abonnement Unibet Coolblue
pi_175389575
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het idee was dan ook om samen met een partner, bijvoorbeeld Cosworth, een motor te bouwen voor meerdere teams en dan elk voor dat team de naamgever van de motor te zijn. Zo zou je een Red Bull Racing - Aston Martin en een McLaren - Cosworth krijgen maar hebben ze dezelfde motor.
Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.

Ik vind het verder ook een vreemde praktijk om vooraf je betrokkenheid al aan te kondigen zonder dat de juiste knikkers in plaats hebt.
pi_175390123
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:03 schreef Djoetma het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch ontzettend nep voor een autofabrikant? En waarom zou Cosworth dit doen? Misschien als ze bijv. McLaren als hun 1st party afnemer hadden en aan bijv. RBR hun motor in een klantenconstructie verkopen, anders niet. Aston Martin - Red Bull - Cosworth zou logisch zijn en ik denk niet dat het verder gaat dan dit.

Ik vind het verder ook een vreemde praktijk om vooraf je betrokkenheid al aan te kondigen zonder dat de juiste knikkers in plaats hebt.
Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.

Het is in ieder geval minder nep dan een Alfa Romeo sticker op een Sauber plakken. Of Aston Martin op een Red Bull.

En ze zeggen niets anders dan ze voorheen al zeiden, namelijk dat ze geïnteresseerd zijn en waarschijnlijk instappen mits aan de voorwaarde dat het betaalbaar is wordt voldaan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175391411
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/

quote:
Kubica, who is regarded as favourite to land the second Williams drive alongside Lance Stroll next year, finished the second day of running in seventh position, two seconds off Sebastian Vettel's pace.

The Pole was four tenths quicker than Sergey Sirotkin, who also drove the Williams during the day, although the Russian set his fastest time with the soft tyres while Kubica used the new hypersofts.

Williams' tech chief Paddy Lowe said, however, that the laptimes offered a misleading picture, and refused to discuss Kubica's pace.
Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 29 november 2017 @ 21:29:39 #29
408813 crew  trein2000
pi_175391621
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/

[..]

Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
Waar om?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_175391891
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:26 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het gaat ook om een technische samenwerking, niet alleen geld.
Wordt weliswaar gezegd, maar hier geloof ik niets van. Wat is immers de meerwaarde die beiden partijen voor elkaar hebben?
quote:
Het is in ieder geval minder nep dan een Alfa Romeo sticker op een Sauber plakken. Of Aston Martin op een Red Bull.
Het is precies hetzelfde. Aston Martin kan bijv. met de Valkyrie ook stellen dat ze een technische samenwerking hebben met RedBull. Alfa krijgt misschien een Sauber editie van bepaalde modellen.

quote:
En ze zeggen niets anders dan ze voorheen al zeiden, namelijk dat ze geïnteresseerd zijn en waarschijnlijk instappen mits aan de voorwaarde dat het betaalbaar is wordt voldaan.
Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.
pi_175392652
quote:
10s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:21 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.motorsport.co(...)kubica-speed-984300/

[..]

Williams vraagt er ook wel een beetje om zo.
Over het algemeen heeft Kubica het goed gedaan. Het verschil tussen Vettel en Kubica is ongeveer net zo veel als tussen Vettel en Massa tijdens de kwalificatie en zijn stints gisteren waren zeer consistent.

Of het genoeg is moeten we afwachten.

Sowieso heeft Sirotkin ook op de hypers gereden maar was daarmee langzamer dan op de softs.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 november 2017 @ 22:13:52 #32
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175392845
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:40 schreef Djoetma het volgende:

Voor Aston Martin is daadwerkelijk instappen in de F1 onder geen enkele voorwaarden haalbaar.
De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.

Misschien gerebadgede Mercedes motoren in de toekomst? ;)
pi_175393123
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De huidige Aston Martin personenwagens krijgen hun motoren tegenwoordig van AMG.

Misschien gerebadgede Mercedes motoren in de toekomst? ;)
Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175397239
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
De V12 komt idd van Ford. Waarschijnlijk zelfde motor als de Vulcan :9~ :9~

  donderdag 30 november 2017 @ 08:43:58 #35
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175397355
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Volgens mij maar een deel. In de DB11 en Vanquish ligt een V12 van Aston Martin zelf. De V8 is inderdaad van AMG. En in de Valkyrie zal een Cosworth V12 komen.
Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
  donderdag 30 november 2017 @ 08:55:43 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175397519
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo is
  donderdag 30 november 2017 @ 09:01:34 #37
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175397597
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik dacht dat dat al een tijdje niet meer zo is
In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.

https://jalopnik.com/this(...)hout-anyb-1762277760
pi_175398372
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Aston Martin maakt geen eigen motoren, alles wat niet van AMG afkomt, is van Ford.
Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

In principe alle nieuwe modellen van AMG, en sommige met doorontwikkelde Ford motoren. Wat ik begreep ontwerpt Ford niet meer from scratch voor Aston Martin.

https://jalopnik.com/this(...)hout-anyb-1762277760
Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.
En in de Valkyrie komt een Cosworth V12.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 30 november 2017 @ 10:07:09 #39
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175398469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit klopt dus niet, wat je hieronder dus al zelf aangeeft.

[..]

Dat is wat ik dus zei. De V12 in de DB11 is van Aston Martin zelf, de V8 in de DB11 is van AMG. Aston Martin heeft ook een eigen motorfabriek.
En in de Valkyrie komt een Cosworth V12.
Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.
pi_175398664
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, het is een doorontwikkeling van een oude Fordmotor. In principe zijn het twee samengevoegd V6 motoren van Ford.
Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikel

quote:
And Clarke reiterated that the engine has nothing to do with Aston’s previous big V12. That engine was built out of two Ford V6s and traces its roots back to 1996 when it was first designed to power the Ford Indigo concept of all things. The new one is just that, all new.
De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 30 november 2017 @ 14:03:34 #41
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175403278
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Lezen is ook een vak! Uit je eigen gelinkte artikel

[..]

De V12 in de DB11 is een eigen Aston Martin motor en heeft niets te maken met de eerdere V12 die inderdaad een samenvoeging was van twee V6 motoren.
Excuus, inderdaad verkeerd gelezen.
pi_175411265
https://redbullracing.redbull.com/article/numbers-game

😁 13 podiums
😫 13 DNFs


In de RB13 :D
pi_175411602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
https://redbullracing.redbull.com/article/numbers-game

😁 13 podiums
😫 13 DNFs


In de RB13 :D
4,602km (Daniel), 4,151km (Max)
This makes for pretty grim reading. Daniel is 15th on the list and Max is 18th – the last of the drivers to have appeared in all 20 races (and less than Fernando Alonso, who only did 19). As a team, it leaves us dead last, with 8,752 kilometres in the bank.

Dit is wel tekenend.
Built for Speed
  donderdag 30 november 2017 @ 21:46:17 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_175412905
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e 8-)

Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_175413265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e 8-)

Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
En dan hebben ze ook nog de nodige penalties gehad en wat andere zaken waardoor ze niet bepaald vooraan starten volgens mij, al heb ik de statistieken zo niet bij de hand.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 30 november 2017 @ 22:04:50 #46
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175413340
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:46 schreef daNpy het volgende:
Daniel 5 uitvallers door mechanisch falen, Max 4. De andere 4 uitvallen door crashes.
Daniels meeste rondjes in derde positie, dan vierde, dan vijfde.
Max meeste rondjes juist in 5e positie, met daarna vierde, en op de derde plaats als 1e 8-)

Daniel heeft in de helft toch flink punten kunnen sprokkelen, waar Max ondanks een ongekende inhaalslag in de tweede helft niet aan heeft kunnen komen. Toch een seizoen met een flinke bijsmaak, want de enorme mechanische pech heeft ze totaal afgehouden van enig gevecht met Ferrari. Zelfs FI was in de buurt om de derde plek in het constructeurskampioenschap over te nemen.
Max 4 uitvallen door mechanische pech?
Voor mijn gevoel waren dat er meer.
  donderdag 30 november 2017 @ 22:21:22 #47
73485 Niox
I'm sorry, who?
pi_175413682
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Max 4 uitvallen door mechanische pech?
Voor mijn gevoel waren dat er meer.
Bahrein, Canada, Baku en België. Spanje, Oostenrijk en Singapore waren door crashes.
Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_175413782
Lijkt wel een beetje tekenend te worden dat Redbull altijd pas in de 2e helft op stoom komt.
.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 november 2017 @ 22:26:26 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175413810
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:25 schreef Fer het volgende:
Lijkt wel een beetje tekenend te worden dat Redbull altijd pas in de 2e helft op stoom komt.
Red Bull is nooit echt op gang gekomen dit seizoen. Er kwamen gewoon wat circuits voorbij die ze goed liggen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175414192
Red Bull kwam juist wel op gang, alleen toen ze de aansluiting gevonden leken te hebben schroefte renault de motor terug
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')