abonnement Unibet Coolblue
pi_174820304
Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.svb.nl/int/nl/(...)amen/top20/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

SVB-lijst meisjesnamen 2015
SVB-lijst jongensnamen 2015

Hieronder een lijst met een aantal OUD kindjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 16-11-2017 12:29:54 ]
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:55:55 #2
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174843073
Leuke Engelse jongensnamen? iemand idee?

Connor, Colin, Cody etc zijn echt niet mijn ding dus die mogen wegblijven.
Ook namen die gewoon raar zijn in het Nederlands als Keith, Bruce, Matthew liever niet.
pi_174843142
William? Vind ik ook mooi in het Nederlands.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:00:08 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_174843161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Leuke Engelse jongensnamen? iemand idee?

Connor, Colin, Cody etc zijn echt niet mijn ding dus die mogen wegblijven.
Ook namen die gewoon raar zijn in het Nederlands als Keith, Bruce, Matthew liever niet.

Zoek je echt Britse namen of mag Amerikaans ook?
disclaimer
pi_174843180
Bij Bruce hoor ik tegenwoordig in mijn hoofd altijd "Broes", omdat ze dat in de Pfaffs zo zeiden :')

Liam of Jack?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174843187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:01 schreef rena het volgende:
Bij Bruce hoor ik tegenwoordig in mijn hoofd altijd "Broes", omdat ze dat in de Pfaffs zo zeiden :')

Liam of Jack?
Jack! Ook leuk ja!
pi_174843195
Liam
Ethan
William
Caleb
Miles
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:03:23 #8
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174843211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zoek je echt Britse namen of mag Amerikaans ook?
Amerikaans mag ook.
Het maakt allemaal niet uit :P

Ik zoek gewoon überhaupt iets :')

Jack vind ik misschien wel leuk ja.
Wij vinden James ook heel leuk, maar zo heet helaas al een familielid ;(
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:10:27 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_174843338
Vince
Zack
Jake
Owen
Morris
Nick
Jonah
Flynn
Vick
Bob
Charlie
Jeremy
disclaimer
pi_174843394
- Edit: de hele lijst weg -
Kijk hier eens ;)

https://www.vernoeming.nl/engelse-jongensnamen


Mijn jongens hebben ook Engelse namen, maar ik vind het echt totaal niet storend wanneer iemand anders het vernederlandst uit spreekt. Maar misschien is dat persoonlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Adrian4 op 03-11-2017 13:28:18 ]
pi_174843474
Owen O+

Dat krijgen zelfs de meest platte Hollanders niet verkeerd uitgesproken ;)
Stond hier ook op het lijstje, maar was voor ons toch té Engels :D

Edit: ah, SQ was me voor!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:28:37 #12
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174843684
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Vince
Zack
Jake
Owen
Morris
Nick
Jonah
Flynn
Vick
Bob
Charlie
Jeremy
Oeh ja! Morris! gelijk op lijstje schrijven.
pi_174843737
Jesse
Aiden
Dean
Luke
David
Andy
Marlon
Lennon
Watson
  Spellchecker vrijdag 3 november 2017 @ 13:33:22 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174843762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oeh ja! Morris! gelijk op lijstje schrijven.
Vergeet Philip niet :D
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:35:37 #15
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174843796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:33 schreef maily het volgende:

[..]

Vergeet Philip niet :D
Jawel :P haha niet mijn ding.
Afgekort Phil en dan zie ik alleen maar een babylijf met het hoofd van dr. Phil voor me :'(

Hoe zit het trouwens met Ayden/Aiden? ik hoor die naam eigenlijk vrijwel nooit hier, maar is het tokkie? in welke kringen hoor je die naam :P ik vind de klanktoon wel oké.
pi_174843961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:35 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Jawel :P haha niet mijn ding.
Afgekort Phil en dan zie ik alleen maar een babylijf met het hoofd van dr. Phil voor me :'(

Hoe zit het trouwens met Ayden/Aiden? ik hoor die naam eigenlijk vrijwel nooit hier, maar is het tokkie? in welke kringen hoor je die naam :P ik vind de klanktoon wel oké.
Ik heb er een in de klas. Zijn broers heten D. enzel en R. iley
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:52:07 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174846396
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:43 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb er een in de klas. Zijn broers heten D. enzel en R. iley
:o Elegante manier van zeggen ja beetje tokkie.

Songeur, wat voor familielid heet er James? Bij ons heb je wel eens dat iemand dezelfde naam heeft als zijn oom, bijvoorbeeld. Kan best hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174846436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:33 schreef maily het volgende:

[..]

Vergeet Philip niet :D
Ik moest lachen :D wel passend bij kettingrokende ouders :') ;(
  Spellchecker vrijdag 3 november 2017 @ 15:56:11 #19
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174846460
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:54 schreef Aure het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D wel passend bij kettingrokende ouders :') ;(
:Y
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:05:15 #20
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174846618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

:o Elegante manier van zeggen ja beetje tokkie.

Songeur, wat voor familielid heet er James? Bij ons heb je wel eens dat iemand dezelfde naam heeft als zijn oom, bijvoorbeeld. Kan best hoor.
Ja, ik dacht al dat het een tokkienaam is (mijn gevoel laat me niet in de steek :+ )

Je bedoelt mij toch? :P de vader van de vader van mijn vriend, die hij eigenlijk niet kent omdat hij wegging toen hij baby was. :7 snap je m nog?
pi_174846676
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jack! Ook leuk ja!
Bij mij in de buurt (oosten) spreken ze dat uit als Jak of Zjèk ;(
Tot mijn verbazing, want ik dacht dat alleen Limburgers Engelse namen verpestten :D
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:10:29 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174846697
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt (oosten) spreken ze dat uit als Zjèk ;(
Tot mijn verbazing, want ik dacht dat alleen Limburgers dat deden :D
Zware Zjèk :'(
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:10:43 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174846705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik dacht al dat het een tokkienaam is (mijn gevoel laat me niet in de steek :+ )

Je bedoelt mij toch? :P de vader van de vader van mijn vriend, die hij eigenlijk niet kent omdat hij wegging toen hij baby was. :7 snap je m nog?
Ik wist al dat ik spijt ging krijgen van 1x een naam gokken... ja ik bedoelde jou inderdaad :P
Oké de opa van je vriend die nooit in jullie leven was. Ik zie geen probleem.

Een naam waar je je goed bij voelt is zó belangrijk, en wordt een onderdeel van het kind. Ik merk ook dat als bijvoorbeeld mijn neefje Jan heet, en een collega ook, dat die namen dan weinig meer met elkaar te maken hebben. Al zeg ik dat misschien wat onduidelijk. Maar in ieder geval, overal is wel wat tegenin te brengen. Kies vooral wat je mooi vindt. Of je het 100x uit wil spreken op een dag. Ik had me zelf grappig genoeg niet helemaal gerealiseerd hoe groots het is, dat je een naam mag geven aan een persoon die echt gaat bestaan.
En hoe gewoon het tegelijk is dat mijn zoon nu heet zoals hij heet. Echt een wonderlijk proces.

tot zover mijn overdenkingen op vrijdagmiddag... oO<
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174846715
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zware Zjèk :'(
Sorry, edit. Herinner me een andere Jack die consequent Jak genoemd werd :')
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:11:24 #25
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174846718
Hier (midden Brabant) wil Jack nog wel eens Sjak worden. Op dit moment een student bij mij op school wier naam ook echt zo uitgesproken dient te worden... Jammer, de Engelse uitspraak vind ik leuk, Sjak doet me denken aan oude mannen met stofjassen en een zelfgedraaid sjekkie.
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:12:22 #26
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174846739
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik wist al dat ik spijt ging krijgen van 1x een naam gokken... ja ik bedoelde jou inderdaad :P
Oké de opa van je vriend die nooit in jullie leven was. Ik zie geen probleem.

Een naam waar je je goed bij voelt is zó belangrijk, en wordt een onderdeel van het kind. Ik merk ook dat als bijvoorbeeld mijn neefje Jan heet, en een collega ook, dat die namen dan weinig meer met elkaar te maken hebben. Al zeg ik dat misschien wat onduidelijk. Maar in ieder geval, overal is wel wat tegenin te brengen. Kies vooral wat je mooi vindt. Of je het 100x uit wil spreken op een dag. Ik had me zelf grappig genoeg niet helemaal gerealiseerd hoe groots het is, dat je een naam mag geven aan een persoon die echt gaat bestaan.
En hoe gewoon het tegelijk is dat mijn zoon nu heet zoals hij heet. Echt een wonderlijk proces.

tot zover mijn overdenkingen op vrijdagmiddag... oO<

Nou wij zijn dus bang dat die man straks denkt dat we hem vernoemen ofzo :') Hij deed al super spastisch enthousiast over het feit dat ik zwanger ben, terwijl we hem niet kennen. En ik denk dat het een beetje raar is tegenover schoonvader?

En je hebt helemaal gelijk.. maar het is zo ontzettend lastig als de smaak van je partner gewoon niet eens een beetje in de buurt komt van je eigen smaak. We proberen elkaar echt tegemoet te komen, maar het lukt niet. En ook al hebben we nog wel even de tijd, ik zie het somber in :P Ik zoek nu naar Engelse namen terwijl ik er eigenlijk niet eens echt van houd.

[ Bericht 11% gewijzigd door SacreCoeur op 03-11-2017 16:20:39 ]
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:39:55 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174847262
Als hij denkt dat ie is vernoemd, is dat toch lekker zijn probleem? Of zijn blijdschap. Als je zelf maar weet hoe en wat.

Maar goed, als je zelf niet eens in de engelse namen-hoek wil zijn is het wel extra lastig. Ik heb geen tips... behalve hopen dat iemand op een gegeven moment een naam noemt die bij de ander ook kan klikken. Een digitaal bestand of een whiteboard in huis waar je steeds even naar kan kijken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:45:30 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174847387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:39 schreef Lemijn het volgende:
Als hij denkt dat ie is vernoemd, is dat toch lekker zijn probleem? Of zijn blijdschap. Als je zelf maar weet hoe en wat.

Maar goed, als je zelf niet eens in de engelse namen-hoek wil zijn is het wel extra lastig. Ik heb geen tips... behalve hopen dat iemand op een gegeven moment een naam noemt die bij de ander ook kan klikken. Een digitaal bestand of een whiteboard in huis waar je steeds even naar kan kijken.
Voor de schoonvader van SC kan het echter wel vervelend zijn dat het idee kan ontstaan dat zijn kleinzoon vernoemd is naar de vader die hem liet stikken.

Ik zou het juist in zo'n situatie ook redelijk bizar vinden een (achter)kleinkind juist de naam te geven van degene die zijn kind heeft laten vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174847819
Zwitsal babynamen app? Kan je beide installeren op je telefoon en dan kan je een soort van Tinder met babynamen doen (als in: swipen als je een naam leuk vindt. Vind je de naam beide leuk, dan komt het op de gezamenlijke lijst). Scheelt telkens tegen elkaar zeggen dat je elkaars namen niet leuk vindt en wie weet zijn er toch best namen die jullie beide leuk vinden
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:35:36 #30
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174848279
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:07 schreef elliebell het volgende:
Zwitsal babynamen app? Kan je beide installeren op je telefoon en dan kan je een soort van Tinder met babynamen doen (als in: swipen als je een naam leuk vindt. Vind je de naam beide leuk, dan komt het op de gezamenlijke lijst). Scheelt telkens tegen elkaar zeggen dat je elkaars namen niet leuk vindt en wie weet zijn er toch best namen die jullie beide leuk vinden
Ja, zag die tip hier een tijdje terug en gelijk geïnstalleerd.
Sommige namen zijn wel wat bizar :P en we hebben nog geen overeenkomsten, maar misschien komt dat nog.
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:43:41 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174848421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor de schoonvader van SC kan het echter wel vervelend zijn dat het idee kan ontstaan dat zijn kleinzoon vernoemd is naar de vader die hem liet stikken.

Ik zou het juist in zo'n situatie ook redelijk bizar vinden een (achter)kleinkind juist de naam te geven van degene die zijn kind heeft laten vallen.
Dan zou ik, als die naam toch echt de gezamenlijke nummer 1 blijkt, vantevoren vast tegen die schoonvader zeggen dat de naam geen vernoeming is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:57:00 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174848652
Namen zijn ook hardstikke lastig. Mijn man en ik hadden dezelfde 'eisen' (goed uit te spreken in het Engels, geen exotische naam (bekend in Nederland), maar liefst ook geen top 10 en niet te lang), maar toch had hij binnen die eisen een heel andere smaak dan ik.

Allemaal wel goed gekomen, hoor :P
En wat Lemijn ook zegt, ik kan me niet eens voorstellen dat ze anders zou heten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:43 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dan zou ik, als die naam toch echt de gezamenlijke nummer 1 blijkt, vantevoren vast tegen die schoonvader zeggen dat de naam geen vernoeming is.
Ik snap het sentiment wel, ligt er denk ik ook aan hoe gevoelig het ligt en aan hoe graag je die naam wilt.

Wij hadden een beetje hetzelfde, de naam die we allebei erg mooi vonden bij mijn oudste is tegelijk ook de naam van een oude school'vriendin' van mijn moeder waar ze verre van goede herinneringen aan heeft.
Ik heb er lang over getwijfeld, maar dit was voor ons beide echt dé naam, dus toch voor gekozen.
Mijn moeder heeft er wel een beetje moeite mee gehad in het begin, maar na een paar weken stonden die namen los van elkaar en associeerde ze 'm niet meer met die jeugdvriendin.

Maar ik kan me voorstellen dat het in het geval van een vader die je verlaten heeft misschien iets te gevoelig ligt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174850455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik wist al dat ik spijt ging krijgen van 1x een naam gokken... ja ik bedoelde jou inderdaad :P

En ik maar denken. Ik heb geen familie die zo heet. Dat je wellicht iemand anders bedoelde had ik veel later pas door :D
pi_174850685
Ik zou die naam dan niet zo snel doen SC, ligt toch best gevoelig ondanks dat het voor jullie een ver van je bed show is.
Jongensnamen zijn gewoon lastig!

Wij hebben nog geen naam. Op een of andere manier voelt niks goed genoeg. Ben 22 weken nu dus we hebben nog even, gelukkig.
pi_174850831
Sjaaks tweede naam is de voornaam van mijn schoonvader, maar dat is toevallig dezelfde naam als die van mijn halfbroertje die ik in mijn hele leven pas 2x heb gezien. Vond ik erg raar in het begin, gewoon alleen die wetenschap. Maar dat is mijn eigen associatie. Bijna niemand weet van mijn halfbroertje en mijn moeder hebben we van tevoren voorbereid erop. Die vond het wel even raar ook, maar eigenlijk werd het al heel snel gewoon Sjaaks tweede naam, zonder een associatie naar wie dan ook. Ook al had ik hem naar de koning vernoemd, na 2 maanden ofzo was het gewoon zijn naam.
pi_174855695
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:18 schreef twist02 het volgende:
Owen O+

Dat krijgen zelfs de meest platte Hollanders niet verkeerd uitgesproken ;)
Stond hier ook op het lijstje, maar was voor ons toch té Engels :D

Edit: ah, SQ was me voor!
Dat was onze redenatie ook. Hadden in eerste instantie Alex in het hoofd, maar zag toen een Owen op tv. Man was gelijk enthousiast want er is ook een bekende worstelaar waar hij fan van is die zo heet :') en onze dochters hebben ook namen van worstelaarsters hoorde ik later. Blijkbaar heeft mijn man me heel sneaky bespeeld...

En als je een naam echt mooi vindt zou ik daar gewoon voor kiezen ongeacht of je al iemand kent met die naam. Maar ik zou wel heel duidelijk melden dat het geen vernoeming is, aan iedereen die de andere persoon met dezelfde naam kent.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zaterdag 4 november 2017 @ 08:00:06 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174858851
Het zusje van Lina heet Nila. :').
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 08:10:05 #38
269689 crew  Viv
pi_174858912
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:31 schreef FlyingFish het volgende:
Man was gelijk enthousiast want er is ook een bekende worstelaar waar hij fan van is die zo heet :') en onze dochters hebben ook namen van worstelaarsters hoorde ik later. Blijkbaar heeft mijn man me heel sneaky bespeeld...
:D
pi_174859061
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:00 schreef Burdie het volgende:
Het zusje van Lina heet Nila. :').
Wij vonden als jongensnaam Aron of Roan heel erg mooi, maar dat vonden we toch echt niet kunnen icm de naam van N. :+ En ja, ze krijgen hun eigen leven en worden niet altijd in één adem genoemd, maar toch vonden we het geen optie.
pi_174859083
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik dacht al dat het een tokkienaam is (mijn gevoel laat me niet in de steek :+ )

Je bedoelt mij toch? :P de vader van de vader van mijn vriend, die hij eigenlijk niet kent omdat hij wegging toen hij baby was. :7 snap je m nog?
Dus omdat 1 iemand zegt dat hij/zij een Aiden kent met een Riley en Denzel als broers, is het een tokkienaam?
Zo zal je er nooit uitkomen. Er is altijd wel iemand die iemand kent met een naam waar je minder goede associaties bij hebt.
Kijk vooral naar hoe je zelf als gezin bent en wat je mooi vindt. Je kan je toch niet van de hele wereld wat aantrekken?
Zoveel mensen, zoveel meningen.
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:02:22 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174859188
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nou wij zijn dus bang dat die man straks denkt dat we hem vernoemen ofzo :') Hij deed al super spastisch enthousiast over het feit dat ik zwanger ben, terwijl we hem niet kennen. En ik denk dat het een beetje raar is tegenover schoonvader?

En je hebt helemaal gelijk.. maar het is zo ontzettend lastig als de smaak van je partner gewoon niet eens een beetje in de buurt komt van je eigen smaak. We proberen elkaar echt tegemoet te komen, maar het lukt niet. En ook al hebben we nog wel even de tijd, ik zie het somber in :P Ik zoek nu naar Engelse namen terwijl ik er eigenlijk niet eens echt van houd.
Oscar!
Even Engels als Nederlands. Klaar! *)
***
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:07:43 #42
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174859214
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dus omdat 1 iemand zegt dat hij/zij een Aiden kent met een Riley en Denzel als broers, is het een tokkienaam?
Zo zal je er nooit uitkomen. Er is altijd wel iemand die iemand kent met een naam waar je minder goede associaties bij hebt.
Kijk vooral naar hoe je zelf als gezin bent en wat je mooi vindt. Je kan je toch niet van de hele wereld wat aantrekken?
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Nou een generatienaam met slechte associatie niet willen geven is niet gek toch.
De wesleys van mijn generatie zijn echt niet allemaal tokkie maar toch zie ik het kampjongetje voor me bij die naam. Voor mij is jayden dat nu ook, en aiden hoort ook een beetje bij dat groepje.

Ik vind denzel overigens weer totaal niet tokkie :D maar daarin maakt je geografische locatie ook gewoon heel erg uit.
pi_174859247
Spreek je Aiden dan uit als ajdun of eedun?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 november 2017 @ 09:25:05 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_174859344
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oscar!
Even Engels als Nederlands. Klaar! *)
ja O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_174859602
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat was onze redenatie ook. Hadden in eerste instantie Alex in het hoofd, maar zag toen een Owen op tv. Man was gelijk enthousiast want er is ook een bekende worstelaar waar hij fan van is die zo heet :') en onze dochters hebben ook namen van worstelaarsters hoorde ik later. Blijkbaar heeft mijn man me heel sneaky bespeeld...
Dit zou die van mij kunnen zijn _O- Gelukkig heb ik het wel eens gezien en zou ik hem doorhebben 😈
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174859830
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:07 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nou een generatienaam met slechte associatie niet willen geven is niet gek toch.
De wesleys van mijn generatie zijn echt niet allemaal tokkie maar toch zie ik het kampjongetje voor me bij die naam. Voor mij is jayden dat nu ook, en aiden hoort ook een beetje bij dat groepje.

Ik vind denzel overigens weer totaal niet tokkie :D maar daarin maakt je geografische locatie ook gewoon heel erg uit.
Tuurlijk, als je zelf een aantal tokkies kent of bekende mensen met een tokkienaam, dan leg je zelf wel associaties maar als je dat zelf niet doet, maakt het dan uit dat een ander dat doet?
Zeker hier op een forum waar je iemand zijn achtergrond niet kent.
Mijn man heeft, volgens Nederlandse begrippen, een tokkienaam maar hij is van Engelstalige afkomst dus daar is het echt geen tokkienaam.
Ik blijf erbij dat je op basis van een naam niet te snel moet oordelen uit wat voor gezin iemand komt.
pi_174860330
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:18 schreef vencodark het volgende:
maakt het dan uit dat een ander dat doet?
Het kan in je nadeel werken als mensen al een beeld van je hebben. Bijvoorbeeld bij sollicitaties later.

En inderdaad, er is een verschil waar je vandaan komt. Sommige namen zijn heel gewoon in het land van herkomst maar hebben hier een andere lading. Dick is in Nederland ook een hele normale naam ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 11:41:29 #48
269689 crew  Viv
pi_174860849
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:18 schreef vencodark het volgende:
Ik blijf erbij dat je op basis van een naam niet te snel moet oordelen uit wat voor gezin iemand komt.
Natuurlijk, maar in de praktijk gebeurt dat wél en zeker als men de persoon er niet bij ziet.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:54:29 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174861077
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar in de praktijk gebeurt dat wél en zeker als men de persoon er niet bij ziet.
Klopt, en dan kun je 10 keer roepen dat dat niet hoort, maar feit is dat je bij Thérèse Hoekstra een heel ander idee hebt dan bij Kelly Petersen.
Idem voor Stijn van Vleuten en Bradley Witte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174864398
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:07 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nou een generatienaam met slechte associatie niet willen geven is niet gek toch.
De wesleys van mijn generatie zijn echt niet allemaal tokkie maar toch zie ik het kampjongetje voor me bij die naam. Voor mij is jayden dat nu ook, en aiden hoort ook een beetje bij dat groepje.

Ik vind denzel overigens weer totaal niet tokkie :D maar daarin maakt je geografische locatie ook gewoon heel erg uit.
Haha hier juist andersom! Aiden/Aidan totaal geen tokkienaam en Denzel veel meer. Maar Jayden en Aidan vind ik dan ook twee heel verschillende namen ondanks dat het bijna hetzelfde klinkt. (En ik me daarom de spraakverwarring ook goed kan voorstellen!)
pi_174864757
Aiden vind ik leuk. jayden vind ik dan weer vrij pauper
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:06:58 #52
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174864761
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha hier juist andersom! Aiden/Aidan totaal geen tokkienaam en Denzel veel meer. Maar Jayden en Aidan vind ik dan ook twee heel verschillende namen ondanks dat het bijna hetzelfde klinkt. (En ik me daarom de spraakverwarring ook goed kan voorstellen!)
Denzel is sowieso geen blanke kinderen naam, vind ik.
En bij Ayden heb ik dat gevoel ook een beetje.
pi_174865612
Jamie? Al vind ik dat net wat leuker voor een meisje.
pi_174865625
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jamie? Al vind ik dat net wat leuker voor een meisje.
Heette de dochter al niet zo?
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:19:49 #55
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174865639
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

Heette de dochter al niet zo?
Ja, eerste naam van mijn dochter.
pi_174865654
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:19 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, eerste naam van mijn dochter.
Oh :') Goeie smaak! Vind het een erg leuke naam.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:23:37 #57
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174865683
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh :') Goeie smaak! Vind het een erg leuke naam.
Het is niet haar roepnaam.
Ze is vernoemd naar mijn oma Jacoba.

Jamie komt van Jacob en Jacoba is daar de vrouwelijke vorm van, zoiets was het :P
pi_174877127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Denzel is sowieso geen blanke kinderen naam, vind ik.
En bij Ayden heb ik dat gevoel ook een beetje.
Ayden is Turks geloof ik. Aiden is Iers. :)
De Jamie’s vliegen mij hier ook om de oren trouwens. Zowel voor jongens als voor meisjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door vencodark op 05-11-2017 07:40:04 ]
  zondag 5 november 2017 @ 09:54:21 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174878301
Ik ken iemand met een hond die Jamie heet. Als haar hond iets stouts doet, roept ze: jeeminee!
KuikenGuppy
  zondag 5 november 2017 @ 11:15:32 #60
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174879484
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 07:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ayden is Turks geloof ik. Aiden is Iers. :)
De Jamie’s vliegen mij hier ook om de oren trouwens. Zowel voor jongens als voor meisjes.
Ik woon zelf tussen de Noah's en Britt's.
En Noah vinden we best leuk, maar ik zou het daarom dus nooit kiezen.
  zondag 5 november 2017 @ 11:16:52 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174879498
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2017 09:54 schreef Burdie het volgende:
Ik ken iemand met een hond die Jamie heet. Als haar hond iets stouts doet, roept ze: jeeminee!
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174884069
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2017 09:54 schreef Burdie het volgende:
Ik ken iemand met een hond die Jamie heet. Als haar hond iets stouts doet, roept ze: jeeminee!
Ik ken iemand die vroeger een hond had die Bram heette en nu 16 jaar later haar kind ook zo heeft genoemd. :P
  zondag 5 november 2017 @ 15:00:58 #63
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174884300
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 14:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ken iemand die vroeger een hond had die Bram heette en nu 16 jaar later haar kind ook zo heeft genoemd. :P
Ik ken een kindje waarbij haar 2e naam dezelfde naam is als van hun kat (de kat was er eerder).

Maar ik zou dat zelf ook wel kunnen doen (ware het niet dat Poesie een beetje een vreemde naam is :P)
De kat heet waarschijnlijk zo omdat je het een mooie naam vindt en het beestje heeft ook niet het eeuwige leven.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174889859
Maar toch, als je kat een bepaalde naam heeft dan wordt dat toch een beetje een kattennaam. Mijn kat van ruim 17 heet Daan. Dus Daan is voor mij nu een kattennaam geworden.
pi_174890270
Verkeerde topic
  Spellchecker maandag 6 november 2017 @ 13:42:21 #66
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175059970
Oscar is en blijft een toffe naam :7
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:55:53 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175060754
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 13:42 schreef maily het volgende:
Ik zag een S.wanetta in de krant staan .... :|W
Zo ken ik een Zwanet. Mja.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:05:46 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175060891
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo ken ik een Zwanet. Mja.
Ja, ik had er vroeger ook een in de klas.
1967 was een topjaar voor de naam Zwanette, met maar liefst 11 geboortes :Y
Persoonlijk denk ik dat het destijds gewoon een moderne variant van Zwaantje was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175063424
Ik heb bij een S. wanneke op school gezeten. Zou er ook wel van afgeleid zijn.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:50:19 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_175063436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb bij een S. wanneke op school gezeten. Zou er ook wel van afgeleid zijn.
Ook op zun brabants? ;(
disclaimer
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:14:51 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175063768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ook op zun brabants? ;(
Ik lees 'os wanneke' inderdaad. Zoals 'os mam: smam'. :d
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Spellchecker dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:13 #73
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175063918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik lees 'os wanneke' inderdaad. Zoals 'os mam: smam'. :d
:D

Wij zeggen het hier idd zo: "spa en sma". Jij zou sTink heten ..... :@
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:34:57 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175064071
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:25 schreef maily het volgende:

Wij zeggen het hier idd zo: "spa en sma". Jij zou sTink heten .....
Wahahah, dat had ik me nou nog nooit gerealiseerd :D _O- _O- _O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_175068924
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 07:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
Oscar is en blijft een toffe naam :7
Ja maar dat kan hier dus nooit meer
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:00:05 #76
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175069184
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja maar dat kan hier dus nooit meer
Jawel! Leuk juist!

:+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175071055
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja maar dat kan hier dus nooit meer
}:|
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175071061
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:00 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Jawel! Leuk juist!

:+
O+
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175071779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:29 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

}:|
Mijn hond heet al zo. _O-
pi_175072416
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:03 schreef Cygne het volgende:

[..]

Mijn hond heet al zo. _O-
Ik mag hem nu al, die hond :Y
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175078766
Navea. Of had ik die al eens genoemd? Was een serie aan t kijken over gevangen achter de tralies met baby. Haar kind heet Navea. Ik dacht steeds aan "Nivea". Maar nu vind ik Navea eigenlijk best leuk klinken
  woensdag 15 november 2017 @ 00:42:55 #82
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_175080175
Echte bazen geven hun kind een sterke elvennaam.

Celeborn
Galadriel
Turgon
Thranduil
Gil-galad
Fingolfin
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:32:41 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175081730
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja maar dat kan hier dus nooit meer
Oscar & Oscar.
KuikenGuppy
  woensdag 15 november 2017 @ 08:33:40 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175081739
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Navea. Of had ik die al eens genoemd? Was een serie aan t kijken over gevangen achter de tralies met baby. Haar kind heet Navea. Ik dacht steeds aan "Nivea". Maar nu vind ik Navea eigenlijk best leuk klinken
"Zeg mama, hoe zijn jullie eigenlijk op mijn naam gekomen...?"

:P
KuikenGuppy
  woensdag 15 november 2017 @ 08:39:30 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175081802
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Navea. Of had ik die al eens genoemd? Was een serie aan t kijken over gevangen achter de tralies met baby. Haar kind heet Navea. Ik dacht steeds aan "Nivea". Maar nu vind ik Navea eigenlijk best leuk klinken
Bedoel je niet Nevaeh? Een bekende naam voor Amerikanen en Britten, omdat het Heaven achterstevoren is.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 15 november 2017 @ 08:41:34 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175081828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bedoel je niet Nevaeh? Een bekende naam voor Amerikanen en Britten, omdat het Heaven achterstevoren is.
Uitgesproken als?


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 november 2017 @ 08:45:51 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175081884
Lemeh is daarentegen nog niet tot Tokkienaamminnend Nederland doorgedrongen.
KuikenGuppy
  woensdag 15 november 2017 @ 09:02:53 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175082133
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Uitgesproken als?


[ afbeelding ]
Hahaha, nope, als 'nuvveejah'
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_175082239
quote:
6s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:45 schreef Burdie het volgende:
Lemeh is daarentegen nog niet tot Tokkienaamminnend Nederland doorgedrongen.
Ik zou best bij dat bureau willen werken, waar je je kindernaam laat registreren. Ik zou dan echt vaak gewoon zeggen: "Ja, nee, echt niet. Dat ga ik niet doen. Je verzint maar wat beters."
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 15 november 2017 @ 10:04:11 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175083033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik zou best bij dat bureau willen werken, waar je je kindernaam laat registreren. Ik zou dan echt vaak gewoon zeggen: "Ja, nee, echt niet. Dat ga ik niet doen. Je verzint maar wat beters."
Dat heet de afdeling burgerlijke stand van de gemeente, en een ambtenaar mag een naam gewoon weigeren, is ook vaak genoeg gebeurd, maar tegenwoordig kan min of meer alles.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175083141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat heet de afdeling burgerlijke stand van de gemeente, en een ambtenaar mag een naam gewoon weigeren, is ook vaak genoeg gebeurd, maar tegenwoordig kan min of meer alles.
Ja die zocht ik. Tis vroeg hè? :@

En ja tegenwoordig mag je je kind van alles noemen :X
Te droevig wel.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 15 november 2017 @ 11:08:38 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175084285
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:25 schreef LadyS het volgende:
Wij zitten er nu aan te denken om mijn oma te vernoemen. Maar ze heeft niet echt een vernoembare naam zoals Elizabeth of Catherina of Maria.
En ik wil letters niet gaan husselen.

Haar naam is dus officieel P.ietje. Ze had zelf een vreselijke hekel aan de naam en noemde zichzelf altijd P.ia.
Dus nu denken we eraan om een meisje als tweede naam P.ia te geven en een jongen P.iet.
Iets anders is er niet van te maken hè, zonder echt van de naam af te wijken?
Hey LadyS, ik ben wel heeeel benieuwd of 't inderdaad P.iet is geworden! (en zo nee, wat dan wel!) PM mag ook hoor! :) :* O+
in de haak.
pi_175093881
Van Facebook:

quote:
Djazzlyn is toch niet raar?? Zo heet mijn dochter ook. En als je beide dagelijks met kinderen werkt dan wil je gewoon speciale namen die niet veel voorkomen. Onze zoon heet Djeraiya en onze jongste dochter heeft Djismerai.
Ze hebben allemaal bijbelse namen die tja niet veel
Voorkomen maar ook niet heel raar zijn.
Jazeker, djazzlyn, Djeraiya en Djismerai zijn gewone Hebreeuwse namen mensen!

Ze vindt ze ook makkelijk te spellen en uit te spreken.
Kwak
pi_175094174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
Van Facebook:

[..]

Jazeker, djazzlyn, Djeraiya en Djismerai zijn gewone Hebreeuwse namen mensen!

Ze vindt ze ook makkelijk te spellen en uit te spreken.
Ik ben blij dat wij niet dagelijks met kinderen werken, als dat dan de opties voor namen zijn :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175094366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
Van Facebook:

[..]

Jazeker, djazzlyn, Djeraiya en Djismerai zijn gewone Hebreeuwse namen mensen!

Ze vindt ze ook makkelijk te spellen en uit te spreken.
De hoeveelheid Jazzlyns valt me ook wel op.
pi_175095322
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:07 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik ben blij dat wij niet dagelijks met kinderen werken, als dat dan de opties voor namen zijn :+
Ik wel! Hahaha, maar dat leidde mij niet naar zulke namen...
Kwak
pi_175095433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bedoel je niet Nevaeh? Een bekende naam voor Amerikanen en Britten, omdat het Heaven achterstevoren is.
Nee, t was Navea
  woensdag 15 november 2017 @ 19:59:50 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175095800
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:12 schreef Cygne het volgende:

[..]

De hoeveelheid Jazzlyns valt me ook wel op.
In de Bijbel bedoel je?
KuikenGuppy
pi_175096031
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

In de Bijbel bedoel je?
Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
Kwak
pi_175096062
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik wel! Hahaha, maar dat leidde mij niet naar zulke namen...
Weet ik ;) ik vind de naam van jouw Melba wel heel leuk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 15 november 2017 @ 20:41:04 #101
468509 _--_
In varietate concordia
pi_175096852
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:02 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hahaha, nope, als 'nuvveejah'
Nivea creme?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_175097511
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
Daar ging mn koffie. _O-
pi_175097705
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:10 schreef LeSage het volgende:

[..]

Weet ik ;) ik vind de naam van jouw Melba wel heel leuk!
Ik ben de naam "melba" zelfs gaan waarderen :D
pi_175100937
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:14 schreef Loj het volgende:

[..]

Ik ben de naam "melba" zelfs gaan waarderen :D
:D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 15 november 2017 @ 23:34:32 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175101730
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
:D :'( :D
in de haak.
  woensdag 15 november 2017 @ 23:35:18 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175101757
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
:D _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175104870
Kwak, ik ben het bericht op Facebook nu ook tegengekomen, fantastisch _O_ even smullen van alle bizarre namen die voorbij komen en de ouders die zich ten koste van alles willen verdedigen over die keuze :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 16 november 2017 @ 08:51:26 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_175104884
Misschien heet dat kind wel Sarah Esther Habbakuk, roepnaam "Djazzlynn" :{w
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 09:18:05 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175105154
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
dus ik zei nog zo tegen me vriend van je moet de elektra harrie ff bellen want het staat ook gewoon in de bijbel dat je zoon snoer niet met licht moet verbreken maar in het donker dus ik dat nog effe opzoeken maar toen had die harrie dus al gewoon de stekker eruit getrokken zegt ie: zo is het tog ook donker of niet dan??? nou dus ik helemaal in paniek want nu krijgen we de stroom er niet meer op en ik ga nooit meer in dat boek lezen volgende keer krijgen mijn kinderen wel namen uit de islam :(.
KuikenGuppy
  donderdag 16 november 2017 @ 09:35:23 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175105324
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

dus ik zei nog zo tegen me vriend van je moet de elektra harrie ff bellen want het staat ook gewoon in de bijbel dat je zoon snoer niet met licht moet verbreken maar in het donker dus ik dat nog effe opzoeken maar toen had die harrie dus al gewoon de stekker eruit getrokken zegt ie: zo is het tog ook donker of niet dan??? nou dus ik helemaal in paniek want nu krijgen we de stroom er niet meer op en ik ga nooit meer in dat boek lezen volgende keer krijgen mijn kinderen wel namen uit de islam :(.
:') :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175105372
Ik hou ook wel van die redenaties: Djequilano (of wat dan ook), de J van Jan want zo heet me vader, de E van Els, want zo heet me moeder, de Q, want dat vinden we mooi en bijzonder. En het laatste ‘lano’ omdat me neefje Dylano heet en dan klinkt het hetzelfde. En de D vooraan zodat iedereen weet hoe je het uitspreekt. En ik ken niemand die zo heet verder.

8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 16 november 2017 @ 09:41:09 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175105408
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:39 schreef LeSage het volgende:
Ik hou ook wel van die redenaties: Djequilano (of wat dan ook), de J van Jan want zo heet me vader, de E van Els, want zo heet me moeder, de Q, want dat vinden we mooi en bijzonder. En het laatste ‘lano’ omdat me neefje Dylano heet en dan klinkt het hetzelfde. En de D vooraan zodat iedereen weet hoe je het uitspreekt. En ik ken niemand die zo heet verder.

8)7
Dan heb ik Leandra nog heel origineel bedacht.... :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 09:44:19 #113
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175105447
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb ik Leandra nog heel origineel bedacht.... :')
Dit was het gezamenlijke account van Leonie en André toch?
KuikenGuppy
pi_175105501
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit was het gezamenlijke account van Leonie en André toch?
Say whut??? Echt?
pi_175105537
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:39 schreef LeSage het volgende:
Ik hou ook wel van die redenaties: Djequilano (of wat dan ook), de J van Jan want zo heet me vader, de E van Els, want zo heet me moeder, de Q, want dat vinden we mooi en bijzonder. En het laatste ‘lano’ omdat me neefje Dylano heet en dan klinkt het hetzelfde. En de D vooraan zodat iedereen weet hoe je het uitspreekt. En ik ken niemand die zo heet verder.

8)7
Hahaha echt he!
  donderdag 16 november 2017 @ 09:50:29 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175105548
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit was het gezamenlijke account van Leonie en André toch?
Nee, Soneal is wel de mix van Nostalgist Leandra :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 09:51:18 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175105555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, Soneal is wel de mix van Nostalgist Leandra :')
Dat wist ik.

Kom er maar weer in, hordes lurkers die dachten dat 't kind echt zo heette *O*.
KuikenGuppy
  donderdag 16 november 2017 @ 09:53:36 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175105589
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:47 schreef 8777 het volgende:

[..]

Say whut??? Echt?
Nee.
Mijn opa heette Andries, in het frans is dat André, ik ben vrouwelijk dus dan komt er "La" voor; La André en dan de é aan het eind omdraaien met de a van La: Leandra.
Maar goed, dat is alleen een nickname die ik in 1995 al verzonnen heb, wist ik veel dat het ook een echte naam was.
Soneal is ook alleen maar de nickname van onze zoon; hij heet niet echt zo :D

Aanvulling: als ik een jongen was geweest zou ik dus vernoemd zijn naar die opa en zou mijn naam André zijn geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 09:55:17 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175105609
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat wist ik.

Kom er maar weer in, hordes lurkers die dachten dat 't kind echt zo heette *O*.
Ja idd.... :D
Nou ja, als het kind idd zo zou heten dan was dat iig nog minder erg dan Djayd'angelo.
Maar helaas, hij heeft gewoon een keurige hockeynaam.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175105656
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee.
Mijn opa heette Andries, in het frans is dat André, ik ben vrouwelijk dus dan komt er "La" voor; La André en dan de é aan het eind omdraaien met de a van La: Leandra.
Maar goed, dat is alleen een nickname die ik in 1995 al verzonnen heb, wist ik veel dat het ook een echte naam was.
Soneal is ook alleen maar de nickname van onze zoon; hij heet niet echt zo :D
Oh zo..
Ik dacht dat je echt Leandra heette.
Hoe kom je bij Soneal?
  donderdag 16 november 2017 @ 09:59:49 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175105667
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:58 schreef 8777 het volgende:

[..]

Oh zo..
Ik dacht dat je echt Leandra heette.
Hoe kom je bij Soneal?
Nee, Leandra is een nickname, en is een naam die in NL vaker voorkomt dan mijn eigen naam :D
Factor 5 ongeveer.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, Soneal is wel de mix van Nostalgist Leandra :')
Mijn man post ook op FOK! sterker nog; we hebben elkaar hier leren kennen; de nickname die we online voor onze zoon gebruiken is dus een mix van de eerste drie letters van onze eigen nicknames.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker donderdag 16 november 2017 @ 10:02:55 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175105692
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, Leandra is een nickname, en is een naam die in NL vaker voorkomt dan mijn eigen naam :D

[..]

Mijn man post ook op FOK! sterker nog; we hebben elkaar hier leren kennen; de nickname die we online voor onze zoon gebruiken is dus een mix van de eerste drie letters van onze eigen nicknames.
Leonos? :o
  donderdag 16 november 2017 @ 10:06:35 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175105734
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:02 schreef maily het volgende:

[..]

Leonos? :o
Nee... Nostalgist :D

NOStalgist
LEAndra +
Soneal
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 10:07:46 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_175105748
:')
disclaimer
  Spellchecker donderdag 16 november 2017 @ 10:12:10 #125
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175105808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee... Nostalgist :D

NOStalgist
LEAndra +
Soneal
:D
pi_175105821
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
LOL 😂
pi_175106781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee... Nostalgist :D

NOStalgist
LEAndra +
Soneal
Ik snap dit niet hoor. Kun je het misschien nog een keer uitleggen? Hoe kom je nou van NOS LEA bij Soneal?

En je heet dus niet echt Leandra?! Omgwtfbbq!
  donderdag 16 november 2017 @ 11:12:54 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_175106833
Ik vind het soberso altijd een deceptie als ik er elke keer weer achter kom dat een Fokker niet hetzelfde heet als zijn/haar nickname ;(
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 11:25:38 #129
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175107031
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:10 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik snap dit niet hoor. Kun je het misschien nog een keer uitleggen? Hoe kom je nou van NOS LEA bij Soneal?

Beetje husselen he :P Noslea staat zo gek.
Oh wacht... het is gewoon achterstevoren :')
  donderdag 16 november 2017 @ 11:28:57 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107097
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het soberso altijd een deceptie als ik er elke keer weer achter kom dat een Fokker niet hetzelfde heet als zijn/haar nickname ;(
WTF?! Heet jij ook geen Stormqueen? :o :o :o :{ ;( :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:29:39 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107117
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Beetje husselen he :P Noslea staat zo gek.
Oh wacht... het is gewoon achterstevoren :')
Dat dus, (hoewel de letters van Lea niet helemaal achterstevoren staan), maar we gingen ook undercover met die nick, dus het moest niet zo heel erg voor de hand liggen allemaal :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:32:26 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_175107173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

WTF?! Heet jij ook geen Stormqueen? :o :o :o :{ ;( :'(
ja, IK wél. Maar de rest heeft die memo niet gekregen :(
disclaimer
pi_175107190
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het soberso altijd een deceptie als ik er elke keer weer achter kom dat een Fokker niet hetzelfde heet als zijn/haar nickname ;(
Ik wel *) *O*
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
pi_175107203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, IK wél. Maar de rest heeft die memo niet gekregen :(
Wat een lutsers :{w
Als het water je aan de lippen staat, moet je zorgen dat je goed kunt zwemmen.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:35:19 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107230
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, IK wél. Maar de rest heeft die memo niet gekregen :(
Sorry :@
Helaas is mijn echte naam al bezet....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:40:05 #136
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175107333
Wie houdt hier de Hollandse namen in ere, want volgens een artikel in het AD gisteren zijn we allemaal veels te creatief en pleiten ze voor de terugkeer van Piet, Joop, Klaas, Katrien en Joke.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:41:15 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_175107355
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:40 schreef vincenzo78 het volgende:
Wie houdt hier de Hollandse namen in ere, want volgens een artikel in het AD gisteren zijn we allemaal veels te creatief en pleiten ze voor de terugkeer van Piet, Joop, Klaas, Katrien en Joke.
Ik heb een G.uus, is dat hollands genoeg?
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 11:43:59 #138
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175107406
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb een G.uus, is dat hollands genoeg?
G.uus? Vraag me af of dat de juiste Hollandse spelling is?

En daarnaast G.uus kan voor beide geslachten. De eerste associatie die ik kreeg was wel een huisdier. :T
  donderdag 16 november 2017 @ 11:45:33 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_175107437
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:43 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

G.uus? Vraag me af of dat de juiste Hollandse spelling is?

En daarnaast G.uus kan voor beide geslachten. De eerste associatie die ik kreeg was wel een huisdier. :T
dat laatste is vaak geheel afhankelijk van de huisdieren in je omgeving. Maar, ja. Mijn schoonzus heeft een poes die G.uusje heet, maar die associatie heb ik zelf gelukkig niet ;)
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 11:47:28 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107472
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:40 schreef vincenzo78 het volgende:
Wie houdt hier de Hollandse namen in ere, want volgens een artikel in het AD gisteren zijn we allemaal veels te creatief en pleiten ze voor de terugkeer van Piet, Joop, Klaas, Katrien en Joke.
In de klas van mijn zoon zitten weinig "creatieve" namen.... wel namen als Gijs, Tijmen, Veerle enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:47:46 #141
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175107477
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat laatste is vaak geheel afhankelijk van de huisdieren in je omgeving. Maar, ja. Mijn schoonzus heeft een poes die G.uusje heet, maar die associatie heb ik zelf gelukkig niet ;)
Dus als de fam bij elkaar is bij je schoonzus thuis en er wordt G.uus geroepen, komt er een poes en kind aanlopen?

Lekker makkelijk. Twee vliegen in één klap. ;)
  donderdag 16 november 2017 @ 11:48:04 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175107483
Ik bedacht vannacht dat 'ons tom' in Brabant dus gewoon 'stom' wordt. En toen kon ik niet meer slapen -O- _O-

En G.uus ken ik alleen nog maar voor meisjes, behalve bij Skjoe.

Overigens denken veel mensen op basis van mijn nick dat ik Katinka heet. Nou, echt niet he. Het lijkt er niet eens op. Sorry Skjoe en Minette :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 16 november 2017 @ 11:48:40 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107495
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedacht vannacht dat 'ons tom' in Brabant dus gewoon 'stom' wordt. En toen kon ik niet meer slapen -O- _O-
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175107511
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:25 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Beetje husselen he :P Noslea staat zo gek.
Oh wacht... het is gewoon achterstevoren :')
:o Damindenie! :o

Ik heet trouwens ook gewoon Mineola hoor.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:50:05 #145
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175107518
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de klas van mijn zoon zitten weinig "creatieve" namen.... wel namen als Gijs, Tijmen, Veerle enz.
De namen die in je omgeving hoort, hangt wel vaak samen in wat voor soort sociale kring je begeeft. Splinter, Boom en weet ik wat allemaal meer.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:50:45 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_175107524
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

:o Damindenie! :o

Ik heet trouwens ook gewoon Mineola hoor.
miniool O+
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 11:51:07 #147
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175107531
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:49 schreef Mineola het volgende:

[..]

:o Damindenie! :o

Ik heet trouwens ook gewoon Mineola hoor.
Ben je deze week in de aanbieding?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:51:59 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_175107540
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:47 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Dus als de fam bij elkaar is bij je schoonzus thuis en er wordt G.uus geroepen, komt er een poes en kind aanlopen?

Lekker makkelijk. Twee vliegen in één klap. ;)
neuh, dat kind komt voorlopig nog niet aangelopen...
disclaimer
pi_175107581
De klas van mijn kleuter bestaat ongeveer geheel uit korte Hollandse namen. T.eun, K.arel, S.tijn, M.ia, S.uze, J.acob, K.eet, B.en, G.uus, L.ara, J.anne, etc.
  donderdag 16 november 2017 @ 11:56:34 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107608
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:50 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

De namen die in je omgeving hoort, hangt wel vaak samen in wat voor soort sociale kring je begeeft. Splinter, Boom en weet ik wat allemaal meer.
Boom, Splinter, Raaf, Gijs, Tijmen, Florian, Marnix en Fedde bevinden zich vaak in dezelfde sociale kring, en dat is een andere dan waar Kevin, Djayden en Angelo zich bevinden, de "creatieve" namen als Djeroangel bevinden zich daar ook niet.

Dus ook creatieve namen hebben zo hun kringen, overigens kwam Splinter in 1890 ook al voor.... dus dat is behoorlijk oud-Holllandsch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:57:47 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:54 schreef Mineola het volgende:
De klas van mijn kleuter bestaat ongeveer geheel uit korte Hollandse namen. T.eun, K.arel, S.tijn, M.ia, S.uze, J.acob, K.eet, B.en, G.uus, L.ara, J.anne, etc.
Ja, dat zegt weer voldoende over je sociale kring dus :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:58:11 #152
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175107637
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:54 schreef Mineola het volgende:
De klas van mijn kleuter bestaat ongeveer geheel uit korte Hollandse namen. T.eun, K.arel, S.tijn, M.ia, S.uze, J.acob, K.eet, B.en, G.uus, L.ara, J.anne, etc.
I.s d.it h.ier e.en s.oort v.an i.nside j.oke w.aar i.k n.iet v.an o.p d.e h.oogte b.en?
  donderdag 16 november 2017 @ 11:59:34 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175107666
Van de toekomstige klas van mijn bijna peuter ken ik al een Maud, Fabiënne en Yorick.
Ben benieuwd naar de andere kindjes.
KuikenGuppy
  donderdag 16 november 2017 @ 12:00:17 #154
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175107679
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Boom, Splinter, Raaf, Gijs, Tijmen, Florian, Marnix en Fedde bevinden zich vaak in dezelfde sociale kring, en dat is een andere dan waar Kevin, Djayden en Angelo zich bevinden, de "creatieve" namen als Djeroangel bevinden zich daar ook niet.

Dus ook creatieve namen hebben zo hun kringen, overigens kwam Splinter in 1890 ook al voor.... dus dat is behoorlijk oud-Holllandsch.
De enige Splinter die ik erken:
  donderdag 16 november 2017 @ 12:00:36 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175107686
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:58 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

I.s d.it h.ier e.en s.oort v.an i.nside j.oke w.aar i.k n.iet v.an o.p d.e h.oogte b.en?
Me.n de.n.k.t dan v.i.a Goog.le mind.er mak.ke.li.jk t.e. vin.de.n. t.e. zi.j.n :.).
KuikenGuppy
  donderdag 16 november 2017 @ 12:01:28 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175107714
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:58 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

I.s d.it h.ier e.en s.oort v.an i.nside j.oke w.aar i.k n.iet v.an o.p d.e h.oogte b.en?
Als je er een punt tussenzet dan wordt het niet door google als die naam gegenereerd.
En dat is wel fijn als je buurvrouw haar kind Sheneyneh genoemd heeft, jij het een absurde naam vindt en niet door de buurvrouw betrapt wilt worden dat je hier een
quote:
De buurvrouw is gisteren bevalllen... Shenayneh :X :X :X :')
gepost hebt.

Daarbij zou zo'n klas zomaar makkelijk te vinden zijn als je de namen achter elkaar in één post hebt staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175107791
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:58 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

I.s d.it h.ier e.en s.oort v.an i.nside j.oke w.aar i.k n.iet v.an o.p d.e h.oogte b.en?
Nee hoor, zo kom je met Google niet meteen op deze post uit.

Openbare school is het trouwens, de enige in mijn woonplaats. Creatieve ouders sturen hun kinderen daar blijkbaar niet naartoe :P

Ik herken dit beeld overigens ook wel uit mijn vrienden- en kennissenkring buiten mijn woonplaats. Mijn hele omgeving houdt blijkbaar van de korte Hollandse namen trend. Ik zie het meer als smaak dan als sociale kring, eigenlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 16-11-2017 12:10:50 ]
  donderdag 16 november 2017 @ 12:12:05 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_175107933
In mijn omgeving ook echt alleen maar kort en Hollands.
Ik weet nog dat ik van mijn schoonzus echt iets van Fleur of Sophie verwachtte en die kwam toen eerst met een Y.ara en later een I.rsa. Dus die verraste me wel.
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 12:18:35 #159
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175108035
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Me.n de.n.k.t dan v.i.a Goog.le mind.er mak.ke.li.jk t.e. vin.de.n. t.e. zi.j.n :.).
B.edankt v.oor d.e o.pheldering m.ensen!

.:D.
  donderdag 16 november 2017 @ 12:21:07 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_175108079
Ik heb maar even een disclaimer in de OP gezet :')
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 12:23:50 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175108120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb maar even een disclaimer in de OP gezet :')
Het is Shenayneh :'(
Oh wacht, ik heb het zelf ook nog een keer fout geschreven :( |:(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 12:25:01 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_175108138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is Shenayneh :'(
Oh wacht, ik heb het zelf ook nog een keer fout geschreven :( |:(
jah.... joúw buurmeisje.... de mijne heet gewoon S.heneyney hoor.
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 12:27:39 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175108183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jah.... joúw buurmeisje.... de mijne heet gewoon S.heneyney hoor.
Ik zie net dat ik Shenayneh al sinds 2010 gebruik als voorbeeld *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 12:29:38 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_175108221
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zie net dat ik Shenayneh al sinds 2010 gebruik als voorbeeld *O*
Nou vooruit, dan pas ik de OP even aan voor een overload aan Google hits zodat het niet meer zo makkelijk naar jouw buurvrouw te herleiden is :*
disclaimer
  donderdag 16 november 2017 @ 12:30:57 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175108254
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:29 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou vooruit, dan pas ik de OP even aan voor een overload aan Google hits zodat het niet meer zo makkelijk naar jouw buurvrouw te herleiden is :*
:D
Thnx.... als ik het zo verder bekijk zou dat betekenen dat ik in New Orleans woon.... het kan verkeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 16 november 2017 @ 12:31:33 #166
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175108264
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb maar even een disclaimer in de OP gezet :')
S.orry d.at i.k j.e a.an h.et w.erk z.et.

;)
pi_175108764
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedacht vannacht dat 'ons tom' in Brabant dus gewoon 'stom' wordt. En toen kon ik niet meer slapen -O- _O-
Exact dat is de reden dat iemand die ik ken in Brabant dus inderdaad Thomas heet (en door mensen die het wel normaal kunnen wel altijd Tom genoemd wordt) :D
Scheelt de tom-is-stom grapjes ook :P
pi_175108823
Qua creativiteit van namen ligt het inderdaad maar net aan de 'kringen' waarin je verkeert :Y
Zo woon ik in Brabant (stad met betere en mindere buurten ;) ), werk in Rotterdam (idem zeg maar :') ) en is de helft van m'n collega's niet-NL; you don't surprise me :{w

Hier wel vrij simpele, Nederlandse namen. Maar ook weer niet oerHollands ofzo; mijn Engelssprekende collega's krijgen het prima hun strot uit, zij het soms met een iets andere uitspraak ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedacht vannacht dat 'ons tom' in Brabant dus gewoon 'stom' wordt. En toen kon ik niet meer slapen -O- _O-
Niet in heel Brabant doen 'we' dat hoor ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175109105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 11:40 schreef vincenzo78 het volgende:
Wie houdt hier de Hollandse namen in ere, want volgens een artikel in het AD gisteren zijn we allemaal veels te creatief en pleiten ze voor de terugkeer van Piet, Joop, Klaas, Katrien en Joke.
Ik! Die tweede is mijn eigen naam :+

En mijn kindjes heten S.ebas en M.erijn. Niet meeeega standaard, maar wel behoorlijk Hollands :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175109195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:57 schreef twist02 het volgende:
Qua creativiteit van namen ligt het inderdaad maar net aan de 'kringen' waarin je verkeert :Y
Zo woon ik in Brabant (stad met betere en mindere buurten ;) ), werk in Rotterdam (idem zeg maar :') ) en is de helft van m'n collega's niet-NL; you don't surprise me :{w

Hier wel vrij simpele, Nederlandse namen. Maar ook weer niet oerHollands ofzo; mijn Engelssprekende collega's krijgen het prima hun strot uit, zij het soms met een iets andere uitspraak ;)

[..]

Niet in heel Brabant doen 'we' dat hoor ;)
Ik wel ;(
Nooit bij stil gestaan.
Hoewel het hier dan meer Ostom wordt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 16 november 2017 @ 13:18:15 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_175109237
Hier in 040 valt dat ook wel mee. Als het al wordt gebruikt is het meer "Onzen"

"Da had onzen Harry gezeet!!"

Smam en spap is volgens mij meer 013 :Y
disclaimer
pi_175109306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Hier in 040 valt dat ook wel mee. Als het al wordt gebruikt is het meer "Onzen"

"Da had onzen Harry gezeet gehad!!"

Smam en spap is volgens mij meer 013 :Y
Fixed that
  donderdag 16 november 2017 @ 13:22:06 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_175109314
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Fixed that
True that had.
disclaimer
pi_175109332
Bij mijn collega thuis noemen ze haar zus ons Nicole, wat klinkt als snikkol.
Wat resulteerde in: heet jouw zus snikkel?
pi_175109623
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:11 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik! Die tweede is mijn eigen naam :+

En mijn kindjes heten S.ebas en M.erijn. Niet meeeega standaard, maar wel behoorlijk Hollands :)
:o heet jij Joop?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_175109789
quote:
17s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

:o heet jij Joop?
:Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175109835
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:41 schreef LeSage het volgende:

[..]

:Y
oooh zo cool O+
Heb je ook een jopopinoloukicoclub? *;
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_175109848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Hier in 040 valt dat ook wel mee. Als het al wordt gebruikt is het meer "Onzen"

"Da had onzen Harry gezeet!!"

Smam en spap is volgens mij meer 013 :Y
Echt? Vrienden van mij uit 040 die zeggen ook smam en spap. Ik zeg het trouwens ook maar ben geen echte 040. Maar waar ik opgegroeid ben is het weer pa en ma.

Mooi man dialecten _O-
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175109935
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Echt? Vrienden van mij uit 040 die zeggen ook smam en spap. Ik zeg het trouwens ook maar ben geen echte 040. Maar waar ik opgegroeid ben is het weer pa en ma.

Mooi man dialecten _O-
040 is meer
Svader en smoeder
  donderdag 16 november 2017 @ 13:49:05 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_175109947
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:48 schreef amaranta het volgende:

[..]

040 is meer
Svader en smoeder
Osvadder.

Verder ben ik een ontzettende nepbrabander dus ik ga ook maar af op wat de buren allemaal roepen :')
disclaimer
pi_175109981
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Osvadder.

Verder ben ik een ontzettende nepbrabander dus ik ga ook maar af op wat de buren allemaal roepen :')
Svadder ja
pi_175109996
Alsof ik een echte brabo ben 😂
pi_175110111
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:43 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oooh zo cool O+
Heb je ook een jopopinoloukicoclub? *;
Daar komt mijn naam vandaan ja O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175110170
Ik ben toch wel een geboren en getogen 040-er. Hier is het gewoon spap en smam. En ja, alle namen krijgen er een extra S voor. Of je het nou mooi vindt of niet >:)
En soms onzen. Maar dat ligt heel erg aan de naamvallen. En nee, die ken ik niet, maar intuïtief doe ik dat dus wel.
Totaal off-topic: ’ne’ en ‘een’ zijn ook nog uit naamvallen. ‘Da’s ne schônne mens’.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 16 november 2017 @ 14:22:03 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175110527
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 13:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Osvadder.

Verder ben ik een ontzettende nepbrabander dus ik ga ook maar af op wat de buren allemaal roepen :')
Ik ook hoor, stiekeme limbo hier. Ik hoor het vooral bij de schoonfamilie en op de markt enzo. En idd regio 013 O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_175110799
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben toch wel een geboren en getogen 040-er. Hier is het gewoon spap en smam. En ja, alle namen krijgen er een extra S voor. Of je het nou mooi vindt of niet >:)
En soms onzen. Maar dat ligt heel erg aan de naamvallen. En nee, die ken ik niet, maar intuïtief doe ik dat dus wel.
Totaal off-topic: ’ne’ en ‘een’ zijn ook nog uit naamvallen. ‘Da’s ne schônne mens’.
Dit ja. :D
pi_175111219
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben toch wel een geboren en getogen 040-er. Hier is het gewoon spap en smam. En ja, alle namen krijgen er een extra S voor. Of je het nou mooi vindt of niet >:)
En soms onzen. Maar dat ligt heel erg aan de naamvallen. En nee, die ken ik niet, maar intuïtief doe ik dat dus wel.
Totaal off-topic: ’ne’ en ‘een’ zijn ook nog uit naamvallen. ‘Da’s ne schônne mens’.
‘Die mens’ blijf ik ook apart vinden. En dat alles een hij is, ook de schoonmoeder. ‘Hij het gister nog gebeld gehad.’
pi_175111246
Ik zeg ook 's pap en 's mam (spap en smam), maar hoor 's Tom dus helemaal niet als stom. In de context is de betekenis zo anders, dat ik die s er gewoon van scheid in mijn hoofd.
pi_175111350
Nu snap ik ook hoe iemand die ik ken op een achterlijke naam komt die hij mij altijd geeft. Ik snapte er al nooit geen donder van :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_175112179
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik zeg ook 's pap en 's mam (spap en smam), maar hoor 's Tom dus helemaal niet als stom. In de context is de betekenis zo anders, dat ik die s er gewoon van scheid in mijn hoofd.
:Y klinkt zo logisch als iemand ‘sTom zegt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175113144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nu snap ik ook hoe iemand die ik ken op een achterlijke naam komt die hij mij altijd geeft. Ik snapte er al nooit geen donder van :')
sVertel
  donderdag 16 november 2017 @ 16:24:25 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175113272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 14:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nu snap ik ook hoe iemand die ik ken op een achterlijke naam komt die hij mij altijd geeft. Ik snapte er al nooit geen donder van :')
sTinka? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175113300


[ Bericht 100% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 16-11-2017 23:25:20 ]
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 16 november 2017 @ 16:29:25 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175113352
😂
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175113401
s :')
  donderdag 16 november 2017 @ 16:48:39 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_175113646
nou smarie, niet zo denigrerend.
Ben wel blij dat de ouders van sokke niet brabants zijn...
disclaimer
  Spellchecker donderdag 16 november 2017 @ 17:02:34 #197
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175118452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
nou smarie, niet zo denigrerend.
Ben wel blij dat de ouders van sokke niet brabants zijn...
_O-

Bij mij op de basisschool vroeger wel heeeel veel spap's en smam's, dorp onder de Philipsrook. Ik mocht vroeger niet Brabants praten :') dus als ik het probeer dan klink ik vooral braboparodiërend.

Minne mèns (Tilburgs?) heeft trouwens die stomme naam en die heeft volgens mij nooit de stomgrap gehad en laat zich al hullemoal gin Thomas noemen :+.

Denk idd dat het hier toch eerder onzentom zou worden dan stom.
  donderdag 16 november 2017 @ 20:37:12 #199
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_175118721
Er denderde vanmorgen een horde kids mijn werk binnen, om te komen schoolzwemmen. 1 jochie werd gecorrigeerd: S.hakiro :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 16 november 2017 @ 20:44:40 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_175118936
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

_O-

Bij mij op de basisschool vroeger wel heeeel veel spap's en smam's, dorp onder de Philipsrook. Ik mocht vroeger niet Brabants praten :') dus als ik het probeer dan klink ik vooral braboparodiërend.

Minne mèns (Tilburgs?) heeft trouwens die stomme naam en die heeft volgens mij nooit de stomgrap gehad en laat zich al hullemoal gin Thomas noemen :+.

Denk idd dat het hier toch eerder onzentom zou worden dan stom.
hoe moet het dan met jouw kinderen? Dat wordt een soort sisseltong :D
disclaimer
pi_175119020
Nostalgie O+ Bij ons was het vooral spa en sma. En hullietom :+ En een snicole ken ik ook ja _O-
pi_175119084
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe moet het dan met jouw kinderen? Dat wordt een soort sisseltong :D
Gèrm, Soes slist al zo erg :D
boft zij even met haar voor- en achternaam :')
pi_175146700
2 zusjes.. Dayenne en Cheyenne
pi_175146732
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

_O-

Bij mij op de basisschool vroeger wel heeeel veel spap's en smam's, dorp onder de Philipsrook. Ik mocht vroeger niet Brabants praten :') dus als ik het probeer dan klink ik vooral braboparodiërend.

Minne mèns (Tilburgs?) heeft trouwens die stomme naam en die heeft volgens mij nooit de stomgrap gehad en laat zich al hullemoal gin Thomas noemen :+.

Denk idd dat het hier toch eerder onzentom zou worden dan stom.
'Minne mees' en 'himmel' zeggen we hier in 013 ;)
pi_175150953
Al die dialecten :D
Mijn naam is vooral in het Engels nog wel eens een tongbreker. Hoewel Canadezen er minder moeite mee lijken te hebben dan de mensen die rond Londen wonen.

Oh, en ik kwam laatst op m'n werk een Tietje tegen. Echt als roepnaam dus. Vond ik ook wel bijzonder :{
  Spellchecker zaterdag 18 november 2017 @ 13:51:50 #206
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175151829
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Al die dialecten :D
Mijn naam is vooral in het Engels nog wel eens een tongbreker. Hoewel Canadezen er minder moeite mee lijken te hebben dan de mensen die rond Londen wonen.

Oh, en ik kwam laatst op m'n werk een Tietje tegen. Echt als roepnaam dus. Vond ik ook wel bijzonder :{
Waarschijnlijk van Titia?
pi_175152146
Maya is ook een leuke meisjesnaam. :D
  zaterdag 18 november 2017 @ 16:03:30 #208
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175154039
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
Maya is ook een leuke meisjesnaam. :D
De Bij.
pi_175154387
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Al die dialecten :D
Mijn naam is vooral in het Engels nog wel eens een tongbreker. Hoewel Canadezen er minder moeite mee lijken te hebben dan de mensen die rond Londen wonen.

Oh, en ik kwam laatst op m'n werk een Tietje tegen. Echt als roepnaam dus. Vond ik ook wel bijzonder :{
Niks mis met een goed tietje :{w
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_175154492
Maya vind ik ook leuk. Mooie zachte naam :)
pi_175154770
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:51 schreef maily het volgende:

[..]

Waarschijnlijk van Titia?
Ik hoop het. Maar Tietje was echt de roepnaam.

Hoe zit het met de naam Lucas? Ik heb er zelf wel positieve associaties mee en vind het een mooie naam, maar ik vraag me ook wel af of het aantal corpsballen met deze naam erg hoog is? :@
(Ik heb gelukkig nog even want ik ben niet zwanger. Maar ik denk er wel eens over na hoe ik eventuele nakomelingen zou noemen. Aan meisjes moet ik maar niet beginnen denk ik, want ik vind maar weinig meisjesnamen mooi. En degenen die ik wel mooi vindt, zijn dan weer ingenomen door naaste familieleden en vrienden. Of mijn konijn :+ )
pi_175154804
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik hoop het. Maar Tietje was echt de roepnaam.

Hoe zit het met de naam Lucas? Ik heb er zelf wel positieve associaties mee en vind het een mooie naam, maar ik vraag me ook wel af of het aantal corpsballen met deze naam erg hoog is? :@
(Ik heb gelukkig nog even want ik ben niet zwanger. Maar ik denk er wel eens over na hoe ik eventuele nakomelingen zou noemen. Aan meisjes moet ik maar niet beginnen denk ik, want ik vind maar weinig meisjesnamen mooi. En degenen die ik wel mooi vindt, zijn dan weer ingenomen door naaste familieleden en vrienden. Of mijn konijn :+ )
Lucas is redelijk tokkie.
pi_175154843
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:48 schreef 8777 het volgende:

[..]

Lucas is redelijk tokkie.
Welnee. Trouwens, wanneer is een naam tokkie. Ik snap dat nog niet zo. Volgens sommigen schijnt bijv. Mandy tokkie te zijn, maar de Mandy die ik ken is alles behalve tokkie.

Ik vind het echt zo'n flauwekul.
pi_175154926
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Welnee. Trouwens, wanneer is een naam tokkie. Ik snap dat nog niet zo. Volgens sommigen schijnt bijv. Mandy tokkie te zijn, maar de Mandy die ik ken is alles behalve tokkie.

Ik vind het echt zo'n flauwekul.
Moet je eens in deze wijk komen kijken. Naast Jordy is Lucas of Luca ook vaak voorkomend.
pi_175154934
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:48 schreef 8777 het volgende:

[..]

Lucas is redelijk tokkie.
Lucas vind ik echt het tegenovergestelde van tokkie :D eerder ballerig of hockey dan inderdaad, maar vind het een prima naam.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175154978
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:55 schreef 8777 het volgende:

[..]

Moet je eens in deze wijk komen kijken. Naast Jordy is Lucas of Luca ook vaak voorkomend.
Als een naam vaak voorkomt, betekend het niet gelijk tokkie. Er zijn zoveel namen die vaak voorkomen en leuk blijven.

Heb ooit een collega gehad die Destiny heette. Hier wordt die naam afgebrand, maar het was een heel leuk en spontaan meisje. Namen zeggen heul niks.
pi_175155143
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als een naam vaak voorkomt, betekend het niet gelijk tokkie. Er zijn zoveel namen die vaak voorkomen en leuk blijven.

Heb ooit een collega gehad die Destiny heette. Hier wordt die naam afgebrand, maar het was een heel leuk en spontaan meisje. Namen zeggen heul niks.
Goh ik las hier eerder dat je je kind vooral een normale naam moet geven omdat het anders al met 1-0 achter staat in het leven kennelijk.
pi_175155181
Natuurlijk maakt een naam iemand niet leuk of minder leuk. Maar het kan wel een verwachting wekken of een vooroordeel oproepen. Hoe gevoelig je daar dan vervolgens weer voor bent verschilt ook weer tussen mensen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175155189
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn omgeving ook echt alleen maar kort en Hollands.
Ik weet nog dat ik van mijn schoonzus echt iets van Fleur of Sophie verwachtte en die kwam toen eerst met een Y.ara en later een I.rsa. Dus die verraste me wel.
Hoe oud is I? Ik heb er een in de klas.
pi_175155244
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:09 schreef 8777 het volgende:

[..]

Goh ik las hier eerder dat je je kind vooral een normale naam moet geven omdat het anders al met 1-0 achter staat in het leven kennelijk.
Er zijn uitzonderingen. Maar de meeste namen die ik ken kunnen prima vind ik.
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:23:32 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175155419
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:48 schreef 8777 het volgende:

[..]

Lucas is redelijk tokkie.
Whut? Lucas is allesbehalve tokkie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:24:58 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175155456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:11 schreef Clubsoda het volgende:
Natuurlijk maakt een naam iemand niet leuk of minder leuk. Maar het kan wel een verwachting wekken of een vooroordeel oproepen. Hoe gevoelig je daar dan vervolgens weer voor bent verschilt ook weer tussen mensen.
Je eigen gevoeligheid heb je weinig aan als je op basis daarvan al niet op gesprek hoeft te komen nadat je je best hebt gedaan op een sollicitatiebrief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:27:48 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175155506
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:09 schreef 8777 het volgende:

[..]

Goh ik las hier eerder dat je je kind vooral een normale naam moet geven omdat het anders al met 1-0 achter staat in het leven kennelijk.
Je moet je kind om die reden iig geen "creatieve" naam als Djador'angelo geven nee, en namen als Jayden en Wesley zou ik ook bij wegblijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175155573
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Whut? Lucas is allesbehalve tokkie.
Ik ken 3 Lucassen en 5 Luca's, allen met Tokkie ouders.
pi_175155586
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet je kind om die reden iig geen "creatieve" naam als Djador'angelo geven nee, en namen als Jayden en Wesley zou ik ook bij wegblijven.
En Carlo?
pi_175155637
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je eigen gevoeligheid heb je weinig aan als je op basis daarvan al niet op gesprek hoeft te komen nadat je je best hebt gedaan op een sollicitatiebrief.
Als die mensen daar zo kortzichtig zijn, moet je je bedenken of je daar wel wilt werken.
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:35:34 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175155647
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:32 schreef 8777 het volgende:

[..]

Ik ken 3 Lucassen en 5 Luca's, allen met Tokkie ouders.
Dat zijn dan Tokkie ouders die iig slim genoeg waren hun kind geen Tokkie-naam te geven, dat jij die toevallig kent betekent nog niet dat het een Tokkie-naam is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175155675
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zijn dan Tokkie ouders die iig slim genoeg waren hun kind geen Tokkie-naam te geven, dat jij die toevallig kent betekent nog niet dat het een Tokkie-naam is.
Wat jij wil hoor.
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:37:57 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175155682
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als die mensen daar zo kortzichtig zijn, moet je je bedenken of je daar wel wilt werken.
Zo werkt het nou eenmaal, en dan kun je wel willen dat je kind daar niet wil werken, maar een Noor met dezelfde opleiding als een Samantha mag waarschijnlijk eerder op gesprek komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 18-11-2017 17:47:34 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 november 2017 @ 17:39:25 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175155707
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:37 schreef 8777 het volgende:

[..]

Wat jij wil hoor.
Maakt mij niet uit of jij je kind Djordanino noemt hoor, het is zijn leven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175155889
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit of jij je kind Djordanino noemt hoor, het is zijn leven.
Afgekort tot Jordaan :')
pi_175156123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maya vind ik ook leuk. Mooie zachte naam :)
Ja, vind ik ook. Gaat op mijn lijstje voor hopelijk in de toekomst.
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:13:53 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175156332
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook. Gaat op mijn lijstje voor hopelijk in de toekomst.
Het betekent "moeder" trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175156699
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het betekent "moeder" trouwens.
Aha, dacht dat de naam verschillende betekenissen hadden in verschillende landen/culturen. Vind het echt een prachtige naam. Wordt nog wat straks.
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:12:06 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175158695
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Aha, dacht dat de naam verschillende betekenissen hadden in verschillende landen/culturen. Vind het echt een prachtige naam. Wordt nog wat straks.
De Maiasaurus wordt ook vaak met een nest eieren afgebeeld ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_175161221
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maakt mij niet uit of jij je kind Djordanino noemt hoor, het is zijn leven.
We zijn er al uit.
Alles is nu klaar, kamertje, spullen, naam.
Hij krijgt een degelijke naam, Nederlands en toch een beetje van haar afkomst.
  zaterdag 18 november 2017 @ 21:59:29 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175161395
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:51 schreef 8777 het volgende:

[..]

We zijn er al uit.
Alles is nu klaar, kamertje, spullen, naam.
Hij krijgt een degelijke naam, Nederlands en toch een beetje van haar afkomst.
Mooi! ^O^
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:02:00 #238
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175161444
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:51 schreef 8777 het volgende:

[..]

We zijn er al uit.
Alles is nu klaar, kamertje, spullen, naam.
Hij krijgt een degelijke naam, Nederlands en toch een beetje van haar afkomst.
Ik ben ook benieuwd :D

Wij komen er wss nooit op een normale manier uit :')
pi_175162134
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi! ^O^
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Nog even wachten. Hij moet eerst geboren worden.
Ik ben zo benieuwd naar het ventje.
Ik voel hem elke dag bewegen in haar buik, als ik wakker ben 's nachts voel ik hem zo goed bewegen in haar buikje, ik kan niet wachten.

[ Bericht 9% gewijzigd door 8777 op 18-11-2017 22:41:20 ]
  zaterdag 18 november 2017 @ 22:39:14 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175162378
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 21:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mooi! ^O^
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Carlo, lijkt me.
KuikenGuppy
pi_175162503
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 22:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Carlo, lijkt me.
Nee
pi_175163840
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Maiasaurus wordt ook vaak met een nest eieren afgebeeld ;)
Grappig. In het Grieks betekent het inderdaad moeder. In het Hindoeïsme betekent het illusie en in het Russisch is het een afkorting van Maria.

Ach ja, wat het ook is... het is een mooie naam die ik zeker op mijn lijstje ga zetten.
pi_175164166
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je eigen gevoeligheid heb je weinig aan als je op basis daarvan al niet op gesprek hoeft te komen nadat je je best hebt gedaan op een sollicitatiebrief.
Gevoeligheid van de ouders bedoel ik, voor dit soort toekomstige potentiële situaties.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_175165778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn omgeving ook echt alleen maar kort en Hollands.
Ik weet nog dat ik van mijn schoonzus echt iets van Fleur of Sophie verwachtte en die kwam toen eerst met een Y.ara en later een I.rsa. Dus die verraste me wel.
Grappig. Ik vind Y.ara dus eigenlijk wel in de categorie vallen van Fleur en Sophie.

Wij hebben dus een L.uuk en een Y.ara. O+
  zondag 19 november 2017 @ 10:48:36 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_175167555
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 07:02 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Grappig. Ik vind Y.ara dus eigenlijk wel in de categorie vallen van Fleur en Sophie.

Wij hebben dus een L.uuk en een Y.ara. O+
nou, tien jaar geleden was het nog een redelijk "nieuwe" naam. Inmiddels is die wel goed ingeburgerd ja.
disclaimer
  zondag 19 november 2017 @ 11:44:08 #246
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175168452
Y.ara is hier dan weer echt een 'tokkie' naam. Diep diep ingebakken in de lijn van de voormalig woonwagenkamp bewoners.

Zou hem zelf niet bij de categorie Fleur en Sophie inzetten nee. Buiten de associatie die ik er mee heb vind ik het wel een mooie naam.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175168757
Onze wijk is een mooie doorsnee van de samenleving

SPOILER: kdv groep van Melba
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh en de vriendenkring
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zaten wel wat verrassingen tussen.
Kwak
  zondag 19 november 2017 @ 12:12:35 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_175168906
Dat accent op de e van L. enna is wel bijzonder, hoe zou je dat nou verkeerd uitspreken anders _O-
  Spellchecker zondag 19 november 2017 @ 12:13:59 #249
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175168927
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat accent op de e van L. enna is wel bijzonder, hoe zou je dat nou verkeerd uitspreken anders _O-
Lenná?
pi_175169009
Grappig welke associaties iedereen heeft bij bepaalde namen en dat die associaties soms lijnrecht tegenover elkaar staan. :Y
Zou mij niet teveel aantrekken wat fokkers hier van een naam vinden.
Je kent de persoon zelf niet en uit welk milieu ze komen of iets.
Onze dochter krijgt straks ook een opvallende naam. Jammer dan wat iemand ervan vindt.
Gaat om ons gevoel erover. :)
  zondag 19 november 2017 @ 12:21:03 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175169035
Hier heeft iemand z'n dochter Rebel genoemd.
Dan heb je wel meteen beeld bij wat voor mensen dat zijn ;).
KuikenGuppy
  Spellchecker zondag 19 november 2017 @ 12:31:46 #252
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175169193
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:21 schreef Burdie het volgende:
Hier heeft iemand z'n dochter Rebel genoemd.
Dan heb je wel meteen beeld bij wat voor mensen dat zijn ;).
Laat me raden ... dreadlocks en piercings en tattoos?
Of dreadlocks en geitewollen sokken?
pi_175169450
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 11:44 schreef AwayTL het volgende:
Y.ara is hier dan weer echt een 'tokkie' naam. Diep diep ingebakken in de lijn van de voormalig woonwagenkamp bewoners.

Zou hem zelf niet bij de categorie Fleur en Sophie inzetten nee. Buiten de associatie die ik er mee heb vind ik het wel een mooie naam.
Haha ik vind het wel grappig. Dat is hier naar mijn weten totaal niet zo. Ik heb in mijn leven 3x een Yara ontmoet en voor mij waren zij ook verre weg van tokkie. Zelfs 1 wel heel erg netjes.
pi_175170114
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:31 schreef maily het volgende:

[..]

Laat me raden ... dreadlocks en piercings en tattoos?
Of dreadlocks en geitewollen sokken?
Ik denk eerder plebs. Vind het meer in de lijn van Bloem, Vlinder, Storm en zulks.
  zondag 19 november 2017 @ 13:31:52 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_175170180
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik denk eerder plebs. Vind het meer in de lijn van Bloem, Vlinder, Storm en zulks.
hoe zijn bloem, vlinder en storm nou weer plebsnamen? :D ik vind dat nou juíst van die semi kakkineuze hipsternamen.
En nee, rebel is wel een andere categorie hoor :P
disclaimer
  zondag 19 november 2017 @ 13:33:03 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_175170209
Maar zo zie je maar weer dat werkelijk iedereen andere associaties heeft met namen.

Behalve alles wat met Dj begint dan.
disclaimer
pi_175170218
Ligt dat nog aan NL of Engelse uitspraak?
Rebel dus.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 19 november 2017 @ 13:36:32 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_175170276
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Vanyel het volgende:
Ligt dat nog aan NL of Engelse uitspraak?
Rebel dus.
Reebel. Rèbbel. RuhBEL. :')
disclaimer
  zondag 19 november 2017 @ 14:09:15 #259
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175170743
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:51 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Haha ik vind het wel grappig. Dat is hier naar mijn weten totaal niet zo. Ik heb in mijn leven 3x een Yara ontmoet en voor mij waren zij ook verre weg van tokkie. Zelfs 1 wel heel erg netjes.
Ik weet ook pas sinds fok dat de naam van mijn eerste in de rest van het land tokkie is :D . Degene die ik ken komen uit heel normale gezinnen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zondag 19 november 2017 @ 14:10:08 #260
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175170764
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Reebel. Rèbbel. RuhBEL. :')
Rubble is een pawpatrol hond :{w .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175171475
Heel leuk die associaties met namen altijd. Ik vind namen met een Y meestal redelijk tokkie, maar Yara vind ik dan wel weer meevallen.

Mijn kinderen zitten op een openbare montessorischool die in een nogal multiculturele wijk staat. Dat zie je erg terug in de namen van de leerlingen.

Klas van mijn zoon:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klas van mijn dochter:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zelf geef ik les op het hbo. Ik heb daar nu een student die M.arcus A.ntonius heet. Vind ik ook een bijzondere combinatie van voor- en achternaam. Zouden zijn ouders dat nou bewust hebben gedaan, of zich van geen kwaad bewust zijn?
pi_175172168
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

hoe zijn bloem, vlinder en storm nou weer plebsnamen? :D ik vind dat nou juíst van die semi kakkineuze hipsternamen.
En nee, rebel is wel een andere categorie hoor :P
Bij mij zijn plebs ook precies het soort mensen die je opsomt :) Plebs betekend toch kak? :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 november 2017 @ 15:10:03 #263
269689 crew  Viv
pi_175172233
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij mij zijn plebs ook precies het soort mensen die je opsomt :) Plebs betekend toch kak? :')
Uh nee, plebs is juist het ordinaire volk waar kakkineuze mensen op neerkijken. :D
pi_175172273
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Uh nee, plebs is juist het ordinaire volk waar kakkineuze mensen op neerkijken. :D
Serieus? :') :') Ik bedoelde dus het tegenovergestelde :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 november 2017 @ 15:13:09 #265
269689 crew  Viv
pi_175172329
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Serieus? :') :') Ik bedoelde dus het tegenovergestelde :)
quote:
Later werd in het Nederlands meestal met de term "plebs" een zekere minderwaardigheid tot uitdrukking gebracht. Men bedoelt dan onbeschaafd, maar minder erg dan "proleet". Synoniemen zijn "gepeupel" of "schorriemorrie". Plebs en plebejer hebben tegenwoordig een sterk negatieve connotatie, hoewel die gezien de geschiedenis allerminst verdiend is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Plebejer
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 15:23:39 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175172637
Ik zag op Facebook een Mus voorbij komen. Heb ik hier ook eerder gezien geloof ik. Vind het wel even wennen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 19 november 2017 @ 15:30:53 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175172830
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Vanyel het volgende:
Ligt dat nog aan NL of Engelse uitspraak?
Rebel dus.
Rebbol zeggen ze. Het zijn volgens mij wel hipsters.
(En hele lieve mensen, een heel warm gezin. Mochten ze hier via Google uitkomen ivm geen puntjes :+)
KuikenGuppy
  Spellchecker zondag 19 november 2017 @ 15:45:10 #268
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175173266
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:23 schreef MaJo het volgende:
Ik zag op Facebook een Mus voorbij komen. Heb ik hier ook eerder gezien geloof ik. Vind het wel even wennen.
Kan heel goed naast Mees en Merel.
  zondag 19 november 2017 @ 15:56:31 #269
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175173600
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:45 schreef maily het volgende:

[..]

Kan heel goed naast Mees en Merel.
Ik zet 'm op de lijst voor een evt #3!
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 19 november 2017 @ 16:28:15 #270
269689 crew  Viv
pi_175174553
quote:
14s.gif Op zondag 19 november 2017 15:56 schreef Burdie het volgende:
Ik zet 'm op de lijst voor een evt #3!
Ja kan prima allemaal, behalve met jullie achternaam. :')
pi_175175393
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Rebbol zeggen ze. Het zijn volgens mij wel hipsters.
(En hele lieve mensen, een heel warm gezin. Mochten ze hier via Google uitkomen ivm geen puntjes :+)
Rebel is ook best een gewoon woord he. Dat googlet best lastig denk ik.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175176152
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 12:21 schreef Burdie het volgende:
Hier heeft iemand z'n dochter Rebel genoemd.
Dan heb je wel meteen beeld bij wat voor mensen dat zijn ;).
Ik hoop naar Rebel O+ Wilson O+

(Haar zusjes heten overigens Liberty en Annachi (Anarchy), broer Ryot) ;(
Kwak
pi_175176554
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 17:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik hoop naar Rebel O+ Wilson O+

(Haar zusjes heten overigens Liberty en Annachi (Anarchy), broer Ryot) ;(
Niet!
Haha. Hoe erg :D

Rebel vind ik wel leuk klinken overigens.
  Moderator zondag 19 november 2017 @ 18:57:38 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175177435
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 15:45 schreef maily het volgende:

[..]

Kan heel goed naast Mees en Merel.
Die vind ik prima, maar ben eraan gewend. Ik hou zelf ook wel van aparte namen, Lente vind ik echt geweldig maar dat vind mijn man maar niets :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175178046
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 17:53 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik hoop naar Rebel O+ Wilson O+

(Haar zusjes heten overigens Liberty en Annachi (Anarchy), broer Ryot) ;(
Moest ik ook gelijk aan denken! Dus ik schaarde de naam ook in de hipsterhoek. Er was toch ook een zusje dat Rumor heette..?
Ah, Rumer zegt Google.
Dit, dat, alles.
  zondag 19 november 2017 @ 19:24:24 #276
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175178222
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 15:23 schreef MaJo het volgende:
Ik zag op Facebook een Mus voorbij komen. Heb ik hier ook eerder gezien geloof ik. Vind het wel even wennen.
Mussen vallen van het dak.
  zondag 19 november 2017 @ 20:07:59 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_175179245
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 19:19 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Moest ik ook gelijk aan denken! Dus ik schaarde de naam ook in de hipsterhoek. Er was toch ook een zusje dat Rumor heette..?
Ah, Rumer zegt Google.
da's Willis ;) van broes
disclaimer
pi_175179457
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 20:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's Willis ;) van broes
Idd, met zusjes Scout LaRue en Tallulah Belle :')
pi_175180669
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 20:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's Willis ;) van broes
Check. Wilson/Willis... pregnancy brain :')
Dit, dat, alles.
  maandag 20 november 2017 @ 11:48:37 #280
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175191726
Ik vind lente en mus allebei tof. Yara vind ik absoluut niet tokkie (al ken ik te veel pony's die zo heten om een dochter zo te noemen) en lucas ook niet.

Ik ben nog niet in verwachting, maar door dit topic groeit de lijst met 'eventueel wel leuk' wel steeds :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 november 2017 @ 11:50:00 #281
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_175191762
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind lente en mus allebei tof. Yara vind ik absoluut niet tokkie (al ken ik te veel pony's die zo heten om een dochter zo te noemen) en lucas ook niet.

Ik ben nog niet in verwachting, maar door dit topic groeit de lijst met 'eventueel wel leuk' wel steeds :D
Vlinder, Steen, Rock, Boom en Heck (met CK).
pi_175195657
Boom? Wtf.
pi_175212665
Hm, de discussie was of L.ucas een tokkienaam is? Ik vond altijd van niet, maar kwam hem nu tegen met zusjes R.achelle en F.ayenne :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175212733
Lucas is gewoon zo mainstream en veelvoorkomende naam geworden dat je 'em in alle lagen van de bevolking tegenkomt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_175277193
https://www.libelle.nl/mensen/hipste-namen-babys-2018/

Misschien heeft iemand er wat aan... :)
Dit, dat, alles.
  Spellchecker vrijdag 24 november 2017 @ 12:02:08 #286
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175277284
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:57 schreef Philomijn het volgende:
https://www.libelle.nl/mensen/hipste-namen-babys-2018/

Misschien heeft iemand er wat aan... :)
Daaronder; vrouwen met deze namen maken een grote kans om zwanger te worden in 2018 😞
  vrijdag 24 november 2017 @ 14:51:46 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175280198
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:02 schreef maily het volgende:

[..]

Daaronder; vrouwen met deze namen maken een grote kans om zwanger te worden in 2018 😞
Gelukkig leggen ze ook gewoon uit dat ze gekeken hebben naar de namen die 29,4 jaar geleden hip waren :D

Die hippe kindernamen zijn wel dramatisch trouwens.... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker vrijdag 24 november 2017 @ 16:08:48 #288
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175281652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 14:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gelukkig leggen ze ook gewoon uit dat ze gekeken hebben naar de namen die 29,4 jaar geleden hip waren :D

Die hippe kindernamen zijn wel dramatisch trouwens.... :X
Leandro :D
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:59:22 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175282503
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:08 schreef maily het volgende:

[..]

Leandro :D
Vind ik ook vreselijk eerlijk gezegd, ik ben al geen fan van Leander, maar Leandro vind ik helemaal niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 november 2017 @ 17:05:14 #290
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_175282628
Een Leandro hebben we op school gehad. Broer van L.isandro, A.lessandro en L.eonardo
  Spellchecker vrijdag 24 november 2017 @ 17:25:13 #291
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175282987
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vind ik ook vreselijk eerlijk gezegd, ik ben al geen fan van Leander, maar Leandro vind ik helemaal niets.
Heet je broer niet zo dan? :@
pi_175283100
Wat vinden jullie van Leon? Kan dat nog een beetje in deze tijd?
  Spellchecker vrijdag 24 november 2017 @ 17:35:44 #293
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175283165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:31 schreef 8777 het volgende:
Wat vinden jullie van Leon? Kan dat nog een beetje in deze tijd?
Lekker kort. En makkelijk uit te spreken voor iedereen.
pi_175283352
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:35 schreef maily het volgende:

[..]

Lekker kort. En makkelijk uit te spreken voor iedereen.
Kan nog altijd met klemtoon op Le, op on en Frans met oh aan t eind ipv on.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_175283421
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:46 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Kan nog altijd met klemtoon op Le, op on en Frans met oh aan t eind ipv on.
Onze zoon heet dus inderdaad zo, met klemtoon op eerste stukje (incl streepje op e) maar bijna iedereen noemt hem toch met klemtoon op de on :')
  vrijdag 24 november 2017 @ 17:53:40 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175283473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:31 schreef 8777 het volgende:
Wat vinden jullie van Leon? Kan dat nog een beetje in deze tijd?
^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 november 2017 @ 18:12:13 #297
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_175283811
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 17:31 schreef 8777 het volgende:
Wat vinden jullie van Leon? Kan dat nog een beetje in deze tijd?
Ik vind het echt een naam voor een oud-oom met een snor en een sigaret :+
  vrijdag 24 november 2017 @ 18:15:33 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_175283869
Leon O+ stond ook hoog op mijn lijstje O+
disclaimer
  vrijdag 24 november 2017 @ 19:33:54 #299
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175285181
Ik vind het vooral onmogelijk uitspreken. Ik zou het zeggen zoals de auto, met de klemtoon op Le ken ik het niet, op z'n Frans (of limburgs 8-) ) dan weer wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_175287555
Zo heet onze auto :) .
pi_175287566
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')