abonnement Unibet Coolblue
pi_175445478

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 17:42 schreef Montagui het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 13:53 schreef Montagui het volgende:
Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.


Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link
link document

Barryl Biekman: 'Het is niet mijn feest. We moeten echt gaan nadenken over het concept van het Sinterklaasfeest'


Anti-Piet-activisten verdeeld over nieuwe Amsterdamse Piet


En verder!

<O) :W
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175445492
Topickaap. :')
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175445498
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:12 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit is een openbaar forum.
Leer ermee leven.
Ow, nu snap je hem wel. Heil is niet per definitie racistisch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:16:44 #4
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175445514
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:15 schreef Molurus het volgende:
Topickaap. :')
Noem je hem nu een aap? Toch niet vanwege zijn huidskleur hè?
pi_175445518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ow, nu snap je hem wel. Heil is niet per definitie racistisch.
Hoe kom je erbij dat dat wel zo zou zijn? Ben je al btje wakker? :D
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 11:17:16 #6
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175445524
Ik weet nou niet zeker of zojuist werd goedgepraat dat zwarte agenten huisneger genoemd worden... ik kan me niet aan die indruk onttrekken iig :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175445525
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Noem je hem nu een aap? Toch niet vanwege zijn huidskleur hè?
:D Nee, vanwege haar evolutionaire achtergrond.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175445529
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Noem je hem nu een aap? Toch niet vanwege zijn huidskleur hè?
Doe jij ook feesten en partijen?
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 11:17:37 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175445530
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Noem je hem nu een aap? Toch niet vanwege zijn huidskleur hè?
Wat een racisme hier joh.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175445546
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik weet nou niet zeker of zojuist werd goedgepraat dat zwarte agenten huisneger genoemd worden... ik kan me niet aan die indruk onttrekken iig :{
Wederom een pijnlijke mijlpaal op het controversiele Fok-forum.
wooblabalurg
pi_175445564
Of ze Dokkum gaan halen ?
spekglad op de weg zo te zien

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175445581
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:19 schreef StaceySinger het volgende:
Of ze Dokkum gaan halen ?
spekglad op de weg zo te zien

[ afbeelding ]
Schoolreisje?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 11:20:48 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175445591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:19 schreef StaceySinger het volgende:
Of ze Dokkum gaan halen ?
spekglad op de weg zo te zien

[ afbeelding ]
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175445624
Noodbevel van kracht in Dokkum

DOKKUM - De gemeente Dongeradeel heeft zaterdagmorgen een noodbevel afgekondigd. De burgemeester vreest dat, ondanks de getroffen maatregelen, er toch een conflict kan ontstaan.

Het noodbevel houdt kort samengevat in dat de politie niet hoeft te waarschuwen. Al bij de eerste aanzegging dient ment bijvoorbeeld zichzelf te verwijderen uit Dokkum. Al dien niet met voorwerpen die een gevaar vormen voor de openbare orde of veiligheid.

Naast gelegenheid voor Stichting Nederland Wordt Beter om te demonstreren heeft de gemeente ook een demonstratievak ingericht voor eventuele demonstranten die daar tegen willen demonstreren. Deze is te vinden aan de Hanspoort in Dokkum. Het noodbevel is geldig op zaterdag van 8.00 tot 18.00.

Waldnet
pi_175445645
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:22 schreef AchJa het volgende:
Noodbevel van kracht in Dokkum

DOKKUM - De gemeente Dongeradeel heeft zaterdagmorgen een noodbevel afgekondigd. De burgemeester vreest dat, ondanks de getroffen maatregelen, er toch een conflict kan ontstaan.

Het noodbevel houdt kort samengevat in dat de politie niet hoeft te waarschuwen. Al bij de eerste aanzegging dient ment bijvoorbeeld zichzelf te verwijderen uit Dokkum. Al dien niet met voorwerpen die een gevaar vormen voor de openbare orde of veiligheid.

Naast gelegenheid voor Stichting Nederland Wordt Beter om te demonstreren heeft de gemeente ook een demonstratievak ingericht voor eventuele demonstranten die daar tegen willen demonstreren. Deze is te vinden aan de Hanspoort in Dokkum. Het noodbevel is geldig op zaterdag van 8.00 tot 18.00.

Waldnet
oeps > Al bij de eerste aanzegging dient ment bijvoorbeeld zichzelf te verwijderen uit Dokkum
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175445648
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:22 schreef AchJa het volgende:
Noodbevel van kracht in Dokkum

DOKKUM - De gemeente Dongeradeel heeft zaterdagmorgen een noodbevel afgekondigd. De burgemeester vreest dat, ondanks de getroffen maatregelen, er toch een conflict kan ontstaan.

Het noodbevel houdt kort samengevat in dat de politie niet hoeft te waarschuwen. Al bij de eerste aanzegging dient ment bijvoorbeeld zichzelf te verwijderen uit Dokkum. Al dien niet met voorwerpen die een gevaar vormen voor de openbare orde of veiligheid.

Naast gelegenheid voor Stichting Nederland Wordt Beter om te demonstreren heeft de gemeente ook een demonstratievak ingericht voor eventuele demonstranten die daar tegen willen demonstreren. Deze is te vinden aan de Hanspoort in Dokkum. Het noodbevel is geldig op zaterdag van 8.00 tot 18.00.

Waldnet
Alles staat klaar om iedereen eruit te tyfen. Want de kinderen, oh wacht. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:23:59 #18
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175445659
Gewoon gedragen, zo lastig is het niet toch?
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:24:48 #19
3542 Gia
User under construction
pi_175445676
Ik heb eigenlijk een probleem met Keti Koti. Dat betekent "gebroken ketenen".
Maar het is een aanduiding in Sranantonga, wat wij blanke Nederlanders niet verstaan. En het is een feest om de afschaffing van de slavernij te vieren. Maar alleen voor Antillianen.
Zwarte kindjes op school vieren dit feest en de blanken horen daar niet bij.

Eigenlijk zou het goed zijn om dit feest met z'n allen te vieren en dan doen we een kleine aanpassing zodat het een feest voor iedereen is.
De naam wordt veranderd in Feest van de vrijheid.

De naam Keti Koti moet verboden worden in Nederland, omdat het een vreemde taal is.
pi_175445681
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Alles staat klaar om iedereen eruit te tyfen. Want de kinderen, oh wacht. :D
Kan je ons aangeven waar de burgemeester stelt dat de kinderen het argument zijn om het noodbevel af te kondigen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:25:30 #21
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175445695
Wat een zinllos gedoe nu in Dokkum te protesteren. Ohja, pers en tv geven ze geheid weer alle aandacht, daar is het die treurneuzen toch om te doen
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:26:28 #22
356891 Abed
hooggeleid
pi_175445715
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:23 schreef S95Sedan het volgende:
Gewoon gedragen, zo lastig is het niet toch?
Dat lukt sommigen in dit topic niet eens.
Als de tokkies bloed ruiken zullen ze er voor gaan, aard van het beestje.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175445731
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:25 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Kan je ons aangeven waar de burgemeester stelt dat de kinderen het argument zijn om het noodbevel af te kondigen?
Daar gaat mijn post niet over. :D
wooblabalurg
pi_175445736
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:25 schreef Koen66 het volgende:

Wat een zinllos gedoe nu in Dokkum te protesteren. Ohja, pers en tv geven ze geheid weer alle aandacht, daar is het die treurneuzen toch om te doen
Vergeet niet de enorme aandacht die eraan wordt gegeven in dit topic. De pro-pietjes hier zijn 1 en al oor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175445751
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:26 schreef Abed het volgende:

[..]

Dat lukt sommigen in dit topic niet eens.
Als de tokkies bloed ruiken zullen ze er voor gaan, aard van het beestje.
Mad

Ben benieuwd hoeveel veroordelingen wegens geweld jegens blanken er nu bij Kno’ledge bij gaan komen :9~ lekker strafblad opbouwen en nooit meer werken _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175445759
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:26 schreef Abed het volgende:

[..]

Dat lukt sommigen in dit topic niet eens.
Als de tokkies bloed ruiken zullen ze er voor gaan, aard van het beestje.
Ik vind dit echt te grappig, je bent nu al een paar dagen aan het provoceren maar jammer voor jou dat niemand reageert. Ja ik nu maar ik kon het niet laten :)
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175445761
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:25 schreef Koen66 het volgende:
Wat een zinllos gedoe nu in Dokkum te protesteren. Ohja, pers en tv geven ze geheid weer alle aandacht, daar is het die treurneuzen toch om te doen
Het is zo zinloos dat dit hele topic en half Friesland weer klaar zit met popcorn en hooivorken. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:28:13 #28
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175445767
Wel mooi, kunnen ze meteen iedereen in het systeem zetten van die terroristen.
pi_175445775
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:26 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Daar gaat mijn post niet over. :D
Dus, nogmaals de vraag, kan je aangeven waarom je dan op die manier reageert op het noodbevel? Of is het een slappe en doorzichtige frame ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175445782
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:25 schreef Koen66 het volgende:
Wat een zinllos gedoe nu in Dokkum te protesteren. Ohja, pers en tv geven ze geheid weer alle aandacht, daar is het die treurneuzen toch om te doen
Tereurneuzen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175445783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Vergeet niet de enorme aandacht die eraan wordt gegeven in dit topic. De pro-pietjes hier zijn 1 en al oor.
Pro-Pietjes en anti-Pietjes zouden moeten gaan polderen wat mij betreft.
Het is nu verworden langzamerhand tot een thymotische strijd, dit terwijl NL toch echt een isothymotisch paradijs is, mondiaal bekeken.
I´m back.
pi_175445795
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:28 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik vind dit echt te grappig, je bent nu al een paar dagen aan het provoceren maar jammer voor jou dat niemand reageert. Ja ik nu maar ik kon het niet laten :)
Kijk maar uit, voor je het weet zit Abedje in je DM met opmerkingen als “mad” en “huilen”

:')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175445800
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:28 schreef S95Sedan het volgende:
Wel mooi, kunnen ze meteen iedereen in het systeem zetten van die terroristen.
Fijn om te weten dat mijn landgenoten terrorisme serieus nemen. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:29:41 #34
356891 Abed
hooggeleid
pi_175445807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:28 schreef maryen65 het volgende:

[..]

Ik vind dit echt te grappig, je bent nu al een paar dagen aan het provoceren maar jammer voor jou dat niemand reageert. Ja ik nu maar ik kon het niet laten :)
Waarschijnlijk hapte je niet eerder vanwege je enorme oogkleppen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175445809
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tereurneuzen.
Hoeveel agenten zullen er geslagen worden door dit tuig denk je?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:30:03 #36
356891 Abed
hooggeleid
pi_175445813
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoeveel agenten zullen er geslagen worden door dit tuig denk je?
Wow goed mad :D
Geweld komt juist van de boze blanke Nederlander.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:30:42 #37
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175445824
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:29 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat mijn landgenoten terrorisme serieus nemen. :D
Nu nog erkennen.
pi_175445826
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dus, nogmaals de vraag, kan je aangeven waarom je dan op die manier reageert op het noodbevel? Of is het een slappe en doorzichtige frame ?
Vorige week was 1 vd meest gehoorde argumenten om niet te laten demonstreren vanwege de kinderen. Die er nu dus niet zijn. Tenzij ik iets gemist heb natuurlijk. :D
wooblabalurg
pi_175445835
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tereurneuzen.
Lijkt wel een plaats in Zeeuws-Vlaanderen zo.
I´m back.
pi_175445846
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Hoeveel agenten zullen er geslagen worden door dit tuig denk je?
Als het uit de hand loopt, weten we iig dat er 1 ervaring mee heeft.

Hoeveel gekleurde agenten zullen er door de antipieten voor 'huisneger' uitgemaakt worden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175445848
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:30 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nu nog erkennen.
Ik vraag me af of zulke landgenoten de veiligheid waard zijn als ze het zo te grabbel gooien. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:32:26 #42
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175445855
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vorige week was 1 vd meest gehoorde argumenten om niet te laten demonstreren vanwege de kinderen. Die er nu dus niet zijn. Tenzij ik iets gemist heb natuurlijk. :D
Ze mogen toch gewoon daarheen, serieus wat loop je nou te janken.
pi_175445881
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:32 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ze mogen toch gewoon daarheen, serieus wat loop je nou te janken.
Ik denk niet dat janken betekent wat jij denkt dat het betekent. Soms is het prima om iets niet te snappen. Lekker laten gaan.
wooblabalurg
pi_175445915
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik denk niet dat janken betekent wat jij denkt dat het betekent. Soms is het prima om iets niet te snappen. Lekker laten gaan.
Ignorance is bliss.

Iets wat jou zeer zeker niet vreemd in de ogen moet staan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175445963
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ignorance is bliss.

Iets wat jou zeer zeker niet vreemd in de ogen moet staan.
In mijn ogen staan enkel tranen. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:38:10 #46
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175445970
Ik heb deze reeks al een paar jaar niet gelezen, zijn jullie er inmiddels al uit gekomen met elkaar?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175446010
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb deze reeks al een paar jaar niet gelezen, zijn jullie er inmiddels al uit gekomen met elkaar?
Yep. Het wordt Roetveegpiet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 11:41:14 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446026
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb deze reeks al een paar jaar niet gelezen, zijn jullie er inmiddels al uit gekomen met elkaar?
Ja, mensen moeten kappen met deze onzindiscussie.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175446047
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

In mijn ogen staan enkel tranen. :D
Je ben idd een chronische jankerd. Dat weten we hier. Blij dat je het in ziet. Eindelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175446048
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, mensen moeten kappen met deze onzindiscussie.
"Gek genoeg hoor je dit nooit van mensen die bezig zijn om met heel goede argumenten een discussie te winnen" - Lubach.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 11:44:00 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446078
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Gek genoeg hoor je dit nooit van mensen die bezig zijn om met heel goede argumenten een discussie te winnen" - Lubach.
Ahhh, heeft ome Lubach eens wat gezegd waar je je in kon vinden?

Ook Lubach slaat wel eens de plank mis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:44:20 #52
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_175446084
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Gek genoeg hoor je dit nooit van mensen die bezig zijn om met heel goede argumenten een discussie te winnen" - Lubach.
Dit is toch allang geen discussie meer? Het is meer een wedstrijdje ver plassen geworden. Wie heeft de langste adem.
UI Made bij VanilleKwark.
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:45:01 #53
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446103
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ahhh, heeft ome Lubach eens wat gezegd waar je je in kon vinden?

Ook Lubach slaat wel eens de plank mis.
Ja jij hebt altijd gelijk en Lubach niet :')
Geloof je het zelf wel?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446107
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb deze reeks al een paar jaar niet gelezen, zijn jullie er inmiddels al uit gekomen met elkaar?
Ja. De normale weldenkende mens is het erover eens dat er al genoeg gedaan is. De jankerds willen dat Piet helemaal dood gaat.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:45:43 #55
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef Abed het volgende:

[..]

Ja jij hebt altijd gelijk en Lubach niet :')
Geloof je het zelf wel?
Die is nieuw, Lubach heeft altijd gelijk?
pi_175446124
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je ben idd een chronische jankerd. Dat weten we hier. Blij dat je het in ziet. Eindelijk.
Is enkel van het lachen.
Zoals ik ook kan lachen om jouw malle projecties en waardeoordelen.
:D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:45:50 #57
3542 Gia
User under construction
pi_175446126
Woensdag is ie weer naar Spanje, hè?
Goddank. Kunnen we de kerstversiering op gaan hangen.

Hoewel ik vrees dat de pietendiscussie een eeuwig leven gaat krijgen.

Als alle propieten nu eens gewoon niet meer reageren op dat gezeur van kozp en co, dan ebt het vanzelf weg, want hun zin krijgen ze toch niet. Zwarte Piet gaat niet verboden worden. De kleur van Zwarte Piet ook niet. Dat er hier een daar geitenwollensokken zijn die dan ook wel wat roetveegpieten toevoegen, mogen ze al blij mee zijn.

Hopelijk volgend jaar de landelijke intocht in Helmond. Wij hebben een prachtig sinterklaaskasteel en een oergezellige haven om aan te meren. En niet te vergeten, een geweldige burgemeesteres die al heeft aangegeven dat de pieten in Helmond in elk geval bruin/zwart blijven.
De route van haven naar kasteel, via de markt, is makkelijk af te zetten. En bij die afzettingen gaan dan wel wat Helmondse vaders en opa's staan, waar geen actievoerder voorbij komt.
pi_175446128
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vorige week was 1 vd meest gehoorde argumenten om niet te laten demonstreren vanwege de kinderen. Die er nu dus niet zijn. Tenzij ik iets gemist heb natuurlijk. :D
Dus, nogmaals de vraag omdat je te dom bent het te snappen, waar staat dat precies in de reactie waar je op reageerde?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175446134
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb deze reeks al een paar jaar niet gelezen, zijn jullie er inmiddels al uit gekomen met elkaar?
Ja we hebben unaniem besloten dat zwarte piet blijft zoals ie nu is :P
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 11:46:37 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446149
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die is nieuw, Lubach heeft altijd gelijk?
Weer wat geleerd _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175446159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ja. De normale weldenkende mens is het erover eens dat er al genoeg gedaan is. De jankerds willen dat Piet helemaal dood gaat.
Een zelfbedachte mening toeschrijven aan een 'tegenstander' is een veelgebruikte tactiek. Echter getuigt deze zelden van solide logica.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:47:35 #62
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446165
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:46 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Weer wat geleerd _O-
Beetje in de trend van;

161212_346939_mGQko0U.jpg
pi_175446170
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:10 schreef Nattekat het volgende:
Als je dingen zou veranderen om het veranderen, creëer je één grote bende. Dat holbewonerverhaal is ook dikke onzin, er zijn talloze redenen te verzinnen om zelf eten te verbouwen en om in dorpen te wonen.
Ik heb voor mijzelf prima redenen om voorstander te zijn om zp te veranderen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175446172
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:30 schreef Abed het volgende:

[..]

Wow goed mad :D
Geweld komt juist van de boze blanke Nederlander.
Vandaar de veroordelingen voor de anti-Pietenbrigade _O- serieus mad nu ben je Abed, je madness komt overal uit lopen :D
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175446182
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dus, nogmaals de vraag omdat je te dom bent het te snappen, waar staat dat precies in de reactie waar je op reageerde?
Ik ben JeSuisDroppie. Ik begrijp iets niet dus noem ik een ander dom. :D
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 11:49:01 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446193
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:47 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik heb voor mijzelf prima redenen om voorstander te zijn om zp te veranderen.
Ik heb er nog redelijk weinig van voorbij zien komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175446196
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die is nieuw, Lubach heeft altijd gelijk?
Abed is uit pure madness aan het tilten. Mooi om te zien. Kijken of we hem nog meer rare dingen kunnen laten roepen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:49:41 #68
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446200
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vandaar de veroordelingen voor de anti-Pietenbrigade _O- serieus mad nu ben je Abed, je madness komt overal uit lopen :D
Volgens mij is Abed altijd al mad geweest.
Alleen nu is er de boze witte man om tegen te zeiken.
(Niet te verwarren met witteman, dat is een andere)
pi_175446206
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik heb er nog redelijk weinig van voorbij zien komen.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Maar dat is logisch.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:50:42 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175446213
Het hele sinterklaasfeest is in een paar jaar tijd te gronde gericht door een paar honderd extreemlinkse en extreemrechtse debieltjes. Bravo :N
pi_175446243
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik ben JeSuisDroppie. Ik begrijp iets niet dus noem ik een ander dom. :D
Oke, dus je was gewoon aan het trollen omdat je flink mad bent, zeg dat dan meteen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:53:07 #72
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446259
Waar is Ali eigenlijk, die zou het wel compleet maken.
pi_175446261
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is enkel van het lachen.
Zoals ik ook kan lachen om jouw malle projecties en waardeoordelen.
:D
Van het lachen? Mjah.
Ergens wel ernstig dat je je eigen gedrag gewoon niet door hebt. Je hebt het zelf over uitlachen met malle projecties en waarde oordelen. Terwijl je zelf mensen te pas en te onpas loopt te framen en een bepaald hoekje aan het induwen bent.

Continu. Overal. Waar je maar kan. Maar een ander heeft het gedaan.

Sneu mannetje ben je.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175446269
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Maar dat is logisch.
Cruijff was inderdaad zo hard achteruit gegaan door zijn ziekte dat hij op hetzelfde niveau als de anti pieten redeneerde.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175446282
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:52 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oke, dus je was gewoon aan het trollen omdat je flink mad bent, zeg dat dan meteen.
Ik kan het wel uitleggen, alleen niet aan iemand die persoonlijk probeert te worden. :D
wooblabalurg
pi_175446289
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb er nog redelijk weinig van voorbij zien komen.
Een eigen afweging hoeft ook niet die van een ander te zijn. Wat dat betreft vind ik de anti-zp clubs ook te idioot in hun methodes en argumenten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175446302
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:48 schreef Baconbus het volgende:
Eigenlijk bedoel ik dit:

Op zaterdag 2 december 2017 10:51 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat betekent leve, oftewel leve de gekkigheid. Wat dat met allahu ahkbar te maken heeft begrijp ik niet maar ik snap nu wel dat je met haat zit en het daar moeilijk mee hebt.

We weten allebei wel waarom je het woord 'heil' koos, een beetje een frame en wat spot. Dat moet kunnen, vandaar dat ik flauw 'alah oe bakgar' schreef, ik dacht: doe hetzelfde.

Maar edited het gelijk weg, omdat ik me bedacht dat ik je de moeite niet waard vindt. En dat jij nou oneerlijk bent over dat futile woordje heil en het plastisch gaat zitten te behandelen zegt genoeg.

Hollandse streken noemt men dat in Friesland, dus goed geïntegreerd ben je dus wel.

'Houzee' :T
pi_175446309
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Van het lachen? Mjah.
Ergens wel ernstig dat je je eigen gedrag gewoon niet door hebt. Je hebt het zelf over uitlachen met malle projecties en waarde oordelen. Terwijl je zelf mensen te pas en te onpas loopt te framen en een bepaald hoekje aan het induwen bent.

Continu. Overal. Waar je maar kan. Maar een ander heeft het gedaan.

Sneu mannetje ben je.
Je lijkt ergens mee te zitten.
Sterkte daarmee. Ik gun je het beste.
wooblabalurg
pi_175446334
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef Gia het volgende:
Woensdag is ie weer naar Spanje, hè?
Goddank. Kunnen we de kerstversiering op gaan hangen.

Hoewel ik vrees dat de pietendiscussie een eeuwig leven gaat krijgen.
Nog maar 13 jaar en dan viert de discussie zijn 100e verjaardag.
Tijd voor een extra groot feestje ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175446349
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
pi_175446363
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het is zo zinloos dat dit hele topic en half Friesland weer klaar zit met popcorn en hooivorken. :D
Zoute popcorn was er best lekker bij geweest inderdaad.
pi_175446365
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

...

Of mis ik iets?
3) Omdat de enige oplossing voor dit 'zp probleem' een gedachtenpolitie is.
pi_175446373
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

We weten allebei wel waarom je het woord heil koos, een beetje een frame en wat spot. Dat moet kunnen, vandaar dat ik flauw 'alah oe bakgar', ik dacht doe hetzelfde.

Maar edited het gelijk weg omdat ik me bedacht dat ik je de moeite niet waard vindt. En dat jij nou oneerlijk bent over dat futile woordje heil en het plastisch gaat zitten te behandelen zegt genoeg.

Hollandse streken noemt men dat in Friesland, dus goed geïntegreerd ben je dus wel.
Blijkbaar was je keihard getriggerd terwijl ik het woord op de meest positieve manier gebruik. Dat je dat invult als framen moet jij weten. Zelf weet ik gelukkig wel beter en laat ik mezelf niet leiden door aannames. Hoop dat je daar stappen in kan maken. Of je dat nou Fries vind of niet. Ook al ben ik mogelijk meer Nederlander dan jij, soit. :D
wooblabalurg
pi_175446377
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het hele sinterklaasfeest is in een paar jaar tijd te gronde gericht door een paar honderd extreemlinkse en extreemrechtse debieltjes. Bravo :N
Mwah... de Piet-moet-blijven-brigade heeft daar net zo hard aan meegeholpen. Misschien zelfs wel harder.
  zaterdag 2 december 2017 @ 11:59:23 #85
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175446384
pi_175446408
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:58 schreef Baconbus het volgende:

[..]

... Ook al ben ik mogelijk meer Nederlander dan jij, soit. :D
Meer Hollander dan mij. Wees er maar blij mee :p
pi_175446418
quote:
Valhallaaa!! :D
wooblabalurg
pi_175446425
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:00 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Meer Hollander dan mij. Wees er maar blij mee :p
Er staat toch echt meer Nederlander.
En het is dan ik.
Mei is een maand.
:D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:02:05 #89
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446436
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:45 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Die is nieuw, Lubach heeft altijd gelijk?
Nee maar in het geval van Nattekat gaat die regel wel op.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446438
Wat kost dit veel geld... 500 man politie, sleepwagens, ME.... en ga zo maar door. En dat voor 30 geestelijk gehandicapten.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:02:22 #91
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175446441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mwah... de Piet-moet-blijven-brigade heeft daar net zo hard aan meegeholpen. Misschien zelfs wel harder.
Die classificeer ik onder extreemrechts intussen. De relschoppers in elk geval.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:02:24 #92
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446442
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Het schept een precedent voor zeikerd om alles maar op racisme te gooien als je aan zulke dingen toegeeft. Kijk maar naar Canada of Amerika met al die groeperingen die getriggered zijn omdat ze hun zin niet krijgen.

Omgekeerde wereld is dat, omdat iemand persoonlijk aanstoot heeft aan iets betekend niet dat de hele wereld moet buigen.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:02:43 #93
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446444
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:00 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Meer Hollander dan mij. Wees er maar blij mee :p
'dan mij' :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:02 schreef Abed het volgende:

[..]

'dan mij' :')
Hopelijk praat hij voornamelijk Fries en is Nederlands zijn 2e taal.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:03:42 #95
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446464
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vandaar de veroordelingen voor de anti-Pietenbrigade _O- serieus mad nu ben je Abed, je madness komt overal uit lopen :D
Waarom ben je altijd zo enorm mad? :D
Denk toch aan je bloeddruk!
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:04:28 #96
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446475
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:03 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Hopelijk praat hij voornamelijk Fries en is Nederlands zijn 2e taal.
Die inburgeringscursus is ook niet meer wat het geweest is ;)
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446489
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:02 schreef Cattivo het volgende:
Wat kost dit veel geld... 500 man politie, sleepwagens, ME.... en ga zo maar door. En dat voor 30 geestelijk gehandicapten.
Mooi hoe ook geestelijk gehandicapten even met de haren erbij worden gesleept. Arme geestelijk gehandicapten. :D
wooblabalurg
pi_175446492
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.

Het is een kinderfeest.

:+
  Moderator zaterdag 2 december 2017 @ 12:05:20 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175446494
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
persoonlijk vind ik het idee dat je de boel aan moet passen omdat een groep een wazige claim neerlegt niet heel erg overtuigend

ik zou er op zich geen moeite mee hebben maar ik wil daar wel een betere reden voor dan 'daarom' en 'je snapt het heus wel'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175446501
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Vandaar de veroordelingen voor de anti-Pietenbrigade
Ze hebben er nog altijd minder dan de pro-pieten hoor :P
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175446506
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:04 schreef Abed het volgende:

[..]

Die inburgeringscursus is ook niet meer wat het geweest is ;)
Gelukkig vond hij dat ik zelf wel goed geïntegreerd ben. And so the student becomes the master.
wooblabalurg
pi_175446507
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Uiteindelijk staat het voor de pro-Pieten als een symbool voor een wereld die steeds minder maatschappelijke en psychologische cohesie weergeeft, vermoed ik.
I´m back.
pi_175446518
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er staat toch echt meer Nederlander.
En het is dan ik.
Mei is een maand.
:D
Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.

Maar ja dus, als jij een Nederlander Hollander noemt ben je aardig goed opweg om een Hollander te worden. Gefeliciteerd dus.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 12:08:16 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446535
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.
Ben je wel eens in gesprek met zo iemand geweest? Ken je zo iemand persoonlijk?

Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien. Gedraag je als een kind en we behandelen je als een kind.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175446537
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.

Maar ja dus, als jij een Nederlander Hollander noemt ben je aardig goed opweg om een Hollander te worden. Gefeliciteerd dus.
Wat een gezever. :D
wooblabalurg
pi_175446544
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

persoonlijk vind ik het idee dat je de boel aan moet passen omdat een groep een wazige claim neerlegt niet heel erg overtuigend

ik zou er op zich geen moeite mee hebben maar ik wil daar wel een betere reden voor dan 'daarom' en 'je snapt het heus wel'
"Het doet me pijn" is vrij duidelijk. Ook als je niet snapt waarom.
En dan heb je een keuze; "sorry, maar ik ga er toch mee door" zeggen of stoppen met de ander pijn te doen.

De vraag is waarom mensen voor het eerste kiezen en er zelfs nog een schepje bovenop doen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175446556
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben je wel eens in gesprek met zo iemand geweest? Ken je zo iemand persoonlijk?

Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien. Gedraag je als een kind en we behandelen je als een kind.
Mooi hoe je vaststelt dat er sprake is van aanstellen. Dan kun je gelijk verder met hoe dat behandeld dient te worden. Sterkte tactiek.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:09:34 #110
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446557
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben je wel eens in gesprek met zo iemand geweest? Ken je zo iemand persoonlijk?

Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien.
Kan je uberhaupt met zulke personen in gesprek zonder dat ze zich verontwaardigd voelen over vanalles... Ik denk van niet namelijk, echt meerdere gevallen gezien waarbij iemand dat probeert en voor vanalles uitgemaakt wordt.
pi_175446564
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik zit ondertussen te eten, een kind brood naar binnen te proppen, Fries te praten en 'Nederlands' te typen op een telefoon. En ik doe het allemaal niet goed :p mijn verontschuldigingen voor dit gebrek aan aandacht.

Maar ja dus, als jij een Nederlander Hollander noemt ben je aardig goed opweg om een Hollander te worden. Gefeliciteerd dus.
Je bent soms wel een lief allochtoontje :)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175446576
quote:
Wat een held
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 12:10:42 #113
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446579
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Mooi hoe je vaststelt dat er sprake is van aanstellen. Dan kun je gelijk verder met hoe dat behandeld dient te worden. Sterkte tactiek.
Het is objectief aanstellen te noemen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175446591
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

3) Omdat de enige oplossing voor dit zp probleem' een gedachtenpolitie is.
Er is ook geen gedachtenpolitie voor nodig. Die is ook niet nodig om andere uitlatingen te remmen die beledigend kunnen zijn voor bevolkingsgroepen. Zo wordt er op het Nos journaal niet zo snel het woord zwarte of tokkie gebruikt. Ben je ook stil tijdens de oorlogsherdenking. Ook al hoef je zelf niks te herdenken.

In eerste instantie gaat het om het erkennen van de pijn van een ander. Dat is een voorwaarde om het gesprek aan te gaan. Om niet in deze oeverloze, verhitte discussies te belanden.

Zo probeer ik ook te erkennen waar de pijn van de voorstanders zit. Maar die tonen zich liever stoer, en doen alsof ze alleen maar rationeel handelen.
Maar de praktijk wijst anders uit. Bovendien, als er geen angst of pijn bij de voorstanders is voor het veranderen van Piet. Waarom zijn ze dan zo fel tegen verandering?
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:33 #115
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_175446595
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is objectief aanstellen te noemen.
Aanstellen impliceert verschillende waardeoordelen, dus het is per definitie niet objectief vast te stellen.
  Moderator zaterdag 2 december 2017 @ 12:11:35 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175446596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

"Het doet me pijn" is vrij duidelijk. Ook als je niet snapt waarom.
En dan heb je een keuze; "sorry, maar ik ga er toch mee door" zeggen of stoppen met de ander pijn te doen.

De vraag is waarom mensen voor het eerste kiezen en er zelfs nog een schepje bovenop doen.
waarom doet het pijn

daarom

ok sorry ik ga er toch mee door
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175446616
quote:
Dit is wel tekenend voor het Pro-Pieten kamp. Men is zo butthurt door het idee van ZP is racisme dat ze direct in een racistische reflex schieten. Waarom heeft deze man mijn paspoort. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:12:44 #118
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446618
quote:
Wat een haatmeneer weer.
Nederlands vlaggetje erbij om het helemaal af te maken _O-
Wat een hoop agressieve en bekrompen gekkies toch in dit land.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:13:28 #119
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446632
Het anti-pietenkamp doet zulke dingen nooit natuurlijk.
pi_175446633
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:
Ben je wel eens in gesprek met zo iemand geweest? Ken je zo iemand persoonlijk?

Aanstellen hoort niet beloond te worden met je zin krijgen, dat geeft een gigantisch fout signaal af en leidt tot toestanden zoals we die in Amerika zien. Gedraag je als een kind en we behandelen je als een kind.
Je moet je ook voor jezelf bepalen of je zo'n stereotypering in stand wil houden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175446634
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat een gezever. :D
Das Vlaams :?
pi_175446636
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is objectief aanstellen te noemen.
Wow. Gewoon wow.
Hierom hou ik van logica.
wooblabalurg
pi_175446639
Als ik een bankovervaller in Friesland was geweest wist ik welke dag ik zou uitzoeken eigenlijk. Geen politie meer te vinden in Friesland. (behalve in Dokkum)
pi_175446647
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Wat een held
Ja nou. ;(
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:14:32 #125
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_175446652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteindelijk staat het voor de pro-Pieten als een symbool voor een wereld die steeds minder maatschappelijke en psychologische cohesie weergeeft, vermoed ik.
zwarte Piet is een symbool geworden van de weerstand tegen het doordrammen van wensen van een minderheid binnen een minderheid
Same shit, different day
SC hopper present
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:14:51 #126
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446660
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is objectief aanstellen te noemen.
Je brengt alles enorm stellig hier vanuit de volksbuurt visie en het dan objectief noemen :')
Gooi jezelf weg.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446662
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:12 schreef Abed het volgende:

[..]

Wat een haatmeneer weer.
Nederlands vlaggetje erbij om het helemaal af te maken _O-
Wat een hoop agressieve en bekrompen gekkies toch in dit land.
Schijnt ook politicus te zijn.
pi_175446666
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:13 schreef S95Sedan het volgende:
Het anti-pietenkamp doet zulke dingen nooit natuurlijk.
Die racisten vragen vandaag aan blanke medestanders om vooral op de achtergrond te blijven omdat ze minderwaardig zijn.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175446674
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:13 schreef S95Sedan het volgende:
Het anti-pietenkamp doet zulke dingen nooit natuurlijk.
Daar gaat het vingertje weer.

Vooral niet uitspreken tegen dit soort maffe filmpjes. Vooral niet distantieren van dit zoals men dat verwacht van bijv alle moslims. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:15:40 #130
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446681
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Schijnt ook politicus te zijn.
Ow, groenlinks of welke partij? _O-
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446688
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Daar gaat het vingertje weer.

Vooral niet uitspreken tegen dit soort maffe filmpjes. Vooral niet distantieren van dit zoals men dat verwacht van bijv alle moslims. :D
Wat is er maf aan? Ik zie hem nergens zijn wil is wet opleggen.
pi_175446689
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Sommige mensen hebben altijd pijn.

Zelfs de pijn van generaties terug dragen ze hoogst persoonlijk met zich mee.

Alleen als er dan een kleurtje bij in komt dan hebben ze het opeens over privilege van een ander. Terwijl niet hun rechten maar hun plichten (en het niet nemen daarvan) nu juist het verschil maken.

We leven hier niet in Noord-Korea waar straffen van generatie op generatie overgaan. We leven hier in een individualistisch land waar zeker geen sprake is van rassen onderdrukking. We leven in een land waar fouten niet gecorrigeerd worden door nog meer fouten te maken. Racisme is in the eye of the beholder.
pi_175446693
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Daar gaat het vingertje weer.

Vooral niet uitspreken tegen dit soort maffe filmpjes. Vooral niet distantieren van dit zoals men dat verwacht van bijv alle moslims. :D
De volksidioot krijgt nog flink bijval ook
pi_175446705
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:11 schreef papert het volgende:

[..]

Er is ook geen gedachtenpolitie voor nodig. Die is ook niet nodig om andere uitlatingen te remmen die beledigend kunnen zijn voor bevolkingsgroepen. Zo wordt er op het Nos journaal niet zo snel het woord zwarte of tokkie gebruikt. Ben je ook stil tijdens de oorlogsherdenking. Ook al hoef je zelf niks te herdenken.

In eerste instantie gaat het om het erkennen van de pijn van een ander. Dat is een voorwaarde om het gesprek aan te gaan. Om niet in deze oeverloze, verhitte discussies te belanden.

Zo probeer ik ook te erkennen waar de pijn van de voorstanders zit. Maar die tonen zich liever stoer, en doen alsof ze alleen maar rationeel handelen.
Maar de praktijk wijst anders uit. Bovendien, als er geen angst of pijn bij de voorstanders is voor het veranderen van Piet. Waarom zijn ze dan zo fel tegen verandering?
Hoe verwacht je dat erkenning van je pijn gaat gebeuren bij de andere partij?

Wat nou als de andere partij ,zoals in dit geval, geen boodschap heeft aan je pijn?

Wat dan? Laat je het er dan bij? blijf je de gene die geen intresse in je boodschap heeft lastig vallen tot laster aan toe? Of ga je je zin afdwingen via een of ander algemeen verbod?

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 02-12-2017 12:22:00 ]
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:17:13 #135
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446717
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:16 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De volksidioot krijgt nog flink bijval ook
Je verwacht het niet hier.
'hij zeg wah wij denkuh op feesboek dese vezetsheld!1!
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446718
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:15 schreef Abed het volgende:

[..]

Ow, groenlinks of welke partij? _O-
quote:
Nol Roos

Arnoldus Theodorus Antonius (Nol) Roos (6 april 1964) is een Nederlands televisiepresentator, televisieproducent, artiest en politicus.

Roos presenteerde homeshoppingprogramma's op RTL en SBS 6. Het grootste deel van zijn werk als presentator deed hij samen met Vanessa Thuyns (Via 5 en RTL Shop). Roos maakte ook een programma voor RTL4 met Johan Vlemmix en Emile Ratelband, getiteld Vlemmix, Roos en Ratelband.

Verder produceerde Roos voor een groot aantal Nederlandse artiesten hun videoclips. De artiesten zijn onder anderen John West, Alain, Bob Offenberg, Lisa, Jesse, Theo van Cleeff en natuurlijk zijn eigen muzikale projecten. De opnamen van deze clips gebeuren wereldwijd. Voor de meeste artiesten waarvan hij de videoclips maakt, doet Roos ook het management. Roos vormde samen met Frank Hoek het duo Bad Brothers met nummers uit het Nederlandstalige en partygenre. Bad Brothers hebben 15 singles die alle een top 50-notering behaalden. Samen met diezelfde Frank Hoek maakt Roos ook schlagermuziek.

Sinds 1 september 2007 is hij eigenaar van de lokale commerciële zender TV73.

Hij is de oprichter van de lokale politieke partij in 's-hertogenbosch de Bossche Volkspartij. Op 6 januari 2015 trad hij als lijsttrekker toe tot de gemeenteraad van 's-Hertogenbosch.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:17:29 #137
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446726
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Daar gaat het vingertje weer.

Vooral niet uitspreken tegen dit soort maffe filmpjes. Vooral niet distantieren van dit zoals men dat verwacht van bijv alle moslims. :D
Dus omdat ik dat zeg ben ik voor deze meneer, oke. :')

Ik ben niet verplicht voor wat hij doet of wel?
pi_175446728
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:16 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Wat is er maf aan? Ik zie hem nergens zijn wil is wet opleggen.
Oh je ziet het echt niet?
Mijn medeleven groeit terwijl ik een traantje wegpink voor de mensheid. :D
wooblabalurg
pi_175446746
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Oh je ziet het echt niet?
Mijn medeleven groeit terwijl ik een traantje wegpink voor de mensheid. :D
Haha. Daar hebben we de typische anti ZP reactie :') Die kunnen geen argumenten bedenken.
pi_175446747
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik ben niet verplicht voor wat hij doet dus ik voel niet de verplichting om dat af te keuren.
Je hebt vast geen idee hoe dubbel dit is.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 12:19:10 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175446756
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je moet je ook voor jezelf bepalen of je zo'n stereotypering in stand wil houden.
En een stereotype is het dus niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175446769
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:18 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Haha. Daar hebben we de typische anti ZP reactie :') Die kunnen geen argumenten bedenken.
Ga nou maar dat filmpje nog eens kijken en bedenken wat er fout aan is. Ik blijf hoop houden.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:20:56 #143
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446791
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je hebt vast geen idee hoe dubbel dit is.
Hoe dubbel dit is?

Als je getroffen wordt door hoe hij doet, bij all means doe er wat mee maar ga niet lopen janken bij mij als ik dat niet heb.

Anti-pieten maken iedereen voor racist uit dus daar heb ik wel wat mee, als ik sinterklaas met zp vier. Gewoon als anti-piet je muil houden met racistische uitspraken zoals die stukken op faceboek dan heb je van mij geen last meer.
pi_175446796
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En een stereotype is het dus niet.
Jij vindt het geen stereotype.
Is dit echt zo ingewikkeld of?
wooblabalurg
pi_175446804
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ga nou maar dat filmpje nog eens kijken en bedenken wat er fout aan is. Ik blijf hoop houden.
bedoel je dit filmpje ?

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:22:04 #146
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:16 schreef Cattivo het volgende:

[..]

Wat is er maf aan? Ik zie hem nergens zijn wil is wet opleggen.
Je vind het geen gekkie in dat filmpje? Wauw, just wauw :D
Humanity :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446809
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:20 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hoe dubbel dit is?

Als je getroffen wordt door hoe hij doet, bij all means doe er wat mee maar ga niet lopen janken bij mij als ik dat niet heb.

Anti-pieten maken iedereen voor racist uit dus daar heb ik wel wat mee, als ik sinterklaas met zp vier. Gewoon als anti-piet je muil houden met racistische uitspraken zoals die stukken op faceboek dan heb je van mij geen last meer.
Ik begrijp nu dat je weinig hebt met fatsoen. Ieder zijn meug.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:23:12 #148
356891 Abed
hooggeleid
pi_175446827
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:20 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hoe dubbel dit is?

Als je getroffen wordt door hoe hij doet, bij all means doe er wat mee maar ga niet lopen janken bij mij als ik dat niet heb.

Anti-pieten maken iedereen voor racist uit dus daar heb ik wel wat mee, als ik sinterklaas met zp vier. Gewoon als anti-piet je muil houden met racistische uitspraken zoals die stukken op faceboek dan heb je van mij geen last meer.
Wow je laat je hier ff goed kennen.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175446841
quote:
Is dit dat filmpje waar die man gaat klagen dat klagers een podium krijgen om daarna binnen 3 zinnen andere mensen Goebbels en Goering te noemen? Die vond ik namelijk hilarisch. :D
wooblabalurg
pi_175446858
quote:
Leuk filmpje wel!
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:24:52 #151
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446862
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik begrijp nu dat je weinig hebt met fatsoen. Ieder zijn meug.
Het heeft geen reet, echt geen reet met fatsoen te maken. Het heeft met iedereen in hetzelfde hokje drukken omdat diegene zich niet voor of tegen zoiets uitspreekt.

Hetzelfde gezeik met wat gebeurd over zwartepiet, als je niet tegen bent dan ben je een racist. Fuck dat, ik ben niet verantwoordelijk voor wat zo'n idioot neerzet, net zoals Nederlanders dat niet zijn als ze een feest vieren.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:25:36 #152
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446872
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:23 schreef Abed het volgende:

[..]

Wow je laat je hier ff goed kennen.
Een beetje zoals jou #viesMad.
pi_175446878
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:20 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hoe dubbel dit is?

Als je getroffen wordt door hoe hij doet, bij all means doe er wat mee maar ga niet lopen janken bij mij als ik dat niet heb.

Anti-pieten maken iedereen voor racist uit dus daar heb ik wel wat mee, als ik sinterklaas met zp vier. Gewoon als anti-piet je muil houden met racistische uitspraken zoals die stukken op faceboek dan heb je van mij geen last meer.
Dus jij bent het niet eens met de stelling dat mensen vooral tegen aanpassing van zwarte piet zijn omdat ze niet willen knielen voor "een allochtone minderheid" ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175446879
Is er al een livestream vanuit de bus?

pi_175446886
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:24 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Leuk filmpje wel!
Zich aangesproken voelen voor racist te worden uitgemaakt en dan een racistisch filmpje Facebook op slingeren. Priceless. :')
pi_175446900
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:25 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dus jij bent het niet eens met de stelling dat mensen vooral tegen aanpassing van zwarte piet zijn omdat ze niet willen knielen voor "een allochtone minderheid" ?
*Niemand denkt zo.

Dit is het in dat geval:
Ik kniel voor niemand die mij niet overtuigt.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:27:45 #157
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446906
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:25 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dus jij bent het niet eens met de stelling dat mensen vooral tegen aanpassing van zwarte piet zijn omdat ze niet willen knielen voor "een allochtone minderheid" ?
Zou een van de punten kunnen zijn ja waarom ik tegen dat soort clubjes ben. Niet de enige, maar een van.
pi_175446912
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:55 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je lijkt ergens mee te zitten.
Sterkte daarmee. Ik gun je het beste.
Denk eerder dat jij je eigen frustraties nu aan het projecteren bent. Anders huil je niet in ieder topic waar je maar kunt huilen.

En dat is wel een beetje opzichtig zeg maar, dat je nu naar iemand anders wijst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175446916
quote:
Ook een goed filmpje!

"Een paar werkloze idioten", helemaal gelijk. Alle anti Zwarte Piet figuren blijken keer op keer marginale randfiguren met een uitkering te zijn.
pi_175446925
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:24 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hetzelfde gezeik met wat gebeurd over zwartepiet, als je niet tegen bent dan ben je een racist.
Ik volg dit onderwerp vrij nauw maar hoor dit enkel van mensen die ZP willen houden zoals ie is. Misschien ervaart men dat zo omdat de mening niet geheel geaccepteerd lijkt.
wooblabalurg
pi_175446931
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zich aangesproken voelen voor racist te worden uitgemaakt en dan een racistisch filmpje Facebook op slingeren. Priceless. :')
Dat jij hier beweert dat er racisme in dat filmpje zit, maakt het nog niet de waarheid.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:29:02 #162
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446933
Antifa is ook zo'n kutclubje met mensen die geweld gebruiken als iemand anders zijn/haar mening hun niet aanstaat.
pi_175446945
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Daar gaat het vingertje weer.

Vooral niet uitspreken tegen dit soort maffe filmpjes. Vooral niet distantieren van dit zoals men dat verwacht van bijv alle moslims. :D
Oké wat vind jij dan van die oproep van gisteren dat blanken vooral op de achtergrond moeten blijven ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175446955
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat jij hier beweert dat er racisme in dat filmpje zit, maakt het nog niet de waarheid.
Wat zou hij met die droplollies bedoelen dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2017 12:30:28 ]
pi_175446968
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Denk eerder dat jij je eigen frustraties nu aan het projecteren bent. Anders huil je niet in ieder topic waar je maar kunt huilen.

En dat is wel een beetje opzichtig zeg maar, dat je nu naar iemand anders wijst.
Dit topic gaat niet over mij.
Eet lekker je pizza.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:30:56 #166
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175446970
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik volg dit onderwerp vrij nauw maar hoor dit enkel van mensen die ZP willen houden zoals ie is. Misschien ervaart men dat zo omdat de mening niet geheel geaccepteerd lijkt.
Als ik dingen lees zoals die teksten op facebook met 'witte mensen' dan krijg ik daar '40-'45 ideeen bij ja. Dat soort mensen moeten ze naar een instelling sturen.
pi_175446972
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:29 schreef S95Sedan het volgende:
Antifa is ook zo'n kutclubje met mensen die geweld gebruiken als iemand anders zijn/haar mening hun niet aanstaat.
Ook allemaal werkloze drugsverslaafde marginalen trouwens. Nog nooit een dag in hun leven gewerkt, stoned als een konijn, maar wel denken te weten hoe de wereld in elkaar zit.
pi_175446977
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:28 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Dat jij hier beweert dat er racisme in dat filmpje zit, maakt het nog niet de waarheid.
Wow, je hebt het dus echt niet door? Encroyable. :D
wooblabalurg
pi_175446989
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:30 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als ik dingen lees zoals die teksten op facebook met 'witte mensen' dan krijg ik daar '40-'45 ideeen bij ja. Dat soort mensen moeten ze naar een instelling sturen.
Beide kampen hebben zo hun idioten. Net echt allemaal.
pi_175446991
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:29 schreef S95Sedan het volgende:
Antifa is ook zo'n kutclubje met mensen die geweld gebruiken als iemand anders zijn/haar mening hun niet aanstaat.
Komt omdat ze denken aan de zijde van de geschiedenis te staan. Zij zien in de geschiedenis een autonoom proces dat zich ontwikkelt van een lager ontwikkelingsniveau naar een hoger ontwikkelingsniveau. Men noemt dit historiciteit. Maar door Karl Popper werd ons de ogen geopend omtrent deze redenering, die eigenlijk teruggaat op Hegel en waarvan Marx ook gebruik maakte. Het is niets anders dan een "geloof", een "religie".
I´m back.
pi_175447001
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:55 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je lijkt ergens mee te zitten.
Sterkte daarmee. Ik gun je het beste.
Ben je nu met je vingertje aan het wijzen naar anderen? Hypocriet zeg.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175447002
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:30 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Als ik dingen lees zoals die teksten op facebook met 'witte mensen' dan krijg ik daar '40-'45 ideeen bij ja. Dat soort mensen moeten ze naar een instelling sturen.
Als je waar dan ook 40-45 ideeen bij krijgt zou ik hulp zoeken. Dat klinkt echt niet goed hoor. Maar anderen moeten dus naar een instelling, hmmz okay. :D
wooblabalurg
pi_175447009
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat zou hij met die droplollies bedoelen dan?
Zoiets als dit denk ik.
pi_175447026
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wow, je hebt het dus echt niet door? Encroyable. :D
Het zit er zo diep in geworteld dat ze het niet eens opmerken.
pi_175447027
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ben je nu met je vingertje aan het wijzen naar anderen? Hypocriet zeg.
Te laat, hij was al gemaakt.
Nu moet je jouw pizza delen met Red85.
wooblabalurg
pi_175447034
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wow, je hebt het dus echt niet door? Encroyable. :D
Sterk beargumenteerd!
pi_175447048
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het zit er zo diep in geworteld dat ze het niet eens opmerken.
Ik dacht dat het alleen maar lekker bekte maar Johan Cruijff had dus toch gelijk. Je gaat het echt pas zien als je het doorhebt.
wooblabalurg
pi_175447052
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Oké wat vind jij dan van die oproep van gisteren dat blanken vooral op de achtergrond moeten blijven ?
Zwaar racistisch. Ik heb er heerlijk op gemasturbeerd.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:35:09 #179
356891 Abed
hooggeleid
pi_175447056
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Een beetje zoals jou #viesMad.
Zoals 'jij'.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175447063
Mooi toch zo. Politie is er al bij dus de demonstranten mogen demonstreren, en de niet-demonstranten mogen doen wat zij willen.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175447068
Alleen al het gegeven dat George Soros anti-Zwarte Piet groepen financieel steunt is een reden om voor te zijn. Geen buitenlandse inmenging, zeker niet van financiële goochelaars in interne aangelegenheden.

https://twitter.com/AsterBerghe/status/797944242228203521
https://opiniez.com/2016/(...)ertelsmann-en-soros/
http://tpook.nl/2017/11/2(...)m_campaign=aankeiler
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ken-3864677-a1517195
https://www.opensocietyfoundations.org/people/mabel-van-oranje

Sinister zal hier ook niet stoppen. Sinterklaas mag dan een sterk symbool zijn van Nederlandse cultuur, maar hierna vindt Sinister wel iets anders. Dan is bijvoorbeeld de Nederlandse grammatica een uitsluitingsmechanisme richting buitenlanders. :')
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_175447075
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Komt omdat ze denken aan de zijde van de geschiedenis te staan. Zij zien in de geschiedenis een autonoom proces dat zich ontwikkelt van een lager ontwikkelingsniveau naar een hoger ontwikkelingsniveau. Men noemt dit historiciteit. Maar door Karl Popper werd ons de ogen geopend omtrent deze redenering, die eigenlijk teruggaat op Hegel en waarvan Marx ook gebruik maakte. Het is niets anders dan een "geloof", een "religie".
LOL denk jij werkelijk dat die marginale lieden tot zulke diepzinnigheden in staat zijn? _O-
pi_175447094
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:34 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Zwaar racistisch. Ik heb er heerlijk op gemasturbeerd.
Net wanneer je denkt dat dit topic niet gekker kan worden. Chapeau.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:37:05 #184
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175447098
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Beide kampen hebben zo hun idioten. Net echt allemaal.
Klopt, en die moeten ze gewoon aanpakken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Komt omdat ze denken aan de zijde van de geschiedenis te staan. Zij zien in de geschiedenis een autonoom proces dat zich ontwikkelt van een lager ontwikkelingsniveau naar een hoger ontwikkelingsniveau. Men noemt dit historiciteit. Maar door Karl Popper werd ons de ogen geopend omtrent deze redenering, die eigenlijk teruggaat op Hegel en waarvan Marx ook gebruik maakte. Het is niets anders dan een "geloof", een "religie".
Mja, ik vind het gewoon idioten. :P
Geweld is nooit een oplossing,inksom of rechtsom ben je dan altijd fout.

quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als je waar dan ook 40-45 ideeen bij krijgt zou ik hulp zoeken. Dat klinkt echt niet goed hoor. Maar anderen moeten dus naar een instelling, hmmz okay. :D
En weer, een lijn in alles trekken. :') ^O^
pi_175447099
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

LOL denk jij werkelijk dat die marginale lieden tot zulke diepzinnigheden in staat zijn? _O-
Ik heb paar maanden geleden paar A4'tjes gelezen (via twitter) met een deel van hun motivatie en daarin stond letterlijk dat zij de geschiedenis aan hun zijde hadden.
I´m back.
pi_175447113
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:30 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over mij.
Eet lekker je pizza.
En nu lekker verstoppen. Laf.
Je doet wel mee en je bepaald mede het sfeertje met je gedrag. Dus zeg het maar...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175447121
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:34 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Sterk beargumenteerd!
Ik zou over het algemeen niet zoeken naar argumenten in vragen. Maar dat ben ik.
wooblabalurg
pi_175447134
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:34 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik dacht dat het alleen maar lekker bekte maar Johan Cruijff had dus toch gelijk. Je gaat het echt pas zien als je het doorhebt.
Je begrijpt het pas wanneer je het snapt.
pi_175447144
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:36 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Net wanneer je denkt dat dit topic niet gekker kan worden. Chapeau.
Kan je even reageren op mijn vraag ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175447151
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb paar maanden geleden paar A4'tjes gelezen (via twitter) met een deel van hun motivatie en daarin stond letterlijk dat zij de geschiedenis aan hun zijde hadden.
Ja, dat is nou typisch zo'n zinnetje dat ze dan ergens anders gelezen hebben, of in de één of andere marginale linkse kutfilm gezien hebben, en dan maar herhalen omdat het zo lekker klinkt.
pi_175447163
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En nu lekker verstoppen. Laf.
Je doet wel mee en je bepaald mede het sfeertje met je gedrag. Dus zeg het maar...
Dit kan prima in feedback.
Kun je weer ontopic gaan.
Alvast dank.
wooblabalurg
pi_175447174
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, dat is nou typisch zo'n zinnetje dat ze dan ergens anders gelezen hebben, of in de één of andere marginale linkse kutfilm gezien hebben, en dan maar herhalen omdat het zo lekker klinkt.
Hoeven ze niet na te denken. Lekker links slap lullen en andere mensen napraten, heerlijk toch.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175447188
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit kan prima in feedback.
Kun je weer ontopic gaan.
Alvast dank.
Kan je even zeggen wat je mening is over de oproep van gisteren ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175447200
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, dat is nou typisch zo'n zinnetje dat ze dan ergens anders gelezen hebben, of in de één of andere marginale linkse kutfilm gezien hebben, en dan maar herhalen omdat het zo lekker klinkt.
Niet iedereen die het leest zal idd begrijpen wat de achtergrond is van dat zinnetje, maar wel degenen van wie die tekst is. In principe is die uitlating natuurlijk erg gevaarlijk. Als jij denkt dat de geschiedenis aan je zijde staat dan ben je wrs tot veel in staat.
I´m back.
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:41:26 #195
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175447204
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:39 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, dat is nou typisch zo'n zinnetje dat ze dan ergens anders gelezen hebben, of in de één of andere marginale linkse kutfilm gezien hebben, en dan maar herhalen omdat het zo lekker klinkt.
Moet altijd wel lachen omzulke figuren, inhoudelijk 0 eigen mening en inhoud. En als je dan zelf met argumenten komt of met een logische verklaring dan worden ze viesmad. :D
pi_175447207
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:39 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit kan prima in feedback.
Kun je weer ontopic gaan.
Alvast dank.
Nu ren je weg. Nog laffer.

Denigerend doen. Framen. Hoekjes drukken. Uitmaken.

Maar zodra iemand tegengas geeft, moet je er niks van hebben.
Triest figuurtje ben je. Niks meer dan dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175447215
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Kan je even reageren op mijn vraag ?
Oh zie m nu pas.
Daar heb ik niks van meegekregen.
Waarom zouden blanke mensen achteraan moeten?
wooblabalurg
pi_175447228
dunc058 twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:38:20 ME op station Leeuwarden om de bus naar #dokkum in de gaten te houden.Heb me lange tijd niet zo veilig gevoelt als Zwarte Piet https://t.co/mTZ2NWc1ae reageer retweet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175447235
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:40 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Kan je even zeggen wat je mening is over de oproep van gisteren ?
Zie post boven. :D
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 12:43:24 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175447250
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:42 schreef StaceySinger het volgende:
dunc058 twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:38:20 ME op station Leeuwarden om de bus naar #dokkum in de gaten te houden.Heb me lange tijd niet zo veilig gevoelt als Zwarte Piet https://t.co/mTZ2NWc1ae reageer retweet
[ afbeelding ]
De taalnazi in me wordt zwaar getriggerd door dit gezeik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175447254
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:42 schreef StaceySinger het volgende:
dunc058 twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:38:20 ME op station Leeuwarden om de bus naar #dokkum in de gaten te houden.Heb me lange tijd niet zo veilig gevoelt als Zwarte Piet https://t.co/mTZ2NWc1ae reageer retweet
[ afbeelding ]
Godver haha ik pis in mn broek. Over de lijnbus naar Dokkum gaat het.
pi_175447269
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nu ren je weg. Nog laffer.
Je lijkt een persoonlijk probleem met mij te hebben. Ik heb daar niet echt een boodschap aan en wil dit topic niet verder verstoren. Daarom geef ik nu bij je aan niet verder op je offtopic berichten te reageren. Alvast dank voor je begrip.
wooblabalurg
pi_175447282
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Ik hecht zelf niet zo aan het behoud, ik vind de roetpiet prima en ik vind een zwarte Sint ook prima. Maar ik snap wel dat mensen zich willen vermommen ipv een commercieel bureau in te huren en dan werkt zwarte schmink gewoon heel goed.

Ik snap ook echt al heel erg lang dat ZP een erfenis is uit een tijd dat er nog geen zwarten in Nederland waren en iedereen eigenlijk racistisch was, en dat de beeldcultuur globaliseert en dat we daar ook mee te maken hebben. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die beweert pijn te hebben dat ook daadwerkelijk heeft of er een kusje op verdienen.

Daarnaast is veinzen of uitvergroten van pijn een drukmiddel om anderen jouw opvatting op te dringen. Ik laat mij die opvatting niet opdringen want ik heb een andere. Ik ben namelijk een ouderwetse antiracist die vindt dat huidskleur er niet toe moet doen, en daar waren we volgens mij in Nederlan een aardig eind mee gekomen. Dan heb je nu een anti-ZP beweging als onderdeel van een internationaal black identity gebeuren dat draait om vals 6e generatie slachtofferschap, import van Amerikaanse rassenrelaties en problemen, zwarten die 'onder elkaar' willen zijn en doen alsof ze recht hebben op de Nederlandse rijkdommen die dankzij de slavernij zouden zijn opgebouwd.

Dat is niet waar, maar de Surinamers en Antillianen hebben natuurlijk net zo goed recht op de Nederlandse rijkdom vanwege hun relatie tot het koninkrijk, maar die ontvangen ook gewoon hun deel. Pak het vliegtuig naar Nederland en haal een diploma en je zit meteen bij de meest geprivilegeerden ter wereld. Indien wij onze rijkdom aan de slavernij te danken zouden hebben dan ben je degene die profijt trekt en zeker niet het slachtoffer. Dus weg met die splijtende rassenleer en het bijbehorende zieligdoen, al mag die mening natuurlijk ook vrijelijk geuit worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175447292
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De taalnazi in me wordt zwaar getriggerd door dit gezeik.
Nou zeg, proberen ze eens te communiceren in het Hollands en dan doe jij gelijk zo fel. Dat kwetst.
pi_175447355
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Indien wij onze rijkdom aan de slavernij te danken zouden hebben dan ben je degene die profijt trekt en zeker niet het slachtoffer.
Is het dan niet des te pijnlijker dat je wel profijt trekt en er de vruchten van kan plukken in contrast met Zwarte Piet? Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat zo zien. Dan hoor je er zogenaamd bij maar ook weer totaal niet. Kan best dubbel zijn.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:49:19 #206
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175447362
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:48 schreef Abed het volgende:

[..]

Wow, dommigheid kent duidelijk geen tijd.
#viesMad
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:50:22 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175447378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik hecht zelf niet zo aan het behoud, ik vind de roetpiet prima en ik vind een zwarte Sint ook prima. Maar ik snap wel dat mensen zich willen vermommen ipv een commercieel bureau in te huren en dan werkt zwarte schmink gewoon heel goed.

Ik snap ook echt al heel erg lang dat ZP een erfenis is uit een tijd dat er nog geen zwarten in Nederland waren en iedereen eigenlijk racistisch was, en dat de beeldcultuur globaliseert en dat we daar ook mee te maken hebben. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die beweert pijn te hebben dat ook daadwerkelijk heeft of er een kusje op verdienen.

Daarnaast is veinzen of uitvergroten van pijn een drukmiddel om anderen jouw opvatting op te dringen. Ik laat mij die opvatting niet opdringen want ik heb een andere. Ik ben namelijk een ouderwetse antiracist die vindt dat huidskleur er niet toe moet doen, en daar waren we volgens mij in Nederlan een aardig eind mee gekomen. Dan heb je nu een anti-ZP beweging als onderdeel van een internationaal black identity gebeuren dat draait om vals 6e generatie slachtofferschap, import van Amerikaanse rassenrelaties en problemen, zwarten die 'onder elkaar' willen zijn en doen alsof ze recht hebben op de Nederlandse rijkdommen die dankzij de slavernij zouden zijn opgebouwd.

Dat is niet waar, maar de Surinamers en Antillianen hebben natuurlijk net zo goed recht op de Nederlandse rijkdom vanwege hun relatie tot het koninkrijk, maar die ontvangen ook gewoon hun deel. Pak het vliegtuig naar Nederland en haal een diploma en je zit meteen bij de meest geprivilegeerden ter wereld. Indien wij onze rijkdom aan de slavernij te danken zouden hebben dan ben je degene die profijt trekt en zeker niet het slachtoffer. Dus weg met die splijtende rassenleer en het bijbehorende zieligdoen, al mag die mening natuurlijk ook vrijelijk geuit worden.
^O^
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:50:29 #208
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175447379
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is het dan niet des te pijnlijker dat je wel profijt trekt en er de vruchten van kan plukken in contrast met Zwarte Piet? Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat zo zien. Dan hoor je er zogenaamd bij maar ook weer totaal niet. Kan best dubbel zijn.
Vruchten plukken en zwarte piet in een zin. Pas maar op straks komt er iemand huilen over z'n slavernijverleden van 300jaar geleden.
pi_175447391
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:50 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Vruchten plukken en zwarte piet in een zin. Pas maar op straks komt er iemand huilen over z'n slavernijverleden van 300jaar geleden.
Ik ben zelf vooral benieuwd naar het antwoord van Weltschmerz.
wooblabalurg
pi_175447437
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:44 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je lijkt een persoonlijk probleem met mij te hebben. Ik heb daar niet echt een boodschap aan en wil dit topic niet verder verstoren. Daarom geef ik nu bij je aan niet verder op je offtopic berichten te reageren. Alvast dank voor je begrip.
Ik heb geen persoonlijk probleem met jou hoor. Jij hebt eerder een persoonlijk probleem met mensen die een andere mening als jij hebben.
En als je daar een beetje tegengas op krijgt, schiet je in een stuip en wil je nergens meer op in gaan.

Prima dat je daar geen boodschap aan hebt. Het laat alleen zien dat je laf bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175447466
Heeft iemand die screenshot van de oproep van Racism waarin de witmens achterin moet blijven nog?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:57:07 #212
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175447484
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Heeft iemand die screenshot van de oproep van Racism waarin de witmens achterin moet blijven nog?
pi_175447495
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die ja :D

Baconbus kom er maar in
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175447504
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat bang gedoe overigens een sneer naar dat dametje met haar 'ik verloor al mijn naïviteit' blog artikeltje?
pi_175447522
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Lubach is ook pro?

#viesMad
Pro roetveeg is Lubach.
I´m back.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 december 2017 @ 12:59:00 #216
408813 crew  trein2000
pi_175447527
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Racisme!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:59:20 #217
356891 Abed
hooggeleid
pi_175447535
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:58 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Je klinkt echt viesmad. Heerlijk dit.
Genot hoe je faalt.
Lubach is pro zwarte piet toch? _O-
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175447537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik hecht zelf niet zo aan het behoud, ik vind de roetpiet prima en ik vind een zwarte Sint ook prima. Maar ik snap wel dat mensen zich willen vermommen ipv een commercieel bureau in te huren en dan werkt zwarte schmink gewoon heel goed.

Ik snap ook echt al heel erg lang dat ZP een erfenis is uit een tijd dat er nog geen zwarten in Nederland waren en iedereen eigenlijk racistisch was, en dat de beeldcultuur globaliseert en dat we daar ook mee te maken hebben. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die beweert pijn te hebben dat ook daadwerkelijk heeft of er een kusje op verdienen.

Daarnaast is veinzen of uitvergroten van pijn een drukmiddel om anderen jouw opvatting op te dringen. Ik laat mij die opvatting niet opdringen want ik heb een andere. Ik ben namelijk een ouderwetse antiracist die vindt dat huidskleur er niet toe moet doen, en daar waren we volgens mij in Nederlan een aardig eind mee gekomen. Dan heb je nu een anti-ZP beweging als onderdeel van een internationaal black identity gebeuren dat draait om vals 6e generatie slachtofferschap, import van Amerikaanse rassenrelaties en problemen, zwarten die 'onder elkaar' willen zijn en doen alsof ze recht hebben op de Nederlandse rijkdommen die dankzij de slavernij zouden zijn opgebouwd.

Dat is niet waar, maar de Surinamers en Antillianen hebben natuurlijk net zo goed recht op de Nederlandse rijkdom vanwege hun relatie tot het koninkrijk, maar die ontvangen ook gewoon hun deel. Pak het vliegtuig naar Nederland en haal een diploma en je zit meteen bij de meest geprivilegeerden ter wereld. Indien wij onze rijkdom aan de slavernij te danken zouden hebben dan ben je degene die profijt trekt en zeker niet het slachtoffer. Dus weg met die splijtende rassenleer en het bijbehorende zieligdoen, al mag die mening natuurlijk ook vrijelijk geuit worden.
_O_
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 2 december 2017 @ 12:59:51 #219
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175447548
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Is dat bang gedoe overigens een sneer naar dat dametje met haar 'ik verloor al mijn naïviteit' blog artikeltje?
Geen idee? Weet niet welke je bedoeld.

Hier komt het voornamelijk over als; steun ons maar hou vooral je bek dicht en sta niet vooraan. Een beetje wat antifa ook doet.
pi_175447561
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Is dat bang gedoe overigens een sneer naar dat dametje met haar 'ik verloor al mijn naïviteit' blog artikeltje?
Zo komt het mij ook wel enigzins over.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175447578
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zo komt het mij ook wel enigzins over.
Dus dat meisje riskeert haar leven en dan krijgt ze dit als dank.. zou ze weer gaan vanmiddag? :D
pi_175447583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:59 schreef Abed het volgende:

[..]

Genot hoe je faalt.
Lubach is pro zwarte piet toch? _O-
Je kan ook nog eens niet lezen _O- wat heerlijk mad en jelly ben je toch ook :D beter dan Dokkum dit
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175447612
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:02 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Screenshot gezien?
Moet even weg, als je 'm op je klembord houdt kan ik er zo op ingaan.
wooblabalurg
pi_175447636
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Is het dan niet des te pijnlijker dat je wel profijt trekt en er de vruchten van kan plukken in contrast met Zwarte Piet? Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die dat zo zien. Dan hoor je er zogenaamd bij maar ook weer totaal niet. Kan best dubbel zijn.
Ik denk dat mijn ideaal, huidskleur doet er niet toe, van twee kanten wordt aangevallen en beide kanten elkaar en dus de aanval erop versterken. Ik noem mezelf daarin niet voor niks ouderwets, de ontwikkeling beweegt zich daarvan af. Maar hoe moeilijk het ook zal zijn om de geest weer terug in de fles te krijgen, het is volgens mij nog steeds de enige juiste weg.

Ik vind dan ook dat het Sinterklaasfeest inclusief moet zijn zwarte kinderen en hun ouders. Maar ik maak me niet zo druk over de inclusiviteit van kleine gemeenschappen waar ZP een vermomming is en ik zie het probleem met roetpieten en zwarte Sinterklazen ook niet. Als mensen aan beide zijden het niet zouden gebruiken voor een andere strijd was de hele kwestie al lang ingepolderd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175447680
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:02 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Moet even weg, als je 'm op je klembord houdt kan ik er zo op ingaan.
Maar vertel eens, wat vind je van dat argument: dat ze de geschiedenis aan hun zijde hebben?
I´m back.
pi_175447689
https://t.co/QVW3P5nIi8

Hier rijdt de stoet, hahaha.
5 bussen ME, bergingsvoertuigen, motoragenten, agenten in auto's.. voor twee busjes met demonstranten.


Komisch net een invasie.

Demonstranten en 'journalisten' reizen ook gezamelijk lol

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 02-12-2017 13:12:34 ]
pi_175447690
Daar sta je dan op de barricade, strijdend voor je onderdrukte zwarte medemens,....of je even zo beleefd wil zijn om achteraan te gaan staan en verder je bek dicht te houden. _O- _O- _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_175447731
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:06 schreef Hathor het volgende:
Daar sta je dan op de barricade, strijdend voor je onderdrukte zwarte medemens,....of je even zo beleefd wil zijn om achteraan te gaan staan en verder je bek dicht te houden. _O- _O- _O-
Beter voorbeeld van Useful Idiots ga je niet meer tegenkomen _O-
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 13:09:05 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175447737
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:06 schreef WodanIsGroot het volgende:
https://t.co/QVW3P5nIi8

Hier rijdt de stoet, hahaha.

2 bussen ME, bergingsvoertuigen, motoragenten, agenten in auto's.. voor twee busjes met demonstranten.


Komisch
Tering _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175447762
Grachtengordel on Tour
pi_175447766
Ging die Verbaan nou ook naar Dokkum?
pi_175447785
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:11 schreef Scrummie het volgende:
Ging die Verbaan nou ook naar Dokkum?
Geen idee, is die niet te druk met matras spelen voor de grachtengordel ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:16:34 #233
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_175447863
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:11 schreef Scrummie het volgende:
Ging die Verbaan nou ook naar Dokkum?
Laat haar daar maar blijven, zijn wij ook van d'r af.
pi_175447947
https://www.gelderlander.(...)tte-mensen~a519a7a6/

quote:
Instructies voor witte mensen
Özcan Akyol schrijft drie keer per week over wat hem bezighoudt.

Ik kwam gisteren iets merkwaardigs tegen op Facebook. Om precies te zijn op de pagina van Reason against Racism, een virtuele hangplek voor anti-racisme-activisten, van wie een aantal vandaag naar Dokkum zal afreizen, om alsnog te demonstreren tegen van alles en nog wat.

In het begin dacht ik aan een parodie, of een hack, maar een beetje onderzoek, op andere websites en sociale media-accounts, leerde dat de afzender van de boodschap 'verzoek aan witte mensen, vooral de nieuwe bondgenoten' bloedserieus was.

Wat we konden lezen, waren instructies aan witte kornuiten, die morgen als bondgenoten van donkere mensen zich eveneens in Friesland zullen melden. Een pareltje: 'Witte mensen vinden het vaak vanzelfsprekend om midden in de aandacht te staan. Daar zijn witte mensen aan gewend (...). Sta daar morgen alsjeblieft bij stil, want het draait niet om witte mensen.'

Het kan aan mij liggen, maar deze tekst, die verraadt dat de verspreider weinig twijfels kent, komt op mij nogal discriminatoir over ten opzichte van roomblanke Nederlanders die zwarte mensen een hart onder de riem willen steken door vandaag in Dokkum aanwezig te zijn.

En dan kwam ik ook nog deze duizelingwekkende redenatie tegen: 'Houd je alsjeblieft op de achtergrond, ga niet staan dansen voor de camera. Geef liever geen interviews. Probeer zoveel mogelijk journalisten en fotografen te verwijzen naar zwarte mede-activisten! Maak ruimte voor de zwarte activisten. Het gaat om hun, niet om witte mensen! Wijs elkaar daarop!'

Hieruit blijkt dat de initiatiefnemer van de oproep zich keihard bezondigt aan wat ze naar eigen zeggen bevecht: uitsluiting en vernedering van mensen met een andere kleur.

Het is tekenend voor het anti-racismekamp in Nederland, dat elke week verder radicaliseert en daarmee zichzelf diskwalificeert. Eerder moest Arjen Lubach het ontgelden omdat hij als witte man fel van leer trok tegen Zwarte Piet, iets wat hij kennelijk niet mag doen vanwege zijn huidskleur. Alleen donkere mensen hebben die privilege.

Een vriend schreef me gisteren: 'Wie zichzelf beschouwt als wit en alsnog aan die manifestatie in Dokkum meedoet, moet wel een enorme vorm van zelfhaat voelen.' Ik vermoed dat hij gelijk heeft. De zogenaamde racismebestrijders zijn onderhand enger geworden dan het volk dat ze hekelen.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:21:15 #235
356891 Abed
hooggeleid
pi_175447965
quote:
Die Facebook onzin kan gerust op Facebook blijven.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175447985
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:06 schreef WodanIsGroot het volgende:
https://t.co/QVW3P5nIi8

Hier rijdt de stoet, hahaha.
5 bussen ME, bergingsvoertuigen, motoragenten, agenten in auto's.. voor twee busjes met demonstranten.

Komisch net een invasie.

Demonstranten en 'journalisten' reizen ook gezamelijk lol
Je zou het ook in en in triest kunnen vinden dat dergelijke beveiliging van anti-Pieten nodig wordt geacht.
Net zoals je het in en in triest zou kunnen vinden dat anti-Pieters al sinds de jaren 60 worden bedreigd met dood en verkrachting - vaak waar kleine kindjes bijstaan.

Maar lachen is leuker. Eens. Het is immers een kinderfeest.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175448017
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:21 schreef Abed het volgende:

[..]

Die Facebook onzin kan gerust op Facebook blijven.
De gelderlander is een krant uit de .... provincie.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 13:23:44 #238
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175448018
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:21 schreef Abed het volgende:

[..]

Die Facebook onzin kan gerust op Facebook blijven.
Een achtergrondverhaal over de racisten die tegen ZP protesteren. Zie niet in hoe dat irrelevant is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:24:13 #239
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:24:54 #240
356891 Abed
hooggeleid
pi_175448036
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Je zou het ook in en in triest kunnen vinden dat dergelijke beveiliging van anti-Pieten nodig wordt geacht.
Net zoals je het in en in triest zou kunnen vinden dat anti-Pieters al sinds de jaren 60 worden bedreigd met dood en verkrachting - vaak waar kleine kindjes bijstaan.

Maar lachen is leuker. Eens. Het is immers een kinderfeest.
Tsja, verzetshelden noemen ze dat. Maar alles voor de kindjes hoor!
Tokkies gonna tokkie, ze verheerlijken geweld en schermen met een cultuur die niet bestaat :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:25:23 #241
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175448050
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:21 schreef Abed het volgende:

[..]

Die Facebook onzin kan gerust op Facebook blijven.
Akyol heeft gewoon 100% gelijk.
pi_175448062
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:21 schreef Abed het volgende:

[..]

Die Facebook onzin kan gerust op Facebook blijven.
:D.
pi_175448078
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Je zou het ook in en in triest kunnen vinden dat dergelijke beveiliging van anti-Pieten nodig wordt geacht.
Net zoals je het in en in triest zou kunnen vinden dat anti-Pieters al sinds de jaren 60 worden bedreigd met dood en verkrachting - vaak waar kleine kindjes bijstaan.

Maar lachen is leuker. Eens. Het is immers een kinderfeest.
Iedereen weet dat die beveiling niet nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175448091
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Akyol heeft gewoon 10% gelijk.
Ja, alleen weer een vrij makkelijk columnpje natuurlijk van deze zogenaamde opiniemaker. En ja er zijn nu eenmaal mensen die zichzelf of hun hoedanigheid als witmens zo erg haten dat ze hieraan gehoor geven.
I´m back.
pi_175448109
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Iedereen weet dat die beveiling niet nodig is.
Mensen die al jaren met de dood bedreigd worden hebben geen beveiliging nodig. Ook niet als de mensen al bij hem/haar aan de deur hebben gestaan.

Check. Vertel jij dat Geert ook even ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:28:11 #246
356891 Abed
hooggeleid
pi_175448112
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:25 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Akyol heeft gewoon 100% gelijk.
Tuurlijk, maar het gaat over een stukje op Facebook van een mafklapper, dat had hij beter kunnen negeren zoals iedereen doet ipv analyseren.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175448114
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Je zou het ook in en in triest kunnen vinden dat dergelijke beveiliging van anti-Pieten nodig wordt geacht.
Net zoals je het in en in triest zou kunnen vinden dat anti-Pieters al sinds de jaren 60 worden bedreigd met dood en verkrachting - vaak waar kleine kindjes bijstaan.

Maar lachen is leuker. Eens. Het is immers een kinderfeest.
Whut sinds de jaren 60 worden mensen al bedreigd met dood en verkrachting, really?
I´m back.
pi_175448160
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whut sinds de jaren 60 worden mensen al bedreigd met dood en verkrachting, really?
Grunbauer in 1968 - ja. Door drie als zwarte piet verklede mannen voor het oog van enkele kleuters.

Daarna viel hetzelfde lot de talloze protestgroepjes tegen zwarte piet ten deel - al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat de anti-groep "pressie omhoog" een paar decennia terug ook niet vies was van een dreigement.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175448201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:30 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Grunbauer in 1968 - ja. Door drie als zwarte piet verklede mannen voor het oog van enkele kleuters.

Daarna viel hetzelfde lot de talloze protestgroepjes tegen zwarte piet ten deel - al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat de anti-groep "pressie omhoog" een paar decennia terug ook niet vies was van een dreigement.
Dat lijken me toch incidenten geweest dan, is iig niet opgenomen in het historische geheugen van de NL'er, zoals het schoonvegen van de Dam door een peloton mariniers bijvoorbeeld.
I´m back.
pi_175448228
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als mensen aan beide zijden het niet zouden gebruiken voor een andere strijd was de hele kwestie al lang ingepolderd.
Word. Bedankt voor je visie.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:35:25 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448255
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:23 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

De gelderlander is een krant uit de .... provincie.
Staat ook in het AD.
pi_175448256
GENOT.
pi_175448260
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Geen idee, is die niet te druk met matras spelen voor de grachtengordel ?
Georgina deelt niet mijn mening.
Georgina is een slet.
:D
wooblabalurg
pi_175448265
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Net zoals je het in en in triest zou kunnen vinden dat anti-Pieters al sinds de jaren 60 worden bedreigd met dood en verkrachting - vaak waar kleine kindjes bijstaan.

Het zoveelste linkse leugentje. Deze gefrustreerden worden geboren met een leugen- en een slachtoffer gen. Een andere verklaring voor dit gedrag kun je toch immers niet geven?
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:37:43 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175448307
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:35 schreef AchJa het volgende:
Bron?
https://www.volkskrant.nl(...)tap-te-ver~a3545782/

Google is je vriend.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175448309
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Iedereen weet dat die beveiling niet nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom nou dreigen met doodslag? Waar is dat goed voor?
Is dat normaal in de kringen waarin jij verkeert? Hoort dat bij een bepaalde cultuur?
wooblabalurg
pi_175448375
amper 20 meter zicht *O*

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:41:11 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448417
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:22 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Je zou het ook in en in triest kunnen vinden dat dergelijke beveiliging van anti-Pieten nodig wordt geacht.
Hangt ervan af waarom die nodig wordt geacht. Om het imago van de politie op te poetsen na de succesvolle blokkade van een tijdje terug?

Misschien ben ik naief maar gezien het feit dat de blokkade uitdrukkelijk was gericht tegen een demonstratie tijdens de intocht en er inmiddels een welkomstboodschap is verstuurd, denk ik dat ze weleens heel beleefd ontvangen zouden kunnen worden. Maar dat betreft de Dokkumers, met die geradicaliseerde PVV-gekkies weet je het natuurlijk nooit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:42:30 #261
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175448427
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:41 schreef AchJa het volgende:
En waar blijft de verkrachting en doodsbedreiging?

Verder vind ik een verhaal van 45 jaar na dato niet direct een serieuze bron.
Nou, dan niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:42:38 #262
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448431
Zijn er nog joden hier die zich gekwetst voelen door de mensen die straks weer een ster voor hun raam of in hun kerstboom hangen?

Daar zijn er imho nog genoeg mensen die persoonlijk de vervolging hebben meegemaakt in plaats van mensen die de wonden van hun voorouders bij zich dragen :')

Maar dan zijn er van die trieste figuren die zich gekwetst voelen als een oude vent en een paar lui met schmink of hun gezicht door rijen dik een warm welkom krijgen in een vrolijk optocht :')
pi_175448436
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waar blijft de verkrachting en doodsbedreiging?

Verder vind ik een verhaal van 45 jaar na dato niet direct een serieuze bron.
Waarom vraag je er dan naar _O-
pi_175448437
quote:
Mooi verhaal voor Andere Tijden.

Overigens is er volgens mij niet een continuüm van bedreigingen met de dood en verkrachting vanaf Riet Grünbauer tot de huidige tijd. Ik zie dit toch meer als een incident dan. Een anomalie bijna.
I´m back.
pi_175448439
nog niet aangekomen

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175448450
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:43 schreef StaceySinger het volgende:
vol
:D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:43:59 #268
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:44:01 #269
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_175448457
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:57 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Echt, dat volk moet sterven.
Wat een gore racisten.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:44:56 #270
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448491
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:44 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Echt, dat volk moet sterven.
Wat een gore racisten.
Nou nou nou wat een haat.
pi_175448500
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waar blijft de verkrachting en doodsbedreiging?

Verder vind ik een verhaal van 45 jaar na dato niet direct een serieuze bron.
Lijkt me wel een serieuze bron, maar het draait ook om een incident. User aanstootgevend maakt er een continuïteit van, van Grünbauer tot huidige tijd een stroom aan bedreigingen. dat lijkt me inaccuraat.
I´m back.
pi_175448507
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:44 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Echt, dat volk moet sterven.
Wat een gore racisten.
Gezellie. :D
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:46:44 #274
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175448518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:43 schreef StaceySinger het volgende:
nog niet aangekomen

[ afbeelding ]
:')
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:47:22 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175448531
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:44 schreef RickoKun het volgende:
Echt, dat volk moet sterven.
Eerst jij een enge ziekte!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:47:37 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448536
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:42 schreef Pinzon het volgende:

[..]

Waarom vraag je er dan naar _O-
Doodsbedreiging en verkrachting worden weer eens als waarheid gebracht... Me dunkt dat we daar toch wel enige onderbouwing van mogen zien. En voorlopig lukt dat niet zo goed.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:48:38 #277
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_175448559
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Gezellie. :D
Ik ben echt fun op feestjes :@
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:49:10 #278
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448568
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt me wel een serieuze bron, maar het draait ook om een incident. User aanstootgevend maakt er een continuïteit van, van Grünbauer tot huidige tijd een stroom aan bedreigingen. dat lijkt me inaccuraat.
Nogmaals, waar kun je lezen dat het om doodsbedreigingen en verkrachting gaat?
pi_175448577
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

Daarnaast is veinzen of uitvergroten van pijn een drukmiddel om anderen jouw opvatting op te dringen. Ik laat mij die opvatting niet opdringen want ik heb een andere. Ik ben namelijk een ouderwetse antiracist die vindt dat huidskleur er niet toe moet doen, en daar waren we volgens mij in Nederlan een aardig eind mee gekomen. Dan heb je nu een anti-ZP beweging als onderdeel van een internationaal black identity gebeuren dat draait om vals 6e generatie slachtofferschap, import van Amerikaanse rassenrelaties en problemen, zwarten die 'onder elkaar' willen zijn en doen alsof ze recht hebben op de Nederlandse rijkdommen die dankzij de slavernij zouden zijn opgebouwd.
Goede samenvatting van waar het echt om draait. Amerikaanse stijl identity politics vormen een soort ziekte voor de samenleving. Iedereen wordt nu in een hokje gestopt, en er wordt voor je gedacht. Verder doet men nu een soort "oppression olympics", terwijl er in werkelijkheid weinig aan de hand is. Alle negativiteit bij dit volk is zo triest; ze willen alles door hun SJW/identity politics filter zien, en hebben geen enkel oog voor de realiteit.

Op zich mogen ze best wel hun mening laten horen, maar het probleem is dat ze in het geheel niet open staan voor discussie of redelijkheid (wat erg doet denken aan de toestanden in de VS of Canada). Alleen al het feit dat iedereen, die het niet met ze eens is, meteen als racist wordt weggezet, zegt genoeg over hoe hypocriet (want racistisch en discriminerend) ze zelf bezig zijn.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:50:24 #280
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175448596
Gelukkig laten die Friezen niet zomaar over zich heen lopen.
Maffe anti-Zwarte Pietbetogers :') Zoek een leven man |:(

Hoop dat er een paar flink gepakt gaan worden :Y
pi_175448626
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Waarom nou dreigen met doodslag? Waar is dat goed voor?
Is dat normaal in de kringen waarin jij verkeert? Hoort dat bij een bepaalde cultuur?
Het is niet dreigen het is een feit. Vast heel primitief maar elke Fries weet dat je waldpyken met rust moet laten en dan laten ze jou ook met rust. Ik ben nooit in Dokkum geweest en zal er niet heen gaan, Waldpyken zoek je niet op.

En ja zelf Friezen delen we op in subculturen.
pi_175448635
Pegida is al aanwezig.
LexHVNL twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 13:49:10 Protest van het extreemrechtse Pegida Nederland in Dokkum. Door pepernoten uit te delen willen ze laten weten dat z… https://t.co/p6jLtOqPBn reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 2 december 2017 @ 13:52:44 #283
408813 crew  trein2000
pi_175448661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Montagui het volgende:
Pegida is al aanwezig.
LexHVNL twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 13:49:10 Protest van het extreemrechtse Pegida Nederland in Dokkum. Door pepernoten uit te delen willen ze laten weten dat z… https://t.co/p6jLtOqPBn reageer retweet
[ afbeelding ]
Aanhouding in 3,2,1...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175448675
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:49 schreef drexciya het volgende:

[..]

Goede samenvatting van waar het echt om draait. Amerikaanse stijl identity politics vormen een soort ziekte voor de samenleving. Iedereen wordt nu in een hokje gestopt,en er wordt voor je gedacht. Verder doet men nu een soort "oppression olympics", terwijl er in werkelijkheid weinig aan de hand is. Alle negativiteit bij dit volk is zo triest; ze willen alles door hun SJW/identity politics filter zien, en hebben geen enkel oog voor de realiteit.

Op zich mogen ze best wel hun mening laten horen, maar het probleem is dat ze in het geheel niet open staan voor discussie of redelijkheid (wat erg doet denken aan de toestanden in de VS of Canada). Alleen al het feit dat iedereen, die het niet met ze eens is, meteen als racist wordt weggezet, zegt genoeg over hoe hypocriet (want racistisch en discriminerend) ze zelf bezig zijn.
Het is wel tekenend dat de mensen die geen fan zouden zijn van een feest met racistische kenmerken dat laten blijken door racistische uitlatingen te doen. Maar verder is er niks aan de hand natuurlijk. :D
wooblabalurg
pi_175448676
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nogmaals, waar kun je lezen dat het om doodsbedreigingen en verkrachting gaat?
quote:
Spartelend zweefde ze boven de galerij.
Lijkt me dat dit gepaard ging met de uitspraak: als je niet stopt dan laten we je de volgende keer vallen.

quote:
Hij zei: zal ik bij je komen om samen een paar Witte Pietjes te maken? Dat vond ze afschuwelijk.'
Lijkt me dat dit alleen met de nodige dwang tot stand gebracht zou hebben kunnen worden.

Dus 1. wrs doodsbedreiging.
2. wrs bedreiging met verkrachting.
I´m back.
pi_175448697
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het is niet dreigen het is een feit. Vast heel primitief maar elke Fries weet dat je waldpyken met rust moet laten en dan laten ze jou ook met rust. Ik ben nooit in Dokkum geweest en zal er niet heen gaan, Waldpyken zoek je niet op.

En ja zelf Friezen delen we op in subculturen.
Wat moet dat een schok worden als je uiteindelijk met de rest van de wereld te maken krijgt.
wooblabalurg
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:53:59 #287
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_175448701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Montagui het volgende:
Pegida is al aanwezig.
LexHVNL twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 13:49:10 Protest van het extreemrechtse Pegida Nederland in Dokkum. Door pepernoten uit te delen willen ze laten weten dat z… https://t.co/p6jLtOqPBn reageer retweet
[ afbeelding ]
Hoe lang zal deze ZP mogen blijven staan?
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:54:20 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448709
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


[..]

Lijkt me dat dit gepaard ging met de uitspraak: als je niet stopt dan laten we je de volgende keer vallen.

[..]

Lijkt me dat dit alleen met de nodige dwang tot stand gebracht zou hebben kunnen worden.

Dus 1. wrs doodsbedreiging.
2. wrs bedreiging met verkrachting.
Wrs...
pi_175448712
PegidaGoden.
pi_175448728
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wrs...
Ja, grenzend aan zekerheid. In principe kunnen we ons alleen uitdrukken in waarschijnlijkheden ook hè.
I´m back.
pi_175448751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Montagui het volgende:
Pegida is al aanwezig.
LexHVNL twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 13:49:10 Protest van het extreemrechtse Pegida Nederland in Dokkum. Door pepernoten uit te delen willen ze laten weten dat z… https://t.co/p6jLtOqPBn reageer retweet
[ afbeelding ]
Sneukezen Pegida aan de ene zijde en droeftoeters kozp aan de andere zijde.

Als we nou eens gewoon die hele zooi in de zak stoppen en naar spanje (lees: werkkamp siberia) sturen, dan kan de rest van nederland gewoon weer normaal de novembermaand en de eerste dagen van december doorkomen.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:56:57 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175448778
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Sneukezen Pegida aan de ene zijde en droeftoeters kozp aan de andere zijde.

Als we nou eens gewoon die hele zooi in de zak stoppen en naar spanje (lees: werkkamp siberia) sturen, dan kan de rest van nederland gewoon weer normaal de novembermaand en de eerste dagen van december doorkomen.
Amen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175448795
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Sneukezen Pegida aan de ene zijde en droeftoeters kozp aan de andere zijde.

Als we nou eens gewoon die hele zooi in de zak stoppen en naar spanje (lees: werkkamp siberia) sturen, dan kan de rest van nederland gewoon weer normaal de novembermaand en de eerste dagen van december doorkomen.
Jij wil terug naar hoe het was?
wooblabalurg
pi_175448799
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Montagui het volgende:
Pegida is al aanwezig.
LexHVNL twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 13:49:10 Protest van het extreemrechtse Pegida Nederland in Dokkum. Door pepernoten uit te delen willen ze laten weten dat z… https://t.co/p6jLtOqPBn reageer retweet
[ afbeelding ]
Je verwacht het niet, hopelijk geen gif in die pepernoten :{
  zaterdag 2 december 2017 @ 14:00:02 #295
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175448838
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 11:57 schreef papert het volgende:
Ik probeer hier echt oprecht er achter te komen waarom het behoud van Zwarte piet zo belangrijk is.
En elke keer komt er terug "Omdat er geen tegenargumenten zijn"

Maar die zijn er wel. Het doet mensen pijn. Dat jullie het niet eens zijn met met de redenen waarom ze pijn hebben, of vinden dat ze zich niet moeten aanstellen maakt de pijn niet minder.

Dus nogmaals, wat is er zo belangrijk aan zwarte piet?

Of doet het de voorstanders ook pijn, of hebben ze angst. Dat hun jeugdherinneringen worden bezoedeld.
Of mis ik iets?
Je mist het feit dat Zwarte Piet onderdeel is van de cultuur van de etnische Nederlander. Cultuur en etniciteit is bij iedereen een onderdeel van de identiteit. Iedereen heeft het recht om die eigen identiteit te behouden en waar nodig te uiten. Dat is zo'n beetje artikel 1 van de grondwet.
Het gaat niet om Zwarte Piet, maar om het grondrecht op het uitoefenen van de eigen cultuur als onderdeel van de eigen etniciteit.
  zaterdag 2 december 2017 @ 14:00:10 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175448842
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, grenzend aan zekerheid. In principe kunnen we ons alleen uitdrukken in waarschijnlijkheden ook hè.
Boven de galerij zweven is natuurlijk wat anders dan iemand van het balkon dreigen te gooien.

En het telefonische deel... Tsja, je kan het zo lezen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 december 2017 @ 14:00:29 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175448846
Die pieten hebben wel hun woord gehouden; die Jumbo ligt in het noorden van Dokkum, het protest is aan de andere kant.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175448850
Als fractiemedewerker @groenlinks ga je in oude diesel bussen naar #dokkum om 2 uurtjes je eigen mening te verkondigen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')