abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:51:36 #1
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174472807


Heb je aanmerkingen op het beleid van de moderators, vragen, problemen? Stel ze hier! We proberen zo snel mogelijk te reageren, maar als het niet lukt kun je alvast kijken of je in forumregels en -informatie antwoord vindt op je vraag.

Je kunt mij ook een PM sturen:

 Tijger_m

MED / Topicreports en posts rapporteren; wat betekent dat nou écht?

[ Bericht 24% gewijzigd door Tijger_m op 28-07-2021 12:57:57 ]
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 15:53:19 #2
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174472840
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 14:31 schreef rthls het volgende:
Reya, waarom is mijn laatste post over financiering/beurzen verwijderd?
Er is daar flink wat weggesneden omdat we bewust probeerden de meta-discussie niet langer aan te snijden. Het zou kunnen dat daarbij ook relevantere passages zijn geschrapt. Dat betreur ik uiteraard.
pi_174517422
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 14:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Eens.

Ik denk echter wel dat we ons hier zouden moeten beperken tot standpunten en argumenten die komen van of wetenschappelijke publicaties of deelnemers aan dit topic. Anders zijn we hier eindeloos blog artikelen van willekeurige personen die een mening over klimaat hebben aan het bespreken.

Dat lijkt mij niet zinvol en het heeft een sterke neiging de discussie te vervuilen. Bovendien legt dit een onredelijke last op mensen die klimaatwetenschap niet verwerpen om maar aan te tonen dat blogger X uit z'n nek kletst. (Het inmiddels zeer bekende schieten met hagel.)
Zo ver zal ik niet gaan, omdat het topic wel voor iedereen toegankelijk moet blijven. De regel blijft wel dat je zelf het argument moet maken, en dat dit ontopic moet blijven.
pi_174518131
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:01 schreef Reya het volgende:

[..]

Zo ver zal ik niet gaan, omdat het topic wel voor iedereen toegankelijk moet blijven. De regel blijft wel dat je zelf het argument moet maken, en dat dit ontopic moet blijven.
Dit lijkt mij een voldoende waarborg.

In de praktijk komt het er nogal eens op neer dat mensen die de wetenschap niet verwerpen linkjes van sceptici moeten gaan uitpluizen om te zien a) welk standpunt er wordt ingenomen, b) waar dat standpunt dan op gebaseerd is, en c) wat er dan (mogelijk) niet deugt.

Veel van dat werk zou gedaan kunnen en moeten worden door de sceptici hier, wat mij betreft. Als ze hun eigen pleidooi denken te kunnen ondersteunen met blogjes, mij best. Zolang we maar in discussie zijn met fokkers over de wetenschap en niet met bloggers over hun perceptie van wetenschap. (Of erger: allerlei randzaken zoals politiek en berichtgeving in de media.)

Ik denk wel dat als de sceptici hier zelf de standpunten innemen en de argumenten aandragen, dat de meerwaarde van blog linkdumps zeer beperkt is. Directe bronnen van relevante informatie zijn dat vrijwel nooit (bloggers doen geen onderzoek!), en voor de standpunten en argumenten zijn ze dan compleet overbodig.

Dat laatste geldt dus ook voor wattsupwiththat.com, notrickszone.com, klimaatgek.nl, enzovoort, enzovoort. Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met het uitpluizen van zulke websites. Die voegen helemaal niets toe.

PS:

Merk overigens op dat dit niet symmetrisch is. De formele wetenschappelijke standpunten en argumenten daarvoor zijn nu juist het onderwerp van discussie. Het zijn ook niet de standpunten en argumenten van 'non-sceptici' in het topic.

Mensen zoals ik en cynicus kunnen dus prima verwijzen naar de gangbare wetenschappelijke publicaties zonder het argument zelf te hoeven maken. En de sceptici hier zullen zich daar wel degelijk in moeten verdiepen en hun kritiek daarop moeten richten. Waar ze die kritiek dan vandaan halen zal me eigenlijk worst zijn. Het gaat erom waar ze die op baseren. En die basis kan nooit een mening van een blogger zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 19-10-2017 19:33:44 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_174527286
@Reya, je laat mij dus niet eens een normale afscheidspost plaatsen in een topic waar ik dit jaar tientallen serieuze bijdrages heb gedaan? Sneu... :W
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_174544038
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:01 schreef Reya het volgende:

[..]

De regel blijft wel dat je zelf het argument moet maken, en dat dit ontopic moet blijven.
Zou deze regel gehandhaafd mogen worden? :)

Het loopt weer lelijk uit de hand namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 19:34:07 #7
132191 -jos-
Money=Power
pi_174544373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 17:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit lijkt mij een voldoende waarborg.

In de praktijk komt het er nogal eens op neer dat mensen die de wetenschap niet verwerpen linkjes van sceptici moeten gaan uitpluizen om te zien a) welk standpunt er wordt ingenomen, b) waar dat standpunt dan op gebaseerd is, en c) wat er dan (mogelijk) niet deugt.

Veel van dat werk zou gedaan kunnen en moeten worden door de sceptici hier, wat mij betreft. Als ze hun eigen pleidooi denken te kunnen ondersteunen met blogjes, mij best. Zolang we maar in discussie zijn met fokkers over de wetenschap en niet met bloggers over hun perceptie van wetenschap. (Of erger: allerlei randzaken zoals politiek en berichtgeving in de media.)

Ik denk wel dat als de sceptici hier zelf de standpunten innemen en de argumenten aandragen, dat de meerwaarde van blog linkdumps zeer beperkt is. Directe bronnen van relevante informatie zijn dat vrijwel nooit (bloggers doen geen onderzoek!), en voor de standpunten en argumenten zijn ze dan compleet overbodig.

Dat laatste geldt dus ook voor wattsupwiththat.com, notrickszone.com, klimaatgek.nl, enzovoort, enzovoort. Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met het uitpluizen van zulke websites. Die voegen helemaal niets toe.

PS:

Merk overigens op dat dit niet symmetrisch is. De formele wetenschappelijke standpunten en argumenten daarvoor zijn nu juist het onderwerp van discussie. Het zijn ook niet de standpunten en argumenten van 'non-sceptici' in het topic.

Mensen zoals ik en cynicus kunnen dus prima verwijzen naar de gangbare wetenschappelijke publicaties zonder het argument zelf te hoeven maken. En de sceptici hier zullen zich daar wel degelijk in moeten verdiepen en hun kritiek daarop moeten richten. Waar ze die kritiek dan vandaan halen zal me eigenlijk worst zijn. Het gaat erom waar ze die op baseren. En die basis kan nooit een mening van een blogger zijn.
Samenvatting: Voorstel tot discussiëren met het uitgangspunt dat de ene discussiepartij niet gelijkwaardig is aan de andere partij, immers het voorstel is om andere regels voor skeptici dan voor niet-skeptici te hanteren. Van nieuwe deelnemers weet je vaak niet wat hun standpunt is, dat betekent dat het in de praktijk nooit mogelijk is om op deze manier te modereren.

[ Bericht 0% gewijzigd door -jos- op 20-10-2017 20:06:15 ]
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 21:06:22 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174546352
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 19:34 schreef -jos- het volgende:

[..]

Samenvatting: Voorstel tot discussiëren met het uitgangspunt dat de ene discussiepartij niet gelijkwaardig is aan de andere partij, immers het voorstel is om andere regels voor skeptici dan voor niet-skeptici te hanteren. Van nieuwe deelnemers weet je vaak niet wat hun standpunt is, dat betekent dat het in de praktijk nooit mogelijk is om op deze manier te modereren.
Hm, meh, voor wat het waard is: ikzelf heb niet eens echt een issue met het gebruik van blogs, daar is wel uit te komen; het mag voor iedereen duidelijk zijn dat ze een stuk onbetrouwbaarder zijn dan nature oid... mocht hun argument afhangen van wetenschappelijk onderzoek, dan zou ik persoonlijk liever zien dat naar het onderzoek gelinkt wordt dan naar de blog, dat wel. Zou ook graag zien dat mensen zelf een argument maken en erbij zetten welke claim van wie betwist wordt. En als je reageert op een ander svp ook aangeven waar je het wel mee eens bent en specifiek waar je het mee oneens bent of waar je geen mening over hebt.

Zoals onlangs ook weer gepraat over 'doemscenario's van het IPCC', maar als je vraagt welke specifiek dan volgt er niks; dat is nochtans beter dan MrRatio die dan waarschijnlijk alsnog zou reageren met een post wat over iets anders gaat, maar dit terzijde.

Nog een voorbeeld: ik zie bv. niet in wat dode pinguïns te maken heeft met wat dan ook ... of wat ermee gezegd wil worden. We hebben betere manieren om de globale temperatuur te meten dan het meten van de pinguïn-stand, dus dat zal wel niet bedoeld zijn? Het zou handig zijn als mensen bij hun posts zouden zetten wat hun standpunt is of wat ze ermee bedoelen...

Overigens is denk ik de grootste ergernis aan het gebruik van blogs dat het dubbelchecken van de claims voelt als huiswerk wat de poster eigenlijk zelf had moeten doen; al helemaal vanwege de lage signal-to-noise ratio. Dat is althans een ergernis van mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 20-10-2017 22:02:55 ]
pi_174550485
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Overigens is denk ik de grootste ergernis aan het gebruik van blogs dat het dubbelchecken van de claims voelt als huiswerk wat de poster eigenlijk zelf had moeten doen; al helemaal vanwege de lage signal-to-noise ratio. Dat is althans een ergernis van mij.
Dit is ook mijn grootste ergernis inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:36:35 #10
132191 -jos-
Money=Power
pi_174555843
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hm, meh, voor wat het waard is: ikzelf heb niet eens echt een issue met het gebruik van blogs, daar is wel uit te komen; het mag voor iedereen duidelijk zijn dat ze een stuk onbetrouwbaarder zijn dan nature oid... mocht hun argument afhangen van wetenschappelijk onderzoek, dan zou ik persoonlijk liever zien dat naar het onderzoek gelinkt wordt dan naar de blog, dat wel. Zou ook graag zien dat mensen zelf een argument maken en erbij zetten welke claim van wie betwist wordt. En als je reageert op een ander svp ook aangeven waar je het wel mee eens bent en specifiek waar je het mee oneens bent of waar je geen mening over hebt.
Als dat zo graag gewenst is zou je dat in de OP moeten zetten.

quote:
Zoals onlangs ook weer gepraat over 'doemscenario's van het IPCC', maar als je vraagt welke specifiek dan volgt er niks; dat is nochtans beter dan MrRatio die dan waarschijnlijk alsnog zou reageren met een post wat over iets anders gaat, maar dit terzijde.
Volgens mij weet iedereen wel waar het over gaat als je het over klimaat doemscenario's hebt. De grens van maximaal 2C stijging is algemeen bekend.

quote:
Nog een voorbeeld: ik zie bv. niet in wat dode pinguïns te maken heeft met wat dan ook ... of wat ermee gezegd wil worden.
Misschien komt dat omdat je dat niet wil zien, in dezelfde zin staat namelijk dat er veel ijsgroei en extreme kou op de polen is.

quote:
We hebben betere manieren om de globale temperatuur te meten dan het meten van de pinguïn-stand, dus dat zal wel niet bedoeld zijn? Het zou handig zijn als mensen bij hun posts zouden zetten wat hun standpunt is of wat ze ermee bedoelen...
Hier ga je zomaar van uit dat achter elke post een standpunt zit. Waarom? Als ik nou zelf eens in de lijst van standpunten in de OP kijk zie ik dat nota bene het allereerste standpunt gaat over 'the widespread melting of snow and ice'.

quote:
Overigens is denk ik de grootste ergernis aan het gebruik van blogs dat het dubbelchecken van de claims voelt als huiswerk wat de poster eigenlijk zelf had moeten doen; al helemaal vanwege de lage signal-to-noise ratio. Dat is althans een ergernis van mij.
Als je het antwoord op de claim al weet is het geen dubbelchecken want dan kun je het antwoord gelijk geven. Als je het antwoord niet weet is het ook geen dubbelchecken. Het lijkt mij juist goed om dit te doen, zo leren we juist van elkaar. Bovendien, het is ook niet dat je verplicht bent om op elke link te klikken of op elke post uitgebreid moet reageren.

Verder, volgens mij hoeven mensen helemaal geen nieuwe standpunten te geven. Skeptici hoeven namelijk alleen argumenten te geven waarom een van de standpunten in de OP niet waar is. Dat het tegenargument dan van vaak neerkomt op zeggen dat een lokaal verschijnsel niets zegt over het klimaat is vervelend maar dat kun je ook met strenge moderatie niet voorkomen.

Het probleem van dit topic is niet de bloglinks of de moderatieregeltjes, maar de manier waarop er gediscussieerd wordt. Een wetenschappelijk discussie kan alleen zuiver zijn als je discussieert op basis van gelijkwaardigheid. Dat gevoel had ik in dit topic eigenlijk toch al nooit.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 13:47:06 #11
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174556972
Er zijn ook hele verschillende verwachtingspatronen van het topic; dat botst al snel.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 14:05:20 #12
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174557261
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2017 21:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hm, meh, voor wat het waard is: ikzelf heb niet eens echt een issue met het gebruik van blogs, daar is wel uit te komen; het mag voor iedereen duidelijk zijn dat ze een stuk onbetrouwbaarder zijn dan nature oid... mocht hun argument afhangen van wetenschappelijk onderzoek, dan zou ik persoonlijk liever zien dat naar het onderzoek gelinkt wordt dan naar de blog, dat wel. Zou ook graag zien dat mensen zelf een argument maken en erbij zetten welke claim van wie betwist wordt. En als je reageert op een ander svp ook aangeven waar je het wel mee eens bent en specifiek waar je het mee oneens bent of waar je geen mening over hebt.

Zoals onlangs ook weer gepraat over 'doemscenario's van het IPCC', maar als je vraagt welke specifiek dan volgt er niks; dat is nochtans beter dan MrRatio die dan waarschijnlijk alsnog zou reageren met een post wat over iets anders gaat, maar dit terzijde.

Nog een voorbeeld: ik zie bv. niet in wat dode pinguïns te maken heeft met wat dan ook ... of wat ermee gezegd wil worden. We hebben betere manieren om de globale temperatuur te meten dan het meten van de pinguïn-stand, dus dat zal wel niet bedoeld zijn? Het zou handig zijn als mensen bij hun posts zouden zetten wat hun standpunt is of wat ze ermee bedoelen...

Overigens is denk ik de grootste ergernis aan het gebruik van blogs dat het dubbelchecken van de claims voelt als huiswerk wat de poster eigenlijk zelf had moeten doen; al helemaal vanwege de lage signal-to-noise ratio. Dat is althans een ergernis van mij.
Dode pinguïn kuikens? Wel het hele verhaal erbij halen dan.
Zoals ik bekend veronderstel en daardoor niet iedere keer erbij hoef te vermelden neemt de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer snel toe. Onlangs gingen we met z'n allen door de 400 ppm grens heen. Dat kan voor de AGW aanhangers maar een ding betekenen: de aarde gaat nog verder opwarmen!
Dan is het niet de bedoeling dat Antartica nog kouder wordt en ook niet dat de Noordpool in oktober record groei ijsvorming laat zien. Laat dat nou het geval zijn. Dus wat hebben we dan aan het CO2 gehalte als voorspeller van het klimaat? Voor het cherrypicking argument: ik heb het over de Noord en over de Zuidpool, als ik gekund had was de Oostpool en Westpool ook bod gekomen.
De modellen van het IPCC voorspellen enorme opwarming door die CO2 toename.
De praktijk wijkt hier nu dus van af. Ik vind het zeker relevant om het doemscenario van de IPCC aan het wankelen te krijgen. Meer storm, meer woestijnvorming, meer droogte, meer ziektes, koraalbleking: allemaal doemscenario's.

"Het zou handig zijn als mensen bij hun posts zouden zetten wat hun standpunt is of wat ze ermee bedoelen..." lijkt me toch duidelijk? Het IPCC valt keer op keer door de mand, ik krijg er zelfs steeds minder vertrouwen in-en ook niet in de IPCC aanhangers die het allemaal kritiekloos als zombies accepteren. Triest dat het nieuwe kabinet geld gaat uitgeven wat ze niet hebben, aan iets wat geen probleem is en waar we ook eens niets van gaan merken.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174557417
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2017 14:05 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Dode pinguïn kuikens? Wel het hele verhaal erbij halen dan.
Zoals ik bekend veronderstel en daardoor niet iedere keer erbij hoef te vermelden neemt de hoeveelheid CO2 in de atmosfeer snel toe. Onlangs gingen we met z'n allen door de 400 ppm grens heen. Dat kan voor de AGW aanhangers maar een ding betekenen: de aarde gaat nog verder opwarmen!
Dan is het niet de bedoeling dat Antartica nog kouder wordt
Als je het artikel had gelezen had je geweten dat de problemen waar die pinguins mee te maken hebben voornamelijk het gevolg zijn van het afbreken van de Mertz gletsjer in 2010. Al zou je gelijk hebben dat Antarctica kouder wordt dan:

a) maakt dat artikel je punt niet. Dat had je zelf kunnen controleren, en dat leidt tot bovengenoemde ergenis. Ik voel er weinig voor om jouw google search results te gaan analyseren als je ze zelf niet eens leest. Dat is *jouw* huiswerk.
b) zegt lokale afkoeling vrij weinig over globale klimaatverandering. Als dat de kant is die je op wilt gaan, spreek het uit en onderbouw het. Nu moeten we maar een beetje gissen welk punt je uberhaupt wilt maken met die linkdump.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 21-10-2017 14:51:17 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 21 oktober 2017 @ 15:05:47 #14
66825 Reya
Fier Wallon
pi_174558304
Dit is natuurlijk niet helemaal waar dit topic voor bedoeld is.
  Spellchecker vrijdag 1 december 2017 @ 12:13:01 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175422168
quote:
Hou de puzzel een uitdaging; deel enkel hingts die ook niet meer dan hints zijn.
Onderaan bij de W&T / AIVD Kerstpuzzel 2016 #7
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:02:01 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_175423225
Zo te zien is dat al gefixt.
  Spellchecker vrijdag 1 december 2017 @ 13:02:49 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175423246
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:02 schreef Reya het volgende:
Zo te zien is dat al gefixt.
Yess! Nou durf ik er weer naar te kijken :D
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 december 2017 @ 12:01:33 #18
862 Arcee
Look closer
pi_176700913
Dit topic past denk ik beter in F&L:

W&T / Argumenten voor het welbestaan van een God?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 20:18:55 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176702199
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 19:40 schreef Molurus het volgende:
Dit topic past denk ik beter in F&L:

F&L / Argumenten voor het welbestaan van een God?
Dat denk ik ook.
pi_176702648
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 20:18 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176765128
Mag ik vragen waarom het getrol van de_tevreden_atheist gewoon blijft staan?

En dat terzijde: is W&T inmiddels ook een legitieme plek geworden voor flat earthers en evolutieontkenners?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:07:06 #23
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176765221
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:01 schreef Molurus het volgende:
Mag ik vragen waarom het getrol van de_tevreden_atheist gewoon blijft staan?
Dat topic gaat sowieso de verkeerde kant op. Ik heb me tot nu vooral beroepen op oproepen om het - collectief - op een andere manier aan te pakken, maar misschien wordt het tijd dat er geveegd wordt.
quote:
En dat terzijde: is W&T inmiddels ook een legitieme plek geworden voor flat earthers en evolutieontkenners?
Nee. Het eerste topic is dicht, het tweede moet ik nog bekijken.
pi_176765270
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:07 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat topic gaat sowieso de verkeerde kant op. Ik heb me tot nu vooral beroepen op oproepen om het - collectief - op een andere manier aan te pakken, maar misschien wordt het tijd dat er geveegd wordt.
In alle eerlijkheid... ik denk dat consistent vegen op genre BNW al veel eerder had moeten gebeuren. Anders komt het echt nooit goed. Een discussie van dat type kan best interessant zijn, maar hoort net als flat earth en evolutieontkenning niet thuis in W&T.

quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:07 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee. Het eerste topic is dicht, het tweede moet ik nog bekijken.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:11:09 #25
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176765299
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid... ik denk dat consistent vegen op genre BNW al veel eerder had moeten gebeuren. Anders komt het echt nooit goed. Een discussie van dat type kan best interessant zijn, maar hoort net als flat earth en evolutieontkenning niet thuis in W&T.
Ik ben er zelf eerder voorstander van dat bedenkelijke argumenten weerlegd worden dan dat er automatisch geveegd wordt; uiteraard blijft het daarbij om de juiste balans gaan.
pi_176765369
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:11 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik ben er zelf eerder voorstander van dat bedenkelijke argumenten weerlegd worden dan dat er automatisch geveegd wordt; uiteraard blijft het daarbij om de juiste balans gaan.
De status quo is nu: sceptici dumpen bedenkelijke blogs, en non-sceptici mogen die gaan analyseren.

Sorry, maar dat lijkt mij een heel slecht idee. Met deze gedachte had het flat earth topic - dat terecht in BNW staat - ook in W&T kunnen staan.

Wat mij betreft mag de lat in W&T wel iets hoger liggen. Kortom: wetenschappelijke bronnen, en zelf ingebrachte standpunten en argumenten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 26 januari 2018 @ 20:20:09 #27
66825 Reya
Fier Wallon
pi_176765495
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

De status quo is nu: sceptici dumpen bedenkelijke blogs, en non-sceptici mogen die gaan analyseren.

Sorry, maar dat lijkt mij een heel slecht idee. Met deze gedachte had het flat earth topic - dat terecht in BNW staat - ook in W&T kunnen staan.
Ik heb het idee dat beide kanten het oneens zijn over de premisses van het debat zelf, en daarom de discussie constant vervalt in een metadiscussie en persoonlijke irritatie. wellicht is een wat striktere sturing dan inderdaad gewenst. Ik zal er een nachtje over slapen.
pi_176765807
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat beide kanten het oneens zijn over de premisses van het debat zelf, en daarom de discussie constant vervalt in een metadiscussie en persoonlijke irritatie. wellicht is een wat striktere sturing dan inderdaad gewenst. Ik zal er een nachtje over slapen.
^O^

Neem daarbij ook in overweging wat nu precies de reden is om onderwerpen als de platte aarde buiten W&T te houden.

Het is niet alsof het flat earth topic in BNW niet interessant is, integendeel. Daar komen heel wat wetenschappelijke claims van flat earthers voorbij, en diverse vaste klanten van dat topic die die claims analyseren en weerleggen. In die zin is het best een lollig en leerzaam topic.

Toch ben ik er volledig van overtuigd dat dat niet goed zou passen in W&T. En het is om exact dezelfde reden dat de inhoud van het klimaattopic mij heel erg stoort.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 27 januari 2018 @ 00:28:47 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176771509
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 20:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat beide kanten het oneens zijn over de premisses van het debat zelf, en daarom de discussie constant vervalt in een metadiscussie en persoonlijke irritatie. wellicht is een wat striktere sturing dan inderdaad gewenst. Ik zal er een nachtje over slapen.
Wat Molurus hierboven zegt. Maar zonder te vervallen in al te veel alu-hoedjes gebrabbel:

Het is bekend dat dit debat enorme financiële gevolgen heeft en dat de fossiele industrie miljarden gepompt heeft in desinformatie campagnes. Dit heeft er toe geleid dat er talloze sites met dat geld ontstaan zijn en behoorlijk wat nep experts die niks gepubliceerd krijgen, maar dan doen alsof het aan de bias ligt. Het lijkt me derhalve bijna noodzakelijk om hierop te acteren.

[ Bericht 3% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-01-2018 01:07:44 ]
pi_177075775
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177083860
topic sluiten terwijl ik een antwoord zit te typen... :{
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177085535
^O^

Dat pseudowetenschappelijke gereutel heeft z’n beste tijd wel gehad. Het past niet in W&T.

Goed besluit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177108613
Jammer. Het was het enige topic in W&T waar ik wat bijgeleerd heb.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 11 februari 2018 @ 17:47:46 #34
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177113226
Het topic gaat binnenkort wel weer open, dan kunnen we meteen met een schone lei beginnen.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 11:40:26 #35
66825 Reya
Fier Wallon
pi_177251530
quote:
Nou, ik ben benieuwd of het nu gewoon een discussie over wetenschap kan/zal blijven. Daar zal dan wel heel strak op gemodereerd moeten worden schat ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179841130
Hallo, is mijn topic hier op de juiste plaats?
En zo nee, graag advies waar ik mijn vraag dan beter kan plaatsen, dank u 8-)
pi_179841482
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 01:33 schreef Majoraan het volgende:
Hallo, is mijn topic hier op de juiste plaats?
En zo nee, graag advies waar ik mijn vraag dan beter kan plaatsen, dank u 8-)
Klusadvies past misschien beter in K&W. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 juni 2018 @ 06:33:11 #39
66825 Reya
Fier Wallon
pi_179841881
quote:
16s.gif Op zondag 17 juni 2018 02:02 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Klusadvies past misschien beter in K&W. :)
Nu staat hij daar ook.
pi_181663406
W&T / Astronaut of kosmonaut ?

TS krijgt kennelijk te weinig aandacht voor dit topic, en is nu bezig diverse andere topics te vervuilen met ditzelfde onderwerp. Lijkt me niet de bedoeling.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_181663747
Bedankt voor het melden. Ik heb geveegd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181663923
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 15:06 schreef Lyrebird het volgende:
Bedankt voor het melden. Ik heb geveegd.
Dank voor vegen, maar het lijkt erop dat je er nog een paar hebt gemist. :)

(Zover ik kan zien gaat letterlijk elke post van haar over dit onderwerp.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 03-09-2018 15:26:09 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184178587
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184179371
Aangepast.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_184204754
Thanks!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_186826791
Via Google kwam ik op een topic uit van vier jaar oud. Daar kan ik niet meer op reageren. Juist bij W&T lijkt mij dat oudere onderwerpen ook nog actueel kunnen zijn.

Waarom worden topics automatisch gesloten na verloop van tijd?

Welk topic?

Misschien kan ik die weer open zetten.

Of we dit standaard zo kunnen doen, vraag ik na.

[ Bericht 21% gewijzigd door Lyrebird op 14-05-2019 11:52:00 ]
pi_187288988
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:03 schreef nanuk het volgende:
Via Google kwam ik op een topic uit van vier jaar oud. Daar kan ik niet meer op reageren. Juist bij W&T lijkt mij dat oudere onderwerpen ook nog actueel kunnen zijn.

Waarom worden topics automatisch gesloten na verloop van tijd?

Welk topic?

Misschien kan ik die weer open zetten.

Of we dit standaard zo kunnen doen, vraag ik na.
Ah, hier is nooit antwoord opgegeven zie ik.
Mocht je een topic zien waar je niet in kan reageren kun je altijd een mod even een seintje geven om het topic een bumpje te geven zodat er weer in gepost kan worden.
Ik heb geen antwoord op waarom dit zo is, ik vermoed dat het met relevantie van de topics te maken heeft. Zo zinvol is t vaak niet om eeuwenoude topics omhoog te schoppen.
Maar zoals gezegd, gewoon even een mod oid aan zijn jasje trekken dan komt t goed.
ijs_beer fan!
pi_187289081
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 04:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij hebt niets bewezen.

Jij hebt een bewering gedaan en vervolgens poppetjes gezocht die die bewering (deels) delen.

Je gaat niet in discussie met de users die jouw mening niet delen, maar kapt ze af, je begint gelijk persoonlijk te worden en te jij-bakken.

Als mensen zich daar niet door laten afschrikken, gedraag je je als een kleuter.

Het is niet zo dat je als een Trump de opmerkingen die je toevallig niet aanstaan zomaar als fake news kan wegwuiven. En als mensen dan niet ja en amen zeggen, ga je als een Kim Jong-un met topicreports smijten.

Ik snap heus wel dat je beïnvloed wordt door de huidige politieke kopstukken, maar zulk gedrag heeft allemaal vrij weinig met discussiëren te maken.
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 07:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Het ironische is dat je niet ziet dat jij dat nu doet. Je beschuldigt mij wat je nu zelf doet. Ik bedoel iedereen heeft beperkte geduld. Als je niet wilt luisteren en ook een geen vragen wilt beantwoorden plus je beaamt het onderwerp van het topic ik niet en je probeert het topic te ontsporen dan maak een report ja.
De post van Jordy hoort niet in het topic thuis want het is echt zonde van het onderwerp waar ik nog steeds iets in zie.
Maar ik wil m toch even bewaren hier want het slaat de spijker op de kop.
Je maakt een topic aan in WT en het enige wat je doet is mensen die met je in discussie willen gaan (tada op een discussieplatform) wegzetten als trollen en zulks.
Ik vraag jou wat en zelfs ik ben blijkbaar beinvloed voor de gek gehouden pseudo intellectuelen op dit forum. . Ik kan prima voor mezelf denken.

Je doet zelf geen enkele moeite om je topic niet te laten ontsporen en ik blijf de puinzooi die jezelf maakt niet achter je opruimen.
Maak iets van je topic, doe mee, ga in discussie of ontrek je jezelf uit je topic en laat het voor wat het is, misschien hebben anderen mensen er nog plezier aan.
ijs_beer fan!
pi_187365840
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:28 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ah, hier is nooit antwoord opgegeven zie ik.
Mocht je een topic zien waar je niet in kan reageren kun je altijd een mod even een seintje geven om het topic een bumpje te geven zodat er weer in gepost kan worden.
Ik heb geen antwoord op waarom dit zo is, ik vermoed dat het met relevantie van de topics te maken heeft. Zo zinvol is t vaak niet om eeuwenoude topics omhoog te schoppen.
Maar zoals gezegd, gewoon even een mod oid aan zijn jasje trekken dan komt t goed.
Zo te zien is mijn text niet gequote maar bewerkt (door een mod) waardoor ik nooit een allert heb gehad.

We zijn nu ruim een maand verder, laat maar zitten, ik ben er nu ook niet meer mee bezig.
Dank.
pi_192154935
Ik heb een foutje in mijn TT, II i.p.v. IJ, kan dat veranderd worden?

W&T / IIzertabletten dosering, omrekenen naar elementair ijzer?

Ik twijfel overigens ook over of ik in het goede subforum zit.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_192166485
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2020 23:36 schreef kuolema het volgende:
Ik heb een foutje in mijn TT, II i.p.v. IJ, kan dat veranderd worden?

W&T / IJzertablettendosering, omrekenen naar elementair ijzer?

Ik twijfel overigens ook over of ik in het goede subforum zit.
Lijkt me prima keuze. TT aangepast.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 15 juli 2020 @ 09:30:18 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_194095829
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_194095835
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:30 schreef Maanvis het volgende:
@:Sebswe2.0
Ik distancieer me van deze mention.
Don't follow me, I'm just a man.
  woensdag 15 juli 2020 @ 09:38:30 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_194095938
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:31 schreef SebSwe2.0 het volgende:

[..]

Ik distancieer me van deze mention.
Lekker rebels, dat mag ik wel
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 17 augustus 2020 @ 23:26:12 #55
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194610391
Je had gewoon enkel de laatste zin weg kunnen halen, matig modwerk.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 15 november 2020 @ 22:10:51 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196263575
Dreigen met geweld:

quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 21:59 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

- Post verwijderd -


[ Bericht 14% gewijzigd door Tijger_m op 09-12-2020 15:31:59 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator woensdag 9 december 2020 @ 15:32:46 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_196638604
Hoi W&T'ers, ik ben erbij gekomen als mod omdat het subforum ietwat modloos is momenteel :W
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_196645327
Ruim je het wel zelf op. ;(


Die topics en zo. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203231215
Is er ergens een topic te vinden over (amateur)telescopen enzo? Wil mij er meer in verdiepen namelijk
pi_204642175
quote:
4s.gif Op maandag 17 januari 2022 01:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er ergens een topic te vinden over (amateur)telescopen enzo? Wil mij er meer in verdiepen namelijk
Open er een topic over. Dit vind ik ook interessant. Echter, ben er geen expert in.
  vrijdag 14 april 2023 @ 00:27:57 #61
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_208766205
Zou het waterkoker topic verplaatst kunnen worden naar een andere afdeling in plaats van sluiten?

Is best een nuttig gesprek namelijk
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_208766971
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
Wat dit met W&T te maken heeft is mij een raadsel.
Wat valt daar niet aan te snappen? :D

Anyway, kan hij dan naar een ander subfora ipv gewoon dichtgooien?
pi_208766975
quote:
4s.gif Op maandag 17 januari 2022 01:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Is er ergens een topic te vinden over (amateur)telescopen enzo? Wil mij er meer in verdiepen namelijk
Open een topic en ik vertel alles wat je wil weten :P

Ik heb zelf een Celestron C9.25 met een ZWO ASI294MM Pro
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 10:34:33 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_208768133
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 08:12 schreef Dusthor92 het volgende:

[..]
Wat valt daar niet aan te snappen? :D

Anyway, kan hij dan naar een ander subfora ipv gewoon dichtgooien?
Ik snap het topic uitstekend maar een rekensommetje maken is geen W & T. Maar goed, hij staat nu in GC.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 15:01:00 #65
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_210305161
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
De vraag lijkt mij beantwoord en ik zie niet echt veel discussie mogelijkheid verder hier.
In het invalshoek van W&T had ik verwacht dat het meer over de inhoud van de programma’s waar de patenten voor staan zou gaan.
Wat houdt dit in? Hoe valt de inhoud van de programma’s samen met de huidige wet- en regelgeving? Met de nadruk op de inhoud van de programma’s.

Waarom moet het nu weer dicht?
De andere topics hebben ook andere invalshoeken. Dat is toch logisch.
Dat dacht ik wel toen ik de tropics startte -O-
A child is born with no state of mind.
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 15:12:20 #66
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_210305305
Waar vinden jullie het het beste passen?
Om het over en de inhoud te hebben van de programma’s waar de patenten voor staan en over de legitimiteit ervan.
Als ik kijk, naar puur inhoud van de programma’s dan is dat Wetenschap en Technologie.

[ Bericht 12% gewijzigd door SuperHartje op 16-08-2023 15:24:16 ]
A child is born with no state of mind.
  Moderator woensdag 16 augustus 2023 @ 20:07:30 #67
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_210308799
Zal ik dan hier een topic openen dat puur over de inhoud (van de programma’s) in de betreffende applicaties gaat?
A child is born with no state of mind.
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 00:41:48 #68
54278 crew  Tijger_m
42
pi_210312326
quote:
1s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 20:07 schreef SuperHartje het volgende:
Zal ik dan hier een topic openen dat puur over de inhoud (van de programma’s) in de betreffende applicaties gaat?
Dat kan, je vroeg of de site dan wel de patenten legit waren, dat werd bevestigd. Wat er dan nog over blijft weet ik niet maar als je er een topic van kunt maken, prima.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 17 augustus 2023 @ 02:23:43 #69
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_210312550
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 00:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan, je vroeg of de site dan wel de patenten legit waren, dat werd bevestigd. Wat er dan nog over blijft weet ik niet maar als je er een topic van kunt maken, prima.
Ik ga even kijken. Dank voor het meedenken.
A child is born with no state of mind.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')