Het kan ook voor de kijkers gevraagd worden. Net als een tijdje geleden aan Max werd gevraagd of het door zijn rijstijl kwam dat hij uitviel.quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:00 schreef Wereldgozer het volgende:
Seniele Olav die vraagt of er een maximum aantal rondjes op de Hypersoft gereden kan worden
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....quote:Op dinsdag 28 november 2017 16:28 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het ook voor de kijkers gevraagd worden. Net als een tijdje geleden aan Max werd gevraagd of het door zijn rijstijl kwam dat hij uitviel.
Dat heeft alles te maken met slijtage en niet met rijstijl.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
Vervang slijtage door onkunde van de Franse bouwer en je zit of beterquote:Op dinsdag 28 november 2017 17:44 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat heeft alles te maken met slijtage en niet met rijstijl.
Toto zegt er ook iets over.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
quote:Op dinsdag 28 november 2017 15:46 schreef sasquatsch het volgende:
Sowieso mag de OP wel aangepast worden.
Namen van teams kloppen niet (Aston Martin Red Bull Racing en McLaren Formula 1 Team) en de volgorde is verkeerd (constructeursstand vorig jaar i.p.v. dit jaar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 19:07:53 ]
Nou zo moeilijk is dat niet toch... je rijdt in een bepaalde motormodus en die regelt het limiet waar jij op kan rijden. Als die modus zo is afgesteld dan kun je trappen tot je een ons weegt maar dan gaat de motor niet kapot.quote:Op dinsdag 28 november 2017 17:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou er wordt nog steeds beweerd dat je de auto/motor niet kapot kan rijden maar waarom schroefden ze m dan terug in Brazilie....
twitter:SauberF1Team twitterde op woensdag 29-11-2017 om 10:46:12 We are delighted to announce that @alfa_romeo will bejoining us as Title Sponsor from 2018 onwards. The partnershi… https://t.co/kFj2WlIU4g reageer retweet
Waarom heb je Ros nog als UI?quote:Op woensdag 29 november 2017 15:23 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Tamelijk lachwekkend dat Marchionne eerst dreigt dat Ferrari de F1 zou kunnen verlaten en ze vervolgens een lange termijn investering in Sauber aankondigen. Waar ben je dan mee bezig.
Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.quote:Op woensdag 29 november 2017 15:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Waarom heb je Ros nog als UI?
Flavio!quote:Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.
quote:Op woensdag 29 november 2017 15:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ja ik ben idd wel uitgekeken op instagram modelletje Nico. Twijfel nog tussen een Flavio of Bernie UI.
Niet echt. Aston Martin kan geen motor bouwen, hiervoor hebben ze een partner nodig. Maar waarom zou een partner een motor bouwen en vervolgens zelf niet de pr-waarde pakken ipv er Aston Martin op te plakken? Ik denk derhalve dat AM alleen als titelsponsor actief kan zijn, en misschien als naamgever van een motor als de fabrikant al een ander team heeft.quote:Op dinsdag 28 november 2017 15:21 schreef jpjedi het volgende:
Aston Martin lijkt serieus te worden voor 2021. Slim spel om op deze manier tegengas te geben tegen de lobby van de merkenteams met eigen motor.
Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:10 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Niet echt. Aston Martin kan geen motor bouwen, hiervoor hebben ze een partner nodig. Maar waarom zou een partner een motor bouwen en vervolgens zelf niet de pr-waarde pakken ipv er Aston Martin op te plakken? Ik denk derhalve dat AM alleen als titelsponsor actief kan zijn, en misschien als naamgever van een motor als de fabrikant al een ander team heeft.
Palmer gaf ook al aan dat hij niet eens als titelsponsor kunnen fungeren als de motor een Ferrari is omdat ze daarmee concurreren op de straat-auto markt. Ik vraag me af hoe ze denken over een Mercedes. Die hebben geloof ik, wel aandelen in Aston Martin, maar dan nog is het maar de vraag of het wenselijk is.
Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.quote:Op woensdag 29 november 2017 19:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:03 schreef Djoetma het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.
Ik vind het verder ook een vreemde praktijk om vooraf je betrokkenheid al aan te kondigen zonder dat de juiste knikkers in plaats hebt.
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.quote:Kubica, who is regarded as favourite to land the second Williams drive alongside Lance Stroll next year, finished the second day of running in seventh position, two seconds off Sebastian Vettel's pace.
The Pole was four tenths quicker than Sergey Sirotkin, who also drove the Williams during the day, although the Russian set his fastest time with the soft tyres while Kubica used the new hypersofts.
Williams' tech chief Paddy Lowe said, however, that the laptimes offered a misleading picture, and refused to discuss Kubica's pace.
Waar om?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/
[..]
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
Wordt weliswaar gezegd, maar hier geloof ik niets van. Wat is immers de meerwaarde die beiden partijen voor elkaar hebben?quote:Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.
Het is precies hetzelfde. Aston Martin kan bijv. met de Valkyrie ook stellen dat ze een technische samenwerking hebben met RedBull. Alfa krijgt misschien een Sauber editie van bepaalde modellen.quote:Het is in ieder geval minder nep dan een Alfa Romeo sticker op een Sauber plakken. Of Aston Martin op een Red Bull.
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.quote:En ze zeggen niets anders dan ze voorheen al zeiden, namelijk dat ze geīnteresseerd zijn en waarschijnlijk instappen mits aan de voorwaarde dat het betaalbaar is wordt voldaan.
Over het algemeen heeft Kubica het goed gedaan. Het verschil tussen Vettel en Kubica is ongeveer net zo veel als tussen Vettel en Massa tijdens de kwalificatie en zijn stints gisteren waren zeer consistent.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/
[..]
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:40 schreef Djoetma het volgende:
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:13 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.
Misschien gerebadgede Mercedes motoren in de toekomst?
De V12 komt idd van Ford. Waarschijnlijk zelfde motor als de Vulcanquote:Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo isquote:Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo is
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.quote:Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.quote:Op donderdag 30 november 2017 09:01 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.
https://jalopnik.com/this(...)hout-anyb-1762277760
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.
[..]
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.
En in de Valkyrie komt een Cosworth V12.
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikelquote:Op donderdag 30 november 2017 10:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.quote:And Clarke reiterated that the engine has nothing to do with Aston’s previous big V12. That engine was built out of two Ford V6s and traces its roots back to 1996 when it was first designed to power the Ford Indigo concept of all things. The new one is just that, all new.
Excuus, inderdaad verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 30 november 2017 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikel
[..]
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.
4,602km (Daniel), 4,151km (Max)quote:Op donderdag 30 november 2017 20:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://redbullracing.redbull.com/article/numbers-game
😁 13 podiums
😫 13 DNFs
In de RB13
En dan hebben ze ook nog de nodige penalties gehad en wat andere zaken waardoor ze niet bepaald vooraan starten volgens mij, al heb ik de statistieken zo niet bij de hand.quote:Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e
Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Max 4 uitvallen door mechanische pech?quote:Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e
Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max 4 uitvallen door mechanische pech?
Voor mijn gevoel waren dat er meer.
Red Bull is nooit echt op gang gekomen dit seizoen. Er kwamen gewoon wat circuits voorbij die ze goed liggen.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Lijkt wel een beetje tekenend te worden dat Redbull altijd pas in de 2e helft op stoom komt.
Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:21 schreef Niox het volgende:
[..]
Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.
De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goedquote:Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
Inderdaad. Bij Daniel hebben we dat niet echt gezien; deze bleef tussen de top en "de rest" rijden in de eerste helft, in de tweede helft had hij te kampen met meer pech.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:41 schreef opreis het volgende:
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komtquote:Op vrijdag 1 december 2017 07:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Oostenrijk was dubbel, kapotte koppeling en een crash, hij had zonder crash de race nooit uit kunnen rijden.
[..]
De 2018 ICE (die bij Max erin lag) lijkt in ieder geval een solide basis voor volgend seizoen, nu moeten ze alleen nog die MGU-K (dit jaar hebben ze het hele jaar met de 2016 gereden) een keer opwaarderen en de MGU-H betrouwbaarheid lijkt nog niet echt in orde, maar goed als ze de focus nu kunnen leggen op de MGU-H ipv ICE komt het misschien toch wel goed
Ja daar was in begin van het seizoen nog sprake van dat zodra ze in Europa aan kwamen dat de 2017 versie erop geschroefd zou worden, maar dat verhaal is een stille dood gestorven.quote:Op vrijdag 1 december 2017 10:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
whut? 2016 onderdelen? logisch dat je niet vooruit komt
waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelostquote:Op vrijdag 1 december 2017 09:11 schreef Fer het volgende:
Betrouwbaarheid is in principe altijd wel te vinden. Je hebt immers een aanleidingspunt waar het mis ging en dat kin je verbeteren.
Snelheid is meer zoekwerk en bij iedere nieuwe ontwikkeling weer de kans dat het kan ploffen.
Racesnelheid was goed, nieuwe mgu-k lijkt me vooral gewichtsbesparing. Die magic (q3) mode komt vanzelf wel met meer kennis van de slijtage van de motor.
Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.quote:Op vrijdag 1 december 2017 10:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar het fout ging is wel te vinden ja maar daarmee niet 1 2 3 opgelost
Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:33 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Zelfs dat lijkt me complex. Bij een mechanische fout lijken me er mogelijkheden om dit te vinden,maar zodra er ook software aan te pas komt.
Misschien is een eigen Fabrieksteam en twee Klantenteams met verschillende specs ook teveel voor Renault.
'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ze moeten er gewoon Red Bull Renault van maken en het fabrieksteam er in op laten gaan.
Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:45 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
'As a full team, Renault will take maximum benefit from its victories. The payback as an engine supplier proved to be limited,' said the group in a statement. 'The return on the investment necessitated by the new engine regulations and the return in terms of image were low.
'Renault's decision to continue its involvement in Formula 1 is confirmation that it sees motorsport as an essential part of the brand's identity.'
Te weinig opbrengsten voor Renault en derhalve niet interessant.
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:47 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Punt is dat die 'victories' die in dit verhaal prominent een rol spelen, er nooit gaan komen.
Daarbij kun je de twee teams prima samenvoegen zodat RBR de status van fabrieksteam krijgt.
Renault pakt al jaren meer status dankzij RBR dan het eigen team.
Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedesquote:Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.
Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.
De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Je kunt best meer benadrukken dat de Red Bull een Renault is. Dat gaat veel makkelijker als er niet ook een fabrieksteam is.quote:Op vrijdag 1 december 2017 11:52 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me af, ik weet dat Alonso won in een geel blauwe Renault, en dat Vettel kampioen is geworden met een red Bull.
Waarvan een kenner weet dat het met een Renault motor was, maar nog lastig in te schatten is welk aandeel ze hebben gehad vs de chassismaker.
De gemiddelde auto koper heeft hier helemaal geen idee van,die ziet alleen Redbull.
Honda had iig genoeg exposurequote:Op vrijdag 1 december 2017 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mee eens, Toto Wolff zei eigenlijk hetzelfde over Mercedes
dat is ook wat hij zei, als het niet goed gaat is het de motor (in dit geval ook wel terecht)quote:
Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championshipquote:Op vrijdag 1 december 2017 12:50 schreef Gezicht het volgende:
Ik lees in de krant van vandaag (Dagblad de Limburger) dat Lance Stroll de 24h van Daytona gaat rijden met o.a. Robin Frijns in een Jackie Chan DC-Racing LMP2. Voor het eerst dat ik dat hoor.
Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.quote:Op vrijdag 1 december 2017 12:53 schreef Fer het volgende:
Volgens sommigen was de Enstone 2012 het snelste van het veld.... en hebben de rijders het verprutst.
In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.quote:Tevens ben ik het er niet helemaal mee eens. Zeker in 2015 hoorde je opeens iedereen over Verstappen praten en die reed (volgens de leken) in een Renault.
Torro Rosso klonk hun onbekend en Redbull was alleen een sponsor, die bouwden toch geen auto’s aldus de leek.
Sorry even volgenquote:Op vrijdag 1 december 2017 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan volg je niet de topics waarin dat gezegd wordt, zoals SPT / [Endurance] World Endurance Championship
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.quote:Op vrijdag 1 december 2017 13:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Voor zover ik me nog kan herinneren was die wagen vooral goed in warme omstandigheden.
[..]
In de jaren dat Renault kampioen werd met Red Bull ging de aandacht meer uit naar Infiniti (de titelsponsor) dan Renault. Dat stak Renault nogal en dus kozen ze ervoor om met een eigen team te komen omdat ze dan meer publiciteit zouden krijgen dan alleen als motorenleverancier van Red Bull.
Met soortgelijke resultatenquote:Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Klinkt pittig voor Newey, blijkbaar heeft hij de leiding voor het basis ontwerp van de STR Honda 2018quote:Red Bull werkt al nauw samen met Honda, uiteraard voor Toro Rosso, maar ook voor een mogelijke motor van Red Bull Racing in 2019.
Dit wordt bevestigd door Helmut Marko, de motorsportconsulent van het Oostenrijkse merk. Het is de divisie Red Bull Technology, onder leiding van Adrian Newey, die enkele van de noodzakelijke elementen ontwerpt voor Toro Rosso en daarom al veel leert op de Japanse V6.
"Momenteel werken we hard samen met Honda om het toekomstige pakket met Toro Rosso concurrerend te maken, en we ondersteunen ze met onze infrastructuur bij Red Bull Technology," zegt Marko.
"We zijn erg tevreden met de vooruitgang die Honda boekt en we zullen dit blijven doen tot het seizoen begint."
Het is belangrijk voor Red Bull om Toro Rosso volgend jaar zo sterk mogelijk te zien, met de Honda-motor. Na een paar races zal het beslissen of het gepast is om af te zien van de Renault-motor voor Red Bull Racing voor 2019.
"Na de winter zal Red Bull Technology een stap terug doen omdat we ook een auto hebben om te ontwikkelen, we zullen de balans opmaken na een paar races met Toro Rosso en Honda en we zullen beslissen wat we het volgende jaar gaan doen. . "
Het valt nog te bezien of Honda een tweejarig contract met Red Bull Racing zal accepteren: Aston Martin, de titelsponsor van Red Bull Racing, is nu erg geīnteresseerd in de motorregels van 2021.
Klinkt goed.quote:--The performance of the engine can be measured by fuel efficiency, but Honda has obtained sufficient figures?
"I think that the current F1 engine is going up to 50% as Mercedes said in terms of the efficiency of the power unit, which of course its a target figures, but i think what they said includes exhaust regeneration.So i think the difference in fuel efficiency from ICE is not that big.
Ik heb die hazen nog te vaak gezien met hun idioot leuke acties. Kunnen die niet gewoon uit de pit starten - of er blijven?quote:Op vrijdag 1 december 2017 15:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb dit jaar de haas en de Renault een paar sec in beeld gezien en dat was het dan.
Is dat mogelijk?quote:Op vrijdag 1 december 2017 22:38 schreef F1gamer het volgende:
Max verneukt het Ja/Nee item van Olav en Jack
Dat doet hij al 25 jaar. Wat een verschrikkelijke eikel is het toch.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:14 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Olav is met verkeerde been uit bed gestapt volgens mij..
Discussiëren is niet mogelijk inderdaad, Olav heeft gelijk..quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:14 schreef Ghost_Nappa het volgende:
Olav is met verkeerde been uit bed gestapt volgens mij..
Ja robert en rob die elkaar liepen te stangen... En niet serieus waren...quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:31 schreef tralalala het volgende:
Iedereen zat zich te ergeren aan elkaar. Pijnlijke uitzending
Wie gaan daar naar toe? Er zijn kennelijk al kaarten verkocht.quote:Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef Martinello het volgende:
Theatershow met Mol en Plooij Dat kunnen mijn tenen niet aan.
Je moet niet naar kijken als je eraan ergertquote:Op vrijdag 1 december 2017 23:34 schreef Martinello het volgende:
Theatershow met Mol en Plooij Dat kunnen mijn tenen niet aan.
twitter:SauberF1Team twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:05:53 Not to mention we have also just revealed the livery concept show car for the #F1 #2018 #AlfaRomeoSauberF1Team chal… https://t.co/77XwAK8GK7 reageer retweet
Ik denk dat het rood wel blijftquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:20 schreef Geralt het volgende:
Wel sjiek, maarja, concept showcar livery, die kan voor hetzelfde geld nog pimpelpaars met groene stippen worden eer we in Melbourne staan natuurlijk.
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen Dramatische rijder, had liever Wehrlein gezien danquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:14 schreef franklop het volgende:
Ericsson en Leclerc bevestigd bij Sauber
Wehrlein maakte sowieso geen kans meer. Als er al iemand anders zou rijden zou dat Giovinazzi zíjn. Maar blijkbaar heeft Ferrari Sauber er niet van kunnen overtuigen om een volledig junior team te worden.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen Dramatische rijder, had liever Wehrlein gezien dan
Ericsson brengt toch ook geld mee?quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wehrlein maakte sowieso geen kans meer. Als er al iemand anders zou rijden zou dat Giovinazzi zíjn. Maar blijkbaar heeft Ferrari Sauber er niet van kunnen overtuigen om een volledig junior team te worden.
Zijn sponsor is eigenaar van Sauber.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ericsson brengt toch ook geld mee?
dat helptquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zijn sponsor is eigenaar van Sauber.
Omdat geldquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen Dramatische rijder, had liever Wehrlein gezien dan
quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef ondeugend het volgende:[ afbeelding ]twitter:SauberF1Team twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:05:53 Not to mention we have also just revealed the livery concept show car for the #F1 #2018 #AlfaRomeoSauberF1Team chal… https://t.co/77XwAK8GK7 reageer retweet
Hopelijk meer rood uiteindelijk.
Doe dan bijna volledig rood, zoals de 2017 wagen in bijna volledig blauw.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:17 schreef ondeugend het volgende:[ afbeelding ]twitter:SauberF1Team twitterde op zaterdag 02-12-2017 om 12:05:53 Not to mention we have also just revealed the livery concept show car for the #F1 #2018 #AlfaRomeoSauberF1Team chal… https://t.co/77XwAK8GK7 reageer retweet
Hopelijk meer rood uiteindelijk.
quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:21 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Doe dan bijna volledig rood, zoals de 2017 wagen in bijna volledig blauw.
quote:
Titelsponsoren bepalen voor een groot deel het uiterlijk.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:47 schreef Gezicht het volgende:
Alfa Romeo blijft partner he, zou een beetje raar zijn als ze nu een volledige Alfa Romeo livery aannemen.
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terechtquote:Op zaterdag 2 december 2017 12:23 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom blijft Ericsson een plekje krijgen
Weer een heel jaar horen hoe Olav Ericsson op z'n Engels uitspreekt om onverklaarbare redenen.quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:14 schreef franklop het volgende:
Ericsson en Leclerc bevestigd bij Sauber
In de afgelopen vier seizoenen 9 punten waarvan 9 in het seizoen 2015.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terecht
Ik hoop dat je post inderdaad cynisch isquote:Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terecht
Plek 18, 19, 20 en 22 in het WK noem ik redelijk constantquote:Op zaterdag 2 december 2017 14:20 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik hoop dat je post inderdaad cynisch is
Even de resultaten bekeken, dit kan toch niet jongens
Dit jaar 11-7 verloren in Quali en 5-0 in punten van Wehrlein
Vorig jaar 11-7 gewonnen in Quali van Nasr en 2-0 verloren in punten.
In 2015 10-9 verloren in Quali van Nasr en 27-9 in punten verloren
Ook de geldkraan staat constant open, als Ericsson een stoeltje heeft.quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
meest constante coureur van van de afgelopen 3 jaren van de coureurs die een volledig seizoen gereden hebben. Komt altijd op dezelfde plek terecht
Toch jammer dat de centen bepalen wie een stoeltje krijgt en niet het daadwerkelijke talent.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:30 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ook de geldkraan staat constant open, als Ericsson een stoeltje heeft.
Je kan ook zeggen dat de aanwezigheid van Ericsson 1 extra stoeltje voor een talent oplevert.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:31 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Toch jammer dat de centen bepalen wie een stoeltje krijgt en niet het daadwerkelijke talent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Feyenoord!!! * Barįa
quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:34 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen dat de aanwezigheid van Ericsson 1 extra stoeltje voor een talent oplevert.Zit wat in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
De hele wereld draait om geld.quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:31 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Toch jammer dat de centen bepalen wie een stoeltje krijgt en niet het daadwerkelijke talent.
kleine fixquote:Op zaterdag 2 december 2017 14:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De hele wereld draait om geld en kut.
allemaal hetzelfde, heb ik van deze grote filosoof geleerdquote:
Giovinazziquote:
en Wehrlein schijnt nogal een attitude met zich mee te brengen....quote:Op zaterdag 2 december 2017 12:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wehrlein maakte sowieso geen kans meer. Als er al iemand anders zou rijden zou dat Giovinazzi zíjn. Maar blijkbaar heeft Ferrari Sauber er niet van kunnen overtuigen om een volledig junior team te worden.
Jen Luk-klurkquote:Op zaterdag 2 december 2017 13:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Weer een heel jaar horen hoe Olav Ericsson op z'n Engels uitspreekt om onverklaarbare redenen.
quote:
Tja... ik heb het idee dat het hem of Leclerc zou worden. En dan zou ik het ook wel weten.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien toch te licht bevonden
Moet eerst z'n schuld nog afbetalen vanwege het kort rijden van al die auto's dit jaar.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien toch te licht bevonden
De eerste race van Giovidinges in de Formule 1 was best goed, maar hij heeft ook een aantal malen dingen laten zien waarvan je denkt: hoe krijgt ie het voor elkaarquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... ik heb het idee dat het hem of Leclerc zou worden. En dan zou ik het ook wel weten.
Ik zie hem tzt Ericsson wel vervangen. Leclerc zou ook zomaar naar Ferrari kunnen verdwijnen als ie een beetje leuk kan rijden komend jaar. Verder heb ik niet echt het idee dat er veel in de kweekvijvers zit. Norris misschien, maar verder...quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De eerste race van Giovidinges in de Formule 1 was best goed, maar hij heeft ook een aantal malen dingen laten zien waarvan je denkt: hoe krijgt ie het voor elkaar
Russell bij Mercedes doet het ook niet slechtquote:Op zaterdag 2 december 2017 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem tzt Ericsson wel vervangen. Leclerc zou ook zomaar naar Ferrari kunnen verdwijnen als ie een beetje leuk kan rijden komend jaar. Verder heb ik niet echt het idee dat er veel in de kweekvijvers zit. Norris misschien, maar verder...
Russell, Norris en Leclerc lijken veel belovend.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie hem tzt Ericsson wel vervangen. Leclerc zou ook zomaar naar Ferrari kunnen verdwijnen als ie een beetje leuk kan rijden komend jaar. Verder heb ik niet echt het idee dat er veel in de kweekvijvers zit. Norris misschien, maar verder...
Leclerc is al bevestigd hč, die telt niet meer mee.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Russell, Norris en Leclerc lijken veel belovend.
Nee. Ik denk dat Sauber zijn eigen inbreng niet helemaal wilde opgeven.quote:Op zaterdag 2 december 2017 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien toch te licht bevonden
Dat schijnt hij al weer achter zich gelaten te hebben.quote:Op zaterdag 2 december 2017 16:05 schreef Sander_Van_Hoorn het volgende:
[..]
en Wehrlein schijnt nogal een attitude met zich mee te brengen....
niets synisch aan. Ericsson is steevast doodlaatste van de coureurs die een volledig seizoen hebben gereden laatste 3 jaren. Constanter kun je ze niet krijgen.....quote:Op zaterdag 2 december 2017 14:20 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Ik hoop dat je post inderdaad cynisch is
Ericsson wordt toch ook nog financieel ondersteund door de eigenaren van Sauber.quote:Op zaterdag 2 december 2017 20:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Ik denk dat Sauber zijn eigen inbreng niet helemaal wilde opgeven.
Damn, hij gebruikt dus echt maar 1 hand En de vingers van zijn andere hand bewegen ook totaal niet. En dat kan dan rustig een F1 auto meer dan 100 rondjes over het circuit laten vliegen, bizar... Of is dit puur omdat het een rallysim is?quote:Op maandag 4 december 2017 10:49 schreef RingBewoner het volgende:
Kubica op de simulator:
https://streamable.com/bnvz7#
ik weet niet hoe actueel dit filmpje is maar feit blijft dat Williams nog over Kubica twijfelt omdat hij toch niet snel genoeg is.quote:Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Damn, hij gebruikt dus echt maar 1 hand En de vingers van zijn andere hand bewegen ook totaal niet. En dat kan dan rustig een F1 auto meer dan 100 rondjes over het circuit laten vliegen, bizar... Of is dit puur omdat het een rallysim is?
Zal ook te maken hebben met het feit dat het een simulator is. Overigens heeft Kubica ontkend dat hij een F1-auto maar met één hand zou besturen.quote:Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Damn, hij gebruikt dus echt maar 1 hand En de vingers van zijn andere hand bewegen ook totaal niet. En dat kan dan rustig een F1 auto meer dan 100 rondjes over het circuit laten vliegen, bizar... Of is dit puur omdat het een rallysim is?
tja jammer wel van Williams, je zou naast Stroll toch wel een echt ijkpunt willen hebben van hoe snel die auto nou eigenlijk isquote:Op maandag 4 december 2017 12:07 schreef SnowOokami het volgende:
Kubica wordt het gewoon niet, het wordt gewoon Palmer.
Vind het maar een rare bedoeling bij Williams, ze hebben genoeg keus op dit moment, maar denk dat ze straks gaan voor degene die het meeste geld meebrengt..quote:Op maandag 4 december 2017 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
tja jammer wel van Williams, je zou naast Stroll toch wel een echt ijkpunt willen hebben van hoe snel die auto nou eigenlijk is
In dat geval... even mijn spaarvarken stukslaan en kijken wat daar uit komtquote:Op maandag 4 december 2017 12:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vind het maar een rare bedoeling bij Williams, ze hebben genoeg keus op dit moment, maar denk dat ze straks gaan voor degene die het meeste geld meebrengt..
nou ja genoeg keus, niet als je een 25+ coureur wiltquote:Op maandag 4 december 2017 12:19 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Vind het maar een rare bedoeling bij Williams, ze hebben genoeg keus op dit moment, maar denk dat ze straks gaan voor degene die het meeste geld meebrengt..
Kubica wordt het wel.quote:Op maandag 4 december 2017 12:07 schreef SnowOokami het volgende:
Kubica wordt het gewoon niet, het wordt gewoon Palmer.
hendig ijkpunt. Een gehandicapte die in 7 jaar tijd geen enkele wedstrijd heeft gereden met een formule wagen.quote:Op maandag 4 december 2017 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
tja jammer wel van Williams, je zou naast Stroll toch wel een echt ijkpunt willen hebben van hoe snel die auto nou eigenlijk is
Waarschijnlijk omdat het een versnellingspook is. Met flippers heeft hij waarschijnlijk wel beide handen aan het stuur (en gebruikt hij alleen de linker om te schakelen)quote:Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef flipsen het volgende:
[..]
Damn, hij gebruikt dus echt maar 1 hand En de vingers van zijn andere hand bewegen ook totaal niet. En dat kan dan rustig een F1 auto meer dan 100 rondjes over het circuit laten vliegen, bizar... Of is dit puur omdat het een rallysim is?
lolquote:
Omroep Lewisquote:Op zondag 3 december 2017 11:34 schreef Wuwwa het volgende:
Goede voornemen voor volgend jaar, F1 bij Sky kijken ipv Omroep Max
Beiden alsnog betere opties dan Omroep Werbungquote:
Moest lachenquote:Op maandag 4 december 2017 15:13 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Beiden alsnog betere opties dan Omroep Werbung
Zij zijn wel met 50 man op het circuit ipv 2.quote:
quote:Op maandag 4 december 2017 15:26 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Zij zijn wel met 50 man op het circuit ipv 2.
Verslaggeving is ietsje beter, een klein beetje veel maar hoor.
Ze zien bijvoorbeeld wat er op de baan gebeurt en wat dat voor tactische consequenties heeft.
Ook hebben ze dataschermen, terwijl ik Olav zondag hoorde zeggen dat hij geen data of telemetry had. De kneuzen kunnen f1app niet eens betalen
Wat een argumenten heb je toch altijdquote:
Idd, gewoon NBC kijkenquote:Op maandag 4 december 2017 15:49 schreef Tarado het volgende:
SKY vs Ziggo waar heb ik dat eerder gelezen? een topic of 3 terug
Kijkt dat een beetje relaxed ja? Niet 100x reclame tussendoor?quote:
Precies...quote:Op maandag 4 december 2017 13:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hendig ijkpunt. Een gehandicapte die in 7 jaar tijd geen enkele wedstrijd heeft gereden met een formule wagen.
Geen idee, ik kijk gewoon Ziggo en doe m'n oren dicht als Jack in beeld komt.quote:Op maandag 4 december 2017 15:55 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Kijkt dat een beetje relaxed ja? Niet 100x reclame tussendoor?
soms gaat het ook om een stabiel punten scoren en die snelheid komt dan wel gedurende het jaar.quote:Op maandag 4 december 2017 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet hoe actueel dit filmpje is maar feit blijft dat Williams nog over Kubica twijfelt omdat hij toch niet snel genoeg is.
Als Max wordt gebashed, wordt het keihard weggehaald en genote. maar dit geldt schijnbaar niet voor andere coureursquote:Op maandag 4 december 2017 13:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hendig ijkpunt. Een gehandicapte die in 7 jaar tijd geen enkele wedstrijd heeft gereden met een formule wagen.
Laat Williams volgend jaar eerst maar eens proberen om überhaupt punten te scorenquote:Op maandag 4 december 2017 16:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soms gaat het ook om een stabiel punten scoren en die snelheid komt dan wel gedurende het jaar.
toch altijd wel een zwak voor hun gehad maar zoals zij het de laatste jaren managen kan me niet bekorenquote:Op maandag 4 december 2017 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Laat Williams volgend jaar eerst maar eens proberen om überhaupt punten te scoren
stabiel punten scoren met 1 functionerende arm .quote:Op maandag 4 december 2017 16:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
soms gaat het ook om een stabiel punten scoren en die snelheid komt dan wel gedurende het jaar.
als hij snel genoeg is maakt het natuurlijk niet uit ook al doet hij het met 2 vingers in z'n neus maar dat lijkt toch niet zo te zijnquote:Op maandag 4 december 2017 16:23 schreef fathank het volgende:
[..]
stabiel punten scoren met 1 functionerende arm .
Die vent hoort op de paralympische spelen thuis, niet in de F1.
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.quote:Op maandag 4 december 2017 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
als hij snel genoeg is maakt het natuurlijk niet uit ook al doet hij het met 2 vingers in z'n neus maar dat lijkt toch niet zo te zijn
en waarom steekt williams er dan zoveel tijd en energie in?quote:Op maandag 4 december 2017 16:23 schreef fathank het volgende:
[..]
stabiel punten scoren met 1 functionerende arm .
Die vent hoort op de paralympische spelen thuis, niet in de F1.
Omdat Williams de laatste jaren niet echt bekend staat om z'n goede keuzesquote:Op maandag 4 december 2017 16:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarom steekt williams er dan zoveel tijd en energie in?
ouwe williams in die rolstoel deed het beter als zijn dochter. die dochter zo ook best in de high end escort service kunnen werken met een mantel pakje, want het is echt een knap vrouwtje.quote:Op maandag 4 december 2017 16:31 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat Williams de laatste jaren niet echt bekend staat om z'n goede keuzes
quote:Op maandag 4 december 2017 16:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ouwe williams in die rolstoel deed het beter als zijn dochter. die dochter zo ook best in de high end escort service kunnen werken met een mantel pakje, want het is echt een knap vrouwtje.
ik vind er weinig aan, 1 paydriver vind ik nog kunnen maar 2 gaat toch wat te verquote:Op maandag 4 december 2017 16:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ouwe williams in die rolstoel deed het beter als zijn dochter. die dochter zo ook best in de high end escort service kunnen werken met een mantel pakje, want het is echt een knap vrouwtje.
1) Max heeft niets met deze discussie te maken.quote:Op maandag 4 december 2017 16:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als Max wordt gebashed, wordt het keihard weggehaald en genote. maar dit geldt schijnbaar niet voor andere coureurs
dit ook ja.quote:Op maandag 4 december 2017 16:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.
Als een tiener competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.quote:Op maandag 4 december 2017 16:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je met een lamme arm competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.
Scherpquote:Op maandag 4 december 2017 20:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als een tiener competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.
Ow, wacht ...
Waarom?quote:Op maandag 4 december 2017 20:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als een tiener competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.
Ow, wacht ...
Dat was het begin van de glijdende schaal.quote:Op maandag 4 december 2017 20:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als een tiener competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.
Ow, wacht ...
Totaal onvergelijkbaar.quote:Op maandag 4 december 2017 20:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als een tiener competitief kan zijn is dat de doodsteek voor de F1.
Ow, wacht ...
Ligt aan de mate van handicap, en ik denk dat die van Kubica schromelijk overdreven wordt. Hij mist (wat) kracht in zijn rechterhand en zijn elleboog draait niet zo ruim meer als bij gezonde mensen. Dat zijn imho de enige beperkingen en als hij daarmee sneller is dan de andere gegadigden is hij imho geschikt om in die auto te stappen.quote:Op maandag 4 december 2017 20:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Waarom?
Een tiener is gewoon erg fit en die ziet vaak andere dingen dan de oudere garde. De Formule 1 zou zo zwaar moeten zijn dat je niet als gehandicapte mee zou kunnen doen (even lomp gezegd).
Zo is datquote:Op maandag 4 december 2017 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ligt aan de mate van handicap, en ik denk dat die van Kubica schromelijk overdreven wordt. Hij mist (wat) kracht in zijn rechterhand en zijn elleboog draait niet zo ruim meer als bij gezonde mensen. Dat zijn imho de enige beperkingen en als hij daarmee sneller is dan de andere gegadigden is hij imho geschikt om in die auto te stappen.
Deze wagens zijn al een stuk moeilijker te besturen dan de wagens van de afgelopen jaren, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Toen werd al gezegd dat de F1 te makkelijk was (omdat tieners er mee konden rijden) en daarom zijn de huidige wagens gekomen die zwaarder te besturen zijn (qua downforce) dan ooit. Dus als Kubica hiermee kan rijden en competitief kan zijn, is het niet omdat de F1 te makkelijk is geworden, maar omdat hij zijn gebreken kan compenseren.
Zijn grootste probleem zal vooral de maximale stuuruitslag zijn, niet zijn reflexen, want die heeft hij nog. Iets wat hij de afgelopen jaren naast de Formule 1 ook in rallywagens en testen met een LMP1 sportwagen heeft laten zien.
Omdat iedereen het nu over Williams heeft wellicht? Perfecte "guerilla" marketing. En als het puntje bij paaltje komt zetten ze de coureur erin die ze al lang een contract hebben laten tekeken. DiResta most probably.quote:Op maandag 4 december 2017 16:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
en waarom steekt williams er dan zoveel tijd en energie in?
Inderdaad, ze rekken niet voor niets tot december. En als de prijs die Palmer,Kvyat, DiResta of die rus betalen hoog genoeg is happen ze toe.quote:Op maandag 4 december 2017 20:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Omdat iedereen het nu over Williams heeft wellicht? Perfecte "guerilla" marketing.
dit is idd bekend in de F1 wereldquote:Op maandag 4 december 2017 21:03 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Inderdaad, ze rekken niet voor niets tot december. En als de prijs die Palmer,Kvyat, DiResta of die rus betalen hoog genoeg is happen ze toe.
Nou nou wat een goede marketing. Er worden nu vast meer williamsen verkocht of meer martinis gedronken, en van de andere bedrijven heeft niemand enige idee of ze op de wagen staan of nietquote:Op maandag 4 december 2017 20:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Omdat iedereen het nu over Williams heeft wellicht? Perfecte "guerilla" marketing. En als het puntje bij paaltje komt zetten ze de coureur erin die ze al lang een contract hebben laten tekeken. DiResta most probably.
Maar het lokt weer nieuwe sponsors. Vergeet niet dat Frank Williams dé marketingman bij uitstek was in zijn jonge jaren, was de eerste die vol voor sponsoring ging (en moest ook wel natuurlijk).quote:Op maandag 4 december 2017 23:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Nou nou wat een goede marketing. Er worden nu vast meer williamsen verkocht of meer martinis gedronken, en van de andere bedrijven heeft niemand enige idee of ze op de wagen staan of niet
Wat een onzin. De enige tijd wanneer sponsoren er iets voor terug krijgen is al de auto met hun merknaam op de tv voorbij komt of als ze nieuwe potentiele klanten in de paddock kunnen meenemen oid. Alsof ze bij Nike nu denken "williams blijft maar treuzelen met een nieuwe coureur, die komen dus vaak in het nieuws, laten we ze sponsoren!"quote:Op maandag 4 december 2017 23:49 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar het lokt weer nieuwe sponsors. Vergeet niet dat Frank Williams dé marketingman bij uitstek was in zijn jonge jaren, was de eerste die vol voor sponsoring ging (en moest ook wel natuurlijk).
Qua fysieke fitheid zit het goed met hem, maar de olifant in de kamer en waar Williams de kaken stijf over dichthoudt is dat ie waarschijnlijk gewoon niet snel genoeg is.quote:Op maandag 4 december 2017 23:05 schreef papert het volgende:
Als kubica werkelijk competitief kan zijn, hoef ik in ieder geval niet meer aan te horen dat F1, een van de zwaarste sporten is.
Wat het natuurlijk ook niet is.
review FA: No power!!quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er nog vrij geavanceerd uit voor een GP2 engine.quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OK. Kan jij hier iets mee?quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook een beetje onzin natuurlijk.quote:Op maandag 4 december 2017 23:05 schreef papert het volgende:
Als kubica werkelijk competitief kan zijn, hoef ik in ieder geval niet meer aan te horen dat F1, een van de zwaarste sporten is.
Wat het natuurlijk ook niet is.
sommige nep F1 fans hier kunnen het niet hebben, dat hun helden het dus makkelijk hebben in de auto zodat iemand die wat beperkt is ook kan meedoen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 13:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ook een beetje onzin natuurlijk.
F1 vraagt veel van je uithoudingsvermogen, niet van kracht in je polsen/armen.
Ik zie dan ook niet in waarom de handicap van Kubica een probleem zou zijn. Zover ik weet heeft een F1 auto gewoon stuurbekrachtiging.
Heeft het ook (stuurbekrachtiging), maar het vereist ook soepelheid in je armen en handen en de fijne motoriek. Denk aan draaien van het stuur en tegelijk een aantal keer up- of downshiften. Of het pielen aan de settings voor de rembalans in een lange doordraaier, de koppeling bedienen tijdens de start of wanneer je spint en weer weg wilt komen. De bewegingsvrijheid in de arm/hand/gewrichten van Kubica was juist het probleem.quote:Op dinsdag 5 december 2017 13:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ook een beetje onzin natuurlijk.
F1 vraagt veel van je uithoudingsvermogen, niet van kracht in je polsen/armen.
Ik zie dan ook niet in waarom de handicap van Kubica een probleem zou zijn. Zover ik weet heeft een F1 auto gewoon stuurbekrachtiging.
Iedereen verklaarde mij ook al voor gek, toen ik zei dat het heus wel een beetje mee valt betreft dat Formule 1 een zware fysieke sport is. Maar hier snijd je inderdaad wel een bewijs aan, dat we beiden gelijk hebben. Hoe kan een invalide meedoen aan F1 als het fysiek zo zwaar is. Ik ga er zelf ook vanuit, dat deze sport het talent gewoon bepaalt samen met moed en ongelooflijk veel lef. Maar fysiek een zware sport, het valt volgens mij allemaal wel mee als je dit vergelijkt met andere sporten.quote:Op maandag 4 december 2017 23:05 schreef papert het volgende:
Als kubica werkelijk competitief kan zijn, hoef ik in ieder geval niet meer aan te horen dat F1, een van de zwaarste sporten is.
Wat het natuurlijk ook niet is.
Eens. Eigenlijk is het de auto die al het zware werk doet. Paardrijden is fysiek nou ook niet zo ontzettend zwaar.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Iedereen verklaarde mij ook al voor gek, toen ik zei dat het heus wel een beetje mee valt betreft dat Formule 1 een zware fysieke sport is. Maar hier snijd je inderdaad wel een bewijs aan, dat we beiden gelijk hebben. Hoe kan een invalide meedoen aan F1 als het fysiek zo zwaar is. Ik ga er zelf ook vanuit, dat deze sport het talent gewoon bepaalt samen met moed en ongelooflijk veel lef. Maar fysiek een zware sport, het valt volgens mij allemaal wel mee als je dit vergelijkt met andere sporten.
Idd ben heel erg benieuwd naar de 2018 PU van Honda, als ze de trend doorzetten van afgelopen half jaar zie ik ze nog wel voor Renault komen volgend jaar.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ziet er nog vrij geavanceerd uit voor een GP2 engine.
Nee, moet dat dan?quote:
Ja, dat geloof ik ook wel hoor. En ik zeg heus niet dat de gemiddelde Nederlander het anderhalf uur uithoudt in een F1 auto. Ze trainen niet voor niks zo hard.quote:Op dinsdag 5 december 2017 16:59 schreef Fer het volgende:
Het zijn de g-krachten die het zwaar maken. Sturen is alleen zwaar als je zoals Stroll rijdt, maar ik verwacht van Kubica meer vloeiende lijnen en denkwerk voor het aansnijden vd bocht.
Precies, als fitheid het verschil maakt dan moet je heel erg fit zijn om iets te winnen. Als wielrenners alleen maar zouden afdalen zouden ze ook niet zo heel fit zijn. Je kunt natuurlijk wel verliezen door niet fit genoeg te zijn, en het niveau van 'fit genoeg' ligt best hoog. Maar fitter dan fit genoeg geeft geen voordeel.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:31 schreef papert het volgende:
Dat kon ik niet geloven omdat bij F1 doorgaans niet het verschil wordt gemaakt met fitheid, maar met, gevoel voor de auto, inzicht, reactievermogen enz.
je typt troep.quote:Op dinsdag 5 december 2017 14:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sommige nep F1 fans hier kunnen het niet hebben, dat hun helden het dus makkelijk hebben in de auto zodat iemand die wat beperkt is ook kan meedoen.
Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:31 schreef papert het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik ook wel hoor. En ik zeg heus niet dat de gemiddelde Nederlander het anderhalf uur uithoudt in een F1 auto. Ze trainen niet voor niks zo hard.
Maar in mijn omgeving werd er letterlijk gezegd dat het misschien wel de zwaarste sport is. Waarin het qua zwaarte boven bijvoorbeeld een marathon lopen, wielrennen, biathlon enz. werd gesteld.
Dat kon ik niet geloven omdat bij F1 doorgaans niet het verschil wordt gemaakt met fitheid, maar met, gevoel voor de auto, inzicht, reactievermogen enz.
Je voetbalt anders niet in een nauwe ruimte van een graadje of 40-50, vlak dat ook niet uit. Zeker op de hetere circuits gaan er liters vocht doorheen.. En je hebt invalide en invalide, het was wel andere koek als ie blind was en twee benen en een arm miste. Conditioneel verbaast het me niks als ie fitter is dan sommige andere valide coureurs. Het enige is de g-krachten, dat is ook al eerder afgelopen seizoen voorbij gekomen dat een coureur minder fit was omdat ie een paar keer was uitgevallen, en je de g krachten pas echt goed traint in een race van twee uur.quote:Op dinsdag 5 december 2017 15:24 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Iedereen verklaarde mij ook al voor gek, toen ik zei dat het heus wel een beetje mee valt betreft dat Formule 1 een zware fysieke sport is. Maar hier snijd je inderdaad wel een bewijs aan, dat we beiden gelijk hebben. Hoe kan een invalide meedoen aan F1 als het fysiek zo zwaar is. Ik ga er zelf ook vanuit, dat deze sport het talent gewoon bepaalt samen met moed en ongelooflijk veel lef. Maar fysiek een zware sport, het valt volgens mij allemaal wel mee als je dit vergelijkt met andere sporten.
Ja, absoluut. Was ook zeker niet mijn bedoeling dat tegen te spreken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.
Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?quote:Op dinsdag 5 december 2017 11:38 schreef SnowOokami het volgende:
Honda heeft foto's van z'n 2017 motor online gezet (de 2018 is een door ontwikkeling van dit concept):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat je de turbo überhaupt gevonden hebtquote:Op dinsdag 5 december 2017 19:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
Volgens mij zit het zo ongeveer:quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt
Alleen Honda heeft Mercedes durven kopiëren naar mijn weten, de 2017 motor had ook al de split turbo alleen de MGU-H zat geīntegreerd in het blok die hebben ze nu "los" gehaald zodat die ook vervangen kan worden in enkele uren.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Welke merken hebben die gesplitste turbo met doorlopende as? Enkel Honda (2018 dacht ik?) en Mercedes of zijn daar nog andere merken mee bezig?
Is niet zo moeilijk toch ?quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je de turbo überhaupt gevonden hebt
Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:50 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk toch ?
Gewoon uitlaat en inlaat volgen, waar die kruizen = Turbo.
Turbo zit hierachter:quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
Aj, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 5 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie geen kruising. Ook niets wat voor een turbo door kan gaan.
Ik heb een Z20LEH in m'n Astra liggen maar goed het zijn idd 2 compressors.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Aj, je hebt gelijk
Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.
[ afbeelding ]
Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.
Zo dus
[ afbeelding ]
Das wel een leuk blokje, ik heb wel eens mogen sturen in een Z20LET (zafira).quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik heb een Z20LEH in m'n Astra liggen maar goed het zijn idd 2 compressors.
Iddquote:Op dinsdag 5 december 2017 20:13 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Das wel een leuk blokje, ik heb wel eens mogen sturen in een Z20LET (zafira).
Dat wil nog heel aardig voor zo'n busje
Ja, ik heb hem doorquote:Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Aj, je hebt gelijk
Ik heb hem even duidelijker gemaakt zo.
[ afbeelding ]
Normale turbo's hebben de compressor van de uitlaat en inlaat tegen elkaar aanzitten. Hierdoor is de as meestal korter.
Zo dus
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)
En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie
quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Idd
Maar het split turbo concept heeft volgens mij inderdaad als grote voordeel dat de inlaat lucht een koeler is dan als je de inlaat compressor bij de uitlaat houdt = meer zuurstof = grotere boem.
Correctquote:Op dinsdag 5 december 2017 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
[b]Waarschijnlijk heeft Honda en Mercedes dit concept toegepast zodat de inkomende lucht minder word opgewarmd. Koude lucht is meer power namelijk (heel kort door de bocht)
En de uitlaatcompressor wil je juist zo warm mogelijk hebben omdat die draait op thermische energie[/b]
quote:
Mercedes zit al op 50% efficiëntie van de verbrandingsmotor in totaal. Ik ben toch bang dat die het trucje met MGU-H iets te goed voor elkaar hebben.. Ferrari komt misschien volgend jaar close, maar ik verwacht niet veel van Renooit en Honda helaas.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De spec 4 motor heeft een nieuwe kop (sterker/zwaarder) en de MGU-H is dus iets verder van het blok gemonteerd.
Honda hoeft nu "enkel" de brandstof efficiency en MGU-H winst te verbeteren, ICE technisch is het een behoorlijk goede motor.
Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem door
Turbo is soms lastig als één onderdeel te zien, vooral in dit geval.
Nu snap ik ook meteen waarom die MGU-H zo onbetrouwbaar als de pest is.
Misschien dat het nogal lastig is om een elektro motor in de buurt van dergelijke warme componenten stabiel te houden? Ze hadden mid-season nogal last van shaft/bearing problemen, op F1technical begreep ik dat ze problemen hadden met de extreme (warmte/frictie) omstandigheden waarin de MGU-H zich verkeerd.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:28 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.
Hoe moeilijk kan dat zijn
Tja... Ik kan ook een elektromotor bouwen. Helaas is het toch niet zo simpel als het klinkt, en dan heb je ook nog een hele krappe hete ruimte waar ie in gepropt moet worden.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:28 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ik eigenlijk niet, want het is naar mijn weten niet meer dan een veredelde electromotor die de compressor van de lucht onderin aandrijft of stroom opwekt van die compressor van de uitlaat.
Hoe moeilijk kan dat zijn
Kijk zo ziet dat er dus blijkbaar bij Renooit uit [ afbeelding ]
Opzich wel verklaarbaar daarmee ja, ik kan mij voorstellen dat die as die door het blok heen loopt aardig wat problemen kan opleveren.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:33 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Misschien dat het nogal lastig is om een elektro motor in de buurt van dergelijke warme componenten stabiel te houden? Ze hadden mid-season nogal last van shaft/bearing problemen, op F1technical begreep ik dat ze problemen hadden met de extreme (warmte/frictie) omstandigheden waarin de MGU-H zich verkeerd.
Ding heeft overigens een andere ratio dan de turbo compressors (ca 30.000 rpm), dus weet jij veel wat voor mechanisme daar zit.
Voor zover ik weet zit de MGU-H vanaf 2018 wat hoger vergeleken met de 2017 motor om dat te verbeteren.
Ik snap ook dat het niet zo simpel is, maar ik vind het apart dat het ene team het trucje zo goed doorheeft en de rest maar een beetje blijft behelpen. Mercedes domineerde de afgelopen 2 races zwaar namelijk.quote:Op dinsdag 5 december 2017 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tja... Ik kan ook een elektromotor bouwen. Helaas is het toch niet zo simpel als het klinkt, en dan heb je ook nog een hele krappe hete ruimte waar ie in gepropt moet worden.
Heb zelf een civiel technische achtergrond maar vind motor techniek echt prachtigquote:Op dinsdag 5 december 2017 22:00 schreef jpjedi het volgende:
Ik vind het machtig mooie techniek die F1 blokjes. Ik heb achtergrond in luchtvaarttechniek en ook wel wat ontwikkeling bij Prost Racing in de tijd maar dit is toch smullen hoor.
Hier ook, maar dan in de vehicle dynamics en bezig met het vervangen van "coureurs". Die op de openbare weg danquote:Op dinsdag 5 december 2017 22:35 schreef bokkepoot het volgende:
Werktuigbouwkunde tegenwoordig hier, in de composiet. Dus droom soms wel eens om de overstap te maken
ruim een jaar geleden..........quote:Op dinsdag 5 december 2017 21:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een kijkje binnenin de voormalige Arrows/ Super Aguri/ Caterham F1 faciliteiten in Leafield:
Waar werk je dan?quote:Op woensdag 6 december 2017 00:03 schreef Waffle het volgende:
[..]
Hier ook, maar dan in de vehicle dynamics en bezig met het vervangen van "coureurs". Die op de openbare weg dan
Droomde altijd van een baan in de F1, maar begin steeds meer te beseffen dat ik dat misschien helemaal niet wil. Nu kan ik er nog gewoon van genieten ipv dat het je hele leven is.
Gewoon lekker een Formule E projectje opzetten julliequote:Op woensdag 6 december 2017 09:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waar werk je dan?
Aangezien waar ik werk we ons er ook mee bezig houden.
Ja de F1 klinkt leuk maar veel van huis en lange dagen.
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.quote:Op woensdag 6 december 2017 09:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gewoon lekker een Formule E projectje opzetten jullie
Waarschijnlijk kun je inderdaad alleen maar gezichtsverlies leiden door niet te winnen. Dus ik snap wel dat het niet gaat gebeurenquote:Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.quote:Op woensdag 6 december 2017 09:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Waarschijnlijk kun je inderdaad alleen maar gezichtsverlies leiden door niet te winnen. Dus ik snap wel dat het niet gaat gebeuren
Tofquote:Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasenquote:Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Hij zit lekkerquote:Op woensdag 6 december 2017 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasen
Die klasse is al lang dood. Gaat het nu via crowdfunding proberen .quote:Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
Zoals de illusie ophouden dat elektrische auto's relevant en rendabel zijn?quote:Op woensdag 6 december 2017 09:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja als we ooit een motorsport divisie opstarten ben ik er als de kippen bij hahaha.
Maar tot op heden niet.
Formula E kost toch een slordige 30 mln wil je competatief zijn en mensen verwachten dat wij de rest tot snot zullen rijden dus dat bedrag zijn we dan ook kwijt. Terwijl we dat geld nu harder kunnen gebruiken voor andere zaken.
Ricciardo 1e rijder (want kerstman) Verstappen 2e rijder confirmed.quote:Op dinsdag 5 december 2017 18:49 schreef franklop het volgende:
[ afbeelding ]
Er komt weer een schijtlollig kerst filmpje aan van Red Bull
Een model 3 leasen?quote:Op woensdag 6 december 2017 10:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Schiet maar eens op met die Model 3, zodat ik die kan leasen
quote:Op woensdag 6 december 2017 09:41 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er komt wel een klasse die met onze auto's gaat rijden maar officieel doen wij er niks mee.
Coronel schijnt er in te gaan racen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 6 december 2017 10:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zoals de illusie ophouden dat elektrische auto's relevant en rendabel zijn?
Als die beschikbaar is als ik een nieuwe leasewagen mag uitzoeken is het een optie. EN juist in de lease is het risico vrij klein.quote:Op woensdag 6 december 2017 12:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een model 3 leasen?
Moet je dat wel willen?
Kan zomaar hard bergafwaarts gaan met Tesla als de Model 3 gaat floppen.
Want met een leasebak hoef je niet naar de garage als er iets aan mankeert?quote:Op woensdag 6 december 2017 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als die beschikbaar is als ik een nieuwe leasewagen mag uitzoeken is het een optie. EN juist in de lease is het risico vrij klein.
Ik had het al gelezenquote:Op woensdag 6 december 2017 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)as-wel-ongemakkelijk
Whiskers kom er maar in
Dat wel, maar als die niet meer gerepareerd kan worden (omdat er geen garage/kennis meer is), kan ik altijd een nieuwe auto leasen. Dat risico is voor de leasemaatschappij.quote:Op woensdag 6 december 2017 12:43 schreef tja77 het volgende:
[..]
Want met een leasebak hoef je niet naar de garage als er iets aan mankeert?
Ik hou er over op!quote:Maar genoeg over Tesla, voordat het weer teveel over auto's van users gaat.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.quote:Op dinsdag 5 december 2017 19:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar je moet wel fit zijn om het een hele race vol te houden en behoorlijke (nek)spieren hebben om de g-krachten op te vangen.
Ja, vandaar ook dat Formule 1 coureurs maar 4 uur per dag in de sportschool zitten. Beetje nekspieren trainen.quote:Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.
Bij F1 gaat het volgens mij vooral om vele uren doorbrengen in de simulaties, elke bocht uit je hoofd kennen en alle instructies van je auto kennen om fouten op te lossen. Verder gaat het vooral om je reactievermogen waar je beslissingen moet nemen in minder dan een seconde en het gaat vooral over een ongelooflijke portie moed en lef, gezien F1 wel tot de gevaarlijkste sporten behoort ( al is dat vooral gebaseerd op het verleden )
De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
vandaar ook dat Schumacher de nieuwe standaard heeft gezet dik 25 jaar geleden. Die trainde een halve dag extra tov van bv Mansell....quote:Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
Ik heb mn ribben een keer gekneusd met een outdoor kart en te oude bandenquote:Op woensdag 6 december 2017 16:10 schreef BeamofLight het volgende:
Ga es een kwartier indoor karten.
Tesla'squote:Op woensdag 6 december 2017 13:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wel, maar als die niet meer gerepareerd kan worden (omdat er geen garage/kennis meer is), kan ik altijd een nieuwe auto leasen. Dat risico is voor de leasemaatschappij.
[..]
Ik hou er over op!
Hoe danquote:Op woensdag 6 december 2017 17:01 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb mn ribben een keer gekneusd met een outdoor kart en te oude banden
*Zilvergrijsquote:
Dit gebeurt er als je niet strak genoeg in je stoeltje gesnoerd zit en een ongetrainde nek hebt:quote:Op woensdag 6 december 2017 15:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat elke ongetrainde Nederlander in een F1 auto kan stappen. Ik heb het ook over de vergelijking met het lopen van een marathon, biatlon of langlaufen etc, waar conditie tot in het extreme wordt getraind.
Bij F1 gaat het volgens mij vooral om vele uren doorbrengen in de simulaties, elke bocht uit je hoofd kennen en alle instructies van je auto kennen om fouten op te lossen. Verder gaat het vooral om je reactievermogen waar je beslissingen moet nemen in minder dan een seconde en het gaat vooral over een ongelooflijke portie moed en lef, gezien F1 wel tot de gevaarlijkste sporten behoort ( al is dat vooral gebaseerd op het verleden )
De G-kracht is leuk, maar ik denk niet dat het trainen daarvoor het belangrijkste is van de hele F1 sport. Dat is denk ik maar 10% om juist het uiterste uit je talent te halen.
Sustained of Qualy, daar hebben we nog geen antwoord op. Die Honda is in Q helemaal niet slecht, denk heel dichtbij Renault. Maar in de race schroeven ze zoveel terug, dan is het huilen.quote:Op woensdag 6 december 2017 18:01 schreef SnowOokami het volgende:
Als dit waar is:
[ afbeelding ]
https://www.f1technical.n(...)&start=12255#p731125
Ik denk dat hij sustained bedoeld, er is eigenlijk nooit veel gesproken over qualy want ik meen dat de methode die Honda gebruikte niet meer kon/mocht (oil burn).quote:Op woensdag 6 december 2017 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Sustained of Qualy, daar hebben we nog geen antwoord op. Die Honda is in Q helemaal niet slecht, denk heel dichtbij Renault. Maar in de race schroeven ze zoveel terug, dan is het huilen.
https://www.motorsport.co(...)-in-overhaul-986597/quote:Honda F1 chief Hasegawa to leave role in overhaul
Ben benieuwd, klinkt als een goeie strategie.quote:.....
Toyoharu Tanabe has been named F1 technical director and will focus on the racing and testing operation at the circuit.
Autosport has learned Yasuaki Asaki will take the role of operating officer at Sakura in charge of Formula 1 engine development.
Tanabe, who has worked for Honda since 1984, has F1 experience, having worked as an engineer for Gerhard Berger at McLaren and as chief engineer for Jenson Button at BAR and then Honda.
He also worked in Indycar, currently holds the role of senior manager and race team chief engineer for Honda Performance Development and is believed to be highly rated within Honda.
.......
Dat zou voor 2018 opgelost moeten zijn toch? (zwaarder)quote:Op donderdag 7 december 2017 07:54 schreef Fer het volgende:
Q3 is niet alleen olie natuurlijk, maar ook tijdelijk hogere temperaturen en extra slijtage. Omdat Mercedes weinig heeft aangepast vanaf 2014 zullen ze inmiddels zoveel data hebben over slijtage, dat ze van iedere kilometer in elke modus een berekening kunnen maken hoeveel % de motor slijt.
Honda heeft een probleem, dat naast het brandstofverbruik de turbo/mgu-h nog teveel slijt als ze een hele race voluit gaan.
Ik ging bij Veldhoven naar de buitenbaan.quote:
Watje.quote:Op donderdag 7 december 2017 08:07 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ging bij Veldhoven naar de buitenbaan.
De huurkarts daar hadden hele oude banden die versleten waren en veel pick-up hadden waardoor ik dus behoorlijk trilde in die kart en het slaan van mijn ribben op de rand van de stoel heeft dat veroorzaakt.
Had er zo last van dat de huisarts zelfs pijnstillers voorschreef.
Je reet niet af kunnen vegen is wat minder maar ik kruip zo weer in een kart dus een watje...quote:
Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas.quote:Op donderdag 7 december 2017 09:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op de kartbaan in Vaals is er bij mij een keer een wiel afgebroken waarna ik over de kop sloeg in het weiland. Doe met deze informatie wat u wilt.
Ja klopt maar als het regent is het nog wel leuk.quote:Op donderdag 7 december 2017 09:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas.
Ik heb het een keer gehad op de kartbaan van Pottendijkstraat bij Emmen. Samen met een vriend een pro kart gehuurd en het had net flink geregend. Einde van de sessie ging ik met rechts achter even van de baan (plas op rechte stuk ontwijken) en vloog ik een enkele meter, misschien 2, schuin door de lucht op de kombocht af.. nooit meer zo bang geweest in een kart dan toenquote:Op donderdag 7 december 2017 09:21 schreef nils7 het volgende:
[..]
Op die baan, met die huurtkarts, zit maar 1 rempunt. De rest is volgas.
Zou mooi zijn, zolang het maar niet weer ten koste gaat aan de betrouwbaarheidquote:Op woensdag 6 december 2017 18:01 schreef SnowOokami het volgende:
Als dit waar is:
[ afbeelding ]
https://www.f1technical.n(...)&start=12255#p731125
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |