quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
Gechargeerd, maar er zit wel een kern van waarheid in. RT bericht regelmatig over zaken waar westerse systeem-media liever niet de aandacht op vestigen. Maakt het dat per definitie een trol?quote:
quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die niet het multiculturele LBTGQRAPGQ-evangelie vol overgave verkondigd is tegenwoordig een Russische trol.
Dat is gewoon een methode van de cultuurmarxisten om iedereen behalve henzelf de mond te snoeren.
voor bekrompen gedachtengangers zoals TS behoorlijk veel, voor de rest helemaal niets.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat heeft Powned met geenstijl te maken?
Niet per definitie. Maar in de praktijk vaak wel.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
RT bericht regelmatig over zaken waar westerse systeem-media liever niet de aandacht op vestigen. Maakt het dat per definitie een trol?
Fuck. Als deze reactie ironisch is: koningquote:Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Zal ik jou eens een geheimpje vertellen? Er bestaan helemaal geen Russische trollen, louter pro-Europese propaganda. Trap er niet in.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Misschien moet je eerst het stuk lezen. Niemand wordt ergens van beschuldigd.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:54 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Nederlandse media die andere kritische Nederlandse media "beschuldigen".
Tegenwoordig is iedereen een Russische trol, en heeft evenveel waarde als de nazi, racist, en islamofoob verwijzingen, het zijn weer stuiptrekkingen en dooddoeners om anderen de mond te snoeren. Mensen die wel voor zichzelf kunnen denken weten wel beter.
DENK-trol gespotquote:Op zaterdag 9 december 2017 10:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zal ik jou eens een geheimpje vertellen? Er bestaan helemaal geen Russische trollen, louter pro-Europese propaganda. Trap er niet in.
Waarom reageren op pro-Europese propaganda.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel weer typisch dat GeenStijl en PowNed weigeren inhoudelijk te reageren.
Daarom staat "beschuldigd" ook tussen haakjes, het is wederom een aanname, een aanname gericht aan een partij welke het NRC al vaker van kritiek heeft voorzien.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je eerst het stuk lezen. Niemand wordt ergens van beschuldigd.
Wel weer typisch dat GeenStijl en PowNed weigeren inhoudelijk te reageren.
Is natuurlijk de andere kant van de medaille, wij worden hier doodgegooid met pro-Europese propaganda en nep nieuws om vooral het beeld te creëren dat de EU het beste is wat Europa ooit is overkomen. Kritische geluiden worden dan genegeerd en als ze toch uitkomen zijn het opeens Russische trollen. Zelfs Trump zou voordelen hebben gehad door Russische hacker In mij ogen is het wederom een stuiptrekking om de vooral te kunnen blijven wegkijken.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Waarom reageren op pro-Europese propaganda.
.
Als je het artikel zou lezen, ontdek je dat die Twitter-accounts misleidend of zelfs nepnieuws verspreiden. Dat het wordt overgenomen door onze media, is zorgelijk.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:15 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Daarom staat "beschuldigd" ook tussen haakjes, het is wederom een aanname, een aanname gericht aan een partij welke het NRC al vaker van kritiek heeft voorzien.
Sinds de verkiezing van Trump is de ophef over Russische trollen losgebarsten, en sinds die tijd zijn het veelal de wat rechtsere media die zulke "verwijten" krijgen toegespeeld. Nu ga ik niet roepen of het wel of niet klopt, ik heb het onderzoek niet gedaan, maar ik blijf toch met een gevoel rondlopen dat het allemaal te perfect past in het plaatje welke sommige media en politici willen creëren over kritische media en politici.
Persoonlijk neem ik alle media niet meer 100% serieus, dat werkt nog het beste, de onzin van de NOS of het NRC niet en ook de zaken van Geenstijl of Powned neem ik met een korreltje zout.
Misschien toch maar eens een krant lezen. Tijdje terug stond er in de zaterdagbijlage van de Volkskrant wekelijks een kritisch stuk over hoe men te werk gaat in Brussel.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Is natuurlijk de andere kant van de medaille, wij worden hier doodgegooid met pro-Europese propaganda en nep nieuws om vooral het beeld te creëren dat de EU het beste is wat Europa ooit is overkomen. Kritische geluide worden dan genegeerd en als ze uitkomen zijn het Russische trollen.
Dat zijn gewoon 2 losstaande fenomenen. Bij fake news worden bewust leugens gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden, terwijl aan de bias van bijv. msm veel meer ten grondslag ligt.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gechargeerd, maar er zit wel een kern van waarheid in. RT bericht regelmatig over zaken waar westerse systeem-media liever niet de aandacht op vestigen. Maakt het dat per definitie een trol?
Ik denk dat bewustwording een eerste stap is. Ja, wij worden als burger misleid door pro-Europese propaganda, Door pro-Europese politici, door een pro-Europese media. Zij creëren mijnsinziens een onterecht en vals vijandbeeld voor degene die niet achter hun ideologische streven van een federaal EU staan.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Is natuurlijk de andere kant van de medaille, wij worden hier doodgegooid met pro-Europese propaganda en nep nieuws om vooral het beeld te creëren dat de EU het beste is wat Europa ooit is overkomen. Kritische geluide worden dan genegeerd en als ze uitkomen zijn het Russische trollen.
In Noord-Korea gebeurd niet veel anders, daar controleren ze ook het nieuws en beslissen ze zelf welk nieuws geschikt is voor de bevolking en welk nieuws westerse propaganda is.
Wegkijkende goedprater gespotquote:Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Nu is Twitter al een waardeloos medium voor nieuws naar mijn mening. Maar pak de aanslag in Parijs op die moskeegangers, de NOS wist binnen een half uur te melden dat het om een extreem-rechtse aanval ging, die info kwam van Twitter, van mensen die er getuige van waren. Ondanks dat de politie nog geen mededelingen deed was binnen een uur bekend wie de dader was, waar hij woonde en hoeveel kinderen hij had, allemaal op basis van enkele getuigen die op Twitter hadden vermeld dat de dader een rechtsextremist was. Ik heb een NOS toen ook geen verificatie zien doen, of wachtend op het officiële politie rapport.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je het artikel zou lezen, ontdek je dat die Twitter-accounts misleidend of zelfs nepnieuws verspreiden. Dat het wordt overgenomen door onze media, is zorgelijk.
Gelijk weer aan de identiteitsdiscussie als de feiten niet goed uitkomen.quote:Op zaterdag 9 december 2017 09:24 schreef LXIV het volgende:
Nee joh, gewoon alleen lezen wat geenstijl, TPO en DDS schrijven over de volkskrant, NRC en de NOS. Dat is alle informatie die een actieve onderbuik nodig heeft. Bijvoorbeeld als je heel hard wil roepen dat alle reguliere media iets links laten liggen, terwijl 30 seconden googlen het tegendeel bewijst.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien toch maar eens een krant lezen. Tijdje terug stond er in de zaterdagbijlage van de Volkskrant wekelijks een kritisch stuk over hoe men te werk gaat in Brussel.
Dus jouw verweer is 'maar hullie!'?quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nu is Twitter al een waardeloos medium voor nieuws naar mijn mening. Maar pak de aanslag in Parijs op die moskeegangers, de NOS wist binnen een half uur te melden dat het om een extreem-rechtse aanval ging, die info kwam van Twitter, van mensen die er getuige van waren. Ondanks dat de politie nog geen mededelingen deed was binnen een uur bekend wie de dader was, waar hij woonde en hoeveel kinderen hij had, allemaal op basis van enkele getuigen die op Twitter hadden vermeld dat de dader een rechtsextremist was. Ik heb een NOS toen ook geen verificatie zien doen, of wachtend op het officiële politie rapport.
Het was ook de NOS die een fake twitter bericht van een fake Trump account (parodie account) wederom verontwaardig de media in slingerde, daar is toen geen ophef over geweest, nog niet eens een rectificatie.
Ik ga niet beweren of het zo is, maar ik krijg wel het gevoel dat alleen het nieuws welke enkele partijen in de samenleving niet goed uitpakken wordt gekenmerkt als Russisch nep nieuws. We worden er wekelijks mee doodgegooid, maar buiten de beweringen in de media en van politici hoeveel bewijs hebben wij ondertussen gezien dat het "fake nieuws" werkelijk van de Russen afkwamen? Dat er Russische trolls rondlopen die nep nieuws verspreiden geloof ik van harte, ik denk zelfs meer dan dat we doorhebben, maar we moeten niet zo naïef zijn om te denken dat andere media die graag met deze "beschuldigingen" strooien zelf wel alleen maar "100% feiten" als nieuws verkopen, vooral omdat de laatste jaren vaker aangetoond kan worden dat grotere partijen zoals de NOS of CNN zich schuldig hebben gemaakt aan censuur, beeldvorming of het verspreiden van nep nieuws.
Waar in godsnaam heb je het over? Heeft Geenstijl nou Russisch nepnieuws lopen verspreiden of niet?quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik ga niet beweren of het zo is, maar ik krijg wel het gevoel dat alleen het nieuws welke enkele partijen in de samenleving niet goed uitpakken wordt gekenmerkt als Russisch nep nieuws. We worden er wekelijks mee doodgegooid, maar buiten de beweringen in de media en van politici hoeveel bewijs hebben wij ondertussen gezien dat het "fake nieuws" werkelijk van de Russen afkwamen? Dat er Russische trolls rondlopen die nep nieuws verspreiden geloof ik van harte, ik denk zelfs meer dan dat we doorhebben, maar we moeten niet zo naïef zijn om te denken dat andere media die graag met deze "beschuldigingen" strooien zelf wel alleen maar "100% feiten" als nieuws verkopen, vooral omdat de laatste jaren vaker aangetoond kan worden dat grotere partijen zoals de NOS of CNN zich schuldig hebben gemaakt aan censuur, beeldvorming of het verspreiden van nep nieuws.
Je moet niet zoveel luisteren naar de mainstream media, je bent duidelijk al gehersenspoeld. Niet iedereen met een andere mening is een troll, zoals de media jou laat geloven.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:32 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Gelijk weer aan de identiteitsdiscussie als de feiten niet goed uitkomen.
Precies dezelfde discussie die door deze trollen worden aangewakkerd (ze wakkeren beide kanten aan overigens, kleine moete natuurlijk, zo’n artikel lezen).
Het doet vast pijn, maar je favoriete discussie (de identiteitsdiscussie) is bedacht in het buitenland om het land tegen elkaar op te spelen. Het is gevaarlijk.
En jij bent een usefull idiot. Hoewel je jezelf een heel grappige “troll” vindt waarschijnlijk.
En als de reguliere media dan een keer fouten maken, dan wordt triomfantelijk verkondigd dat de vermoedens gerechtvaardigd waren.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:34 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon alleen lezen wat geenstijl, TPO en DDS schrijven over de volkskrant, NRC en de NOS. Dat is alle informatie die een actieve onderbuik nodig heeft. Bijvoorbeeld als je heel hard wil roepen dat alle reguliere media iets links laten liggen, terwijl 30 seconden googlen het tegendeel bewijst.
Het kunnen ook gewoon volidioten zijn, daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Je moet niet zoveel luisteren naar de mainstream media, je bent duidelijk al gehersenspoeld. Niet iedereen met een andere mening is een troll, zoals de media jou laat geloven.
Dat doet er niet toe, want CNN en NOS.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waar in godsnaam heb je het over? Heeft Geenstijl nou Russisch nepnieuws lopen verspreiden of niet?
Sociale media zoals deze, maar vooral Facebook, Google en Twitter hebben er baat bij.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:32 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Gelijk weer aan de identiteitsdiscussie als de feiten niet goed uitkomen.
Precies dezelfde discussie die door deze trollen worden aangewakkerd (ze wakkeren beide kanten aan overigens, kleine moete natuurlijk, zo’n artikel lezen).
Het doet vast pijn, maar je favoriete discussie (de identiteitsdiscussie) is bedacht in het buitenland om het land tegen elkaar op te spelen. Het is gevaarlijk.
En jij bent een usefull idiot. Hoewel je jezelf een heel grappige “troll” vindt waarschijnlijk.
https://nos.nl/artikel/47(...)o-op-te-poetsen.htmlquote:EU zet 'trollen' in om imago op te poetsen
04-02-2013, 22:50 AANGEPAST OP 04-02-2013, 22:54
Sociale media, blogs en internetfora. Niets is straks nog veilig voor EU-ambtenaren. Om het imago van Europa een beetje op te krikken, heeft het Europees parlement een plan goedgekeurd om internetdiscussies te monitoren en te beïnvloeden. Dat staat in een document dat The Telegraph in handen heeft.
Jij bent zeker een EU troll? Als we toch bezig zijn...quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Het kunnen ook gewoon volidioten zijn, daar heb je gelijk in.
NOS is toch fake news?quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/47(...)o-op-te-poetsen.html
Van de NOS zelf...
De enige overheid die trollt is de EU zelf. Ik weet dat hier op Fok zeker 3 betaalde EU trollen zijn.
Als je A zegt...quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van de NOS zelf...
De enige overheid die trollt is de EU zelf. Ik weet dat hier op Fok zeker 3 betaalde EU trollen zijn.
Waarom meteen weer zo zwart/wit? Jij moet er meteen weer een uiterste van maken om vooral je eigen mening bevestigd te krijgen. Die 30 seconden googlen kun je ook gebruiken om te zien hoe vaak partijen zoals de NOS onzin de wereld in slingeren.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:34 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Nee joh, gewoon alleen lezen wat geenstijl, TPO en DDS schrijven over de volkskrant en de NRC. Dat is alle informatie die een actieve onderbuik nodig heeft. Bijvoorbeeld als je heel hard wil roepen dat alle reguliere media iets lins laten liggen, terwijl 30 seconden googlen het tegendeel bewijst.
Vier.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:
Van de NOS zelf...
3 maar? Heb zo'n gevoel dat het er een stuk meer zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Van de NOS zelf...
Die obsessie met de NOSquote:Op zaterdag 9 december 2017 10:40 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Waarom meteen weer zo zwart/wit? Jij moet er meteen weer een uiterste van maken om vooral je eigen mening bevestigd te krijgen. Die 30 seconden googlen kun je ook gebruiken om te zien hoe vaak partijen zoals de NOS onzin de wereld in slingeren.
Ik heb te doen met mensen die zonder voor zichzelf na te denken de westerse media geloven en blind zijn voor de leugens die via de mediums wordt verspreid. Niemand hier is een journalist (ga ik even van uit) dus moet je het doen met de informatie welke je gegeven wordt, omdat de info die de NOS verstrekt meer aansluit bij je politieke mening verkondig de NOS geen onzin maar andere partijen wel, dat is pas oordelen op basis van je onderbuik.
Volgens het NRC wel. Maar ja, wie weet verspreid het NRC wel "nepnieuws". Alleen dat is iets wat velen maar niet willen inzien of snappen.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waar in godsnaam heb je het over? Heeft Geenstijl nou Russisch nepnieuws lopen verspreiden of niet?
Waarom probeer ik jou nog een fatsoenlijke reactie te geven, man wat ben jij vermoeiend soms.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus jouw verweer is 'maar hullie!'?
Oké man. Goed verhaal.
Je suggereert dat NRC liegt met dit bericht en dat die Russische trollen niet zouden bestaan? Heftige beschuldiging. Heb je wel bewijs voor toch?quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Volgens het NRC wel. Maar ja, wie weet verspreid het NRC wel "nepnieuws". Alleen dat is iets wat velen maar niet willen inzien of snappen.
Sterk redenatie!quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Volgens het NRC wel. Maar ja, wie weet verspreid het NRC wel "nepnieuws". Alleen dat is iets wat velen maar niet willen inzien of snappen.
zou kunnen. Van drie accounts weet ik dat er gewoon EU-betaalde medewerkers achter zitten. Mogelijk meer, maar er zijn natuurlijk nog genoeg mensen die alle EU-fabels gewoon nog geloven.quote:
Ja, dat zal het zijn.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ow ik had al een ander voorbeeld gepost in een reactie welke ik jou had gegeven, je weet wel waar je weer zo kinderachtig op moest reageren met:quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die obsessie met de NOS
Kom maar op met die stroom aan onzinverhalen. Laat me raden: nu kom je aanschijten met dat Poetin-filmpje.
Ja, dit is de volgende uit de trucendoos: stellen dat iedereen zich (evenveel) schuldig maakt aan het verspreiden van onzin.quote:Op zaterdag 9 december 2017 10:44 schreef Oud_student het volgende:
Ik denk dat het tegenwoordig veel moeite kost om redelijk objectief nieuws te vergaren, elke partij heeft bij het uitbrengen van nieuws zijn eigen belangen en wil er iets mee bewerkstelligen.
Mogelijk nog erger dan het verdraaien van nieuws is het selectief weergeven van nieuws of bepaalde nieuwsfeiten niet vermelden.
Het is een grote propaganda oorlog, het gaat om veel geld en macht. De waarheid is dan altijd het eerste slachtoffer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |