'n beetje iedereen hier al jaaaren roept is het helaas? :D Maak het even :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175815160
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is natuurlijk sowieso een flater van jewelste dat er blijkbaar gewoon niet naar die onderbouw gekeken is. Of niet dan.
Ja, de tering zeg.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175815219
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175815454
quote:
Ja, raar gezicht eah!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175815803
Wtf 8)7
pi_175815900
Hey, ik ga volgende week vanaf Madrid met de hogesnelheidstrein. Duurt dat inchecken in Spanje echt een half uur?
pi_175815930
Nee twee, het wachten wel 28
pi_175816088
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef b2py het volgende:
Nee twee, het wachten wel 28
De wachtrij?
pi_175816174
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:28 schreef MCH het volgende:
Hey, ik ga volgende week vanaf Madrid met de hogesnelheidstrein. Duurt dat inchecken in Spanje echt een half uur?
Jij ziet een ontspoorde Talgo en denkt hieraan?
pi_175816256
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 17:47 schreef James1988 het volgende:
De punctualiteits-KPI is er toch ook nog? NS zei een paar weken geleden dat ze daar op het randje zitten.
Die zit pas op 1 strike. En dit jaar lijkt die gewoon gehaald te gaan worden.
Minimum is 82,5%, NS zit na de sneeuwdagen op 83,3%.

http://nieuws.ns.nl/wat-d(...)e-hogesnelheidslijn/
pi_175816557
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:29 schreef b2py het volgende:
Nee twee, het wachten wel 28
que :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175816638
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo 8)7
pi_175816640
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

que :?
Het inchecken duurt twee minuten, wachten een half uur.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175816647
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo 8)7
Ik moest er ook een keer over nadenken hoor. Zo duidelijk was het niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175816683
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Het inchecken duurt twee minuten, wachten een half uur.
Oh je reageerde op die klaphark. Die reacties zie ik helemaal niet joh _O- Leve custom CSS ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175816736
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik moest er ook een keer over nadenken hoor. Zo duidelijk was het niet.
Had ik dan 2 en 28 moeten schrijven?
pi_175816774
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Had ik dan 2 en 28 moeten schrijven?
Nee, het was niet direct duidelijk waar het antwoord over ging :P
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175816803
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:58 schreef b2py het volgende:
Het inchecken zelf duurt 2 minuten, het in de rij wachten voor het inchecken 28. Jezus praat ik swahili ofzo 8)7
Je reageert als een autistische Fles
pi_175816868
Autistisch2 dus?
pi_175816964
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:08 schreef b2py het volgende:
Autistisch2 dus?
:Y
pi_175816996
Ik heb er in ieder geval zin in en voor 90 minuten was het maar twee tientjes :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2017 19:11:46 ]
pi_175817020
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 19:10 schreef MCH het volgende:

[..]

:Y
St0er
pi_175819317
Over die crash in 'Murica:
quote:
Vandaag was de eerste dag van een nieuwe dienstregeling, waarbij een nieuw stuk spoor in gebruik werd genomen. Op dat nieuwe stuk gebeurde het ongeluk. De trein gaat daar met 130 kilometer per uur een stuk sneller dan voorheen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_175825412
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
  maandag 18 december 2017 @ 23:36:24 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175826139
Voor de boog in kwestie geldt een snelheidslimiet van 30 mph (50 km/u):


T = Talgo, P = Passenger (non Talgo)

Kort voor de boog geldt een maximumsnelheid van 79 mph (127 km/u).

Op Amtrak's traintracker-site zou zijn gezien dat de trein 81 mph (130 km/u) reed voordat hij ontspoorde, maar de informatie op die site is niet realtime.

Er is geen positive train control (treinbeveiliging) aanwezig op het traject waar de trein reed.
pi_175826430
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:16 schreef dcm360 het volgende:
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
Ja, nou en. En voordat andere mensen gaan zeuren; De conductor controleert in de VS de kaartjes en de Engineer rijdt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 23:50:44 #298
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175826634
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:36 schreef James1988 het volgende:
Er is geen positive train control (treinbeveiliging) aanwezig op het traject waar de trein reed.
Dat snap je toch niet? :X
ATB is zelfs een van oorsprong Amerikaans systeem dacht ik.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 23:51:41 #299
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175826656
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 23:16 schreef dcm360 het volgende:
O jee, en blijkbaar reed de conducteur de trein als we de NOS mogen geloven.
In Frankrijk kijken ze je raar aan als je zegt dat een conducteur de kaartjes controleert ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 23:53:09 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175826691
Dit topic is trouwens....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')