Daar ging mn koffie.quote:Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
Ik ben de naam "melba" zelfs gaan waarderenquote:Op woensdag 15 november 2017 20:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Weet ikik vind de naam van jouw Melba wel heel leuk!
quote:Op woensdag 15 november 2017 21:14 schreef Loj het volgende:
[..]
Ik ben de naam "melba" zelfs gaan waarderen
quote:Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
dus ik zei nog zo tegen me vriend van je moet de elektra harrie ff bellen want het staat ook gewoon in de bijbel dat je zoon snoer niet met licht moet verbreken maar in het donker dus ik dat nog effe opzoeken maar toen had die harrie dus al gewoon de stekker eruit getrokken zegt ie: zo is het tog ook donker of niet dan??? nou dus ik helemaal in paniek want nu krijgen we de stroom er niet meer op en ik ga nooit meer in dat boek lezen volgende keer krijgen mijn kinderen wel namen uit de islamquote:Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 november 2017 09:18 schreef Burdie het volgende:
[..]
dus ik zei nog zo tegen me vriend van je moet de elektra harrie ff bellen want het staat ook gewoon in de bijbel dat je zoon snoer niet met licht moet verbreken maar in het donker dus ik dat nog effe opzoeken maar toen had die harrie dus al gewoon de stekker eruit getrokken zegt ie: zo is het tog ook donker of niet dan??? nou dus ik helemaal in paniek want nu krijgen we de stroom er niet meer op en ik ga nooit meer in dat boek lezen volgende keer krijgen mijn kinderen wel namen uit de islam.
Dan heb ik Leandra nog heel origineel bedacht....quote:Op donderdag 16 november 2017 09:39 schreef LeSage het volgende:
Ik hou ook wel van die redenaties: Djequilano (of wat dan ook), de J van Jan want zo heet me vader, de E van Els, want zo heet me moeder, de Q, want dat vinden we mooi en bijzonder. En het laatste ‘lano’ omdat me neefje Dylano heet en dan klinkt het hetzelfde. En de D vooraan zodat iedereen weet hoe je het uitspreekt. En ik ken niemand die zo heet verder.
Dit was het gezamenlijke account van Leonie en André toch?quote:Op donderdag 16 november 2017 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb ik Leandra nog heel origineel bedacht....
Say whut??? Echt?quote:Op donderdag 16 november 2017 09:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit was het gezamenlijke account van Leonie en André toch?
Hahaha echt he!quote:Op donderdag 16 november 2017 09:39 schreef LeSage het volgende:
Ik hou ook wel van die redenaties: Djequilano (of wat dan ook), de J van Jan want zo heet me vader, de E van Els, want zo heet me moeder, de Q, want dat vinden we mooi en bijzonder. En het laatste ‘lano’ omdat me neefje Dylano heet en dan klinkt het hetzelfde. En de D vooraan zodat iedereen weet hoe je het uitspreekt. En ik ken niemand die zo heet verder.
Dat wist ik.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Soneal is wel de mix van Nostalgist Leandra
Nee.quote:
Ja idd....quote:Op donderdag 16 november 2017 09:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat wist ik.
Kom er maar weer in, hordes lurkers die dachten dat 't kind echt zo heette.
Oh zo..quote:Op donderdag 16 november 2017 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee.
Mijn opa heette Andries, in het frans is dat André, ik ben vrouwelijk dus dan komt er "La" voor; La André en dan de é aan het eind omdraaien met de a van La: Leandra.
Maar goed, dat is alleen een nickname die ik in 1995 al verzonnen heb, wist ik veel dat het ook een echte naam was.
Soneal is ook alleen maar de nickname van onze zoon; hij heet niet echt zo
Nee, Leandra is een nickname, en is een naam die in NL vaker voorkomt dan mijn eigen naamquote:Op donderdag 16 november 2017 09:58 schreef 8777 het volgende:
[..]
Oh zo..
Ik dacht dat je echt Leandra heette.
Hoe kom je bij Soneal?
Mijn man post ook op FOK! sterker nog; we hebben elkaar hier leren kennen; de nickname die we online voor onze zoon gebruiken is dus een mix van de eerste drie letters van onze eigen nicknames.quote:Op donderdag 16 november 2017 09:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Soneal is wel de mix van Nostalgist Leandra
Leonos?quote:Op donderdag 16 november 2017 09:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, Leandra is een nickname, en is een naam die in NL vaker voorkomt dan mijn eigen naam
[..]
Mijn man post ook op FOK! sterker nog; we hebben elkaar hier leren kennen; de nickname die we online voor onze zoon gebruiken is dus een mix van de eerste drie letters van onze eigen nicknames.
quote:Op donderdag 16 november 2017 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee... Nostalgist
NOStalgist
LEAndra +
Soneal
LOL 😂quote:Op woensdag 15 november 2017 20:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik snap dit niet hoor. Kun je het misschien nog een keer uitleggen? Hoe kom je nou van NOS LEA bij Soneal?quote:Op donderdag 16 november 2017 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee... Nostalgist
NOStalgist
LEAndra +
Soneal
Beetje husselen hequote:Op donderdag 16 november 2017 11:10 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik snap dit niet hoor. Kun je het misschien nog een keer uitleggen? Hoe kom je nou van NOS LEA bij Soneal?
WTF?! Heet jij ook geen Stormqueen?quote:Op donderdag 16 november 2017 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het soberso altijd een deceptie als ik er elke keer weer achter kom dat een Fokker niet hetzelfde heet als zijn/haar nickname
Dat dus, (hoewel de letters van Lea niet helemaal achterstevoren staan), maar we gingen ook undercover met die nick, dus het moest niet zo heel erg voor de hand liggen allemaalquote:Op donderdag 16 november 2017 11:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Beetje husselen heNoslea staat zo gek.
Oh wacht... het is gewoon achterstevoren
ja, IK wél. Maar de rest heeft die memo niet gekregenquote:Op donderdag 16 november 2017 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
WTF?! Heet jij ook geen Stormqueen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik welquote:Op donderdag 16 november 2017 11:12 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het soberso altijd een deceptie als ik er elke keer weer achter kom dat een Fokker niet hetzelfde heet als zijn/haar nickname
Wat een lutsersquote:Op donderdag 16 november 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, IK wél. Maar de rest heeft die memo niet gekregen
Sorryquote:Op donderdag 16 november 2017 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, IK wél. Maar de rest heeft die memo niet gekregen
Ik heb een G.uus, is dat hollands genoeg?quote:Op donderdag 16 november 2017 11:40 schreef vincenzo78 het volgende:
Wie houdt hier de Hollandse namen in ere, want volgens een artikel in het AD gisteren zijn we allemaal veels te creatief en pleiten ze voor de terugkeer van Piet, Joop, Klaas, Katrien en Joke.
G.uus? Vraag me af of dat de juiste Hollandse spelling is?quote:Op donderdag 16 november 2017 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb een G.uus, is dat hollands genoeg?
dat laatste is vaak geheel afhankelijk van de huisdieren in je omgeving. Maar, ja. Mijn schoonzus heeft een poes die G.uusje heet, maar die associatie heb ik zelf gelukkig nietquote:Op donderdag 16 november 2017 11:43 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
G.uus? Vraag me af of dat de juiste Hollandse spelling is?
En daarnaast G.uus kan voor beide geslachten. De eerste associatie die ik kreeg was wel een huisdier.
In de klas van mijn zoon zitten weinig "creatieve" namen.... wel namen als Gijs, Tijmen, Veerle enz.quote:Op donderdag 16 november 2017 11:40 schreef vincenzo78 het volgende:
Wie houdt hier de Hollandse namen in ere, want volgens een artikel in het AD gisteren zijn we allemaal veels te creatief en pleiten ze voor de terugkeer van Piet, Joop, Klaas, Katrien en Joke.
Dus als de fam bij elkaar is bij je schoonzus thuis en er wordt G.uus geroepen, komt er een poes en kind aanlopen?quote:Op donderdag 16 november 2017 11:45 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat laatste is vaak geheel afhankelijk van de huisdieren in je omgeving. Maar, ja. Mijn schoonzus heeft een poes die G.uusje heet, maar die associatie heb ik zelf gelukkig niet
quote:Op donderdag 16 november 2017 11:25 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Beetje husselen heNoslea staat zo gek.
Oh wacht... het is gewoon achterstevoren
De namen die in je omgeving hoort, hangt wel vaak samen in wat voor soort sociale kring je begeeft. Splinter, Boom en weet ik wat allemaal meer.quote:Op donderdag 16 november 2017 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de klas van mijn zoon zitten weinig "creatieve" namen.... wel namen als Gijs, Tijmen, Veerle enz.
minioolquote:Op donderdag 16 november 2017 11:49 schreef Mineola het volgende:
[..]Damindenie!
![]()
Ik heet trouwens ook gewoon Mineola hoor.
Ben je deze week in de aanbieding?quote:Op donderdag 16 november 2017 11:49 schreef Mineola het volgende:
[..]Damindenie!
![]()
Ik heet trouwens ook gewoon Mineola hoor.
neuh, dat kind komt voorlopig nog niet aangelopen...quote:Op donderdag 16 november 2017 11:47 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Dus als de fam bij elkaar is bij je schoonzus thuis en er wordt G.uus geroepen, komt er een poes en kind aanlopen?
Lekker makkelijk. Twee vliegen in één klap.
Boom, Splinter, Raaf, Gijs, Tijmen, Florian, Marnix en Fedde bevinden zich vaak in dezelfde sociale kring, en dat is een andere dan waar Kevin, Djayden en Angelo zich bevinden, de "creatieve" namen als Djeroangel bevinden zich daar ook niet.quote:Op donderdag 16 november 2017 11:50 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
De namen die in je omgeving hoort, hangt wel vaak samen in wat voor soort sociale kring je begeeft. Splinter, Boom en weet ik wat allemaal meer.
Ja, dat zegt weer voldoende over je sociale kring dusquote:Op donderdag 16 november 2017 11:54 schreef Mineola het volgende:
De klas van mijn kleuter bestaat ongeveer geheel uit korte Hollandse namen. T.eun, K.arel, S.tijn, M.ia, S.uze, J.acob, K.eet, B.en, G.uus, L.ara, J.anne, etc.
I.s d.it h.ier e.en s.oort v.an i.nside j.oke w.aar i.k n.iet v.an o.p d.e h.oogte b.en?quote:Op donderdag 16 november 2017 11:54 schreef Mineola het volgende:
De klas van mijn kleuter bestaat ongeveer geheel uit korte Hollandse namen. T.eun, K.arel, S.tijn, M.ia, S.uze, J.acob, K.eet, B.en, G.uus, L.ara, J.anne, etc.
De enige Splinter die ik erken:quote:Op donderdag 16 november 2017 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Boom, Splinter, Raaf, Gijs, Tijmen, Florian, Marnix en Fedde bevinden zich vaak in dezelfde sociale kring, en dat is een andere dan waar Kevin, Djayden en Angelo zich bevinden, de "creatieve" namen als Djeroangel bevinden zich daar ook niet.
Dus ook creatieve namen hebben zo hun kringen, overigens kwam Splinter in 1890 ook al voor.... dus dat is behoorlijk oud-Holllandsch.
Me.n de.n.k.t dan v.i.a Goog.le mind.er mak.ke.li.jk t.e. vin.de.n. t.e. zi.j.n :.).quote:Op donderdag 16 november 2017 11:58 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
I.s d.it h.ier e.en s.oort v.an i.nside j.oke w.aar i.k n.iet v.an o.p d.e h.oogte b.en?
Als je er een punt tussenzet dan wordt het niet door google als die naam gegenereerd.quote:Op donderdag 16 november 2017 11:58 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
I.s d.it h.ier e.en s.oort v.an i.nside j.oke w.aar i.k n.iet v.an o.p d.e h.oogte b.en?
gepost hebt.quote:De buurvrouw is gisteren bevalllen... Shenayneh![]()
![]()
![]()
Nee hoor, zo kom je met Google niet meteen op deze post uit.quote:Op donderdag 16 november 2017 11:58 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
B.edankt v.oor d.e o.pheldering m.ensen!quote:Op donderdag 16 november 2017 12:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Me.n de.n.k.t dan v.i.a Goog.le mind.er mak.ke.li.jk t.e. vin.de.n. t.e. zi.j.n :.).
Het is Shenaynehquote:Op donderdag 16 november 2017 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb maar even een disclaimer in de OP gezet
jah.... joúw buurmeisje.... de mijne heet gewoon S.heneyney hoor.quote:Op donderdag 16 november 2017 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is Shenayneh
Oh wacht, ik heb het zelf ook nog een keer fout geschreven![]()
![]()
Ik zie net dat ik Shenayneh al sinds 2010 gebruik als voorbeeldquote:Op donderdag 16 november 2017 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jah.... joúw buurmeisje.... de mijne heet gewoon S.heneyney hoor.
Nou vooruit, dan pas ik de OP even aan voor een overload aan Google hits zodat het niet meer zo makkelijk naar jouw buurvrouw te herleiden isquote:Op donderdag 16 november 2017 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie net dat ik Shenayneh al sinds 2010 gebruik als voorbeeld
quote:Op donderdag 16 november 2017 12:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou vooruit, dan pas ik de OP even aan voor een overload aan Google hits zodat het niet meer zo makkelijk naar jouw buurvrouw te herleiden is
S.orry d.at i.k j.e a.an h.et w.erk z.et.quote:Op donderdag 16 november 2017 12:21 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb maar even een disclaimer in de OP gezet
Exact dat is de reden dat iemand die ik ken in Brabant dus inderdaad Thomas heet (en door mensen die het wel normaal kunnen wel altijd Tom genoemd wordt)quote:Op donderdag 16 november 2017 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedacht vannacht dat 'ons tom' in Brabant dus gewoon 'stom' wordt. En toen kon ik niet meer slapen![]()
Niet in heel Brabant doen 'we' dat hoorquote:Op donderdag 16 november 2017 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik bedacht vannacht dat 'ons tom' in Brabant dus gewoon 'stom' wordt. En toen kon ik niet meer slapen![]()
Ik! Die tweede is mijn eigen naamquote:Op donderdag 16 november 2017 11:40 schreef vincenzo78 het volgende:
Ik welquote:Op donderdag 16 november 2017 12:57 schreef twist02 het volgende:
Qua creativiteit van namen ligt het inderdaad maar net aan de 'kringen' waarin je verkeert
Zo woon ik in Brabant (stad met betere en mindere buurten), werk in Rotterdam (idem zeg maar
) en is de helft van m'n collega's niet-NL; you don't surprise me
Hier wel vrij simpele, Nederlandse namen. Maar ook weer niet oerHollands ofzo; mijn Engelssprekende collega's krijgen het prima hun strot uit, zij het soms met een iets andere uitspraak
[..]
Niet in heel Brabant doen 'we' dat hoor
Fixed thatquote:Op donderdag 16 november 2017 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Hier in 040 valt dat ook wel mee. Als het al wordt gebruikt is het meer "Onzen"
"Da had onzen Harry gezeet gehad!!"
Smam en spap is volgens mij meer 013
quote:Op donderdag 16 november 2017 13:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik! Die tweede is mijn eigen naam![]()
En mijn kindjes heten S.ebas en M.erijn. Niet meeeega standaard, maar wel behoorlijk Hollands
oooh zo coolquote:
Echt? Vrienden van mij uit 040 die zeggen ook smam en spap. Ik zeg het trouwens ook maar ben geen echte 040. Maar waar ik opgegroeid ben is het weer pa en ma.quote:Op donderdag 16 november 2017 13:18 schreef Stormqueen het volgende:
Hier in 040 valt dat ook wel mee. Als het al wordt gebruikt is het meer "Onzen"
"Da had onzen Harry gezeet!!"
Smam en spap is volgens mij meer 013
040 is meerquote:Op donderdag 16 november 2017 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Echt? Vrienden van mij uit 040 die zeggen ook smam en spap. Ik zeg het trouwens ook maar ben geen echte 040. Maar waar ik opgegroeid ben is het weer pa en ma.
Mooi man dialecten
Osvadder.quote:
Svadder jaquote:Op donderdag 16 november 2017 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Osvadder.
Verder ben ik een ontzettende nepbrabander dus ik ga ook maar af op wat de buren allemaal roepen![]()
Daar komt mijn naam vandaan jaquote:Op donderdag 16 november 2017 13:43 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oooh zo cool
Heb je ook een jopopinoloukicoclub?
Ik ook hoor, stiekeme limbo hier. Ik hoor het vooral bij de schoonfamilie en op de markt enzo. En idd regio 013quote:Op donderdag 16 november 2017 13:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Osvadder.
Verder ben ik een ontzettende nepbrabander dus ik ga ook maar af op wat de buren allemaal roepen![]()
Dit ja.quote:Op donderdag 16 november 2017 14:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben toch wel een geboren en getogen 040-er. Hier is het gewoon spap en smam. En ja, alle namen krijgen er een extra S voor. Of je het nou mooi vindt of niet![]()
En soms onzen. Maar dat ligt heel erg aan de naamvallen. En nee, die ken ik niet, maar intuïtief doe ik dat dus wel.
Totaal off-topic: ’ne’ en ‘een’ zijn ook nog uit naamvallen. ‘Da’s ne schônne mens’.
‘Die mens’ blijf ik ook apart vinden. En dat alles een hij is, ook de schoonmoeder. ‘Hij het gister nog gebeld gehad.’quote:Op donderdag 16 november 2017 14:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben toch wel een geboren en getogen 040-er. Hier is het gewoon spap en smam. En ja, alle namen krijgen er een extra S voor. Of je het nou mooi vindt of niet![]()
En soms onzen. Maar dat ligt heel erg aan de naamvallen. En nee, die ken ik niet, maar intuïtief doe ik dat dus wel.
Totaal off-topic: ’ne’ en ‘een’ zijn ook nog uit naamvallen. ‘Da’s ne schônne mens’.
quote:Op donderdag 16 november 2017 14:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik zeg ook 's pap en 's mam (spap en smam), maar hoor 's Tom dus helemaal niet als stom. In de context is de betekenis zo anders, dat ik die s er gewoon van scheid in mijn hoofd.
sVertelquote:Op donderdag 16 november 2017 14:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nu snap ik ook hoe iemand die ik ken op een achterlijke naam komt die hij mij altijd geeft. Ik snapte er al nooit geen donder van
sTinka?quote:Op donderdag 16 november 2017 14:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nu snap ik ook hoe iemand die ik ken op een achterlijke naam komt die hij mij altijd geeft. Ik snapte er al nooit geen donder van
quote:Op donderdag 16 november 2017 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
nou smarie, niet zo denigrerend.
Ben wel blij dat de ouders van sokke niet brabants zijn...
hoe moet het dan met jouw kinderen? Dat wordt een soort sisseltongquote:Op donderdag 16 november 2017 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
Bij mij op de basisschool vroeger wel heeeel veel spap's en smam's, dorp onder de Philipsrook. Ik mocht vroeger niet Brabants pratendus als ik het probeer dan klink ik vooral braboparodiërend.
Minne mèns (Tilburgs?) heeft trouwens die stomme naam en die heeft volgens mij nooit de stomgrap gehad en laat zich al hullemoal gin Thomas noemen.
Denk idd dat het hier toch eerder onzentom zou worden dan stom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |