Todt heeft Schumacher gehaald en Schumacher wilde Brawn er bij. Om van Ferrari een goede organisatie te maken. Teamspirit was er bij Schumacher als het team deed wat hij wilde. Waar ik helemaal geen moeite mee had, overigens.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:16 schreef Fer het volgende:
Schumacher was een echte promotor om er een team van te maken, samen met Ross Brawn en Jean Todt.
Nee man, was toen met regen en de Redbulls met een regen setup reden. Toen het droog werd kwamen de Mercedessen weer voorbij.quote:Op zondag 8 oktober 2017 13:00 schreef SnowOokami het volgende:
Die baan ligt de RBR toch erg goed juist?
Vettel was ook niet veel sneller dan Ricciardo in het jaar dat ze samen bij Red Bull reden, sterker nog, hij was zelfs wat langzamer. Dus dat geeft wel een aardige indicatie.quote:Op zondag 8 oktober 2017 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat. Ik vind best het een en ander spectaculair aan hem, maar niet het snelheidsverschil met Ricciardo of Sainz. Zoveel langzamer is Ricciardo helemaal niet en waar Ricciardo staat is ook weer een hele lastige.
Nee hoor.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vettel was ook niet veel sneller dan Ricciardo in het jaar dat ze samen bij Red Bull reden, sterker nog, hij was zelfs wat langzamer.
Niet?quote:
Dat zegt niets over de snelheid.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet?
Ik dacht dat Ricciardo meer poles en WK punten heeft gehaald dat seizoen en dat het aantal DNF ongeveer gelijk was.
Punten zijn niet belangrijkquote:Op zondag 8 oktober 2017 17:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet?
Ik dacht dat Ricciardo meer poles en WK punten heeft gehaald dat seizoen en dat het aantal DNF ongeveer gelijk was.
Vandaar dat ik ook het aantal DNF erbij vermeld.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Punten zijn niet belangrijk
aldus de max trekkers
Als je sneller bent in de kwalificatie zegt dat niks over snelheid nee?quote:
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als je sneller bent in de kwalificatie zegt dat niks over snelheid nee?
Goeie coureur. Goeie manager ook, net zoals Schumacher. En dan bedoel ik het managen van variabelen, zodat hij het meest optimale kan halen uit de gegeven omstandigheden. Ben niet per se een fan, maar wat ik de afgelopen anderhalf jaar van hem gezien heb, is wel heel solide. En hij is snel. En de enige die in Brazilie vorig jaar nog een beetje in de buurt kwam van de pace van Max.quote:
Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat 'we het wel kunnen stellen'. Nuance. En er is data beschikbaar voor zo'n vergelijking. Die data is er niet bij een vergelijking tussen Max en Schumacher.quote:Maar jij kunt bovenstaande wel weten?
Veel tekst, maar snap niet wat je wilt zeggen; dat Max wel beter is dan Schumacher? Dat Max niet beter kan zijn dan Schumacher, want de kwaliteiten van de coureurs liggen nu dichter bij elkaar? Wat?quote:Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken.
Wat waarschijnlijk meer zegt over Ricciardo. Laten we wel wezen; in 2014 was Ricciardo een klap succesvoller dan Vettel in de Red Bull, terwijl Vettel net 4 titels achter elkaar had gehaald.quote:Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat.
Uiteraard, maar waarin was Vettel dan qua snelheid beter dan Ricciardo?quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.
238 punten voor Ricciardo tegen 167 voor Vettel.quote:
Echt waar? Wat is het dan 'meer'?quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:55 schreef Fir3fly het volgende:
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden.
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar waarin was Vettel dan qua snelheid beter dan Ricciardo?
Ging hij sneller naar het toilet? Beklom hij sneller het podium? Spoot hij sneller z'n champagnefles leeg?
11 keer voor je teamgenoot finishen op de baan in een seizoen is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller. Acht keer op het podium staan (waarvan 3x eerste plek) tegen vier keer (geen overwinningen) is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Heb je daar ook concrete voorbeelden van?quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Vaag gezwets, je hebt het het over bij kunnen houden in gelijkwaardig materiaal, dan moet je aangeven waaruit blijkt dat hij de snelste van de rest zou zijn. Dat wordt niet zo'n heel makkelijk verhaal voor een coureur die zich regelmatig op snelheid heeft laten aftroeven door Rosberg, Button en zelfs Bottas de eerste seizoenshelft. Geen van die drie stond qua snelheid heel erg hoog aangeschreven voordat ze Hamilton het lastig maakten.quote:Op zondag 8 oktober 2017 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Goeie coureur. Goeie manager ook, net zoals Schumacher. En dan bedoel ik het managen van variabelen, zodat hij het meest optimale kan halen uit de gegeven omstandigheden. Ben niet per se een fan, maar wat ik de afgelopen anderhalf jaar van hem gezien heb, is wel heel solide. En hij is snel.
Op basis van de data kun je het dus niet zo stellen.quote:Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat 'we het wel kunnen stellen'. Nuance. En er is data beschikbaar voor zo'n vergelijking. Die data is er niet bij een vergelijking tussen Max en Schumacher.
Ik zeg dat Schumacher er van begin af aan met kop en schouders boven uitstak en dat Verstappen in de verste verte daarbij niet in de buurt komt. Dat is ook niet zo raar want de sport is geevolueerd, Schumacher's talent zou nu ook niet meer toereikend zijn om er zo met kop en schouders boven uit te steken.quote:Veel tekst, maar snap niet wat je wilt zeggen; dat Max wel beter is dan Schumacher? Dat Max niet beter kan zijn dan Schumacher, want de kwaliteiten van de coureurs liggen nu dichter bij elkaar? Wat?
Je benadert het van voor tot achter als teamprestatie, iedereen werkt hard om de auto sneller te krijgen. Vettel heeft duidelijk een voorbeeld aan hem genomen en dat zie je dan bijvoorbeeld vandaag terug dat hij het team in bescherming neemt, zoals hij ook dat ook vorig jaar gedaan heeft toen ze, het team inclusief hijzelf dus, de auto niet snel kregen. Een schril contrast met Alonso die na op racevaardigheid verslagen worden door Vettel doodleuk zei dat hij de morele wereldkampioen was omdat hij goed was maar de auto kut, terwijl hij het met die auto best had kunnen afmaken. Dan is het niet zo raar dat dat team hem liever zag vertrekken en niet terug wil. Hamilton had er ook een handje van om zijn McLaren de schuld te geven van dat hij niet snel genoeg was om Vettel te verslaan, terwijl hij in het WK achter stond op zijn teamgenoot Button. Je hebt coureurs die in een auto instappen en als het wat is doen ze mee om de titel en als het niet zoveel is niet en willen ze naar een ander team, en je hebt coureurs die bij een team instappen en daarmee de weg omhoog inzetten.quote:Schumacher teamplayer en Max niet? Wat js jouw definitie van 'teamplayer', dan?
Waarom is dat waarschijnlijk? Dat is ook nooit zo'n coureur geweest waarvan iedereen meteen zei dat het een toekomstig wereldkampioen was. Hij troefde Vettel af maar Vettel kon totaal niet uit de voeten met de balans in die auto. Vettel is een pietje precies, als de Ferrari niet naar zin is dan heeft hij een kluif aan Raikkonen, nu de auto goed is is hij structureel een halve seconde sneller. Laat die auto die naar zijn zin is nou net relevant zijn voor het WK en de auto die naar zijn is ook in de handen van zijn teamgenoot geen potten breken.quote:Wat waarschijnlijk meer zegt over Ricciardo.
De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien. Het was indrukwekkend maar Schumacher nam in de regen regelmatig nog wat meer afstand van de rest, en dan niet op lijnen zoeken op een opdrogende baan, maar ook gewoon op een geheel kletsnatte baan. Ik ben er van overtuigd dat Verstappen wel de beste regenrijder van dit moment is maar ongekend was het niet.quote:Max's voertuigcontrole is exceptioneel, met name als de omstandigheden niet optimaal zijn (bv banden nog niet warm of nat wegdek). Toch nog even terug naar Brazilie 2016; denk dat de hele F1-wereld het er wel over eens is dat dat 'unprecedented' was.
Daar ben ik het niet mee eens. De verschillen waren niet groot, maar Ricciardo was hem wel echt de baas. Het is volgens mij ook uitgebreid aan de orde geweest en Vettel maakte er ook geen geheim van hoe ongelukkig hij van die auto werd. Hij moet gewoon een voorkant hebben waar hij blind op kan vertrouwen en dan sleurt hij die achteras wel door de bocht. Als hij dat niet heeft gaat hij gewoon niet hard, zoals hij ook vaak tov Raikkonen vaak niet hard ging.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk.
Je gaf eerder zelf aan dat het juist moeilijker was om je als coureur te onderscheiden dan pak em beet 20 jaar terug. Maar je gebruikt nu wel Schumacher als maatstaf en dat hij meer afstand zou nemen. De tijden dat je een mindere coureur en auto op 2-3 rondes kunt zetten in de regen zijn voorbij.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:34 schreef Weltschmerz het volgende:
De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien. Het was indrukwekkend maar Schumacher nam in de regen regelmatig nog wat meer afstand van de rest, en dan niet op lijnen zoeken op een opdrogende baan, maar ook gewoon op een geheel kletsnatte baan. Ik ben er van overtuigd dat Verstappen wel de beste regenrijder van dit moment is maar ongekend was het niet.
Well, you're full of it.quote:
En toch gaat Lewis dit jaar zijn 4de titel binnenhalen. En is Bottas nergens te bekennen.quote:Geen van die drie stond qua snelheid heel erg hoog aangeschreven voordat ze Hamilton het lastig maakten.
Ja, hoor. Maar ik gooi mijn meer dan 40 jaar kijkerservaring er ook wel bij.quote:Op basis van de data kun je het dus niet zo stellen.
Dat van die kop en schouders, viel best wel mee, hoor. Schumacher had 3 jaar GT's gedaan voordat hij in de F1 kwam. En al was het wel zo, dan nog zegt dat vrij weinig over of hij beter is/was dan Max. En aanvullend, Senna heeft maar 3 titels binnengesleept in 10 jaar Formule 1. En dat in een era dat je 'makkelijk' kon uitblinken. Volgens die redenatie was hij dus eigenlijk niet eens zo goed.quote:Ik zeg dat Schumacher er van begin af aan met kop en schouders boven uitstak en dat Verstappen in de verste verte daarbij niet in de buurt komt.
Zoals Max, bedoel je. Je hebt veel geschreven, maar daar stond geen antwoord op mijn vraag in. Wat bedoel je met teamplayer? Want bij Schumacher was zijn 'team' de manier om successen te halen (geldt voor elke coureur, eigenlijk). En elke coureur naast hem was automatisch de 2de viool. Waar ik geen moeite mee heb, maar dat past niet binnen mijn definitie van teamplayer.quote:en je hebt coureurs die bij een team instappen en daarmee de weg omhoog inzetten.
Omdat Ricciardo simpelweg beter was dan Vettel in de Red Bull. En als Vettel zo'n 'pietje precies' is, dan is hij blijkbaar niet in staat om, samen met zijn engineers, een auto naar zijn hand te zetten. Je kunt 'Pietje Precies' ook vertalen naar 'Zeurpietje'. Want dat is Vettel als zijn bedje niet gespreid is. Als je het alleen kan, als iedereen alles voor je klaar zet, dan wordt je afgetroefd door coureurs die wel met de variabelen uit de voeten kunnen.quote:Waarom is dat waarschijnlijk?
Ik heb Lauda live zien verbranden. Overigens heb ik het niet over KIJKERS, maar over de de F1-wereld. Mannen zoals bv Lauda. Zoek de commentaren maar eens op. Zijn vast wel te vinden op youtube of iets dergelijks.quote:De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien.
Kon hij die auto niet naar zijn hand zetten dan? Hij was toch de meervoudig Wereldkampioen, hij reed al een aantal jaar voor RBR. RBR kende Vettel en zijn rijstijl, zijn wensen en voorkeuren.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. De verschillen waren niet groot, maar Ricciardo was hem wel echt de baas. Het is volgens mij ook uitgebreid aan de orde geweest en Vettel maakte er ook geen geheim van hoe ongelukkig hij van die auto werd. Hij moet gewoon een voorkant hebben waar hij blind op kan vertrouwen en dan sleurt hij die achteras wel door de bocht. Als hij dat niet heeft gaat hij gewoon niet hard, zoals hij ook vaak tov Raikkonen vaak niet hard ging.
Dat is gewoon een zwak punt van hem. Van Alonso is het dan weer een sterk punt dat hij met elk hondenhok snel is, hoe slechter de auto in balans is, hoe groter het gat met zijn teamgenoot. Maar ja, de auto naar zijn zin krijgen en er dan steeds sneller mee worden zie je bij hem weer niet gebeuren.
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:19 schreef motorbloempje het volgende:
kaartjes voor Silverstone voor 2018 besteld
Of de Redbull ring.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?
Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen.
Om te gaan? of dat het daar ook zo druk en slecht geregeld is?quote:
Het is zéér prima georganiseerd, zeker als je voor het weekend gaat en er kampeert, maar ook als je in de buurt verblijft en in een hotel slaapt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:08 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar?
Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen.
Te gaan, ben er zelf nooit geweest maar lees altijd positieve berichten over hoe het daar loopt tijdens zo'n weekend.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:10 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Om te gaan? of dat het daar ook zo druk en slecht geregeld is?
SPOILER: OP codeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 22:36:54 (Team van Giovinazzi fixt) ]
Bedankt!quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het is zéér prima georganiseerd, zeker als je voor het weekend gaat en er kampeert, maar ook als je in de buurt verblijft en in een hotel slaapt.
Wij gaan nu voor de derde keer, en het is echt zo'n compleet weekend. Kan je, als je het kunt betalen, zeker tribunekaarten aanraden. Als je die hebt kun je op zaterdag gratis overal op de andere tribunes ook zitten tijdens alle support races, trainingen en kwalificaties, en het entertainment en de voorzieningen op de camping zijn erg goed, al zou ik wel voor 'family camping' gaan, want lively is gewoon echt dat je gewoon NIET slaapt
Inderdaadquote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
Het begon ermee dat ik zei "Verstappen is wel een bijzonder talent maar het is ook weer geen Schumacher". Daarmee doelde ik op de macht tov de rest van het veld. Dat gaan we gewoon niet nog een keer zien omdat een coureur alleen kan presteren tov zijn omgeving van dat moment.quote:Op zondag 8 oktober 2017 19:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je gaf eerder zelf aan dat het juist moeilijker was om je als coureur te onderscheiden dan pak em beet 20 jaar terug. Maar je gebruikt nu wel Schumacher als maatstaf en dat hij meer afstand zou nemen. De tijden dat je een mindere coureur en auto op 2-3 rondes kunt zetten in de regen zijn voorbij.
Vettelesk misschien wel, zoals hij notabene met een Torro Rosso een race wist te winnen...quote:De regenbanden zijn beter en de onderlinge verschillen tussen de coureurs een stukje kleiner. Echte rijdende chicanes zitten er niet meer tussen.
Dus ja, het was een Schumacheriaanse of Senna-achtige prestatie.
Ja, nou, als je 'Lively' gaat zitten slaap je echt niet, want dan gaat de muziek nog tot heel laat/vroeg door. En met 'Family' zit je ook dichter bij het circuit (en is ook echt niet zo 'family' ofzo, met gillende kinderen Wij gaan weer lekker op de donderdagochtend, goed plekje zoeken en dan zondagavond na de grote drukte en een hapje eten in de avond weer naar huis.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Bedankt!
Word dan waarschijnlijk kamperen, ben wel wat gewend qua herrie met kamperen.
Lichtpuntje van deze topicreeks.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
Max die een seconde toe moest geven op Monza heeft natuurlijk ook met de Mercedes power te maken. Natuurlijk heb je op een natte baan minder aan power dan op een droge baan. Maar Monza is niet echt een baan waar je de limiet in de bochten kunt opzoeken. Ja de parabolica, maar voor de rest chicanes en rechte stukken.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het begon ermee dat ik zei "Verstappen is wel een bijzonder talent maar het is ook weer geen Schumacher". Daarmee doelde ik op de macht tov de rest van het veld. Dat gaan we gewoon niet nog een keer zien omdat een coureur alleen kan presteren tov zijn omgeving van dat moment.
[..]
Vettelesk misschien wel, zoals hij notabene met een Torro Rosso een race wist te winnen...
Er is nog wel meer veranderd, regen was altijd de grote equalizer maar tegenwoordig zie je ook weer veel meer auto's die het in de regen juist wel of juist niet doen. Je ziet coureurs de ene keer worstelen, en in andere natte omstandigheden weer gaan als de brandweer. Vroeger was het heel simpel, je had een paar die gleden er meteen af, de rest werd op 3 seconden per rondje gereden door een specialist als Alesi, en dan kwam Schumacher er met 5 seconden per rondje aan zetten. Ging het regenen dan kon je de overwinning voor Schumacher vast bijschrijven.
Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen, het was er indrukwekkend genoeg voor, maar het typerende van die twee was nou juist dat het zo voorspelbaar was. Niet één briljante race, maar gewoon een macht over dat soort omstandigheden en de rest die er bijna altijd was. als je dan naar de wat andere omstandigheden bij de kwalificatie op Monza kijkt moest Verstappen daar meer dan een seconde toegeven op Hamilton. Dat was voor Senna en Schumacher dan weer ondenkbaar.
Zeker.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:23 schreef tja77 het volgende:
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP.
quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:42 schreef Sjemmert het volgende:
Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb
quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Zeker.
Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb
Mag 3 ook?quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:51 schreef motorbloempje het volgende:
Wat was je favoriete gifje van vandaag crash? Ik volg de livetopics niet meer.
Je hebt geen googlequote:Op zondag 8 oktober 2017 20:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik gebruik de OP altijd als ik wil weten hoe laat de race en sessies zijn. Het stukje tekst lees ik ook altijd ff door. Het overzicht met bandenopties is praktisch en de trivia is leuk.
Maxiaans is accurater.quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen
Behalve dan natuurlijk de regenrace in Shanghai 2010 waar Schumacher gedeklasseerd werd, bijvoorbeeld.quote:Dat was voor Schumacher dan weer ondenkbaar.
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengtquote:Op zondag 8 oktober 2017 11:25 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen.
Heb google? Kun je dat hebben dan?quote:
Nogmaals: is hij niet gewoon nog reservecoureur? Zo nee, wie dan wel?quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:05 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengt
is ook juist degene van de 2 die een wrok heeft tegen het F1 circus omdat ie geen kans kreeg bij het hoofdteam.quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:05 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengt
quote:Op zondag 8 oktober 2017 20:20 schreef CrashO het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Actueel weer Austin
[ afbeelding ]Waarom staat bij Giovinazzi Ferrari erachter als team terwijl hij z’n races dit seizoen voor Sauber heeft gereden?SPOILER: OP codeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoops, is wat mis gegaan met copy pasten denk. (want officiele FIA notatie van Sauber isquote:Op zondag 8 oktober 2017 22:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Waarom staat bij Giovinazzi Ferrari erachter als team terwijl hij z’n races dit seizoen voor Sauber heeft gereden?
Iemand?quote:Op zondag 8 oktober 2017 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: is hij niet gewoon nog reservecoureur? Zo nee, wie dan wel?
Sorryquote:
Volgens de Red Bull site ook. Hij heeft dit seizoen nog een bandentest gedaan voor Red Bull.quote:Op zondag 8 oktober 2017 22:59 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-teams-2017/
Volgens deze lijst wel.
En dat was er in Monaco ook nog pitsstopstrategie die niet in Max zijn voordeel heeft gewerkt.quote:Op zondag 8 oktober 2017 18:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Overigens heeft Ricciardo niet veel geluk dit jaar, Max heeft veel pech. Om tussen hen de verhouding aan te geven: dit seizoen zijn ze in 6 races allebei gefinished, waarvan Max 4 keer voor Ricciardo is gefinished. En dat was in Monza ook gebeurd, als die sufkloot van een Massa niet zo achterlijk had gedaan.
Ik zou het persoonlijk netter vinden als hij in de Super Formula deel neemt, 1 naar z'n team (Mugen), 2 voor Honda, 3 voor z'n fans, 4 hij maakt nog kans op het kampioenschap.quote:Op zondag 8 oktober 2017 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens de Red Bull site ook. Hij heeft dit seizoen nog een bandentest gedaan voor Red Bull.
Maar waarschijnlijk gaat Gasly gewoon rijden. Honda heeft hem liever in de F1 dan in de Super Formula.
https://nl.motorsport.com(...)e-gp-amerika-963261/
Hij rijdt alleen maar in de super formula om zich in de kijker te rijden voor een F1 zitje. Waarom zou je nog een stapje terug doen wanneer je hetgene waar je je hele leven naar toe hebt gewerkt eindelijk voor elkaar hebt?quote:Op maandag 9 oktober 2017 07:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik zou het persoonlijk netter vinden als hij in de Super Formula deel neemt, 1 naar z'n team (Mugen), 2 voor Honda, 3 voor z'n fans, 4 hij maakt nog kans op het kampioenschap.
Wat heeft de TR auto van dit jaar nou te zoeken in Austin? En 1 race missen is ook geen drama.
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie misluktquote:
Denk dat de trivia meer is bedoeld voor als Stroll zelf een fout maakt of in moeilijkheden komt. Dit was in ieder geval niet iets waar Stroll iets aan kon doenquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:43 schreef tja77 het volgende:
Was de exit van Stroll gisteren geen crash?
Hij raakte weliswaar niks, maar het was wel einde race door die band die van de velg liep.
Dit i.v.m. de trivia in de OP.
Gewoon niet zo lomp met de auto om gaan.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:48 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk dat de trivia meer is bedoeld voor als Stroll zelf een fout maakt of in moeilijkheden komt. Dit was in ieder geval niet iets waar Stroll iets aan kon doen
waarom is dat nodig dan, ze hebben toch al Gasly en Kvyat aangewezenquote:
Maar het was geen crash.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon niet zo lomp met de auto om gaan.
Maar als Strollemans door zijn eigen toedoen eraf gaat en in de grindbak belandt, is het dan wel een crash? Ook als hij de bandenstapel niet raakt, maar komt vast te zitten in de grindbak?quote:
wat is jouw definitie van een crash dan?quote:
Ben ik het mee eens. Scheelde niet veel trouwens, hij hield hem nog best netjes voor zover dat mogelijk was.quote:
http://www.auto-motor-und(...)-japan-12720049.htmlquote:Wo hat es Verstappen im Vergleich zu Hamilton noch gefehlt?
Marko: In der VSC-Phase haben wir 1,5 Sekunden verloren. Da zeigt ein Hamilton seine Routine. Er ist in den Runden einfach einen kürzeren Weg gefahren als Max.
Volgende keer gewoon OP Doornbos klimmen, dan kom je beter in beeldquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..
Is nog niet definitief.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
waarom is dat nodig dan, ze hebben toch al Gasly en Kvyat aangewezen
Baas van Honda lijkt Gasly toch de race in de VS te gunnenquote:
Bij een crash is doorgaans een andere auto of muur betrokken.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Maar als Strollemans door zijn eigen toedoen eraf gaat en in de grindbak belandt, is het dan wel een crash? Ook als hij de bandenstapel niet raakt, maar komt vast te zitten in de grindbak?
Heel duidelijk is hij er iig niet inquote:Op maandag 9 oktober 2017 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Baas van Honda lijkt Gasly toch de race in de VS te gunnen
Denk dat ze het er ook over eens zijn dat 1 race missen niet het probleem is.quote:"We believe Gasly should race in Austin with Toro Rosso," Honda motorsport boss Masashi Yamamoto told Motorsport.com.
"We want him to race there but if there is anybody who can drive instead of Gasly in Austin, we're happy to have him in Super Formula. We are not pushing for him to race in Super Formula."
Yamamoto accepts that if Gasly misses the Super Formula finale, it means Honda will sacrifice the title to rival Toyota.
"Of course it is important for Honda to win the Super Formula title in Japan but we think the priority is having him in F1," he said.
"[Red Bull motorsport advisor] Helmut Marko thinks it is important to have the Super Formula title but he also thinks Formula 1 is the priority so we agree in that point of view."
Met bril, zwart haar?quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..
Dachten hier al dat jij dat was. Volgens mij had iemand nog een screencap gepost ookquote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..
Ik had bij Meike een roze Jenson Button-bril verwacht, maar neequote:
We hebben je gezien.quote:Op maandag 9 oktober 2017 10:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt
Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos)..
Jammer, het is veel leuker als er ineens wat Borissen met zonnebrillen en donkergrijze pakken door de paddock lopen... levert een beter Ted's notebook opquote:Op zaterdag 7 oktober 2017 23:36 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. We weten niet wat er in het contract van Kvyat staat. Maar als daarin staat dat hij minmaal een bepaald aantal races voor STR moet hebben gereden dit seizoen, dan staat het recht aan zijn zijde en niet die van STR. Er is dan geen sprake van chantage.
Leuk hoor..quote:Op maandag 9 oktober 2017 13:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik had bij Meike een roze Jenson Button-bril verwacht, maar nee
Cue regen en een fijne inhaalracequote:
Zit daar die powerknop op voor op de zaterdag?quote:Op maandag 9 oktober 2017 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
Max en Ricciardo krijgen dit jaar nog een gridstraf vanwege een extra motorwissel. Mogelijk neemt Ricciardo de nieuwe krachtbron in Austin en Max in Mexico
Nee dat is pas voor 2018quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:00 schreef habitue het volgende:
[..]
Zit daar die powerknop op voor op de zaterdag?
Afgezien van de coureurs die Mercedes en Ferrari motoren gebruiken (met uitzondering van Vettel) heeft iedereen al een gridstraf gehad. De overige coureurs zitten tegen de grens aan want hebben minimaal 4 componenten gebruikt.quote:Op maandag 9 oktober 2017 15:00 schreef vaarsuvius het volgende:
Zijn er uberhaupt rijders die een seizoen uitrijden zonder gridstraffen wegens extra onderdelen of is dat zo'n beetje onmogelijk. Hamilton heeft alleen een gearbox change gehad denk ik , verder weet ik het niet
1+27+31 = 59 (het verschil tussen Hamilton en Vettel in punten)quote:Op maandag 9 oktober 2017 16:08 schreef vaarsuvius het volgende:
Saturday: 1 44 Lewis Hamilton MERCEDES Q1 1:29.04 Q2 1:27.81 Q3 1:27.31
Sunday: 1. LEWIS HAMILTON MERCEDES R 1:27:31
https://www.motorsport.co(...)o-rosso-2018-963021/quote:Toro Rosso says Gasly/Kvyat 2018 line-up not a given
Norris is nog maar 17 jaar. Dat is echt veel te jong he.quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:30 schreef SnowOokami het volgende:
Op wie doelen ze nou
[..]
https://www.motorsport.co(...)o-rosso-2018-963021/
RB weet het ook niet meer volgens mij...
Ik waag een gokje: Wehrlein en Norris als de line-up voor 2018.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |