Veel (niet-blanke) kinderen zijn ongelijkheidsslachtoffers omdat ze minder cadeautjes krijgen van de blanke dikzak, opper-kapitalist.quote:Op zondag 26 november 2017 14:13 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Er is ieder jaar discussie over de kerstman. Zijn elfjes zijn kwetsend voor "little people"; hij leidt de aandacht af van Jezus, hij bespot dikke mensen, hij misbruikt arme rendieren etc
gewoon ophouden met die discussie?quote:Op zondag 26 november 2017 14:13 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Kinderen inspraak daarin geven?
Het zal die kinderen sowieso worst zijn lijkt me.
Deze discussie gaat al lang niet meer over het belang van kinderen.
Is ook niet nodig, zolang een burgemeester bij het uitgeven van vergunningen maar rekening houdt met de aanwezigheid van kinderen bij zulke evenementen.quote:Op zondag 26 november 2017 14:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sinterklaas opnemen in wetgeving zie ik echt niet gebeuren.
Dan zijn we het er over eens dat zp veranderen in roetveegpieten niet de ultieme oplossing is zoals Ingol steld.quote:Op zondag 26 november 2017 14:16 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zp is verdwenen ja. Dat is dan ook wat actiegroep steeds stelt, dat ze zp niet meer willen. Ze hebben het niet over een veranderde vorm zonder die raciale kenmerken (weer, in hun ogen).
Zij zijn niet zoals mij van mening dat een mix van zp en roetpiet/kleurpiet e.d. een mooi compromis zal zijn. Zij vinden niet zoals ik dat dan iedereen het fijn op zijn eigen manier kan vieren.
Buiten het zicht van de kinderen natuurlijk. Laat iedereen lekker zelf weten hoe hij / zij het thuis viert en laat de plaatselijke gemeente over het wel of niet van Zwarte Pieten / Roetveegpieten / gekleurde Pieten gaan.quote:Op zondag 26 november 2017 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon ophouden met die discussie?
of gewoon die discussie buiten het zicht van de kinderen blijven voeren ... kies maar
Maar wat moet Pegida/NVU dan doen als ze geen scholen meer mogen binnenvallen om pro-piet stickers uit te delen ?quote:Op zondag 26 november 2017 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als Zwarte Piet nou gewoon ondergronds gaat. Geheime huiskamerfeesten, codetaal. Dan kunnen de antifa's doen alsof ze iets bereikt hebben en kunnen de pieten doen alsof antifa niet bestaat.
De boeren uit Friesland en de zwarte pieten staan niet op op de lijst van justitie en komen niet voor in het Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme dat is het verschil.quote:Op zondag 26 november 2017 14:03 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het openlijk uitspreken van je sympathie voor het afsluiten van snelwegen en binnenvallen van scholen is ook niet slim.
Maar het is geen van beide verboden.
Dat waren ouders.quote:Op zondag 26 november 2017 14:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar wat moet Pegida/NVU dan doen als ze geen scholen meer mogen binnenvallen om pro-piet stickers uit te delen ?
Nee hoor. Dat was een groep geleid door Hugo Kuijper; oud Pegida voorman, nog altijd actief NVUlid en groot fan van het posten van anti-moslim boodschappen op Facebook.quote:
Dan gaan ze maar de straat vegen en oude dametjes helpen oversteken.quote:Op zondag 26 november 2017 14:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Maar wat moet Pegida/NVU dan doen als ze geen scholen meer mogen binnenvallen om pro-piet stickers uit te delen ?
En Pegida/NVU zullen vast wel genoeg idiote dingen blijven doen. Maak je daarom maar niet druk.quote:Op zondag 26 november 2017 14:37 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat was een groep geleid door Hugo Kuijper; oud Pegida voorman, nog altijd actief NVUlid en groot fan van het posten van anti-moslim boodschappen op Facebook.
Mensen die de piet in een andere vorm willen behouden komen zeker niet aan bod in dat soort filmpjes?quote:Op zondag 26 november 2017 14:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee hoor, bijna overal is het uitsluitend feest.
[..]
[..]
Zoek lekker dat account van Roberson door, daar vind je vele van dergelijke stukjes. Ook waarin ze letterlijk zeggen dat ze niet zullen stoppen met actievoeren tot overal piet is verdwenen.
Jouw stelling was het dat als je de zp vervangt in roetveegpieten dat dan het probleem opgelost zou zijn.quote:Op zondag 26 november 2017 14:40 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Mensen die de piet in een andere vorm willen behouden komen zeker niet aan bod in dat soort filmpjes?
Die is 14 of iets in die buurt.quote:Op zondag 26 november 2017 14:48 schreef BoneThugss het volgende:
Lekker wijf wel.
Wat een 'logica', mensen die Sinterklaas vieren met ZP, dus Pietje of Jantje, zijn geen racisten maar ZP is wel een 'racistische karikatuur'._!
U bent absoluut geen racist tenzij u het gelaat zwart maakt op een feestdag.
Dat is anders sinds jij enige jaren geleden begon te posten in de voorlopers van dit topic al jouw insteek.quote:Op zondag 26 november 2017 14:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zo langzaam aan kan ik het hier eigenlijk alleen maar mee eens zijn.
Wel grappig dat het meest actieve pro-piet groepje ook in dit stukje wordt benoemd.quote:Op zondag 26 november 2017 14:52 schreef BoneThugss het volgende:
Dreigingsbeeld Terrorisme:
''Het is uiteraard een kwalijke zaak, dat een door de burgemeester goedgekeurde betoging als gevolg van eigenrichting geen doorgang kan vinden. Maar dat hun anti-Piet-actie in Dokkum werd verhinderd, betekent niet automatisch dat KOZP een frisse club is. Toevallig twee dagen na “de slag om Dokkum” verscheen het maandelijkse rapport Dreigingsbeeld Terrorisme van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV). Dat maandrapport gaat grotendeels over terrorisme en jihadisme, maar aan het slot worden enkele hoofdstukjes gewijd aan de polarisatie tussen allerlei links en rechts opschietende groepjes extremisten. Op extreemrechts zijn dat de anti-islamgroepen Pegida en Identitair Verzet, en in toenemende mate het racistische studiegenootschap Erkenbrand.''
Extreem-links te noemen op z'n minst.
Geen idee. Maar als dat de nieuwe piet gaat worden dan is dat prima. Mag gewoon ongeschminkt.quote:Op zondag 26 november 2017 14:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wie speelt hier Sinterklaas? Lijkt mij een "me too geval"
Dat is toch ook logisch?quote:Op zondag 26 november 2017 14:55 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wel grappig dat het meest actieve pro-piet groepje ook in dit stukje wordt benoemd.
Sinterklaas: een feest voor terroristen.
Dus twee kleine groepen die allebei raar en soms agressief doen.quote:Op zondag 26 november 2017 14:59 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch?
Aan beide kanten heb je de grootse mongolen.
Het verschil zit het inde slavernij. Dat verleden.quote:Op zondag 26 november 2017 15:04 schreef retorbrapi het volgende:
Als een zwarte piet racisme ten opzichte van zwarte mensen is, zou een witte piet dan ook racisme ten opzichte van witte mensen zijn?
Zo ja, welke kleur piet zou geen racisme zijn? Zo nee, is deze dubbele standaard op zich geen racisme?
En vervolgens door duizenden worden toegejuicht.quote:Op zondag 26 november 2017 15:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus twee kleine groepen die allebei raar en soms agressief doen.
Of gewoon niet serieus nemen.quote:Op zondag 26 november 2017 15:06 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En vervolgens door duizenden worden toegejuicht.
Misschien moeten we het gewoon als een soort voetbal gaan zien.
Zowel zwarte als witte mensen zijn slaven geweest. Waar ligt het onderscheid?quote:Op zondag 26 november 2017 15:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het verschil zit het inde slavernij. Dat verleden.
Ik ken de witte kant niet echt. In elk geval heeft iedereen er aan mee gedaan. Sterker nog. Het bestaat nog steeds volop.quote:Op zondag 26 november 2017 15:06 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Zowel zwarte als witte mensen zijn slaven geweest. Waar ligt het onderscheid?
Dat is fake. Dat moet je ook niet zeggen zag ik al.quote:Op zondag 26 november 2017 15:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
World Wrestling Federation dan. De pro-pieten zijn Hulk Hogan, de antis The Rock.
FIGHT !
Ik lees net in de Trouw dat extreem-rechts zich er steeds meer mee gaat bemoeien. Een kwalijke zaak.quote:Op zondag 26 november 2017 15:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus twee kleine groepen die allebei raar en soms agressief doen.
Foute mensen gaan elkaar opzoeken voor foute redenen.quote:Op zondag 26 november 2017 15:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik lees net in de Trouw dat extreem-rechts zich er steeds meer mee gaat bemoeien. Een kwalijke zaak.
Volgens mij gaan Pegida en Antifa na een protest ook wel stiekem samen een biertje drinken.quote:Op zondag 26 november 2017 15:08 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is fake. Dat moet je ook niet zeggen zag ik al.
Antifa is weer naar een demonstratie van Pegida gegaan vandaag in Nijmegen en heeft daar lopen rellen. Gevolgen: een dood politiepaard.quote:Op zondag 26 november 2017 15:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Foute mensen gaan elkaar opzoeken voor foute redenen.
Krijgen de anti-pieten toch nog gelijk als ze de pros voor fascisten uitmakenquote:Op zondag 26 november 2017 15:09 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ik lees net in de Trouw dat extreem-rechts zich er steeds meer mee gaat bemoeien. Een kwalijke zaak.
Ooh, daar zullen ze ongetwijfeld een punt hebben, bij sommige 'aanhangers'.quote:Op zondag 26 november 2017 15:12 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Krijgen de anti-pieten toch nog gelijk als ze de pros voor fascisten uitmaken
Ik denk niet dat dit bij anti pieten hartverwarmend werkt.quote:
Ik lees het. Ik ben benieuwd hoeveel van hen er ook in de bus naar Dokkum zaten.quote:Op zondag 26 november 2017 15:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Antifa is weer naar een demonstratie van Pegida gegaan vandaag in Nijmegen en heeft daar lopen rellen. Gevolgen: een dood politiepaard.
Mja, hier gaat zeker niet iedereen het mee eens zijn. Noch is het verboden om die discussie voort te zetten.quote:Op zondag 26 november 2017 14:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon ophouden met die discussie?
of gewoon die discussie buiten het zicht van de kinderen blijven voeren ... kies maar
Ik vraag me af of de burgemeester dat wel kan.quote:Op zondag 26 november 2017 14:20 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Is ook niet nodig, zolang een burgemeester bij het uitgeven van vergunningen maar rekening houdt met de aanwezigheid van kinderen bij zulke evenementen.
Dit betekent nog steeds niet dat KOZP een terroristische organisatie is. Hoe vaak je dat ook beweert.quote:Op zondag 26 november 2017 14:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De boeren uit Friesland en de zwarte pieten staan niet op op de lijst van justitie en komen niet voor in het Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme dat is het verschil.
Kan. Maar dan komen we weer op het feit dat deze discussie al minstens sinds de jaren 60 van de vorige eeuw loopt. Voor sommigen levert "gewoon praten" blijkbaar niet genoeg op.quote:
Nee, daar zijn we het niet over eens. Ik heb nog maar weinig negatiefs gehoord over de roetpiet uit de anti hoek. De voorbeelden die hier nu gegeven worden zeggen daar ook niets negatiefs over.quote:Op zondag 26 november 2017 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dan zijn we het er over eens dat zp veranderen in roetveegpieten niet de ultieme oplossing is zoals Ingol steld.
Nog even los van wat die 95% aan voorstanders van dat idee vinden.
Extreem-links, ook goed. Gewoon mongolen.quote:Op zondag 26 november 2017 15:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit betekent nog steeds niet dat KOZP een terroristische organisatie is. Hoe vaak je dat ook beweert.
Die zwarte Pieten wel hoor. De boeren idd niet.quote:Op zondag 26 november 2017 14:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
De boeren uit Friesland en de zwarte pieten staan niet op op de lijst van justitie en komen niet voor in het Rapport 'Dreigingsbeeld Terrorisme dat is het verschil.
Dat zou voldoende moeten zijn. In de jaren 60 speelde dit niet.quote:Op zondag 26 november 2017 15:27 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Kan. Maar dan komen we weer op het feit dat deze discussie al minstens sinds de jaren 60 van de vorige eeuw loopt. Voor sommigen levert "gewoon praten" blijkbaar niet genoeg op.
Zoals eerder aangegeven zijn mijn bezwaren tegen ZP tweeledig:quote:Op zondag 26 november 2017 14:54 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je gaf toen aan Sinterklaas altijd al een rotfeest te hebben gevonden en dat het van jou wel weg mag. De zp-rel komt je dus gewoon goed uit.
Ik vind de maatschappelijke discussie rondom het sinterklaasfeest fascinerend. Mag dat?quote:Op zondag 26 november 2017 14:54 schreef IntensiveGary het volgende:
Wat ik wel apart vind is dat je zo ongeveer het meest post van iedereen. Blijkbaar zit het diep. Ooit een brok steenkool in je schoen gevonden?
Dat is wat anders.quote:Op zondag 26 november 2017 15:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Extreem-links, ook goed. Gewoon mongolen.
Wat niet ? De zwarte piet discussie wel. En eind jaren 80 was hij heviger dan nu.quote:Op zondag 26 november 2017 15:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zou voldoende moeten zijn. In de jaren 60 speelde dit niet.
Als je denkt dat 'terroristisch' en 'extreem-links' synoniemen zijn dan spoor je wat mij betreft niet helemaal.quote:Op zondag 26 november 2017 15:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Tja. Dat kun je vinden. Jij vindt veel mensen een probleem.quote:Op zondag 26 november 2017 15:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals eerder aangegeven zijn mijn bezwaren tegen ZP tweeledig:
1) ik vind het een smakeloze ZP karikatuur
2) ik vind de manier waarop dit een politieke issue is geworden misselijkmakend.
En dat mag je best weten: 2) telt voor mij vele malen zwaarder dan 1). Een smakeloze karikatuur is wat het is... ik vind de manier waarop mensen zich verkleden bij voetbalwedstrijden ook smakeloos, ik zal er niet aan meedoen, maar ik zie daarin geen reden om voetbal maar af te schaffen.
2) vind ik veel erger, en zou voor mij daadwerkelijk een reden kunnen zijn voor het geheel afschaffen van het sinterklaasfeest.
[..]
Ik vind de maatschappelijke discussie rondom het sinterklaasfeest fascinerend. Mag dat?
Nee, dat was actiegroep behoud zwarte piet. Hugo Kuijper (pegida en banden met nvu) is zelf naar voren gekomen als woordvoerder voor die groep.quote:Op zondag 26 november 2017 14:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat waren ouders.
En Pegida/NVU zullen vast wel genoeg idiote dingen blijven doen. Maak je daarom maar niet druk.
En ter volledigheid: ja, het was hetzelfde groepje dat bij Sylvana voor de deur stond en haar adres online gooide. En ja, deze mensen staan ook ook de watchlist van de AIVD.quote:Op zondag 26 november 2017 15:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Nee, dat was actiegroep behoud zwarte piet. Hugo Kuijper (pegida en banden met nvu) is zelf naar voren gekomen als woordvoerder voor die groep.
Ik zou haast zeggen: wie niet?quote:Op zondag 26 november 2017 15:32 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Tja. Dat kun je vinden. Jij vindt veel mensen een probleem.
Mwhoa, ze schurken er wel lekker tegenaan. Ze worden ook in 1 adem genoemd met Pegida en Antifa en dat mogen dan officieel geen terroristische organisaties zijn, het geeft wel een bepaald beeld weer.quote:Op zondag 26 november 2017 15:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je denkt dat 'terroristisch' en 'extreem-links' synoniemen zijn dan spoor je wat mij betreft niet helemaal.
Het is terrorisme als je echt geweld gebruikt. Niet als je gewoon links denkt.quote:Op zondag 26 november 2017 15:36 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Mwhoa, ze schurken er wel lekker tegenaan. Ze worden ook in 1 adem genoemd met Pegida en Antifa en dat mogen dan officieel geen terroristische organisaties zijn, het geeft wel een bepaald beeld weer.
Laatst nog 2 jonge gasten veroordeeld voor 'terrorisme' omdat ze een brandbom naar een moskee hadden gegooid.
Klopt, aan de andere kant word je natuurlijk niet benoemd in die folder omdat je oude dametjes helpt oversteken.quote:Op zondag 26 november 2017 15:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je denkt dat 'terroristisch' en 'extreem-links' synoniemen zijn dan spoor je wat mij betreft niet helemaal.
Met dat laatste kan ik het geheel eens zijn. Hoe links of rechts ze buiten het zp verhaal zijn weet ik niet.quote:Op zondag 26 november 2017 15:28 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat kan ook een niet links iemand doen.Dat heet beschaafd omgaan met elkaar. Dan help je iemand.quote:Op zondag 26 november 2017 15:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, aan de andere kant word je natuurlijk niet benoemd in die folder omdat je oude dametjes helpt oversteken.
Absoluut wel.quote:Op zondag 26 november 2017 15:29 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zou voldoende moeten zijn. In de jaren 60 speelde dit niet.
Niks mis met 'gewoon' links of rechts zijn, maar het kan door schieten in extremen zoals bij de PVV en GroenLinks. Dat wil je niet als land, daarom is het zaak om deze gekkies goed in de gaten te houden want de stap naar geweld is zo gemaakt.quote:Op zondag 26 november 2017 15:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is terrorisme als je echt geweld gebruikt. Niet als je gewoon links denkt.
Oh, zeker wel.quote:Op zondag 26 november 2017 15:41 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Toen was ik nog niet geboren. Bij ons speelde het later niet (70) in elk geval.
Dat zie ik ook deels zo. Ik stem zelf SP.quote:Op zondag 26 november 2017 15:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Niks mis met 'gewoon' links of rechts zijn, maar het kan door schieten in extremen zoals bij de PVV en GroenLinks. Dat wil je niet als land, daarom is het zaak om deze gekkies goed in de gaten te houden want de stap naar geweld is zo gemaakt.
Die discussie ken ik echt niet.quote:Op zondag 26 november 2017 15:43 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Oh, zeker wel.
Maar wat minder in het zicht van de kinderen. Dat is zeker waar.
GroenLinks wil piet uit Amsterdam weg hebben:quote:Op zondag 26 november 2017 15:39 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Met dat laatste kan ik het geheel eens zijn. Hoe links of rechts ze buiten het zp verhaal zijn weet ik niet.
Mijn broer viert het ook nu met zijn eigen kinderen en heeft er geen enkel probleem mee. Maar ik ken ook donkere mensen die het wel fijn zouden vinden als het veranderd.quote:Op zondag 26 november 2017 15:35 schreef Jaroon het volgende:
Zoals eerder gezegd. Ik vier het met gekleurde familie. En Jandino en Brabneger zien het probleem ook niet.
Ik ook.quote:Op zondag 26 november 2017 15:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zie ik ook deels zo. Ik stem zelf SP.
De SP is ieg linkser dan GL. Als GL al 'extreem-links' is dan is de SP dat zeker.quote:Op zondag 26 november 2017 15:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zie ik ook deels zo. Ik stem zelf SP.
Welnee.quote:Op zondag 26 november 2017 15:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
De SP is ieg linkser dan GL. Als GL al 'extreem-links' is dan is de SP dat zeker.
Hoe dan ook is er hier wel een beetje sprake van inflatie van begrippen, lijkt me. Ik denk dat we toch wat terughoudender zouden moeten zijn met labels zoals 'terroristische organisatie'.
Nee. Men kiest voor andere zaken. Altijd top? Nee. Maar dan toch liever de SP. Mijn gevoel was en is dat je zwakkere mensen moet beschermen. Voor mijn gevoel doet de SP dat.quote:Op zondag 26 november 2017 15:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
De SP is ieg linkser dan GL. Als GL al 'extreem-links' is dan is de SP dat zeker.
Hoe dan ook is er hier wel een beetje sprake van inflatie van begrippen, lijkt me. Ik denk dat we toch wat terughoudender zouden moeten zijn met labels zoals 'terroristische organisatie'.
Volgens mij haal je hier links / rechts en conservatief / progressief door elkaar.quote:Op zondag 26 november 2017 15:46 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Welnee.
Ze zijn als enige linkse partij al jaren kritisch op bv het vluchtelingenbeleid en verkondigen een constant verhaal.
mjah ik vind ook dat de Nederlandse ijshockeyers naar de OS moeten, gaan we ook niet meer meemakenquote:Op zondag 26 november 2017 15:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Mja, hier gaat zeker niet iedereen het mee eens zijn. Noch is het verboden om die discussie voort te zetten.
Kortom: dit gaat zeker niet gebeuren.
GL heeft wat echter wat meer "voormalig" activisten in de gelederen.quote:Op zondag 26 november 2017 15:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
SP is links.quote:Op zondag 26 november 2017 15:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Volgens mij haal je hier links / rechts en conservatief / progressief door elkaar.
GL is progressief waar SP voornamelijk conservatief is. Met 'links' heeft dat niets te maken.
Zelfs eerder alquote:Op zondag 26 november 2017 15:45 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Wat leesvoer dan
https://www.volkskrant.nl(...)tap-te-ver~a3545782/
http://www.dbnl.org/tekst(...)02cult01_01_0011.php
En Halsema was mooi en hard in discussie.quote:Op zondag 26 november 2017 15:48 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
GL heeft wat echter wat meer "voormalig" activisten in de gelederen.
We hadden het toch over de actie groepen tegen zp? Ga je nu stellen dat die allemaal op groen links stemmen?quote:Op zondag 26 november 2017 15:44 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
GroenLinks wil piet uit Amsterdam weg hebben:
''Of door schoolboeken hier te 'dekoloniseren' en Zwarte Piet de toegang tot de stad te ontzeggen. De problemen verdwijnen er niet mee, maar Amsterdam geeft het goede voorbeeld.''
Wat de PVV wil laat zich wel raden.
Ik haal helemaal niks door elkaar. De SP is eerder klassiek-links, Roemer heeft ook altijd wel een goed verhaal maar weet zichzelf altijd vakkundig buiten spel te zetten. Roemer begreep ook niet waarom Klaver de coalitie niet is aangegaan, hij was bang voor een PvdA'tje.quote:Op zondag 26 november 2017 15:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Volgens mij haal je hier links / rechts en conservatief / progressief door elkaar.
GL is progressief waar SP voornamelijk conservatief is. Met 'links' heeft dat niets te maken.
dat het niets oplevert lijkt me geen excuus natuurlijkquote:Op zondag 26 november 2017 15:27 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Kan. Maar dan komen we weer op het feit dat deze discussie al minstens sinds de jaren 60 van de vorige eeuw loopt. Voor sommigen levert "gewoon praten" blijkbaar niet genoeg op.
Ik zie mijzelf niet als extreem. Misschien gaat het daar al fout.quote:Op zondag 26 november 2017 15:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, ik vind dit ook wel een heel bijzondere gedachte.quote:Op zondag 26 november 2017 15:51 schreef Kijkertje het volgende:
Tegenwoordig is GL linkser dan de SP![]()
![]()
An sich niet. Maar ik begrijp de frustratie wel. Zeker als je ziet dat zelfs vriendelijke en beleefde pogingen vaak beantwoord werden met dreigementen - inclusief voor moord en verkrachting.quote:Op zondag 26 november 2017 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat het niets oplevert lijkt me geen excuus natuurlijk
Wie?quote:Op zondag 26 november 2017 15:53 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
An sich niet. Maar ik begrijp de frustratie wel. Zeker als je ziet dat zelfs vriendelijke en beleefde pogingen vaak beantwoord werden met dreigementen - inclusief voor moord en verkrachting.
Dat men het dan wat harder gaat spelen is fout,maar niet vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |