abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_174820304
Namensites:
http://www.babynamesworld.com/
http://www.behindthename.com/
http://www.kindernamen.nl
http://www.babynamer.com
http://www.voornamelijk.nl
http://www.babynamen.nl/index.php
http://babynamen.familyberry.com/
http://www.babynamesworld.com/meaning_of_Hont.html
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/
http://wij.nl/zwanger-info-babynamen/namen-top-10-namenteller
http://www.svb.nl/int/nl/(...)amen/top20/index.jsp
http://www.babynamenoverzicht.nl/
http://www.naamwijzer.nl/broerzusvoornaam.php

SVB-lijst meisjesnamen 2015
SVB-lijst jongensnamen 2015

Hieronder een lijst met een aantal OUD kindjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is om te zorgen dat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 16-11-2017 12:29:54 ]
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:55:55 #2
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_174843073
Leuke Engelse jongensnamen? iemand idee?

Connor, Colin, Cody etc zijn echt niet mijn ding dus die mogen wegblijven.
Ook namen die gewoon raar zijn in het Nederlands als Keith, Bruce, Matthew liever niet.
pi_174843142
William? Vind ik ook mooi in het Nederlands.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:00:08 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_174843161
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
Leuke Engelse jongensnamen? iemand idee?

Connor, Colin, Cody etc zijn echt niet mijn ding dus die mogen wegblijven.
Ook namen die gewoon raar zijn in het Nederlands als Keith, Bruce, Matthew liever niet.

Zoek je echt Britse namen of mag Amerikaans ook?
disclaimer
pi_174843180
Bij Bruce hoor ik tegenwoordig in mijn hoofd altijd "Broes", omdat ze dat in de Pfaffs zo zeiden :')

Liam of Jack?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174843187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:01 schreef rena het volgende:
Bij Bruce hoor ik tegenwoordig in mijn hoofd altijd "Broes", omdat ze dat in de Pfaffs zo zeiden :')

Liam of Jack?
Jack! Ook leuk ja!
pi_174843195
Liam
Ethan
William
Caleb
Miles
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:03:23 #8
298315 SacreCoeur
pi_174843211
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zoek je echt Britse namen of mag Amerikaans ook?
Amerikaans mag ook.
Het maakt allemaal niet uit :P

Ik zoek gewoon überhaupt iets :')

Jack vind ik misschien wel leuk ja.
Wij vinden James ook heel leuk, maar zo heet helaas al een familielid ;(
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:10:27 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_174843338
Vince
Zack
Jake
Owen
Morris
Nick
Jonah
Flynn
Vick
Bob
Charlie
Jeremy
disclaimer
pi_174843394
- Edit: de hele lijst weg -
Kijk hier eens ;)

https://www.vernoeming.nl/engelse-jongensnamen

Mijn jongens hebben ook Engelse namen, maar ik vind het echt totaal niet storend wanneer iemand anders het vernederlandst uit spreekt. Maar misschien is dat persoonlijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Adrian4 op 03-11-2017 13:28:18 ]
pi_174843474
Owen O+

Dat krijgen zelfs de meest platte Hollanders niet verkeerd uitgesproken ;)
Stond hier ook op het lijstje, maar was voor ons toch té Engels :D

Edit: ah, SQ was me voor!
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:28:37 #12
298315 SacreCoeur
pi_174843684
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Vince
Zack
Jake
Owen
Morris
Nick
Jonah
Flynn
Vick
Bob
Charlie
Jeremy
Oeh ja! Morris! gelijk op lijstje schrijven.
pi_174843737
Jesse
Aiden
Dean
Luke
David
Andy
Marlon
Lennon
Watson
  Spellchecker vrijdag 3 november 2017 @ 13:33:22 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174843762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:28 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Oeh ja! Morris! gelijk op lijstje schrijven.
Vergeet Philip niet :D
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:35:37 #15
298315 SacreCoeur
pi_174843796
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:33 schreef maily het volgende:

[..]

Jawel :P haha niet mijn ding.
Afgekort Phil en dan zie ik alleen maar een babylijf met het hoofd van dr. Phil voor me :'(

Hoe zit het trouwens met Ayden/Aiden? ik hoor die naam eigenlijk vrijwel nooit hier, maar is het tokkie? in welke kringen hoor je die naam :P ik vind de klanktoon wel oké.
pi_174843961
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:35 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Jawel :P haha niet mijn ding.
Afgekort Phil en dan zie ik alleen maar een babylijf met het hoofd van dr. Phil voor me :'(

Hoe zit het trouwens met Ayden/Aiden? ik hoor die naam eigenlijk vrijwel nooit hier, maar is het tokkie? in welke kringen hoor je die naam :P ik vind de klanktoon wel oké.
Ik heb er een in de klas. Zijn broers heten D. enzel en R. iley
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:52:07 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174846396
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:43 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb er een in de klas. Zijn broers heten D. enzel en R. iley
:o Elegante manier van zeggen ja beetje tokkie.

Songeur, wat voor familielid heet er James? Bij ons heb je wel eens dat iemand dezelfde naam heeft als zijn oom, bijvoorbeeld. Kan best hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174846436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:33 schreef maily het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D wel passend bij kettingrokende ouders :') ;(
  Spellchecker vrijdag 3 november 2017 @ 15:56:11 #19
197773 crew  maily
pi_174846460
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:54 schreef Aure het volgende:

[..]

Ik moest lachen :D wel passend bij kettingrokende ouders :') ;(
:Y
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:05:15 #20
298315 SacreCoeur
pi_174846618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:52 schreef Lemijn het volgende:

[..]

:o Elegante manier van zeggen ja beetje tokkie.

Songeur, wat voor familielid heet er James? Bij ons heb je wel eens dat iemand dezelfde naam heeft als zijn oom, bijvoorbeeld. Kan best hoor.
Ja, ik dacht al dat het een tokkienaam is (mijn gevoel laat me niet in de steek :+ )

Je bedoelt mij toch? :P de vader van de vader van mijn vriend, die hij eigenlijk niet kent omdat hij wegging toen hij baby was. :7 snap je m nog?
pi_174846676
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jack! Ook leuk ja!
Bij mij in de buurt (oosten) spreken ze dat uit als Jak of Zjčk ;(
Tot mijn verbazing, want ik dacht dat alleen Limburgers Engelse namen verpestten :D
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:10:29 #22
298315 SacreCoeur
pi_174846697
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt (oosten) spreken ze dat uit als Zjčk ;(
Tot mijn verbazing, want ik dacht dat alleen Limburgers dat deden :D
Zware Zjčk :'(
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:10:43 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174846705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, ik dacht al dat het een tokkienaam is (mijn gevoel laat me niet in de steek :+ )

Je bedoelt mij toch? :P de vader van de vader van mijn vriend, die hij eigenlijk niet kent omdat hij wegging toen hij baby was. :7 snap je m nog?
Ik wist al dat ik spijt ging krijgen van 1x een naam gokken... ja ik bedoelde jou inderdaad :P
Oké de opa van je vriend die nooit in jullie leven was. Ik zie geen probleem.

Een naam waar je je goed bij voelt is zķ belangrijk, en wordt een onderdeel van het kind. Ik merk ook dat als bijvoorbeeld mijn neefje Jan heet, en een collega ook, dat die namen dan weinig meer met elkaar te maken hebben. Al zeg ik dat misschien wat onduidelijk. Maar in ieder geval, overal is wel wat tegenin te brengen. Kies vooral wat je mooi vindt. Of je het 100x uit wil spreken op een dag. Ik had me zelf grappig genoeg niet helemaal gerealiseerd hoe groots het is, dat je een naam mag geven aan een persoon die echt gaat bestaan.
En hoe gewoon het tegelijk is dat mijn zoon nu heet zoals hij heet. Echt een wonderlijk proces.

tot zover mijn overdenkingen op vrijdagmiddag... oO<
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174846715
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Zware Zjčk :'(
Sorry, edit. Herinner me een andere Jack die consequent Jak genoemd werd :')
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:11:24 #25
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_174846718
Hier (midden Brabant) wil Jack nog wel eens Sjak worden. Op dit moment een student bij mij op school wier naam ook echt zo uitgesproken dient te worden... Jammer, de Engelse uitspraak vind ik leuk, Sjak doet me denken aan oude mannen met stofjassen en een zelfgedraaid sjekkie.
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:12:22 #26
298315 SacreCoeur
pi_174846739
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik wist al dat ik spijt ging krijgen van 1x een naam gokken... ja ik bedoelde jou inderdaad :P
Oké de opa van je vriend die nooit in jullie leven was. Ik zie geen probleem.

Een naam waar je je goed bij voelt is zķ belangrijk, en wordt een onderdeel van het kind. Ik merk ook dat als bijvoorbeeld mijn neefje Jan heet, en een collega ook, dat die namen dan weinig meer met elkaar te maken hebben. Al zeg ik dat misschien wat onduidelijk. Maar in ieder geval, overal is wel wat tegenin te brengen. Kies vooral wat je mooi vindt. Of je het 100x uit wil spreken op een dag. Ik had me zelf grappig genoeg niet helemaal gerealiseerd hoe groots het is, dat je een naam mag geven aan een persoon die echt gaat bestaan.
En hoe gewoon het tegelijk is dat mijn zoon nu heet zoals hij heet. Echt een wonderlijk proces.

tot zover mijn overdenkingen op vrijdagmiddag... oO<

Nou wij zijn dus bang dat die man straks denkt dat we hem vernoemen ofzo :') Hij deed al super spastisch enthousiast over het feit dat ik zwanger ben, terwijl we hem niet kennen. En ik denk dat het een beetje raar is tegenover schoonvader?

En je hebt helemaal gelijk.. maar het is zo ontzettend lastig als de smaak van je partner gewoon niet eens een beetje in de buurt komt van je eigen smaak. We proberen elkaar echt tegemoet te komen, maar het lukt niet. En ook al hebben we nog wel even de tijd, ik zie het somber in :P Ik zoek nu naar Engelse namen terwijl ik er eigenlijk niet eens echt van houd.

[ Bericht 11% gewijzigd door SacreCoeur op 03-11-2017 16:20:39 ]
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:39:55 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174847262
Als hij denkt dat ie is vernoemd, is dat toch lekker zijn probleem? Of zijn blijdschap. Als je zelf maar weet hoe en wat.

Maar goed, als je zelf niet eens in de engelse namen-hoek wil zijn is het wel extra lastig. Ik heb geen tips... behalve hopen dat iemand op een gegeven moment een naam noemt die bij de ander ook kan klikken. Een digitaal bestand of een whiteboard in huis waar je steeds even naar kan kijken.
  vrijdag 3 november 2017 @ 16:45:30 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174847387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:39 schreef Lemijn het volgende:
Als hij denkt dat ie is vernoemd, is dat toch lekker zijn probleem? Of zijn blijdschap. Als je zelf maar weet hoe en wat.

Maar goed, als je zelf niet eens in de engelse namen-hoek wil zijn is het wel extra lastig. Ik heb geen tips... behalve hopen dat iemand op een gegeven moment een naam noemt die bij de ander ook kan klikken. Een digitaal bestand of een whiteboard in huis waar je steeds even naar kan kijken.
Voor de schoonvader van SC kan het echter wel vervelend zijn dat het idee kan ontstaan dat zijn kleinzoon vernoemd is naar de vader die hem liet stikken.

Ik zou het juist in zo'n situatie ook redelijk bizar vinden een (achter)kleinkind juist de naam te geven van degene die zijn kind heeft laten vallen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_174847819
Zwitsal babynamen app? Kan je beide installeren op je telefoon en dan kan je een soort van Tinder met babynamen doen (als in: swipen als je een naam leuk vindt. Vind je de naam beide leuk, dan komt het op de gezamenlijke lijst). Scheelt telkens tegen elkaar zeggen dat je elkaars namen niet leuk vindt en wie weet zijn er toch best namen die jullie beide leuk vinden
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:35:36 #30
298315 SacreCoeur
pi_174848279
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:07 schreef elliebell het volgende:
Zwitsal babynamen app? Kan je beide installeren op je telefoon en dan kan je een soort van Tinder met babynamen doen (als in: swipen als je een naam leuk vindt. Vind je de naam beide leuk, dan komt het op de gezamenlijke lijst). Scheelt telkens tegen elkaar zeggen dat je elkaars namen niet leuk vindt en wie weet zijn er toch best namen die jullie beide leuk vinden
Ja, zag die tip hier een tijdje terug en gelijk geīnstalleerd.
Sommige namen zijn wel wat bizar :P en we hebben nog geen overeenkomsten, maar misschien komt dat nog.
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:43:41 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174848421
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor de schoonvader van SC kan het echter wel vervelend zijn dat het idee kan ontstaan dat zijn kleinzoon vernoemd is naar de vader die hem liet stikken.

Ik zou het juist in zo'n situatie ook redelijk bizar vinden een (achter)kleinkind juist de naam te geven van degene die zijn kind heeft laten vallen.
Dan zou ik, als die naam toch echt de gezamenlijke nummer 1 blijkt, vantevoren vast tegen die schoonvader zeggen dat de naam geen vernoeming is.
  vrijdag 3 november 2017 @ 17:57:00 #32
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174848652
Namen zijn ook hardstikke lastig. Mijn man en ik hadden dezelfde 'eisen' (goed uit te spreken in het Engels, geen exotische naam (bekend in Nederland), maar liefst ook geen top 10 en niet te lang), maar toch had hij binnen die eisen een heel andere smaak dan ik.

Allemaal wel goed gekomen, hoor :P
En wat Lemijn ook zegt, ik kan me niet eens voorstellen dat ze anders zou heten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:43 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dan zou ik, als die naam toch echt de gezamenlijke nummer 1 blijkt, vantevoren vast tegen die schoonvader zeggen dat de naam geen vernoeming is.
Ik snap het sentiment wel, ligt er denk ik ook aan hoe gevoelig het ligt en aan hoe graag je die naam wilt.

Wij hadden een beetje hetzelfde, de naam die we allebei erg mooi vonden bij mijn oudste is tegelijk ook de naam van een oude school'vriendin' van mijn moeder waar ze verre van goede herinneringen aan heeft.
Ik heb er lang over getwijfeld, maar dit was voor ons beide echt dé naam, dus toch voor gekozen.
Mijn moeder heeft er wel een beetje moeite mee gehad in het begin, maar na een paar weken stonden die namen los van elkaar en associeerde ze 'm niet meer met die jeugdvriendin.

Maar ik kan me voorstellen dat het in het geval van een vader die je verlaten heeft misschien iets te gevoelig ligt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174850455
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:10 schreef Lemijn het volgende:

[..]

En ik maar denken. Ik heb geen familie die zo heet. Dat je wellicht iemand anders bedoelde had ik veel later pas door :D
pi_174850685
Ik zou die naam dan niet zo snel doen SC, ligt toch best gevoelig ondanks dat het voor jullie een ver van je bed show is.
Jongensnamen zijn gewoon lastig!

Wij hebben nog geen naam. Op een of andere manier voelt niks goed genoeg. Ben 22 weken nu dus we hebben nog even, gelukkig.
pi_174850831
Sjaaks tweede naam is de voornaam van mijn schoonvader, maar dat is toevallig dezelfde naam als die van mijn halfbroertje die ik in mijn hele leven pas 2x heb gezien. Vond ik erg raar in het begin, gewoon alleen die wetenschap. Maar dat is mijn eigen associatie. Bijna niemand weet van mijn halfbroertje en mijn moeder hebben we van tevoren voorbereid erop. Die vond het wel even raar ook, maar eigenlijk werd het al heel snel gewoon Sjaaks tweede naam, zonder een associatie naar wie dan ook. Ook al had ik hem naar de koning vernoemd, na 2 maanden ofzo was het gewoon zijn naam.
pi_174855695
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:18 schreef twist02 het volgende:
Owen O+

Dat krijgen zelfs de meest platte Hollanders niet verkeerd uitgesproken ;)
Stond hier ook op het lijstje, maar was voor ons toch té Engels :D

Edit: ah, SQ was me voor!
Dat was onze redenatie ook. Hadden in eerste instantie Alex in het hoofd, maar zag toen een Owen op tv. Man was gelijk enthousiast want er is ook een bekende worstelaar waar hij fan van is die zo heet :') en onze dochters hebben ook namen van worstelaarsters hoorde ik later. Blijkbaar heeft mijn man me heel sneaky bespeeld...

En als je een naam echt mooi vindt zou ik daar gewoon voor kiezen ongeacht of je al iemand kent met die naam. Maar ik zou wel heel duidelijk melden dat het geen vernoeming is, aan iedereen die de andere persoon met dezelfde naam kent.
  zaterdag 4 november 2017 @ 08:00:06 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174858851
Het zusje van Lina heet Nila. :').
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 08:10:05 #38
269689 crew  Viv
pi_174858912
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:31 schreef FlyingFish het volgende:
Man was gelijk enthousiast want er is ook een bekende worstelaar waar hij fan van is die zo heet :') en onze dochters hebben ook namen van worstelaarsters hoorde ik later. Blijkbaar heeft mijn man me heel sneaky bespeeld...
:D
pi_174859061
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:00 schreef Burdie het volgende:
Het zusje van Lina heet Nila. :').
Wij vonden als jongensnaam Aron of Roan heel erg mooi, maar dat vonden we toch echt niet kunnen icm de naam van N. :+ En ja, ze krijgen hun eigen leven en worden niet altijd in één adem genoemd, maar toch vonden we het geen optie.
pi_174859083
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:05 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dus omdat 1 iemand zegt dat hij/zij een Aiden kent met een Riley en Denzel als broers, is het een tokkienaam?
Zo zal je er nooit uitkomen. Er is altijd wel iemand die iemand kent met een naam waar je minder goede associaties bij hebt.
Kijk vooral naar hoe je zelf als gezin bent en wat je mooi vindt. Je kan je toch niet van de hele wereld wat aantrekken?
Zoveel mensen, zoveel meningen.
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:02:22 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174859188
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 16:12 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nou wij zijn dus bang dat die man straks denkt dat we hem vernoemen ofzo :') Hij deed al super spastisch enthousiast over het feit dat ik zwanger ben, terwijl we hem niet kennen. En ik denk dat het een beetje raar is tegenover schoonvader?

En je hebt helemaal gelijk.. maar het is zo ontzettend lastig als de smaak van je partner gewoon niet eens een beetje in de buurt komt van je eigen smaak. We proberen elkaar echt tegemoet te komen, maar het lukt niet. En ook al hebben we nog wel even de tijd, ik zie het somber in :P Ik zoek nu naar Engelse namen terwijl ik er eigenlijk niet eens echt van houd.
Oscar!
Even Engels als Nederlands. Klaar! *)
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:07:43 #42
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_174859214
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dus omdat 1 iemand zegt dat hij/zij een Aiden kent met een Riley en Denzel als broers, is het een tokkienaam?
Zo zal je er nooit uitkomen. Er is altijd wel iemand die iemand kent met een naam waar je minder goede associaties bij hebt.
Kijk vooral naar hoe je zelf als gezin bent en wat je mooi vindt. Je kan je toch niet van de hele wereld wat aantrekken?
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Nou een generatienaam met slechte associatie niet willen geven is niet gek toch.
De wesleys van mijn generatie zijn echt niet allemaal tokkie maar toch zie ik het kampjongetje voor me bij die naam. Voor mij is jayden dat nu ook, en aiden hoort ook een beetje bij dat groepje.

Ik vind denzel overigens weer totaal niet tokkie :D maar daarin maakt je geografische locatie ook gewoon heel erg uit.
pi_174859247
Spreek je Aiden dan uit als ajdun of eedun?
  Licht Ontvlambaar zaterdag 4 november 2017 @ 09:25:05 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_174859344
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oscar!
Even Engels als Nederlands. Klaar! *)
ja O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_174859602
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 23:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat was onze redenatie ook. Hadden in eerste instantie Alex in het hoofd, maar zag toen een Owen op tv. Man was gelijk enthousiast want er is ook een bekende worstelaar waar hij fan van is die zo heet :') en onze dochters hebben ook namen van worstelaarsters hoorde ik later. Blijkbaar heeft mijn man me heel sneaky bespeeld...
Dit zou die van mij kunnen zijn _O- Gelukkig heb ik het wel eens gezien en zou ik hem doorhebben 😈
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_174859830
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:07 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nou een generatienaam met slechte associatie niet willen geven is niet gek toch.
De wesleys van mijn generatie zijn echt niet allemaal tokkie maar toch zie ik het kampjongetje voor me bij die naam. Voor mij is jayden dat nu ook, en aiden hoort ook een beetje bij dat groepje.

Ik vind denzel overigens weer totaal niet tokkie :D maar daarin maakt je geografische locatie ook gewoon heel erg uit.
Tuurlijk, als je zelf een aantal tokkies kent of bekende mensen met een tokkienaam, dan leg je zelf wel associaties maar als je dat zelf niet doet, maakt het dan uit dat een ander dat doet?
Zeker hier op een forum waar je iemand zijn achtergrond niet kent.
Mijn man heeft, volgens Nederlandse begrippen, een tokkienaam maar hij is van Engelstalige afkomst dus daar is het echt geen tokkienaam.
Ik blijf erbij dat je op basis van een naam niet te snel moet oordelen uit wat voor gezin iemand komt.
pi_174860330
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:18 schreef vencodark het volgende:
maakt het dan uit dat een ander dat doet?
Het kan in je nadeel werken als mensen al een beeld van je hebben. Bijvoorbeeld bij sollicitaties later.

En inderdaad, er is een verschil waar je vandaan komt. Sommige namen zijn heel gewoon in het land van herkomst maar hebben hier een andere lading. Dick is in Nederland ook een hele normale naam ;)
  Manager PR/Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 11:41:29 #48
269689 crew  Viv
pi_174860849
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:18 schreef vencodark het volgende:
Ik blijf erbij dat je op basis van een naam niet te snel moet oordelen uit wat voor gezin iemand komt.
Natuurlijk, maar in de praktijk gebeurt dat wél en zeker als men de persoon er niet bij ziet.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:54:29 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174861077
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:41 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar in de praktijk gebeurt dat wél en zeker als men de persoon er niet bij ziet.
Klopt, en dan kun je 10 keer roepen dat dat niet hoort, maar feit is dat je bij Thérčse Hoekstra een heel ander idee hebt dan bij Kelly Petersen.
Idem voor Stijn van Vleuten en Bradley Witte.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_174864398
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:07 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Haha hier juist andersom! Aiden/Aidan totaal geen tokkienaam en Denzel veel meer. Maar Jayden en Aidan vind ik dan ook twee heel verschillende namen ondanks dat het bijna hetzelfde klinkt. (En ik me daarom de spraakverwarring ook goed kan voorstellen!)
pi_174864757
Aiden vind ik leuk. jayden vind ik dan weer vrij pauper
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 4 november 2017 @ 16:06:58 #52
298315 SacreCoeur
pi_174864761
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:34 schreef Mineola het volgende:

[..]

Haha hier juist andersom! Aiden/Aidan totaal geen tokkienaam en Denzel veel meer. Maar Jayden en Aidan vind ik dan ook twee heel verschillende namen ondanks dat het bijna hetzelfde klinkt. (En ik me daarom de spraakverwarring ook goed kan voorstellen!)
Denzel is sowieso geen blanke kinderen naam, vind ik.
En bij Ayden heb ik dat gevoel ook een beetje.
pi_174865612
Jamie? Al vind ik dat net wat leuker voor een meisje.
pi_174865625
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jamie? Al vind ik dat net wat leuker voor een meisje.
Heette de dochter al niet zo?
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:19:49 #55
298315 SacreCoeur
pi_174865639
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:18 schreef 8777 het volgende:

[..]

Heette de dochter al niet zo?
Ja, eerste naam van mijn dochter.
pi_174865654
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:19 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ja, eerste naam van mijn dochter.
Oh :') Goeie smaak! Vind het een erg leuke naam.
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:23:37 #57
298315 SacreCoeur
pi_174865683
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:20 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh :') Goeie smaak! Vind het een erg leuke naam.
Het is niet haar roepnaam.
Ze is vernoemd naar mijn oma Jacoba.

Jamie komt van Jacob en Jacoba is daar de vrouwelijke vorm van, zoiets was het :P
pi_174877127
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Denzel is sowieso geen blanke kinderen naam, vind ik.
En bij Ayden heb ik dat gevoel ook een beetje.
Ayden is Turks geloof ik. Aiden is Iers. :)
De Jamie’s vliegen mij hier ook om de oren trouwens. Zowel voor jongens als voor meisjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door vencodark op 05-11-2017 07:40:04 ]
  zondag 5 november 2017 @ 09:54:21 #59
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_174878301
Ik ken iemand met een hond die Jamie heet. Als haar hond iets stouts doet, roept ze: jeeminee!
KuikenGuppy
  zondag 5 november 2017 @ 11:15:32 #60
298315 SacreCoeur
pi_174879484
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 07:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ayden is Turks geloof ik. Aiden is Iers. :)
De Jamie’s vliegen mij hier ook om de oren trouwens. Zowel voor jongens als voor meisjes.
Ik woon zelf tussen de Noah's en Britt's.
En Noah vinden we best leuk, maar ik zou het daarom dus nooit kiezen.
  zondag 5 november 2017 @ 11:16:52 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174879498
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2017 09:54 schreef Burdie het volgende:
Ik ken iemand met een hond die Jamie heet. Als haar hond iets stouts doet, roept ze: jeeminee!
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_174884069
quote:
12s.gif Op zondag 5 november 2017 09:54 schreef Burdie het volgende:
Ik ken iemand die vroeger een hond had die Bram heette en nu 16 jaar later haar kind ook zo heeft genoemd. :P
  zondag 5 november 2017 @ 15:00:58 #63
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174884300
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 14:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik ken iemand die vroeger een hond had die Bram heette en nu 16 jaar later haar kind ook zo heeft genoemd. :P
Ik ken een kindje waarbij haar 2e naam dezelfde naam is als van hun kat (de kat was er eerder).

Maar ik zou dat zelf ook wel kunnen doen (ware het niet dat Poesie een beetje een vreemde naam is :P)
De kat heet waarschijnlijk zo omdat je het een mooie naam vindt en het beestje heeft ook niet het eeuwige leven.
pi_174889859
Maar toch, als je kat een bepaalde naam heeft dan wordt dat toch een beetje een kattennaam. Mijn kat van ruim 17 heet Daan. Dus Daan is voor mij nu een kattennaam geworden.
pi_174890270
Verkeerde topic
  Spellchecker maandag 6 november 2017 @ 13:42:21 #66
197773 crew  maily
pi_174902532
Ik zag een S.wanetta in de krant staan .... :|W
pi_175059970
Oscar is en blijft een toffe naam :7
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:55:53 #68
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175060754
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 13:42 schreef maily het volgende:
Ik zag een S.wanetta in de krant staan .... :|W
Zo ken ik een Zwanet. Mja.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:05:46 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175060891
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 08:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo ken ik een Zwanet. Mja.
Ja, ik had er vroeger ook een in de klas.
1967 was een topjaar voor de naam Zwanette, met maar liefst 11 geboortes :Y
Persoonlijk denk ik dat het destijds gewoon een moderne variant van Zwaantje was.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_175063424
Ik heb bij een S. wanneke op school gezeten. Zou er ook wel van afgeleid zijn.
  dinsdag 14 november 2017 @ 11:50:19 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_175063436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:49 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb bij een S. wanneke op school gezeten. Zou er ook wel van afgeleid zijn.
Ook op zun brabants? ;(
disclaimer
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:14:51 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175063768
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ook op zun brabants? ;(
Ik lees 'os wanneke' inderdaad. Zoals 'os mam: smam'. :d
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Spellchecker dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:13 #73
197773 crew  maily
pi_175063918
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik lees 'os wanneke' inderdaad. Zoals 'os mam: smam'. :d

Wij zeggen het hier idd zo: "spa en sma". Jij zou sTink heten ..... :@
  dinsdag 14 november 2017 @ 12:34:57 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175064071
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 12:25 schreef maily het volgende:

Wij zeggen het hier idd zo: "spa en sma". Jij zou sTink heten .....
Wahahah, dat had ik me nou nog nooit gerealiseerd :D _O- _O- _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_175068924
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 07:37 schreef OscarMopperkont het volgende:
Oscar is en blijft een toffe naam :7
Ja maar dat kan hier dus nooit meer
  dinsdag 14 november 2017 @ 17:00:05 #76
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175069184
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:48 schreef Cygne het volgende:

[..]

Jawel! Leuk juist!

:+
pi_175071055
quote:

[..]

}:|
pi_175071061
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:00 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Jawel! Leuk juist!

:+
O+
pi_175071779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:29 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

}:|
Mijn hond heet al zo. _O-
pi_175072416
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:03 schreef Cygne het volgende:

[..]

Mijn hond heet al zo. _O-
Ik mag hem nu al, die hond :Y
pi_175078766
Navea. Of had ik die al eens genoemd? Was een serie aan t kijken over gevangen achter de tralies met baby. Haar kind heet Navea. Ik dacht steeds aan "Nivea". Maar nu vind ik Navea eigenlijk best leuk klinken
  woensdag 15 november 2017 @ 00:42:55 #82
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_175080175
Echte bazen geven hun kind een sterke elvennaam.

Celeborn
Galadriel
Turgon
Thranduil
Gil-galad
Fingolfin
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:32:41 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175081730
quote:

[..]

Oscar & Oscar.
KuikenGuppy
  woensdag 15 november 2017 @ 08:33:40 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175081739
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Navea. Of had ik die al eens genoemd? Was een serie aan t kijken over gevangen achter de tralies met baby. Haar kind heet Navea. Ik dacht steeds aan "Nivea". Maar nu vind ik Navea eigenlijk best leuk klinken
"Zeg mama, hoe zijn jullie eigenlijk op mijn naam gekomen...?"

:P
KuikenGuppy
  woensdag 15 november 2017 @ 08:39:30 #85
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175081802
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:11 schreef gestreeptestoel het volgende:
Bedoel je niet Nevaeh? Een bekende naam voor Amerikanen en Britten, omdat het Heaven achterstevoren is.
  woensdag 15 november 2017 @ 08:41:34 #86
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175081828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bedoel je niet Nevaeh? Een bekende naam voor Amerikanen en Britten, omdat het Heaven achterstevoren is.
Uitgesproken als?

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 15 november 2017 @ 08:45:51 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175081884
Lemeh is daarentegen nog niet tot Tokkienaamminnend Nederland doorgedrongen.
KuikenGuppy
  woensdag 15 november 2017 @ 09:02:53 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_175082133
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Uitgesproken als?

[ afbeelding ]
Hahaha, nope, als 'nuvveejah'
pi_175082239
quote:
6s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:45 schreef Burdie het volgende:
Lemeh is daarentegen nog niet tot Tokkienaamminnend Nederland doorgedrongen.
Ik zou best bij dat bureau willen werken, waar je je kindernaam laat registreren. Ik zou dan echt vaak gewoon zeggen: "Ja, nee, echt niet. Dat ga ik niet doen. Je verzint maar wat beters."
  woensdag 15 november 2017 @ 10:04:11 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175083033
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 09:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Ik zou best bij dat bureau willen werken, waar je je kindernaam laat registreren. Ik zou dan echt vaak gewoon zeggen: "Ja, nee, echt niet. Dat ga ik niet doen. Je verzint maar wat beters."
Dat heet de afdeling burgerlijke stand van de gemeente, en een ambtenaar mag een naam gewoon weigeren, is ook vaak genoeg gebeurd, maar tegenwoordig kan min of meer alles.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_175083141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 10:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat heet de afdeling burgerlijke stand van de gemeente, en een ambtenaar mag een naam gewoon weigeren, is ook vaak genoeg gebeurd, maar tegenwoordig kan min of meer alles.
Ja die zocht ik. Tis vroeg hč? :@

En ja tegenwoordig mag je je kind van alles noemen :X
Te droevig wel.
  woensdag 15 november 2017 @ 11:08:38 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175084285
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 augustus 2017 14:25 schreef LadyS het volgende:
Wij zitten er nu aan te denken om mijn oma te vernoemen. Maar ze heeft niet echt een vernoembare naam zoals Elizabeth of Catherina of Maria.
En ik wil letters niet gaan husselen.

Haar naam is dus officieel P.ietje. Ze had zelf een vreselijke hekel aan de naam en noemde zichzelf altijd P.ia.
Dus nu denken we eraan om een meisje als tweede naam P.ia te geven en een jongen P.iet.
Iets anders is er niet van te maken hč, zonder echt van de naam af te wijken?
Hey LadyS, ik ben wel heeeel benieuwd of 't inderdaad P.iet is geworden! (en zo nee, wat dan wel!) PM mag ook hoor! :) :* O+
in de haak.
pi_175093881
Van Facebook:

quote:
Djazzlyn is toch niet raar?? Zo heet mijn dochter ook. En als je beide dagelijks met kinderen werkt dan wil je gewoon speciale namen die niet veel voorkomen. Onze zoon heet Djeraiya en onze jongste dochter heeft Djismerai.
Ze hebben allemaal bijbelse namen die tja niet veel
Voorkomen maar ook niet heel raar zijn.
Jazeker, djazzlyn, Djeraiya en Djismerai zijn gewone Hebreeuwse namen mensen!

Ze vindt ze ook makkelijk te spellen en uit te spreken.
Kwak
pi_175094174
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
Van Facebook:

[..]

Ik ben blij dat wij niet dagelijks met kinderen werken, als dat dan de opties voor namen zijn :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175094366
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 18:58 schreef kwakz0r het volgende:
Van Facebook:

[..]

De hoeveelheid Jazzlyns valt me ook wel op.
pi_175095322
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:07 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ik ben blij dat wij niet dagelijks met kinderen werken, als dat dan de opties voor namen zijn :+
Ik wel! Hahaha, maar dat leidde mij niet naar zulke namen...
Kwak
pi_175095433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 08:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee, t was Navea
  woensdag 15 november 2017 @ 19:59:50 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175095800
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:12 schreef Cygne het volgende:

[..]

De hoeveelheid Jazzlyns valt me ook wel op.
In de Bijbel bedoel je?
KuikenGuppy
pi_175096031
quote:
10s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:59 schreef Burdie het volgende:

[..]

In de Bijbel bedoel je?
Jazzlynn 2:13 - En Djonayrio zeide tot zijn volk: Het drievoudig snoer wordt niet licht verbroken.
Kwak
pi_175096062
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 19:43 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik wel! Hahaha, maar dat leidde mij niet naar zulke namen...
Weet ik ;) ik vind de naam van jouw Melba wel heel leuk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')