abonnement Unibet Coolblue
pi_175593422
“Zender Powned citeerde van de twaalf onderzochte nieuws- en opiniesites het vaakst een Russische trol[..]”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-als-bron-a1584306


Waarom verbaast mij dit niet. Het type nieuws wat ze brengen. :')
Make my day!
  zaterdag 9 december 2017 @ 09:24:56 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175593463
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175593495
Wat heeft Powned met geenstijl te maken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 9 december 2017 @ 09:34:26 #4
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175593561
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
:') godver
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175593590
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:34 schreef Bugno het volgende:

[..]

:') godver
Gechargeerd, maar er zit wel een kern van waarheid in. RT bericht regelmatig over zaken waar westerse systeem-media liever niet de aandacht op vestigen. Maakt het dat per definitie een trol?
pi_175593600
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
pi_175593673
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat heeft Powned met geenstijl te maken?
voor bekrompen gedachtengangers zoals TS behoorlijk veel, voor de rest helemaal niets.
pi_175593771
Nederlandse media die andere kritische Nederlandse media "beschuldigen". :')

Tegenwoordig is iedereen een Russische trol, en heeft evenveel waarde als de nazi, racist, en islamofoob verwijzingen, het zijn weer stuiptrekkingen en dooddoeners om anderen de mond te snoeren. Mensen die wel voor zichzelf kunnen denken weten wel beter.
  zaterdag 9 december 2017 @ 09:54:58 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175593772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

RT bericht regelmatig over zaken waar westerse systeem-media liever niet de aandacht op vestigen. Maakt het dat per definitie een trol?
Niet per definitie. Maar in de praktijk vaak wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:00:59 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175593845
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Fuck. Als deze reactie ironisch is: koning _O_

Als deze reactie gemeend is: nog veel mooier. _O_

Eigenlijk is het topic nu al af.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175593865
Wist je al dat de eigenaar van politico geld doneerde aan de Clinton Foundation?
pi_175593884
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Zal ik jou eens een geheimpje vertellen? Er bestaan helemaal geen Russische trollen, louter pro-Europese propaganda. Trap er niet in.
pi_175593929
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nederlandse media die andere kritische Nederlandse media "beschuldigen". :')

Tegenwoordig is iedereen een Russische trol, en heeft evenveel waarde als de nazi, racist, en islamofoob verwijzingen, het zijn weer stuiptrekkingen en dooddoeners om anderen de mond te snoeren. Mensen die wel voor zichzelf kunnen denken weten wel beter.
Misschien moet je eerst het stuk lezen. Niemand wordt ergens van beschuldigd.

Wel weer typisch dat GeenStijl en PowNed weigeren inhoudelijk te reageren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175593990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zal ik jou eens een geheimpje vertellen? Er bestaan helemaal geen Russische trollen, louter pro-Europese propaganda. Trap er niet in.
DENK-trol gespot :o Wel een beetje doorzichtig hoor :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_175594009
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel weer typisch dat GeenStijl en PowNed weigeren inhoudelijk te reageren.
Waarom reageren op pro-Europese propaganda.

.
pi_175594025
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien moet je eerst het stuk lezen. Niemand wordt ergens van beschuldigd.

Wel weer typisch dat GeenStijl en PowNed weigeren inhoudelijk te reageren.
Daarom staat "beschuldigd" ook tussen haakjes, het is wederom een aanname, een aanname gericht aan een partij welke het NRC al vaker van kritiek heeft voorzien.

Sinds de verkiezing van Trump is de ophef over Russische trollen losgebarsten, en sinds die tijd zijn het veelal de wat rechtsere media die zulke "verwijten" krijgen toegespeeld. Nu ga ik niet roepen of het wel of niet klopt, ik heb het onderzoek niet gedaan, maar ik blijf toch met een gevoel rondlopen dat het allemaal te perfect past in het plaatje welke sommige media en politici willen creëren over kritische media en politici.

Persoonlijk neem ik alle media niet meer 100% serieus, dat werkt nog het beste, de onzin van de NOS of het NRC niet en ook de zaken van Geenstijl of Powned neem ik met een korreltje zout.
pi_175594048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Waarom reageren op pro-Europese propaganda.

.
Is natuurlijk de andere kant van de medaille, wij worden hier doodgegooid met pro-Europese propaganda en nep nieuws om vooral het beeld te creëren dat de EU het beste is wat Europa ooit is overkomen. Kritische geluiden worden dan genegeerd en als ze toch uitkomen zijn het opeens Russische trollen. Zelfs Trump zou voordelen hebben gehad door Russische hacker In mij ogen is het wederom een stuiptrekking om de vooral te kunnen blijven wegkijken.

In Noord-Korea gebeurd niet veel anders, daar controleren ze ook het nieuws en beslissen ze zelf welk nieuws geschikt is voor de bevolking en welk nieuws westerse propaganda is.
pi_175594057
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Daarom staat "beschuldigd" ook tussen haakjes, het is wederom een aanname, een aanname gericht aan een partij welke het NRC al vaker van kritiek heeft voorzien.

Sinds de verkiezing van Trump is de ophef over Russische trollen losgebarsten, en sinds die tijd zijn het veelal de wat rechtsere media die zulke "verwijten" krijgen toegespeeld. Nu ga ik niet roepen of het wel of niet klopt, ik heb het onderzoek niet gedaan, maar ik blijf toch met een gevoel rondlopen dat het allemaal te perfect past in het plaatje welke sommige media en politici willen creëren over kritische media en politici.

Persoonlijk neem ik alle media niet meer 100% serieus, dat werkt nog het beste, de onzin van de NOS of het NRC niet en ook de zaken van Geenstijl of Powned neem ik met een korreltje zout.
Als je het artikel zou lezen, ontdek je dat die Twitter-accounts misleidend of zelfs nepnieuws verspreiden. Dat het wordt overgenomen door onze media, is zorgelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594073
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is natuurlijk de andere kant van de medaille, wij worden hier doodgegooid met pro-Europese propaganda en nep nieuws om vooral het beeld te creëren dat de EU het beste is wat Europa ooit is overkomen. Kritische geluide worden dan genegeerd en als ze uitkomen zijn het Russische trollen.
Misschien toch maar eens een krant lezen. Tijdje terug stond er in de zaterdagbijlage van de Volkskrant wekelijks een kritisch stuk over hoe men te werk gaat in Brussel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594090
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gechargeerd, maar er zit wel een kern van waarheid in. RT bericht regelmatig over zaken waar westerse systeem-media liever niet de aandacht op vestigen. Maakt het dat per definitie een trol?
Dat zijn gewoon 2 losstaande fenomenen. Bij fake news worden bewust leugens gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden, terwijl aan de bias van bijv. msm veel meer ten grondslag ligt.
pi_175594138
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Is natuurlijk de andere kant van de medaille, wij worden hier doodgegooid met pro-Europese propaganda en nep nieuws om vooral het beeld te creëren dat de EU het beste is wat Europa ooit is overkomen. Kritische geluide worden dan genegeerd en als ze uitkomen zijn het Russische trollen.

In Noord-Korea gebeurd niet veel anders, daar controleren ze ook het nieuws en beslissen ze zelf welk nieuws geschikt is voor de bevolking en welk nieuws westerse propaganda is.
Ik denk dat bewustwording een eerste stap is. Ja, wij worden als burger misleid door pro-Europese propaganda, Door pro-Europese politici, door een pro-Europese media. Zij creëren mijnsinziens een onterecht en vals vijandbeeld voor degene die niet achter hun ideologische streven van een federaal EU staan.

Ik zeg nogmaals, trap er niet in. Ik zie en beschouw pro-Europese propaganda voor wat het is. Dus ik ben daar absoluut niet vatbaar voor.
pi_175594166
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Wegkijkende goedprater gespot O+
pi_175594232
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je het artikel zou lezen, ontdek je dat die Twitter-accounts misleidend of zelfs nepnieuws verspreiden. Dat het wordt overgenomen door onze media, is zorgelijk.
Nu is Twitter al een waardeloos medium voor nieuws naar mijn mening. Maar pak de aanslag in Parijs op die moskeegangers, de NOS wist binnen een half uur te melden dat het om een extreem-rechtse aanval ging, die info kwam van Twitter, van mensen die er getuige van waren. Ondanks dat de politie nog geen mededelingen deed was binnen een uur bekend wie de dader was, waar hij woonde en hoeveel kinderen hij had, allemaal op basis van enkele getuigen die op Twitter hadden vermeld dat de dader een rechtsextremist was. Ik heb een NOS toen ook geen verificatie zien doen, of wachtend op het officiële politie rapport.

Het was ook de NOS die een fake twitter bericht van een fake Trump account (parodie account) wederom verontwaardig de media in slingerde, daar is toen geen ophef over geweest, nog niet eens een rectificatie.

Ik ga niet beweren of het zo is, maar ik krijg wel het gevoel dat alleen het nieuws welke enkele partijen in de samenleving niet goed uitpakken wordt gekenmerkt als Russisch nep nieuws. We worden er wekelijks mee doodgegooid, maar buiten de beweringen in de media en van politici hoeveel bewijs hebben wij ondertussen gezien dat het "fake nieuws" werkelijk van de Russen afkwamen? Dat er Russische trolls rondlopen die nep nieuws verspreiden geloof ik van harte, ik denk zelfs meer dan dat we doorhebben, maar we moeten niet zo naïef zijn om te denken dat andere media die graag met deze "beschuldigingen" strooien zelf wel alleen maar "100% feiten" als nieuws verkopen, vooral omdat de laatste jaren vaker aangetoond kan worden dat grotere partijen zoals de NOS of CNN zich schuldig hebben gemaakt aan censuur, beeldvorming of het verspreiden van nep nieuws.
pi_175594249
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Gelijk weer aan de identiteitsdiscussie als de feiten niet goed uitkomen.

Precies dezelfde discussie die door deze trollen worden aangewakkerd (ze wakkeren beide kanten aan overigens, kleine moete natuurlijk, zo’n artikel lezen).

Het doet vast pijn, maar je favoriete discussie (de identiteitsdiscussie) is bedacht in het buitenland om het land tegen elkaar op te spelen. Het is gevaarlijk.

En jij bent een usefull idiot. Hoewel je jezelf een heel grappige “troll” vindt waarschijnlijk.
Met extra vezels!
pi_175594276
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien toch maar eens een krant lezen. Tijdje terug stond er in de zaterdagbijlage van de Volkskrant wekelijks een kritisch stuk over hoe men te werk gaat in Brussel.
Nee joh, gewoon alleen lezen wat geenstijl, TPO en DDS schrijven over de volkskrant, NRC en de NOS. Dat is alle informatie die een actieve onderbuik nodig heeft. Bijvoorbeeld als je heel hard wil roepen dat alle reguliere media iets links laten liggen, terwijl 30 seconden googlen het tegendeel bewijst.
pi_175594301
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu is Twitter al een waardeloos medium voor nieuws naar mijn mening. Maar pak de aanslag in Parijs op die moskeegangers, de NOS wist binnen een half uur te melden dat het om een extreem-rechtse aanval ging, die info kwam van Twitter, van mensen die er getuige van waren. Ondanks dat de politie nog geen mededelingen deed was binnen een uur bekend wie de dader was, waar hij woonde en hoeveel kinderen hij had, allemaal op basis van enkele getuigen die op Twitter hadden vermeld dat de dader een rechtsextremist was. Ik heb een NOS toen ook geen verificatie zien doen, of wachtend op het officiële politie rapport.

Het was ook de NOS die een fake twitter bericht van een fake Trump account (parodie account) wederom verontwaardig de media in slingerde, daar is toen geen ophef over geweest, nog niet eens een rectificatie.

Ik ga niet beweren of het zo is, maar ik krijg wel het gevoel dat alleen het nieuws welke enkele partijen in de samenleving niet goed uitpakken wordt gekenmerkt als Russisch nep nieuws. We worden er wekelijks mee doodgegooid, maar buiten de beweringen in de media en van politici hoeveel bewijs hebben wij ondertussen gezien dat het "fake nieuws" werkelijk van de Russen afkwamen? Dat er Russische trolls rondlopen die nep nieuws verspreiden geloof ik van harte, ik denk zelfs meer dan dat we doorhebben, maar we moeten niet zo naïef zijn om te denken dat andere media die graag met deze "beschuldigingen" strooien zelf wel alleen maar "100% feiten" als nieuws verkopen, vooral omdat de laatste jaren vaker aangetoond kan worden dat grotere partijen zoals de NOS of CNN zich schuldig hebben gemaakt aan censuur, beeldvorming of het verspreiden van nep nieuws.
Dus jouw verweer is 'maar hullie!'?

Oké man. Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:36:27 #27
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175594308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Ik ga niet beweren of het zo is, maar ik krijg wel het gevoel dat alleen het nieuws welke enkele partijen in de samenleving niet goed uitpakken wordt gekenmerkt als Russisch nep nieuws. We worden er wekelijks mee doodgegooid, maar buiten de beweringen in de media en van politici hoeveel bewijs hebben wij ondertussen gezien dat het "fake nieuws" werkelijk van de Russen afkwamen? Dat er Russische trolls rondlopen die nep nieuws verspreiden geloof ik van harte, ik denk zelfs meer dan dat we doorhebben, maar we moeten niet zo naïef zijn om te denken dat andere media die graag met deze "beschuldigingen" strooien zelf wel alleen maar "100% feiten" als nieuws verkopen, vooral omdat de laatste jaren vaker aangetoond kan worden dat grotere partijen zoals de NOS of CNN zich schuldig hebben gemaakt aan censuur, beeldvorming of het verspreiden van nep nieuws.
Waar in godsnaam heb je het over? Heeft Geenstijl nou Russisch nepnieuws lopen verspreiden of niet?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175594315
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:32 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Gelijk weer aan de identiteitsdiscussie als de feiten niet goed uitkomen.

Precies dezelfde discussie die door deze trollen worden aangewakkerd (ze wakkeren beide kanten aan overigens, kleine moete natuurlijk, zo’n artikel lezen).

Het doet vast pijn, maar je favoriete discussie (de identiteitsdiscussie) is bedacht in het buitenland om het land tegen elkaar op te spelen. Het is gevaarlijk.

En jij bent een usefull idiot. Hoewel je jezelf een heel grappige “troll” vindt waarschijnlijk.
Je moet niet zoveel luisteren naar de mainstream media, je bent duidelijk al gehersenspoeld. Niet iedereen met een andere mening is een troll, zoals de media jou laat geloven.
pi_175594320
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:34 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon alleen lezen wat geenstijl, TPO en DDS schrijven over de volkskrant, NRC en de NOS. Dat is alle informatie die een actieve onderbuik nodig heeft. Bijvoorbeeld als je heel hard wil roepen dat alle reguliere media iets links laten liggen, terwijl 30 seconden googlen het tegendeel bewijst.
En als de reguliere media dan een keer fouten maken, dan wordt triomfantelijk verkondigd dat de vermoedens gerechtvaardigd waren.

Tsja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594329
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Je moet niet zoveel luisteren naar de mainstream media, je bent duidelijk al gehersenspoeld. Niet iedereen met een andere mening is een troll, zoals de media jou laat geloven.
Het kunnen ook gewoon volidioten zijn, daar heb je gelijk in.
pi_175594333
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Waar in godsnaam heb je het over? Heeft Geenstijl nou Russisch nepnieuws lopen verspreiden of niet?
Dat doet er niet toe, want CNN en NOS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594334
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:32 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Gelijk weer aan de identiteitsdiscussie als de feiten niet goed uitkomen.

Precies dezelfde discussie die door deze trollen worden aangewakkerd (ze wakkeren beide kanten aan overigens, kleine moete natuurlijk, zo’n artikel lezen).

Het doet vast pijn, maar je favoriete discussie (de identiteitsdiscussie) is bedacht in het buitenland om het land tegen elkaar op te spelen. Het is gevaarlijk.

En jij bent een usefull idiot. Hoewel je jezelf een heel grappige “troll” vindt waarschijnlijk.
Sociale media zoals deze, maar vooral Facebook, Google en Twitter hebben er baat bij.
Zij wakkeren het aan door de user voornamelijk berichten te laten zien die de mening van hun groep representeren. Hierdoor neemt idd de interne cohesie van de maatschappij af, Maar wat kan ze dat schelen? De bedrijven zijn inmiddels al door de triljoen dollar grens gebroken.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:39:04 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175594340
quote:
EU zet 'trollen' in om imago op te poetsen
04-02-2013, 22:50 AANGEPAST OP 04-02-2013, 22:54
Sociale media, blogs en internetfora. Niets is straks nog veilig voor EU-ambtenaren. Om het imago van Europa een beetje op te krikken, heeft het Europees parlement een plan goedgekeurd om internetdiscussies te monitoren en te beïnvloeden. Dat staat in een document dat The Telegraph in handen heeft.
https://nos.nl/artikel/47(...)o-op-te-poetsen.html

Van de NOS zelf...
De enige overheid die trollt is de EU zelf. Ik weet dat hier op Fok zeker 3 betaalde EU trollen zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175594346
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Het kunnen ook gewoon volidioten zijn, daar heb je gelijk in.
Jij bent zeker een EU troll? Als we toch bezig zijn...
pi_175594347
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/47(...)o-op-te-poetsen.html

Van de NOS zelf...
De enige overheid die trollt is de EU zelf. Ik weet dat hier op Fok zeker 3 betaalde EU trollen zijn.
NOS is toch fake news?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/47(...)o-op-te-poetsen.html

Van de NOS zelf...
De enige overheid die trollt is de EU zelf. Ik weet dat hier op Fok zeker 3 betaalde EU trollen zijn.
Als je A zegt...
pi_175594354
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:34 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nee joh, gewoon alleen lezen wat geenstijl, TPO en DDS schrijven over de volkskrant en de NRC. Dat is alle informatie die een actieve onderbuik nodig heeft. Bijvoorbeeld als je heel hard wil roepen dat alle reguliere media iets lins laten liggen, terwijl 30 seconden googlen het tegendeel bewijst.
Waarom meteen weer zo zwart/wit? Jij moet er meteen weer een uiterste van maken om vooral je eigen mening bevestigd te krijgen. Die 30 seconden googlen kun je ook gebruiken om te zien hoe vaak partijen zoals de NOS onzin de wereld in slingeren.

Ik heb te doen met mensen die zonder voor zichzelf na te denken de westerse media geloven en blind zijn voor de leugens die via de mediums wordt verspreid. Niemand hier is een journalist (ga ik even van uit) dus moet je het doen met de informatie welke je gegeven wordt, omdat de info die de NOS verstrekt meer aansluit bij je politieke mening verkondig de NOS geen onzin maar andere partijen wel, dat is pas oordelen op basis van je onderbuik.
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:40:33 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175594361
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:

https://nos.nl/artikel/47(...)o-op-te-poetsen.html

Van de NOS zelf...
De enige overheid die trollt is de EU zelf. Ik weet dat hier op Fok zeker 3 betaalde EU trollen zijn.
Vier.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175594376
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/47(...)o-op-te-poetsen.html

Van de NOS zelf...
De enige overheid die trollt is de EU zelf. Ik weet dat hier op Fok zeker 3 betaalde EU trollen zijn.
3 maar? Heb zo'n gevoel dat het er een stuk meer zijn.
pi_175594377
Gossiepossie. Wel schattig. Nrc probeert eens wat terug te doen nadat ze keer op keer voor lul worden gezet door de roze trollen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175594379
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom meteen weer zo zwart/wit? Jij moet er meteen weer een uiterste van maken om vooral je eigen mening bevestigd te krijgen. Die 30 seconden googlen kun je ook gebruiken om te zien hoe vaak partijen zoals de NOS onzin de wereld in slingeren.

Ik heb te doen met mensen die zonder voor zichzelf na te denken de westerse media geloven en blind zijn voor de leugens die via de mediums wordt verspreid. Niemand hier is een journalist (ga ik even van uit) dus moet je het doen met de informatie welke je gegeven wordt, omdat de info die de NOS verstrekt meer aansluit bij je politieke mening verkondig de NOS geen onzin maar andere partijen wel, dat is pas oordelen op basis van je onderbuik.
Die obsessie met de NOS :')

Kom maar op met die stroom aan onzinverhalen. Laat me raden: nu kom je aanschijten met dat Poetin-filmpje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594390
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Waar in godsnaam heb je het over? Heeft Geenstijl nou Russisch nepnieuws lopen verspreiden of niet?
Volgens het NRC wel. Maar ja, wie weet verspreid het NRC wel "nepnieuws". Alleen dat is iets wat velen maar niet willen inzien of snappen.
pi_175594402
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jouw verweer is 'maar hullie!'?

Oké man. Goed verhaal.
Waarom probeer ik jou nog een fatsoenlijke reactie te geven, man wat ben jij vermoeiend soms.
pi_175594411
Ik denk dat het tegenwoordig veel moeite kost om redelijk objectief nieuws te vergaren, elke partij heeft bij het uitbrengen van nieuws zijn eigen belangen en wil er iets mee bewerkstelligen.
Mogelijk nog erger dan het verdraaien van nieuws is het selectief weergeven van nieuws of bepaalde nieuwsfeiten niet vermelden.

Het is een grote propaganda oorlog, het gaat om veel geld en macht. De waarheid is dan altijd het eerste slachtoffer.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:44:37 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175594417
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Volgens het NRC wel. Maar ja, wie weet verspreid het NRC wel "nepnieuws". Alleen dat is iets wat velen maar niet willen inzien of snappen.
Je suggereert dat NRC liegt met dit bericht en dat die Russische trollen niet zouden bestaan? Heftige beschuldiging. Heb je wel bewijs voor toch?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:44:43 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175594418
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

Volgens het NRC wel. Maar ja, wie weet verspreid het NRC wel "nepnieuws". Alleen dat is iets wat velen maar niet willen inzien of snappen.
Sterk redenatie!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:44:45 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175594419
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Vier.
zou kunnen. Van drie accounts weet ik dat er gewoon EU-betaalde medewerkers achter zitten. Mogelijk meer, maar er zijn natuurlijk nog genoeg mensen die alle EU-fabels gewoon nog geloven.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175594420
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Volgens het NRC wel. Maar ja, wie weet verspreid het NRC wel "nepnieuws". Alleen dat is iets wat velen maar niet willen inzien of snappen.
Ja, dat zal het zijn.

Man man man, wat is dit voor circus :')

Lees dat stuk nou eens. NRC haalt Tweets aan die aantoonbaar gelul waren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594425
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die obsessie met de NOS :')

Kom maar op met die stroom aan onzinverhalen. Laat me raden: nu kom je aanschijten met dat Poetin-filmpje.
Ow ik had al een ander voorbeeld gepost in een reactie welke ik jou had gegeven, je weet wel waar je weer zo kinderachtig op moest reageren met:

Dus jouw verweer is 'maar hullie!'?

Oké man. Goed verhaal
.
pi_175594427
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat het tegenwoordig veel moeite kost om redelijk objectief nieuws te vergaren, elke partij heeft bij het uitbrengen van nieuws zijn eigen belangen en wil er iets mee bewerkstelligen.
Mogelijk nog erger dan het verdraaien van nieuws is het selectief weergeven van nieuws of bepaalde nieuwsfeiten niet vermelden.

Het is een grote propaganda oorlog, het gaat om veel geld en macht. De waarheid is dan altijd het eerste slachtoffer.
Ja, dit is de volgende uit de trucendoos: stellen dat iedereen zich (evenveel) schuldig maakt aan het verspreiden van onzin.
pi_175594437
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dit is de volgende uit de trucendoos: stellen dat iedereen zich (evenveel) schuldig maakt aan het verspreiden van onzin.
Nee, het is gewoon wat je ziet gebeuren, Kijk maar naar het verleden, bijv Saddam en zijn zgn. vernietigingswapens.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175594448
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ow ik had al een ander voorbeeld gepost in een reactie welke ik jou had gegeven, je weet wel waar je weer zo kinderachtig op moest reageren met:

Dus jouw verweer is 'maar hullie!'?

Oké man. Goed verhaal
.
Heb ik gezien. En in het stuk van GS staat ook te lezen dat de NOS een rectificatie plaatste.

Maar dat is geen bewijs van een stroom aan onzin. Verder snap ik niet waarom we het over de NOS hebben in een topic nav een NRC-onderzoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ow ik had al een ander voorbeeld gepost in een reactie welke ik jou had gegeven, je weet wel waar je weer zo kinderachtig op moest reageren met:

Dus jouw verweer is 'maar hullie!'?

Oké man. Goed verhaal
.
Dat is 1 van de doelen van de EU-trolletjes, doen alsof de EU-leugens niet bestaan. Hij moet natuurlijk wel zichzelf zo low-profile mogelijk houden.
pi_175594452
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, dit is de volgende uit de trucendoos: stellen dat iedereen zich (evenveel) schuldig maakt aan het verspreiden van onzin.
Ik ga er idd van uit dat de ene partij niet beter of slechter is dan de ander als het om geld en macht gaat. Wat dat betreft schakel ik de EU en Rusland gelijk
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175594457
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:46 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon wat je ziet gebeuren, Kijk maar naar het verleden, bijv Saddam en zijn zgn. vernietigingswapens.
Dat verklaarde de Amerikaanse regering. Het was geen verzinsel van de media.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594462
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nu is Twitter al een waardeloos medium voor nieuws naar mijn mening. Maar pak de aanslag in Parijs op die moskeegangers, de NOS wist binnen een half uur te melden dat het om een extreem-rechtse aanval ging, die info kwam van Twitter, van mensen die er getuige van waren. Ondanks dat de politie nog geen mededelingen deed was binnen een uur bekend wie de dader was, waar hij woonde en hoeveel kinderen hij had, allemaal op basis van enkele getuigen die op Twitter hadden vermeld dat de dader een rechtsextremist was. Ik heb een NOS toen ook geen verificatie zien doen, of wachtend op het officiële politie rapport.

Het was ook de NOS die een fake twitter bericht van een fake Trump account (parodie account) wederom verontwaardig de media in slingerde, daar is toen geen ophef over geweest, nog niet eens een rectificatie.

Ik ga niet beweren of het zo is, maar ik krijg wel het gevoel dat alleen het nieuws welke enkele partijen in de samenleving niet goed uitpakken wordt gekenmerkt als Russisch nep nieuws. We worden er wekelijks mee doodgegooid, maar buiten de beweringen in de media en van politici hoeveel bewijs hebben wij ondertussen gezien dat het "fake nieuws" werkelijk van de Russen afkwamen? Dat er Russische trolls rondlopen die nep nieuws verspreiden geloof ik van harte, ik denk zelfs meer dan dat we doorhebben, maar we moeten niet zo naïef zijn om te denken dat andere media die graag met deze "beschuldigingen" strooien zelf wel alleen maar "100% feiten" als nieuws verkopen, vooral omdat de laatste jaren vaker aangetoond kan worden dat grotere partijen zoals de NOS of CNN zich schuldig hebben gemaakt aan censuur, beeldvorming of het verspreiden van nep nieuws.
Als je het artikel zou lezen, dan zou je het merendeel van deze post weg kunnen laten. Er wordt namelijk ook gewoon erkend dat verscheidene grotere partijen ook accounts van deze lijst hebben geciteerd.

Het is alleen wel zo, hier ga jij het waarschijnlijk niet mee eens zijn, dat die grotere media een veel bredere blik en hogere journalistieke standaard hebben. Ja er is bias, ja ook die journalisten hebben vooroordelen, maar ze doen veel meer hun best om hoor en wederhoor toe te passen, uiteenlopende visies tentoon te spreiden en om eerdere werkwijzen te controleren dan die kleinere bronnen. Die varen bij het zijn van de tegenpartij, de blik te richten op een kleiner scala aan onderwerpen en die bewust meestal van een bepaalde kant te belichten. Daarmee loop je in mijn optiek meer risico op het verspreiden van informatie bedoeld om te misleiden.

Daarnaast heb je natuurlijk nog de strijd om de scoop. Iets dat in ons tijdperk zeer schadelijk is voor de betrouwbaarheid van nieuwsgaring. Dit gaat ook veel te vaak mis bij grotere nieuwsbronnen (die wel vaker geneigd zijn rectificaties te plaatsen dan bepaalde kleinere bronnen). Het is echter bij uitstek de wijze waarop de kleinere nieuwsbronnen zich positief kunnen onderscheiden: ergens eerder over berichten. Alleen loopt degene die het eerste bericht ook het meeste risico.
pi_175594480
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat verklaarde de Amerikaanse regering. Het was geen verzinsel van de media.
Politiek samen met de media, zoals de VARA en de NOS hand in hand optrekken met GL en de PvdA. In Engeland had je Blair ( B liar) die samen met de media sprookjes verspreidde (en zo zijn er legio voorbeelden van propaganda)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175594488
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je suggereert dat NRC liegt met dit bericht en dat die Russische trollen niet zouden bestaan? Heftige beschuldiging. Heb je wel bewijs voor toch?
Man man man, deze discussies. Weer mooi hoe al die aannames worden gedaan, continue het uiterste moet worden opgezocht om vooral overtuigd te zijn van het eigen gelijk.

Waar zeg ik dat het NRC nepnieuws verspreid? Ik zeg letterlijk: "wie weet verspreid het NRC wel nepnieuws".

Zie de media als twee kinderen, kind 1 zegt dat kind 2 liegt en onzin verkoopt, en kind 2 zegt dat kind 1 liegt en onzin verkoopt. Anderen hier "houden" meer van kind 1 en roepen dat kind 2 liegt, ik opper dat beide kinderen wel eens zouden kunnen liegen, er is immers bewijs dat kind 1 en 2 beiden gelogen hebben in het (recente) verleden. Maar dan krijgen mensen die beide partijen niet op hun blauwe ogen geloven weer het een verwijt van de groep die hun mening veelal baseren op een persoonlijke voorkeur, zo vermoeiend.
pi_175594489
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe, want CNN en NOS.
Doet er wel toe als je hier enerzijds jouw pro-Europese leugentjes zit verkondigen maar anderzijds verzuimt hierover concreet bewijs te leveren.

Je bent gewoon een pro-Europees propaganda-schandknaapje die uit zijn mond stinkt naar pro-Europese poep. :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 10:52:22 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175594497
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat verklaarde de Amerikaanse regering. Het was geen verzinsel van de media.
Dat er voor deze leugen, met haar catastrofale gevolgen nooit iemand veroordeeld is, hoor je de media ookniet meer over.Bush, Blair en Balkenende hoeven zich ook niet voor het ICC schuil te houden.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175594513
Het NRC heeft natuurlijk ook laten zien zo'n ontzettende kwaliteitskrant te zijn. Totaal geen frames of desinformatie
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_175594515
Normaal neemt GeenStijl de NRC altijd op de hak. Ben benieuwd met wat voor reactie ze gaan komen.
Edensnator over 'n out
pi_175594517
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:50 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Politiek samen met de media, zoals de VARA en de NOS hand in hand optrekken met GL en de PvdA. In Engeland had je Blair ( B liar) die samen met de media sprookjes verspreidde (en zo zijn er legio voorbeelden van propaganda)
Powell hield een presentatie voor de VN. Daar hebben de media over bericht. Duh, want waarom zou je dat negeren?

Onze kranten stonden in de aanloop naar de invasie trouwens vol met stukken waarin een oorlog werd afgeraden en de constateringen van Powell werden betwijfeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594529
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Doet er wel toe als je hier enerzijds jouw pro-Europese leugentjes zit verkondigen maar anderzijds verzuimt hierover concreet bewijs te leveren.

Je bent gewoon een pro-Europees propaganda-schandknaapje die uit zijn mond stinkt naar pro-Europese poep. :r
Dat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594552
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat er voor deze leugen, met haar catastrofale gevolgen nooit iemand veroordeeld is, hoor je de media ookniet meer over.Bush, Blair en Balkenende hoeven zich ook niet voor het ICC schuil te houden.
Oh, daar zijn de nodige opinipagina's mee gevuld. Maar het is toch echt de politiek die er iets mee zal moeten doen. De media hebben in die zin geen macht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594605
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Waarom meteen weer zo zwart/wit? Jij moet er meteen weer een uiterste van maken om vooral je eigen mening bevestigd te krijgen. Die 30 seconden googlen kun je ook gebruiken om te zien hoe vaak partijen zoals de NOS onzin de wereld in slingeren.

Ik heb te doen met mensen die zonder voor zichzelf na te denken de westerse media geloven en blind zijn voor de leugens die via de mediums wordt verspreid. Niemand hier is een journalist (ga ik even van uit) dus moet je het doen met de informatie welke je gegeven wordt, omdat de info die de NOS verstrekt meer aansluit bij je politieke mening verkondig de NOS geen onzin maar andere partijen wel, dat is pas oordelen op basis van je onderbuik.
Sorry, maar ik lees o.a. Russia Today. Dus wat dat betreft ben ik nou niet iemand die de zogenaamde westerse media (alsof al die nieuwsblogs daar niet toe behoren) blindelings volgt.

Ik kijk al heel lang kritisch naar reguliere nieuwsbronnen. Wat mij alleen tegenstaat is dat een groep mensen die (soms) terechte kritiek uit op de reguliere media, vrijwel kritiekloos achter bepaalde nieuwsblogs en tegenwoordig nieuwspagina's op sociale media aanlopen. Nieuwsmedia die zich niet alleen schuldig maken aan de minpunten van de reguliere media, maar daar nog heel wat minpunten bovenop gooien.

Dat is simpelweg precies de verkeerde oplossing. CNN verspreidt sensatienieuws en checken hun bronnen onvoldoende, omdat ze geld willen verdienen. Dan maar alles geloven wat Breitbart schrijft. Die zijn véél minder erg namelijk.
pi_175594647
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

zou kunnen. Van drie accounts weet ik dat er gewoon EU-betaalde medewerkers achter zitten. Mogelijk meer, maar er zijn natuurlijk nog genoeg mensen die alle EU-fabels gewoon nog geloven.
Welke users dan? Ben benieuwd :s)
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:02:48 #68
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175594680
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:01 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Welke users dan? Ben benieuwd :s)
Kan ik niet zeggen. Het zijn iig niet eens hele bekende users of users die superveel posten
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:04:26 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175594698
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:02 schreef LXIV het volgende:

Kan ik niet zeggen. Het zijn iig niet eens hele bekende users of users die superveel posten
Mooi. Insinueren maar niet thuisgeven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175594718
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn.

Man man man, wat is dit voor circus :')

Lees dat stuk nou eens. NRC haalt Tweets aan die aantoonbaar gelul waren.
Weet je, je hele relaas en kinderachtige tegen reacties zouden heel wat meer inhoud hebben als ik daadwerkelijk maar één partij beschuldigde van het verspreiden van nepnieuws.

Tevens heb ik eens gekeken naar de eerste beschuldiging aan het adres van Geenstijl, dit incident, waar zelfs beelden van zijn, blijken fake nieuws omdat ze niet op de beelden kunnen verstaan dat de jongeren "allah akbar" roepen? Heeft het dan niet plaatsgevonden en zijn die beelden in scene gezet door Russen? Wat was dan de reden van deze aanval door jongeren op een bus? Toch apart dat Geenstijl (blijkbaar op basis van Russische trolls) dit linkt aan terreur (het woord moslim en islam valt trouwens geen enkele keer in dat bericht), en de rest van de media zich alleen maar concentreert om dit te framen als "nep-nieuws" maar zelf geen moeite doet om het verhaal achter dit incident te halen, nee ze nemen alleen aan dat wat Geenstijl schrijft niet klopt, wat is dan de waarheid over dat incident?

Staat trouwens op de site van de Mirror:

quote:
They were linked to widespread anger in the largely immigrant community following the death of a 24-year-old young man in police custody.
Natuurlijk geen directe beschulding van Allah akbar roepende jongeren, maar het idee dat die woorden geroepen worden tijdens het in het brand steken van een bus en rellen in de Parijse voorsteden is zo gek nog niet. Daarbij als je het artikel leest van Geenstijl zie ik geen enkele leugen, ze plaatsen een filmpje van een feitelijke gebeurtenis met deze tekst:

quote:
Gelieve deze terreur gelaten tot u te nemen
Dan stopt terreur vanzelf, en worden er geen mensen meer op Parijse terrasjes afgeknald, geen vagina's meer in afgeslachte poptempels verminkt, geen bezoekers van Joodse musea in de rug geschoten, geen cartoonist meer boven zijn tekentafel geliquideerd, geen agent meer op de stoep afgemaakt, geen 8-jarige meisjes meer door het hoofd geschoten, geen boulevard vol vrolijke mensen platgereden, en geen priester meer gekeeld. Echt waar. 'Gelatenheid' mensen. Gewoon een beetje gelatenheid, en dan houdt het vanzelf op. Alvast bedankt voor het redden van het Avondland. Ook namens Arnon 'verwarde man' Grunberg.
Mag je mij eens zeggen wat er niet klopt aan wat Geenstijl zegt? Ik bemerk in een nep-nieuws bericht van het NRC wederom nep-nieuws, maar dan geschreven door het NRC. Er zaten 15 mensen in een bus die bekogeld werden met stenen en molotovcocktails door schreeuwende (immigranten) jongeren die wederom kwaad waren omdat een crimineel vriendje van ze om het leven was gekomen, in mijn ogen gewoon terreur welke goed is afgelopen zonder doden, maar nog extremer dan die rechts-extremisten die 4 jaar cel hebben gekregen voor het in brand steken van een grasveldje voor de moskee met aansteker vloeistof wat dan wel weer terreur is.

[ Bericht 1% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 09-12-2017 11:11:56 ]
pi_175594744
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan ik niet zeggen. Het zijn iig niet eens hele bekende users of users die superveel posten
Hoezo kan je dat niet zeggen? :?
pi_175594771
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat.
Dus je erkent dat je hier pro-Europese leugentjes aan het verkondigen bent. Helder.
pi_175594793
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:07 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Hoezo kan je dat niet zeggen? :?
Dan wordt hij geëxecuteerd. Hij weet te veel. De EUSSR zit hem al heel lang op de hielen.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:11:02 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175594820
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:09 schreef AnanYaw het volgende:

Dan wordt hij geëxecuteerd. Hij weet te veel. De EUSSR zit hem al heel lang op de hielen.
_O-
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175594853
GeenStijl heeft de gebruikelijke reactie alweer gepost https://www.geenstijl.nl/(...)weer-friends-kijken/
Edensnator over 'n out
pi_175594893
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus je erkent dat je hier pro-Europese leugentjes aan het verkondigen bent. Helder.
Nee, je schreef 'die' waar je 'dat' had moeten gebruiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:15:57 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175594936
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:12 schreef Edensnator het volgende:
GeenStijl heeft de gebruikelijke reactie alweer gepost https://www.geenstijl.nl/(...)weer-friends-kijken/
"het is waar dat wij dubieuze bronnen gebruiken maar allemaal de schuld van de NRC".

Ai...
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175594939
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Weet je, je hele relaas en kinderachtige tegen reacties zouden heel wat meer inhoud hebben als ik daadwerkelijk maar één partij beschuldigde van het verspreiden van nepnieuws.

Tevens heb ik eens gekeken naar de eerste beschuldiging aan het adres van Geenstijl, dit incident, waar zelfs beelden van zijn, blijken fake nieuws omdat ze niet op de beelden kunnen verstaan dat de jongeren "allah akbar" roepen? Heeft het dan niet plaatsgevonden en zijn die beelden in scene gezet door Russen? Wat was dan de reden van deze aanval door jongeren op een bus? Toch apart dat Geenstijl (blijkbaar op basis van Russische trolls) dit linkt aan terreur (het woord moslim en islam valt trouwens geen enkele keer in dat bericht), en de rest van de media zich alleen maar concentreert om dit te framen als "nep-nieuws" maar zelf geen moeite doet om het verhaal achter dit incident te halen, nee ze nemen alleen aan dat wat Geenstijl schrijft niet klopt, wat is dan de waarheid over dat incident?

Staat trouwens op de site van de Mirror:

[..]

Natuurlijk geen directe beschulding van Allah akbar roepende jongeren, maar het idee dat die woorden geroepen worden tijdens het in het brand steken van een bus en rellen in de Parijse voorsteden is zo gek nog niet. Daarbij als je het artikel leest van Geenstijl zie ik geen enkele leugen, ze plaatsen een filmpje van een feitelijke gebeurtenis met deze tekst:

[..]

Mag je mij eens zeggen wat er niet klopt aan wat Geenstijl zegt? Ik bemerk in een nep-nieuws bericht van het NRC wederom nep-nieuws, maar dan geschreven door het NRC. Er zaten 15 mensen in een bus die bekogeld werden met stenen en molotovcocktails door schreeuwende (immigranten) jongeren die wederom kwaad waren omdat een crimineel vriendje van ze om het leven was gekomen, in mijn ogen gewoon terreur welke goed is afgelopen zonder doden, maar nog extremer dan die rechts-extremisten die 4 jaar cel hebben gekregen voor het in brand steken van een grasveldje voor de moskee met aansteker vloeistof wat dan wel weer terreur is.
NRC schrijft dan ook niet dat Geenstijl in jouw voorbeeld nepnieuws verspreidt. Er wordt gesproken over 'misleidend nieuws'. En dat klopt dus gewoon. Jij doet allerlei aannames waaruit zou blijken dat de dader inderdaad een moslim was, maar feit blijft dat daar geen hard bewijs voor was en dat nergens 'Allah Ahkbar' was te horen. Daarmee verspreidt GS dus misleidend nieuws, precies zoals NRC beweert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175594978
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:15 schreef Ryon het volgende:

[..]

"het is waar dat wij dubieuze bronnen gebruiken maar allemaal de schuld van de NRC".

Ai...
Het gebrek aan zelfreflectie bij die blog is bijna zielig te noemen.

Wees een vent en erken dat er fouten zijn gemaakt. Die knakker van DDS en de hoofdredacteur van de Volkskrant doen dat ook gewoon in het stuk van NRC.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:26:04 #80
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175595162
Valt allemaal nog best mee.
pi_175595170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

NRC schrijft dan ook niet dat Geenstijl in jouw voorbeeld nepnieuws verspreidt. Er wordt gesproken over 'misleidend nieuws'. En dat klopt dus gewoon. Jij doet allerlei aannames waaruit zou blijken dat de dader inderdaad een moslim was, maar feit blijft dat daar geen hard bewijs voor was en dat nergens 'Allah Ahkbar' was te horen. Daarmee verspreidt GS dus misleidend nieuws, precies zoals NRC beweert.
Maar Geenstijl beweerd nergens dat er Allah Akbar wordt geroepen, ze hebben het over terreur, en eerlijk is eerlijk, de beelden spreken voor zich, dat is geen baldadigheid, een bus met 15 passagiers bekogelen en in brand steken is gewoon een aanslag (al hoeft deze niet een islamitisch motief te hebben). Het valt gewoon onder het terreur welke veelal wordt veroorzaakt door jongeren in de Parijse voorsteden. Zouden ze gemeld hebben dat dit een islamitische aanslag is, of iets met de islam van doen heeft dan is dat natuurlijk wel nepnieuws want dat is niet af te leiden uit het filmpje.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:28:38 #82
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_175595198
Nrc :')

Wat een kneuzenclub is dat geworden.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_175595291
Geenstijl heeft het zelf al opgepikt, eens even kijken wat daaruit komt.

Een stukje uit het artikel:

quote:
En ja hoor. Wat maakt die nepnieuwsfabriek aan het Rokin van onze melige mail? Een citaat dat we helemaal nooit gebruikt of gezegd hebben, over beschuldigingen die te hilarisch zijn om serieus te nemen.


Blijkbaar heeft Geenstijl helemaal niets geroepen over de eigen berichtgeving. Daarnaast hebben ze het over de berichten die het NRC framed als nepnieuws waar hun van mening zijn dat het op basis van de beelden, die beschikbaar zijn, niet gelogen is. Waaronder een bericht welke genegeerd werd in de MSM wat het NRC probeert te framen als nepnieuws.
pi_175595308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:26 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar Geenstijl beweerd nergens dat er Allah Akbar wordt geroepen, ze hebben het over terreur, en eerlijk is eerlijk, de beelden spreken voor zich, dat is geen baldadigheid, een bus met 15 passagiers bekogelen en in brand steken is gewoon een aanslag (al hoeft deze niet een islamitisch motief te hebben). Het valt gewoon onder het terreur welke veelal wordt veroorzaakt door jongeren in de Parijse voorsteden. Zouden ze gemeld hebben dat dit een islamitische aanslag is, of iets met de islam van doen heeft dan is dat natuurlijk wel nepnieuws want dat is niet af te leiden uit het filmpje.
In het stuk wordt overduidelijk de suggestie gewekt dat het gaat om islamitisch terrorisme. Terwijl daar dus geen bewijs voor is.

Je snapt toch zelf ook wel dat je dat niet moet doen als nieuwsmedium?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175595349
Een sarcastisch geraas over wat er allemaal mis is met de eigen berichtgeving kan natuurlijk gewoon geïnterpreteerd worden als bewering dat er niks mis mee is. Leuke pogng van GS om de NRC ergens op te betrappen en beet te nemen, maar het is vrij zwak.
pi_175595351
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Geenstijl heeft het zelf al opgepikt, eens even kijken wat daaruit komt.

Een stukje uit het artikel:

[..]

[ afbeelding ]

Blijkbaar heeft Geenstijl helemaal niets geroepen over de eigen berichtgeving. Daarnaast hebben ze het over de berichten die het NRC framed als nepnieuws waar hun van mening zijn dat het op basis van de beelden, die beschikbaar zijn, niet gelogen is. Waaronder een bericht welke genegeerd werd in de MSM wat het NRC probeert te framen als nepnieuws.
Akkoord, laat dan maar zien, die reactie. Ik neem aan dat er mailcontact is geweest. Kom op, Geenstijl.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175595365
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:19 schreef agter het volgende:
“Zender Powned citeerde van de twaalf onderzochte nieuws- en opiniesites het vaakst een Russische trol[..]”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-als-bron-a1584306

Waarom verbaast mij dit niet. Het type nieuws wat ze brengen. :')
Wat een kut-OP weer TS. Is 10 seconden googlen weer teveel voor jou?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175595375
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:38 schreef AnanYaw het volgende:
Een sarcastisch geraas over wat er allemaal mis is met de eigen berichtgeving kan natuurlijk gewoon geïnterpreteerd worden als bewering dat er niks mis mee is. Leuke pogng van GS om de NRC ergens op te betrappen en beet te nemen, maar het is vrij zwak.
Ik vermoed ook dat GS dat inderdaad niet letterlijk heeft gezegd. Maar het is dan ook geen citaat. Verslaggever heeft de reactie van GS waarschijnlijk op die manier geïnterpreteerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:41:31 #89
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175595415
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord, laat dan maar zien, die reactie. Ik neem aan dat er mailcontact is geweest. Kom op, Geenstijl.
klik dan op de link
pi_175595437
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In het stuk wordt overduidelijk de suggestie gewekt dat het gaat om islamitisch terrorisme. Terwijl daar dus geen bewijs voor is.

Je snapt toch zelf ook wel dat je dat niet moet doen als nieuwsmedium?
Klopt, dat ben ik met je eens, ik stoor mij mateloos aan die beeldvorming in alle media (links en rechts). Ik wil feiten, en het nieuws neutraal voorgeschoteld krijgen waarna ik zelf wel een mening vorm, en niet het nieuws gepresenteerd krijgen aan de hand van een bepaalde mening of onderbuik.
pi_175595443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat GS dat inderdaad niet letterlijk heeft gezegd. Maar het is dan ook geen citaat. Verslaggever heeft de reactie van GS waarschijnlijk op die manier geïnterpreteerd.
Het was geen citaat inderdaad.

Dit was de verdere correspondentie:





bron
pi_175595471
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het was geen citaat inderdaad.

Dit was de verdere correspondentie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

bron
Aan de ene kant jammer dat ze zo terug reageren, zou houd je die onderlinge strijd en het moddergooien natuurlijk gaande, aan de andere kant kun je het ook weer verwachten van die oppertrollen van Geenstijl. :D
pi_175595495
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Aan de ene kant jammer dat ze zo terug reageren, zou houd je die onderlinge strijd en het moddergooien natuurlijk gaande, aan de andere kant kun je het ook weer verwachten van die oppertrollen van Geenstijl. :D
Volgens mij valt het alleszins mee met die onderlinge strijd. Ik zie vooral een puberaal groepje, dat heel graag de gemene grote jongens wil uitschelden en nieuwsbronnen die deden wat ze altijd al deden: nieuws vergaren.
pi_175595497
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:41 schreef hugecooll het volgende:

[..]

klik dan op de link
Sneue mailreactie van GS waaruit je inderdaad op kunt maken dat het blog niet vindt dat er iets mis met de eigen berichtgeving.

NRC heeft dus juist gehandeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175595513
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Aan de ene kant jammer dat ze zo terug reageren, zou houd je die onderlinge strijd en het moddergooien natuurlijk gaande, aan de andere kant kun je het ook weer verwachten van die oppertrollen van Geenstijl. :D
Er is geen strijd, al zal GS dat wel zo ervaren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175595569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:46 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Volgens mij valt het alleszins mee met die onderlinge strijd. Ik zie vooral een puberaal groepje, dat heel graag de gemene grote jongens wil uitschelden en nieuwsbronnen die deden wat ze altijd al deden: nieuws vergaren.
Ach, Geenstijl heeft vaak gekleurde onzin, er zijn artikelen geweest waar ik mij ook wel eens achter de oren moest krabben omdat ik snel doorhad dat het niet helemaal feitelijk correct was, maar als je daar doorheen prikt hebben ze vaak ook zeer goede (primeurs) artikelen. Het MH17 verhaal, of het Marokkanen netwerk in Amsterdam. Soms hebben ze gewoon gelijk en vermelden ze meer feiten dan de grote media.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:54:44 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_175595591
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Jammer dat zelfs jij als hoeder van onze cultuur niet in staat bent een werkwoord te vervoegen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_175595627
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ach, Geenstijl heeft vaak gekleurde onzin, er zijn artikelen geweest waar ik mij ook wel eens achter de oren moest krabben omdat ik snel doorhad dat het niet helemaal feitelijk correct was, maar als je daar doorheen prikt hebben ze vaak ook zeer goede (primeurs) artikelen. Het MH17 verhaal, of het Marokkanen netwerk in Amsterdam. Soms hebben ze gewoon gelijk en vermelden ze meer feiten dan de grote media.
Dat geloof ik direct (is mij persoonlijk niet de moeite waard, om te raadplegen, maar dat terzijde). Het ging mij er puur om dat in deze de strijd vrij eenzijdig overkomt.
  zaterdag 9 december 2017 @ 11:59:48 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175595660
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kan ik niet zeggen. Het zijn iig niet eens hele bekende users of users die superveel posten
:').

Dit is triest, vind je niet?

Van een user weet ik dat die een wereldvreemde Brabantse en verongelijkte zeikerd is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175595749
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:26 schreef hugecooll het volgende:
Valt allemaal nog best mee.
Op zich allemaal kleine dingetjes en niet echt een zee aan desinformatie of zo, zeker als je dat vergelijkt met de oceaan aan desinformatie uit andere oorzaken en door andere lieden verspreid.
I´m back.
pi_175595765
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:53 schreef Edensnator het volgende:
Normaal neemt GeenStijl de NRC altijd op de hak. Ben benieuwd met wat voor reactie ze gaan komen.
En terecht.
Dit is een poging van nrc van 'jamaarzijdoenhetoooook' terwijl ze keer op keer er terecht op gewezen worden dst het bagger is wat ze schrijven.

Dit bevestigd alleen maar het gelijk van geenstijl.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:08:08 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175595777
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:07 schreef Red_85 het volgende:

En terecht.
Dit is een poging van nrc van 'jamaarzijdoenhetoooook' terwijl ze keer op keer er terecht op gewezen worden dst het bagger is wat ze schrijven.

Dit bevestigd alleen maar het gelijk van geenstijl.
Mooie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Redactie Games zaterdag 9 december 2017 @ 12:08:10 #103
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175595778
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het was geen citaat inderdaad.

Dit was de verdere correspondentie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

bron
Dat is toch geen professionele reactie voor een site die zich aanbiedt als nieuwssite, tering :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175595821
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ach, Geenstijl heeft vaak gekleurde onzin, er zijn artikelen geweest waar ik mij ook wel eens achter de oren moest krabben omdat ik snel doorhad dat het niet helemaal feitelijk correct was, maar als je daar doorheen prikt hebben ze vaak ook zeer goede (primeurs) artikelen. Het MH17 verhaal, of het Marokkanen netwerk in Amsterdam. Soms hebben ze gewoon gelijk en vermelden ze meer feiten dan de grote media.
De van zwervers jattende pvda'er, jorritsma, vogelaar, corruptie bij vvd in schiedam, omtzigt bullshit van nrc...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175595841
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:08 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat is toch geen professionele reactie voor een site die zich aanbiedt als nieuwssite, tering :')
Het is geen nieuwssite maar een blog. Een shockblog
Edensnator over 'n out
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:14:37 #106
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175595869
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En terecht.
Dit is een poging van nrc van 'jamaarzijdoenhetoooook' terwijl ze keer op keer er terecht op gewezen worden dst het bagger is wat ze schrijven.

Dit bevestigd alleen maar het gelijk van geenstijl.
Dude :'). Graag een onderbouwing van je onderbuikschrijfsels.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175595882
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het was geen citaat inderdaad.

Dit was de verdere correspondentie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

bron
Ik ga popcorn halen.

Dit is niet eens een wedstrijd. Nrc denkt de hand te hebben, maar gs heeft gewoon zoveel kaarten in handen over het verdraaien, aandikken en aanpampen van nrc, dat ze nooit een valide argument zullen hebben om gs 'pijn' te doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175595910
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Dude :'). Graag een onderbouwing van je onderbuikschrijfsels.
Moet je even wat meer gs lezen. Je aandoenlijke bronnetjes verzoek is aandoenlijk.
Gs maakt er gewoon een sport van het nrc te pakken in het afgelopen half jaar. En het lukt ze prima.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175595921
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:08 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat is toch geen professionele reactie voor een site die zich aanbiedt als nieuwssite, tering :')
Als je op FOK! zo'n bericht typt wordt je beticht van kinderachtigheid. Niet in de laatste plaats door de grootste geenstijlfans hier.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik ga popcorn halen.

Dit is niet eens een wedstrijd. Nrc denkt de hand te hebben, maar gs heeft gewoon zoveel kaarten in handen over het verdraaien, aandikken en aanpampen van nrc, dat ze nooit een valide argument zullen hebben om gs 'pijn' te doen.
Het is inderdaad geen wedstrijd. Dat is het enige deel waarin je gelijk hebt.
pi_175595929
Ik vind het leuk als mensen iets heel fel verdedigen zonder dat het ergens op gebaseerd is. Dan lijkt het een troll maar zeker weten doe je het niet.
wooblabalurg
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:28:32 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175596046
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moet je even wat meer gs lezen. Je aandoenlijke bronnetjes verzoek is aandoenlijk.
Gs maakt er gewoon een sport van het nrc te pakken in het afgelopen half jaar. En het lukt ze prima.
Probeer het eens in je eigen woorden uit te leggen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:39:36 #112
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175596225
Twitter gebruiken als ondersteuning van een nieuwsbericht is sowieso een slecht plan. Er bestaat simpelweg nooit 100% zekerheid dat het een echt account is. Beter beperken journalisten zich tot mensen die ter plaatse bij de gebeurtenis waren dan de foto's en het verhaal van tante Joke op Twitter. Dat Geenstijl en Powned als slechtste eruit komen verbaast me niets. Beide gebruiken vaak Tweets bij hun nieuwsberichten.
  zaterdag 9 december 2017 @ 12:55:26 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_175596495
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 11:43 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het was geen citaat inderdaad.

Dit was de verdere correspondentie:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

bron
Mijn god wat een infantiele en onprofessionele reactie :')
pi_175596644
Knippen en scheren.

Aantoonbaar is dat er bij NRC nep journalist(en) werken die Nep nieuws verspreiden.
Zoals Caspar Naber, die was in het verleden werkzaam voor het Ad en
niet geheel zuiver op de graat .
Waarom neemt het NRC journalisten in dienst met zo'n slechte staat van dienst, en iemand die leugenachtige artikelen schrijft ?

Onverantwoordelijke journalistiek

We gaan even terug naar de zaak van Kris en Lisanne.
Caspar Naber (ad) brengt gerucht als nieuws: Kris en Lisanne slachtoffer van orgaanroof
Hoe weet Naber dit allemaal? Omdat anonieme ‘ingewijden’ hem dat verteld hebben.



bron

AD: De basis voor het verhaal bleek bij nader inzien onvoldoende. Het AD heeft besloten deze publicatie daarom te herroepen en betreurt de effecten van het artikel op de families van Kris en Lisanne en hun omgeving.

Nepnieuws verspreider Caspar Naber werkt nu bij het NRC.


bron
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:03:57 #115
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175596646
quote:
13s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Mijn god wat een infantiele en onprofessionele reactie :')
het is dat ze er geen :') in konden zetten, anders hadden ze dat vast gedaan

Maar een professionele reactie staat niet stoer voor de (hun) achterban
pi_175596670
Zal wel weer nepnieuws zijn net zoals dat artikel waar Omtzigt als Poetin's useful idiot werd geframed. De NRC is gewoon een links activistisch propaganda-blaadje.
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:06:51 #117
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175596732
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal wel weer nepnieuws zijn net zoals dat artikel waar Omtzigt als Poetin's useful idiot werd geframed. De NRC is gewoon een links activistisch propaganda-blaadje.
Goed betoog. Lekker kort en feitelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:09:02 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_175596786
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal wel weer nepnieuws zijn net zoals dat artikel waar Omtzigt als Poetin's useful idiot werd geframed. De NRC is gewoon een links activistisch propaganda-blaadje.
Vroeger waren linkse activistische propaganda-blaadjes tenminste nog pro-Rusland.
pi_175596815
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal wel weer nepnieuws zijn net zoals dat artikel waar Omtzigt als Poetin's useful idiot werd geframed. De NRC is gewoon een links activistisch propaganda-blaadje.
Whataboutism en delegitimizing the media (#fake news) in slechts 2 korte zinnen. Indrukwekkend.
wooblabalurg
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:11:04 #120
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175596828
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

het is dat ze er geen :') in konden zetten, anders hadden ze dat vast gedaan


Maar een professionele reactie staat niet stoer voor de (hun) achterban
_O-

Overigens zou ik me wel doodschamen als lezer van Geenstijl wanneer de redactie me inschat als een 14-jarige puber. :')
pi_175596840
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 12:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Moet je even wat meer gs lezen. Je aandoenlijke bronnetjes verzoek is aandoenlijk.
Gs maakt er gewoon een sport van het nrc te pakken in het afgelopen half jaar. En het lukt ze prima.
Niet echt. Buiten GS en haar aanhang is niemand zich bewijst van die strijd dat het blog tegen NRC voert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:11:37 #122
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175596843
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:10 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Whataboutism en delegitimizing the media (#fake news) in slechts 2 korte zinnen. Indrukwekkend.
kan ook best dat het hele artikel eigenlijk whataboutism is. Dan mag je dat tuurlijk aankaarten
pi_175596884
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:19 schreef agter het volgende:
“Zender Powned citeerde van de twaalf onderzochte nieuws- en opiniesites het vaakst een Russische trol[..]”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-als-bron-a1584306

Waarom verbaast mij dit niet. Het type nieuws wat ze brengen. :')
Fakenieuws is echt vet stom en daarom besloot je maar fakenews te maken?
pi_175596938
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

kan ook best dat het hele artikel eigenlijk whataboutism is. Dan mag je dat tuurlijk aankaarten
Het lijkt zo gebruikelijk te zijn in verschillende media dat het zeker niet uit te sluiten is. Treurig dat men zo graag zo diep wil zakken en het blijkbaar op inhoud niet kan bolwerken.
wooblabalurg
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:18:14 #125
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175597001
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het lijkt zo gebruikelijk te zijn in verschillende media dat het zeker niet uit te sluiten is. Treurig dat men zo graag zo diep wil zakken en het blijkbaar op inhoud niet kan bolwerken.
qua inhoud zegt Geenstijl dat de inhoud die zij hebben overgenomen feitelijk juist was en NRC laat dat voor het gemak in het midden, maar impliceert dat het gaat over nepnieuws. Ook niet echt netjes als het in echt feitelijk juiste informatie was.
pi_175597066
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

qua inhoud zegt Geenstijl dat de inhoud die zij hebben overgenomen feitelijk juist was en NRC laat dat voor het gemak in het midden, maar impliceert dat het gaat over nepnieuws. Ook niet echt netjes als het in echt feitelijk juiste informatie was.
Nee, NRC stelt dat de berichtgeving misleidend is. GS wekt bijvoorbeeld de suggestie dat die bis in de brand is gestoken door moslims, terwijl daar helemaal geen bewijs voor is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:22:53 #127
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175597121
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, NRC stelt dat de berichtgeving misleidend is. GS wekt bijvoorbeeld de suggestie dat die bis in de brand is gestoken door moslims, terwijl daar helemaal geen bewijs voor is.
ik geloof dat er geen bewijs was dat ze Allah akhbar riepen, maar dat de afkomst van de mensen die dat deden vrij duidelijk was, maar kan ik verkeerd onthouden hebben. Is ook niet echt nieuws waar ik me mee bezighoud
pi_175597124
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

qua inhoud zegt Geenstijl dat de inhoud die zij hebben overgenomen feitelijk juist was en NRC laat dat voor het gemak in het midden, maar impliceert dat het gaat over nepnieuws. Ook niet echt netjes als het in echt feitelijk juiste informatie was.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre de feiten en het verhaal dat ze deden overeen komen. Gezien de trackrecord niet veel maar wie weet.
wooblabalurg
pi_175597189
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:22 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ik geloof dat er geen bewijs was dat ze Allah akhbar riepen, maar dat de afkomst van de mensen die dat deden vrij duidelijk was, maar kan ik verkeerd onthouden hebben. Is ook niet echt nieuws waar ik me mee bezighoud
GS deed overkomen alsof er sprake was van islamitische terreur. Dat is nergens op gebaseerd. Derhalve is er sprake van misleidende berichtgeving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:28:42 #130
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175597261
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

GS deed overkomen alsof er sprake was van islamitische terreur. Dat is nergens op gebaseerd. Derhalve is er sprake van misleidende berichtgeving.
mja, terreur met islamitische agenda of terreur, toevallig gepleegd door moslims
pi_175597280
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:28 schreef hugecooll het volgende:

[..]

mja, terreur met islamitische agenda of terreur, toevallig gepleegd door moslims
Er is nogal een verschil. Hoewel ik inderdaad betwijfel of ze bij GS in staat zijn om dat onderscheid te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175597352
GS geeft ook gewoon toe Russische trollen te gebruiken:

“Voor wie het nu nog niet duidelijk is: in de topics waar NRC naar verwijst, stonden tweets met video's van nieuwsfeiten. Enkele van die tweets waren kennelijk afkomstig van (Russische) trollaccounts, en die accounts zijn door twitter verwijderd.”
Make my day!
pi_175597356
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil. Hoewel ik inderdaad betwijfel of ze bij GS in staat zijn om dat onderscheid te maken.
Kritisch denken lijkt niet hun forte.
wooblabalurg
pi_175597435
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
In 5 minuten kon dit topic alweer gesloten worden.

Bravo.

_O_ _O_
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175597445
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:33 schreef agter het volgende:
GS geeft ook gewoon toe Russische trollen te gebruiken:

“Voor wie het nu nog niet duidelijk is: in de topics waar NRC naar verwijst, stonden tweets met video's van nieuwsfeiten. Enkele van die tweets waren kennelijk afkomstig van (Russische) trollaccounts, en die accounts zijn door twitter verwijderd.”
Kennelijk schrijf je - Is er enig bewijs dat het ook Russische troll accounts waren?
Of is dat giswerk ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175597472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kennelijk schrijf je - Is er enig bewijs dat het ook Russische troll accounts waren?
Of is dat giswerk ?
Geloof NRC nu maar op hun blauwe ogen, het is echt gebeurd. :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175597619
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kennelijk schrijf je - Is er enig bewijs dat het ook Russische troll accounts waren?
Of is dat giswerk ?
Dat schrijft GS.
Make my day!
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:49:26 #138
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175597663
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Waar zeg ik dat het NRC nepnieuws verspreid? Ik zeg letterlijk: "wie weet verspreid het NRC wel nepnieuws".

Ja, dat is toch suggereren dat de NRC zou liegen? Je hebt er alleen geen bewijs voor. Daarom houd je het alleen bij een suggestie.
quote:
Zie de media als twee kinderen, kind 1 zegt dat kind 2 liegt en onzin verkoopt, en kind 2 zegt dat kind 1 liegt en onzin verkoopt. Anderen hier "houden" meer van kind 1 en roepen dat kind 2 liegt, ik opper dat beide kinderen wel eens zouden kunnen liegen, er is immers bewijs dat kind 1 en 2 beiden gelogen hebben in het (recente) verleden. Maar dan krijgen mensen die beide partijen niet op hun blauwe ogen geloven weer het een verwijt van de groep die hun mening veelal baseren op een persoonlijke voorkeur, zo vermoeiend.
Hé? Ik snap er geen bamibal van wat je probeert te zeggen. Maar er is dus bewijs dat kind 1 en 2 gelogen hebben. Ik weet niet precies wie je met kind 1 en 2 bedoelt, maar één van die kinderen zou dus de NRC moeten zijn? Misschien handig om toch even met bewijs te komen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:50:31 #139
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175597684
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil. Hoewel ik inderdaad betwijfel of ze bij GS in staat zijn om dat onderscheid te maken.
voor veel mensen maakt het niet echt uit met welk oogmerk mensen uit die regio hier terroriseren
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:50:37 #140
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175597687
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:38 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kennelijk schrijf je - Is er enig bewijs dat het ook Russische troll accounts waren?
Of is dat giswerk ?
Je bedoelt te zeggen dat het geen trollaccounts waren? Twitter heeft ze voor niets verwijderd? Oké dan.. Heftig verhaal weer.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175597690
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:47 schreef agter het volgende:

[..]

Dat schrijft GS.
NRC beweerd dat het uit Rusland komt, hoe hebben ze dat gecheckt, als je geen ip-nummers hebt met alleen Twitter aliassen en user-id's ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175597731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is toch suggereren dat de NRC zou liegen? Je hebt er alleen geen bewijs voor. Daarom houd je het alleen bij een suggestie.

[..]

Hé? Ik snap er geen bamibal van wat je probeert te zeggen. Maar er is dus bewijs dat kind 1 en 2 gelogen hebben. Ik weet niet precies wie je met kind 1 en 2 bedoelt, maar één van die kinderen zou dus de NRC moeten zijn? Misschien handig om toch even met bewijs te komen?
NRC kind 1 Geenstijl kind 2.

het Omtzigt verhaal bleek nogal flink aangedikt te zijn door het NRC.
pi_175597736
Hier een heel draadje aan nepnieuws van GS:
https://twitter.com/ton_aarts/status/939459262404841472

En kennelijk reageren ze ook niet als iemand aangeeft dat bepaalde video’s overduidelijk niet kloppen.
Make my day!
pi_175597820
Nu ben ik niet zo bekend met de Twitter wereld, maar hoe weet het NRC eigenlijk dat de betreffende Twitter accounts toebehoren aan Russische trollen? Achter zo'n account kan toch iedereen zitten, en lijkt mij niet dat ze de IP gegevens hebben gekregen van Twitter, wat al helemaal geen bevestiging is van de afkomst.
  zaterdag 9 december 2017 @ 13:57:20 #145
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175597850
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

NRC kind 1 Geenstijl kind 2.

het Omtzigt verhaal bleek nogal flink aangedikt te zijn door het NRC.
Opvallend. Zelfs Geenstijl stelt niet dat de NRC liegt in de kwestie "smsjes van Omtzigt". Alleen dat de interpretatie van de journalisten niet zou kloppen. Iets waar de meningen trouwens over verschillen. Ook Omtzigt zelf heeft namelijk de conclusie getrokken dat hij verkeerd gehandeld heeft, een opvatting die binnen het CDA gedeeld wordt.

Jij stelt nadrukkelijk dat de NRC liegt. Heb je daar wel bewijs voor?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175598013
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:55 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nu ben ik niet zo bekend met de Twitter wereld, maar hoe weet het NRC eigenlijk dat de betreffende Twitter accounts toebehoren aan Russische trollen? Achter zo'n account kan toch iedereen zitten, en lijkt mij niet dat ze de IP gegevens hebben gekregen van Twitter, wat al helemaal geen bevestiging is van de afkomst.
Twitter heeft een lijst van accounts bekendgemaakt. Dit klinkt negatiever dan bedoeld, maar misschien is het een goed idee om het nieuwsbericht eerst eens echt goed door te lezen, voordat je de discussie aangaat. Scheelt echt heel veel.
pi_175598216
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Twitter heeft een lijst van accounts bekendgemaakt. Dit klinkt negatiever dan bedoeld, maar misschien is het een goed idee om het nieuwsbericht eerst eens echt goed door te lezen, voordat je de discussie aangaat. Scheelt echt heel veel.
ja deze lijst
gewoon een naam en een gebruikers nummer meer niet
zegt toch helemaal Nix
Is er al iemand opgepakt en veroordeeld ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175598257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja deze lijst
gewoon een naam en een gebruikers nummer meer niet
zegt toch helemaal Nix
Is er al iemand opgepakt en veroordeeld ?
Waarom zou er iemand worden opgepakt voor het verspreiden van nepnieuws?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 9 december 2017 @ 14:16:01 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175598312
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 13:04 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Zal wel weer nepnieuws zijn net zoals dat artikel waar Omtzigt als Poetin's useful idiot werd geframed. De NRC is gewoon een links activistisch propaganda-blaadje.
Probeer dit eens in een goed betoog te onderbouwen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175598424
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja deze lijst
gewoon een naam en een gebruikers nummer meer niet
zegt toch helemaal Nix
Is er al iemand opgepakt en veroordeeld ?
Wat zou je nog meer willen zien op de lijst?
pi_175598448
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Twitter heeft een lijst van accounts bekendgemaakt. Dit klinkt negatiever dan bedoeld, maar misschien is het een goed idee om het nieuwsbericht eerst eens echt goed door te lezen, voordat je de discussie aangaat. Scheelt echt heel veel.
Ik heb het bericht nogmaals gelezen, maar ik zie nergens staan dat Twitter een lijst van accounts heeft bekend gemaakt?

Dit staat er wel:

quote:
Begin november gaf het Congres de lijst met trol-accounts vrij. Niet duidelijk is of Rusland ook Nederlandstalige trollen aanstuurde.
Nu neem ik even aan dat het gaat om het congres in Amerika.

Dan zegt het NRC in het artikel dit:

quote:
„Maar het klopt dat we in het verleden tweets bij stukken zetten om een beeld te geven van de stemming rond een zaak. Gelukkig zijn we daar inmiddels mee opgehouden, juist omdat je op Twitter nooit zeker weet wie er achter een account zit.”
Gevolgd door dit:

quote:
„We zijn er terughoudender in geworden dan voorheen, omdat mensen zich op Twitter altijd kunnen voordoen als iemand anders. Maar eerlijk is eerlijk: ook wij weten het nooit honderd procent zeker.”
Die vlieger gaat dus niet op voor het NRC of het congres, want zij weten dus blijkbaar wel wie er achter de twitter accounts zit.

Nu ben ik niet je standaard huis/tuin/keuken computer gebruiker, en voor mij is het heel makkelijk om mensen te laten denken dat ik in Rusland zit of Afrika via een proxy of vpn. Als die mensen echt het doel hebben om fake nieuws de wereld in te slingeren, waarom zijn ze dan zo dom om het via hun eigen IP adres te doen waardoor het makkelijker te herleiden is naar Rusland. Als ik een Russische trol zou zijn, dan was ervoor zorgen dat ze niet kunnen achterhalen dat ik een Russische trol was toch wel één van mijn eerste prioriteiten.

Maar blijkbaar zijn Russische hackers zo slim om complete verkiezingen te beïnvloeden, maar te dom om via een proxy of vpn te internetten.

Twitter is de partij die zelf aangeeft als iets nep-nieuws is, nu betwijfel ik of Twitter overal journalisten heeft rondlopen om te controleren of iets wel of geen nepnieuws is dus zijn ze veelal afhankelijk van de gebruikers of overheden zoals in Duitsland. Het valt natuurlijk ook niet op dat alleen "bepaald nieuws" continue als nep-nieuws wordt gekenmerkt. Maar Twitter en de westerse media (in de wat linksere kringen) zijn roomser dan de Paus en zullen nooit onterecht nieuws kernmerken als nep-nieuws of zelf nep-nieuws de wereld in slingeren om de simpele reden dat zij immers geen Russen zijn, alleen Russen doen zoiets als we de westerse media mogen geloven.

Ik vertrouw partijen niet zo snel die menen een monopolie te hebben op de "waarheid" en dan anderen, in dit geval de Russen, aan te wijzen als de as van het kwaad. Propaganda waar ze in de jaren 30/40 van de vorige eeuw jaloers op zouden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 09-12-2017 14:29:55 ]
pi_175598520
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:22 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Wat zou je nog meer willen zien op de lijst?
Uit die hele lijst blijkt niet dat het Russische Troll accounts waren.
En waarom moeten we maar geloven wat een (nep) journalist van het NRC opschrijft ?

Bovendien is Rik Wassens helemaal geen journalist maar een studentje.

Binnenkort is hij afgestudeerd MSc in datajournalistiek aan Tilburg University en heeft hij er ook een papiertje voor. Hij werkt momenteel voor AVROTROS, hoofdzakelijk op de internetredactie van Radar
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175598588
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Uit die hele lijst blijkt niet dat het Russische Troll accounts waren.
En waarom moeten we maar geloven wat een (nep) journalist van het NRC opschrijft ?

Bovendien is Rik Wassens helemaal geen journalist maar een studentje.

Binnenkort is hij afgestudeerd MSc in datajournalistiek aan Tilburg University en heeft hij er ook een papiertje voor. Hij werkt momenteel voor AVROTROS, hoofdzakelijk op de internetredactie van Radar
Je snapt dat er bij kranten ook gewoon stagiaires rondlopen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175598593
Dertig tweets in twee jaar, nou nou. Het echte probleem lijkt me dat de media tweets van onbekenden als bron gebruiken.

quote:
De Russische trollen hielden van overdrijven, zo blijkt. Op de website van Powned rept een Russische trol van een carnage (bloedbad) bij linkse protesten rond de inauguratie van Trump.
Oh please, carnage wordt tegenwoordig meestal in figuurlijke betekenis gebruikt:
quote:
(figuratively, slang) Any chaotic situation.
quote:
Het account spreekt van een „aanval” van linkse betogers op de politie. DDS neemt de tweet in twee artikelen over. Maar het bijbehorende filmpje toont betogers die vreedzaam een weg blokkeren en serpentinespray op de helmen van de oproerpolitie spuiten.
Dat een filmpje iets niet toont betekent niet dat het niet is gebeurd. Er werden 200 mensen gearresteerd, er werden ruiten ingegooid, vernielingen aangericht, dan lijken aanvallen op de politie niet ondenkbaar. Maar op basis van één filmpje noemt men het een overdrijving (aka leugen). Als de NOS zegt dat meerdere doden gevallen zijn bij bosbranden, zouden ze dat ook afdoen als overdrijving omdat de beelden het niet tonen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175598636
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
Dertig tweets in twee jaar, nou nou. Het echte probleem lijkt me dat de media tweets van onbekenden als bron gebruiken.

[..]

Oh please, carnage wordt tegenwoordig meestal in figuurlijke betekenis gebruikt:

[..]

[..]

Dat een filmpje iets niet toont betekent niet dat het niet is gebeurd. Er werden 200 mensen gearresteerd, er werden ruiten ingegooid, vernielingen aangericht, dan lijken aanvallen op de politie niet ondenkbaar. Maar op basis van één filmpje noemt men het een overdrijving (aka leugen). Als de NOS zegt dat meerdere doden gevallen zijn bij bosbranden, zouden ze dat ook afdoen als overdrijving omdat de beelden het niet tonen?
Ja, op basis van dit artikel, houdt NRC kennelijk ook van overdrijving idd.

Goh, GS 7 x een troll geretweet ipv 4 x de VK. Nou nou.
I´m back.
pi_175598658
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:31 schreef crystal_meth het volgende:
Dertig tweets in twee jaar, nou nou. Het echte probleem lijkt me dat de media tweets van onbekenden als bron gebruiken.

[..]

Oh please, carnage wordt tegenwoordig meestal in figuurlijke betekenis gebruikt:

[..]

[..]

Dat een filmpje iets niet toont betekent niet dat het niet is gebeurd. Er werden 200 mensen gearresteerd, er werden ruiten ingegooid, vernielingen aangericht, dan lijken aanvallen op de politie niet ondenkbaar. Maar op basis van één filmpje noemt men het een overdrijving (aka leugen). Als de NOS zegt dat meerdere doden gevallen zijn bij bosbranden, zouden ze dat ook afdoen als overdrijving omdat de beelden het niet tonen?
Aha, dus een nieuwssite mag wat jou betreft schrijven dat agenten zijn aangevallen, omdat hhet niet 'ondenkbaar' is?

Juist ja.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175598721
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus een nieuwssite mag wat jou betreft schrijven dat agenten zijn aangevallen, omdat hhet niet 'ondenkbaar' is?

Juist ja.
Punt is dat grootste bron van desinformatie wrs niet afkomstig is uit Rusland hè. Dat doen de mensen zelf, door verkeerde of overhaaste conclusies ergens aan te verbinden, door filmpjes te retweeten met een verkeerde bron, door interpretationele desinformatie, doordat door retweeten informatie verdwijnt etc. etc.
En er zijn heel wat mensen op social media aanwezig met een hermetisch wereldbeeld. Dus zeg maar complotdenkers.
Dat zijn de Russen ook meestal, dus wrs geloven die Russische trollen nog echt in hun bijdrages ook.
I´m back.
pi_175598738
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik heb het bericht nogmaals gelezen, maar ik zie nergens staan dat Twitter een lijst van accounts heeft bekend gemaakt?

Dit staat er wel:

[..]

Nu neem ik even aan dat het gaat om het congres in Amerika.

Dan zegt het NRC in het artikel dit:

[..]

Gevolgd door dit:

[..]

Die vlieger gaat dus niet op voor het NRC of het congres, want zij weten dus blijkbaar wel wie er achter de twitter accounts zit.

Nu ben ik niet je standaard huis/tuin/keuken computer gebruiker, en voor mij is het heel makkelijk om mensen te laten denken dat ik in Rusland zit of Afrika via een proxy of vpn. Als die mensen echt het doel hebben om fake nieuws de wereld in te slingeren, waarom zijn ze dan zo dom om het via hun eigen IP adres te doen waardoor het makkelijker te herleiden is naar Rusland. Als ik een Russische trol zou zijn, dan was ervoor zorgen dat ze kunnen achterhalen dat ik een Russische trol was toch wel één van mijn eerste prioriteiten.

Maar blijkbaar zijn Russische hackers zo slim om complete verkiezingen te beïnvloeden, maar te dom om via een proxy of vpn te internetten.

Twitter is de partij die zelf aangeeft als iets nep-nieuws is, nu betwijfel ik of Twitter overal journalisten heeft rondlopen om te controleren of iets wel of geen nepnieuws is dus zijn ze veelal afhankelijk van de gebruikers of overheden zoals in Duitsland. Het valt natuurlijk ook niet op dat alleen "bepaald nieuws" continue als nep-nieuws wordt gekenmerkt. Maar Twitter en de westerse media (in de wat linksere kringen) zijn roomser dan de Paus en zullen nooit onterecht nieuws kernmerken als nep-nieuws of zelf nep-nieuws de wereld in slingeren om de simpele reden dat zij immers geen Russen zijn, alleen Russen doen zoiets als we de westerse media mogen geloven.

Ik vertrouw partijen niet zo snel die menen een monopolie te hebben op de "waarheid" en dan anderen, in dit geval de Russen, aan te wijzen als de as van het kwaad. Propaganda waar ze in de jaren 30/40 van de vorige eeuw jaloers op zouden zijn.
quote:
NRC baseerde zijn onderzoek op een lijst van 2.752 Twitter-accounts van Russische trollen die in ieder geval actief waren tussen september en november 2016. Deze accounts waren bijvangst in een onderzoek van Facebook naar Russische beïnvloeding tijdens de Amerikaanse verkiezingscampagne. Het sociale netwerk overhandigde de lijst aan het Amerikaanse congres, dat onderzoek doet naar buitenlandse inmenging in de presidentsverkiezingen. Het Congres heeft de lijst op haar beurt openbaar gemaakt. Op een openbare hoorzitting begin november, bleek dat de meeste senatoren de tot dan toe ontmaskerde Twitter- en Facebookaccounts beschouwen als het topje van de ijsberg. De Republikeinse voorzitter van de inlichtingencommissie van de Senaat sprak de techbedrijven streng toe: „U moet beter uw best doen om het Amerikaanse volk te verdedigen.”

De lijst lijkt betrouwbaar. Hoewel Twitter haar exacte onderzoeksmethode niet bekend maakt (omdat het niet wil dat trollen doorkrijgen hoe ze opsporing kunnen vermijden), weten we dat zulke onderzoeken zich meestal richten op een breed scala aan indicatoren. Er worden onder meer netwerken in kaart gebracht die elkaar op een verdachte manier retweeten, ook kunnen IP-adressen, e-mailadressen en telefoonnummers gelinkt aan een account de werkelijke identiteit of locatie van de twitteraar onthullen. We weten daarnaast, op basis van het onderzoek van het Amerikaanse Congres, dat Twitter gegevens van Facebook over Russische trol-accounts gebruikte om de accounts te identificeren. Dat kunnen bijvoorbeeld e-maildressen of betaalgegevens zijn geweest.

Veel accounts op de lijst zijn ook via andere wegen ontmaskerd als Russische trollen, door bronnen binnen het IRA bijvoorbeeld. Bovendien heeft nog maar één van de 2.752 accounts zich succesvol bij Twitter weten te legitimeren. Het ging om een Amerikaan die per ongeluk in de lijst was opgenomen en wiens account weer is geactiveerd.
Ook met een VPN of Proxy kun je op verscheidene wijzen nog steeds je identiteit kenbaar maken. Niet voor niets dat je zelfs bij het gebruik van TOR nog heel wat instructies op moet volgen, om te voorkomen dat je identiteit of locatie bekend wordt en het nog steeds vaak gebeurt dat mensen die illegale handeligen via TOR verrichten toch ontdekt en vervolgd worden.

In dit geval hoeft niet eens je daadwerkelijke identiteit bekend te worden. Enkel dat je stelselmatig meedoet aan het creëren en verspreiden van desinformatie vanuit een gedeelde bron. Ik vind het niet ongeloofwaardig dat Twitter daartoe in staat is. Daarnaast heeft de NRC dus van relevante accounts ook nog eens de tweets nagezocht, waarvan een deel inderdaad simpelweg vals bleek.

Overigens is het dus niet zo dat het enkel nieuws is van één kant. Zo worden in het artikel bijvoorbeeld zowel een zogenaamde GOP-account als een BLM-account genoemd. Alleen lijkt het inderdaad wel veel identiteitsdiscussies te betreffen, maar is dat zo raar dan?

Overigens heb ik het zelf ook niet op as van het kwaad retoriek. Ik geloof ook echt niet dat dit typisch iets Russisch is. Alleen is er, gezien de ontwikkelingen in de Amerikaanse verkiezingen, nu toevallig een grootschalig onderzoek gaande, waarin Rusland een rol speelt. Dan komen er soms zaken als deze vrij. Het zou raar zijn om daar niks mee te doen, omdat de VS zelf of de EU waarschijnlijk ook de publieke opinie pogen te beïnvloeden op vergelijkbare wijze.
pi_175598790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gechargeerd, maar er zit wel een kern van waarheid in. RT bericht regelmatig over zaken waar westerse systeem-media liever niet de aandacht op vestigen. Maakt het dat per definitie een trol?
Precies. Hypocriete westerse media. Te lang hebben ze de morele autoriteit als enige aan zich toegekend. Zodra Russen of Chinezen hun eigen media en waarden gaan verspreiden dan zijn het trollen of een gevaar voor het westerse liberale gedachtegoed. Nou nee andere kijk op zaken. Die laten een deel van de wereld zien waarover de westerse media niks hoort. Alles wat je leest moet kritisch naar gekeken worden. Geldt ook voor cnn. Het is old-school netwerk die msm. Je merkt dat een soort angst is dat landen richting een ander systeem schuiven dan het liberale democratische kanker dat we nu in west-europa zien.
pi_175598815
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus een nieuwssite mag wat jou betreft schrijven dat agenten zijn aangevallen, omdat hhet niet 'ondenkbaar' is?

Juist ja.
De NOS (en veel andere media) schreef toch echt een half uur na de rechts-extremistische aanslag op moskee gangers in Frankrijk dat het een blanke rechts-extremist was terwijl de politie nog bezig was met het onderzoek, volledig gebaseerd op de getuigenverslagen op Twitter. Een dag later had de politie nog altijd niets verteld over het motief maar dat weerhield de NOS niet om naam en toenaam van de dader bekend te maken, inclusief woonplaats en het aantal kinderen te vermelden.

Bij de aanslag in Amerika toen een idioot inreed op linkse demonstranten werd er ook meteen geopperd dat het een blanke extreem-rechtse aanslag was, nog voordat de politie een persconferentie hield of feiten bekend had gemaakt, ook volledig gebaseerd op de getuigenverslagen van veelal Twitter.

Bij één van de aanslagen in Londen stond Twitter ook vol met verslagen van getuigen, getuigen die geïnterviewd werden door andere journalisten vertelden ook over Allah Akbar roepende terroristen, maar de NOS draaide er uren om heen en zei er geen woord over, de beelden werden zelfs zo geknipt om de "Allah Akbar" opmerking vooral niet te laten vallen in de nieuwsuitzending.

Bij het suikerspiegel ongeluk in Amsterdam sprak de NOS en andere media over een ongeluk zonder enige informatie over de dader, ondanks dat de getuigenverslagen op Twitter iets heel anders beweerden.

Erg selectief allemaal, maar het zal natuurlijk wel weer volledig aan mij liggen.
pi_175598839
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus een nieuwssite mag wat jou betreft schrijven dat agenten zijn aangevallen, omdat hhet niet 'ondenkbaar' is?

Juist ja.
Nee, ik zeg dat je niet op basis van één filmpje kan beweren dat het niet gebeurde.
fyi,van de aanklager:
quote:
Leibovitz said at the time that she thought a sentence that didn’t involve prison would be inappropriate, given that Powell admitted to breaking store windows and throwing objects at police officers.
Minstens één demonstrant gaf dus toe dat hij de politie bekogelde met projectielen.

[ Bericht 3% gewijzigd door crystal_meth op 09-12-2017 14:52:38 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175598897
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Punt is dat grootste bron van desinformatie wrs niet afkomstig is uit Rusland hè. Dat doen de mensen zelf, door verkeerde of overhaaste conclusies ergens aan te verbinden, door filmpjes te retweeten met een verkeerde bron, door interpretationele desinformatie, doordat door retweeten informatie verdwijnt etc. etc.
En er zijn heel wat mensen op social media aanwezig met een hermetisch wereldbeeld. Dus zeg maar complotdenkers.
Dat zijn de Russen ook meestal, dus wrs geloven die Russische trollen nog echt in hun bijdrages ook.
Meestal zijn die nep berichten zo gemaakt dat ze uitlokken om te retweeten of om te delen op fb.
Min of meer Scoopwaardig en mensen trappen er al vrij snel in.
Vaak hebben die accounts bijna geen volgers, weinig berichten en geen vrienden ed. op FB.
Maar ervaren rotten op internet trappen er niet in en negeren die bs .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175598957
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:47 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat je niet op basis van één filmpje kan beweren dat het niet gebeurde.
fyi,van de aanklager:

[..]

Minstens één demonstrant gaf dus toe dat hij de politie bekogelde met projectielen.
Maar de stukken van DDS zijn gebaseerd op Tweets waarin wordt beweerd dat agenten worden aangevallen, terwijl daar geen bewijs voor wordt geleverd. In het bijbehorende filmpje is daar niets van te zien.

Dan kun je toch niet stellen dat je niks verkeerd doet omdat het aannemelijk is dat elders agenten zijn belaagd? Dat snap je zelf toch ook wel?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175599054
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:41 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

[..]

Ook met een VPN of Proxy kun je op verscheidene wijzen nog steeds je identiteit kenbaar maken. Niet voor niets dat je zelfs bij het gebruik van TOR nog heel wat instructies op moet volgen, om te voorkomen dat je identiteit of locatie bekend wordt en het nog steeds vaak gebeurt dat mensen die illegale handeligen via TOR verrichten toch ontdekt en vervolgd worden.

In dit geval hoeft niet eens je daadwerkelijke identiteit bekend te worden. Enkel dat je stelselmatig meedoet aan het creëren en verspreiden van desinformatie vanuit een gedeelde bron. Ik vind het niet ongeloofwaardig dat Twitter daartoe in staat is. Daarnaast heeft de NRC dus van relevante accounts ook nog eens de tweets nagezocht, waarvan een deel inderdaad simpelweg vals bleek.

Overigens is het dus niet zo dat het enkel nieuws is van één kant. Zo worden in het artikel bijvoorbeeld zowel een zogenaamde GOP-account als een BLM-account genoemd. Alleen lijkt het inderdaad wel veel identiteitsdiscussies te betreffen, maar is dat zo raar dan?

Overigens heb ik het zelf ook niet op as van het kwaad retoriek. Ik geloof ook echt niet dat dit typisch iets Russisch is. Alleen is er, gezien de ontwikkelingen in de Amerikaanse verkiezingen, nu toevallig een grootschalig onderzoek gaande, waarin Rusland een rol speelt. Dan komen er soms zaken als deze vrij. Het zou raar zijn om daar niks mee te doen, omdat de VS zelf of de EU waarschijnlijk ook de publieke opinie pogen te beïnvloeden op vergelijkbare wijze.
Ik respecteer je mening, en snap je punt, al heb ik een totaal andere mening. Maar beide onze meningen zijn gebaseerd op hoe wij het zien, er is geen onomstotelijk bewijs dat het klopt, we moeten er maar vanuit gaan dat Twitter of het NRC de waarheid verkondigd, en dat is hetgeen wat mij nu zo stoort. Wij krijgen van twee kampen twee verschillende verhalen te horen, niemand kan met zekerheid zeggen wie de waarheid spreekt, en toch krijg ik het idee in dit topic dat mensen denken dat vooral Twitter en het NRC de waarheid spreken omdat zij degene zijn die de beschuldiging uiten van nep-nieuws, en het enige waar mensen dat op kunnen baseren is hun persoonlijke voorkeur want ik heb nog geen echte bewijzen gezien of gehoord buiten een gebruikerslijst.

Pak dit artikel: Twitter censureert in Duitsland tweet van Geert Wilders over aanslag Manchester

quote:
Duitsland wil socialemediabedrijven als Facebook, Twitter en Snapchat hoge boetes opleggen als ze niet binnen 24 uur haatzaaiende berichten of nepnieuws weghalen.
Berichten die het beleid ondermijnen van laten we zeggen Merkel zijn niet goed voor de verkiezingen en kunnen voor onrust zorgen in de samenleving, dus dat is een goed motief voor Duitsland of de EU om berichten die niet passen bij het beleid welke ze nastreven te censureren.

Daarom geloof ik de westerse media evenveel als de Russische, en dat is dus niet. Wij worden niet alleen door de Russen voor de gek gehouden in dit land, en het is naïef om te denken dat onze media en onze politiek zich wel 100% bij de feiten houden, zij zullen zich ook laten beïnvloeden door hun politieke of persoonlijke belangen.

Heel dom voorbeeld misschien, de AD haringtest in veel media was daar afgelopen week veel ophef over, dat bleek doorgestoken kaart te zijn. Het AD heeft er geen enkel bericht aan gewijd, waarom zouden ze ook, ze gaan echt niet hun eigen ruiten ingooien. Waarom zou dat niet opgaan voor politieke idealen?
pi_175599060
Jan Rooski liet zich volgens mij ook regelmatig nemen.
pi_175599126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:03 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mooi, één tip, reageer niet meer op mij, genoeg ervan jou te voorzien van normale reacties en dan iedere keer zulke kinderachtige reacties terug te krijgen.
Kerel, als jij zo nodig over de NOS wil discussiëren, dan open je toch lekker een topic?

Nu tik je een of ander onzinnig betoog waarmee je de indruk wekt dat de fouten die in het stuk van NRC worden genoemd, geen probleem zijn, want NOS.

Dat slaat toch nergens op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175599201
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, op basis van dit artikel, houdt NRC kennelijk ook van overdrijving idd.

Goh, GS 7 x een troll geretweet ipv 4 x de VK. Nou nou.
De NRC probeert krampachtig de zogenaamde Russische invloeden aan te tonen. Dat artikel over Omtzigt sloeg wat dat betreft ook al de plank volledig mis.
pi_175599207
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar de stukken van DDS zijn gebaseerd op Tweets waarin wordt beweerd dat agenten worden aangevallen, terwijl daar geen bewijs voor wordt geleverd. In het bijbehorende filmpje is daar niets van te zien.

Dan kun je toch niet stellen dat je niks verkeerd doet omdat het aannemelijk is dat elders agenten zijn belaagd? Dat snap je zelf toch ook wel?
Ik heb al gezegd dat media zich sowieso niet moeten baseren op tweets van onbekenden. Maar dit artikel van NRC vind ik ook ondermaats.
Ik kan me niet druk maken over wat RT, GS etc.. schrijven, ik lees ze niet en zal ze niet als bron gebruiken. Ik erger me wel aan fouten in De Standaard (de Belgische krant, niet DDS), NYT, WP, Guardian, Christian Science Monitor, etc., want daar verwacht ik kwaliteit van.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175599298
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat media zich sowieso niet moeten baseren op tweets van onbekenden.
Dan zijn we het eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175599353
:Y) nog meer Nepnieuws van het NRC

woensdag 20 september 2017, 12:19

China-correspondent Oscar Garschagen na 10 jaar weg bij NRC na fouten en plagiaat

https://www.villamedia.nl(...)a-fouten-en-plagiaat

~~

http://www.chinadatainsid(...)-fake-news-in-china/

~~

NRC levert eigen correspondent en oud chef AD Oscar 'NepNieuws' Garschagen uit aan China

https://www.geenstijl.nl/(...)rkzaam-voor-het-nrc/

~~

China-correspondent NRC vertrekt na plagiaat en gerommel met citaten

De China-correspondent van NRC Handelsblad, Oscar Garschagen, stapt op omdat hij journalistieke regels heeft overtreden. Uit intern onderzoek blijkt dat hij plagiaat pleegde en citaten gebruikte van mensen die hij niet heeft gesproken.

https://www.volkskrant.nl(...)et-citaten~a4517654/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175599428
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kerel, als jij zo nodig over de NOS wil discussiëren, dan open je toch lekker een topic?

Nu tik je een of ander onzinnig betoog waarmee je de indruk wekt dat de fouten die in het stuk van NRC worden genoemd, geen probleem zijn, want NOS.

Dat slaat toch nergens op?
Jij maakt je druk dat media argumenten portretteren als feiten welke helemaal geen feiten zijn, zaken die aangenomen worden door op basis van bijvoorbeeld Twitter berichten. Waarom zeg je gewoon niet eerlijk dat jij erg selectief bent welke zaken als "feiten" worden verkondigd. Jij oppert hier altijd "neutraal" te zijn, en toch is het altijd maar één bepaald gedeelte waar jij je druk over maakt, als het andere kamp zich er schuldig aan maakt hoor ik je nooit en mensen die jou ermee confronteren worden keer op keer weggezet door weer een simpele dooddoener of wil je het er opeens niet meer over hebben. In het NWS / NOS faked (wederom) nieuws over Israelische aanval op Syrië topic wist je niet hoe snel je het bericht moest debunken en het vooral als onzin of foutje weg te zetten dat de NOS een bepaald beeld probeert te creëren.

Misschien zijn al die verslagen bij die beelden ook wel "foutjes", maar die vlieger zal bij jou wel weer niet opgaan, aangezien ik jou dat hier opeens niet zie opperen.

En ik zal de volgende keer ook "klagen" dat je een nieuw topic moet openen als jij in dat topic over nep-nieuws van de NOS begint over Trump, Wilders of een moslimban. Maar nu zal ik wel weer huilen als ik dat opmerk. :')
pi_175599441
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:17 schreef StaceySinger het volgende:
:Y) nog meer Nepnieuws van het NRC

woensdag 20 september 2017, 12:19

China-correspondent Oscar Garschagen na 10 jaar weg bij NRC na fouten en plagiaat

https://www.villamedia.nl(...)a-fouten-en-plagiaat

~~

http://www.chinadatainsid(...)-fake-news-in-china/

~~

NRC levert eigen correspondent en oud chef AD Oscar 'NepNieuws' Garschagen uit aan China

https://www.geenstijl.nl/(...)rkzaam-voor-het-nrc/

~~

China-correspondent NRC vertrekt na plagiaat en gerommel met citaten

De China-correspondent van NRC Handelsblad, Oscar Garschagen, stapt op omdat hij journalistieke regels heeft overtreden. Uit intern onderzoek blijkt dat hij plagiaat pleegde en citaten gebruikte van mensen die hij niet heeft gesproken.

https://www.volkskrant.nl(...)et-citaten~a4517654/
En omdat blijkt dat die correspondent de journalistieke wetten heeft geschonden, is hij ontslagen. Prima, toch?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175599469
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Jij maakt je druk dat media argumenten portretteren als feiten welke helemaal geen feiten zijn, zaken die aangenomen worden door op basis van bijvoorbeeld Twitter berichten. Waarom zeg je gewoon niet eerlijk dat jij erg selectief bent welke zaken als "feiten" worden verkondigd. Jij oppert hier altijd "neutraal" te zijn, en toch is het altijd maar één bepaald gedeelte waar jij je druk over maakt, als het andere kamp zich er schuldig aan maakt hoor ik je nooit en mensen die jou ermee confronteren worden keer op keer weggezet door weer een simpele dooddoener of wil je het er opeens niet meer over hebben. In het NWS / NOS faked (wederom) nieuws over Israelische aanval op Syrië topic wist je niet hoe snel je het bericht moest debunken en het vooral als onzin of foutje weg te zetten dat de NOS een bepaald beeld probeert te creëren.

Misschien zijn al die verslagen bij die beelden ook wel "foutjes", maar die vlieger zal bij jou wel weer niet opgaan, aangezien ik jou dat hier opeens niet zie opperen.

En ik zal de volgende keer ook "klagen" dat je een nieuw topic moet openen als jij in dat topic over nep-nieuws van de NOS begint over Trump, Wilders of een moslimban. Maar nu zal ik wel weer huilen als ik dat opmerk. :')
In het topic dat je aanhaalt was de NOS onderwerp van gesprek en mijn reacties sloegen op de NOS.

Snappie?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175599615
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In het topic dat je aanhaalt was de NOS onderwerp van gesprek en mijn reacties sloegen op de NOS.

Snappie?
Dat snap ik, maar de NOS die foute beelden gebruikt bij een nieuwsbericht waardoor een bepaald beeld wordt gecreëerd doe jij af als een foutje, en niet 100% correcte informatie bij een filmpje doe je af als....?

Je eerste reactie in dat topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
GeenStijl :')

NOS gebruikte een stock foto van het ANP. Dat is niet ongebruikelijk. In het bijschrift wordt ook niet gesteld dat het beeld bij deze aanval hoort.
Misschien waren het wel archief beelden bij bijvoorbeeld Geenstijl? In het artikel werd namelijk ook niet gesteld dat die beelden bij het bericht horen? Misschien waren het wel overal oude archief beelden, welke ze door een "slordigheid" niet vermeld hebben, of kan alleen de NOS foutjes maken en de rest is nep-nieuws en propaganda?

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal georkestreerd door de kwaadaardige Soros.

Het is een slordigheidje van de redactie online van de NOS. Niets meer en niets minder.
pi_175599695
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:34 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de NOS die foute beelden gebruikt bij een nieuwsbericht waardoor een bepaald beeld wordt gecreëerd doe jij af als een foutje, en niet 100% correcte informatie bij een filmpje doe je af als....?

Je eerste reactie in dat topic:

[..]

Misschien waren het wel archief beelden bij bijvoorbeeld Geenstijl? In het artikel werd namelijk ook niet gesteld dat die beelden bij het bericht horen? Misschien waren het wel overal oude archief beelden, welke ze door een "slordigheid" niet vermeld hebben, of kan alleen de NOS foutjes maken en de rest is nep-nieuws en propaganda?

[..]

Knulletje, waar het om gaat is dat de NOS het onderwerp van gesprek was in dat topic. Mijn reacties gingen over de NOS en daarbij gaf ik mijn kijk op zaken.

Daarin verschillen mijn bijdragen met die van jou in dit topic. Hier werd een beetje gediscussieerd over de vraag in hoeverre Geenstijl nou fout zat met bericht dat wordt aangehaald in het NRC-stuk, waarna jij binnen komt vallen met een heel verhaal over de NOS, waar het goddomme helemaal niet over gaat.

Doordat je vaak van die enorme lappen uit je toetsenbord ramt, lijkt het alsof je inhoudelijk sterk bent. Maar feitelijk is je post gewoon een lange drogredenering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175599924
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Knulletje, waar het om gaat is dat de NOS het onderwerp van gesprek was in dat topic. Mijn reacties gingen over de NOS en daarbij gaf ik mijn kijk op zaken.

Daarin verschillen mijn bijdragen met die van jou in dit topic. Hier werd een beetje gediscussieerd over de vraag in hoeverre Geenstijl nou fout zat met bericht dat wordt aangehaald in het NRC-stuk, waarna jij binnen komt vallen met een heel verhaal over de NOS, waar het goddomme helemaal niet over gaat.

Doordat je vaak van die enorme lappen uit je toetsenbord ramt, lijkt het alsof je inhoudelijk sterk bent. Maar feitelijk is je post gewoon een lange drogredenering.
Maar dit topic zou ook moeten gaan over De Volkskrant, het AD, RTLNieuws of Joop.nl, allemaal partijen die in dat artikel genoemd worden, daar zie ik (ook van jou) hier dan ook geen woord over? Nee het is Geenstijl en dan kotsen we vooral de onderbuik leeg want: Geenstijl.

Het klopt dat de NOS hier nergens in genoemd wordt, maar je kan mij niet kwalijk nemen waarom ik mij afvraag waarom jij in één topic het opneemt voor de NOS en "fake-nieuws" afdoet als "slordigheden", maar zodra het om Geenstijl gaat de onderbuik leeggekotst kan worden. En het is toch niet gek dat ik een partij erbij sleep die niet genoemd wordt in het artikel, maar waarvan meermaals is bewezen dat zij zich schuldig maken aan eenzelfde soort praktijken die in andere topics dan weer goedgepraat worden, ik probeer alleen te begrijpen waarom.
pi_175599988
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar dit topic zou ook moeten gaan over De Volkskrant, het AD, RTLNieuws of Joop.nl, allemaal partijen die in dat artikel genoemd worden, daar zie ik (ook van jou) hier dan ook geen woord over? Nee het is Geenstijl en dan kotsen we vooral de onderbuik leeg want: Geenstijl.

Het klopt dat de NOS hier nergens in genoemd wordt, maar je kan mij niet kwalijk nemen waarom ik mij afvraag waarom jij in één topic het opneemt voor de NOS en "fake-nieuws" afdoet als "slordigheden", maar zodra het om Geenstijl gaat de onderbuik leeggekotst kan worden. En het is toch niet gek dat ik een partij erbij sleep die niet genoemd wordt in het artikel, maar waarvan meermaals is bewezen dat zij zich schuldig maken aan eenzelfde soort praktijken die in andere topics dan weer goedgepraat worden, ik probeer alleen te begrijpen waarom.
Ik wil graag de TRT erbijslepen.. is dat ok?
pi_175600039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar dit topic zou ook moeten gaan over De Volkskrant, het AD, RTLNieuws of Joop.nl, allemaal partijen die in dat artikel genoemd worden, daar zie ik (ook van jou) hier dan ook geen woord over? Nee het is Geenstijl en dan kotsen we vooral de onderbuik leeg want: Geenstijl.

Het klopt dat de NOS hier nergens in genoemd wordt, maar je kan mij niet kwalijk nemen waarom ik mij afvraag waarom jij in één topic het opneemt voor de NOS en "fake-nieuws" afdoet als "slordigheden", maar zodra het om Geenstijl gaat de onderbuik leeggekotst kan worden. En het is toch niet gek dat ik een partij erbij sleep die niet genoemd wordt in het artikel, maar waarvan meermaals is bewezen dat zij zich schuldig maken aan eenzelfde soort praktijken die in andere topics dan weer goedgepraat worden, ik probeer alleen te begrijpen waarom.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Maar dit topic zou ook moeten gaan over De Volkskrant, het AD, RTLNieuws of Joop.nl, allemaal partijen die in dat artikel genoemd worden, daar zie ik (ook van jou) hier dan ook geen woord over? Nee het is Geenstijl en dan kotsen we vooral de onderbuik leeg want: Geenstijl.

Het klopt dat de NOS hier nergens in genoemd wordt, maar je kan mij niet kwalijk nemen waarom ik mij afvraag waarom jij in één topic het opneemt voor de NOS en "fake-nieuws" afdoet als "slordigheden", maar zodra het om Geenstijl gaat de onderbuik leeggekotst kan worden. En het is toch niet gek dat ik een partij erbij sleep die niet genoemd wordt in het artikel, maar waarvan meermaals is bewezen dat zij zich schuldig maken aan eenzelfde soort praktijken die in andere topics dan weer goedgepraat worden, ik probeer alleen te begrijpen waarom.
Je reageerde op mijn post, die betrekking had op Geenstijl, met een 'maar de NOS!'-verhaal. Prima dat jij de NOS af wil zeiken, maar waarom doe je dat in een reactie van mij die heel ergens anders over ging?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175601977
Geenstijl is, sinds dat bekend werd dat ze niet mee zouden gaan in de overname, een gedane zaak. Daar kan geen nieuwe layout verandering in brengen. Het is een beetje zoals BNW op Fok! geworden.

Het klopt wel trouwens, als je ziet hoeveel Putin lovers die site heeft.
pi_175604690
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 14:46 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

De NOS (en veel andere media) schreef toch echt een half uur na de rechts-extremistische aanslag op moskee gangers in Frankrijk dat het een blanke rechts-extremist was terwijl de politie nog bezig was met het onderzoek, volledig gebaseerd op de getuigenverslagen op Twitter. Een dag later had de politie nog altijd niets verteld over het motief maar dat weerhield de NOS niet om naam en toenaam van de dader bekend te maken, inclusief woonplaats en het aantal kinderen te vermelden.

Bij de aanslag in Amerika toen een idioot inreed op linkse demonstranten werd er ook meteen geopperd dat het een blanke extreem-rechtse aanslag was, nog voordat de politie een persconferentie hield of feiten bekend had gemaakt, ook volledig gebaseerd op de getuigenverslagen van veelal Twitter.

Bij één van de aanslagen in Londen stond Twitter ook vol met verslagen van getuigen, getuigen die geïnterviewd werden door andere journalisten vertelden ook over Allah Akbar roepende terroristen, maar de NOS draaide er uren om heen en zei er geen woord over, de beelden werden zelfs zo geknipt om de "Allah Akbar" opmerking vooral niet te laten vallen in de nieuwsuitzending.

Bij het suikerspiegel ongeluk in Amsterdam sprak de NOS en andere media over een ongeluk zonder enige informatie over de dader, ondanks dat de getuigenverslagen op Twitter iets heel anders beweerden.

Erg selectief allemaal, maar het zal natuurlijk wel weer volledig aan mij liggen.
Jep. Jij vuige racist datjedrbent!!!

Ik snap niet dat mensen het nog serieus nemen. Tegenwoordig weet je gewoon dat internet betrouwbaarder is dan de 'officiele' nieuwsdiensten. Zeker door de politieke sturing, kant en propaganda die er achter schuil gaat.

Dat ze dat bereikt hebben, is puur aan hunzelf te danken omdat ze ver van neutraal zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175604773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 15:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Knulletje, waar het om gaat is dat de NOS het onderwerp van gesprek was in dat topic. Mijn reacties gingen over de NOS en daarbij gaf ik mijn kijk op zaken.

Daarin verschillen mijn bijdragen met die van jou in dit topic. Hier werd een beetje gediscussieerd over de vraag in hoeverre Geenstijl nou fout zat met bericht dat wordt aangehaald in het NRC-stuk, waarna jij binnen komt vallen met een heel verhaal over de NOS, waar het goddomme helemaal niet over gaat.

Doordat je vaak van die enorme lappen uit je toetsenbord ramt, lijkt het alsof je inhoudelijk sterk bent. Maar feitelijk is je post gewoon een lange drogredenering.
Jouw bepaalde manier van reageren is ook een grote drogreden. Zeker als het een policor/rechts discussie is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175608229
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nu is Twitter al een waardeloos medium voor nieuws naar mijn mening. Maar pak de aanslag in Parijs op die moskeegangers, de NOS wist binnen een half uur te melden dat het om een extreem-rechtse aanval ging, die info kwam van Twitter, van mensen die er getuige van waren. Ondanks dat de politie nog geen mededelingen deed was binnen een uur bekend wie de dader was, waar hij woonde en hoeveel kinderen hij had, allemaal op basis van enkele getuigen die op Twitter hadden vermeld dat de dader een rechtsextremist was. Ik heb een NOS toen ook geen verificatie zien doen, of wachtend op het officiële politie rapport.
Toch knap dat getuigen van een aanslag kunnen raden wat de politieke overtuiging van een onbekend persoon is ?
Of liep hij rond met zijn stembiljet in de hand ?
  zaterdag 9 december 2017 @ 22:38:46 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175608877
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Waar in godsnaam heb je het over? Heeft Geenstijl nou Russisch nepnieuws lopen verspreiden of niet?
Met de Volkskrant na Geenstijl op een knappe 3e plek...
  zondag 10 december 2017 @ 01:38:50 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175613294
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 22:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Toch knap dat getuigen van een aanslag kunnen raden wat de politieke overtuiging van een onbekend persoon is ?
Of liep hij rond met zijn stembiljet in de hand ?
Dat is het hele punt juist. Nos had alle catchfrases al klaar voordat er feiten bekend waren volgens de officiele kanalen. Maar bij moslimsaanslagen wachten ze tot ze echt echt echt niet keer kunnen, en verdraaien ze het nog.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175616861
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 01:38 schreef Red_85 het volgende:
Dat is het hele punt juist. Nos had alle catchfrases al klaar voordat er feiten bekend waren volgens de officiele kanalen. Maar bij moslimsaanslagen wachten ze tot ze echt echt echt niet keer kunnen, en verdraaien ze het nog.
Mijn post was dan ook enigzins cynisch bedoeld ;)
Bij geweld tegen moslims of beschadiging van een moskee word er vaak maar al te snel gezegd dat het extreemrechtse daden zijn of dat de de daders extreemrechts zijn.
Hoe weet je dat als je de dader niet hebt gevraagd naar zijn politieke voorkeur ? :?
  zondag 10 december 2017 @ 13:41:10 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_175619693
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 11:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mijn post was dan ook enigzins cynisch bedoeld ;)
Bij geweld tegen moslims of beschadiging van een moskee word er vaak maar al te snel gezegd dat het extreemrechtse daden zijn of dat de de daders extreemrechts zijn.
Hoe weet je dat als je de dader niet hebt gevraagd naar zijn politieke voorkeur ? :?
Of kon vragen inderdaad.

Maar naar alle eerlijkheid, als een haatbaard zich opblaast tussen tienermeisjes kan je dat ook niet meer. Maar als je dan getuigen hoort dat hij eerder de bekende strijdkreet heeft geuit, weet je echt wel genoeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 december 2017 @ 13:51:57 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175619932
GeenStijl is dan ook geen nieuwssite, maar een propagandablog. Feiten doen er voor hen niet doen, alleen emoties.
pi_175621114
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
GeenStijl is dan ook geen nieuwssite, maar een propagandablog. Feiten doen er voor hen niet doen, alleen emoties.
Zoals joop dus? Schokkend
  zondag 10 december 2017 @ 14:57:18 #189
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175621575
quote:
14s.gif Op zondag 10 december 2017 14:39 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Zoals joop dus? Schokkend
Tu quoque.
pi_175621935
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tu quoque.
Wat wil je daarmee zeggen? :')
pi_175622620
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:08 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? :')
Dat het nooit een sterk verweer is om erop te wijzen dat er nog iemand is die het slecht doet. Sterker nog: het is überhaupt geen verweer. :P
  zondag 10 december 2017 @ 16:19:36 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175623613
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:36 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat het nooit een sterk verweer is om erop te wijzen dat er nog iemand is die het slecht doet. Sterker nog: het is überhaupt geen verweer. :P
Het is hoogstens een beetje zielig.
pi_175623969
Wie zegt dat het een 'verweer' en niet gewoon een sneer was?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2017 16:35:23 ]
pi_175624049
Toegegeven, hij had beter een biasblogje als Politico kunnen aanwijzen.
  zondag 10 december 2017 @ 17:19:20 #195
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175625167
quote:
6s.gif Op zondag 10 december 2017 16:34 schreef LelijKnap het volgende:
Wie zegt dat het een 'verweer' en niet gewoon een sneer was?
Dat is net zo zielig.
  zondag 10 december 2017 @ 17:26:01 #196
164607 sc00p
D66-rechter
pi_175625359
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is net zo zielig.
Pro-Kremlin mensen zijn meestal een beetje zielig :')
Ik ook, bedankt!
  zondag 10 december 2017 @ 17:50:14 #197
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175626090
Lol, mensen die dit niet begrijpen.
  zondag 10 december 2017 @ 17:50:25 #198
473609 Het_Peenvarken
Grapperhaustechno
pi_175626099
heb voor jullie maar even getekend hoe het werkt



np
pi_175628097
quote:
6s.gif Op zondag 10 december 2017 16:34 schreef LelijKnap het volgende:
Wie zegt dat het een 'verweer' en niet gewoon een sneer was?
Dit
pi_175628275
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is net zo zielig.
Don't care.
  zondag 10 december 2017 @ 19:36:19 #201
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175629057
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 19:07 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Don't care.
2edgy4me
pi_175633450
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

2edgy4me
3cool5me
  maandag 11 december 2017 @ 10:09:47 #203
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175639383
Ik word een beetje moe van die 'Russische Trol' stropop. Het is gewoon de term 'Fake News' in een ander jasje. Ironisch dat de linkse deugmaffia nu een doodgeslagen stokpaard van President Trump min of meer kopieert voor eigen gebruik.
pi_175639497
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik word een beetje moe van die 'Russische Trol' stropop. Het is gewoon de term 'Fake News' in een ander jasje. Ironisch dat de linkse deugmaffia nu een doodgeslagen stokpaard van President Trump min of meer kopieert voor eigen gebruik.
Ware het niet dat Trump die term ook weer heeft gejat. In de aanloop naar de verkiezingen werden talloze artikelen met nepnieuws verspreid via de sociale media. Deze kopij bleek vooral afkomstig van dubieuze conservatieve blogs, zoals The Gateway Pundit en Infowars. De Amerikaanse waarschuwde ervoor.

Trump ontdekte de term en besloot alles wat hem niet zint af te doen als fake news. Terwijl de meeste neppe rommel, ironisch genoeg, dus afkomstig is uit zijn 'kamp'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175639543
Vroeger (jaar of 5 geleden) las ik bijna dagelijks Geenstijl, en was dat best vermakelijk. Tegenwoordig is het daar erg eng.
Mensen die nu nog geenstijl lezen: :')
  maandag 11 december 2017 @ 10:21:36 #206
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_175639551
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:50 schreef Het_Peenvarken het volgende:
heb voor jullie maar even getekend hoe het werkt

[ afbeelding ]

np
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_175639712
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trump ontdekte de term en besloot alles wat hem niet zint af te doen als fake news. Terwijl de meeste neppe rommel, ironisch genoeg, dus afkomstig is uit zijn 'kamp'.
Ook hier zit je weer de gebruikelijke fake news onzin te verspreiden. De waanzin die deze wanhopige anti Trumpies telkens ten toon spreiden via de social media. Lig telkens krom van het lachen.

Binnen elke Amerikaanse verkiezing wordt er van beide kampen suggestieve onzin verspreid. Allang voordat de Russische trol door de verliezende partij werd verzonnen en op het toneel gebracht. De EU deed overigens exact hetzelfde in Oekraïne, dus wie wijst hier nu wie met het belerende vingertje?

Overigens neemt de steun voor het onderzoek inzake de Russische inmenging bij de Amerikaanse verkiezingen zienderogen af. Slechts 19% van de Republikeinen ziet er nog enige relevantie in. Het ontslag van onderzoeker Muller is in aantocht. De integriteit van de FBI ligt politiek onder vuur. Ik verwacht dat begin 2018 deze flauwekul wordt beëindigd. Zeker nu Trump een zeer succesvol politiek jaar heeft afgesloten, alle fake news media ten spijt.
pi_175639835
De Republikeinse kiezer vindt het onderzoek van Mueller maar grote onzin. Stop de persen!

Dat is weinig verwonderlijk wanneer je bedenkt dat FOX News 24/7 bezig is met het bagatelliseren van de voorlopige bevindingen van het onderzoek en het blijven wijzen naar de Clintons.

Over fake news gesproken.

Volhouden dat beide kampen zich schuldig maken aan het verspreiden van fake news, gaat er bij mij dan ook niet in. De NYT, WaPo en The Atlantic zijn betrouwbare uitgaven. Terwijl FOX, Infowars, Breitbart en The Gateway Pundit aan de lopende band onzin verkopen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175640017
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
De Republikeinse kiezer vindt het onderzoek van Mueller maar grote onzin. Stop de persen!

Dat is weinig verwonderlijk wanneer je bedenkt dat FOX News 24/7 bezig is met het bagatelliseren van de voorlopige bevindingen van het onderzoek en het blijven wijzen naar de Clintons.

Over fake news gesproken.

Volhouden dat beide kampen zich schuldig maken aan het verspreiden van fake news, gaat er bij mij dan ook niet in. De NYT, WaPo en The Atlantic zijn betrouwbare uitgaven. Terwijl FOX, Infowars, Breitbart en The Gateway Pundit aan de lopende band onzin verkopen.
The New York Times is een fake news media en een politieke uitlaadklep voor de Democraten. In China is deze journalistieke vuilnis zelfs digitaal verboden.

Nogmaals, anti-Trumpies refereren alleen naar hun gelijkgestemde meningen-media, die niet conform de waarheid bericht.

De Amerikaanse economie floreert als nooit tevoren, de werkloosheid is lager dan ooit, de belastingplannen van Trump heeft doorgang gekregen, het inreisverbod voor moslims uit risicolanden is definitief door een hoge rechter bevestigd. En inderdaad nemen steeds meer Republikeinen afstand van het Muller onderzoek die veelal op suggestie en halve waarheden is gebaseerd.

Tja, als je dan als fake news media nog steeds blijft berichten dat Trump een gevaarlijke gek is die er niets van bakt. Die onzin kun je niet eeuwig blijven volhouden. Je ziet als reactie hierop dat de publieke opinie zich steeds meer keert tegen dat soort media berichten. Steeds meer burgers beseffen dankzij de kritiek van Trump op dit soort media dat ze jarenlang voor de gek zijn gehouden inzake de betrouwbaarheid van diezelfde media. Dat het onderscheid tussen paparazzi en dit soort media feitelijk niet zo groot is als ze zelf doen voorkomen. Dat ze wel terdege zelf hun bronnen verzinnen en de waarheid niet zo nauw nemen. Het mag weliswaar een verschillend aangetrokken jasje zijn, het journalistieke vuilnis eronder is hetzelfde.
pi_175640172
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 10:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

The New York Times is een fake news media en een politieke uitlaadklep voor de Democraten. In China is deze journalistieke vuilnis zelfs digitaal verboden.
Stop maar weer.

Verder ontkent niemand dat de Amerikaanse economie loopt als een trein.

Maar dat verandert verder niets aan het onderzoek van Mueller, dat nog altijd gaande is. Ik wacht rustig af wat de uitkomsten zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175640217
Oh, en over die wapenfeiten van Trump (tax cuts, inreisverbod) is in wat jij 'fake news media' noemt, uitgebreid bericht.

Alleen worden er dan ook kritische noten gekraakt. Of mag niet gezegd worden dat met name de superrijken profiteren van de tax cuts?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175640279
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stop maar weer.

Verder ontkent niemand dat de Amerikaanse economie loopt als een trein.

Maar dat verandert verder niets aan het onderzoek van Mueller, dat nog altijd gaande is. Ik wacht rustig af wat de uitkomsten zijn.
Die uitkomst is heel simpel, buiten veel suggesties en dito aantijgingen zal elk juridisch bewijs ontbreken.

Het is immers niet verboden om met een Rus te praten. Zeker vanuit de zakenwereld.

Dit onderzoek is simpelweg een politieke stropop vanuit de verliezende partij. Maar goed, na een jaar uithuilen zou je toch onderhand wel beter moeten weten.

De Democraten zouden er beter aan doen eens een goede kandidaat te gaan zoeken die het over drie jaar moet opnemen tegen Trump. Anders is Trumps volgende verkiezingsoverwinning al een gelopen race.
pi_175640343
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die uitkomst is heel simpel, buiten veel suggesties en dito aantijgingen zal elk juridisch bewijs ontbreken.

Het is immers niet verboden om met een Rus te praten. Zeker vanuit de zakenwereld.

Dit onderzoek is simpelweg een politieke stropop vanuit de verliezende partij. Maar goed, na een jaar uithuilen zou je toch onderhand wel beter moeten weten.

De Democraten zouden er beter aan doen eens een goede kandidaat te gaan zoeken die het over drie jaar moet opnemen tegen Trump. Anders is Trumps volgende verkiezingsoverwinning al een gelopen race.
Mueller is een Republikein en de special counsel is in het leven geroepen door het Amerikaanse ministerie van justitie (dat dus onder Trump valt).

Met de Democraten heeft het helemaal niks te maken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 december 2017 @ 11:06:43 #214
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175640350
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, dat zal het zijn.

Man man man, wat is dit voor circus :')

Lees dat stuk nou eens. NRC haalt Tweets aan die aantoonbaar gelul waren.
NRC die meent anderen de maat te moeten nemen inzake nepnieuws :D.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175640454
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 11:06 schreef fathank het volgende:

[..]

NRC die meent anderen de maat te moeten nemen inzake nepnieuws :D.
Ze meten zichzelf ook de maat. Blijkbaar heb je het artikel niet eens gelezen?
  maandag 11 december 2017 @ 11:13:56 #216
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175640464
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze meten zichzelf ook de maat. Blijkbaar heb je het artikel niet eens gelezen?
Nee, ik lees geen flutkrantjes die de bio-industrie met de holocaust vergelijken.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175640540
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mueller is een Republikein en de special counsel is in het leven geroepen door het Amerikaanse ministerie van justitie (dat dus onder Trump valt).

Met de Democraten heeft het helemaal niks te maken.
De suggestie van Russische inmenging komt duidelijk uit de hoek van de verliezende partij.

Men heeft doelbewust vlak na de verkiezingen een campagne gestart om Trump zoveel als mogelijk te beschadigen. Via georkestreerde demonstraties, via gelijkgestemde media, via suggesties als de Russische betrokkenheid.

Overigens ontken ik geen betrokkenheid van andere naties inzake verkiezingen. Ieder gerespecteerd land maakt zich hier schuldig aan. De EU deed het openlijk in Oekraïne. Dus het verschijnsel is niet nieuw. Het gaat hier om de directe vermeende betrokkenheid van Trump. Dat valt juridisch net zo min hard te maken dan het bewijs dat het Kremlin hierachter zit. Je kunt het als suggestie op tafel leggen, maar juridisch hout zal het niet snijden.

Zelfs de Democratische vriendjes van Obama uit Sillicon Valley waren de openlijke verspreiders van fake news. Het is dus onmogelijk hier een eenduidige vinger op te leggen.

Men had de vechtersmentaliteit van Trump onderschat. Zeker nu Trump politieke successen begint te boeken. Tja, dan wordt de aanhoudende smaad een stuk lastiger.

Maar goed, ik heb dit al maanden geleden voorspeld en opgeschreven. Mijn mening werd door anti-Trumpies verketterd en verguisd. Een normale discussie op Politiek Forum was niet meer mogelijk door al het gescheld. Net zoals ik de verkiezingsoverwinning van Trump heb voorspeld zie ik ook hier weer mijn gelijk uitkomen.
pi_175640579
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 11:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee, ik lees geen flutkrantjes die de bio-industrie met de holocaust vergelijken.
1 columnist deed dat 1 keer :D het stond niet in het hoofdredactioneel commentaar of zo :')
pi_175640820
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

De suggestie van Russische inmenging komt duidelijk uit de hoek van de verliezende partij.
Nee, die suggestie is afkomstig van de Amerikaanse inlichtingendiensten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175641032
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, die suggestie is afkomstig van de Amerikaanse inlichtingendiensten.
Die momenteel ook onder vuur ligt.

Geloof je nu zelf dat de VS zich nooit schuldig heeft gemaakt aan beïnvloeding van andere verkiezingen ten bate van een mogelijke nieuwe politieke verhouding?

Het gaat hier om bewijs van directe betrokkenheid van een democratisch gekozen president. Ik verwacht niet dat dit juridisch valt rond te maken. Uiteindelijk hebben de Amerikanen zelf gekozen voor Trump, niet de Russen.

Het is onze eenzijdige media die ons doet voorkomen alsof heel Amerika anti-Trump zou zijn. Ik heb altijd al opgeschreven dat dit een onjuist beeld is. Ze beginnen nu voorzichtig wat afstand te nemen van dit beeld (zoals we gisteren zagen in Buitenhof) mede omdat hun eerdere stellingen onhoudbaar worden.
  maandag 11 december 2017 @ 11:41:20 #221
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175641044
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

De suggestie van Russische inmenging komt duidelijk uit de hoek van de verliezende partij.

Men heeft doelbewust vlak na de verkiezingen een campagne gestart om Trump zoveel als mogelijk te beschadigen. Via georkestreerde demonstraties, via gelijkgestemde media, via suggesties als de Russische betrokkenheid.

Overigens ontken ik geen betrokkenheid van andere naties inzake verkiezingen. Ieder gerespecteerd land maakt zich hier schuldig aan. De EU deed het openlijk in Oekraïne. Dus het verschijnsel is niet nieuw. Het gaat hier om de directe vermeende betrokkenheid van Trump. Dat valt juridisch net zo min hard te maken dan het bewijs dat het Kremlin hierachter zit. Je kunt het als suggestie op tafel leggen, maar juridisch hout zal het niet snijden.

Zelfs de Democratische vriendjes van Obama uit Sillicon Valley waren de openlijke verspreiders van fake news. Het is dus onmogelijk hier een eenduidige vinger op te leggen.

Men had de vechtersmentaliteit van Trump onderschat. Zeker nu Trump politieke successen begint te boeken. Tja, dan wordt de aanhoudende smaad een stuk lastiger.

Maar goed, ik heb dit al maanden geleden voorspeld en opgeschreven. Mijn mening werd door anti-Trumpies verketterd en verguisd. Een normale discussie op Politiek Forum was niet meer mogelijk door al het gescheld. Net zoals ik de verkiezingsoverwinning van Trump heb voorspeld zie ik ook hier weer mijn gelijk uitkomen.
Elzies: politiek profeet, analist en onafhankelijk Trumo-expert.

De politieke successen van Trump zijn zeker af te leiden uit het aantal bewindspersonen uit zijn kabinet dat hij elke maand weet te vervangen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175641082
quote:
10s.gif Op maandag 11 december 2017 11:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Elzies: politiek profeet, analist en onafhankelijk Trumo-expert.

De politieke successen van Trump zijn zeker af te leiden uit het aantal bewindspersonen uit zijn kabinet dat hij elke maand weet te vervangen?
Dat is gewoon een nieuwe stijl van regeren.

Gebrek aan prestatievermogen wordt door deze president gelijk afgestraft.
pi_175641908
quote:
14s.gif Op maandag 11 december 2017 11:13 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee, ik lees geen flutkrantjes die de bio-industrie met de holocaust vergelijken.
Hou dan ook gewoon je mond ok :{w
  maandag 11 december 2017 @ 12:33:31 #224
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175642311
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 12:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Hou dan ook gewoon je mond ok :{w
Kun je het allemaal niet aan?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175642551
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die momenteel ook onder vuur ligt.

Geloof je nu zelf dat de VS zich nooit schuldig heeft gemaakt aan beïnvloeding van andere verkiezingen ten bate van een mogelijke nieuwe politieke verhouding?
Waarom begin jij telkens over iets anders?

Jij stelt dat het onderzoek van Mueller een schimmenjacht is, opgezet door de Democraten. Ik leg uit waarom die claim niet klopt.

Wat je er verder allemaal omheen verzint, vind ik niet bijster interessant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175642858
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 10:03 schreef LelijKnap het volgende:
Wist je al dat de eigenaar van politico geld doneerde aan de Clinton Foundation?
De alom geprezen bron in POL.....
pi_175643661
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:56 schreef HendrikV het volgende:

[..]

De alom geprezen bron in POL.....
Politico is dan ook gewoon een uitstekende nieuwsorganisatie.

En het staat de eigenaar verder vrij om partij te kiezen. Zolang dat objectieve nieuwsgaring maar niet in de weg staat. En dat zit wel snor bij Politico.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175643748
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:33 schreef fathank het volgende:

[..]

Kun je het allemaal niet aan?
Het verstoort de discussie als je te beroerd bent om het artikel uit de OP te lezen maar dan wel onjuistheden roept over hetgeen wat erin zou staan. Als je geen zin hebt om serieus mee te doen, hou dan gewoon je mond dicht.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 13:28:08 ]
  maandag 11 december 2017 @ 13:45:05 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175644254
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 13:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Het verstoort de discussie als je te beroerd bent om het artikel uit de OP te lezen maar dan wel onjuistheden roept over hetgeen wat erin zou staan. Als je geen zin hebt om serieus mee te doen, hou dan gewoon je mond dicht.
Zo praat je thuis maar tegen je vrouw.

Een artikeltje in een flutkrant is het niet waard te lezen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175644291
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 13:45 schreef fathank het volgende:

[..]

Zo praat je thuis maar tegen je vrouw.

Een artikeltje in een flutkrant is het niet waard te lezen.
Doe dan ook geen onware uitspraken over wat in het artikel staat.
  maandag 11 december 2017 @ 16:00:30 #231
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175647631
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 11:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Die momenteel ook onder vuur ligt.

Geloof je nu zelf dat de VS zich nooit schuldig heeft gemaakt aan beïnvloeding van andere verkiezingen ten bate van een mogelijke nieuwe politieke verhouding?

Het gaat hier om bewijs van directe betrokkenheid van een democratisch gekozen president. Ik verwacht niet dat dit juridisch valt rond te maken. Uiteindelijk hebben de Amerikanen zelf gekozen voor Trump, niet de Russen.

Het is onze eenzijdige media die ons doet voorkomen alsof heel Amerika anti-Trump zou zijn. Ik heb altijd al opgeschreven dat dit een onjuist beeld is. Ze beginnen nu voorzichtig wat afstand te nemen van dit beeld (zoals we gisteren zagen in Buitenhof) mede omdat hun eerdere stellingen onhoudbaar worden.
Dus jij vindt het ook niet heel erg als Erdogan zijn macht probeert uit te breiden via DENK? Want het zijn Nederlanders die voor DENK hebben gekozen, niet Erdogan.
pi_175648605
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 16:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dus jij vindt het ook niet heel erg als Erdogan zijn macht probeert uit te breiden via DENK? Want het zijn Nederlanders die voor DENK hebben gekozen, niet Erdogan.
Het zijn moslims en of turken die denk hebben verkozen.
  maandag 11 december 2017 @ 17:40:29 #233
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175650023
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 16:45 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Het zijn moslims en of turken die denk hebben verkozen.
Het zijn Nederlanders, anders hadden ze geen stemrecht gehad.
  maandag 11 december 2017 @ 22:50:30 #234
198365 Morendo
The Real Deal
pi_175660372
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 17:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het zijn Nederlanders, anders hadden ze geen stemrecht gehad.
Als je formeel redeneert wel inderdaad....
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_175660995
"Nederlanders"
pi_175665292
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 12:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom begin jij telkens over iets anders?

Jij stelt dat het onderzoek van Mueller een schimmenjacht is, opgezet door de Democraten. Ik leg uit waarom die claim niet klopt.

Wat je er verder allemaal omheen verzint, vind ik niet bijster interessant.
Interessant psychologisch fenomeen hoe leugenaars zichzelf blijven wijsmaken dat niet zij maar juist de ander degene is die de leugens verkoopt.

Als hersenloos meeloop schaapje van de fake news industrie ben je zodanig geïndoctrineerd dat je onderdeel bent geworden van de propaganda die zij proberen te verspreiden.

Maar ik ben een realist die dom en dwaas idealisme juist verafschuw en daardoor ben ik ook niet vatbaar voor niet onderbouwde speculaties en suggesties. Hard juridisch onderbouwd bewijs wil ik zien, anders haal ik mijn neus ervoor op en wijs het lachend van de hand.

Het pseudo-onderzoek van Muller staat bol van de suggesties en speculaties maar kent nul juridische bewijsvoering. Het is een door de Democraten verzonnen stropop. Daarom denk ik ook dat het verstandiger is om aan dit nutteloze gespeculeer een einde te maken. Het overgrote deel van de Republikeinen (ook degene die geen vriendjes zijn met Trump) deelt intussen die mening.

Het wanhoop gehalte van deze anti-Trumpies kent geen grenzen. Nu proberen ze die hysterische #me too hype weer op Trump toe te passen. Enkele ingehuurde hoeren die hun verzinsels van seksuele intimidatie uitbraken op de fake news media. Het domheidsgehalte overstijgt telkens mijn verbazing. Ook hier geldt, kom met hard juridisch bewijs. Een claim zonder onderbouwing is immers geen claim maar simpelweg ordinaire laster. Net als dat nietszeggende Muller onderzoek.
pi_175665385
Elzies door jezelf te herhalen met inmiddels al onderuit gehaalde argumenten maak je het opeens niet de waarheid, het maakt je eerder nog dommer dan we je al vinden.
pi_175665462
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:19 schreef Chewie het volgende:
Elzies door jezelf te herhalen met inmiddels al onderuit gehaalde argumenten maak je het opeens niet de waarheid, het maakt je eerder nog dommer dan we je al vinden.
Ons trolletje heeft weer eens geen tegenargumenten.

Ga lekker terug naar het trollenzwembad genaamd Politiek Forum. Daar horen gelijkgestemde niet-intellectuele losers zoals jezelf thuis als een zwemmende vis in het water.
pi_175665527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Interessant psychologisch fenomeen hoe leugenaars zichzelf blijven wijsmaken dat niet zij maar juist de ander degene is die de leugens verkoopt.
Alleen verkoop ik geen leugens. Jij stelt dat het onderzoek van Mueller is opgezet door de Democraten, omdat het slechte verliezers zijn.

Dat klopt simpelweg niet, aangezien Mueller een Republikein is, die bovendien is aangesteld door ministerie van Justitie van Trump. Dat besluit is genomen nadat de POTUS besloot om Comey te ontslaan. Geen bijster slimme actie van The Donald.

Hier wat extra info, afkomstig van Wiki:

quote:
On May 17, 2017, Deputy Attorney General Rod Rosenstein appointed Mueller, a former Director of the FBI, to serve as special counsel for the United States Department of Justice (DOJ). In this capacity, Mueller oversees the investigation into "any links and/or coordination between Russian government and individuals associated with the campaign of President Donald Trump, and any matters that arose or may arise directly from the investigation".[2] As special counsel, Mueller has the power to issue subpoenas,[3] hire staff members, request funding, and prosecute federal crimes in connection with the election interference.[4]

The appointment followed a series of events that included President Donald Trump's firing of FBI director James Comey and Comey's allegation that Trump asked him to drop the FBI investigation into former National Security Advisor Michael Flynn.[5]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175665567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ons trolletje heeft weer eens geen tegenargumenten.

Ga lekker terug naar het trollenzwembad genaamd Politiek Forum. Daar horen gelijkgestemde niet-intellectuele losers zoals jezelf thuis als een zwemmende vis in het water.
:') elzies kan weer eens niet lezen.

Herhaling van je onzin maakt het niet opeens waar, je kunt wel blijven janken als een trumpje dat het een democratisch verzinsel is maar dat is feitelijk gewoon weer eens onjuist, je kunt het een pseude onderzoek noemen maar dat is ook feitelijk onjuist en daar ben je al meerdere malen op gewezen, de argumentatie heb je dus al
pi_175665610
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alleen verkoop ik geen leugens. Jij stelt dat het onderzoek van Mueller is opgezet door de Democraten, omdat het slechte verliezers zijn.

Dat klopt simpelweg niet, aangezien Mueller een Republikein is, die bovendien is aangesteld door ministerie van Justitie van Trump. Dat besluit is genomen nadat de POTUS besloot om Comey te ontslaan. Geen bijster slimme actie van The Donald.

Hier wat extra info, afkomstig van Wiki:

[..]

Ongeacht Muller een aangestelde Republikein is (logisch, met de Republikeinen aan de macht) is het Russische trol verhaal wel degelijk een verzinsel uit de hoek van de Democraten.

Het is natuurlijk naïef te ontkennen dat sinds het aantreden van Trump de verliezende partij onophoudelijk campagne heeft gevoerd om de positie van Trump zoveel als mogelijk te beschadigen. Via georkestreerde demonstraties, via de inzet van een fake news media, via het verspreiden van niet juridische onderbouwde leugens.

Alleen zijn ze tegen hun eigen verwachting niet in hun opzet geslaagd. Had men voorheen nog de droom van impeachment, Trump doet het als president hartstikke goed. Amerika heeft er nog nooit zo goed voorgestaan. Tja, dan wordt de aanhoudende rits aan laster wat lastiger om te verkopen.
pi_175665619
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

:') elzies kan weer eens niet lezen.

Herhaling van je onzin maakt het niet opeens waar, je kunt wel blijven janken als een trumpje dat het een democratisch verzinsel is maar dat is feitelijk gewoon weer eens onjuist, je kunt het een pseude onderzoek noemen maar dat is ook feitelijk onjuist en daar ben je al meerdere malen op gewezen, de argumentatie heb je dus al
:W Ik ga hier niet meer op in.
pi_175665644
Nee uiteraard niet omdat je er gewoon weer eens naast zit en je jezelf al belachelijk genoeg hebt gemaakt met je complot theorietjes en je mening die 1 op 1 afkomstig lijkt te zijn van de twitter diarree van je oranje held
pi_175665716
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ongeacht Muller een aangestelde Republikein is (logisch, met de Republikeinen aan de macht) is het Russische trol verhaal wel degelijk een verzinsel uit de hoek van de Democraten.
Neuh, het waren de inlichtingendiensten die concludeerden dat de Russen hebben getracht de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden in het voordeel van Trump. Dat de Democraten daar op aansloegen, ligt voor de hand.

De FBI, onder leiding van Comey, heeft het onderzoek vervolgens voortgezet. Dat leidde tot het gedoe rondom Flynn, die uiteindelijk is ontslagen. The Donald vond dat onderzoek van Comey maar niks en heeft besloten om de beste man de laan uit te sturen. Het gevolg was dat Mueller werd aangesteld.

Het is dus geen verzinsel van de Democraten. Alles wat er nu gebeurt, heeft Trump aan zichzelf te danken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175665799
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
De Republikeinse kiezer vindt het onderzoek van Mueller maar grote onzin. Stop de persen!

Dat is weinig verwonderlijk wanneer je bedenkt dat FOX News 24/7 bezig is met het bagatelliseren van de voorlopige bevindingen van het onderzoek en het blijven wijzen naar de Clintons.

Over fake news gesproken.

Volhouden dat beide kampen zich schuldig maken aan het verspreiden van fake news, gaat er bij mij dan ook niet in. De NYT, WaPo en The Atlantic zijn betrouwbare uitgaven. Terwijl FOX, Infowars, Breitbart en The Gateway Pundit aan de lopende band onzin verkopen.
Het verschil is vooral dat de NYT, WaPo en CNN het niet zo bont maken. Hun fake news is subtieler en dichter bij de waarheid, maar nog steeds leugenachtig om de publieke opinie te manipuleren.

Als je alleen naar de afgelopen weken kijkt dan staan de NRC en de Volkskrant er ook niet best op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175665825
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het verschil is vooral dat de NYT, WaPo en CNN het niet zo bont maken. Hun fake news is subtieler en dichter bij de waarheid, maar nog steeds leugenachtig om de publieke opinie te manipuleren.

Als je alleen naar de afgelopen weken kijkt dan staan de NRC en de Volkskrant er ook niet best op.
Prima joh. Het staat je vrij dat te denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175665859
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, het waren de inlichtingendiensten die concludeerden dat de Russen hebben getracht de Amerikaanse verkiezingen te beïnvloeden in het voordeel van Trump. Dat de Democraten daar op aansloegen, ligt voor de hand.

De FBI, onder leiding van Comey, heeft het onderzoek vervolgens voortgezet. Dat leidde tot het gedoe rondom Flynn, die uiteindelijk is ontslagen. The Donald vond dat onderzoek van Comey maar niks en heeft besloten om de beste man de laan uit te sturen. Het gevolg was dat Mueller werd aangesteld.

Het is dus geen verzinsel van de Democraten. Alles wat er nu gebeurt, heeft Trump aan zichzelf te danken.
Comey is terecht de laan uitgestuurd want de man functioneerde niet als leidinggevende. Iemand die steeds met verschillende verhalen aankomt en niet consequent is met zijn beweringen hoort niet thuis op die positie.

De integriteit van de FBI ligt politiek zwaar onder vuur. Terecht lijkt me, want ze hebben er echt een puinhoop van gemaakt. Hartstikke goed van Trump om daar eens goed de bezem door te halen. Dat is de taak van een goed functionerende president die de lat inderdaad hoog legt.

Tja, je kunt honderd keer blijven ontkennen dat de Democraten niets van doen hebben met deze laster. Geloof wat je wilt geloven. Voor ons is het klip en klaar duidelijk. Er is geen enkele juridische grondslag voor deze beweringen. Uiteindelijk ontmaskert laster zichzelf als je het maar vaak genoeg herhaalt. De Democraten hebben de strijd verloren. Trump sluit als president een uitstekend succesvol jaar af. De gegeven feiten spreken voor zich. Daar kan geen laster tegenop.

De Democraten zitten zonder kandidaat. Uit wanhoop halen ze maar regelmatig hun oud-president van stal want ze hebben niemand anders. Hoe diep kun je als partij dan nog zakken? De herverkiezing van Trump lijkt hiermee al een gelopen race. Mijn advies. Accepteer het verlies en projecteer het eigen falen niet op die ander. Dan kun je weer aan opbouw beginnen.
pi_175665905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Comey is terecht de laan uitgestuurd want de man functioneerde niet als leidinggevende. Iemand die steeds met verschillende verhalen aankomt en niet consequent is met zijn beweringen hoort niet thuis op die positie.

De integriteit van de FBI ligt politiek zwaar onder vuur. Terecht lijkt me, want ze hebben er echt een puinhoop van gemaakt. Hartstikke goed van Trump om daar eens goed de bezem door te halen. Dat is de taak van een goed functionerende president die de lat inderdaad hoog legt.

Tja, je kunt honderd keer blijven ontkennen dat de Democraten niets van doen hebben met deze laster. Geloof wat je wilt geloven. Voor ons is het klip en klaar duidelijk. Er is geen enkele juridische grondslag voor deze beweringen. Uiteindelijk ontmaskert laster zichzelf als je het maar vaak genoeg herhaalt. De Democraten hebben de strijd verloren. Trump sluit als president een uitstekend succesvol jaar af. De gegeven feiten spreken voor zich. Daar kan geen laster tegenop.

De Democraten zitten zonder kandidaat. Uit wanhoop halen ze maar regelmatig hun oud-president van stal want ze hebben niemand anders. Hoe diep kun je als partij dan nog zakken? De herverkiezing van Trump lijkt hiermee al een gelopen race. Mijn advies. Accepteer het verlies en projecteer het eigen falen niet op die ander. Dan kun je weer aan opbouw beginnen.
De Democraten wrijven uiteraard in hun handjes en proberen er een slaatje uit te slaan. Dat ontken ik ook nergens.

Het onderzoek van Mueller is echter geen Democratisch gebeuren, zoals jij eerder beweerde. Ik heb duidelijk uitgelegd hoe het wel zit.

Verder weet ik niet of het campagneteam van Trump contact heeft gehad met de Russen. Ik wacht de uitkomsten van het onderzoek van Mueller rustig af.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175666032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Democraten wrijven uiteraard in hun handjes en proberen er een slaatje uit te slaan. Dat ontken ik ook nergens.

Het onderzoek van Mueller is echter geen Democratisch gebeuren, zoals jij eerder beweerde. Ik heb duidelijk uitgelegd hoe het wel zit.

Verder weet ik niet of het campagneteam van Trump contact heeft gehad met de Russen. Ik wacht de uitkomsten van het onderzoek van Mueller rustig af.
Het is bij Amerikaanse wet niet verboden om met een Rus te praten. Men kan er allerlei suggesties omheen verzinnen, juridisch krijg je het nooit onderbouwd. Dat is gewoon het simpele gegeven.

Mocht er daadwerkelijk sprake van beïnvloeding zijn geweest dan heeft de FBI flinke steken laten vallen. Maar uiteindelijk zijn het de Amerikanen geweest die op Trump hebben gestemd. Puur omdat Hillary Clinton een slechte en agressieve campagne heeft gevoerd. Ze lag bij vele Amerikanen niet en ze was zelfs zo arrogant Democratisch gezinde staten te negeren waarvan ze uitging dat ze toch wel op haar gingen stemmen. Dat heeft haar de kop gekost. Niemand anders kun je daar verantwoordelijk voor houden.
pi_175666058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 11:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is bij Amerikaanse wet niet verboden om met een Rus te praten. Men kan er allerlei suggesties omheen verzinnen, juridisch krijg je het nooit onderbouwd. Dat is gewoon het simpele gegeven.
We gaan het zien. Als er geen strafbare feiten zijn gepleegd, heeft Trump niets te vrezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:29:21 #251
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175666457
quote:
2s.gif Op maandag 11 december 2017 22:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als je formeel redeneert wel inderdaad....
Is er dan ook zoiets als informeel redeneren?
  dinsdag 12 december 2017 @ 11:34:26 #252
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175666568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 10:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Mijn advies. Accepteer het verlies en projecteer het eigen falen niet op die ander. Dan kun je weer aan opbouw beginnen.
Aldus de man die weigert Rutte te erkennen als minister-president omdat hij er zeker van is dat er grootschalige fraude is gepleegd.

Echt, je posts staan bol van de ironie.
pi_175667607
Alle Ruslandgeilertjes in een strafkamp. Bij voorkeur een Russisch strafkamp.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175667787
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Deze man weet
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:47:00 #255
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175667870
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:33 schreef Abschirmdienst het volgende:
Alle Ruslandgeilertjes in een strafkamp. Bij voorkeur een Russisch strafkamp.
Aldus Nazi vriend nummer 1.

Grappig dit geneuzel.
Internet trollen vind je in elk forum opererend onder vele smaken.
Zijn er ook professionele trollen? Zal best wel. Ik denk dat er zelfs door de NL overheid trollen worden ingezet om een mening te veranderen op een forum maar of dit een enorm effect heeft zou mij verbazen.
In de USA zal het effect wel groter zijn aangezien de meeste Amerikanen de persoonlijkheid hebben van een gillend meisje van 13.
Net als in minder ontwikkelde landen waar men gewend is om zonder enig bewijs voetenstampend achter elkaar aan te lopen.

Maar ik heb nog NOOIT 1 officieel bewijsstuk gezien van de FBI/CIA dat de Russen zodanig de USA verkiezingen infiltreerden dat de uitslag totaal anders is geworden.
pi_175668040
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Aldus Nazi vriend nummer 1.

Grappig dit geneuzel.
Internet trollen vind je in elk forum opererend onder vele smaken.
Zijn er ook professionele trollen? Zal best wel. Ik denk dat er zelfs door de NL overheid trollen worden ingezet om een mening te veranderen op een forum maar of dit een enorm effect heeft zou mij verbazen.
In de USA zal het effect wel groter zijn aangezien de meeste Amerikanen de persoonlijkheid hebben van een gillend meisje van 13.
Net als in minder ontwikkelde landen waar men gewend is om zonder enig bewijs voetenstampend achter elkaar aan te lopen.

Maar ik heb nog NOOIT 1 officieel bewijsstuk gezien van de FBI/CIA dat de Russen zodanig de USA verkiezingen infiltreerden dat de uitslag totaal anders is geworden.
Want het is gebruikelijk dat inlichtingendiensten hun onderzoeksmethodes met de buitenwereld delen? Puur omdat een paar internettrolletjes hun conclusies weigeren te geloven?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 december 2017 @ 12:58:27 #257
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175668084
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want het is gebruikelijk dat inlichtingendiensten hun onderzoeksmethodes met de buitenwereld delen? Puur omdat een paar internettrolletjes hun conclusies weigeren te geloven?
Ja.
Als je dit de wereld in slingert wenst IEDEREEN bewijzen ZEKER als je een ander land beschuldigt van inmenging in binnenlandse aangelegenheden.
Zou toch een buitenkansje moeten zijn, nietwaar?
Vreemd dat ze dit dan niet doen. _O-

Maar jij schijnt de FBI en CIA blindelings te geloven. (wat mij absoluut niet verbaasd)
pi_175668130
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:58 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ja.
Als je dit de wereld in slingert wenst IEDEREEN bewijzen ZEKER als je een ander land beschuldigt van inmenging in binnenlandse aangelegenheden.
Zou toch een buitenkansje moeten zijn, nietwaar?
Vreemd dat ze dit dan niet doen. _O-

Maar jij schijnt de FBI en CIA blindelings te geloven. (wat mij absoluut niet verbaasd)
Jij snapt niet dat inlichtingendiensten zich niet in de kaarten laten kijken door hun onderzoeksmethodes te openbaren? Tsja, dat kan.

Overigens is er wel degelijk achtergrondinformatie gegeven over hoe men bij deze conclusie is gekomen. De New York Times had daar nog een groot stuk over in januari.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175668176
FBI en CIA. :')

Faalhazen dat het zijn. De voormalige KGB doet het veel beter, getuige met welk gemak ze de volledige Europese zolderkamer-populatie voor hun karretje weten te spannen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:05:08 #260
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175668198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij snapt niet dat inlichtingendiensten zich niet in de kaarten laten kijken door hun onderzoeksmethodes te openbaren? Tsja, dat kan.

Overigens is er wel degelijk achtergrondinformatie gegeven over hoe men bij deze conclusie is gekomen. De New York Times had daar nog een groot stuk over in januari.
Maw. je kan alles in de wereld slingeren en verklaren : "dat je als inlichtingen dienst niets openbaar mag maken". Wel lekker makkelijk en uiteraard alles zonder bewijs.

Eens kijken of jij diezelfde redenatie volgt als de Russen dit verklaren.
pi_175668279
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maw. je kan alles in de wereld slingeren en verklaren : "dat je als inlichtingen dienst niets openbaar mag maken". Wel lekker makkelijk en uiteraard alles zonder bewijs.

Eens kijken of jij diezelfde redenatie volgt als de Russen dit verklaren.
Tsja, dan geloof jij het toch niet. Ik kan daar eerlijk gezegd niet wakker van liggen.

We hebben het immers over een user die vol blijft houden dat de MH17 neer is gehaald door Oekraïne.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 12 december 2017 @ 13:10:27 #262
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175668325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dan geloof jij het toch niet. Ik kan daar eerlijk gezegd niet wakker van liggen.

We hebben het immers over een user die vol blijft houden dat de MH17 neer is gehaald door Oekraïne.
Zwaktebod Koosje.

Doe die USA oogklepjes eens af en prober eens door die troll berichten heen te prikken.
Dan zie je de wereld eens zoals hij echt in elkaar steekt. :W
pi_175668379
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:10 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Zwaktebod Koosje.

Doe die USA oogklepjes eens af en prober eens door die troll berichten heen te prikken.
Dan zie je de wereld eens zoals hij echt in elkaar steekt. :W
Je fantasiewereld bestaat niet, Dutchie. Nuttig ben je wel. Niet voor ons, maar goed.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175668461
Het blijft toch bijzonder dat je de Russen blijft geloven inzake MH17 terwijl het destijds de Russen waren die bijna wekelijks met nieuwe vaak elkaar ook nog eens tegensprekende verklaringen kwamen.

Dan kun je wel stellen dat de westerse inlichtingendiensten ook niet te vertrouwen zijn maar dat is natuurlijk geen argument, dat is gewoon proberen de discussie te ontsporen. Ook al zouden die niet te vertrouwen zijn dan nog blijft het spelletje van de Russen zeer vreemd te noemen.
pi_175669455
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:34 schreef Bugno het volgende:

[..]

:') godver
Het is wel degelijk zo dat alles als 'Russische propaganda' word gezien.
  dinsdag 12 december 2017 @ 14:17:02 #266
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_175669797
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_175670093
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:33 schreef Abschirmdienst het volgende:
Alle Ruslandgeilertjes in een strafkamp. Bij voorkeur een Russisch strafkamp.
Top idee. Daar zijn ook geen negers en SJW's, dus het is nog voor hun eigen bestwil ook. :P
  dinsdag 12 december 2017 @ 17:57:25 #268
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175674758
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2017 13:12 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Je fantasiewereld bestaat niet, Dutchie. Nuttig ben je wel. Niet voor ons, maar goed.
Tja dat jij niet wijzer ben kan ik ook niets aan doen.
pi_175677111
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
In samenwerking met de vaste catchfrase 'jij extreemrechtsevuilenaziracist!' van ze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175690581
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[.

Grappig dit geneuzel.
Internet trollen vind je in elk forum opererend onder vele smaken.
Zijn er ook professionele trollen? Zal best wel. Ik denk dat er zelfs door de NL overheid trollen worden ingezet om een mening te veranderen op een forum maar of dit een enorm effect heeft zou mij verbazen.
In de USA zal het effect wel groter zijn aangezien de meeste Amerikanen de persoonlijkheid hebben van een gillend meisje van 13.
Net als in minder ontwikkelde landen waar men gewend is om zonder enig bewijs voetenstampend achter elkaar aan te lopen.

Maar ik heb nog NOOIT 1 officieel bewijsstuk gezien van de FBI/CIA dat de Russen zodanig de USA verkiezingen infiltreerden dat de uitslag totaal anders is geworden.
Alsof al die miljoenen Amerikanen met de Russische propaganda in de hand op Trump zouden hebben gestemd.

Het fenomeen beïnvloedbare trol wordt zwaar overschat.

Een trol is simpelweg een anoniem persoon die de inhoudelijke discussie ontwijkt en koste wat kost zijn eigen mening probeert door te drukken. Dan krioelt het internet van de zelfgenoegzame trolletjes. Hopeloos naïef in de veronderstelling dat hun bijdrage ooit enig hout snijdt.

Heeft mijnsinziens weinig met politieke beïnvloeding te maken. Ach, het blijft een grappige complotgedachte. :')
pi_175690854
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 12:47 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar ik heb nog NOOIT 1 officieel bewijsstuk gezien van de FBI/CIA dat de Russen zodanig de USA verkiezingen infiltreerden dat de uitslag totaal anders is geworden.
Dat kan ook helemaal niet, omdat de VS een democratie is waar het in principe geheim is wat voor tweets je leest en wat je in het stemhokje aankruist.
  woensdag 13 december 2017 @ 12:36:32 #272
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_175691622
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kan ook helemaal niet, omdat de VS een democratie is waar het in principe geheim is wat voor tweets je leest en wat je in het stemhokje aankruist.
Maw. iedereen kan dergelijke lulkoek de wereld insturen zonder dat het gecontroleerd kan worden.
Zover het "Democratische Westen". _O- _O- _O- _O- _O-
pi_175692295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 12:36 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maw. iedereen kan dergelijke lulkoek de wereld insturen zonder dat het gecontroleerd kan worden.
Zover het "Democratische Westen". _O- _O- _O- _O- _O-
Nee, waar het om gaat is de daad en niet het effect.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')