SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan kom ik nog even met wat persoonlijke Propaganda van 3 plaatjes die echt veeeeel te ver onderaan staan voor waar ze horen te staan. De eerste is Duel van Propaganda (1995 in 2016) waarvan ik gewoon even roep dat ie teveel genot is om de Top 2000 uit te zien gaan.
De tweede is misschien wel de belangrijkste. Strange Fruit van Billie Holiday (1989 in 2016) is het laatste vooroorlogse liedje in de lijst en gaat bovendien over een belangrijk onderwerp – die tekst is niet mis. Als je de lijst een beetje van zijn charme wil laten behouden stem je gewoon hierop. Punt.
De derde is Daydream Believer van de Monkees. Om twee redenen. Allereerst moet dat prutswerk I’m A Believer niet hun enige notering zijn. Ten tweede horen dit soort klassieke 60s acts weldegelijk ergens onderin de lijst rond te hangen. Dus waarom niet Daydream Believer van de Monkees (1987 in 2016)
Nog een ander ding wat vorig jaar punt van discussie was is de schandalig lage notering van 60's classics als A Whiter Shade of Pale en Nights In White Satin. Misschien niet zo nijpend als de vorige gevallen, maar dit zijn met recht legendarische platen die hun status van uberklassieker wat ons betreft toch niet mogen verliezen. Absoluut iets om over na te denken.
Wanneer?
Maandag 25 december 09:00 tot en met Zondag 31 december 23:59.
De lijst van 2017
Die is er nog niet. Ohá
Presentatie
De presentatie is dit jaar in handen van:
06.00 - 09.00 uur Gerard Ekdom
09.00 - 12.00 uur Bart Arens
12.00 - 14.00 uur Gijs Staverman
14.00 - 16.00 uur Annemieke Schollaardt
16.00 - 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 - 20.00 uur Wouter van der Goes
20.00 - 22.00 uur Stefan Stasse
22.00 - 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
00.00 - 02.00 uur Evelien de Bruijn
02.00 - 04.00 uur Cielke Sijben
04.00 - 06.00 uur Frank van 't Hof
De Tunes
Bijna alle tunes zijn 'legendarische radiotunes' uit heden en vooral verleden. Ze zijn voor de eerste Radio 2 Top 2000 in 1999 opnieuw opgenomen door het Metropole Orkest o.l.v. Dick Bakker. De arrangementen zijn van Onno Krijn.
Helaas worden deze tunes niet meer zo vaak gebruikt als vroeger, maar... nog steeds hebben ze hun charme. Vooral 'de' Tune () blijft veelvuldig te horen. In een verneukte 2016 uitgave, dat dan weer wel.
Het gaat om de volgende tunes: aan het begin van ieder uur: Tommy Ouverture (The Who). Altijd aan het einde van het uur (overzicht): Swinging Olympia (Europarade) Verder worden gebruikt: Soul Coaxing, Guess what, Cute, Mannix, Babyface, The man.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kabelfrequenties
Overzicht van verschillende steden:
http://www.frequenties.net/station/radio-2
FM-etherfrequenties
Friesland: 88.0 MHz en 92.9 MHz
Groningen: 88.0 MHz
Drenthe: 88.0 MHz
Overijssel: 88.0 MHz en 104.6 MHz
Gelderland: 88.2 MHz, 92.6 MHz en 104.6 MHz
Flevoland: 88.0 MHz en 92.6 MHz
Utrecht: 92.6 MHz
Noord-Holland: 92.6 MHz en 92.9 MHz
Zuid-Holland: 92.6 MHz
Zeeland: 92.6 MHz en 97.8 MHz
Noord-Brabant: 88.2 MHz en 92.6 MHz
Limburg: 88.2 MHz, 93.4 MHz en 97.2 MHz
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://www.radio2.nl/nieuws/id-6114-mannen-versus-vrouwen.html
De Top 2000 in beeld
Cultura 24:
Tussen Kerst en Oud & Nieuw 2017 zal NPO Cultura vast weer vanuit het Top 2000 Café iedere dag Top 2000 Visual Radio uitzenden. Verrijkt met clips van en informatie over artiesten en songs uit de Lijst der Lijsten. Gezelligheid met Gerrie, Mien en Joop in het cafe als Leentje Huizer voorbij komt, wie wil dat nu niet?
Nederland 3
Tijdens de Top 2000 kun je in de nachtelijke uurtjes hopelijk ook weer meekijken in de studio (en tot 2 uur in het cafe) via NPO3 tussen +/- 01.00 - 06.00 uur.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000/home
Etalagekanalen
Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC, Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men Cultura24 1 op 1 naar omzet!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
De stemweek is van 1 t/m 8 december
Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spotify:
Open in Spotify de lijst der lijsten en luister daar een groot deel van de lijst terug! Op dit moment zijn de lijsten tot 2013 beschikbaar. http://www.radio2.nl/nieuws/id-4908/top-2000-spotify-app.html
Staat ie in de top 2000?
Hopelijk kunnen we ook dit jaar genieten van een site met schijtlollige gifjes waarin je kunt zien welke liedjes de lijst hebben gehaald. Als het goed is zijn dit er precies 2000. De site is online op www.staatieindetop2000.nlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
quote:
Vorig jaar daalden 6 van zijn 7 noteringen, dus eigenlijk wel raar dat er nu weer drie bij komen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ach hij had er al 7, 3 nieuwe hitjes gescoord dus die er in, blijft er maar 1 rare notering over
Ik vind t niet gek
Ik vind I'm Yours nog wel grappig..quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:40 schreef laxus13 het volgende:
Alleen I See Fire mag wat mij betreft wel blijven
Tienermeisjes zijn het oneens met jequote:
Mani89's statement klopt dan nog steeds.quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:44 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Tienermeisjes zijn het oneens met je
Generaties komen, generaties gaan.quote:Op vrijdag 8 december 2017 16:44 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Tienermeisjes zijn het oneens met je
Nouja, hij heeft toch gewoon drie nieuwe hits gescoord met galway girl, perfect en shape of youquote:Op vrijdag 8 december 2017 16:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Vorig jaar daalden 6 van zijn 7 noteringen, dus eigenlijk wel raar dat er nu weer drie bij komen.
Castle On The Hill ook nogquote:Op vrijdag 8 december 2017 17:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja, hij heeft toch gewoon drie nieuwe hits gescoord met galway girl, perfect en shape of you
Ah da's de vierde danquote:
the nightrider vind ik beter..quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:19 schreef richolio het volgende:
The A Team is best een mooi plaatje vind ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog effe een tweede lijstje erin geknald, met louter persoonlijke favorieten[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Midlake! Heel goed R_Rquote:Op vrijdag 8 december 2017 17:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op het laatst ook nog maar even een duit in het zakje gedaan.
[ afbeelding ]
Voornamelijk nummers die niet in de lijst staan of uit de lijst dreigen te vallen. Want die hebben ook wat hulp nodig.
Geen Genot in je vrije keuzequote:Op vrijdag 8 december 2017 17:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Op het laatst ook nog maar even een duit in het zakje gedaan.
[ afbeelding ]
Voornamelijk nummers die niet in de lijst staan of uit de lijst dreigen te vallen. Want die hebben ook wat hulp nodig.
Die komt alleen toch nooit in de lijst, want dat is veel te goede muziek.quote:
Ik had geen zin meer om nog meer vrije keuzes te bedenken, maar Genot had inderdaad wel gemoeten.quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:36 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Geen Genot in je vrije keuze.
Waardeloze linksist die je bent.
quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooie lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog effe een tweede lijstje erin geknald, met louter persoonlijke favorieten![]()
Ik kan met deze compensatie leven.quote:Op vrijdag 8 december 2017 17:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik had geen zin meer om nog meer vrije keuzes te bedenken, maar Genot had inderdaad wel gemoeten.
Voor je scherpe oog krijg je van mij een ingetogen versie van Genot.
En 17 in totaal van Bløf in de lijst.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:01 schreef Bronson het volgende:
Verdomme hier al gemeld dat Zoutelande van Bløf teringhoog staat?
![]()
Ken dat nummer niet eensquote:Op vrijdag 8 december 2017 18:01 schreef Bronson het volgende:
![]()
Zit nu te luisteren maar echt nog nooit gehoord, geen sterk nummer overigensquote:
mja had m wel rond plaats 500 geschat, heel Zeeland stemt daar natuurlijk op.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:01 schreef Bronson het volgende:
![]()
Zou ook nog "erg hoog" staan.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:04 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Zit nu te luisteren maar echt nog nooit gehoord, geen sterk nummer overigens
Top song van paar weken geleden.quote:
op radio5 valt er niet aan te ontkomen, net als dat vreselijke nummer van de Vreemde kostgangers, dat wordt ook nogal gepromootquote:
Ze moeten dat echt verbieden, nummers uit dit jaar in de keuzelijst.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
mja had m wel rond plaats 500 geschat, heel Zeeland stemt daar natuurlijk op.
Die kan over een paar jaar gok ik in het lijstje Brabant/Blaas me ziek
En oceaaaaaaaaannquote:Op vrijdag 8 december 2017 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ah dan wordt dat dus de hoogste binnenkomer. Jouw provinciequote:Op vrijdag 8 december 2017 18:07 schreef Doedezemaar het volgende:
op radio5 valt er niet aan te ontkomen
Blaosmuziek is verschrikkelijk. 't het nog nooit zo donker west is 10 keer zo mooi.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Telkens Weer zou wel jammer zijn maar ik zou het ook niet écht missen ofzoquote:
Tussenstand. Er kan tot 20 uur gestemd worden.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:40 schreef Piranjavisje het volgende:
[..]
Is er al iets bekend of is dit alleen nog maar speculasie?
Dat zou het beste besluit ooit zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2017 18:08 schreef laxus13 het volgende:
Zeeland gewoon niet meer laten stemmen, zijn we meteen verlost van Blof en Racoon. 2 vliegen in 1 klap
je hebt nog 11 minuten.quote:Op vrijdag 8 december 2017 19:49 schreef Achterhoker het volgende:
Leuk door traag k*internet is mijn lijstje niet op tijd verstuurd. Om 19:40 op verzenden gedrukt en nu nog steeds niet weg...
Staat je AdBlock aan? Dat kan nog wel eens irritant doen met functies op websitesquote:Op vrijdag 8 december 2017 19:56 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Heb al een paar keer gerefreshed maar hij wil hem gewoon niet versturen
Mooi uitgangspunt en mooi lijstjequote:Op vrijdag 8 december 2017 19:49 schreef peaceman het volgende:
Op de valreep nog een tweede lijstje ingevuld. Uitgangspunt was: zo oud mogelijk en vorig jaar wel in de lijst, maar niet bij de beste 1000. En dan een beetje de liedjes die mij aanspreken.
BILLIE HOLIDAY - STRANGE FRUIT
BUDDY HOLLY - PEGGY SUE
ELLA FITZGERALD & LOUIS ARMSTRONG - SUMMERTIME
ELVIS PRESLEY - ARE YOU LONESOME TONIGHT
RAY CHARLES - GEORGIA ON MY MIND
DAVE BRUBECK - TAKE FIVE
ELVIS PRESLEY - YOU'RE THE DEVIL IN DISGUISE
THE BEATLES - LOVE ME DO
THE KINKS - YOU REALLY GOT ME
SAM COOKE -A CHANGE IS GONNA COME
DAVE BERRY - THIS STRANGE EFFECT
OTIS REDDING - I'VE BEEN LOVING YOU TOO LONG
BOB DYLAN - SUBTERRANEAN HOMESICK BLUES
BARRY MCGUIRE - EVE OF DESTRUCTION
NINA SIMONE - FEELING GOOD
FRANK SINATRA - IT WAS A VERY GOOD YEAR
SIMON & GARFUNKEL - HOMEWARD BOUND
THE BEACH BOYS - WOULDN'T IT BE NICE
THE MONKEES - DAYDREAM BELIEVER
PINK FLOYD - SEE EMILY PLAY
THE DOORS - CRYSTAL SHIP
JANIS JOPLIN - TRY (JUST A LITTLE BIT HARDER)
BUFFALO SPRINGFIELD - FOR WHAT IT'S WORTH
GOLDEN EARRINGS - SOUND OF THE SCREAMING DAY
SAM & DAVE - SOUL MAN
TIM HARDIN - HOW CAN WE HANG ON TO A DREAM
THE KINKS - WATERLOO SUNSET
SCOTT MCKENZIE - SAN FRANCISCO
GOLDEN EARRING - I'VE JUST LOST SOMEBODY
DUSTY SPRINGFIELD - I CLOSE MY EYES (AND COUNT TO TEN)
BOUDEWIJN DE GROOT - MEESTER PRIKKEBEEN
FLEETWOOD MAC - OH WELL - PART 1
MELANIE - BEAUTIFUL PEOPLE
SMALL FACES -TIN SOLDIER
CROSBY, STILLS & NASH - SUITE JUDY BLUE EYES
Stond wel aan, ook zonder geprobeerd. Maar helaas..quote:Op vrijdag 8 december 2017 19:57 schreef richolio het volgende:
[..]
Staat je AdBlock aan? Dat kan nog wel eens irritant doen met functies op websites
is die ineens heel populair geworden?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:03 schreef Chiappucci het volgende:
Toto-Africa zou ook zomaar eens de top 10 binnen kunnen komen.
Top 20 wel, top 10 lijkt me wel sterk.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:03 schreef Chiappucci het volgende:
Toto-Africa zou ook zomaar eens de top 10 binnen kunnen komen.
Ja oke, maar de top 5?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:04 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik hoor net tot 19-12 voor de hele lijst.
Paar uurtjes.quote:
schijnt wel populair te zijn bij de jeugdquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
is die ineens heel populair geworden?
Ja, die zie ik veel bij vrienden in de lijst voorbijkomen en op Radio 2 benoemden ze het ook al een paar keer.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
is die ineens heel populair geworden?
nee dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:05 schreef asco het volgende:
Ik vrees eigenlijk voor een 2017 nummer in de top 5.
Dat lijkt me wel heel sterk. Zoutelande zal wel hoogste binnenkomer zijn.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:05 schreef asco het volgende:
Ik vrees eigenlijk voor een 2017 nummer in de top 5.
Die zal wel naar oudjaarsdag gaan maar top 100 verwacht ik zelf nietquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:06 schreef Slobeend het volgende:
Zou ook niet gek opkijken mocht Don't Look Back In Anger in de top 50 komen oid vanwege Manchester.
In Engeland zou ik daar niet van opkijken nee, maar hier zou ik zeer verbaasd zijn als dat gebeurde.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:06 schreef Slobeend het volgende:
Zou ook niet gek opkijken mocht Don't Look Back In Anger in de top 50 komen oid vanwege Manchester.
dat is nog een cover ook...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel sterk. Zoutelande zal wel hoogste binnenkomer zijn.
Een hertaling jaquote:
Doen ze ook, maar het wordt bekend gemaakt tijdens dat Helden van de Top2000, dus er moet naartoe gewerkt worden. Het is niet "Welkom allemaal! De top 5 is ...."quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:06 schreef asco het volgende:
[..]
Ow, ik denk die drukken op een knop en je.
Vind jij Liefde van Later van Herman ook een stom liedje? En een meisje van 16 van Boudewijn?quote:
Bohemian Rhapsodyquote:
BOEF - Habibaquote:
Al weer te lang geleden, lijkt me?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:06 schreef Slobeend het volgende:
nee, maar die zijn dan ook niet van de hand van bluf...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vind jij Liefde van Later van Herman ook een stom liedje? En een meisje van 16 van Boudewijn?
Die ken ik niet.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel sterk. Zoutelande zal wel hoogste binnenkomer zijn.
ik hoop het nietquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die ken ik niet.
Zal Despacito erin komen?
Ik vrees er wel voor.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die ken ik niet.
Ochja, inderdaad.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Doen ze ook, maar het wordt bekend gemaakt tijdens dat Helden van de Top2000, dus er moet naartoe gewerkt worden. Het is niet "Welkom allemaal! De top 5 is ...."
Het jaarlijkse zomerhitje komt altijd wel op 1300 binnen dus ik verwacht het wel, volgend jaar kunnen we die weer uitzwaaien. Zie balada, Ai e su te pego etcquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die ken ik niet.
Jammer van The Cure en Diesel, blij met Volbeatquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:11 schreef Achterhoker het volgende:
Dit had mijn lijstje moeten zijn:
Metallica – Enter Sandman
Guns ’n Roses - Welcome tot the Jungle
Queen – Under Pressure
Nirvana – The Man who sold the World
The Cure – A Forest
Bruce Springsteen – The River
AC/DC – Thunderstruck
Pantera –Cowboys from Hell
Volbeat – Lola Montez
The Verve – Bittersweet Symphony
Status Quo – Down Down
Foo Fighters – Walk
David Bowie - China Girl
ZZ Top – Legs
Fleetwood Mac – Dreams
Red Hot Chili Peppers – Under the Bridge
Led Zeppelin – Whole Lotta Love
Simple Minds – Don’t You
Diesel – Sausolito Summernight
The Knack – My Sharona
Johnny Cash – Walk the Line
Elvis Presley – Suspicous Minds
Gangnam Style.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het jaarlijkse zomerhitje komt altijd wel op 1300 binnen dus ik verwacht het wel, volgend jaar kunnen we die weer uitzwaaien. Zie balada, Ai e su te pego etc
Zeker. Miljoen miljard views op joeptjoep.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die ken ik niet.
die mag wel terugquote:
Daarom zouden nummers uit het huidige stemjaar gewoon verboden moeten zijn. Draai je alle domme hypes gelijk de nek om.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het jaarlijkse zomerhitje komt altijd wel op 1300 binnen dus ik verwacht het wel, volgend jaar kunnen we die weer uitzwaaien. Zie balada, Ai e su te pego etc
Ik zet hem nog weleens op want ik hou wel van tengere Asian girls.quote:
Ik snap die mening van jou nog steeds niet. Lollig liedje ja, maar we moeten niet doen alsof het enige eeuwigheidswaarde heeft.quote:
Dat wij het ook eens eens zijn... het is een gedenkwaardige dagquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Daarom zouden nummers uit het huidige stemjaar gewoon verboden moeten zijn. Draai je alle domme hypes gelijk de nek om.
Zoals al die liedjes van de war on druks die nu de lijst in komen, wáárdeloosquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Daarom zouden nummers uit het huidige stemjaar gewoon verboden moeten zijn. Draai je alle domme hypes gelijk de nek om.
Was blij verrast dat dochter 1 laatst Hoppa Gangnam Style ging zingen.quote:
klopt... maar zet het eens tegen wat andere troep af wat soms heel veel op elkaar lijkt.. dan is die van PSY in elk geval nog origineel in vergelijking he?!quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik snap die mening van jou nog steeds niet. Lollig liedje ja, maar we moeten niet doen alsof het enige eeuwigheidswaarde heeft.
onderscheidend, maar ja dat is de pokemon theme song ookquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:14 schreef peaceman het volgende:
[..]
klopt... maar zet het eens tegen wat andere troep af wat soms heel veel op elkaar lijkt.. dan is die van PSY in elk geval nog origineel in vergelijking he?!
Ik vind er niet zoveel verkeerd aan. Het is altijd beter dan die smakeloze aids van BOEF en Lil Kleine die zich in de maatschappij als enorme debielen voordoen. Daar kan ik oprecht van walgen en kotsen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zoals al die liedjes van de war on druks die nu de lijst in komen, wáárdeloos
Dit vind ik een minder geslaagde opmerking.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zoals al die liedjes van de war on druks die nu de lijst in komen, wáárdeloos
Schni Schna Schnappie is ook origineel.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:14 schreef peaceman het volgende:
[..]
klopt... maar zet het eens tegen wat andere troep af wat soms heel veel op elkaar lijkt.. dan is die van PSY in elk geval nog origineel in vergelijking he?!
maar dat vind ik dan weer geen echt liedjequote:Op vrijdag 8 december 2017 20:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
onderscheidend, maar ja dat is de pokemon theme song ook
ssssh, ik ben Mani aan het trollenquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind er niet zoveel verkeerd aan. Het is altijd beter dan die smakeloze aids van BOEF en Lil Kleine die zich in de maatschappij als enorme debielen voordoen. Daar kan ik oprecht van walgen en kotsen.
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:15 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Schni Schna Schnappie is ook origineel.
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:15 schreef peaceman het volgende:
[..]
maar dat vind ik dan weer geen echt liedje
20-35 zoiets.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:16 schreef asco het volgende:
[..]
Van hoe oud tot hoe oud moet je daar ook weer voor zijn?
0-99 jaar oud.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:16 schreef asco het volgende:
[..]
Mijn punt ja. Nu vind ik Gangnam Style ook best een prima liedje, maar het hoort niet bij de beste 2000 liedjes ooit. Anderzijds liever PSY dan Zoutelande.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:15 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
niks met leeftijd te maken, wel met het aantal hersencellen...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:16 schreef asco het volgende:
[..]
dat zeg ik dus...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mijn punt ja. Nu vind ik Gangnam Style ook best een prima liedje, maar het hoort niet bij de beste 2000 liedjes ooit. Anderzijds liever PSY dan Zoutelande.
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb 2x op Child in time gestemd. Hoort in de top 3 2 1
EENSCHquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:12 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die herkende ik een keer binnen 2 seconden tijdens een popmuziek.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:15 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die herkende ik een keer binnen 2 seconden tijdens een popmuziek.
Mevrouw Pippen keek me toen heel vies aan en heeft een paar weken geweigerd seks met me te hebben.
en terecht!quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Mevrouw Pippen keek me toen heel vies aan en heeft een paar weken geweigerd seks met me te hebben.
Ik keek hem laatst voor het eerst met die zwart-wit clip met publiek.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:17 schreef cafca het volgende:
[..]
[..]
Mensen die sowieso stemlijsten of polls beïnvloeden met een clubje zijn vreselijk zwakzinnig.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen die Pokemon op hun stemlijst om 'de oudjes te trollen' zijn echt van een treurig soort.
Geen seks met iemand willen omdat diegene een goed geheugen heeftquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:18 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Is dit een voorspelling?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Bohemian Rhapsody // Hotel California // Stairway To Heaven // Child in Time // Piano Man
zou ik mee kunnen leven, als de volgorde iets anders was:quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Bohemian Rhapsody // Hotel California // Stairway To Heaven // Child in Time // Piano Man
De enige die met een overlijdensactie op nummer 1 zou kunnen komen is Boudewijn denk ik. Oh en Claudia.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:19 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Jammer dat dit alleen gaat lukken als Ritchie Blackmore de dag voor de stemweek sterft.
Noem jij jezelf nu oud?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen die Pokemon op hun stemlijst om 'de oudjes te trollen' zijn echt van een treurig soort.
Nee, maar dat zag ik veelvuldig als argument voorbij komen om mee te doen aan die actie.quote:
Leuk dat je de top 5 van vorig jaar even met ons deelt.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:21 schreef het_fokschaap het volgende:
Bohemian Rhapsody // Hotel California // Stairway To Heaven // Piano Man // Child in Time
Dat heb jij ook.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mexicanobakker heeft een oude ziel.
Valt best mee, ik geniet nu van de Song vh Jaar bij de burenquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mexicanobakker heeft een oude ziel.
Makkelijk. Geen enkele TWOD.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:22 schreef richolio het volgende:
[..]
Dilemma
Geen enkele TWOD erin, of geen enkele Backstreet Boys
Billy Joël ook.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De enige die met een overlijdensactie op nummer 1 zou kunnen komen is Boudewijn denk ik. Oh en Claudia.
Eternal Flame zal er niet bij zitten verwacht ikquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk dat je de top 5 van vorig jaar even met ons deelt.
ik ook, maar volgens sommigen ben ik ook al oudquote:
Op je 14de bestond je playlist uit De Dijk, Doe Maar en Toontje Lager. En dronk je al liters koffie.quote:
niet in de top 250 ook..quote:
Ik denk dan altijd 'huh die is a..' 'oh nee da's Palmerquote:
De Dijk is dit jaar mijn meest gescrobbelde artiest, maar in 2012 had ik nog geen Spotify.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:24 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Op je 14de bestond je playlist uit De Dijk, Doe Maar en Toontje Lager. En dronk je al liters koffie.
Daar ken ik nog een verhaal over...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Eternal Flame zal er niet bij zitten verwacht ik
Ik wilde die ook, maar ik vond het zo kliesjee dat ik toch I'll Be Over You heb gekozen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:24 schreef richolio het volgende:
Africa van Toto is inderdaad best populair onder de JUGEND
dat verhaal wil ik nog niet horen...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Daar ken ik nog een verhaal over...
Toch niet dat verhaal van Atomic Kitten uit de OP hoop ik ?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ach dat heeft niet veel om het lijf...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:24 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ik vind hem wel top 30-waardig en door de reclameboost top 20.quote:
Ik vertel het nog wel eens na 25 december !quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
dat verhaal wil ik nog niet horen...
persoonlijk vind ik Goodnight Saigon echt veel, veel beter..quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Ik vind hem wel top 30-waardig en door de reclameboost top 20.
Ook wel leuk dat ie uitgegroeid is tot een dergelijke classic onder de jeugd vind ik eigenlijk. Ik accepteer het wel, hoewel ik Joel echt wel betere liedjes vind hebben
groen blaadje ben jequote:Op vrijdag 8 december 2017 20:23 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik ook, maar volgens sommigen ben ik ook al oud
Ik heb tevergeefs weer op Letter To Hermione gestempt. Die zou ik voor bijna allemaal inwisselen.quote:
is goed. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Ik vertel het nog wel eens na 25 december !:Y
En New York State of Mindquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef peaceman het volgende:
[..]
persoonlijk vind ik Goodnight Saigon echt veel, veel beter..
quote:
En Leningrad en She's Always A Womanquote:
Heroes? Vorig jaar 7e.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Met wat? Heroes? Spees Oddietie?
Dilemma: Spees Oddietie of Heroesquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb tevergeefs weer op Letter To Hermione gestempt. Die zou ik voor bijna allemaal inwisselen.
Goede OP wel.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Toch niet dat verhaal van Atomic Kitten uit de OP hoop ik ?
Life on Mars of Wild is the wind?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dilemma: Spees Oddietie of Heroes
Die is wel mooiquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb tevergeefs weer op Letter To Hermione gestempt. Die zou ik voor bijna allemaal inwisselen.
is dat van de soundtrack van Harry Potter ?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb niet echt wat met Life On Mars, maar leuk genoeg om het in een playlist te hebbenquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Life on Mars of Wild is the wind?
Ik heb op allebei gestemdquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:28 schreef peaceman het volgende:
[..]
Life on Mars of Wild is the wind?
Ik vind Heroes meh. Space Oddity daarentegen is superdeluxe.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik heb op beiden gestemd.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik vind Heroes meh. Space Oddity daarentegen is superdeluxe.
ik ben ze geloof ik allebei vergetenquote:
Klopt, Bowie verklaart daarin de liefde aan Hermione Granger. Kon in die tijd allemaal nog.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
is dat van de soundtrack van Harry Potter ?
kan ik ook mee leven, al vind ik Black dan echt veel te hoog staan!quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:30 schreef asco het volgende:
1) Hotel California - Eagles
2) Bohemian Rhapsody - Queen
3) Child In Time - Deep Purple
4) Starway To Heaven - Led Zeppelin
5) Black - Pearl Jam
Hoppa.
ja! terug waar ie hoort!quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:31 schreef cafca het volgende:
Ik hoop op Whole Lotta Rosie in de top 10
Vanaf welke film kon je met goed fatsoen je liefde aan Hermione verklaren?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Klopt, Bowie verklaart daarin de liefde aan Hermione Granger. Kon in die tijd allemaal nog.
eensch!quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:31 schreef cafca het volgende:
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:32 schreef Ajacied422 het volgende:
De enige wens voor de top 10 is het eruit vallen van Claudia de Breij.
Vanaf de eerste.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:32 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Vanaf welke film kon je met goed fatsoen je liefde aan Hermione verklaren?
Tis dat Bowie dood is.. anders was ie wel aangeklaagd waarschijnlijk...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:30 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Klopt, Bowie verklaart daarin de liefde aan Hermione Granger. Kon in die tijd allemaal nog.
Dat hoop ik van Brothers In Arms. Maar ain't gonna happen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:31 schreef cafca het volgende:
Space Oddityquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:28 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Nee, dat wordt Sanderstruckquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:31 schreef cafca het volgende:
aardig nummer dat, maar echt niet zo'n klassieker als Whole lotta Rosiequote:Op vrijdag 8 december 2017 20:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, dat wordt Sanderstruck
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:32 schreef Ajacied422 het volgende:
De enige wens voor de top 10 is het eruit vallen van Claudia de Breij.
Bij Whole lotta Rosie gaat zelfs mijn luchtgitaar rokenquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
aardig nummer dat, maar echt niet zo'n klassieker als Whole lotta Rosie
Mooi, is de lijst weer een stukje beter.quote:
Maar die staat dan weer 15x in de lijst.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:33 schreef asco het volgende:
[..]
Dat hoop ik van Brothers In Arms. Maar ain't gonna happen.
Hoezo?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Van Fylax' muziek rijdt je auto de berm in.
Jason Paige vindt dit niet leuk.quote:
Voor 23:00 uur is ie bekend.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:45 schreef peaceman het volgende:
hoe lang duurt het eigenlijk tot ze die top 5 bekend maken?
Vandaag al? En de rest van de lijst?quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voor 23:00 uur is ie bekend.
Helden van de Top2000 begon om 20:00 uur en duurt bijna drie uur, volgens afaslive.nl
De complete lijst is meestal pas een paar dagen van tevoren bekend. Zo rond 20 december.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Vandaag al? En de rest van de lijst?
Ik las ergens in dit topic op 19 december.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:56 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Vandaag al? En de rest van de lijst?
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:57 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
De complete lijst is meestal pas een paar dagen van tevoren bekend. Zo rond 20 december.
Ah ok.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik las ergens in dit topic op 19 december.
hmm dat duurt wel lang nog als ze dat uit gaan stellen tot het einde...quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:55 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Helden van de Top2000 begon om 20:00 uur en duurt bijna drie uur, volgens afaslive.nl
Tja, eerst moeten onze helden Bløf uitgebreid vereerd worden natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
hmm dat duurt wel lang nog als ze dat uit gaan stellen tot het einde...
Het schijtlollige 'Staat ie in de Top 2000?' zal vast wel weer langskomen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:58 schreef Mani89 het volgende:
Maar kunnen we wel weer eerder zoeken in de lijst?
Ja maar goed praktisch is het welquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:01 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Het schijtlollige 'Staat ie in de Top 2000?' zal vast wel weer langskomen.
quote:
quote:Op vrijdag 8 december 2017 20:55 schreef spijkerbroek het volgende:
officieel bekendgemaakt? Dan verandert er dus niets.quote:
Dankquote:
Radio 2 live op facebook net, top 3 komt er nu aanquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
officieel bekendgemaakt? Dan verandert er dus niets.
Naja, dan kun je net zo goed nog een weekje wachten op de volledige lijst.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja maar goed praktisch is het wel
quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:34 schreef richolio het volgende:
Child In TimeSaaie bende
Staat echt veel en veel te hoog
Child in Time is juist helemaal niet saai. Als er een nummer is met briljant gitaarwerk is het dat wel.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:34 schreef richolio het volgende:
Child In TimeSaaie bende
Staat echt veel en veel te hoog
Helder, zelfde top 5 als vorig jaar dusquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:34 schreef Isorden het volgende:
[..]
Radio 2 live op facebook net, top 3 komt er nu aan
Ik zal er ooit nog met deze insteek naar proberen te luisterenquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Child in Time is juist helemaal niet saai. Als er een nummer is met briljant gitaarwerk is het dat wel.
Dat gillen is een beetje een gimmick, maar dat stuk tussen de twee gilstukken is GENOT en dat einde is ook een totaal fantastische hysterie.
Ik krijg daar ontzettend veel energie van.
Ik kan wel genieten van het gegil, dat scheelt wel, ik snap dat dat als storend ervaren kan worden. Maar saai.. vind ik het allerminstquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:36 schreef richolio het volgende:
[..]
Ik zal er ooit nog met deze insteek naar proberen te luisteren
Ja ok, saai is het niet neequote:Op vrijdag 8 december 2017 21:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik kan wel genieten van het gegil, dat scheelt wel, ik snap dat dat als storend ervaren kan worden. Maar saai.. vind ik het allerminst
Jeetje. Nooit gedacht!quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:38 schreef Isorden het volgende:
1. Bohemian Rhapsody
2. Hotel California
3. Stairway to Heaven
Nee inderdaad, ben ook echt totaal overdonderd hier.quote:
en dan?quote:
DP en de pianoman op 5 en 4quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:39 schreef peaceman het volgende:
top 3 ongewijzigd dus...
maar ik dacht dat ze top 5 zouden doen??
4 is piano man en 5 is child in timequote:Op vrijdag 8 december 2017 21:39 schreef peaceman het volgende:
top 3 ongewijzigd dus...
maar ik dacht dat ze top 5 zouden doen??
ook al iets bekend over die ene site waar je kan zien welk nummer erin staat?quote:
wanneer hebben ze dat gezegd dan? heb ik dat gemist?quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:40 schreef Isorden het volgende:
[..]
4 is piano man en 5 is child in time
Dat laatstequote:Op vrijdag 8 december 2017 21:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
wanneer hebben ze dat gezegd dan? heb ik dat gemist?
WEL OPLETTEN HÈ!!!!quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
tja ik had ff het geluid uit ivm blufquote:
Ja, en mensen zijn apen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
Bohemian Rhapsody blijft toch ook een muzikaal monument.
Fix You, godverdomme.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:42 schreef borisz het volgende:
1. Bohemian Rhapsody - Queen (-)
2. Hotel California - Eagles (-)
3. Stairway To Heaven - Led Zeppelin (-)
4. Piano Man - Billy Joel (-)
5. Child In Time - Deep Purple (-)
6. Black - Pearl Jam (10)
7. Wish You Were Here - Pink Floyd (9)
8. Fix You - Coldplay (11)
9. Avond - Boudewijn de Groot (6)
10. November Rain - Guns N' Roses (17)
Is dit bekendgemaakt? Pearl Jam nog meer gestegen dan ik dacht, Claudia gezakt verbaast me wel.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:42 schreef borisz het volgende:
Huh?quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:42 schreef borisz het volgende:
Wel terecht, gewoon een van de beste Coldplay liedjes. Zelfs de notoire Coldplay haters kunnen niet om dit prima liedje heenquote:
Dat hebben ze geloof ik niet via de video stream op radio2.nl gedaan, alleen op de livestream op facebook voor ze het podium op kwamen met zn allen.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:41 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ok, zoals je weet heeft deze Coldpaly liefhebber een broertje dood aan dit nummer.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel terecht, gewoon een van de beste Coldplay liedjes. Zelfs de notoire Coldplay haters kunnen niet om dit prima liedje heen
Over een paar jaar staat die in de top 3.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is dit bekendgemaakt? Pearl Jam nog meer gestegen dan ik dacht, Claudia gezakt verbaast me wel.
#zininquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:44 schreef laxus13 het volgende:
12 december trouwens de staatieindetop2000site online
Hipster.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:44 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ok, zoals je weet heeft deze Coldpaly liefhebber een broertje dood aan dit nummer.
Ja dat verwacht ik ook wel hoor, maar ik dacht dat het iets minder hard zou gaanquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Over een paar jaar staat die in de top 3.
Had nooit zo hoog mogen staan was een hype liedjequote:Op vrijdag 8 december 2017 21:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Is dit bekendgemaakt? Pearl Jam nog meer gestegen dan ik dacht, Claudia gezakt verbaast me wel.
Al sinds X&Y uitkwam heb ik plaatsgenomen op deze haatwagon.quote:
nou jawel hoor.. ik vind het matig. Beter dan Clocks, dat wel. maar veel minder dan Yellow of Trouble.quote:Op vrijdag 8 december 2017 21:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel terecht, gewoon een van de beste Coldplay liedjes. Zelfs de notoire Coldplay haters kunnen niet om dit prima liedje heen
Alive is nog beterquote:Op vrijdag 8 december 2017 21:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
nou jawel hoor.. ik vind het matig. Beter dan Clocks, dat wel. maar veel minder dan Yellow of Trouble.
Maar ja, ik vind Jeremy ook veel beter dan Black. Ik zal er dus wel geen verstand van hebben
Maar hij klopt welquote:Op vrijdag 8 december 2017 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leuk dat je de top 5 van vorig jaar even met ons deelt.
die stond inderdaad 10 plaatsen voor op Jeremy in mijn Top 500quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |