abonnement Unibet Coolblue
pi_175594819


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-12-2017 11:57:05 ]
pi_175595441
Nieuwe SiG project is al open...? Tekstueel hebben ze ook het e.e.a aangepast.
pi_175595538
Was naar mijn mening gewoon een vergissing en kan gebeuren. Een mooie stad in een mooie straat. Heb hem meegepakt. Is na Maastricht toch de mooiste stad van Limburg die ook vol in ontwikkeling is en waar de huizen nog betaalbaar zijn. (Huizenprijzen afgelopen jaren ook niet abnormaal veel gestegen, hierdoor naar mijn mening kleinere kans op waarde daling.)
pi_175595590
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 20:19 schreef HappyBlue het volgende:

[..]

Jazeker ken ik die, het is mijn favoriete site voor crowdfunding.

Overdag heb ik een drukke baan en geen tijd om allerlei pitches snel te beoordelen en snel in te schrijven. Npex heeft als voordeel dat de meeste bedrijven die er obligaties noteren gewoon goed winstgevend en financieel solide zijn. Daarnaast heb je gewoon de tijd om een prospectus te lezen omdat het aantal nieuwe noteringen meevalt en ben je gevrijwaard van gelukszoekers. Inmiddels zit ik er 3 jaar en ik ben erg tevreden. Gemiddeld een procent of 7 rente op de portefeuille per jaar en geen enkel bedrijf is in de problemen tot nu toe .
Bedankt HappyBlue & BruderKlaus, is idd interessant.
Ik zit er ook voor de lange termijn in, dus ga het nu ook volgen!
pi_175595722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:43 schreef Royve het volgende:
Nieuwe SiG project is al open...? Tekstueel hebben ze ook het e.e.a aangepast.
Ja alweer afgestapt van de 48-uurs termijn.
pi_175595739
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:50 schreef hanzul het volgende:
Was naar mijn mening gewoon een vergissing en kan gebeuren. Een mooie stad in een mooie straat. Heb hem meegepakt. Is na Maastricht toch de mooiste stad van Limburg die ook vol in ontwikkeling is en waar de huizen nog betaalbaar zijn. (Huizenprijzen afgelopen jaren ook niet abnormaal veel gestegen, hierdoor naar mijn mening kleinere kans op waarde daling.)
Zo denk ik er ook over. Uiteindelijk is er natuurlijk een notaris die alles controleert voordat het geld wordt overgeboekt.

Ik schrijf weer voor het gebruikelijke bedrag in, maar vrees dat mede door deze valse start en het hoge bedrag dit project niet succesvol zal zijn. Als dit project al succesvol afgerond wordt, gaat het ze zeker niet lukken om de andere panden waarover gesproken wordt in de pitch ook via SiG te funden.

Ik twijfel nog over het bellagio project. De zekerheden zijn niet denderend met een eigen vermogen van 25% over de hele portefeuille, en dat verklaart ook waarom de bank niet alles durft te financieren. Ik vraag me daarnaast ook af hoe het eigen vermogen berekend is; als de taxatie van alle panden 25 procent lager uitvalt is er al geen eigen vermogen meer over. Aan de andere kant is het een grote portefeuille waardoor er wel wat ruimte is om eventuele leegstand op te vangen. Ook lever ik graag een bijdrage aan het vergroten van het woningaanbod in de grote steden (al zullen zure mensen mij categoriseren als een soorte mini prins bernard:p).
pi_175595740
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja alweer afgestapt van de 48-uurs termijn.
Op de homepage staat nog wel dat het nieuwe project maandag pas live gaat.
pi_175595963
Spare Rib express bij KNAB.

https://www.knab.nl/crowd(...)re-rib-express-emmen

Zelfde eigenaar als de Veendam vestiging, die vorig jaar via GVE is gefinancierd.
pi_175596064
https://investeren.sameni(...)erplaats-te-roermond

Ik word juist behoorlijk enthousiast van dit project. Goed voor de spreiding (geen rotterdam en een andere ondernemer) en ik schat ook de zekerheden goed in (man heeft 13 appartementen, waaruit vast een leuke geldstroom binnenkomt).

Ik doe dan ook weer mee voor een leuk bedrag.
pi_175596094
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:05 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Op de homepage staat nog wel dat het nieuwe project maandag pas live gaat.
Ik denk ook dat het de bedoeling is dat het maandag pas live zou gaan, maar ook te zien aan de vele spelfouten en slecht kopiëren is hier behoorlijk slordig gewerkt.

Maar fijn dat we via FoK al weten dat hij nu dus open is. Dit forum is goud waard. :)
pi_175596484
Ik denk dat ik ook instap in het SIG Roermond project.
tekst is aangepast en ik weet ongeveer wat het pand inhoud (kamers, verdiepingen enz.)

Zou ook wel in die in Rotterdam willen stappen als ik wist waar ik instap.

Kan in de tekst/pitch echter niet vinden wat er allemaal bijhoort lees niks over hoeveel kamers en op welke verdieping die dan liggen.
Krijg dan het gevoel dat ze daar nog mee kunnen switchen met andere/eerdere leningaanvraag in hetzelfde pand daar stond ook niet bij op welke etage wat lag.

Dus als SIG meeleest, doe er je voordeel mee.
pi_175596620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:54 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Zou ook wel in die in Rotterdam willen stappen als ik wist waar ik instap.

Kan in de tekst/pitch echter niet vinden wat er allemaal bijhoort lees niks over hoeveel kamers en op welke verdieping die dan liggen.
Krijg dan het gevoel dat ze daar nog mee kunnen switchen met andere/eerdere leningaanvraag in hetzelfde pand daar stond ook niet bij op welke etage wat lag.

Dus als SIG meeleest, doe er je voordeel mee.
Klopt, dat viel mij ook al op dat die informatie ontbrak.
Ik heb ze toen gemaild en per mail antwoord gekregen. Wel jammer dat ze het dan niet aan het project toevoegen zodat iedereen het kan lezen.
Dit was het antwoord:

quote:
Uit het taxatie rapport is te lezen:
Begane grond: entree Etage: overloop met open keuken met balkon, 2 kamer, toilet en een badkamer Vierde etage: keuken, en 3 kamers.

Kamerafmetingen zijn niet vermeld, totaal aantal wel namelijk 108 m2.
Gijs
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:06:29 #13
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175596718
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:22 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Spare Rib express bij KNAB.

https://www.knab.nl/crowd(...)re-rib-express-emmen

Zelfde eigenaar als de Veendam vestiging, die vorig jaar via GVE is gefinancierd.
Ik heb geen Knab rekening en ben niet van plan om er een te nemen.
pi_175596821
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:03 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Klopt, dat viel mij ook al op dat die informatie ontbrak.
Ik heb ze toen gemaild en per mail antwoord gekregen. Wel jammer dat ze het dan niet aan het project toevoegen zodat iedereen het kan lezen.
Dit was het antwoord:

[..]

Wanneer ik op Funda kijk zie ik dat de appartementen het goed doen en goed in de markt liggen, de te koop staande en de verkochte appartementen geven een goed beeld van het complex. Ik stap er ook in. Ook ik kan bevestigen dat Roermond een uitstekende stad is met mooie mogelijkheden. Goede binnen stad, veel faciliteiten in de stad, stad heeft van oudsher een goede uitstraling, ook voor mensen die werken in de regio Eindhoven en verder is Roermond een alternatieve woonomgeving.
pi_175597225
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:29 schreef dyna18 het volgende:
Ik word juist behoorlijk enthousiast van dit project. Goed voor de spreiding (geen rotterdam en een andere ondernemer).
Het is geen nieuwe ondernemer. Heeft al meerdere panden gefund via SiG + er is aangekondigd dat er nog 5 Roermondse appartementen gaan volgen. Alles bij elkaar zal hij dan zo'n 1,5 miljoen bij SiG op willen halen in vrij korte tijd. Toch fors bedrag.
pi_175597682
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is geen nieuwe ondernemer. Heeft al meerdere panden gefund via SiG + er is aangekondigd dat er nog 5 Roermondse appartementen gaan volgen. Alles bij elkaar zal hij dan zo'n 1,5 miljoen bij SiG op willen halen in vrij korte tijd. Toch fors bedrag.
De 1,5 miljoen is veel te hoog ingeschat. Hij heeft in totaal 6 appartementen + 3 parkeerplaatsen in zijn bezit waarvoor hij funding gaat aanvragen. Nu is 1/3e deel (2 appartementen + 1 parkeerplaats) live gegaan voor 160k. Stel dat de andere 2 delen voor ditzelfde bedrag gefund gaan worden, dan kom je op 480 k.
pi_175597756
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:50 schreef FINONAF het volgende:

[..]

De 1,5 miljoen is veel te hoog ingeschat. Hij heeft in totaal 6 appartementen + 3 parkeerplaatsen in zijn bezit waarvoor hij funding gaat aanvragen. Nu is 1/3e deel (2 appartementen + 1 parkeerplaats) live gegaan voor 160k. Stel dat de andere 2 delen voor ditzelfde bedrag gefund gaan worden, dan kom je op 480 k.
Ok, verkeerd begrepen dat hij 3x
Roermond gaat funden ipv 6x. Bij de 480k moeten nog wel de 4 Utrechtse panden bij opgeteld worden.
pi_175598021
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ok, verkeerd begrepen dat hij 3x
Roermond gaat funden ipv 6x. Bij de 480k moeten nog wel de 4 Utrechtse panden bij opgeteld worden.
SIG Roermond meegepakt, prima woonplaats, met mooi en aantrekkelijk centrum & Outlet centrum, close to Germany and Brainport Eindhoven, goede locatie t.o.v centrum.

Wacht op de volgende SIG projecten, van het gejaag na de 48u periode bij CCF & GVE om te investeren, wordt af en toe een beetje 'moe" van het gedoe, SIG weliswaar lager rendement, maar zekerheden zijn OK, en geven een keurige spreiding in mijn portefeuille *O*
pi_175598034
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ok, verkeerd begrepen dat hij 3x
Roermond gaat funden ipv 6x. Bij de 480k moeten nog wel de 4 Utrechtse panden bij opgeteld worden.
De vier Utrechtse panden zijn al gefund. Dus dat bedrag hoeft de komende tijd niet opgehaald te worden. Maar ik ben wel benieuwd of dit project in Roermond nu sneller volloopt omdat het niet in Rotterdam of Utrecht gelegen is.
pi_175598075
[quote]0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:03 schreef FINONAF het volgende:

[..]
pi_175598928
Ik zal me hier ook kort even voorstellen. Lees al langere tijd mee, maar heb nog niet veel gepost. Ben in februari 2017 gestart bij GVE, nu 18 projecten lopen, allemaal projecten met harde zekerheden (Bijna allemaal recht van Hypotheek). Vanaf mei 2017 gestart bij SIG, nu 7 projecten lopen en de laatste 2 projecten ook toegezegd. Tot nu toe gelukkig nog geen probleemprojecten.
Wil mijn portefeuille graag verder uitbouwen, echter loop ook constant tegen 48 uurs termijn aan waardoor de goede projecten razend snel vol zitten. Eerst met Whatsapp functie bij GVE, kon ik er nog goed tussenkomen, nu niet te doen.

Ben daarom op zoek naar andere mogelijkheden, voor mij zijn harde zekerheden belangrijker dan het rendement. Al het rendement hoger dan 4,5% vind ik acceptabel. Iemand nog tips, ideeën om mijn portefeuille uit te breiden. Investreer nu standaard 0,4% van mijn vermogen per project. Daarnaast spaar ik bij Dela en heb ik een aandelenpaket, echter vind ik aandelen te duur om verder bij te kopen. Belegingshorizon is 5 tot 10 jaar.
pi_175599064
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:53 schreef hanzul het volgende:
Ik zal me hier ook kort even voorstellen. Lees al langere tijd mee, maar heb nog niet veel gepost. Ben in februari 2017 gestart bij GVE, nu 18 projecten lopen, allemaal projecten met harde zekerheden (Bijna allemaal recht van Hypotheek). Vanaf mei 2017 gestart bij SIG, nu 7 projecten lopen en de laatste 2 projecten ook toegezegd. Tot nu toe gelukkig nog geen probleemprojecten.
Wil mijn portefeuille graag verder uitbouwen, echter loop ook constant tegen 48 uurs termijn aan waardoor de goede projecten razend snel vol zitten. Eerst met Whatsapp functie bij GVE, kon ik er nog goed tussenkomen, nu niet te doen.

Ben daarom op zoek naar andere mogelijkheden, voor mij zijn harde zekerheden belangrijker dan het rendement. Al het rendement hoger dan 4,5% vind ik acceptabel. Iemand nog tips, ideeën om mijn portefeuille uit te breiden. Investreer nu standaard 0,4% van mijn vermogen per project. Daarnaast spaar ik bij Dela en heb ik een aandelenpaket, echter vind ik aandelen te duur om verder bij te kopen. Belegingshorizon is 5 tot 10 jaar.
Allereerst welkom.
ik heb zelf 2 projecten lopen via Bouwaandeel en dat gaat tot dusver probleemloos. Zij voldoen ook aan de eisen die jij vraagt van een project.

Verder komen er regelmatig projecten bij Investormatch en KoM met jouw eisen, maar daar moet je ze zoeken en soms snel bij zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175600081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Allereerst welkom.
ik heb zelf 2 projecten lopen via Bouwaandeel en dat gaat tot dusver probleemloos. Zij voldoen ook aan de eisen die jij vraagt van een project.

Verder komen er regelmatig projecten bij Investormatch en KoM met jouw eisen, maar daar moet je ze zoeken en soms snel bij zijn.
Welkom & succes. KoM ben ik zelf niet wild van, problematieken in het verleden, zoals het niet vastleggen van documenten, dus laat ik die voorbij gaan, ik probeer op HCN, GVE,CCF en IVM en af en toe op FNC de krenten uit de pap te pikken, hetgeen met de 48u termijn niet meevalt.
SIG neem ik ook mee vanwege de zekerheden.

Beter een goed project gemist, dan in een slecht project ingeschreven. *O* w/
pi_175600086
Ik heb SIG vandaag ook meegenomen. De pitch was wel heel erg slordig opgesteld met meerdere verwijzingen naar een eerder Utrechtse project. Na het eerdere gedoe met de Vlasstraat wordt het wel tijd dat de administratie daar echt een slag beter gaat worden. Ik hoop, en verwacht, dat SIG hier meeleest en iets zorgvuldiger gaat zijn.

Sinds de 48-uursregel heb ik overigens nog geen enkel ander project meegepakt. Ik ga niet een alarm zetten tijdens een gewone werkdag om te kunnen investeren.
pi_175600426
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:07 schreef Incitatus3 het volgende:
Ik heb SIG vandaag ook meegenomen. De pitch was wel heel erg slordig opgesteld met meerdere verwijzingen naar een eerder Utrechtse project. Na het eerdere gedoe met de Vlasstraat wordt het wel tijd dat de administratie daar echt een slag beter gaat worden. Ik hoop, en verwacht, dat SIG hier meeleest en iets zorgvuldiger gaat zijn.

Sinds de 48-uursregel heb ik overigens nog geen enkel ander project meegepakt. Ik ga niet een alarm zetten tijdens een gewone werkdag om te kunnen investeren.
Klopt, ook in de nieuwsbrief een taalfout, zoals '''' paarkeerplaatsen''

Vraagje, ik meende dat je het terugbetaalschema van een SIG project ergens op hun site kon zien, weet iemand hoe je daar komt op hun site, alvast dank *O*
pi_175600720
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:26 schreef peterc het volgende:

[..]

Klopt, ook in de nieuwsbrief een taalfout, zoals '''' paarkeerplaatsen''

Vraagje, ik meende dat je het terugbetaalschema van een SIG project ergens op hun site kon zien, weet iemand hoe je daar komt op hun site, alvast dank *O*
Volgens mij kan dat niet en krijg je alleen een pdf met het betaalschema per e-mail.
pi_175601068
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 16:45 schreef TisIk het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat niet en krijg je alleen een pdf met het betaalschema per e-mail.
Thank you *O* w/
pi_175601517
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:53 schreef hanzul het volgende:
Ik zal me hier ook kort even voorstellen. Lees al langere tijd mee, maar heb nog niet veel gepost. Ben in februari 2017 gestart bij GVE, nu 18 projecten lopen, allemaal projecten met harde zekerheden (Bijna allemaal recht van Hypotheek). Vanaf mei 2017 gestart bij SIG, nu 7 projecten lopen en de laatste 2 projecten ook toegezegd. Tot nu toe gelukkig nog geen probleemprojecten.
Wil mijn portefeuille graag verder uitbouwen, echter loop ook constant tegen 48 uurs termijn aan waardoor de goede projecten razend snel vol zitten. Eerst met Whatsapp functie bij GVE, kon ik er nog goed tussenkomen, nu niet te doen.

Ben daarom op zoek naar andere mogelijkheden, voor mij zijn harde zekerheden belangrijker dan het rendement. Al het rendement hoger dan 4,5% vind ik acceptabel. Iemand nog tips, ideeën om mijn portefeuille uit te breiden. Investreer nu standaard 0,4% van mijn vermogen per project. Daarnaast spaar ik bij Dela en heb ik een aandelenpaket, echter vind ik aandelen te duur om verder bij te kopen. Belegingshorizon is 5 tot 10 jaar.
Van harte welkom hier! Leuk om te lezen dat hier ook mede newbies zijn. ;) ..

Mag ik vragen hoe jij er bij komt dat aandelen te duur zijn? Als je de EFT pakt van iShares bijv en dan de MCSI world (0,2% lopende kosten) zit je breed gespreid. Bij deGiro kun je een keer per maand gratis kopen uit de kernselectie (waar die onder valt). Of gewoon losse (US) (dividend) aandelen. Ik zit de afgelopen 2 -3 jaren op 8 - 14 % rendement. En dan met name de grote namen zoals Microsoft, JNJ etc. Mocht je meer advies willen voel vrij om me een PM te sturen (anders word t wel heel erg offtopic hier).

V.w.b. het crowdfunding, bekijk altijd meer dan de pitch en ook de jaarcijfers. Kijk ook naar sectorspreiding en risico spreiding.

Succes en veel plezier op dit forum.
pi_175601518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Allereerst welkom.
ik heb zelf 2 projecten lopen via Bouwaandeel en dat gaat tot dusver probleemloos. Zij voldoen ook aan de eisen die jij vraagt van een project.

Verder komen er regelmatig projecten bij Investormatch en KoM met jouw eisen, maar daar moet je ze zoeken en soms snel bij zijn.
pi_175601550
Dank voor de Tip, wat betreft bouwaandeel, heb er net een account aangemaakt. Nu nog wachten op een geschikt project. In het verleden zijn echter wel projecten geweest, waarin ik zou investeren. Bijvoorbeeld de woonboten. Andere ook dank voor het welkom heten.
pi_175601807
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:39 schreef Ron1986 het volgende:

[...]

Mag ik vragen hoe jij er bij komt dat aandelen te duur zijn? [...]
Nu antwoord ik voor iemand anders, maar ik vind ook dat aandelen duur zijn. Het gaat dan niet zo zeer om de transactiekosten, maar meer om de koersen. De koers/winst verhouding is hoog. Hoewel de koersen al een tijd stijgen en dus winst wordt gemaakt, zegt dat niets over de toekomst. Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. De kans op een koersdaling is hoog.
pi_175601923
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:00 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Nu antwoord ik voor iemand anders, maar ik vind ook dat aandelen duur zijn. Het gaat dan niet zo zeer om de transactiekosten, maar meer om de koersen. De koers/winst verhouding is hoog. Hoewel de koersen al een tijd stijgen en dus winst wordt gemaakt, zegt dat niets over de toekomst. Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. De kans op een koersdaling is hoog.
Tja, daar valt wat van te zeggen. Laten we t dan maar niet over die gekke munt hebben.. voor aandelen Kun je natuurlijk ook opties gebruiken om risico's af te dekken.
  zaterdag 9 december 2017 @ 18:16:20 #33
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175602053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:39 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Van harte welkom hier! Leuk om te lezen dat hier ook mede newbies zijn. ;) ..

Mag ik vragen hoe jij er bij komt dat aandelen te duur zijn? Als je de EFT pakt van iShares bijv en dan de MCSI world (0,2% lopende kosten) zit je breed gespreid. Bij deGiro kun je een keer per maand gratis kopen uit de kernselectie (waar die onder valt). Of gewoon losse (US) (dividend) aandelen. Ik zit de afgelopen 2 -3 jaren op 8 - 14 % rendement. En dan met name de grote namen zoals Microsoft, JNJ etc. Mocht je meer advies willen voel vrij om me een PM te sturen (anders word t wel heel erg offtopic hier).

V.w.b. het crowdfunding, bekijk altijd meer dan de pitch en ook de jaarcijfers. Kijk ook naar sectorspreiding en risico spreiding.

Succes en veel plezier op dit forum.
Ik zoek iemand die mij zo'n vriendenlinkje van Degiro wilt sturen.
pi_175602142
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik zoek iemand die mij zo'n vriendenlinkje van Degiro wilt sturen.
Check je PM ;)
pi_175602358
Ik heb vandaag maar ook even de boot van GvE meegenomen.
pi_175602521
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:28 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb vandaag maar ook even de boot van GvE meegenomen.
Ik gisteren; project komt op deze manier wel vol. Ik zit ook in een soort gelijke boot via KOM, maar dan iets langere looptijd/lagere rente. Deze is wat dat betreft beter
pi_175602536
Ik vind aandelen te duur, idd gezien de waarde ten opzichte van de winst. Ik verwacht daarom ook eerder dat aandelen de komende 2 jaar dalen inplaats van stijgen. Al is het altijd een glazen bol.
Afgelopen jaren zijn mijn resultaten in aandelen ook keurig geweest. Ik zoek gezien de waarde van mijn aandelen daarom ook wat veiligere havens voor mijn nieuw vermogen en vermogen wat vrijkomt uit eerder afgesloten deposito's. De aandelen die ik heb, houdt ik wel al, zodat ik ook gespreid zit.

Dit is ook de reden dat ik in februari 2017 gestart ben met Crowdfunding, met projecten met harde zekerheden. Daarnaast heb ik maximaal gestort in mijn Dela spaarplan. (acht dat de kans dat hun failliet gaan nihil).

Nu, merk ik echter dat afgelopen weken dat het steeds lastiger is om goede projecten te vinden met harde zekerheden. Dus dat brengt een nieuw dilemma met zich mee, in januari 2018 komt weer een deposito vrij en zie nu onvoldoende mogelijkheden om te investeren. Deposito's leveren niets meer op, heb een hypotheek met 2% rente (zonder hypotheek rente aftrek). Vandaar hier ook mijn berichtje of mensen nog goede tips hebben om te investeren in projecten met harde zekerheden. (Sorry voor hetgeen dat offtopic is)
pi_175602568
Ik ga de boot ook nog meepakken, al zou ik het project eerder niet meepakken, maar bij gebrek aan beter, toch maar een gecalculeerd risico nemen
pi_175602629
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:36 schreef hanzul het volgende:
Ik vind aandelen te duur, idd gezien de waarde ten opzichte van de winst. Ik verwacht daarom ook eerder dat aandelen de komende 2 jaar dalen inplaats van stijgen. Al is het altijd een glazen bol.
Afgelopen jaren zijn mijn resultaten in aandelen ook keurig geweest. Ik zoek gezien de waarde van mijn aandelen daarom ook wat veiligere havens voor mijn nieuw vermogen en vermogen wat vrijkomt uit eerder afgesloten deposito's. De aandelen die ik heb, houdt ik wel al, zodat ik ook gespreid zit.

Dit is ook de reden dat ik in februari 2017 gestart ben met Crowdfunding, met projecten met harde zekerheden. Daarnaast heb ik maximaal gestort in mijn Dela spaarplan. (acht dat de kans dat hun failliet gaan nihil).

Nu, merk ik echter dat afgelopen weken dat het steeds lastiger is om goede projecten te vinden met harde zekerheden. Dus dat brengt een nieuw dilemma met zich mee, in januari 2018 komt weer een deposito vrij en zie nu onvoldoende mogelijkheden om te investeren. Deposito's leveren niets meer op, heb een hypotheek met 2% rente (zonder hypotheek rente aftrek). Vandaar hier ook mijn berichtje of mensen nog goede tips hebben om te investeren in projecten met harde zekerheden. (Sorry voor hetgeen dat offtopic is)
Ik zou toch zeker even afstappen van het idee dat crowdfunding een veilige haven is (leuk bruggetje naar het bootje), dat is het namelijk zeker niet.

En projecten nemen omdat er verder niets is, is ook geen goed idee. Gewoon afwachten op de volgende.
pi_175602771
k zou toch zeker even afstappen van het idee dat crowdfunding een veilige haven is (leuk bruggetje naar het bootje), dat is het namelijk zeker niet.

En projecten nemen omdat er verder niets is, is ook geen goed idee. Gewoon afwachten op de volgende.

Ben het inderdaad mee eens, dat crowdfunding in definitie geen veilige haven is, echter bij projecten zoals schijf 1 SIG en bijvoorbeeld het Snow project (Hypotheek,) Hillplant GVE. Acht ik de kans dat je daar je geld niet terug krijgt heel klein. Over de boot ben ik toch weer gaan twijfelen en bij twijfel heb ik besloten om het niet te doen. Dus heb te vroeg gesproken.
pi_175603295
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 17:39 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Van harte welkom hier! Leuk om te lezen dat hier ook mede newbies zijn. ;) ..

Mag ik vragen hoe jij er bij komt dat aandelen te duur zijn? Als je de EFT pakt van iShares bijv en dan de MCSI world (0,2% lopende kosten) zit je breed gespreid. Bij deGiro kun je een keer per maand gratis kopen uit de kernselectie (waar die onder valt). Of gewoon losse (US) (dividend) aandelen. Ik zit de afgelopen 2 -3 jaren op 8 - 14 % rendement. En dan met name de grote namen zoals Microsoft, JNJ etc. Mocht je meer advies willen voel vrij om me een PM te sturen (anders word t wel heel erg offtopic hier).

V.w.b. het crowdfunding, bekijk altijd meer dan de pitch en ook de jaarcijfers. Kijk ook naar sectorspreiding en risico spreiding.

Succes en veel plezier op dit forum.
Ik denk dat hanzul niet de aan- en verkoopkosten of beheerskosten van aandelen(fondsen) bedoeld maar de waardering (b.v. in k/w verhouding gemeten)
  zaterdag 9 december 2017 @ 19:38:25 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175603897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 18:20 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Check je PM ;)
Thanks ^O^
pi_175606080
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:03 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Maar ik ben wel benieuwd of dit project in Roermond nu sneller volloopt omdat het niet in Rotterdam of Utrecht gelegen is.
Daar lijkt het voor als nog wel op. Nog ongeveer 6k en dan heeft dit project in een dag net zo veel opgehaald als de Mathenesserweg in de afgelopen periode.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 09-12-2017 22:27:26 ]
pi_175608375
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:09 schreef Royve het volgende:
Wat is jullie mening over het nieuwe project op FNC over die grills?
Wat mij betreft ziet ie er niet verkeerd uit, goede cijfers, goed verhaal en goede recensies op Google en Thuisbezorgd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- Ik vind de 4 jaar termijn lang.
- Levert gewoon cijfers over 2014 (Yeah!)
- Positief en snel stijgend EV.
- Current ratio's: 99,2 (2016), 94,3 (2015) en 58,3 (2014)
- Stijgende omzet & winst.
Je vraagt je gewoon af waarom dit een categorie C is en waarom hij niet naar z'n huisbank is gegaan. Maar verder: lijkt mij een mooie investeringsmogelijkheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:56 schreef Ron1986 het volgende:
Ik zit nog even te brainstormen wat wijsheid is.
Op dit moment heeft elk project bij mij een nagenoeg gelijke weging.

Naar mijn idee is dat het het meest safe om stabiele extra rendement en je ook minder afhankelijk bent van bepaalde projecten. Hoe is jullie visie hierover?

Is het beter om op het oog veiligere projecten zwaarder te laten wegen bijvoorbeeld?
Sector/platform spreiding pas ik sowieso al toe.
Er is een moment geweest dat ik dacht dat ik het snapte. Vanaf dat moment investeerderde ik niet langer mijn vaste ¤100,- in een project, maar verdubbelde of verdriedubbelde dat bedrag bij projecten waarvan ik meende dat ze veiliger waren. En toen kwamen de defaults. Ook bij projecten die ik als 'veilig' had bestempeld. Ik werd er relatief harder door geraakt. En nu ben ik op mijn schreden teruggekeerd. Het mag nog zo'n mooi project lijken: ik investeer overal exact hetzelfde (minimale) bedrag. Om die reden ben ik ook bij CCF gestopt. Hun minimumbedrag is voor mij te hoog om een goed gespreide portefeuille op te kunnen bouwen. Bij SiG kan ik mijn bedrag nog verdubbelen, maar voor alle andere platformen (excl. LAH) geldt: minimum = maximum. Precies om de reden die jij noemt. Ik probeer de betere en veiligere projecten eruit te pikken, maar daarbinnen probeer ik niet langer in te schatten welke de beste zijn. Ik heb er bewezen geen kijk op. Waarom zou ik dan daarop gaan gokken? Liever een evenwichtige portefeuille waarin defaults door successen opgevangen kunnen worden.
pi_175609880
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:23 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

- Ik vind de 4 jaar termijn lang.
- Levert gewoon cijfers over 2014 (Yeah!)
- Positief en snel stijgend EV.
- Current ratio's: 99,2 (2016), 94,3 (2015) en 58,3 (2014)
- Stijgende omzet & winst.
Je vraagt je gewoon af waarom dit een categorie C is en waarom hij niet naar z'n huisbank is gegaan. Maar verder: lijkt mij een mooie investeringsmogelijkheid.

[..]

Er is een moment geweest dat ik dacht dat ik het snapte. Vanaf dat moment investeerderde ik niet langer mijn vaste ¤100,- in een project, maar verdubbelde of verdriedubbelde dat bedrag bij projecten waarvan ik meende dat ze veiliger waren. En toen kwamen de defaults. Ook bij projecten die ik als 'veilig' had bestempeld. Ik werd er relatief harder door geraakt. En nu ben ik op mijn schreden teruggekeerd. Het mag nog zo'n mooi project lijken: ik investeer overal exact hetzelfde (minimale) bedrag. Om die reden ben ik ook bij CCF gestopt. Hun minimumbedrag is voor mij te hoog om een goed gespreide portefeuille op te kunnen bouwen. Bij SiG kan ik mijn bedrag nog verdubbelen, maar voor alle andere platformen (excl. LAH) geldt: minimum = maximum. Precies om de reden die jij noemt. Ik probeer de betere en veiligere projecten eruit te pikken, maar daarbinnen probeer ik niet langer in te schatten welke de beste zijn. Ik heb er bewezen geen kijk op. Waarom zou ik dan daarop gaan gokken? Liever een evenwichtige portefeuille waarin defaults door successen opgevangen kunnen worden.
In het begin heb ik ook wel iets grotere bedragen geïnvesteerd in projecten die mij goed leken. Een aantal van die projecten heeft nu een achterstand opgelopen, waardoor ik dat niet zo snel meer zou doen. Ik had in het begin aardig wat spaargeld om te investeren. Nu investeer ik wat er terug komt aan aflossing, vaak ook de rente en soms wat meer als ik geld overhou. Daardoor zijn de bedragen die ik per project investeer ook een stuk lager. Ik zit relatief zwaar in FNC. Als er een betaling van FNC binnenkomt verdeel ik het grootste deel van dat geld weer over verschillende projecten bij FNC.
pi_175612726
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 21:07 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Daar lijkt het voor als nog wel op. Nog ongeveer 6k en dan heeft dit project in een dag net zo veel opgehaald als de Mathenesserweg in de afgelopen periode.
Toch zie je bij de eerste dagen een grote stijging, waarna het na enkele dagen stagneert. Komt mede doordat het meerdere van de investeringen worden gedaan door mensen die dit forum lezen. De naam moet bekender gaan worden, al willen ze hun projecten sneller vol laten lopen.

Al kijk je naar estateguru, zijn deze projecten binnen enkele uren vol gelopen. Al heeft deze naam wel internationale bekendheid. Hierbij heb ik auto invest aan staan en investeer ik met stuk kleinere bedragen, doordat ik toch denk dat hier een groter risico aan vast zit. Maar daar staat wel weer een groter rentepercentage tegenover.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crowdfunder87 op 10-12-2017 01:38:14 ]
pi_175614116
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 01:02 schreef Crowdfunder87 het volgende:

[..]

Toch zie je bij de eerste dagen een grote stijging, waarna het na enkele dagen stagneert. Komt mede doordat het meerdere van de investeringen worden gedaan door mensen die dit forum lezen. De naam moet bekender gaan worden, al willen ze hun projecten sneller vol laten lopen.

Al kijk je naar estateguru, zijn deze projecten binnen enkele uren vol gelopen. Al heeft deze naam wel internationale bekendheid. Hierbij heb ik auto invest aan staan en investeer ik met stuk kleinere bedragen, doordat ik toch denk dat hier een groter risico aan vast zit. Maar daar staat wel weer een groter rentepercentage tegenover.
Ja, na een paar dagen hebben de "vaste" investeerders hun investeringen gedaan en valt het stil. De grote uitdaging voor SiG is om meer nieuwe investeerders binnen te halen. Aan de aandacht hier op het forum ligt het niet... Als er mensen zijn die hier ideeën over hebben laat het de heren van SiG even weten want ze staan zeker open voor ideeën. Uiteindelijk hebben wij daar allemaal weer voordeel van.
pi_175614870
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 03:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, na een paar dagen hebben de "vaste" investeerders hun investeringen gedaan en valt het stil. De grote uitdaging voor SiG is om meer nieuwe investeerders binnen te halen. Aan de aandacht hier op het forum ligt het niet... Als er mensen zijn die hier ideeën over hebben laat het de heren van SiG even weten want ze staan zeker open voor ideeën. Uiteindelijk hebben wij daar allemaal weer voordeel van.
Ik vraag me wel eens af of het niet puur door het rentepercentage komt. Mensen zie 4,8%-5,3% en denken wellicht bij CCF, GVE, FNC pak ik 7-12%. Voor mijn gevoel leven we op dit moment in een periode waar veelal naar het rendement en minder naar de risico's wordt gekeken (zie BTC, zie de beurs) Op de homepage van SIG mag best wat agressiever worden getoond dat er hypothecaire zekerheden worden geboden en dat dit de kans op afschrijving drastisch verminderd en dat dit uiteindelijk een beter netto rendement oplevert.
pi_175615264
quote: Op zaterdag 9 december 2017 00:09 schreef Royve het volgende:

Wat is jullie mening over het nieuwe project op FNC over die grills?
Wat mij betreft ziet ie er niet verkeerd uit, goede cijfers, goed verhaal en goede recensies op Google en Thuisbezorgd.

zaterdag 9 december schreef obligataire

Keurige cijfers☺ bijna te mooi om waar te zijn.
Vraag me af wat die vlottende activa zijn. Ik neig naar vooral liquide middelen gezien type bedrijf dus waarom dan 25K lenen?
[/i]

Valt mij op;
Bij bedrijfsinformatie kort staat bij Categorie Nakoming BTW-belasting en/of zakelijke premieverplichtingen
Heel wat anders dan wat bij zakelijk profiel staat; De ondernemer geeft aan dat er steeds meer klanten komen, zodoende wil hij een aantal investeringen doen. Allereerst worden twee extra grillen aangeschaft en zal de bar worden vergroot. Daarnaast worden er twee bezorgauto’s aangeschaft.
Waar zit deze tegenstrijdigheid in ??

[ Bericht 14% gewijzigd door Appeltje58 op 10-12-2017 09:34:30 ]
pi_175615452
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 09:24 schreef Appeltje58 het volgende:
quote: Op zaterdag 9 december 2017 00:09 schreef Royve het volgende:

Wat is jullie mening over het nieuwe project op FNC over die grills?
Wat mij betreft ziet ie er niet verkeerd uit, goede cijfers, goed verhaal en goede recensies op Google en Thuisbezorgd.

zaterdag 9 december schreef obligataire

Keurige cijfers☺ bijna te mooi om waar te zijn.
Vraag me af wat die vlottende activa zijn. Ik neig naar vooral liquide middelen gezien type bedrijf dus waarom dan 25K lenen?
[/i]

Valt mij op;
Bij bedrijfsinformatie kort staat bij Categorie Nakoming BTW-belasting en/of zakelijke premieverplichtingen
Heel wat anders dan wat bij zakelijk profiel staat; De ondernemer geeft aan dat er steeds meer klanten komen, zodoende wil hij een aantal investeringen doen. Allereerst worden twee extra grillen aangeschaft en zal de bar worden vergroot. Daarnaast worden er twee bezorgauto’s aangeschaft.
Waar zit deze tegenstrijdigheid in ??
Lijkt mij een gevalletje verkeerde categorie aangeklikt bij het aanmaken..? Mogelijk mailtje sturen mocht je echt zeker daarvan willen zijn, maar kan wat mij betreft bijna niet missen.
pi_175615650
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 08:45 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af of het niet puur door het rentepercentage komt. Mensen zie 4,8%-5,3% en denken wellicht bij CCF, GVE, FNC pak ik 7-12%. Voor mijn gevoel leven we op dit moment in een periode waar veelal naar het rendement en minder naar de risico's wordt gekeken (zie BTC, zie de beurs) Op de homepage van SIG mag best wat agressiever worden getoond dat er hypothecaire zekerheden worden geboden en dat dit de kans op afschrijving drastisch verminderd en dat dit uiteindelijk een beter netto rendement oplevert.
Ik denk dat we wel iets voorzichtiger over SIG mogen zijn, een belangrijk punt is de herfinanciering na 5 jaar. Wanneer de huurmarkt en vastgoedmarkt minder goed is, voor de jongeren onder de lezers vastgoedprijzen kunnen fors dalen, is de zekerheid van een hypotheek een stuk minder zeker. Zelf schat ik de vastgoedmarkt minder stabiel, ik verwacht een daling, maar de huurmarkt wel stabiel en daarmee een stabiele cashflow waardoor ik zelf reken op een verzoek tot herfinanciering over 5 jaar.
Voor de andere platforms volg ik de strategie van anderen, SIG bijna ieder project schijf 1 en soms ook schijf 2, FNC meerdere projecten voor kleine bedragen en GVE selectief kiezen. Daarnaast af en toe platformen als WvjG, HCN, DuurzaamInvesteren en NLinv. Met CCF heb ik teveel negatieve ervaringen dus die laat ik lopen.
pi_175616277
Welke van de 9 FNC projecten zijn jullie van plan om vandaag mee te pakken. Zelf ben ik van plan om een klein bedrag in Grills Restaurant, Marketingcampagne Aannemer & Nieuwe Kantoorinrichting te investeren
pi_175616924
Ik houd het bij de Grill, voor een minimaal bedrag. Volgende week nieuwe ronde en dus nieuwe kansen.
pi_175617742
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 08:45 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik vraag me wel eens af of het niet puur door het rentepercentage komt. Mensen zie 4,8%-5,3% en denken wellicht bij CCF, GVE, FNC pak ik 7-12%. Voor mijn gevoel leven we op dit moment in een periode waar veelal naar het rendement en minder naar de risico's wordt gekeken (zie BTC, zie de beurs) Op de homepage van SIG mag best wat agressiever worden getoond dat er hypothecaire zekerheden worden geboden en dat dit de kans op afschrijving drastisch verminderd en dat dit uiteindelijk een beter netto rendement oplevert.
Misschien moeten ze de rentepercentage iets verhogen. Bijvoorbeeld naar 5% voor schijf 1 en 6% voor schijf 2.
Psychologisch maakt dat mogelijk een groot verschil.
Maar misschien stoot dat leningnemers juist weer af?
pi_175617747
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 10:02 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik denk dat we wel iets voorzichtiger over SIG mogen zijn, een belangrijk punt is de herfinanciering na 5 jaar. Wanneer de huurmarkt en vastgoedmarkt minder goed is, voor de jongeren onder de lezers vastgoedprijzen kunnen fors dalen, is de zekerheid van een hypotheek een stuk minder zeker. Zelf schat ik de vastgoedmarkt minder stabiel, ik verwacht een daling, maar de huurmarkt wel stabiel en daarmee een stabiele cashflow waardoor ik zelf reken op een verzoek tot herfinanciering over 5 jaar.
Voor de andere platforms volg ik de strategie van anderen, SIG bijna ieder project schijf 1 en soms ook schijf 2, FNC meerdere projecten voor kleine bedragen en GVE selectief kiezen. Daarnaast af en toe platformen als WvjG, HCN, DuurzaamInvesteren en NLinv. Met CCF heb ik teveel negatieve ervaringen dus die laat ik lopen.
Geheel met je zienswijze aangaande ORG en SIG eens. Wel aardig vind ik je zienswijze t.a.v CCF en GvE. Ik heb precies een omgekeerde ervaring. Tot nog toe geen negatieve ervaringen met projecten van CCF, maar wel 6 defaults waar ik nog niets, via uitwinning, heb terug gezien bij GvE.

Dan is de opmerking van Groepfunder wel treffend:
Er is een moment geweest dat ik dacht dat ik het snapte. Vanaf dat moment investeerderde ik niet langer mijn vaste ¤100,- in een project, maar verdubbelde of verdriedubbelde dat bedrag bij projecten waarvan ik meende dat ze veiliger waren. En toen kwamen de defaults. Ook bij projecten die ik als 'veilig' had bestempeld. Ik werd er relatief harder door geraakt.

Je denkt soms de projecten te snappen maar je kan je door de versluierde/ontbrekende/ om domweg verkeerde info nog steeds behoorlijk op het verkeerde been laten zetten. Het blijft dus uitkijken en spreiden.

Daarnaast is de continuïteit van het platform voor mij een belangrijk issue geworden zo her en der een default is ingecalculeerd, maar een platform wat niet meer functioneert en waar je eventueel zelf achter je vorderingen van kleine bedragen aan moet lopen, is mij een te groot risico.(veel kleine bedragen is bij elkaar toch een leuk bedrag dat je niet wil missen)
Vandaar dat ik ook zo gebrand ben op het feit dat de platformen waar ik investeer hun continuïteitsstrategieën op orde hebben. Gelukkig beginnen verschillende platformen te beseffen dat ze daar inderdaad aan moeten werken om investeerders zoals ik blijvend aan hun bedrijf te binden.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-12-2017 12:45:50 ]
pi_175619764
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:31 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Geheel met je zienswijze aangaande ORG en SIG eens. Wel aardig vind ik je zienswijze t.a.v CCF en GvE. Ik heb precies een omgekeerde ervaring. Tot nog toe geen negatieve ervaringen met projecten van CCF, maar wel 6 defaults waar ik nog niets, via uitwinning, heb terug gezien bij GvE.

Dan is de opmerking van Groepfunder wel treffend:
Er is een moment geweest dat ik dacht dat ik het snapte. Vanaf dat moment investeerderde ik niet langer mijn vaste ¤100,- in een project, maar verdubbelde of verdriedubbelde dat bedrag bij projecten waarvan ik meende dat ze veiliger waren. En toen kwamen de defaults. Ook bij projecten die ik als 'veilig' had bestempeld. Ik werd er relatief harder door geraakt.

Je denkt soms de projecten te snappen maar je kan je door de versluierde/ontbrekende/ om domweg verkeerde info nog steeds behoorlijk op het verkeerde been laten zetten. Het blijft dus uitkijken en spreiden.

Daarnaast is de continuïteit van het platform voor mij een belangrijk issue geworden zo her en der een default is ingecalculeerd, maar een platform wat niet meer functioneert en waar je eventueel zelf achter je vorderingen van kleine bedragen aan moet lopen, is mij een te groot risico.(veel kleine bedragen is bij elkaar toch een leuk bedrag dat je niet wil missen)
Vandaar dat ik ook zo gebrand ben op het feit dat de platformen waar ik investeer hun continuïteitsstrategieën op orde hebben. Gelukkig beginnen verschillende platformen te beseffen dat ze daar inderdaad aan moeten werken om investeerders zoals ik blijvend aan hun bedrijf te binden.
Heb je al reactie terug van HCN? Deze hadden toch een hoop niet op orde?
pi_175620188
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 10:58 schreef plesner het volgende:
Welke van de 9 FNC projecten zijn jullie van plan om vandaag mee te pakken. Zelf ben ik van plan om een klein bedrag in Grills Restaurant, Marketingcampagne Aannemer & Nieuwe Kantoorinrichting te investeren
Ik neem geen van deze mee. Grill verhaal iets te mooi met ook mooie mogelijke plannen, daarbij een enorm bedrag aan vlottende activa waarvan ik mij afvraag wat dat kan zijn( debiteuren lijkt mij niet, kasgeld maar dan heeft hij de lening niet nodig dan blijft voorraad over). Marketing campagne ja wat moet ik daarvan denken, Kantoorinrichting zegt mij niets. Daarbij komt dat ik mijn bijdrage de afgelopen weken aan FNC al heb gedaan.
PS Schijf 2 van SIG project in Roermond is obv van een annuïteit over 15 jaar ipv de gebruikelijke 30 jaar. Hierdoor is het risico over 5 jaar en stuk lager.
pi_175620324
@ Hanzul. bedankt voor de tip van bouwaandeel, kende ik ook nog niet ^O^
pi_175622424
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:02 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik neem geen van deze mee. Grill verhaal iets te mooi met ook mooie mogelijke plannen, daarbij een enorm bedrag aan vlottende activa waarvan ik mij afvraag wat dat kan zijn( debiteuren lijkt mij niet, kasgeld maar dan heeft hij de lening niet nodig dan blijft voorraad over). Marketing campagne ja wat moet ik daarvan denken, Kantoorinrichting zegt mij niets. Daarbij komt dat ik mijn bijdrage de afgelopen weken aan FNC al heb gedaan.
PS Schijf 2 van SIG project in Roermond is obv van een annuïteit over 15 jaar ipv de gebruikelijke 30 jaar. Hierdoor is het risico over 5 jaar en stuk lager.
dan is er circa 25% afgelost obv annuiteit
pi_175623392
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:02 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik neem geen van deze mee. Grill verhaal iets te mooi met ook mooie mogelijke plannen, daarbij een enorm bedrag aan vlottende activa waarvan ik mij afvraag wat dat kan zijn( debiteuren lijkt mij niet, kasgeld maar dan heeft hij de lening niet nodig dan blijft voorraad over). Marketing campagne ja wat moet ik daarvan denken, Kantoorinrichting zegt mij niets. Daarbij komt dat ik mijn bijdrage de afgelopen weken aan FNC al heb gedaan.
PS Schijf 2 van SIG project in Roermond is obv van een annuïteit over 15 jaar ipv de gebruikelijke 30 jaar. Hierdoor is het risico over 5 jaar en stuk lager.
Grill op FNC toch maar meegenomen, zelfs als de balans zwakker is dan wordt voorgesteld , is hij nog steeds prima en moet 25K in 4 jaar makkelijk af te lossen zijn.

Ik twijfel nogal over de haarwerkenmaakster. De balans is zwak met een negatief EV en vooral met dalende tendens. Als ik het doe is het vooral vanwege de persoon van de ondernemer en de branche. Denk dat er altijd (haar)werk nodig is alleen al vanwege de vergrijzing. Is toch heel discreet werk, niets voor avonturiers. Het rentepercentage is daarbij aantrekkelijk. Moet met deze winst en cashflow normaliter goed af te lossen zijn. Geen idee trouwens hoeveel gezinsleden van de winst moeten leven. Partnerinkomen?

Bij FNC werk ik trouwens ook altijd met vaste bedragen; je kunt er (behalve een korte balans en winst analyse) toch weinig van zeggen en (mij) gebleken is dat een hoge classificatie weinig zegt over het betaalgedrag dus kun je m.i. beter een handvol C'tjes meenemen met interessante balans en goede rente. Overigens is de ene C de andere niet, voor het oog is de indeling vaak volstrekt onbegrijpelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 10-12-2017 16:16:01 ]
Pecunia non olet
pi_175627928
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 12:31 schreef TisIk het volgende:

[..]

Misschien moeten ze de rentepercentage iets verhogen. Bijvoorbeeld naar 5% voor schijf 1 en 6% voor schijf 2.
Psychologisch maakt dat mogelijk een groot verschil.
Maar misschien stoot dat leningnemers juist weer af?
Het is inderdaad een lastige balans. Er zijn zo'n 3 banken die vastgoed leningen aanbieden. Waaronder ABN-AMRO en NIBC. Wat je ziet is dat zij lagere rentes bieden vanaf 3.5% (rente wordt wel per project individueel vastgesteld).
https://www.vastgoedhypotheek.nl/#rente

Wel zijn er een aantal strenge eisen waar verhuurders soms tegenaan lopen zoals minimum leningbedrag van 75.000 en maximaal 70% marktwaarde financieren. Ook wil de bank meestal (lang)lopende huurcontracten zien.

SiG is dus voor verhuurders vaak duurder. Ik ben dus bang dat ze niet veel met het rentepercentage omhoog kunnen.

Hun belangrijkste troef is inderdaad adverteren met hun zekerheden. En dat mogen ze inderdaad nog best meer op hun site naar voren brengen. Hopelijk brengt dat inderdaad meer andere crowdfunders binnen. Echter hopelijk ook weer niet te veel, want zo'n ratrace om te mogen investeren zoals bij andere platformen zit ik ook weer niet op te wachten.
pi_175628094
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:02 schreef ML45 het volgende:

PS Schijf 2 van SIG project in Roermond is obv van een annuïteit over 15 jaar ipv de gebruikelijke 30 jaar. Hierdoor is het risico over 5 jaar en stuk lager.
Dammit, dat was me nog niet eens opgevallen.
Weer jammer dat ze dat niet op hun projectpagina gemeld hebben. Maar ja dat krijg je als je de pitch van een ander project 1 op 1 overneemt... :{
Ik hoop hecht dat SiG wel wat zorgvuldiger wordt, ze moeten juist vertrouwen en zekerheid uitstralen om nieuwe investeerders binnen te halen. Ik heb er gisteren al meerdere mailtjes aan gewaagd om de (spel)fouten uit de pitch te krijgen.

Anyway, dit maakt schijf 2 wel een stuk interessanter (want lager risico). Toch opvallend dat er deze keer opvallend weinig in schijf 2 wordt geïnvesteerd. Gisteren waren het er nog maar 2 investeerders (waarvan ik er 1 ben).

Zelf doe ik meestal 50% in schijf 1 en 50% in schijf 2. Om op die manier risico te spreiden. Wat bepaald jullie keuze om voor schijf 1 of 2 te kiezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 10-12-2017 19:05:46 ]
pi_175628162
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 03:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, na een paar dagen hebben de "vaste" investeerders hun investeringen gedaan en valt het stil. De grote uitdaging voor SiG is om meer nieuwe investeerders binnen te halen. Aan de aandacht hier op het forum ligt het niet... Als er mensen zijn die hier ideeën over hebben laat het de heren van SiG even weten want ze staan zeker open voor ideeën. Uiteindelijk hebben wij daar allemaal weer voordeel van.
Daar komt deze keer nog bij dat in de nieuwsbrief gemeld werd dat je pas vanaf maandag kan investeren. Dat heeft misschien een deel van de investeerders op het verkeerde been gezet. Als ik niet hier op FoK had gelezen dat hij al open was, was ik waarschijnlijk ook pas maandag gaan kijken.
Je ziet nu ook dat hij vandaag best nog lekker doorloopt qua investeringen. 87.000 opgehaald in 1,5 dag is voor SiG erg goed.
pi_175628798
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:00 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dammit, dat was me nog niet eens opgevallen.
Weer jammer dat ze dat niet op hun projectpagina gemeld hebben. Maar ja dat krijg je als je de pitch van een ander project 1 op 1 overneemt... :{
Ik hoop hecht dat SiG wel wat zorgvuldiger wordt, ze moeten juist vertrouwen en zekerheid uitstralen om nieuwe investeerders binnen te halen.

Anyway, dit maakt schijf 2 wel een stuk interessanter (want lager risico). Toch opvallend dat er deze keer opvallend weinig in schijf 2 wordt geïnvesteerd. Gisteren waren het er nog maar 2 investeerders (waarvan ik er 1 ben).

Zelf doe ik meestal 50% in schijf 1 en 50% in schijf 2. Om op die manier risico te spreiden. Wat bepaald jullie keuze om voor schijf 1 of 2 te kiezen?
Ikzelf heb een voorkeur voor schijf 2, maar investeer niet vaak via SiG. Ik doe liever iets meer risicovolle projecten met hogere rente. SiG staat bij mij vrij laag op het rijtje van platformen. Als ik facturen betaald krijg, investeer ik het grootste deel daarvan. Als er dan weinig anders open staat kan SiG in beeld komen. Omdat ik wisselende inkomsten heb, moet ik cashflow hebben voor de maanden dat er weinig binnen komt. Dat lukt niet zo best met SiG, omdat daar niet of nauwelijks wordt afgelost. Schijf 2 past nog het beste.
Schijf 2 staat ook het langste open. Blijkbaar willen mensen liever schijf 1. Als ergens de rente omhoog moet, zou dat dus in schijf 2 moeten zijn. Ik denk dat met 0,1% hogere rente de schijven al meer in balans zullen zijn.
Ik denk dat de groei voor SiG vooral een kwestie van lange adem zal zijn. Ik denk dat er nog wel een paar platformen gaan omvallen. Bij een aantal platformen zullen de defaults oplopen, waardoor de statistieken er minder uit zullen gaan zien. Een deel van de investeerders zal dan wat anders zoeken.
pi_175630253
De percentages bij SIG zijn 4,8% resp. 5,5%, de vraag is natuurlijk hoeveel de recovery is bij het niet betalen of te wel wat gaan de hypotheekzekerheden echt opleveren. Voor de vergelijking; Collin heeft nu een netto rendement 4,07%, GVE 4,50%, KOM 4,32% en FNC 4,33%( ps 2015 2,6%). Hierbij dient opgemerkt te worden dat voor al deze platformen geldt dat deze percentages nog positief zijn en exclusief lopende defaults. M.i. moeten m.n. de hoge percentages van de andere platformen in een ander daglicht gezien te worden en is een verhoging bij SIG niet echt reëel.
pi_175631028
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:22 schreef ML45 het volgende:
De percentages bij SIG zijn 4,8% resp. 5,5%, de vraag is natuurlijk hoeveel de recovery is bij het niet betalen of te wel wat gaan de hypotheekzekerheden echt opleveren. Voor de vergelijking; Collin heeft nu een netto rendement 4,07%, GVE 4,50%, KOM 4,32% en FNC 4,33%( ps 2015 2,6%). Hierbij dient opgemerkt te worden dat voor al deze platformen geldt dat deze percentages nog positief zijn en exclusief lopende defaults. M.i. moeten m.n. de hoge percentages van de andere platformen in een ander daglicht gezien te worden en is een verhoging bij SIG niet echt reëel.
Inderdaad platformen zoals KoM tonen vertekende cijfers. Van projecten die in de problemen zijn en niet betalen (en daar heeft KoM er heel veel van) worden toekomstige aflossingen gewoon nog meegeteld alsof ze binnen gaan komen. Oftewel alleen gemiste betalingen in het verleden trekt KoM af van het resultaat. Toekomstige betalingen tellen nog mee, terwijl we natuurlijk allemaal weten dat die betalingen in de toekomst er echt niet meer gaan komen.

Het is gewoon kunstmatig de cijfers omhoog houden, ook wel liegen en bedriegen genoemd. Het echter rendement van KoM zou zo maar al onder de nul kunnen liggen.
pi_175632598
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:55 schreef dyna18 het volgende:
Het is inderdaad een lastige balans. Er zijn zo'n 3 banken die vastgoed leningen aanbieden. Waaronder ABN-AMRO en NIBC. Wat je ziet is dat zij lagere rentes bieden vanaf 3.5% (rente wordt wel per project individueel vastgesteld).
https://www.vastgoedhypotheek.nl/#rente

Wel zijn er een aantal strenge eisen waar verhuurders soms tegenaan lopen zoals minimum leningbedrag van 75.000 en maximaal 70% marktwaarde financieren. Ook wil de bank meestal (lang)lopende huurcontracten zien.
.....
Interessante link!
pi_175638211
Beste medeinvesteerders, hierbij een link naar een donatie/investeringsproject in Ethiopie. Ik heb deze site (Yeee-Haaa) hier nog nooit voorbij zien komen dacht ik, het zijn met name sponsoringsprojecten die hier op staan.

Ik heb zelf een paar maanden geleden geinvesteerd in het project uit de link (EUR 2.500, voor 5 jaar, tegen 5%, weinig zekerheden).
Dit project zou normaalgesproken niet voldoen aan mijn criteria. Voor deze keer heb ik echter een uitzondering gemaakt, ik ken de situatie en mogelijkheden ter plekke, de mensen, en het potentieel van zo'n kleinschalige reisorganisatie.
Afgelopen zaterdag kwam ik de eigenaren van dit bedrijf weer eens tegen, dus weer even bijgepraat, aandelenoverdracht van Yared Tour & Travel heeft inmiddels plaatsgevonden, 85% van het doelbedrag is bereikt tot nu toe. Boekingen voor volgend jaar lopen goed, de voormalige eigenaar van Yared Tour & Travel leidde het bedrijf op afstand, wat altijd moeilijk is. De huidige eigenaren zijn zelf ter plekke, wat hier toch altijd beter werkt.

http://www.yeee-haaa.com/(...)r-travel-in-ethiopia
pi_175638624
Update FNC


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175639585
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 09:29 schreef Gijsbertus het volgende:
Update FNC


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet wat de achterstand van dit project is maar het klinkt in iedergeval voortvarend en het lijkt dat ze er redelijk dicht bovenop zitten.
pi_175639603
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:24 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de achterstand van dit project is maar het klinkt in iedergeval voortvarend en dat ze er redelijk dicht bovenop zitten.
Loopt al aardig wat maandjes. Maar er wordt wel wat aan gedaan. Dat vind ik het belangrijkste.
pi_175640093
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:44 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Heb je al reactie terug van HCN? Deze hadden toch een hoop niet op orde?
Ja, Ik heb op mijn mail aan HCN over de exit strategie van 18 oktober een nette reactie gehad. Men heeft gevraagd om toelichting op een aantal punten. Die heb ik gegeven daarna heb ik geen verdere reactie meer gehad.
Dus naar ik hoop is men nu bezig de exit strategie op orde te krijgen. Wat er tot nu toe ligt is duidelijk nog ruim onvoldoende en met zo'n 10 miljoen aan leningen gefinancierd moet men toch beseffen dat ook op het punt van de exit strategie de zaakjes voor elkaar moeten zijn.
pi_175640408
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:25 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Loopt al aardig wat maandjes. Maar er wordt wel wat aan gedaan. Dat vind ik het belangrijkste.
Ik heb ook het idee dat men bij FNC wel aardig achter de wanbetalers aan zit.
Overgens moet dat ook wel wil men de investeerders binnen boord houden, die heeft men hard nodig om de openstaande leningen te vullen.
Er staan nu 27 leningen open met in totaal een gevraagd bedrag van ruim 1.6 miljoen euro waarvan nog ongeveer 1 miljoen open staat. Het zou toch zonde zijn van de inspanningen van het verkoop team als ze na 2 maal 20 dagen niet gefinancierd afgevoerd moeten worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-12-2017 11:18:41 ]
pi_175640719
quote:
En vol istie...
pi_175640733
quote:
Heeft er nog iemand aan meegedaan? Ik heb het verhaal proberen te lezen maar toen zat hij al vol.

Wat me opviel:
"een negatieve hypotheekverklaring af op het in bezit zijnde onroerend goed , waarin op dit moment een ruime overwaarde zit. Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op het onroerend goed wordt gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund."

Dus als ik het goed lees is dit op geen enkele manier bindend?
Pecunia non olet
pi_175640840
FNC zou zich wat meer om investeerders kunnen bekommeren.
Ik noem hierbij even de vervroegd aflossen politiek en het aangeleverde cijfermateriaal.
pi_175640853
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heeft er nog iemand aan meegedaan? Ik heb het verhaal proberen te lezen maar toen zat hij al vol.

Wat me opviel:
"een negatieve hypotheekverklaring af op het in bezit zijnde onroerend goed , waarin op dit moment een ruime overwaarde zit. Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op het onroerend goed wordt gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund."

Dus als ik het goed lees is dit op geen enkele manier bindend?
Denk dat je geen spijt hoeft te hebben. Heb hem bewust laten lopen vanwege de (te) hoge prognoses en de matig onderbouwde zekerheden.
Kijk eens als de hypotheek ondanks de verklaring toch gegeven wordt aan een ander is de materiële waarde weg en kan je als schuldeiser natuurlijk je schuld opeisen maar van een dan kale kip valt niet te plukken.Dus als zodanig is een hypotheekverklaring van morele waarde en geen echte zekerheid.
pi_175640977
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heeft er nog iemand aan meegedaan? Ik heb het verhaal proberen te lezen maar toen zat hij al vol.

Wat me opviel:
"een negatieve hypotheekverklaring af op het in bezit zijnde onroerend goed , waarin op dit moment een ruime overwaarde zit. Dit is een morele verklaring dat er geen aanvullende hypothecaire inschrijving op het onroerend goed wordt gedaan zonder toestemming van Collin Crowdfund."

Dus als ik het goed lees is dit op geen enkele manier bindend?
Ik zat al in de 1e lening die nu afgelost wordt en heb deze ook meegepakt. Met alleen harde zekerheden valt er weinig te investeren. Ze groeien goed, maar de voorspellingen in 2015 waren zoals bij de meeste pitches te rooskleurig. De aflossingsverplichting gaat hiermee omlaag en de afgelopen 2 jaar is altijd netjes op tijd betaald. En inderdaad een negatieve hypotheek verklaring is nooit bindend:

"Een negatieve of een positieve hypotheekverklaring biedt eigenlijk geen zekerheid. Het is niet meer dan een schriftelijk vastgelegde belofte van de klant (ook wel genoemd: ‘moraliteitsverklaring’). De meeste banken zijn er dan ook terughoudend in. Een dergelijke hypotheekverklaring wordt ook niet ingeschreven in de hypotheekregisters van het kadaster en is dus niet kenbaar naar buiten. De geldverstrekker heeft op basis van een dergelijke verklaring geen verhaals-voorrang op andere schuldeisers." bron linkje
pi_175641907
Nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Quickn-Tasty
Geen zekerheden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175642758
Afgelopen week heb ik frequent contact gehad met IVM. Dit heeft geleid tot aanpassing van de exit strategie en aanpassing van de publicatie van de strategie op de site van IVM.
De score in de matrix in de OP is daarom ook aangepast.
Over de controle van het exit stappenplan etc door een externe accountant is men nog aan het nadenken hoe dit uit te voeren. Ik heb echter goede hoop dat men hierover met een concrete toezegging komt. Helaas op dit punt dus nog geen punten op dit moment.

Scorings Matrix exitstrategie per 11-12-2017.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-12-2017 13:04:03 ]
pi_175643031
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Afgelopen week heb ik frequent contact gehad met IVM. Dit heeft geleid tot aanpassing van de exit strategie en aanpassing van de publicatie van de strategie op de site van IVM.
De score in de matrix in de OP is daarom ook aangepast.
Over de controle van het exit stappenplan etc door een externe accountant is men nog aan het nadenken hoe dit uit te voeren, ik heb echter goede hoop dat men hierover met een concrete toezegging komt. Helaas op dit punt dus nog geen punten op dit moment.

Scorings Matrix exitstrategie per 11-12-2017.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TOP!
Wederom een stapje in de goede richting! ^O^
pi_175643854
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:14 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Quickn-Tasty
Geen zekerheden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hé! De Quick 'n Tasty! Ik woonde (studerende in Groningen) op een metertje van 40 van deze snackbar toen deze werd geopend en heb daar aardig wat stufi achtergelaten. Voor een snackbar vond ik het veruit de beste friet die ik ooit heb gehad.
pi_175644545
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:31 schreef dbrmnn het volgende:

[..]

Hé! De Quick 'n Tasty! Ik woonde (studerende in Groningen) op een metertje van 40 van deze snackbar toen deze werd geopend en heb daar aardig wat stufi achtergelaten. Voor een snackbar vond ik het veruit de beste friet die ik ooit heb gehad.
Het jaar 2016 ziet er goed uit met een prima toename van het EV, maar in 2017 valt het resultaat nogal tegen (halvering?). Je kunt je afvragen of zijn huidige liquiditeitskrapte vooral, of mede daarmee te maken heeft. Het is duidelijk dat hij in de kosten moet snijden maar dat geven ze zelf ook al aan.

Ik sla 'm over, als ik een matig project wil kan ik er beter eentje bij FNC nemen voor 12%.
Pecunia non olet
pi_175645102
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Afgelopen week heb ik frequent contact gehad met IVM. Dit heeft geleid tot aanpassing van de exit strategie en aanpassing van de publicatie van de strategie op de site van IVM.
De score in de matrix in de OP is daarom ook aangepast.
Over de controle van het exit stappenplan etc door een externe accountant is men nog aan het nadenken hoe dit uit te voeren. Ik heb echter goede hoop dat men hierover met een concrete toezegging komt. Helaas op dit punt dus nog geen punten op dit moment.

Scorings Matrix exitstrategie per 11-12-2017.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opnieuw: geweldig dat je dit doet! ^O^
Vraagje: waarom nvt bij Bestuur Stichting Derdengelden bij SiG?
pi_175645292
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 14:11 schreef TisIk het volgende:

[..]

Opnieuw: geweldig dat je dit doet! ^O^
Vraagje: waarom nvt bij Bestuur Stichting Derdengelden bij SiG?
Omdat dit is ondergebracht bij Intersolve (er is dus geen Stichting Derdengelden nodig).
pi_175645391
Nieuw tuincentrum op CCF;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175645403
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 14:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Omdat dit is ondergebracht bij Intersolve (er is dus geen Stichting Derdengelden nodig).
Je kan dan toch ook 10 punten geven?
pi_175645421
Exact vanwege intersolve.Thanks Horseman

quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je kan dan toch ook 10 punten geven?
Ik heb er inderdaad voor gekozen om t.a.v stichting derdengelden 10 punten te geven daar de feitelijke scheiding van geldstromen door inschakeling van intersolve gegarandeerd is. De publicatie etc van het bestuur stichting derdengelden heb ik als nvt beschouwd daar dit bestuur er niet is. Daar er nu 10 punten minder te behalen zijn heb ik door 90 gedeeld ip,v, door 100 zodat er een evenwichtige score tot stand komt.

[ Bericht 99% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-12-2017 14:32:34 ]
pi_175645557
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:23 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je kan dan toch ook 10 punten geven?
Dat zou ik ook denken.
Het is toch gewoon goed geregeld, zij het op een wat andere manier?
pi_175645590
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:22 schreef djh77 het volgende:
Nieuw tuincentrum op CCF;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard weer een goede score en een laag risico bij de Collin. Toch zie ik niet veel in dit tuincentrum. 0 zekerheden en het grootste deel van het op te halen geld bij de crowd gaat men besteden om het rekening-courant krediet bij de huisbank te herfinancieren (meestal geen goed teken).
pi_175645622
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 14:30 schreef TisIk het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken.
Het is toch gewoon goed geregeld, zij het op een wat andere manier?
Zie mijn reactie boven jouw reactie.
pi_175645891
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 14:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Uiteraard weer een goede score en een laag risico bij de Collin. Toch zie ik niet veel in dit tuincentrum. 0 zekerheden en het grootste deel van het op te halen geld bij de crowd gaat men besteden om het rekening-courant krediet bij de huisbank te herfinancieren (meestal geen goed teken).
Borgstellingen zijn van morele waarden. Dus de enige zekerheid is de verpanding van voorraad en inventaris. Inventaris van zo'n outlet is niets waard. Als je de voorraad slijt aan opkopers dan wel via een veiling verkoopt, brengt dit weinig tot niets op. Dus inderdaad zeer weinig zekerheden en een teruglopende omzet. Laat deze pottenboer van Collin zeker ook aan mij voorbij gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-12-2017 14:51:43 ]
pi_175646265
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Afgelopen week heb ik frequent contact gehad met IVM. Dit heeft geleid tot aanpassing van de exit strategie en aanpassing van de publicatie van de strategie op de site van IVM.
De score in de matrix in de OP is daarom ook aangepast.
Over de controle van het exit stappenplan etc door een externe accountant is men nog aan het nadenken hoe dit uit te voeren. Ik heb echter goede hoop dat men hierover met een concrete toezegging komt. Helaas op dit punt dus nog geen punten op dit moment.

Scorings Matrix exitstrategie per 11-12-2017.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig! Veel dank voor je inzet, evenals anderen! Als de platformen zelf niet in actie komen, dan organiseert de crowd vanzelf zijn eigen tegenkracht...
pi_175646515
Het vastgoedproject van ruim 2 ton wat om 15:00 live ging op GvE was binnen enkele minuten vol. :@
pi_175648158
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 15:13 schreef Royve het volgende:
Het vastgoedproject van ruim 2 ton wat om 15:00 live ging op GvE was binnen enkele minuten vol. :@
Leuk hoor; die 48 uur wachttijd. Denk er nu pas aan en dus vol. Is er al een service (mail/telegrambot etc) die een melding stuurt op moment dat project opengaat ipv moment van plaatsing?
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_175648200
NRDZ en Horsemen verdienen de CF Oscar.

_O_
pi_175648350
Voor het eerst zie ik nu de 'Toekomstige investeringskansen' van CCF waar eerder over gesproken is in de nieuwsbrief op de homepage terug. Waren hier natuurlijk al bekend maar dan zie je wel welke eraan zitten te komen.
pi_175649494
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 09:29 schreef Gijsbertus het volgende:
Update FNC


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou wat zijn als de rechter in het voordeel van de lener oordeelt. Stopt iedereen bij fnc meteen met betalen.
pi_175650789
Colins Breda staat open
https://horecacrowdfundin(...)olins-breda-c7c77e59

zo'n 88.000 van de gevraagde 397 gestort door innercrowd en automatisch investeren.

Toch wel veel geld hoor, 4 ton.
Wat vinden jullie van deze zin: "Daarnaast biedt de hoofdhuurder een borgstelling van 50% op het openstaande obligo."
pi_175653197
quote:
12s.gif Op maandag 11 december 2017 18:03 schreef escortmk2 het volgende:
Colins Breda staat open
https://horecacrowdfundin(...)olins-breda-c7c77e59

zo'n 88.000 van de gevraagde 397 gestort door innercrowd en automatisch investeren.

Toch wel veel geld hoor, 4 ton.
Wat vinden jullie van deze zin: "Daarnaast biedt de hoofdhuurder een borgstelling van 50% op het openstaande obligo."
4 ton is inderdaad veel geld, maar hij draait plm.31K omzet in de week.......dus wel naar rato?

Obligo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Obligo
Dus het actuele restsaldo van de lening is afgedekt voor 50%, maar door iemand waarvan niets bekend is.

Ik doe bescheiden mee, mede vanwege de borg.

Hij loopt niet heel hard trouwens, voor een 5 sterren.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 11-12-2017 19:43:54 ]
Pecunia non olet
pi_175653525
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Afgelopen week heb ik frequent contact gehad met IVM. Dit heeft geleid tot aanpassing van de exit strategie en aanpassing van de publicatie van de strategie op de site van IVM.
De score in de matrix in de OP is daarom ook aangepast.
Over de controle van het exit stappenplan etc door een externe accountant is men nog aan het nadenken hoe dit uit te voeren. Ik heb echter goede hoop dat men hierover met een concrete toezegging komt. Helaas op dit punt dus nog geen punten op dit moment.

Scorings Matrix exitstrategie per 11-12-2017.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik steun de opmerking van Bleyenburg dat jij en Horsemen de Crowdfunding Oscar verdienen (of het Groepskalf). Super dat jullie hier zoveel tijd en energie in willen steken. _O_ En ook fijn dat het concrete resultaten oplevert. Daar profiteren wij allemaal van.
pi_175653650
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 19:47 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik steun de opmerking van Bleyenburg dat jij en Horsemen de Crowdfunding Oscar verdienen (of het Groepskalf). Super dat jullie hier zoveel tijd en energie in willen steken. _O_ En ook fijn dat het concrete resultaten oplevert. Daar profiteren wij allemaal van.
Ik ben het daar helemaal mee eens. Wie weet hoe belangrijk dit nog gaat worden als CF in zwaar weer zou gaan komen en er platformen stoppen of zelfs omvallen.
Pecunia non olet
pi_175654076
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 19:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

4 ton is inderdaad veel geld, maar hij draait plm.31K omzet in de week.......dus wel naar rato?

Obligo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Obligo
Dus het actuele restsaldo van de lening is afgedekt voor 50%, maar door iemand waarvan niets bekend is.

Ik doe bescheiden mee, mede vanwege de borg.

Hij loopt niet heel hard trouwens, voor een 5 sterren.
Ik heb hem ook bescheiden meegenomen, zelf had ik gedacht dat die sneller zou lopen met 5 sterren en 8%. Zou ik iets over het hoofd zien? Een puntje waar ik wel aan dacht is dat de financiering gebruikt wordt voor een herfinanciering zodat het geld voor de Rotterdams vestiging gebruikt kan/gaat worden. Is het risico dus feitelijk niet hoger?
pi_175654458
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 20:02 schreef ML45 het volgende:

[..]Een puntje waar ik wel aan dacht is dat de financiering gebruikt wordt voor een herfinanciering zodat het geld voor de Rotterdams vestiging gebruikt kan/gaat worden. Is het risico dus feitelijk niet hoger?
Dat weet je helaas niet. Als hij Colins 1 helemaal met eigen geld gefinancierd had dan heeft hij straks 2 bedrijven met een solvabiliteit van rond de 50%.
Maar het is waarschijnlijker dat hij Colins 1 grotendeels had gefinancierd (bij die hoofdhuurder?), dus die solvabiliteit schat ik toch wel een stuk lager in. Ik vind dat hij iets te hard van stapel loopt. Wat hij zelf inbrengt lees je nergens dus het zal wel niet heel veel zijn en dat verklaart dan mede die 8%.
Pecunia non olet
pi_175656958
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 19:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben het daar helemaal mee eens. Wie weet hoe belangrijk dit nog gaat worden als CF in zwaar weer zou gaan komen en er platformen stoppen of zelfs omvallen.
Hier sluit ik me bij aan. De komende jaren zullen de stoppende platformen niet op 1 hand te tellen zijn. Echter denk ik dat vooral kleine platformen zullen stoppen, en die worden nu nog niet meegenomen in de ranking. Ik snap dat het veel werk is en daardoor voor een focus op de grote platformen gekozen is. Daar valt zeker wat voor te zeggen gezien een faillisement van een groot platform
meer impact zal hebben. Echter zou het mooi zijn als we op termijn alle platformen kunnen screnen op deze manier.
pi_175657153
Benieuwd wat 2018 gaat brengen voor CF.

In een rapport van Crowdfunding for Real Estate staat de verwachting dat CF in vastgoed flink gaat groeien. Ik ben zelf wel benieuwd naar nieuwe platformen als Jungo & monefy.

Bron: https://www.participaties(...)owdfunding-2018.aspx
pi_175657285
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 21:22 schreef Royve het volgende:
Benieuwd wat 2018 gaat brengen voor CF.

In een rapport van Crowdfunding for Real Estate staat de verwachting dat CF in vastgoed flink gaat groeien. Ik ben zelf wel benieuwd naar nieuwe platformen als Jungo & monefy.

Bron: https://www.participaties(...)owdfunding-2018.aspx
Het zal niet meevallen voor nieuwe platformen om genoeg investeerders aan zich te binden.
pi_175657379
Het concept

Foodbar en Restaurant Colins is geopend in juni 2017 en richt zich primair op de eerste levensbehoefte van de mens: genieten.

Maslow is alweer even geleden voor mij, maar volgens mij was dat anders :)
pi_175657521
precies, de behoeftepiramide van Maslow begint anno 2017 met wifi
pi_175660337
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 19:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

4 ton is inderdaad veel geld, maar hij draait plm.31K omzet in de week.......dus wel naar rato?

Obligo: https://nl.wikipedia.org/wiki/Obligo
Dus het actuele restsaldo van de lening is afgedekt voor 50%, maar door iemand waarvan niets bekend is.

Ik doe bescheiden mee, mede vanwege de borg.

Hij loopt niet heel hard trouwens, voor een 5 sterren.
Dat het project nog niet zo hard loopt, kan komen door (nog geen) communicatie; ik las hier dat de pitch geopend is, nog geen mail gezien. Ook hun Twitter account is nog stil. Mn verwachting is dat het project redelijk snel volloopt na media-inzet.
Inhoudelijk twijfel ik aan het project vanwege de enorm snelle groei die Colin voor ogen heeft.
En heb 2 vragen: de hoofdhuurder staat borg, is dat Immensus?
En dat risicodragend vermogen betekent toch dat er al een inversteerder aan boord is? Dan zou het eigen vermogen momenteel ca 63k zijn bij een boekwaarde van de toko van 673k? Definitie RDV: https://www.investormatch.nl/risicodragend-vermogen/
Daar zou ik dan minder warm voor lopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door marathon2000 op 11-12-2017 23:02:18 ]
pi_175662411
https://investeren.sameni(...)erplaats-te-roermond
De laatste investeerder van schijf 1 knalt er even 11k in...
Loopt lekker door zo.

Hoor nog steeds graag van meer mensen wat de keuze bepaald om voor schijf 1 of 2 te kiezen?
pi_175662609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:38 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)erplaats-te-roermond
De laatste investeerder van schijf 1 knalt er even 11k in...
Loopt lekker door zo.

Hoor nog steeds graag van meer mensen wat de keuze bepaald om voor schijf 1 of 2 te kiezen?
Ligging, LTV, staat van het vastgoed, bouwjaar.

Denk dat de investeerders van SiG voor zekerheid gaan. Dus al snel voor schijf 1 gaan.

Neem mijn woorden terug dat het project van Roermond zou gaan stagneren qua investeringen. Is snel gegaan, schijf 2 zal vast snel volgen.
pi_175663396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:38 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)erplaats-te-roermond
De laatste investeerder van schijf 1 knalt er even 11k in...
Loopt lekker door zo.

Hoor nog steeds graag van meer mensen wat de keuze bepaald om voor schijf 1 of 2 te kiezen?
Schijf 1 inmiddels vol.
Ik zelf kies eigenlijk altijd voor schijf 1. Ik investeer bij SiG met name voor de zekerheden en die krijg ik het beste in schijf 1. Voor die 0,7% extra is dit voor mij een betere keuze dan schijf 2. In de overige platforms investeer ik met een (over het algemeen) hoger risico en hogere rentevergoeding. Zo ontstaat er voor mij een goede mix. Overigens zijn de afgelopen paar jaar goede zekerheden voor mij steeds belangrijker geworden.
Wat mij betreft is er met schijf 2 van project Roermond overigens weinig mis, mede door de aflossing als ware het over 15 jaar.
pi_175663424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 00:38 schreef dyna18 het volgende:
https://investeren.sameni(...)erplaats-te-roermond
De laatste investeerder van schijf 1 knalt er even 11k in...
Waar kun dit soort details zien ?

quote:
Hoor nog steeds graag van meer mensen wat de keuze bepaald om voor schijf 1 of 2 te kiezen?
De zekerheid.
pi_175664968
Annuïteit december is ondanks brand Zwoel (HCN) gewoon uitgekeerd ^O^
pi_175665142
Ik kies bij SIG voor schijf 2 bij projecten met eigenaren met veel vastgoed, vanwege de kleine aflossing en het iets hogere rentepercentage. Mensen met veel verhuurd vastgoed zullen niet snel in betalingsproblemen komen hoop ik. Ik vind de berekening van 15 jaar annuïteit wel een verbetering, hopelijk is dat bij meer projecten.
pi_175665349
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:15 schreef Horsemen het volgende:
Ik zelf kies eigenlijk altijd voor schijf 1. Ik investeer bij SiG met name voor de zekerheden en die krijg ik het beste in schijf 1. Voor die 0,7% extra is dit voor mij een betere keuze dan schijf 2. In de overige platforms investeer ik met een (over het algemeen) hoger risico en hogere rentevergoeding. Zo ontstaat er voor mij een goede mix.
Dit geldt voor mij ook.
Met nog de toevoeging dat ik bovendien alleen investeer in projecten waarbij ik er van overtuigd ben dat de LTV echt laag is en hoogst waarschijnlijk de komende jaren ook zal blijven.
pi_175665762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:16 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Dit geldt voor mij ook.
Met nog de toevoeging dat ik bovendien alleen investeer in projecten waarbij ik er van overtuigd ben dat de LTV echt laag is en hoogst waarschijnlijk de komende jaren ook zal blijven.
Zo doe ik het ook, is wel lastig met taxatiewaarde, de eigenaar laat het taxeren, die zegt natuurlijk misschien tegen taxateur doe maar zo hoog mogelijk dan mag je volgende keer weer taxeren
pi_175666180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:43 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook, is wel lastig met taxatiewaarde, de eigenaar laat het taxeren, die zegt natuurlijk misschien tegen taxateur doe maar zo hoog mogelijk dan mag je volgende keer weer taxeren
En dat is de reden dat ik ook heel sterk naar WOZ waarde kijk omdat deze onafhankelijk van de financieringsaanvraag is bepaald, al kleven aan WOZ uiteraard ook veel haken en ogen.

Ik vind het verschil in rendement tussen schijf 1 en 2 ook te klein. Niet dat het % in schijf 1 omlaag zou moeten :) maar maak schijf 2 dan iets korter zou ik zeggen en geef daar iets meer rente bij voorkeur beginnend met een 6.

Nu mijn geïnvesteerde bedrag ruim boven het advies van de AFM is aanbeland zoek ik meer zekerheid en daarom neig ik bij SIG naar de eerste schijf al heb ik bij sommige projecten wel aan schijf 2 deelgenomen vanwege de lage LTV aldaar.
Pecunia non olet
pi_175666278
Doet er nog iemand mee aan de brouwerij in Enkhuizen op CCF? Ik vind de zekerheden erg matig omdat je weinig zinnigs kunt zeggen over de waarde van dit pand als het allemaal niet loopt zoals verwacht. Voor de rest zit de Rabobank er veel te dik in.

Een current ratio van 0.5 is natuurlijk ook dramatisch slecht dus deze lening zal wel vooral dienen om dit gat te dichten. Ik vermoed dat de tent een stuk duurder is geworden dan oorspronkelijk begroot.

[ Bericht 15% gewijzigd door obligataire op 12-12-2017 11:24:57 ]
Pecunia non olet
pi_175666394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:19 schreef obligataire het volgende:
Doet er nog iemand mee aan de brouwerij in Enkhuizen op CCF? Ik vind de zekerheden erg matig omdat je weinig zinnigs kunt zeggen over de waarde van dit pand als het allemaal niet loopt zoals verwacht. Voor de rest zit de Rabobank er veel te dik in.

Een current ratio van 0.5 is natuurlijk ook dramatisch slecht dus deze lening zal wel vooral dienen om dit gat te dichten. Ik vermoed dat de tent een stuk duurder is geworden dan oorspronkelijk begroot.
Ik niet in ieder geval.
pi_175666433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:19 schreef obligataire het volgende:
Doet er nog iemand mee aan de brouwerij in Enkhuizen op CCF? Ik vind de zekerheden erg matig omdat je weinig zinnigs kunt zeggen over de waarde van dit pand als het allemaal niet loopt zoals verwacht. Voor de rest zit de Rabobank er veel te dik in.

Een current ratio van 0.5 is natuurlijk ook dramatisch slecht dus deze lening zal wel vooral dienen om dit gat te dichten. Ik vermoed dat de tent een stuk duurder is geworden dan oorspronkelijk begroot.
Om de redenen die jij geeft doe ik niet mee aan het bier project op Collin.
pi_175667276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 07:21 schreef fok321 het volgende:

[..]

Waar kun dit soort details zien ?
Zelf regelmatig op F5 drukken ;)
pi_175667490
Bij HCN zijn ze ook geen fan van het rechercheren naar de Investeringslink. Sinds kort is de URL zo aangepast dat deze vooraf niet te voorspellen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 12-12-2017 12:34:31 ]
pi_175667536
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:27 schreef djh77 het volgende:
Bij HCN zijn ze ook geen fan van het rechercheren naar de Investeringslink. Sinds kort is de URL zo aangepast dat deze vooral niet te voorspellen is.
:') -O-
pi_175667759
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:23 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Leuk hoor; die 48 uur wachttijd. Denk er nu pas aan en dus vol. Is er al een service (mail/telegrambot etc) die een melding stuurt op moment dat project opengaat ipv moment van plaatsing?
ja 2 stuks zelfs al ingebouwd in je telefoon. Zoek eens naar 'agenda' en 'klok'
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175667786
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:41 schreef CaLeX het volgende:

[..]

ja 2 stuks zelfs al ingebouwd in je telefoon. Zoek eens naar 'agenda' en 'klok'
_O-
pi_175668043
Een aparte op FNC. Een 1 pitter wil 12k aflossen in 6 maanden:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab3
Meestal zie een veel langere termijn voor aflossing
pi_175668187
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:43 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Zo doe ik het ook, is wel lastig met taxatiewaarde, de eigenaar laat het taxeren, die zegt natuurlijk misschien tegen taxateur doe maar zo hoog mogelijk dan mag je volgende keer weer taxeren
Daarom kijk ook ik altijd naar de WOZ waarde. En ga ik bovendien af op mijn buikgevoel dat zegt: alleen kwalitatief hoogwaardige projecten. Dus wel: mooi afwerkt appartement op gewilde locatie in populaire binnenstad. En niet: een in 4 hokjes gesplitste bovenwoning in een mindere wijk.
pi_175668329
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:55 schreef djh77 het volgende:
Een aparte op FNC. Een 1 pitter wil 12k aflossen in 6 maanden:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab3
Meestal zie een veel langere termijn voor aflossing
Ja inderdaad, zou hij wel heel snel zijn machine terug verdienen.

Van deze nieuwe vraag ik me af waarom het een E is met 20% rente. De cijfers zien er toch aller sinds aardig uit en hierbij zou je ongeveer een C verwachten. Zeker veel prive schulden.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/31244
pi_175668601
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Van deze nieuwe vraag ik me af waarom het een E is met 20% rente. De cijfers zien er toch aller sinds aardig uit en hierbij zou je ongeveer een C verwachten. Zeker veel prive schulden.
Hoeft niet. Het is nog een jong bedrijf met weinig reserves, dus als het even tegen zit de komende maanden kan de aflossing van de lening meteen een probleem worden.
pi_175669167
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:23 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Hoeft niet. Het is nog een jong bedrijf met weinig reserves, dus als het even tegen zit de komende maanden kan de aflossing van de lening meteen een probleem worden.
Pfff, waarschijnlijk heeft hij geld genoeg, alleen niet op de bank 8-)

Ik doe niet mee trouwens, vind dit veel te kort, veel te veel administratie voor een paar euro aan rente.
Pecunia non olet
pi_175669239
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:49 schreef obligataire het volgende:
Ik doe niet mee trouwens, vind dit veel te kort, veel te veel administratie voor een paar euro aan rente.
Is het ooit wel eens gebeurd bij FNC dat de looptijd verhoogd is omdat het maandelijkse bedrag toch niet te betalen was door leningnemer?
pi_175669269
De dobberbakkenman betaalt dankzij de deurwaarder van KOM toch weer een termijn.
Dit is er eentje bij wie deze tactiek het beste werkt.

Ik wou dat ze bij CCF eens wat strenger waren in plaats van dat eindeloze gecorrespondeer waar weinig uitkomt.
Misschien is dat een ongewenst neveneffect van de jaarlijkse fee in plaats van vooraf ineens.
Pecunia non olet
pi_175669303
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:53 schreef obligataire het volgende:
Ik wou dat ze bij CCF eens wat strenger waren in plaats van dat eindeloze gecorrespondeer waar weinig uitkomt.
Zelfde geldt voor GvE.... helaas....
pi_175669342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:55 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor GvE.... helaas....
Wat voor reactie krijg je van de platformen als je daarover mailt?
pi_175669404
FNC: herstructuering consultancybureau.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

20% rente o.a. om stickers op de raam te kunnen plakken _O-
Pecunia non olet
pi_175669635
Kan het zijn dat er weer problemen zijn met de betalingen van GVE?
Vandaag verwacht ik eigenlijk 2 betalingen; normaliter zijn deze rond het middaguur wel binnen bij mij (Rabobank)
pi_175669660
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:10 schreef Ron1986 het volgende:
Kan het zijn dat er weer problemen zijn met de betalingen van GVE?
Vandaag verwacht ik eigenlijk 2 betalingen; normaliter zijn deze rond het middaguur wel binnen bij mij (Rabobank)
Staan ze niet al geboekt in je dashboard (mijn betaalschema)?

ps. een middagje te laat is wel wat vroeg om dit te melden. Meestal doen we dit pas na 3 werkdagen (zie op)
pi_175669680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:10 schreef Ron1986 het volgende:
Kan het zijn dat er weer problemen zijn met de betalingen van GVE?
Vandaag verwacht ik eigenlijk 2 betalingen; normaliter zijn deze rond het middaguur wel binnen bij mij (Rabobank)
Uit de OP:
"Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden."
pi_175669736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Staan ze niet al geboekt in je dashboard?

ps. een middagje te laat is wel wat vroeg om dit te melden. Meestal doen we dit pas na 3 werkdagen (zie op)
Vroeg mezelf gewoon eigenlijk af of er meerdere mensen dezelfde ervaring hadden.
Betaaldata staat op vandaag.
P.s. sorry van de 3 dagen wist ik eigenlijk wel.. Zal t in mijn achterhoofd houden
pi_175669786
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:14 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Vroeg mezelf gewoon eigenlijk af of er meerdere mensen dezelfde ervaring hadden.
Betaaldata staat op vandaag.
P.s. sorry van de 3 dagen wist ik eigenlijk wel..
Als het in je dashboard als betaald staat is het overgemaakt. Mogelijk is er storing bij een van de banken waardoor het wat langer duurt
pi_175671426
Weer een schip op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2e hyp na rabo
pi_175671731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:23 schreef djh77 het volgende:
Weer een schip op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2e hyp na rabo
Als het binnen 4 jaar mis gaat en er moet geveild worden dan verwacht ik dat de crowd achter het (rabo) net niets opvist voor de rest van zijn vordering. Zo op het eerste gezicht kan je lijkt mij dan beter kiezen voor de GvE boot met eerste hypotheekrecht.
pi_175671835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 14:00 schreef obligataire het volgende:
FNC: herstructuering consultancybureau.
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

20% rente o.a. om stickers op de raam te kunnen plakken _O-
En om uit de franchiseformule van zijn ouders te komen :R :R :W :W
pi_175671856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als het binnen 4 jaar mis gaat en er moet geveild worden dan verwacht ik dat de crowd achter het (rabo) net niets opvist voor de rest van zijn vordering. Zo op het eerste gezicht kan je lijkt mij dan beter kiezen voor de GvE boot met eerste hypotheekrecht.
Mee eens en tegen een ook nog hogere rente.
pi_175672556
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 15:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als het binnen 4 jaar mis gaat en er moet geveild worden dan verwacht ik dat de crowd achter het (rabo) net niets opvist voor de rest van zijn vordering. Zo op het eerste gezicht kan je lijkt mij dan beter kiezen voor de GvE boot met eerste hypotheekrecht.
Mee eens (stapelfinanciering), en toch denk ik er nog even over na. Hun inkomsten zijn erg voorspelbaar via de Mineralis rederij. Dat vind ik ook een belangrijk aspect. Hun echtgenotes werken ook. Het lijken me nuchtere aanpakkers. Het schip is technisch in orde en gecertificeerd. Het schrikbeeld dat sommigen hebben van veilingen van schepen, lijkt mij op dit soort schepen niet zo van toepassing omdat ze, mits technisch in orde, vrij moeiteloos aan werk kunnen komen en een vast inkomen kunnen genereren. Die inkomsten zijn onafhankelijk van de koopprijs, maar zullen andersom wel de waarde beïnvloeden?
Pecunia non olet
  dinsdag 12 december 2017 @ 16:56:36 #150
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_175673356
Bij KOM is de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weer eens te laat. Ook nog geen update ontvangen. Nog 11 van de 36 te gaan.
pi_175673521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 16:56 schreef crowd-fundi het volgende:
Bij KOM is de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
weer eens te laat. Ook nog geen update ontvangen. Nog 11 van de 36 te gaan.
Ja, dat is vanaf het begin al een probleem project geweest en helaas gebleven.
pi_175677378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:52 schreef Royve het volgende:

[..]

Is het ooit wel eens gebeurd bij FNC dat de looptijd verhoogd is omdat het maandelijkse bedrag toch niet te betalen was door leningnemer?
Ik heb een leningnemer met flinke achterstand die nu een betalingsregeling heeft met een langere looptijd. Hij gaat nu ¤ 125,-/week betalen ipv ¤ 1552,14 per maand. De looptijd is dus 3x zo lang geworden. Alleen betaalt hij in totaal nog steeds hetzelfde bedrag, dus geen extra rente omdat de looptijd nu 3x zo lang is. Het rendement is (als hij inderdaad gedurende 15 jaar dit bedrag blijft betalen) dus ook 3x zo laag geworden. Daarbij loop ik het risico dat hij op een gegeven moment een beroep doet op de WSNP en ik naar het grootste deel van het geld kan fluiten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Benger2 op 12-12-2017 19:51:24 ]
pi_175679449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 19:46 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik heb een leningnemer met flinke achterstand die nu een betalingsregeling heeft met een langere looptijd. Hij gaat nu ¤ 125,-/week betalen ipv ¤ 1552,14 per maand. De looptijd is dus 3x zo lang geworden. Alleen betaalt hij in totaal nog steeds hetzelfde bedrag, dus geen extra rente omdat de looptijd nu 3x zo lang is. Het rendement is (als hij inderdaad gedurende 15 jaar dit bedrag blijft betalen) dus ook 3x zo laag geworden. Daarbij loop ik het risico dat hij op een gegeven moment een beroep doet op de WSNP en ik naar het grootste deel van het geld kan fluiten.
:r Belachelijk dat hij niet op zijn minst de extra rente moet betalen. Welk waardeloze antwoord heb je daar van FNC op gehad?
pi_175680911
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

:r Belachelijk dat hij niet op zijn minst de extra rente moet betalen. Welk waardeloze antwoord heb je daar van FNC op gehad?
Kan ieder geval niet het antwoord zijn dat ze geven bij een vervroegde aflossing zonder extra rente. Op basis van dat antwoord zou er juist wel extra rente betaald moeten worden.
pi_175681876
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

:r Belachelijk dat hij niet op zijn minst de extra rente moet betalen. Welk waardeloze antwoord heb je daar van FNC op gehad?
Volgens mij was het antwoord dat ze het in het VK ook niet deden.
pi_175682646
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 21:54 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Volgens mij was het antwoord dat ze het in het VK ook niet deden.
Ik zou gewoon nog eens opnieuw klagen bij de directie. Ik geloof dat FNC helaas niet is aangesloten bij het Kifid of een ander klachteninstituut maar ik zou zeker ook aangegeven dat je bij een negatief antwoord ook een klacht gaat indienen bij de AFM. Als er genoeg klachten komen zal dit (op termijn) opgepakt gaan worden door de AFM. Helaas krijg je op je klacht bij de AFM geen een op een reactie terug maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten.
pi_175687723
Semi off-topic, want geen crowdfunding, maar wil het toch even melden. Na 7 maanden hengelen heb ik een paar dagen geleden eindelijk de aflossing ontvangen van de obligatielening die ik bij Kronos agri uit had staan sinds voorjaar 2012.
Deze had eind april van dit jaar afgelost moeten worden, dit gebeurde niet, zonder enige communicatie vanuit Kronos. Op mijn mails werd zeer traag gereageerd. Ook de redenen van de vertraging waren telkens anders. In eerste instantie ben ik akkoord gegaan met een half jaar verlenging van de lening. Over dit half jaar heb ik ook netjes de rente ontvangen.
In oktober, een maand voor de uitgestelde aflosdatum, opnieuw contact gezocht, en gevraagd om de aflossing per eind oktober te bevestigen. Dit werd bevestigd, maar per eind oktober geen aflossing, geen communicatie hierover.
Na herhaald vragen diverse toezeggingen gehad, die niet nagekomen werden. Uiteindelijk heb ik 10 dagen geleden een aanmaning verstuurd, waarin ik aangaf dat indien er niet binnnen 5 werkdagen betaald werd, dat ik de vordering ter incasso uit handen ging geven. Net voor die 5 dagen verstreken heb ik de aflossing ontvangen (helaas niet de rente over de laatste 6 weken).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175689960
Oeps foutje van SiG:
quote:
Door een misverstand is in de tekst het stuk over erfpacht eerder niet vermeld n het project Begijnhof Roermond. Voor dit project is erfpacht van toepassing. Deze canon is vastgelegd tot 2042 en kan alleen jaarlijks door een prijsindexatie aangepast worden conform de consumenten prijs index.

In de aangepaste financiële analyse van het project is de erfpacht verwerkt.
Even E 2400 per jaar over het hoofd gezien.... ~O>
pi_175689978
Aanpassing tekst en analyse Begijnhofstraat te Roermond bij Sig.
Gele kaart voor Sig. Zoveel projecten hebben ze niet, zorg er dan voor dat de pitches direct helemaal goed zijn!

Geachte investeerder in het project Begijnhofstraat 18 E en 22 B te Roermond,

Door een misverstand is in de tekst het stuk over erfpacht eerder niet vermeld. Voor dit project is erfpacht van toepassing.
Deze canon is vastgelegd tot 2042 en kan alleen jaarlijks door een prijsindexatie aangepast worden conform de consumenten prijs index.
In de aangepaste financiële analyse van het project is de erfpacht verwerkt.
pi_175690072
https://www.collincrowdfund.nl/free-style-motion/
staat inmiddels online. We kunnen bij dit project nog even rustig brainstormen :)

Als ik naar het ondernemerspaar kijk, kunnen ze zelf ook wel enige lichaamsbeweging gebruiken ~O>

Ik vind het project an sich wel interessant (blijkbaar winstgevend bij de eerste vestiging), maar het is wel weer een wirwar van BV's en belangen van derden). De borgstelling ongeveer 60% materieel op dit moment. De Rabobank heeft zichzelf ook weer goed bedeeld......
Pecunia non olet
pi_175690074
Twijfel of 't bootje nog vol gaat lopen bij GvE, wellicht dat ze d'r nog een mailing uitduwen vrijdag
pi_175690985
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2017 22:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zou gewoon nog eens opnieuw klagen bij de directie. Ik geloof dat FNC helaas niet is aangesloten bij het Kifid of een ander klachteninstituut maar ik zou zeker ook aangegeven dat je bij een negatief antwoord ook een klacht gaat indienen bij de AFM. Als er genoeg klachten komen zal dit (op termijn) opgepakt gaan worden door de AFM. Helaas krijg je op je klacht bij de AFM geen een op een reactie terug maar ik zou het er zeker niet bij laten zitten.
Laten we deze zaak wel in perspectief plaatsen: het bedrijf dat de lening afsloot is failliet gegaan. Meneer is zelf met nieuwe business bezig en gaat nu, op basis van de borgstelling in privé, over tot het betalen van EUR 125 per week.

Ik had hem al helemaal afgeschreven, maar ben blij dat die meneer toch probeert om aan zijn verplichtingen te voldoen.
pi_175691708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:09 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Laten we deze zaak wel in perspectief plaatsen: het bedrijf dat de lening afsloot is failliet gegaan. Meneer is zelf met nieuwe business bezig en gaat nu, op basis van de borgstelling in privé, over tot het betalen van EUR 125 per week.

Ik had hem al helemaal afgeschreven, maar ben blij dat die meneer toch probeert om aan zijn verplichtingen te voldoen.
Ik zit niet in dit project en ken ook de achterliggende informatie niet. In zijn algemeenheid is het gewoon fout als er over achterstanden (door FNC maar ook door andere platformen zoals LDH) niet minimaal de wettelijke rente voor vergoeding in aanmerking komt.
pi_175691944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:25 schreef djh77 het volgende:
Oeps foutje van SiG:

[..]

Even E 2400 per jaar over het hoofd gezien.... ~O>
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:26 schreef FINONAF het volgende:
Aanpassing tekst en analyse Begijnhofstraat te Roermond bij Sig.
Gele kaart voor Sig. Zoveel projecten hebben ze niet, zorg er dan voor dat de pitches direct helemaal goed zijn!

Geachte investeerder in het project Begijnhofstraat 18 E en 22 B te Roermond,

Door een misverstand is in de tekst het stuk over erfpacht eerder niet vermeld. Voor dit project is erfpacht van toepassing.
Deze canon is vastgelegd tot 2042 en kan alleen jaarlijks door een prijsindexatie aangepast worden conform de consumenten prijs index.
In de aangepaste financiële analyse van het project is de erfpacht verwerkt.
Ze zijn niet alleen de 2400 euro vergeten mee te nemen maar nog erger ze hebben de hele erfpacht over het hoofd gezien. Dit werd dan weer (mede) veroorzaakt door fouten/onduidelijkheden in het taxatierapport van de makelaar. Al met al bijna goed genoeg voor een rode kaart wat mij betreft.

Overigens is er voor mij ook nog steeds geen duidelijkheid m.b.t. de WOZ waarde van project Mathenesserweg 46C1. Als die duidelijkheid er niet snel gaat komen zal ik mij uit dit project terugtrekken. Met het project in Roermond ga ik wel door.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 13-12-2017 12:59:42 ]
pi_175692208
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ze zijn niet zozeer de 2400 euro vergeten mee te nemen maar nog erger ze hebben de hele erfpacht over het hoofd gezien. Dit werd dan weer (mede) veroorzaakt door fouten/onduidelijkheden in het taxatierapport van de makelaar. Al met al bijna goed genoeg voor een rode kaart wat mij betreft.

Overigens is er voor mij ook nog steeds geen duidelijkheid m.b.t. de WOZ waarde van project Mathenesserweg 46C1. Als die duidelijkheid er niet snel gaat komen zal ik mij uit dit project terugtrekken. Met het project in Roermond ga ik wel door.
Het is natuurlijk niet het eerste geval van fouten en onduidelijkheden bij Samen in Geld. We hebben al veel vaker in een foutenfestival van dit platform gezeten. Met in dit project deze nu geconstateerde grove fout met de de erfpacht ook al de fouten van afgelopen zondag in de pitch!
Volgens mij is er als ik me goed herinner ook al eerder een fout gemaakt t.a.v. het niet publiceren van een erfpacht situatie.
Het is toch een kleine moeite om in het lijstje : Informatie over onderpand een post op te nemen aangaande de essentiële informatie t.a.v het grondeigendom. Of erfpacht of volle eigendom. En bij erfpacht neem je hier gewoon de jaarcanon op. Ik heb geen zin om mijn mails na te lezen maar ik heb volgens mij dit al eerder geopperd in een mail naar SIG.
Men leest hier mee dus daarvan akte.
Ik zou blij zijn als er meer concurrentie komt in vastgoed platformen. Op dat moment, kan men zich dit soort fouten zeker niet meer veroorloven, want dan loopt iedereen naar de concurrent.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-12-2017 13:17:40 ]
pi_175692255
quote:
14s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:50 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

Ze zijn niet alleen de 2400 euro vergeten mee te nemen maar nog erger ze hebben de hele erfpacht over het hoofd gezien. Dit werd dan weer (mede) veroorzaakt door fouten/onduidelijkheden in het taxatierapport van de makelaar. Al met al bijna goed genoeg voor een rode kaart wat mij betreft.

Overigens is er voor mij ook nog steeds geen duidelijkheid m.b.t. de WOZ waarde van project Mathenesserweg 46C1. Als die duidelijkheid er niet snel gaat komen zal ik mij uit dit project terugtrekken. Met het project in Roermond ga ik wel door.
Slordig van SIG, leermoment, puntje erbij om op je checklist te zetten als platform, ze lezen mee, en ik verwacht dat ze het oppakken.
pi_175692331
quote:
12s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:05 schreef peterc het volgende:

[..]

Slordig van SIG, leermoment, puntje erbij om op je checklist te zetten als platform, ze lezen mee, en ik verwacht dat ze het oppakken.
Je bent wel erg mild met je leermomentje. Een ezel stoot zich meestal niet meer dan een keer aan dezelfde steen. Bij SIG hebben ze op dit moment al een blauwe kop van alle botsingen met stenen.
Ik maak me dus ernstig zorgen over de hele organisatie aldaar!
pi_175692437
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 11:31 schreef Ron1986 het volgende:
Twijfel of 't bootje nog vol gaat lopen bij GvE, wellicht dat ze d'r nog een mailing uitduwen vrijdag
Wordt inderdaad spannend. Ze moeten nog 16.000 per dag binnenhalen. De afgelopen dagen liggen ze goed op schema, maar het is nog een fors bedrag!
pi_175693200
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je bent wel erg mild met je leermomentje. Een ezel stoot zich meestal niet meer dan een keer aan dezelfde steen. Bij SIG hebben ze op dit moment al een blauwe kop van alle botsingen met stenen.
Ik maak me dus ernstig zorgen over de hele organisatie aldaar!
Wordt ook voorzichtiger bij SIG, bij zulke fouten (erfpacht) in pitch trek ik mij in het vervolg terug ongeacht hoe ik dan over nieuwe situatie denk.
Ook onduidelijke pitches zoals die van Rotterdam die nu nog openstaat ga ik ook na verduidelijking achteraf niet meer in verdiepen,
Ik lees op de ene plaats kamerverhuur en op een andere plaats appartementen.
staat nu plattegrond bij maar nog steeds niet in de pitch op welke verdieping die keuken en zo zit
Klein keukenblok, waar zit dat,( die 2e wc heb ik overigens wel gevonden op een hoekje van een foto in een flitsende film) dus geen duidelijke info, wel overbodige info over merk ketel en merk van de kozijnen.
pi_175693539
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:46 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Wordt ook voorzichtiger bij SIG, bij zulke fouten (erfpacht) in pitch trek ik mij in het vervolg terug ongeacht hoe ik dan over nieuwe situatie denk.
Ook onduidelijke pitches zoals die van Rotterdam die nu nog openstaat ga ik ook na verduidelijking achteraf niet meer in verdiepen,
Ik lees op de ene plaats kamerverhuur en op een andere plaats appartementen.
staat nu plattegrond bij maar nog steeds niet in de pitch op welke verdieping die keuken en zo zit
Klein keukenblok, waar zit dat,( die 2e wc heb ik overigens wel gevonden op een hoekje van een foto in een flitsende film) dus geen duidelijke info, wel overbodige info over merk ketel en merk van de kozijnen.
Haal dit nog even van een site die eigen grond omzet in erfpacht.
Risico op verminderde verkoopbaarheid

U moet er rekening mee houden dat uw woning met Grondvermogen langer in de verkoop kan staan of alleen met een verlies ten opzichte van de getaxeerde verkoopprijs kan worden verkocht. Een aantal hypotheekverstrekkers verstrekt op dit moment geen hypothecaire geldlening op woningen op erfpacht of alleen onder beperkende voorwaarden. Dit kan het voor potentiële kopers van uw woning lastiger maken om de aankoop van uw woning te financieren.


Met andere woorden: De woningen zijn lastiger dus tegen een lagere prijs dan de taxatiewaarde te verkopen!
pi_175695228
Bij LenderSpender kwam ik achter de schrikbarende ontdekking dat ik 10% van mijn geinvesteerde vermogen een maand lang gemist heb omdat: Vervroegde aflosing.

Zucht. Minimale rente :(
pi_175695460
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:12 schreef q420856 het volgende:
Bij LenderSpender kwam ik achter de schrikbarende ontdekking dat ik 10% van mijn geinvesteerde vermogen een maand lang gemist heb omdat: Vervroegde aflosing.

Zucht. Minimale rente :(
Omdat automatisch herinvesteren niet aan stond?
pi_175695530
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:23 schreef Certeco het volgende:

[..]

Omdat automatisch herinvesteren niet aan stond?
Nee, ik ben bezig mij terug te trekken aangezien ik daarna gewezen ben op iets uit de AV wat ik zelf gemist had (stukje incassokosten etc.). Hierom staat automatisch herinvesteren uit. Maar dat neemt niet weg dat het geld wat ik er in stop ik niet blij ben dat het dan na een maand weer voor 10% terug komt. Dan kan de opbrengst niet op tegen de administratiekosten....
pi_175695836
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:27 schreef q420856 het volgende:
staat automatisch herinvesteren uit. Maar dat neemt niet weg dat het geld wat ik er in stop ik niet blij ben dat het dan na een maand weer voor 10% terug komt. Dan kan de opbrengst niet op tegen de administratiekosten....
Ik heb hierover nog mail contact met ze gehad:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Royve op 13-12-2017 15:47:20 ]
pi_175696269
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:40 schreef Royve het volgende:

[..]

Ik heb hierover nog mail contact met ze gehad:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het spreidingsprincipe is mij volkomen duidelijk, alleen een eenzijdige uitlating naar een investeerder VS een AV zal in een rechtbank er om spannen. Het principe van het platform vind ik prachtig, maar de AV past er niet bij. Passen ze het aan wil ik best bij ze investeren :)
pi_175696558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:12 schreef q420856 het volgende:
Bij LenderSpender kwam ik achter de schrikbarende ontdekking dat ik 10% van mijn geinvesteerde vermogen een maand lang gemist heb omdat: Vervroegde aflosing.

Zucht. Minimale rente :(
Daar heb je toch netjes een mail over gehad. Kan toch geen schrikbarende ontdekking zijn?
pi_175697082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 13:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Je bent wel erg mild met je leermomentje. Een ezel stoot zich meestal niet meer dan een keer aan dezelfde steen. Bij SIG hebben ze op dit moment al een blauwe kop van alle botsingen met stenen.
Ik maak me dus ernstig zorgen over de hele organisatie aldaar!
Bedoelde het meer sarcastisch, in die zin heb je gelijk, dat ze zondermeer een slag moeten maken vwb professionaliteit. check check en double check, moet hun devies nu zijn.
Zowel qua controle van data en gegevens van de projecten, als duidelijke en (taalkundige) correcte verwoording van eea. Ze kunnen nog wat leren van de tekstschrijver van Collin.

En zoveel pitches hebben ze niet, dus maak zaken nu compleet mogelijk met foto's, plattegronden (evt. 3D), evt buurt referentie, kijk naar Funda en ben creatief.

SIG heeft toch regelmatig 'bijeenkomsten" in het land en op hun kantoor in Bilthoven, ga er zondermeer een keer naar toe, zal ze hier dan toch op wijzen. Recentelijk was er toch een bijeenkomst, meen ik?

Meelezende SIG gers, u heeft momenteel best veel goodwill, sympathie en investeerders op dit forum, use it and don't spoil it, Ben er zuinig op.

pi_175697195
quote:
12s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:42 schreef peterc het volgende:

Meelezende SIG gers, u heeft momenteel best veel goodwill, sympathie en investeerders op dit forum, use it and don't spoil it, Ben er zuinig op.


Helemaal mee eens _O_ Voor nu geef ik SiG het voordeel van de twijfel maar bij een volgende pitch zonder WOZ waarde of met erfpachtconstructie die later naar boven komt, stop ik direct met investeren. In de vastgoedmarkt waar SiG zich begeeft zijn de bruto rendementen wat lager en dat is prima als de netto rendmenten goed blijken te zijn en dat gaat alleen lukken als er secuur gewerkt wordt.
pi_175698156
quote:
12s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:42 schreef peterc het volgende:

......

Meelezende SIG gers, u heeft momenteel best veel goodwill, sympathie en investeerders op dit forum, use it and don't spoil it, Ben er zuinig op.


Mijn goodwill begint echt op te raken.
Ik denk dat ze goedwillend zijn, maar het moet echt veel nauwkeuriger en professioneler.
Gebruik checklists, laat er steeds een tweede persoon kritisch naar kijken, .. wat dan ook.
Zeker als het over geld gaat is zo slordig werken niet acceptabel.
pi_175698402
Vraag aan FNC over de tussentijdse cijfers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175698414
Het kan bij SIG natuurlijk ook aan de geldlener liggen. Als die een onvolledig dossier aanlevert😐

Al moet dat er met een goede checklist wel uitkomen.
Pecunia non olet
pi_175698875
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 16:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Daar heb je toch netjes een mail over gehad. Kan toch geen schrikbarende ontdekking zijn?
Als jij mij verteld wanneer ik deze mail gehad heb, ga ik het nog eens checken. Ik heb geen mail mogen ontvangen.
pi_175699147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:55 schreef q420856 het volgende:

[..]

Als jij mij verteld wanneer ik deze mail gehad heb, ga ik het nog eens checken. Ik heb geen mail mogen ontvangen.
Laatste 3 maanden op 27-9, 30-10 en 29-11
pi_175699242
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Laatste 3 maanden op 27-9, 30-10 en 29-11
Ik heb op alle drie de data die jij noemt geen mail gehad, gewoon van @lend....nl ? Dus nee, geen idee?
pi_175699413
Nieuwe big bread op KoM:
https://www.kapitaalopmaa(...)n-Veenendaal#project

Tiel associeer ik niet echt met het oosten van het land??
quote:
Het bedrijf Big Bread is begonnen in het Oosten van het land toen ondernemer Sheng Chen in 2003 zijn eerste fastfood restaurant in Tiel opende
pi_175699577
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:18 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe big bread op KoM:
https://www.kapitaalopmaa(...)n-Veenendaal#project

Tiel associeer ik niet echt met het oosten van het land??

[..]

Voor Randstedelingen ligt bijna het hele land in het oosten _O-
Pecunia non olet
pi_175701091
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 18:18 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe big bread op KoM:
https://www.kapitaalopmaa(...)n-Veenendaal#project

Tiel associeer ik niet echt met het oosten van het land??

[..]

Ik kom zelf regelmatig in Veenendaal voor vrienden- en familiebezoek. Het centrum van Veenendaal behoort tot de beste middelgrote winkelcentrums van Nederland en vervult echt een regiofunctie, wat het maakt dat veel mensen, zeker op de zaterdag, een hapje in het dorp willen eten. In het centrum zitten drie andere frietzaken, maar deze zitten buiten de looproutes, en deze locatie is echt een van de betere locaties, midden in het centrum. Verder zitten er weinig concurrentie in hetzelfde prijssegment in het centrum.

Daarom verwacht ik wel dat deze zaak een prima omzet kan draaien, en de keren dat ik er langs kom, dat is vooral in het weekend, doen ze prima zaken. Zeker gezien de zaak er nu verwaarloost uitziet, denk ik dat nieuwe ondernemers die de boel een beetje opfleuren, de omzet goed kunnen laten stijgen.

Ik twijfel echter nog want het project loopt via KOM. Daarnaast ben ik een klant en ken de eigenaren van 1 van de concurrenten goed, en daarom voelt het niet goed om geld in een concurrent te investeren

Aangezien de negatieve punten zwaarder voor mij wegen, laat ik deze investeringskans graag aan mij voorbij gaan.
pi_175703017
Nieuw restaurant op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175704539
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 20:02 schreef djh77 het volgende:
Nieuw restaurant op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank :) . Ik sla de dames over vrees ik, met name door gebrek aan zekerheden in combinatie met startende horeca.
Pecunia non olet
pi_175708829
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 17:34 schreef obligataire het volgende:
Het kan bij SIG natuurlijk ook aan de geldlener liggen. Als die een onvolledig dossier aanlevert😐

Al moet dat er met een goede checklist wel uitkomen.
In dit geval ging het om verkeerd geïnterpreteerden informatie van geldnemer, fouten en onduidelijkheden in het NVM-makelaars rapport. Eigengrond of erfpacht is nogal een verschil. Hopelijk komt er niet nog meer ellende bovendrijven wat ik ben er wel een beetje klaar mee.
pi_175712869
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2017 22:52 schreef Horsemen het volgende:

[..]

In dit geval ging het om verkeerd geïnterpreteerden informatie van geldnemer, fouten en onduidelijkheden in het NVM-makelaars rapport. Eigengrond of erfpacht is nogal een verschil. Hopelijk komt er niet nog meer ellende bovendrijven wat ik ben er wel een beetje klaar mee.
Ik ben bang dat de Marktwaarde vrije verkoop zoals in de pitch is gepresenteerd gebaseerd is op de waarde met eigen grond. Ik denk dat de feitelijke Marktwaarde vrije verkoop met erfpacht aanmerkelijk lager ligt. Ik heb de vraag gesteld dus het antwoord zal in de loop van de dag of anders morgen wel komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-12-2017 09:02:21 ]
pi_175713204
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de Marktwaarde vrije verkoop zoals in de pitch is gepresenteerd gebaseerd is op de waarde met eigen grond. Ik denk dat de feitelijke Marktwaarde vrije verkoop met erfpacht aanmerkelijk lager ligt. Ik heb de vraag gesteld dus het antwoord zal in de loop van de dag of anders morgen wel komen.
Op Funda (evt ook Jaap.nl) kun je van de betreffende locatie ook de verkochte appartementen zien, met de vraagprijs, vraagprijs is weliswaar geen verkoopprijs maar geeft wel een richting, Mogelijk kan een vergelijkbaar verkocht appartement een indicatie van de marktwaarde vrij verkoop geven.
pi_175713208
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de Marktwaarde vrije verkoop zoals in de pitch is gepresenteerd gebaseerd is op de waarde met eigen grond. Ik denk dat de feitelijke Marktwaarde vrije verkoop met erfpacht aanmerkelijk lager ligt. Ik heb de vraag gesteld dus het antwoord zal in de loop van de dag of anders morgen wel komen.
Mmm, nou het gaat steeds “mooier” worden. Ik wacht de reactie af maar als er nu nog meer niet klopt gaat het bij mij van :G al heel snel naar :R , inclusief bijbehorende consequenties.
pi_175713371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de Marktwaarde vrije verkoop zoals in de pitch is gepresenteerd gebaseerd is op de waarde met eigen grond. Ik denk dat de feitelijke Marktwaarde vrije verkoop met erfpacht aanmerkelijk lager ligt. Ik heb de vraag gesteld dus het antwoord zal in de loop van de dag of anders morgen wel komen.
Dat zou wel bizar zijn, want dan heeft de taxateur zitten slapen en ga ik me afvragen of er nog meer konijnen in de toekomst uit de hoed worden getoverd. Als de marktwaarde in deze pitch aangepast wordt, dan dienen ook de schijven aangepast te worden. Benieuwd naar het antwoord van Sig.
pi_175713475
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:40 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Dat zou wel bizar zijn, want dan heeft de taxateur zitten slapen en ga ik me afvragen of er nog meer konijnen in de toekomst uit de hoed worden getoverd. Als de marktwaarde in deze pitch aangepast wordt, dan dienen ook de schijven aangepast te worden. Benieuwd naar het antwoord van Sig.
Laten we niet speculeren en gewoon even afwachten tot de antwoorden komen. Die vergelijking met andere appartement heb ik, maar ook de taxateur, reeds gedaan. Het speciale in dit geval is dat de grond situatie niet voor alle appartementen in het gebouw gelijk is.
pi_175713668
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 09:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Laten we niet speculeren en gewoon even afwachten tot de antwoorden komen. Die vergelijking met andere appartement heb ik, maar ook de taxateur, reeds gedaan. Het speciale in dit geval is dat de grond situatie niet voor alle appartementen in het gebouw gelijk is.
Dat lijkt me sterk, want een appartementsrecht is volgens mij per definitie een aandeel in het grotere geheel (het gebouw). Dus dat zou voor alle appartementsrechten in het gebouw toch hetzelfde moeten zijn? Of het zou moeten zijn dat het gebouw twee verschillende kadastrale kavels beslaat, waarbij het ene wel en het andere niet met erfpacht belast is.

Het taxatierapport vermeldt overigens wel dat er sprake is van erfpacht, dus hopelijk is daar wel rekening mee gehouden in de taxatie.
pi_175713737
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:01 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, want een appartementsrecht is volgens mij per definitie een aandeel in het grotere geheel (het gebouw). Dus dat zou voor alle appartementsrechten in het gebouw toch hetzelfde moeten zijn? Of het zou moeten zijn dat het gebouw twee verschillende kadastrale kavels beslaat, waarbij het ene wel en het andere niet met erfpacht belast is.

Het taxatierapport vermeldt overigens wel dat er sprake is van erfpacht, dus hopelijk is daar wel rekening mee gehouden in de taxatie.
Maar ja, daarin geven ze ook aan dat Kredirect (geldnemer) ook de erfverpachter is en dat klopt ook al niet en daar heb ik SiG maandag of dinsdag al op gewezen. Maar zoals NRDZ al aangeeft laten we maar afwachten tot de antwoorden komen. Hopelijk is dat snel.
pi_175713758
Het Stukadoorbedrijf op FNC heeft de gevraagde ¤15.000,- (Risico-categire: D) vanochtend binnen 15 minuten opgehaald. Vrijdag komt er een lening van ¤5.000,- (Risico-categire B) beschikbaar op het platform. Ik verwacht dat die nog sneller vol zal lopen.
pi_175714830
Voor de liefhebber staat nu het schip van Collin online. https://www.collincrowdfund.nl/scheepvaartbedrijf-messemaker/
en na 7 minuten 185000 in de tas.
Voor de mensen die deze boot gemist hebben staat er nog een bootje bij GvE open. :)
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16985

[ Bericht 43% gewijzigd door NaRegenDeZon op 14-12-2017 11:09:39 ]
pi_175715450
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Voor de liefhebber staat nu het schip van Collin online. https://www.collincrowdfund.nl/scheepvaartbedrijf-messemaker/
en na 7 minuten 185000 in de tas.
Voor de mensen die deze boot gemist hebben staat er nog een bootje bij GvE open. :)
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16985
Ik hoop eigenlijk stiekem dat het GvE project niet helemaal vol loopt, en de huidige eigenaar dan besluit om zijn achtergestelde lening iets te vergroten. Zorgt er toch weer voor dat het risico van de investeerders weer een stukje daalt.
pi_175715508
Voor de liefhebber: mijn 250EURO is beschikbaar @1e schijf@SiG Roermond.
Principiële kwestie, het 1e gebod luidt: gij zult goed & volledig communiceren.
pi_175716211
Zomaar even een vraag uit nieuwsgierigheid:
Wanneer is melding dat HA materieel is correct: Ofwel, bij welk percentage afdekking kan je het redelijkerwijs materieel noemen?

KOM stelt bij Big Bread dat HA materieel is vanwege overwaarde woning ad. 50K
Lening bedraagt 125K
Derhalve minder dan 50% afgedekt.
Vraag: Is het redelijk om dit als materieel te bestempelen?
Verderliggende vraag: Wat is beleid KOM dienaangaande?
pi_175716382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:17 schreef bleyenburg het volgende:
Zomaar even een vraag uit nieuwsgierigheid:
Wanneer is melding dat HA materieel is correct: Ofwel, bij welk percentage afdekking kan je het redelijkerwijs materieel noemen?

KOM stelt bij Big Bread dat HA materieel is vanwege overwaarde woning ad. 50K
Lening bedraagt 125K
Derhalve minder dan 50% afgedekt.
Vraag: Is het redelijk om dit als materieel te bestempelen?
Verderliggende vraag: Wat is beleid KOM dienaangaande?
KoM leeft in hun eigen wereldje met hun eigen definities. In mijn ogen is het materieel als de afgedekte waarde ergens tussen de 75 en 100% ligt.
Tja, beleid en KoM.... Dat is iets wat niet goed samen gaat.
pi_175716952
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 12:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

KoM leeft in hun eigen wereldje met hun eigen definities. In mijn ogen is het materieel als de afgedekte waarde ergens tussen de 75 en 100% ligt.
Tja, beleid en KoM.... Dat is iets wat niet goed samen gaat.
In mijn ogen is het pas materieel als de afgedekte waarde (vrijwel) 100% (of meer natuurlijk) is.
Anders is het zijn hoogst 'gedeeltelijk materieel'.
pi_175717049
Materiële HA is niet de verhouding tussen lening en eigen vermogen. Als het erop aan komt gaat het om de verhouding tussen het eigen vermogen en de totale schuldenlast. En bij ondernemingen die niet meer kunnen betalen is die verhouding in het algemeen niet zo gunstig.
pi_175717119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:14 schreef Justme7005 het volgende:
Materiële HA is niet de verhouding tussen lening en eigen vermogen. Als het erop aan komt gaat het om de verhouding tussen het eigen vermogen en de totale schuldenlast. En bij ondernemingen die niet meer kunnen betalen is die verhouding in het algemeen niet zo gunstig.
Dit is is inderdaad het goede (en veel betere) antwoord. En de totale schuldenlast zou dan afgedekte moeten zijn. Dit blijft dan overigens wel weer een moment opname.
pi_175718255
Is hier
[1%CB] Uitbreiding Werkplaats van FNC
al besproken?

Lijkt me een geval van 'te mooi om waar te zijn' ; een EV van 150K en aan de debetkant vlottende activa tgv 202K. Ik geloof best wel dat hij fietsen heeft staan voor de verhuur en wat gereedschappen e.d. maar het bedrag lijkt me nogal veel.

Met een jaarwinst van 24K zal de jaarlast van 20K moeilijk op te brengen zijn lijkt me.

Wel een aantrekkelijke rente van 12% netto.

Hiervan leven lijkt me niet mogelijk dus er zal wel een partner zijn met inkomen en misschien plakt hij af en toe een bandje 'zonder btw'?
Pecunia non olet
pi_175718452
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:38 schreef marathon2000 het volgende:
Voor de liefhebber: mijn 250EURO is beschikbaar @1e schijf@SiG Roermond.
Principiële kwestie, het 1e gebod luidt: gij zult goed & volledig communiceren.
Begrijpelijk. Ik laat mijn eigen inschrijving wel staan, ook al is die redelijk fors, maar zit helemaal in de eerste schijf dus denk dat het risico beperkt blijft.
Pecunia non olet
pi_175718619
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:09 schreef obligataire het volgende:
Is hier
[1%CB] Uitbreiding Werkplaats van FNC
al besproken?

Lijkt me een geval van 'te mooi om waar te zijn' ; een EV van 150K en aan de debetkant vlottende activa tgv 202K. Ik geloof best wel dat hij fietsen heeft staan voor de verhuur en wat gereedschappen e.d. maar het bedrag lijkt me nogal veel.

Met een jaarwinst van 24K zal de jaarlast van 20K moeilijk op te brengen zijn lijkt me.

Wel een aantrekkelijke rente van 12% netto.

Hiervan leven lijkt me niet mogelijk dus er zal wel een partner zijn met inkomen en misschien plakt hij af en toe een bandje 'zonder btw'?
Tenzij het merendeel het resterende deel is van de 75k en gebruikt wordt om -Het resterende deel wordt aangewend om een huidig krediet te herfinancieren-
Dan houd hij of zij nog wat over om van te leven.
Ik doe niet mee ondanks hoog eigen vermogen. Te veel voorraad in de boeken en het gaat echt niet goed in deze branche voor de winkeliers. Te veel last van stunters op internet.
pi_175719940
antwoord in Q&A Big Bread t.a.v. vraag HA.

hebben ze nou in de tekst zekerheden van de pitch lopen sleutelen?
pi_175720226
Nieuwe tentverhuur op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175723486
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 15:32 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe tentverhuur op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen zekerheden dus ik laat hem weer aan mij voorbij gaan
pi_175723792
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 10:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Maar ja, daarin geven ze ook aan dat Kredirect (geldnemer) ook de erfverpachter is en dat klopt ook al niet en daar heb ik SiG maandag of dinsdag al op gewezen. Maar zoals NRDZ al aangeeft laten we maar afwachten tot de antwoorden komen. Hopelijk is dat snel.
Waar zien jullie/staat dat taxatierapport of heb je dat aangevraagd bij SIG?
pi_175725325
Twee nieuwe projecten op Greencrowd, hoger risico.
pi_175725401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 18:46 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Waar zien jullie/staat dat taxatierapport of heb je dat aangevraagd bij SIG?
Dat heb ik opgevraagd bij SiG.
pi_175725938
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 19:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat heb ik opgevraagd bij SiG.
zou je de reactie willen delen? Als de taxatie op volledig eigendom is trek ik mijn investering namelijk terug
pi_175726505
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:21 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

zou je de reactie willen delen? Als de taxatie op volledig eigendom is trek ik mijn investering namelijk terug
Ik zelf heb hieromtrent geen vraag uitstaan bij SiG maar naar ik hierboven gelezen heb NaRegenDeZon wel. Ik ga er vanuit dat als er een reactie komt dat hij dit wel zal delen. Het feit dat de reactie zolang op zich laat wachten stemt mij niet hoopvol.
pi_175732594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 14:09 schreef obligataire het volgende:
Is hier
[1%CB] Uitbreiding Werkplaats van FNC
al besproken?

Lijkt me een geval van 'te mooi om waar te zijn' ; een EV van 150K en aan de debetkant vlottende activa tgv 202K. Ik geloof best wel dat hij fietsen heeft staan voor de verhuur en wat gereedschappen e.d. maar het bedrag lijkt me nogal veel.

Met een jaarwinst van 24K zal de jaarlast van 20K moeilijk op te brengen zijn lijkt me.

Wel een aantrekkelijke rente van 12% netto.

Hiervan leven lijkt me niet mogelijk dus er zal wel een partner zijn met inkomen en misschien plakt hij af en toe een bandje 'zonder btw'?
Ik had aanvankelijk ook meegedaan, heb hem later weer teruggetrokken. Ivm twee betere investeringen bij FNC. Voor dit jaar ben ik qua investeringen een beetje over mijn tax gegaan. Voor dit jaar even geen nieuwe dus. Ik sluit 2017 waarschijnlijk af met een netto rendement van ruim 5%

2018 ga ik me vooral richten op CCF, FNC. KOM en GVE bouw ik af die doen het even niet goed bij mij.
Mijn twee nieuwe platformen CC en WVJG ga ik verder volgen, maar heb ik nog geen historiemee qua uitbetalingen.
En misschien loop ik nog tegen een nieuw leuk platform aan.
pi_175734962
Binnenkort nieuwe bregje op hcn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175735409
Het gaat lekker bij LaH, 1 mail over de financieringen van vorige maand met daarin 6x obligatievoorwaarden van deze financiering... van 0kb

Oops :)
pi_175737103
Nieuwe op FNC, wat mij betreft geen verkeerde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175737441
Ik kom GVE niet in.
Iemand meer hier last van?
pi_175737537
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:55 schreef bleyenburg het volgende:
Ik kom GVE niet in.
Iemand meer hier last van?
Klopt, ze hebben een storing.

geldvoorelkaar twitterde op vrijdag 15-12-2017 om 10:30:42 Momenteel hebben we te maken met een storing aan onze website. We werken hard aan herstel. reageer retweet
pi_175737582
dank
pi_175737603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 08:24 schreef djh77 het volgende:
Binnenkort nieuwe bregje op hcn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer Veenendaal. Ongoing concern mag letterlijk wel waar zijn, maar de zaak is pas twee maanden open. Het restaurant lijkt prima te lopen want in de eerste twee maanden was het vaak uitverkocht huis, en daar lever ik waarschijnlijk wel even een bijdrage,

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:55 schreef bleyenburg het volgende:
Ik kom GVE niet in.
Iemand meer hier last van?
Ik kom er ook niet in
pi_175738135
Nieuwe dakbedekkingsrecyclelaar op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175738380
Een nieuwe op FNC, geen verkeerde cijfers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175738490
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:44 schreef Royve het volgende:
Een nieuwe op FNC, geen verkeerde cijfers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm, financieel resultaat en vlottende activa roepen vragen bij mij op.
pi_175739429
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:04 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Weer Veenendaal. Ongoing concern mag letterlijk wel waar zijn, maar de zaak is pas twee maanden open. Het restaurant lijkt prima te lopen want in de eerste twee maanden was het vaak uitverkocht huis, en daar lever ik waarschijnlijk wel even een bijdrage,

[..]

Ik kom er ook niet in
Staat nu dat er onderhoud verricht word op de site. Zal wel een storing zijn.
pi_175740792
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 12:38 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Staat nu dat er onderhoud verricht word op de site. Zal wel een storing zijn.
de website van GvE is weer online
pi_175740944
Denk dat ik de boot op GvE maar oversla, die gaat echt niet meer vollopen voor de deadline
pi_175740991
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:54 schreef plesner het volgende:
Denk dat ik de boot op GvE maar oversla, die gaat echt niet meer vollopen voor de deadline
Als iedereen zo denkt, gebeurt dat inderdaad niet :7

Je kunt toch altijd inschrijven, loopt hij niet vol, vervalt het.
Pecunia non olet
pi_175741058
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als iedereen zo denkt, gebeurt dat inderdaad niet :7

Je kunt toch altijd inschrijven, loopt hij niet vol, vervalt het.
Een jaar geleden had ik zeker meegedaan, maar ik ben klaar met GvE. Defaultafhandeling is dramatisch dus ze hebben het wmb helemaal aan zichzelf te danken dat deze niet vol loopt. Project op zich is namelijk risicovol maar daar staat een redelijke rente tegenover.

edit een korte toelichting op de defaultafhandeling: er wordt veel te weinig en summier gecommuniceerd. De schaarse updates van de deurwaarder zijn bijna volledig standaard tekst en je wordt er niets wijzer van wat er concreet aan actie ondernomen wordt en wat de prognose van de verhaalbaarheid is. Zelfs met een goede onderliggende zekerheid vraag ik me af of GvE in staat is deze uit te winnen tegen een maximale opbrengst.
pi_175741388
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:54 schreef plesner het volgende:
Denk dat ik de boot op GvE maar oversla, die gaat echt niet meer vollopen voor de deadline
Volgens mij komt er elke dag ongeveer een procent bij, dus misschien toch wel.
pi_175741687
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Een jaar geleden had ik zeker meegedaan, maar ik ben klaar met GvE. Defaultafhandeling is dramatisch dus ze hebben het wmb helemaal aan zichzelf te danken dat deze niet vol loopt. Project op zich is namelijk risicovol maar daar staat een redelijke rente tegenover.

edit een korte toelichting op de defaultafhandeling: er wordt veel te weinig en summier gecommuniceerd. De schaarse updates van de deurwaarder zijn bijna volledig standaard tekst en je wordt er niets wijzer van wat er concreet aan actie ondernomen wordt en wat de prognose van de verhaalbaarheid is. Zelfs met een goede onderliggende zekerheid vraag ik me af of GvE in staat is deze uit te winnen tegen een maximale opbrengst.
Denk dat GvE het wel best vindt aangezien ze de gehele som aan service kosten in de eerste 3 maanden innen. Als dit over de gehele looptijd verspreid zou zijn zou er veel meer aandacht aan de defaults worden besteedt. Dit is ook een reden voor mij om af te bouwen bij GvE
pi_175741738
De snackbar met de A-rating (KoM) zit gelijk vol en de snackbar met de C-rating (KoM) stagneert al snel....
pi_175741756
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Een jaar geleden had ik zeker meegedaan, maar ik ben klaar met GvE. Defaultafhandeling is dramatisch dus ze hebben het wmb helemaal aan zichzelf te danken dat deze niet vol loopt. Project op zich is namelijk risicovol maar daar staat een redelijke rente tegenover.

edit een korte toelichting op de defaultafhandeling: er wordt veel te weinig en summier gecommuniceerd. De schaarse updates van de deurwaarder zijn bijna volledig standaard tekst en je wordt er niets wijzer van wat er concreet aan actie ondernomen wordt en wat de prognose van de verhaalbaarheid is. Zelfs met een goede onderliggende zekerheid vraag ik me af of GvE in staat is deze uit te winnen tegen een maximale opbrengst.
Helemaal eens: defaultafahandeling is echt heel slecht bij GvE. Eens in het half jaar communiceren kan echt niet! Ik heb bij GVe twee defaults. Een van 15 maanden geleden en en een van 10 maanden geleden. Ik heb echt nog geen zinnig woord gehoord over wat GvE nu gaat doen om mijn geld terug te halen. Daardoor is mijn enthousiasme over GVE wel verdwenen. In goede tijden marktleider zijn is niet moeilijk, maar juist in slechte tijden wil de marktleider zien.
Ondanks alles wat ik over KOM lees en wat ik zelf vind. Zij doen wel echt concrete dingen om geld terug te krijgen (daar heb ik er ook twee)
pi_175741783
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:18 schreef TisIk het volgende:

[..]

Volgens mij komt er elke dag ongeveer een procent bij, dus misschien toch wel.
Nog 14 dagen en 26% te gaan.... Als ze elke dag een procent rente erbij doen, komt deze wel vol O~)
pi_175741798
Het is volgens mij redelijk uniek dat CCF twee dagen op rij een project heeft dat niet direct in een paar minuten volloopt. Werken de waarschuwingen op dit forum dan toch?
pi_175741833
De top 10 van week 50:
pi_175741900
Ik heb zo juist ook nog maar een email naar geldvoorelkaar gestuurd over recovery van een default, half jaar geleden laatste update gehad, (uiteraard) nog maar 0 euro teruggezien van het resterende bedrag na faillissement.

Misschien moeten ze eens afscheid nemen van Flanderijn.
pi_175741960
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:37 schreef djh77 het volgende:
De snackbar met de A-rating (KoM) zit gelijk vol en de snackbar met de C-rating (KoM) stagneert al snel....
92% nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 15-12-2017 15:00:29 ]
Pecunia non olet
pi_175742685
Aardig wat nieuwe van FNC vandaag. Maat twijfel tot nu toe of ik ze mee moet nemen.

Vanmiddag ook nog 3 nieuwe van GvE.
pi_175742712
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:47 schreef Red_arrow het volgende:
Ik heb zo juist ook nog maar een email naar geldvoorelkaar gestuurd over recovery van een default, half jaar geleden laatste update gehad, (uiteraard) nog maar 0 euro teruggezien van het resterende bedrag na faillissement.

Misschien moeten ze eens afscheid nemen van Flanderijn.
Ik ben tot dusver wel te spreken over Rijnland van KOM _O_
Pecunia non olet
pi_175742805
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben tot dusver wel te spreken over Rijnland van KOM _O_
Dat incassobureau is inderdaad een goede verbetering door KoM maar ook de communicatie bij KoM over defaults is dramatisch.
pi_175742902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:28 schreef Royve het volgende:
Aardig wat nieuwe van FNC vandaag. Maat twijfel tot nu toe of ik ze mee moet nemen.

Vanmiddag ook nog 3 nieuwe van GvE.
Zie jij iets van GVE wat ik niet zie? Te verwachten projecten oid?
pi_175743105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 15:40 schreef impact9 het volgende:

[..]

Zie jij iets van GVE wat ik niet zie? Te verwachten projecten oid?
Zie:
geldvoorelkaar twitterde op vrijdag 15-12-2017 om 13:45:03 Onze website is weer bereikbaar. Mogelijk hier en daar nog wel wat vertraagd. We verwachten dat dit de komende dage… https://t.co/TfhKdgAOZf reageer retweet
pi_175743679
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:43 schreef djh77 het volgende:
De top 10 van week 50:
[ afbeelding ]
Altijd interessant dat overzicht. Ik kende zibcrowd nog niet, maar ze halen wel serieus geld op. Ik zou best mee willen doen, maar het minimuminvesteringsbedrag van 2500 euro is mij te hoog
pi_175743710
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:20 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Altijd interessant dat overzicht. Ik kende zibcrowd nog niet, maar ze halen wel serieus geld op. Ik zou best mee willen doen, maar het minimuminvesteringsbedrag van 2500 euro is mij te hoog
Je zou bijna overwegen om een vereniging op te richten om gezamenlijk aan dit soort pitches mee te kunnen doen :D
pi_175743960
Nieuwe lijnzaaddrank producent op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175744765
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:35 schreef plesner het volgende:

[..]

Denk dat GvE het wel best vindt aangezien ze de gehele som aan service kosten in de eerste 3 maanden innen. Als dit over de gehele looptijd verspreid zou zijn zou er veel meer aandacht aan de defaults worden besteedt. Dit is ook een reden voor mij om af te bouwen bij GvE
Interessant inderdaad. Wellicht toch maar eens wat minder investeren op GvE. Benieuwd naar de nieuwe portefeuille statistieken eind januari van GvE.
pi_175745098
Wat vinden jullie van de tankstations op GvE? Cijfers zien er goed uit met een aantal zekerheden.
Ondanks dat ik aan het minderen ben met GvE pak ik deze wel mee
pi_175745373
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:49 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]

Hm, financieel resultaat en vlottende activa roepen vragen bij mij op.
Volgens mij werkt die meneer voor de Rabo, bij precies het onderdeel dat vandaag in het nieuws was: https://www.nu.nl/economi(...)arco-hypotheken.html

Bij een overname is het altijd onzeker wat er met de mensen gaat gebeuren. Daarnaast hele rare financiele resultaten. Voor mij daarom genoeg om af te haken.
pi_175747449
Geen goed nieuws project 13488 (GvE):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog 35k schuld. Uit de pitch:
• Vanaf het eerste jaar is er voldoende cashflow. Het risico wordt beperkt door een loondienstinkomen van de partner van Stanley.
• Daar staat tegenover dat er voorlopig geen privé-onttrekkingen hoeven plaats te vinden.

En dan na 11 van de 60 maanden failliet... :N

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 15-12-2017 19:51:11 ]
pi_175747616
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:41 schreef djh77 het volgende:
Geen goed nieuws project 13488 (GvE):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel erg toevallig dat de ondernemer 13488 enige maanden na het ontvangen van het geld voor het project een spetterend huwelijksfeest heeft gehouden met zijn vrouw die ook getekend heeft en een inkomen zou hebben.
pi_175747815
Ik ga EstateGuru maar eens uitproberen. Edit: heb inmiddels een link. Bedankt.

[ Bericht 26% gewijzigd door Benger2 op 15-12-2017 21:14:51 ]
pi_175748496
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 16:37 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe lijnzaaddrank producent op CcF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Valt me op dat hier niemand op reageerd, en ook op dat dakgebeuren niet. Dat dakgebeuren zou nog kunnen, maar doe niet mee. Maar met die lijnzaad, sorry hoor.
pi_175748771
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:47 schreef ML45 het volgende:

[..]

Wel erg toevallig dat de ondernemer 13488 enige maanden na het ontvangen van het geld voor het project een spetterend huwelijksfeest heeft gehouden met zijn vrouw die ook getekend heeft en een inkomen zou hebben.
Inderdaad. Ik vind het ook een twijfelachtig verhaal. Ik heb twee defaults bij GVE, deze en een ander project, en ik heb vandaag van beide een update gekregen. Is dat toeval of krijgen we pas een update als er iemand om vraagt?
pi_175748810
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:21 schreef quepos het volgende:

[..]

Valt me op dat hier niemand op reageerd, en ook op dat dakgebeuren niet. Dat dakgebeuren zou nog kunnen, maar doe niet mee. Maar met die lijnzaad, sorry hoor.
Beide projecten zijn voor mij een no-go. Wanneer ik de beoordelingen lees van Dun& Bradstreet en die van Collin dan doet mij dat fronsen. Terecht van jij zegt het dakgebeuren zou nog kunnen, de lijnzaad drink daar geloof ik niet in.
pi_175748900
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:31 schreef Red_arrow het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind het ook een twijfelachtig verhaal. Ik heb twee defaults bij GVE, deze en een ander project, en ik heb vandaag van beide een update gekregen. Is dat toeval of krijgen we pas een update als er iemand om vraagt?
Ik heb er ook tweede gekregen, de andere was 13326
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook een project dat stinkt met de verkoop van goederen die van zeer dubieuze kwaliteit waren volgens de debiteuren.
Ter aanvulling; In het verslag van de curator lees ik: "De bestuurder van de vennootschap heeft de betreffende leaseovereenkomst inmiddels overgenomen en voortgezet." Het betreft een Audi A6, dus de bestuurder heeft geld!

[ Bericht 5% gewijzigd door ML45 op 15-12-2017 20:45:13 ]
pi_175748985
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:40 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zelf heb hieromtrent geen vraag uitstaan bij SiG maar naar ik hierboven gelezen heb NaRegenDeZon wel. Ik ga er vanuit dat als er een reactie komt dat hij dit wel zal delen. Het feit dat de reactie zolang op zich laat wachten stemt mij niet hoopvol.
Ik heb een reactie van SIG gekregen dat men vandaag of uiterlijk maandag op mijn vragen en opmerkingen terug komt.
pi_175749043
Nieuwe CCF, deze stond hier nog niet toch? Aan deze wil ik wel meedoen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Royve op 15-12-2017 20:50:56 ]
pi_175749478
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:35 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik heb er ook twee gekregen, de andere was 13326
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook een project dat stinkt met de verkoop van goederen die van zeer dubieuze kwaliteit waren volgens de debiteuren.
Ter aanvulling; In het verslag va de curator lees ik: De bestuurder van de vennootschap heeft de betreffende leaseovereenkomst inmiddels overgenomen en voortgezet. Het betreft een Audi A6, dus de bestuurder heeft geld!
Zowel 13326 (Mei 2017 eerste melding) als 13488 (mrt 2017 eerste melding) zijn hier al eerder genoemd en gelukkig geen nieuwe projecten die in de problemen zijn geraakt.
pi_175749664
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:52 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Zowel 13326 (Mei 2017 eerste melding) als 13488 (mrt 2017 eerste melding) zijn hier al eerder genoemd en gelukkig geen nieuwe projecten die in de problemen zijn geraakt.
NRDZ terechte opmerking. Ik had nadrukkelijker moeten vermelden dat we wel van GVE een bericht gekregen hebben maar dat de inhoud nagenoeg niets is.
pi_175749780
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:54 schreef Benger2 het volgende:
Ik ga EstateGuru maar eens uitproberen. Iemand die me een referal link wil PMen?
Had je al een link?

https://estateguru.co/login/auth?userPromotionCode=EGU83184

BVD.
pi_175751144
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:35 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik heb er ook tweede gekregen, de andere was 13326
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook een project dat stinkt met de verkoop van goederen die van zeer dubieuze kwaliteit waren volgens de debiteuren.
Ter aanvulling; In het verslag van de curator lees ik: "De bestuurder van de vennootschap heeft de betreffende leaseovereenkomst inmiddels overgenomen en voortgezet." Het betreft een Audi A6, dus de bestuurder heeft geld!
Blijkbaar heeft hij de leasetermijnen vervolgens ook niet betaald want de bestuurder heeft nu zware schulden en zit in een schuldsaneringstraject. Dat wordt dus volledig afschrijven en hopen dat hij een paar jaartjes bij BadrHari in de cel komt te zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 17-11-2021 15:44:36 ]
Pecunia non olet
pi_175751501
Ik heb ook een update gehad van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Partner gaat 200 euro per maand afbetalen. Hopelijk gaat ze dat een tijdje volhouden.
pi_175752816
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 21:47 schreef Red_arrow het volgende:
Ik heb ook een update gehad van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Partner gaat 200 euro per maand afbetalen. Hopelijk gaat ze dat een tijdje volhouden.
Nou, nou,wat een updates van de heren van GvE. Hopelijk gaat GvE door met deze ingeslagen weg en herhalen ze dit minimaal (voor ieder probleem project) eens in de 3 maanden. 👍🏻
pi_175756827
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nou, nou,wat een updates van de heren van GvE. Hopelijk gaat GvE door met deze ingeslagen weg en herhalen ze dit minimaal (voor ieder probleem project) eens in de 3 maanden. 👍🏻
Gewoon een hoop projecten die 6 maanden geleden zijn gestopt met betalen. Berichtgeving is nog steeds erg minimaal
pi_175757679
Wat is jullie mening over:

Aflossing Crediteuren Stratenmaker,
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Ziet er naar mijn idee wel ok uit, Beetje vervelend dat de kosten niet opgesplitst zijn in het profiel. Hoe dit bedrag verdeeld gaat worden over zijn crediteuren en bedrijfswagen...
pi_175757725
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 09:42 schreef Ron1986 het volgende:
Wat is jullie mening over:

Aflossing Crediteuren Stratenmaker,
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Ziet er naar mijn idee wel ok uit, Beetje vervelend dat de kosten niet opgesplitst zijn in het profiel. Hoe dit bedrag verdeeld gaat worden over zijn crediteuren en bedrijfswagen...
ach: de controle op de precieze besteding is er niet, dus heel veel maakt het niet uit.
pi_175759556
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 21:47 schreef Red_arrow het volgende:
Ik heb ook een update gehad van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Partner gaat 200 euro per maand afbetalen. Hopelijk gaat ze dat een tijdje volhouden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:33 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nou, nou,wat een updates van de heren van GvE. Hopelijk gaat GvE door met deze ingeslagen weg en herhalen ze dit minimaal (voor ieder probleem project) eens in de 3 maanden. 👍🏻
De restschuld is volgens mij rond de 28K dus dat die 200 euro zou ongeveer de rente zijn. Als de incasso kosten separaat geïnd worden dan loopt de schuld niet verder op en ontstaat er voorlopig een aflossingsvrije lening. Kan er in de toekomst als het weer wat beter gaat met de cliënt gewerkt worden aan een begin van aflossing. En de uitlener/investeerder krijgt in ieder geval zijn rente.
Bij iedere regeling zou naar mijn idee minimaal de verschuldigde rente over de restschuld doorbetaald moeten worden! Is voor alle partijen beter.
pi_175759706
FNC [1%CB] Nieuwe Betonvloermachine
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Aardig project met geloofwaardig verhaal. Ik geloof alleen niet dat deze man een serieuze boekhouding bijhoudt of laat bijhouden. Kortlopende schulden van nul, dat kan natuurlijk niet. Ieder bedrijf heeft kortlopende schulden ook al betaal je heel snel.

Denk wel dat deze lening/investering de man vooruit kan helpen.
Pecunia non olet
pi_175760021
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:32 schreef obligataire het volgende:
FNC [1%CB] Nieuwe Betonvloermachine
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Aardig project met geloofwaardig verhaal. Ik geloof alleen niet dat deze man een serieuze boekhouding bijhoudt of laat bijhouden. Kortlopende schulden van nul, dat kan natuurlijk niet. Ieder bedrijf heeft kortlopende schulden ook al betaal je heel snel.

Denk wel dat deze lening/investering de man vooruit kan helpen.
Ja, ik vind het ook wel een aardig project.
Ik heb over het algemeen ook geen kortlopende schulden rond de jaarwisseling. In de kerstvakantie is er tijd genoeg om de administratie te doen. Ik stel zelden betalingen uit, omdat ik op de betaalrekening toch geen rente krijg.
pi_175760361
FNC Meubelmaker Verbouwing Werkplaats
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Is misschien ook geen verkeerde.
Ondanks een vrij constante winst is zijn balans in 2016 verzwakt. Vermoed dat hiervoor het krediet wordt aangevraagd.
266 :) Euri in de maand moet toch op te brengen zijn lijkt me.

Jammer dat je verder niets weet van de man, partner, overig inkomen, privéschulden etc.
Pecunia non olet
pi_175761007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:32 schreef obligataire het volgende:
FNC [1%CB] Nieuwe Betonvloermachine
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Aardig project met geloofwaardig verhaal. Ik geloof alleen niet dat deze man een serieuze boekhouding bijhoudt of laat bijhouden. Kortlopende schulden van nul, dat kan natuurlijk niet. Ieder bedrijf heeft kortlopende schulden ook al betaal je heel snel.

Denk wel dat deze lening/investering de man vooruit kan helpen.
Tja, misschien. Bij zijn huidige omzet en winst lijkt zijn eigen vermogen al wat af te nemen, en straks krijgt hij er nog 11k aan extra lasten bij. Zijn omzet zal dus zeker omhoog moeten.
pi_175764291
Grote opleveringsproblemen bij de Fenixlofts (SiG)
De leningnemers moeten nog 2 jaar extra betalen voor een huis waar ze niet in kunnen.
Tot nu toe altijd stipt op tijd betaald. Hopelijk levert dit geen problemen op

https://www.ad.nl/rotterd(...)-droomhuis~a36d733a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175776918
Nieuw huis aan huis mediabedrijfje op kom:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Actief-Media-Beheer-B-V-#project
pi_175776947
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 05:39 schreef djh77 het volgende:
Nieuw huis aan huis mediabedrijfje op kom:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Actief-Media-Beheer-B-V-#project
geen enkele zekerheid en een lastige markt, ik sla over.
pi_175777623
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 07:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

geen enkele zekerheid en een lastige markt, ik sla over.
Helemaal mee eens. Geen zekerheid, veel onduidelijkheid o.a. over lening bevriende relatie!
hogere rente bank enz.. En ik vraag me af hoe de ondernemer naast andere leningen de extra lening van 150.000 euro terug zal betalen? de aangeboden rente 8% vind ik voor deze pitch te weinig. Bij FNC krijg je voor deze minimaal 14,99% rente!

[ Bericht 9% gewijzigd door prins01 op 17-12-2017 09:38:53 ]
pi_175778893
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:18 schreef prins01 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Geen zekerheid, veel onduidelijkheid o.a. over lening bevriende relatie!
hogere rente bank enz.. En ik vraag me af hoe de ondernemer naast andere leningen de extra lening van 150.000 euro terug zal betalen? de aangeboden rente 8% vind ik voor deze pitch te weinig. Bij FNC krijg je voor deze minimaal 14,99% rente!
Kijkend naar de balans, 660K aan schuld op dit moment, -226K negatief eigen vermogen.
Aan de debetkant: overige vlottende activa 406K. Lijkt me erg veel voor debiteuren, zou zomaar (grotendeels) een rekening-courant DGA kunnen zijn.

Als deze KOM financiering rond komt hebben ze bij de Rabobank extra reden om een flesje champagne open te trekken :7

Als de financiering niet rond komt is 2018 het jaar dat het doek valt voor deze club.

Ik zal je eerlijk zeggen: als ik 14% rente kreeg dan deed ik het nog niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door obligataire op 17-12-2017 10:57:05 ]
Pecunia non olet
pi_175779623
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kijkend naar de balans, 660K aan schuld op dit moment, -226K negatief eigen vermogen.
Aan de debetkant: overige vlottende activa 406K. Lijkt me erg veel voor debiteuren, zou zomaar (grotendeels) een rekening-courant DGA kunnen zijn.

Als deze KOM financiering rond komt hebben ze bij de Rabobank extra reden om een flesje champagne open te trekken :7

Als de financiering niet rond komt is 2018 het jaar dat het doek valt voor deze club.

Ik zal je eerlijk zeggen: als ik 14% rente kreeg dan deed ik het nog niet.
Vul daar nog bij aan;
- Exsyting geeft aan geen marktonderzoek, externe analyse, afnemers analyse en beschrijving bedrijfsproces. Hoe simpel hadden ze deze wel kunnen maken.
- de EBIT neemt in 2018 tov 2017 toe met 188,0 door een hogere omzet en lagere kosten!! Een toename met een factor 4!!
- het vreemd vermogen neemt in 2018 af van 660,0 naar 472,0 waarbij opvalt dat mn de achtergestelde en de langlopende lening afgeboekt worden waardoor het risico voor de KOMmers alleen maar toeneemt.
Het concept vind ik wel plausibel maar de (financiële) organisatie is een ramp.
pi_175779843
GvE: De escaperoom laat ik denk ik aan mij voorbij gaan, over de tankstation denk ik nog na. Die ziet er niet heel verkeerd uit.
pi_175779961
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:34 schreef ML45 het volgende:

[..]Het concept vind ik wel plausibel maar de (financiële) organisatie is een ramp.
Je moet KOM wel nageven dat de relevante financiële informatie vrij open overlegd wordt en dat je hier een afgewogen keuze kunt maken.
Dit soort financiële ellende is er bij andere platformen uiteraard ook alleen daar wordt het gecamoufleerd door uiterst beknopte teksten of aan de andere kant uitgebreide wollige teksten waarbij de pijnpunten zorgvuldig worden verstopt.
Pecunia non olet
pi_175783794
algemeen kunnen we denk ik wel stellen dat men bij KoM probeert anders te communiceren .
Het nieuwe incasso bureau vind ik een enorme verbetering. Ik heb nu het gevoel dat er iets gebeurd.
pi_175788472
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:49 schreef Royve het volgende:
GvE: De escaperoom laat ik denk ik aan mij voorbij gaan, over de tankstation denk ik nog na. Die ziet er niet heel verkeerd uit.
Stiekem moest ik wel even lachen toen ik het project 'Escaperoom Get out of here' zag staan op GVE :+
pi_175789047
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 17:30 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Stiekem moest ik wel even lachen toen ik het project 'Escaperoom Get out of here' zag staan op GVE :+
Ben zelf niet negatief over de escaperoom. Lopende bedrijf, mooie winst in 2017, mooie recensies op Facebook/google, geven met deze aanvraag invulling aan de vraag van tevreden klanten. Vraag blijft natuurlijk hoelang escaperooms nog gevraagd worden.
pi_175790333
Is de navolgende meubelmaker bij FNC al besproken
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/30129#parentHorizontalTab2
Een klein bedrag bij een kleine ondernemer waar m.i. wel potentie in zit. Over wat ik op de foto's ziet moet er meer omzet inzitten.
EDIT: Ik had niet goed gekeken, reeds eerder besproken.

[ Bericht 4% gewijzigd door ML45 op 17-12-2017 19:11:11 ]
pi_175804391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:04 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Weer Veenendaal. Ongoing concern mag letterlijk wel waar zijn, maar de zaak is pas twee maanden open. Het restaurant lijkt prima te lopen want in de eerste twee maanden was het vaak uitverkocht huis, en daar lever ik waarschijnlijk wel even een bijdrage,

[..]

Ik kom er ook niet in
Ik heb ff op streetview gekeken, locatie op zich niet verkeerd, maar toen ik rond scrolde meende ik aan de overkant een pand te herkennen (op street view juli 17 te huur) waarin een of andere horeca tent heeft gezeten welke ook met CF gefinancierd was en inmiddels ter ziele,

FF check, Het Witte Paard Veenendaal, ook HCN, dec 2015, ergens later weer dicht, toch nog een goed geheugen,

Opvallend verder, men zoekt voor Bregje Veenedaal best wel veel personeel, evt bron van zorg vwb kwaliteit & continuïteit.
pi_175805416
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:37 schreef plesner het volgende:
Wat vinden jullie van de tankstations op GvE? Cijfers zien er goed uit met een aantal zekerheden.
Ondanks dat ik aan het minderen ben met GvE pak ik deze wel mee
Ik verneem van een zakenrelatie dat de overname van deze tankstations pas in een verkennende fase zit en deze financiering wellicht nog geannuleerd gaat worden.
pi_175805718
quote:
12s.gif Op maandag 18 december 2017 09:38 schreef peterc het volgende:

[..]

Ik heb ff op streetview gekeken, locatie op zich niet verkeerd, maar toen ik rond scrolde meende ik aan de overkant een pand te herkennen (op street view juli 17 te huur) waarin een of andere horeca tent heeft gezeten welke ook met CF gefinancierd was en inmiddels ter ziele,

FF check, Het Witte Paard Veenendaal, ook HCN, dec 2015, ergens later weer dicht, toch nog een goed geheugen,

Opvallend verder, men zoekt voor Bregje Veenedaal best wel veel personeel, evt bron van zorg vwb kwaliteit & continuïteit.
Is inderdaad schuin tegenover het witte paard, maar ik heb altijd al gezegd dat dat project gedoemd was te mislukken, gezien de geringe ervaring van de betreffende ondernemer destijds i.c.m. het oudbollige imago en de veel te hoog geprognostiseerde omzetten.

Voor Bregje is dit niet echt het geval en zij richten zich uitsluitend op het diner, terwijl het witte paard het vooral van de borrel moest hebben naar mijn weten.
pi_175806089
Tenten is nu live op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Royve op 18-12-2017 11:14:44 ]
pi_175806266
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 17:37 schreef plesner het volgende:
Wat vinden jullie van de tankstations op GvE? Cijfers zien er goed uit met een aantal zekerheden.
Ondanks dat ik aan het minderen ben met GvE pak ik deze wel mee
Zit tegen de Duitse grens aan, is het niet zo dat de stations het in die regio een stuk moeilijker hebben?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175806319
quote:
99s.gif Op maandag 18 december 2017 11:14 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zit tegen de Duitse grens aan, is het niet zo dat de stations het in die regio een stuk moeilijker hebben?
Sterker nog, aan de Duitse kant hanteren ze verschillende tarieven op verschillende tijdstippen om zodoende de vraag van Hollandse kant in goede banen te leiden :7
Pecunia non olet
pi_175806425
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:07 schreef Royve het volgende:
Tenten is nu live op CCF
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En bijna vol, zit ook een bijdrage van mij bij. Geen bankfinanciering aanwezig, goed verhaal vind ik. Zekerheden zijn ook redelijk denk ik in deze situatie. Geen hypotheek helaas maar de verpandingen lijken serieuze betekenis te hebben.
Pecunia non olet
pi_175806584
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

En bijna vol, zit ook een bijdrage van mij bij. Geen bankfinanciering aanwezig, goed verhaal vind ik. Zekerheden zijn ook redelijk denk ik in deze situatie. Geen hypotheek helaas maar de verpandingen lijken serieuze betekenis te hebben.
Ik heb mijn investering eerder al teruggetrokken. Weinig zekerheden, groot bedrag en het is maar de vraag wat alles opbrengt als de boel klapt. Zeker ook als ik lees dat er de aankomende jaren nog meer investeringen aan zitten te komen.
pi_175806600
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:51 schreef obligataire het volgende:

[..]
Actief Media:
Kijkend naar de balans, 660K aan schuld op dit moment, -226K negatief eigen vermogen.
Aan de debetkant: overige vlottende activa 406K. Lijkt me erg veel voor debiteuren, zou zomaar (grotendeels) een rekening-courant DGA kunnen zijn.
Hmmm, volgens de Q&A zijn de vlottende activa inderdaad zacht als boter buiten de koelkast.
Meer dan de helft betreft onderhanden werk (de app?) en een vordering op de directie. :R :R
Pecunia non olet
pi_175807211
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:36 schreef Certeco het volgende:

[..]

Ik verneem van een zakenrelatie dat de overname van deze tankstations pas in een verkennende fase zit en deze financiering wellicht nog geannuleerd gaat worden.
Vermoed dat dit een gevalletje d'r snel bij zijn word als je wil investeren hierin, mits deze niet teruggetrokken word natuurlijk..
pi_175809509
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 11:17 schreef obligataire het volgende:

[..]

Sterker nog, aan de Duitse kant hanteren ze verschillende tarieven op verschillende tijdstippen om zodoende de vraag van Hollandse kant in goede banen te leiden :7
bovenstaande
opmerking klopt, maar deze stations bevinden zich aan de westelijke zijde van de Maas, m.a.w. de Maas gepasseerd te worden om in Duitsland te geraken. Is dan meer omrijden dan bijv. vanuit Tegelen binnendoor naar bijv. Bruggen.

Ligging a/d provinciale weg in Kessel houdt ook in beroepsvervoer (busjes & vrachtwagens)
pi_175809545
Ik heb begrepen uit het nieuws dat we binnenkort verschillende pitches op FNC kunnen verwachte voor auto’s van Dakdekkers uit Den Bosch. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')