Gèrm, Soes slist al zo ergquote:Op donderdag 16 november 2017 20:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe moet het dan met jouw kinderen? Dat wordt een soort sisseltong
'Minne mees' en 'himmel' zeggen we hier in 013quote:Op donderdag 16 november 2017 20:29 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]![]()
Bij mij op de basisschool vroeger wel heeeel veel spap's en smam's, dorp onder de Philipsrook. Ik mocht vroeger niet Brabants pratendus als ik het probeer dan klink ik vooral braboparodiërend.
Minne mèns (Tilburgs?) heeft trouwens die stomme naam en die heeft volgens mij nooit de stomgrap gehad en laat zich al hullemoal gin Thomas noemen.
Denk idd dat het hier toch eerder onzentom zou worden dan stom.
Waarschijnlijk van Titia?quote:Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Al die dialecten![]()
Mijn naam is vooral in het Engels nog wel eens een tongbreker. Hoewel Canadezen er minder moeite mee lijken te hebben dan de mensen die rond Londen wonen.
Oh, en ik kwam laatst op m'n werk een Tietje tegen. Echt als roepnaam dus. Vond ik ook wel bijzonder
De Bij.quote:Op zaterdag 18 november 2017 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:
Maya is ook een leuke meisjesnaam.
Niks mis met een goed tietjequote:Op zaterdag 18 november 2017 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Al die dialecten![]()
Mijn naam is vooral in het Engels nog wel eens een tongbreker. Hoewel Canadezen er minder moeite mee lijken te hebben dan de mensen die rond Londen wonen.
Oh, en ik kwam laatst op m'n werk een Tietje tegen. Echt als roepnaam dus. Vond ik ook wel bijzonder
Ik hoop het. Maar Tietje was echt de roepnaam.quote:
Lucas is redelijk tokkie.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar Tietje was echt de roepnaam.
Hoe zit het met de naam Lucas? Ik heb er zelf wel positieve associaties mee en vind het een mooie naam, maar ik vraag me ook wel af of het aantal corpsballen met deze naam erg hoog is?![]()
(Ik heb gelukkig nog even want ik ben niet zwanger. Maar ik denk er wel eens over na hoe ik eventuele nakomelingen zou noemen. Aan meisjes moet ik maar niet beginnen denk ik, want ik vind maar weinig meisjesnamen mooi. En degenen die ik wel mooi vindt, zijn dan weer ingenomen door naaste familieleden en vrienden. Of mijn konijn)
Welnee. Trouwens, wanneer is een naam tokkie. Ik snap dat nog niet zo. Volgens sommigen schijnt bijv. Mandy tokkie te zijn, maar de Mandy die ik ken is alles behalve tokkie.quote:
Moet je eens in deze wijk komen kijken. Naast Jordy is Lucas of Luca ook vaak voorkomend.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Welnee. Trouwens, wanneer is een naam tokkie. Ik snap dat nog niet zo. Volgens sommigen schijnt bijv. Mandy tokkie te zijn, maar de Mandy die ik ken is alles behalve tokkie.
Ik vind het echt zo'n flauwekul.
Lucas vind ik echt het tegenovergestelde van tokkiequote:
Als een naam vaak voorkomt, betekend het niet gelijk tokkie. Er zijn zoveel namen die vaak voorkomen en leuk blijven.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:55 schreef 8777 het volgende:
[..]
Moet je eens in deze wijk komen kijken. Naast Jordy is Lucas of Luca ook vaak voorkomend.
Goh ik las hier eerder dat je je kind vooral een normale naam moet geven omdat het anders al met 1-0 achter staat in het leven kennelijk.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als een naam vaak voorkomt, betekend het niet gelijk tokkie. Er zijn zoveel namen die vaak voorkomen en leuk blijven.
Heb ooit een collega gehad die Destiny heette. Hier wordt die naam afgebrand, maar het was een heel leuk en spontaan meisje. Namen zeggen heul niks.
Hoe oud is I? Ik heb er een in de klas.quote:Op donderdag 16 november 2017 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn omgeving ook echt alleen maar kort en Hollands.
Ik weet nog dat ik van mijn schoonzus echt iets van Fleur of Sophie verwachtte en die kwam toen eerst met een Y.ara en later een I.rsa. Dus die verraste me wel.
Er zijn uitzonderingen. Maar de meeste namen die ik ken kunnen prima vind ik.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:09 schreef 8777 het volgende:
[..]
Goh ik las hier eerder dat je je kind vooral een normale naam moet geven omdat het anders al met 1-0 achter staat in het leven kennelijk.
Je eigen gevoeligheid heb je weinig aan als je op basis daarvan al niet op gesprek hoeft te komen nadat je je best hebt gedaan op een sollicitatiebrief.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:11 schreef Clubsoda het volgende:
Natuurlijk maakt een naam iemand niet leuk of minder leuk. Maar het kan wel een verwachting wekken of een vooroordeel oproepen. Hoe gevoelig je daar dan vervolgens weer voor bent verschilt ook weer tussen mensen.
Je moet je kind om die reden iig geen "creatieve" naam als Djador'angelo geven nee, en namen als Jayden en Wesley zou ik ook bij wegblijven.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:09 schreef 8777 het volgende:
[..]
Goh ik las hier eerder dat je je kind vooral een normale naam moet geven omdat het anders al met 1-0 achter staat in het leven kennelijk.
Ik ken 3 Lucassen en 5 Luca's, allen met Tokkie ouders.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut? Lucas is allesbehalve tokkie.
En Carlo?quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet je kind om die reden iig geen "creatieve" naam als Djador'angelo geven nee, en namen als Jayden en Wesley zou ik ook bij wegblijven.
Als die mensen daar zo kortzichtig zijn, moet je je bedenken of je daar wel wilt werken.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je eigen gevoeligheid heb je weinig aan als je op basis daarvan al niet op gesprek hoeft te komen nadat je je best hebt gedaan op een sollicitatiebrief.
Dat zijn dan Tokkie ouders die iig slim genoeg waren hun kind geen Tokkie-naam te geven, dat jij die toevallig kent betekent nog niet dat het een Tokkie-naam is.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:32 schreef 8777 het volgende:
[..]
Ik ken 3 Lucassen en 5 Luca's, allen met Tokkie ouders.
Wat jij wil hoor.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn dan Tokkie ouders die iig slim genoeg waren hun kind geen Tokkie-naam te geven, dat jij die toevallig kent betekent nog niet dat het een Tokkie-naam is.
Zo werkt het nou eenmaal, en dan kun je wel willen dat je kind daar niet wil werken, maar een Noor met dezelfde opleiding als een Samantha mag waarschijnlijk eerder op gesprek komen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als die mensen daar zo kortzichtig zijn, moet je je bedenken of je daar wel wilt werken.
Afgekort tot Jordaanquote:Op zaterdag 18 november 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit of jij je kind Djordanino noemt hoor, het is zijn leven.
Ja, vind ik ook. Gaat op mijn lijstje voor hopelijk in de toekomst.quote:Op zaterdag 18 november 2017 16:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maya vind ik ook leuk. Mooie zachte naam
Het betekent "moeder" trouwens.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:04 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Gaat op mijn lijstje voor hopelijk in de toekomst.
Aha, dacht dat de naam verschillende betekenissen hadden in verschillende landen/culturen. Vind het echt een prachtige naam. Wordt nog wat straks.quote:
De Maiasaurus wordt ook vaak met een nest eieren afgebeeldquote:Op zaterdag 18 november 2017 18:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Aha, dacht dat de naam verschillende betekenissen hadden in verschillende landen/culturen. Vind het echt een prachtige naam. Wordt nog wat straks.
We zijn er al uit.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit of jij je kind Djordanino noemt hoor, het is zijn leven.
Mooi!quote:Op zaterdag 18 november 2017 21:51 schreef 8777 het volgende:
[..]
We zijn er al uit.
Alles is nu klaar, kamertje, spullen, naam.
Hij krijgt een degelijke naam, Nederlands en toch een beetje van haar afkomst.
Ik ben ook benieuwdquote:Op zaterdag 18 november 2017 21:51 schreef 8777 het volgende:
[..]
We zijn er al uit.
Alles is nu klaar, kamertje, spullen, naam.
Hij krijgt een degelijke naam, Nederlands en toch een beetje van haar afkomst.
Nog even wachten. Hij moet eerst geboren worden.quote:Op zaterdag 18 november 2017 21:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooi!![]()
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Carlo, lijkt me.quote:Op zaterdag 18 november 2017 21:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mooi!![]()
Ben benieuwd wat het gaat worden.
Grappig. In het Grieks betekent het inderdaad moeder. In het Hindoeïsme betekent het illusie en in het Russisch is het een afkorting van Maria.quote:Op zaterdag 18 november 2017 20:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Maiasaurus wordt ook vaak met een nest eieren afgebeeld
Gevoeligheid van de ouders bedoel ik, voor dit soort toekomstige potentiële situaties.quote:Op zaterdag 18 november 2017 17:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je eigen gevoeligheid heb je weinig aan als je op basis daarvan al niet op gesprek hoeft te komen nadat je je best hebt gedaan op een sollicitatiebrief.
Grappig. Ik vind Y.ara dus eigenlijk wel in de categorie vallen van Fleur en Sophie.quote:Op donderdag 16 november 2017 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
In mijn omgeving ook echt alleen maar kort en Hollands.
Ik weet nog dat ik van mijn schoonzus echt iets van Fleur of Sophie verwachtte en die kwam toen eerst met een Y.ara en later een I.rsa. Dus die verraste me wel.
nou, tien jaar geleden was het nog een redelijk "nieuwe" naam. Inmiddels is die wel goed ingeburgerd ja.quote:Op zondag 19 november 2017 07:02 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Grappig. Ik vind Y.ara dus eigenlijk wel in de categorie vallen van Fleur en Sophie.
Wij hebben dus een L.uuk en een Y.ara.
SPOILER: kdv groep van MelbaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en de vriendenkringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar zaten wel wat verrassingen tussen.Kwak
Lenná?quote:Op zondag 19 november 2017 12:12 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat accent op de e van L. enna is wel bijzonder, hoe zou je dat nou verkeerd uitspreken anders
Laat me raden ... dreadlocks en piercings en tattoos?quote:Op zondag 19 november 2017 12:21 schreef Burdie het volgende:
Hier heeft iemand z'n dochter Rebel genoemd.
Dan heb je wel meteen beeld bij wat voor mensen dat zijn.
Haha ik vind het wel grappig. Dat is hier naar mijn weten totaal niet zo. Ik heb in mijn leven 3x een Yara ontmoet en voor mij waren zij ook verre weg van tokkie. Zelfs 1 wel heel erg netjes.quote:Op zondag 19 november 2017 11:44 schreef AwayTL het volgende:
Y.ara is hier dan weer echt een 'tokkie' naam. Diep diep ingebakken in de lijn van de voormalig woonwagenkamp bewoners.
Zou hem zelf niet bij de categorie Fleur en Sophie inzetten nee. Buiten de associatie die ik er mee heb vind ik het wel een mooie naam.
Ik denk eerder plebs. Vind het meer in de lijn van Bloem, Vlinder, Storm en zulks.quote:Op zondag 19 november 2017 12:31 schreef maily het volgende:
[..]
Laat me raden ... dreadlocks en piercings en tattoos?
Of dreadlocks en geitewollen sokken?
hoe zijn bloem, vlinder en storm nou weer plebsnamen?quote:Op zondag 19 november 2017 13:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik denk eerder plebs. Vind het meer in de lijn van Bloem, Vlinder, Storm en zulks.
Reebel. Rèbbel. RuhBEL.quote:Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Vanyel het volgende:
Ligt dat nog aan NL of Engelse uitspraak?
Rebel dus.
Ik weet ook pas sinds fok dat de naam van mijn eerste in de rest van het land tokkie isquote:Op zondag 19 november 2017 12:51 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Haha ik vind het wel grappig. Dat is hier naar mijn weten totaal niet zo. Ik heb in mijn leven 3x een Yara ontmoet en voor mij waren zij ook verre weg van tokkie. Zelfs 1 wel heel erg netjes.
Rubble is een pawpatrol hondquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klas van mijn dochter:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zelf geef ik les op het hbo. Ik heb daar nu een student die M.arcus A.ntonius heet. Vind ik ook een bijzondere combinatie van voor- en achternaam. Zouden zijn ouders dat nou bewust hebben gedaan, of zich van geen kwaad bewust zijn?
Bij mij zijn plebs ook precies het soort mensen die je opsomtquote:Op zondag 19 november 2017 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe zijn bloem, vlinder en storm nou weer plebsnamen?ik vind dat nou juíst van die semi kakkineuze hipsternamen.
En nee, rebel is wel een andere categorie hoor![]()
Uh nee, plebs is juist het ordinaire volk waar kakkineuze mensen op neerkijken.quote:Op zondag 19 november 2017 15:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Bij mij zijn plebs ook precies het soort mensen die je opsomtPlebs betekend toch kak?
Serieus?quote:Op zondag 19 november 2017 15:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Uh nee, plebs is juist het ordinaire volk waar kakkineuze mensen op neerkijken.
quote:Op zondag 19 november 2017 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Serieus?![]()
Ik bedoelde dus het tegenovergestelde
https://nl.wikipedia.org/wiki/Plebejerquote:Later werd in het Nederlands meestal met de term "plebs" een zekere minderwaardigheid tot uitdrukking gebracht. Men bedoelt dan onbeschaafd, maar minder erg dan "proleet". Synoniemen zijn "gepeupel" of "schorriemorrie". Plebs en plebejer hebben tegenwoordig een sterk negatieve connotatie, hoewel die gezien de geschiedenis allerminst verdiend is.
Rebbol zeggen ze. Het zijn volgens mij wel hipsters.quote:Op zondag 19 november 2017 13:33 schreef Vanyel het volgende:
Ligt dat nog aan NL of Engelse uitspraak?
Rebel dus.
Kan heel goed naast Mees en Merel.quote:Op zondag 19 november 2017 15:23 schreef MaJo het volgende:
Ik zag op Facebook een Mus voorbij komen. Heb ik hier ook eerder gezien geloof ik. Vind het wel even wennen.
Rebel is ook best een gewoon woord he. Dat googlet best lastig denk ik.quote:Op zondag 19 november 2017 15:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Rebbol zeggen ze. Het zijn volgens mij wel hipsters.
(En hele lieve mensen, een heel warm gezin. Mochten ze hier via Google uitkomen ivm geen puntjes)
Ik hoop naar Rebelquote:Op zondag 19 november 2017 12:21 schreef Burdie het volgende:
Hier heeft iemand z'n dochter Rebel genoemd.
Dan heb je wel meteen beeld bij wat voor mensen dat zijn.
Niet!quote:Op zondag 19 november 2017 17:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik hoop naar RebelWilson
(Haar zusjes heten overigens Liberty en Annachi (Anarchy), broer Ryot)
Die vind ik prima, maar ben eraan gewend. Ik hou zelf ook wel van aparte namen, Lente vind ik echt geweldig maar dat vind mijn man maar nietsquote:
Moest ik ook gelijk aan denken! Dus ik schaarde de naam ook in de hipsterhoek. Er was toch ook een zusje dat Rumor heette..?quote:Op zondag 19 november 2017 17:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik hoop naar RebelWilson
(Haar zusjes heten overigens Liberty en Annachi (Anarchy), broer Ryot)
Mussen vallen van het dak.quote:Op zondag 19 november 2017 15:23 schreef MaJo het volgende:
Ik zag op Facebook een Mus voorbij komen. Heb ik hier ook eerder gezien geloof ik. Vind het wel even wennen.
da's Willisquote:Op zondag 19 november 2017 19:19 schreef Philomijn het volgende:
[..]
Moest ik ook gelijk aan denken! Dus ik schaarde de naam ook in de hipsterhoek. Er was toch ook een zusje dat Rumor heette..?
Ah, Rumer zegt Google.
Vlinder, Steen, Rock, Boom en Heck (met CK).quote:Op maandag 20 november 2017 11:48 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind lente en mus allebei tof. Yara vind ik absoluut niet tokkie (al ken ik te veel pony's die zo heten om een dochter zo te noemen) en lucas ook niet.
Ik ben nog niet in verwachting, maar door dit topic groeit de lijst met 'eventueel wel leuk' wel steeds
Daaronder; vrouwen met deze namen maken een grote kans om zwanger te worden in 2018 😞quote:Op vrijdag 24 november 2017 11:57 schreef Philomijn het volgende:
https://www.libelle.nl/mensen/hipste-namen-babys-2018/
Misschien heeft iemand er wat aan...
Gelukkig leggen ze ook gewoon uit dat ze gekeken hebben naar de namen die 29,4 jaar geleden hip warenquote:Op vrijdag 24 november 2017 12:02 schreef maily het volgende:
[..]
Daaronder; vrouwen met deze namen maken een grote kans om zwanger te worden in 2018 😞
Leandroquote:Op vrijdag 24 november 2017 14:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig leggen ze ook gewoon uit dat ze gekeken hebben naar de namen die 29,4 jaar geleden hip waren
Die hippe kindernamen zijn wel dramatisch trouwens....
Heet je broer niet zo dan?quote:Op vrijdag 24 november 2017 16:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vind ik ook vreselijk eerlijk gezegd, ik ben al geen fan van Leander, maar Leandro vind ik helemaal niets.
Lekker kort. En makkelijk uit te spreken voor iedereen.quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:31 schreef 8777 het volgende:
Wat vinden jullie van Leon? Kan dat nog een beetje in deze tijd?
Kan nog altijd met klemtoon op Le, op on en Frans met oh aan t eind ipv on.quote:Op vrijdag 24 november 2017 17:35 schreef maily het volgende:
[..]
Lekker kort. En makkelijk uit te spreken voor iedereen.
Onze zoon heet dus inderdaad zo, met klemtoon op eerste stukje (incl streepje op e) maar bijna iedereen noemt hem toch met klemtoon op de onquote:Op vrijdag 24 november 2017 17:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Kan nog altijd met klemtoon op Le, op on en Frans met oh aan t eind ipv on.
Ik vind het echt een naam voor een oud-oom met een snor en een sigaretquote:Op vrijdag 24 november 2017 17:31 schreef 8777 het volgende:
Wat vinden jullie van Leon? Kan dat nog een beetje in deze tijd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |