abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 november 2017 @ 11:59:27 #1
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175149451


quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:00:02 #2
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149464
Friesland _O_

Zwarte Piet _O_
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149465
Die politieman _O_
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:00:16 #4
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149466
Anti-Piet fascisme ;(
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149468
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:58 schreef Dutchguy het volgende:
Harlingen heeft volgens mij industrieterreinen zat waar ze collectief boos kunnen doen.
Voor degene die het niet weten: Harlingen heeft Hells Angels :P
pi_175149473
Gaat lekker :)
pi_175149479
Ze gaan nu jointje roken
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175149487
polfryslan twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 11:54:00 Bussen met demonstranten worden huiswaarts begeleid door de politie. We roepen nu op om te stoppen met blokkeren va… https://t.co/LlvvmEuC7f reageer retweet
  Spellchecker zaterdag 18 november 2017 @ 12:01:26 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:01:32 #10
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175149492
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:01:32 #11
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175149493
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:52 schreef Devz het volgende: [..] Als er naast zwarte pieten ook gekleurde pieten waren geweest en het daarbij had gebleven dan had denk ik niemand van de pro-pieten daar moeilijk over gedaan. Punt is dat het nooit genoeg is en stapje voor stapje verder wordt afgebroken en daar passen mensen voor. Je moet ergens een grens trekken om je tradities te beschermen.
Onzin, er werd direct en heel stevig gereageerd. Elke kleine poging tot een variatie erbij werd niet echt goed ontvangen. Dat was zelfs in de jaren '80 al zo toen er nog helemaal geen protesten waren, maar wel wat initiatieven om er gewoon een andere piet tussen te zetten. Aan beide kanten willen ze gewoon geen haarbreed toe geven.

Ik blijf me afvragen waarom het gros van de mensen zich laat meeslepen in dat je moet een (uiterste) kant kiezen ipv die kleine groepen aan die uitersten gewoon lekker in hun sop laat gaar koken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175149526
Toch wel bizar dat die friezen dit zomaar voor elkaar krijgen terwijl het eerder niet lukte!
speak only if it improves the silence.
pi_175149536
Een lintje voor de mensen die de demonstratie bij een kinderfeest hebben tegengehouden !
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:03:20 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175149538
De slag om Dokkum is gewonnen, dus?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:03:23 #15
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149540
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:02 schreef TjjWester het volgende:
Toch wel bizar dat die friezen dit zomaar voor elkaar krijgen terwijl het eerder niet lukte!
Omdat de Friezen schijt hebben aan de Randstad ^O^
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Omdat de Friezen schijt hebben aan de Randstad ^O^
Dit is echt zo pijnlijk.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:04:41 #17
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149571
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit is echt zo pijnlijk.
Vertel, waarde Baconbus, wat is er zo pijnlijk? Dat een universiteitsdocent ( meneer Dekker) zich verlaagt tot het niveau van die achterlijke demonstranten? Zeker zeker.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:05:54 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175149595
Prima. Laat die droeftoeters maar ergens een veldje afhuren voor hun protest, ipv een kinderfeest verstieren dat juist bedoeld is om te verbroederen.
pi_175149615
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:04 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Vertel, waarde Baconbus, wat is er zo pijnlijk? Dat een universiteitsdocent ( meneer Dekker) zich verlaagt tot het niveau van die achterlijke demonstranten? Zeker zeker.
Het pijnlijke is dat hij met de bus naar Harlingen moet waar de boot naar Spanje wacht. Normaal gingen alle zakken naar Spanje met de stoomboot mee terug, maar nu zijn er zoveel mensen die met de zak naar Spanje moeten, dat ze er een vrachtschip bij hebben moeten halen.
pi_175149645
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
Prima. Laat die droeftoeters maar ergens een veldje afhuren voor hun protest, ipv een kinderfeest verstieren dat juist bedoeld is om te verbroederen.
Een aantal jaar geleden ontstond daardoor een heel grimmige sfeer. Dat er discussie is over dit onderwerp, prima. Maar niet op een plek waar veel kinderen samen komen. Dat dat niet in die koppen doordringt snap ik niet.
pi_175149656
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:04 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Vertel, waarde Baconbus, wat is er zo pijnlijk? Dat een universiteitsdocent ( meneer Dekker) zich verlaagt tot het niveau van die achterlijke demonstranten? Zeker zeker.
Dat mensen zich hier zo fanatiek mee bezig houden en het echt zien als een strijd, bijv met 'de Randstad'. Dan lijkt je wereld echt heel klein en lijk je niet te beschikken over het vermogen om in te schatten wat de problemen in je land zijn. Laat staan op wereldniveau. Hoort overigens wel bij deze tijd maar is daardoor natuurlijk niet minder pijnlijk.
wooblabalurg
pi_175149703
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat mensen zich hier zo fanatiek mee bezig houden en het echt zien als een strijd, bijv met 'de Randstad'. Dan lijkt je wereld echt heel klein en lijk je niet te beschikken over het vermogen om in te schatten wat de problemen in je land zijn. Laat staan op wereldniveau. Hoort overigens wel bij deze tijd maar is daardoor natuurlijk niet minder pijnlijk.
Humor! <O) w/ 8}
pi_175149708
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat mensen zich hier zo fanatiek mee bezig houden en het echt zien als een strijd, bijv met 'de Randstad'. Dan lijkt je wereld echt heel klein en lijk je niet te beschikken over het vermogen om in te schatten wat de problemen in je land zijn. Laat staan op wereldniveau. Hoort overigens wel bij deze tijd maar is daardoor natuurlijk niet minder pijnlijk.
Volgens mij worden die problemen nogal opgeblazen door een paar drammers die de media hebben te weten vinden. Ondertussen wordt er in Curacao met veel plezier sinterklaas gevierd in de traditionele vorm. Zonder problemen. Dat is óók een werkelijkheid.

Maar nogmaals, ik vind discussie prima. Doe dat alleen niet op een plek waar veel kinderen samen komen.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:12:30 #25
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_175149715
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:03 schreef Perrin het volgende:
De slag om Dokkum is gewonnen, dus?
Yep :Y
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_175149716
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat mensen zich hier zo fanatiek mee bezig houden en het echt zien als een strijd, bijv met 'de Randstad'. Dan lijkt je wereld echt heel klein en lijk je niet te beschikken over het vermogen om in te schatten wat de problemen in je land zijn. Laat staan op wereldniveau. Hoort overigens wel bij deze tijd maar is daardoor natuurlijk niet minder pijnlijk.
Je moet eens keer in de provincie komen, leer je heel van
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:12:44 #27
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149719
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat mensen zich hier zo fanatiek mee bezig houden en het echt zien als een strijd, bijv met 'de Randstad'. Dan lijkt je wereld echt heel klein en lijk je niet te beschikken over het vermogen om in te schatten wat de problemen in je land zijn. Laat staan op wereldniveau. Hoort overigens wel bij deze tijd maar is daardoor natuurlijk niet minder pijnlijk.
De Randstad is in deze niet iedereen die daar woont of iets dergelijks, maar wel de zogenaamd "progressieve" ideeën die van daar komen, overgewaaid uit de VS. Denk aan SJW's en dergelijke. De anti-zwarte Pieten discussie past daar ook mooi in, want dat is ook te herleiden naar het verzet tegen de zogenaamde "blackface" in de VS.

Prima dat er verzet tegen die gekke ideeën is. Meer nog, ik vind het prima volwassen opgelost. Geen achterlijk roepende demonstranten bij de optocht, geen extremisme van welke kant dan ook. De optocht kan doorgaan in alle rust en sereniteit. Dat is wat iedereen wilt, denk ik zo. Hiermee is dan ook meer bereikt dan met een potje knokken voor de ogen van de kinderen die gewoon de komst van Sinterklaas willen aanschouwen. Dat je hier tegen bent zegt heel voor over jou.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149746
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat mensen zich hier zo fanatiek mee bezig houden en het echt zien als een strijd, bijv met 'de Randstad'. Dan lijkt je wereld echt heel klein en lijk je niet te beschikken over het vermogen om in te schatten wat de problemen in je land zijn. Laat staan op wereldniveau. Hoort overigens wel bij deze tijd maar is daardoor natuurlijk niet minder pijnlijk.
Eens goed punt. In de randstad (vooral Amsterdam) wordt de nieuwe wereld uitgevonden. Basisinkomen (want geld komt vanzelf wel binnen), doen waar je zelf zin in hebt (iedereen moet vrij zijn, toch?), creëren van ghetto's want ja, leiderschap is iets uit de 2e wereld oorlog.

Nee, jullie zijn de verlichte generatie. Nou succes als je tenminste nog een huis kan betalen of dat je er überhaupt kan komen ivm files of dat je nog over straat kan lopen.

Prima zo. Jullie blij wij blij
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_175149749
haha - ze krijgen heel Friesland te zien w/

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:14:48 #30
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149754
Voorts, buiten wat gekke extreem-linkse gekkies vindt niemand de Zwarte Piet een probleem. Ik heb weet van grotere problemen, zoals het feit dat NL weer een erg liberale regering krijgt. Dat links zich daar eens tegen gaat verzetten i.p.v. zich uitsluitend bezig te houden met gekke identiteitspolitiek waar buiten wat mensjes met uitzonderlijk lange tenen niemand om geeft.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149766
Mooi, wij in Friesland houden onze tradities in leven en beschermen deze ook. Weg uit Friesland met die onzin, dat doen ze maar lekker in die multiculturele steden in de randstad.
pi_175149775
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:12 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Je moet eens keer in de provincie komen, leer je heel van
Zoals? Zinnen afmaken?
wooblabalurg
pi_175149794
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:14 schreef Lothiriel het volgende:
Voorts, buiten wat gekke extreem-linkse gekkies vindt niemand de Zwarte Piet een probleem. Ik heb weet van grotere problemen, zoals het feit dat NL weer een erg liberale regering krijgt. Dat links zich daar eens tegen gaat verzetten i.p.v. zich uitsluitend bezig te houden met gekke identiteitspolitiek waar buiten wat mensjes met uitzonderlijk lange tenen niemand om geeft.
Dat.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:16:39 #34
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149803
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zoals? Zinnen afmaken?
Waarom kijk je zo neer op mensen die niet hyperprogressief zitten te wezen in de randstad?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149806
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zoals? Zinnen afmaken?
Nederigheid
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:17:37 #36
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_175149824
De fysieke afstand naar Dokkum was dus wel een probleem voor de demonstranten. Blokkades onderweg, waardoor men te laat in Dokkum zou zijn om te protesteren. Letterlijk een brug te ver.
Volgend jaar intocht op Vlieland?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen mag demonstreren tegen Zwarte Piet, maar niet bij het feest zelf.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_175149837
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:12 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De Randstad is in deze niet iedereen die daar woont of iets dergelijks, maar wel de zogenaamd "progressieve" ideeën die van daar komen, overgewaaid uit de VS. Denk aan SJW's en dergelijke. De anti-zwarte Pieten discussie past daar ook mooi in, want dat is ook te herleiden naar het verzet tegen de zogenaamde "blackface" in de VS.

Prima dat er verzet tegen die gekke ideeën is. Meer nog, ik vind het prima volwassen opgelost. Geen achterlijk roepende demonstranten bij de optocht, geen extremisme van welke kant dan ook. De optocht kan doorgaan in alle rust en sereniteit. Dat is wat iedereen wilt, denk ik zo. Hiermee is dan ook meer bereikt dan met een potje knokken voor de ogen van de kinderen die gewoon de komst van Sinterklaas willen aanschouwen. Dat je hier tegen bent zegt heel voor over jou.
Je hebt het over een volwassen oplossing terwijl er vliegtuigje overkomt met het spandoek 'Wij willen Zwarte Pieten'. Ik vermoed dat wij een andere definitie van volwassen hebben.
wooblabalurg
pi_175149840
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:15 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Zoals? Zinnen afmaken?
Leer je heel veel van.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175149859
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:14 schreef Lothiriel het volgende:
Voorts, buiten wat gekke extreem-linkse gekkies vindt niemand de Zwarte Piet een probleem. Ik heb weet van grotere problemen, zoals het feit dat NL weer een erg liberale regering krijgt. Dat links zich daar eens tegen gaat verzetten i.p.v. zich uitsluitend bezig te houden met gekke identiteitspolitiek waar buiten wat mensjes met uitzonderlijk lange tenen niemand om geeft.
nee hoor zelfde laken en pak. julile probleem is dat jullie teveel lullen en ieder voor zich er zit of het nu links of rechts is. Leiderschap, dat mist er.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_175149865
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:14 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Eens goed punt. In de randstad (vooral Amsterdam) wordt de nieuwe wereld uitgevonden. Basisinkomen (want geld komt vanzelf wel binnen), doen waar je zelf zin in hebt (iedereen moet vrij zijn, toch?), creëren van ghetto's want ja, leiderschap is iets uit de 2e wereld oorlog.

Nee, jullie zijn de verlichte generatie. Nou succes als je tenminste nog een huis kan betalen of dat je er überhaupt kan komen ivm files of dat je nog over straat kan lopen.

Prima zo. Jullie blij wij blij
Je denkt een vijand gevonden te heben die er niet is. Ik voel met je mee.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:19:15 #41
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149872
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je hebt het over een volwassen oplossing terwijl er vliegtuigje overkomt met het spandoek 'Wij willen Zwarte Pieten'. Ik vermoed dat wij een andere definitie van volwassen hebben.
Ik heb het over het tegenhouden van de bussen. Dat vliegtuigje hoeft voor mij persoonlijk ook niet, is best kinderachtig, dus niet volwassen. Doet echter niemand pijn denk ik.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149889
quote:
11s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:16 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom kijk je zo neer op mensen die niet hyperprogressief zitten te wezen in de randstad?
Wat geeft je dat idee?
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:20:25 #43
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175149904
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wat geeft je dat idee?
Met elke post die je schrijft ventileer je dat.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175149910
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:19 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je denkt een vijand gevonden te heben die er niet is. Ik voel met je mee.
Ja prima als jij in vriend/vijand denkt. Nu hop hop naar pakhuis de zwijger om te mijmeren over een universeel basisinkomen hop hop in galop
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_175149925
Ik stel voor om de intocht elk jaar in Dokkum te houden. *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175149944
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:21 schreef StaceySinger het volgende:
Ik stel voor om de intocht elk jaar in Dokkum te houden.
Gewoon op schiermonikoog of vlieland of terschelling of ameland
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175149957
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:17 schreef MaLo het volgende:
De fysieke afstand naar Dokkum was dus wel een probleem voor de demonstranten. Blokkades onderweg, waardoor men te laat in Dokkum zou zijn om te protesteren. Letterlijk een brug te ver.
Volgend jaar intocht op Vlieland?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen mag demonstreren tegen Zwarte Piet, maar niet bij het feest zelf.
Helemaal prima dit. De NVU had al eerder gezegd niet te komen. En nu zijn de tegendemonstranten verhinderd. Een intocht dus waarbij niemand hoeft te vrezen voor relletjes zoals voorgaande jaren.

Aan de andere kant, deze demonstratie had meteen verboden moeten worden. Je gaat niet demonstreren tussen de kinderen. Echter is de demonstratie nu dus verhinderd vanwege mensen die de weg blokkeren. En als rechtsstaat moet je dat soort buitenwettelijk ingrijpen ook niet willen.
pi_175149961
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:19 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik heb het over het tegenhouden van de bussen. Dat vliegtuigje hoeft voor mij persoonlijk ook niet, is best kinderachtig, dus niet volwassen. Doet echter niemand pijn denk ik.
Als jij op je vrije zaterdag in de auto stappen om bussen op de weg tegen te houden als volwassen ziet vermoed ik nog steeds dat wij een andere definitie hanteren. Begrijp me niet verkeerd ik vind initiatief goed maar het kan beter besteed worden.
wooblabalurg
pi_175149982
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Met elke post die je schrijft ventileer je dat.
Heb je daar een voorbeeld van?
wooblabalurg
pi_175149983
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:14 schreef StaceySinger het volgende:
haha - ze krijgen heel Friesland te zien w/

[ afbeelding ]
:D _O-

Hij heeft nog maar 38% batterij maar wel locatievoorzieningen, bluetooth en diverse andere apps open staan. Dat gaat hij niet halen vandaag _O_
U MAD?
pi_175149988
Wel balen voor PVDA'ers. Zo graag hadden hadden ze het kinderfeestje verstierd. De PVDA-burgemeester had nog zo zijn best gedaan om de kleurtertjes te laten terroriseren. -O-
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:24:13 #52
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150002
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als jij op je vrije zaterdag in de auto stappen om bussen op de weg tegen te houden als volwassen ziet vermoed ik nog steeds dat wij een andere definitie hanteren. Begrijp me niet verkeerd ik vind initiatief goed maar het kan beter besteed worden.
Actie-reactie noem ik dat. En het heeft opgeleverd: er staan geen sfeerverpestende mensen langs de intocht. Zowel voor- als tegenstanders zijn niet aanwezig. Het is alsof er helemaal geen discussie over plaatsvindt en het kinderfeest ongestoord z'n gang kan gaan! Prachtig dus :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:20 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Ja prima als jij in vriend/vijand denkt. Nu hop hop naar pakhuis de zwijger om te mijmeren over een universeel basisinkomen hop hop in galop
Jij lijkt in jullie/wij te denken. Ik pas mij enkel aan. Prettig toch.
Dat je je verder zo laat gaan is veelzeggend.
wooblabalurg
pi_175150028
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel balen voor PVDA'ers. Zo graag hadden hadden ze het kinderfeestje verstierd. De PVDA-burgemeester had nog zo zijn best gedaan om de kleurtjes te laten terroriseren. -O-
Ach, ze zullen het moeten doen met de zo herkenbare roet-piet naast Sinterklaas. De man die jarenlang de AH reclames deed.

Toch niets aan, zo'n herkenbare piet?
pi_175150031
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel balen voor PVDA'ers. Zo graag hadden hadden ze het kinderfeestje verstierd. De PVDA-burgemeester had nog zo zijn best gedaan om de kleurtjes te laten terroriseren. -O-
Of het was een trolactie van die burgemeester. Eerst wachten tot ze vanuit Amsterdam en Rotterdam vlakbij Dokkum waren en dan de vergunning intrekken. :P
pi_175150048
Die kinderburgemeester lijkt me later een walgelijk over het paard getilde vrouw.
U MAD?
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:26:37 #57
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150069
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:23 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van?
Je insinueerde daarnet bij iemand dat deze persoon geen fatsoenlijke zinnen kan maken, omdat de persoon in kwestie een woord vergat in z'n zin. Dat gekoppeld aan het feit dat hij uit "de provincie" komt, beschouw ik als denigrerend neerkijken op deze persoon.

Voorts heb ik als in ik NL ben al vaak genoeg gemerkt dat er neergekeken wordt op mensen uit "de provincie", met name in Amsterdam. Het is in ieder geval niet ingebeeld.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150070
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:25 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Jij lijkt in jullie/wij te denken. Ik pas mij enkel aan. Prettig toch.
Dat je je verder zo laat gaan is veelzeggend.
jullie hebben echt geen benul wat er in de provincie leeft he? Best wel jammer want je mist veel
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_175150075
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:24 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Actie-reactie noem ik dat. En het heeft opgeleverd: er staan geen sfeerverpestende mensen langs de intocht. Zowel voor- als tegenstanders zijn niet aanwezig. Het is alsof er helemaal geen discussie over plaatsvindt en het kinderfeest ongestoord z'n gang kan gaan! Prachtig dus :)
Je bedoelt dat de strijd gewonnen is. De strijd waarvan ik probeer aan te geven hoe onzinnig die is.

Blijkbaar voelt dit als een overwinning voor je. In dat geval feliciteer ik u.
wooblabalurg
pi_175150106
'Bonifatius bij Dokkum' vermoord placht men te zeggen.
I´m back.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:28:11 #61
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150109
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:26 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de strijd gewonnen is. De strijd waarvan ik probeer aan te geven hoe onzinnig die is.

Blijkbaar voelt dit als een overwinning voor je. In dat geval feliciteer ik u.
Welke strijd? Het is hoogstens een poging om storende elementen weg te houden van een feest. Als jij een feest houdt heb je denk ik ook liever niet dat mensen dat komen verstoren, niet? Ik denk niet dat je dat dan als een overwinning beschouwt als je feest op een normale wijze doorgang kan vinden, maar hoogstens dat alles verloopt zoals het zou moeten verlopen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:28:45 #62
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175150120
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:12 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Volgens mij worden die problemen nogal opgeblazen door een paar drammers die de media hebben te weten vinden. Ondertussen wordt er in Curacao met veel plezier sinterklaas gevierd in de traditionele vorm. Zonder problemen. Dat is óók een werkelijkheid.

Maar nogmaals, ik vind discussie prima. Doe dat alleen niet op een plek waar veel kinderen samen komen.
Ja, heel traditioneel daar...




Ook zwarte piet zie je daar idd, maar andere varianten wordt in het geheel niet moeilijk over gedaan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175150147
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja,heel traditioneel daar...


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Ook zwarte piet zie je daar idd, maar andere varianten wordt in het geheel niet moeilijk over gedaan.
Dat is een minderheid, maar zoals je zegt er wordt daar nergens moeilijk over gedaan. Geen demonstraties en dergelijke.
pi_175150164
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja,heel traditioneel daar...


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Ook zwarte piet zie je daar idd, maar andere varianten wordt in het geheel niet moeilijk over gedaan.
Misschien als er hier niet moeilijk werd gedaan over zwarte piet, er ook iets meer ruimte was voor andere varianten. Punt is dat een klein groepje schreeuwers zwarte piet en liefst het hele Sinterklaasfeest af willen schaffen. Daarom schieten mensen zo in de verdediging.
pi_175150202
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:17 schreef MaLo het volgende:
De fysieke afstand naar Dokkum was dus wel een probleem voor de demonstranten. Blokkades onderweg, waardoor men te laat in Dokkum zou zijn om te protesteren. Letterlijk een brug te ver.
Volgend jaar intocht op Vlieland?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat iedereen mag demonstreren tegen Zwarte Piet, maar niet bij het feest zelf.
Prima idee, mogen de activisten lekker gaan zwemmen richting Vlieland, geen boot in Harlingen die ze meeneemt :P
pi_175150207
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:26 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Je insinueerde daarnet bij iemand dat deze persoon geen fatsoenlijke zinnen kan maken, omdat de persoon in kwestie een woord vergat in z'n zin. Dat gekoppeld aan het feit dat hij uit "de provincie" komt, beschouw ik als denigrerend neerkijken op deze persoon.

Voorts heb ik als in ik NL ben al vaak genoeg gemerkt dat er neergekeken wordt op mensen uit "de provincie", met name in Amsterdam. Het is in ieder geval niet ingebeeld.
Dat was nogal grappig omdat ie zei dat ik iets kon leren terwijl ie zelf een fout maakte. Hij had ook kunnen zeggen 'kom naar de maan daar leer je veel van'. Had ik dan denigrerend gedaan over de maan? Nee, omdat het daar niet zoveel over zegt. Hoop dat je het zo begrijpt.
wooblabalurg
pi_175150222
https://twitter.com/mediatvnl/status/931846500291960832

Blokkade op de Erasmusbrug door antizwartenpieten
pi_175150228
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja, heel traditioneel daar...


[ afbeelding ]

Ook zwarte piet zie je daar idd, maar andere varianten wordt in het geheel niet moeilijk over gedaan.
Dat is nu hun traditie geworden. Met gekleurde Pieten als aanvulling en niet als (toekomstige) vervanging. De enigen die daar moeilijk doen over Zwarte Pieten zijn blanken. :')
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:32:45 #69
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175150233
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:30 schreef Devz het volgende:

[..]

Misschien als er hier niet moeilijk werd gedaan over zwarte piet, er ook iets meer ruimte was voor andere varianten. Punt is dat een klein groepje schreeuwers zwarte piet en liefst het hele Sinterklaasfeest af willen schaffen. Daarom schieten mensen zo in de verdediging.
Nogmaals, dat is niet waar, aan beide kanten doet men veelste moeilijk.
Daarbij is dit geen nieuwe discussie, al in de jaren '80 werd variatie (zonder schreeuwers toegepast) niet geaccepteerd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175150252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:32 schreef Houtenbeen het volgende:
https://twitter.com/mediatvnl/status/931846500291960832

Blokkade op de Erasmusbrug door antizwartenpieten
Ziek volk. :r
pi_175150255
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Welke strijd? Het is hoogstens een poging om storende elementen weg te houden van een feest. Als jij een feest houdt heb je denk ik ook liever niet dat mensen dat komen verstoren, niet? Ik denk niet dat je dat dan als een overwinning beschouwt als je feest op een normale wijze doorgang kan vinden, maar hoogstens dat alles verloopt zoals het zou moeten verlopen.
Precies, de strijd om het feest te laten verlopen zoals wij dat willen is gewonnen. Dat zeg ik.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:33:56 #72
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150261
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is niet waar, aan beide kanten doet men veelste moeilijk.
Daarbij is dit geen nieuwe discussie, al in de jaren '80 werd variatie (zonder schreeuwers toegepast) niet geaccepteerd.
Maar het is gewoon een feit dat een meerderheid het prima vindt zoals het was. Het is nergens nodig om te plooien voor een kleine minderheid. Nog minder omdat een deel hiervan zo fanatiek is dat ze niet rusten voor Sinterklaas voor altijd in z'n kist ligt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150262


Klompgoden
U MAD?
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:34:12 #74
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150266
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Precies, de strijd om het feest te laten verlopen zoals wij dat willen is gewonnen. Dat zeg ik.
Ben je daar tegen dan? Als in, heb je liever chaos en mensen die met elkaar (bek)vechten terwijl ze aanschouwd kunnen worden door de kinderen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150282
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:34 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ben je daar tegen dan?
Ik ben tegen mensen die niet weten wat hun problemen zijn en zich af laten leiden.
wooblabalurg
pi_175150299
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:31 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat was nogal grappig omdat ie zei dat ik iets kon leren terwijl ie zelf een fout maakte. Hij had ook kunnen zeggen 'kom naar de maan daar leer je veel van'. Had ik dan denigrerend gedaan over de maan? Nee, omdat het daar niet zoveel over zegt. Hoop dat je het zo begrijpt.
Het kan dat je tijdens het typen een woord vergeet, maar op zo je punt maken over anti zwart piet is best wel zielig.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175150302


Dat hebben die Friezen toch netjes en op een rustige manier opgelost.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175150311
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:28 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Welke strijd? Het is hoogstens een poging om storende elementen weg te houden van een feest. Als jij een feest houdt heb je denk ik ook liever niet dat mensen dat komen verstoren, niet? Ik denk niet dat je dat dan als een overwinning beschouwt als je feest op een normale wijze doorgang kan vinden, maar hoogstens dat alles verloopt zoals het zou moeten verlopen.
De normale wijze om storende elementen van een feest weg te houden is de deur dicht doen. Maar dit is op de openbare weg, dar is nou eenmaal vrijheid van meningsuiting en vrijheid van demonstratie. Dat lijkt me op zich een goede zaak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175150313
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:28 schreef Ryan3 het volgende:
'Bonifatius bij Dokkum' vermoord placht men te zeggen.
Bonifatius dacht even de Friezen te bekeren tot katholicisme . Wat had die man het bij de verkeerde eind zeg, Net als al die trieste activisten. Kom niet aan Friesland, want dan ga je voor de bijl :P
pi_175150337
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:32 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is niet waar, aan beide kanten doet men veelste moeilijk.
Daarbij is dit geen nieuwe discussie, al in de jaren '80 werd variatie (zonder schreeuwers toegepast) niet geaccepteerd.
Er is heel veel veranderd in 30 jaar. Kijk naar de verschillende karakters die zijn ontstaan. De enige verandering die niet geaccepteerd wordt is afwijken van de kleur zwart.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175150355
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:35 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Het kan dat je tijdens het typen een woord vergeet, maar op zo je punt maken over anti zwart piet is best wel zielig.
Uberhaupt een punt maken over zwarte piet is best wel zielig.
*om
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:37:40 #82
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150361
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:35 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik ben tegen mensen die niet weten wat hun problemen zijn en zich af laten leiden.
Dat kun je ook zeggen van de anti-Pieten. Ze wentelen hun sociaal-economische problemen af op Zwarte Piet en lijken te denken dat als dat "racistische" element in onze samenleving uit de weg geruimd is, alles opgelost is.

Als je links bent, zou je je moeten verzetten tegen neo-liberaal gedachtegoed, tegen het afbreken van de zorgstaat enzovoort. Dat is waar de miserie van veel mensen namelijk vandaan komt, niet door Zwarte Piet.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150375
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Bonifatius dacht even de Friezen te bekeren tot katholicisme . Wat had die man het bij de verkeerde eind zeg, Net als al die trieste activisten. Kom niet aan Friesland, want dan ga je voor de bijl :P
Gek genoeg, nu redden ze Bonifatius eigenlijk. (Zijn feestje althans).
I´m back.
pi_175150380
Wat is dat nou weer? Mannen in pakken?
pi_175150383
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:33 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]

Klompgoden
De Friezen houden van tradities, dus ook van klompen :D
pi_175150384
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:36 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Er is heel veel veranderd in 30 jaar. Kijk naar de verschillende karakters die zijn ontstaan. De enige verandering die niet geaccepteerd wordt is afwijken van de kleur zwart.
Huidskleur is nogal een dingetje voor deze mensen.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:39:15 #87
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150399
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De normale wijze om storende elementen van een feest weg te houden is de deur dicht doen. Maar dit is op de openbare weg, dar is nou eenmaal vrijheid van meningsuiting en vrijheid van demonstratie. Dat lijkt me op zich een goede zaak.
Gelukkig heeft de burgemeester dan gedaan wat hij in de eerste plaats had moeten doen: verstorende elementen buiten de "deur" houden (want hij mag dat namelijk wel).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150411
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:37 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Uberhaupt een punt maken over zwarte piet is best wel zielig.
*om
Je hebt mijn reactie in het vorige topic niet gelezen. Het mag van mij best gekleurde pieten zijn. Alleen de anti zwarte pieten groep zijn zelfs tegen die oplossing. Dus heb ik gewoon een hekel aan die groep, want er is geen normaal dialoog mee te voeren valt.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:39:38 #89
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150416
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Huidskleur is nogal een dingetje voor deze mensen.
En dat zou het niet moeten zijn, wat dat is erg kleingeestig en hokjesdenkend.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150423
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gek genoeg, nu redden ze Bonifatius eigenlijk. (Zijn feestje althans).
Tijden veranderen :)
pi_175150440
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:37 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat kun je ook zeggen van de anti-Pieten.
Exactemundo.

Als ik hen was zou ik denken nja als zij zo graag een racistisch feest willen vieren moeten zij dat weten toch. Blijkbaar vinden ze dat zelf enorm okay.
wooblabalurg
pi_175150453
De NOS richt zijn camera's vooral op de witte pieten en roetpieten valt me op. :r
pi_175150459
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Exactemundo.

Als ik hen was zou ik denken nja als zij zo graag een racistisch feest willen vieren moeten zij dat weten toch. Blijkbaar vinden ze dat zelf enorm okay.
Frame.

Bron graag.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175150472
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Huidskleur is nogal een dingetje voor deze mensen.
Zwart is geen huidskleur. Tenzij je dood bent. :{w
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:42:09 #95
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150473
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:40 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Exactemundo.

Als ik hen was zou ik denken nja als zij zo graag een racistisch feest willen vieren moeten zij dat weten toch. Blijkbaar vinden ze dat zelf enorm okay.
Dat is nou net de crux, het feest is niet racistisch. En nee, roepen dat je het racistisch vindt maakt een feest niet racistisch.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150481
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:38 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Huidskleur is nogal een dingetje voor deze mensen.
En dát is dus racistisch. Denken in huidskleur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175150494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:39 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Je hebt mijn reactie in het vorige topic niet gelezen. Het mag van mij best gekleurde pieten zijn. Alleen de anti zwarte pieten groep zijn zelfs tegen die oplossing. Dus heb ik gewoon een hekel aan die groep, want er is geen normaal dialoog mee te voeren valt.
Een groep bestaat uit mensen en die mensen kun je wel of niet tof vinden maar een hekel aan een groep hebben is het begin van het einde.
wooblabalurg
pi_175150507
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Tijden veranderen :)
Ja, het is wel apart om te zien in ieder geval. Ze stoppen gewoon die bussen op de snelweg en demonstranten worden gesommeerd rechtsomkeer te maken:

I´m back.
pi_175150518
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:02 schreef TjjWester het volgende:
Toch wel bizar dat die friezen dit zomaar voor elkaar krijgen terwijl het eerder niet lukte!
En extra sneu dat ze nu ook het warme welkom van het comité met de knuppels en hooivorken mislopen.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_175150527
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:43 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Een groep bestaat uit mensen en die mensen kun je wel of niet tof vinden maar een hekel aan een groep hebben is het begin van het einde.
Weer zo lekker drogreden van je. Je valt onder diezelfde groep in mijn ogen
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175150532
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:38 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat is dat nou weer? Mannen in pakken?
Kan je op je sokken aanvoelen, dat zijn straks de hulp sinterklazen.
pi_175150535
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Frame.

Bron graag.
Er staat "als ik hen was zou ik denken ..".

Cursus begrijpend lezen graag.
wooblabalurg
pi_175150549
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is wel apart om te zien in ieder geval. Ze stoppen gewoon die bussen op de snelweg en demonstranten worden gesommeerd rechtsomkeer te maken:

[ afbeelding ]
Mijn geloof in 'de gewone man' is terug. Misschien dat er nu meer actiebereidheid komt om ook voor andere zaken je bed uit te komen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175150555
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Zwart is geen huidskleur. Tenzij je dood bent. :{w
Maak eens een wereldreis.
Verken je eigen blauwe knikker.
wooblabalurg
pi_175150570
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:45 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mijn geloof in 'de gewone man' is terug. Misschien dat er nu meer actiebereidheid komt om ook voor andere zaken je bed uit te komen?
Zo moeilijk is het kennelijk niet in ieder geval en je voorkomt toch veel gezeik en gedrein.
I´m back.
pi_175150574
Heeft de politie al met scherp geschoten op deze wegenblokkerende idioten die de democratische rechtstaat ondermijnen?
pi_175150580
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:45 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Er staat "als ik hen was zou ik denken ..".

Cursus begrijpend lezen graag.
Waar staat dat ik jou bedoel?

Denk dat die cursus beter aan jou besteed is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175150586
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:42 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat is nou net de crux, het feest is niet racistisch. En nee, roepen dat je het racistisch vindt maakt een feest niet racistisch.
Ik denk dat het onderhevig is aan interpretatie. De mensen die het als voldongen feit zien, beide kanten, lijken het meest de mist in te gaan.
wooblabalurg
pi_175150587
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:46 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Maak eens een wereldreis.
Verken je eigen blauwe knikker.
Geen zin in. Je hebt vast een foto van een levend persoon met een pikzwarte (niet donkerbruine) huid.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_175150590
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dat mensen zich hier zo fanatiek mee bezig houden en het echt zien als een strijd, bijv met 'de Randstad'. Dan lijkt je wereld echt heel klein en lijk je niet te beschikken over het vermogen om in te schatten wat de problemen in je land zijn. Laat staan op wereldniveau. Hoort overigens wel bij deze tijd maar is daardoor natuurlijk niet minder pijnlijk.
Het laatste opiniestuk wat ik hierover heb gelezen met wat meningen van hoogleraren was toch echt een randstad versus de domme conservatieve mensen in het 'buitengebied'' die niet voor zichzelf kunnen denken omdat ze geen stadsbewoner zijn. Ook als je ziet waar de antipieten vandaan komen is het voornamelijk de randstad.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:49:01 #111
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_175150622
Gelukkig zijn er nog mensen die opstaan voor ons land en onze tradities _O_
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_175150626
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:44 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Weer zo lekker drogreden van je. Je valt onder diezelfde groep in mijn ogen
Als jij wilt haten moet je dat zelf weten. Ik geef alleen aan dat je er niet ver mee komt.
wooblabalurg
pi_175150645
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:47 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Geen zin in. Je hebt vast een foto van een levend persoon met een pikzwarte (niet donkerbruine) huid.
Dat kan. Google is your friend.
wooblabalurg
pi_175150646
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is wel apart om te zien in ieder geval. Ze stoppen gewoon die bussen op de snelweg en demonstranten worden gesommeerd rechtsomkeer te maken:

[ afbeelding ]
Ik zou wel verdrietig worden als ik een kapotte auto door deze actie had. Toch snap ik echt niet waarom dit soort mensen toestemming krijgen om te demonstreren. Doe het een dag eerder, een dag later of voor een of ander slavernij monument, maar ga niet naar een evenement met kinderen.
pi_175150654
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:46 schreef gelly het volgende:
Heeft de politie al met scherp geschoten op deze wegenblokkerende idioten die de democratische rechtstaat ondermijnen?
Viesmad.
pi_175150655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:49 schreef RubenSosa het volgende:
Gelukkig zijn er nog mensen die opstaan voor ons land en onze tradities _O_
Hoeveel kinderen gaan er in de zak naar Spanje of krijgen een zakje zout i.p.v. cadeau's? Juist.
pi_175150665
Doorbraakeu twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 12:29:09 12.15 Er was kennelijk al een besluit genomen door de burgemeester terwijl ze nog deden alsof ze ons naar dokkum gi… https://t.co/RgsnxBtVpG reageer retweet
Wat een heerlijk werk heb je dan als je zulke toneelstukjes mag opvoeren.
pi_175150675
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het laatste opiniestuk wat ik hierover heb gelezen met wat meningen van hoogleraren was toch echt een randstad versus de domme conservatieve mensen in het 'buitengebied'' die niet voor zichzelf kunnen denken omdat ze geen stadsbewoner zijn. Ook als je ziet waar de antipieten vandaan komen is het voornamelijk de randstad.
Ja, daarin zit ook de oplossing van deze opstand.
Laten ze in de Randstad ZP afschaffen en het feestje buiten de Randstad en Meppel gewoon traditioneel doorgang vinden.
Beetje polderen dus.
I´m back.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:51:36 #120
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175150676
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoeveel kinderen gaan er in de zak naar Spanje of krijgen een zakje zout i.p.v. cadeau's? Juist.
Ik woon in Spanje en elk jaar komen er honderden kinderen met de stoomboot mee hoor, in zakken. Dat vertellen de Nederlandse media natuurlijk niet.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175150679
Zwarte pieten mogen niet meer gek doen anders bevestig je het stereotype van een neger, aldus de antiracisten :')
pi_175150680
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als jij wilt haten moet je dat zelf weten. Ik geef alleen aan dat je er niet ver mee komt.
Ik haat niet. Maar jij kan niet redeneren. Ga maar gauw naar je vriendjes bij Harlingen toe :W
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:52:45 #123
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175150695
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef Vasilevski het volgende:
Doorbraakeu twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 12:29:09 12.15 Er was kennelijk al een besluit genomen door de burgemeester terwijl ze nog deden alsof ze ons naar dokkum gi… https://t.co/RgsnxBtVpG reageer retweet
Wat een heerlijk werk heb je dan als je zulke toneelstukjes mag opvoeren.
In de toekomst wordt dit gewoon onderdeel van het script. Uitkijken naar de stoomboot en naar de activisten. Harstikke spannend.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175150701
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef Vasilevski het volgende:
Doorbraakeu twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 12:29:09 12.15 Er was kennelijk al een besluit genomen door de burgemeester terwijl ze nog deden alsof ze ons naar dokkum gi… https://t.co/RgsnxBtVpG reageer retweet
Wat een heerlijk werk heb je dan als je zulke toneelstukjes mag opvoeren.
Als je mensen die ruimte niet geeft om te demonstreren gaan ze rellen de volgende keer. Dat zou je als PVV'er toch moeten weten.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:53:54 #125
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150722
Ik ben benieuwd naar de mening van deze anti-ZP's en supporters omtrent Hadji Firoez, een soortgelijk feest in Iran, beschermd als erfgoed door de VN - u weet, dezelfde organisatie die bij monde van mevrouw Verene Sheperd, Zwarte Piet een racistisch gebruik noemde.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je mensen die ruimte niet geeft om te demonstreren gaan ze rellen de volgende keer. Dat zou je als PVV'er toch moeten weten.
:')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 12:54:30 #127
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175150731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Zwarte pieten mogen niet meer gek doen anders bevestig je het stereotype van een neger, aldus de antiracisten :')
Haal dat anti maar weg. Juist zij zijn de personen die zich laten beïnvloeden door huidskleur.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175150735
Vind het wel mooi op tv:
De enig echte witte Piet is de Zielepiet. Altijd zeuren en janken. _O-
Make my day!
pi_175150740
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef Vasilevski het volgende:
Doorbraakeu twitterde op zaterdag 18-11-2017 om 12:29:09 12.15 Er was kennelijk al een besluit genomen door de burgemeester terwijl ze nog deden alsof ze ons naar dokkum gi… https://t.co/RgsnxBtVpG reageer retweet
Wat een heerlijk werk heb je dan als je zulke toneelstukjes mag opvoeren.
Je zou als agent maar een strak gezicht moeten houden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, daarin zit ook de oplossing van deze opstand.
Laten ze in de Randstad ZP afschaffen en het feestje buiten de Randstad en Meppel gewoon traditioneel doorgang vinden.
Beetje polderen dus.
Dat is volgens mij geen optie meer. Die lui uit de randstad zullen niet rusten voor Zwarte Piet overal weg is en de lui uit het buitengebied zullen niet ophouden met zeiken over de randstad zolang Zwarte Piet daar een of andere Spaanse regenboog edelman is. En het compromis van de roetveegpiet is volgens mij ook afgewezen door de busladingen aan demonstranten van vandaag.
pi_175150742
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Ga maar gauw naar je vriendjes bij Harlingen toe :W
Ben jij 12?
wooblabalurg
pi_175150763
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je mensen die ruimte niet geeft om te demonstreren gaan ze rellen de volgende keer. Dat zou je als PVV'er toch moeten weten.
De volgende keer is vast het weer ergens in de randstad en hoeven ze niet eens de bus te nemen. Stop ze dan maar eens.
pi_175150778
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Haal dat anti maar weg. Juist zij zijn de personen die zich laten beïnvloeden door huidskleur.
Precies. Voor ons doet huidskleur er totaal niet toe. Daarom moet en zal Piet Zwart blijven godverdomme.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:56:44 #133
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175150787
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:53 schreef Lothiriel het volgende:
Ik ben benieuwd naar de mening van deze anti-ZP's en supporters omtrent Hadji Firoez, een soortgelijk feest in Iran, beschermd als erfgoed door de VN - u weet, dezelfde organisatie die bij monde van mevrouw Verene Sheperd, Zwarte Piet een racistisch gebruik noemde.
Ik kan je vertellen dat we ook hier in Spanje iets soortgelijks hebben tijdens driekoningen.

Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:56:57 #134
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150793
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Precies. Voor ons doet huidskleur er totaal niet toe. Daarom moet en zal Piet Zwart blijven godverdomme.
Volgens mij is het vooral een principekwestie geworden, en doet de kleur van ZP er op zich niet zoveel toe.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:57:03 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175150796
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:54 schreef agter het volgende:
Vind het wel mooi op tv:
De enig echte witte Piet is de Zielepiet. Altijd zeuren en janken. _O-
Die is nog nooit door een schoorsteen geweest.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175150808
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:54 schreef agter het volgende:
Vind het wel mooi op tv:
De enig echte witte Piet is de Zielepiet. Altijd zeuren en janken. _O-
Zou een treffend statement kunnen zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175150810
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zou wel verdrietig worden als ik een kapotte auto door deze actie had. Toch snap ik echt niet waarom dit soort mensen toestemming krijgen om te demonstreren. Doe het een dag eerder, een dag later of voor een of ander slavernij monument, maar ga niet naar een evenement met kinderen.
Op zich moet het mogelijk zijn om te demonstreren, maar doe het dan niet bij de intocht, maar idd elders. Of ja, ga je richten op de Randstad, want ik denk dat je in de provincie weinig medestanders aantreft. En aangezien intochten door particulieren worden georganiseerd, zul je echt niemand overhalen tot je standpunt door er bij te gaan demonstreren en mensen en hun kinderen te gaan uitschelden voor racist.
We moeten een beetje polderen, vind ik. Daar zijn we nooit minder door geworden.
I´m back.
pi_175150812
In mijn tijd zag je zwarte pieten over daken lopen en en in gebouwen klimmen maar dat mag dus niet meer want dat doet teveel denken aan inbrekers. :?
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:57:46 #139
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150814
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:56 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat we ook hier in Spanje iets soortgelijks hebben tijdens driekoningen.
[ [url=
http://e03-elmundo.uecdn.(...)25286.jpg]afbeelding[/url] ]
De selectieve verontwaardiging bij dat volk én de VN is prachtig :r
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150818
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:57 schreef Perrin het volgende:

[..]

Die is nog nooit door een schoorsteen geweest.
Die witte moet het nog leren. Haha!
Even inwijden op een boot vol mannen.
Make my day!
pi_175150820
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:52 schreef gelly het volgende:

[..]

Als je mensen die ruimte niet geeft om te demonstreren gaan ze rellen de volgende keer. Dat zou je als PVV'er toch moeten weten.
Ik heb in maart SP gestemd dus ik weet niet welke PVV'er je bedoelt. Maar dat past ook niet in het sneue bekrompen wereldbeeld van bepaalde mensen. ZP is in hun ogen een links-rechtsdiscussie en iedereen die geen compassie heeft met deze sneuneuzen is PVV. :')

Ze gaan maar demonstreren in de stad waar ze wonen. Demonstreren is een recht maar geen enkele gemeente heeft de plicht om pure provocaties te faciliteren. Beter dat het op deze manier gaat dan met hooivorken.
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:58:18 #142
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175150824
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:52 schreef Strani het volgende:

[..]

In de toekomst wordt dit gewoon onderdeel van het script. Uitkijken naar de stoomboot en naar de activisten. Harstikke spannend.
Het hoort er inmiddels wel een beetje bij. Voor de kinderen de verhaallijn of de boot wel op tijd aankomt en voor de volwassenen de verhaallijn of de demonstranten wel te laat komen. :)

Zo krijgt het Sinterklaasfeest toch ook nog nieuwe tradities. :D
pi_175150840
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:56 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Volgens mij is het vooral een principekwestie geworden, en doet de kleur van ZP er op zich niet zoveel toe.
Fascinerend is dat he.
Zou een familiediner helpen?
wooblabalurg
pi_175150841
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zou een treffend statement kunnen zijn.
Het valt me wel op, ja. Zal vast wel over nagedacht zijn. Zielepiet. :o
Make my day!
pi_175150851
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het hoort er inmiddels wel een beetje bij. Voor de kinderen de verhaallijn of de boot wel op tijd aankomt en voor de volwassenen de verhaallijn of de demonstranten wel te laat komen. :)

Zo krijgt het Sinterklaasfeest toch ook nog nieuwe tradities. :D
_O-
pi_175150853
Haha geniaal de discussie over wel/niet Randstad of de provincie, lekker kansloos maar wel vermakelijk. Feit is dat die Friezen het toch maar even mooi geflikt hebben daar, staan in de klompen op de snelweg hoe mooi wil je het hebben. Blij dat sinterklaas en zijn pieten weer in het land zijn
  zaterdag 18 november 2017 @ 12:59:48 #147
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175150859
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:58 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het hoort er inmiddels wel een beetje bij. Voor de kinderen de verhaallijn of de boot wel op tijd aankomt en voor de volwassenen de verhaallijn of de demonstranten wel te laat komen. :)

Zo krijgt het Sinterklaasfeest toch ook nog nieuwe tradities. :D
Haha precies :D
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 12:59:52 #148
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175150860
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:56 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Precies. Voor ons doet huidskleur er totaal niet toe. Daarom moet en zal Piet Zwart blijven godverdomme.
Niemand zou er een probleem van maken als het echt een probleem was. Het gaat niet om de kleur, maar om het toegeven aan een stel schreeuwende racisten waar niemand zin in heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175150872
quote:
Enfin, mijn business associate en Algarviaanse golfbuddy Don Erik de Vlieger was in een gulle bui en heeft alle 900 kaartjes voor die avond opgekocht en gaat die verloten onder zijn fans, in de hoop toch nog een gezonde discussie te krijgen die avond. U kunt de Tweep des Vaderlands zelf benaderen op @EWdeVlieger. Ik zie u aanstaande maandagavond. En nu over tot de waan van de dag, vrienden.
http://www.hpdetijd.nl/20(...)oop-erik-de-vlieger/
_O-
pi_175150879
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:57 schreef Braindead2000 het volgende:
In mijn tijd zag je zwarte pieten over daken lopen en en in gebouwen klimmen maar dat mag dus niet meer want dat doet teveel denken aan inbrekers. :?
Plus veiligheid hè. ZP zal ook een VCA moeten hebben en dan weet je dat je de nodige maatregelen moet treffen:

https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/werken-op-hoogte
I´m back.
pi_175150880
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:57 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik heb in maart SP gestemd dus ik weet niet welke PVV'er je bedoelt. Maar dat past ook niet in het sneue bekrompen wereldbeeld van bepaalde mensen. ZP is in hun ogen een links-rechtsdiscussie en iedereen die geen compassie heeft met deze sneuneuzen is PVV. :')

Ze gaan maar demonstreren in de stad waar ze wonen. Demonstreren is een recht maar geen enkele gemeente heeft de plicht om pure provocaties te faciliteren. Beter dat het op deze manier gaat dan met hooivorken.
prima verwoord ^O^
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:01:19 #152
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150891
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:59 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Fascinerend is dat he.
Zou een familiediner helpen?
Minder gedram van anti-Zwarte Pieten had geholpen om dit hele circus te voorkomen. Het is dus volledig op hun conto te schrijven.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150897
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niemand zou er een probleem van maken als het echt een probleem was. Het gaat niet om de kleur, maar om het toegeven aan een stel schreeuwende racisten waar niemand zin in heeft.
Dit toont heel goed je blinde vlek aan en hoe diep je hierin zit.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:02:00 #154
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175150914


Heerlijk, witte gutmenschen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175150923
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:01 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Minder gedram van anti-Zwarte Pieten had geholpen om dit hele circus te voorkomen. Het is dus volledig op hun conto te schrijven.
Wijzen met de vinger.
Klassieke tactiek.
Hoop dat het werkt. Vast wel.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:02:29 #156
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175150928
Verdorie he. 1 witte piet en ze steelt gewoon de boot. Racisme dit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175150935
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:00 schreef Vesz het volgende:

[..]

_O-
Don Arthuro. :D.
I´m back.
pi_175150937
Godverdomme wat triest, het is een feestdag voor kinderen, niet om elkaar de kop in te slaan.

Ja negers zijn vroeger gediscrimineerd, (zoals iedere bevolkingsgroep meemaakt). Alleen zijn sommigen daardoor zo psychotisch geworden dat ze niet meer helder kunnen onderscheiden wat racisme is en wat niet. Alles wat niet precies volgens hun denkbeeld is, is automatisch racistisch.
&lt;hr&gt;
pi_175150939
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, daarin zit ook de oplossing van deze opstand.
Laten ze in de Randstad ZP afschaffen en het feestje buiten de Randstad en Meppel gewoon traditioneel doorgang vinden.
Beetje polderen dus.
En boeiend om te zien dat tolerantie en verdraagzaamheid verplaatst naar de provincie.
In Amsterdam ervaren ze overlast van bijna alles. Van bierfiets tot grachtensloep en van toeristen tot rolkoffertjes.
De minder exclusieve delen van de randstad gaan gebukt onder de aanstaande sharia, nog even en als anders denkende is daar geen plaats meer voor je.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_175150948
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:46 schreef gelly het volgende:
Heeft de politie al met scherp geschoten op deze wegenblokkerende idioten die de democratische rechtstaat ondermijnen?
Nee, maar wel de demonstratie van Kick Out zwarte piet verboden *O* _O_ oO/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:03:27 #161
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175150949
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:02 schreef Strani het volgende:
Verdorie he. 1 witte piet en ze steelt gewoon de boot. Racisme dit.
Kom terug met de pakjes!1!! :(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175150951
Goed pietje wel
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:03:48 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175150954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Godverdomme wat triest, het is een feestdag voor kinderen, niet om elkaar de kop in te slaan.

Ja negers zijn vroeger gediscrimineerd, (zoals iedere bevolkingsgroep meemaakt). Alleen zijn sommigen daardoor zo psychotisch geworden dat ze niet meer helder kunnen onderscheiden wat racisme is en wat niet. Alles wat niet precies volgens hun denkbeeld is, is automatisch racistisch.
Anti-pieten blijven vooral de Amerikaanse historische situatie projecten op Nederland. Totaal geen besef van de geschiedenis. Net zoals Sylvana denkt dat ze de 21e eeuwse Rosa Parks is.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:04:16 #164
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150965
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:02 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wijzen met de vinger.
Klassieke tactiek.
Hoop dat het werkt. Vast wel.
Neuh, wat mij betreft is er helemaal niks aan de hand. Als die gekkies zich nu even koest houden kan iedereen genieten van het feest over een paar weken.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175150970
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef Dawnbreaker het volgende:
Alleen zijn sommigen daardoor zo psychotisch geworden dat ze niet meer helder kunnen onderscheiden
Interessante theorie.
Hier zou ik graag meer over horen.
Hoe het tot stand is gekomen etc.
wooblabalurg
pi_175150973
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:02 schreef Strani het volgende:
Verdorie he. 1 witte piet en ze steelt gewoon de boot. Racisme dit.
Diewertje heeft wel veel aandacht voor Arische piet, beetje verdacht. :{
pi_175150979
Harry Piekema op Nos journaal _O-
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_175150982
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:46 schreef gelly het volgende:
Heeft de politie al met scherp geschoten op deze wegenblokkerende idioten die de democratische rechtstaat ondermijnen?
Op wie? Die op de erasmusbrug?
Dat zou wel terecht zijn idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 13:04:58 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175150985
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit toont heel goed je blinde vlek aan en hoe diep je hierin zit.
Blinde vlek? Omdat ik wel de achterliggende gedachte van de felle tegenstand ken, in tegenstelling tot die racisme-roepers?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:05:20 #170
3542 Gia
User under construction
pi_175150992
Dacht niet dit ooit te zeggen, maar trots op Friesland!
pi_175150993
Was een goeie actie van de friezen ^O^ respect _O_
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175150994
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:02 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijk, witte gutmenschen.
Ah, 'zielepiet' heeft medestanders.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:05:33 #173
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175150995
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Anti-pieten blijven vooral de Amerikaanse historische situatie projecten op Nederland. Totaal geen besef van de geschiedenis. Net zoals Sylvana denkt dat ze de 21e eeuwse Rosa Parks is.
Dit is veruit het meest storende aan die anti-Pieten inderdaad. Die import van Amerikaanse achterlijkheid, om te kotsen is het :N
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151001
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:00 schreef Vesz het volgende:

[..]

_O-
Deze man. :D Elke zin is goud waard. Alleen het begin al:

quote:
Het geestige is dat alle aanstichters van het Pieten-drama er die avond zijn. Naar goed communistisch en antifascistisch gebruik komen er die avond geen tegenstanders aan het woord. Iedereen is er: Sylvana, Jerry Martin Luther Afrika rol King Pepermunt, helper whitey Sunny Bergman, Tirsa With (wie kent haar niet) de wereldwijd vermaarde theatermaker Elvin Rigter (wie kent hem niet) en last but not least … tromgeroffel … de gewezen staatszwartepiet Erik van Muiswinkel die zich rijkelijk laat bekeerd heeft tot het antifascisme, al zal dat aanzienlijk minder schuiven.

Enfin, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald en hij kan heel goed rentenieren van de opbrengst van zijn glimmende Piet-schoentjes die hij verkocht aan het Afrika-museum.

Erikje mocht het afgelopen half jaar niet twitteren van mevrouw Van Muiswinkel omdat hij nogal tekeer was gegaan in dat virtuele riool, al dan niet in kennelijke staat. Schuimbekkend is de juiste term en daarbij laat ik in het midden welke substantie het schuim veroorzaakte.
:D
pi_175151002
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:05 schreef Gia het volgende:
Dacht niet dit ooit te zeggen, maar trots op Friesland!
Dit!
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_175151004
Wat nou blackface. Als ik mijn gezicht zwart wil sminken dan doe ik dat! Negers hebben niet het alleenrecht op een donkere kleur.
pi_175151009
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niemand zou er een probleem van maken als het echt een probleem was. Het gaat niet om de kleur, maar om het toegeven aan een stel schreeuwende racisten waar niemand zin in heeft.
Als ze deze discussie waren aangegaan met een filmpje van een verdrietig kind dat op de basisschool werd gepest omdat ze hem zwarte piet noemden en een verzoek naar een aanpassing naar een roetveegpiet dan waren we nu al klaar geweest volgens mij. Maar nee. Iedereen die zwarte piet leuk vindt moest wel een vieze domme racist zijn. En roetveegpiet is niet voldoende, nee het moet totaal wat anders worden. Maar geen Spaanse edelman want dat is ook racistisch. Want iedere Spaanse edelman vermoordde de lokale bevolkingen buiten Europa.
pi_175151011
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:04 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Neuh, wat mij betreft is er helemaal niks aan de hand. Als die gekkies zich nu even koest houden kan iedereen genieten van het feest over een paar weken.
Dit lijkt inderdaad de algehele houding te zijn van het Pro Pieten kamp.
wooblabalurg
pi_175151018
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef quo_ het volgende:

[..]

En boeiend om te zien dat tolerantie en verdraagzaamheid verplaatst naar de provincie.
In Amsterdam ervaren ze overlast van bijna alles. Van bierfiets tot grachtensloep en van toeristen tot rolkoffertjes.
De minder exclusieve delen van de randstad gaan gebukt onder de aanstaande sharia, nog even en als anders denkende is daar geen plaats meer voor je.
ik denk sws dat de term "conservatief" anders zal moeten worden gedefinieerd op den duur. Vroeger stond het nogal negatief te boek, tegenwoordig zie je toch dat het ook positieve dingen kan voortbrengen. Je ziet dan ook, las ik onlangs, een gestage stroom jonge witte mensen die zich metterdaad terugtrekken uit de Randstad en zich gaan vestigen buiten de grote steden. Uiteraard zal dit ook weer gevolgen hebben voor de dorpen.
I´m back.
pi_175151028
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:05 schreef Odaiba het volgende:
Wat nou blackface. Als ik mijn gezicht zwart wil sminken dan doe ik dat! Negers hebben niet het alleenrecht op een donkere kleur.
Pics or it didnt happen.
wooblabalurg
pi_175151032
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:05 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Deze man. :D Elke zin is goud waard. Alleen het begin al:

[..]

:D
De columns van Don Arthuro _O_
pi_175151037
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:01 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit toont heel goed je blinde vlek aan en hoe diep je hierin zit.
Jij zegt heel vaak van dit soort dingen zonder hard te maken waarom je gelijk hebt.
pi_175151043
Het verhaal:
Witte mensen zijn zielepieten en ze stelen. _O-
Make my day!
pi_175151054
Breaking: Diewetje maakt zich zorgen om arische piet.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:08:17 #185
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151060
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:06 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Dit lijkt inderdaad de algehele houding te zijn van het Pro Pieten kamp.
Inderdaad prima houding. Ik distantieer me van elke vorm van geweld. Ze mogen wat mij betreft protesteren maar buiten het zicht van de intocht. Prima dat ze de brug willen blokkeren, lekker hinderlijk maar who cares. Verder prima houding dus. Feest kan doorgaan, 99 procent van de bevolking blij, mooi toch?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:08:17 #186
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151061
Zwarte Piet is een racistische karikatuur.

Schandalig dat KOZP niet mag demonstreren.
pi_175151066
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:05 schreef Odaiba het volgende:
Wat nou blackface. Als ik mijn gezicht zwart wil sminken dan doe ik dat! Negers hebben niet het alleenrecht op een donkere kleur.
Exact.

Daarbij is vrijheid van expressie een grondrecht,
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151075
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij zegt heel vaak van dit soort dingen zonder hard te maken waarom je gelijk hebt.
Ik hoef mijn gelijk dan ook niet te halen. Dit is puur vriendschappelijk.
wooblabalurg
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 13:09:22 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175151087
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:07 schreef agter het volgende:
Het verhaal:
Witte mensen zijn zielepieten en ze stelen. _O-
Witte pieten hè.

En zwarte pieten zijn vrolijk en delen snoep uit O+
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175151090
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:08 schreef Heufd het volgende:
Zwarte Piet is een racistische karikatuur.

Schandalig dat KOZP niet mag demonstreren.
bron?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:09:38 #191
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_175151092
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:05 schreef Gia het volgende:
Dacht niet dit ooit te zeggen, maar trots op Friesland!
Mooie actie inderdaad :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_175151095
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:08 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Inderdaad prima houding. Ik distantieer me van elke vorm van geweld. Ze mogen wat mij betreft protesteren maar buiten het zicht van de intocht. Prima dat ze de brug willen blokkeren, lekker hinderlijk maar who cares. Verder prima houding dus. Feest kan doorgaan, 99 procent van de bevolking blij, mooi toch?
Welk waardeoordeel je aan die houding hangt is geheel aan jou. Ik ben in ieder geval blij voor jou.
wooblabalurg
pi_175151096
Baconbus is wel zuur hoor. Heerlijk dit :D wat laat ie zich weer kennen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:59 schreef pennedop2 het volgende:
Haha geniaal de discussie over wel/niet Randstad of de provincie, lekker kansloos maar wel vermakelijk. Feit is dat die Friezen het toch maar even mooi geflikt hebben daar, staan in de klompen op de snelweg hoe mooi wil je het hebben. Blij dat sinterklaas en zijn pieten weer in het land zijn
In de randstad zijn anders ook meer medestanders dan antipieten. De antipieten wonen daar alleen. Dat is het verschil.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175151105
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:02 schreef matthijst het volgende:
[ afbeelding ]

Heerlijk, witte gutmenschen.
Waarom voelen dit soort mensen altijd de behoefte om in het Engels te communiceren? In Friesland spreken ze al amper Nederlands, laat staan Engels en dan kom je met dit soort teksten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:08 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik hoef mijn gelijk dan ook niet te halen. Dit is puur vriendschappelijk.
Ha ja ik noem mijn vrienden ook vaak racisten.
pi_175151110
Het ergste is nog dat dat wandelende lijk, Diewertje Blok, de intocht presenteert.
pi_175151118
,,Het sinterklaasfeest staat of valt niet bij die zwarte kleur, ik begin zo langzamerhand ook te denken: van die rare blackface moeten we maar eens af’’, zei Blok halverwege november.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:11:29 #197
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151123
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Welk waardeoordeel je aan die houding hangt is geheel aan jou. Ik ben in ieder geval blij voor jou.
Waarom doe je zo zuur, dat is de vraag :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151124
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Interessante theorie.
Hier zou ik graag meer over horen.
Hoe het tot stand is gekomen etc.
Je kunt een samenvatting kopen voor 49,95 EUR. Moet ik je de bankgegevens dm-en?
&lt;hr&gt;
pi_175151127
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:09 schreef Red_85 het volgende:
Baconbus is wel zuur hoor. Heerlijk dit :D wat laat ie zich weer kennen
Ja man vandaag was echt erop of eronder voor mij. Breaking point enzo. Gast. :D
wooblabalurg
pi_175151133
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Diewertje heeft wel veel aandacht voor Arische piet, beetje verdacht. :{
Worden alleen de witten laten zien en de zwarten genegeerd?

Krijgen we dat straks weer. 'we moeten meer kleur op tv'. Tisooknooitgoed!!!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:12:29 #201
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151143
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:11 schreef Braindead2000 het volgende:
,,Het sinterklaasfeest staat of valt niet bij die zwarte kleur, ik begin zo langzamerhand ook te denken: van die rare blackface moeten we maar eens af’’, zei Blok halverwege november.
Het is haar blijkbaar ontgaan dat het (Amerikaanse) fenomeen blackface niks te maken heeft met Zwarte Piet.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151148
Diewertje vindt zwarte piet dus racistisch en toch blijft ze de intocht presenteren. Wat een huichelaar. :r
pi_175151157
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ha ja ik noem mijn vrienden ook vaak racisten.
Voelt vast fijn om zo open te zijn met je naasten. Chapeau daarvoor.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:13:10 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175151159
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:09 schreef Red_85 het volgende:
Baconbus is wel zuur hoor. Heerlijk dit :D wat laat ie zich weer kennen.

[..]

In de randstad zijn anders ook meer medestanders dan antipieten. De antipieten wonen daar alleen. Dat is het verschil.
Inderdaad zeg. Man man.
pi_175151166
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ja man vandaag was echt erop of eronder voor mij. Breaking point enzo. Gast. :D
Ga lekker door :D. Huilen zul je, tot je tranen op zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:13:44 #206
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175151169
John Jones is als mokka zijnde natuurlijk wel de perfecte tussenweg.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:13:56 #207
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151183
Meest eenvoudige oplossing is gewoon zwarte en witte pieten. Buiten de grote steden zullen waarschijnlijk weinig witte pieten zijn, want geen draagvlak. In de grote steden misschien 50-50 of meer witte dan zwarte pieten, wat zij willen. Kan iedereen die dat wil zich gewoon schminken (heb je ook geen gezeur dat ome Jan herkend kan worden) en mensen die graag witte pieten willen die schminken zich niet. Op televisie doe je gewoon beide. Iedereen blij?

Met een compromis (roetveegpieten, gekleurde pieten) is toch niemand tevreden en op een andere manier ga je er nooit uit komen.
pi_175151185
De piet die niet helemaal zwart is noemen ze ziele piet op NPO3 en gaat terug naar Spanje ! hahahaha
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:14:23 #210
356891 Abed
hooggeleid
pi_175151186
Goed om dit jaar zoveel roetveegpieten te zien, eindelijk verandering en begrip.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151197
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:11 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waarom doe je zo zuur, dat is de vraag :')
Oh ik vermaak mij prima met deze strijd. Geen zorgen maar toch bedankt.
wooblabalurg
pi_175151203
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Diewertje vindt zwarte piet dus racistisch en toch blijft ze de intocht presenteren. Wat een huichelaar. :r
Het levert haar waarschijnlijk haar jaarsalaris op.
Voor de rest doet ze niet zo veel meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175151225
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ga lekker door :D. Huilen zul je, tot je tranen op zijn.
Wow. Red85, de belichaming van deze intense allesbepalende strijd. Hier ben je voor geboren mijn beste. Pak ze allemaal!
wooblabalurg
pi_175151226
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef Abed het volgende:
Goed om dit jaar zoveel roetveegpieten te zien, eindelijk verandering en begrip.
Hebben ze jou weer vrijgelaten? :D Welkom terug. :W
pi_175151229
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef Abed het volgende:
Goed om dit jaar zoveel roetveegpieten te zien, eindelijk verandering en begrip.
Dit dus. Al die jankende fokkertjes hier :D
pi_175151233
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef Abed het volgende:
Goed om dit jaar zoveel roetveegpieten te zien, eindelijk verandering en begrip.
_O-

Kneus.

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:16 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Dit dus. Al die jankende fokkertjes hier :D
Nog zo'n kneus :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175151237
_O- _O_
pi_175151238
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef forzaudinese het volgende:
De piet die niet helemaal zwart is noemen ze ziele piet op NPO3 en gaat terug naar Spanje ! hahahaha
_O_ _O-
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:17:09 #219
356891 Abed
hooggeleid
pi_175151244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

_O-

Kneus.
Ah iemand heeft een andere mening dan jij, dat mag niet.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151245
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef Abed het volgende:
Goed om dit jaar zoveel roetveegpieten te zien, eindelijk verandering en begrip.
:O
pi_175151246
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:13 schreef Strani het volgende:
John Jones is als mokka zijnde natuurlijk wel de perfecte tussenweg.
Kwestie van tijd he.
Behalve in Friesland misschien.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:17:14 #222
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175151247
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:16 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Dit dus. Al die jankende fokkertjes hier :D
Ik vind het een prima mix. Wat zwart, wat roetveeg en wat wit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175151249
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef Devz het volgende:
Meest eenvoudige oplossing is gewoon zwarte en witte pieten. Buiten de grote steden zullen waarschijnlijk weinig witte pieten zijn, want geen draagvlak. In de grote steden misschien 50-50 of meer witte dan zwarte pieten, wat zij willen. Kan iedereen die dat wil zich gewoon schminken (heb je ook geen gezeur dat ome Jan herkend kan worden) en mensen die graag witte pieten willen die schminken zich niet. Op televisie doe je gewoon beide. Iedereen blij?

Met een compromis (roetveegpieten, gekleurde pieten) is toch niemand tevreden en op een andere manier ga je er nooit uit komen.
Nee. Check ff die antipieten hun standpunten. Alles moet weg wat aan slavernij KAN herinneren en wijzen vervolgens de hele outfit aan. Zp moet weg uit het feest. Er is niets waar ze mee tevreden zullen zijn.

Veel mensen realiseren dat zich niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175151254
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom voelen dit soort mensen altijd de behoefte om in het Engels te communiceren? In Friesland spreken ze al amper Nederlands, laat staan Engels en dan kom je met dit soort teksten.
De helft van die tweets hierover zijn ook in het Engels. Misschien hopen ze dat de VN sancties instelt.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:17:35 #225
356891 Abed
hooggeleid
pi_175151258
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:17 schreef harrievankempen het volgende:

[..]

:O
Hey Harrie!
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151273
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waarom voelen dit soort mensen altijd de behoefte om in het Engels te communiceren? In Friesland spreken ze al amper Nederlands, laat staan Engels en dan kom je met dit soort teksten.

[..]

Ha ja ik noem mijn vrienden ook vaak racisten.
Dat is in lijn van de -plan de campagne- een aantal jaren geleden opgezet door de 'onzichtbare' man achter al deze acties, Sandew Hira.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:18:20 #227
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_175151276
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:17 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

De helft van die tweets hierover zijn ook in het Engels. Misschien hopen ze dat de VN sancties instelt.
Helaas voor hen is de VN een beetje druk met andere zaken zoals Syrie en Venezuela.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_175151281
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Diewertje vindt zwarte piet dus racistisch en toch blijft ze de intocht presenteren. Wat een huichelaar. :r
Mooi toch. Veel van de mannelijke feministen uit Hollywood en in de media blijken ook aanrandende verkrachters te zijn. Openbare mening is één ding, maar je eigen wensen (geld en aandacht voor Diewertje) is belangrijker.
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:13 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Voelt vast fijn om zo open te zijn met je naasten. Chapeau daarvoor.
Het was sarcasme omdat ik je vriendschappelijke post niet helemaal geloofde.
pi_175151283
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:16 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wow. Red85, de belichaming van deze intense allesbepalende strijd. Hier ben je voor geboren mijn beste. Pak ze allemaal!
Nog meer zuur, ga door! Kommaar, laat het gaan jochie, gooi het er uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:18:43 #230
3542 Gia
User under construction
pi_175151287
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef Devz het volgende:
Meest eenvoudige oplossing is gewoon zwarte en witte pieten. Buiten de grote steden zullen waarschijnlijk weinig witte pieten zijn, want geen draagvlak. In de grote steden misschien 50-50 of meer witte dan zwarte pieten, wat zij willen. Kan iedereen die dat wil zich gewoon schminken (heb je ook geen gezeur dat ome Jan herkend kan worden) en mensen die graag witte pieten willen die schminken zich niet. Op televisie doe je gewoon beide. Iedereen blij?

Met een compromis (roetveegpieten, gekleurde pieten) is toch niemand tevreden en op een andere manier ga je er nooit uit komen.
Heb ik 3 jaar geleden al gepost. Dat is niet goed genoeg voor de anti-pieten.
pi_175151296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 12:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Gelukkig heeft de burgemeester dan gedaan wat hij in de eerste plaats had moeten doen: verstorende elementen buiten de "deur" houden (want hij mag dat namelijk wel).
Nee dat mag die niet. De kern van de vrijheid van meningsuiting is nou juist dat je geen toestemming nodig hebt van de de burgemeester of welke autoriteit dan ook. Dat de Friezen het zelf vreedzaam oplossen is dan wel weer grappig, maar overheidsorganen die de wet aan hun laars lappen zijn nooit grappig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_175151300
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Diewertje vindt zwarte piet dus racistisch en toch blijft ze de intocht presenteren. Wat een huichelaar. :r
Dat is typisch links. Wel heel hard roepen over principes, maar het mag je zelf natuurlijk financieel niks kosten.
pi_175151304
quote:
En nu dat ie racistisch is?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151311
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik 3 jaar geleden al gepost. Dat is niet goed genoeg voor de anti-pieten.
Ik 4 jaar geleden al. ;).

Beetje schipperen, polderen, niemand trekt aan het langste end, niemand aan het kortste, pragmatisch.
I´m back.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:20:10 #236
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151316
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:17 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

De helft van die tweets hierover zijn ook in het Engels. Misschien hopen ze dat de VN sancties instelt.
Nee dat is gewoon typisch voor dat soort figuren. Overgenomen uit de VS, zoveel mogelijk SJW-termen ertussen gooien. Toont meteen de achterlijkheid aan.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151322
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het was sarcasme omdat ik je vriendschappelijke post niet helemaal geloofde.
Achja, je bent vast niet alleen.
wooblabalurg
pi_175151327
pi_175151328
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Check ff die antipieten hun standpunten. Alles moet weg wat aan slavernij KAN herinneren en wijzen vervolgens de hele outfit aan. Zp moet weg uit het feest. Er is niets waar ze mee tevreden zullen zijn.

Veel mensen realiseren dat zich niet.
Dat snap ik, en de andere kant wil helemaal niets veranderen. Je zult elkaar toch ergens tegemoet moeten komen. Dat geldt ook zeker voor de zeurpieten.
pi_175151340
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:17 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

De helft van die tweets hierover zijn ook in het Engels. Misschien hopen ze dat de VN sancties instelt.
Dezelfde VN die de Iraanse Haji Firuz een beschermde status heeft gegeven.

pi_175151343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is in lijn van de -plan de campagne- een aantal jaren geleden opgezet door de 'onzichtbare' man achter al deze acties, Sandew Hira.
Klopt. En hij is ook die had gezegd dat het helemaal niet om zp gaat, maar om de schuldbekentenis om de spavernij schadevergoeding.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:21:48 #243
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151355
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

En nu dat ie racistisch is?
Het is een kwetsende karikatuur van de zwarte man. Racisme.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:21:49 #244
356891 Abed
hooggeleid
pi_175151356
quote:
Zijn dat de pvv tokkies?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee dat mag die niet. De kern van de vrijheid van meningsuiting is nou juist dat je geen toestemming nodig hebt van de de burgemeester of welke autoriteit dan ook. Dat de Friezen het zelf vreedzaam oplossen is dan wel weer grappig, maar overheidsorganen die de wet aan hun laars lappen zijn nooit grappig.
Dus je bent ook voorstander van Wilders zijn islamsafari ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:21:57 #246
3542 Gia
User under construction
pi_175151360
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik 4 jaar geleden al. ;).

Beetje schipperen, polderen, niemand trekt aan het langste end, niemand aan het kortste, pragmatisch.
Dat wij het ergens over eens zijn, best bijzonder.
pi_175151374
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog meer zuur, ga door! Kommaar, laat het gaan jochie, gooi het er uit.
Je lijkt een beetje door te slaan.
Komt desperaat over.
wooblabalurg
pi_175151375
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:20 schreef Devz het volgende:

[..]

Dat snap ik, en de andere kant wil helemaal niets veranderen. Je zult elkaar toch ergens tegemoet moeten komen. Dat geldt ook zeker voor de zeurpieten.
ZP is een essentieel onderdeel van het feest.
Zp moet verdwijnen.

Dat zijn 2 totaal verschillende punten. Dat gaat niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175151377
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:21 schreef Heufd het volgende:

[..]

Het is een kwetsende karikatuur van de zwarte man. Racisme.
Probeer het nog eens
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151378
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat wij het ergens over eens zijn, best bijzonder.
Na een jaartje of 16. :P.
I´m back.
pi_175151383
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee dat mag die niet. De kern van de vrijheid van meningsuiting is nou juist dat je geen toestemming nodig hebt van de de burgemeester of welke autoriteit dan ook. Dat de Friezen het zelf vreedzaam oplossen is dan wel weer grappig, maar overheidsorganen die de wet aan hun laars lappen zijn nooit grappig.
Je hebt wel toestemming nodig om te demonstreren.

Ik kan ook besluiten om voor jouw deur te demonstreren. Lekker boeiend als jij je huis niet meer inkomt...
pi_175151387
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:21 schreef Abed het volgende:

[..]

Zijn dat de pvv tokkies?
Mad.
pi_175151388
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik 3 jaar geleden al gepost. Dat is niet goed genoeg voor de anti-pieten.
Sinterklaas en Zwarte Piet moeten gewoon trouwen. Alle problemen opgelost.
En dan slaan de regenboogpieten ook meteen ergens op.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175151393
quote:
Gaan we hier standbeelden van maken of wat?
wooblabalurg
pi_175151399
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Je lijkt een beetje door te slaan.
Komt desperaat over.
Gooooeeeedzo. Laat het gaan, gooi het er uit. Je bent al goed bezig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:23:44 #257
3542 Gia
User under construction
pi_175151406
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Na een jaartje of 16. :P.
Fok is toch in 99 begonnen! 18 jaar al.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:23:44 #258
356891 Abed
hooggeleid
pi_175151407
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Mad.
Trots zijn op extreemrechtse eencelligen :')
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151416
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gooooeeeedzo. Laat het gaan, gooi het er uit. Je bent al goed bezig.
Gedver ik moet Bacon gelijk geven. Hij is zuur, maar ik denk dat hij zich een beetje kan optrekken aan jou vandaag.
pi_175151424
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gooooeeeedzo. Laat het gaan, gooi het er uit. Je bent al goed bezig.
Ben jij toevallig een personal trainer?
wooblabalurg
pi_175151431
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:23 schreef Abed het volgende:

[..]

Trots zijn op extreemrechtse eencelligen :')
So called superieure linkse rakkers die het moraal van het land proberen te bepalen. :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_175151436
Gelukkig hebben we zwarte piet weer veilig het land ingeloodst. *O*
pi_175151446
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Fok is toch in 99 begonnen! 18 jaar al.
Jij zat er eerder dan ik, ik pas ruim 16 jaar. ;).
Ik ben nog een newbie als het ware.
I´m back.
pi_175151448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gedver ik moet Bacon gelijk geven. Hij is zuur, maar ik denk dat hij zich een beetje kan optrekken aan jou vandaag.
Die laatste 10 minuten dat ik hier ben komen posten?
Denk t niet. Bacon was al een tijdje bezig. Lijkt me sterk.

Voor de rest ben ik niet echt zuur vandaag hoor :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:26:37 #265
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175151454
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee dat mag die niet. De kern van de vrijheid van meningsuiting is nou juist dat je geen toestemming nodig hebt van de de burgemeester of welke autoriteit dan ook. Dat de Friezen het zelf vreedzaam oplossen is dan wel weer grappig, maar overheidsorganen die de wet aan hun laars lappen zijn nooit grappig.
Een burgemeester mag gewoon maatregelen nemen om de openbare orde te bewaken hoor. Staat ook in de wet: de gemeentewet om precies te zijn (specifiek artikelen 172 en 174). Anarchie kan bijv. niet gelegaliseerd worden onder het mom van "vrijheid van meningsuiting".
pi_175151455
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:14 schreef Abed het volgende:
Goed om dit jaar zoveel roetveegpieten te zien, eindelijk verandering en begrip.
Dat snap ik niet. Roetveegpieten zijn zwarte pieten die stage lopen. In feite is er dus minder kunde bij sinterklaas zijn bedrijf.
pi_175151456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:24 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

So called superieure linkse rakkers die het moraal van het land proberen te bepalen. :')
Dit in combinatie met de post waarop je reageerde vind ik een mooi voorbeeld van de beeldvorming omtrent dit issue. Goed en beknopt weergegeven.
wooblabalurg
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:26:54 #268
356891 Abed
hooggeleid
pi_175151457
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:24 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

So called superieure linkse rakkers die het moraal van het land proberen te bepalen. :')
Dat is aardig gelukt, veel roetveegpieten gezien *O*
Blij dat er weldenkende mensen zijn _O_
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:27:04 #269
3542 Gia
User under construction
pi_175151463
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Gelukkig hebben we zwarte piet weer veilig het land ingeloodst. *O*
Volgens mij hebben ze allemaal kogelwerende vesten aan.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:27:14 #270
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_175151464
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ze deze discussie waren aangegaan met een filmpje van een verdrietig kind dat op de basisschool werd gepest omdat ze hem zwarte piet noemden en een verzoek naar een aanpassing naar een roetveegpiet dan waren we nu al klaar geweest volgens mij. Maar nee. Iedereen die zwarte piet leuk vindt moest wel een vieze domme racist zijn. En roetveegpiet is niet voldoende, nee het moet totaal wat anders worden. Maar geen Spaanse edelman want dat is ook racistisch. Want iedere Spaanse edelman vermoordde de lokale bevolkingen buiten Europa.
Dit is dus echt bullshit. Deze discussie is niet begonnen met Sylvana en co.
Deze discussie vindt al plaats sinds de jaren '60.
Ik ken persoonlijk meerdere voorbeelden uit de jaren '80 waarin er heel rustig en redelijk gevraagd werd of er misschien ook wat variatie mocht bestaan, waarop stevig gereageerd werd met nee.

In het nieuws toentertijd ook voorbeelden. Bv in een dorpje waarbij er ook(!) witte pieten (schmink) waren. Die werden door wat mannen uit het dorp voor de ogen van de kinderen 'ludiek' in de zak gestopt en afgevoerd.

Het hele idee dat als mensen gewoon rustig hadden aangegeven dat een aanpassing of zelfs variatie fijn zou zijn daar gewoon op ingegaan zou zijn is ronduit onwaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_175151468
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:24 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ben jij toevallig een personal trainer?
Als jij dat wil ben ik vandaag je PT. Terug naar het onderwerp, hoezo zit het je dwars, wat raakt je hier zo aan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:27:32 #272
3542 Gia
User under construction
pi_175151469
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij zat er eerder dan ik, ik pas ruim 16 jaar. ;).
Ik ben nog een newbie als het ware.
Lol
pi_175151470
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:23 schreef Abed het volgende:

[..]

Trots zijn op extreemrechtse eencelligen :')
Huilen Abed, huilen
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151472
De intocht in Belgie gaat zo in Antwerpen van start. En zoals ieder jaar zijn daar alleen maar zwarte pieten en geen demonstraties.

Zo hoort het dus en dat hebben de Friezen ook begrepen. Het 'probleem' van vermeende blackface en racisme is puur een randstedelijk probleem waar steeds minder begrip voor is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175151476
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die laatste 10 minuten dat ik hier ben komen posten?
Denk t niet. Bacon was al een tijdje bezig. Lijkt me sterk.

Voor de rest ben ik niet echt zuur vandaag hoor :)
Vandaag heb ik geleerd dat mensen die langer dan 10 minuten in hetzelfde topic posten ontzettend zuur zijn. Bedankt voor dit inzicht.
wooblabalurg
pi_175151480
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:23 schreef Abed het volgende:

[..]

Trots zijn op extreemrechtse eencelligen :')
Volkshelden zul je bedoelen.
pi_175151481
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Gelukkig hebben we zwarte piet weer veilig het land ingeloodst. *O*
Veilig, afgezien van de 3 ongelukken veroorzaakt door de blokkades die pro-Pieten hadden opgeworpen.
Veilig, afgezien van de dreiging die de burgemeester blijkbaar waarnam.

Maar idd. Roetveeg Albert Heijn Manager Piet, Witte Piet en Zwarte Piet zijn er allemaal weer. PEPERNOTEN TIJD.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175151482
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:21 schreef Heufd het volgende:

[..]

Het is een kwetsende karikatuur van de zwarte man. Racisme.
Ik vroeg om een bron, niet om een mening.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175151490
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De intocht in Belgie gaat zo in Antwerpen van start. En zoals ieder jaar zijn daar alleen maar zwarte pieten en geen demonstraties.

Zo hoort het dus en dat hebben de Friezen ook begrepen. Het 'probleem' van vermeende blackface en racisme is puur een randstedelijk probleem waar steeds minder begrip voor is.
Dit dus. Heb het gevoel dat dat soort mensen de grootste racisten zijn.
pi_175151505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De intocht in Belgie gaat zo in Antwerpen van start. En zoals ieder jaar zijn daar alleen maar zwarte pieten en geen demonstraties.

Zo hoort het dus en dat hebben de Friezen ook begrepen. Het 'probleem' van vermeende blackface en racisme is puur een randstedelijk probleem waar steeds minder begrip voor is.
Ja, en de Belgen zijn lekker te keer gegaan in de Congo hoor... Als je daar iets van leest of de foto's bekijkt dan springen de tranen in je ogen.
I´m back.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:29:39 #282
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175151506
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vroeg om een bron, niet om een mening.
Het is zelfs niet eens een mening maar een ingefluisterde oneliner die hij zelf ook niet eens snapt.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:29:40 #283
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151507
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:28 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Veilig, afgezien van de 3 ongelukken veroorzaakt door de blokkades die pro-Pieten hadden opgeworpen.
Veilig, afgezien van de dreiging die de burgemeester blijkbaar waarnam.

Maar idd. Roetveeg Albert Heijn Manager Piet, Witte Piet en Zwarte Piet zijn er allemaal weer. PEPERNOTEN TIJD.
De blokkade heeft de dreiging van anti-Pieten juist geëlimineerd :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151512
Wie bepaalt eigenlijk waar de officiële intocht is?
pi_175151514
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:28 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Veilig, afgezien van de 3 ongelukken veroorzaakt door de blokkades die pro-Pieten hadden opgeworpen.
Veilig, afgezien van de dreiging die de burgemeester blijkbaar waarnam.

Ze zijn gelukkig geweerd. Ik kan je voorspellen dat die personen niet meer uit Friesland waren gekomen hadden ze daar 'gedemonstreerd'.
pi_175151517
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vroeg om een bron, niet om een mening.
Je wilt een bron voor een mening?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175151525
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vandaag heb ik geleerd dat mensen die langer dan 10 minuten in hetzelfde topic posten ontzettend zuur zijn. Bedankt voor dit inzicht.
Je klinkt mad
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151526
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jullie westerse flauwekul blieven we niet hier in Fryslan.
Ook niet in het Westen, maar daar zijn Nederlanders inmiddels in de minderheid.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:30:47 #289
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en de Belgen zijn lekker te keer gegaan in de Congo hoor...
Doet eigenlijk niet ter zake. Wie ooit tekeer is gegaan in Congo ligt allang onder de zoden. Verantwoordelijkheid is niet overdraagbaar van generatie op generatie, zodoende, net zoals de slavernij vroeger, of de Duitse bezetting, of de Spaanse overheersing, allemaal irrelevant voor de ZP-discussie.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:30:58 #290
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151532
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik vroeg om een bron, niet om een mening.
Google anders eens op ‘blackface’.
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:31:11 #291
356891 Abed
hooggeleid
pi_175151536
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef harrievankempen het volgende:

[..]

Volkshelden zul je bedoelen.
Voor Hans Janmaat wellicht.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175151545
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:30 schreef Heufd het volgende:

[..]

Google anders eens op ‘blackface’.
Dat is nog steeds geen bron. Ben je een havo scholier ofzo?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175151548
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:29 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De blokkade heeft de dreiging van anti-Pieten juist geëlimineerd :)
Ik vraag mij af of de mensen in de betreffende verongelukte autos zich ook veel veiliger voelen en de pro-Pieten dankbaar zijn...

Toegegeven: als het antwoord "ja" is is dat een PR droom voor het pro-Pieten kamp ;)
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_175151551
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:30 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Doet eigenlijk niet ter zake. Wie ooit tekeer is gegaan in Congo ligt allang onder de zoden. Verantwoordelijkheid is niet overdraagbaar van generatie op generatie, zodoende, net zoals de slavernij vroeger, of de Duitse bezetting, of de Spaanse overheersing, allemaal irrelevant voor de ZP-discussie.
Amen. _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:32:17 #295
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_175151552
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:30 schreef Heufd het volgende:

[..]

Google anders eens op ‘blackface’.
Amerikaanse blackface =/= zwart schminken voor Sinterklaasfeest. Amerikaanse toestanden zijn niet van toepassing op onze gebruiken :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_175151553
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee dat mag die niet. De kern van de vrijheid van meningsuiting is nou juist dat je geen toestemming nodig hebt van de de burgemeester of welke autoriteit dan ook. Dat de Friezen het zelf vreedzaam oplossen is dan wel weer grappig, maar overheidsorganen die de wet aan hun laars lappen zijn nooit grappig.
De pietenhaters slepen iedere winkelketen voor de rechter als ze een zwart pietje in hun winkels hebben hangen. Als wat de burgemeester heeft gedaan zo tegen de wet is, dan zal 'ie direct door
de haters voor de rechter gesleept worden.

Zo'n burgemeester weet dat en zal wel oppassen. Oftewel: het is gewoon toegestaan om deze tegendemonstratie te verbieden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:32:34 #297
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151556
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat is nog steeds geen bron. Ben je een havo scholier ofzo?
Is dit een poging om mij te beledigen?
pi_175151559
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:27 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Vandaag heb ik geleerd dat mensen die langer dan 10 minuten in hetzelfde topic posten ontzettend zuur zijn. Bedankt voor dit inzicht.
Matige poging tot burn 2/10.

Maar ik merk nog steeds een hoop opgekropte woede. Deel het met ons wat er is, misschien kunnen we er met zn allen wat aan doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:32:57 #299
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_175151560
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Amerikaanse blackface =/= zwart schminken voor Sinterklaasfeest. Amerikaanse toestanden zijn niet van toepassing op onze gebruiken :)
Wat is het verschil?
  zaterdag 18 november 2017 @ 13:33:18 #300
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_175151562
Ondanks de persistentie wil het maar niet beklijven.
Cultuur is veerkrachtig en in elk geval veel sterker dan een paar drammers.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_175151563
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:32 schreef Heufd het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
:') nu ben je aan het trollen toch?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')