Ik denk dat hij lief tegen de auto praat, maar dat duits he... niet de meest romantische taal van het universumquote:Op zondag 8 oktober 2017 09:51 schreef daNpy het volgende:
Heeft Vettel nu gewoon pech of gaat hij veel te lomp om met zijn auto?
Neem het hem niet kwalijk, alleen dat gedoe met die records, alsof hij in de buurt komt van jongens als Senna en Michael... hij mag hun schoenen nog niet poetsen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
is hem niet kwalijk te nemen, hij en Mercedes maken weinig fouten
Webberquote:Op zondag 8 oktober 2017 09:52 schreef SnowOokami het volgende:
Ook interessant:
https://www.motorsport.co(...)l-miss-us-gp-962997/
Wie zou Gasly kunnen vervangen @ Austin trouwens?
Palmerquote:Op zondag 8 oktober 2017 09:52 schreef SnowOokami het volgende:
Ook interessant:
https://www.motorsport.co(...)l-miss-us-gp-962997/
Wie zou Gasly kunnen vervangen @ Austin trouwens?
quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
bla..
Stond op het punt om een Mercedes te bestellen en dat toch maar niet gedaan. Niet rationeel ofzo, maar gewoon, ik heb het even helemaal gehad met dat clubje daar.
Misschien volgend jaar beter, maar ik heb een hard hoofd in.
nou ja Ferrari zat er dit jaar qua snelheid goed bij, qua betrouwbaarheid nog niet, dat moet echt beter.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Neem het hem niet kwalijk, alleen dat gedoe met die records, alsof hij in de buurt komt van jongens als Senna en Michael... hij mag hun schoenen nog niet poetsen.
Ondertussen is er al jarenlang geen reet meer aan de F1. Ja, de eerste helft van het seizoen was het weer even leuk.
Stond op het punt om een Mercedes te bestellen en dat toch maar niet gedaan. Niet rationeel ofzo, maar gewoon, ik heb het even helemaal gehad met dat clubje daar.
Misschien volgend jaar beter, maar ik heb een hard hoofd in.
Dat was het eerste wat in me opkwam jaquote:Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Palmer![]()
Zoals iemand hier al zei toen ik over dit verhaal begon tijdens de race
Alonso en Massa waren gewoon aan het strijden voor een punt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:03 schreef Re het volgende:
toch prettig te zien dat mercedes een vertragingstactiek nodig had om Max op afstand te houden. Mooie start, Ric vertrekt altijd in safe-mode, vette actie op Vettel van Max (bougies waren daar al stuk maar hebben weinig invloed in de bochten), Massa en Alonso moet toch pijn doen als veteranen zo de race te moeten beïnvloeden. Leuke conversatie van max met pit over all-in, jammer dus van de blauwe vlaggen
Ze waren beter uit de winter gekomen dan Mercedes, maar Mercedes heeft de meeste mogelijkheden en die halen dan de achterstand wel weer in.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
nou ja Ferrari zat er dit jaar qua snelheid goed bij, qua betrouwbaarheid nog niet, dat moet echt beter.
ja, dus?... zowel HAM verloor tijd als dat Max weer werd geblokt, dat is gewoon beïnvloeding van de racequote:Op zondag 8 oktober 2017 10:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Alonso en Massa waren gewoon aan het strijden voor een punt.
Deden alles gewoon netjes binnen de regels. Dus wat is het probleem?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef Re het volgende:
[..]
ja, dus?... zowel HAM verloor tijd als dat Max weer werd geblokt, dat is gewoon beïnvloeding van de race
Mercedes en Red Bull hebben ook veel last gehad van het feit dat ze ineens de vering moesten aanpassen vlak voor het seizoen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze waren beter uit de winter gekomen dan Mercedes, maar Mercedes heeft de meeste mogelijkheden en die halen dan de achterstand wel weer in.
De Ferrari was betrouwbaar en nu ineens niet meer, wat mij het idee geeft dat ze hebben gegokt en betrouwbaarheid opgeofferd hebben voor snelheid.
Hoe dan ook, het moet nog maar blijken dat Ferrari de slag met Mercedes volgend jaar aankan.
Er zit sowieso iets heel erg mis in de F1 sinds ze over zijn op 'Prius'-technologie. Doe mij maar weer een lekkere V10 of V12.
dat ik niet naar een seniorenwedstrijd op irrelevante plekken wil kijken ...quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Deden alles gewoon netjes binnen de regels. Dus wat is het probleem?
en Ferrari weer veel last van het inperken van het olieverbrandenquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mercedes en Red Bull hebben ook veel last gehad van het feit dat ze ineens de vering moesten aanpassen vlak voor het seizoen.
Wat ik het meest trieste aan de huidige Formule 1 vind ik nog het brandstof sparen en dat men afhankelijk is van de ERS hoe hard ze een rondje kunnen rijdenquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mercedes en Red Bull hebben ook veel last gehad van het feit dat ze ineens de vering moesten aanpassen vlak voor het seizoen.
Mercedes heeft overduidelijk het beste blok. Ze zijn 4 jaar geleden met een mega voorsprong begonnen en koppelen dat aan de grootste geldberg.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:08 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Mercedes en Red Bull hebben ook veel last gehad van het feit dat ze ineens de vering moesten aanpassen vlak voor het seizoen.
De link van de F1 met de auto-industrie is onmiskenbaar, op dat gebied is hybride/elektrisch/zuinig rijden de toekomst en daar moet dus ook de F1 in mee. Hoe jammer het ook is dat er geen V12 en refueling meer zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat ik het meest trieste aan de huidige Formule 1 vind ik nog het brandstof sparen en dat men afhankelijk is van de ERS hoe hard ze een rondje kunnen rijden
F1 is gewoon van het padje af gegaan. Ik kan mij niet voorstellen dat er fans zijn die zitten te wachten op een halve Formule E. Je wil zien wat de coureurs kunnen. Natuurlijk was er altijd al wel een team dat er even bovenuit stak, maar zoals nu kan ik mij niet heugen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wat ik het meest trieste aan de huidige Formule 1 vind ik nog het brandstof sparen en dat men afhankelijk is van de ERS hoe hard ze een rondje kunnen rijden
Knap werk inderdaad, maar Ferrari zit er inmiddels gewoon bij. Dan heb je ook nog de factor banden die een bepalende rol kunnen spelen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mercedes heeft overduidelijk het beste blok. Ze zijn 4 jaar geleden met een mega voorsprong begonnen en koppelen dat aan de grootste geldberg.
Zoals het nu gaat zou alleen Porsche zoiets kunnen doorbreken, nu daar VAG geld achter zit (in combinatie met de know how die bij Porsche rondloopt). Maar die zullen ook wel eerst moeten groeien in die rol.
Neuh, gaat prima met Bottas zo.quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze dan Kovalainen weer van stal halen als tweede coureur, want Button en Rosberg bleken toch wat te goed.
Staat buiten kijf, die plotseling onbetrouwbaarheid moet wel een gevolg zijn van de crashes in Singapore en Malaysia (die hij schuld was)quote:Op zondag 8 oktober 2017 09:51 schreef daNpy het volgende:
Heeft Vettel nu gewoon pech of gaat hij veel te lomp om met zijn auto?
Mits ze mee zouden doen, is Porsche niet de enige denk ik. Maarde enige die ik naast hen ken bedenken is BMW en dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Knap werk inderdaad, maar Ferrari zit er inmiddels gewoon bij. Dan heb je ook nog de factor banden die een bepalende rol kunnen spelen.
Een ERS systeem van 250.000 euro gaat nooit geïntegreerd worden in een personen auto, maar ze zullen er misschien wat van leren...quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:15 schreef Gezicht het volgende:
[..]
De link van de F1 met de auto-industrie is onmiskenbaar, op dat gebied is hybride/elektrisch/zuinig rijden de toekomst en daar moet dus ook de F1 in mee. Hoe jammer het ook is dat er geen V12 en refueling meer zijn.
Nee idd, hoop echt niet dat ze binnen 10 jaar ook 100% elektrisch gaan rijden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
F1 is gewoon van het padje af gegaan. Ik kan mij niet voorstellen dat er fans zijn die zitten te wachten op een halve Formule E. Je wil zien wat de coureurs kunnen. Natuurlijk was er altijd al wel een team dat er even bovenuit stak, maar zoals nu kan ik mij niet heugen.
Jos de bossquote:Op zondag 8 oktober 2017 09:52 schreef SnowOokami het volgende:
Ook interessant:
https://www.motorsport.co(...)l-miss-us-gp-962997/
Wie zou Gasly kunnen vervangen @ Austin trouwens?
In de eerste helft van het seizoen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:19 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Knap werk inderdaad, maar Ferrari zit er inmiddels gewoon bij. Dan heb je ook nog de factor banden die een bepalende rol kunnen spelen.
Nee, dat is maar de helft van het F1 spel.quote:
Dat is toch Nascar?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Of wil je ook weer stalen remschijven, carburateurs en een handgeschakelde 5 bak terug in de F1 hebben? Dan kan je pas echt zien 'wat coureurs kunnen'...
Loopt flink in op Vettel in het WDC.quote:
Omdat het stuurwiel daar alleen maar naar links staatquote:
Red Bull kan ook ferrari nog inhalen...quote:
...dan is het doorgaans niet NASCAR inderdaad.quote:
Singapore en Maleisie was Ferrari veruit de beste auto. Alleen deed Vettel raar en in Maleisie speelde de betrouwbaarheid parten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In de eerste helft van het seizoen.
En bedenk: Red Bull leek vorig jaar het gat te kunnen dichten. Is ook niets van terecht gekomen.
Alleen als Bottas dan op het podium staat.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als Vettel nog een keer crasht, gaat Bottas erlangs
ja ze hebben het laten afweten en vandaag was hij ook zeker niet kansloos geweest voor de overwinningquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Singapore en Maleisie was Ferrari veruit de beste auto. Alleen deed Vettel raar en in Maleisie speelde de betrouwbaarheid parten.
In theorie wel, maar dan moet Ferrari wel een keer of 3 vaker uitvallen dan Red Bull, want het gat is iets van 90 punten en da's best veel. Als beide teams met 2 wagens eindigen, krijgt Red Bull dat niet meer dicht.quote:
Achja, het is zuur maar dit is wel goed voor Vettel. Dit bouwt zijn karakter en daar wordt hij sterker van.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ze hebben het laten afweten en vandaag was hij ook zeker niet kansloos geweest voor de overwinning
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Welke race?quote:
Dat kun je wel als zekerheid gaan stellen. De hele automotive sector switched nu in hoog tempo naar EV, dan zal de F1 niet met historische techniek blijft rijden. Ik denk dat we ons er voor open moeten stellen en het moeten accepteren. Wellicht geeft het een lekker aggressief race beeld met die koppelcurves van EV techniek.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:24 schreef SnowOokami het volgende:
Nee idd, hoop echt niet dat ze binnen 10 jaar ook 100% elektrisch gaan rijden.
Nee, ik wil technologische ontwikkeling vanuit de renstallen en niet vanuit wat van bovenaf wordt opgelegd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nee, dat is maar de helft van het F1 spel.
Daarom kijk ik F1 en niet naar de Renault Clio Cup
Het zou dan ook idioot zijn om terug te gaan naar V12 motoren.
Of wil je ook weer stalen remschijven, carburateurs en een handgeschakelde 5 bak terug in de F1 hebben? Dan kan je pas echt zien 'wat coureurs kunnen'...
Hoop dat ze dan wel soundracer introducerenquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat kun je wel als zekerheid gaan stellen. De hele automotive sector switched nu in hoog tempo naar EV, dan zal de F1 niet met historische techniek blijft rijden. Ik denk dat we ons er voor open moeten stellen en het moeten accepteren. Wellicht geeft het een lekker aggressief race beeld met die koppelcurves van EV techniek.
Ik had eigenlijk wel meer pace van Kimi verwacht, Verstappen reed 1,5s per rondje bij Kimi weg na z'n pitstop... das best wel veel, zelfs al reed Kimi op relatief oude soft banden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja ze hebben het laten afweten en vandaag was hij ook zeker niet kansloos geweest voor de overwinning
Niet stuk gaan is onderdeel van de beste auto zijn. Dus blijft Singapore over waar vooral de weersomstandigheden oorzaak waren van dat Hamilton kon winnen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Singapore en Maleisie was Ferrari veruit de beste auto. Alleen deed Vettel raar en in Maleisie speelde de betrouwbaarheid parten.
Te weinig tijd om het stuur aan te passen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
Vast al tig keer gezegd inmiddels, maar zet kubica lekker 1 race in de torro rosso
Of Norris van McLaren? of mag die niet rijden?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:47 schreef Peterselieman het volgende:
Di Resta voor een race van Williams lenen?
Heeft de leeftijd toch nog niet?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of Norris van McLaren? of mag die niet rijden?
In de VS welquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:50 schreef Peterselieman het volgende:
Norris is van 13 november 1999, dus nog geen 18 jaar. En dat mag nog niet
Ze lagen flink achter qua vermogen, toen moesten zij hun oliebrander ook nog veranderen en Mercedes niet, dan moet je de rand gaan opzoeken en vergroot je het risico dat er iets stuk gaat. Een auto die langere tijd superieur is, is bijna altijd ook de meest betrouwbare auto, gewoon omdat het team kan besluiten iets pas te doen als ze zeker zijn dat het heel blijft.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:05 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ze waren beter uit de winter gekomen dan Mercedes, maar Mercedes heeft de meeste mogelijkheden en die halen dan de achterstand wel weer in.
De Ferrari was betrouwbaar en nu ineens niet meer, wat mij het idee geeft dat ze hebben gegokt en betrouwbaarheid opgeofferd hebben voor snelheid.Hoe dan ook, het moet nog maar blijken dat Ferrari de slag met Mercedes volgend jaar aankan.
Er moet een link blijven met de auto-industrie, die moet van de opgedane kennis kunnen profiteren en teams moeten engineers uit de industrie kunnen halen. Dat raakt aan wat de F1 is, het alternatief voor deze units is dan ook eerder volledig elektrisch dan een V10. Dat zie ik niet zitten.quote:Er zit sowieso iets heel erg mis in de F1 sinds ze over zijn op 'Prius'-technologie. Doe mij maar weer een lekkere V10 of V12.
Welke regels?quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:07 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Deden alles gewoon netjes binnen de regels. Dus wat is het probleem?
ze hebben na Gasly voorlopig ook niemand meer achter de handquote:Op zondag 8 oktober 2017 10:55 schreef Sinister-D- het volgende:
Kloterij is dat als STR nu voor 1 race een Di Resta/Palmer/andere beschikbare ervaren rijder zou willen inzetten ze de rest van het jaar geen keuze meer hebben, en ze niemand meer van hun eigen opleiding in die wagen kunnen zetten omdat ze dan hun 4 rijders/per seizoen gebruikt hebben.
We zullen het allemaal zien. Halverwege het seizoen voorspelde ik al dat Mercedes de grip op het kampioenschap stevig terug in handen had en jij was toen ook heel positief over Ferrari.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze lagen flink achter qua vermogen, toen moesten zij hun oliebrander ook nog veranderen en Mercedes niet, dan moet je de rand gaan opzoeken en vergroot je het risico dat er iets stuk gaat. Een auto die langere tijd superieur is, is bijna altijd ook de meest betrouwbare auto, gewoon omdat het team kan besluiten iets pas te doen als ze zeker zijn dat het heel blijft.
Maar er waren ook al problemen met de stuurinrichting en de remmen. Zeker zo'n falende stuurinrichting lijkt me geen gevolg van het nemen van technische risico's omdat je moet, maar een fout omdat het team teveel hooi op zijn vork moet nemen om snel genoeg te zijn.
Toch zijn ze gewoon aan het inlopen, misschien nog wel harder sinds de zomerstop dan daarvoor. Als die trend zich doorzet hebben ze volgend jaar een gelijkwaardige auto.
[..]
Er moet een link blijven met de auto-industrie, die moet van de opgedane kennis kunnen profiteren en teams moeten engineers uit de industrie kunnen halen. Dat raakt aan wat de F1 is, het alternatief voor deze units is dan ook eerder volledig elektrisch dan een V10. Dat zie ik niet zitten.
[..]
Welke regels?
Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet stuk gaan is onderdeel van de beste auto zijn. Dus blijft Singapore over waar vooral de weersomstandigheden oorzaak waren van dat Hamilton kon winnen.
Maar af en toe het beste pakket hebben (zoals Red Bull in Maleisië) en meestal de mindere zijn, daar ga je niet ver mee komen.
13 plus 25 is bij mij 38.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn.
O zo.quote:
dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ze hebben na Gasly voorlopig ook niemand meer achter de hand
Dat was toch ook niet onterecht als je naar de snelheid kijkt? Als Verstappen in Singapore niet tegen Raikkonen aanrijdt en Vettel daar met een flinke puntenvoorsprong uitkomt gaat Mercedes de motor misschien wat meer opschroeven met alle risico's van dien en doet Ferrari wat voorzichtiger. Daarnaast heeft Mercedes het ook best getroffen met een aantal koude weekenden, dat hoort er allemaal bij maar je moet er wel rekening mee houden bij de beoordeling van de onderliggende krachtsverhoudingen. Uiteindelijk had Mercedes dit seizoen net genoeg over van zijn suprematie, inclusief de betrouwbaarheid, om het in de gegeven omstandigheden te redden. De vraag is of de trend van de inlopende Ferrari zich doorzet of niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We zullen het allemaal zien. Halverwege het seizoen voorspelde ik al dat Mercedes de grip op het kampioenschap stevig terug in handen had en jij was toen ook heel positief over Ferrari.
Je weet dat ik graag hoop dat jij gelijk krijgt in jouw voorspelling.
Dat komt ook door het risico wat Mercedes heeft genomen en dat de overige motorbouwers die enorme voorsprong hebben gezien en het niet over een andere boeg hebben gegooid. Renault en Ferrari hadden ook 2015 kunnen opofferen voor 2017.quote:Vol elektrisch past wat mij betreft totaal niet bij F1. En van mij mag hybride best als de renstal het wil. Zoals bv Porsche in de 24h races begon met hybride.
Maar de units die ze nu gebruiken zijn door de strot geduwd en sindsdien is Mercedes koning F1.
Het is voorlopig afwachtenquote:Op zondag 8 oktober 2017 11:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen.
die komt al terug, maar Gasly moet mogelijk de race in de VS missen omdat Honda wil dat hij dan in Japan racetquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:03 schreef Geralt het volgende:
Waarom niet gewoon kiviet terug in die auto voor de laatste paar races?
Gebeurt toch ook? Ze hebben alleen in Austin? Een probleem omdat gasly dan z'n kampioenschap race moet rijden in z'n eigen klasse van Honda.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:03 schreef Geralt het volgende:
Waarom niet gewoon kiviet terug in die auto voor de laatste paar races?
Ow dat had ik even gemist.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die komt al terug, maar Gasly moet mogelijk de race in de VS missen omdat Honda wil dat hij dan in Japan racet
ik dacht juist dat ze 2 wagens voor een evenement moeten inschrijven....quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow dat had ik even gemist.
Volgens mij kunnen ze ook gewoon een auto aan de kant houden toch? Reglementair gezien dan bedoel ik zonder dikke boetes.
Er is toch wel vaker maar 1 auto ingezet omdat een coureur gecrashed was en de auto niet op tijd klaar en/of geen reserve coureur?quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik dacht juist dat je 2 wagens voor een evenement moet inschrijven....
Logisch, Honda kan het kampioensschap winnen voor Toyota en Gasly kan ook z'n Super Formula titel winnen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die komt al terug, maar Gasly moet mogelijk de race in de VS missen omdat Honda wil dat hij dan in Japan racet
Die strafpunten zijn wel over de top zegquote:
Zou ook mijn gok zijn. Die staat weliswaar nog onder contract bij McLaren, maar gezien het geschuif met de Honda-motoren en alles wat ermee samenhangt, zou ik me kunnen voorstellen dat Button een race voor STR doet.quote:
Oh die is er ook nog ja, maar denk dat je die echt in een auto moet duwen en met de zweep moet behandelen om überhaupt nog rond te rijden, die heeft er volgens mij echt geen zin meer in.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou ook mijn gok zijn. Die staat weliswaar nog onder contract bij McLaren, maar gezien het geschuif met de Honda-motoren en alles wat ermee samenhangt, zou ik me kunnen voorstellen dat Button een race voor STR doet.
Button had recentelijk nog aangegeven niet meer open te staan voor een comeback. Invallen op Monaco deed hij alleen omdat Monaco.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou ook mijn gok zijn. Die staat weliswaar nog onder contract bij McLaren, maar gezien het geschuif met de Honda-motoren en alles wat ermee samenhangt, zou ik me kunnen voorstellen dat Button een race voor STR doet.
Vettel al straf gekregen?quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:07 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/JPN-AlonsoFlags
Reprimande en twee strafpunten voor Alonso voor het negeren van de blauwe vlaggen.
De arrogante houding, straf maakt me niet uit, ik heb toch geen punten helpt misschienquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:10 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
[..]
Die strafpunten zijn wel over de top zeg![]()
Een waarschuwing voor het missen van de pre-race anthem.quote:
Aha, dat wist ik niet. Ik dacht juist dat Button nog wel een optie zou zijn omdat-ie eerder dit jaar nog gereden heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:15 schreef zoem het volgende:
[..]
Button had recentelijk nog aangegeven niet meer open te staan voor een comeback. Invallen op Monaco deed hij alleen omdat Monaco.
Nu nog een reprimande voor het overslaan van de interviews en hij mag gelijk doorvliegen naar Mexicoquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een waarschuwing voor het missen van de pre-race anthem.
Een reprimande toch?quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een waarschuwing voor het missen van de pre-race anthem.
Button: I left it a year too long racing in F1quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Aha, dat wist ik niet. Ik dacht juist dat Button nog wel een optie zou zijn omdat-ie eerder dit jaar nog gereden heeft.
Ik doel op het zich niet melden in het vierkantje waar eerder dit jaar Max gewoon een straf voor kreeg.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een waarschuwing voor het missen van de pre-race anthem.
Max kreeg geen strafquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik doel op het zich niet melden in het vierkantje waar eerder dit jaar Max gewoon een straf voor kreeg.
Jack had het tijdens de uitzending over dat Engelse pers Vettel een boete aan wilde naaien. Die snapte ik al niet. Het is een regel. Overtreedt je die dan krijg je de bijbehorende straf.
Helemaal niet moeilijk en hoeft ook niet lang over nagedacht te worden. Waarom lees ik daar nog niets over?
25K boete las ik overal destijds.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Max kreeg geen straf
5e keer dat dit gezegd wordt.
Boete =/= straf?quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Max kreeg geen straf
5e keer dat dit gezegd wordt.
En dan staat er:quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:07 schreef Tinos85 het volgende:
http://f1.com/JPN-AlonsoFlags
Reprimande en twee strafpunten voor Alonso voor het negeren van de blauwe vlaggen.
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?quote:when leader Lewis Hamilton closed in on him - and officials deemed that he did not allow him to pass at the earliest opportunity as required by the rules.
Die boete niet?quote:
Daarvoor krijg je een boete, die betaal je en dan is het klaar. Het vreemde is dat je voor het missen van het volkslied kennelijk een reprimande kunt krijgen. En dat kan echt invloed hebben op de races; drie reprimandes en je mag je helm een weekendje thuis laten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik doel op het zich niet melden in het vierkantje waar eerder dit jaar Max gewoon een straf voor kreeg.
Jack had het tijdens de uitzending over dat Engelse pers Vettel een boete aan wilde naaien. Die snapte ik al niet. Het is een regel. Overtreedt je die dan krijg je de bijbehorende straf.
Helemaal niet moeilijk en hoeft ook niet lang over nagedacht te worden. Waarom lees ik daar nog niets over?
Godver, wat ben je toch een Vettel fanboy/sneuneus.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Verstappen in Singapore niet tegen Raikkonen aanrijdt
quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nu nog een reprimande voor het overslaan van de interviews en hij mag gelijk doorvliegen naar Mexico
Max zei nota bene zelf dat de enige reden dat hij zo dicht bij Hamilton kon komen, was dat Hamilton nogal last had van het verkeer.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan staat er:
[..]
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?
Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk
Max heeft ie niet onnodig opgehouden. Dat gat naar Hamilton slonk wel heel snel daarvoor, en was nog steeds klein na Alonso.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan staat er:
[..]
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?
Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk
Ze hebben niet gezegd dat ie de pers niet te woord heeft gestaan, ze hebben gezegd dat ie zich niet in het vierkantje gemeld heeft. En dat klopt zo te zien.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Of het was weer een poging van Ziggo om Vettel zwart te maken, of Britta was aan het gillen vanwege die handtastelijke tandarts, of beide, maar dat Vettel de pers niet te woord heeft gestaan is onzin.
Ow die update had ik even gemist. Excuusquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
nee
http://www.f1maximaal.nl/(...)boete-van-25000-euro
Ik dacht alquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow die update had ik even gemist. Excuus
Als een klok vaker dan twee keer per dag de juist tijd aangeeft moet je je misschien eens afvragen of die het gewoon doet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan staat er:
[..]
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?
Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk
Hamilton timequote:Op zondag 8 oktober 2017 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als een klok vaker dan twee keer per dag de juist tijd aangeeft moet je je misschien eens afvragen of die het gewoon doet.
dat klopt, maar dan staat die wagen wel al inschreven in het evenement incl coureur, en heeft dan al een FP of zelfs quali gereden, die sessies horen ook bij het evenement. Als STR nu geen 2de wagen inschrijft dan denk ik dat die weleens een boete kunnen kunnen krijgen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Er is toch wel vaker maar 1 auto ingezet omdat een coureur gecrashed was en de auto niet op tijd klaar en/of geen reserve coureur?
ook steeds de VSC ipv SC was ook wel opvallend al had Verstappen toch weinig kans gehad denk ikquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan staat er:
[..]
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?
Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk
Hangt een beetje af van het circuit wat handig is. Hier konden ze alles heel makkelijk opruimen, dus is een VSC voldoende.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook steeds de VSC ipv SC was ook wel opvallend al had Verstappen toch weinig kans gehad denk ik
Hamilton had vandaag iets meer pace.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook steeds de VSC ipv SC was ook wel opvallend al had Verstappen toch weinig kans gehad denk ik
Idd en tis nu eenmaal P2 gewordenquote:Op zondag 8 oktober 2017 12:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hamilton had vandaag iets meer pace.
Max had er heel misschien voorbij gekunnen, maar omdat Hamilton sneller was had dat in de laatste ronde gemoeten.
neequote:Op zondag 8 oktober 2017 12:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Idd en tis nu eenmaal P2 geworden![]()
Ben heel erg benieuwd naar Austin... zou Max daar eindelijk een keer Pole kunnen pakken?
Volgens mij zei Plooij dat hij te teleurgesteld was om de pers te woord te staan en dat hij al weg naar huis was. Die Britse journalisten waren waarschijnlijk gewoon te druk met hun Hamilton circle jerk ipv op te letten waar hij de pers te woord staat. Volgens mij worden coureurs die vroegtijdig uit de race liggen wel vaker buiten het vierkantje geinterviewd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ze hebben niet gezegd dat ie de pers niet te woord heeft gestaan, ze hebben gezegd dat ie zich niet in het vierkantje gemeld heeft. En dat klopt zo te zien.
is er regen voorspeld?quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet niet wat een beetje regen op een baan als COTA kan doen
Idd. De wagens zijn over het hele seizoen redelijk gelijkwaardig. Soms is de Mercedes de snellere, soms de Ferrari. Wel heeft Mercedes wat vaker de snelste wagen in de kwalificatie, Ferrari dan weer iets vaker in de race. De Ferrari is minder betrouwbaar. Over het geheel maakt dat de Mercedes dan wel de beste, maar het verschil is marginaal.quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:06 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn.
Heeeeeeel lang recht stukquote:Op zondag 8 oktober 2017 13:00 schreef SnowOokami het volgende:
Die baan ligt de RBR toch erg goed juist?
Zie de tweets van Buxton hierboven, gewoon ongelukkig/niet netjes van het Ferrari team. Van Vettel te begrijpen dat hij zsm weg wilde en van de pers te begrijpen dat ze geirriteerd waren door dit.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij zei Plooij dat hij te teleurgesteld was om de pers te woord te staan en dat hij al weg naar huis was. Die Britse journalisten waren waarschijnlijk gewoon te druk met hun Hamilton circle jerk ipv op te letten waar hij de pers te woord staat. Volgens mij worden coureurs die vroegtijdig uit de race liggen wel vaker buiten het vierkantje geinterviewd.
quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:05 schreef mikieu het volgende:
Austin, die keer dat Max gewoon de pit in kwam?:D
omg ja, was ik helemaal vergetenquote:Op zondag 8 oktober 2017 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om een ronde later kapot bij pit-exit te stranden
waarschijnlijk doet hij dat rijden beterquote:Op zondag 8 oktober 2017 13:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zit nu nog even de interviews te kijken, en toch zou ik Sainz ook mijn bed niet uit trappen hoor
Hoop dat Renault al spijt heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarschijnlijk doet hij dat rijden beter
Inderdaad. Is toch gewoon bijzonder pijnlijk en vond dat hij het netjes deed door wel nog even naar het publiek te zwaaien.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:56 schreef Tarado het volgende:
is een drukte om niks, is toch vrij normaal dat je even tijd voor jezelf neemt als je kans om wereldkampioen te worden verkeken is.
Kan wel zijn dat ze het Vettel zwaarder aanrekenen dan Max vanwege z'n ervaring.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:33 schreef eNGine10 het volgende:
[..]
Inderdaad. Is toch gewoon bijzonder pijnlijk en vond dat hij het netjes deed door wel nog even naar het publiek te zwaaien.
Ik weet niet wat de afspraak is, het heeft een hoog wij van WC-eend gehalte zoals wel vaker bij de pers. Vettel heeft wel de pers te woord gestaan en wilde dus niet zsm weg, maar dat wordt dan wel weer de wereld in geslingerd en gaan mensen weer roepen dat hij straf moet krijgen itt tot Verstappen een paar races geleden die het niet kon opbrengen om de pers te woord te staan. Verder snap ik niet hoe dat tot een emotionele confrontatie met Britta moet leiden anders dan door de gebruikelijke rattigheid van Britse journalisten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:06 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Zie de tweets van Buxton hierboven, gewoon ongelukkig/niet netjes van het Ferrari team. Van Vettel te begrijpen dat hij zsm weg wilde en van de pers te begrijpen dat ze geirriteerd waren door dit.
Ik vind de F1 zelf kijken wel leuk, maar ik hou er niet van als mensen onder het mom van sportjournalistiek mij in de maling proberen te nemen en het ergert me misschien nog wel meer dat dat bij anderen wel makkelijk lukt. De verslaggeving is dusdanig oneerlijk dat het geen verslaggeving meer is maar leugenachtige fanboypropaganda maar de wedstrijdleiding en de FIA zijn ook oneerlijk. Het is echt geen toeval dat Alonso straf krijgt voor het ophouden van Hamilton en niet voor het ophouden van Vettel vorige week. Dat werkt al heel lang zo en dan krijgt Vettel kritiek omdat hij om blauwe vlaggen en het gehoorzamen daarvan zeurt maar die coureurs die op een rondje worden gezet weten ook wel dat ze straf krijgen als ze Hamilton in de weg zitten dus die heeft ook niks te zeuren.quote:Vind jij F1 kijken wel leuk? De enige reacties die ik je zie geven hebben of (negatief) betrekking op Hamilton/Britse pers of het verdedigen van Vettel als er wat commotie rond hem is. Je post vrijwel nooit wat positiefs/non kritisch.
Er zijn regels voor. Iets van binnen 3 (of 5) blauwe vlaggen. Bij Hamilton hield Alonso zich er niet aan (duurde meer dan een rondje), bij Verstappen wel.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan staat er:
[..]
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?
Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk
"I'm not here to finish 4th"quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:18 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
omg ja, was ik helemaal vergetenoops.
Wacht, wat?quote:Op zondag 8 oktober 2017 14:55 schreef CrashO het volgende:
Iemand zin om de tekst van de OP voor de VS te gaan schrijven?Ik was net begonnen maar kwam niet verder dan de organisatie volledig te bashen over die belachelijke 4 uur pauze tussen FP3 en Q voor het concert van Timberlake en dan 2 regeltjes over de race zelf
Dus iemand die neutraler is mag het doen
quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:05 schreef mikieu het volgende:
Austin, die keer dat Max gewoon de pit in kwam?:D
quote:
Dus doen ze de kwali om fucking 16:00 terwijl half Europa de nacht al in is?quote:Op zondag 8 oktober 2017 14:58 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Was afgelopen zomer nieuws dingetje over. Ze wilden dat het aansloot aan het concert van die pauper dus dienden het verzoek in om de pauze van 2 uur aan te passen naar 4 (en FIA keurde het goed)
Ik denk omdat de gap tussen Hamilton en Max, nadat ze allebei voorbij waren aan Alonso, weer gelijk was. Max heeft er dus geen nadeel van gehad.quote:Op zondag 8 oktober 2017 12:23 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan staat er:
[..]
Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield?
Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk
Jupquote:Op zondag 8 oktober 2017 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus doen ze de kwali om fucking 16:00 terwijl half Europa de nacht al in is?
http://www.independent.co(...)oncert-a7805056.htmlquote:Formula One's new owners have taken the unprecedented step of changing the sport's schedule to accommodate a Justin Timberlake concert at October's United States Grand Prix.
Pop star Timberlake is due to perform at the Circuit of the Americas on the evening of Saturday, October 21, and following a request by promoters of the Texas race, qualifying on that day will be moved back by two hours.
The circuit organisers hope the move will encourage fans to stay and watch the concert which now follows the conclusion of qualifying.
Formula One fans in the UK will be forced to wait until 9pm BST to watch the action unfold, rather than the original 7pm start.
Liberty Media, the American conglomerate which took control of the sport at the start of the year, hopes its flexibility with the timetable will encourage other promoters to stage grands prix in the United States. Venues in New York, Las Vegas and Miami are all under consideration to host races in the future.
But it is understood that some of the teams were against the rescheduling. Indeed final practice will still take place at 11am, meaning there will be a four-hour wait before the start of qualifying.
A Formula One spokesperson told Press Association Sport on Friday: "At the request of the promoter of the US Grand Prix, the time of the qualifying session has been moved to 16.00 in order to closer connect the Justin Timberlake concert and Formula One qualifying that takes place at the circuit on Saturday October 21st at 18.00.
"The intention is to provide a better and more inclusive fan experience across the Grand Prix weekend and in so doing help promoters reach out to a more diverse cross-section of fans.
"This will be therefore a unique opportunity for music fans to experience and share in the excitement and drama of a Formula One qualifying session."
Uhhuh.....quote:Op zondag 8 oktober 2017 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Verstappen in Singapore niet tegen Raikkonen aanrijdt
Ugh, ik was al bang dat dat Amerikaanse bedrijf Amerikaans ging doen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:01 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jup
Murrrica
[..]
http://www.independent.co(...)oncert-a7805056.html
Ze komen er wel achter als er 100 miljoen mensen minder kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ugh, ik was al bang dat dat Amerikaanse bedrijf Amerikaans ging doen.
Correct, Q is 2 uur later dan daar staat. Maar volgens mij snapt niemand het meer. Want dat bericht die ik net linkte van de Independent had het over 9PM BST. (GMT+1). Dat zou dus 22:00 NED tijd zijn. Ook dat klopt niet, want het is 16:00 GMT-5. Dus 7 uur later in NL (23:00) en 6 uur in de UK (22:00).quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dus deze tijden kloppen ook niet?
http://www.gpupdate.net/n(...)ix-van-amerika-2017/
Nee, moet 23.00 uur zijn volgens Formula1.comquote:Op zondag 8 oktober 2017 15:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Dus deze tijden kloppen ook niet?
http://www.gpupdate.net/n(...)ix-van-amerika-2017/
Waarschijnlijk geen toeval. Hamilton had het vandaag de overwinning kunnen kosten en Vettel was dan alleen een seconde eerder klaar geweest.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is echt geen toeval dat Alonso straf krijgt voor het ophouden van Hamilton en niet voor het ophouden van Vettel vorige week.
quote:But Horner revealed the Dutchman was instructed by the team to maintain a gap, in order to prevent a blister that appeared on Verstappen's front-left tyre during the second stint from getting any worse.
Ik schrok toch wel even van het verschil op de straight (Mercedes vs Renault power)... keek net nog ff een stukje terug; Max kreeg op 0,5s DRS + slipstream op de straight en Bottas reed gewoon bij hem weg (zonder DRS).quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
We kunnen nu wel redelijk veilig stellen dat, bij gelijkwaardig materiaal, de enige coureur die Max kan bijhouden Hamilton is. En heel misschien Vettel op een goeie dag.
Zet die Vettel bril eens af!quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is echt geen toeval dat Alonso straf krijgt voor het ophouden van Hamilton en niet voor het ophouden van Vettel vorige week.
Max had een setup met meer downforce. Zijn topsnelheid op het straight was iets van 25km/h lager dan de snelsten. Ricciardo had een andere setup, was daardoor sneller op het rechte stuk en kon Bottas 3 rondjes lang achter zich houden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:18 schreef SnowOokami het volgende:
Ik schrok toch wel even van het verschil op de straight... keek net nog ff een stukje terug; Max kreeg op 0,5s DRS op de straight en Bottas reed gewoon bij hem weg (zonder DRS).
Ja misschien wel, Max kon iig flat in 130R, Hamilton kon dat niet daarom was het verschil in die bocht maar een paar km/u.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Max had een setup met meer downforce. Zijn topsnelheid op het straight was iets van 25km/h lager dan de snelsten. Ricciardo had een andere setup, was daardoor sneller op het rechte stuk en kon Bottas 3 rondjes lang achter zich houden.
Hoe kom je daar nou bij? Je moet snel mogelijk aan de kant.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zet die Vettel bril eens af!
Alonso reageerde vandaag niet binnen de vastgestelde aantal vlaggen waarbinnen je moet reageren (3 of 5), want reed ruim een ronde in de weg.
Bij Vettel vorige week waren het slechts een paar bochten. Dat mag.
Dit klopt gewoon. Onvoorstelbaar hoe veel Verstappen met rijderskwaliteit goed maakt van het verschil in materiaal.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
We kunnen nu wel redelijk veilig stellen dat, bij gelijkwaardig materiaal, de enige coureur die Max kan bijhouden Hamilton is. En heel misschien Vettel op een goeie dag.
Nee, je krijgt eerst knipper blauw en daarna vol blauw en dan heb je nog enkele bochten om hem langs te laten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Je moet snel mogelijk aan de kant.
Ja en nee.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Je moet snel mogelijk aan de kant.
Maar wel mooi DotD geworden toen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om een ronde later kapot bij pit-exit te stranden
Reactie van Max:quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:52 schreef SnowOokami het volgende:
Overigens denk ik dat Hamilton en Verstappen zich niet heel erg hebben gestoord aan Alonso & Massa... of filteren ze tegenwoordig de "blue-flag!!" berichten?
Ze hebben er beiden ook weinig over gezegd bij de interviews meen ik.
Denk dat je gelijk hebt.quote:Verstappen denkt niet dat hij had kunnen winnen als die achterblijvers er niet waren geweest. "Want dat ik inliep, kwam juist door het verkeer. De Mercedes leek daar iets meer last van te hebben dan ik", reageerde Verstappen sportief.
Link werkt niet.quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:57 schreef Red_85 het volgende:
Wat een troll is die Daniel zeg.
The fuck![]()
[ afbeelding ]
quote:Q: (Lennart Bloemhof – Volkskrant) Lewis, you said you enjoyed fighting with Max at the front. It’s the second consecutive race now that that’s happening. Can you tell us a bit more about that; how was it to fight against him?
LH: Well, we didn’t really have a massive fight as such on the track but we all know how quick Max is, he’s doing a great job, very consistent. Yeah, the last race he was just too quick. I think today he was quicker – maybe just a little bit quicker – but I think I was able to match the times we were doing at the time. Yeah, we’re quicker in qualifying but they are at least within a tenth or so of us in the race. Today was I was kind of like – he won the last race, I’m not letting you have this one. It was really just about not making mistakes. I was driving down the back straight at one point and I’m thinking ‘Jeez, the guy behind me is so much younger than me, I’ve got make sure I kind of man up and show my age and make sure that I stay ahead. Show that I’m actually still very young at heart.’ That was kind of my thought process for you behind. I was kind of like I’m not letting…
MV: I was thinking ‘this guy’s so old in front of me.’
LH: Yeah, I’m not letting this little… that was the kind of thought I was having. No, I’m enjoying being in an era with such great young talent coming through. He’ll be here far beyond after I stop. But until then, I will try and not give him too many poles or too many wins.
Volgens de regels wel ja, vanaf het moment dat Alonso direct voor Max zat is dat dan waarschijnlijk. Maar ze hadden ook wel mee mogen nemen dat hij die idiote actie om zijn auto er tussen te sturen helemaal niet had hoeven maken, hij had Max gemakellijk in dezelfde actie als Hamilton voorbij kunnen laten, dus dat was misschien volgens de regels in orde maar wel een naaistreek.quote:Op zondag 8 oktober 2017 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn regels voor. Iets van binnen 3 (of 5) blauwe vlaggen. Bij Hamilton hield Alonso zich er niet aan (duurde meer dan een rondje), bij Verstappen wel.
https://www.reddit.com/r/MotorsportsReplays/quote:Op zondag 8 oktober 2017 14:00 schreef Klummie het volgende:
Ergens terug te kijken als je geen ziggo of Sky hebt? DM graag.
Mooi, hoor. Ik ga die Hamilton 'op z'n oude dag' nog waarderen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:05 schreef Red_85 het volgende:
Heeft iemand eigenlijk nog twijfels over het respect van Lewis naar Max? Lees dit even:
https://www.formula1.com/(...)ference---japan.html
Hoe kom je nou op Hamilton dan? Omdat hij al 4 jaar in het met afstand beste materiaal zit is hij beter met gelijkwaardig materiaal of zo?quote:Op zondag 8 oktober 2017 15:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
We kunnen nu wel redelijk veilig stellen dat, bij gelijkwaardig materiaal, de enige coureur die Max kan bijhouden Hamilton is. En heel misschien Vettel op een goeie dag.
Maar jij kunt bovenstaande wel weten?quote:Op zaterdag 7 oktober 2017 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen enkele manier waarop je dat kunt weten.
Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken.quote:Overigens ben ik het niet met je eens. Ik denk dat Max beter is/gaat worden dan Schumacher.
Wat een stel kleuters bij elkaar zeg, elkaar een beetje een oor aannaaien de hele tijd.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/905616219595361/
Interessant
Schumacher en teamgeest? Euh....quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe kom je nou op Hamilton dan? Omdat hij al 4 jaar in het met afstand beste materiaal zit is hij beter met gelijkwaardig materiaal of zo?
[..]
Maar jij kunt bovenstaande wel weten?
[..]
Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken.
Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat. Ik vind best het een en ander spectaculair aan hem, maar niet het snelheidsverschil met Ricciardo of Sainz. Zoveel langzamer is Ricciardo helemaal niet en waar Ricciardo staat is ook weer een hele lastige.
Thx!quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:26 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/MotorsportsReplays/
Dat wel jaquote:Op zondag 8 oktober 2017 16:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Wat een stel kleuters bij elkaar zeg, elkaar een beetje een oor aannaaien de hele tijd.
Mooi om te zien hoe dat gaat. Beetje elkaar erbij naaien en lopen stangen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/905616219595361/
Interessant
Die opmerking van Hamilton dat het wellicht verstandig is dat Vettel z'n riem wel om houdt in de uitlooprondequote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Gezicht het volgende:
https://www.facebook.com/Formula1/videos/905616219595361/
Interessant
Dit ja, bij geen enkel team was er meer sprake van de nummer 1 rijder dan bij Ferrari en Benetton op het moment dat Schumacher er reed.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Schumacher en teamgeest? Euh....
Komt natuurlijk ook door de inconsequente straffen van de fia. Normaal staan hier stevige straffen op, maar nu mocht het bij wijze van uitzondering weer wel.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:02 schreef CrashO het volgende:
Mwa. Ik zag 1 etterbakje (Ham), Vettel erbij lappen over dat stuur. En daarna de rest die Ham dan ook maar even op zijn plek zet.
Schumacher was iemand die veel verder keek dan zijn cockpit en ervoor zorgde dat er rondom de wagen ook goede mensen stonden. Totdat hij bij Ferrari kwam was het regelmatig Italiaanse chaos, een ontwerper die vanuit Engeland af en toe wat tekeningen opstuurde en veel wijzen met vingers naar elkaar.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Schumacher en teamgeest? Euh....
Er werd vooral een wagen gebouwd waarmee Michael goed mee uit de voeten kon. Wel slim van Michael destijds om het hele team om zijn behoeften heen te masseren maar als 2e rijder had je niet veel in te brengen.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Schumacher was iemand die veel verder keek dan zijn cockpit en ervoor zorgde dat er rondom de wagen ook goede mensen stonden. Totdat hij bij Ferrari kwam was het regelmatig Italiaanse chaos, een ontwerper die vanuit Engeland af en toe wat tekeningen opstuurde en veel wijzen met vingers naar elkaar.
Schumacher was een echte promotor om er een team van te maken, samen met Ross Brawn en Jean Todt.
Todt heeft Schumacher gehaald en Schumacher wilde Brawn er bij. Om van Ferrari een goede organisatie te maken. Teamspirit was er bij Schumacher als het team deed wat hij wilde. Waar ik helemaal geen moeite mee had, overigens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:16 schreef Fer het volgende:
Schumacher was een echte promotor om er een team van te maken, samen met Ross Brawn en Jean Todt.
Nee man, was toen met regen en de Redbulls met een regen setup reden. Toen het droog werd kwamen de Mercedessen weer voorbij.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:00 schreef SnowOokami het volgende:
Die baan ligt de RBR toch erg goed juist?
Vettel was ook niet veel sneller dan Ricciardo in het jaar dat ze samen bij Red Bull reden, sterker nog, hij was zelfs wat langzamer. Dus dat geeft wel een aardige indicatie.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat. Ik vind best het een en ander spectaculair aan hem, maar niet het snelheidsverschil met Ricciardo of Sainz. Zoveel langzamer is Ricciardo helemaal niet en waar Ricciardo staat is ook weer een hele lastige.
Nee hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vettel was ook niet veel sneller dan Ricciardo in het jaar dat ze samen bij Red Bull reden, sterker nog, hij was zelfs wat langzamer.
Niet?quote:
Dat zegt niets over de snelheid.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet?
Ik dacht dat Ricciardo meer poles en WK punten heeft gehaald dat seizoen en dat het aantal DNF ongeveer gelijk was.
Punten zijn niet belangrijkquote:Op zondag 8 oktober 2017 17:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet?
Ik dacht dat Ricciardo meer poles en WK punten heeft gehaald dat seizoen en dat het aantal DNF ongeveer gelijk was.
Vandaar dat ik ook het aantal DNF erbij vermeld.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Punten zijn niet belangrijk![]()
aldus de max trekkers
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je sneller bent in de kwalificatie zegt dat niks over snelheid nee?
Goeie coureur. Goeie manager ook, net zoals Schumacher. En dan bedoel ik het managen van variabelen, zodat hij het meest optimale kan halen uit de gegeven omstandigheden. Ben niet per se een fan, maar wat ik de afgelopen anderhalf jaar van hem gezien heb, is wel heel solide. En hij is snel. En de enige die in Brazilie vorig jaar nog een beetje in de buurt kwam van de pace van Max.quote:
Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat 'we het wel kunnen stellen'. Nuance. En er is data beschikbaar voor zo'n vergelijking. Die data is er niet bij een vergelijking tussen Max en Schumacher.quote:Maar jij kunt bovenstaande wel weten?
Veel tekst, maar snap niet wat je wilt zeggen; dat Max wel beter is dan Schumacher? Dat Max niet beter kan zijn dan Schumacher, want de kwaliteiten van de coureurs liggen nu dichter bij elkaar? Wat?quote:Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken.
Wat waarschijnlijk meer zegt over Ricciardo. Laten we wel wezen; in 2014 was Ricciardo een klap succesvoller dan Vettel in de Red Bull, terwijl Vettel net 4 titels achter elkaar had gehaald.quote:Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat.
Uiteraard, maar waarin was Vettel dan qua snelheid beter dan Ricciardo?quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.
238 punten voor Ricciardo tegen 167 voor Vettel.quote:
Echt waar? Wat is het dan 'meer'?quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar waarin was Vettel dan qua snelheid beter dan Ricciardo?
Ging hij sneller naar het toilet? Beklom hij sneller het podium? Spoot hij sneller z'n champagnefles leeg?
11 keer voor je teamgenoot finishen op de baan in een seizoen is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller. Acht keer op het podium staan (waarvan 3x eerste plek) tegen vier keer (geen overwinningen) is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Heb je daar ook concrete voorbeelden van?quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Vaag gezwets, je hebt het het over bij kunnen houden in gelijkwaardig materiaal, dan moet je aangeven waaruit blijkt dat hij de snelste van de rest zou zijn. Dat wordt niet zo'n heel makkelijk verhaal voor een coureur die zich regelmatig op snelheid heeft laten aftroeven door Rosberg, Button en zelfs Bottas de eerste seizoenshelft. Geen van die drie stond qua snelheid heel erg hoog aangeschreven voordat ze Hamilton het lastig maakten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goeie coureur. Goeie manager ook, net zoals Schumacher. En dan bedoel ik het managen van variabelen, zodat hij het meest optimale kan halen uit de gegeven omstandigheden. Ben niet per se een fan, maar wat ik de afgelopen anderhalf jaar van hem gezien heb, is wel heel solide. En hij is snel.
Op basis van de data kun je het dus niet zo stellen.quote:Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat 'we het wel kunnen stellen'. Nuance. En er is data beschikbaar voor zo'n vergelijking. Die data is er niet bij een vergelijking tussen Max en Schumacher.
Ik zeg dat Schumacher er van begin af aan met kop en schouders boven uitstak en dat Verstappen in de verste verte daarbij niet in de buurt komt. Dat is ook niet zo raar want de sport is geevolueerd, Schumacher's talent zou nu ook niet meer toereikend zijn om er zo met kop en schouders boven uit te steken.quote:Veel tekst, maar snap niet wat je wilt zeggen; dat Max wel beter is dan Schumacher? Dat Max niet beter kan zijn dan Schumacher, want de kwaliteiten van de coureurs liggen nu dichter bij elkaar? Wat?
Je benadert het van voor tot achter als teamprestatie, iedereen werkt hard om de auto sneller te krijgen. Vettel heeft duidelijk een voorbeeld aan hem genomen en dat zie je dan bijvoorbeeld vandaag terug dat hij het team in bescherming neemt, zoals hij ook dat ook vorig jaar gedaan heeft toen ze, het team inclusief hijzelf dus, de auto niet snel kregen. Een schril contrast met Alonso die na op racevaardigheid verslagen worden door Vettel doodleuk zei dat hij de morele wereldkampioen was omdat hij goed was maar de auto kut, terwijl hij het met die auto best had kunnen afmaken. Dan is het niet zo raar dat dat team hem liever zag vertrekken en niet terug wil. Hamilton had er ook een handje van om zijn McLaren de schuld te geven van dat hij niet snel genoeg was om Vettel te verslaan, terwijl hij in het WK achter stond op zijn teamgenoot Button. Je hebt coureurs die in een auto instappen en als het wat is doen ze mee om de titel en als het niet zoveel is niet en willen ze naar een ander team, en je hebt coureurs die bij een team instappen en daarmee de weg omhoog inzetten.quote:Schumacher teamplayer en Max niet? Wat js jouw definitie van 'teamplayer', dan?
Waarom is dat waarschijnlijk? Dat is ook nooit zo'n coureur geweest waarvan iedereen meteen zei dat het een toekomstig wereldkampioen was. Hij troefde Vettel af maar Vettel kon totaal niet uit de voeten met de balans in die auto. Vettel is een pietje precies, als de Ferrari niet naar zin is dan heeft hij een kluif aan Raikkonen, nu de auto goed is is hij structureel een halve seconde sneller. Laat die auto die naar zijn zin is nou net relevant zijn voor het WK en de auto die naar zijn is ook in de handen van zijn teamgenoot geen potten breken.quote:Wat waarschijnlijk meer zegt over Ricciardo.
De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien. Het was indrukwekkend maar Schumacher nam in de regen regelmatig nog wat meer afstand van de rest, en dan niet op lijnen zoeken op een opdrogende baan, maar ook gewoon op een geheel kletsnatte baan. Ik ben er van overtuigd dat Verstappen wel de beste regenrijder van dit moment is maar ongekend was het niet.quote:Max's voertuigcontrole is exceptioneel, met name als de omstandigheden niet optimaal zijn (bv banden nog niet warm of nat wegdek). Toch nog even terug naar Brazilie 2016; denk dat de hele F1-wereld het er wel over eens is dat dat 'unprecedented' was.
Daar ben ik het niet mee eens. De verschillen waren niet groot, maar Ricciardo was hem wel echt de baas. Het is volgens mij ook uitgebreid aan de orde geweest en Vettel maakte er ook geen geheim van hoe ongelukkig hij van die auto werd. Hij moet gewoon een voorkant hebben waar hij blind op kan vertrouwen en dan sleurt hij die achteras wel door de bocht. Als hij dat niet heeft gaat hij gewoon niet hard, zoals hij ook vaak tov Raikkonen vaak niet hard ging.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Je gaf eerder zelf aan dat het juist moeilijker was om je als coureur te onderscheiden dan pak em beet 20 jaar terug. Maar je gebruikt nu wel Schumacher als maatstaf en dat hij meer afstand zou nemen. De tijden dat je een mindere coureur en auto op 2-3 rondes kunt zetten in de regen zijn voorbij.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien. Het was indrukwekkend maar Schumacher nam in de regen regelmatig nog wat meer afstand van de rest, en dan niet op lijnen zoeken op een opdrogende baan, maar ook gewoon op een geheel kletsnatte baan. Ik ben er van overtuigd dat Verstappen wel de beste regenrijder van dit moment is maar ongekend was het niet.
Well, you're full of it.quote:
En toch gaat Lewis dit jaar zijn 4de titel binnenhalen. En is Bottas nergens te bekennen.quote:Geen van die drie stond qua snelheid heel erg hoog aangeschreven voordat ze Hamilton het lastig maakten.
Ja, hoor. Maar ik gooi mijn meer dan 40 jaar kijkerservaring er ook wel bij.quote:Op basis van de data kun je het dus niet zo stellen.
Dat van die kop en schouders, viel best wel mee, hoor. Schumacher had 3 jaar GT's gedaan voordat hij in de F1 kwam. En al was het wel zo, dan nog zegt dat vrij weinig over of hij beter is/was dan Max. En aanvullend, Senna heeft maar 3 titels binnengesleept in 10 jaar Formule 1. En dat in een era dat je 'makkelijk' kon uitblinken. Volgens die redenatie was hij dus eigenlijk niet eens zo goed.quote:Ik zeg dat Schumacher er van begin af aan met kop en schouders boven uitstak en dat Verstappen in de verste verte daarbij niet in de buurt komt.
Zoals Max, bedoel je. Je hebt veel geschreven, maar daar stond geen antwoord op mijn vraag in. Wat bedoel je met teamplayer? Want bij Schumacher was zijn 'team' de manier om successen te halen (geldt voor elke coureur, eigenlijk). En elke coureur naast hem was automatisch de 2de viool. Waar ik geen moeite mee heb, maar dat past niet binnen mijn definitie van teamplayer.quote:en je hebt coureurs die bij een team instappen en daarmee de weg omhoog inzetten.
Omdat Ricciardo simpelweg beter was dan Vettel in de Red Bull. En als Vettel zo'n 'pietje precies' is, dan is hij blijkbaar niet in staat om, samen met zijn engineers, een auto naar zijn hand te zetten. Je kunt 'Pietje Precies' ook vertalen naar 'Zeurpietje'. Want dat is Vettel als zijn bedje niet gespreid is. Als je het alleen kan, als iedereen alles voor je klaar zet, dan wordt je afgetroefd door coureurs die wel met de variabelen uit de voeten kunnen.quote:Waarom is dat waarschijnlijk?
Ik heb Lauda live zien verbranden. Overigens heb ik het niet over KIJKERS, maar over de de F1-wereld. Mannen zoals bv Lauda. Zoek de commentaren maar eens op. Zijn vast wel te vinden op youtube of iets dergelijks.quote:De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien.
Kon hij die auto niet naar zijn hand zetten dan? Hij was toch de meervoudig Wereldkampioen, hij reed al een aantal jaar voor RBR. RBR kende Vettel en zijn rijstijl, zijn wensen en voorkeuren.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De verschillen waren niet groot, maar Ricciardo was hem wel echt de baas. Het is volgens mij ook uitgebreid aan de orde geweest en Vettel maakte er ook geen geheim van hoe ongelukkig hij van die auto werd. Hij moet gewoon een voorkant hebben waar hij blind op kan vertrouwen en dan sleurt hij die achteras wel door de bocht. Als hij dat niet heeft gaat hij gewoon niet hard, zoals hij ook vaak tov Raikkonen vaak niet hard ging.
Dat is gewoon een zwak punt van hem. Van Alonso is het dan weer een sterk punt dat hij met elk hondenhok snel is, hoe slechter de auto in balans is, hoe groter het gat met zijn teamgenoot. Maar ja, de auto naar zijn zin krijgen en er dan steeds sneller mee worden zie je bij hem weer niet gebeuren.
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:19 schreef motorbloempje het volgende:
kaartjes voor Silverstone voor 2018 besteld
Of de Redbull ring.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?
Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen.
Om te gaan? of dat het daar ook zo druk en slecht geregeld is?quote:
Het is zéér prima georganiseerd, zeker als je voor het weekend gaat en er kampeert, maar ook als je in de buurt verblijft en in een hotel slaapt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?
Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen.
Te gaan, ben er zelf nooit geweest maar lees altijd positieve berichten over hoe het daar loopt tijdens zo'n weekend.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Om te gaan? of dat het daar ook zo druk en slecht geregeld is?
SPOILER: OP codeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 22:36:54 (Team van Giovinazzi fixt) ]
Bedankt!quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is zéér prima georganiseerd, zeker als je voor het weekend gaat en er kampeert, maar ook als je in de buurt verblijft en in een hotel slaapt.
Wij gaan nu voor de derde keer, en het is echt zo'n compleet weekend. Kan je, als je het kunt betalen, zeker tribunekaarten aanraden. Als je die hebt kun je op zaterdag gratis overal op de andere tribunes ook zitten tijdens alle support races, trainingen en kwalificaties, en het entertainment en de voorzieningen op de camping zijn erg goed, al zou ik wel voor 'family camping' gaan, want lively is gewoon echt dat je gewoon NIET slaapt
Inderdaadquote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
![]()
![]()
Het begon ermee dat ik zei "Verstappen is wel een bijzonder talent maar het is ook weer geen Schumacher". Daarmee doelde ik op de macht tov de rest van het veld. Dat gaan we gewoon niet nog een keer zien omdat een coureur alleen kan presteren tov zijn omgeving van dat moment.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je gaf eerder zelf aan dat het juist moeilijker was om je als coureur te onderscheiden dan pak em beet 20 jaar terug. Maar je gebruikt nu wel Schumacher als maatstaf en dat hij meer afstand zou nemen. De tijden dat je een mindere coureur en auto op 2-3 rondes kunt zetten in de regen zijn voorbij.
Vettelesk misschien wel, zoals hij notabene met een Torro Rosso een race wist te winnen...quote:De regenbanden zijn beter en de onderlinge verschillen tussen de coureurs een stukje kleiner. Echte rijdende chicanes zitten er niet meer tussen.
Dus ja, het was een Schumacheriaanse of Senna-achtige prestatie.
Ja, nou, als je 'Lively' gaat zitten slaap je echt niet, want dan gaat de muziek nog tot heel laat/vroeg door. En met 'Family' zit je ook dichter bij het circuit (en is ook echt niet zo 'family' ofzo, met gillende kinderenquote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Bedankt!
Word dan waarschijnlijk kamperen, ben wel wat gewend qua herrie met kamperen.
Lichtpuntje van deze topicreeks.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
![]()
![]()
Max die een seconde toe moest geven op Monza heeft natuurlijk ook met de Mercedes power te maken. Natuurlijk heb je op een natte baan minder aan power dan op een droge baan. Maar Monza is niet echt een baan waar je de limiet in de bochten kunt opzoeken. Ja de parabolica, maar voor de rest chicanes en rechte stukken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het begon ermee dat ik zei "Verstappen is wel een bijzonder talent maar het is ook weer geen Schumacher". Daarmee doelde ik op de macht tov de rest van het veld. Dat gaan we gewoon niet nog een keer zien omdat een coureur alleen kan presteren tov zijn omgeving van dat moment.
[..]
Vettelesk misschien wel, zoals hij notabene met een Torro Rosso een race wist te winnen...
Er is nog wel meer veranderd, regen was altijd de grote equalizer maar tegenwoordig zie je ook weer veel meer auto's die het in de regen juist wel of juist niet doen. Je ziet coureurs de ene keer worstelen, en in andere natte omstandigheden weer gaan als de brandweer. Vroeger was het heel simpel, je had een paar die gleden er meteen af, de rest werd op 3 seconden per rondje gereden door een specialist als Alesi, en dan kwam Schumacher er met 5 seconden per rondje aan zetten. Ging het regenen dan kon je de overwinning voor Schumacher vast bijschrijven.
Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen, het was er indrukwekkend genoeg voor, maar het typerende van die twee was nou juist dat het zo voorspelbaar was. Niet één briljante race, maar gewoon een macht over dat soort omstandigheden en de rest die er bijna altijd was. als je dan naar de wat andere omstandigheden bij de kwalificatie op Monza kijkt moest Verstappen daar meer dan een seconde toegeven op Hamilton. Dat was voor Senna en Schumacher dan weer ondenkbaar.
Zeker.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
![]()
![]()
quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:42 schreef Sjemmert het volgende:
Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb
quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zeker.
Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb
Mag 3 ook?quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat was je favoriete gifje van vandaag crash? Ik volg de livetopics niet meer.
Je hebt geen googlequote:Op zondag 8 oktober 2017 20:55 schreef tja77 het volgende:
[..]![]()
Ik gebruik de OP altijd als ik wil weten hoe laat de race en sessies zijn. Het stukje tekst lees ik ook altijd ff door. Het overzicht met bandenopties is praktisch en de trivia is leuk.
Maxiaans is accurater.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen
Behalve dan natuurlijk de regenrace in Shanghai 2010 waar Schumacher gedeklasseerd werd, bijvoorbeeld.quote:Dat was voor Schumacher dan weer ondenkbaar.
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengtquote:Op zondag 8 oktober 2017 11:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen.
Heb google? Kun je dat hebben dan?quote:
Nogmaals: is hij niet gewoon nog reservecoureur? Zo nee, wie dan wel?quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:05 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengt
is ook juist degene van de 2 die een wrok heeft tegen het F1 circus omdat ie geen kans kreeg bij het hoofdteam.quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:05 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengt
quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:20 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Actueel weer Austin
[ afbeelding ]Waarom staat bij Giovinazzi Ferrari erachter als team terwijl hij z’n races dit seizoen voor Sauber heeft gereden?SPOILER: OP codeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoops, is wat mis gegaan met copy pasten denk. (want officiele FIA notatie van Sauber isquote:Op zondag 8 oktober 2017 22:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Waarom staat bij Giovinazzi Ferrari erachter als team terwijl hij z’n races dit seizoen voor Sauber heeft gereden?
Iemand?quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: is hij niet gewoon nog reservecoureur? Zo nee, wie dan wel?
Volgens de Red Bull site ook. Hij heeft dit seizoen nog een bandentest gedaan voor Red Bull.quote:Op zondag 8 oktober 2017 22:59 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-teams-2017/
Volgens deze lijst wel.
En dat was er in Monaco ook nog pitsstopstrategie die niet in Max zijn voordeel heeft gewerkt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Overigens heeft Ricciardo niet veel geluk dit jaar, Max heeft veel pech. Om tussen hen de verhouding aan te geven: dit seizoen zijn ze in 6 races allebei gefinished, waarvan Max 4 keer voor Ricciardo is gefinished. En dat was in Monza ook gebeurd, als die sufkloot van een Massa niet zo achterlijk had gedaan.
Ik zou het persoonlijk netter vinden als hij in de Super Formula deel neemt, 1 naar z'n team (Mugen), 2 voor Honda, 3 voor z'n fans, 4 hij maakt nog kans op het kampioenschap.quote:Op zondag 8 oktober 2017 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens de Red Bull site ook. Hij heeft dit seizoen nog een bandentest gedaan voor Red Bull.
Maar waarschijnlijk gaat Gasly gewoon rijden. Honda heeft hem liever in de F1 dan in de Super Formula.
https://nl.motorsport.com(...)e-gp-amerika-963261/
Hij rijdt alleen maar in de super formula om zich in de kijker te rijden voor een F1 zitje. Waarom zou je nog een stapje terug doen wanneer je hetgene waar je je hele leven naar toe hebt gewerkt eindelijk voor elkaar hebt?quote:Op maandag 9 oktober 2017 07:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk netter vinden als hij in de Super Formula deel neemt, 1 naar z'n team (Mugen), 2 voor Honda, 3 voor z'n fans, 4 hij maakt nog kans op het kampioenschap.
Wat heeft de TR auto van dit jaar nou te zoeken in Austin? En 1 race missen is ook geen drama.
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie misluktquote:
Denk dat de trivia meer is bedoeld voor als Stroll zelf een fout maakt of in moeilijkheden komt. Dit was in ieder geval niet iets waar Stroll iets aan kon doenquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:43 schreef tja77 het volgende:
Was de exit van Stroll gisteren geen crash?
Hij raakte weliswaar niks, maar het was wel einde race door die band die van de velg liep.
Dit i.v.m. de trivia in de OP.
Gewoon niet zo lomp met de auto om gaan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk dat de trivia meer is bedoeld voor als Stroll zelf een fout maakt of in moeilijkheden komt. Dit was in ieder geval niet iets waar Stroll iets aan kon doen
Maar het was geen crash.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon niet zo lomp met de auto om gaan.
Maar als Strollemans door zijn eigen toedoen eraf gaat en in de grindbak belandt, is het dan wel een crash? Ook als hij de bandenstapel niet raakt, maar komt vast te zitten in de grindbak?quote:
Ben ik het mee eens. Scheelde niet veel trouwens, hij hield hem nog best netjes voor zover dat mogelijk was.quote:
http://www.auto-motor-und(...)-japan-12720049.htmlquote:Wo hat es Verstappen im Vergleich zu Hamilton noch gefehlt?
Marko: In der VSC-Phase haben wir 1,5 Sekunden verloren. Da zeigt ein Hamilton seine Routine. Er ist in den Runden einfach einen kürzeren Weg gefahren als Max.
Volgende keer gewoon OP Doornbos klimmen, dan kom je beter in beeldquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..![]()
Is nog niet definitief.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is dat nodig dan, ze hebben toch al Gasly en Kvyat aangewezen
Bij een crash is doorgaans een andere auto of muur betrokken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar als Strollemans door zijn eigen toedoen eraf gaat en in de grindbak belandt, is het dan wel een crash? Ook als hij de bandenstapel niet raakt, maar komt vast te zitten in de grindbak?
Heel duidelijk is hij er iig niet inquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Baas van Honda lijkt Gasly toch de race in de VS te gunnen
Denk dat ze het er ook over eens zijn dat 1 race missen niet het probleem is.quote:"We believe Gasly should race in Austin with Toro Rosso," Honda motorsport boss Masashi Yamamoto told Motorsport.com.
"We want him to race there but if there is anybody who can drive instead of Gasly in Austin, we're happy to have him in Super Formula. We are not pushing for him to race in Super Formula."
Yamamoto accepts that if Gasly misses the Super Formula finale, it means Honda will sacrifice the title to rival Toyota.
"Of course it is important for Honda to win the Super Formula title in Japan but we think the priority is having him in F1," he said.
"[Red Bull motorsport advisor] Helmut Marko thinks it is important to have the Super Formula title but he also thinks Formula 1 is the priority so we agree in that point of view."
Met bril, zwart haar?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..![]()
Dachten hier al dat jij dat was. Volgens mij had iemand nog een screencap gepost ookquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..![]()
Ik had bij Meike een roze Jenson Button-bril verwacht, maar neequote:
We hebben je gezien.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..![]()
Jammer, het is veel leuker als er ineens wat Borissen met zonnebrillen en donkergrijze pakken door de paddock lopen... levert een beter Ted's notebook opquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:36 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. We weten niet wat er in het contract van Kvyat staat. Maar als daarin staat dat hij minmaal een bepaald aantal races voor STR moet hebben gereden dit seizoen, dan staat het recht aan zijn zijde en niet die van STR. Er is dan geen sprake van chantage.
quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik had bij Meike een roze Jenson Button-bril verwacht, maar nee
Zit daar die powerknop op voor op de zaterdag?quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
Max en Ricciardo krijgen dit jaar nog een gridstraf vanwege een extra motorwissel. Mogelijk neemt Ricciardo de nieuwe krachtbron in Austin en Max in Mexico
Nee dat is pas voor 2018quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:00 schreef habitue het volgende:
[..]
Zit daar die powerknop op voor op de zaterdag?
Afgezien van de coureurs die Mercedes en Ferrari motoren gebruiken (met uitzondering van Vettel) heeft iedereen al een gridstraf gehad. De overige coureurs zitten tegen de grens aan want hebben minimaal 4 componenten gebruikt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:00 schreef vaarsuvius het volgende:
Zijn er uberhaupt rijders die een seizoen uitrijden zonder gridstraffen wegens extra onderdelen of is dat zo'n beetje onmogelijk. Hamilton heeft alleen een gearbox change gehad denk ik , verder weet ik het niet
1+27+31 = 59 (het verschil tussen Hamilton en Vettel in punten)quote:Op maandag 9 oktober 2017 16:08 schreef vaarsuvius het volgende:
Saturday: 1 44 Lewis Hamilton MERCEDES Q1 1:29.04 Q2 1:27.81 Q3 1:27.31
Sunday: 1. LEWIS HAMILTON MERCEDES R 1:27:31
https://www.motorsport.co(...)o-rosso-2018-963021/quote:Toro Rosso says Gasly/Kvyat 2018 line-up not a given
Norris is nog maar 17 jaar. Dat is echt veel te jong he.quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:30 schreef SnowOokami het volgende:
Op wie doelen ze nou
[..]
https://www.motorsport.co(...)o-rosso-2018-963021/
RB weet het ook niet meer volgens mij...
Ik waag een gokje: Wehrlein en Norris als de line-up voor 2018.
Alex Rossi of Newgarden voor de USA race?quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:30 schreef SnowOokami het volgende:
Op wie doelen ze nou
[..]
https://www.motorsport.co(...)o-rosso-2018-963021/
RB weet het ook niet meer volgens mij...
Ik waag een gokje: Wehrlein en Norris als de line-up voor 2018.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |