ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Weinig spanning in Tweede Kamer bij Nota Overleg MIRT (het debat over de investeringsprojecten). Veel over wegen (minder over overwegen) en ook de klassiekers op het spoor ontbreken niet (de brug bij Ravenstein en de spoorlijn Utrecht-Breda).
De term van de dag tot nu toe: spitsmijdenmeiden
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
en een verzoek aan de mods: kan die mooie foto van de stoomtrein van DennisteD op de topicstart? Ik weet niet hoe dat moet en ik moet nu weer Kamervragen beantwoorden...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 11 december 2017 16:00 schreef Goverman het volgende: en een verzoek aan de mods: kan die mooie foto van de stoomtrein van DennisteD op de topicstart? Ik weet niet hoe dat moet en ik moet nu weer Kamervragen beantwoorden...
Op maandag 11 december 2017 15:19 schreef FredvZ het volgende: De treinen tussen Rotterdam en Utrecht rijdend verrassend goed volgens dienstregeling. Dat wil zeggen, die twee per uur die er over zijn gebleven na het schrappen van de overige treinen.
De bus gaat volgens mij over de N210 naar Rotterdam? Daar is het een gezellige polonaise volgens mij.
Ja, dat is ook wel een goed punt
Ik moet alleen vanaf IJsselstein ook nog in Utrecht zien te komen bedenk ik net, wat ook met de 195 gaat Al is de tram nog wel aan te lopen op zich.
Op maandag 11 december 2017 17:41 schreef Salatrel het volgende: Zutphen gehaald en inmiddels weer op de terugweg. Ik moet zeggen dat de flirt het met winters weer beter doet dan in de Hollandse herfst
Zwitsers ontwerp hè!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Godver, de HTM haalt het nog in hun hoofd om volle dienstregeling te rijden en vervolgens volle trams te schrappen halverwege de rit vanwege te ver opgelopen vertraging.
Als je dacht dat de NS erg was met hun focus op treintjes rijden....
Mijn ouders zijn een lang weekend naar het uiterst idyllische Rothenburg ob der Tauber geweest. Ik loop ze al sinds gistermiddag te waarschuwen dat ze beter in Duitsland kunnen blijven, maar nee hoor toch vertrokken vanochtend Alles ging best goed in de regen, om 16:00 waren ze in Iserlohn (zoek maar op) en wisten ze vrolijk te melden dat ze volgens de navi om 18:00 thuis zouden zijn.
Ze belden net, ze zijn gevorderd tot Recklinghausen (40 km verderop) en de navi verwacht dat ze om 20:30 thuis zijn. Ik heb nog net geen fles wijn gezet op dat ze 22:00 niet halen
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
Beide gemeenten hebben best wat veldbedjes bij het Rode Kruis staan meen ik
Ja, de twee grootste knooppunten van het land. Hopelijk hebben veel treinreizigers net als veel autoreizigers besloten om thuis te blijven. Voor de rest: Sterkte
En daaronder in verwante berichten 20 Oktober.....
Wisselverwarming testen bij 20 graden De afgelopen dagen leek het wel zomer, maar ProRail is al bezig om het spoor zo goed mogelijk voor te bereiden op de winter. We testen deze maand namelijk de wisselverwarming.
Wisselverwarming in de sneeuw, 1,2,3, test
Het testen van de wisselverwarming gebeurt op verschillende manieren. Via warmtebeeldcamera's, door het uitlezen op afstand of door inspectie ter plaatse. Mocht de verwarming van de wissels problemen geven dan kunnen we deze nu al repareren. Zo zorgen we dat de wissels goed voorbereid zijn op winters wee
Groene wisselverwarming
Sneeuw en ijs kunnen problemen geven aan wissels. Ze kunnen bevriezen of blokkeren door ijs en sneeuw. Het verwarmen van de wissels kan dat voorkomen. Zodra het koud wordt, verwarmen we daarom 5500 van de ruim 7000 wissels met wisselverwarming. Ongeveer tweederde hiervan verwarmen we op (groen) gas. Het overige deel van de wissels wordt elektrisch verwarmd. We zorgen dat de verwarmingen werken door ze goed te onderhouden, op tijd te inspecteren en te laten ‘proefbranden’. Als er echt een pak sneeuw ligt dan graven we veel wissels uit. Sneeuw en ijs blijven dan niet op de wissel liggen, maar vallen erdoor heen.
Steeds slimmer
Vanaf november ‘plakt’ ProRail 1500 draadloze sensoren op wissels bij belangrijke spoorknooppunten. De sensoren kunnen op afstand aangeven of de wisselverwarming goed werkt. Te koud op het spoor? Dan stuurt de wissel een sms’je aan onze onderhoudsdienst. Die kunnen dan het spoor nog op voor herstelwerkzaamheden voordat er een storing plaatsvindt. De sensoren zijn een hulpmiddel om mogelijke vertraging van het treinverkeer in de winter te voorkomen en worden deze winter voor het eerst ingezet
Update 19.30 uur. De bussen rijden in ieder geval tot 21.00 uur niet, door drukte, gladheid en onbegaanbaarheid van wegen. Daarna doen we ons best om weer zo snel mogelijk te kunnen gaan rijden, maar of dat gaat lukken is nog niet zeker. Tramlijnen 7, 10, 13, 14 en 24 hebben omleidingen, maar rijden wel. Tram 26 rijdt, maar met vertraging. Metro's rijden normale routes, de veren varen.
Houd onze reisinformatie in de gaten voor vertragingen en/of omleidingen. Klik op Home op je lijnnummer voor de actuele situatie.
Op maandag 11 december 2017 17:41 schreef Salatrel het volgende: Zutphen gehaald en inmiddels weer op de terugweg. Ik moet zeggen dat de flirt het met winters weer beter doet dan in de Hollandse herfst
Ja, is mij ook alles meegevallen. Had vanochtend een paar uur flirten op het menu staan, maar ze hebben zich goed gehouden.
Inderdaad, geef hem/haar/het een bezem en een schop, net als andere kantoormedewerkers en verspreid ze over de stations om wissels ijsvrij te maken in opdracht van de treindienstleider.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou, Hoorn Kersenboogerd heb ik vandaag niet gehaald, maar de rest keurig gewoon gereden In plaats van Leiden - Hoorn Kersenboogerd werd het toen maar Leiden - Roosendaal, dus dat maar even gedaan
Op maandag 11 december 2017 22:18 schreef MTL het volgende: Nou, Hoorn Kersenboogerd heb ik vandaag niet gehaald, maar de rest keurig gewoon gereden In plaats van Leiden - Hoorn Kersenboogerd werd het toen maar Leiden - Roosendaal, dus dat maar even gedaan
ik werd op de terugweg in ene opgeheven in den bosch... nog steeds geen idee waarom... de vorige spr den bosch dordt had ook niet gereden want ik zat met die machinist van die trein in de volgende spr te passagieren... 1 van ons had dus makkelijk kunnen sleutelen
Inderdaad, geef hem/haar/het een bezem en een schop, net als andere kantoormedewerkers en verspreid ze over de stations om wissels ijsvrij te maken in opdracht van de treindienstleider.
Die treindienstleider belt gewoon strukton op hoor
Inderdaad, geef hem/haar/het een bezem en een schop, net als andere kantoormedewerkers en verspreid ze over de stations om wissels ijsvrij te maken in opdracht van de treindienstleider.
Wat mij betreft loop ik zelf naar buiten, maar ja... sommige van mijn wissels liggen 80 km verderop. En wij mogen sowieso niet meer het spoor in.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Tussen Raalte en Enschede rijden er minder Intercity's door beperkingen in de materieelinzet. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten. De treinen rijden weer normaal rond 19:00 uur.
Je veracht het niet, he....
Intercity's??? Vervangervan de DM90 boemeltje toch?
Op dinsdag 12 december 2017 16:44 schreef Zelus het volgende: Tussen Raalte en Enschede rijden er minder Intercity's door beperkingen in de materieelinzet. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten. De treinen rijden weer normaal rond 19:00 uur.
Je veracht het niet, he....
Intercity's??? Vervangervan de DM90 boemeltje toch?
Beter wordt de sneltrein Raalte-Emschede bij slecht weer of problemen op het spoor er gelijk uit gegooit. Zonder de sneltrein Raalte-Enschede zijn de stoptreinen wel lekker betrouwbaar, door de buffers op de tussenstations.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Op dinsdag 12 december 2017 16:44 schreef Zelus het volgende: Tussen Raalte en Enschede rijden er minder Intercity's door beperkingen in de materieelinzet. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten. De treinen rijden weer normaal rond 19:00 uur.
Je veracht het niet, he....
Intercity's??? Vervangervan de DM90 boemeltje toch?
Ik las om half vier een berichtje op Twitter van Syntus dat de sneltreinen weer werden opgestart. Toch niet dus?
Ach ik had aanvang dienst om 12:50 maar had eigenlijk moeten beginnen met Rotterdam - utrecht en dat ging al niet. Dus via Schiphol naar Deventer passagieren en om 15:45 eindelijk zelf eens een trein gereden
Op een ander forum werd beweerd dat vrijwel geen enkel wissel een werkende wisselverwarming had tussen Muiderpoort en CS, gelukkig weet ik nu wel beter
pipdunn twitterde op dinsdag 12-12-2017 om 09:33:14 It's 29 years since a fatal crash at Clapham Junction on the morning of 12/12/88 claimed 35 lives. The horrific collision brought about major changes to UK rail working practices. This Brian Morrison pic shows the clean up operations reageerretweet
Vandaag is het 29 jaar geleden dat nabij Clapham Junction drie treinen op elkaar botsten. De machinist van een trein zag een automatisch sein voor zijn neus van groen op rood springen, hij zette zijn trein stil om contact op te nemen met de treindienstleider.
Terwijl hij aan het bellen was, knalde een tweede trein achterop zijn trein. Een derde trein (die gelukkig leeg was) raakte vervolgens de brokstukken van de eerste twee treinen. De machinist van een vierde trein kon zijn voertuig op tijd stilzetten, hij zag dat het sein in kwestie geel toonde terwijl het baanvak bezet was door de twee ongevalstreinen.
Een paar weken voor de crash waren er werkzaamheden geweest, een seintechnicus had oude kabels niet geïsoleerd en niemand had zijn werk gecontroleerd. Als gevolg van werkzaamheden in het weekend voor het ongeval kon zwerfstroom van die kabel er uiteindelijk voor zorgen dat het seinsysteem ten onrechte dacht dat het spoor vrij was.
Bij het ongeval vielen 35 doden en 484 gewonden.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 12-12-2017 21:16:34 ]
Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Op dinsdag 12 december 2017 22:35 schreef Xetran het volgende: Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Als ie nooit vol zit heeft dat stel geen nut. Nu heb je meer capaciteit tussen Arnhem en Utrecht/Amsterdam
Op dinsdag 12 december 2017 22:35 schreef Xetran het volgende: Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Omdat er in Nijmegen te weinig tijd en ruimte is om te splitsen wordt het meestal in Arnhem gedaan.
Daarnaast heeft het met de splitsing van de perrons te maken, intercity's uit het westen komen in Nijmegen vaak op spoor 4A binnen. Als het voorste treinstel daar gesplitst zou worden dan moeten de reizigers nog verder lopen richting de Waalbrug om bij de weer kerende trein uit te komen. In Arnhem bestaat dit probleem niet, daar worden de treinen vaak verder doorgetrokken zodat het kopmakende deel precies daar begint waar de grootste reizigersstroom de trap op komt lopen.
[ Bericht 26% gewijzigd door GlenSpey op 12-12-2017 22:56:36 ]
Ik wil hier geen reclame komen maken voor het een of het ander, maar toen ik afgelopen week naar Train World ging in Schaarbeek (Brussel) zag ik op het dak van een huis in een zijstraat naast het museum tot mijn stomme verbazing een treinwagon staan. Dat blijkt dus een hostel te zijn.
Nou, ik kwam in ieder geval vandaag weer een Eurostar tegen op een testrit. Die stond toch ook nog op de lijst met 'uitgestelde, wellicht in de toekomst'-projecten?
Op woensdag 13 december 2017 18:13 schreef MTL het volgende: Nou, ik kwam in ieder geval vandaag weer een Eurostar tegen op een testrit. Die stond toch ook nog op de lijst met 'uitgestelde, wellicht in de toekomst'-projecten?
Interessant; volgens gedeputeerde Bert Boerman (Overijssel) in de statenvergadering is er een oplossing voor het probleem van de onderstations gevonden tussen Wierden en Zwolle. Aan het einde van de week zou Prorail met een procesplanning moeten komen voor het oplossen van de overige problemen in Overijssel.
Op donderdag 14 december 2017 15:33 schreef boriq het volgende: Toe maar, volgens de man van Ipsos in de trein komt ETMET voor een groot gedeelte door hun reizigersonderzoek.
Oh die neukhoofden had ik vanochtend ook aan boord ja. In ganzenpas achter de conducteur aan
Heb ergens in de tweede helft van de ochtend een trein over de schrootlijn gejaagd. Twee drietjes was op dat tijdstip meer dan genoeg (ook keurig volgens planning)
Op woensdag 13 december 2017 21:34 schreef boriq het volgende: Interessant; volgens gedeputeerde Bert Boerman (Overijssel) in de statenvergadering is er een oplossing voor het probleem van de onderstations gevonden tussen Wierden en Zwolle. Aan het einde van de week zou Prorail met een procesplanning moeten komen voor het oplossen van de overige problemen in Overijssel.
Oplossing gevonden != oplossing uitgevoerd?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Je kunt als goed is zitten, maar een tweezits in je eentje is buiten de spits niet meer mogelijk. Tevens is de wifi in ICM een stuk slechter dan in DDZ of VIRM.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Je kunt als goed is zitten, maar een tweezits in je eentje is buiten de spits niet meer mogelijk. Tevens is de wifi in ICM een stuk slechter dan in DDZ of VIRM.
Dan laat je je misplaatste ego maar een keer thuis he
Op dinsdag 12 december 2017 22:35 schreef Xetran het volgende: Waarom wordt de trein ri. de Randstad vanuit Nijmegen in Arnhem gesplitst? Komt vrij omslachtig over en de trein tussen Arnhem en Nijmegen zit nooit vol.. Iemand een idee?
Veredelde LM-ritten denk ik. Ik denk dat er in Nijmegen te weinig capaciteit is om al het VIRM uit de 3000 (van/naar Den Helder) en de 3100 (van/naar Schiphol) op te slaan. Daarom worden de stellen in Arnhem opgeslagen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23: Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
Sinds zondag 10 december heeft Keolis de exploitatie op de lijnen Zwolle-Kampen en Zwolle-Enschede overgenomen van NS. Hiermee zijn ook de DM'90s vervangen door moderne elektrische FLIRTs. De driedelige 7305 komt hier aan in Almelo als sprinter 7925 van Zwolle naar Enschede.
De dag na buitendienststelling bij NS ging DM'90 3426 op weg van Zwolle naar Blerick om hier in de loods van het spoorwegmuseum gestald te worden. Het stel is namelijk uitverkozen om onderdeel van de collectie te worden.
In Deventer werd de eerste stop gemaakt. Hier werd de 3426 gepasseerd door ICMm 4073 als Intercity 703639 die deze dag tot Zutphen reed vanwege werkzaamheden richting Dieren.
Vanwege de werkzaamheden Zutphen-Dieren werd via het voormalig inzetgebied de Achterhoek gereden. Hier zien we de 3426 Ruurlo passeren vanaf de loopbrug die er in NS-tijd nog niet stond.
In een winterse sneeuwbui (zijn er ook zomerse eigenlijk?) komt Arriva GTW-2/8 10367 'Guus Hiddink' binnen op station Doetinchem als trein 30937 vanuit Arnhem Centraal. Na een kwartiertje rust wordt als trein 30944 teruggekeerd naar de stad aan de Rijn.
Door met buslijn 23 van Ruurlo naar Doetinchem te reizen werd een flink stuk afgesneden waardoor de 3426 makkelijk ingehaald kon worden. In een steeds heviger wordende sneeuwbui komt de museumbuffel hier Doetinchem binnenrijden. Kleine waarschuwing voor wie hier ook wil gaan staan: er is een nogal opzichtig Prorailhek weggeshopt!
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Je kunt als goed is zitten, maar een tweezits in je eentje is buiten de spits niet meer mogelijk. Tevens is de wifi in ICM een stuk slechter dan in DDZ of VIRM.
Wifi in de trein is sowieso kut .
Gisteren icm3+4 van Zutphen (7u) naar Roosendaal (9u), tussen Arnhem en Nijmegen wat mensen staand maar ik had het erger verwacht.
Jammer dat ik de buffel in Ruurlo heb gemist, was wel leuk geweest. Mooie foto's wel 14.gif. Zag er gisteren wel weet ik hoeveel in Nijmegen staan (maar waren nu alweer weg dacht ik net te zien)
Hoi Fles
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Ik kom nooit meer in Zutphen eigenlijk Nou ja, niet om uit te stappen iig
Is ook niks te beleven . Enkel lachen om reizigers waar het in/uit/omchecken niet lukt, met de 3 vervoerders die er zijn
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Op vrijdag 15 december 2017 13:19 schreef Salatrel het volgende: Ik sleep mijn balzak nog liever door een bak glasscherven dan dat ik ook maar iets met serious request te maken heb :’)
Op vrijdag 15 december 2017 13:19 schreef Salatrel het volgende: Ik sleep mijn balzak nog liever door een bak glasscherven dan dat ik ook maar iets met serious request te maken heb :’)
En ik lik die balzak vervolgens nog liever dan dat ik naar die onzin kijk.
En ik lik die balzak vervolgens nog liever dan dat ik naar die onzin kijk.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Veredelde LM-ritten denk ik. Ik denk dat er in Nijmegen te weinig capaciteit is om al het VIRM uit de 3000 (van/naar Den Helder) en de 3100 (van/naar Schiphol) op te slaan. Daarom worden de stellen in Arnhem opgeslagen.
Op vrijdag 15 december 2017 12:39 schreef TjjWester het volgende: Ik reed laatst op de a15 en zag dat de havenlijn seinen heeft, hoe zit dat? De havenlijn heeft toch ertms?
ERTMS level 1 heeft nog lichtseinen langs de baan, vanaf level 2 is het zonder lichtseinen. En de havenspoorlijn is level 1